fynrd1 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 02:26:
[...]
Dat is onzin, een bejaarde celeron uit het lga775 tijdperk met 2gb trekt hier een 2000k/hash rig zonder problemen. Met het bouwen van dit soort rigs en voor dit soort doeleinden is het echt zoeken waar je op kan besparen.
Dat dacht ik inderdaad ook. Totdat ik maar 550khash per kaart haalde en niet kon vinden waar het aan lag. Toen ik de CPU had vervangen naar een quadcore was het probleem over. Het leek me ook onzin aangezien het GPU minen helemaal geen goede cpu nodig heeft. Die is praktisch idle constant. Geen idee waar het dan aan kan liggen.Ja ik weet het zekerik vind het leuk om te doen en ik kan natuurlijk altijd de pc gewoon weer verkopen, ook al is het dan voor ietjes minder.
Een quadcore lijkt me redelijk onnodig? ik hoor en zie overal mensen met hele goedkope zuinige cpu's.
wat kan ik ongeveer verwachten kwa snelheden? ik draai mijn 7950's zelf altijd rond 470 zodat ik naast het minen ook nog rustig kan browsen en filmpjes kijken. ook kan ik geen optimale settings vinden.
Kan ik trouwens op dit mobo 4 of 5 kaarten aansluiten? iemand vertelde me dit maar ik zie niet in hoe.
Wat betreft de hardware kun je ook kijken naar een moederbord met 7 sloten. Koop een paar risers uit China en je kunt 7 kaarten op 1 systeem aansluiten. Heb je wel een lompe voeding nodig. Momenteel heb ik geloof ik nog 9 risers liggen die niet gebruikt worden. Het duurt namelijk erg lang voordat ze in Nederland zijn. Ze zijn goedkoop, dus als je slim bent koop je er wat meer mocht je willen uitbreiden. En koop aub geen XFX troep. Die fans lopen na een week draaien in de soep en dan kun je ze weer terugsturen.
Momenteel heb ik 9x 7970 kaarten. Dat is ongeveer 6750 khash op scrypt. Verder run ik Ubuntu zonder gui. Dat is erg stabiel en bevalt me velen malen beter dan windows.