Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.095 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
fynrd1 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 02:26:
[...]

Dat is onzin, een bejaarde celeron uit het lga775 tijdperk met 2gb trekt hier een 2000k/hash rig zonder problemen. Met het bouwen van dit soort rigs en voor dit soort doeleinden is het echt zoeken waar je op kan besparen.
Ja ik weet het zeker :) ik vind het leuk om te doen en ik kan natuurlijk altijd de pc gewoon weer verkopen, ook al is het dan voor ietjes minder.
Een quadcore lijkt me redelijk onnodig? ik hoor en zie overal mensen met hele goedkope zuinige cpu's.

wat kan ik ongeveer verwachten kwa snelheden? ik draai mijn 7950's zelf altijd rond 470 zodat ik naast het minen ook nog rustig kan browsen en filmpjes kijken. ook kan ik geen optimale settings vinden.

Kan ik trouwens op dit mobo 4 of 5 kaarten aansluiten? iemand vertelde me dit maar ik zie niet in hoe.
Dat dacht ik inderdaad ook. Totdat ik maar 550khash per kaart haalde en niet kon vinden waar het aan lag. Toen ik de CPU had vervangen naar een quadcore was het probleem over. Het leek me ook onzin aangezien het GPU minen helemaal geen goede cpu nodig heeft. Die is praktisch idle constant. Geen idee waar het dan aan kan liggen.

Wat betreft de hardware kun je ook kijken naar een moederbord met 7 sloten. Koop een paar risers uit China en je kunt 7 kaarten op 1 systeem aansluiten. Heb je wel een lompe voeding nodig. Momenteel heb ik geloof ik nog 9 risers liggen die niet gebruikt worden. Het duurt namelijk erg lang voordat ze in Nederland zijn. Ze zijn goedkoop, dus als je slim bent koop je er wat meer mocht je willen uitbreiden. En koop aub geen XFX troep. Die fans lopen na een week draaien in de soep en dan kun je ze weer terugsturen.

Momenteel heb ik 9x 7970 kaarten. Dat is ongeveer 6750 khash op scrypt. Verder run ik Ubuntu zonder gui. Dat is erg stabiel en bevalt me velen malen beter dan windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54
Zenomyscus schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:09:
[...]

[...]

Dat dacht ik inderdaad ook. Totdat ik maar 550khash per kaart haalde en niet kon vinden waar het aan lag. Toen ik de CPU had vervangen naar een quadcore was het probleem over. Het leek me ook onzin aangezien het GPU minen helemaal geen goede cpu nodig heeft. Die is praktisch idle constant. Geen idee waar het dan aan kan liggen.

Wat betreft de hardware kun je ook kijken naar een moederbord met 7 sloten. Koop een paar risers uit China en je kunt 7 kaarten op 1 systeem aansluiten. Heb je wel een lompe voeding nodig. Momenteel heb ik geloof ik nog 9 risers liggen die niet gebruikt worden. Het duurt namelijk erg lang voordat ze in Nederland zijn. Ze zijn goedkoop, dus als je slim bent koop je er wat meer mocht je willen uitbreiden. En koop aub geen XFX troep. Die fans lopen na een week draaien in de soep en dan kun je ze weer terugsturen.

Momenteel heb ik 9x 7970 kaarten. Dat is ongeveer 6750 khash op scrypt. Verder run ik Ubuntu zonder gui. Dat is erg stabiel en bevalt me velen malen beter dan windows.
Wat voor voeding heb je ?
Met huidige koers levert je dat ongeveer 5 euro per dag op (winst) dan reken ik geen afschrijving op je investering.

[ Voor 4% gewijzigd door Justin2000 op 07-09-2013 14:23 ]

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
Justin2000 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:20:
[...]

Wat voor voeding heb je ?
Met huidige koers levert je dat ongeveer 5 euro per dag op (winst) dan reken ik geen afschrijving op je investering.
Momenteel heb ik twee maal de Seasonic X-1250 80+ Gold. Met de huidige koers is de winst niet heel hoog, maar ik gok ook vaak op alt-coins. Dat levert soms velen malen meer op en soms heb je pech. Die altcoins zet ik om naar Litecoins omdat ik er van overtuigt ben dat die prijs wel omhoog gaat. Overigens maakt het niet uit als ik mijn mining hardware niet terug verdien. Ik vond het immers een gaaf project om het op te zetten, ik zie het dan ook meer als een hobby. Ik zou ook wel doorgaan met minen als de winst minimaal is of zelfs niks. Puur omdat ik het concept erg leuk vind en ik gewoon de munten wil hebben. Ik ben er van overtuigd dat Bitcoins en misschien Litecoins een leuke toekomst hebben. Overigens kan er maarzo een ander netwerk komen wat uiteindelijk de grootste wordt, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54
Mine je momenteel FTC?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
Momenteel mine ik een nieuwe altcoin (NBC) die nog niet geaccepteerd is bij exchanges. Met 33000 mhash pak ik ruim 1/3 van alle coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Zenomyscus schreef op maandag 09 september 2013 @ 12:56:
[...]

Momenteel mine ik een nieuwe altcoin (NBC) die nog niet geaccepteerd is bij exchanges. Met 33000 mhash pak ik ruim 1/3 van alle coins.
12 weken wachten of de coin wat word :P

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:15
De bitcoin USB miners zijn momenteel voor 0.29 BTC te koop. :)

http://www.btcguild.com/index.php?page=store

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/i59ml4.jpg

Da's dus ~€35/stuk incl. verzending naar NL. :9 (minder dan €30 bij meerdere sticks)

*Nee ik ga niet beweren dat ze super rendabel zijn ofzo, maar een leuke gadget is het zeker wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmiGueL op 10-09-2013 00:18 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb momenteel nog een dedicated server met een Xeon® E3 1220 V2 die idle is. Zou dat iets zijn om in te zetten voor bitcoin/litecoin mining?

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 09-09-2013 21:28 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Freekers schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:21:
Ik heb momenteel nog een dedicated server met een Xeon® E3 1220 V2 die idle is. Zou dat iets zijn om in te zetten voor bitcoin/litecoin mining?
Indien je gratis stroom hebt levert het je ongeveer een kwartje op per maand.
Niet echt de moeite waard dus 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 09-09-2013 21:46 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jed112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08-2023
Update: New Price on USB Block Erupters: 0.24 BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:59

tha_crazy

Mafketel

jed112 schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:29:
[...]

Update: New Price on USB Block Erupters: 0.24 BTC
Kan je hem voor die prijs ook ergens in EU krijgen, kom net een bietje BTC tekort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
tha_crazy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:16:
[...]

Kan je hem voor die prijs ook ergens in EU krijgen, kom net een bietje BTC tekort :P
Verzenden is 0.08 + 0.02 per stick.
Dus: 0.34 BTC totaal. :)

Reseller uit Duitsland: (Doet ook aan SEPA betalingen)
https://bitcointalk.org/index.php?topic=246020.0

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 10-09-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:59

tha_crazy

Mafketel

SmiGueL schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:20:
[...]

Verzenden is 0.08 + 0.02 per stick.
Dus: 0.34 BTC totaal. :)
Yep, heb nog 0.248 BTC, en kwam er vandaag nog achter dat ik blijkbaar nog wat op deepbit had staan, 0.01772065 om precies te zijn.

Dus kom ik helaas nog net te kort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Iemand interesse voor 5 USB Asicminer block eruptors plus 13 poorts 5.25inch inbouw USB hub?

Werken prima uiteraard. Wil plaats maken en BTC inzamelen voor wat zwaarder apparatuur.

PM me voor prijs etc.

EDIT: Ze zijn weg :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 12-09-2013 15:04 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
Zelfs voor 5 euro zijn die USB miners waardeloos. Je mined er met de huidige difficulty ฿0.05 mee in een maand. Dat terwijl de difficulty elke week flink stijgt. Sorry, maar voor elke prijs hoger dan 0.02 BTC heb je er niks aan.

• Dukey
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Zenomyscus schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:38:
Zelfs voor 5 euro zijn die USB miners waardeloos. Je mined er met de huidige difficulty ฿0.05 mee in een maand. Dat terwijl de difficulty elke week flink stijgt. Sorry, maar voor elke prijs hoger dan 0.02 BTC heb je er niks aan.
Kan me vergissen maar heb ik ergens een prijs genoemd zodat dat een reactie van jou uitlokte?

Dus jij wilt binnen 2 weken ROI? Der bestaat NU op dit moment geen enkel stuk Bitcoin hardware dat binnen een twee weken ROI heeft. Dus waarom zou de AM usb eruptor dat dan wel moeten hebben? Huidige bitcoin hardware dat ook echt te koop is en binnen onafzienbare tijd in huis is heeft een ROI van maanden... En ja de difficulty gaat omhoog ja...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Zenomyscus
  • Nu online
Dukey schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:07:
[...]

Kan me vergissen maar heb ik ergens een prijs genoemd zodat dat een reactie van jou uitlokte?

Dus jij wilt binnen 2 weken ROI? Der bestaat NU op dit moment geen enkel stuk Bitcoin hardware dat binnen een twee weken ROI heeft. Dus waarom zou de AM usb eruptor dat dan wel moeten hebben? Huidige bitcoin hardware dat ook echt te koop is en binnen onafzienbare tijd in huis is heeft een ROI van maanden... En ja de difficulty gaat omhoog ja...
Mijn reactie was een algemene reactie op de USB miners, geen reactie op jou. Mij ging het puur om de prijs die eerder werd genoemd in dit topic, als je ze zou kopen bij Btcguild. Ik zeg verder ook niet dat ik binnen twee weken mijn geld terug wil hebben. Maar de difficulty gaat zo hard achteruit dat zelfs een 30ghash miner over een aantal weken al zo weinig gaat verdienen dat het maar een paar honderd euro oplevert op jaarbasis (en het dus niet uitkan die te kopen). Als de eerste reeks ASICs al waardeloos worden, dan zegt dat genoeg lijkt me. Ik kijk hier niet naar de BTC prijs, want je koopt ze voor BTC en je krijgt BTC.

Als ik kijk naar: http://www.coinish.com/calc/ en daar bij 'expert' de gegevens invul, dan zie ik dat de break-even met de huidige difficulty op 161 dagen ligt. Een ROI van 161 dagen op een bedrag van laten we zeggen 30 euro vind ik niet de moeite waard, dat is wel wat anders dan twee weken.. Maar, Break-even considering reduction: never. Je zult dus nooit je Bitcoins terugverdienen bij een prijs van 0.3 BTC. Hoe weinig het ook lijkt. En dan laat ik die 600 ghash miners nog buiten beschouwing, die komen er ook nog bij :P

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
heeft iemand hier misschien een pci-e riser over? ik hoef er maar 1 kaart mee te gebruiken.

Zo ja, DM, prijs komen we vast wel over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
joost18 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:46:
heeft iemand hier misschien een pci-e riser over? ik hoef er maar 1 kaart mee te gebruiken.

Zo ja, DM, prijs komen we vast wel over uit.
Ik kan me herinneren er veel besteld te hebben. Zie DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Hmm ik zit nu toch zo'n twee weken op mijn withdrawal te wachten vanuit mtgox.. :N

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Naar aanleiding van de post hierboven:
MrAcid schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:13:
Ik heb toevallig twee weken geleden mijn geld uit laten betalen bij MtGox (12-08). Ik moest het in twee delen doen, aangezien het iets meer was dan de dagelijks toegestane hoeveelheid. Het eerste deel was er op 20-08 (8 dagen). Het tweede deel (verstuurd op 13-08) heb ik nog niet ontvangen.
Tweede deel heeft uiteindelijk bijna een maand geduurd. Ontvangen op 10-09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

MrAcid schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:25:
Naar aanleiding van de post hierboven:

[...]

Tweede deel heeft uiteindelijk bijna een maand geduurd. Ontvangen op 10-09.
Heb je in de tussentijd contact opgenomen met mtgox? Of gewoon rustig afgewacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb gewoon afgewacht, geen contact opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:05
Wat sturen de meeste mensen hier op als bewijs tijdens de verificatie? Ik heb nu al 2X de verificatie ingevoerd, en dus 2x niet geaccepteerd. Duurt toch elke keer ruim een week, en als ik die verhalen allemaal lees wil ik ondertussen alles eens naar mijn eigen rekening terug boeken.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

wesleytjuh schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:01:
Wat sturen de meeste mensen hier op als bewijs tijdens de verificatie? Ik heb nu al 2X de verificatie ingevoerd, en dus 2x niet geaccepteerd. Duurt toch elke keer ruim een week, en als ik die verhalen allemaal lees wil ik ondertussen alles eens naar mijn eigen rekening terug boeken.
Paspoort en telefoonrekening geloof ik. Je mag niks blurren, dat is wellicht het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
fynrd1 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:49:
[...]

Paspoort en telefoonrekening geloof ik. Je mag niks blurren, dat is wellicht het probleem?
Een bedrijf of instelling mag sowieso geen kopie van je paspoort vragen/eisen tenzij je daar wettelijk toe verplicht bent.
Kies je er toch voor om een kopie van je paspoort op te sturen dan is het onze eigen overheid die het advies geeft om een en ander te blurren om het risico op identiteitsfraude te verkleinen.
http://www.rijksoverheid....even-aan-een-bedrijf.html

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:10:
Een bedrijf of instelling mag sowieso geen kopie van je paspoort vragen/eisen tenzij je daar wettelijk toe verplicht bent.
In Nederland wellicht, maar MtGox is geen Nederlands bedrijf, opereert ook niet in Nederland en heeft dus niets met Nederlandse wetgeving te maken.

Ze doen dit om te voldoen aan de Amerikaanse (AML/KYC) wetgeving die zegt dat ze de identiteit van klanten moeten verifieren. Omdat ze niet kunnen weten *wat* je geblurred hebt aangezien ze niet kunnen weten wat er in elk land waar op het paspoort staat nemen ze gewoon het zekere voor het onzekere en zeggen ze dat je niets mag blurren.

Je bent niet verplicht om je paspoort te geven. Wat ze willen is "Government Issued Photo Id" en "Proof of address". Ik heb mijn (Amerikaanse) rijbewijs en een bankafschrift gebruikt. Misschien werkt een NL rijbewijs ook wel. Het is "Government Issued" en er staat een foto op.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:51
Gerco schreef op woensdag 18 september 2013 @ 01:03:
[...]
Je bent niet verplicht om je paspoort te geven. Wat ze willen is "Government Issued Photo Id" en "Proof of address". Ik heb mijn (Amerikaanse) rijbewijs en een bankafschrift gebruikt. Misschien werkt een NL rijbewijs ook wel. Het is "Government Issued" en er staat een foto op.
Ik heb m'n ID-kaart, bankafschrift & factuur van Ziggo opgestuurd om geverifieerd te raken. Ditzelfde ook bij Bitstamp gedaan en werdt ook relatief snel geaccepteerd.

Ben er zelf ook niet super happig op maar snap ook wel dat ze het vragen, het beginnen toch een soort van bank te woden met de volumes die daar verhandeld worden.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:05
Bedankt voor de reacties, ik ga het dan ook maar eens met een factuur van ziggo + bankafschrift doen!

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Nou 900k/hash is al de deur uit.. Ik begin het al te missen haha ;(

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:47
https://bitcointalk.org/index.php?topic=293668.0

Ik heb deze een paar besteld, eens kijken hoe ze performen :) zouden op 2,5+ GHash/s moeten draaien. Het blijft leuk: een beetje te experimenteren met mininghardware.

[ Voor 47% gewijzigd door Petje72 op 22-09-2013 18:57 ]

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bij NL banken kun je niets blurren, ze kopiëren gewoon je paspoort (id pagina). Ze hebben het recht hiertoe, dat ze jouw identiteit kunnen verifiëren en die kopies worden ook gearchiveerd. Dit is volgens mij bij alle financiële instellingen. Dit zal niet anders zijn in het buitenland omdat dit soort dingen vaak in verband wordt afgesproken voor de hele financiële sector.

Dus als je wat van ze wilt, zul je toch die dingen moeten aanleveren.

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Arsenius schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:01:
Bij NL banken kun je niets blurren, ze kopiëren gewoon je paspoort (id pagina). Ze hebben het recht hiertoe, dat ze jouw identiteit kunnen verifiëren en die kopies worden ook gearchiveerd. Dit is volgens mij bij alle financiële instellingen. Dit zal niet anders zijn in het buitenland omdat dit soort dingen vaak in verband wordt afgesproken voor de hele financiële sector.

Dus als je wat van ze wilt, zul je toch die dingen moeten aanleveren.
Moet een bank een kopie van mijn paspoort maken en bewaren?

Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Financiële instellingen zijn wel verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT).
Financiële instelling doet verplicht cliëntenonderzoek

Een financiële instelling is verplicht om in bepaalde gevallen een cliëntenonderzoek te doen. Bijvoorbeeld als u klant wordt van een bank of een verzekeraar. Daarom controleert de instelling uw identiteit en legt deze vast. Vaak maakt de bank of verzekeraar een kopie van uw paspoort of uw Europese identiteitskaart. De instelling kan de gegevens van uw identiteitsbewijs ook op een andere wijze in hun bedrijfssysteem opslaan.

Het cliëntenonderzoek is een belangrijk middel om witwassen en terrorismefinanciering te voorkomen en criminele of terroristische geldstromen te traceren.

Op dezelfde pagina van de rijksoverheid

Maar valt Bitcoins ook onder een financiële instelling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
Rockvee2 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:36:
Maar valt Bitcoins ook onder een financiële instelling? :)
In het geval van MtGox of Bitstamp wel, dit komt puur omdat het mogelijk om met de Euro of Dollar daar Bitcoins te kopen. Exchanges als Cryptsy die dat niet doen zullen mogelijk geen financiële instelling zijn. Hoewel dat dan mogelijk per land afhankelijk is. Onlangs was er een rechter in Amerika die had bepaald dat Bitcoin een betaalmiddel is. In dat geval zou je zeggen dat ook echanges die enkel coins accepteren financiële instellingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 16:51
Ik ben van plan mijn auto in bitcoins te verkopen om zo ook andere kopers naar mijn auto te laten kijken. Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Bijvoorbeeld bij de transactie, is het mogelijk om het over te maken en dan toch niet het geld te ontvangen?
Dus kort: Is het mogelijk om te scammen met bitcoins?

Het gaat btw om een fiat grande punto uit 2008 op lpg

*edit: Het is bedoeld als extra mogelijkheid om de auto te kopen in euro's zal hij gewoon op de bekende sites verschijnen. Misschien meteen een andere vraag, ik neem aan dat er speciale bitcoins markplaatsen zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door boombes op 24-09-2013 10:07 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ja, je moet wachten tot je 6 confirmations hebt.

En ik zou ook een europrijs maken, want de meeste mensen zouden voor zoveel bitcoins ze gewoon op een exchange moeten kopen.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Nu had ik het volgende nog niet eerder gezien maar ik vind het iig vrij verontrustend:

Om het bovenstaande (de 6 confirmations) te bevestigen tikte ik "blockchain.info" in in google en kwam dus bij de volgende pagina uit:
https://www.google.nl/#q=blockchain.info

Nu lijkt het alsof de BOVENSTE link (de gesponsorde dus) als je hem aanwijst naar www.blockchain.info/wallet linkt, maar als je er op klikt wordt je doorgelinkt naar wwww.blockchain.mobi/wallet *expres niet klikbaar gemaakt door extra w.
DIT lijkt mij op het eerste opzicht al een klein beetje scammerig gezien de knoppen van blockchain.info zijn gebruikt, maar deze niet klikbaar zijn.. je kunt alleen inloggen ;)
Haal je echter het /wallet gedeelte uit de URL kom je op een site welke in feite een screenshot is van bitstamp.net, maar ook met alleen de mogelijkheid tot inloggen.. en verder niets..

PAS HIER DUS VOOR OP!

Ik vind het vrij verontrustend dat zelfs de URL die onderaan in je beeldscherm al niet klopt met waar je naartoe gelinkt wordt.. nog niet eerder gezien volgens mij..

Maar om terug te komen op je vraag: :P
Als je zeker wilt zijn of je transactie (voor je auto) overgemaakt is doe dit dan door in je wallet op 6 confirmations te wachten, of als je het eventueel op je telefoon wilt doen op:
http://blockchain.info/nl...dpQ2VpT395Y8qeyn36fA8niew
(waarbij je het 12NK-----niew adres in de URL uiteraard vervangt met je eigen adres ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
:9 Die gesponsorde link is inderdaad erg verontrusted ik heb hem ook bij google gemeld http://www.google.com/safebrowsing/report_phish/Captcha. Zeker omdat het een gesponsorde link is met daaronder direct de goede link.

Viel me wel op dat op de bitstamp lookalike de bitcoin prijs een stuk hoger is dan op bitstamp zelf op dit moment.

Edit: De gesponsorde link lijkt van hieruit nu verdwenen te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Zanbee op 24-09-2013 12:58 . Reden: 3 keer nalezen is blijkbaar nog niet genoeg 8)7 ]

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapenstaart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 15:13
Ik weet niet zeker of ik dit topic reclame mag maken *knip* natuurlijk niet

[ Voor 64% gewijzigd door Lustucru op 30-09-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Zanbee schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:34:
Viel me wel op dat op de bitstamp lookalike de bitcoin prijs een stuk hoger is dan op bitstamp zelf op dit moment.
Jup, screenshot zal een paar dagen terug wel genomen zijn he. 8)
En die prutsers hebben hem genomen met een resolutie van 1280px oid breed, waardoor hij er op fullhd sowieso niet uit ziet met een dikke witte rand aan de zijkant. 8)7

Thnks 4 report, nooit geweten dat dat mogelijk was, goede zaak. :)

[ Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 24-09-2013 23:15 ]

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 19:25
Even een vraagje, is er iemand hier die mijn jalapeno kan flashen naar 7-8 Ghash?

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Deagle schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:28:
Even een vraagje, is er iemand hier die mijn jalapeno kan flashen naar 7-8 Ghash?
Je kan beter de vraag stellen in de elektronica forum van got.
Daar zijn tweakers met de benodigde hardware om een jalapeno te flashen.

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Goed nieuws... er is een beleggingsfonds die het investeren in de bitcoin gemakkelijker moet gaan maken voor investeerders.

http://www.nu.nl/tech/358...coin-gangbaar-maken-.html

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 19:25
Wrd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:06:
[...]

Je kan beter de vraag stellen in de elektronica forum van got.
Daar zijn tweakers met de benodigde hardware om een jalapeno te flashen.
Bedankt voor de tip, ik probeer het daar even!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Week 3 onderhand.. Alsof ik een ton heb uitgecashed op mtgox.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 16-09 10:51
Veel te stil hier.

Ik heb wat btc van btc-e naar mcxnow gestuurd. iets meer dan een week geleden. Vooral om de reden van van "rente". (en fee speculatie. ;) ).

Maar volgens mij gaat het niet goed met de exchanges.
Crypsy lijkt problemen te hebben met btc-opnames,
BTC-e heeft een enorme uitloop richting mcxNOW.
mtGox laat op zich wachten met litecoin en de nieuwe trading engine (midas).
mcxnow is met 5000 shares (5% totaal) met een feeprice van 0.75 (was zelfs 1.12 op een moment) ook niet echt de meest veilige plek om btc te laten staan. ( http://ciphermine.com/2013/09/28/mcxnow-mcxfee-valuation/ )

Op welke index zitten mensen hier?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hoe bedoel je? Ik gebruik Multibit. En ik trek wat bitcoins van bitonic als ik nieuwe nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:57

Tourniquet

Hiya, fellas!

Biersteker schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:46:

Op welke index zitten mensen hier?
Ik zit alweer een tijdje bij Bitstamp.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bitstamp hier, lekker snel en nooit geen probleem mee gehad :) SEPA withdrawals steeds met 2 a 3 dagen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ben hier al een tijdje niet meer geweest maar zie dat Butterfly Labs nu mining per Ghz. aanbiedt vanaf 10 USD p/jaar/maand? Lijkt een monthly subscription te zijn maar een snelle calculatie leert dat wanneer je 54 USD betaald per 5Ghz je aan het eind vd maand met de huidige difficulty 63 USD genereert. Kleine 9 USD p/maand winst dus. Best de moeite waard als ik het zo zie.

Addertjes??

https://products.butterfl...itcoin-hashing-power.html

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
Ibidem schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:18:
Ben hier al een tijdje niet meer geweest maar zie dat Butterfly Labs nu mining per Ghz. aanbiedt vanaf 10 USD p/jaar/maand? Lijkt een monthly subscription te zijn maar een snelle calculatie leert dat wanneer je 54 USD betaald per 5Ghz je aan het eind vd maand met de huidige difficulty 63 USD genereert. Kleine 9 USD p/maand winst dus. Best de moeite waard als ik het zo zie.

Addertjes??

9 dollar winst met de huidige difficulty moet je niet intrappen. Iedere dag stijgt de difficulty en zo daalt de winst die je maakt met minen. Het zou mij niet verbazen als je aan het einde van de maand nog geen 40 dollar bij elkaar hebt geharkt.

Via de volgende website kun je uitrekenen hoeveel je ongeveer zult verdienen als je rekening houdt met een stijgende difficulty: http://www.coinish.com/calc/ (optie expert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

LOL. Een hele grote adder onder het gras is dat dit ook weer een pre-order is. Er gaat namelijk gemined worden met de Monarch die pas in december/januari uitkomt (dubbele lol). De difficulty is dan zo hoog dat je je geld er echt niet meer uithaalt.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 30-09-2013 21:07 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja reken eens na wat 20% winst in januari 2013 je momenteel voor verlies zou opleveren?
Het is een jaarcontract, dus je zult na 12 maanden difficulty stijging nog steeds winst (of minimaal verlies) moeten maken om het totaal winstgevend te krijgen.

Maar sowieso heb je de gebruikelijke butterfly adder : Wanneer wordt er geleverd?

Bied mij een contractontbindingsclausule als het zaakje op 1 februari nog niet staat en ik zou er wellicht nog over kunnen nadenken, maar onder de huidige voorwaarden kunnen ze het ook best pas in 2016 lanceren.

De losse asic's die hadden in ieder geval nog als voordeel dat ze >90% van de markt voorbij streefden toen ze uitkwamen, daardoor hebben een aantal early investors nog redelijk kunnen cashen met de bfl-machientjes.
Maar dit aanbod gaat niemand voorbij streven, dit is enkel maar hetzelfde trucje in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:59

Rannasha

Does not compute.

Ibidem schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:18:

Addertjes??

Het addertje is dat je je geld nooit terugverdient. De prijs is trouwens wel voor een heel jaar, lijkt me.

Een simpele berekening:

Volgens de website worden de hosted miners in januari/februari geactiveerd. Laten we even net doen alsof BFL niet een jaar achterloopt met de levering van hun eerste generatie hardware en aannemen dat die schatting klopt.

Momenteel verdubbelt de difficulty iedere maand, maar laten we even gek doen en aannemen dat de difficulty bij aanvang slechts 4x zo hoog is als deze nu is. Daarna gaan we uit van een stijging van 20% per adjustment (de laatste tijd zitten we op 25%-35% per adjustment). De totale hoeveelheid Bitcoin die je maximaal zult minen met 1 GHash/s is dan (middelbare school sommetje over de som van een meetkundige reeks):
0,05915 BTC
Het contract loopt slechts voor een jaar, dus in de praktijk zal het iets minder zijn, maar door de exponentiele groei van de difficulty wordt verreweg het grootste gedeelte in het begin binnengehaald. En hoeveel kost zo'n 1 GHash/s contract?
0,085 BTC (Bitstamp koers)

Zelfs met hele optimistische aannames verdien je je geld niet terug. Als je de aannames realistischer maakt, dan is het zelfs waarschijnlijk dat je de helft (of meer) van je ingelegde geld kwijtraakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 22:54

gws24

Thinking is hard!

KNCminer heeft het net niet gered om eind september te gaan leveren maar ik zou toch zeggen goed gedaan van ze: https://www.kncminer.com/news/news-40. In het topic op btctalk (https://bitcointalk.org/index.php?topic=170332) is ook een filmpje te vinden van hun productiestraat.

In ieder geval vele malen beter dan BFL met hun 'two more weeks'.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Laatst online: 22-02 22:28
gws24 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:07:
KNCminer heeft het net niet gered om eind september te gaan leveren maar ik zou toch zeggen goed gedaan van ze: https://www.kncminer.com/news/news-40. In het topic op btctalk (https://bitcointalk.org/index.php?topic=170332) is ook een filmpje te vinden van hun productiestraat.

In ieder geval vele malen beter dan BFL met hun 'two more weeks'.
Leuk inderdaad. Echter heb ik te doen met mensen die hun KnC order niet voor eind Oktober ontvangen.
Deze mensen zullen namelijk hun Kncminer nooit meer afbetalen tenzij de BTC prijs pak hem beet 50% per maand mee stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
In de toekomst zal ik me ook zeker niet weer laten verleiden door zulke bedrijven. Veel beloven, weinig geven. Ik had eerst 4 singles besteld, maar kreeg de mogelijkheid dit om te zetten naar 1 grotere die 50% meer hashingpower had. Ik natuurlijk helemaal blij, maar het stomme is dat ze eerst de kleine apparaten versturen. Het gevolg is dat ik nu mijn apparaat niet terug verdien (tenzij de BTC waarde stijgt) terwijl ik anders wel winst had gehad. Erg jammer, dus ik zal een tweede keer ook goed uitkijken.

Mochten er nog liefhebbers zijn voor HD7970 kaarten; kijk even bij mijn advertenties. Ik heb een drietal nieuwe kaarten te koop. Niet gebruikt om mee te minen. Ook dat verhaal is een beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Silk Road is down gehaald door de feds: http://nation.time.com/20...d-3-6m-in-bitcoin-seized/

BTC koers gelijk in een vrije val. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Tourniquet schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:03:
Silk Road is down gehaald door de feds: http://nation.time.com/20...d-3-6m-in-bitcoin-seized/

BTC koers gelijk in een vrije val. :/
Vind je het gek? Er is net 1 miljard euro uit het bitcoin netwerk geharkt door de VS. Daaraast komt natuurlijk de schokgolf dat andere partijen die Bitcoin gebruik voor witwas zaken nu hun bitcoins ook gaan dumpen. De daarop volgende schokgolf is de juridische schokgolf waarbij overheden verder gaan intappen op Bitcoin verkeer om het te controleren.

De klap voor Bitcoin is dus enorm. Maar het zou niet als een verrassing moeten komen. Een decentraal virtuele valuta die wereldwijd inleverbaar is voor harde currency zonder controle van de overheden dat is de natte droom van criminele netwerken. Het zal niet toevallig zijn dat de VS nog niet zo lang geleden Bitcoin heeft erkent.

Maar dit is een fase; Bitcoin zal gigantisch instorten en daarna langzaam weer omhoog krabbelen echter niet meer zo snel zo hoog als het was. Dat lukt na de grote dump van meer dan 200 euro de Bitcoin ook niet meer.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
Auredium schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:00:
......Er is net 1 miljard euro uit het bitcoin netwerk geharkt door de VS......
Het ging om 26.000 BTC.
Weet niet waar jij de koers waarde van Bitcoin vandaan trekt?
Maar in mijn straatje(103 euro) komt dit neer op ongeveer 2.7 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het gaat om 3,6 miljoen dollar staat in het artikel.

Overigens behoorlijk heftig die complaint, niet alleen vanwege de bedragen maar er is ook wellicht sprake van een huurmoord binnen de SR-kringen. Meer info, ook over hoe hij is gepakt: http://www.reddit.com/r/S...allout_discussion/ccjlwgp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is nu ook in de blockchain te zien dat die bitcoins in beslag zijn genomen? Ik neem toch aan dat ze zijn overgeboekt naar een andere wallet? Want als je dat niet doet heb je het risico dat iemand anders de keys van de silkroadwallet weet en alle bitcoins overboekt.

En dat kan dus blijkbaar geheel anoniem, tenminste als je niet ergens je persoonlijke e-mailadres post.
edit:

Ik vond http://blockchain.info/largest-recent-transactions maar ik wil eigenlijk sorteren op hoogste bedrag.

[ Voor 30% gewijzigd door Sendy op 02-10-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:06
Wat is jullie ervaring met JustCoin.com? Ik zie via Bitcoinity.org dat de transacties teruglopen tot ~16aug, dus ze bestaat nog niet zo heel erg lang.

Heb een accountje aangemaakt, het ziet er wel betrouwbaar uit. Misschien ook omdat het bedrijfje uit Noorwegen komt, maar dat zegt uiteraard niet zo veel :P

Fee van 0,5% is ook niet zo hoog, vind ik.

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:00:
[...]
Maar dit is een fase; Bitcoin zal gigantisch instorten en daarna langzaam weer omhoog krabbelen [...]
Het inherente probleem van Bitcoin zal blijven dat het het ideale witwas'geld' is natuurlijk, dus dit zal niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt. En het zal, totdat Bitcoin vanuit de overheid gecontroleerd en gereguleerd wordt, de achilleshiel blijven van Bitcoin.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooi stukje van een Australiër die gestopt is met het minen van LiteCoin. Totaalverlies ruim 5000 dollar.

Ik hou het voor de grap bij mijn éne ASIC USB miner, al blijf ik hopen dat ik daar ook rijk mee kan worden ;)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Goh, wat een verrassing: minen is minder verliesgevend naarmate elektriciteit goedkoper is, en het wordt pas "rendabel" als je iemand anders voor de elektriciteit laat betalen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Hee, ik wil graag beginnen, ik hoef er geen groot geld mee te verdienen, maar gewoon een beetje, voor weet ik veel, 2 dollar dingetjes van Deal Extreme.
Ik vraag me nu af hoe ik moet beginnen, aangezien de linkjes uit de TS doodlopen.

Ik moet als eerst op zoek gaan naar een miner?

Is dat uberhaupt nog enigszins rendabel met een normale (game) pc?

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 03-10-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

kristan schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:53:
Hee, ik wil graag beginnen, ik hoef er geen groot geld mee te verdienen, maar gewoon een beetje, voor weet ik veel, 2 dollar dingetjes van Deal Extreme.
Ik vraag me nu af hoe ik moet beginnen, aangezien de linkjes uit de TS doodlopen.

Ik moet als eerst op zoek gaan naar een miner?

Is dat uberhaupt nog enigszins rendabel met een normale (game) pc?
Als je met Bitcoin wil "beginnen" (rare term, je "begint" ook niet met euros of dollars), dan koop je wat bitcoins (of fracties daarvan) en ga je er daarna mee doen wat je wil.

Beginnen met minen = Geld weggooien, op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Rannasha schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

Als je met Bitcoin wil "beginnen" (rare term, je "begint" ook niet met euros of dollars), dan koop je wat bitcoins (of fracties daarvan) en ga je er daarna mee doen wat je wil.

Ja ja ik weet het, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet verwoorden aangezien ik net 'begin';)

Maar investeren in bitcoins, wat zou dat doen, aangezien ik lees dat de waarde nu weer stijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rannasha schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:49:
[...]

En als er niet genoeg miners zijn / blijven dan vervalt de controle op BTC en wordt het dus vanzelf weer waardeloos.

Wil je dat BTC een valuta wordt / blijft dan moet je geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

kristan schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:54:
[...]
Maar investeren in bitcoins, wat zou dat doen, aangezien ik lees dat de waarde nu weer stijgt?
Investeren? Je koopt een bepaalde hoeveelheid, je wacht een tijd, je verkoopt de handel weer. Prijs gestegen? Dan hou je meer euro's over dan je erin hebt gestopt.
Gomez12 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:56:
[...]
En als er niet genoeg miners zijn / blijven dan vervalt de controle op BTC en wordt het dus vanzelf weer waardeloos.

Wil je dat BTC een valuta wordt / blijft dan moet je geld weggooien.
Momenteel zijn er vele mensen die een miner hebben besteld die ze nooit zullen terugverdienen. Maar ondanks dat de aanschafprijs niet terugverdient zal worden, is het nog steeds beter om het apparaat te laten minen dan om het bij het grof vuil te zetten, dus zullen er de komende tijd nog genoeg miners uit alle pre-orders aangeslingerd worden.

Het beveiligen van het netwerk is dus niet echt een probleem. Maar om nu een miner aan te schaffen met het idee om er geld mee te verdienen is erg dom. Het feit dat vrijwel alle ASIC-leveranciers met pre-orders en wachttijden werken, gecombineert met het feit dat veel mensen de stijging van de difficulty gigantisch hebben onderschat, betekent dat er momenteel een enorme overshoot van de difficulty aan de gang is. In een ideale vrije markt, waar bestellingen direct aan het netwerk worden toegevoegd, zal minen slechts marginaal winstgevend zijn. En dat betekent dat mensen/bedrijven met goedkope stroom en schaalvoordelen (grotere miners zijn relatief goedkoper dan simpele consumenten-modellen) de winst pakken, terwijl Jan Modaal enkel met verlies kan minen.

Minen is, in tegenstelling tot wat je overal hoort, niet het belangrijkste aan Bitcoin. Het is een noodzakelijk bij-effect, maar in een goed functionerende Bitcoin economie hoort het ergens op de achtergrond te staan. Wat centraal hoort te staan is dat Bitcoin een valuta is, net als euros en dollars, met enkele voordelen op het gebied van (o.a.) transactie-snelheid, inflatieremming en gebrek aan centrale autoriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Rannasha schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Minen is, in tegenstelling tot wat je overal hoort, niet het belangrijkste aan Bitcoin. Het is een noodzakelijk bij-effect, maar in een goed functionerende Bitcoin economie hoort het ergens op de achtergrond te staan. Wat centraal hoort te staan is dat Bitcoin een valuta is, net als euros en dollars, met enkele voordelen op het gebied van (o.a.) transactie-snelheid, inflatieremming en gebrek aan centrale autoriteit.
Minen is de basis voor of BTC een valuta kan zijn of niet, als er niet genoeg mine-power is en iemand pakt >50% van de mine-power dan beheerst die partij de complete valuta (hij bepaalt of een BTC geldig is of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Het hoeft niet zonodig een enkele partij te zijn. Waarom zou een groepje die gezamelijk 50% van de mining power in handen heeft BTC niet naar zijn hand zetten?

Het lijkt me gezien de ontwikkeling van de difficulty logisch dat je alleen nog maar grootverbruikers over houdt met dedicated hardware.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Gomez12 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:33:
[...]

Minen is de basis voor of BTC een valuta kan zijn of niet, als er niet genoeg mine-power is en iemand pakt >50% van de mine-power dan beheerst die partij de complete valuta (hij bepaalt of een BTC geldig is of niet)
Genoeg mine-power is er inmiddels dat een 51%-attack niet makkelijk is. En er staat nog voor veel meer minepower in pre-orders van generatie-2 ASICs.

Mijn punt is dat veel discussies over Bitcoin over het minen ervan gaan, waardoor het lijkt alsof minen het belangrijkste onderdeel van Bitcoin is. En hoewel het weldegelijk belangrijk is, is het iets dat eigenlijk op de achtergrond hoort te staan van de daadwerkelijke toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Nu online
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA256

Unfortunately, it was recently discovered that the Bitcoin Forum's server
was compromised. It is currently believed that the attacker(s) *could* have
accessed the database, but at this time it is unknown whether they actually did
so. If they accessed the database, they would have had access to all
personal messages, emails, and password hashes. To be safe, it is
recommended that all Bitcoin Forum users consider any password used
on the Bitcoin Forum in 2013 to be insecure: if you used this
password on a different site, change it. When the Bitcoin Forum
returns, change your password.

Passwords on the Bitcoin Forum are hashed with 7500 rounds of
sha256crypt. This is very strong. It may take years for
reasonably-strong passwords to be cracked. Even so, it is best to
assume that the attacker will be able to crack your passwords.

The Bitcoin Forum will return within the next several days after a
full investigation has been conducted and we are sure that this
problem cannot recur.

Check http://www.reddit.com/r/Bitcoin/ and #bitcoin on Freenode for
more info as it develops.

We apologize for the inconvenience.
Ik dacht even naar Bitcointalk te gaan en zag dat ze offline waren. Kreeg een minuut later bovenstaand mailtje.. Ouch.. ik vrees dat de Bitcoin nu nog harder gaat dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Zenomyscus schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

Ik dacht even naar Bitcointalk te gaan en zag dat ze offline waren. Kreeg een minuut later bovenstaand mailtje.. Ouch.. ik vrees dat de Bitcoin nu nog harder gaat dalen..
Valt wel mee, Bitcointalk is al sinds een uur of 02:00 (NL-tijd) offline en de BTC-koers is behoorlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptMayday
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-01-2016
Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in BTC om een aantal redenen. Ik vind het een interessante invalshoek als je het vergelijkt met de traditionele betaalmethodes. Daarnaast doen sommige technologische ontwikkelingen mijn tech-hartje sneller kloppen.

Zelf heb ik met een drie 6990 kaarten wat gemined om er eens mee te spelen. Dit resulteerde in een hoge stroomrekening en een lekkere warme woonkamer. Dit was meer een hobby project aangezien ik al had gezien dat ik te laat was om nog iets leuks met GPUs te kunnen doen.

Wat ik echter nu waarneem is dat ieder bedrijf (BFL, KNC, Hash Fast etc) allemaal werken volgens pre-oder technieken. Stel ik heb een kleine investering die ik kan doen in BTC mining (100k USD), wat kan dan een interessante investering zijn. Je wilt namelijk niet echt meedoen aan die pre-oder gimmick waarbij ze nooit leveren of later waardoor de moeilijkheid zo hard gestegen is dat je met geluk je investering eruit haalt.

Is het een idee om met prototypes aan de slag te gaan? In plaats van uitgekookte setups produced for the masses, meer met een handvol custom prototypes te minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
cptMayday schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 02:32:
Je wilt namelijk niet echt meedoen aan die pre-oder gimmick waarbij ze nooit leveren of later waardoor de moeilijkheid zo hard gestegen is dat je met geluk je investering eruit haalt.
Dat heet risico's nemen.
Is het een idee om met prototypes aan de slag te gaan? In plaats van uitgekookte setups produced for the masses, meer met een handvol custom prototypes te minen.
Tuurlijk is het een idee, alleen het is nog steeds een risico. Het prototype kan de beloofde productie niet halen, het prototype kan doorbranden, het prototype kan nooit afkomen.

In wezen zit je met prototypes simpelweg nog 1 stap voor pre-orders. En dus meer risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Sendy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:23:
Is nu ook in de blockchain te zien dat die bitcoins in beslag zijn genomen? Ik neem toch aan dat ze zijn overgeboekt naar een andere wallet? Want als je dat niet doet heb je het risico dat iemand anders de keys van de silkroadwallet weet en alle bitcoins overboekt.

En dat kan dus blijkbaar geheel anoniem, tenminste als je niet ergens je persoonlijke e-mailadres post.
edit:

Ik vond http://blockchain.info/largest-recent-transactions maar ik wil eigenlijk sorteren op hoogste bedrag.
Vermoedelijk: 1F1tAaz5x1HUXrCNLbtMDqcw6o5GNn4xqX

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

cptMayday schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 02:32:
Wat ik echter nu waarneem is dat ieder bedrijf (BFL, KNC, Hash Fast etc) allemaal werken volgens pre-oder technieken. Stel ik heb een kleine investering die ik kan doen in BTC mining (100k USD), wat kan dan een interessante investering zijn. Je wilt namelijk niet echt meedoen aan die pre-oder gimmick waarbij ze nooit leveren of later waardoor de moeilijkheid zo hard gestegen is dat je met geluk je investering eruit haalt.

Er zijn geen prototypes te koop. Producenten gebruiken prototypes zelf om te testen & minen alvorens tot massa-productie over te gaan. Dat levert ze namelijk coins op.

Als je mining hardware wil kopen dan zijn er tegenwoordig 2 opties: Achteraan sluiten in een preorder wachtrij of zelf iets ontwikkelen. Dat laatste is vanzelfsprekend erg duur en vereist behoorlijk specialistische kennis.

En zolang ASIC miners nog als warme broodjes over de toonbank gaan, zullen er lange wachtrijen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Rannasha schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:45:
Als je mining hardware wil kopen dan zijn er tegenwoordig 2 opties: Achteraan sluiten in een preorder wachtrij of zelf iets ontwikkelen. Dat laatste is vanzelfsprekend erg duur en vereist behoorlijk specialistische kennis.
ASICMINER verkoopt al maanden hun miners, hebben nooit aan pre-orders gedaan, en hebben altijd nog geleverd. Deze bitcoin USB miners zijn momenteel voor 0.15 BTC te koop..

http://www.btcguild.com/index.php?page=store

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/i59ml4.jpg

Da's dus ~€12/stuk (verzending naar NL kost 0.08BTC + 0.02BTC per miner extra). :9

Je moet ze alleen niet kopen om rijk te worden, want dat gaat hem simpelweg niet worden. :P

Verder verkopen ze dus ook de 10+ GH/s boards, maar BTCGuild verscheept deze niet internationaal.
Op Bitcointalk.org werden deze ook wel (door resellers) verkocht, maar dit forum is deze dagen even down..

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 04-10-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

@hierboven:

ASICMiner is inderdaad de uitzondering op de regel wat betreft directe leveringen. Maar daar staat tegenover dat ASICMiner apparatuur al lang niet meer winstgevend is. Van een USB Block Erupter of een Blade kun je direct uitrekenen wat je inkomsten zullen zijn (want er is geen onzekerheid over levertijd) en dat diskwalificeert deze producten direct als investering.

Een enkele USB miner is wel leuk als gadget, maar daar houdt het wel mee op.

Wat overigens hele hordes mensen er niet van weerhoudt om nog steeds en-masse ASICMiner hardware te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Bitcointalk.org nog steeds down... :X
BitcoinTalk.org’s administrator Theymos has verified the data and confirmed that it is fake. The leaked data never existed in site’s database. However, the defacement is legit.
bron: http://hackread.com/bitcointalk-hacked-email-for-sale/

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
Bitcointalk is weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Thnx for the info. :)

Met ad inkomsten van €16k!! per week mogen ze ook wel eens wat investeren in fatsoenlijke 2FA ondersteuning..
Dat zal iig de veiligheid (van de gebruikers) verbeteren.

*Gelijk m'n password gewijzigd gezien de password hashes mogelijk uitgelekt zijn.
Apart dat er geen melding over gemaakt wordt op het forum zelf.. Lijkt me toch een vrij standaard procedure/maatregel..

Edit:
Staat er inmiddels/toch wel. :) Heb er vast overheen gekeken.

[ Voor 56% gewijzigd door SmiGueL op 07-10-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

SmiGueL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:02:
Apart dat er geen melding over gemaakt wordt op het forum zelf.. Lijkt me toch een vrij standaard procedure/maatregel..
Staat bovenin het forum:
News: Change your forum password

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

SmiGueL schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:02:

Zie ook deze post in important announcements: https://bitcointalk.org/index.php?topic=306936.0

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
Misschien een goed idee voor Tweakers.net om in de pricewatch alles ook in Bitcoins weer te geven ;)

PS: All hail Bitcoins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Laatst online: 16-09 16:51
Mijn miners zijn eindelijk verstuurd, Hex K-16 design met avalon chips. Doet 7,2 gh/s (overklokbaar tot 7,5 / 7,9) gh/s. Maar ben er toch over na aan het denken om ze te gaan verkopen want op het moment dat ze binnen komen is de Roi nog positief. Maar over 2 maanden ben ik bang dat het niet meer rendabel gaat zijn.

Mijn idee is om er +/- 45 dagen mee te gaan minen en daarna door te verkopen. De terug verdien tijd (omdat ik geen stroom kosten betaal) zou op dit moment 63 dagen zijn. Maar nu moet ik dus het optimale punt tussen minen en verkopen vinden.

Edit: Dat ik er geen winst mee ga halen staat op dit moment nog niet vast, maar met alle 100gh/s+ miners op komst lijkt die kans me erg groot. Daarom wil ik deze dus begin december verkopen zodat de grote (geprojecteerde) difficulty stap nog moet komen en daardoor mijn miners nog wat waard zijn. De vraag was dus of ik dit correct heb gezien of ik deze gelijk moet verkopen? en hoe jullie dat dan zouden doen.

Dus nu is de vraag hoe zouden jullie deze verkopen?

[ Voor 25% gewijzigd door boombes op 09-10-2013 10:23 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Verkopen kan via allerlei kanalen.
- ebay
- marktplaats
- bitmit
etc.

Vergeet niet dat er ook een partij moet zijn die het wilt kopen.
Als het zonder stroomkosten niet rendabel is voor jou zal dat ook gelden voor ieder ander.
Dus je vraagprijs is erg van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

En ik betwijfel of je als Nederlander dat spul verkocht krijgt in de USA. Dus moet je waarschijnlijk aan een Europeaan verkopen, en EU=hoge stroomkosten. Dus is de kans groot dat je er sowieso niet veel voor krijgt. Of je moet dus net aan iemand verkopen die ook geen aparte stroomkosten heeft, maar dat maakt de doelgroep weer kleiner.

Aangezien je geen stroomkosten hebt is het misschien nog wel slimmer om er gewoon maanden/jaren mee te minen. Het enige wat het je kost is de ruimte die het inneemt. Wanneer de inkomsten ervan lager zijn dan wat jij het stukje ruimte in je woning waard acht verkoop je ze als museumstuk of flikker je ze weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Laatst online: 01-09 20:24
Hee jongens, ik zit me ook eens te verdiepen in het fenomeen Bitcoins. Met name vanwege de economische ontwikkelingen die zich momenteel afspelen en het risico op inflatie waar we tegenaan kijken.
Ik heb wat spaargeld waarvan ik de huidige waarde graag zou willen borgen door het te investeren in bitcoins. Beetje jammer als het opeens hard in waarde achteruit loopt als er opeens een sterke daling van waarde plaatsvind doordat de markten naar beneden duiken.
Er zijn mensen die al een poos roepen goud te kopen, maar dat is me wat te omslachtig. Ik wil het best in bitcoins stoppen, en vind het niet erg om een risico te lopen. Heb er over de gehele linie wel vertrouwen in.

Is er een maximum wat ik in 1 keer kan kopen? En waar koop ik het goedkoopst in?
De grafieken geven de huidige koers aan en ik zal zodoende zelf een moment moeten kiezen om in te stappen. Is het verkopen altijd mogelijk? Dus, stel ik koop een huis en heb dat geld weer nodig om iets te financieren, kan ik er dan meteen over beschikken? En is er een maximum op het aantal bitcoins dat ik tegelijk kan verkopen? Hebben jullie andere tips?
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Avenger84 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:04:
Hee jongens, ik zit me ook eens te verdiepen in het fenomeen Bitcoins. Met name vanwege de economische ontwikkelingen die zich momenteel afspelen en het risico op inflatie waar we tegenaan kijken.
Ik heb wat spaargeld waarvan ik de huidige waarde graag zou willen borgen door het te investeren in bitcoins. Beetje jammer als het opeens hard in waarde achteruit loopt als er opeens een sterke daling van waarde plaatsvind doordat de markten naar beneden duiken.
Er zijn mensen die al een poos roepen goud te kopen, maar dat is me wat te omslachtig. Ik wil het best in bitcoins stoppen, en vind het niet erg om een risico te lopen. Heb er over de gehele linie wel vertrouwen in.

Is er een maximum wat ik in 1 keer kan kopen? En waar koop ik het goedkoopst in?
De grafieken geven de huidige koers aan en ik zal zodoende zelf een moment moeten kiezen om in te stappen. Is het verkopen altijd mogelijk? Dus, stel ik koop een huis en heb dat geld weer nodig om iets te financieren, kan ik er dan meteen over beschikken? En is er een maximum op het aantal bitcoins dat ik tegelijk kan verkopen? Hebben jullie andere tips?
thanks
Ik zou het bij goud houden.. Je wilt je fiat geld omzetten omdat je bang bent voor de inflatie.. maar je wilt wel alles in bitcoins stoppen?? Klinkt niet alsof je weet waarover je praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Dat Bitcoin minen vind ik echt de meest onzinnige iets van deze tijd, waar slaat het op. Beetje stroom verstoken om er dan bitcoins voor terug te krijgen die je weer kan verkopen om dan je geld misschien weer terug te krijgen wat je hebt verbruikt om te minen. Dus eigenlijk krijg je gewoon een refund op energie verspilling.

En als je dan zoiets al dit ziet: |:(

Afbeeldingslocatie: http://i1281.photobucket.com/albums/a507/sonbeovn/rig/1c5f9503934b7304e8f03f0b46b6dcb1_51523461img005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bitcoinexaminer.org/wp-content/uploads/2013/05/Mining-rig-extraordinaire-the-Trenton-BPX6806-mod.jpg

En dan? Draai je misschien plus op je stroom kosten zodat je winst hebt, en wellicht minder verwarming nodig door inefficiënt stroom verbruik. Maar het maakt allemaal niet uit want je krijgt er meer geld voor terug. Ondertussen is de stroom vraag gigantisch gestegen en hoe meer van deze "rigs" er zijn des te groter het verbruik gaat worden. Helemaal omdat meer mensen er lucht van krijgen dat het bestaat en ze er wat geld aan over weten te houden zonder wat te doen.

Van mijpart mag het fenomeen bitcoin zo snel mogelijk sterven, allicht is het systeem van betaal eenheid nog niet zo gek maar dat minen is niets anders dan verkwisting van energie.

Krijg er echt een beetje southpark cash for gold idee bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

fynrd1 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:14:
[...]

Ik zou het bij goud houden.. Je wilt je fiat geld omzetten omdat je bang bent voor de inflatie.. maar je wilt wel alles in bitcoins stoppen?? Klinkt niet alsof je weet waarover je praat.
Agreed, gedeeltelijk.

Er bestaat geen veilige investering. Geen enkele. Goud kan je wel doen, heeft de grootste kans om op termijn nog enige waarde te hebben. Niet omdat goud enige intrinsieke waarde zou hebben, maar kijkende naar de geschiedenis hebben mensen het gewoon altijd al willen hebben. Op korte termijn kan het wel enorm dalen.

Al heb je zelfs met goud natuurlijk het risico dat iemand een manier zou vinden om synthetisch goud te maken. Het is eerder gebeurd:
Jarenlang was het metaal zo kostbaar dat het in ornamenten toegepast werd, getuige de massief aluminium kap op de toren van het Washington Monument. Pas in 1886 werd dankzij het Hall-Héroult-proces de elektrochemische productie van het metaal op grote schaal mogelijk.
Het enige zinnige alternatief wat ik je kan geven: geef het uit. Los je hypotheek af of koop een huis. Koop geen auto op afbetaling, betaal er gewoon voor.

Of je maakt een wereldreis, de herinnering daaraan is al helemaal onmogelijk om nog van je af te pakken.
Bulls schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:18:
Dat Bitcoin minen vind ik echt de meest onzinnige iets van deze tijd, waar slaat het op. Beetje stroom verstoken om er dan bitcoins voor terug te krijgen die je weer kan verkopen om dan je geld misschien weer terug te krijgen wat je hebt verbruikt om te minen. Dus eigenlijk krijg je gewoon een refund op energie verspilling.

En als je dan zoiets al dit ziet: |:(

[afbeelding]

[afbeelding]

En dan? Draai je misschien plus op je stroom kosten zodat je winst hebt, en wellicht minder verwarming nodig door inefficiënt stroom verbruik. Maar het maakt allemaal niet uit want je krijgt er meer geld voor terug. Ondertussen is de stroom vraag gigantisch gestegen en hoe meer van deze "rigs" er zijn des te groter het verbruik gaat worden. Helemaal omdat meer mensen er lucht van krijgen dat het bestaat en ze er wat geld aan over weten te houden zonder wat te doen.

Van mijpart mag het fenomeen bitcoin zo snel mogelijk sterven, allicht is het systeem van betaal eenheid nog niet zo gek maar dat minen is niets anders dan verkwisting van energie.

Krijg er echt een beetje southpark cash for gold idee bij.
Je zou hetzelfde kunnen zeggen over alle energie die er gaat zitten in het delven van goud, terwijl er maar een fractie daarvan nuttig (in elektronica) gebruikt is.

Overigens zijn bitcoins wel het minste om je zorgen over te maken. Ik zal even een lijstje met nutteloze troep voor je uittypen die net zo slecht is voor het milieu, allen een verspilling van materiaal of energie (wat werkelijk waar hetzelfde is, het delven en/of recyclen van materiaal kost niets anders dan energie):

• Wegwerppennen.
• Plastic koffiebekertjes.
• Reclamefolders. (ik stel voor dat teams van Greenpeace 's nachts hele steden doorgaan en op iedere brievenbus een NEE-NEE sticker plakken. werkelijk waar. wie de folder echt wil trekt de sticker er maar weer af, maar moet je zien hoeveel mensen hem gewoon zullen laten zitten)
• Onnodig verpakkingsmateriaal. Voor bijna alles zou een kartonnen doosje op papieren zakje volstaan, maar nee, het moet in een mooie transparante blister.
• Teveel eten kopen en het dan weggooien. Of eten wat nog gewoon prima is, maar over de datum. En je wil niet weten wat supermarkten/bakkers allemaal weggooien. Wil je echt niet weten. Of hoeveel groente en fruit de telers al doordraaien.

Echt, een paar bitcoinminers zijn nog geen watermolecuul op een gloeiende plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitcoins hebben miners nodig om de transacties correct te laten verlopen. wanneer het daar stilvalt omdat het niet meer lucratief is dan ontstaat er groot probleem met die virtuele munt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Bulls heeft overduidelijk nog moeite om het concept wat Bitcoins is te snappen ;)
Het duurde bij mij ook weken voordat ik er een beetje grip op kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Avenger84 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:04:
thanks
Geen max voor Jan Modaal om te kopen.
LocalBitcoins vind ik vaak de goedkoopste BTC (maar daar is de 1e koop wel een max van een paar omdat je nog niet betrouwbaar bent)
Ik raad je aan het nooit te verkopen maar er mee te handelen (spullen/diensten ermee kopen) maw het als valuta te gebruiken. Verkopen is altijd mogelijk maar dat duurt op het moment bijv bij MtGox zeker 2 weken. Ook geen max.
TIP: Lees heel veel en bekijk heel veel presentaties e.d. over Bitcoins.

I love Bitcoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De vraag deed me wel iets afvragen: stel er breekt een oorlog uit (of een extreme valutacrisis, maar die zal gepaard gaan met oorlog). Zouden bitcoins hun waarde dan ook verliezen, of juist omhoog schieten?

Er komen iets meer factoren bij kijken dan ik zo 1-2-3 kan overzien. De gewone valuta worden waardeloos omdat de centrale banken (doen ze nu al in zekere zin) oneindig geld gaan printen. Dus zou je denken, bitcoin go. Bitcoin heeft echter ook geen intrinsieke waarde dus de mensen verliezen dan mogelijk ook het vertrouwen daarin. Daarbij, te weinig mensen weten ervan om er een brood mee te kunnen kopen. Aan de andere kant, als alle valuta dood zijn dan leren mensen misschien wel heel snel.

Komt nog bij, zou het internet blijven functioneren voor jan en alleman tijdens een oorlog?

Het komt er waarschijnlijk op neer: stel dat de bekende valuta in die mate zouden afbrokkelen dat we normaal terug zouden moeten vallen op ruilhandel, zou bitcoin dan het stokje overnemen in de plaats van ruilhandel?

Niemand heeft natuurlijk een glazen bol, maar het lukt me niet om te beargumenteren waarom het waarschijnlijk wel of niet zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.