Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.075 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
Dat is inderdaad een persoonlijke reden voor mij om spaargeld om te gaan zetten in iets waarin in ieder geval de huidige machtstructuur geen controle heeft over de waarde (door er onbeperkt van bij te drukken).
Dat is, na een avond je inlezen hetgeen wat me aanspreekt over het fenomeen (fixed quantity)
Het zijn rumoerige tijden en ik zou het echt onwijs zonde vinden als mijn zuurverdiende spaargeld opeens door rare beursgangen of hyperinflatie verdampt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

Avenger84 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:04:
Dat is inderdaad een persoonlijke reden voor mij om spaargeld om te gaan zetten in iets waarin in ieder geval de huidige machtstructuur geen controle heeft over de waarde (door er onbeperkt van bij te drukken).
Dat is, na een avond je inlezen hetgeen wat me aanspreekt over het fenomeen (fixed quantity)
Het zijn rumoerige tijden en ik zou het echt onwijs zonde vinden als mijn zuurverdiende spaargeld opeens door rare beursgangen of hyperinflatie verdampt
Koop dan staatsobligaties, geen bitcoins. En ben je bang dat je geld verdampt? Dan ken je de grilligheid van de bitcoins niet. Je bitcoins kunnen gestolen worden, je kan je wachtwoord vergeten, je computer kan crashen, je backup wallet kwijtraken en een bitcoin kan zo van één op de andere dag niks waard zijn. Negen van de tien bitcoins bezitters en de andere cryptocoins spiegelen het alleen af op fiat geld. Wat denk je dat er gebeurt bij een hyperinvlatie als niemand meer geld heeft op zijn bankrekening? Denk je dat de koers van de bitcoin dat gaat compenseren? Ik weet niet wat je allemaal gelezen hebt, maar je bent een makkelijke prooi voor mooie verhaaltjes.. No offence

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je spaargeld omzetten naar Bitcoins omdat je denkt dat dat veiliger is lijkt me persoonlijk een compleet verkeerde inschatting van de risico's.

Bitcoins om spullen/diensten mee te kopen of te speculeren: prima. Bitcoins als safe haven voor (al) je spaargeld: no way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
fynrd1 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:26:
[...]

Wat denk je dat er gebeurt bij een hyperinvlatie als niemand meer geld heeft op zijn bankrekening? Denk je dat de koers van de bitcoin dat gaat compenseren?
Dat is wat ik me afvraag, want die staatsobligaties zijn ook niet persee veilig als er opeens landen failiet verklaard gaan worden.
Als bitcoin de currency van de toekomst is en je er nu relatef goedkoop (met inderdaad een hoog risico) in kunt stappen, dan is dat voor mij gevoelsmatig best een optie.
Feit is natuurlijk dat niemand kan voorspellen wat er precies gaat gebeuren als de boel echt instort op de financiele markten. Daarom is het ook leuk om het eens in een groep als deze te gooien.
Het is misschien een minder conventionele invalshoek, maar des te leuker de discussie :)

None taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Avenger84 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:04:
[...]

Dat is wat ik me afvraag, want die staatsobligaties zijn ook niet persee veilig als er opeens landen failiet verklaard gaan worden.
De kans dat een land failliet gaat is vrijwel 0. Je gaat ook niet 100% van je geld in één land stoppen, maar dat spreid je over verschillende landen en termijnen. Daarnaast is goud tot zover het meest waardevaste dat er is. Putjes schrijven op olie is ook geen verkeerde stap.
Feit is natuurlijk dat niemand kan voorspellen wat er precies gaat gebeuren als de boel echt instort op de financiele markten.
2007,2008,2009,2010,2011,2012 en 2013. Dit was het resultaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
m19 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:58:
Bulls heeft overduidelijk nog moeite om het concept wat Bitcoins is te snappen ;)
Het duurde bij mij ook weken voordat ik er een beetje grip op kreeg.
Ik heb me er een tijd terug een avondje of 2 in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat het niets anders is dan energie verspilling, het criminaliteit in de hand werkt omdat er geen controle op is (zwart geld) En gewoon mee gespeculeerd wordt totdat de zeepbel knapt. Het is in het leven geroepen voor eigen gewin, de bedenker ervan, de handelaren, en miners hopen er beter van te worden. (en natuurlijk de fabrikanten van mining rig onderdelen die er handig op inspelen)

Zal me niets verbazen dat het een grote scam is van de bedenker, die ala world online de boel gaat dumpen terwijl het niets meer waard gaat zijn of er weet ik veel hoeveel coins bij gaat verzinnen om op die manier in 1 klap mega rijk van te worden als de koers hoog genoeg is.

Alles draait om geld en zelfverrijking.

En wat een onzin ook om 1 coin rond de 100 euro/dollar te hebben zodat je in 0,23 bedragen gaat zitten, maak er dan 1000-voud coins van zodat je met 230 betaald. Trouwens staat er niets tegen over de waarde van de coins behalve dat het gecreëerd wordt door het minen om transacties ervan te valideren. De waarde die het heeft gekregen is puur gebaseerd op de hebzucht van de mens. Spacecash anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:10
Bulls schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:32:
[...]

Ik heb me er een tijd terug een avondje of 2 in verdiept ...

... of er weet ik veel hoeveel coins bij gaat verzinnen om op die manier in 1 klap mega rijk van te worden als de koers hoog genoeg is. ...
Dan raad ik je aan om je er toch nog maar eens beter in te verdiepen ;). Het is namelijk theoretisch niet mogelijk om er coins bij te verzinnen.

En owja wel eens van XBT gehoord? Dat lost je probleem met de digits in BTC op.

[ Voor 10% gewijzigd door 0fbe op 10-10-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 15:11
Ik heb me er een tijd terug een avondje of 2 in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat het niets anders is dan energie verspilling, het criminaliteit in de hand werkt omdat er geen controle op is (zwart geld)
Hoe is er geen controle op? Alle transacties zijn 100% publiek. Anders dan dat is het vergelijkbaar met cash euro's of dollars.
En gewoon mee gespeculeerd wordt totdat de zeepbel knapt.
Welke zeepbel, wat knapt er? Als je het gaat vergelijken met conventionele valuta, zou je dan niet zeggen dat juist die valuta een zeepbel vormen, waarbij alle economieen constant geld bijprinten, er heel veel geleend wordt, en alle leningen leunen op een inflatie?
Het is in het leven geroepen voor eigen gewin, de bedenker ervan, de handelaren, en miners hopen er beter van te worden. (en natuurlijk de fabrikanten van mining rig onderdelen die er handig op inspelen)
Want?
Zal me niets verbazen dat het een grote scam is van de bedenker, die ala world online de boel gaat dumpen terwijl het niets meer wordt gaat zijn of er weet ik veel hoeveel coins bij gaat verzinnen om op die manier in 1 klap mega rijk van te worden als de koers hoog genoeg is.
Hoe precies zou de bedenker dat moeten doen in een volledig distributed systeem wat draait op (gereviewde) FOSS?
Alles draait om geld [...]
Ja, da's wel een beetje het ding bij valuta :?
En wat een onzin ook om 1 coin rond de 100 euro/dollar te hebben zodat je in 0,23 bedragen gaat zitten, maak er dan 1000-voud coins van zodat je met 230 betaald.
Dan druk je het uit in centen? Fixed.
Trouwens staat er niets tegen over de waarde van de coins behalve dat het gecreëerd wordt door het minen om transacties ervan te valideren. De waarde die het heeft gekregen is puur gebaseerd op de hebzucht van de mens. Spacecash anyone?
De waarde wordt bepaald door de vraag versus het aanbod. Is goud ook spacecash, de waarde puur gebasseerd op basis van hebzucht van de mens? Zo ja, was je dan ook voorstander van het afschaffen van de goudstandaard?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Freeaqingme +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
Hoe zouden de coins het doen als pensioenvoorziening? Gezien de beperkte hoeveelheid bitcoins die er in omloop zijn/komen zal de waarde ervan stijgen met het gebruik en acceptatie.
Bij globale acceptatie is het concept zelfs heel veel geld waar op de lange termijn, omdat je dan alles ermee kan betalen en die 21 miljoen die er in omloop zijn/komen dan opeens veel meer waard zal worden.
Door maandelijks een vast bedrag in te leggen kan je aardig bouwen voor een pensioen. Gezien die waardestijging die we krijgen bij acceptatie zou het wel eens een heel royaal pensioen kunnen worden.

Er is een stijgende lijn van vertrouwen te zien die zich uit in de waarde tegenover fiat geld. Wat door inflatie en marktinstabiliteit alleen maar minder waard zal worden.Op lange termijn zou het dus een goede investering kunnen zijn.

Natuurlijk moet het vertrouwen erin niet plotseling onderuit geschopt worden. Wat zich in het recente verleden wel eens heeft voorgedaan. Je ziet echter dat er daarna meteen een stabilisatie van de waarde plaatsvind die in de buurt komt van het oude niveau. Dat is wel vertrouwen te noemen.
Op dit moment wordt er gerekend vanuit de BitCoin naar de euro/dollar om te "voelen" wat de waarde is. Ik sluit niet uit dat er in de toekomst een omschakelpunt gaat komen waarbij we gaan "voelen" aan de BitCoin "wat die rare dollar nu weer waard is" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
persoonlijk zou ik het risico niet willen nemen maar je kan natuurlijk wel elke maand een klein bedrag inleggen met de hoop dat het meer waard wordt.
Zolang je daarnaast maar een normaal pensioen hebt :)

Bitcoins blijven in mijn ogen nog steeds een veel groter risico dan reguliere beleggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Avenger84 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:29:
Hoe zouden de coins het doen als pensioenvoorziening? Gezien de beperkte hoeveelheid bitcoins die er in omloop zijn/komen zal de waarde ervan stijgen met het gebruik en acceptatie.
Bij globale acceptatie is het concept zelfs heel veel geld waar op de lange termijn, omdat je dan alles ermee kan betalen en die 21 miljoen die er in omloop zijn/komen dan opeens veel meer waard zal worden.
Door maandelijks een vast bedrag in te leggen kan je aardig bouwen voor een pensioen. Gezien die waardestijging die we krijgen bij acceptatie zou het wel eens een heel royaal pensioen kunnen worden.
Denk je nu serieus dat de Bitcoin in zeg het jaar 2050 nog bestaat :? Het bestaat net 3 jaar in het wild. Eerst maar eens nog 10 jaar lang breed gebruik aankijken, IMHO. Om mee te speculeren kan wel leuk en winstgevend (of leuk en verliesgevend) zijn, maar ga er alsjeblieft geen aanvullend pensioen in stoppen.

Maar het is op middellange termijn inderdaad net als beleggen, af en toe een dip is niet erg als het over de langere termijn maar harder stijgt dan banksparen. Net zoals beleggen moet je dan wel op een piek uitstappen, niet in een dal. En net als beleggen op 1 bedrijf moet je er van uit gaan dat het opeens, zonder waarschuwing, 0 waard is. Enkel doen met geld dat je kunt missen.

"Voordeel" van BTC is dat je er momenteel nog zo makkelijk belastingfraude mee kunt plegen, maar dat zal op een gegeven moment ook wel ophouden en dan mag je alsnog betalen (denk bijv aan recent de mensen die geld in het buitenland hadden gestald).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
Ik snap de waarschuwingen wel. Die zijn ook wel terecht. Uiteindelijk zijn het best grote risico's.
Daar zit als investeerder ook de potentie op wist. Stel dat het in 2050 nog bestaat dan kan de stijging van waarde procentueel best heel groot zijn.

Met betreking tot die belasting, tja je zult het inderdaad netjes moeten opgeven als vermogen en er 1.2 % over moeten betalen. Als je loon/winst uit onderneming instort dan heb je in ieder geval die belasting al afgedragen. Heb je zwarte inkomsten.. dan is het natuurlijk wel leuk het via bitcoins te verzilveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Avenger84 op 11-10-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Er is een stijgende lijn van vertrouwen te zien die zich uit in de waarde tegenover fiat geld. Wat door inflatie en marktinstabiliteit alleen maar minder waard zal worden.Op lange termijn zou het dus een goede investering kunnen zijn.

Natuurlijk moet het vertrouwen erin niet plotseling onderuit geschopt worden. Wat zich in het recente verleden wel eens heeft voorgedaan. Je ziet echter dat er daarna meteen een stabilisatie van de waarde plaatsvind die in de buurt komt van het oude niveau. Dat is wel vertrouwen te noemen.
Op dit moment wordt er gerekend vanuit de BitCoin naar de euro/dollar om te "voelen" wat de waarde is. Ik sluit niet uit dat er in de toekomst een omschakelpunt gaat komen waarbij we gaan "voelen" aan de BitCoin "wat die rare dollar nu weer waard is" :)
Niemand houdt je tegen.. Het is jouw geld, jouw leven en jouw zelfbedachte illusie hoe de bitcoin economie in elkaar zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Over 5 jaar kom je de term Bitcoin alleen nog maar tegen op de Wiki pagina van de Ponzifraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
Prima dat we verschillen van visie, ik open de mogelijkheid om vanuit verschillende kanten naar mogelijkheden te kijken. Dan mijn kant een ietswat overmatige naieve tint heeft is alleen maar om breder naar het concept bitcoin te kijken. Er blijken vanuit "jullie" standpunt nogal duidelijke oordelen te zijn over het fenomeen. Ik weet niet of je je wel eens verdiept hebt in hoe ons huidige monetaire systeem in elkaar zit, maar misschien verklaar je jezelf straks wel met terugwerkende kracht voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Hoe zouden de coins het doen als pensioenvoorziening?
[...]
Ik zou een deel zonder meer voor een dergelijke voorziening gebruiken. Bitcoin heeft geen last van een centrale bank of een IMF, en heeft dus andere risico's dan de euro of de dollar. Hoewel er geen concrete aanleiding is om het op korte termijn te verwachten bestaat de kans dat een overheid besluit om X% van je spaargeld toe te eigenen. Of dat er (hyper)inflatie ontstaat in een willekeurige crisis, en je geen geld kwijtraakt, maar het geld wat je hebt gewoon niets meer waard wordt.

Daarom zou ik bij wijze van risicospreiding wel een bepaald deel in Bitcoins investeren. Of Bitcoins over 10 jaar nog bestaan is minder interessant imho. Er van uitgaande dat ze niet van de een op de andere dag al hun waarde verliezen kan je op een moment dat het slecht gaat er altijd weer uitstappen.
Bigfoot schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:57:
Over 5 jaar kom je de term Bitcoin alleen nog maar tegen op de Wiki pagina van de Ponzifraude.
En wat staat er dan bij? "Een systeem wat het door diens gedistribueerde model onmogelijk maakt om mensen geld te geven wat eigenlijk door anderen is ingelegd"?

[ Voor 16% gewijzigd door Freeaqingme op 11-10-2013 14:53 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Avenger84 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:33:
Ik weet niet of je je wel eens verdiept hebt in hoe ons huidige monetaire systeem in elkaar zit, maar misschien verklaar je jezelf straks wel met terugwerkende kracht voor 8)7
Leg het maar eens uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Freeaqingme schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

En wat staat er dan bij? "Een systeem wat het door diens gedistribueerde model onmogelijk maakt om mensen geld te geven wat eigenlijk door anderen is ingelegd"?
Nee, een systeem waarbij een kleine groep mensen heel veel geld heeft verdiend ten koste van een grote groep mensen, die in 2014 in 1 klap al hun geld kwijt raakten toen bleek dat de virtuele coin wel erg virtueel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Bigfoot schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

Nee, een systeem waarbij een kleine groep mensen heel veel geld heeft verdiend ten koste van een grote groep mensen, die in 2014 in 1 klap al hun geld kwijt raakten toen bleek dat de virtuele coin wel erg virtueel was.
Dat eerste ging niet ten koste van het tweede? Ik zie daar geen verband tussen in ieder geval?

Dan heb je dus 2 losstaande dingen:
1. De mensen die vroeg in Bitcoin investeerden konden hebben aanzienlijk meer geprofiteerd van mensen die dat later deden.
2.Mensen die speculeerden met de Bitcoin hebben daarmee geld verdiend, maar ook wel eens verloren.

De mensen die als eerste in Bitcoin investeerden zijn ook degenen die het grootste risico liepen. Zij investeerden in iets waarvan niemand wist of het zou aanslaan. Over het algemeen vind niemand het een probleem dat mensen die veel risico lopen daar ook voor beloond worden als dat uiteindelijk een positief resultaat heeft.
De mensen uit de tweede groep hebben er zelf voor gekozen om te speculieren met een korte termijn doel, waarbij je accepteert (en speculeert) dat de prijs zal veranderen. Dat ie dan een keer niet stijgt, maar daalt is risico van 't vak. Als vervolgens al die mensen die speculeren met BTC dan hun bitcoins gaan verkopen dan roept die groep die val over zichzelf af. De AEX verloor in 2007 ook >50% van z'n waarde. Is de euro even virtueel als de bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Is de euro even virtueel als de bitcoin?
Alles is virtueel. De euro is virtueel, de dollar is virtueel, de Zwitserse frank is virtueel, goud is virtueel, bitcoin is virtueel en schoenen van Prada zijn virtueel.

Grotendeels dan. Briefgeld heeft natuurlijk de waarde van dat stukje katoen waar het op gedrukt is, goud heeft enige waarde in elektronica en nog een paar toepassingen, schoenen van Prada hebben wel enige waarde alszijnde schoeisel, maar de waarde op die manier is nihil vergeleken met de waarde in onze economie.

Voor allen gaat op dat als wij het vertrouwen erin opzeggen het onmiddelijk praktisch geen enkele waarde meer heeft.

Je vervolgvraag is waarschijnlijk: wat heeft er wel waarde? Een vat olie of andere brandstof, dat heeft waarde. Een zonnepaneel. Voedsel, een koe. Wol. Zaken die we hoe-dan-ook nodig hebben en ongeacht waar we het vertrouwen in opzeggen nuttig blijven omdat het nodig is om te overleven. Ze kunnen hooguit hun waarde verliezen als er een ruimschoots beter alternatief is. Bijvoorbeeld bijna-gratis energie uit een nucleaire fusiereactor die olie bijna-waardeloos zou maken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:53:
[...]
Je vervolgvraag is waarschijnlijk: wat heeft er wel waarde? Een vat olie of andere brandstof, dat heeft waarde. Een zonnepaneel. Voedsel, een koe. Wol. Zaken die we hoe-dan-ook nodig hebben en ongeacht waar we het vertrouwen in opzeggen nuttig blijven omdat het nodig is om te overleven. Ze kunnen hooguit hun waarde verliezen als er een ruimschoots beter alternatief is. Bijvoorbeeld bijna-gratis energie uit een nucleaire fusiereactor die olie bijna-waardeloos zou maken.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Voor lange termijn investeringen kan je gezien het huidige economische wereldklimaat beter investeren in voedsel,drinken en onafhankelijkheid kwa energievoorziening.
Als het systeem instort heb je aan geld en bitcoins of elk ander gebakken lucht item niks.

'Zelfvoorzienend' wordt het helemaal de komende jaren. Beter nu mee beginnen nu het nog te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
F_J_K schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:58:
[...]

Denk je nu serieus dat de Bitcoin in zeg het jaar 2050 nog bestaat :? Het bestaat net 3 jaar in het wild. Eerst maar eens nog 10 jaar lang breed gebruik aankijken, IMHO. Om mee te speculeren kan wel leuk en winstgevend (of leuk en verliesgevend) zijn, maar ga er alsjeblieft geen aanvullend pensioen in stoppen.

Maar het is op middellange termijn inderdaad net als beleggen, af en toe een dip is niet erg als het over de langere termijn maar harder stijgt dan banksparen. Net zoals beleggen moet je dan wel op een piek uitstappen, niet in een dal. En net als beleggen op 1 bedrijf moet je er van uit gaan dat het opeens, zonder waarschuwing, 0 waard is. Enkel doen met geld dat je kunt missen.

"Voordeel" van BTC is dat je er momenteel nog zo makkelijk belastingfraude mee kunt plegen, maar dat zal op een gegeven moment ook wel ophouden en dan mag je alsnog betalen (denk bijv aan recent de mensen die geld in het buitenland hadden gestald).
Je kan 100 bitcoins kopen en gewoon laten staan misschien zijn ze over 20 jaar ipv ~1000 euro wel 15000 euro waard. (of welke eenheid we dan hebben) Maar het kan ook slecht gaan en niets waard zijn omdat het niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Bulls schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:01:
Maar het kan ook slecht gaan en niets waard zijn omdat het niet meer bestaat.
Virtueel kan alles bestaan toch? ;)

Maar dat het niets waard kan worden is true.

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 11-10-2013 19:35 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:53:
[...]

Alles is virtueel. De euro is virtueel, de dollar is virtueel, de Zwitserse frank is virtueel, goud is virtueel, bitcoin is virtueel en schoenen van Prada zijn virtueel.
Goud virtueel? Sure. Vrouwen zijn ook erg fan van virtuele (trouw)ringen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
zouden die Jalapeno's ook werken voor LTC ?

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Avenger84 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:16:
Met betreking tot die belasting, tja je zult het inderdaad netjes moeten opgeven als vermogen en er 1.2 % over moeten betalen.
Als je bitcoins stopt in een Two-factor adres of derderekening (escrow) via m-of-n transactions, is vermogensbelasting en/of rendementsheffing nog van toepassing? En zo ja, op wie? Wat als een of meerdere partijen een andere nationaliteit hebben? Mochten de bitcoins intussen verdwijnen uit de account, wie kan het dan aftrekken van de belasting?

Hoe zit het met inkomstenbelasting via deze constructie. Vanaf wanneer is de transactie geldig? Vanaf het moment van de eerste transactie dat ze op het tussen-adres staan of wanneer de handtekening(en) is (zijn) gezet en naar (een van) de uiteindelijke rekening(en) is gestuurd? Wat als je een private key waarmee je zo'n handtekening kunt zetten doorverkoopt? (Eventueel tegen een lagere prijs, vanwege het risico dat het voor de koper met zich meebrengt dat je hem zult bedriegen)

Als je thuis Casascius coins heb (of soortgelijke constructies zoals paper wallets), dan zijn er minimaal twee partijen die de private key weten. De uitgever en jij. Dat kun je opgeven in box 3, maar als de uitgever er ineens vandoor gaat, kun je het verlies dan weer aftrekken?

[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 11-10-2013 21:13 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

nvidia666 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:43:
zouden die Jalapeno's ook werken voor LTC ?
Nee.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
Zoek maar eens naar fractional banking, dan praten we daarna wel weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Avenger84 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:07:
[...]

Zoek maar eens naar fractional banking, dan praten we daarna wel weer verder
Goh nu heb ik iets nieuws geleerd.. :F Ok en nu, enig idee hoe erg het bitcoin netwerk en al zijn bijkomstigheden op het huidige monetaire systeem leunt, al dan niet indirect? Begrijp jij dat als het monetaire systeem faalt, wij weer in het ergste geval zo'n jaar of 50/100 terug in de tijd gaan zoals het bijvoorbeeld nu in Griekenland eraan toegaat of nog steeds in sommige delen van Afrika en Azië. Probeer dan maar een bitcoin netwerkje in de lucht te houden, als je al geld hebt voor de energie rekening en internet.. en ja hopen dat de exchanges nog online zijn of dat er überhaupt iemand is die jou bitcoins wilt accepteren. Sweet dreams :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Freeaqingme schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

Goud virtueel? Sure. Vrouwen zijn ook erg fan van virtuele (trouw)ringen zeker?
De waarde die we eraan hechten is virtueel. Ik zeg niet dat goud op zichzelf niet zou bestaan.

Daarom ook de Prada's. Het zijn allemaal dingen die ooit weer "uit" kunnen zijn, ook al zal het met goud vast niet snel gebeuren, kijkende naar de geschiedenis. Maar het kàn wel. Een koe of energie is nooit "uit", zulke dingen blijven dus gewoon waarde hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:09:
[...]

Maar het kàn wel. Een koe of energie is nooit "uit", zulke dingen blijven dus gewoon waarde hebben.
Sorry, maar het is echt onzin. In een grijs verleden bleek het niet zo praktisch om 100 koeien in te ruilen voor 250 schapen, zodat je het komende jaar weer brood bij de bakker kon kopen. Deze accepteerde alleen schapen, geen koeien. De bakker at geen koe, dus voor hem had een koe geen waarde, op lamsvlees was 'ie echter dol.

Om dat probleem op te lossen heeft men het concept van geld bedacht. Op het moment dat er heel weinig koeien in omloop zijn, moet je vanzelf meer geld meebrengen om een koe te kunnen kopen.

Koeien kunnen best uit zijn; op het moment dat niemand ze meer wil (Iedereen wordt vegetarier, alle koeien hebben last van mkz, whatever), dan hebben die een waarde van 0. Ook voor energie geldt dat naarmate de vraag afneemt, of het aanbod toeneemt de waarde ervan zal dalen. Voorbeelden zijn kernfusie, of mensen die volledig selfsustainable zijn.

Dat is dan ook juist het mooie aan Bitcoin. De vraag kan fluctueren, maar het aanbod is permanent gelimiteerd. We kunnen nu al bepalen hoeveel Bitcoins er ooit in totaal maximaal in omloop kunnen zijn. Dat aspect is in ieder geval minder "virtueel" (wat nog steeds een vreemde woordkeuze is) dan koeien, energie, of dollars.

[ Voor 12% gewijzigd door Freeaqingme op 12-10-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Freeaqingme schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:13:
[...] Dat is dan ook juist het mooie aan Bitcoin. De vraag kan fluctueren, maar het aanbod is permanent gelimiteerd.
Dat is minder permanent als het lijkt. Het protocol werkt op consensus. Dus als >50% van de miners en nodes software draaien die extra transacties met nieuwe Bitcoins accepteren (voor welke reden dan ook) kunnen er makkelijk meer dan 21 miljoen of zelfs miljarden bitcoins worden bijgedrukt. Je moet alleen kijken naar de onwaarschijnlijkheid dat zoiets gebeurt (in elk geval op korte termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:39
rickiii schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:25:
[...]

Dat is minder permanent als het lijkt. Het protocol werkt op consensus. Dus als >50% van de miners en nodes software draaien die extra transacties met nieuwe Bitcoins accepteren (voor welke reden dan ook) kunnen er makkelijk meer dan 21 miljoen of zelfs miljarden bitcoins worden bijgedrukt. Je moet alleen kijken naar de onwaarschijnlijkheid dat zoiets gebeurt (in elk geval op korte termijn).
Een 51% attack lijkt me niet te doen / onmogelijk met deze absurde snelheden.
http://bitcoin.sipa.be/

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Freeaqingme schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:13:
[...]

Sorry, maar het is echt onzin. In een grijs verleden bleek het niet zo praktisch om 100 koeien in te ruilen voor 250 schapen, zodat je het komende jaar weer brood bij de bakker kon kopen. Deze accepteerde alleen schapen, geen koeien. De bakker at geen koe, dus voor hem had een koe geen waarde, op lamsvlees was 'ie echter dol.

Om dat probleem op te lossen heeft men het concept van geld bedacht. Op het moment dat er heel weinig koeien in omloop zijn, moet je vanzelf meer geld meebrengen om een koe te kunnen kopen.

Koeien kunnen best uit zijn; op het moment dat niemand ze meer wil (Iedereen wordt vegetarier, alle koeien hebben last van mkz, whatever), dan hebben die een waarde van 0. Ook voor energie geldt dat naarmate de vraag afneemt, of het aanbod toeneemt de waarde ervan zal dalen. Voorbeelden zijn kernfusie, of mensen die volledig selfsustainable zijn.

Dat is dan ook juist het mooie aan Bitcoin. De vraag kan fluctueren, maar het aanbod is permanent gelimiteerd. We kunnen nu al bepalen hoeveel Bitcoins er ooit in totaal maximaal in omloop kunnen zijn. Dat aspect is in ieder geval minder "virtueel" (wat nog steeds een vreemde woordkeuze is) dan koeien, energie, of dollars.
Kernfusie noemde ik al, maar ook dat heeft dan alleen invloed op de waarde.

Technisch gezien zou alles zijn waarde kunnen verliezen natuurlijk, morgen iedereen dood, dan heeft niets meer waarde. Dat was m'n punt natuurlijk niet.

Goud - zoals bekende economen ook zeggen: goud kan je niet eten. Als er een nieuwe trend zou komen en iedereen wil alleen nog zilver (gegeven de geschiedenis lijkt het niet waarschijnlijk, maar op zich zou het kunnen) dan kan je er zelf ook niks meer mee. Je kan het niet eten, je kan er geen schoenen van maken. Het heeft zelfs voor jouzelf dan geen waarde meer.

Euro's en dollars - dergelijke valuta kunnen door hyperinflatie minder waard worden dan het katoen waar het op gedrukt is. (in dat geval zou ik voorstellen om het niet als brandstof te gebruiken maar er een jasje of dekentje van te maken..)

Schoenen van Prada - als Prada als merk "uit" is zijn ze niet meer waard dan een stel goedkope sneakers. Misschien iets meer als ze toevallig comfortabel zijn..

Een koe is hier dus anders. Iedereen vegetariër? Je kan hem zelf opeten, dus als vlees heeft het nog steeds mogelijke waarde voor jou. Zelf ook vegetariër? Een koe is veel meer dan vlees. Een koe geeft ook melk. En daar kan je ook weer kaas en andere zuivelproducten van maken. Niemand wil meer enige zuivelproducten? Prima, dan heb je nog altijd leer en botten waar je lijm van kan maken of andere dingen.

Ik zeg niet dat de waarde niet kan fluctueren. Natuurlijk kan dat, kwestie van vraag en aanbod. Is ook zo met energie. De waarde kan door kernfusie wel dalen, maar zal niet snel nul worden. En het zijn dus dingen die je zelfs als niemand ze meer wil nog zelf zou kunnen gebruiken, daarmee hebben ze waarde voor jezelf.

Het is een beetje wat je definitie van waarde is. Wat ik probeer te zeggen is dat dollars, goud en prada alleen maar zoveel waarde hebben omdat dat tussen onze oren zit. De waarde van voedsel of energie zit niet tussen de oren, die hebben we gewoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Kijk, dat verklaart een en ander :D

Kunnen we elkaar vinden als we zeggen dat Bitcoins, net zoals euro's, dollars, goud, zilver en Prada schoenen een ruilmiddel zijn, en niet meer dan dat. Terwijl op het moment dat de prioriteit niet meer ligt op het hebben van gemakkelijke ruilmiddelen, maar op overleven (een crisis), de ruilmiddelen geen waarde meer toegekend zullen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Freeaqingme schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 02:20:
Kijk, dat verklaart een en ander :D

Kunnen we elkaar vinden als we zeggen dat Bitcoins, net zoals euro's, dollars, goud, zilver en Prada schoenen een ruilmiddel zijn, en niet meer dan dat. Terwijl op het moment dat de prioriteit niet meer ligt op het hebben van gemakkelijke ruilmiddelen, maar op overleven (een crisis), de ruilmiddelen geen waarde meer toegekend zullen worden?
Precies. :)
Biersteker schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:47:
[...]

Een attack is ook niet nodig, er kan toch op basis van nieuwe inzichten ooit besloten worden om maar bitcoins bij te drukken d.m.v. een nieuwe versie van de client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer het aantal miners minder wordt door de steeds grotere moeilijkheidsgraad, het aantal bitcoins en transacties stijgt, wie gaat die steeds grotere rekenkracht om systeem te laten werken in stand houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 04:04:
Wanneer het aantal miners minder wordt door de steeds grotere moeilijkheidsgraad, het aantal bitcoins en transacties stijgt, wie gaat die steeds grotere rekenkracht om systeem te laten werken in stand houden?
De moeilijkheidsgraad (difficulty) hangt af van de totale rekenkracht van het netwerk. Als het aantal miners daalt, daalt de rekenkracht en gaat de difficulty vanzelf weer omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Biersteker schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:47:
Dat bedoelt hij niet; bitcoin is "gewoon" een gedistribueerde database waarbij "de waarheid" -- wat de data echt moet zijn -- wordt bepaald door de meerderheid aan rekenkracht. De wetten van bitcoin zijn gewoon te veranderen; die leunen niet op wiskunde oid.

Je kan dus theoretisch in een situatie komen dat het slecht gaat met de bitcoin, bijvoorbeeld omdat iedereen spaart, niemand iets uitgeeft, de theoretische waarde daardoor blijft stijgen maar de praktische waarde daalt tot nul. Dan kan de community bijvoorbeeld besluiten een nieuwe client uit te brengen die bitcoins bijdrukt om uit die spiraal te komen. Daar moet dan wel 50% van de rekenkracht het mee eens zijn, maar misschien is de keus "ja zeggen of alles kwijtraken" -- vergelijkbaar met het goedkeuren van het uitgeven van nieuwe aandelen... of ... met quantitative easing (sidetrack: je kan natuurlijk gewoon meer schulden aangaan in bitcoins dan er bitcoins bestaan; je hoeft de fysieke coins nooit te hebben om bv calls op bitcoins te schrijven, of futures te shorten, en daar mee te handelen, zeker niet aangezien er amper toezicht op is. Maakt het uit of ik jou 10 fysieke BTC geef of een future op 10 BTC? Je ziet ook nu al bank-achtige constructies opreizen in bitcoins, sites die ze voor je op een account plaatsen onder hun beheer, wat veiligheid en gemak oplevert.). Heel theoretisch natuurlijk allemaal, maar het zou technisch kunnen: niets in het bitcoin algoritme staat dit in de weg. De bovengrens aan het aantal bitcoins is puur kunstmatig.

[ Voor 17% gewijzigd door Zoijar op 12-10-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
De meerderheid van de miners zijn op dit moment ook in handen van een selecte groep bedrijven en pool-beheerders. Slechts >50% daarvan hoeft maar geinfiltreerd en genoeg onder druk gezet te worden om een andere client te draaien. Op dit moment is het Bitcoin netwerk kwetsbaarder voor manipulatie dan de meesten van ons denken.

Al denk ik dat het voor de mensen met zulke macht op dit moment niet de moeite waard is. Er is geen garantie dat Bitcoin weggaat en dan zijn er nog alternatieven. Maar ik verwacht wel dat verschillende organisaties al hard op zoek zijn naar machtsposities om dit voor elkaar te krijgen als het nodig is en als de huidige stand van zaken niet verandert dan kan er best een flinke slag toegebracht worden aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Vorige week mijn jalapeno binnen gekregen, zat maar een half jaar levertijd op...

Draait goed, zo'n 5.5Gh/s

Dus mensen die nog op BFL aan't wachten zijn: hang in there, 't komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
@cereal Hoe lang zou het nu ongeveer duren tot je winst maakt?

Ik had er in april bijna 1 besteld maar ik ben achteraf blij dat ik het niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48

iChaos

It's Lupus.

Is het momenteel ook maar een beetje verstandig om USB Block Erupters te kopen? Ik kan ze van een kennis overnemen op 13 euro per stuk. Ik hoor echter veel verhalen over de difficulty die omhoog schiet, maar is er dan nog iets zinnigs te doen met een Erupter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

iChaos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:30:
Is het momenteel ook maar een beetje verstandig om USB Block Erupters te kopen? Ik kan ze van een kennis overnemen op 13 euro per stuk. Ik hoor echter veel verhalen over de difficulty die omhoog schiet, maar is er dan nog iets zinnigs te doen met een Erupter?
Voor een euro per stuk gaat het je wel lukken om winst ermee te maken ik denk met een looptijd van 2 maanden. Daarna gaat het echt heel hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

iChaos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 00:30:
Een USB block erupter mined momenteel 0,88 mBTC per dag. Overmorgen wordt dat zo'n 0.63 mBTC per dag na een grote difficulty stijging (waarschijnlijk >40%). Als de difficulty daarna telkens met 20% stijgt, zal dat ding nooit meer dan 0,044 BTC binnenhalen. Dat is minder dan 5 euro met de huidige koers.

Overigens stijgt de difficulty al maanden meer dan 20% per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Geef die kennis het advies om ze op ebay te gooien :) Ik heb er 3 van mij verkocht voor 44 euro.

De enige kans om er nog een beetje geld terug van te krijgen.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Bedankt voor het advies heren! Ik ben nu een beetje aan het kijken of het winstgevend zou zijn om te speculeren met BitCoins, maar ik erger me nu al dood aan de mogelijkheden. PayPal gebruiken lijkt niet mogelijk om BTC's in te kopen (op een enkeling na, die 45$ vraagt voor Bitcoins t.w.v. 33$ -.-). Oke, jammer. iDeal dan maar? Ik hoorde goede verhalen over BitStamp. Account aanmaken, en zoeken waar de Storten-knop zit. Moet ik me eerst legitimeren met een scan van een legitimatiebewijs of verblijfsvergunning.

Nee top, dat anonieme betaalsysteem. Welke site raden jullie aan om met het liefst PayPal, maar als dat niet kan iDeal, Bitcoins te kopen zonder je te moeten legitimeren? Het liefst heb ik ook een site zoals BitStamp waar je geld overmaakt om het als USD/EUR in de 'wallet' te houden, en met dat geld ieder moment Bitcoins te kunnen kopen. Anders zit je net met een dipje in de koers waar je gebruik van wilt maken, maar moet je gelijk inloggen in je internet bankieren en snel handelen e.d., en dat is me teveel moeite wanneer ik meerdere keren per dag zou kopen/verkopen. Sites zoals Bitonic vallen daardoor eigenlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

Je hebt in Europa nog kraken.com en bitcoin-central.com. Kraken heb ik nog niet gebruikt, bitcoin-central wel en was ik heel tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

iChaos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:37:
Account aanmaken, en zoeken waar de Storten-knop zit. Moet ik me eerst legitimeren met een scan van een legitimatiebewijs of verblijfsvergunning.
Weinig aan te doen. Ze moeten dat vragen om aan de wet te voldoen. Iedere exchange die fiat geld accepteert *moet* wettelijk gezien je legitimatie hebben. Lijkt me ook geen probleem wanneer je gewoon een beetje wilt speculeren. Het duurt een paar dagen om goedgekeurd te worden, maar daarna ben je er helemaal vanaf en kun je handelen wat je wilt.

Als je zonder legitimatie (=anoniem) Bitcoin wilt kopen kun je dat eigenlijk alleen maar in cash doen. Dan betaal je een paar punten bovenop de koers, dat is dan de prijs van anonimiteit.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

Anders doe je C2C bij het inkopen van bitcoins.

Dat kan je bijvoorbeeld hier doen
https://localbitcoins.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

iChaos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:37:
Bedankt voor het advies heren! Ik ben nu een beetje aan het kijken of het winstgevend zou zijn om te speculeren met BitCoins, maar ik erger me nu al dood aan de mogelijkheden. PayPal gebruiken lijkt niet mogelijk om BTC's in te kopen (op een enkeling na, die 45$ vraagt voor Bitcoins t.w.v. 33$ -.-). Oke, jammer. iDeal dan maar? Ik hoorde goede verhalen over BitStamp. Account aanmaken, en zoeken waar de Storten-knop zit. Moet ik me eerst legitimeren met een scan van een legitimatiebewijs of verblijfsvergunning.

Nee top, dat anonieme betaalsysteem. Welke site raden jullie aan om met het liefst PayPal, maar als dat niet kan iDeal, Bitcoins te kopen zonder je te moeten legitimeren? Het liefst heb ik ook een site zoals BitStamp waar je geld overmaakt om het als USD/EUR in de 'wallet' te houden, en met dat geld ieder moment Bitcoins te kunnen kopen. Anders zit je net met een dipje in de koers waar je gebruik van wilt maken, maar moet je gelijk inloggen in je internet bankieren en snel handelen e.d., en dat is me teveel moeite wanneer ik meerdere keren per dag zou kopen/verkopen. Sites zoals Bitonic vallen daardoor eigenlijk af.
PayPal zul je niet veel zien vanwege het chargeback risico. Koper koopt BTC, betaalt via PayPal en maakt vervolgens een geschil aan om een chargeback te doen. Dan moet de verkoper maar zien te bewijzen dat de koper z'n BTC daadwerkelijk heeft ontvangen. Wat onmogelijk is gezien BTC niet naar een persoon terug te leiden zijn in principe. Daarnaast is PayPal niet zo'n fan van BTC (het is tenslotte een vorm van concurrentie), dus zijn ze sneller geneigd om BTC-verkopers te benadelen.

Een optie is om BTC te kopen op een site zonder exchange-functie, zoals Bitonic, en de BTC dan naar Bitstamp te verplaatsen. Je kunt op Bitstamp wel handelen zonder het hele identificatie gebeuren. Ik meen dat je enkel voor fiat-withdrawals identificatie moet opsturen. Dus later kun je alijd je BTC weer weghalen en via een andere weg te verkopen voor euros om op je bankrekening te laten storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Oh, dus ik kan wel op Bitonic inkopen, het laten bezorgen op mijn Bitcoin-adres van Bitstamp en daar handelen? Ik vind legitimatieplicht geen groot probleem, maar ik heb geen zin om mijn gegevens op te sturen naar een bedrijf waar ik misschien nooit meer zaken mee doe wanneer het me niet bevalt :) wanneer ik een fiat withdrawal wil doen vind ik het ook geen probleem om me te legitimeren, dat snap ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Oh, ik kijk net op mijn bitstamp account en je moet je ook identificeren om Bitcoins de storten...

Dan blijft BTC-E nog over als exchange, volgens mij hebben die geen identificatie-eisen. Maar ze hebben wel een stuk lager volume dan Bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

De enige rede dat bij btc-e geen legitimatie wordt gevraagd/nodg is, is omdat het een russisch (waarschijnlijk) bedrijfje is waar verder niets van bekend is. Een normale, compliant financiele instelling moet gewoon legitimatie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Het Chinese Baidu (#5 website van de wereld) lijkt nu ook in te zetten op Bitcoin
Baidu Jasule Accepts Bitcoin Payment

15 October 2013

How could we reflect the characteristics of a trendy IT person and a professional webmaster? The answer of course is to own bitcoin! ! !

Bitcoin as an emerging electronic money has already had a large degree of recognition in the world, deep into the daily life. It can be used to buy a cup of coffee, and also be directly converted into real money. In China, bitcoin is still a "fashionable" thing. Today, I have a good news for everyone: from 14 October 2013 onwards, Baidu Jashule officially support bitcoin payment. Baidu Jashule users can use bitcoin to pay for any Jashule services. Baidu Jashule as the innovator of the Internet, has become the first cloud services vendor to support bitcoin, giving us a richer payment methods and experience.

In the future, Baidu Jashule will continue to make more new attempts to bring you more convenient payment methods!

Baidu Jashule bitcoin payment address: 1NtbQKVFxAPc8mmBoWwRzhg7o3EMCBsxNg
Bron: http://jiasule.baidu.com/news/525cd5aabf9efd699f800e7e/
(Vertaling door user jl2012 van BitcoinTalk.org)
Dubbele bevestiging: http://jiasule.baidu.com/trade/plans/

Volg de discussie op BitcoinTalk.org:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=310962.msg3341445

Ik ben niet goed bekend met Baidu Jiasule cloud services, dus het is me niet duidelijk hoever ze hiermee gaan. Ze lijken vooralsnog geen specieke tussenpartij te gebruiken voor integratie van betalingen op hun website en hebben slechts één Bitcoin address voor alle betalingen.

Daarnaast kan het ook een proef ballonnetje zijn, waarmee ze proberen de prijs te manipuleren of om identiteiten te koppelen aan Bitcoin addressen (excuseer mijn argwaan ;)).

[ Voor 105% gewijzigd door rickiii op 15-10-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:22:
Oh, ik kijk net op mijn bitstamp account en je moet je ook identificeren om Bitcoins de storten...
Bitstamp staat onder toezicht van de Europese financiële autoriteiten. Dit houd in dat ze verplicht zijn om identificatie van gebruikers te vragen willen ze geen “bevroren” bankrekening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
Ik was lekker een serie aan het kijken terwijl mijn cg miner aanstond. Toen kwam er opeens een berichtje dat hij niet meer werkte en toen sloot hij cgminer af, toen verscheen er opeens een map op mijn D schijf die helemaal niet van mij is, waar ik geen toegang tot heb en de titel van de map lijkt een bitcoin adres.
cgminer gewoon weer opgestart en loopt weer. map staat er nog wel en kan ik niet openen/verwijderen.

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat adres opzoeken op blockchain.info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
"firstbits not found" ook kan ik het nu opeens wel verwijderen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:42:

Iemand enig idee?
Sowieso niet echt slim om je normale pc met minen te combineren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
misschien een domme vraag maar waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik krijg deze of komende week 550Gh/s binnen van KnC en kom hier even om raad vragen, weten jullie geschikte pools en programma's voor zo'n apparaat?

3 maanden geleden geloof ik besteld, komt gelukkig net op tijd want die difficulty stijgt nu wel erg hard door al die ASICS.

Ik hoorde ook dat je er zelf nog een voeding (850 watt) bij moet kopen, klopt dit?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Sorry, maar dit snap ik dus even niet. Je betaald een paar duizend euro voor zo'n apparaat en dan weet je niet eens of je een voeding nodig hebt? :X

Om je vraag te beantwoorden, ja je moet nog een voeding kopen en 850 watt moet genoeg zijn. Volgens het topic op bitcointalk moet je wel 1 type vermijden (ook volgens KNC zelf) en dat is de corsair hx850 want die schijnt problemen te geven in samenwerking met de miner.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

joost18 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:45:
misschien een domme vraag maar waarom niet?
Omdat je daar mogelijk ook een zware virusscanner op hebt draaien die de boel kan vertragen, omdat die kan crashen door bugs of games (en iedere seconde downtime kost een miner geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

joost18 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:42:

Iemand enig idee?
Dan is het waarschijnlijk geen bitcoin-adres.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
joost18 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:02:
Ik was lekker een serie aan het kijken terwijl mijn cg miner aanstond. Toen kwam er opeens een berichtje dat hij niet meer werkte en toen sloot hij cgminer af, toen verscheen er opeens een map op mijn D schijf die helemaal niet van mij is, waar ik geen toegang tot heb en de titel van de map lijkt een bitcoin adres.
cgminer gewoon weer opgestart en loopt weer. map staat er nog wel en kan ik niet openen/verwijderen.

What to do?
Weet je zeker dat die map op de D schijf niet gewoon een temp map was, zoals dit? *Random afbeelding, let niet op de pijl.
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-8U8kUoQ95_I/Uchk6z8jIqI/AAAAAAAABW0/tLDsS4Jr714/s1600/temp.png

Met streepjes ertussen is het sowieso geen bitcoin adres. Wat was de precieze naam?

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 17-10-2013 10:08 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
gws24 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 00:10:
Sorry, maar dit snap ik dus even niet. Je betaald een paar duizend euro voor zo'n apparaat en dan weet je niet eens of je een voeding nodig hebt? :X

Om je vraag te beantwoorden, ja je moet nog een voeding kopen en 850 watt moet genoeg zijn. Volgens het topic op bitcointalk moet je wel 1 type vermijden (ook volgens KNC zelf) en dat is de corsair hx850 want die schijnt problemen te geven in samenwerking met de miner.
Bedankt. Heb me even ingelezen daar. Ik zie dat de Coolermaster V850 wel goed is. Geschikte keus denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

rickyy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:41:
[...]

Bedankt. Heb me even ingelezen daar. Ik zie dat de Coolermaster V850 wel goed is. Geschikte keus denk je?
Ja, dat schijnt wel een goede te zijn. Die schijnt KNC zelf ook te gebruiken bij hun gehoste jupiters.

Misschien nog een handige link voor je met een korte handleiding: http://www.kncminer.com/userfiles/file/manual.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 17-10-2013 14:58 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
gws24 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
Ja, dat schijnt wel een goede te zijn. Die schijnt KNC zelf ook te gebruiken bij hun gehoste jupiters.

Misschien nog een handige link voor je met een korte handleiding: http://www.kncminer.com/userfiles/file/manual.pdf
Alles is gelukt! Draait nu als een tierelier. Intussen 1.5 bitcoin geminet. Gaat minder hard als verwacht, maar had al een vermoeden met deze difficulty.

Ik zie dat op mtgox de prijs flink aan het stijgen is. Heb even ingelezen op het bitcoin forum en menig persoon zegt dat de bitcoin de komende jaren nog wel blijft steigen, denk aan 300+ USD per coin.

Zou het slim zijn om alles vast te houden tot dan?

En dan nog een noob vraag:

Ik mine op het moment bij BTCguild PPLNS, als ik een dag stop met minen, en uitlog op die site, blijft mijn balance dan bestaan of verlies je dat zodra ik weer inlog?

Ik vertrouw mijn wallet namelijk ook niet. Die staan dan wel op een redelijk nieuwe laptop, maar als die HDD crashed dan ben ik de sjaak, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

rickyy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:06:
[...]

Alles is gelukt! Draait nu als een tierelier. Intussen 1.5 bitcoin geminet. Gaat minder hard als verwacht, maar had al een vermoeden met deze difficulty.
Feli
Ik zie dat op mtgox de prijs flink aan het stijgen is. Heb even ingelezen op het bitcoin forum en menig persoon zegt dat de bitcoin de komende jaren nog wel blijft steigen, denk aan 300+ USD per coin.

Zou het slim zijn om alles vast te houden tot dan?
Allemaal speculatie oftewel koffiedik kijken.
En dan nog een noob vraag:

Ik mine op het moment bij BTCguild PPLNS, als ik een dag stop met minen, en uitlog op die site, blijft mijn balance dan bestaan of verlies je dat zodra ik weer inlog?
Je balans blijft staan.
Ik vertrouw mijn wallet namelijk ook niet. Die staan dan wel op een redelijk nieuwe laptop, maar als die HDD crashed dan ben ik de sjaak, of niet?
Daarom moet je je wallet redelijk vaak backuppen of de privesleutel op papier printen (bv met een QR code). Ligt er een beetje aan met welke wallet je werkt maar in principe heeft elke wallet wel een backup functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Laatst online: 12-09 23:06
Koers stijgt wel lekker sinds de klap van Silk road. 't was even teruggevallen naar €90,- en nou staat het al op €132 :D

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

ik.ben.iemand. schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:40:
Koers stijgt wel lekker sinds de klap van Silk road. 't was even teruggevallen naar €90,- en nou staat het al op €132 :D
Ik denk dat veel mensen inzien dat minen onrendabel aan het worden is en bitcoins kopen om te speculeren op een hogere prijs. Even afwachten om te zien hoe lang deze rally duurt.

Rickyy, je moet trouwens wel je jupiter goed inspecteren. Veel mensen rapporteren ventilatoren die tijdens transport los zijn geraakt; niet erg maar moet je wel weer vastzetten. Ook is er in een aantal gevallen vergeten door KNC om het plastic onder de koeler weg te halen: https://bitcointalk.org/i...332.msg3365937#msg3365937. Mocht 1 van je 4 boards een hogere temperatuur hebben dan de andere dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door gws24 op 19-10-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Heb er spijt van dat ik niet meer bitcoins heb gekocht met de Silkroad dip, heb wel 600 euro winst gemaakt in die week. Had 1400 euro kunnen zijn als ik langer gewacht had :D

(Ik heb nog meer bitcoins die ik niet verkoop, omdat ik wel in het betaalmiddel geloof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekgerfen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:23
Wat ook voor een grote stijging heeft gezorgd is de populariteit van bitcoin in china. Zoals laatst in een nieuwsbericht stond, is de "Chinese Google" laastst bitcoins gaan accepteren. Sinds een paar dagen gebruiken veel meer chinezen bitcoin, en hebben ze massaal ingekocht. Het volume op Mt.Gox is nu bijna gelijk aan het volume op BTCCHINA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
ik.ben.iemand. schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:40:
Wat daarna natuurlijk kwam was de kans dat de US in default zou gaan, waardoor internationaal de USD in 1 klap bijna niets meer waard zou worden (iig zou je er fors minder mee kunnen dan nu het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
gws24 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:43:
[...]
Ik denk dat veel mensen inzien dat minen onrendabel aan het worden is en bitcoins kopen om te speculeren op een hogere prijs. Even afwachten om te zien hoe lang deze rally duurt.

Rickyy, je moet trouwens wel je jupiter goed inspecteren. Veel mensen rapporteren ventilatoren die tijdens transport los zijn geraakt; niet erg maar moet je wel weer vastzetten. Ook is er in een aantal gevallen vergeten door KNC om het plastic onder de koeler weg te halen: https://bitcointalk.org/i...332.msg3365937#msg3365937. Mocht 1 van je 4 boards een hogere temperatuur hebben dan de andere dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Bedankt voor de tips. Een fan zat inderdaad los. Haalde meteen de kap eraf voordat ik hem aansloot. Voor plastics heb ik niet gecheckt, dus daar heb ik mazzel mee. Een van de 4 units is 62-66 graden, de rest onder de 55.

Ook daar zit geen plasticje op. Gewoon een heethoof denk ik. Ik merk op dat de koeler op die unit warmer is als de andere 3, wat betekend dat de warmte wel wordt doorgevoerd en niet wordt tegengehouden door het plastic.

Hij draait nu bijna 2 volle dagen met gemiddeld 553Gh/s dus we krijgen wat we hebben betaald. Stiekem had ik meer gehoopt, maar het is niet anders.

Waarom kan er trouwens geen account aangemaakt worden op bitcointalk? Probeerde dit maanden geleden ook al eens, maar is disabled... het forum van KnC is ook glitched, dus dat lukt me ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door rickyy op 19-10-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

rickyy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:33:
[...]
Waarom kan er trouwens geen account aangemaakt worden op bitcointalk? Probeerde dit maanden geleden ook al eens, maar is disabled... het forum van KnC is ook glitched, dus dat lukt me ook niet.
zie hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=308728.0 Zal wel met de hack van het forum te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Hoe slaan jullie je bitcoins veilig op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 15:39
rickyy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:08:
Hoe slaan jullie je bitcoins veilig op?
paperwallet en truecrypt walletbackup op clouddienst.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Biersteker schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:15:
[...]

paperwallet en truecrypt walletbackup op clouddienst.
Doe je dat dan op de manier zoals deze man dat doet:

Of denk je dat het ook gewoon "veilig" is in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

rickyy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:07:
[...]

[video]

Bitcons kun je nooit veilig opslaan, al zet je ze op een USB, kan deze nog fysiek gestolen worden of je raakt hem kwijt of het huis staat in de fik door je miners enz. Enz.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33
Beste Tweakers,

Vraagje over dit bitminen, zelf gebruik ik nu 2-3 weken bitminter icm 10 usb miners a 335mhs per stuk. Nu ben ik blij dat ik deze op ons kantoor mag gebruiken (stroom zit in huur van het pand). Qua stroom verbruik en omzet uit de bitcoins zou ik zwaar verlies maken bij thuis gebruik.

Maar via welk programma (zoiets als bitminter (wat tevens ook een website is)) zou ik ook kunnen gebruiken, en is er een mining site waar je meer waar krijgt voor je reken kracht?

Zelf draai ik nu 2 weken (niet altijd 24/7 dankzij netwerk onderhoud in de nacht) en heb nog niet 1 coin, momenteel 0.4 (lang leven ''gratis'' stroom). Maar ik zou het graag sneller willen zien want dit gaat natuurlijk nergens over.

Zelf gebruikte ik voorheen om te testen thuis guiminer icm mijn werk pc (ati 7850) doordat mijn gtx 580 3gb een stuk minder prestaties had. Maar het leek alsof deepbit.net in combinatie met guiminer me meer opleverde dan bitminter met 10 usb miners?:S

Ik dacht dus van ow ik ga eens 1 week testen met guiminer + deepbit.net op kantoor, maar ja duh GUIminer werkt niet met de usb miners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09 19:05
rickyy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:07:
[...]

[video]

De manier op het filmpje is wel een goede manier. Wel leuk dat de Windows-gebruiker uitwijkt naar Ubuntu :) . Ik heb het op mijn ubuntu-bak gedaan. Als je extreem veilig wil doen, print de wallets uit en bewaar het walletadres en de key op een aparte plaats, kenmerk wel de prints zodat je weet welke private key bij welke wallet hoort. prints kan je ook nog eens plastificeren en je kan ze op gespreide plaatsen bewaren, bv bij je ouders. Nog een extra veiligheid is, meerdere wallets, mocht er ergens iets gehacked worden dan ben je niet alles in 1 keer kwijt. Zet b.v. max 10 BTC in 1 wallet.

succes met minen verder ! je KNC vind ik wel een vet apparaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

JeroenC schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:23:
Beste Tweakers,

Vraagje over dit bitminen, zelf gebruik ik nu 2-3 weken bitminter icm 10 usb miners a 335mhs per stuk. Nu ben ik blij dat ik deze op ons kantoor mag gebruiken (stroom zit in huur van het pand). Qua stroom verbruik en omzet uit de bitcoins zou ik zwaar verlies maken bij thuis gebruik.

Maar via welk programma (zoiets als bitminter (wat tevens ook een website is)) zou ik ook kunnen gebruiken, en is er een mining site waar je meer waar krijgt voor je reken kracht?

Zelf draai ik nu 2 weken (niet altijd 24/7 dankzij netwerk onderhoud in de nacht) en heb nog niet 1 coin, momenteel 0.4 (lang leven ''gratis'' stroom). Maar ik zou het graag sneller willen zien want dit gaat natuurlijk nergens over.

Zelf gebruikte ik voorheen om te testen thuis guiminer icm mijn werk pc (ati 7850) doordat mijn gtx 580 3gb een stuk minder prestaties had. Maar het leek alsof deepbit.net in combinatie met guiminer me meer opleverde dan bitminter met 10 usb miners?:S

Ik dacht dus van ow ik ga eens 1 week testen met guiminer + deepbit.net op kantoor, maar ja duh GUIminer werkt niet met de usb miners.
Ik ben vrij zeker dat je dat met andere software niet significant sneller kan laten gaan. Die usb miners zijn erg specifieke hardware, en die minen net zo snel als ze ervoor ontworpen zijn. Leg je er maar bij neer, je zal er wel iets mee verdienen maar rijk ga je niet worden :) De difficulty gaat binnen een kleine week ook weer serieus omhoog gaan, dus laat ze momenteel gewoon zoveel mogelijk continu minen, da's al wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Nu weet ik dat dit een Bitcoin topic is, maar ben heel benieuwd hoe jullie denken over de prijsdaling van Litecoins? Heeft iemand enig idee waar dat vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 20:47
Mensen die hun LTC inruilen voor BTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Zenomyscus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:19:
Nu weet ik dat dit een Bitcoin topic is, maar ben heel benieuwd hoe jullie denken over de prijsdaling van Litecoins? Heeft iemand enig idee waar dat vandaan komt?
De meesten zijn het beu dat er niets gebeurt in de litecoin wereld. Gox ging er zogezegd in traden, maar dat zit er nu toch niet aan te komen. Verder kan je niet veel doen met litecoins. Ik mine ze en zet ze om naar BTC, wat ook niet helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Petje72 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

De manier op het filmpje is wel een goede manier. Wel leuk dat de Windows-gebruiker uitwijkt naar Ubuntu :) . Ik heb het op mijn ubuntu-bak gedaan. Als je extreem veilig wil doen, print de wallets uit en bewaar het walletadres en de key op een aparte plaats, kenmerk wel de prints zodat je weet welke private key bij welke wallet hoort. prints kan je ook nog eens plastificeren en je kan ze op gespreide plaatsen bewaren, bv bij je ouders. Nog een extra veiligheid is, meerdere wallets, mocht er ergens iets gehacked worden dan ben je niet alles in 1 keer kwijt. Zet b.v. max 10 BTC in 1 wallet.

succes met minen verder ! je KNC vind ik wel een vet apparaat _/-\o_
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Zenomyscus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:19:
Alle altcoins zijn in waarde gedaald, dit door de prijsstijging van de bitcoin zelf. Men zit massaal zijn altcoins te dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat de Litecoin naar 5 euro kan gaan als MtGox de boel accepteert. Ik denk dat het nog even duurt, maar uiteindelijk zullen ze Litecoins accepteren. Bovendien zijn er andere bedrijven zoals Coinbase ook bezig met het accepteren van Litecoins. De ontwikkelaar van LTC is nu namelijk werkzaam bij Coinbase en zijn broer heeft ook een bedrijf in de Bitcoin wereld die mogelijk LTC wil gaan accepteren. Met dat in mijn achterhoofd denk ik dat de LTC in de toekomst ook daadwerkelijk wat te bieden heeft. Bitcoinstores zullen dan ook makkelijker Litecoins kunnen accepteren. LTC zal waarschijnlijk altijd het zilver zijn waar BTC het goud is, maar ik denk dat er ruimte is voor beide netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob

Bob

Zenomyscus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:02:
Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat de Litecoin naar 5 euro kan gaan als MtGox de boel accepteert. Ik denk dat het nog even duurt, maar uiteindelijk zullen ze Litecoins accepteren. Bovendien zijn er andere bedrijven zoals Coinbase ook bezig met het accepteren van Litecoins. De ontwikkelaar van LTC is nu namelijk werkzaam bij Coinbase en zijn broer heeft ook een bedrijf in de Bitcoin wereld die mogelijk LTC wil gaan accepteren. Met dat in mijn achterhoofd denk ik dat de LTC in de toekomst ook daadwerkelijk wat te bieden heeft. Bitcoinstores zullen dan ook makkelijker Litecoins kunnen accepteren. LTC zal waarschijnlijk altijd het zilver zijn waar BTC het goud is, maar ik denk dat er ruimte is voor beide netwerken.
Hmmm. Ben er niet per se tegen, maar litecoin biedt amper meerwaarde tov bitcoin. Ik denk dat er op lange termijn (2 a 3 jaar) eerder een altcoin die tekortkomingen van bitcoin fixt in waarde zal stijgen. Vooral omdat we nu nog niet goed weten wat die tekortkomingen zullen zijn :) Het netwerk is nog maar net op gang aan het komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Zenomyscus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:02:
MtGox acceptatie is niet de heilige graal die de LTC-gebruikers denken dat het is. Het is momenteel vrijwel onmogelijk om fiat-geld van MtGox weg te halen zonder minstens een maand te wachten, met als gevolg dat het handelsvolume er langzaam aan het afnemen is. Daarnaast zijn er mensen die twijfelen of MtGox uberhaubt genoeg geld heeft om alle openstaande balansen te kunnen uitbetalen.

Aan het eind van de dag is het simpele feit dat LTC op alle praktische aspecten identiek is aan BTC (nee, scrypt vs sha-256 is geen praktisch verschil, evenmin de 2.5 minuten block-target tov de 10 minuten van BTC) en het dus geen meerwaarde biedt. Als een zwak punt van BTC ontdekt wordt, is dat ook van toepassing op LTC.

De goud/zilver analogie die vaakt wordt gebruikt lijkt mij ook niet erg van toepassing. Zilver was praktisch omdat het minder waard was dan goud, waardoor je kleinere waardes door zilveren voorwerpen (munten) kon laten vertegenwoordigen, waar je voor goud onpraktisch kleine muntjes voor nodig zou moeten hebben. Cryptocurrencies hebben een dergelijk schaalbaarheids probleem niet. Je kunt prima bedragen van 1 cent tot miljoenen euro's afrekenen in BTC. En omdat BTC een grote voorsprong heeft op LTC qua acceptatie en infrastructuur, zie ik niet wat de meerwaarde is van LTC.

Er is wel degelijk ruimte voor meerdere cryptocurrency netwerken, maar dan wel netwerken die wezenlijk anders zijn dan BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Rannasha schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:28:
[...]

Daarnaast zijn er mensen die twijfelen of MtGox uberhaubt genoeg geld heeft om alle openstaande balansen te kunnen uitbetalen.
Waarom? Hebben ze gespeculeerd of geinvesteerd met de tegoeden van klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Freeaqingme schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:29:
[...]

Waarom? Hebben ze gespeculeerd of geinvesteerd met de tegoeden van klanten?
Er zijn een aantal rekeningen van MtGox bij Amerikaanse betalingsproviders in beslag genomen door de Amerikaanse justitie.

Overigens is het slechts een vermoeden dat MtGox mogelijk niet liquide is, maar het is wel degelijk een feit dat withdrawals heel erg lang duren (wat dan weer voornamelijk door de Japanse bank van MtGox lijkt te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Misschien staat het al in dit topic maar kan ik het niet vinden.
Maar mij lukt het niet om mijn ztex 1.15y aan de praat te krijgen.
Ik gebruikt nu bitminter client.
Maar daar kan het niet mee volgens mijn vrienden.
Dus wil ik heel graag BTC miner gebruiken.
Maar dit gaat mijn pet te boven.
Je moet allemaal codes typen maar waar en hoe.
En wat heb je veder nog nodig voor software.
Zou iemand mij kunnen helpen.
Want Google brengt geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

heb je hier al gekeken -> http://www.ztex.de/btcminer/
er is ook een topic op bitcointalk -> https://bitcointalk.org/index.php?topic=49180.0

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Ja heb ik allemaal al gelezen maar ik snap er geen ........ van.
Je moet bepaalde code's in typen maar waar ik heb geen idee waar en hoe.
Ik kwam niet verder dan de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Is het nog mogelijk om met een GPU te minen met de huidige difficulty?
In April nog met m'n HD6850 gemined, en uiteindelijk bij 0.4985 gestopt. Wil er nog een 0.0015 btc bij minen, om er een mooi rond getal van te maken.

Hoelang zou het ongeveer duren om dit bedrag te minen met +- 250MHash/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een 7990 zonder stroom te betalen kun je er nog wel rond getal van maken.
Pagina: 1 ... 72 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.