Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:
  • 395.073 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Dan is het wellicht beter om gewoon een paar mBtc te kopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

Rannasha

Does not compute.

Mlchel schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:07:
Is het nog mogelijk om met een GPU te minen met de huidige difficulty?
In April nog met m'n HD6850 gemined, en uiteindelijk bij 0.4985 gestopt. Wil er nog een 0.0015 btc bij minen, om er een mooi rond getal van te maken.

Hoelang zou het ongeveer duren om dit bedrag te minen met +- 250MHash/s?
250 MHash/s doet momenteel zo'n 0.47 mBTC per dag. Maar dan moet je wel snel zijn, want over een dag of 2 gaat de difficulty met zo'n 50% omhoog (grootste % stijging in meer dan een jaar).

In principe kun je dus met een paar dagen minen die 0.5 totaal wel halen. Maar dan betaal je een stuk meer aan stroom dan je aan BTC binnenhaalt, zelfs met de huidige koers die momenteel vrij vlot omhoog vliegt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

De koers is nu zelfs door de 200 dollar. Nu heb ik wel dikke spijt dat ik na de val van SR niks heb gekocht, terwijl ik nog zat te staren naar bitonic. Dom!

Nu weet ik niet meer of het nog slim is om te kopen. :P Koers: http://www.bitcoinity.org/markets/bitstamp/USD

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 24-10-2013 00:49 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17

fynrd1

Fooled by Randomness

W3ird_N3rd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:45:
De koers is nu zelfs door de 200 dollar. Nu heb ik wel dikke spijt dat ik na de val van SR niks heb gekocht, terwijl ik nog zat te staren naar bitonic. Dom!

Nu weet ik niet meer of het nog slim is om te kopen. :P Koers: http://www.bitcoinity.org/markets/bitstamp/USD
Hoe het candle patroon zich opbouwt lijkt er een gigantische top te ontstaan, we zitten misschien nu net over de helft.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wat gebeurd er nu? In een half uur is de koers opeens naar de 173 gezakt.

[edit]Nu naar 162 zelfs na 20m.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 24-10-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ja, maar geen directe aanleiding? (als in de FBI die bitcoins van SR dumpt ofzo, voor zover ze er toegang toe hebben)

10:07: 160 net aangetikt.

[edit]10:25: Dicht bij de bodem toch nog een paar bitcoins gekocht, nu weer terug op 186. Ik had meer gekocht als dat kut rabo niet zo had lopen bokken. Misschien moet ik eens een andere bank zoeken. :/

[ Voor 34% gewijzigd door Mentalist op 24-10-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

ik zie of lees nog niet ergens een directe aanleiding, china is ook nog niet wakker

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:07
Zoals ik het nu begrepen heb was er iemand die er heel erg veel in 1x verkocht had voor vrij weinig (ws die van Silk Road door de FBI)
En dat daardoor de koers erg zakte waardoor er een soort van paniekgolf onstaat en er heel veel mensen hun Bitcoins verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DW2005 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:30:
Zoals ik het nu begrepen heb was er iemand die er heel erg veel in 1x verkocht had voor vrij weinig (ws die van Silk Road door de FBI)
En dat daardoor de koers erg zakte waardoor er een soort van paniekgolf onstaat en er heel veel mensen hun Bitcoins verkopen.
Dat klinkt als vrij wilde speculatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nu was minen met 1 USB eruptor nog wel grappig, maar het gaat nu wel héél hard.

Est %Change: 42.05%
1d 23hr 17m 6s

Phoe..

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

DW2005 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:30:
Er is inderdaad flink wat BTC gedumpt vanochtend, maar het is hoogstonwaarschijnlijk dat dat de Silk Road coins zijn.

De rechtzaak is nog niet eens begonnen, dus het lijkt me sterk dat de FBI de confisceerde zaken al gaat liquideren.

Bovendien begon de daling op de Chinese exchange (BTCChina).

Gezien hoe sterk de prijs gestegen is de afgelopen dagen, was een dergelijke correctie wel te verwachten en nu de prijs al weer redelijk is teruggekomen uit het dal, is dat best een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Ik neem aan dat jullie dit nieuws hebben gezien: nieuws: Politie pakt 4 mannen op wegens plunderen bankrekeningen via malware - update. Blijkbaar runde 1 van de verdachten ook de bitcoin exchange FBTC die al een paar dagen uit de lucht is. Gelukkig nooit zelf iets met die site gedaan omdat de introductie op bitcointalk allerlei alarmsignalen liet rinkelen bij mij maar goed klote voor mensen die daar wel nog geld/bitcoins hebben staan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
  • Laatst online: 22-02 22:28
Tweakers zou is positieve berichten plaatsen over Bitcoin. Not. Het begint me gewoon op te vallen en ik stoor me er aan. Het verbaast me eigenlijk, aangezien het toch echt iets zou moeten zijn waar Tweakers juist positief op zou moeten reageren. Het heeft immers met verfijnde technologie en computers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Grouver schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:06:
Tweakers zou is positieve berichten plaatsen over Bitcoin. Not. Het begint me gewoon op te vallen en ik stoor me er aan. Het verbaast me eigenlijk, aangezien het toch echt iets zou moeten zijn waar Tweakers juist positief op zou moeten reageren. Het heeft immers met verfijnde technologie en computers te maken.
Och ja, als Bitcoiner moet je je absoluut afsluiten van die onzin.

Waar me wel de melk zuur van wordt, is dat die verrekte handelaren van Block Erupters die dingen voor een goudprijs verkopen, ze zijn niet makkelijk te overclocken en het lijkt alsof iedere buitelander een soldeerbout heeft.
0.035 per stuk is nog steeds veel en veels te veel, 5 euro shipping? Dat gaat toch godverdomme door de brievenbus en anders laten ze dat kapje maar eraf...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Grouver schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:06:
offtopic:
Dan lees je nogal selectief. Zeker de eerste 4 berichten van http://tweakers.net/tag/Bitcoin/nieuws/ zijn positief, ik vind zelfs de eerste 7 positief voor Bitcoin-achtige zaken (want: legitimeren ze). En het artikel dat je noemt gaat helemaal niet over BTC, dat is slechts bijzaak. Sterker nog: de kop zet juist "gewone bankrekeningen" in een negatief daglicht! Verder is het simpelweg relevant nieuws.

Ik heb overigens een kleurtje maar heb niets te maken met de redactie etc.

Edit over onderstaande: voor zover niet al gebeurd, sommige daarvan lijken me inderdaad best iets om bij http://tweakers.net/etc?Action=Newssubmit te melden (als nieuws resp. voor de meuktracker). Maar bedenk dat die conferentie zelfs niet in dit topic is genoemd, dan kan ik me voorstellen dat de redactie het ook niet heeft opgemerkt. En idd is veel best te relateren aan negatievere dingen. Soit, dat geldt voor meer dingen op/in het nieuws. Ik zie die rechtzaken zoals gezegd uitermate positief voor BTC, want het wordt serieus genomen.

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 24-10-2013 23:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
F_J_K schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:30:
[...]
Dan lees je nogal selectief. Zeker de eerste 4 berichten van http://tweakers.net/tag/Bitcoin/nieuws/ zijn positief, ik vind zelfs de eerste 7 positief voor Bitcoin-achtige zaken (want: legitimeren ze). En het artikel dat je noemt gaat helemaal niet over BTC, dat is slechts bijzaak. Sterker nog: de kop zet juist "gewone bankrekeningen" in een negatief daglicht! Verder is het simpelweg relevant nieuws.
Je bent het er toch wel mee eens dat, behalve de bovenste twee en nieuws over mining, de rest bijna allemaal gaat over diefstal, malware, koersvallen of de problemen dat het heeft met de wet? Er is veel gebeurd de afgelopen anderhalve maand, maar ik zie geen berichten op Tweakers over bijvoorbeeld de Bitcoin Foundation core development updates (https://bitcoinfoundation.org/blog/) en niks over de nieuwe Bitmonet plugin voor micro-transacties op blogs (http://bitmonet.com/) of de Bitcoin conferentie in Amsterdam afgelopen maand (http://theconference.eu/) waar BitPay heeft aangekondigd dat het hun Europeesche hoofdkantoor in Nederland vestigt.

Het nieuws over Baidu is wel netjes opgepakt.
Nu snap ik dat niet elke scheet gemeld hoeft te worden en ik klaag ook niet dat het genegeerd wordt, maar de mate waarin negatief nieuws wel wordt opgepakt en positief nieuws niet valt wel op.

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 24-10-2013 23:07 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het nog niet mogelijk is om producten te kopen met bitcoins zonder belasting, dus dat het iets van 21% goedkoper is als normaal. Zou bitcoins een grote boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:16:
Jammer dat het nog niet mogelijk is om producten te kopen met bitcoins zonder belasting, dus dat het iets van 21% goedkoper is als normaal. Zou bitcoins een grote boost geven.
Zou ook belastingontduiking zijn.

Het is een nogal vreemde opmerking, ja het zou 21% goedkoper zijn. Het zou ook 21% goedkoper zijn als je geen BTW hoefde te betalen over dingen die je gewoon met Euro's koopt, is ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

offtopic:
Het zou maar 17.4% goedkoper zijn, geen 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:30:
[...]

Zou ook belastingontduiking zijn.

Het is een nogal vreemde opmerking, ja het zou 21% goedkoper zijn. Het zou ook 21% goedkoper zijn als je geen BTW hoefde te betalen over dingen die je gewoon met Euro's koopt, is ook niet zo.
Ja, dat snap ik ook wel.

Bitcoins zijn anoniem, euro's niet. Zo iets wat ik zei zou prima kunnen op Tor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:34:
Cash euro's zijn ook anoniem. Dat het anoniem is wil niet zeggen dat het niet strafbaar is. Deze houding is juist wat bitcoin zo'n slechte naam geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
[...]
Bitcoin is minder anoniem dan cash. Ooit gehoord van zwartwerken?

Als we allemaal overgaan op Bitcoin ipv cash, dan wordt transactie-verkeer in de samenleving minder anoniem!
Het argument dat het meer anoniem is dan bankverkeer is volgens mij een verkeerd uitgangspunt, aangezien de mensen met macht selectief gebruik kunnen maken van die bankinformatie.

Al helemaal als belastingen betaald moeten worden met Bitcoin. Aangezien alle transacties in de blockchain pubiek zijn, zullen grote spelers meer aandacht trekken. Dit biedt volgens mij juist een meer wenselijke situatie waar de grote spelers minder privacy krijgen en kleine spelers niet interessant genoeg zijn om te proberen te identificeren.

Meer macht => minder privacy

Ik ben benieuwd wat voor effect dat gaat hebben op hebzucht van mensen, wanneer ze weten dat elke handeling die ze doen op de blockchain voor het publiek zichtbaar is. Ja belasting ontduiking, maar dat zou dan illegaal zijn en dat zul je altijd houden. De overheid zou zich dan alleen richten op de grootste ontduikers en kleine vissen blijven buiten schot... ipv andersom zoals het nu is.

/en toen werd ik wakker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

rickiii schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:18:
[...]

Bitcoin is minder anoniem dan cash. Ooit gehoord van zwartwerken?

Als we allemaal overgaan op Bitcoin ipv cash, dan wordt transactie-verkeer in de samenleving minder anoniem!
Het argument dat het meer anoniem is dan bankverkeer is volgens mij een verkeerd uitgangspunt, aangezien de mensen met macht selectief gebruik kunnen maken van die bankinformatie.

Al helemaal als belastingen betaald moeten worden met Bitcoin. Aangezien alle transacties in de blockchain pubiek zijn, zullen grote spelers meer aandacht trekken. Dit biedt volgens mij juist een meer wenselijke situatie waar de grote spelers minder privacy krijgen en kleine spelers niet interessant genoeg zijn om te proberen te identificeren.

Meer macht => minder privacy

Ik ben benieuwd wat voor effect dat gaat hebben op hebzucht van mensen, wanneer ze weten dat elke handeling die ze doen op de blockchain voor het publiek zichtbaar is. Ja belasting ontduiking, maar dat zou dan illegaal zijn en dat zul je altijd houden. De overheid zou zich dan alleen richten op de grootste ontduikers en kleine vissen blijven buiten schot... ipv andersom zoals het nu is.

/en toen werd ik wakker ;)
Als bitcoin ooit echt doorbreekt denk ik niet dat er veel transacties rechtstreeks op de blockchain zullen gedaan worden. Transacties die bvb wel rechtstreeks worden uitgevoerd zijn dan transacties tussen grote bitcoin payment processors, zoals nu ook de banken onderling bedragen versluizen. Da's het geweldige aan bitcoin, je kan je transactie zo goed als gratis uitvoeren en volledig zoals je wil, maar dikwijls zal je het voor het gemak toch op een andere manier doen, ondersteund door bitcoin. Niks moet, alles mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Ja, dat snap ik ook wel.

Je kan op zoveel manieren belasting ontduiken, maakt het niet minder illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:23
Geen belasting betalen over producten gaat niet werken. Die producten moeten namelijk ook ingekocht worden en dat gebeurd nou eenmaal niet met Bitcoins. De verkoper moet wel belasting betalen over hetgeen hij verkoopt, dus dat gaat hij ook echt wel doorrekenen. Tenzij werkelijk alles natuurlijk met Bitcoins gekocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
Omdat 'bitcoins' tot vandaag toch al enige tijd bestaan en er over gesproken wordt, ben ik bij deze ook van plan me er toch wat verder in te willen verdiepen. Ik heb alvast de topic-start even doorgenomen. Toch zit ik nog met heel veel vraagtekens. Iemand die mij verder kan helpen?

Omdat het als vitueel geld toch echt wel waarde heeft, zou ik er aldus ook eens in het bezit van willen komen. Ik heb tot hier begrepen dat daarvoor verschillende manieren zijn (kopen of zelfs kunnen verdienen of de moelijkste weg ze te genereren). Ondanks mijn interesse het meest uitgaat naar het 'genereren' ervan wil ik toch de vraag stellen wat vandaag de meest voordelige manier is om aan bitcoins te geraken.

Verder aldus de interesse naar het genereren ervan. Ten eerste de vraag of dit vandaag wel nog mogelijk is om op die manier er voordeel uit te halen (mits je er toch krachtig materiaal voor nodig hebt die overigens energie-vretend is. Dus als je uiteindelijk meer elektriciteit betaalt dan wat je eruithaalt aan bitcoins, dan zal m'n verdere poging om eraan te beginnen hierbij al stoppen vrees ik). Verder, mocht het toch nog enige mogelijkheid bieden er aan te kunnen verdienen, wil ik vragen wat ik hier voor dien of moet aanschaffen om het zo goed en efficiënt mogelijk te kunnen beginnen.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
RainerSGF schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:54:
Omdat 'bitcoins' tot vandaag toch al enige tijd bestaan en er over gesproken wordt, ben ik bij deze ook van plan me er toch wat verder in te willen verdiepen. Ik heb alvast de topic-start even doorgenomen. Toch zit ik nog met heel veel vraagtekens. Iemand die mij verder kan helpen?

Omdat het als vitueel geld toch echt wel waarde heeft, zou ik er aldus ook eens in het bezit van willen komen. Ik heb tot hier begrepen dat daarvoor verschillende manieren zijn (kopen of zelfs kunnen verdienen of de moelijkste weg ze te genereren). Ondanks mijn interesse het meest uitgaat naar het 'genereren' ervan wil ik toch de vraag stellen wat vandaag de meest voordelige manier is om aan bitcoins te geraken.

Verder aldus de interesse naar het genereren ervan. Ten eerste de vraag of dit vandaag wel nog mogelijk is om op die manier er voordeel uit te halen (mits je er toch krachtig materiaal voor nodig hebt die overigens energie-vretend is. Dus als je uiteindelijk meer elektriciteit betaalt dan wat je eruithaalt aan bitcoins, dan zal m'n verdere poging om eraan te beginnen hierbij al stoppen vrees ik). Verder, mocht het toch nog enige mogelijkheid bieden er aan te kunnen verdienen, wil ik vragen wat ik hier voor dien of moet aanschaffen om het zo goed en efficiënt mogelijk te kunnen beginnen.
Genereren wordt steeds lastiger. Er komen steeds meer zogenoemde ASIC apparaten die ervoor zorgen dat de hashrate en daarmee de difficulty hard omhoog gaat. Het lastige is dat veel van deze apparaten zichzelf niet terugverdienen (tenzij de bitcoinwaarde omhoog gaat). Dat wil zeggen dat het investeren in die apparaten niet altijd de beste zet is. Genereren is daarom tegenwoordig heel lastig. Bij die apparaten zijn stroomkosten niet het belangrijkste probleem.

Als je gelooft dat de bitcoinprijs omhoog gaat of omdat je gelooft in het concept zou ik bitcoins kopen. Maar ook daar geldt: hoe eerder je was begonnen hoe beter, het verleden biedt geen garantie voor de toekomst en investeer niet meer dan je kwijt kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
Zenomyscus schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:01:
[...]

Genereren wordt steeds lastiger. Er komen steeds meer zogenoemde ASIC apparaten die ervoor zorgen dat de hashrate en daarmee de difficulty hard omhoog gaat. Het lastige is dat veel van deze apparaten zichzelf niet terugverdienen (tenzij de bitcoinwaarde omhoog gaat). Dat wil zeggen dat het investeren in die apparaten niet altijd de beste zet is. Genereren is daarom tegenwoordig heel lastig. Bij die apparaten zijn stroomkosten niet het belangrijkste probleem.

Als je gelooft dat de bitcoinprijs omhoog gaat of omdat je gelooft in het concept zou ik bitcoins kopen. Maar ook daar geldt: hoe eerder je was begonnen hoe beter, het verleden biedt geen garantie voor de toekomst en investeer niet meer dan je kwijt kunt raken.
Dat geldt dan wellicht ook voor alle andere alternatieven van bitcoins zeker, aangezien die op dezelfde manier ontgonnen worden?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:07:
[...]

Cash euro's zijn ook anoniem. Dat het anoniem is wil niet zeggen dat het niet strafbaar is. Deze houding is juist wat bitcoin zo'n slechte naam geeft.
Ik zeg toch ook niet dat het niet strafbaar is. Maar gezien het anoniem kunnen ze je niet betrappen.
Zenomyscus schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:39:
Geen belasting betalen over producten gaat niet werken. Die producten moeten namelijk ook ingekocht worden en dat gebeurd nou eenmaal niet met Bitcoins. De verkoper moet wel belasting betalen over hetgeen hij verkoopt, dus dat gaat hij ook echt wel doorrekenen. Tenzij werkelijk alles natuurlijk met Bitcoins gekocht wordt.
De producent van het product kan het ook zelf gaan verkopen in bitcoins, tevens worden in enkele staten in de US geen sale tax gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
RainerSGF schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:25:
[...] Dat geldt dan wellicht ook voor alle andere alternatieven van bitcoins zeker, aangezien die op dezelfde manier ontgonnen worden?
Zoals Zenomyscus al zei. Met Bitcoin 'mining' zul je met je computer waarschijnlijk nooit een block vinden en als je in een grote pool meedoet, zulke kleine hoeveelheden genereren dat je pas na weken een paar fracties uitbetaald zult worden.

Als je alleen het concept van 'mining' wil leren, dan zijn alternatieven voor Bitcoin waarschijnlijk wel beter om mee te beginnen. Je kunt een alternatieve cryptocurrency kiezen die vrij weinig waarde heeft, maar ongeveer hetzelfde werkt. http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

Als je graag wil bijdragen aan de Bitcoin economie door te investeren, te doneren aan een liefdadigheid, stichting of artiest die ze accepteert, of als je ergens een product ziet dat je wil hebben en goedkoper kunt krijgen door via Bitcoin te betalen, dan kun je ze verkrijgen op verschillende manieren.

Kopen tegen markttarieven
https://www.bitstamp.net/
https://www.kraken.com/
(of een van de vele anderen)

Direct online kopen via iDeal met een premie voor het gemak
https://bitonic.nl/

Onderlinge afspraak om te betalen via cash of bank-transactie
https://localbitcoins.com/

Je kunt ook je diensten aanbieden voor Bitcoin.
Integereer een plugin zoals Bitmonet op je blog.
Verkoop goederen en ontvang je betaling online via BitMit escrow of direct op je Android Wallet [1] [2]
Schiet kennisen hun kosten voor en vraag of ze in Bitcoin terugbetalen

Succes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door rickiii op 27-10-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....kraken.com? Heb daar al ervaring mee?
Direct online kopen via iDeal met een premie voor het gemak
https://bitonic.nl/
Er zijn overigens meerdere Nederlandse bedrijven, die diect Bitcoins leveren via iDeal, bijvoorbeeld:
http://www.happycoins.nl
https://www.btcnext.nl/
https://bitmymoney.com/

Ook kun je daar vaak makkelijk Bitcoins verkopen.
Onderlinge afspraak om te betalen via cash of bank-transactie
https://localbitcoins.com/
Is meest anoniem, maar ik heb ook nare verhalen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

....kraken.com? Heb daar al ervaring mee?
Nee, ik heb mijn informatie hier vandaan:
Yahoo: Kraken.com to Offer Digital Currency Trading Services in Exclusive EU Partnership with Fidor Bank AG
Met een geregistreerde Duitse bank als partner lijkt het me redelijk betrouwbaar. Al is het volume nog vrij laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 20:39

gws24

Thinking is hard!

Waarom noemt Kraken BTC in godsnaam XBT? Lekker verwarrend. Ik dacht, ik neem even een kijkje want ik had er nog niet van gehoord en dacht dat XBT weer een of andere altcoin was totdat ik hun faq bekeek (de koers was ook wel een hint trouwens)

EDIT:
Blijkbaar heeft het te maken met iso standaarden voor geld en de afkorting BTC is gereserveerd voor Bhutan: https://bitcointalk.org/index.php?topic=148229.0

[ Voor 25% gewijzigd door gws24 op 27-10-2013 20:05 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Veel meer info over Kraken op https://bitcointalk.org/index.php?topic=290799.0

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:57
Hallo iedereen. Ik ben volledig nieuw in de wereld van bitcoins, maar het heeft wel mijn interesse gewekt, maar dan om mee te beleggen. Ik handel momenteel vooral in valuta (forex) en af en toe in commodities (vooral goud en olie), maar ik denk, kijkend naar de trends, dat bitcoins veel meer waard zullen worden, dus het leek me leuk om eens aan de slag te gaan met bitcoins.

Ik heb net een account gemaakt op Mt Gox en al het benodigde papierwerk verstuurd. Er zijn echter heel veel brokers zo te zien. Zijn er betere brokers (en dan met name met een lagere fee? Ik betaal nu 0.6% per trade). Wat denken jullie dat de waarde van de bitcoin zal doen de komende maanden? Ik kijk vooral naar beleggingen in een timeframe van zo'n 3~6 maanden. Zijn er belangrijke ontwikkelingen waar ik vanaf moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Hoi Avalaxy, welkom in de wondere wereld van dit nieuwe type financieel instrument.

Ik denk dat het vooral een hele ervaring is om de ontwikkeling te volgen, een grote kans is om als ondernemer nieuwe soorten financiele diensten aan te bieden, maar dat de toekomstige prijs per bitcoin voor iedereen een grote gok is. Wees dus bereid om bijna alles binnen een half uur kwijt te raken.

Belangrijke ontwikkelingen?

Er is de afgelopen maand net weer een nieuwe run op Bitcoin begonnen. Nu de Slik Road is opgerold durven meer mensen en grote bedrijven zich ermee te associëren.

De afgelopen dagen is Bitcoin, net als in San Franscisco afgelopen September, weer prominent aanwezig op de Disrupt Europe 2013 van TechCrunch.

Voor een specifiek trading topic kun je misschien beter terecht op het BitcoinTalk [Currency Exchanges] sub-forum. De topic op dit forum gaat (ging) veel over mining en betreft meer algemene vragen.

De meest belangrijke ontwikkeling vind ik de core development. Een van de meest prominente ontwikkelaars bij de Bitcoin Foundation (de BDFL van Bitcoin-QT) heeft een paar dagen geleden een heel interessante blog post geschreven.

Mijn mening: Als je als eerste wil weten wat of het goed gaat met Bitcoin in de toekomst, moet je goed doorhebben wat de kwaliteit van het development team is en de feature roapmap goed kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heel erg bedankt voor je post :) Kun je misschien uitleggen waardoor de explosieve toename (en afname) in waarde tusen April en Mei door veroorzaakt werd? http://bitcoincharts.com/...D#rg360ztgSzm1g10zm2g25zv

Nog een vraagje: hoe is het mogelijk alles kwijt te raken in een half uur? Ik trade niet met leverage, dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zou gebeuren. Ik ben er overigens wel toe bereid, dat is het risico van beleggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Avalaxy op 29-10-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat was gewoon een ouderwetse "bubble". Prijs steeg wat door een aantal grote partijen en wat belang bleken te hebben, er verschenen wat berichtjes op Twitter (toen ging ik zelf instappen), het haalde NU.nl en NOS, prijs bleef maar stijgen want iedereen wilde instappen: "NU OF NOOIT!"

Etc. :)

Alles kwijtraken in een half uur kan (theoretisch) omdat het totaal niet gesteund wordt door enig centraal punt. Het is puur gebaseerd op vraag en aanbod. Als de markt collectief besluit dat de prijs vanaf nu €0 per BTC is, dan is dat de prijs. Achter de Euro en de Dollar staan enorme financiële instellingen en het zijn wereldwijd geaccepteerde betaalmiddelen. BTC is toch nog wat onbekender, heeft minder waarde in het dagelijks leven en wordt niet gesteund door welk centraal punt dan ook.
Doordat de markt relatief klein is (paar miljard) zijn schommelingen van individuele acties (van groter partijen, weliswaar) ook veel meer zichtbaar dan bij Forex. Verkoopt een groter partij ineens 20.000 BTC op Mt. Gox (niet ongebruikelijk) dan kan daar een hele dump van kleinere handelaren op volgen, waardoor de prijs snel zakt. Dit zag je een paar weken terug ook gebeuren bij het oprollen van Silk Road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Avalaxy schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:53:
Heel erg bedankt voor je post :) Kun je misschien uitleggen waardoor de explosieve toename (en afname) in waarde tusen April en Mei door veroorzaakt werd? http://bitcoincharts.com/...D#rg360ztgSzm1g10zm2g25zv
In de loop van een aantal maanden (September 2012 - Februari 2013) besloten enkele bekende websites met relatief veel invloed op internet (Reddit/OKCupid/MEGA) Bitcoin te accepteren. Zo eind Maart 2013 namen banken in Cyprus veel geld van spaarders in beslag. Dat gaf veel mensen het idee dat Bitcoin misschien toch niet zo gek is. En dat bracht nog weer andere mensen op het idee dat veel andere mensen het nu zouden kopen. En zo begon een flinke hype te ontstaan, waarbij flink geprofiteerd werd door ervaren day-traders die al eerder wat Bitcoin-bubbels hadden meegemaakt. Rond die tijd begon Bitcoin ook steeds meer op de grote nieuwszenders te verschijnen. CNBC, FOX, CNN... vanwege de $100 grens / $1 miljard marktkapitalisatie en toen begon de prijs op hol te slaan.

Daarbij kwam dat er niet veel verschillende exchanges waren en de markt eigenlijk afhankelijk was van 1 grote exchange: Mt. Gox - En al vrij snel hadden mensen door dat als Mt. Gox even niet beschikbaar was, handelaren snel gingen verkopen omdat ze dan geen controle hadden. Daar maakte een bepaalde groep dan ook gebruik van door regelmatig een DDoS aanval uit te voeren, snel goedkope bitcoins te kopen en de prijs verder laten stijgen. Tot een moment dat er weer een flinke DDoS aanval werd uitgevoerd... de koersinformatie tot wel 500 seconden achter liep en men er achter kwam dat de prijs ineens flink omlaag ging (rond diezelfde tijd was er ook iets gaande met ene 'bitcoinbillionaire') en het ging niet meer omhoog zoals voorheen. De trend was voorbij en toen klapte de bubbel uit elkaar. Velen wisten eigenlijk niks van de technologie en gingen gewoon met de trend mee. Toen het alleen maar omlaag ging zijn er veel afgehaakt. De prijs bleef slechts steken op het niveau waar mensen er nog vertrouwen in hadden en de meeste angsthazen eruit gesprongen waren.

De afgelopen maanden hebben de verschillende exchanges een flinke transformatie ondergaan en zijn er een flink aantal nieuwe bijgekomen. Snellere trading engines en DDoS protectie, meer gedistribueerd volume en iets meer duidelijkheid over regulatie. Het is nog niet duidelijk tot hoever de Bitcoin-markt nu kan schalen. En elk jaar gaan er nog regelmatig exchanges over de kop omdat ze controle over de bitcoins ineens kwijt raken vanwege een hacker of omdat ze de controle over hun bankrekening ineens kwijt raken vanwege de bank.
Nog een vraagje: hoe is het mogelijk alles kwijt te raken in een half uur? Ik trade niet met leverage, dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat zou gebeuren. Ik ben er overigens wel toe bereid, dat is het risico van beleggen.
Het is een hele kleine markt. Veeeeeeeeeel kleiner dan goud, euro of dollar en een relatief kleine groep mensen bevat het grootste deel van de bitcoins. Er is dus veel manipulatie gaande. Er is ook geen regulatie op de exchanges, als mensen ineens vertrouwen kwijt raken is er niemand die de handel stil legt. En er is veel angst, want veel mensen begrijpen niet hoe het technisch in elkaar steekt, dus wordt gekeken naar trends. Ik heb ook het idee dat de markt niet volwassen is aangezien er volgens mij nog weinig plekken zijn waar je short kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MrAcid en rickiii, heel erg bedankt voor de achtergrondinfo en uitleg :) Ik heb een account aangemaakt op kraken.com, dus ik ga daar een beetje mee spelen. Waarschijnlijk ook Mt Gox nog eens proberen om te kijken wat me beter bevalt, maar ik denk dat het forex-achtige van kraken me meer bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MrAcid schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:36:
Alles kwijtraken in een half uur kan (theoretisch) omdat het totaal niet gesteund wordt door enig centraal punt. Het is puur gebaseerd op vraag en aanbod. Als de markt collectief besluit dat de prijs vanaf nu €0 per BTC is, dan is dat de prijs. Achter de Euro en de Dollar staan enorme financiële instellingen en het zijn wereldwijd geaccepteerde betaalmiddelen. BTC is toch nog wat onbekender, heeft minder waarde in het dagelijks leven en wordt niet gesteund door welk centraal punt dan ook.
Dit klopt toch niet helemaal. Ook de waarde van de euro en de dollar kunnen in zeer korte tijd naar nul. Het belangrijkste heb ik dikgedrukt:

De belangrijkste geschiedenisles die je nooit kreeg
Wat volgde op de fase van oeverloos geld drukken is een klassiek scenario van exponentiële inflatie: tussen 1790 en 1795 verloren de assignats 80% van hun waarde. De omvang van de fraude met het geld werd voor iedereen duidelijk, en de kunstmatig opgeblazen economie van Frankrijk ging tegen een hoog tempo inkrimpen tot een activiteit die meer in lijn lag met dat van een land uitgeput door decennialange oorlog en verspilling. Het was uiteraard de bevolking die hier het meest onder leed.

Echter dit was nog maar het begin van de rampspoed. Want wat deed de overheid in antwoord op de populaire roep om meer koopkracht? Wel, eerder dan het geld zelf te repareren, ging ze de producenten van basisgoederen onder druk te zetten door vaste prijzen op te leggen. Dit draaide uit op ongeziene tekorten en nog meer armoede. Laten we er even een klassieker uit 1861, "The Popular History of England" bij nemen:

De boeren hielden hun oogst in hun schuren; de handelaren hielden hun suiker in hun warenhuizen; de zeepkokers maakten geen voorraden aan om de winkeliers mee te voorzien. Ze hielden [immers] niet van de munt waarin ze moesten betaald worden in ruil voor hun goederen [i.e., de assignats]. ... Als een onvermijdelijk gevolg [van het inflatoire beleid] waren de nominale prijzen van ieder levens- en huishoudmiddel massaal verhoogd. ... De prijs van de lonen bleef echter gelijk, want er was een overaanbod aan arbeidskrachten door de algehele onderbreking van de productie en handel.

De wasvrouwen van Parijs gingen naar de Conventie om te zeggen dat de zeep zo duur was dat ze hun activiteiten moeten stopzetten. "We willen zeep en brood", riepen de blanchisseuses van de Seine. ... Furieuze vrouwen omsingelden kruideniers, met de eis om suiker. De angstige kruideniers rolden de suiker op straat, en de burgersvrouwen wogen het tegen tweeëntwintig sous per pond. Sommigen betaalden; sommigen hielpen zichzelf zonder betalen, en de bleke winkelhouders keken hulpeloos toe. Want had [revolutionair] Marat niet in zijn dagboek geschreven dat er een eind zou komen aan de hoge prijzen als een paar winkels zouden geplunderd worden, en er een aantal winkeliers aan hun eigen gevel zouden worden opgeknoopt?

De winkeliers echter waren wel bereid tot handel drijven als ze in metalen geld werden betaald. Tegen deze "onpatriottische bourgeoisie" ontwikkelde de Conventie een sterke remedie. Ze verklaarde dat wie goud of zilver inruilde tegen meer dan de nominale waarde van de assignats zes jaar de gevangenis in moest. De laatste stap in deze richting was het vastleggen van een maximumprijs op alle landbouwproductie en op alle handelsgoederen. (Charles Knight, p. 274)

Over deze "Wet van het Maximum" schrijft Andrew Dickson White (2):
Het eerste resultaat van Het Maximum was dat men op iedere mogelijke manier de vaste opgelegde prijs ging proberen ontwijken, en de boeren gingen zo min mogelijk productie declareren als ze maar konden. Hierdoor nam de schaarste toe, en de bewoners van de grote steden werden op rantsoen gezet. Er werden tickets uitgegeven die de eigenaar ervan toelieten om tegen de officiële prijs een bepaalde hoeveelheid brood of suiker of zeep of hout of kolen te bekomen om de onmiddellijke noden te lenigen.
Tja, alles kan kapot.
Doordat de markt relatief klein is (paar miljard) zijn schommelingen van individuele acties (van groter partijen, weliswaar) ook veel meer zichtbaar dan bij Forex. Verkoopt een groter partij ineens 20.000 BTC op Mt. Gox (niet ongebruikelijk) dan kan daar een hele dump van kleinere handelaren op volgen, waardoor de prijs snel zakt. Dit zag je een paar weken terug ook gebeuren bij het oprollen van Silk Road.
Volgens mij was SR meer een vertrouwenskwestie. Plotse twijfel of bitcoin wel veilig genoeg was voor handel op een site als SR, want als het dat niet zou zijn dan is de bitcoin-economie opeens stukken kleiner. (en dus zou de waarde dalen)

Al snel kwam de realisatie dat de val van SR niets met bitcoins te maken had.

Tevens heeft de val van SR amper invloed gehad. Er zijn gewoon andere sites voor in de plaats gekomen. Het is als het oprollen van TBP, als je dat zou doen dan stopt het downloaden nog niet.

Ook het "dumpen" is iets wat in principe op de reguliere valutamarkt ook kan gebeuren. China heeft daar genoeg dollars voor. Daar zullen ze ook *ooit* weer vanaf willen. Als ze slim zijn doen ze dat heel geleidelijk, maar je weet het nooit. Stel dat de verenigde staten van Amerika failliet gaan, de dollar onderuit gaat en China het ook niet meer ziet zitten en ook besluit om hun dollars te dumpen, dan is het echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Avalaxy schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:26:
MrAcid en rickiii, heel erg bedankt voor de achtergrondinfo en uitleg :) Ik heb een account aangemaakt op kraken.com, dus ik ga daar een beetje mee spelen. Waarschijnlijk ook Mt Gox nog eens proberen om te kijken wat me beter bevalt, maar ik denk dat het forex-achtige van kraken me meer bevalt.
MtGox zou ik maar snel weer vergeten. Deze exchange heeft al maanden moeite om uitbetalingen van dollars en euros goed uite voeren en mensen wachten dikwijls meer dan een maand voordat ze hun geld hebben. Om die reden is de prijs op MtGox ook hoger dan op andere exchanges: Gebrek aan vertrouwen in de uitbetaling zorgt ervoor dat mensen die willen cashen, Bitcoins op MtGox kopen om elders te verkopen.

Ondanks dit was MtGox nog lang de grootste exchange qua volume, maar ook dat is niet meer het geval. Bitstamp en BTCChina schieten MtGox op de meeste dagen voorbij qua volume. Ondanks dat Bitstamp enkel in USD rekent, betalen ze wel snel uit in EUR naar Europese rekeningen (de exchange is in Slovenie gevestigd).

Kraken ziet er erg goed uit, maar heeft als groot nadeel dat er bijna geen handelsvolume is. Volgens forumposts van de ontwikkelaar is het de bedoeling om niet te snel te starten en dus geen grote marketing-campagnes te houden, maar dat betekent dat deze exchange voorlopig niet ideaal is om op te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:26:
Nog iets dat anders is dan bij Forex: plaats bij BTC ALTIJD een limit order, geen market order. Doordat het aanbod zoveel kleiner is loop je anders het risico dat je tegen een heel andere prijs koopt dan je in gedachten had. Dit kun je op veel sites ook zien in het order book trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:17

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

MrAcid schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:29:
[...]

Nog iets dat anders is dan bij Forex: plaats bij BTC ALTIJD een limit order, geen market order. Doordat het aanbod zoveel kleiner is loop je anders het risico dat je tegen een heel andere prijs koopt dan je in gedachten had. Dit kun je op veel sites ook zien in het order book trouwens.
Weet je misschien ergens een 'for dummies' uitleg voor deze prinipes te vinden? Ben wel bezig met bitcoins maar doe altijd de simpele variant van kopen/verkopen op bitstamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
@Rannasha @MrAcid, thanks voor de goede adviezen :) Het is heel erg fijn als iemand je even op weg kunt helpen met dit soort dingen als je in een compleet nieuwe wereld terechtkomt.

Edit: mijn eerste bitcoin is gekocht _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 30-10-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

btc-e durft 100 euro fee te vragen voor sepa withdraw, ja daaaag 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door thalantis op 30-10-2013 13:26 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Avalaxy schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
Edit: mijn eerste bitcoin is gekocht _/-\o_
Ik wacht nog even op een flinke dip, maar hij gaat nog alleen maar omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

thalantis schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:26:
btc-e durft 100 euro fee te vragen voor sepa withdraw, ja daaaag 8)7
100 euro fee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Splendid schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

Ik wacht nog even op een flinke dip, maar hij gaat nog alleen maar omhoog :P
Het lijkt me op zich dat als Mt Gox omvalt er wel een flinke dip zal komen, maar mogelijk gaat Mt Gox heel geleidelijk omvallen en zal het gewoon steeds kleiner worden tot het geen volume meer heeft.

Of ze komen er alsnog bovenop, maar dat moet ik nog zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 30-10-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Een interessante post op Reddit over de laatste ontwikkelingen...

Why I believe we're on the cusp of the 3rd great Bitcoin bubble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

yup staat in de beschrijving bij withdraw van euro's

Minimum withdrawal amount is eur 500
fee 1%, minimum fee = eur 100

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lieu10ant
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-03-2022
W3ird_N3rd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Het lijkt me op zich dat als Mt Gox omvalt er wel een flinke dip zal komen, maar mogelijk gaat Mt Gox heel geleidelijk omvallen en zal het gewoon steeds kleiner worden tot het geen volume meer heeft.

Of ze komen er alsnog bovenop, maar dat moet ik nog zien.
Reken er maar niet op dat ze gaan omvallen. Naar wat ik gelezen heb zijn ze blijkbaar bezig met de status van financiële instelling te verkrijgen. Dit zal een eerste zijn voor een bitcoin exchange. Dan hangen ze niet meer vast aan de banken en kunnen ze op hun eigen voorwaarden geld transfereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Waar verkopen jullie je bitcoins? En hoelang duurt het daar voor je het op je rekening hebt?

Sta nu op het punt ±10 coins te verkopen. Ik hoorde dat Mt.gox er lang over doet. Is het wel mogelijk bij deze Amerikaanse exchange?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

thalantis schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

yup staat in de beschrijving bij withdraw van euro's

Minimum withdrawal amount is eur 500
fee 1%, minimum fee = eur 100
Jezus, zeker balans problemen daar.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

rickyy schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:53:
Waar verkopen jullie je bitcoins? En hoelang duurt het daar voor je het op je rekening hebt?

Sta nu op het punt ±10 coins te verkopen. Ik hoorde dat Mt.gox er lang over doet. Is het wel mogelijk bij deze Amerikaanse exchange?
Ik verkoop ze niet, en dat is het juist, je houd Bitcoins vast totdat je het geld ECHT nodig hebt, anders houd je het gewoon vast!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
kuusj98 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:05:
[...]

Ik verkoop ze niet, en dat is het juist, je houd Bitcoins vast totdat je het geld ECHT nodig hebt, anders houd je het gewoon vast!
Hoe houd jij ze vast? Een adres genereren en uitprinten?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:17

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Die was ik ook al tegen gekomen. Het ziet er allemaal veelbelovend uit, maar veel variatie zit er niet in de laatste dagen. Maar wellicht ben ik te ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
Een geweldige ontwikkeling.
http://nos.nl/video/56896...tomaat-voor-bitcoins.html

..en zet gewoon 10.000 dollar om de eerste dag.

offtopic:
@F_J_K
Het is zelfs op het NOS. Maar op Tweakers. Ho maar.
Terwijl het nieuws is van enkele dagen terug.
Nieuwstip is verstuurd....

[ Voor 52% gewijzigd door Grouver op 31-10-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Grouver schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:36:
Een geweldige ontwikkeling.
http://nos.nl/video/56896...tomaat-voor-bitcoins.html

..en zet gewoon 10.000 dollar om de eerste dag.

offtopic:
@F_J_K
Het is zelfs op het NOS. Maar op Tweakers. Ho maar.
Terwijl het nieuws is van enkele dagen terug.
Nieuwstip is verstuurd....
En wat is hier zo 'geweldig' aan? Als dit niet aanslaat wordt die automaat over 12 maanden gesloten. Heel mooi dat die automaat op de eerste dag €10k omzet, ik ben benieuwd of die 10% daarvan omzet op dag 100..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 13-09 18:54
Awsom schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

En wat is hier zo 'geweldig' aan? Als dit niet aanslaat wordt die automaat over 12 maanden gesloten. Heel mooi dat die automaat op de eerste dag €10k omzet, ik ben benieuwd of die 10% daarvan omzet op dag 100..
Het hoeft toch niet 'geweldig' te zijn om wel nieuwswaardig te zijn?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Awsom schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:02:
[...]

Als je een voorstander/fan van bitcoins bent, dan is het toch geweldig? Of het aanslaat is maar afwachten, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet geweldig kan zijn.

Als Justin Bieber een nieuw album maakt dan vinden zijn beliebers dat ook "geweldig". Ongeacht de opgewekte kotsneigingen bij het normale volk is het voor fans alsnog geweldig.

Ik vind het wel mooi om te zien. :) (die geldautomaat, niet een nieuw album van bieber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:22
Zijn er hier trouwens mensen die op mcxnow traden? Wat is de mening over de feeshares? .4 voor 0.001% van de transactionfees. Maar er is op het moment meer dan 6000 BTC van gekocht. ( https://mcxnow.com/buymcx.html )

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:33

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Leuk die nieuwe bubble, vorige keer was het:
Start ongeveer 30 en steeg naar 300 en zakte terug naar 100dollar.

deze keer van 100 naar 1000 en terugzakken naar 300? dan is dit nog het juiste moment om in te stappen. :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Biersteker schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:56:
Zijn er hier trouwens mensen die op mcxnow traden? Wat is de mening over de feeshares? .4 voor 0.001% van de transactionfees. Maar er is op het moment meer dan 6000 BTC van gekocht. ( https://mcxnow.com/buymcx.html )
Gebaseerd op de data van de laatste maand levert zo'n feeshare een jaarlijks rendement op van 10%, wat voor BTC-begrippen bijzonder weinig is, zeker gezien de risico's.

De exchange werkt verder prima, maar het feit dat mensen al voor een miljoen euro aan BTC er tegen aan hebben gegooid voor die matige 'feeshares' is verbijsterend.
Smuggler schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 07:32:
Leuk die nieuwe bubble, vorige keer was het:
Start ongeveer 30 en steeg naar 300 en zakte terug naar 100dollar.

deze keer van 100 naar 1000 en terugzakken naar 300? dan is dit nog het juiste moment om in te stappen. :)
Da's wel erg simplistisch om de bubbel zo te schalen. De omstandigheden zijn wezenlijk anders nu dan in april. Er is veel meer aandacht voor BTC en institutionele beleggers beginnen ook voorzichtig in te stappen. In april waren er veel minder mensen die van BTC afwisten. De april-bubbel is zo hard geklapt omdat MtGox, destijds met afstand de grootste exchange, urenlang op z'n gat ging. Tegenwoordig zijn er meerdere exchanges die vergelijkbaar zijn in volume.

Ik verwacht dat de groei een stuk minder extreem zal zijn dan in april (factor 10 binnen 1 maand) en dat ook een eventuele correctie een stuk minder fors zal zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Rannasha op 01-11-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:06
Denk niet dat er snel nog zo'n enorme bubble komt. Die vorige was door de media aandacht gekomen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sLW0htO.png

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb m'n 2e bitcoin ook nu, en toch al 2% gestegen in waarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik moet zeggen dat ik toch enige twijfels heb bij de permanente deflatie van bitcoin. (doordat de hoeveelheid nieuwe coins de vraag nooit bij kan benen en er ook steeds minder coins bijkomen)

Ik merk zelf dat ik aankopen uitstel, want als je een maandje wacht krijg je het allemaal weer een paar procent goedkoper. En als ik kan kiezen tussen bitcoin en paypal kies ik toch weer paypal, want die euro's worden alleen maar minder waard met de tijd en de bitcoins bewaar ik beter.

Wat dat betreft zou inflatie van 0-1% beter zijn, dan zou de economie harder lopen. Of als er deflatie moet zijn, dan zo weinig dat je er geen aankopen voor uit gaat stellen (bijvoorbeeld een procentje per jaar).

Maar ik durf niet eens te zeggen of zoiets wel mogelijk is. Misschien met een lagere difficulty ofzo.

Vergeleken met goud: als de goudprijs stijgt dan zullen er ook meer goudmijnen geopend worden (goud wat eerst het delven niet waard was is het dan opeens wel) en er zal juist méér goud in de economie komen, waardoor de prijs (beter gezegd: waarde) weer zal stabiliseren.

De prijs van goud is ook relatief stabiel volgens mij, als je kijkt naar de koopkracht van goud. Volgens mij zijn het de valuta die het meeste op en neer stuiteren en niet zozeer de prijs (lees: waarde) van het goud.

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 01-11-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:47:
Ik merk zelf dat ik aankopen uitstel, want als je een maandje wacht krijg je het allemaal weer een paar procent goedkoper. En als ik kan kiezen tussen bitcoin en paypal kies ik toch weer paypal, want die euro's worden alleen maar minder waard met de tijd en de bitcoins bewaar ik beter.
Je kunt ook genoeg bitcoins kopen om direct uit te geven.
Maar al zou je aankopen uitstellen, daar is niks mis mee toch?
Dat betekent dat je het niet echt graag wilde of nodig had.
Tegen de tijd dat de nood er is geef je het echt wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

rickiii schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:26:
[...]

Je kunt ook genoeg bitcoins kopen om direct uit te geven.
Dat kan, maar dan moet ik er behoorlijk veel kopen. En dat is dan weer een aanzienlijk risico.

En stel dat je ooit voor 10 euro/BTC coins hebt gekocht, iedere coin die je toen niet hebt uitgegeven is nu €140 meer waard.
Maar al zou je aankopen uitstellen, daar is niks mis mee toch?
Dat betekent dat je het niet echt graag wilde of nodig had.
Tegen de tijd dat de nood er is geef je het echt wel uit.
Als het gaat om verbruiksgoederen of om iets waar je al een versie van hebt (bijvoorbeeld als je kijkt naar een betere zaklamp of een game die je al hebt maar waar nu DLC bijzit) dan merk ik dat ik ga wachten tot de verbruiksgoederen op zijn, of speel ik de originele game zonder DLC nog wat langer, of gebruik ik de zaklamp die ik nog heb nog wat langer.

Of ik betaal de zooi in euro's, want die dalen toch alleen maar. Nieuwe BTC koop ik wel in een dip..

Vanuit consuminder oogpunt natuurlijk prima, maar van uitstel komt soms ook afstel.

Op zich is deflatie niet zo erg, als het bij hooguit een paar procent per jaar blijft. Dan is het juist goed voor het milieu: er staat dan geen druk op consumenten om als gekken rotzooi te kopen zoals nu, want je geld blijft zijn waarde gewoon behouden. En omdat het maar een paar procent is doe je wel gewoon de aankopen die je nodig hebt, want het is niet de moeite om jaren te wachten tot je geld meer waard is.

Met BTC kan het echter zeer profijtelijk zijn om je aankoop een maandje uit te stellen..

[ Voor 22% gewijzigd door Mentalist op 02-11-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:31:

Als het gaat om verbruiksgoederen of om iets waar je al een versie van hebt (bijvoorbeeld als je kijkt naar een betere zaklamp of een game die je al hebt maar waar nu DLC bijzit) dan merk ik dat ik ga wachten tot de verbruiksgoederen op zijn, of speel ik de originele game zonder DLC nog wat langer, of gebruik ik de zaklamp die ik nog heb nog wat langer.
Mooi man! Lekker duurzaam!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat wel, maar funest voor de economie. :P

Maargoed, het is zoals het is, valt verder toch niks aan te doen. :) Maar als meer interesse in de valuta zou leiden tot meer coins dan zou de waarde niet zo hard stijgen. En als de waarde niet zo hard zou stijgen dan zou hij ook niet af en toe als een baksteen uit de lucht vallen. Ofwel, algeheel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Weet iemand waar de flinke stijging van ltc vandaan komt?

Hij stond al tijden op een laag pitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 08:31:
Op zich is deflatie niet zo erg, als het bij hooguit een paar procent per jaar blijft. Dan is het juist goed voor het milieu: er staat dan geen druk op consumenten om als gekken rotzooi te kopen zoals nu, want je geld blijft zijn waarde gewoon behouden. En omdat het maar een paar procent is doe je wel gewoon de aankopen die je nodig hebt, want het is niet de moeite om jaren te wachten tot je geld meer waard is.
Dat is een negatief effect, maar niet het belangrijkste. Het ergste is dat geld lenen ontzettend duur wordt, en dus investeren in bijvoorbeeld nieuwe bedrijven minder rendabel. Dat bedrukt de economie enorm. Als je dat dan nog combineert met de afname van consumptie, is het dus haast niet meer te doen om iets nieuws op te zetten. (maar het beperkt inderdaad wel de creatie van bubbels door inflatie)

[ Voor 3% gewijzigd door Zoijar op 03-11-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Hey guys, enig idee waarom de Litecoin nu weer flink gestegen is? Komt het misschien omdat een hoop mensen verwachten dat er een btc rally aan zat te komen, maar die niet is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zoijar schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:16:
[...]

Dat is een negatief effect, maar niet het belangrijkste. Het ergste is dat geld lenen ontzettend duur wordt, en dus investeren in bijvoorbeeld nieuwe bedrijven minder rendabel. Dat bedrukt de economie enorm. Als je dat dan nog combineert met de afname van consumptie, is het dus haast niet meer te doen om iets nieuws op te zetten. (maar het beperkt inderdaad wel de creatie van bubbels door inflatie)
Op zich zei ik dat ook al: het neemt de druk van consumenten af om zo snel mogelijk hun geld uit te geven.

Ik denk niet dat het dan "niet meer te doen" is om iets nieuws op te zetten. Je kan dan nog best iets nieuws opzetten, alleen moet je dan ook daadwerkelijk met een goed product komen. En heel erg veel producten in onze maatschappij zijn gewoon totale rotzooi, het gevolg van onze wegwerpmaatschappij. Hoe vaak koop je nog iets dat zelfs maar 5 jaar meegaat..

Een nieuw bedrijf opzetten zal nog best gaan met een lichte deflatie, maar door de verminderde koopdrang moet je met iets komen wat ècht goed is, ook om nog investeerders te trekken die het risico willen nemen.

Onder deflatie zou ik trouwens verwachten dat de rente zou dalen of zelfs negatief zou worden (je betaald de bank om op je geld te passen) dus het is maar de vraag denk ik of geld lenen echt zo duur zal worden.

Maar het drukt de economie natuurlijk wel, maar of dat slecht is is een ander vraagstuk. Bij bitcoin stijgt de waarde ten opzichte van de USD echter vaak zò ontzettend hard dat zelfs ik als consument er aankopen door uit ga stellen, en we zien ook velen die bitcoins sparen, simpelweg wachtende tot ze meer waard zijn om ze dan weer te verkopen.

Anders dan aandelen (waar je ook nog dividend krijgt en je een stukje bedrijf bezit) heeft een bitcoin geen intrinsieke waarde. Dus als de totale waarde van de bitcoin economie niet blijft stijgen tot het punt dat (aantal bitcoins maal koers) gelijk staat aan de waarde van de economie, dan is er op een gegeven moment een groot probleem voor alle spaarders. (koersval)

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 03-11-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hmm, ik zit bij Kraken maar die rates zijn echt belachelijk. Mt Gox geeft een waarde van €159 aan op dit moment, maar volgens Kraken zijn m'n bitcoins maar €151 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
mt gox lijkt me niet de koers om naar te kijken aangezien die kunstmatig hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

joost18 schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:08:
mt gox lijkt me niet de koers om naar te kijken aangezien die kunstmatig hoog is.
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
Kunstmatig is misschien het verkeerde woord.

Ik bedoel meer dat de koers daar hoger ligt als bij alle andere exchanges vanwege hun problemen met uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ze hebben geen problemen met uitbetalen. Mtgox heeft altijd al een hogere prijs gehad in tegenstelling tot de andere exchanges. Tot zover wij weten zit het "probleem" niet bij hun, maar bij de lokale overheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
fynrd1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:28:
Ze hebben geen problemen met uitbetalen. Mtgox heeft altijd al een hogere prijs gehad in tegenstelling tot de andere exchanges. Tot zover wij weten zit het "probleem" niet bij hun, maar bij de lokale overheden.
Voorzover ik weet duurt het nog altijd maanden voordat uitbetalingen gedaan worden

https://bitcointalk.org/i...586.msg3463300#msg3463300

Aangezien het moeilijk is om geld uit de exchange te krijgen wanneer je het nodig hebt, kiezen mensen er vaker voor om het naar BTC om te zetten en op een andere exchange te laten uitbetalen. Dit zorgt ervoor dat de prijs op Mt.Gox altijd hoger is omdat daar meer mensen de aankoop van BTC nodig hebben voor liquiditeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Minen er mensen via BTCGuild? Sinds ze vandaag de website wat veranderd hebben viel het me op dat ik ineens 16 namecoins gemined heb. Ik heb dat echter nooit ingesteld en toch krijg ik ze. Weet iemand waar dat vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Zenomyscus schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:17:
Minen er mensen via BTCGuild? Sinds ze vandaag de website wat veranderd hebben viel het me op dat ik ineens 16 namecoins gemined heb. Ik heb dat echter nooit ingesteld en toch krijg ik ze. Weet iemand waar dat vandaan komt?
Ik weet het niet zeker, maar het eerste dat bij me opkomt is dat ze doen aan merged mining (oftewel, ze gebruiken de hashes die jij opstuurt ook voor Namecoin mining) aangezien dat ook werkt op basis van SHA-256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

rickiii schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:41:
[...]

Voorzover ik weet duurt het nog altijd maanden voordat uitbetalingen gedaan worden

https://bitcointalk.org/i...586.msg3463300#msg3463300

Aangezien het moeilijk is om geld uit de exchange te krijgen wanneer je het nodig hebt, kiezen mensen er vaker voor om het naar BTC om te zetten en op een andere exchange te laten uitbetalen. Dit zorgt ervoor dat de prijs op Mt.Gox altijd hoger is omdat daar meer mensen de aankoop van BTC nodig hebben voor liquiditeit.
Inderdaad, als MtGox snel zou uitbetalen zou het verschil met andere exchanges in no time gelijkgetrokken zijn door arbitrage.

Gaat trouwens lekker vanavond met de koers. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 03-11-2013 21:43 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

fynrd1 schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:28:
Ze hebben geen problemen met uitbetalen.
egwel
Mtgox heeft altijd al een hogere prijs gehad in tegenstelling tot de andere exchanges.
egnie
Tot zover wij weten zit het "probleem" niet bij hun, maar bij de lokale overheden.
Ik betwijfel dat.

* komkommer spreekt uit ervaring.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouver
En jawel, BTC China neemt het touw in voor handen qua 30 dagen volume.
Zie www.bitcoincharts.com/markets

[ Voor 3% gewijzigd door Grouver op 04-11-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Hebben ze nog steeds 0% trade fee? Dat vertekent het beeld dan wel een beetje.

Desalniettemin is het wel indrukwekkend hoe hard dat is gegaan!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik zie dat je nog nergens boeken of ebooks kunt kopen voor Bitcoins, hebben mensen hier interesse in of weten jullie van een (web)winkel die dat wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 19:44
Waar gaat die koers naar toe... Zelfs bij Bitonic krijg je nu €163,03

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Bij Kraken maar €158 :( Mt Gox zit toch op €168.80. Kan ik m'n bitcoins uit Kraken exporteren naar een andere exchange...?

Mt Gox zat gisteren nog op €156. Aardige stijging :o

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 04-11-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
rickiii schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:24:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar het eerste dat bij me opkomt is dat ze doen aan merged mining (oftewel, ze gebruiken de hashes die jij opstuurt ook voor Namecoin mining) aangezien dat ook werkt op basis van SHA-256
Klinkt erg interessant. Zou dat ook mogelijk zijn met andere coins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb sinds afgelopen weekend een 10-tal USB erupters plus 2 x D-Link DUB-H7 (Rev B1) en 2 x een Arctic Breeze Mobile USB Fan. Een opstelling die vaak gebruikt wordt.

Ik draai Win7 x64, heb Zadig WinUSB drivers draaien en cfgminer (uit mn hoofd 3.4.2) draaien met standaard settings (dus zonder "-S all --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100")

Nu heb ik problemen met 2 erupters welke na een paar uur (verschilt enorm) een error geven en dan stoppen met minen. Daarnaast slaat soms mijn pc compleet vast na 1 dag minen.

Temp is gechecked, niets aan de hand, hibernation e.d. staat uit. Wat kan dit zijn :?

Vanavond ga ik updaten naar de laatste versie van cfgminer om dat eens te proberen. Tevens wil ik 4 miners laten werken op mijn hubs om zo te kijken of er wellicht sprake is van een stroom probleem (hoewel dat niet logisch is want de adapter vd hub kan 3A aan). Is er misschien sprake van een WinUSB driver probleem?

Kan iemand mij op weg helpen?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ibidem schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:05:
Ik heb sinds afgelopen weekend een 10-tal USB erupters plus 2 x D-Link DUB-H7 (Rev B1) en 2 x een Arctic Breeze Mobile USB Fan. Een opstelling die vaak gebruikt wordt.
.......
Ik zou inderdaad eerst cgminer updaten (laatste versie is op dit moment 3.7.0). Ik meen me te herrinneren dat ik dit zelfde probleem ook had met een oudere cgminer versie (1 dag draaien, om vervolgens te stoppen).

p.s. het is trouwens cgminer of bfgminer, geen cfgminer :)

[ Voor 5% gewijzigd door efan op 04-11-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
ido schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:14:
[...]

Ik zou inderdaad eerst cgminer updaten (laatste versie is op dit moment 3.7.0). Ik meen me te herrinneren dat ik dit zelfde probleem ook had met een oudere cgminer versie (1 dag draaien, om vervolgens te stoppen).

p.s. het is trouwens cgminer of bfgminer, geen cfgminer :)
Haha, ja dat is het inderdaad 8)7

Toch vanavond maar weer eens de software updaten en kijken of dit wat oplost.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Avalaxy schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:00:
Bij Kraken maar €158 :( Mt Gox zit toch op €168.80. Kan ik m'n bitcoins uit Kraken exporteren naar een andere exchange...?

Mt Gox zat gisteren nog op €156. Aardige stijging :o
Ja, je kunt bitcoins tussen exchanges verplaatsen. Maar lees ook even de posts hierboven over waarom de koers op MtGox de laatste maanden hoger is dan bij andere exchanges.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gedaan. Ondertussen is de waarde op Kraken ook omhoog gegaan, zit nu op €166.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Hoe kan ik als Nederlander een "full identification" bij Bitcoin.de krijgen? Volgens de website moet ik aankloppen bij een Nederlandse advocaat, notaris, belastingconsulent, financieel controller of kredietinstelling. Die moeten vervolgens een door mij geprint formulier ondertekenen en doorsturen naar het hoofdkantoor van Bitcoin.de.

De eerste vier opties lijken mij prijzig (€500-€600 ?), en bij de bank verwacht ik glazige blikken als ik vraag of ze het formulier willen ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Avalaxy schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:36:
Gedaan. Ondertussen is de waarde op Kraken ook omhoog gegaan, zit nu op €166.
188 euro al inmiddels
Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.