Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.649 views

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Ja idd dat valt me ook op :p
Hang er is een stroommeter aan en je ziet dat al die mensen met een 800w voeding eig maar 200w gebruiken :p ja dan zit je met je extra dure voeding :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Volgens mij was het een Coolermaster uit de Real Power series van een jaar of 4 terug, maar goed ik moet die PC nog in elkaar zetten en installeren enzo. Dus dat duurt nog wel even.

Ontopic: mijn deposit is veilig bij bitstamp aangekomen, fjoew!

[ Voor 15% gewijzigd door Apie! op 04-04-2013 11:55 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:46
Mattie112 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:50:
Ja idd dat valt me ook op :p
Hang er is een stroommeter aan en je ziet dat al die mensen met een 800w voeding eig maar 200w gebruiken :p ja dan zit je met je extra dure voeding :)
Mja.. als die dure voeding op dat verbruik een rendement van 95% heeft en die goedkoperen 400w een rendement van 60% heeft, is het natuurlijk maar de vraag wat er duurder is ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Apie!

Apie!

http://www.nu.nl/internet...aakt-geld-kwijt-hack.html

Ze gaan mensen die minder dan 50BTC in hun account hebben vergoeden en hoger wordt per geval behandeld. Mooi dat hun klanten die 'zekerheid' hebben, maar betalen ze dat dan van?

Blown past falling sands

• Eloy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 20:20
Hmm, ik denk nu dat mensen die meer dan 50BTC hebben het in het vervolg gaan opsplitsen in meerdere accounts :P

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:11
Zijn er hier ook al mensen die echt Litecoin minen? want ik lees er de laatste dagen veel over maar ik vraag me af of er het ook al echt een beetje aanslaat.

• Killerbug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 16:08
Pusherman_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:42:
Zijn er hier ook al mensen die echt Litecoin minen? want ik lees er de laatste dagen veel over maar ik vraag me af of er het ook al echt een beetje aanslaat.
Heb het vandaag even geprobeerd maar er is minder uitleg over te vinden en met mijn oude pc'tje brengt het ook niet zoveel op.

[ Voor 0% gewijzigd door Killerbug op 04-04-2013 14:45 . Reden: typo ]

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Ligt het aan mij of is het bitcoin minen de laatste dagen een pak moeilijker geworden?

• Pusherman_
Killerbug schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:44:
[...]

Heb het vandaag even geprobeerd maar er is minder uitleg over te vinden en met mijn oude pc'tje brengt het ook niet zoveel op.
Ik vind het ook behoorlijk omslachtig allemaal. Solo minen is sowieso een hel qua instellingen en ik zag wel wat uitleg over minen via Guiminer, maar las ook dingen dat reaper beter was.. alleen nergens wordt exact duidelijk hoe en wat :(

• Killerbug
Ik vind het ook behoorlijk omslachtig allemaal. Solo minen is sowieso een hel qua instellingen en ik zag wel wat uitleg over minen via Guiminer, maar las ook dingen dat reaper beter was.. alleen nergens wordt exact duidelijk hoe en wat :(
Ik had het geprobeerd met reaper, instellingen goed krijgen was lastig en het ging nog niet soepel. Een 2de miner aan de praat krijgen die op de cpu werkte lukte mij ook niet

• Apie!

Apie!

Waarom is de high op http://bitcoinity.org/markets/bistamp/USD ($158.41) hoger dan het bereik op bitstamp.net ($150) zelf :?

Of zijn dat twee verschillende dingen?

Edit: Ik heb voor LTC in een pool even GUIMiner-scrypt geprobeerd en dat werkte eigenlijk net zo als de gewone GUIMiner.

[ Voor 41% gewijzigd door Apie! op 04-04-2013 14:58 ]

Blown past falling sands

• Killerbug
Apie! schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:57:
Edit: Ik heb voor LTC in een pool even GUIMiner-scrypt geprobeerd en dat werkte eigenlijk net zo als de gewone GUIMiner.
Toch vond ik deze niet zo soepel werken als de bitcoin variant.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 23:36
godofal schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:49:
[...]

precies, mensen hebben altijd de neiging om hun voeding te onderschatten en er een zwaardere in te stoppen
zoek eens op hoeveel stroom je onderdelen gebruikt, het zal je verassen
ruwweg gaan high-end GPU's 200watt verbruiken, een 5770 gaat daar niet bij komen
dan zou je dus zoiezo nog 150watt (eerder 200 watt) van je 450 overhouden voor je CPU enzo, wat ook meer dan zat is

als het een degelijke voeding is gaat die geen problemen hebben met een 24/7 load van 450watt (waar je niet eens aankomt) daar zijn ze immers op gemaakt
Ik heb mijn voeding voor mijn HD6990 gekozen op rendement en natuurlijk het vermogen. Is een gold+ voeding geworden van 700W. Precies goed, want aan het stopcontact wordt er 600W gevraagd. Had liever zelfs een iets zwaardere voeding genomen, want dan de voeding in een gebied gezeten met hoger rendement, en was ie ook wat stiller geweest. Uiteindelijk ook nog waterkoeling op de HD6990 gebouwd, omdat het lawaai onder 100% load 60dB+ was, en waterkoeling verminderd ook het stroomverbruik :). Uiteindelijk tot 550W gekregen met tweaken en waterkoeling.
Apie! schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:57:
Waarom is de high op http://bitcoinity.org/markets/bistamp/USD ($158.41) hoger dan het bereik op bitstamp.net ($150) zelf :?

Of zijn dat twee verschillende dingen?

Bij mij werkt GUIminer niet met LTC, CGminer crashed. Ik krijg alleen reaper aan de praat maar krijg dan 30-40% stale. Welke pool hebben jullie geprobeerd?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Killerbug
wesleytjuh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:07:
[...]

Bij mij werkt GUIminer niet met LTC, CGminer crashed. Ik krijg alleen reaper aan de praat maar krijg dan 30-40% stale. Welke pool hebben jullie geprobeerd?
https://suprnova.cc en ik had ook aardig wat stale. Maar deze ondersteunde het stratum protocol ook niet volgens mij (of ik deed er niet aan kan ook ;) )

• Apie!

Apie!

Bij reaper in GUIMiner-scrypt had ik ook veel stale. CGMiner deed het wel. Ik heb geen idee welke pool. Dat moet ik vanavond thuis even nakijken :)

Blown past falling sands

• wesleytjuh
Tja ik kon 40 dollar per dag binnen harken met de huidige koers en difficulty, maar met 40% stale schoot het echt niet op.. Ben er maar mee gestopt. Wilde ze eigenlijk direct voor BTC inwisselen omdat ik daar meer vertrouwen in heb.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Killerbug
Als er een cryptocurrency komt dan denk ik dat bitcoins de meeste kans heeft op dit moment.
Voor bitcoins zijn al wat winkel e.d. te vinden maar voor litecoins nog helemaal niet.

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 18:10
Ik snap sowieso het nut niet van meerdere cryptocurrencies. Als Bitcoin wordt wat er verwacht van word, dan heb je aan één van die dingen geneog. Sowieso doet het mij denken aan al die andere honderd coins die er eerst ook waren. Vraag me af of deze nu überhaubt nog bestaan (MxCoin en zo had je geloof ik)

Also, heeft iemand een site om de bitstamp rate iets beter in de gaten te houden? Voor mtgox zag ik er al wel één voorbij komen en bitcoincharts is steeds offline. Die link die haar een paar posts boven staat doet ook niks.

[ Voor 27% gewijzigd door Adanteh op 04-04-2013 16:00 ]

• Mattie112

• Apie!

Apie!

Blown past falling sands

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:28
Adanteh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:59:
Also, heeft iemand een site om de bitstamp rate iets beter in de gaten te houden? Voor mtgox zag ik er al wel één voorbij komen en bitcoincharts is steeds offline. Die link die haar een paar posts boven staat doet ook niks.
http://bitcoinity.org/mar...ncy=USD&exchange=bitstamp

De beste eraf momenteel imho. Goede bereikbaarheid (ook tijdens de lag-uren van mtgox) en actieve support.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 16:58
Hmm.. Als ik die koers zo zie ga ik maar even kijken of ik m'n wallet met 2-3 coins nog ergens heb... Verkopen.. ;D

• Pusherman_
Rann schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:14:
Hmm.. Als ik die koers zo zie ga ik maar even kijken of ik m'n wallet met 2-3 coins nog ergens heb... Verkopen.. ;D
of houden tot ze nog 10x meer waard zijn ;)

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 15:11
Niemand kan enig idee hebben waar het heen gaat. Ze kunnen morgen weer 50 dollar waard zijn of over 3 maanden 2000 dollar per bitcoin...

• Mattie112
Pusherman_ schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:45:
[...]

of houden tot ze nog 10x meer waard zijn ;)
of wachten tot ze nog maar 30 cent waard zijn :)

• wesleytjuh
Mattie112 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:49:
[...]

of wachten tot ze nog maar 30 cent waard zijn :)
Dan koop ik er toch wel een aantal ;).

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
ik hoop dat de boel ineenstort zodat de difficulty zwaar omlaag gaat en zo wat meer bitcoins kan minen >:)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Mattie112
wesleytjuh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:58:
[...]

Dan koop ik er toch wel een aantal ;).
Haha dat zeker :p

• wesleytjuh
nvidia666 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:59:
ik hoop dat de boel ineenstort zodat de difficulty zwaar omlaag gaat en zo wat meer bitcoins kan minen >:)
Dat kun je vergeten, dat minen met een GPU weer rendabel wordt ;).

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

De eerste man met een kwantumcomputer wordt rijk. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Sando schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:04:
De eerste man met een kwantumcomputer wordt rijk. :)
Denk dat dat nog vies tegenvalt. Er zit nog een behoorlijk lange weg tussen de eerste werkelijk functionerende quantumcomputer, en de eerste quantumcomputer die dubbele sha256 hashes kan oplossen.

In ieder geval zal dat ruimschoots van de voren al in zicht komen, en dan wordt voor die tijd het protocol even aangepast. Iets met sha3 of scrypt ofzoiets.

• DieGozerDaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-11 23:49
Voor de mensen die niet echt willen minen.
Er zijn echt veel websites waarmee je BTC zeer gemakkelijk kan verdienen zonder enkele persoonlijke gegevens te geven of spams te krijgen in je inbox.
Zo kan je bijvoorbeeld BTC verdienen door video's te bekijken (of gewoon aan laten staan), surveys doen (vereist wel echte gegevens) of beetje bij beetje krijgen van allerlei sites.
Om even zo aardig te zijn zal ik alle makkelijke sites die ik ken met jullie delen :D

Modbreak:Referal linkjes staan we niet toe

Veel plezier/geluk met BTC verdienen!

[ Voor 32% gewijzigd door iisschots op 04-04-2013 18:19 ]

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

DieGozerDaar schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:31:

Om even zo aardig te zijn zal ik alle makkelijke sites die ik ken met jullie delen :D
En hoeveel BTC verdien jij met deze referrals?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Eloy
  • Laatst online: 27-09 20:20
knip
Dat van die Chapta's klinkt minder legaal :P

[ Voor 53% gewijzigd door iisschots op 04-04-2013 18:21 ]

<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Referral links volgens mij. Ik klik niet.

• wesleytjuh
Heb al een TR aangemaakt, links gaan naar spam en minder legale dingen.
Die dit nu niet

[ Voor 30% gewijzigd door iisschots op 04-04-2013 18:21 ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53
Net een item over bitcoins in Editie NL. Best positief stukje moet ik zeggen, wel iets onduidelijk en incompleet, maar misschien is Bitcoin ook wel moeilijk om snel en duidelijk uit te leggen. Toch leuk dat ze het positief brachten, veel media probeert het de grond in te stampen.

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Playa del C. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:38:
Net een item over bitcoins in Editie NL. Best positief stukje moet ik zeggen, wel iets onduidelijk en incompleet, maar misschien is Bitcoin ook wel moeilijk om snel en duidelijk uit te leggen. Toch leuk dat ze het positief brachten, veel media probeert het de grond in te stampen.
Mee eens, zag het net ook.
Moet zeggen dat het inderdaad verbazingwekkend positief was.
Niets over het gehacked zijn in het verleden enzo.

Want a cookie?!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 18:10
Overigens over dat belasting gedeelte. Hoe zouden ze dit verrekenen? Je kan het moeilijk een waarde geven, dus om nou te zeggen: Je hebt 100 bitcoins (Op dit moment zo'n 10000 euro), geef ons dan maar 2000 euro. Dan zou je eerder 20 bitcoins af moeten staan lijkt me, maar dat is ook weer zo onlogisch. Degene die een fatsoenlijke manier vind om dat te verrekenen (En het überhaubt te controleren) is een slimme jongen. Dat gaat toch nooit lukken, lijkt me?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Adanteh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:08:
Overigens over dat belasting gedeelte. Hoe zouden ze dit verrekenen? Je kan het moeilijk een waarde geven, dus om nou te zeggen: Je hebt 100 bitcoins (Op dit moment zo'n 10000 euro), geef ons dan maar 2000 euro. Dan zou je eerder 20 bitcoins af moeten staan lijkt me, maar dat is ook weer zo onlogisch. Degene die een fatsoenlijke manier vind om dat te verrekenen (En het überhaubt te controleren) is een slimme jongen. Dat gaat toch nooit lukken, lijkt me?
http://phedny.wordpress.c...5/bitcoin-en-belastingen/
Wat betekent dat heel concreet? Als je Bitcoins bezit, moet je het totaal aantal Bitcoins dat je op 1 januari van een jaar bezit omrekenen naar euro’s (uiteraard met de koers van 1 januari) en dit vervolgens opnemen als vermogen. Vervolgens ga je verder zoals je altijd zou doen met box 3: breng het heffingsvrije vermogen in mindering op je totale vermogen en als het resultaat positief is moet je daar 1,2% van afdragen.
Maar ik vraag me af of veel mensen dit daadwerkelijk gaan doen.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:28
Adanteh schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:08:
Degene die een fatsoenlijke manier vind om dat te verrekenen (En het überhaubt te controleren) is een slimme jongen. Dat gaat toch nooit lukken, lijkt me?
Dat dus. Pas als je het terug om gaat zetten in euro's en er iets mee gaat doen valt het (weer?) te traceren.

Officieel moet het zoals Tourniquet hierboven zegt, maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dat doet. ;)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Killerbug
Tourniquet schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:15:

[...]

Maar ik vraag me af of veel mensen dit daadwerkelijk gaan doen.
Denk erg weinig. Bovendien is dit, door het karakter van bitcoins, ook niet te controleren.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
Killerbug schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:19:
Denk erg weinig. Bovendien is dit, door het karakter van bitcoins, ook niet te controleren.
Wel als je ze op een bank hebt staan natuurlijk. Dus net als met normaal geld op de bank vs. cash. Cash moet je ook opgeven (maar is ook moeilijk controleerbaar). De regels hoeven voor bitcoins niet te veranderen, in dat opzicht.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Mevius schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:18:
Dat dus. Pas als je het terug om gaat zetten in euro's en er iets mee gaat doen valt het (weer?) te traceren.

Officieel moet het zoals Tourniquet hierboven zegt, maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dat doet. ;)
Het blijft natuurlijk wel belastingfraude, ook al is het moeilijk te controleren. Echter, als je je coins op een gegeven moment in euro's omzet, dan moet je wel aantonen hoe je daar dan aan komt. Als je het nooit als vermogen hebt opgegeven en je hebt wel ineens bv 50k euro uit verkoop van bitcoins... dan klopt er iets niet.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 23:00
LTC minen kan wel degelijk winstgevender zijn dan BTC minen, zeker nu de koers van LTC wat gestegen is. Ik ben zelf enkele dagen geleden overgestapt en ik haal nu zo'n 2 LTC per dag binnen, met de huidige koers bijna 8,5 USD per dag dus. Ik gebruik hiervoor cgminer en mijn videokaart is een Radeon HD6950. Met modernere kaarten is er nog meer winst te behalen. Met mijn standaard HD6950 haal ik ~350 Khash/s.

De reden dat ik cgminer gebruik in plaats van reaper is dat cgminer stabieler lijkt te zijn. Eerst had ik nog ontzettend veel errors tijdens het LTC minen (reaper, maar ook cgminer) waardoor het nauwelijks wat opleverde, en ik had de hoop eigenlijk opgegeven.

Tot ik deze pagina tegenkwam: https://bitcointalk.org/index.php?topic=117221.0. Een zeer goede pagina voor de beginnende LTC-miner. Wat bij mij de errors nagenoeg deed verdwijnen was het verbinden met een 'stratum-adres' i.p.v. HTTP. Let er bij de keuze van je mining pool dus goed op of zij een stratum-server hebben. Ik heb goede ervaringen met give-me-ltc.com en https://coinotron.com.

Stel gerust vragen mocht je er niet helemaal uitkomen.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door FreddyFish op 04-04-2013 23:20 ]

• wesleytjuh
Heeft iemand anders ook het probleem dat CGMiner direct crasht zodra je start met minen?

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Playa del C. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:04:
[...]

Dat is pas een oneerlijke vergelijking:

Ten eerste is de schaal van de tulpen logaritmisch. Dat betekent dat bij de tulpen de lineaire versie extreem veel steiler zou zijn, dan dat het nu lijkt. Het lijkt bij de tulpen nu al steil, maar dat gaat dus eigenlijk nog veel extremer. Ook zijn de tulpen een mode-product geweest. Als het uit de mode is, koopt niemand ze meer. Bitcoins zijn een valuta, die niet in de mode kunnen zijn. Als laatste, bitcoins is wel iets nieuws, iets waar gewoon niemand precies van weet hoe het gaat verlopen. Er zijn ook voorbeelden te noemen van investeerders in bedrijven als Microsoft of Google. Die zagen de prijs ook omhoogschieten. In die gevallen zijn ook veel mensen rijk geworden door daar op tijd in te stappen.

Niemand weet het en de markt is nog jong en klein en dat maakt het zo 'volatiel', zo wild.
Je gaat wel erg kort door de bocht. De vergelijking is misschien niet 'eerlijk' omdat het een logaritmische schaal is, maar de tijdspanne is ook niet gelijk. De bitcoins zijn ook erg goedkoop begonnen. Sterker nog, als je de prijs van februari 2011 pakt (1 dollar / BTC) dan is de vergelijking PRIMA te maken en valt de boom rondom de bloembollen op het einde (60x de waarde volgens de grafiek) in het niet bij de waarde van BTC nu (130x de waarde tov februari 2011).

Oftewel, BTC is ZWAAR gehyped en ik raad iedereen aan er niet mee in zee te gaan met geld dat je niet wil/kan missen.

Verwijderd

Zoijar schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:54:
[...]

Het blijft natuurlijk wel belastingfraude, ook al is het moeilijk te controleren. Echter, als je je coins op een gegeven moment in euro's omzet, dan moet je wel aantonen hoe je daar dan aan komt. Als je het nooit als vermogen hebt opgegeven en je hebt wel ineens bv 50k euro uit verkoop van bitcoins... dan klopt er iets niet.
Wanneer je een zeldzame 50k munt op zolder vind die uit een oud nooit gelezen 2e hands boek komt rollen, wat zijn dan de regels?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

FreddyFish schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:18:
LTC minen kan wel degelijk winstgevender zijn dan BTC minen, zeker nu de koers van LTC wat gestegen is. Ik ben zelf enkele dagen geleden overgestapt en ik haal nu zo'n 2 LTC per dag binnen, met de huidige koers bijna 8,5 USD per dag dus. Ik gebruik hiervoor cgminer en mijn videokaart is een Radeon HD6950. Met modernere kaarten is er nog meer winst te behalen. Met mijn standaard HD6950 haal ik ~350 Khash/s.

De reden dat ik cgminer gebruik in plaats van reaper is dat cgminer stabieler lijkt te zijn. Eerst had ik nog ontzettend veel errors tijdens het LTC minen (reaper, maar ook cgminer) waardoor het nauwelijks wat opleverde, en ik had de hoop eigenlijk opgegeven.

Tot ik deze pagina tegenkwam: https://bitcointalk.org/index.php?topic=117221.0. Een zeer goede pagina voor de beginnende LTC-miner. Wat bij mij de errors nagenoeg deed verdwijnen was het verbinden met een 'stratum-adres' i.p.v. HTTP. Let er bij de keuze van je mining pool dus goed op of zij een stratum-server hebben. Ik heb goede ervaringen met give-me-ltc.com en https://coinotron.com.

Succes!
Klinkt ook wel leuk (nooit van gehoord). Is dat LTC dan nog wat om te zetten naar bruikbare valuta (PayPal, bank, etc)?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Phyxion schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:21:
[...]

Klinkt ook wel leuk (nooit van gehoord). Is dat LTC dan nog wat om te zetten naar bruikbare valuta (PayPal, bank, etc)?
Paypal niet, maar wel te 'traden' naar zo ongeveer elke andere cryptocurrency of USD/EUR via exchanges als https://btc-e.com en https://vircurex.com

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:58
Ik volg dit topic zo af en toe is maar ik twijfel nog steeds om het ook uit te proberen. Is het ( met de huidige koers) winstgevend? Als je energie, afschrijving van hardware etc allemaal mee rekent? Zo ja, zijn er dan ook al bedrijven met duizenden computers puur voor het minen? Zo nee, waarom zou je eraan deelnemen?

Uit interesse vraag ik me ook af of er hier al mensen zijn die al voor een noemenswaarfig bedrag aan bitcoins hebben uitgekeerd?

• Sneek
  • Laatst online: 25-11 17:37

Sneek

Tweaker

Ik heb 10 maanden terug een stuk of 190 bitcoins verkocht voor +/- 10e ps.
Ik heb mezelf zojuist voor mijn hoofd geslagen

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Sneek schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 02:46:
Ik heb 10 maanden terug een stuk of 190 bitcoins verkocht voor +/- 10e ps.
Ik heb mezelf zojuist voor mijn hoofd geslagen
Tsjah, dat heeft ook geen nut gezien je dit nooit hebt voorzien.
Snap de reactie wel, maar je kan je overal wel over voor't hoofd slaan.

Hoeweel 19k wel pijnlijk is natuurlijk :p

M.b.t. het EditieNL stukje, vond het interessant om te horen dat ook de ECB het nu serieus aan het bekijken is.
Vraag me af wat daar voor gezeur uit voort gaat komen...

Want a cookie?!

• Apie!

Apie!

En wat voor effect dat op de koers gaat hebben :)

Blown past falling sands

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53
Miks schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:09:
[...]

Je gaat wel erg kort door de bocht. De vergelijking is misschien niet 'eerlijk' omdat het een logaritmische schaal is, maar de tijdspanne is ook niet gelijk. De bitcoins zijn ook erg goedkoop begonnen. Sterker nog, als je de prijs van februari 2011 pakt (1 dollar / BTC) dan is de vergelijking PRIMA te maken en valt de boom rondom de bloembollen op het einde (60x de waarde volgens de grafiek) in het niet bij de waarde van BTC nu (130x de waarde tov februari 2011).

Oftewel, BTC is ZWAAR gehyped en ik raad iedereen aan er niet mee in zee te gaan met geld dat je niet wil/kan missen.
Ik ga niet kort door de bocht, ik blijf realistisch. Het is kort door de bocht om iets wat op tulpen lijkt, meteen te veroordelen. Bitcoins zijn niet hetzelfde als tulpen.

Vergeet ook niet dat we een paar honderd jaar verder zijn. Alles gaat sneller en veel is anders. Er werden vroeger tijdens de tulpen-hype steeds meer tulpen gekweekt, omdat de prijs zo steeg en gunstig was. Bitcoins kunnen echter niet bijgedrukt worden en worden dus op termijn steeds schaarser. De moeilijkheid om Bitcoins te minen is ook verdubbeld. Andere alternatieven als de euro en de USD krijgen steeds meer problemen. Alles samen dus niet puur speculatie dat de bitcoin prijs stijgt.

• Apie!

Apie!

Ik heb het EditieNL stukje nog niet gezien, maar het zou me niks verbazen als de Belastingdienst ons straks verplicht om een transactielog aan te leggen. Anders krijgen ze toch helemaal geen grip op iemands vermogen?

(Oh en ik zou gisteren kijken welke LTC pool ik heb gebruikt, maar niet aan toegekomen. )

Blown past falling sands

• Pusherman_
ik zie net dat Butterfly Labs de scam naar het volgende niveau heeft gebracht:

Facebook:
You may have noticed some changes to the website today. BFL has made adjustments in product offering. The new specifications are only for new orders. Anyone who ordered a previous model will get the hashing power of the product they ordered.

oftewel, de nieuwere modellen zijn nu 2x zo duur en harken minder hard :P

• Mattie112
Lol dat is wel heel erg fail :p Ze kunnen vast de vraag niet bijbenen omdat heel veel mensen denken veel geld te kunnen verdienen.

• Apie!

Apie!

En ze denken zelf nog meer geld te kunnen verdienen zo. Ik vertrouw dat Butterfly Labs niet. Ik zou best een ASIC willen aanschaffen, maar dan wel eentje van een betrouwbaar bedrijf, maarja...wie nou niet :p

Blown past falling sands

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 15:11
Pusherman_ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:43:
ik zie net dat Butterfly Labs de scam naar het volgende niveau heeft gebracht:

Facebook:
You may have noticed some changes to the website today. BFL has made adjustments in product offering. The new specifications are only for new orders. Anyone who ordered a previous model will get the hashing power of the product they ordered.

oftewel, de nieuwere modellen zijn nu 2x zo duur en harken minder hard :P
Idd, er is nog NIEMAND die werkelijk bewijs heeft van een werkelijke butterfly miner. Ik verwacht dat het volledig nep is.

• Pusherman_
FreddyFish schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:18:

Succes!
Ik heb me ook even aangemeld bij give-me-ltc.com en heb nu via Guiminer script CG miner ingesteld. Hij blijft bij mij alleen op 'starting' staan en doet verder niets.

Zou je misschien een opsomming van de exacte gegevens willen geven voor:
- host
- port (3333 toch?)
- username
- password
- device (hier kan ik alleen kiezen tussen 'Cedar' en m'n 'Core i5 CPU'.

Mijn videokaart is een Ati Radeon HD5450. Deze is niet te kiezen bij GPU Defaults.

Alvast bedankt :)

• Mattie112
Ik zit zelf bij http://notroll.in en daar staat een goede tutorial, misschien heb je er wat aan

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Pusherman_ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:02:
[...]

Ik heb me ook even aangemeld bij give-me-ltc.com en heb nu via Guiminer script CG miner ingesteld. Hij blijft bij mij alleen op 'starting' staan en doet verder niets.

Zou je misschien een opsomming van de exacte gegevens willen geven voor:
- host
- port (3333 toch?)
- username
- password
- device (hier kan ik alleen kiezen tussen 'Cedar' en m'n 'Core i5 CPU'.

Mijn videokaart is een Ati Radeon HD5450. Deze is niet te kiezen bij GPU Defaults.

Alvast bedankt :)
Ik gebruik de 'bitcoin' koppeling. Wellicht kun je hier dan wat uithalen.
cgminer.exe -o SERVER:PORT -u USERNAME_WORKERNAME -p PASSWORD
cgminer.exe -o eu-stratum.btcguild.com:3333 -u NAAM_WORKER -p 123

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 22:27
Telegraaf besteed zelfs aandacht aan Bitcoin...

http://www.telegraaf.nl/d..._online_goudkoorts__.html

Artikel in krant:
https://telegraaf-i.teleg...af/_main_/2013/04/05/023/

[ Voor 12% gewijzigd door Grouver op 05-04-2013 09:37 ]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:16:
Wanneer je een zeldzame 50k munt op zolder vind die uit een oud nooit gelezen 2e hands boek komt rollen, wat zijn dan de regels?
Inkomstenbelasting betalen vermoed ik, maar weet ik niet zeker. (Koerswinst is belastingvrij, maar dat moet dan wel mogelijk zijn; je kan dus niet zeggen ik heb ze voor $1 gekocht als de koers dat jaar nooit op $1 heeft gestaan en je nooit vermogen hebt opgegeven. En over transactie logs bijhouden, ik neem aan dat als het erop aankomt de bewijslast bij jou ligt en het dus raadzaam is bij veel koerswinst een log bij te houden.)

[ Voor 37% gewijzigd door Zoijar op 05-04-2013 09:47 ]

• MrAcid
  • Niet online
Zoijar schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:40:
[...]

Inkomstenbelasting betalen vermoed ik, maar weet ik niet zeker.
Dat lijkt me niet, gewoon box 3: vermogen.

• Pusherman_
Ok ik heb de boel draaiende, maar ik denk nog niet helemaal zoals het hoort. Ik kom niet verder dan 14khash/s :'(

Intensity kan ik max op 10 zetten ben ik al achter, anders gaat m'n systeem laggen..

aangezien ik ook echt alleen een passief gekoelde GPU wil hebben, denk ik dat minen niets voor mij gaat worden... :P
ach.. leuk om geprobeerd te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Pusherman_ op 05-04-2013 09:52 ]

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:32
FreeShooter schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 02:28:
Ik volg dit topic zo af en toe is maar ik twijfel nog steeds om het ook uit te proberen. Is het ( met de huidige koers) winstgevend? Als je energie, afschrijving van hardware etc allemaal mee rekent? Zo ja, zijn er dan ook al bedrijven met duizenden computers puur voor het minen? Zo nee, waarom zou je eraan deelnemen?

Uit interesse vraag ik me ook af of er hier al mensen zijn die al voor een noemenswaarfig bedrag aan bitcoins hebben uitgekeerd?
Ik volg het nu ook al een tijdje, en wat ik uit de diverse sites (en de koers) opmaak;

- Nu instappen om te minen met 'eigen' stroom en hardware is weinig rendabel
- Beter bitcoins kopen als de koers een terugval heeft en 'hopen' op nogmaals zo'n rally omhoog als eind vorige week / begin deze week.
- Als je toch wil minen kan je beter naar alternatieven als Litecoins kijken, maar dit is wat minder mainstream, en wat ingewikkelder qua setup dus. Maar wel makkelijker te minen en de koers is lager.

Valt me overigens op dat de koers de laatste dagen wat meer volatiel is geworden, de redelijk onafgebroken lijn omhoog is zeker doorbroken, en het schommelt een beetje tussen de 130 - 140 nu (mt. gox koers). Uitschietertje omhoog naar 147 gehad, en dipje richting de 121.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

MrAcid schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:48:
Dat lijkt me niet, gewoon box 3: vermogen.
Misschien een enkele keer of in dit aantoonbare specifieke geval, maar iha neem ik aan dat je niet ineens met een waardevol iets aan kan komen en dat zo maar als vermogen op mag geven (denk aan zwart geld dat je even omzet in antiek en het dan "toevallig" nog had staan)

• wesleytjuh
Pusherman_ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:49:
Ok ik heb de boel draaiende, maar ik denk nog niet helemaal zoals het hoort. Ik kom niet verder dan 14khash/s :'(

Intensity kan ik max op 10 zetten ben ik al achter, anders gaat m'n systeem laggen..

aangezien ik ook echt alleen een passief gekoelde GPU wil hebben, denk ik dat minen niets voor mij gaat worden... :P
ach.. leuk om geprobeerd te hebben.
Bij mij draait het mwah, met mijn hd6990 kan ik met intensity 17 950khash halen, enkel het systeem kun je dan amper meer gebruiken. Leuk voor snachts dus. Maar CGminer werkt hier dus niet, crasht direct en heb al 5 versies geprobeerd. En met reaper krijg ik na een nacht draaien 40-50% stales.. Koers zakt ook weer trouwens.

• Choasmarkk
  • Laatst online: 18-10 23:53
*Nevermind*

[ Voor 89% gewijzigd door Choasmarkk op 05-04-2013 11:22 ]

• albertus17
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11 16:41
Mattie112 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:05:
Ik zit zelf bij http://notroll.in en daar staat een goede tutorial, misschien heb je er wat aan
Heb zo even bij de poolstats gekeken, en er blijkt iemand met 19583.91 kH/s te minen..
omgerekend zo'n 125 LTC per dag..

ben toch wel erg benieuwd wat ze daar dan wel niet hebben staan..

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Dat zouden bijvoorbeeld zo'n 36 Radeon 2950 kaarten zijn.

eveb quick & dirty:

Als dit uit rigs van 4x 7950 kaarten bestaat, welke e1400 p/st kosten (inc mobo/voeding/mem/proc)
is hiervoor een investering van e12600,- nodig. Welke momenteel dus e500 p/d oplevert.

Afhankelijk van de toenemende difficulty en de restwaarde van de hardware (over een jaartje krijg je hier nog 5000 voor op marktplaats) is dit best een interessante investering.

Ik heb voor het gemak wel even de stroomkosten hier buiten gelaten :)

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
FreeShooter schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 02:28:

Ik wil het minenook eens proberen, ik heb zelf de pc redelijk vaak aan, maar niet snachts, heeft het dan zin? Of is het nu op zijn retour mede door het gezanik met die hackers?

En is die litecoin beter nu?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Miks schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:09:
[...]

De ellende is alleen dat dit nu voor alles geldt, zelfs voor je bankrekening of je cash stash.
Risico-spreiding is dus wat je wilt.

Ik vraag me af wat je iedereen dan wel aan kan raden? Je geld netjes laten staan bij de mensen waarvan je al weet dat ze niet te vertrouwen zijn?

Om maar een actueel voorbeeld te noemen:
De Japanse centrale bank gaat het totaal aantal yens "verruimen" met als doelstelling een verdubbeling in 2 jaar.
Als je spaart in yens is dat een halvering van je spaargeld in 2 jaar.
Ik neem aan dat de spaarrente daar niet boven de 50% komt.
Of je moet er heilig in geloven dat de vers geprinte yens netjes onder de bevolking verdeeld worden.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 15:09
Ik volg het cryptocoin spectakel ook en kan hartelijk lachen om de trollbox op btc-e. Een hoop volk dat de LTC en PPC proberen te pluggen in de hoop daar ook een mooie piek te veroorzaken, inclusief valse statements dat mtgox op een bepaalde datum LTC gaat ondersteunen. Ik zou niet eens gek opkijken als het nog werkt ook :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 22:27

• MrAcid
  • Niet online
Dat met die transaction fees klopt toch ook gewoon niet? Die gaan toch niet naar de oorspronkelijke miner?

• wesleytjuh
Klopt een hout van het verhaal, typisch Geen Stijl.

Het idee is dat je inderdaad steeds minder generatie van Bitcions krijgt, en het minen zal daar uiteindelijk dus minder aantrekkelijk door worden, vandaar dat we nu zien dat de ASICs het minen gaan overnemen. Het idee is dat tegen de tijd dat minen zo moeilijk is dat het zelfs voor ASICs geen nut meer heeft, er zoveel transacties met het systeem gedaan wordt dat de transactie kosten hoog genoeg zin om de ASIC's "te betalen" om het systeem in stand te houden. De transactiekosten zitten namelijk in de blocks verwerkt, en worden verdeeld over de miners van dat block. Uiteindelijk levert het minen niks meer op, en zijn het enkel transactie kosten die het systeem overeind moet houden.

[ Voor 92% gewijzigd door wesleytjuh op 05-04-2013 13:40 ]

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Ik heb sinds gisteren eindelijk de 1 ghash/s doorbroken hier thuis, 2 videokaarten 7870XT (480mhash/s) en een 7950 520(mhash/s)

Nu alleen hopen dat btc guild de toestroom een beetje stabiel houdt.
Heb even een korte berekening gemaakt over mijn verlies / winst.

Het is samen 500watt (pc's + andere hardware ex monitor)
Op dit moment haal ik 0.075 btc per dag
Dat is 0.075 * 365 = 27.375 btc per jaar
27.375 / 12 = 2.28 btc per maand.

Stroom kosten:
0.23 kw
aantal uren in een jaar: 24 * 365 = 8760 / 12 = 730 uur per maand
730 / 2 (elke 2 uur 1 kw) = 365 kw per maand
365 * 0.23 = 84 euro per maand aan stroom

Met de huidige koers en nachtstroom niet meegerekend maak ik dus
2.28 * 105 = 239.4 - 84 = 155 euro per maand winst.

Dus wie zegt dat minen niet rendabel is mag het eens narekenen. Of liever doe het niet dan gaat mijn moeilijkheid ook niet omhoog!
En dan over 2 maanden heb ik de stroom ook nog gratis!

* de downside is natuurlijk als de koers zakt dan ga je minder verdienen en onder de +/- 37 euro per btc is het niet meer rendabel. (€84 aan stroom / 2.28 aantal bitcoins = 36.84 euro / bitcoin break even)

[ Voor 9% gewijzigd door boombes op 05-04-2013 13:44 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:26
Very nice! Ik snap ook niet waarom het Minen als niet rendabel wordt bestempeld op dit moment.
Ik ben ook in het klein aan het minen met een simpele HD5850 welke gemiddeld zo'n 320 mhash/s haalt.

Stroomverbruik is 280 W.

Even rekenen:
Opbrengsten:
320 Mhash/s tegen een koers van 130$ levert per maand 0.73 BTC op = $94.98 = 95$ revenue

Energiekosten:
[280 watt * 24 uur p/d * 31 dagen] 1000 = 208,32.
Energiekosten zijn €0.22 = $0.29.
208,32 * 0.29 = $60,41

Ongeveer 34$ per maand winst met een koers van 130 dollar onder deze omstandigheden.
Hardware en toenemende moeilijkheid zijn niet mee genomen uiteraard, maar desalniettemin verliesgevend is het op dit moment niet

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toch leuk meegenomen, maar is uitgaan van een koers van 105 euro per bitcoin niet onrëeel op lange termijn (of lees ik je berekening verkeerd)?

Zelf heb ik een 7790 (verwacht 200+ mh/s) aangeschraft om te gaan plaatsen in mijn pc op het werk (HP met 320 watt voeding). Het is nog even een riscio of de voeding het aan kan...

• boombes
Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat de koers blijft zoals die nu blijft. Mocht de koers onder het break even punt vallen moet ik even met de financieel directeur (mijn vriendin) overleggen wat we doen. Want eigenlijk is het op dat moment echt investeren in de koers dat die weer omhoog gaat.

Ik ga er nog steeds van uit dat dit zo'n beetje de nieuwe ondergrens wordt van de koers. Maar het kan ook aan mij liggen en ik heb niet voor niks al een beetje van mijn btc's verkocht :)

@deveon: zou je zo snel mogelijk kunnen laten weten wat een 7790 doet, dat was namelijk mijn optie geweest om 3x crosfire mee te gaan draaien op de locatie waar ik gratis stroom heb

[ Voor 16% gewijzigd door boombes op 05-04-2013 14:09 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Apie!

Apie!

Mariomuntjes 2.0. Daar moest ik stiekem toch wel om lachen :+

Blown past falling sands

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Minen als het niet rendabel is puur omdat je denkt dat de koers nog omhoog gaat is gekkenwerk, TENZIJ je de restwarmte van je mining rigs gebruikt om je huis te verwarmen. Toen ik nog rigs had staan (zomer 2011) had ik die warmte liever niet ;-)

(Waarom het gekkenwerk is, is uiteraard omdat je dan liever coins kan kopen ipv geld uitgeven aan de stroom daar je met kopen meer coins krijgt)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
boombes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:38:
Ik heb sinds gisteren eindelijk de 1 ghash/s doorbroken hier thuis, 2 videokaarten 7870XT (480mhash/s) en een 7950 520(mhash/s)

Nu alleen hopen dat btc guild de toestroom een beetje stabiel houdt.
Heb even een korte berekening gemaakt over mijn verlies / winst.

Het is samen 500watt (pc's + andere hardware ex monitor)
Op dit moment haal ik 0.075 btc per dag
Dat is 0.075 * 365 = 27.375 btc per jaar
27.375 / 12 = 2.28 btc per maand.

Stroom kosten:
0.23 kw
aantal uren in een jaar: 24 * 365 = 8760 / 12 = 730 uur per maand
730 / 2 (elke 2 uur 1 kw) = 365 kw per maand
365 * 0.23 = 84 euro per maand aan stroom

Met de huidige koers en nachtstroom niet meegerekend maak ik dus
2.28 * 105 = 239.4 - 84 = 155 euro per maand winst.
Enige wat je vergeet in je berekening is de afschrijving van je spulletjes. Ik neem aan dat je die drie videokaarten ook hebt moeten betalen in de winkel :D. Na een maandje of drie heb je die eruit, als de koers gelijk blijft.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@TWeaKLeGeND: Opzich wel een intressant onderwerp, je huis verwarmen met je PC!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
En als je al een server(tje) hebt, of je pc 24/7 aan hebt staan hoef je eigenlijk alleen het stroomverbruik van je GPU te tellen.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Afschrijven? Ik kocht toendertijd 5870's nieuw in doos voor 129,95.. Ze deden 10 euro per stuk per dag winst. Uiteindelijk werd het minder profitabel.. En heb ik de kaarten voor 150 per stuk verkocht ;). Geweldig spul dat 5870

Ik ken een miner die waterkoeling had die hij op een radiator had aangesloten om zijn woonkamer zonder herrie aanzienlijk te kunnen verwarmen in winter 2011-2012

• boombes
@ Dr snuggles: Ik gebruik die 2 pc's ook om mee te gamen in het weekend en de avond uren. met het de agressie die dan mooi terug gaat blijven de pc's toch door mijnen. En er zit enkel glas in die ruimte en normaal moest ik er een deken op doen om de verwarming niet aan te hoeven zetten. dus dat is ook niet meer het geval. Me vriendin en ik zitten samen dan te gamen / computeren. en daardoor ook geen verwarming nodig. Dus het is lastiger om precies te berekenen dan dat het lijkt :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
boombes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:33:
@ Dr snuggles: Ik gebruik die 2 pc's ook om mee te gamen in het weekend en de avond uren. met het de agressie die dan mooi terug gaat blijven de pc's toch door mijnen. En er zit enkel glas in die ruimte en normaal moest ik er een deken op doen om de verwarming niet aan te hoeven zetten. dus dat is ook niet meer het geval. Me vriendin en ik zitten samen dan te gamen / computeren. en daardoor ook geen verwarming nodig. Dus het is lastiger om precies te berekenen dan dat het lijkt :)
Das waar, ook al is elektrisch verwarmen een stuk duurder dan met gas, is de warmte niet geheel een verlies voor je. Happy mining!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:32
PhrancK schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:02:
[...]

Very nice! Ik snap ook niet waarom het Minen als niet rendabel wordt bestempeld op dit moment.
Ik ben ook in het klein aan het minen met een simpele HD5850 welke gemiddeld zo'n 320 mhash/s haalt.

Stroomverbruik is 280 W.

Even rekenen:
Opbrengsten:
320 Mhash/s tegen een koers van 130$ levert per maand 0.73 BTC op = $94.98 = 95$ revenue

Energiekosten:
\[280 watt * 24 uur p/d * 31 dagen] 1000 = 208,32.
Energiekosten zijn €0.22 = $0.29.
208,32 * 0.29 = $60,41

Ongeveer 34$ per maand winst met een koers van 130 dollar onder deze omstandigheden.
Hardware en toenemende moeilijkheid zijn niet mee genomen uiteraard, maar desalniettemin verliesgevend is het op dit moment niet
Mwah, het blijft heel erg lastig het op de lange termijn echt goed winstgevend te houden denk ik, zeker als je aanschaf/afschrijving meeneemt, de mogelijke stijgende stroomprijs, en uiteraard de koers van de bitcoin. Als hij blijft stijgen en je een tijdje met deze setup door kan en de stroomprijs niet veel stijgt kan je inderdaad wat leuke knaken verdienen.

Persoonlijk zie ik minder risico in wachten op een dipje, dan kopen, en vervolgens wachten/hopen op een nieuwe high. Mocht dit uitblijven zit je met een vooraf duidelijk risico, én niet met een berg hardware die je niet meer (of maar deels) benut.

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:26
The_Admin schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:49:
[...]

Mwah, het blijft heel erg lastig het op de lange termijn echt goed winstgevend te houden denk ik, zeker als je aanschaf/afschrijving meeneemt, de mogelijke stijgende stroomprijs, en uiteraard de koers van de bitcoin. Als hij blijft stijgen en je een tijdje met deze setup door kan en de stroomprijs niet veel stijgt kan je inderdaad wat leuke knaken verdienen.

Persoonlijk zie ik minder risico in wachten op een dipje, dan kopen, en vervolgens wachten/hopen op een nieuwe high. Mocht dit uitblijven zit je met een vooraf duidelijk risico, én niet met een berg hardware die je niet meer (of maar deels) benut.
Volledig eens. Het betreft ook mijn thuis desktop/game pc welke ik al had en niet specifiek hiervoor heb aangeschaft. Ipv het uitzetten laat ik hem nu dag en nacht draaien, ik wil alleen aangeven dat minen niet per definitie verliesgevend is in de huidige situatie (BTC koers en stroomprijs).
Stroomprijs is vast tarief a 22 euro cent, dus die veranderd niet. Zolang de condities niet veranderen laat ik thuis nu lekker de PC door draaien. Het inkopen in een dipje heb ik al gedaan ;) Dit is side project.

Ik overweeg wel om tweede hands nog een 2de kaart erbij aan te schaffen voor het minen & evt gamen in crossfire.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er zit een kern van waarheid in; als je nu begint met minen is er weinig te behalen maar de eersten die ermee begonnen hebben heel snel veel bitcoins kunnen minen. Net als in een piramidespel zijn de beginners degenen die het meeste profijt hebben en degenen die later instappen hebben minder voordeel of worden simpelweg genaaid. Nu staat die koers op 105$ maar mogelijk over een half jaar op 10$ waardoor je ineens heel veel hebt moeten bijleggen op het minen en ben je per saldo geld kwijtgeraakt.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Cartman! schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:12:
[...]

Er zit een kern van waarheid in; als je nu begint met minen is er weinig te behalen maar de eersten die ermee begonnen hebben heel snel veel bitcoins kunnen minen. Net als in een piramidespel zijn de beginners degenen die het meeste profijt hebben en degenen die later instappen hebben minder voordeel of worden simpelweg genaaid. Nu staat die koers op 105$ maar mogelijk over een half jaar op 10$ waardoor je ineens heel veel hebt moeten bijleggen op het minen en ben je per saldo geld kwijtgeraakt.
Bij een piramidespel verdient de top aan de bodem, dit is bij Bitcoins totaal niet het geval, als de top nu aan het minen is dan moeten ze net zo hard werken als de rest.

Als ik in 1983 Apple aandelen had gekocht dan had ik ook rijk geweest.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Dat het wat eigenschappen van een piramidespel heeft wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een is. Het heeft ook andere eigenschappen die niet bij een piramidespel horen. Op deze manier zou goud ook een piramidespel zijn.

Dit is net zoiets zeggen dat omdat een voertuig wielen heeft, het voertuig een auto is. Het kan net zo goed een trein of een fiets zijn.

Makerij Hofman

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
boombes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:33:
Lastig berekenen inderdaad, je bent bijvoorbeeld de extra airco kosten die je in de zomer moet maken vergeten :)

• marcop23
  • Laatst online: 12:06
Ik ben ook begonnen met wat onserieuze Bitcoin-productie :)

Ik ben wat op coinreaper en bitvisitor aan het verzamelen geslagen, maar ik merk wel dat daar niets serieus uit is te halen als je af en toe even zo'n tab opent, en de volgende aanklikt.

Toch vind ik het wel leuk enzo, dus ik dacht ook maar eens een minertje op de achtergrond aan te zetten als ik met mijn computer bezig ben (ik heb een HD6450). Ook hier verwacht ik niets serieus, maar gewoon, voor de hobby. Ik haal ongeveer 17 MH/s, maar na ~10 min gaat het werdende proces in GUIMiner ineens 1 hele core benutten en maar 300 khash/s ofzo halen. Of, zoals nu, de error Warning, job finished, 0:0:Caicos is idle. Ook krijg ik af en toe een I/O error long pull. Het lijkt alsof het rekenen bij die errors stopt, het aantal hashes per seconde refresht niet meer.

Heeft iemand een idee hoe het kan, en hoe ik het oplos? De drivers heb ik net al geüpdatet.

• Biersteker
  • Laatst online: 29-11 12:57
Cartman! schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:12:
[...]

True, maar dat is toch met alles het geval wat schaars is? De bitcoinkoers is nu echt over de zeik aan het gaan, aan de ene kant doordat sommige miners 10% van het netwerk dragen, en aan de andere kant door de populariteit in de media. De huidige koers is ook verre van realistisch op het moment. 1 BTC = 40/50/60 $ zou een stuk realistischer zijn. Ja early adopters zijn er, en die zijn blij. Maar die bitcoins moeten weer de markt op komen, er moet meer gehandeld worden met bitcoins, en minder in bitcoins. Er is nu namelijk geen enkele reden voor mensen om hun coins te verkopen. (Ja de koers staat hoog, maar waarschijnlijk morgen weer hoger, dus word er gewacht, en gespeculeerd). Terwijl het concept was dat het al alternatieve currency gebruikt zou worden, gedragen door het vertrouwen en de vraag en aanbod van diensten/goederen etc.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

Auredium

Informaticus Chaoticus

Uiteindelijk is Bitcoins zoals in de topictitel staat goud. Mensen willen het terwijl het eigenlijk een redelijk valueless item is. Het heeft enkel value doordat er vraag isd maar die vraag is alleen om het om te zetten in regulier geld.

Het doet mij denken aan de Linden dollars van Second Life. Bitcoin kan maar op 1 manier eindigen en dat is nu aan de hand. Mensen potten de currency op en op een kantelpunt waarop grotere beheerders van heel veel bitcoins besluiten uit te cashen implodeerd de bitcoin markt in sneltreinvaart. Er komen veel bitcoins vrij, de waarde daald snel, andere eigenaren dumpen hun eigen stock, de waarde kelderd nog harder en vervolgens moet de bubbel weer worden opgepompt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.