And there he goes... En nu niet meer... Lijkt Damrak wel...
[ Voor 49% gewijzigd door TakeAllIV op 03-04-2013 10:54 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 49% gewijzigd door TakeAllIV op 03-04-2013 10:54 ]

Verwijderd
Haha.. precies.Adanteh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:01:
[afbeelding]
Ik moet toch vooral hier aan denken op dit moment.
Wallet = Bitcoin QtBob schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:50:
[...]
Gaat even duren, uiteindelijk confirmed die wel. Is het echt dringend? Misschien zijn er wel oplossingen, cancellen gaat alleszins niet. Welke wallet app was dat trouwens?
lol, het duurde even maar het kwartje valtAdanteh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:01:
Ik moet toch vooral hier aan denken op dit moment.
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
dat is ook het eerste wat iemand hier zei, ik vond het nog zo gek dat je dat niet eens probeerdeApie! schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:26:
Ja, ik dacht dat ik de wallet snapte, maar blijkbaar toch niet![]()
Overigens heb ik een oude backup van de wallet gebruikt en niet zomaar een nieuwe wallet gegenereerd.
geen reden om het af te raden, er zijn genoeg diensten die ervoor zorgen dat je bitcoins direct kan accepteren en ze gelijk omwisselen voor euro's/dollarsD-TECH schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:20:
Een klant van me vroeg over de mogelijkheden om bitcoin te integreren in zijn webshop. Ik heb hem dat afgeraden vanwege de grote risico's die aan bitcoins zitten en dan met name de koers die zo wispelturig is. Ik kan me niet voorstellen dat "grote" webshops bitcoins gaan accepteren als het zo instabiel blijft.
[ Voor 18% gewijzigd door godofal op 03-04-2013 12:49 ]
Maar dat is toch het risico wat de verkoper neemt? Wat is het risico buiten de wispelturige koers? Als ik 4 weken geleden bitcoin in mijn webshop geïntegreerd had, had ik nu een leuke omzet gedraaid. Had ik wel wat uit te legen aan de belastingdienst waarschijnlijk maar tochD-TECH schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:20:
Een klant van me vroeg over de mogelijkheden om bitcoin te integreren in zijn webshop. Ik heb hem dat afgeraden vanwege de grote risico's die aan bitcoins zitten en dan met name de koers die zo wispelturig is. Ik kan me niet voorstellen dat "grote" webshops bitcoins gaan accepteren als het zo instabiel blijft.
[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 03-04-2013 12:37 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Dit is onzin. Iedere private key komt 1 op 1 overeen met één address. Sterker nog, een bitcoin address is in feite een soort checksum van de betreffende private key.godofal schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:31:
wallets zijn niet een verzameling adressen, de adressen zijn public en zijn gekoppeld aan je private key en die private key is je wallet
als je een nieuw adres maakt is dat nog steeds verbonden met dezelfde private key: aan je wallet verandert niks
de adressen die je aanmaakt zitten in de blockchain verwerkt, daar staat in opgeslagen hoeveel bitcoins een bepaalde public key heeft, je private key bepaalt of je die bitcoins mag gebruiken
zie het als een enkele kluis (dus dezelfde sleutel) waar een hoop verschillende bankrekening nummers op staan: iedereen stort naar een ander nummer maar het geld komt in dezelfde kluist terecht (en heeft dus maar 1 sleutel nodig)
vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op maar het is de makkelijkste manier om het te visualiseren
Er zijn al payment processors die dat voor je doen. Ik geloof dat o.a. bitpay.com deze mogelijkheid biedt: je klanten kunnen betalen met BTC, jij ontvangt EUR of USD zonder dat je zelf iets hoeft te converteren.wesleytjuh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:36:
Bitcoin enkel gebruiken als betaalmiddel, maar wel direct converteren naar €. Dan zie ik eigenlijk geen risico's meer.
i stand corrected dan, ik heb het een aantal jaren half doorgelezen en dat was wat ik hoe ik het herinnerdeJace / TBL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:43:
[...]
Dit is onzin. Iedere private key komt 1 op 1 overeen met één address. Sterker nog, een bitcoin address is in feite een soort checksum van de betreffende private key.
Uit een private key kun je dus altijd het bijbehorende address berekenen (omgekeerd uiteraard niet).
Wat jij bedoelt met die enkele kluis met 1 sleutel waar verschillende bankrekeningnummers (adressen c.q. private keys) in zitten, is waarschijnlijk het encryptie-wachtwoord van je wallet.
Verder doet de Bitcon-Qt client default een aantal (ik geloof 100) adressen+privkeys vooruit berekenen. Zodat als je nu een backup maakt, en morgen een nieuw adres in gebruik neemt, hij dat nieuwe adres uit die voorberekende voorraad pakt en die is dan dus alvast gebackupt.
Je zegt overigens "de adressen die je aanmaakt zitten in de blockchain verwerkt" maar dat is niet helemaal zo, pas als er daadwerkelijk transacties van of naar een bepaald address zijn verricht, verschijnen ze in de blockchain.
De blockchain bevat alleen transacties. Geen registraties van adressen of wat dan ook. En 1 transactie = 1 of meer input en output adressen en bedragen (en een signature voor de input adressen die bewijzen dat de transactie is gedaan door iemand die de bijbehorende private keys heeft).
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ah, kijk... dat verklaart een hoop. Ik hoopte er op dat Bitoin-qt een standaard algorithme zou gebruiken om de adressen te genereren en het tweede adres weer hetzelfde zou zijn als die ene die ik kwijt was.Jace / TBL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:43:
...
Verder doet de Bitcon-Qt client default een aantal (ik geloof 100) adressen+privkeys vooruit berekenen. Zodat als je nu een backup maakt, en morgen een nieuw adres in gebruik neemt, hij dat nieuwe adres uit die voorberekende voorraad pakt en die is dan dus alvast gebackupt.
...
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
YouTube: Confessions Of a BitCoin ScammerVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:34:
Vanuit mijn perspectief is het grootste voordeel dat bitcoins niet door overheden of banken kunnen worden gemanipuleerd.
Ik zal me eens gaan verdiepen in dat bitpayJace / TBL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:47:
[...]
Er zijn al payment processors die dat voor je doen. Ik geloof dat o.a. bitpay.com deze mogelijkheid biedt: je klanten kunnen betalen met BTC, jij ontvangt EUR of USD zonder dat je zelf iets hoeft te converteren.
Zelf wil ik ook BTC in mijn webshop gaan accepteren en dan de bedragen gewoon als BTC ontvangen. Ik heb meer vertrouwen in Bitcoin dan in de euro.
Hmm, waar of niet waar, filmpje zet me wel aan het denken.
Maar dat 'manipuleren' gebeurd over het algemeen niet om jouw erbij te naaien, maar om de economie wat te kunnen sturen, en ook om de inflatie om een doelwaarde te houden (over het algemeen zijn de meeste economen volgens mij wel het erovereens dat een paar procent inflatie prima is voor de economie). BTCs kunnen niet aan veranderende omstandigheden worden aangepast, dat kan een voordeel zijn, maar ook zeer zeker een nadeel.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:34:
Vanuit mijn perspectief is het grootste voordeel dat bitcoins niet door overheden of banken kunnen worden gemanipuleerd.
Verwijderd
Dat lijkt me sowieso geen goed idee. Waarom zou je onnodig het risico lopen en je geld langdurig toevertrouwen aan een externe partij. Waarvan je geen enkel contract of garantie of wat dan ook hebt.PhrancK schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:24:
Heb mijn bitcoins nu ook geparkeerd staan bij een exchange, bitstamp in dit geval.
Nee, zeker in NL niet (als je zelf je stroom moet betalen althans).Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:28:
Vraagje he, als je nou kijkt naar afschrijving van pc (slijtage) en stroomverbruik, is het dan wel rendabel om bitcoins te minen?
HahahaZeker omdat het kan zijn dat het binnenkort platligt omdat het in wezen puur virtueel is?
[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 03-04-2013 13:49 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Op dit moment zijn er gewoon veel mensen die bitcoins willen hebben. Waarom ze ze precies willen hebben maakt weinig uit, zolang ze er maar voor willen betalen. Als het aanbod hetzelfde blijft (Sterker nog, dat zal nu juist kleiner worden omdat niemand ze kwijt wil) en de vraag stijgt, dan gaat automagisch de prijs omhoog.albertus17 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:15:
een vraag wat ik niet echt kan vinden tot nu toe op internet.
Hoe werkt Bitcoins eigenlijk met de markt? wie bepaald dat de prijs omhoog gaat? Met wat hangt dat samen?
Ik heb dit filmpje ook even bekeken en ik vraag me wel af in hoeverre de koers op de exchanges nou de daadwerkelijke koers is?
Blown past falling sands
Is de werkelijke koers. Wil je het zeker weten? Verkoop dan een bitcoin. Krijg je je geld? Natuurlijk, het filmpje is bullshit.Apie! schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:26:
[...]
Ik heb dit filmpje ook even bekeken en ik vraag me wel af in hoeverre de koers op de exchanges nou de daadwerkelijke koers is?
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Om heel eerlijk te zijn is dat natuurlijk niet per sé het geval. Zie ook bijvoorbeeld een Ponzi scheme. Zolang er maar een paar mensen het doen gaat het prima, totdat er ineens veel mensen gaan doen en het ineens instort.Bob schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:35:
[...]
Is de werkelijke koers. Wil je het zeker weten? Verkoop dan een bitcoin. Krijg je je geld? Natuurlijk, het filmpje is bullshit.
Ik had het over het filmpje: dat er zogezegd wordt geknoeid met de koers op de exchanges. Uiteraard zakt de prijs is als er veel mensen uitcashen. Dat is zo bij bitcoin en bij eender welk ander ding dat op vraag en aanbod is gebaseerd. Daarom is het nog geen ponzi.Sissors schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:41:
[...]
Om heel eerlijk te zijn is dat natuurlijk niet per sé het geval. Zie ook bijvoorbeeld een Ponzi scheme. Zolang er maar een paar mensen het doen gaat het prima, totdat er ineens veel mensen gaan doen en het ineens instort.
Maar is het nog wel de moeite om tijd te steken in litecoins? Aangezien bitcoins nog niet echt zijn opgepakt heeft litecoins uberhaupt wel een kans?Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:10:
[...]
Litecoins werkt niet met sha-256 en dus niet met de asic's. Omdat litecoin gebruik maakt van scrypt kan er geen goede asic voor gemaakt worden. Wel een fpga maar die zijn er nog niet en zijn veel minder krachtig.
[ Voor 4% gewijzigd door letatcest op 03-04-2013 16:01 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Paypal gebeurt eigenlijk niet. iDeal kan bijvoorbeeld op btckopen.nl, maar zoals je ziet is dat fors duurder. ls ik jou was zou ik gewoon via SEPA doen.albertus17 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:00:
Iemand toevallig een site waar je bitcoins kan kopen met paypal of ideal?
kan je dan instant kopen? of moet je een paar dagen wachten voordat het geld erop staat?Adanteh schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:02:
[...]
Paypal gebeurt eigenlijk niet. iDeal kan bijvoorbeeld op btckopen.nl, maar zoals je ziet is dat fors duurder. ls ik jou was zou ik gewoon via SEPA doen.
Dat duurt 1-4 werkdagen, dankzij de banken...albertus17 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:03:
[...]
kan je dan instant kopen? of moet je een paar dagen wachten voordat het geld erop staat?
<div>Q: How do you annoy a web developer?</span>
Met een SEPA-overboeking naar bitstamp.net staat het de volgende werkdag op je account.albertus17 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:03:
kan je dan instant kopen? of moet je een paar dagen wachten voordat het geld erop staat?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Eén van de vaagste post sinds tijden moet ik zeggen... jij gaat eens pitten. Ok, bedankt voor de informatie om 17:00 Nederlandse tijd.Kain_niaK schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:56:
Dat word een gekke huis met de koers het eerst uur nadat mtgox weer fatsoenlijk werkt.
Om dat er momenteel 5 exchanges plat liggen kun je er zeker van zijn dat het over een grootschalige DDOS gaat. Het zal morgen wel op tweakers.net staan.
Ik ga eens pitten. 12% winst gemaakt deze week op 122 bitcoins met day traden en de laatste bitcoins van mijn mining avontuur een hele tijd terug zijn nu ook verkocht.
En als de koers nog lekker doorstijgt tot 1000 usd, prima. Maar ik verwacht dat er nog wel serieuze terugval komt .Het pompen in de prijs momenteel word echt expres gedaan, ik denk dat de koers de komende maand een val richting de 75 - 85 zal maken, maar het is echt weer afwachten wat de media naar buiten brengen en hoeveel mensen met dollar tekens in hun ogen weer zo stom zijn om nu coins te kopen op het hoogste puntje van de koers.
De prijs kan enorm zakken doordat de gevoelige BTC markt onrustig wordt. Hierdoor kunnen de aanvallers goedkoop coins kopen, waarna de markt zich toch weer zal herstellen als er verder geen andere reden voor koersval is geweest.Pusherman_ schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:02:
wat voor mensen voeren nou die ddos aanvallen uit? is het al opge-eist? wat bereik je er mee?
[ Voor 3% gewijzigd door Eloy op 03-04-2013 17:25 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 03-04-2013 22:49 ]
[ Voor 94% gewijzigd door iisschots op 03-04-2013 23:00 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Is dat niet een individuele paniekvogel die uit angst voor een crash even gauw zijn coins van de hand doet? Ik zie $125 nu, zowel op mtgox als bitstamp.borstel schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:46:
Zat net even tegen de 100USD aan!
Ik zit in een andere tijdzone. En ik heb geen idee wat de uiteindelijk target koers van bitcoin zal zijn over 5 jaar als het hopelijk geen experiment meer is maar een beetje volwassen geworden. Dan zou er een stabiele koers moeten zijn die toch lichtjes stijgt door het deflationaire karakter van de bitcoin. Natuurlijk weet niemand wat er met de euro en de dollar gaat gebeuren, de euro zit absoluut nog in een diepe crisis die naar mijn mening nog dieper gaat worden. Met de dollar gaat het ook niet echt veel beter en niemand weet wat er zal gebeuren als de US bijvoorbeeld Iran gaat aanvallen want dat gaat echt nog een keer gebeuren.Playa del C. schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:03:
[...]
Eén van de vaagste post sinds tijden moet ik zeggen... jij gaat eens pitten. Ok, bedankt voor de informatie om 17:00 Nederlandse tijd.
Je noemt de mensen die nu coins kopen stom, maar niemand kan weten wat de koers gaat doen. Stel dat de koers over twee jaar naar 1000 dollar gaat, dan zou het een slimme zet zijn geweest om voor 130 dollar in te stappen. Jij denkt dat de koers gaat zakken, maar je zou nog wel eens raar wakker kunnen worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 04-04-2013 01:41 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Dat is pas een oneerlijke vergelijking:Miks schreef op donderdag 04 april 2013 @ 04:44:
Eerste plaatje is Bitcoins, tweede "iets dat erop lijkt". De vergelijking is al vaker gemaakt.
Ik ben er nog niet ingestapt, maar ik kijk wel uit nu ik dit zie! Deze volatiliteit is waanzin.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het kan wel een hype zijn. Het verschil is dat iets wat uit de mode raakt, ook vrijwel niks meer waard zal zijn. Valuta kunnen wel worden gehyped, en bitcoins is een hot topic, maar het is anders als bij tulpen.Sissors schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:14:
Waarom zou een valuta niet in de mode kunnen zijn? Ik denk dat de huidige situatie juist bewijst dat een valuta ook gewoon ineens in de mode kan kan raken.
[ Voor 20% gewijzigd door Playa del C. op 04-04-2013 08:27 ]
Blown past falling sands
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
litecoins minen sneller maar hebben ook een aardige sprong gemaakt in de moeilijkheidsgraad.Mattie112 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:40:
Wat zou nu het slimste zijn om te doen: bitcoins minen of litecoins minen.
Ik weet best dat het super traag gaat (had ik een half jaar geleden maar gewoon niet gestopt na 24 uur)
Maar als ik de huidige koers zie is kan het toch best wat opbrengen
Bitcoins kopen. Goedkoper, sneller, makkelijker, beter voor het milieu.Mattie112 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:40:
Wat zou nu het slimste zijn om te doen: bitcoins minen of litecoins minen.
Dat hangt er maar vanaf hoe efficiënt deze zijn ge-mind (mileu) en waar je ze koopt (Transactiekosten)Jace / TBL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:58:
[...]
Bitcoins kopen. Goedkoper, sneller, makkelijker, beter voor het milieu.
Mja, maar ALS de koers daalt verlies je alleen maar geldJace / TBL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:58:
[...]
Bitcoins kopen. Goedkoper, sneller, makkelijker, beter voor het milieu.
LOL zo weinig -_- dan heeft het idd niet veel zin om te gaan minen
Blown past falling sands
[ Voor 42% gewijzigd door letatcest op 04-04-2013 11:27 ]
Nouja, in principe 2 (uncompressed en compressed), maar dat is niet relevant in wat je uit wil leggenJace / TBL schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:43:
[...]
Dit is onzin. Iedere private key komt 1 op 1 overeen met één address. Sterker nog, een bitcoin address is in feite een soort checksum van de betreffende private key.
En dat geldt niet voor de kosten die je maakt voor stroom en hardware het minenMattie112 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:08:
Mja, maar ALS de koers daalt verlies je alleen maar geld
Door zelf mee te minen wordt dat in ieder geval nog minder efficiënt (door difficulty toename).ik.ben.iemand. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:07:
Dat hangt er maar vanaf hoe efficiënt deze zijn ge-mind (mileu)
Ja maar dat is peanuts, 0.3% ofzo.en waar je ze koopt (Transactiekosten)
Klopt, maar als je de stroom niet zelf hoeft te betalen kan het wat opleverenJace / TBL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:29:
[...]
En dat geldt niet voor de kosten die je maakt voor stroom en hardware het minen
Mensen denken soms: kopen kost geld, minen is gratis. Nee dus, bitcoins minen + koersdaling = geld verliezen.
[...]
Binnenkort eens kijken of een van mijn buren niet zo'n buitenstopcontactje heeft danMattie112 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:32:
[...]
Klopt, maar als je de stroom niet zelf hoeft te betalen kan het wat opleveren+ als de stroomkosten LAGER zijn dan de opbrengst maak je "gratis" geld.
Blown past falling sands
Blown past falling sands
Als het een voeding van een goed merk is GEEN PROBLEEMApie! schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:41:
Dat trekt de voeding niet. Ik heb nu al twijfels of de voeding die ik heb liggen (450W) de HD5770 aankan.
precies, mensen hebben altijd de neiging om hun voeding te onderschatten en er een zwaardere in te stoppenMattie112 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:42:
[...]
Als het een voeding van een goed merk is GEEN PROBLEEM
Heb zelf een i5, 5770 5HDD's 1SSD met een 500w coolermaster (4 jaar oud), ding trekt onder full load zo'n 250w uit het stopcontact. Dus met 450watt moet je een heel eind komen
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq