Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.649 views

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Megamind schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:14:
[...]

Bij een piramidespel verdient de top aan de bodem, dit is bij Bitcoins totaal niet het geval, als de top nu aan het minen is dan moeten ze net zo hard werken als de rest.

Als ik in 1983 Apple aandelen had gekocht dan had ik ook rijk geweest.
Het hele idee is dat de top niet eens meer hoeft te minen om toch winst te maken. De gebakken lucht die zij in het begin simpel hebben gecreëerd word alleen maar meer waard omdat het alsmaar moeilijker word meer te minen.

Het is dus wel een piramidespel. Iedereen die in de bitcoins zit heeft er natuurlijk baat bij om te roepen dat het geen piramidespel is, zo werkt het bij andere piramidespellen ook.

• ocn
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

Trouwens zodra die 21 miljoen BTC zijn bereikt, zullen de grootste miners gewoon een nieuwe virtuele currency opzetten zodat ze weer opnieuw kunnen minen. Nieuwe ponzi scheme zodra de oude is uitgewerkt.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

barcawinner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:25:
Trouwens zodra die 21 miljoen BTC zijn bereikt, zullen de grootste miners gewoon een nieuwe virtuele currency opzetten zodat ze weer opnieuw kunnen minen. Nieuwe ponzi scheme zodra de oude is uitgewerkt.
Dat is wel een lange termijnplan dan.. die 21 miljoen komen pas in 2140 oid. Als ze dat van plan zijn kunnen ze dat beter een stuk eerder doen, nu zou een goed moment zijn bijvoorbeeld.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 30-11 23:36
barcawinner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:25:
Nee.
Zodra een groot gedeelte van de 21 miljoen BTC zijn bereikt zullen we erg efficiente ASIC achtige apparaten gebruiken voor het minen, en zullen we niet enkel de block rewards uit minen krijgen (25BTC momenteel) maar block rewards + transactie fee's. Momenteel krijgen we zo'n 0.5BTC aan transactie fee's per block. Zodra bitcoin groter toegepast zal gaan worden moet de beloning van miners in deze transactie fee's gaan zitten. Zonder miners kan het systeem niet bestaan, zij moeten alle transacties controleren en hoe groter het netwerk, hoe beter het netwerk bestand is tegen blockchain forks.

[ Voor 62% gewijzigd door wesleytjuh op 05-04-2013 18:42 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:28
Vanavond in De Wereld Draait Door:(lees: 1 miljoen kijkers) Alexander Klöpping komt praten over de complete virtuele munt Bitcoin. Is dit het geld van de toekomst of is dit een zeepbel?

19:30 uur - Nederland 3 voor de mensen die onder een steen leven ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Mevius op 05-04-2013 18:53 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mt.Gox:
Gisteren:
Your Position in the Verification Queue 11900

Vandaag:
Your Position in the Verification Queue 10300

Dat zijn 1.600 op een dag. Het lijkt mij dat dit niet het werk is van 2 mensen.

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 05-04-2013 18:57 . Reden: Een zesje maakt veel verschil. ]

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:53
sypie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:50:
Mt.Gox:
Gisteren:
Your Position in the Verification Queue 11900

Vandaag:
Your Position in the Verification Queue 10300

Dat zijn 1.00 op een dag. Het lijkt mij dat dit niet het werk is van 2 mensen.
Ik las gisteren op de facebook pagina van Mt.Gox dat ze normaal met twee vier mensen werken, maar nu gedurende deze drukke tijd, met tientallen nieuw aangenomen mensen.

• Mevius
sypie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:50:
Dat zijn 1.00 op een dag. Het lijkt mij dat dit niet het werk is van 2 mensen.
Hoe kom je bij 2 mensen? Op hun facebook staat:

"Last year, Mt.Gox saw an average of 9,000 to 10,000 new accounts created every month. This number doubled in January, tripled in February, and sextupled in March. In this month alone, over 57,000 new accounts were created!

Our support and account verification team went from four people in January 2012 to twenty-two people working every day of the week. We are now hiring even more people to solve this problem by finalizing some deals with external companies."

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 05-04-2013 18:56 ]

• sypie
  • Niet online
Dus klopt mijn bewering: het wegwerken van 1.600 registraties is niet het werk van 2 mensen. Dat zijn er dus 22.

* sypie heeft gelukkig geen Farcebook

• Mevius
sypie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:58:
Dus klopt mijn bewering: het wegwerken van 1.600 registraties is niet het werk van 2 mensen. Dat zijn er dus 22.
Hehe, op die manier heb je altijd gelijk :P
* sypie heeft gelukkig geen Farcebook
Dat is een andere discussie. Je loopt imho veel mis (info, uitnodigingen voor feestjes etc) als je het niet hebt.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 23:00
Pusherman_ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:02:
[...]

Ik heb me ook even aangemeld bij give-me-ltc.com en heb nu via Guiminer script CG miner ingesteld. Hij blijft bij mij alleen op 'starting' staan en doet verder niets.

Zou je misschien een opsomming van de exacte gegevens willen geven voor:
- host
- port (3333 toch?)
- username
- password
- device (hier kan ik alleen kiezen tussen 'Cedar' en m'n 'Core i5 CPU'.

Mijn videokaart is een Ati Radeon HD5450. Deze is niet te kiezen bij GPU Defaults.

Alvast bedankt :)
Ik heb cgminer handmatig ingesteld, met GUIminer script heb ik geen ervaring. Ik kan je natuurlijk wel de juiste gegevens geven om op de correcte manier te verbinden met give-me-ltc.

Volgens mij moet je allereerst zelf een 'worker' aanmaken op de website. Kijk op de website onder 'my account' en dan 'my workers'. Daar kun je een worker aanmaken. Gebruikelijk is gewoon je username en dan '.1' erachter. Bijvoorbeeld 'FreddyFish.1'. Wachtwoord zelf te kiezen, mag heel simpel zijn want niemand heeft er baat bij om dat wachtwoord te weten, tenzij ze mee willen minen ;) Ik gebruik één simpele letter.

Daarna de configuratie. Je moet zoals gezegd verbinden met hun stratum server:
Host: stratum+tcp://stratum.eu.give-me-ltc.com
Port: 3333
Username: je zojuist aangemaakte worker (FreddyFish.1)
Password: je zojuist gekozen wachtwoord
Device: ik neem aan Cedar. Mijn videokaart wordt door miners ook anders weergegeven, is waarschijnlijk een codenaam.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

• ocn
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

De grap is trouwens ook dat Bitcoins alleen waarde hebben als je ze omrekent naar reëel geld. Zonder de normale euro/dollar/pond/renminbi/yen is Bitcoin niks.

Mensen/bedrijven die Bitcoin accepteren, accepteren deze alleen omdat ze deze kunnen omwisselen voor reëel geld. Op het moment dat dit niet meer mag (omdat overheden het bijvoorbeeld verbieden), heeft het geen waarde.

En wie vertrouw je meer met je geld, een bank als ING of Rabobank, of je eigen zolderkamer computer? :P Als iemand mijn bankrekening 'kraakt' dan krijg ik mijn geld terug van de ING of Rabo omdat zij verantwoordelijk zijn voor de beveiliging. Als iemand mijn computer kraakt kan ik op niemand anders terugvallen.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

barcawinner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:35:
De grap is trouwens ook dat Bitcoins alleen waarde hebben als je ze omrekent naar reëel geld. Zonder de normale euro/dollar/pond/renminbi/yen is Bitcoin niks.
de grap is trouwens dat de euro alleen waarde heeft omdat je er eten en andere nuttige zaken mee kan kopen
zonder dat is het gewoon een stukje metaal zonder nut
Mensen/bedrijven die Bitcoin accepteren, accepteren deze alleen omdat ze deze kunnen omwisselen voor reëel geld. Op het moment dat dit niet meer mag (omdat overheden het bijvoorbeeld verbieden), heeft het geen waarde.
dat iets niet mag betekent niet dat het niet gebeurt, zolang er vraag is zal er aanbod blijven (drugs is daar een goed voorbeeld van)
En wie vertrouw je meer met je geld, een bank als ING of Rabobank, of je eigen zolderkamer computer? :P Als iemand mijn bankrekening 'kraakt' dan krijg ik mijn geld terug van de ING of Rabo omdat zij verantwoordelijk zijn voor de beveiliging. Als iemand mijn computer kraakt kan ik op niemand anders terugvallen.
je kan je bitcoins heel makkelijk heel goed beveiligen, zelfs beter dan de ING je euro's kan beveiligen, alles wat je nodig hebt zijn 2 USB sticks (eigenlijk maar 1, maar een 2de op een andere locatie in geval van brand bijvoorbeeld)

met BTC heb je 0 kans dat de overheid je rekening plundert, of dat een bank failliet gaat en je maar een deel van je geld terugkrijgt oid

de argumenten die je hier neerzet zijn al tientallen keren over gediscusieerd, zowel in dit draadje als andere fora
ze zijn of niet waar (zoals dat het geen waarde zou hebben zonder de euro) of een kwestie van voorkeur (veiligheid van BTC VS veiligheid bij de bank)

• ocn
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

godofal schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:51:
[...]

de grap is trouwens dat de euro alleen waarde heeft omdat je er eten en andere nuttige zaken mee kan kopen
zonder dat is het gewoon een stukje metaal zonder nut
Het zal altijd waarde behouden omdat de overheid het als wettelijk betaalmiddel accepteert, en vereist in de vorm van belastingen, en ook uitgeeft.
[...]

dat iets niet mag betekent niet dat het niet gebeurt, zolang er vraag is zal er aanbod blijven (drugs is daar een goed voorbeeld van)
En als je drugs koopt of verkoopt ben je tevens strafbaar, zo'n goed voorbeeld vind ik het derhalve niet.
[...]

je kan je bitcoins heel makkelijk heel goed beveiligen, zelfs beter dan de ING je euro's kan beveiligen, alles wat je nodig hebt zijn 2 USB sticks (eigenlijk maar 1, maar een 2de op een andere locatie in geval van brand bijvoorbeeld)

met BTC heb je 0 kans dat de overheid je rekening plundert, of dat een bank failliet gaat en je maar een deel van je geld terugkrijgt oid
Euro's kan je ook gewoon in de vorm van munt- of briefgeld "offline" bewaren.
de argumenten die je hier neerzet zijn al tientallen keren over gediscusieerd, zowel in dit draadje als andere fora
ze zijn of niet waar (zoals dat het geen waarde zou hebben zonder de euro) of een kwestie van voorkeur (veiligheid van BTC VS veiligheid bij de bank)
Ik begrijp wel waarom je zo reageert, want als men morgen massaal Bitcoins dumpt, dan komt het rampscenario uit en blijkt dat je inderdaad vele euros (energie of reëel geld) hebt gespendeerd voor slechts een paar waardeloze Strings, ofwel gebakken lucht.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:11
FreddyFish schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:25:
[...]

Ik heb cgminer handmatig ingesteld, met GUIminer script heb ik geen ervaring. Ik kan je natuurlijk wel de juiste gegevens geven om op de correcte manier te verbinden met give-me-ltc.

Volgens mij moet je allereerst zelf een 'worker' aanmaken op de website. Kijk op de website onder 'my account' en dan 'my workers'. Daar kun je een worker aanmaken. Gebruikelijk is gewoon je username en dan '.1' erachter. Bijvoorbeeld 'FreddyFish.1'. Wachtwoord zelf te kiezen, mag heel simpel zijn want niemand heeft er baat bij om dat wachtwoord te weten, tenzij ze mee willen minen ;) Ik gebruik één simpele letter.

Daarna de configuratie. Je moet zoals gezegd verbinden met hun stratum server:
Host: stratum+tcp://stratum.eu.give-me-ltc.com
Port: 3333
Username: je zojuist aangemaakte worker (FreddyFish.1)
Password: je zojuist gekozen wachtwoord
Device: ik neem aan Cedar. Mijn videokaart wordt door miners ook anders weergegeven, is waarschijnlijk een codenaam.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.
Tnx.. ik heb het idd ook zo ingesteld.. echter het probleem ligt in het connecten. de ene keer pakt hij hem wel, de andere keer niet. Op alle servers geprobeerd. Ik ga er morgen nog wel even induiken!

• sypie
  • Niet online
Terwijl ik rustig mijn vrijdagavond weg zit te surfen op het web zie ik in een tabblad de koers op Bitstamp met zo'n 4 dollar stijgen... Jammer dat het met Mt.Gox wat langer duurt voordat ik daar iets mee kan doen.

Nadat het account geactiveerd is moet ik nog steeds uitzoeken hoe ik er fatsoenlijk en eenvoudig geld op kwijt kan om om te zetten in BTC.

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

barcawinner schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:00:
[...]

Het zal altijd waarde behouden omdat de overheid het als wettelijk betaalmiddel accepteert, en vereist in de vorm van belastingen, en ook uitgeeft
het licht niet aan de overheid, maar aan de winkels en handelaren
door de wet moet je als winkel de euro accepteren, maar dat betekent niet dat de overheid de euro in stand houd: dat doen "wij" als consument en de winkels

elke winkel kan ervoor kiezen om een 2de betaalmiddel te accepteren, velen doen dat ook in de vorm van punten (airmiles) of muntjes (kermis)
de overheid heeft dus weinig invloed, het gaat om de winkels: accepteren zij bitcoins dan gaat het wat worden
En als je drugs koopt of verkoopt ben je tevens strafbaar, zo'n goed voorbeeld vind ik het derhalve niet.
het ging niet om het strafbare gedeelte, het ging over het feit dat jij zei dat bitcoins geen waarde zouden hebben op het moment dat bitcoins verboden zouden zijn
drugs zijn verboden en strafbaar, maar zeker niet waardeloos
Euro's kan je ook gewoon in de vorm van munt- of briefgeld "offline" bewaren.
klopt, maar dan heb je weer niet een gemakkelijke manier van betalen en loop je eigenlijk meer risico; de gemiddelde dief zal niet een USB stick als waardevol beschouwen tenzij er zo voor een aantal miljoen aan BTC op zou kunnen staan, een stapel geld daarentegen...
Ik begrijp wel waarom je zo reageert, want als men morgen massaal Bitcoins dumpt, dan komt het rampscenario uit en blijkt dat je inderdaad vele euros (energie of reëel geld) hebt gespendeerd voor slechts een paar waardeloze Strings, ofwel gebakken lucht.
ik reageer zo omdat je aankomt met dezelfde argumenten die al tig keer langs zijn gekomen, je komt dus zonder veel onderzoek gedaan te hebben je mening uiten
ik heb trouwens mijn investeringen er al dubbel en dwars uit, het geld boeit me vrij weinig, het idee erachter wel

ook kijk je op de verkeerde manier naar wat ik zeg: ik zeg niet dat bitcoin "the best thing ever" is, maar dat bitcoins net zo valide zijn als euro's en dollars
mensen zien de euro's in hun hand als een magisch iets met waarde, al dan niet gesterkt door de fabel dat het goud zou vertegenwoordigen (goud heeft trouwens waarde door hetzelfde principe) terwijl geld eigenlijk een algemene afspraak is zodat we gemakkelijk ruilhandel kunnen doen met elkaar
de enige reden dat we geld waardevol vinden is omdat het handiger is dan bijvoorbeeld een slagerij te hebben (vlees verkoop) en eerst een stuk ham te ruilen voor een houten stoel (timmerman) en dan een halve kilo worst voor wat graan (boer) en vervolgens een hele koe te ruilen voor de laatste iphone

geld is een tussenstap, een "man in the middle", een onderdeel van het systeem
je wilt rijk worden zodat je dingen kan kopen, niet om rijk te zijn

euro's en dollars zijn algemener geaccepteerd dan de kermismuntjes en bitcoins, maar daardoor is het niet ineens een compleet ander principe

trouwens, een vaak gebruikt argument is "wat als de groten dumpen?"
tja, dan zou bitcoins flink kunnen(!) zakken in waarde
maakt dat uit? nee, niet echt, een lagere koers zorgt er niet voor dat je minder met BTC kan, alleen speculanten zijn de klos

bovendien: zouden "de groten" dat wel willen? ja ze cashen dan in een keer hard, maar waarom zouden ze? elke maand een X aantal BTC cashen om (riant) van te leven werkt ook
daarnaast zijn "de groten" vooral early adaptors, mensen die BTC al vroeg zagen en tóen al dachten "hey, dit is vet, ik doe mee!"
dat deden ze niet met een financieel doel, ze kunnen met geen mogelijkheid hebben voorspeld dat die dingen ineens zó zouden stijgen
zij willen dus dat bitcoins slaagt, en de beste manier is om ervoor te zorgen dat het aandacht krijgt, de beste manier om dat te doen is door de koers te laten stijgen, en de beste manier om dat te doen is door níet te dumpen

zoals ik eerder zei: je wilt rijk worden om dingen te kopen, waarom zou je iets slopen wat je interesseert en wat je goed vind zodat je je rijkdom in een andere valuta kan hebben?
helemaal omdat je het beiden (dingen kopen+bitcoin laten groeien) kan hebben door niet te dumpen maar door rustig wat coins te verkopen wanneer je het nodig hebt

• Mevius
DWDD Alexander Klöpping: virtuele munt Bitcoin
Bitcoin is de compleet virtuele munt waar je geen bank voor nodig hebt.
Sinds het bancaire debacle op Cyprus zoeken, naast computernerds en
criminelen, ook beleggers hun heil bij de bitcoin. Afgelopen woensdag
doorbrak de koers van de bitcoin de magische grens van 100 dollar en
momenteel is 1 bitcoin zelfs 137 dollar waard.

• ocn
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2025 ⭐⭐⭐⭐⭐

godofal schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:53:
[...]

het licht niet aan de overheid, maar aan de winkels en handelaren
door de wet moet je als winkel de euro accepteren, maar dat betekent niet dat de overheid de euro in stand houd: dat doen "wij" als consument en de winkels

elke winkel kan ervoor kiezen om een 2de betaalmiddel te accepteren, velen doen dat ook in de vorm van punten (airmiles) of muntjes (kermis)
de overheid heeft dus weinig invloed, het gaat om de winkels: accepteren zij bitcoins dan gaat het wat worden
De overheid kan het accepteren van Bitcoins door winkeliers als betaalmiddel illegaal maken, net als dat winkels geen cocaïne mogen accepteren als betaalmiddel.

Overigens moet je muntjes (kermis) eerst kopen met reëel geld, en zijn punten (airmiles) slechts een vorm van later verrekende korting, ook op basis van reëel geld dus.
[...]

het ging niet om het strafbare gedeelte, het ging over het feit dat jij zei dat bitcoins geen waarde zouden hebben op het moment dat bitcoins verboden zouden zijn
drugs zijn verboden en strafbaar, maar zeker niet waardeloos
Voor 95% van de bevolking is drugs waardeloos, aangezien zij het doordat het strafbaar is niet in handen durven te hebben. Ik zou cocaïne nog niet voor een stuiver kopen, en al zou ik het in bezit hebben, zou ik het niet durven verkopen.
[...]

klopt, maar dan heb je weer niet een gemakkelijke manier van betalen en loop je eigenlijk meer risico; de gemiddelde dief zal niet een USB stick als waardevol beschouwen tenzij er zo voor een aantal miljoen aan BTC op zou kunnen staan, een stapel geld daarentegen...
Daarom staat mijn geld op de bank 8)7
[...]

ik reageer zo omdat je aankomt met dezelfde argumenten die al tig keer langs zijn gekomen, je komt dus zonder veel onderzoek gedaan te hebben je mening uiten
ik heb trouwens mijn investeringen er al dubbel en dwars uit, het geld boeit me vrij weinig, het idee erachter wel

ook kijk je op de verkeerde manier naar wat ik zeg: ik zeg niet dat bitcoin "the best thing ever" is, maar dat bitcoins net zo valide zijn als euro's en dollars
mensen zien de euro's in hun hand als een magisch iets met waarde, al dan niet gesterkt door de fabel dat het goud zou vertegenwoordigen (goud heeft trouwens waarde door hetzelfde principe) terwijl geld eigenlijk een algemene afspraak is zodat we gemakkelijk ruilhandel kunnen doen met elkaar
de enige reden dat we geld waardevol vinden is omdat het handiger is dan bijvoorbeeld een slagerij te hebben (vlees verkoop) en eerst een stuk ham te ruilen voor een houten stoel (timmerman) en dan een halve kilo worst voor wat graan (boer) en vervolgens een hele koe te ruilen voor de laatste iphone

geld is een tussenstap, een "man in the middle", een onderdeel van het systeem
je wilt rijk worden zodat je dingen kan kopen, niet om rijk te zijn

euro's en dollars zijn algemener geaccepteerd dan de kermismuntjes en bitcoins, maar daardoor is het niet ineens een compleet ander principe

trouwens, een vaak gebruikt argument is "wat als de groten dumpen?"
tja, dan zou bitcoins flink kunnen(!) zakken in waarde
maakt dat uit? nee, niet echt, een lagere koers zorgt er niet voor dat je minder met BTC kan, alleen speculanten zijn de klos

bovendien: zouden "de groten" dat wel willen? ja ze cashen dan in een keer hard, maar waarom zouden ze? elke maand een X aantal BTC cashen om (riant) van te leven werkt ook
daarnaast zijn "de groten" vooral early adaptors, mensen die BTC al vroeg zagen en tóen al dachten "hey, dit is vet, ik doe mee!"
dat deden ze niet met een financieel doel, ze kunnen met geen mogelijkheid hebben voorspeld dat die dingen ineens zó zouden stijgen
zij willen dus dat bitcoins slaagt, en de beste manier is om ervoor te zorgen dat het aandacht krijgt, de beste manier om dat te doen is door de koers te laten stijgen, en de beste manier om dat te doen is door níet te dumpen

zoals ik eerder zei: je wilt rijk worden om dingen te kopen, waarom zou je iets slopen wat je interesseert en wat je goed vind zodat je je rijkdom in een andere valuta kan hebben?
helemaal omdat je het beiden (dingen kopen+bitcoin laten groeien) kan hebben door niet te dumpen maar door rustig wat coins te verkopen wanneer je het nodig hebt
Dat jij je geld er uit hebt is mooi, maar als de bubble klapt zullen er velen zijn, die laat zijn ingestapt, die hun geld verliezen.

En het is eigenlijk ook bizar dat early adopters rijk kunnen worden doordat ze in de begindagen een computerprogrammaatje op de achtergrond hadden draaien :') De verdeling van de bitcoins verloopt dus op een zeer discutabele wijze.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat is die relatie die veel leggen tussen BTC en geen banken? Als ik mijn euro's inwissel voor kronen heb ik dan ook geen bank meer nodig?

Oké nu heb je banken nodig om je loon op gestort te krijgen, maar als je wilt kan je het daarna er direct vanaf halen en in een oude sok bewaren. Heb je ook niks met banken te maken en kan de overheid niet je rekening 'plunderen'.

En je kan exact hetzelfde met BTC doen, joepie. Maar ook met BTCs willen mensen rente over hun spaargeld hebben en geld lenen, en daar zijn de banken weer. Of wat dacht je gewoon van beveiliging, denk je echt dat het een goed idee is dat de gemiddelde persoon al zijn geld letterlijk op zijn eigen computer heeft staan?

Tuurlijk BTCs hebben wat eigenschappen waardoor je minder banken nodig hebt. Maar voor jouw scenario van spaargeld kwijtraken maakt het helemaal niks uit, gezien er evenveel reden is BTCs op een spaarrekening te zetten als Euro's.

• Playa del C.
Sissors schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:16:
[...]

Wat is die relatie die veel leggen tussen BTC en geen banken? Als ik mijn euro's inwissel voor kronen heb ik dan ook geen bank meer nodig?

Oké nu heb je banken nodig om je loon op gestort te krijgen, maar als je wilt kan je het daarna er direct vanaf halen en in een oude sok bewaren. Heb je ook niks met banken te maken en kan de overheid niet je rekening 'plunderen'.

En je kan exact hetzelfde met BTC doen, joepie. Maar ook met BTCs willen mensen rente over hun spaargeld hebben en geld lenen, en daar zijn de banken weer. Of wat dacht je gewoon van beveiliging, denk je echt dat het een goed idee is dat de gemiddelde persoon al zijn geld letterlijk op zijn eigen computer heeft staan?

Tuurlijk BTCs hebben wat eigenschappen waardoor je minder banken nodig hebt. Maar voor jouw scenario van spaargeld kwijtraken maakt het helemaal niks uit, gezien er evenveel reden is BTCs op een spaarrekening te zetten als Euro's.
De relatie ligt ook niet bij het bewaren van het geld, maar het overmaken van het geld. Over de hele wereld, zonder een tussenpersoon. Ik ga hier geen discussies voeren, mensen moeten eerst zich eens verdiepen voordat ze onzin praten.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt mensen die kansen zien en mensen die altijd de donkere wolken zien. Ra ra welke categorie nu met een best aantal BTC op zak rondlopen :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-11 22:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb geen verstand van koersanalyse, maar is hier geen mooi patroon waar te nemen? :P

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2o0f3L0y0P0R3E1j0r2i/Schermafbeelding%202013-04-06%20om%2000.00.50.png

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Tourniquet schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:28:
Ik heb geen verstand van koersanalyse, maar is hier geen mooi patroon waar te nemen? :P

[afbeelding]
Het patroon is naar mijn mening iets te hard gestegen na alle media hype eromheen. Ik zit dan ook te wachten op een crash van circa 40 dollar. ;) Uiteraard kan ook de hype blijven hangen en de trend zich voortzetten, in dat geval kan je rekenen op nog een flinke koersstijging binnenkort. Alleen al aan het aantal aanmeldingen bij Mt.Gox kan je de populariteit van de bitcoin zien toenemen.

Worden nog eens spannende tijden!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb 800 dollar short staat, verkocht aan 134 dollar per bitcoin. Maar ik ben bang dat de koers nog een flink stuk hoger gaat voor hij eens flinkt zakt.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Sissors
  • Niet online
Playa del C. schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:07:
[...]

De relatie ligt ook niet bij het bewaren van het geld, maar het overmaken van het geld. Over de hele wereld, zonder een tussenpersoon. Ik ga hier geen discussies voeren, mensen moeten eerst zich eens verdiepen voordat ze onzin praten.
Nee want de overheid kan zoveel geld van je rekening 'plunderen' als je enkel geld erop hebt staan wat je moet overmaken :X .

Misschien moet je eerst lezen wat de ander zegt voor je andere beticht van onzin praten.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 20:23

Apie!

Newer, better & confusinger

Hmmm, dit is wel vreemd... Op Bitstamp heb ik een order openstaan voor 18.xxxBTC met een bepaalde koers, maar in het orderbook staat ie genoteerd met een drievoudige waarde en geen 18.xxx, maar 52.xxx BTC?

Ik dacht dat het orderbook weergaf wat er daadwerkelijk gevraagd en aangeboden werd, of zijn die aantallen cumulatief?Dus per Bid meerdere orders bij elkaar opgeteld en voorheen was ik toevallig de enige met een bepaalde Bid?

[ Voor 19% gewijzigd door Apie! op 06-04-2013 10:04 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Playa del C.
Sissors schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:26:
[...]

Nee want de overheid kan zoveel geld van je rekening 'plunderen' als je enkel geld erop hebt staan wat je moet overmaken :X .

Misschien moet je eerst lezen wat de ander zegt voor je andere beticht van onzin praten.
Ik neem aan dat je eerste zin niet klopt, ik kan er in ieder geval geen logische zin van maken. Graag even opnieuw proberen.

De discussie ging erover dat bitcoins het voordeel hebben dat ze niet door banken worden gereguleerd. Dat klopt gewoon, terwijl jij daar tegen ingaat met onzin.

Iemand gaf eerder aan dat er geen bank is die om kan vallen in het geval van bitcoins en dat klopt. Je hebt dus nooit risico dat een bank je complete vermogen laat verdampen, zoals dat op Cyprus boven de 100.000 euro is gebeurd.

Daarnaast zijn wallets en de bitcoin-transacties anoniem. De overheid kan dus niet zien hoeveel BTC je hebt en wat je ermee doet. Pas als je het terug zou willen inwisselen voor bijvoorbeeld euros, kunnen ze weer zien wat je aan vermogen hebt, omdat je dan dus weer via de oude banken moet werken.

Jammer dat je mij dan weer beschuldigt van niet goed lezen, ik weet precies waar ik het over heb en wat ik zeg.

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En dan nog maar even toevoegen dat je cash eurotjes ook niet onaantastbaar zijn, die zijn allleen handig tijdens de bankrun.

Als de overheid besluit om aan "verruiming" te gaan doen worden je cash euro's ook gewoon minder waard. En Mario Draghi zit op dit moment peentjes zweten omdat hij niet de mogelijkheid heeft om de geldkraan open te draaien,terwijl UK,US en Japan (en wie al niet meer) dat wel doen.

Kijk maar eens in de supermarkt naar wat je voor je euro kan kopen, de waardevermindering is zelfs zonder bijdrukken in volle gang.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Caballeros schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:52:
Als de overheid besluit om aan "verruiming" te gaan doen worden je cash euro's ook gewoon minder waard. En Mario Draghi zit op dit moment peentjes zweten omdat hij niet de mogelijkheid heeft om de geldkraan open te draaien,terwijl UK,US en Japan (en wie al niet meer) dat wel doen.

Kijk maar eens in de supermarkt naar wat je voor je euro kan kopen, de waardevermindering is zelfs zonder bijdrukken in volle gang.
Je snapt dat overheden dit doen ten behoeve van de economie en zoals in Japan om deflatie (een woord dat bitcoin gebruikers wel kennen ;) ) te bestrijden. Het bbp van Japan daalt, het stijgt niet minder of een beetje, het daalt. Als ze zo door gaan komt het land dus stil te liggen. De overheden doen dit niet om de burger te pesten. Als er in Cyprus niet was ingegrepen was het land vrijwel geheel kapot gegaan; iedereen z'n geld kwijt.

Maar goed, iedereen hier heeft blijkbaar Atlas Shrugged op het nachtkastje liggen...

• Caballeros
  • Niet online
Zoijar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:01:
[...]

Je snapt dat overheden dit doen ten behoeve van de economie en zoals in Japan om deflatie (een woord dat bitcoin gebruikers wel kennen ;) ) te bestrijden. Het bpp van Japan daalt, het stijgt niet minder of een beetje, het daalt. Als ze zo door gaan komt het land dus stil te liggen. De overheden doen niet om de burger te pesten. Als er in Cyprus niet was ingegrepen was het land vrijwel geheel kapot gegaan; iedereen z'n geld kwijt.

Maar goed, iedereen hier heeft blijkbaar Atlas Shrugged op het nachtkastje liggen...
Sorry, ik ben niet zo van de boekenwijsheid.
Dit snap ik dus ook niet.

Het bbp daalt, moet je daar dan niet iets aan doen?
Wat ze nu doen is zeggen: het daalt, dan halveren we de eenheid waarin we het meten de komende twee jaar en dan stijgt het.
Dat alle spaarcentjes van de japanners in waarde halveren op de wereldmarkt nemen we voor lief.

Gisteren zag ik op rtl z hoe ze dit aankondigden en er was een soort plaatsvervangende schaamte bij de presentatoren te zien. Om te eindigen met: maar de japanse beurzen staan wel in de plus.

De wetenschap die economie heet staat in de kinderschoenen en het kleine beetje dat we weten negeren we gewoon.

Dit is geen economie, dit is cargo-cult.
(Als de economie groeit hebben we extra geld nodig, dus als we extra geld printen groeit de economie)

• Sissors
  • Niet online
Playa del C. schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:04:
[...]

Ik neem aan dat je eerste zin niet klopt, ik kan er in ieder geval geen logische zin van maken. Graag even opnieuw proberen.
Als jij enkel geld op je bankrekening zet wat je wilt overmaken aan iemand kan de overheid er bijzonder weinig 'plunderen'.
Iemand gaf eerder aan dat er geen bank is die om kan vallen in het geval van bitcoins en dat klopt. Je hebt dus nooit risico dat een bank je complete vermogen laat verdampen, zoals dat op Cyprus boven de 100.000 euro is gebeurd.
En dat is dus pure onzin. Een BTC bank kan net zo goed omvallen als een bank die Euro's, Dollars of welke andere currency dan ook gebruikt. En bij BTCs zal je net zo goed banken hebben als bij Euro's, Dollars, etc.
Daarnaast zijn wallets en de bitcoin-transacties anoniem. De overheid kan dus niet zien hoeveel BTC je hebt en wat je ermee doet. Pas als je het terug zou willen inwisselen voor bijvoorbeeld euros, kunnen ze weer zien wat je aan vermogen hebt, omdat je dan dus weer via de oude banken moet werken.
En dus? Je punt is? Dat je BTCs kan gebruiken om belasting te ontduiken?
Jammer dat je mij dan weer beschuldigt van niet goed lezen, ik weet precies waar ik het over heb en wat ik zeg.
Blijkbaar weet je het toch niet waar je het over hebt, als je denkt dat met BTCs een bank ineens niet meer kan omvallen.

Ja je kan BTCs zonder bank direct aan andere overmaken. (Euro's ook via Western Union bijvoorbeeld, maar goed). Maar dat betekend niet dat banken ineens geen rol meer zouden hebben. En dat 'plunderen' waar het over gaat zou toch van een spaarrekening zijn (ik heb iig niet meer dan 100k op mijn betaalrekening, ook niet op spaarrekening maar dat is een ander verhaal). Waarom zou je wel een spaarrekening nodig hebben voor Euro's en niet voor BTC? Beide kan je in een oude sok onder je matras bewaren als je wilt. Voor de gemiddelde persoon zal dat in beide gevallen geen geweldig idee zijn, en je moet ook in beide gevallen nog steeds je vermogensbelasting betalen.
Wat ze nu doen is zeggen: het daalt, dan halveren we de eenheid waarin we het meten de komende twee jaar en dan stijgt het.
En bij BTCs zou het gewoon lekker doorgaan met dalen. Is dat beter? Je begrijpt dat het stijgt omdat de economie dan meer gaat aantrekken, dus dat het meer is dan een nummertje dat wijzigt?

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 06-04-2013 11:41 ]

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Sissors schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:38:
En bij BTCs zal je net zo goed banken hebben als bij Euro's, Dollars, etc.
Wat gaan die hypothetische BTC banken precies doen dan? Voor betalingsverkeer met euro's en dollars zijn we afhankelijk van banken (daar hadden zij tot nu toe een soort monopolie op), bij BTC absoluut niet.

En geld uitlenen wat ze zelf niet hebben tegen woekerrentes (zoals banken massaal doen met euro's en dollars - eigenlijk vreemd dat private partijen met commerciële belangen dat privilege hebben), die vlieger gaat ook niet op bij Bitcoin.
Waarom zou je wel een spaarrekening nodig hebben voor Euro's en niet voor BTC?
Omdat veilige opslag van euro's niet makkelijk of goedkoop is. Euro's kun je niet backuppen, je moet een kluis aanschaffen (en zelfs die is te kraken, als men echt wil), hoe meer euro's hoe meer ruimte nodig, etc. Met BTC daarentegen is dat allemaal kinderspel. Encryptie (zit er standaard al in tegenwoordig), paar online backupjes en klaar. Veiliger dan welke fysieke kluis of bank dan ook.

En risico's zoals dat geintje met die banken in Cyprus loop je ook niet. Dat is waarom ik op Bitcoin vertrouw: het vereist geen vertrouwen.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Jace / TBL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:48:
Wat gaan die hypothetische BTC banken precies doen dan? Voor betalingsverkeer met euro's en dollars zijn we afhankelijk van banken (daar hadden zij tot nu toe een soort monopolie op), bij BTC absoluut niet.
Leningen verstrekken aan startups, zodat de economie en innovatie bevorderd worden. En bijvoorbeeld hypotheken verstrekken zodat mensen een huis kunnen kopen, of een auto die ze nodig hebben voor hun werk. Dat soort dingen.
En geld uitlenen wat ze zelf niet hebben tegen woekerrentes (zoals banken massaal doen met euro's en dollars - eigenlijk vreemd dat private partijen met commerciële belangen dat privilege hebben), die vlieger gaat ook niet op bij Bitcoin.
Strict gezien leent er niemand iets uit dat ze niet hebben, maar ok. Waarom zou je bij bitcoins geen fractional reserve banking systeem opzetten? Als nou persoon A zijn 100k bitcoins stort op jouw bank, vanwege de rente die je hiervoor betaalt (toch zonde om dat te missen als je de bitcoins in je oude sok hebt zitten), en persoon B wil een lening van 100k om een huis te kopen, en persoon C verkoopt dat huis aan hem en stort die 100k bitcoins weer op jouw bank voor de rente, en persoon D wil ook een huis kopen van 100k bitcoins... die hij bij jouw bank kan lenen.

Maar eigenlijk pleit jij dus voor een economie zonder leningen? Dat je pas een huis kan kopen als je 60 bent en je hele leven hebt gespaard? Dat je pas een bedrijf kan beginnen nadat je geld hebt verdiend? Dat dus min of meer een selecte bovenklasse die wel geld heeft (noem het early adopters) onaantastbaar en absoluut regeert? Ik zie namelijk niet in hoe je het anders kan doen.
Omdat veilige opslag van euro's niet makkelijk of goedkoop is. Euro's kun je niet backuppen, je moet een kluis aanschaffen (en zelfs die is te kraken, als men echt wil), hoe meer euro's hoe meer ruimte nodig, etc. Met BTC daarentegen is dat allemaal kinderspel. Encryptie (zit er standaard al in tegenwoordig), paar online backupjes en klaar. Veiliger dan welke fysieke kluis of bank dan ook.
Ja dat bleek na, wat was het, twee? drie? hacks van bitcoinopslag. Maar er zitten natuurlijk wel voordelen aan digitaal contant geld; dat ontken ik niet hoor. Het zou best een handige techniek kunnen zijn (is!) om erbij te hebben.
Caballeros schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:12:
Sorry, ik ben niet zo van de boekenwijsheid.
Dit snap ik dus ook niet.
Tsja, nofi, maar wat moet ik er dan verder nog op zeggen? Ik bedoel, ik kan en wil het wel uitleggen, maar dan roep jij "dat is cargo cult nonsense!" en dan zijn we uitgepraat.
Het bbp daalt, moet je daar dan niet iets aan doen?
Precies! Gelukkig ben je ook voor regulatie :+ Grappig dat je dat zo zegt, want dit is dus echt de kernvraag.

[ Voor 16% gewijzigd door Zoijar op 06-04-2013 12:10 ]

Verwijderd

<quote>
Strict gezien leent er niemand iets uit dat ze niet hebben, maar ok. Waarom zou je bij bitcoins geen fractional reserve banking systeem opzetten? Als nou persoon A zijn 100k bitcoins stort op jouw bank, vanwege de rente die je hiervoor betaalt (toch zonde om dat te missen als je de bitcoins in je oude sok hebt zitten), en persoon B wil een lening van 100k om een huis te kopen, en persoon C verkoopt dat huis aan hem en stort die 100k bitcoins weer op jouw bank voor de rente, en persoon D wil ook een huis kopen van 100k bitcoins... die hij bij jouw bank kan lenen.
</quote>

Fractional reserve banking houdt in dat een bank een gestorte 1000 euro x-keer aan verschillende personen uitleent. Kun je mij uitleggen hoe je dit in het BTC-netwerk voor elkaar wilt krijgen?

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Apie! schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 09:52:
Hmmm, dit is wel vreemd... Op Bitstamp heb ik een order openstaan voor 18.xxxBTC met een bepaalde koers, maar in het orderbook staat ie genoteerd met een drievoudige waarde en geen 18.xxx, maar 52.xxx BTC?

Ik dacht dat het orderbook weergaf wat er daadwerkelijk gevraagd en aangeboden werd, of zijn die aantallen cumulatief?Dus per Bid meerdere orders bij elkaar opgeteld en voorheen was ik toevallig de enige met een bepaalde Bid?
die zijn inderdaad cumultatief, je ziet alle orders voor dat bedrag

Jsunnyreports

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:48:
Fractional reserve banking houdt in dat een bank een gestorte 1000 euro x-keer aan verschillende personen uitleent. Kun je mij uitleggen hoe je dit in het BTC-netwerk voor elkaar wilt krijgen?
Dat deed ik toch net? In dezelfde quote notabene :)

Zie hier de balans van mijn hypothetische-bitcoin-bank-voorbeeld:

A: -100 btc (lopende rekening)
B: +100 btc (huis)
C: -100 btc (lopende rekening)
D: +100 btc (huis)
E: -100 btc (lopende rekening)
kas: +100 btc

Ieder afzonderlijk kan de bank rechtstreeks betalen in bitcoins. Als A 100 btc op wilt nemen is dat prima. Alleen niet allemaal tegelijk. Als je de bedragen optelt kom je op nul uit, dus de bank is gezond. Er zijn nu 300 btc aan bankgeld en 100 echte btc. Nu will A 10 btc aan C betalen. A neemt dan 10 btc fysiek op van deze bank, geeft ze aan C, die ze weer stort. A -90, B -110. Echter bedenken ze dat dit nogal omslachtig is, en vraagt A aan de bank om deze getallen even rechtstreeks te veranderen.

Nu komt er een run op de bank, A, C en E willen hun geld. De bank kan geen 300 btc uitbetalen, dus klopt de bank bij een andere bank aan, zeg de eurocoin bank. Op de twee huizen onderpand lenen ze 200 btc, en vervolgens betalen ze 300 btc uit. Probleem opgelost.

Dan komt er een slim iemand die zegt, ja, maar dit is het hele probleem: we moeten zorgen dat banken altijd aan alle lopende rekeningen kunnen voldoen; deze bank moet verplicht 300 btc in kas hebben om A, C en E te dekken. Het probleem daarmee is dat dat niet kan, want dan kan de bank nooit een lening verstrekken aan iemand. Zonder leningen is er geen motivatie voor de bank om rente te geven, en is er geen behoefte de bank te gebruiken. Kortom, een economie zonder leningen, met alle gevolgen vandien.

Grappig, toch, dat je zo altijd weer op hetzelfde uitkomt?

[ Voor 72% gewijzigd door Zoijar op 06-04-2013 13:45 ]

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:49
Geen enkele betaalmogelijkheid is 100% veilig, dat risico moet je nemen. Wat mij betreft einde discussie.

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 16:26
De koers lijkt de laatste 12 uur iig weer redelijk gestabliseerd te zijn. Grote schommelingen zijn weer even weg

Verwijderd

boombes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:38:
Ik heb sinds gisteren eindelijk de 1 ghash/s doorbroken hier thuis, 2 videokaarten 7870XT (480mhash/s) en een 7950 520(mhash/s)

[...]

Het is samen 500watt (pc's + andere hardware ex monitor)

[...]

Met de huidige koers en nachtstroom niet meegerekend maak ik dus
2.28 * 105 = 239.4 - 84 = 155 euro per maand winst.
Even inhaken op dit bericht:
Stel dat ik nu een HD7950 zou kopen. Als ik even grof wat dingen aanneem: een verbruik van 350W, de helft van de opbrengst die jij haalt en een stroomprijs van €0,125/kWh (dat is wat ik betaal). Dan kom ik uit op ongeveer €90 winst per maand? Die HD7950 (€240 in de PW) zou ik dan in ~2.5 maand terug hebben verdiend?
Ik zal nooit een hardcore miner worden (al is het natuurlijk wel interessant met zo'n lage stroomprijs) en ik ben ook niet zo'n hardcore gamer dat ik ooit de aanschaf van een HD7950 goed zou kunnen praten. De combinatie lijkt echter wel erg aantrekkelijk, bij de huidige BTC-koers tenminste. Rijk hoef ik er niet van te worden, maar als zo'n GPU zichzelf makkelijk terug kan betalen is het wel het overwegen waard. Of zie ik nu iets over het hoofd?

• wesleytjuh
Ja, de gigantische stijgingen van de difficulty de afgelopen maand, en de aankomende stijgingen. ASICs worden momenteel uitgerold, en dan doet een GPU al helemaal niet meer mee. Het is nu door de explosieve stijging van de koers dat GPU mining weer soort van interessant wordt. 2.5 maand terugverdientijd kun je waarschijnlijk vergeten. De difficulty neemt nu steeds elke 1.5-2 weken enorm toe, daarentegen stijgt de koers nog wel steeds hoger, maar je kunt je afvragen hoe lang dit nog door blijft gaan.

Afbeeldingslocatie: http://bitcoin.sipa.be/speed-small-lin-ever.png

Momenteel haal je de komende 1-1.5 week met de huidige difficulty 0.03BTC per dag binnen. Dat is momenteel 3.3 euro. Energiekosten per dag zijn 0.35*25*0.125 = 1.05, opbrengt per dag 3.3 - 1.05 = 2.25, terugverdientijd = 240 / 2.25 = 107 dagen met de HUIDIGE difficulty en niet te vergeten prijzen.
Over 1 week haal je misschien nog maar 2.5 euro per dag binnen, 2 weken later 2, 2 weken later 1.5 enzovoort.

[ Voor 39% gewijzigd door wesleytjuh op 06-04-2013 14:27 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Verwijderd

Hmm, dat ziet er inderdaad niet gunstig uit. In ongeveer 1,5 maand tijd een verdubbeling van de difficulty, dus ook een halvering van de opbrengst. Dan zit je dus eerder te kijken naar een halve GPU in 3 maanden.. Maar toch, een HD7950 voor €120 is niet verkeerd :9

Ik was eigenlijk nog in de veronderstelling dat die ASIC's nog steeds niet leverbaar waren (en dat het überhaupt de vraag was of ze dat ooit wel zouden zijn), maar dat nieuws stamt ook alweer uit februari. Is het trouwens niet riskant voor het systeem? De kracht is juist de decentrale verwerking van al het betalingsverkeer, maar door de ASIC's gaat de markt steeds meer in handen komen van individuen. Dan zal dus of de waarde van een BTC nog verder omhoog moeten schieten, of het systeem implodeert. Waarschijnlijk allebei, in die volgorde.

• wesleytjuh
Tja je hebt natuurlijk ook nog een leger GPU miners met gratis stroom, een aantal volksstammen met FPGA miners en dan de 1e batch van de avalon miners die verdeeld zijn over vele mensen. Opzich nog spreiding zat. Wat mij betreft zijn die ASICs juist een goede ontwikkeling. Dat maakt het netwerk een stuk sterker tegen blockchain forks, omdat je een gigantische rekenkracht nodig hebt om op 50%+ te komen.

• Caballeros
  • Niet online
Zoijar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:00:

[...]

Tsja, nofi, maar wat moet ik er dan verder nog op zeggen? Ik bedoel, ik kan en wil het wel uitleggen, maar dan roep jij "dat is cargo cult nonsense!" en dan zijn we uitgepraat.
Sorry, ik had inderdaad een dikke knipoog bij cargo-cult moeten zetten.

Ik ben in staat van mening te veranderen, maar niet als iedereen wegkruipt op het moment dat ze aankondigen echt iets te zeggen te hebben.

Voor mij als leek lijkt het er gewoon op dat ze een oud kunstje herhalen omdat dat tijdelijk werkt.
Dan denk ik als leek: kunnen al die geleerde mannen echt niks nieuws verzinnen.

Ik heb me een breuk moeten zoeken naar de oorzaak van de crisis in Cyprus en Griekenland.
En daarna vraag je je af waarom de rekening dan bij de burgers van de EU komt te liggen, dat zijn namelijk niet de mensen die hier profijt en financieel gewin van hebben gehad. Kan geen boek tegen op ;)

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
die heeft z'n bitforce japaleno al
http://www.benl.ebay.be/i...stige&hash=item460e31d496
maar wat ik zie is het ordernummer 21374 en ik was even benieuwd naar het mijne ff gekeken
het is wel ordernummer 100022881 zeker damm ik ga lang moeten wachten
zo lang dat ik het al vergeten zal zijn , spijtig want tegen dan gaat 4500 mhash peanuts zijn denk ik :(

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

iChaos

It's Lupus.

Welke e-wallet raden jullie aan? Een lokale, een app op een Android-toestel, of een online service waar je wallet staat?

• Sissors
  • Niet online
Jace / TBL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:48:
[...]

[...]

Denk je echt dat het voor de gemiddelde persoon een realistisch idee is dat zijn spaargeld op een paar USB stickjes met encryptie staat en dat hij dan met een bootable Linux disc opstart als hij daar wat mee wilt doen? Want dat is de veilige methode om je BTC spaarpot te handhaven.

Oftewel ik zie ook in de hypothetische BTC samenleving (die ik alleen al vanwege de huidige BTC verdeling nooit zie komen), nog nagenoeg exact dezelfde rollen voor banken: Leningen verstrekken en spaarrekening. Voor eenvoudig en veilig betalingsverkeer zorgen, als bitcoin wallet werken, etc.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:16
wesleytjuh schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:29:
Wat mij betreft zijn die ASICs juist een goede ontwikkeling. Dat maakt het netwerk een stuk sterker tegen blockchain forks, omdat je een gigantische rekenkracht nodig hebt om op 50%+ te komen.
Ja maar door het bestaan van de ASIC's is een blockchainfork ook juist makkelijker te realiseren :P
Als alles mee zit (klein beetje onduidelijkheid over) dan komt er in de komende 2 a 3 weken 50 a 60 TH/s bij aan ASIC's,door 1 partij.
Als die kwade bedoelingen zou hebben dan is die blockchainfork zo gemaakt ;)

Mocht je dit momenteel met GPU's moeten realiseren dan wens ik je veel succes om voor 60TH's aan videokaarten te regelen :+

*SmiGueL heeft niets tegen ASIC's hoor, heb toevallig wat shares van deze partij :P

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 06-04-2013 15:37 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Jace / TBL
iChaos schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:55:
Welke e-wallet raden jullie aan? Een lokale, een app op een Android-toestel, of een online service waar je wallet staat?
Een beetje wisselgeld in een online wallet (ik vind zelf blockchain.info/wallet erg prettig werken) en de rest zo:
Sissors schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:58:
Denk je echt dat het voor de gemiddelde persoon een realistisch idee is dat zijn spaargeld op een paar USB stickjes met encryptie staat en dat hij dan met een bootable Linux disc opstart als hij daar wat mee wilt doen? Want dat is de veilige methode om je BTC spaarpot te handhaven.
Dat is precies hoe ik het doe ja. En nee voor de gemiddelde persoon is dat geen optie, maar ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat daar kant en klare oplossingen voor komen.

• nvidia666
"Mocht je dit momenteel met GPU's willen realiseren dan wens ik je veel succes om voor 60TH's aan videokaarten te regelen"

dat zijn 100 7970 X 350 euro dus 35000 euro alleen aan gpu's :)

[ Voor 6% gewijzigd door nvidia666 op 06-04-2013 15:28 ]

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:16
nvidia666 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:28:
dat zijn 100 7970 X 350 euro dus 35000 euro alleen aan gpu's :)
Volgens mij vergeet jij 3 nullen ;)

Met 100.000 kaarten minen zie ik wel als een uitdaging..
Een 35 MegaWatt aansluiting heeft ook niet iedereen thuis liggen :P

[ Voor 36% gewijzigd door SmiGueL op 06-04-2013 15:42 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• RvV
  • Laatst online: 13:35

RvV

Wat ik nog wel een interessante kwestie vind... Waarom zou iemand die Avalon ASICs en Butterfly dozen op de markt willen brengen? Verkopen is dood-zonde omdat ze zichzelf in een week terug verdienen, toch(momenteel)?

Y'24

• Playa del C.
Sissors schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:38:
[...]

Als jij enkel geld op je bankrekening zet wat je wilt overmaken aan iemand kan de overheid er bijzonder weinig 'plunderen'.
We hebben het ook niet over betaalrekeningen, maar over betaal+spaarrekeningen. Dat is in feite wat een BTC-wallet is. Je kan ze altijd splitsen als je wilt, maar een wallet is gewoon voor opslag van de coins. Daarnaast kan je er ook gewoon transacties mee maken. Het plunderen van de overheid gaat gewoon over al jouw vermogen. Officieel hoort BTC daar ook bij, en je moet het dus officieel ook aangeven bij de belastingdienst. Omdat BTC echter anoniem is, wordt daar door criminelen en hobbyisten eigenlijk misbruik van gemaakt.
[...]

En dat is dus pure onzin. Een BTC bank kan net zo goed omvallen als een bank die Euro's, Dollars of welke andere currency dan ook gebruikt. En bij BTCs zal je net zo goed banken hebben als bij Euro's, Dollars, etc.
Een BTC bank kan omvallen ... ja ... maar, er zijn geen BTC banken op dit moment en die zijn in principe niet nodig. Ze zullen ongetwijfeld komen om services te verkopen, maar niemand hoeft iets met banken te doen, zelfs niet als ze nu iemand in Japan iets willen betalen. Dat is HET verschil met de oude financiële wereld. Het was namelijk alleen mogelijk via de banken, die er veel aan verdienden, zonder dat ze eigenlijk iets toevoegden. Ze houden het geld lang vast, om zo zelf de rente op te strijken. Ze vragen transactiekosten, enz.
[...]

En dus? Je punt is? Dat je BTCs kan gebruiken om belasting te ontduiken?
Dat is niet het punt. BTC zijn anoniem, en ik wilde daarmee zeggen, dat dat de reden is waarom het op dat vlak meer te vertrouwen is dan de bankrekeningen, waar de overheden precies van weten wat erop staat. op Cyprus heeft de overheid simpelweg de rekeningen bevroren en later eraf gehaald wat ze wilden.
[...]

Blijkbaar weet je het toch niet waar je het over hebt, als je denkt dat met BTCs een bank ineens niet meer kan omvallen.

Ja je kan BTCs zonder bank direct aan andere overmaken. (Euro's ook via Western Union bijvoorbeeld, maar goed). Maar dat betekend niet dat banken ineens geen rol meer zouden hebben. En dat 'plunderen' waar het over gaat zou toch van een spaarrekening zijn (ik heb iig niet meer dan 100k op mijn betaalrekening, ook niet op spaarrekening maar dat is een ander verhaal). Waarom zou je wel een spaarrekening nodig hebben voor Euro's en niet voor BTC? Beide kan je in een oude sok onder je matras bewaren als je wilt. Voor de gemiddelde persoon zal dat in beide gevallen geen geweldig idee zijn, en je moet ook in beide gevallen nog steeds je vermogensbelasting betalen.
Zoals door anderen ook uitgelegd, zo is het niet. Een BTC-wallet kan je heel simpel maken en beveiligen. Natuurlijk is het niet meteen handig voor de ouderen of digibeten, maar BTC is daar ook nog niet klaar voor. Op den duur verwacht ik wel dat hier inderdaad services voor worden bedacht, waarbij een soort alles-in-één pakket komt met een duidelijke interface. Het is in ieder geval vele malen veiliger en efficiënter dan cash geld opslaan.

Ik stop zelf hiermee deze discussie, die ik eigenlijk niet eens wilde voeren. Zoals eerder gezegd, je moet je echt meer verdiepen in de werking van de BTC-economie, je zegt te veel dingen die niet of niet helemaal kloppen. Het lijkt er nu erg op dat je je eerdere (foute) aannames niet wilt veranderen en jezelf maar probeert te verdedigen.

• Playa del C.
RvV schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:28:
Wat ik nog wel een interessante kwestie vind... Waarom zou iemand die Avalon ASICs en Butterfly dozen op de markt willen brengen? Verkopen is dood-zonde omdat ze zichzelf in een week terug verdienen, toch(momenteel)?
Sommigen beweren dat een bedrijf die ASICs verkoopt, in ieder geval zelf niet het risico loopt dat BTC sterk in waarde dalen. Ze maken een product, verkopen het en hebben meteen hun winst.

Aan de andere kant kan ik mij goed voorstellen dat ze zelf die machines zo lang mogelijk zelf laten minen, de BTC bewaren, en dan de machines alsnog verkopen. Dan hebben ze winst en alsnog heel veel BTC achter de hand ... het blijft een vreemde zaak. Om deze reden hebben ook veel kopers van ASICs het idee dat ze wel een werkende ASIC krijgen, maar dat tegen die tijd het minen al niet meer rendabel is, omdat BFL eerst zelf de machines gebruikt totdat ze weinig tot niks meer opbrengen (doordat de difficulty stijgt, enz.)

• nvidia666
SmiGueL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:28:
[...]

Volgens mij vergeet jij 3 nullen ;)

Met 100.000 kaarten minen zie ik nog wel als een uitdaging :P
Een 35 MegaWatt aansluiting heeft ook niet iedereen thuis liggen :P
azo nu valt mijn euro het is Thash en niet Ghash sorry :P

• RvV
  • Laatst online: 13:35

RvV

Playa del C. schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:33:
[...]

Sommigen beweren dat een bedrijf die ASICs verkoopt, in ieder geval zelf niet het risico loopt dat BTC sterk in waarde dalen. Ze maken een product, verkopen het en hebben meteen hun winst.

Aan de andere kant kan ik mij goed voorstellen dat ze zelf die machines zo lang mogelijk zelf laten minen, de BTC bewaren, en dan de machines alsnog verkopen. Dan hebben ze winst en alsnog heel veel BTC achter de hand ... het blijft een vreemde zaak. Om deze reden hebben ook veel kopers van ASICs het idee dat ze wel een werkende ASIC krijgen, maar dat tegen die tijd het minen al niet meer rendabel is, omdat BFL eerst zelf de machines gebruikt totdat ze weinig tot niks meer opbrengen (doordat de difficulty stijgt, enz.)
Precies, dat laatste. Die dozen zijn allemaal niet leverbaar. Of pas leverbaar half april of mei, en tegen die tijd is er al zo gigantisch veel binnen geharkt, als de koers gaat zakken gaan ze pas daadwerkelijk in de verkoop ofzo. Inderdaad een beetje vreemde zaak.

Y'24

• nvidia666
probeert hij z'n asic te verkopen terwijl hij hem nog niet heeft of ben ik verkeerd ?

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

nvidia666 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:45:
probeert hij z'n asic te verkopen terwijl hij hem nog niet heeft of ben ik verkeerd ?
dessen Pre-Order Platz : 21374

Dat is correct gezien, hij verkoopt een order-nummer, geen daadwerkelijk product.

• Sissors
  • Niet online
Playa del C. schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:30:
[...]

We hebben het ook niet over betaalrekeningen, maar over betaal+spaarrekeningen. Dat is in feite wat een BTC-wallet is. Je kan ze altijd splitsen als je wilt, maar een wallet is gewoon voor opslag van de coins. Daarnaast kan je er ook gewoon transacties mee maken. Het plunderen van de overheid gaat gewoon over al jouw vermogen. Officieel hoort BTC daar ook bij, en je moet het dus officieel ook aangeven bij de belastingdienst. Omdat BTC echter anoniem is, wordt daar door criminelen en hobbyisten eigenlijk misbruik van gemaakt.
Ik dacht dat je het over Cyprus had met 'plunderen' van de overheid. Maar het is dus gewoon ordinaire belastingontduiking waarvoor je BTC wilt gebruiken. Ja dat zal echt een gouden toekomst hebben, een munteenheid waarvan je één van de grootste voordelen vindt dat je makkelijker belasting kan ontduiken. En als we allemaal dat gaan doen, denk je dan niet dat andere belastingen gewoon hoger worden ter compensatie...

Redelijk triest iig.
Een BTC bank kan omvallen ... ja ... maar, er zijn geen BTC banken op dit moment en die zijn in principe niet nodig.
Gewone banken zijn in principe ook niet nodig. Zelfde verhaal als bij BTC, en dan voegen we Western Union toe om geld over te maken. Tada, geen banken meer nodig. En toch zijn ze er. Omdat ze nog heel veel andere rollen hebben behalve puur geld overmaken.
Zoals door anderen ook uitgelegd, zo is het niet. Een BTC-wallet kan je heel simpel maken en beveiligen.
En zoals door mij (en andere) is uitgelegd, een encrypted USB stick + bootable Linux is niet heel simpel voor de gemiddelde persoon. Tuurlijk zullen er kant en klare oplossingen komen als BTC zou doorbreken, zoals banken...

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 06-04-2013 17:08 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:49
Heren (of dames)

Mag ik hier enkele mining gerelateerde vraagjes stellen? Stel dat je een locatie hebt waar je voor een flat rate elektriciteit mag gebruiken (huiselijk natuurlijk). Loont het dan nog steeds in deze tijden met de huidige moeilijkheidsgraad om een simpel PC'tje met een HD 5850 neer te zetten en deze te laten minen?

Of is het sap het persen niet waard en gaat het veel te traag gaan?

Waarom vraag ik het: ik heb toevallig nog zo een kaartje liggen (en thuis nog wel een ouder exemplaar) en ik wil met minimale CAPEX-kosten aan het minen beginnen... Opex is niet van belang...

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 06-04-2013 17:16 ]

• wesleytjuh
Eigenlijk simpel zelf uit te rekenen, maargoed komtie:
HD5850 doet ~350mHash/s, dat is 0.02 BTC per dag, met de HUIDIGE difficulty. Komt neer op 2.2 euro per dag met de HUIDIGE koers. Mocht je de hardware hebben staan kun je het natuurlijk altijd doen, maar als je het moet aanschaffen zou ik het zeker afraden. Klinkt leuk, 60 euro per maand, maar binnen 2 weken wordt de difficulty weer flink omhoog aangepast, en dan is het alweer wat minder per dag, 2 weken later weer, en 2 weken later weer. Buiten de difficulty om kan je absoluut niet verwachten dat de koers zo hoog als nu blijft staan, en wie weet tot hoever hij kan gaan zakken de komende tijd. Een voordeel van een crash, de difficulty zal niet zo hard meer stijgen }:O

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 06-04-2013 17:24 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:49
Nou ik had die berekening zelf ook al even gedaan, maar ik vroeg me gewoon af, met die ASIC-bakjes die hier voorbij komen en het feit dat die kaart misschien wat outdated is, dat het gewoon niet rendabel is om zoiets te laten draaien...

Verwijderd

Hoe kan iets niet rendabel zijn als het draaien je niks extra kost? Gewoon doen en genieten van die paar tientjes die je binnen kunt harken voordat GPU-mining niks meer oplevert. En mocht de koers hard crashen zou ik je BTC bewaren tot er weer een Europees land met bankproblemen zit ;)

• wesleytjuh
een HD5850 is wel een van de meest ideale kaarten om te minen. Daar was een aantal jaren echt een enorme run op. Laag stroomverbruik, toentertijd goedkoop en aardig wat Mhash/s. Zolang je er niks voor hoeft te kopen/betalen, gewoon doen inderdaad.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zit gigantisch hard aan te kloten met m'n setup. Ben bij BTCGuild gegaan, account gemaakt, GUIMiner en Bitcoin-QT geïnstalled en uitgepakt. Vanuit het logboek zie ik dit terugkomen:
2013-04-06 18:30:50: Listener for "Default": 06/04/2013 18:30:50, ADL_Adapter_Active_Get failed, cutoff temperature disabled for 0:0:Tahiti
2013-04-06 18:30:50: Listener for "Default": Traceback (most recent call last):
2013-04-06 18:30:50: Listener for "Default": File "poclbm.py", line 78, in <module>
2013-04-06 18:30:50: Listener for "Default": File "OpenCLMiner.pyo", line 100, in initialize
2013-04-06 18:30:50: Listener for "Default": File "OpenCLMiner.pyo", line 129, in __init__
2013-04-06 18:30:50: Listener for "Default": TypeError: 'NoneType' object has no attribute '__getitem__'
2013-04-06 18:30:56: Listener for "Default" shutting down
Drivers zijn volgens mij up to date, OpenCL heb ik erop gezet met AMD APP SDK voor de zekerheid voor m'n 7950, Windows 7... wat gaat hier verkeerd? :S
Blijft staan op Connecting... en connection problems. Google helpt me echt niet verder in deze. Balen!

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 06-04-2013 18:37 ]

• Playa del C.
Sissors schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:05:
[...]

Ik dacht dat je het over Cyprus had met 'plunderen' van de overheid. Maar het is dus gewoon ordinaire belastingontduiking waarvoor je BTC wilt gebruiken. Ja dat zal echt een gouden toekomst hebben, een munteenheid waarvan je één van de grootste voordelen vindt dat je makkelijker belasting kan ontduiken. En als we allemaal dat gaan doen, denk je dan niet dat andere belastingen gewoon hoger worden ter compensatie...

Redelijk triest iig.
Wat je hier nu allemaal weer bij verzint is echt raar. Je laat alleen maar meer en meer zien dat je er werkelijk weinig van begrijpt. Verdiep je dus eerst en lees mijn opmerkingen goed. Daarnaast vind ik je manier van discussieren niet eerlijk, je zegt allerlei dingen alsof het mijn meningen zijn. Waar heb ik gezegd dat één van de grootste voordelen van BTC makkelijker belasting ontduiking is?

Ik ontduik geen belasting en er zijn geen BTC banken. Punt.
Bitcoins zijn wat DAT betreft dus veiliger dan euro's op een spaarrekening bij een bank die een kans heeft om om te vallen. Dat laatste was de stelling om mee te beginnen en die stelling klopt, ondanks dat jij dacht dat het niet zo was. Eventuele BTC banken (die jij er bij hebt verzonnen) zullen als ze later eventueel er komen, niet nodig zijn voor het bewaren van BTC.

Het veilig bewaren van BTC is nu nog omslachtig, maar zeker niet moeilijk. Met een positieve blik kun je wel bedenken dat dit in de toekomst opgelost zal worden door een betere wallet-applicatie.

• wesleytjuh
Er komen steeds meer hardware wallet ontwikkelingen, waardoor het in de toekomst zelfs voor de digibeet makkelijk kan zijn om bitcoins veilig op te slaan. Er zijn zoveel toepassingen voor bitcoin in de toekomst, waar het systeem ondersteuning voor heeft. Dat nog niet elke toepassing compleet uitgewerkt is is logisch voor een systeem van deze orde, dat kost gewoon vele jaren. En wellicht gaan alle zwart kijkers dan ook eens inzien dat er ook positieve toepassingen aan het systeem zijn, ipv te denken dat enkel belasting onderduiking een voordeel is.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 15:09
Hoe werkt dat eigenlijk op zo'n exchange? Je plaatst bijv een sell order voor x aantal bitcoins voor prijs y per stuk en dan komt die op de sell order lijst te staan. Hoe lang blijft zo'n order staan als je coins niet worden verkocht?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

leecher schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:57:
Hoe werkt dat eigenlijk op zo'n exchange? Je plaatst bijv een sell order voor x aantal bitcoins voor prijs y per stuk en dan komt die op de sell order lijst te staan. Hoe lang blijft zo'n order staan als je coins niet worden verkocht?
Die blijft dan staan tot je 'm annuleert.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zag eens zo'n overzicht van nVidia en AMD kaarten en hoeveel hashes ze ongeveer halen. Wie weet waar dat ookalweer stond?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ah, ik hoef er dus nog steeds niet aan te beginnen met mijn nieuwe nVidia :D

GTX 660 Ti, ik vond dat ie zo relaxed snel was in spelletjes, ik dacht misschien kan ik ook wel wat LTC minen.

edit:
Alhoewel, als ik naar de Mhash per joule (van gelijkende kaarten) kijk, dan is ie niet eens zo heel slecht.

1 Mhash/J is 3,6 Ghash/kWh
On average, one share will be found for every 2^32, or 4.295 billion, hashes calculated.
oftewel 0,837 share per kWh, ongeveer een share per 28 cent? Als hier al iets van klopt dan ben ik iig te noob om uit te vogelen hoeveel dat waard is in BTC of LTC.

[ Voor 59% gewijzigd door Sando op 06-04-2013 21:21 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• wesleytjuh
nVidia kan je inderdaad niks mee wat betreft minen, maar wellicht werkt het met LTC wel beter? Die lijst uit die link is gebaseerd op BTCs minen. Dat gaat net wat anders dan LTC, en gebruikt ook een ander algoritme.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oh ik wist niet dat het ook anders was. Ik dacht dat het gewoon een fork was van een slimme programmeur (omdat de eerste altijd begint met een leuke hoeveelheid valuta), waar anderen dan weer dankbaar gebruik van maken. :)

Maar dan klopt het sommetje in mijn edit dus niet voor LTC.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 15:09
Iemand hier die zijn centjes verdient door gebruik te maken van het verschil in waarde op gox en btce?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

leecher schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:48:
Iemand hier die zijn centjes verdient door gebruik te maken van het verschil in waarde op gox en btce?
Heb er wel naar gekeken maar het leek me nogal een gedoe om USD op BTC-e te krijgen.

Verwijderd

Het lijkt inderdaad erg lastig om dollars or euro's om te zetten naar bitcoin. Andersom is misschien wat makkelijker. In de paar minuten die ik heb uitgetrokken om mijzelf te informeren blijkt het tot wel een week te kunnen duren voor je bitcoin hebt nadat je je euro's hebt ingeleverd. Niet handig bij de sterk wisselende koers. Maar als iemand een snelle manier weet om te wisselen dan hoor ik dat graag.

• Killerbug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 16:08
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:04:
Het lijkt inderdaad erg lastig om dollars or euro's om te zetten naar bitcoin. Andersom is misschien wat makkelijker. In de paar minuten die ik heb uitgetrokken om mijzelf te informeren blijkt het tot wel een week te kunnen duren voor je bitcoin hebt nadat je je euro's hebt ingeleverd. Niet handig bij de sterk wisselende koers. Maar als iemand een snelle manier weet om te wisselen dan hoor ik dat graag.
Heb zelf 1,5 week terug bitcoins besteld op: https://bitonic.nl/index
Ik had ze in een paar minuten op mijn wallet staan.

Helaas doet verkopen het niet :/

[ Voor 3% gewijzigd door Killerbug op 07-04-2013 14:31 ]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Killerbug schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:30:
[...]

Heb zelf 1,5 week terug bitcoins besteld op: https://bitonic.nl/index
Ik had ze in een paar minuten op mijn wallet staan.

Helaas doet verkopen het niet :/
Ja, maar dan betaal je de hoofdprijs, is duurder dan welke exchange dan ook. Het ging nu juist om het goedkoop inkopen op BTC-e en verkopen op Mt.Gox. Daarnet kon je voor $138 coins kopen op BTC-e en verkopen voor $150 op Mt.Gox. $12 winst per bitcoin (excl. fees). :P

• Killerbug
Iemand ervaring met https://bitcoin-24.com ?
Ik wil graag mijn bitcoins snel kunnen verkopen :9

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Killerbug schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:41:
Iemand ervaring met https://bitcoin-24.com ?
Ik wil graag mijn bitcoins snel kunnen verkopen :9
Wat wil je weten? Als het gaat om snel je geld te hebben, vergeet dat maar. Heb daar op 2-4 een withdrawal gedaan van EUR naar mijn rekening, maar die transactie is nog niet eens verwerkt bij btc24. :/

• Killerbug
Ah das jammer :(

Verwijderd

Als er echt zo makkelijk geld te verdienen zou zijn door te handelen tussen BTC-e en Mt.Gox had iemand anders dat allang gedaan ;) Eigenlijk is het idioot dat het zo lastig is om USD in exchanges te krijgen. PayPal moet weer eens moeilijk doen natuurlijk, terwijl het ze geen ruk uit zou moeten maken of ik Bitcoins of Chinese troep koop met mijn geld..

Grappig trouwens: daarnet hadden we een BTC-block gevonden in de pool in 23 seconden. Jammer dat mijn HD5770 niet snel genoeg was, heb helemaal niks gekregen :')

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 15:28 ]

• Jace / TBL
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:26:
PayPal moet weer eens moeilijk doen natuurlijk, terwijl het ze geen ruk uit zou moeten maken of ik Bitcoins of Chinese troep koop met mijn geld..
Jawel, hoe meer Chinese troep er wordt verhandeld, hoe beter voor hun (want zij verdienen aan het betalingsverkeer). Terwijl hoe meer Bitcoins er worden verhandeld, hoe slechter voor hun (want concurrent).

PayPal is het maar om één ding te doen: zoveel mogelijk geld uit onze zakken kloppen, en dan zullen ze het zeker niet nalaten om hun machtspositie op online betalingsverkeer te misbruiken om hun eigen belang veilig te stellen. Nog een reden waarom ik hoop dat Bitcoin nog veel verder gaat groeien: het zaagt de stoelpoten on dat soort graaiende ratten vandaan.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Iemand suggesties en tips in verband met litecoin mining en handel?
Ik wil wat litecoins hebben om als leverage te bebruiken bij het short selling van bitcoins.
Met USD/LTC USD/BTC en BTC/LTC is dat een stuk veiliger te doen dan op trading sites ... waarvan bitcoinica bijvoorbeeld niet echt een voorbeeld was ...

Heb nu bijna 3000 USD in bitcoins short verkocht aan een gemiddelde prijs van 139 usd/btc
Over een periode van de komende 6 maanden ...
Dus als het nu zo door blijft stijgen zonder een redelijke koersval onder de 139 dan kan ik flink wat verliezen.
Maar ja, dat is het risico natuurlijk. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Kain_niaK op 07-04-2013 15:46 ]

• Jace / TBL
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:04:
Het lijkt inderdaad erg lastig om dollars or euro's om te zetten naar bitcoin.
Ik zie het probleem niet zo: maak geld over naar bitstamp (of een andere fatsoenlijke exchange, beter geen MtGox) en plaats een order. Als je de huidige prijs biedt heb je ze meteen, en anders blijft de order staan totdat iemand ze voor jouw prijs kwijt wil.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:48
Kain_niaK schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:43:
Iemand suggesties en tips in verband met litecoin mining en handel?
Ik wil wat litecoins hebben om als leverage te bebruiken bij het short selling van bitcoins.
Met USD/LTC USD/BTC en BTC/LTC is dat een stuk veiliger te doen dan op trading sites ... waarvan bitcoinica bijvoorbeeld niet echt een voorbeeld was ...

Heb nu bijna 3000 BTC short verkocht aan een gemiddelde prijs van 139 usd/btc
Over een periode van de komende 6 maanden ...
Dus als het nu zo door blijft stijgen zonder een redelijke koersval onder de 139 dan kan ik flink wat verliezen.
Maar ja, dat is het risico natuurlijk. :)
Guiminer scrypt voor het minen van litecoins met GPU.
Harware comparison voor het minen van litecoins. Is minder uitgebreid dan voor Bitcoins.
Ik weet niet wat voor informatie je eventueel nog meer zocht?

[ Voor 1% gewijzigd door krijn1985 op 07-04-2013 21:07 . Reden: verkeerde link ]

• Kain_niaK

Kain_niaK

Sites met het meeste volume om ze te kopen/verkopen.
Ik heb ook nog flink wat van die linden dollars van virwox.com, daar moet ik ook nog eens iets mee gaan doen.

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:48
Daar kan ik je denk ik niet bij helpen. Ik heb daar zelf nog geen ervaring mee en ook niet zoveel onderzoek gedaan. LTC kan je op btc-e.com wel verhandelen.

• Apie!

Apie!

Ik moet zeggen dat ik al dat 'verify-en' op die sites toch wel eng vind. Je moet een kopie van je paspoort plus NAW + bankgegevens + de rest ophoesten om je te verifieren. Op zich snap ik da wel, maar ihkv identity theft vind ik dat nogal scary. Dat staat daar ergen in het buitenland opgeslagen en niemand die er op toeziet dat er geen misbruik van wordt gemaakt. Dat vind ik dan wel weer een nadeel van het huidige Bitcoinsysteem.

Blown past falling sands

• Jace / TBL
Apie! schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:02:
Ik moet zeggen dat ik al dat 'verify-en' op die sites toch wel eng vind. Je moet een kopie van je paspoort plus NAW + bankgegevens + de rest ophoesten om je te verifieren. Op zich snap ik da wel, maar ihkv identity theft vind ik dat nogal scary. Dat staat daar ergen in het buitenland opgeslagen en niemand die er op toeziet dat er geen misbruik van wordt gemaakt. Dat vind ik dan wel weer een nadeel van het huidige Bitcoinsysteem.
Nee, nee, nee! :'( Dat heeft juist geen reet met Bitcoin (of "het Bitcoinsysteem") te maken, dat zijn puur die sites zelf die dat soort onzinregels verzinnen!

En er zijn zat exchanges waarbij dat helemaal niet hoeft! Dit is nou precies een reden waarom ik nooit Mt.Gox gebruik, die onzinnige identificatieplicht!

Ga naar bitstamp.net, maak anoniem een account aan (alleen een email nodig, desgewenst fake, en kan ook via TOR als je echt paranoia bent) en hup, bitcoins kopen maar. En zo zijn er meer. Met bitcoin.de ook goeie ervaring, daar maak je zelfs geld rechtstreeks over naar de verkoper dus dan zit die exchange er helemaal niet meer tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jace / TBL op 07-04-2013 16:06 ]

• Apie!

Apie!

Haha, ik dacht nog :" Moet ik ipv Bitcoinsysteem niet Bitcoinklimaat/omgeving oid gebruiken?"

Bij welke exchanges hoef je niet te verifyen dan, want elke waarbij ik me tot nu toe heb regeistreerd kom ik elke keer die teleurstelling tegen :/ Bitstamp en bitcoin-24 gebruik ik al, maar wil graag meer opties.

Edit: goed om te zien dat ik niet de enige ben die zich daar druk om maakt btw :)

[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 07-04-2013 16:12 ]

Blown past falling sands

• Playa del C.
Jace / TBL schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:05:
[...]

Nee, nee, nee! :'( Dat heeft juist geen reet met Bitcoin (of "het Bitcoinsysteem") te maken, dat zijn puur die sites zelf die dat soort onzinregels verzinnen!

En er zijn zat exchanges waarbij dat helemaal niet hoeft! Dit is nou precies een reden waarom ik nooit Mt.Gox gebruik, die onzinnige identificatieplicht!

Ga naar bitstamp.net, maak anoniem een account aan (alleen een email nodig, desgewenst fake, en kan ook via TOR als je echt paranoia bent) en hup, bitcoins kopen maar. En zo zijn er meer. Met bitcoin.de ook goeie ervaring, daar maak je zelfs geld rechtstreeks over naar de verkoper dus dan zit die exchange er helemaal niet meer tussen.
Er is ook een andere kant. Ik vertrouw zelf sites die juist wel met verificatie en een hogere fee werken, meer dan de goedkope sites. Je kan daar meer veiligheid en duurzaamheid verwachten.

• Jace / TBL
Apie! schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:08:
Haha, ik dacht nog :" Moet ik ipv Bitcoinsysteem niet Bitcoinklimaat/omgeving oid gebruiken?"

Bij welke exchanges hoef je niet te verifyen dan, want elke waarbij ik me tot nu toe heb regeistreerd kom ik elke keer die teleurstelling tegen :/ Bitstamp en bitcoin-24 gebruik ik al, maar wil graag meer opties.

Edit: goed om te zien dat ik niet de enige ben die zich daar druk om maakt btw :)
btc-e.com en bitcoin-24.com? Zelf geen praktijkervaring mee maar ik heb begrepen dat het daar ook niet hoeft.

• Jace / TBL
Playa del C. schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:19:
Er is ook een andere kant. Ik vertrouw zelf sites die juist wel met verificatie en een hogere fee werken, meer dan de goedkope sites. Je kan daar meer veiligheid en duurzaamheid verwachten.
Hoe komt een identificatieplicht mijn veiligheid ten goede?

Maar goed, voor ieder wat wils. Ik denk alleen: voor het handelen met BTC zijn helemaal geen persoonsgegevens nodig, dus wat moet zo'n bedrijf er dan mee. Kleine vage exchanges zou ik ook niet snel aan beginnen, maar bitstamp.net en bitcoin.de zijn redelijk grote spelers inmiddels.

En wat veiligheid en duurzaamheid betreft.. Je weet dat Mt.Gox al eens gehackt is, in tegenstelling tot bitstamp.net en bitcoin.de bijvoorbeeld? En duurzaamheid: Mt.Gox was vorige week superslecht bereikbaar, veel vertraagde orders, etc.

Dat Mt.Gox de grootste is maakt ze nog bepaald niet automatisch de beste. Daarnaast vind ik het sowieso niet goed (en niet in lijn met de filosofie achter Bitcoin) dat één partij zo groot wordt dat ze zoveel invloed krijgen.

• Apie!

Apie!

Bitcoin-24.com inderdaad niet, maar daar zit een limiet op hoeveel je via Sofort payment kan storten. Eerst €50 en daarna €500.
Het lastige van btc-e.com vind ik weer dat je om Euro's/Dollars te storten, gebruik moet maken van Okpay. Bij Okpay moet je weer...juist identificeren om gebruik te maken van Sofort payment...

Blown past falling sands

• sypie
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:21:
Gisteravond me wezenloos gezocht naar servers waar ik ElectrumLitecoin mee kon laten verbinden. Geen werkende server kunnen vinden. Of ik doe iets verkeerd (niet onmogelijk natuurlijk) of het is écht lastig om te vinden.
Het blijkt dat er geen Electrum servers draaien waardoor geen enkele verbinding gelegd kan worden. Litecoin-QT doet het wél, net als de Bitcoin-QT.

Nu eens kijken hoe snel en waar de LTC gekocht kan worden.

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-10 10:55
Ik heb op mt gox nog niks hoeven opsturen en mij btc verkopen en de euro's naar mijn rekening overschrijven is allemaal goed gegaan. Ik kan alleen niet meer dan 1000btc per maand verhandelen.

*niet dat ik dat zou kunnen*

[ Voor 7% gewijzigd door boombes op 07-04-2013 16:38 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jammer dat veel van de modernere clients niet op Linux werken. En dan bedoel ik bijvoorbeeld Cuda Miner. Versies van dit jaar willen niet compileren op Linux, alleen op Windows?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• wesleytjuh
Jace / TBL schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:25:
[...]

Hoe komt een identificatieplicht mijn veiligheid ten goede?

Maar goed, voor ieder wat wils. Ik denk alleen: voor het handelen met BTC zijn helemaal geen persoonsgegevens nodig, dus wat moet zo'n bedrijf er dan mee. Kleine vage exchanges zou ik ook niet snel aan beginnen, maar bitstamp.net en bitcoin.de zijn redelijk grote spelers inmiddels.

En wat veiligheid en duurzaamheid betreft.. Je weet dat Mt.Gox al eens gehackt is, in tegenstelling tot bitstamp.net en bitcoin.de bijvoorbeeld? En duurzaamheid: Mt.Gox was vorige week superslecht bereikbaar, veel vertraagde orders, etc.

Dat Mt.Gox de grootste is maakt ze nog bepaald niet automatisch de beste. Daarnaast vind ik het sowieso niet goed (en niet in lijn met de filosofie achter Bitcoin) dat één partij zo groot wordt dat ze zoveel invloed krijgen.
Is het niet zo dat MTGox die gegevens MOET hebben voor de SEPA overschrijvingen naar de Europese banken? Enkel bij de Europese rekeninghouders is het nodig om je gegevens op te sturen. Bij de overige rekeninghouders hoeft dat pas vanaf hogere bedragen per maand. Als ik het niet verkeerd heb was er om deze reden ook een aantal weken niet mogelijk om vanuit Europa geld op MTGox te krijgen in 2011.

Buiten dat, ik heb het meeste vertrouwen in MTGox. Zij staan al sinds het begin in het middelpunt van alle aanvallen op de verschillende exchanges, en hebben die tot nu toe prima doorstaan. Enkel in 2011 ging het fout, maar dat is uiteindelijk allemaal netjes opgelost. Verder kun je alles daar goed beveiligingen dmv Yubikeys en andere dubbele verificatiemethodes. Als je hoort hoe vaak er wel weer niet eens een andere exchange gehackt is, en iedereen zijn BTC kwijt is, dan blijf ik wel bij MTGox. Inderdaad hogere fee's, maar ook een stuk meer vertrouwen.

Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.