Hoe komt het dat jullie dan al in de Ghashes/s zitten terwijl ik niet hoger als 5Mhashes/s kom?Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:00:
[...]
Maar die is voorlopig nog niet uitgebracht, als het al geen vaporware blijkt, dus lekker doorminen maar.
Verwijderd
Volgens deze site zou je toch 180-190 Mhash/s moeten kunnen halen met een 6770?mrbeastnl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:00:
[...]
Hoe komt het dat jullie dan al in de Ghashes/s zitten terwijl ik niet hoger als 5Mhashes/s kom?
Zie BF labs voor Ghash/s apparaten, vooral de pre-order sectie rechts, waar we op wachten. Mooi dat ze nu ook paypal accepteren, hadden ze dat maar eerder gedaan, dan had ik eerder een 40Ghash/s SC genomen, ipv van (intussen) 6 jalapenos.
Ik wil graag 1 of 2x de SC 40 Ghash/s, maar op mijn e-mail van 4 dagen terug nog steeds geen reply..Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:45:
[...]
Volgens deze site zou je toch 180-190 Mhash/s moeten kunnen halen met een 6770?
Zie BF labs voor Ghash/s apparaten, vooral de pre-order sectie rechts, waar we op wachten. Mooi dat ze nu ook paypal accepteren, hadden ze dat maar eerder gedaan, dan had ik eerder een 40Ghash/s SC genomen, ipv van (intussen) 6 japalenos.
Misschien dat ik je vraag kan beantwoorden aangezien ik recent 3x SC Single heb besteld. Ga er namelijk maar van uit dat je of geen antwoord krijgt of pas na 2 weken.ThinClientQ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:02:
[...]
Ik wil graag 1 of 2x de SC 40 Ghash/s, maar op mijn e-mail van 4 dagen terug nog steeds geen reply..
Heb je misschien alwat technische details? Zit je bestelling bij de 'eerste' levering?Grouver schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:09:
[...]
Misschien dat ik je vraag kan beantwoorden aangezien ik recent 3x SC Single heb besteld. Ga er namelijk maar van uit dat je of geen antwoord krijgt of pas na 2 weken.
Tell me more!
1) Er zijn nog geen technische details bekend. Dit wordt pas vlak voor dat er geleverd gaat worden bekend gemaakt.ThinClientQ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:15:
[...]
Heb je misschien alwat technische details? Zit je bestelling bij de 'eerste' levering?
Tell me more!
2) Hoeveel leveringen (batches) er komen is nog niet bekend.
De verzend datums (shipping targets) wordt pas doorgegeven in Oktober.
Verwijderd
Ze worden overstelpt met vragen, reken op minstens een week voor je antwoord krijgt.
Als we een lijstje maken met hoeveelheid/order nr. kunnen we inschatten waar we ongeveer in de rij staan?
besteld 02-08
betaald 02-08 bankoverschrijving
hoeveelheid 4X jalapeno
order nr. 43xx
besteld 05-08
betaald 05-08 paypal
hoeveelheid 2X jalapeno
order nr. 45xx
Als we een lijstje maken met hoeveelheid/order nr. kunnen we inschatten waar we ongeveer in de rij staan?
besteld 02-08
betaald 02-08 bankoverschrijving
hoeveelheid 4X jalapeno
order nr. 43xx
besteld 05-08
betaald 05-08 paypal
hoeveelheid 2X jalapeno
order nr. 45xx
besteld 12-07
betaald 18-07 paypal
hoeveelheid 1x jalapeno
order nr. 3169
het ziet er dus naar uit dat ze in de tijd van 12 juli tot 5 augustus ruim 1400 bestellingen binnen hebben gekregen.
betaald 18-07 paypal
hoeveelheid 1x jalapeno
order nr. 3169
het ziet er dus naar uit dat ze in de tijd van 12 juli tot 5 augustus ruim 1400 bestellingen binnen hebben gekregen.
Het grootte deel van deze orders zijn nep orders.
Deze worden gesubmit maar niet betaald.
Dat zou anders namelijk betekenen dat ze 50 orders op een dag krijgen.
Dit om het grootte deel van de mensen af te schrikken en te weerhouden van het kopen van een ASIC.
Dit om het grootte deel van de mensen af te schrikken en te weerhouden van het kopen van een ASIC.
Verwijderd
En hoe kom je aan die wetenschap?Grouver schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:04:
Het grootte deel van deze orders zijn nep orders.
Ik mag aannemen dat je wel gelijk moet betalen? Of niet?Grouver schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:45:
[...]
1) Er zijn nog geen technische details bekend. Dit wordt pas vlak voor dat er geleverd gaat worden bekend gemaakt.
2) Hoeveel leveringen (batches) er komen is nog niet bekend.
De verzend datums (shipping targets) wordt pas doorgegeven in Oktober.
Of dit feiten zijn durf ik niet te zeggen.
Maar mijn (en niet alleen mijn) verstand kan er niet bij dat er 50 orders elke dag sinds de pre-order launch worden geplaatst. Aangezien mensen hun aankoop baseren op data wat nu op het forum geplaatst worden en zo hun berekeningen maken is het aannemelijk dat er groepen mensen zijn die nep orders plaatsen zonder te betalen. Dit kan namelijk en is recent bekend gemaakt op het forum.
Ook zijn er groepen mensen die gewoon even voor de lol kijken wat er gebeurd als je een order plaatst.
Zonder te betalen uiteraard.
Yep, je moet wel direct betalen. Mits je met Bitcoins betaald.ThinClientQ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:19:
[...]
Ik mag aannemen dat je wel gelijk moet betalen? Of niet?
[ Voor 15% gewijzigd door Grouver op 06-08-2012 19:31 ]
Verwijderd
Je moet altijd direct betalen, of dat nou met bitcoins, paypal of per bankoverschrijving gaat. Alleen krijg je per bank wat langer respijt. Anders wordt je order gecanceld, al duurt dat even want die (1-vrouws?) administratie trekt het nauwelijks, orders beantwoorden gaat echter wel voor het beantwoorden van vragen heb ik ervaren.Grouver schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:19:
[...]
Of dit feiten zijn durf ik niet te zeggen.
Maar mijn (en niet alleen mijn) verstand kan er niet bij dat er 50 orders elke dag sinds de pre-order launch worden geplaatst. Aangezien mensen hun aankoop baseren op data wat nu op het forum geplaatst worden en zo hun berekeningen maken is het aannemelijk dat er groepen mensen zijn die nep orders plaatsen zonder te betalen. Dit kan namelijk en is recent bekend gemaakt op het forum.
Ook zijn er groepen mensen die gewoon even voor de lol kijken wat er gebeurd als je een order plaatst.
Zonder te betalen uiteraard.
[...]
Yep, je moet wel direct betalen. Mits je met Bitcoins betaald.
Dus zoals je zelf al zegt zullen er mensen zijn die wel een order plaatsen maar niet doorzetten, en die ordernummers vervallen = ik sneller aan de beurt. 50 orders per dag is niks, aangezien BF als enige nu pre-orders van asics aanneemt?
Vanaf $149,-, da's toch peanuts? Veel orders zijn voor meerdere apparaten tegelijk, trouwens. En het ordernummer is niet het aantal nieuwe bestellingen, want het begin van die getallenreeks was ook al voor eerdere modellen ingezet. Dacht ik.
EDIT: schiet me te binnen dat een dag na mijn bestelling met overschrijvingsoptie als keuze, ik een verzoek kreeg om screenshots van mijn overboeking te emailen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 21:57 ]
Ik lees overal voor CF HD5870 dat je daar minimaal 600Watt voor nodig hebt, maar ik heb dat dus in mijn PC en een HD6950 en ik trek net aan 600Watt 
Haal met die 3 kaarten 1150 Mhash/h (Licht OCed naar 930Mhz voor de 5870's en 900Mhz voor de 6950)...
Ik zit trouwens in de slush pool maar aan het begin van de ronde staat er altijd een heel laag 'estimated reward' maar later stijgt dat altijd (verdubbeld bijna), Waarom zou ik op het begin minder bijdragen dan later (verhoudingsgewijs)? Gaat niet om serieus geld maar wel beetje irri als je een keer een lekkere sneller zoektocht hebt naar het magische block
Poll ik te weinig oid waardoor ik er veel later achter kom dat er al naar een ander block wordt gezocht?
Haal met die 3 kaarten 1150 Mhash/h (Licht OCed naar 930Mhz voor de 5870's en 900Mhz voor de 6950)...
Ik zit trouwens in de slush pool maar aan het begin van de ronde staat er altijd een heel laag 'estimated reward' maar later stijgt dat altijd (verdubbeld bijna), Waarom zou ik op het begin minder bijdragen dan later (verhoudingsgewijs)? Gaat niet om serieus geld maar wel beetje irri als je een keer een lekkere sneller zoektocht hebt naar het magische block
[ Voor 59% gewijzigd door watercoolertje op 10-08-2012 21:39 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ligt volgens mij meer aan je mining pool. Wij minen bij BTCGuild en de pps rate veranderd alleen als de difficulty omhoog gaat. Welke miner gebruik je?
OpenCL miner van GUIminer...
Misschien maar is overstappen dan
edit: hoewel pay per share wel erg saai is, beetje afwisseling is wel leuk, alleen de korte potjes de helft verdienen is wel kut aan die andere manier...
Misschien maar is overstappen dan
edit: hoewel pay per share wel erg saai is, beetje afwisseling is wel leuk, alleen de korte potjes de helft verdienen is wel kut aan die andere manier...
[ Voor 53% gewijzigd door watercoolertje op 11-08-2012 11:45 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik heb zelf mijn order niet door laten gaan.
Mijn ordernummer zat ergens in de 800 dacht ik.
Ik had 1 van die goedkoopste dingen besteld van 150 dollar maar heb eigenlijk niet genoeg vertrouwen en kan het geld op het moment niet genoeg missen om pas over maanden een product te zien.
Ik denk dat ze er wel komen, maar ik vraag me af of ze oktober echt gaan halen en of de specs gaan kloppen.
Als de specs niet helemaal kloppen maar wel in de richting zitten valt het opzich nog wel mee, 12x sneller dan wat er nu is tegen 16x sneller is niet zo'n groot verschil omdat de meerderheid van het netwerk dan toch wel uit asics gaat bestaan en je dan nog steeds een x-ste deel van het netwerk hebt.
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22
Verwijderd
Zonde van zo'n vroege order, had die order wel willen overnemen, en zo zullen er wel meerderen over denken?PiepPiep schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:59:
[...]
Ik heb zelf mijn order niet door laten gaan.
Mijn ordernummer zat ergens in de 800 dacht ik.
Ik had 1 van die goedkoopste dingen besteld van 150 dollar maar heb eigenlijk niet genoeg vertrouwen en kan het geld op het moment niet genoeg missen om pas over maanden een product te zien.
Ik denk dat ze er wel komen, maar ik vraag me af of ze oktober echt gaan halen en of de specs gaan kloppen.
Als de specs niet helemaal kloppen maar wel in de richting zitten valt het opzich nog wel mee, 12x sneller dan wat er nu is tegen 16x sneller is niet zo'n groot verschil omdat de meerderheid van het netwerk dan toch wel uit asics gaat bestaan en je dan nog steeds een x-ste deel van het netwerk hebt.
Vandaag een beetje begonnen met prutsen met de miners, heb een BTO laptop met een i7 en een 6970 en een dekstop met een i7 en 2x5770CFX, hoeveel Mhash/s zou ik kunnen halen? Haal met de laptop nu niet meer dan 150 Mhash/s terwijl op de bitcoin wiki toch minimaal 300 te halen zou zijn?
En wat kan ik bij deze videokaarten het beste voor de flags invullen? Volgens TS staat er iets over -v bij ATi kaarten, maar zie nergens waar er meer over staat.
/Maakt het trouwens nog uit of de miner op een SSD staat of niet? Heb namelijk een Crucial in mn laptop gebouwd maar heb de miner op zich gewoon draaien op de HDD. Kan dit erg veel schelen?
En wat kan ik bij deze videokaarten het beste voor de flags invullen? Volgens TS staat er iets over -v bij ATi kaarten, maar zie nergens waar er meer over staat.
/Maakt het trouwens nog uit of de miner op een SSD staat of niet? Heb namelijk een Crucial in mn laptop gebouwd maar heb de miner op zich gewoon draaien op de HDD. Kan dit erg veel schelen?
[ Voor 17% gewijzigd door GijsW op 14-08-2012 17:33 ]
Farming is a way of life!
Verwijderd
hier?GijsW schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:23:
Vandaag een beetje begonnen met prutsen met de miners, heb een BTO laptop met een i7 en een 6970 en een dekstop met een i7 en 2x5770CFX, hoeveel Mhash/s zou ik kunnen halen? Haal met de laptop nu niet meer dan 150 Mhash/s terwijl op de bitcoin wiki toch minimaal 300 te halen zou zijn?
-v -w128 zijn volgens mij de meest standaard flags, daarmee kan je uiteraard nog spelen maar zouden nog aardige verbeteringen teweeg moeten brengen...GijsW schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:23:
Vergeet ook niet dat een laptop GPU met hetzelfde nummer als een desktop GPU ALTIJD slechter is, dus dat jij geen volwaardige 6970 scores gaat halen met je laptop (vaak lager geklokt en zelfs minder shaders)!
SSD maakt niet uit, heb het er zelf wel op draaien omdat het kwa ruimte (die 2 mb) niet echt uit maakt
[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 15-08-2012 09:17 ]
Ik heb een vraagje,
Keb een 2500k met 2x sapphire 5850 Xtreme
Ik ben nog een leek in de wereld van de bitcoins maar ik heb wel een vraag: Hoeveel bitcoins mine je per week met mijn setup ongeveer?
En wat doen die grafische kaarten nou eigenlijk?
Keb een 2500k met 2x sapphire 5850 Xtreme
Ik ben nog een leek in de wereld van de bitcoins maar ik heb wel een vraag: Hoeveel bitcoins mine je per week met mijn setup ongeveer?
En wat doen die grafische kaarten nou eigenlijk?
Dan ga je naar de site die badpritt opnoemde 2 a 3 post terug... Dan kom je op een getal wat je ongevee raan mhashes haalt en dat kan je hier invullen: http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Kom ik voor jouw setup rond de 2 a 2.5 BTC per week met een waarde van 10 euro op dit moment maar dat kan natuurlijk stijgen/dalen in de tussentijd dat jij ze wilt verkopen...
Kom ik voor jouw setup rond de 2 a 2.5 BTC per week met een waarde van 10 euro op dit moment maar dat kan natuurlijk stijgen/dalen in de tussentijd dat jij ze wilt verkopen...
Hartelijk bedankt, momenteel zit ik in spanje (op een oude laptop van me) en kan dus geen BTC's aanmaken. Over 2 weekjes ben ik thuis, ik kan niet wachten!watercoolertje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:51:
Dan ga je naar de site die badpritt opnoemde 2 a 3 post terug... Dan kom je op een getal wat je ongevee raan mhashes haalt en dat kan je hier invullen: http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Geen probleem!
Had je het nou maar aangezet voor je op vakantie ging dan had je een paar BTC als je terug kwam
Had je het nou maar aangezet voor je op vakantie ging dan had je een paar BTC als je terug kwam
[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 15-08-2012 15:28 ]
Geen idee hoe hij er aan kwam, ik heb net per ongeluk 2x besteldVerwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:19:
En hoe kom je aan die wetenschap?
Inderdaad 15 dollar of 12 euro, gaat lekker deze maand!
[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 17-08-2012 16:01 ]
Ik ben vrij nieuw met dit en aan het hashen sinds gister avond via de GUIminer met een 7850 @ 1050mhz/1375 en een pool bij Eligius.
Heb sinds gisteravond 0.00602249 + 0.00224984 verdiend @ ~300Mhash/s
Laat ik mn stroomkosten voor die periode maar niet ertegenover zetten
.
Nu lijkt alles erop dat met de komst van de jalapeno's e.d. de difficulty omhoog gaat en de BTC's meer waard gaan worden (hoop ik).
Is het verstandig om nu te investeren door middel van BTC's te kopen voor $ 15,33 atm en erop gokken dat ze eind van het jaar ~$ 75,00 waard kunnen zijn? Elke euro is er één toch ?
.
Heb btw gister zelf 2 jalapeno's besteld en betaald via paypal
.
Heb sinds gisteravond 0.00602249 + 0.00224984 verdiend @ ~300Mhash/s
Nu lijkt alles erop dat met de komst van de jalapeno's e.d. de difficulty omhoog gaat en de BTC's meer waard gaan worden (hoop ik).
Is het verstandig om nu te investeren door middel van BTC's te kopen voor $ 15,33 atm en erop gokken dat ze eind van het jaar ~$ 75,00 waard kunnen zijn? Elke euro is er één toch ?
Heb btw gister zelf 2 jalapeno's besteld en betaald via paypal
Verwijderd
Die btc's worden nou al meer waard, 100% stijging de laatste maand? Wat de koers gaat doen blijft gissen, maar beperkt aanbod tegenover grote vraag betekent waardestijging.
De difficulty zal wel stijgen als er asics gaan mee-minen, plus dat de blockwaarde in December halveert van 50 naar 25 btc. Hoop dat je je jalapeno's op tijd krijgt, als ze al ooit komen.
De difficulty zal wel stijgen als er asics gaan mee-minen, plus dat de blockwaarde in December halveert van 50 naar 25 btc. Hoop dat je je jalapeno's op tijd krijgt, als ze al ooit komen.
You're kidding right..Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:41:
Die btc's worden nou al meer waard, 100% stijging de laatste maand? Wat de koers gaat doen blijft gissen, maar beperkt aanbod tegenover grote vraag betekend waardestijging.
War has just begun..
Koers zat net @ €8.5 (mtgox, niet de andere exchanges, hoewel die ook flink kelderden)
bitlane fckd, pirate kapt, iedereen @ panicmode..
Maar alles lijkt (mogelijk) nog goed te komen, was wel ff schrikken.
[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 18-08-2012 00:13 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
@badpritt
BTC koers stijgt of daalt nóóit met de difficulty (theoretisch iig)
iets wat mensen snel vergeten is dat als de difficulty stijgt, jij zelf minder BTC pakt, maar er worden nog steeds net zo vaak/snel blocks gevonden
het aanbod blijft dus gelijk, het enige verschil is het aantal aanbieders en hoeveel ze aanbieden
zelfde met een daling van de difficulty
de koers volgt whatever de psychologie is van de markt, dus als de hele markt dénkt dat de difficulty/asics de prijs beinvloed (positief danwel negatief) dan zal dat vanzelf gebeuren
maar zoals ik zei, het is puur theoretisch
iets wat mensen snel vergeten is dat als de difficulty stijgt, jij zelf minder BTC pakt, maar er worden nog steeds net zo vaak/snel blocks gevonden
het aanbod blijft dus gelijk, het enige verschil is het aantal aanbieders en hoeveel ze aanbieden
de koers volgt whatever de psychologie is van de markt, dus als de hele markt dénkt dat de difficulty/asics de prijs beinvloed (positief danwel negatief) dan zal dat vanzelf gebeuren
[ Voor 13% gewijzigd door godofal op 19-08-2012 23:08 ]
Verwijderd
Maar dat de koers daalt/stijgt met de difficulty zeg ik ook niet. Met dezelfde apparatuur mine je er dan minder zodat je minder verdient. Tenminste, dat begreep ik uit die mining calculator.godofal schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:53:
@badpritt
excuus, heb het helemaal verkeerd gelezen op de een of andere manier (las difficulty als koers
)
nieuws: BitInstant wil Bitcoin-creditcard uitbrengen
Kan niet wachten tot ik die kaart krijg. Ze hadden het er zelfs over om 0-confirmations te accepteren
Kan niet wachten tot ik die kaart krijg. Ze hadden het er zelfs over om 0-confirmations te accepteren
Ik zou alleen al voor de lol een paar BitCoins willen kopen. Maar er zijn zoveel aanbieders en ik hoor zoveel verhalen over oplichting dat ik geen idee heb waar het betrouwbaar is. Kan ik ergens voor ongv 50euro een paar kopen zonder teveel moeite?
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Know how to iDeal?rickiii schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:18:
Ik zou alleen al voor de lol een paar BitCoins willen kopen. Maar er zijn zoveel aanbieders en ik hoor zoveel verhalen over oplichting dat ik geen idee heb waar het betrouwbaar is. Kan ik ergens voor ongv 50euro een paar kopen zonder teveel moeite?
Je hebt genoeg opties hoor. Je kunt kopen van een marktwebsites of handelaren (die ook in dit topic zitten, hint, hint) en dat kost helemaal niet zo heel veel moeite.rickiii schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:18:
Als ik jou was zou ik echter nog even wachten met kopen, op het moment speelt er namelijk vrij veel in de bitcoinwereld waardoor de koers bijzonder instabiel is. Met een weekje is er meer duidelijkheid, als je meer info wilt moet je het maar zeggen...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Tsjah, komt er een keer een mogelijkheid om echt dingen te gaan kopen moet de debet card (geen credit card) die dat mogelijk gaat maken betaald worden in dollars.komkommer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:14:
nieuws: BitInstant wil Bitcoin-creditcard uitbrengen
Dat geeft toch te denken.
Nee, ik denk dat ze voornamelijk bedoelen dat je hem kan kopen voor 10 dollar in bitcoins. Ik kan me niet voorstellen dat bitinstant dat niet zou aanbieden.ninjazx9r98 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:42:
[...]
Tsjah, komt er een keer een mogelijkheid om echt dingen te gaan kopen moet de debet card (geen credit card) die dat mogelijk gaat maken betaald worden in dollars.
Ok STEL:ninjazx9r98 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:42:
[...]
Tsjah, komt er een keer een mogelijkheid om echt dingen te gaan kopen moet de debet card (geen credit card) die dat mogelijk gaat maken betaald worden in dollars.
Ze zeggen: "De kaart kost 1 bitcoin" (dat is dus ongeveer $10
En de bitcoin crashed over een paar maanden naar $0,01 (in een paar uur kan hij met 30/40% dalen, goed voorbeeld was afgelopen weekend)
Dat zou betekenen dat ze voor $0,01 die debetkaarten moeten uitgeven, nouja duurt niet lang of het bedrijf kan gaan opdoeken
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Dat is dus precies wat ik bedoel.SmiGueL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:31:
[...]
Ok STEL:
Ze zeggen: "De kaart kost 1 bitcoin" (dat is dus ongeveer $10)
En de bitcoin crashed over een paar maanden naar $0,01 (in een paar uur kan hij met 30/40% dalen, goed voorbeeld was afgelopen weekend)
Dat zou betekenen dat ze voor $0,01 die debetkaarten moeten uitgeven, nouja duurt niet lang of het bedrijf kan gaan opdoeken
Je hebt een bedrijf wat allemaal mooie dingen roept over bitcoin en iets prachtigs nieuws wil introduceren zodat bitcoin bezitters eindelijk echt dingen kunnen kopen maar tegelijkertijd hebben ze er zelf zo weinig vertrouwen in dat ze liever betaald worden in keiharde dollars.
Overigens best apart om een debet card te hebben waar je afhankelijk van welke dag/tijdstip het is ook werkelijk iets mee kunt kopen.
Op maandag kun je er bij wijze van spreken nog vier broden mee kopen, op dinsdag helemaal niets
Zoals ze zelf zeggen
Een hoop mooie woorden maar vertrouwen in het product hebben ze zelf kennelijk niet zo veel.BitInstant LLC was founded by two BitCoin traders who saw the need for a quick, easy, and secure way of transferring funds to their bitcoin Exchange accounts. Based on efficiency, transparency, and security BitInstant aims to grow into the premier Bitcoin transfer service.
Engagdet schrijft overigens dat geld opnemen bij een ATM US$ 1,50 kost per keer.
http://www.engadget.com/2...rd-to-launch-within-next/
@komkommer
Misschien dat jij het je niet voor kunt stellen maar ieder bericht hierover spreekt toch echt over US$ 10 voor de card en nergens heeft men het over bitcoins ter waarde van US$ 10.
[ Voor 9% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-08-2012 10:36 . Reden: Paar kleine aanvullingen ]
Ik weet hoe die berichten tot stand zijn gekomen, ik was er bij toen het werd aangekondigd, dus dat het er niet expliciet in staat hecht ik geen waarde aan.ninjazx9r98 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:28:
@komkommer
Misschien dat jij het je niet voor kunt stellen maar ieder bericht hierover spreekt toch echt over US$ 10 voor de card en nergens heeft men het over bitcoins ter waarde van US$ 10.
Maar ik zal het nog even voor je vragen of ze het zwart-op-wit willen zetten.
Het hele feit dat BitInstant de hele tijd over dollars praat is een erkenning van het feit dat ze BTC's geen echt geld vinden. De rabobank kan de prijs van een creditcard gewoon in euro's geven, zonder het woord dollar te gebruiken, en UBS kan dat in Zwitserse Franken.
Ik had het nog geloofd als er had gestaan : kosten 1 BTC (tegen de huidige koers, USD 11.07 / EUR 8.35).
Ik had het nog geloofd als er had gestaan : kosten 1 BTC (tegen de huidige koers, USD 11.07 / EUR 8.35).
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
hoezo geeft dat aan dat ze het geen echt geld vinden? mij zegt dat dat ze de koers niet stabiel genoeg vinden (zeer terecht imo)
het is leuk om dat soort dingen te roepen, en in een ideale wereld heb je gelijk, maar in deze wereld kan je als bedrijf niet zo'n gok maken
bovendien zal je zien dat zodra de koers lager gaat iedereen gaat miepen als ze de prijs dan omhoog gooien, maar andersom natuurlijk niet, zo zijn wij consumenten ook
het is leuk om dat soort dingen te roepen, en in een ideale wereld heb je gelijk, maar in deze wereld kan je als bedrijf niet zo'n gok maken
bovendien zal je zien dat zodra de koers lager gaat iedereen gaat miepen als ze de prijs dan omhoog gooien, maar andersom natuurlijk niet, zo zijn wij consumenten ook
Bitinstant is een wisselkantoor. Hun product is het omzetten van bitcoins in dollars (en tegenwoordig iets meer).MSalters schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:57:
Het hele feit dat BitInstant de hele tijd over dollars praat is een erkenning van het feit dat ze BTC's geen echt geld vinden.
Ze hebben zelf geen persbericht opgesteld. De maker van het artikel heeft slechts alle informatie opgenoemd dat is vrijgekomen tijdens een teaser.MSalters schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:57:
Over een paar weken zal het bedrijf met meer informatie komen.
[ Voor 38% gewijzigd door komkommer op 21-08-2012 12:09 ]
In de IRC chatlog staat letterlijk:komkommer schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:49:
[...]
Ik weet hoe die berichten tot stand zijn gekomen, ik was er bij toen het werd aangekondigd, dus dat het er niet expliciet in staat hecht ik geen waarde aan.
Maar ik zal het nog even voor je vragen of ze het zwart-op-wit willen zetten.
code:
1
| <bitinstant> So costs will be like $10 to buy the card, and only 1% to put Bicoins on it |
Dollars worden letterlijk genoemd en ondanks dat het een kleine moeite is om als bedrijf dat zich voornamelijk bezig houdt met bitcoins deze ook te noemen kiest men er voor om het niet te doen.
Ik zou dit overigens geen teaser willen noemen maar eerder een aankondiging door een CEO van bitinstant aangezien het heeft plaats gevonden op een eigen IRC kanaal.
Als men de koerst stabiel genoeg had gevonden had men de kaarten kunnen gaan aanbieden voor een X aantal bitcoins in plaats van dollars.godofal schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:01:
hoezo geeft dat aan dat ze het geen echt geld vinden? mij zegt dat dat ze de koers niet stabiel genoeg vinden (zeer terecht imo)
Dat er over dollars gepraat wordt geeft al aan dat men de koers niet stabiel genoeg acht.
Zou niet weten waarom iedereen gaat miepen, is prima uit te leggen als je het vergelijkt met een wisselkoers.bovendien zal je zien dat zodra de koers lager gaat iedereen gaat miepen als ze de prijs dan omhoog gooien, maar andersom natuurlijk niet, zo zijn wij consumenten ook
Mensen die op vakantie gaan naar een land waar geen euro's zijn of een aantal jaren geleden naar ieder willekeurig ander land gingen hadden altijd al te maken met variabele wisselkoersen en daar hoor(de) je ook niet iedereen miepen.
De meest simpele/logische uitleg is dat het gewoon een bedrijf is waar geld verdient moet worden en aangezien bitcoins niet betrouwbaar genoeg geacht worden kiest men voor echte valuta.
Ze steken net een enorm bedrag in het realiseren van deze kaart en dan ga je nou zeggen dat bitcoin niet serieus nemen?
Het verbaast me eigenlijk dan ook niet echt dat dit op nu.nl staat.
Zij nemen volgens mij het meeste qua onderwerpen klakkeloos over van Tweakers.
Ok, na wat heen en weer gemail met butterfly labs zojuist de BitForce SHA256 Single besteld.
Waarom de single? Als ik nu nog de Jalapeno ga bestellen dan duurt het waarschijnlijk tot november voordat ze uitgeleverd worden....
Dus nu de single, daarna de trade-in voor de 40ghz versie.
Waarom de single? Als ik nu nog de Jalapeno ga bestellen dan duurt het waarschijnlijk tot november voordat ze uitgeleverd worden....
MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional
Hoelang duurde dat contact?CXNeXo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:06:
Ok, na wat heen en weer gemail met butterfly labs zojuist de BitForce SHA256 Single besteld.
Ik wil tussen de 2 en 5 single SC's kopen... Maar
- Wanneer krijg ik hem als ik hem nu bestel? Nu is het nog wel héél onduidelijk.
- Specificaties? Hoeveel ruimte neemt ie in beslag? Warmte?
Heb ze al twee maal gemaild, al drie werken geen reactie.
Binnen 2 uur antwoord, daarna met 10 minuten.ThinClientQ schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:18:
[...]
Hoelang duurde dat contact?
- Wanneer krijg ik hem als ik hem nu bestel? Nu is het nog wel héél onduidelijk.
Heb ze al twee maal gemaild, al drie werken geen reactie.
Hierbij een stukje uit de mail van BFL:
Due to the popular demand for the new generation products, the preorder list for Jalapenos is very long. It seems best to stay with your Single order. There is no way to predict when a Jalapeno ordered and paid for today would be shipped. It will be well passed the October ship date based on the number of orders that have been logged since June.
Verwijderd
En wanneer verwacht je die single te krijgen? Lijkt nu toch ook 6 weken tot 2 maanden te zijn? Kan je net zo goed toch nu al een 40Ghash/s SC bestellen, of hadden ze daar ook zo'n lange levertijd bij?CXNeXo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:06:
>In de maand Oktober. Echter als je nu besteld zal dat enkele weken na Oktober worden werd mij verteld.CXNeXo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:06:
>Specificaties zullen eind September begin Oktober bekend gemaakt worden.CXNeXo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:06:
>Hoe groot de apparaten worden is ook nog niet bekend.
>Warmte zal meevallen aangezien de chips gemaakt zijn om veel warmte te weerstaan.
BFL vertelde mij dat de max temp rond de 80 graden zal liggen.
Ze worden niet voor niets als koffie verwarms ingezet.
[ Voor 11% gewijzigd door Grouver op 28-08-2012 11:56 ]
Eens, maar ik verwacht hem toch binnen 6 weken in huis te hebben. En de levertijden van de nieuwe SC's moeten we nog maar afwachten....Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:37:
[...]
En wanneer verwacht je die single te krijgen? Lijkt nu toch ook 6 weken tot 2 maanden te zijn? Kan je net zo goed toch nu al een 40Ghash/s SC bestellen, of hadden ze daar ook zo'n lange levertijd bij?
Joepie! Ze zijn er 

Beetje jammer dat de firstbits in het hologram scheef zijn, maar ze zijn iig goed leesbaar. Nu nog eens kijken wat ik ermee ga doen

Beetje jammer dat de firstbits in het hologram scheef zijn, maar ze zijn iig goed leesbaar. Nu nog eens kijken wat ik ermee ga doen
[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 30-08-2012 23:51 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
De knoop is doorgehakt!
3maal de Bitcoin Single SC besteld van Butterfly Labs.
Ik wou er eigenlijk 5 halen, maar toch een groot risico als het fout loopt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Waar heb je die munten besteld? Wat is de officiële naam ervoor? Dan kan ik wat meer informatie vinden.Gerco schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:51:
Joepie! Ze zijn er
[afbeelding]
[ Voor 55% gewijzigd door ThinClientQ op 02-09-2012 18:35 ]
Minen is wat mij betreft in Nederland sowieso een te groot risico, maar ik hoop dat je de investering er nog uit krijgt...ThinClientQ schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:34:
De knoop is doorgehakt!
[...]
Waar heb je die munten besteld? Wat is de officiële naam ervoor? Dan kan ik wat meer informatie vinden.
Dat lijkt op een casacius coin: https://www.casascius.com/ Ik ken wel iemand in Nederland die er nog wat te koop heeft...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Ik heb besloten om ook wat bitcoins te gaan kopen.
Maar zijn er ervaringen met het online aankopen van bitcoins via ideal? ik kom verschillende sites tegen maar nergens reverenties.
En om nu naar een willekeurige site die bovenaan in de google zoekresultaten geld over te maken vind ik ook weer riskant.
Maar zijn er ervaringen met het online aankopen van bitcoins via ideal? ik kom verschillende sites tegen maar nergens reverenties.
En om nu naar een willekeurige site die bovenaan in de google zoekresultaten geld over te maken vind ik ook weer riskant.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Verwijderd
Via bitonic wel eens gekocht met ideal, ging perfect en snel. Maar was €0,50 /btc duurder dan via bijv. bitcoin.de, geen ideal maar sepa, en vaak ook gewoon van nederlanders te koop. Heeft ook weer nadelen, nu moet iedereen zijn betaalrekening daar verifiëren en kan ik dus weer wachten want er komt een overmaking van hun van €0,01 en een code daarbij deze kant op, dus even snel die btc scoren is er weer niet bij.Smuggler schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:16:
Ik koop Bitcoin via MtGox, gewoon SEPA overmaken naar je MtGox account en dan op de Exchange bitcoin kopen. Geeft ook nog wat mogelijkheden om te kopen wanneer de koers op een laagtepunt is (als je goed kan gokken).
Kopen via directe Bitcoin merchants is vaak wat duurder maar je slaat wel de Exchange stap over en dat kan handig zijn. Ik heb weleens Bitcoins gekocht via BitInstant, maar dat komt omdat ik in de VS woon. Gewoon naar de CVS om de hoek en binnen 15 min heb je je Bitcoins binnen. Kost wel wat aan fees, maar is de snelste manier die ik tot nu toe gevonden heb.
Die fysieke munten zijn van Casascius inderdaad. Je kan bij hem alleen met BTC betalen trouwens. Als je munten wilt kopen met een creditcard oid kun je bij MemoryDealers terecht.
Kopen via directe Bitcoin merchants is vaak wat duurder maar je slaat wel de Exchange stap over en dat kan handig zijn. Ik heb weleens Bitcoins gekocht via BitInstant, maar dat komt omdat ik in de VS woon. Gewoon naar de CVS om de hoek en binnen 15 min heb je je Bitcoins binnen. Kost wel wat aan fees, maar is de snelste manier die ik tot nu toe gevonden heb.
Die fysieke munten zijn van Casascius inderdaad. Je kan bij hem alleen met BTC betalen trouwens. Als je munten wilt kopen met een creditcard oid kun je bij MemoryDealers terecht.
[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 02-09-2012 22:12 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik ken de (mede)eigenaar van Bitonic, dus wat mij betreft vertrouwd (sowieso is het eigenlijk maar een klein wereldje, we hebben al eens een meeting gehad met wat grotere spelers in Nederland). Je mag natuurlijk altijd van mij kopenVerwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:58:
[...]
Via bitonic wel eens gekocht met ideal, ging perfect en snel. Maar was €0,50 /btc duurder dan via bijv. bitcoin.de, geen ideal maar sepa, en vaak ook gewoon van nederlanders te koop. Heeft ook weer nadelen, nu moet iedereen zijn betaalrekening daar verifiëren en kan ik dus weer wachten want er komt een overmaking van hun van €0,01 en een code daarbij deze kant op, dus even snel die btc scoren is er weer niet bij.
Verwijderd
Ik heb ooit in het begin een testaankoopje gedaan via idealcoin.nl. Dat werkt, maar het is veel te duur (je betaalt een fee + een hogere koers dan de actuele eur/btc dagprijs).Smuggler schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:16:
Er zijn een aantal bekende exchanges waar je bitcoins kunt kopen of verkopen. Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken dat ze er met je geld vandoor gaan (al kun je voor je eigen gemoedsrust beter niet meteen enorme bedragen gaan overmaken). Dit zijn bedrijven waar aardig wat geld in omgaat, hun reputatie is ze meer waard.En om nu naar een willekeurige site die bovenaan in de google zoekresultaten geld over te maken vind ik ook weer riskant.
Je handelt dan met andere gebruikers, niet met het bedrijf zelf. Zo'n exchange is alleen een soort marktplaats die kopers en verkopers bij elkaar brengt. Net als een stock broker zeg maar.
Tot nu toe heb ik vooral ervaring met intersango.com, bitcoin.de en bitstamp.net. Alledrie werken prima. Erg eenvoudig allemaal. Begin desgewenst met wat kleine bedragen om het even door te krijgen.
Opmerkingen:
• Bij bitcoin.de betaal je geen deposit aan de exchange (zoals bij de rest) maar rechtstreeks aan de verkoper. Je maakt dus geld over naar andermans rekening. De site werkt ook met een betrouwbaarheid/reputatie rating voor gebruikers. Ik heb voor duizenden euro's aan bitcoins gekocht op die manier en het is altijd goed gegaan, maar daar moet je dus wel op willen vertrouwen.
• Bitstamp.net werkt alleen met dollars, maar ze gebruiken een heel redelijke €/$ wisselkoers en verder hebben ze erg lage fees. Ik vind het prettig werken.
• Mt.Gox is trouwens de grootste exchange maar daar pas ik voor. Ze zijn ooit al gehackt en ik hoor iets te veel negatieve verhalen (ze zullen vast niet te kwader trouw zijn, maar toch). Bovendien moet je je uitgebreid identificeren en alles, is bij bovengenoemde sites niet nodig. Verder vind ik het ook niet goed als één exchange met afstand de grootste is, zij en/of hun grootste handelaars zouden op die manier te veel marktinvloed kunnen krijgen op de lange termijn. Diversiteit is beter, en weerspiegelt het gedecentraliseerde karakter van Bitcoin
Of je snort een lokale trader op via https://localbitcoins.com/. Prijzen liggen in de regel wel wat hoger en de volumes zijn vaak wat beperkt.
thx! @ kumquat
Dergelijke hints mogen wmb wel bovenaan in de TS staan. Het technische verhaal is inmiddels wat minder interessant omdat de geinterresseerden dat meestal al wel weten.
Dergelijke hints mogen wmb wel bovenaan in de TS staan. Het technische verhaal is inmiddels wat minder interessant omdat de geinterresseerden dat meestal al wel weten.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik volg het Bitcoin verhaal al een tijdje en zie dat de koers weer aardig opkrabbelt na de crash van vorig jaar.
Mijn vraag is echter, is dit nu allemaal op lucht gebaseerd of zit er wel wezelijk iets concreets onder? Ik begrijp dat fiat geld ook gebaseerd is op lucht (vertrouwen) maar met een euro kan je toch een brood kopen.
Als Bitcoin volwassen wil worden zullen er dus winkels moeten zijn/komen die betalingen in bitcoins accepteren. Zijn zulke winkels er? De wiki page van Bitcoins bevat voor het grootste gedeelte deadlinks.
Tot slot, als er niet veel winkels/shops zijn en er niet een echte handel is -met- Bitcoins, zit iedereen op de exchange dan te speculeren op een hogere koers? Een soort piramidespel? De koers stijgt immers maar je kan zo weinig met een bitcoin....
Mijn vraag is echter, is dit nu allemaal op lucht gebaseerd of zit er wel wezelijk iets concreets onder? Ik begrijp dat fiat geld ook gebaseerd is op lucht (vertrouwen) maar met een euro kan je toch een brood kopen.
Als Bitcoin volwassen wil worden zullen er dus winkels moeten zijn/komen die betalingen in bitcoins accepteren. Zijn zulke winkels er? De wiki page van Bitcoins bevat voor het grootste gedeelte deadlinks.
Tot slot, als er niet veel winkels/shops zijn en er niet een echte handel is -met- Bitcoins, zit iedereen op de exchange dan te speculeren op een hogere koers? Een soort piramidespel? De koers stijgt immers maar je kan zo weinig met een bitcoin....
Waarom zou jij je bitcoins vandaag in een winkel uitgeven als voor diezelfde bitcoin volgende week misschien 1.5 keer zoveel kunt kopen? Uiteindelijk zijn er maar 21 miljoen coins maximaal. Hoe meer mensen bitcoin gebruiken, hoe minder coins er zijn per persoon, dus hoe meer de coins die jij bij elkaar weet te rapen waard zullen zijn.killingdjef schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:40:
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Als iedereen denkt zoals jij zegt dan loopt iedereen te speculeren op de waarde terwijl de munt zelf op dit moment niet echt een functie heeft (behalve illegale aankopen).Whuzz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:47:
[...]
Waarom zou jij je bitcoins vandaag in een winkel uitgeven als voor diezelfde bitcoin volgende week misschien 1.5 keer zoveel kunt kopen? Uiteindelijk zijn er maar 21 miljoen coins maximaal. Hoe meer mensen bitcoin gebruiken, hoe minder coins er zijn per persoon, dus hoe meer de coins die jij bij elkaar weet te rapen waard zullen zijn.
In dat opzicht kun je ook zeggen dat ze over een week misschien 0.5 keer zoveel waard zijn. Verkapt gokken?
Ik heb een Japaleno besteld en betaald met bitcoins.
Speculeren met koersen en daarmee winst proberen te maken kan je inderdaad gokken noemen.
Velen verdienen hun inkomsten ermee net zoals handelen in aandelen.
Als ik bijv sinds het begin mee had gedaan en nu 500.000 bitcoins had, dan hoefde ik nu niet te werken.
Ik voorzie wel dat als de 21 miljoen bitcoins bereikt wordt de meeste miners ermee ophouden. Dat maakt de bitcoin netwerk veel vatbaarders voor de 51% aanval.
Er zitten verder wat nadelen aan bitcoins, maar zolang ik een klein zakcentje hiermee kan verdien hoor je mij niet klagen
Speculeren met koersen en daarmee winst proberen te maken kan je inderdaad gokken noemen.
Velen verdienen hun inkomsten ermee net zoals handelen in aandelen.
Als ik bijv sinds het begin mee had gedaan en nu 500.000 bitcoins had, dan hoefde ik nu niet te werken.
Ik voorzie wel dat als de 21 miljoen bitcoins bereikt wordt de meeste miners ermee ophouden. Dat maakt de bitcoin netwerk veel vatbaarders voor de 51% aanval.
Er zitten verder wat nadelen aan bitcoins, maar zolang ik een klein zakcentje hiermee kan verdien hoor je mij niet klagen
Dat gebeurt natuurlijk veel eerder dan de 21 miljoen. Door de verminderde reward zal het al ver voor die tijd niet meer rendabel zijn.Wrd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:28:
Ik voorzie wel dat als de 21 miljoen bitcoins bereikt wordt de meeste miners ermee ophouden.
En da's dan ook precies wat er gebeurdkillingdjef schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:53:
[...]
Als iedereen denkt zoals jij zegt dan loopt iedereen te speculeren op de waarde terwijl de munt zelf op dit moment niet echt een functie heeft (behalve illegale aankopen).
Weinig verkapts aan hoorIn dat opzicht kun je ook zeggen dat ze over een week misschien 0.5 keer zoveel waard zijn. Verkapt gokken?
Ok, duidelijk.Whuzz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:48:
[...]
En da's dan ook precies wat er gebeurd
[...]
Weinig verkapts aan hoor
En er zijn verder helemaal geen initiatieven om Bitcoin een echte valuta te laten worden?
De potentie is er maar ik zie niet hoe het door blijft leven op het moment dat de miners er mee stoppen. Lijkt me dat het hele boeltje dan instort?
Hoe meer mensen er stoppen, hoe meer er (p.p.) overblijft voor de rest?
aka: minen zal waarschijnlijk altijd profitable blijven voor mensen, tenzij de waarde van de coin 0 wordt
Zelfs dan zijn er wss nog genoeg mensen die door blijven gaan met minen, just in case de waarde weer hoog wordt
aka: minen zal waarschijnlijk altijd profitable blijven voor mensen, tenzij de waarde van de coin 0 wordt
Zelfs dan zijn er wss nog genoeg mensen die door blijven gaan met minen, just in case de waarde weer hoog wordt
Ah, ja.. want de moeilijkheid wordt bepaald door het hoeveelheid MHash actief is i.p.v. blockcount?SmiGueL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:29:
Volgens mij vergeet je dat het minen zelf ook geld kost. Als je energie kosten hoger zijn dat wat het opleverd heb je er niks aan behalve hopen dat het later meer waard wordt.SmiGueL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:29:
Hoe zit het eigenlijk met de mensen die jalapenos hebben besteld enzo. Ik heb nog van niemand gehoord dat die hem binnen heeft terweil best veel mensen er een hebben besteld.
Die dingen draaien al via usb.. (paar watt, eurowerk op jaarbasis) en dit verbruik wordt alleen maar minder.Heilige Kaas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:30:
[...]
Volgens mij vergeet je dat het minen zelf ook geld kost. Als je energie kosten hoger zijn dat wat het opleverd heb je er niks aan behalve hopen dat het later meer waard wordt.
Hoe zit het eigenlijk met de mensen die jalapenos hebben besteld enzo. Ik heb nog van niemand gehoord dat die hem binnen heeft terweil best veel mensen er een hebben besteld.
Wou er al een sidenote bijzetten net in m'n post maargoed bij deze
Daarnaast genoeg mensen die stroom all-in hebben en dus niets voor de stroom extra betalen..
(fair is het niet, maarja wel profitable, daar ging t om
[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 06-09-2012 15:37 ]
Volgende de site wat verwacht kan worden van stroomverbruik
What is the power consumption of the SC (ASIC based) units?
We are not currently releasing power specs for the units, but they will not use more power than our current generation of products.
De huidige generatie voor de Japaleno is The Single, volgens de site verbruikt dat 80w. Het zal dus niet hoger worden dan 80w.
Ik hoop mijn Japaleno midden november te hebben. Als het een beetje goed werkt koop ik waarschijnlijk een Single 'SC'
What is the power consumption of the SC (ASIC based) units?
We are not currently releasing power specs for the units, but they will not use more power than our current generation of products.
De huidige generatie voor de Japaleno is The Single, volgens de site verbruikt dat 80w. Het zal dus niet hoger worden dan 80w.
Ik hoop mijn Japaleno midden november te hebben. Als het een beetje goed werkt koop ik waarschijnlijk een Single 'SC'
Wauw.... just...wauw....
Als dit geen publiciteit voor Bitcoin is weet ik het ook niet meer....
Ik verwacht niet dat hij zal betalen.
Wie wilt nou een president die vatbaar is voor chantage.
Naast dat is het idd flinke media aandacht voor bitcoins. Als het gaat zoals in juni 2011 kan ik meer Japeleno's bestellen
Naast dat is het idd flinke media aandacht voor bitcoins. Als het gaat zoals in juni 2011 kan ik meer Japeleno's bestellen
Hij zal niet zelf betalen... maar misschien via-via wel?Wrd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 17:32:
Ik verwacht niet dat hij zal betalen.
Mocht het feest doorgaan met de huidige koers betekend dat, dat er binnenkort een vraag naar 100,000 Bitcoins komt....
Verwijderd
SC's die besteld worden zijn pre-orders. Levering eind oktober, begin november volgens BFL.Heilige Kaas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:30:
[...]
Volgens mij vergeet je dat het minen zelf ook geld kost. Als je energie kosten hoger zijn dat wat het opleverd heb je er niks aan behalve hopen dat het later meer waard wordt.
Wat dat minder verdienen met minen betreft, als we richting 21 miljoen geminede btc gaan, er zal dan wel een hogere fee voor de transacties die bevestigd moeten worden, worden betaald, om het lonend- en mensen aan het minen te houden?
Verwijderd
Natuurlijk wel. Ten eerste is die mining fee variabel, dus dat reguleert zichzelf (vraag & aanbod). Ten tweede, als er minder miners komen is er ook minder rekenkracht vereist om een block te minen, dus wordt het automatisch weer interessanter om te minen. Ook dit houdt zichzelf in evenwicht.Whuzz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:47:
Dat gebeurt natuurlijk veel eerder dan de 21 miljoen. Door de verminderde reward zal het al ver voor die tijd niet meer rendabel zijn.
Als er heel veel mensen ophouden met minen (om wat voor reden dan ook) wordt het daardoor automatisch voor heel veel andere mensen juist interessant om te gaan minen.
Minen zal per definitie altijd rendabel blijven voor genoeg mensen.
Verwijderd
Natuurlijk wel, maar zoiets kost tijd. Bitcoin staat nog in de kinderschoenen.killingdjef schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:23:
En er zijn verder helemaal geen initiatieven om Bitcoin een echte valuta te laten worden?
Technologie die zo veel impact heeft duurt gewoon een tijd voordat het echt op grote schaal doordringt. Denk maar aan internet of email destijds. Werd jarenlang alleen gebruikt door een klein groepje nerds. Vrijwel niemand nam die 'virtuele digitale computer onzin' serieus. En email die papieren post zou vervangen? Ondenkbaar. Nou een aantal jaar later is het toch aardig aangeslagen.
Verwijderd
Mensen lijken zich soms blind te staren op dat maximum, alsof dat niet genoeg is:
Bitcoins zijn onbeperkt deelbaar. Dus het maakt niet uit hoeveel hele bitcoins er zijn, er zijn oneindig veel fracties.
Hoezo 'maar'. Dat getal doet er niet toe. Als er niet slechts 21 miljoen, maar 500 miljoen triljard coins maximaal waren, was het dan anders?Whuzz schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:47:
Uiteindelijk zijn er maar 21 miljoen coins maximaal.
Bitcoins zijn onbeperkt deelbaar. Dus het maakt niet uit hoeveel hele bitcoins er zijn, er zijn oneindig veel fracties.
Nee het zijn er 2.1 miljoen miljard? (21M * 1e8 ivm cijfers achter de komma)Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:12:
edit:
Voorzover ik begrepen had iig. Genoeg sites die dit vermelden. Blijkt dat als het protocol aangepast wordt er nog verder gedeeld kan worden dan de huidige satoshi die tot 0.00000001 kan delen)
[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 07-09-2012 11:50 ]
Is het niet deelbaar tot 8 cijfers achter de komma? Waarmee je in principe uitkomt op maximaalVerwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:12:
Mensen lijken zich soms blind te staren op dat maximum, alsof dat niet genoeg is:
[...]
Hoezo 'maar'. Dat getal doet er niet toe. Als er niet slechts 21 miljoen, maar 500 miljoen triljard coins maximaal waren, was het dan anders?
2,100,000,000,000,000 eenheden oftewel, 2,1 miljoen miljard?
Ik kan me een bericht van een econoom herinneren waarin verteld werd dat dat te weinig is voor een wereld economie... maar ik weet niet of hij op de hoogte was van het feit dat er meer dan 21 miljoen "eenheden" kunnen bestaan. Waarmee de vraag rijst, hoeveel valuta-eenheden gebruiken we vandaag de dag?
Het lijk me juist erg vervelend om met zoveel getallen achter de komma te moeten werken.
Dat komt overeen met de notatie, "brood kost bij de super € 00000000002,15"
Technisch gezien is het heel verstandig dat het mogelijk is om oneindig achter de komma te werken (momenteel tot 8 ), in de praktijk lijk me dat juist lastig.
Staat er bij de snoepafdeling van jamin:
Kikker
€ 0,05
BTC 0,00000001
Of als Bitcoins meer waard worden en de protocol aangepast wordt op cijfers achter de komma:
Kikker
€ 0,05
BTC 0,0000000000800000000100005000000001
Probeer maar eens bij de kassa rustig alle nullen te tellen.
Dit kan opgelost worden met een Barcode / QR code, maar dan oogt het alsnog niet fijn.
"Ik wil afrekenen in Bitcoins"
"Dat is dan eehhhhh....."
<denk>
<denk>
"1 miljard, 5 triljoen en 1 miljardtriljoenste van een bitcoin" (bv, ik heb het niet nagegaan of het overeen komt met 0,0000000000800000000100005000000001)
"tik in of scan code"
"Bedankt voor de betaling, u mag pas de snoep meenemen als de transactie volledig is gevalideerd"
<wacht 3 uur>
"Uw transactie is gevalideerd, fijne dag verder"
<ondertussen halflife 6 uitgespeeld op de mobiel>
Vanwege bovenstaande denk ik dat het bij online shops zal blijven en de bitcoin creditcards.
Ook kan ik me haast niet voorstellen dat bitcoins door de gewone mens gebruikt zal worden. Daarmee bedoel ik voornamelijk dat iedereen een wallet met een oneindig groeiende bestand heeft.
Wat als het over 10 jaar 30T in beslag neemt?
Opslag media zal groeien maar toch heb ik het gevoel dat het niet praktisch is om zo'n grote bestand te hebben op b.v. een mobiele telefoon.
Dat komt overeen met de notatie, "brood kost bij de super € 00000000002,15"
Technisch gezien is het heel verstandig dat het mogelijk is om oneindig achter de komma te werken (momenteel tot 8 ), in de praktijk lijk me dat juist lastig.
Staat er bij de snoepafdeling van jamin:
Kikker
€ 0,05
BTC 0,00000001
Of als Bitcoins meer waard worden en de protocol aangepast wordt op cijfers achter de komma:
Kikker
€ 0,05
BTC 0,0000000000800000000100005000000001
Probeer maar eens bij de kassa rustig alle nullen te tellen.
Dit kan opgelost worden met een Barcode / QR code, maar dan oogt het alsnog niet fijn.
"Ik wil afrekenen in Bitcoins"
"Dat is dan eehhhhh....."
<denk>
<denk>
"1 miljard, 5 triljoen en 1 miljardtriljoenste van een bitcoin" (bv, ik heb het niet nagegaan of het overeen komt met 0,0000000000800000000100005000000001)
"tik in of scan code"
"Bedankt voor de betaling, u mag pas de snoep meenemen als de transactie volledig is gevalideerd"
<wacht 3 uur>
"Uw transactie is gevalideerd, fijne dag verder"
<ondertussen halflife 6 uitgespeeld op de mobiel>
Vanwege bovenstaande denk ik dat het bij online shops zal blijven en de bitcoin creditcards.
Ook kan ik me haast niet voorstellen dat bitcoins door de gewone mens gebruikt zal worden. Daarmee bedoel ik voornamelijk dat iedereen een wallet met een oneindig groeiende bestand heeft.
Opslag media zal groeien maar toch heb ik het gevoel dat het niet praktisch is om zo'n grote bestand te hebben op b.v. een mobiele telefoon.
Het bestand is inderdaad nu al 2Gb, hoe lang duurt het eigenlijk als je nu begint voordat het hele bestand binnen is ?[b][message=38880696,noline]Wrd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:52[/messageDaarmee bedoel ik voornamelijk dat iedereen een wallet met een oneindig groeiende bestand heeft.
Hier zullen ze echt iets mee moeten doen....
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
mBTC, uBTC, nBTC?Wrd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:52:
Het lijk me juist erg vervelend om met zoveel getallen achter de komma te moeten werken.
Als je over 1000 euro praat. Zeg je dan ook 100000 euro cent?
Nee je zegt 1000 euro. Voor Bitcoin zijn ook al bepaalde termen bedacht.
Zie:
https://en.bitcoin.it/wik...divisible_are_Bitcoins.3F
What do I call the various denominations of Bitcoins?
There is a lot of discussion about the naming of these fractions of Bitcoins. The leading candidates are:
1 BTC = 1 Bitcoin
0.01 BTC = 1 cBTC = 1 Centi-Bitcoin (also referred to as Bitcent)
0.001 BTC = 1 mBTC = 1 Milli-Bitcoin (also referred to as mbit (pronounced em-bit) or millibit or even bitmill)
0.000 001 BTC = 1 μBTC = 1 Micro-Bitcoin (also referred to as ubit (pronounced yu-bit) or microbit)
The above follows the accepted international SI prefixes for hundredths, thousandths, and millionths. There are many arguments against the special case of 0.01 BTC since it is unlikely to represent anything meaningful as the Bitcoin economy grows (it certainly won't be the equivalent of 0.01 USD, GBP or EUR). Equally, the inclusion of existing national currency denominations such as "cent", "nickel", "dime", "pence", "pound", "kopek" and so on are to be discouraged. This is a worldwide currency.
One exception is the "satoshi" which is smallest denomination currently possible
0.000 000 01 BTC = 1 Satoshi (pronounced sa-toh-shee)
which is so named in honour of Satoshi Nakamoto the pseudonym of the inventor of Bitcoin.
For an overview of all defined units of Bitcoin (including less common and niche units), see Units.
Er was dacht ik ook een manier om niet als node te fungeren. Dat zit je niet met dat bestand. Ik zou als toepassing daarin kunnen zien dat ieder huishouden 1 node heeft en de resultaten distribueert naar de betaalmedia (mobiele telefoon, chip in je vinger, whatever)Vanwege bovenstaande denk ik dat het bij online shops zal blijven en de bitcoin creditcards.
Volgens mij zou je in theorie ook gewoon met fysiek papier kunnen afrekenen; als je hash maar klopt.... toch?
30TB is overigens peanuts over 10 jaar.
Zomaar een hersenspinsel.. maar wat als een overheid bitcoin kapot zou willen maken? Dan zou ze zoveel mogelijk bitcoins moeten kopen en deze wissen. Kan dat?
Stel bijvoorbeeld dat er voor 3 miljoen bitcoins gewist wordt.
Als ze heel moeilijk willen doen, doen ze het zo. Als ze het heel makkelijk willen doen, dan doen ze een "e-goldje" op bitcoin, verklaren het illegaal, pakken een paar grote spelers op en dan is het klaar.killingdjef schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:35:
Zomaar een hersenspinsel.. maar wat als een overheid bitcoin kapot zou willen maken? Dan zou ze zoveel mogelijk bitcoins moeten kopen en deze wissen. Kan dat?
Dan bestaat bitcoin alleen nog ondergronds en kun je er dus nooit een brood of iets anders legaals mee kopen. Alleen nog mee gokken, drugs mee kopen of duistere dingen als kinderporno. In feite dus weinig anders dan nu
Conclusie: Bitcoin heeft bitcoin al kapot gemaakt. Kwam geen overheid aan te pas
[ Voor 6% gewijzigd door Whuzz op 07-09-2012 16:41 ]
Ik vraag me af, is het bestellen van deze mining-rigs niet to good to be true?
Naar mate de overheid meer bitcoins koopt zal de prijs stijgen (vraag vs aanbod). De laatste bitcoin zal in dat geval nagenoeg onbetaalbaar zijn, en de eigenaar best wel rijk.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Met uitzondering dat Bitcoins gedecentraliseerd is... E-Gold was een echt, en notabene amerikaans, bedrijf. Met Bitcoin kun je niet zomaar iets in beslag nemen en "uit" zetten.Whuzz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:40:
[...]
Als ze heel moeilijk willen doen, doen ze het zo. Als ze het heel makkelijk willen doen, dan doen ze een "e-goldje" op bitcoin, verklaren het illegaal, pakken een paar grote spelers op en dan is het klaar.
Dan bestaat bitcoin alleen nog ondergronds en kun je er dus nooit een brood of iets anders legaals mee kopen. Alleen nog mee gokken, drugs mee kopen of duistere dingen als kinderporno. In feite dus weinig anders dan nu
Conclusie: Bitcoin heeft bitcoin al kapot gemaakt. Kwam geen overheid aan te pas
Ik denk dat er altijd wel landen zijn waar er met bitcoins gehandeld kan worden. Vergelijkbaar wellicht met het bankgeheim. (bijv. de Kaaimaneilanden, welke bij uitstek ook gebruikt worden voor zwart geld)
Verwijderd
Yeah right, zeker net zoals zwart geld intussen is uitgeband?Whuzz schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:40:
Als ze het heel makkelijk willen doen, dan doen ze een "e-goldje" op bitcoin, verklaren het illegaal, pakken een paar grote spelers op en dan is het klaar.
Dan bestaat bitcoin alleen nog ondergronds en kun je er dus nooit een brood of iets anders legaals mee kopen.
Geen idee hoe je hierbij komt. Ik zou als bedrijf dan gewoon een secundaire site opengooien die hetzelfde aanbiedt, maar dan voor bitcoins, en niet te traceren naar het hoofdbedrijf (dat is een peuleschilletje en hoef je niet 'ondergronds' voor te gaan).
Dus bij wijze van spreken als ik bakkerij.com heb waar ik broden voor euro's verkoop, zet ik bakkerij.net ernaast waar ik broden voor bitcoins verkoop.
Bitcoins proberen te verbieden is net zoiets als contant geld willen verbieden, of ruilhandel met goud. Mensen hebben het, dus mensen ruilhandelen ermee, punt.
En de vergelijking tussen Bitcoin en e-gold raakt kant noch wal. Alle voordelen en unieke eigenschappen van Bitcoin zijn juist niet van toepassing op e-gold.
Verwijderd
Nu in de huidige clients is dat zo ja. Ruim voordat de behoefte aan meer precisie (dus in de praktijk: meer units) in zicht komt, kan dit eenvoudig worden opgeschroefd.killingdjef schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:34:
Is het niet deelbaar tot 8 cijfers achter de komma?
Dat hoeft in de praktijk dus niet. Technisch gezien maakt het geen enkel verschil of je 3.50 BTC betaalt, of 0.0000035 BTC. En in de praktijk gebruiken we daar handzame eenheden voor. "3.5 millibit" of "35 nanocoin" enzo.Wrd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:52:
Daar zijn al developers van diverse clients mee bezig.ZeRoC00L schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:57:
Het bestand is inderdaad nu al 2Gb, hoe lang duurt het eigenlijk als je nu begint voordat het hele bestand binnen is ?
Hier zullen ze echt iets mee moeten doen....
Ten eerste heb je de complete blockchain helemaal niet nodig om bitcoins te kunnen ontvangen en uitgeven. Ten tweede kun je de blockchain om de zovel tijd collapsen en dat als referentie gebruiken (die altijd verifieerbaar is op basis van de volledige blockchain + hash), dan blijft er nog zo'n 5% data over. En er waren nog wat andere mogelijkheden waarop flink verbeterd kon worden.
Bedenk dat Bitcoin nog steeds in de kinderschoenen staat. Het idee is briljant, en de praktische uitvoering is pas net op gang gekomen. We zien nu in feite pas de eerste generatie bitcoin clients, daar zal nog heel veel aan worden verspijkerd en verbeterd de komende jaren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!
Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.