Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.446 views

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 06:59
DennisM6 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:15:
Hij voegt best wel aardig wat data toe elke dag, maargoed. Jammer dat appdata niet op de D is te zetten, tenzij iemand meer weet. Verder gewoon standaard back-up gemaakt dan maar, ben benieuwd verder. Gewoon even voor de lol meedoen, omdat je dit toch wel meto hebben gedaan als Tweakers haha.
Je kan je gebruikers profielen verplaatsen dan staat ook je AppData op een andere partitie of schijf. Ik werk al een 2 jaar zo en heb er geen nadelen van ondervonden. Zelf heb ik deze beschrijving gevolgd. http://www.sevenforums.co...nge-default-location.html

Na een herinstallatie van Windows is het dan ook mogelijk om gebruik te maken van je oude gebruikers profiel met al je instellingen.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

BitcoinJ, waar onderandere de android client gebruik van maakt, maakt alleen gebruik van de headers van de blocks waardoor de blockchain maar 20mb groot is ongeveer.

Makerij Hofman

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Op http://code.google.com/p/bitcoinj/ staat onderaan
Be warned: This software is at an early development stage. It is not safe to use with any serious quantity of money on the production network. You risk losing your coins, or creating spends that will never confirm.
Ik vraag me trouwens af hoe dit werkt, enige wat ik kan vinden is
It does not store a full copy of the block chain, rather, it stores what it needs in order to verify transactions with the aid of an untrusted peer node.
Zonder die aid zou je de blockchain wel moeten hebben, maar kan je alle uitgegeven outputs schrappen en dus een kleinere blockchain kunnen bewaren.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
Zanbee schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:29:
[...]

Je kan je gebruikers profielen verplaatsen dan staat ook je AppData op een andere partitie of schijf. Ik werk al een 2 jaar zo en heb er geen nadelen van ondervonden. Zelf heb ik deze beschrijving gevolgd. http://www.sevenforums.co...nge-default-location.html

Na een herinstallatie van Windows is het dan ook mogelijk om gebruik te maken van je oude gebruikers profiel met al je instellingen.
In princiepe voor mij nu nog niet nodig, maar in de toekomst zou t wel handig kunnen zijn om te gebruiken mocht de SSD vol raken. Ik zet 'm in m'n bookmarks, thanks.

• vincentbosch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-11 21:28
sbmuc schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:14:
[...]

Met je CPU minen levert echt niets op, dat is echt zonde, en een GT650M ga je ook niet fatsoenlijk mee kunnen minen. Een vergelijkbare CPU kun je vinden op https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison ik heb geen idee waaronder de GT650M zou vallen maar het feit dat het een nvidia kaart is en een M model... don't keep your hopes up. Misschien dat je na 2-4 weken 1-2 BTC hebt.. Dus per maand misschien 5-10 euro en dan is je laptop 24/7 aan het draaien. Daarmee verkort je op zijn minst de levensduur van je accu en waarschijnlijk ook andere onderdelen..

Een hoop info kun je vinden op https://bitcointalk.org/.
Oke, je hebt gelijk. Het lijkt allemaal zo mooi, maar Nvidia is dus eigenlijk niks voor dit soort dingen, ondanks dat gamen super gaat...

Iemand enig idee of dit ( http://www.sonnettech.com/product/echoexpresschassis.html ) gaat werken met de Thunderbolt poort van mijn MBP? Ik heb natuurlijk 2 Thunderbolt poorten, en als ik daar 2 van die dingen op aan sluit moet ik toch redelijk wat power krijgen? Weet iemand wat hiervoor de mogelijkheden zijn, max aantal kaarten, max voltage etc, en welke kaarten kan ik hier het beste in zetten? Dit is niet te gebruiken onder windows met bootcamp toch, want mining schijnt onder windows beter te gaan dan mac, of zou dit niets uit maken?

PS: huidig gemiddelde met de GT650M is 20Mhash/s

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
vincentbosch schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:49:
[...]

Oke, je hebt gelijk. Het lijkt allemaal zo mooi, maar Nvidia is dus eigenlijk niks voor dit soort dingen, ondanks dat gamen super gaat...

Iemand enig idee of dit ( http://www.sonnettech.com/product/echoexpresschassis.html ) gaat werken met de Thunderbolt poort van mijn MBP? Ik heb natuurlijk 2 Thunderbolt poorten, en als ik daar 2 van die dingen op aan sluit moet ik toch redelijk wat power krijgen? Weet iemand wat hiervoor de mogelijkheden zijn, max aantal kaarten, max voltage etc, en welke kaarten kan ik hier het beste in zetten? Dit is niet te gebruiken onder windows met bootcamp toch, want mining schijnt onder windows beter te gaan dan mac, of zou dit niets uit maken?

PS: huidig gemiddelde met de GT650M is 20Mhash/s
Die zooi is veel te duur om mee te gaan minen. Als je specifiek wil investeren in het minen moet je naar zoiets kijken: http://www.bitcoinweb.nl/...asics-van-butterfly-labs/ deze dingen zijn gewoon aan te sluiten op het stroomnet, of bij een kleine versie op een usb-poort en hebben de beste Mhash/s/euro verhouding en gebruiken relatief weinig stroom.

• vincentbosch
_superboer_ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:
[...]

Die zooi is veel te duur om mee te gaan minen. Als je specifiek wil investeren in het minen moet je naar zoiets kijken: http://www.bitcoinweb.nl/...asics-van-butterfly-labs/ deze dingen zijn gewoon aan te sluiten op het stroomnet, of bij een kleine versie op een usb-poort en hebben de beste Mhash/s/euro verhouding en gebruiken relatief weinig stroom.
Ok, maar als je kijkt naar de Bitcoin Calculator leveren die, ondanks het hoge Mhash, toch nog steeds vrij weinig op? Ondertussen had ik zelf ook nog een config gemaakt bij Alternate:

Componenten Aantal Stukprijs Totaal
Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
Radeon HD 7970
JDXUX6
Club 3D Radeon HD 7970
2 € 399,-* € 798,-*
CPUs Socket FM1
A8-3870K
HN8A13
AMD A8-3870K
1 € 117,90* € 117,90*

Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)
alle Modelle 1
Voedingen
MS-N850-VAL
TN8J01
MS-TECH MS-N850-VAL
1 € 56,90* € 56,90*
Behuizingen Big Tower
Rebel12 Economy-Edition
TTXS04
Sharkoon Rebel12 Economy-Edition
1 € 69,90* € 69,90*
Behuizingen Koelers
Shark Fan 14cm Black Edition
TL9R38
Aerocool Shark Fan 14cm Black Edition
1 € 10,99* € 10,99*
Moederborden Socket FM1
F1A75-V PRO
GNEA03
ASUS F1A75-V PRO
1 € 94,90* € 94,90*

AMD A75
max. 6 Geräte, RAID 0, 1, 10, JBOD, 600 MB/s 1

AS Media ASM1061
max. 2 Geräte, 600 MB/s 1

USB 2.0 Controller
60 MB/s, USB 2.0, max. 2 Geräte 1

USB 3.0 Controller
600 MB/s, USB 3.0, max. 4 Geräte 1

CPU-Afhankelijk
1

Realtek ALC892
4, 1, Realtek ALC892 1

Realtek RTL8111E
1 x RJ-45, 10/100/1000 MBit/s 1
Harddisks 2,5 inch SATA
WD3200LPVT
AABWI6
Western Digital WD3200LPVT
1 € 63,90* € 63,90*
Geheugen DDR3-1866
16 GB DDR3-1866 Quad-Kit
IEIF5DJC
Corsair 16 GB DDR3-1866 Quad-Kit
1 € 129,90* € 129,90*
DVD-drives Serial-ATA
DDU1681S-0B
CDBN13
Sony Optiarc DDU1681S-0B
1 € 15,99* € 15,99*
Prijs
€ 1.358,38*

Hierin zit een dubbele 7970 kaart. Best prijzig, maar miss wel een goede miner, of zijn er nog betere opties?

[ Voor 29% gewijzigd door vincentbosch op 12-07-2012 10:42 ]

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11 16:57
Ik heb ook een HD7970. Deze kan best lekker minen, alleen het stroom verbruik (en de warmte) gaan wel hard omhoog.

Als je de kosten van de aanschaf + stroomverbruik gaat uitrekenen is die van Butterfly labs beter.
Of wachten op de Jalapeno voor 149 dollar 3.5Ghz en 80Watt (tenminste bij de huidige serie).

[ Voor 58% gewijzigd door Tjeerdtq op 12-07-2012 10:54 ]

• vincentbosch
Tjeerdtq schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:47:
Ik heb ook een HD7970. Deze kan best lekker minen, alleen het stroom verbruik (en de warmte) gaan wel hard omhoog.

Als je de kosten van de aanschaf + stroomverbruik gaat uitrekenen is die van Butterfly labs beter.
Of wachten op de Jalapeno
Is BL direct leverbaar? Is er misschien een configuratie met 3 videkaarten mogelijk met deze 7970? Of een andere configuratie die nog meer kan rekenen dan dit? Stroom maakt niks uit bij ons ;)

EDIT: Mag ik dat Jalapeno 8pck zien als 8*3.5 Ghash? Voor $600? Dat is best een goede deal lijkt me, maar die wordt pas geleverd vanaf oktober...

[ Voor 10% gewijzigd door vincentbosch op 12-07-2012 10:53 ]

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11 12:08
Tjeerdtq schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:47:

Of wachten op de Jalapeno
Ik heb net op die site gekeken maar ik kom er niet uit, wat is die Jalapeno precies? Moet ik dat zien als een losstaand systeempje of iets anders?

• _superboer_
  • Niet online
noloog schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:54:
[...]

Ik heb net op die site gekeken maar ik kom er niet uit, wat is die Jalapeno precies? Moet ik dat zien als een losstaand systeempje of iets anders?
De jalapeno is volgens mij een chip die via USB op een pc is aangesloten. Op deze pc draait de miningsoftware die dan gebruik maakt van de Jalapeno.

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11 16:57
Jalapeno zijn processoren die los te programmeren zijn. Deze zijn erg goed in de berekeningen die voor Bitcoin nodig zijn. Tenminste is wat ik er van maak uit mijn onderzoek.

Deze sluit je aan op een bestaand systeem via USB (of meerdere via USB hub) en stroom adapter. De software krijg je mee geleverd, die draai je op een normaal systeem.

De huidige Single kost nu 599 dollar. De nieuw Jalapeno komt ter vervanging. Om bestaande klanten tegemoet te komen kan je die inruilen tegen 8 Jalapeno's.
Omdat er veel rekenkracht bij komt, gaan ze vanaf oktober de nieuwe hardware in delen versturen.

• vincentbosch
Tjeerdtq schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 11:06:
Jalapeno zijn processoren die los te programmeren zijn. Deze zijn erg goed in de berekeningen die voor Bitcoin nodig zijn. Tenminste is wat ik er van maak uit mijn onderzoek.

Deze sluit je aan op een bestaand systeem via USB (of meerdere via USB hub) en stroom adapter. De software krijg je mee geleverd, die draai je op een normaal systeem.

De huidige Single kost nu 599 dollar. De nieuw Jalapeno komt ter vervanging. Om bestaande klanten tegemoet te komen kan je die inruilen tegen 8 Jalapeno's.
Omdat er veel rekenkracht bij komt, gaan ze vanaf oktober de nieuwe hardware in delen versturen.
Zou er een mogelijkheid zijn om er een nu al te bemachtigen of "na te maken"?
Hoe doet een Mac Pro het trouwens? Voor zo'n €3000+ machine zou je wel een redelijke performance hierop mogen verwachten? Misschien tijd om het oude school netwerk weer even over te nemen, niemand die het merkt als er de rest van de vakantie wat berekeningen worden uitgevoerd daar....

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-11 14:51

Shapeshifter

Get it over with

Over die Jalapeno, dat is een zogenaamde ASIC die naar schatting ongeveer 10 keer zo snel zullen zijn als huidige FPGA miners. Het probleem met ASIC is dat ze ontzettend hoge ontwikkelkosten kennen, dus (na)maken is er echt niet bij voor kleine spelers. Het voordeel van ASICs is dat ze erg efficient zijn als je ze eenmaal maakt en dat ze dan goedkoop in grote aantallen te fabriceren zijn. Het is echt the next big thing in Bitcoins en er is naar schatting tussen de $500,000 en $1,000,000 aan pre-orders geplaatst bij Butterfly Labs.

Dit betekent dus ook dat er nog heel wat staat te gebeuren eind dit jaar. Als veel mensen met ASICs gaan minen schiet de difficulty omhoog en worden kleine spelers en mensen met dure stroom (Nederland) de markt uit gedrukt. Verder komt ook nog de reward halving in december wat hetzelfde effect zal hebben.

Een optie om mee te doen met ASICs zonder ze te kopen is om mining bonds te halen. Ik bezit momenteel een aantal GIGAMINING bonds (5 Mhash/s @ 1.4btc) die zometeen gratis / tegen betaling opgewaardeerd kunnen worden naar TERAMINING bonds (25 Mhash @ 1.4btc / 100Mhash @ 1.4+0.25 btc). Dit is vooralsnog de enige manier om mee te kunnen doen aan ASICs via GLBSE voorzover ik weet.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• incama
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:59
Mits BFL kan leveren wat ze beloven. Ik zou niet graag met hen in zee gaan. Ik zou sowieso geen geld (btc's) geven als ik geen bewijs had dat ze daadwerkelijk bestaan.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

incama schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:33:
Mits BFL kan leveren wat ze beloven. Ik zou niet graag met hen in zee gaan. Ik zou sowieso geen geld (btc's) geven als ik geen bewijs had dat ze daadwerkelijk bestaan.
Ja, dat is wel een behoorlijke als inderdaad. Er is wel gebleken dat BFL moeite heeft met uitleveren. Zelfs singles zijn op het moment lastig te krijgen (maar ik ken iemand die er een heeft, dus die bestaan wel). Via grote investeerders heb ik vernomen dat ze wel echt komen, maar eerst zien, dan geloven ;)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• vincentbosch
Wat is op het moment de beste manier om snel te minen? Dus, welke hardware is optimaal en direct leverbaar?
Wat is trouwens goede en simpele poolsoftware om zelf een mineserver op te zetten? Zo kan ik de familie computers bundelen :) Liefst OSX compatible

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

vincentbosch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:41:
Wat is op het moment de beste manier om snel te minen? Dus, welke hardware is optimaal en direct leverbaar?
Wat is trouwens goede en simpele poolsoftware om zelf een mineserver op te zetten? Zo kan ik de familie computers bundelen :) Liefst OSX compatible
In mijn opinie FPGA miners zoals de BGL Single, er zijn nu genoeg mensen die voldoende geloven dat BFL echt ASICs gaat leveren en er vanaf willen, dus kijk eens naar tweedehandsjes. Ik ben verder niet zo thuis in de miningscene, dus over software weet ik niet veel. Hier staat wel een lijstje, misschien heb je daar wat aan: https://en.bitcoin.it/wiki/Poolservers

Ik hoop dat je je realiseert dat je waarschijnlijk verlies gaat maken qua Euro's als je alle computers in huis laat minen (en als jij geen verlies maakt dan je ouders wel, kun je ze net zo goed zakgeldverhoging vragen), dus dat je het wel eerst even doorrekent voordat je er aan begint...

• incama
vincentbosch ... Liefst OSX compatible
http://www.bitcoinplus.com/generate is wel de makkelijkste, gewoon minen via de browser.

[ Voor 8% gewijzigd door incama op 12-07-2012 16:29 ]

• vincentbosch
incama schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:28:
[...]

http://www.bitcoinplus.com/generate is wel de makkelijkste, gewoon minen via de browser.
Maar dat is een miner, ik bedoel Pooling Server software, om een eigen pool met vrienden/familie computers te beginnen. En die stroomkosten zitten echt wel goed. We zijn al groot verbruikers, krijgen wat korting en wat andere dingen...

• incama
vincentbosch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:37:
[...]

Maar dat is een miner, ik bedoel Pooling Server software, om een eigen pool met vrienden/familie computers te beginnen. En die stroomkosten zitten echt wel goed. We zijn al groot verbruikers, krijgen wat korting en wat andere dingen...
Ah my bad.

Hoeveel MH/s halen jullie nu als ik vragen mag, of eigenlijk, hoeveel GH/s? Het punt is namelijk als je niet over de tig GH/s beschikt je maar weinig kans hebt überhaubt een coin te vinden in een block.

edit:
hier is er een btw:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=61731.0
https://gitorious.org/bitcoin/eloipool

[ Voor 10% gewijzigd door incama op 12-07-2012 16:47 ]

• vincentbosch
incama schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:43:
[...]

Ah my bad.

Hoeveel MH/s halen jullie nu als ik vragen mag, of eigenlijk, hoeveel GH/s? Het punt is namelijk als je niet over de tig GH/s beschikt je maar weinig kans hebt überhaubt een coin te vinden in een block.
Geeft niet, het is best moeilijk een simpele (GUI) server te vinden, die ook nog eens werkt op OSX. Sommige dingen werken juist wel op OSX en niet op Windows, maar voor vele dingen heb je toch echt Windows nodig, en als het werkt is het weer moeilijk te configureren.

Op het moment nog niks eigenlijk. Ben zelf wel van plan om ook nog Mining hardware aan te schaffen. Die 40 Ghash/sec van Pre-order PLF lijkt me wel interessant, maar als iedereen zo'n ding heeft wordt de moeilijkheidsgraad weer hoger... Pff, zo wordt het veel investeren....

• incama
vincentbosch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:47:
[...]

Geeft niet, het is best moeilijk een simpele (GUI) server te vinden, die ook nog eens werkt op OSX. Sommige dingen werken juist wel op OSX en niet op Windows, maar voor vele dingen heb je toch echt Windows nodig, en als het werkt is het weer moeilijk te configureren.

Op het moment nog niks eigenlijk. Ben zelf wel van plan om ook nog Mining hardware aan te schaffen. Die 40 Ghash/sec van Pre-order PLF lijkt me wel interessant, maar als iedereen zo'n ding heeft wordt de moeilijkheidsgraad weer hoger... Pff, zo wordt het veel investeren....
Ook met die ASIC kaarten van BFL loop je risico. Als ze de wijze van de coin berekening aanpassen kun je die kaarten meteen in de prullenbak gooien daar deze specifiek voor minen zijn gemaakt. Een FPGA kan je echter herprogrammeren (vraag me niet om te veel details hierover, maar heb ik opgepikt op bitcointalk).

• vincentbosch
incama schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:54:
[...]

Ook met die ASIC kaarten van BFL loop je risico. Als ze de wijze van de coin berekening aanpassen kun je die kaarten meteen in de prullenbak gooien daar deze specifiek voor minen zijn gemaakt. Een FPGA kan je echter herprogrammeren (vraag me niet om te veel details hierover, maar heb ik opgepikt op bitcointalk).
Oww, dus dat is ook mogelijk. Dan zou je wel heel screwed zijn als je 28000 betaald hebt voor die super machine en dan ineens is hij niks meer waard. Hoe werken die FPGA's precies? Heb er een paar gezien, maar die zijn niet USB met host nodig leek mij, of wel? Met een laptop kun je natuurlijk niet zomaar alles aansluiten. Wat is daar de beste van, of beste kwa prijs/performance? Misschien dat ik daar dan een soort Rig mee kan bouwen...

• incama
vincentbosch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:08:
[...]

Oww, dus dat is ook mogelijk. Dan zou je wel heel screwed zijn als je 28000 betaald hebt voor die super machine en dan ineens is hij niks meer waard. Hoe werken die FPGA's precies? Heb er een paar gezien, maar die zijn niet USB met host nodig leek mij, of wel? Met een laptop kun je natuurlijk niet zomaar alles aansluiten. Wat is daar de beste van, of beste kwa prijs/performance? Misschien dat ik daar dan een soort Rig mee kan bouwen...
Tecnisch gezien is dat mogelijk, al lijkt mij de kans wel erg klein dat ze dit doen, zou namelijk de geloofwaardigheid van de coin ernstig aantasten. (Al heb ik wel gemerkt dat de hele BTC wereld vol zit van speculaties speculaties speculaties, om gek van te worden, maar wel leuk ;) ).

Ik heb zelf een single fpga van Ztex en moet zeggen het werkt perfect. Heb hem momenteel als test aangesloten op een netbookje van Asus (eee) met Ubuntu (volgende week komen de quads binnen). Heeft gewoon een micro usb aansluiting die aangesproken wordt middels java (Java van Oracle, niet de Openjava). Erg technisch is het allemaal niet, maar je moet wel je koppie erbij houden.

Ik kan wel wat foto's posten hoe het allemaal uitziet mocht je dat willen.

En even voor de duidelijkheid, alles wat ik zeg is gebaseerd op speculaties. Niemand weet wat er precies gaat gebeuren en iedereen heeft een mening. Ik (eigenlijk is het wij) mine(n) voor de fun, maar nemen de coin wel serieus,.enfin :*)

edit:
linkje naar Ztex fpga boards
http://www.ztex.de/usb-fpga-1/#fpga_boards

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ja, wat heet. De "officiele" bitcoin-client is ook nog in beta-fase.

Makerij Hofman

• incama
Linkje naar mijn eerste single Fpga board van Ztex
http://www.flickr.com/photos/incama/sets/72157630545418560/
Hier nog onder Debian met Openjdk.

• vincentbosch
incama schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:15:
Linkje naar mijn eerste single Fpga board van Ztex
http://www.flickr.com/photos/incama/sets/72157630545418560/
Hier nog onder Debian met Openjdk.
Ziet er wel goed uit, al zou ik minen voor de €€€ haha. Ben daarom aan het kijken naar de goedkoopste oplossing met de meeste mhash/s of zelfs ghash/s. Een computer kan natuurlijk functioneren met alleen RAM, hdd, mobo, voeding en Vidkaart, alleen nog goedkoop bord met veel PCIe sloten en volproppen maar... Iemand ideeën, of zin om mee te bouwen? Misschien krijgen we ergens kwantum korting, dan kunnen we nog snel flink wat minen voordat die goedkope 40Ghash/s machinetjes uitkomen....

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 06:59
Ik lees net dat je de datafolder van de bitcoin client ook verplaatsen uit de appdir folder hiervoor moet je client opstarten met de switch -datadir=[pad naar nieuwe locatie] bijvoorbeeld C:\Program Files\Bitcoin\bitcoin.exe -datadir=E:\Bitcoin.

https://en.bitcoin.it/wiki/Securing_your_wallet

Zo kan je je wallet ook op een geëncrypte disk kunnen zetten.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Whoah, en toen was elke bitcoin die ik heb opeens 30 cent meer waard :D

• incama
vincentbosch schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:22:
[...]

Ziet er wel goed uit, al zou ik minen voor de €€€ haha.
Zekers, en iedere coin is er een ;)

• vincentbosch
incama schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 06:36:
[...]

Zekers, en iedere coin is er een ;)
Ben ondertussen maar begonnen met minen van LTC's, dit gaat een stukje makkelijker en sneller met die mooie snelle Ivy Bridge quad core i7 processor :P. Wel mooi dat de waarde van de BTC's stijgen, geeft aan dat er nog volop vertrouwen is, en dat een investering dan misschien toch geen kwaad kan....

EDIT:

Klein rekenfoutje wss. Net windows geinstalleerd en kijken of dat beter gaat... One moment please ;)

[ Voor 30% gewijzigd door vincentbosch op 13-07-2012 12:48 ]

• vincentbosch
Wat ik vreemd vind is dat als ik Bitcoins mine onder OSX ik mine met een Mhash rate van 22-23, nu onder windows mine ik Litecoins, en daar krijg ik een Khas rate van 22-23, mine met Reaper. Tevens in de normale Litecoin client met onder windows net onder de 5000 hashes per second, terwijl dit in OSX tegen de 9000 was?!? Threads beide op 8, alleen was scanning bij OSX 1 en Windows 99, en onveranderbaar? Iemandeen idee?

EDIT: heb wat dingen aangepast in de configs van Reaper en nu zou hij minen met 4200+ GH/s. Dat kan toch haast niet??!

[ Voor 12% gewijzigd door vincentbosch op 13-07-2012 14:35 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:08

Gerco

Professional Newbie

Heeft er iemand ervaring met de PPT.A/B/C/D/E bonds op http://glbse.com? Iedere week geven ze 3000 bonds uit tussen 1.04 en 1.28BTC per stuk en kopen ze 27 dagen en 22 uur later weer op voor 1.28 BTC. Ziet eruit alsof je daar best wat leuke winst mee kan behalen.

Waar zit alleen het addertje? Hoe verdienen de uitgevers hun geld en hoe betrouwbaar zijn deze bonds?

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 13-07-2012 18:46 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 01:15
Even ter bevestiging, een 8-pack Jalapenos staat gelijk aan 80*8 = 640 watt == zo'n 1300 euro aan stroom per jaar?

Weet iemand wat het stroomverbruik is van de BitForce Single ‘SC’?

16 Jalapenos (56GH) is meer dan 40GH van de Single 'SC' en wat goedkoper, zeker in verhouding. Zijn er redenen om toch voor de duurdere de kiezen naast het feit dat je 16 USB poorten nodig hebt?

Het is mij niet helemaal duidelijk of een 8-pack nou alleen verkrijgbaar is als je een (oude) Single inruilt? Het bovenstaande ljikt me wel enigszins onwaarschijnlijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Kyoshi op 13-07-2012 22:04 ]

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
Kyoshi schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:52:
Even ter bevestiging, een 8-pack Jalapenos staat gelijk aan 80*8 = 640 watt == zo'n 1300 euro aan stroom per jaar?

16 Jalapenos (56GH) is meer dan 40GH van de Single 'SC' en wat goedkoper, zeker in verhouding. Zijn er redenen om toch voor de duurdere de kiezen naast het feit dat je 16 USB poorten nodig hebt?

Het is mij niet helemaal duidelijk of een 8-pack nou alleen verkrijgbaar is als je een (oude) Single inruilt? Het bovenstaande ljikt me wel enigszins onwaarschijnlijk.
inderdaad, maar ook 3900$/maand (tegen 8dollar met een beetje geluk)

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 09:46
_superboer_ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:
[...]
Die zooi is veel te duur om mee te gaan minen. Als je specifiek wil investeren in het minen moet je naar zoiets kijken: http://www.bitcoinweb.nl/...asics-van-butterfly-labs/ ...
Iemand enig idee hoever ze staan met die "Mini Rig ‘SC’". Met die 1,000 GH/s zou je dan zowat $120000 per maand (calc) aan bitcoins kunnen binnen halen. Lijkt me dat de waarde van bitcoins dan wel goed gaat zakken?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 23:45
SD2000 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:20:
[...]

Iemand enig idee hoever ze staan met die "Mini Rig ‘SC’". Met die 1,000 GH/s zou je dan zowat $120000 per maand (calc) aan bitcoins kunnen binnen halen. Lijkt me dat de waarde van bitcoins dan wel goed gaat zakken?
Dat is een beetje het aparte van die BFL units idd.
Als zij zeggen zo'n ding te kunnen maken, hebben ze dus, neem ik aan, al wat mini rigs kunnen produceren.
Maar aan de hashrate te zien.

Afbeeldingslocatie: http://bitcoin.sipa.be/speed-lin-10k.png

Zie ik ik in de afgelopen tijd nou niet echt een piek die aangeeft dat zulke units al getest worden :P
Als je producten test doe je dat op z'n minst met meerdere producten, niet met een enkele lijkt me..
FYI: Die ene mini rig zou al een 6% boost geven aan de totale hashrate

Ik geloof best dat ze er komen, maar BFL 'kennende' niet over 2,5 maandjes gezien er waarschijnlijk nog geen enkele gebouwd, laat staan getest is :P

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 13-07-2012 23:51 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• _superboer_
  • Niet online
Kyoshi schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:52:

16 Jalapenos kosten 16*$149=$2384

Jalapenas: 42,57 $/GHs
Single sc: 32,48 $/GHs
Mini rig: 29,90 $/GHs

Waar haal je vandaan dat de Jalapeno 80W gebruikt? USB 2 geeft ongeveer 2.5W. Dat is dus ongeveer 30x zo weinig.
[...]

Hou er wel rekening mee dat je niet de enige bent, als zij rond november de eerste batch er uit gooien komt er naar verwachting zo'n 7500 GH/s bij meen ik. Daarnaast halveert de blokreward aan het begin van december. Mochten BFL voor die tijd met hun device komen halveert de blokreward nog eerder doordat de difficulty niet even snel mee kan stijgen als dat de hashingpower van het netwerk dan stijgt.

• incama
Ik denk dat op het moment dat BFL de ASIC's inderdaad kan gaan leveren er een gigantische destabilisatie gaat plaatsvinden die onwenselijk is. In principe wordt BFL de hoofdleverancier van de Hash kracht op het BTC netwerk. Concurrentie ligt dan al mijlen ver achter en/of zullen niet in staat zijn zelf een board te ontwikkelen (= gigantisch ontwikkel kosten). Ik heb ondertussen al met diverse fpga producenten gesproken en ken eigenlijk niemand die in de nabije toekomst ASIC's gaat produceren omdat ze er nagenoeg niet in geloven (niet in geloven als in dat de ontwikkel kosten veel te hoog zijn om nog ooit winst te kunnen maken).
Dat er spannende tijden aankomen is zeker, we zullen zien.

• Kyoshi
_superboer_ schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 00:52:
[...]

16 Jalapenos kosten 16*$149=$2384

Jalapenas: 42,57 $/GHs
Single sc: 32,48 $/GHs
Mini rig: 29,90 $/GHs

Waar haal je vandaan dat de Jalapeno 80W gebruikt? USB 2 geeft ongeveer 2.5W. Dat is dus ongeveer 30x zo weinig.
Ach, dom van me, dat is ook zo. Bedankt! Ik denk dat ik aan 80w kwam omdat ze zeiden dat de Jalapeno de vervanger van de Single wordt, en die heeft wel 80w p/s.

Ik ben ook wel enigszins bezorgd wat er de prijs per Bitcoin gaat gebeuren zodra de eerste supersnelle chips er zijn, en hoever het nog verder omlaag gaat als de grote groep niet-hobbyisten doorkrijgen dat er met een kleine investering veel te verdienen is (zoals het er nu op staat). Hoe groot zou de kans zijn dat de difficulty zo ver omhoog gaat dat de Jalapeno het rendement van een gemiddelde videokaart van nu krijgt?

In het persbericht van BFL stond ook dat de Jalapeno juist zo goedkoop is gemaakt zodat er nieuwe mensen gaan komen gezien ze met maar $149 als (kerst)cadeau gegeven kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Kyoshi op 14-07-2012 20:41 ]

• _superboer_
  • Niet online
Kyoshi schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:32:
[...]

Ik ben ook wel enigszins bezorgd wat er de prijs per Bitcoin gaat gebeuren zodra de eerste supersnelle chips er zijn, en hoever het nog verder omlaag gaat als de grote groep niet-hobbyisten doorkrijgen dat er met een kleine investering veel te verdienen is (zoals het er nu op staat). Hoe groot zou de kans zijn dat de difficulty zo ver omhoog gaat dat de Jalapeno het rendement van een gemiddelde videokaart van nu krijgt?
Een gemiddelde videokaart nu doet misschien 175 mh/s, dat betekend dat een Jalapeno 20x zoveel mhashes per seconde doet als een gemiddelde videokaart. Om op hetzelfde rendement te blijven zou de difficulty 20x zo hoog moeten worden, hiervoor moet de hashrate van het netwerk ook 20x zo hoog zijn. Momenteel is die ongeveer 13000 Ghash/s. Hier zou dus 19x13000=247000 Ghash/s bij moeten komen

Dat betekend ongeveer
- 70500 Jalapenos
- of 6175 Singles
- of 247 Mini rigs

Voordat er zoveel verkocht is duurt denk ik wel even. Als je echter bedenkt dat de blokreward halveert, kun je bovenstaande aantallen nog delen door 2, maar ook de aantallen die je dan krijgt zijn nog hoog imo.

• Mqrius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05-2021
Shapeshifter schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 03:00:
Whoah, en toen was elke bitcoin die ik heb opeens 30 cent meer waard :D
Iets meer nu :)

$8.00 per Bitcoin :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mqrius op 17-07-2012 04:30 ]

Verwijderd

Nee, waarom?

Er worden per definitie 50 bitcoins per tien minuten, oftewel ±216.000 bitcoins per maand. Ongeacht hoeveel hashing power mensen hebben of wat voor extreme hardware ze inzetten.

De enige grote verschuiving die gaat optreden is aanstaande december, als de block reward halveert naar 25 per tien minuten. Dat zal de koerst flink doen stijgen.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:15:
[...]

Nee, waarom?

Er worden per definitie 50 bitcoins per tien minuten, oftewel ±216.000 bitcoins per maand. Ongeacht hoeveel hashing power mensen hebben of wat voor extreme hardware ze inzetten.

De enige grote verschuiving die gaat optreden is aanstaande december, als de block reward halveert naar 25 per tien minuten. Dat zal de koerst flink doen stijgen.
Nee, waarom?

De block reward halveert per definitie ongeveer elke 4 jaar, dus mensen weten ruim van tevoren dat de reward zal halveren. De koers zal zich daarom ruim voor de reward halving aanpassen. Je zou zelfs zover kunnen gaan door te zeggen dat de koers zich op dit moment al aanpast voor de reward halving.

• PiepPiep
vincentbosch schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:23:
Wat ik vreemd vind is dat als ik Bitcoins mine onder OSX ik mine met een Mhash rate van 22-23, nu onder windows mine ik Litecoins, en daar krijg ik een Khas rate van 22-23, mine met Reaper. Tevens in de normale Litecoin client met onder windows net onder de 5000 hashes per second, terwijl dit in OSX tegen de 9000 was?!? Threads beide op 8, alleen was scanning bij OSX 1 en Windows 99, en onveranderbaar? Iemandeen idee?

EDIT: heb wat dingen aangepast in de configs van Reaper en nu zou hij minen met 4200+ GH/s. Dat kan toch haast niet??!
Welke engine gebruiken die programma's?
Als ze compleet andere engines of versies daarvan gebruiken kunnen ze nogal in snelheid verschillen.
Denk bijvoorbeeld aan dingen als wel of niet MMX en de nieuwere instructies die er tegenwoordig zijn.
Gerco schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:44:
Heeft er iemand ervaring met de PPT.A/B/C/D/E bonds op http://glbse.com? Iedere week geven ze 3000 bonds uit tussen 1.04 en 1.28BTC per stuk en kopen ze 27 dagen en 22 uur later weer op voor 1.28 BTC. Ziet eruit alsof je daar best wat leuke winst mee kan behalen.

Waar zit alleen het addertje? Hoe verdienen de uitgevers hun geld en hoe betrouwbaar zijn deze bonds?
Bij deze pirate bonds heb je geen garantie dat ze die dingen echt terug kopen.
De bond holders investeren zelf de bitcoins ergens waar ze weer iets meer ervoor terug krijgen en willen niet gerant staan dat ze het geld echt weer terug krijgen.
Zie het een beetje als een bank in een land dat bijna failliet gaat, misschien krijg je daar wel 10% rent ipv 4% in een land dat minder risico heeft.
[...]

Dan ga je ervan uit dat de difficulty niet omhoog gaat.
Het bitcoinnetwerk is zo gemaakt dat het moeilijker wordt als er meer rekenkracht is zodat er dan nog gemiddeld elke 10 minuten een nieuw blok gevonden wordt.
SmiGueL schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:38:
[...]
Zie ik ik in de afgelopen tijd nou niet echt een piek die aangeeft dat zulke units al getest worden :P
Als je producten test doe je dat op z'n minst met meerdere producten, niet met een enkele lijkt me..
Ik denk niet dat ze testen op het echte netwerk maar wel in een test omgeving waar je de inputs kan reguleren zodat je beter weet wat je precies test.
incama schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:21:
Ik denk dat op het moment dat BFL de ASIC's inderdaad kan gaan leveren er een gigantische destabilisatie gaat plaatsvinden die onwenselijk is. In principe wordt BFL de hoofdleverancier van de Hash kracht op het BTC netwerk. Concurrentie ligt dan al mijlen ver achter en/of zullen niet in staat zijn zelf een board te ontwikkelen (= gigantisch ontwikkel kosten). Ik heb ondertussen al met diverse fpga producenten gesproken en ken eigenlijk niemand die in de nabije toekomst ASIC's gaat produceren omdat ze er nagenoeg niet in geloven (niet in geloven als in dat de ontwikkel kosten veel te hoog zijn om nog ooit winst te kunnen maken).
Dat er spannende tijden aankomen is zeker, we zullen zien.
OpenBitASIC : The Open Source Bitcoin ASIC Initiative
Dedicated Mining ASIC Project
Kyoshi schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:32:
[...]

In het persbericht van BFL stond ook dat de Jalapeno juist zo goedkoop is gemaakt zodat er nieuwe mensen gaan komen gezien ze met maar $149 als (kerst)cadeau gegeven kunnen worden.
Ik denk dat dit de prijs van bitcoin juist omhoog kan krijgen omdat het duidelijk meer is dan een of ander hobby projectje waar je een gewone pc voor kan gebruiken en mensen nu serieus hardware gaan aanschaffen.
Gigamining heeft nu geloof ik 4 van die minirigs van $15k per stuk, dus $60k totaal. Dat worden er straks 4 met asic, dus totaal $120k.
Shapeshifter schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:51:
[...]

Nee, waarom?

De block reward halveert per definitie ongeveer elke 4 jaar, dus mensen weten ruim van tevoren dat de reward zal halveren. De koers zal zich daarom ruim voor de reward halving aanpassen. Je zou zelfs zover kunnen gaan door te zeggen dat de koers zich op dit moment al aanpast voor de reward halving.
Opzich wordt er veel en veel meer bitcoins verhandeld op een dag dan dat er gemine't wordt en zal die 25 bitcoin per 10 minuten minder niet veel mogen uitmaken.
Wat ik denk dat een grotere impact zou kunnen hebben is dat er mensen stoppen met minen omdat het voor hun niet meer rendabel is waardoor er minder rekenkracht nodig is voor het netwerk en dus een aanval makkelijker (minder moeilijk?) wordt en dus vertrouwen verloren gaat.

Verwijderd

Shapeshifter schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:51:
Nee, waarom?

Ik heb me niet helemaal goed uitgedrukt. De vraag naar bitcoins neemt nu al meer toe dan er bij wordt gemined, daarom stijgt de koers. Die vraag gaat alleen nog maar meer toenemen, en als de toename van beschikbare bitcoins dan nog eens halveert, zal daardoor de koers nog harder stijgen.

Dus niet zozeer vanwege het speculatieve aspect (dat speelt ook mee maar in de huidige prijs is inderdaad al wel geanticipeerd op de reward halvering), maar simpelweg vanwege een verschuiving in de vraag vs aanbod verhouding (of liever gezegd vraag-toename vs voorraad-toename). Er komen straks meer nieuwe bitcoin gebruikers bij, en er komen minder nieuwe bitcoins bij.

Verwijderd

PiepPiep schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:15:
Wat ik denk dat een grotere impact zou kunnen hebben is dat er mensen stoppen met minen omdat het voor hun niet meer rendabel is waardoor er minder rekenkracht nodig is voor het netwerk en dus een aanval makkelijker (minder moeilijk?) wordt en dus vertrouwen verloren gaat.
Hoezo zou het een aanval (wat voor aanval precies?) minder moeilijk maken?

• incama
Sorry hoor, maar dat zijn geen alternatieve. In de eerste thread is er nauwelijk vooruitgang en de tweede thread is pas begonnen.

• PiepPiep
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:47:
[...]

Ik heb me niet helemaal goed uitgedrukt. De vraag naar bitcoins neemt nu al meer toe dan er bij wordt gemined, daarom stijgt de koers. Die vraag gaat alleen nog maar meer toenemen, en als de toename van beschikbare bitcoins dan nog eens halveert, zal daardoor de koers nog harder stijgen.

Dus niet zozeer vanwege het speculatieve aspect (dat speelt ook mee maar in de huidige prijs is inderdaad al wel geanticipeerd op de reward halvering), maar simpelweg vanwege een verschuiving in de vraag vs aanbod verhouding (of liever gezegd vraag-toename vs voorraad-toename). Er komen straks meer nieuwe bitcoin gebruikers bij, en er komen minder nieuwe bitcoins bij.
Als ik op Mt.Gox kijk is daar de omzet van een dag ongeveer 90k BTC, op intersango is het totale aanbod ongeveer 5000 BTC.
De dagelijkse hoeveelheid bitcoin die er bij komt is slechts 7200.
Het overgrote deel van de bitcoins die verhandeld worden zijn gekocht door iemand om iets te kopen met bitcoins en worden verkocht door de verkoper van die goederen.
Die iets kleinere toename van het totale aantal gaat echt niet heel veel doen.
Dat er meer bitcoin gebruikers bijkomen en er gespeculeerd zal worden, wat je al zegt, zal wel veel meer met de prijs doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:48:
[...]

Hoezo zou het een aanval (wat voor aanval precies?) minder moeilijk maken?
Als ik meer dan de helft van de snelheid van het netwerk heb kan ik double spending doen via een 51% attack.
Ik geef bitcoins uit, deze transactie komt in block nummer x.
Vervolgens ga ik een nieuw block maken met nummer x, dus op x-1 volgend.
Hierdoor ontstaat er een splitsing van de chain en wordt de langste chain gekozen als de goede om verder mee te werken.
Als ik meer dan 50% van de totale hashing speed heb kan ik er dus voor zorgen dat de chain zonder mijn transactie wint en ik de coins nog heb.

Als ik op dit moment meer dan 50% van de snelheid wil hebben moet ik gpu's en fpga's verslaan, dat is goed te doen door zelf dus een asic te maken. Maar als het netwerk al bestaat uit asic's dan moet ik dus iets maken dat nog veel sneller is.

Opzich is dit wel heel duur allemaal en verdien je waarschijnlijk sneller geld door normaal eerlijk te minen, maar het is wel een mogelijk tot een aanval.
Zie trouwens ook : https://en.bitcoin.it/wiki/Double-spending
incama schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Sorry hoor, maar dat zijn geen alternatieve. In de eerste thread is er nauwelijk vooruitgang en de tweede thread is pas begonnen.
Nog niet, maar het komt er wel aan dus.
Die 1e zou best eens een stuk harder kunnen gaan wanneer de asic's van bfl er echt zijn.
Die 2e was in hun eerste posts niet van plan om hun product te verkopen, alleen om er zelf mee te minen, maar ik heb het niet meer verder gevolgd dus ik weet niet hoe dat er nu voor staat.

• vincentbosch
Wat zijn normale hash waarden voor een quad core i7 Ivy Bridge? Ik zie overal iets anders, en heb nu Windows 7 draaiend mét de OpenCL sdk etc, dat scheelt bij sommige miners best wel. Een ding wat ik ook niet helemaal snap is die mining client ingebouwd in Lietcoin, want die heeft het bijvoorbeeld over 9000 hashes per second. Is dit per core, en moet dus *8? Wat is interessant om te minen met je CPU behalve Litecoins, en dan iets wat nog redelijk op kan brengen, of hoge exchange value heeft naar Bitcoins? En welke programma's zijn nu goed, simpel (met GUI) om te minen met Windows (en OSX)? Met CMD heb ik geen moeite mee, alleen vertrouw ik al die verschillende waarden niet, en heb tot nu nog niks gemined met al die verschillende dingen...

• incama
vincentbosch schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:56:
Wat zijn normale hash waarden voor een quad core i7 Ivy Bridge? Ik zie overal iets anders, en heb nu Windows 7 draaiend mét de OpenCL sdk etc, dat scheelt bij sommige miners best wel. Een ding wat ik ook niet helemaal snap is die mining client ingebouwd in Lietcoin, want die heeft het bijvoorbeeld over 9000 hashes per second. Is dit per core, en moet dus *8? Wat is interessant om te minen met je CPU behalve Litecoins, en dan iets wat nog redelijk op kan brengen, of hoge exchange value heeft naar Bitcoins? En welke programma's zijn nu goed, simpel (met GUI) om te minen met Windows (en OSX)? Met CMD heb ik geen moeite mee, alleen vertrouw ik al die verschillende waarden niet, en heb tot nu nog niks gemined met al die verschillende dingen...
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison onder het kopje CPU.

Het is eigenlijk nooit interessant om te minen met een cpu, in ieder geval niet als het ook nog iets moet gaan opleveren. Kun je beter direct Coins kopen ;)

• Kyoshi
CPU-minen is wel interessant geweest, maar alleen voor de allereerste bitcoins, al snel werd de GPU een noodzaak.

• incama
Kyoshi schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 04:12:
CPU-minen is wel interessant geweest, maar alleen voor de allereerste bitcoins, al snel werd de GPU een noodzaak.
Wat ik me dan afvraag, hoe zou die Genesis coin tot stand zijn gekomen en heeft Satoshi deze al reeds uitgegeven op de Silk Roads??

• _superboer_
  • Niet online
incama schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 08:46:
[...]

Wat ik me dan afvraag, hoe zou die Genesis coin tot stand zijn gekomen en heeft Satoshi deze al reeds uitgegeven op de Silk Roads??
The first 50BTC block reward went to address 1A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa, though this reward can't be spent due to a quirk in the way that the genesis block is expressed in the code (this may have been intentional).
https://en.bitcoin.it/wiki/Genesis_block

• incama
Dankje superboer, heb ik overheen gelezen. Zou wel grappig zijn geweest als Satoshi de coin had uitgegeven aan drugs, sex and rock 'n roll. Gewoon, omdat het kan :P

Verwijderd

Heb wel interesse in een pre-order voor een BitForce Single ‘SC’ 40 GH/s, voor $1299 + $88 shipping. Alleen dat vooruitbetalen voor een apparaat wat het daglicht nog niet heeft gezien?....twijfel twijfel...
Meer mensen hier die 'm overwegen, of zelfs al een order hebben geplaatst?

• PiepPiep
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:55:
Heb wel interesse in een pre-order voor een BitForce Single ‘SC’ 40 GH/s, voor $1299 + $88 shipping. Alleen dat vooruitbetalen voor een apparaat wat het daglicht nog niet heeft gezien?....twijfel twijfel...
Meer mensen hier die 'm overwegen, of zelfs al een order hebben geplaatst?
Ik had een order geplaatst voor die kleinste van $150 maar heb er vanaf gezien.
Opzich was ik er redelijk op tijd bij, maar het vooruit betalen stond mij niet aan.
Als je er nu nog eentje wilt hebben sta je ergens ver achteraan de lijst en moet je nog een lange tijd wachten.
Ze zeggen wel dat ze nu meer capaciteit hebben dan wanneer ze met de oude singles begonnen, maar ik heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.
Ik denk wel dat ze met een asic komen, maar dat het zeker wel langer duurt dan tot oktober.

• incama
Gisteren de 3 maal Ztex fpga 1.15y boards ontvangen. De rest lees je hier : http://www.ddmining.com/2012/07/25/triple-fpga-115y-dag-1/ voor diegene die meer willen weten over Fpga's en mining ;)

• _superboer_
  • Niet online
incama schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:20:
Gisteren de 3 maal Ztex fpga 1.15y boards ontvangen. De rest lees je hier : http://www.ddmining.com/2012/07/25/triple-fpga-115y-dag-1/ voor diegene die meer willen weten over Fpga's en mining ;)
Hoeveel Mhash/s haal je daar mee?

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Pfoe, ik vind dit wel interessant, maar de hele thread is nogal overweldigend. Ik geraak er maar niet uit, om een simpele vraag van mezelf te beantwoorden.
Stel dat ik met mijn huis-tuin en keuken laptopje, (core i5 + ati mobility HD 5650 1 gb) begin te minen door de laptop de hele dag te laten draaien... Haal ik dan iets noemenswaardig binnen aan bitcoins dat omgezet kan worden naar werkelijke currency? Uitendelijk moet ik de conversie hashes/u naar bitcoins kunnen berekenen, right?

Het klinkt allemaal een beetje too good to be true, want het is nu eens letterlijk op je gat zitten en geld verdienen, maar als ik zie dat posters hier overwegen om zware systemen in elkaar te steken, dan vrees ik dat ik zonder investering gebakken lucht binnenhaal.

Of vergis ik me?

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

MonoKid schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:59:
Pfoe, ik vind dit wel interessant, maar de hele thread is nogal overweldigend. Ik geraak er maar niet uit, om een simpele vraag van mezelf te beantwoorden.
Stel dat ik met mijn huis-tuin en keuken laptopje, (core i5 + ati mobility HD 5650 1 gb) begin te minen door de laptop de hele dag te laten draaien... Haal ik dan iets noemenswaardig binnen aan bitcoins dat omgezet kan worden naar werkelijke currency?
Nee.
Uitendelijk moet ik de conversie hashes/u naar bitcoins kunnen berekenen, right?
Ja.
Het klinkt allemaal een beetje too good to be true, want het is nu eens letterlijk op je gat zitten en geld verdienen, maar als ik zie dat posters hier overwegen om zware systemen in elkaar te steken, dan vrees ik dat ik zonder investering gebakken lucht binnenhaal.
Ja.
Of vergis ik me?
Nee.

• incama
_superboer_ schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:16:
[...]

Hoeveel Mhash/s haal je daar mee?
Met de huidige firmware 900 Mhash/s per quad fpga, 2.7Ghash/s voor de drie kaarten samen. In bitcoins is dat ongeveer 1.5 Btc per dag.

Hier verder wat info over de tweede dag, mocht iemand dat willen lezen (niet als spam bedoelt, maar Nederlandse info over minen is schaars hebben we gemerkt, dus we delen graag :) )
http://www.ddmining.com/2012/07/26/triple-fpga-1-15y-dag-2/

• Kyoshi
Ik volg je blog al maar wat kostte het nou in totaal? Wanneer heb je je kosten eruit verwacht je?

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:00
-oeps- had iets gepost maar zie dat incama het al heeft gedaan 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Petje72 op 27-07-2012 09:27 ]

• incama
Kyoshi schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:56:
Ik volg je blog al maar wat kostte het nou in totaal? Wanneer heb je je kosten eruit verwacht je?
De prijzen staan gewoon op het internet dus kan je deze wel mededelen. De kaarten kosten een kleine 1000 euro per stuk (ex btw). Komen nog eens de voedingen, de usb kabels en 't usb hubje bij. Gelukkig hadden we dit gewoon nog op de plank liggen.

Wanneer we dit alles terug verdienen is moeilijk in te schatten, er zijn zoveel variabelen waar je rekening mee moet houden.

Als je uitgaat van de huidige koers en difficulty is het:
1.5 Coins per dag = 10.87 Euro per dag, dus 3000/10.87 = 275 dagen (als ik goed reken), echter de difficulty gaat in december verdubbelen dat is zeker, maar wat gaat er gebeuren met de waarde van de Coin,.etc, etc.

We verwachten niet dat we op korte termijn er veel aan overhouden, maar we geloven wel in de BTC.

edit:
Ohh,.en niet te vergeten de energie rekening 8)7 (Alhoewel het helpt dat we gebruik gaan maken van een lokatie met zonne-energie panelen :P )

[ Voor 7% gewijzigd door incama op 27-07-2012 11:53 ]

• _superboer_
  • Niet online
incama schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:25:
[...]

De prijzen staan gewoon op het internet dus kan je deze wel mededelen. De kaarten kosten een kleine 1000 euro per stuk (ex btw). Komen nog eens de voedingen, de usb kabels en 't usb hubje bij. Gelukkig hadden we dit gewoon nog op de plank liggen.

Wanneer we dit alles terug verdienen is moeilijk in te schatten, er zijn zoveel variabelen waar je rekening mee moet houden.

Als je uitgaat van de huidige koers en difficulty is het:
1.5 Coins per dag = 10.87 Euro per dag, dus 3000/10.87 = 275 dagen (als ik goed reken), echter de difficulty gaat in december verdubbelen dat is zeker, maar wat gaat er gebeuren met de waarde van de Coin,.etc, etc.

We verwachten niet dat we op korte termijn er veel aan overhouden, maar we geloven wel in de BTC.

edit:
Ohh,.en niet te vergeten de energie rekening 8)7 (Alhoewel het helpt dat we gebruik gaan maken van een lokatie met zonne-energie panelen :P )
Waarom koop je dan niet gewoon de bitcoins? Met 3000 euro had je er al zo'n 400 hebben.

• incama
_superboer_ schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:02:
[...]

Waarom koop je dan niet gewoon de bitcoins? Met 3000 euro had je er al zo'n 400 hebben.
Dat is een goeie vraag. Maar dan kun je je tevens afvragen waarom niet iedereen de coins gewoon koopt. We hebben er bewust voor gekozen voor het minen om het ecosysteem draaiend te houden. Als iedereen stopt met minen (en transactie validatie) is het gewoon afgelopen met de BTC. Miners zijn altijd nodig. Uiteraard kopen we ook coins, gebruiken de coins om spullen te kopen. We zien het als een investering in de toekomst en het toekomstige ;)

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 13:18

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

zijn er nog bepaalde flags die ik in GUIminer in moet vullen?

ik heb een ATI 7*** en zit nu op zo'n 310 Mhash/s

Verwijderd

Wish me luck, net 4 Jalapeno's besteld en betaald. $634 voor 4x3,5=14Ghash/s, op zijn gunstigst natuurlijk. En nou maar hopen dat ze leveren, en voor de halvering btc per blok, en de difficulty niet vertienvoudigd voor die tijd.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

En toen ging hij over de 10 dollar heen...

• _superboer_
  • Niet online
Shapeshifter schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:51:
En toen ging hij over de 10 dollar heen...
Hij tikte zelfs gelijk al de 11 dollar aan..

• incama
WishmasterNL schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:34:
zijn er nog bepaalde flags die ik in GUIminer in moet vullen?

ik heb een ATI 7*** en zit nu op zo'n 310 Mhash/s
Op https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison staan een aantal 7*** kaarten benoemd inclusief de gebruikte flags. Misschien heb je er iets aan ;)

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 13:18

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

incama schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:23:
[...]

Op https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison staan een aantal 7*** kaarten benoemd inclusief de gebruikte flags. Misschien heb je er iets aan ;)
bedankt voor je antwoord.
ik had hier inderdaad al gekeken.

nu heb ik een 7970 maar dan wel de M versie ( laptop )
met de gewone kaart word rond de 700 behaald, ik haal echter slechts 310 max.

ook als ik de settings overneem. bijv: -v 1 -w 256 .
dit maakt geen verschil.

kan je met een M versie van de kaart maar tot max de helft komen van een normale kaart?

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 22:48

Wrd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:58:
Wish me luck, net 4 Japaleno's besteld en betaald. $634 voor 4x3,5=14Ghash/s, op zijn gunstigst natuurlijk. En nou maar hopen dat ze leveren, en voor de halvering btc per blok, en de difficulty niet vertienvoudigd voor die tijd.
Good luck ;)

Ik heb er zelf net 1 besteld. Kostte me 18 BTC

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:58:
Wish me luck, net 4 Japaleno's besteld en betaald. $634 voor 4x3,5=14Ghash/s, op zijn gunstigst natuurlijk. En nou maar hopen dat ze leveren, en voor de halvering btc per blok, en de difficulty niet vertienvoudigd voor die tijd.
Wrd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:21:
[...]

Good luck ;)

Geluk gewenst allebei :) Zit zelf ook nog te dubben om hier iets mee te doen. Hebben jullie een levertijd gehad?

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 13:35
Pff wat is die prijs hoog geworden! Gaan de spullen die je koopt eigenlijk mee met de prijs? Dus dat als de btc prijs stijgt, je minder btc hoeft te betalen?

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-11 21:14
Ik ben aan het kijken voor een BitForce Single ‘SC’ (40 GH/s - $1,299).. Maar waarom zou de fabrikant niet zelf 500 van die dingen zelf gebruiken? To good to be true?

• Wrd

Wrd

Ik heb geen leverdatum ontvangen.

Bitcoin zie ik meer als een hobby project en niet om er serieus iets mee te doen.
Vandaar dat ik ook betaald heb met Bitcoins en niet met de meer gangbare valuta.

Bij het bestellen kwam ik uit op ongeveer $180 inclusief verzendkosten en het kostte me 18 bitcoins. Het lijkt er op dat ze de Bitcoin waarde nemen op tijd van bestelling.

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-10 23:00
Ben nieuw in dit topic, maar als ik het goed begrijp kan je met dit (echt)geld verdienen als je een pc hebt en hoe sneller hoe beter?

Heb zelf een i7 2.9Ghz CPU en een Radeon HD6770 als GPU

• Wrd

Wrd

Echt geld verdienen lukt alleen als bitcoins in waarde stijgt.
Zodra bitcoins veel meer waard worden zullen ook meer gaan minen, met als gevolg dat het moeilijker wordt om bitcoins te minen.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is het omhoog brengen van de elektriciteits kosten en dat verschil in bitcoins omgezet.

Natuurlijk is het winstgevend als het nu 10 euro kost om 1 bitcoin te minen en later 1 bitcoin 50 euro waard wordt. Het kan ook zijn dat ze later nog maar 10 eurocent waard zijn en dan maak je verlies.

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
mrbeastnl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:20:
Ben nieuw in dit topic, maar als ik het goed begrijp kan je met dit (echt)geld verdienen als je een pc hebt en hoe sneller hoe beter?

Heb zelf een i7 2.9Ghz CPU en een Radeon HD6770 als GPU
Ben ook nieuw hoor, maar de turnover met die specs is verwaarloosbaar, gok ik?
Uiteindelijk gaat ook hier het principe "geld maakt geld" op en de enige manier om iets nuttigs over te houden aan het minen, een systeem in elkaar te steken met veel GPU kracht. Je kan zo ook een paar kant en klare systeempjes kopen.

Je kan altijd een minertje opzetten (zie OP) even kijken wat je hashes/minuut zijn en dan kan je her en der site's vinden die je een inschatting geven van de conversie naar bitcoins.

Aan de pro's: correct me if I'm wrong.

• Grouver
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02 22:28
3 x Single hier zo.
Ben benieuwd of we ze in Oktober en binnen de gegarandeerde termijn van 60 dagen na de door gegeven verzend datum nog gaan ontvangen.

Verwijderd

Wrd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:21:
[...]

Good luck ;)

Good luck to you too!
ThinClientQ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:58:
Ik ben aan het kijken voor een BitForce Single ‘SC’ (40 GH/s - $1,299).. Maar waarom zou de fabrikant niet zelf 500 van die dingen zelf gebruiken? To good to be true?
Die gedachte had ik ook, zo'n 40Ghash/sec.asic betaald zich met de huidige stand van zaken in een week terug. Misschien gokken ze op een exploderende difficulty kort na het uitbrengen van die gigaminers, of op een concurrent met een vergelijkbaar product?

@Zwartoog, levertijd zou ergens in oktober zijn.

• incama
ThinClientQ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:58:
Dat denken wij ook. Waarom zou je (als je zelf zoveel hashpower kunt genereren) niet alvast 100 of 1000 van deze boards zelf inzetten? Zeker bij deze koers. Onze 2.7Ghash rig genereerd per dag 1.2 BTC. (huidige koers $12.50 per dag) een single Asic levert een derde meer op, dus ongeveer 1.6 BTC per dag (is met huidige koers $16.60 per dag) x 100 (pre orders) = 160 BTC per dag aan de de huidige koers : $1.660 per dag.

Uitgaande van 100 Asics. Mmmm, wie het weet mag het zeggen ;)

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 20:46
incama schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

Dat denken wij ook. Waarom zou je (als je zelf zoveel hashpower kunt genereren) niet alvast 100 of 1000 van deze boards zelf inzetten? Zeker bij deze koers. Onze 2.7Ghash rig genereerd per dag 1.2 BTC. (huidige koers $12.50 per dag) een single Asic levert een derde meer op, dus ongeveer 1.6 BTC per dag (is met huidige koers $16.60 per dag) x 100 (pre orders) = 160 BTC per dag aan de de huidige koers : $1.660 per dag.

Zullen ze vast wel doen ;) Maar 1000 borden verkocht is direct cash, maar of de bitcoins die je ermee zou kunnen maken nog wat opleveren is een andere vraag. Zeker aangezien ze bij verkoop direct geld hebben, terwijl wanneer ze ze zelf gaan inzetten de bitcoins direct devalueren.

• incama
Zwartoog schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:00:
[...]

Zullen ze vast wel doen ;) Maar 1000 borden verkocht is direct cash, maar of de bitcoins die je ermee zou kunnen maken nog wat opleveren is een andere vraag. Zeker aangezien ze bij verkoop direct geld hebben, terwijl wanneer ze ze zelf gaan inzetten de bitcoins direct devalueren.
mm,.ik twijfel. Je hebt het nu over 1000 Asic boards = momenteel 1600 coins per dag x huidige koers a $10 is 16.000 dollar per dag.,.,is in een maand tijd 480.000 dollar, terwijl de opbrengsten zouden zijn als BFL de boards gewoon zouden verkopen = 1000 x 150 = 150.000 dollar = 1/3. (Btw, devaluatie van de BTC is het sterke punt van de BTC.)

Ik weet het ook niet, feiten zijn alleen dat de ontwikkel kosten van de Acis op ongeveer 1 miljoen dollar ligt. In principe moeten ze minimaal 6.666 Asics verkopen om überhaubt uit de kosten te komen (bij directe verkoop dan).

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je nu een Jalapeno besteld, wanneer wordt deze dan geleverd? Is er iets bekend over productie en verkoopvolumes?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• incama
-DarkShadow- schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:01:
Als je nu een Jalapeno besteld, wanneer wordt deze dan geleverd? Is er iets bekend over productie en verkoopvolumes?
Eigenlijk is er maar bitter weinig bekend. Leveringen zouden in oktober beginnen. Wanneer "jij" je boards krijgt is overgeleverd aan de gratie van BFL. Er zijn forum threads op bitcointalk over welk order nummer ieder heeft. Good luck ;)

(ps, ik klink negatief, maar dat is niet het geval! Ik gun ieder zijn coins. De asics maken deel uit van de natuurlijke BTC groei. Ik heb alleen mijn twijfels over BFL, zoals zo velen ;) )

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-11 21:14
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:58:

Die gedachte had ik ook, zo'n 40Ghash/sec.asic betaald zich met de huidige stand van zaken in een week terug. Misschien gokken ze op een exploderende difficulty kort na het uitbrengen van die gigaminers, of op een concurrent met een vergelijkbaar product?

@Zwartoog, levertijd zou ergens in oktober zijn.
incama schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

Ik vind 't ook allemaal erg tricky.. Ik heb de fabrikant een mail gestuurd dat ze misschien meer informatie hebben over het product. Ookal kost het 2 maanden om de kosten eruit te krijgen; dat is nog te overzien.

Het de financiën al apart gelegd. :X

• incama
ThinClientQ schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:29:
[...]

[...]

Ik vind 't ook allemaal erg tricky.. Ik heb de fabrikant een mail gestuurd dat ze misschien meer informatie hebben over het product. Ookal kost het 2 maanden om de kosten eruit te krijgen; dat is nog te overzien.

Het de financiën al apart gelegd. :X
Laat het weten als je een reactie krijgt, good luck in ieder geval. May the coin be with you :>

• MrBeestje
MonoKid schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:27:
[...]

Ben ook nieuw hoor, maar de turnover met die specs is verwaarloosbaar, gok ik?
Uiteindelijk gaat ook hier het principe "geld maakt geld" op en de enige manier om iets nuttigs over te houden aan het minen, een systeem in elkaar te steken met veel GPU kracht. Je kan zo ook een paar kant en klare systeempjes kopen.

Je kan altijd een minertje opzetten (zie OP) even kijken wat je hashes/minuut zijn en dan kan je her en der site's vinden die je een inschatting geven van de conversie naar bitcoins.

Aan de pro's: correct me if I'm wrong.
Kom ik aan met mijn 5MHash/s :+

Maar wat zijn Asic Boards waar jullie over praten :P

Edit:
Fuck yeah mijn eerste accepted hash ofzoiets :+
Ik zit op BTC Guild en jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door MrBeestje op 03-08-2012 17:58 ]

Verwijderd

mrbeastnl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:53:
[...]

Kom ik aan met mijn 5MHash/s :+

Maar wat zijn Asic Boards waar jullie over praten :P

Edit:
Fuck yeah mijn eerste accepted hash ofzoiets :+
Ik zit op BTC Guild en jullie?
5Mhash/sec., gratis stroom zeker? Asics zijn dedicated mining boardjes, met een processor die goed kan minen, maar verder nergens voor geschikt is. Butterfly labs maakt (of gaat ze elk moment maken) ze als enige tot nu toe, zover ik weet.
Die pre-orders hebben ze kennelijk nodig om personeel wat ze voor de productie moeten aantrekken te kunnen betalen. 'T is wel risky, maar je moet toch wat als je nog mee wil doen.

• MrBeestje
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:17:
[...]

5Mhash/sec., gratis stroom zeker? Asics zijn dedicated mining boardjes, met een processor die goed kan minen, maar verder nergens voor geschikt is. Butterfly labs maakt (of gaat ze elk moment maken) ze als enige tot nu toe, zover ik weet.
Die pre-orders hebben ze kennelijk nodig om personeel wat ze voor de productie moeten aantrekken te kunnen betalen. 'T is wel risky, maar je moet toch wat als je nog mee wil doen.
Ik heb gui miner gedowload, server btc guild(Netherlands) en alle 8 cores aangevinkt en de pc aangelaten.
Maar hoezo gratis stroom? En hoe kan ik mijn mhashes/s opkrinken aangezien iedereen hier ongelovelijk veel heeft

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 13:35
mrbeastnl schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:49:
[...]

Ik heb gui miner gedowload, server btc guild(Netherlands) en alle 8 cores aangevinkt en de pc aangelaten.
Maar hoezo gratis stroom? En hoe kan ik mijn mhashes/s opkrinken aangezien iedereen hier ongelovelijk veel heeft
Je haalt alleen hoge hashrates als je (amd) vudeokaarten heb. En dan nog moet je goed kijken welke kaart je hebt om de energie kosten eruit te halen. Het beste is een dedicated miner, die zijn energie zuiniger en hebben hoge hashrates.

Verwijderd

oeps, foutje, bedankt Superboer hieronder.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 23:58 ]

• _superboer_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:11:
Hier mee gaan stoeien, want volgens de mining hardware comparison zou je daar ruim 3Ghash/s mee kunnen halen, als ik het wel heb. Prijstechnisch tot de SC's geleverd worden misschien wel interressant toch?
De Engelse 3.125 is gelijk aan de Nederlandse 3,125. Dat ding levert dus maar heel weinig op.

Verwijderd

_superboer_ schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:59:
[...]

De Engelse 3.125 is gelijk aan de Nederlandse 3,125. Dat ding levert dus maar heel weinig op.
OEPS, kan beter mijn leesbril updaten, kolere, bedankt voor de redding, ding zat in mijn winkelwagen!

• MrBeestje
Heilige Kaas schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:55:
[...]

Je haalt alleen hoge hashrates als je (amd) vudeokaarten heb. En dan nog moet je goed kijken welke kaart je hebt om de energie kosten eruit te halen. Het beste is een dedicated miner, die zijn energie zuiniger en hebben hoge hashrates.
Zelf heb ik ook een amd videokaart(6770 radeon), maar zo te Zien haal je hoge hashrates als je speciale hardware hebt :(

Verwijderd

mrbeastnl schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:18:
[...]

Zelf heb ik ook een amd videokaart(6770 radeon), maar zo te Zien haal je hoge hashrates als je speciale hardware hebt :(
Maar die is voorlopig nog niet uitgebracht, als het al geen vaporware blijkt, dus lekker doorminen maar.
Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.