Bitcoins - Virtueel Geld Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 74 Laatste
Acties:
  • 395.365 views

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Ook een vraag van mij, mijn HD5770 wil in desktop modus niet (of ik zie de feature niet) opschalen naar high performance mode (gebruik GUIminer van de TS), dus zit ik vast op 400MHz ipv de bekend werkende 950MHz....... iemand suggesties?

Owner of http://scorpei.com/

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-10 22:48

Wrd

Probeer cgminer.
Met cgminer kan je de gpu clock aanpassen.

Je kan ook overclocktools proberen zoals msi afterburner

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Schijnbaar is het iets met mijn graka/driver / andere applicaties die ik open heb. Mijn graka gaat uberhaubt niet meer naar 850MHz..... ook niet bij gamen. Misschien ook aan m'n eyefinity setup te wijten. Hoe dan ook, dat eens even uitzoeken.

Owner of http://scorpei.com/

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Heeft iemand weet van een goede merged mining pool?
Was bij Masterpool.eu tot ik er vorige week achterkwam dat die in februari opgedoekt is, coins zijn gaan vliegen en hun support blijkbaar ook :/

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
Ward Vr schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:30:
Heeft iemand weet van een goede merged mining pool?
Was bij Masterpool.eu tot ik er vorige week achterkwam dat die in februari opgedoekt is, coins zijn gaan vliegen en hun support blijkbaar ook :/
ikzelf zit bij mining.bitcoin.cz

• Stevie-P
  • Niet online
https://eclipsemc.com is goed, en ze houden geen fee in.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DDC schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:27:
Is er een Tweakers of Nederlands IRC/Forum wat actief is op het gebied van bitcoins? Ben zelf namelijk op zoek naar een korter durende manier van het kopen van Bitcoins. Koop ze nu via MtGox voor +/-3,75, of via marktplaats voor 4,5 (!!!) wat toch wel een beetje aan de hoge kan is, zeker als je om 20~50 bitcoins praat.
Mja, dat zocht ik dus ook. En toen ik toch maar geld ging overmaken naar Mtgox werd mijn rekening geblokkeerd. Daarom bestaat nu de site in mijn ondertitel ;)

Makerij Hofman

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 13:35
Dat is nice en interessant :) Bedankt voor die site ;)

Edit hij is wel duur. 1 losse bitcoin kost 5.20 :/

[ Voor 33% gewijzigd door Heilige Kaas op 25-04-2012 18:04 ]

• gnaoot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 12:18
bij 10 bitcoins is het nog maar 4,32 per bitcoin momenteel :)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 23:45
Prijs is gebaseerd op een vast bedrag van €1,18 + €4,21 per bitcoin.. ;)

Wel redelijk prijzig als je er een paar wilt kopen idd..

Het idee van die site is wel geniaal btw :)

[ Voor 47% gewijzigd door SmiGueL op 25-04-2012 19:32 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Vandaag ook maar eens begonnen, morgen de pc een dagje laten draaien.
Maar toen ik een tijd terug er over las, ging het over 15 euro per BTC.
Zijn die dingen zo veel minder waard geworden?

• Heilige Kaas
Je zou ze hier kunnen verkopen voor 4 euro per btc. Op mtgox zijn ze ~3.80 euro. :)

Verwijderd

Via https://www.bitcoin.de/en makkelijk per bankoverboeking bij nederlandse of duitse verkopers snel te verkrijgen. Heb nooit meer dan 3,95 p/st betaald daar.

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Ik heb het nu een dag laten draaien en heb 0.07 BTC gemaakt.
Lijkt me niet erg efficient, denk dat dit niet aan mij besteed is ;p

• Heilige Kaas
1PNcDzFxJsBXDgBD3WPb2dkfukgmYFeZX7
Mocht iemand zin hebben;)

[ Voor 22% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-05-2012 23:03 ]

Verwijderd

Bitcoins worth $87,000 plundered in brazen server breach
Unknown hackers broke into Bitcoinica, a site that trades the virtual currency.
http://arstechnica.com/un...ns-worth-87000-plundered/

Zo dan :o

Verwijderd

Ach ja, ik heb TS ook wel eens een halve bitcoin overgemaakt voor het maken van deze OP ;) @hierboven

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Met de huidige koers is het niet echt rendabel om hier aan te beginnen lijkt mij.

[ Voor 74% gewijzigd door JT888 op 20-05-2012 23:07 ]

• Stevie-P
  • Niet online
Indien je een kamer elektrisch verwarmd, is het helemaal geen gek idee om dit te doen met een bitcoin minende pc, ondanks dat de elektriciteit meer zal kosten dan wat de coins opleveren.
Heeft iemand trouwens ervaring met usb-thermometers? Lijkt mij nog wel kicken om mijn miner met een bash scriptje temperatuur afhankelijk te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Stevie-P op 21-05-2012 01:05 ]

Verwijderd

JT888 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:05:
Met de huidige koers is het niet echt rendabel om hier aan te beginnen lijkt mij.
Tja, hobbies kosten nu eenmaal geld ;) en als je pc toch al aanstaat ;)
http://www.telegraaf.nl/o...t_aan_gas_en_licht__.html
T word nog duurder ook })

• JT888
Blijf je ook gewoon minen als de blocks van 50 BTC naar 25 BTC per block gaan ? En wat is jouw verwachting zal de koers per BTC gaan stijgen in 2013 aangezien het minen moeilijker word en of minder snel zou gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door JT888 op 21-05-2012 15:26 ]

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik mine zelf niet maar heb wel wat aandelen op glbse.
Wanneer de 50 BTC van een block naar 25 BTC gaat zullen de mensen die meer dan 50% van de opbrengst van het minen kwijt zijn aan electriciteit stoppen als ze verstandig zijn.
Er zijn echter ook mensen die minen voor de hobby en het gewoon interessant vinden, dus voor hun maakt het niet uit.
Verder zijn er mensen die "gratis" electriciteit hebben zoals op studentenkamers enzo.
Wat er precies allemaal gaat gebeuren weet dus niemand, maar ik zelf verwacht een dipje in de difficulty die weer redelijk snel opgevangen zal worden.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• JT888
Dat klopt inderdaad dat sommige mensen gratis elektriciteit hebben althans het zit reeds in de huur verrekend.
Vraag me wel af of de mensen die afhaken (stoppen met minen) nog steeds interesse hebben in BTC.

Ik heb serieuze interesse iets te doen met BTC alleen vraag ik me af of het einde van BTC niet in zicht is.

[ Voor 5% gewijzigd door JT888 op 21-05-2012 19:31 ]

• Grouver
  • Laatst online: 22-02 22:28
JT888 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:40:
Ik heb serieuze interesse iets te doen met BTC alleen vraag ik me af of het einde van BTC niet in zicht is.
YouTube: Bitcoin Conference - Rick Falkvinge - Banks: The Fourth Victim of Citizen's empowerment
Ben benieuwd wat je er van vindt.

• JT888
Interessant filmpje thx. Na het bekijken zie ik BTC wel bestaans recht heeft naast de huidige valuta. Maar meer als een service om snel en zonder extra kosten geld over te maken wereldwijd. Nu kan dat ook al alleen moet diegene aan de andere kant wel BTC accepteren. Dat is dan ook het probleem de bekendheid bij de massa ontbreekt nog.

Als meer bedrijven BTC gaan accepteren komt de massa wel mee en kan BTC echt doorbreken. 

De opkomst van BTC zal niet het einde van de banken betekenen.
Deze zullen nog steeds voor een hypotheek en of andere consumenten en zakelijke leningen nodig zijn.

BTC als een vervanger van de wereld valuta zie ik overigens niet gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door JT888 op 22-05-2012 07:22 ]

• JT888
Eigenlijk is BTC heel erg aantrekkelijk voor ondernemers. Ze betalen namelijk geen transactie kosten meer voor ontvangen betalingen via paypal, iDeal etc. dit scheelt aanzienlijk in de kosten. Ik vraag me af waarom de Nederlandse web winkels bijv. die op tweakers.net pricewatch niet overstappen op BTC en of de mogelijkheid bieden om daarmee te betalen ? Is het onwetendheid of omdat het tijd kost om de BTC weer om te zetten in de (op dit moment) onmisbare huidige valuta genaamd Euro?

[ Voor 45% gewijzigd door JT888 op 25-05-2012 14:14 ]

Verwijderd

als iemand nog bitcoins kwijt wil dan graag pm met aantal + prijs, ik neem ze graag over :)

Verwijderd

Ik ben nu sinds een maand of 3 bezig met bitcoins, maar ik doe niet aan minen. Zonde van de stroom en het levert zo weinig op dat ik het niet interessant vind.

Maar als commodity en mogelijk toekomstige gangbare valuta vind ik het ZEER veelbelovend. In het begin was ik sceptisch, maar naarmate ik het concept beter begreep vond ik het fantastisch. Niemand heeft de macht over dit systeem, banken en overheden hebben het nakijken. En het idee is briljant geïmplementeerd, het werkt gewoon uitstekend.

De enige risico's zitten hem m.i. in het onzorgvuldig omgaan met je wallet. Zoiets moet je NOOIT unencrypted opslaan, noch online, noch offline. En regelmatig backuppen (en backups ook remote opslaan, versleuteld uiteraard).

Als je geen domme dingen doet, zoals grote hoeveelheden euro's of bitcoins bij online services stallen (denk aan bitcoinica), is het absoluut veilig.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:20:
Zonde van de stroom en het levert zo weinig op dat ik het niet interessant vind.
die conclusie is best makkelijk te trekken, als ik moet geloven dat ik met mn huidige gpu 0.03 bitcoin per dag (a ~12 eurocent) kan bakken, per jaar nog geen 50 euro, en ik waarschijnlijk zo'n 200 euro aan stroom verbruik :P.. die verhouding kan ik zeker verbeteren, door een betere videokaart te kopen, maar dan investeer ik dus weer in iets dat niets oplevert..

maargoed, de keerzijde daarvan is, dat er steeds minder mensen minen, de waarde vanzelf weer omhoog zou moeten gaan.. ofzo..

• Grouver
AlexanderB schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:53:
die verhouding kan ik zeker verbeteren, door een betere videokaart te kopen,
Kan je beter voor de relatief nieuwe speciaal ontwikkelde FPGA's gaan.
Bijv.: http://www.butterflylabs.com
Beste prijs m/hash verhouding en koste veel minder stroom.
Daarbij kan je ze gewoon aansluiten via een usb kabel.

Thread:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=70611.0

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Die mining rig: 'Performance: 25.2 Giga Hash / S @ 1,250w'

Het prijskaartje ook wel niet mals natuurlijk, denk niet dat je zo snel $15000 hebt terugverdiend.

• Grouver
Nactive schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:06:
Die mining rig: 'Performance: 25.2 Giga Hash / S @ 1,250w'

Het prijskaartje ook wel niet mals natuurlijk, denk niet dat je zo snel $15000 hebt terugverdiend.
Met de huidige prijs en difficulty zal dat ongeveer 6 maanden duren.
Daarna verdien je 2500 dollar (2000 euro) +/- per maand.
Uiteraard moeten de stroomkosten er nog vanaf maar dat zal niet heel veel zijn geloof ik.

Zie: http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php

[ Voor 22% gewijzigd door Grouver op 26-05-2012 00:03 ]

• SmiGueL
Grouver schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 00:00:
[...]

Met de huidige prijs en difficulty zal dat ongeveer 6 maanden duren.
Daarna verdien je 2500 dollar (2000 euro) +/- per maand.
Uiteraard moeten de stroomkosten er nog vanaf maar dat zal niet heel veel zijn geloof ik.
Zo'n €200/mnd..

Houdt je nog €1800 schoon over, klinkt bijna te mooi om waar te zijn..

Probleem is dat als de markt instort, je de coins verliest (door een website hack), je echt zwaar de pineut bent :z
Nu weet ik niet hoe snel de difficulty omhoog gaat, maar als ik zie hoe hard die FPGA's gaan (aka: als warme broodjes) op bovengenoemd forum dan zal deze machine over 6 maand echt geen 2k/mnd meer halen :P

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 26-05-2012 01:46 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• JT888
Daarom is het goed even te wachten om te zien wat er gaat gebeuren met de markt. Ik heb dus ook al serieus naar deze machine gekeken. En het bedrag maakt het toch wel een risico volle onderneming om zomaar even te nemen. Tot nu toe is er overigens nog geen één uitgeleverd aangezien ze nog druk met de productie bezig zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door JT888 op 26-05-2012 01:25 ]

• SmiGueL
Als die FPGA's niet zo slecht leverbaar waren (aka: duurt meerdere maanden) dan was het waarschijnlijk wel wat rapper gegaan met die difficulty..

Ik kan het gewoon niet laten om hier even wat screenshots van enkele FPGA's neer te zetten. :P

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/4642/img2594me.jpg
14x Ztex ~ 3Gh/s

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/5300/dscf5630r.jpg
18x Icarus ~ 6Gh/s.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YyROj.jpg?1
6x BFL's @ ~5Gh/s gok ik?
Draaiend op een Linksys E3000 routertje +hubje van intotaal 12W :P
Hele zaakje totaal trekt 480W :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-IZDz8j4NLIw/T4iEOru0xzI/AAAAAAAAA4Q/0-uSLXdKGHY/s720/IMG_0237%255B1%255D.JPG
Een verzamelaar van deze kastjes :o :+

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 09:46
SmiGueL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:18:
Als die FPGA's niet zo slecht leverbaar waren (aka: duurt meerdere maanden) dan was het waarschijnlijk wel wat rapper gegaan met die difficulty..

Ik kan het gewoon niet laten om hier even wat screenshots van enkele FPGA's neer te zetten. :P
De FPGA kaarten afzonderlijk lijken wel nog goed leverbaar, helaas dan weer wel minstens dubbel zo duur in vergelijking met die Singles.

Al bij al ben ik wel benieuwd wat dit gaat doen met de difficulty :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JT888 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:38:
Eigenlijk is BTC heel erg aantrekkelijk voor ondernemers. Ze betalen namelijk geen transactie kosten meer voor ontvangen betalingen via paypal, iDeal etc. dit scheelt aanzienlijk in de kosten. Ik vraag me af waarom de Nederlandse web winkels bijv. die op tweakers.net pricewatch niet overstappen op BTC en of de mogelijkheid bieden om daarmee te betalen ? Is het onwetendheid of omdat het tijd kost om de BTC weer om te zetten in de (op dit moment) onmisbare huidige valuta genaamd Euro?
Beetje laat, maar meen je nou serieus dat je niet begrijp waarom webwinkels niet naar BTC overstappen?

Simpel, als eerste is het erg risicovol met fluctuaties in de prijs. Een webwinkel heeft weinig zin een alternatieve valuta te ondersteunen in eerste plaats, en al helemaal niet als die niet bijzonder stabiel is.
Wat zou kunnen werken is een dienst waarbij je met BTC kan betalen, en de winkel direct het in euros krijgt. Wat moeten die namelijk met een voorraad BTC? Distributeurs accepteren dat niet hoor. Maar drie keer raden wat zon dienst zou beteken: transactiekosten. Oftewel schiet je weinig op.

Belangrijker nog, het is gewoon een verhaal dat het geld kost te implementeren. Dat moet zichzelf terugverdienen. Voeg daar aantoe dat geen hond BTCs gebruikt, en dat gaat zich nooit terugverdienen. Ze zouden ook geen Ideal ondersteunen als een enorm kleine fractie van de bevolking daar geintereseerd in is, en hetzelfde is het verhaal voor BTC.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 11:23

Whuzz

Dodgeball!

furby-killer schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:21:
[...]

Beetje laat, maar meen je nou serieus dat je niet begrijp waarom webwinkels niet naar BTC overstappen?

Simpel, als eerste is het erg risicovol met fluctuaties in de prijs. Een webwinkel heeft weinig zin een alternatieve valuta te ondersteunen in eerste plaats, en al helemaal niet als die niet bijzonder stabiel is.
Wat zou kunnen werken is een dienst waarbij je met BTC kan betalen, en de winkel direct het in euros krijgt. Wat moeten die namelijk met een voorraad BTC? Distributeurs accepteren dat niet hoor. Maar drie keer raden wat zon dienst zou beteken: transactiekosten. Oftewel schiet je weinig op.

Belangrijker nog, het is gewoon een verhaal dat het geld kost te implementeren. Dat moet zichzelf terugverdienen. Voeg daar aantoe dat geen hond BTCs gebruikt, en dat gaat zich nooit terugverdienen. Ze zouden ook geen Ideal ondersteunen als een enorm kleine fractie van de bevolking daar geintereseerd in is, en hetzelfde is het verhaal voor BTC.
En daarnaast nog de belastingdienst. (al is dat indirect gelinked aan de omrekenprijs in euro's natuurlijk)
Ga je je belasting afdragen in BTC? Dat is geen wettig betaalmiddel in Nederland en zelfs geen erkende buitenlandse valuta. Dus draagt de ondernemen het risico dat de belastingdienst het wil omgerekend zien naar euro's. En komt dat dan net op het moment dat één BTC 0.50 euro waard is, terwijl jij je spullen verkocht toen het nog 3 euro waard was? Of andersom?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Whuzz schreef op zondag 27 mei 2012 @ 10:10:
Ga je je belasting afdragen in BTC?
Nee natuurlijk niet. Dat is juist het idee van betalingen in BTC accepteren.

Belasting hoeft alleen te worden afgedragen over geld dat aan een individu of rechtspersoon wordt betaald. Bitcoins zijn van niemand. Geen rekening, geen account, geen eigenaar. Iedereen met de betreffende private keys kan ze uitgeven.

Als iemand een nieuwe laptop van € 500 koopt voor slechts € 100 + een lading airmiles, hoeft er geen belasting te worden afgedragen over die airmiles. Nou, idem met bitcoins.
(N.B. niet dat ik wil beweren dat bitcoins lijken op airmiles, maar om even een belastingtechnische parallel te trekken)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:54:
[...]

Nee natuurlijk niet. Dat is juist het idee van betalingen in BTC accepteren.

Belasting hoeft alleen te worden afgedragen over geld dat aan een individu of rechtspersoon wordt betaald. Bitcoins zijn van niemand. Geen rekening, geen account, geen eigenaar. Iedereen met de betreffende private keys kan ze uitgeven.

Als iemand een nieuwe laptop van € 500 koopt voor slechts € 100 + een lading airmiles, hoeft er geen belasting te worden afgedragen over die airmiles. Nou, idem met bitcoins.
(N.B. niet dat ik wil beweren dat bitcoins lijken op airmiles, maar om even een belastingtechnische parallel te trekken)
Als je denkt dat het allemaal zo simpel in elkaar steekt dan moet ik je teleurstellen.
Voor airmiles geldt er een fiscale vrijstelling en bij airmiles die verstrekt worden als een soort van rente wordt een en ander afgekocht door de bedrijven die de airmiles uitgeven.
Zou een mooie boel worden als het allemaal zo simpel was om geen belasting te hoeven afdragen.
http://www.volkskrant.nl/...cus-spaart-airmiles.dhtml
http://www.digibron.nl/se...784e5a47703&sourceid=1011

• PiepPiep
furby-killer schreef op zondag 27 mei 2012 @ 09:21:
[...]

Voor die fluctuatie in prijs is al een oplossing, https://bit-pay.com/
Stel ik verkoop iets voor 100 euro, dan kan iemand aan hun bitcoins betalen en betalen hun weer precies 100 euro aan mij.
Hun vangen het eventuele verschil op en de klant moet binnen een kwartier betalen dat hij de prijs opvraagt. Doet hij dat niet kan hij gewoon weer opnieuw opvragen hoeveel bitcoin het kost, maar dan kan het dus voor hem een iets andere prijs zijn en krijg ik nog steeds 100 euro.

• PiepPiep
Erg interessante ontwikkeling vind ik trouwens https://bitcointalk.org/index.php?topic=83985.0
Butterfly Labs (die al best mooie mining hardware heeft gemaakt met FPGA's) komt binnenkort (kan bij hun iets langer duren dan ze eerst zeggen) met een ASIC.
Een ASIC is een Application Specific Integrated Circuit, of wel een chip specifiek voor iets gemaakt en dus nog een eind sneller en zuiniger dan een FPGA.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
PiepPiep schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:07:
[...]

Voor die fluctuatie in prijs is al een oplossing, https://bit-pay.com/
Stel ik verkoop iets voor 100 euro, dan kan iemand aan hun bitcoins betalen en betalen hun weer precies 100 euro aan mij.
Hun vangen het eventuele verschil op en de klant moet binnen een kwartier betalen dat hij de prijs opvraagt. Doet hij dat niet kan hij gewoon weer opnieuw opvragen hoeveel bitcoin het kost, maar dan kan het dus voor hem een iets andere prijs zijn en krijg ik nog steeds 100 euro.
Bestaat dus al, maar dat is wel redelijk exact mijn punt, dat lost wel een probleem op dat je met BTC hebt (nog niet het probleem dat geen hond het gebruikt), maar het lost ook direct het voordeel op. Je hebt als webwinkel weer transactiekosten, en het hele idee van JT888 was dat ze BTC zouden gebruiken om geen transactiekosten te betalen.

Over de ASIC, zo zwart-wit is dat nog niet. Met hetzelfde proces zal hij inderdaad zuiniger/sneller zijn. Echter ook een stuk duurder. Juist bij productie van chips is het nou eenmaal zo dat hoe meer je er kan produceren, hoe goedkoper het wordt, en hoe moderner het proces, hoe belangrijker grote aantallen zijn.
Dus dan heb je als opties dat ze of hoge aanschafkosten hebben, of dat ze op een ouder proces (goedkoper bij lage productiehoeveelheden) gemaakt worden, en dat is meestal niet bijzonder positief voor energieverbruik en snelheid.

Sowieso, als het zo effectief was, waarom zijn ze dan niet zelf met die dingen gaan minen? Blijkbaar denken ze dat er meer mee te verdienen is door ze te verkopen, dan door ze te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 29-05-2012 16:31 ]

• PiepPiep
Dat duurder ligt er maar net aan hoeveel ze er kunnen verkopen.
De ontwikkelkosten zijn bijvoorbeeld 1 miljoen, maar de productiekosten 100 euro per stuk. (ik noem maar wat getallen)
Bij 100 stuks kost het je dus 10.100 per stuk, bij 10.000 kost het nog maar 200 en bij 1 miljoen kost het maar 101 euro.

• Heilige Kaas
Iemand die mijn snel voor een leuk tweaker prijsje 8 btc wil verkopen? :)
Je zou me er erg mee helpen!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:35:
Iemand die mijn snel voor een leuk tweaker prijsje 8 btc wil verkopen? :)
Je zou me er erg mee helpen!
Doe het gewoon via intersango.com, even accountje aanmaken, sepa overboeking is er binnen een dag (als je het voor 12 uur overmaakt staat het mogelijk vanavond al op je balance), en vervolgens BTC kopen is in no-time geregeld. Werkt perfect, intersango is de enige exchange die ik nog gebruik.

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-11 10:16
Ik heb al een geruime tijd bitcoins in het vizier, maar nooit snapte ik het principe van minen eigenlijk.

Vandaag heb ik mijn macbook pro van een RPC miner voorzien (https://bitcointalk.org/index.php?topic=14348.0) en draait nu een klein half uurtje.
Nu heb ik een paar vraagjes.
Hoe kan ik zien hoeveel mhash/s mijn macbook doet?
Mijn vaste pc heb ik al een geruime tijd niet meer aan gehad, maar daar zit wel een ATI HD5890 in. Loont het om op die PC ubuntu te installeren en ook te gaan minen?

• Stevie-P
  • Niet online
Nee, bitcoin minen kost nu meer dan het oplevert. Alleen doen voor de lol, of omdat je denkt dat wanneer je de coins bewaard je wel winst kan maken.

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-11 09:46
Stevie-P schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:52:
Nee, bitcoin minen kost nu meer dan het oplevert. Alleen doen voor de lol, of omdat je denkt dat wanneer je de coins bewaard je wel winst kan maken.
Of als je gratis elektriciteit hebt :)

• komkommer

komkommer

Koffie

Vergeet ook niet dat de reward voor het minen in december van 50 naar 25 bitcoins gaat.

Hoeveel vertrouwen hebben jullie nog in Intersango sinds het bitcoinica-debacle? Ze zijn erg laks in het beantwoorden en oplossen van problemen. Maar then again, wij hebben net ook bijna twee weken gewacht voordat we weer geld op mtgox hadden staan :(.

Makerij Hofman

Verwijderd

Archiebald schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:56:
Ik heb al een geruime tijd bitcoins in het vizier, maar nooit snapte ik het principe van minen eigenlijk.
Dat hele mine-gebeuren is alleen een constructie om te zorgen dat er geleidelijk aan meer bitcoins in het systeem komen, zonder daarvoor afhankelijk te zijn van een centrale instantie.

Dat minen is niet de essentie waar het bij bitcoins om draait. Het is een nieuwe valuta, eentje met veel voordelen t.o.v. de oude valuta en commodities (zoals euro's, dollars en goud).

Je kunt wel experimenteren met dat minen als je dat leuk vindt, maar ik denk niet dat het echt rendabel is (zeker niet met de energieprijzen hier). Ik begin er in ieder geval niet aan, te veel hassle. Ik koop mijn bitcoins gewoon met euro's, via een exchange.

Verwijderd

komkommer schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:56:
Hoeveel vertrouwen hebben jullie nog in Intersango sinds het bitcoinica-debacle?
Genoeg om nog steeds geld erheen over te maken. Van alle exchanges vind ik intersango vooralsnog de betrouwbaarste. Ze lijken security in ieder geval erg hoog in het vaandel te hebben, en het systeem werkt makkelijk, duidelijk en goed.

Het is een beetje jammer dat zo'n bitcoinica blunder ook het vertrouwen in bitcoin zelf schaadt. Terwijl heel die back niets met het bitcoin systeem te maken had. Het was gewoon een website die zo stom is geweest een SQL injection gat open te laten. Iemand heeft daar misbruik van gemaakt en die accounts leeg geplunderd.

Ik laat overigens nooit grote sommen geld tegelijk of langdurig op welke website dan ook staan. Ik maak euro's over naar intersango, koop er bitcoins voor, en transfer die gelijk weer door naar m'n wallet. Ik geloof wel dat die site veilig is, maar evengoed wil ik niet onnodig moeten vertrouwen op een site met mijn geld. Zodra het is getransferd naar mijn bitcoin address loop ik geen enkel risico meer. Ik zou dan ook nooit zo'n online wallet site gebruiken.
Ze zijn erg laks in het beantwoorden en oplossen van problemen.
Die ervaring deel ik niet. Ik heb tot nu toe twee keer contact opgenomen en beide keren was mijn vraag binnen een uur correct beantwoord.

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:52:

Het is een beetje jammer dat zo'n bitcoinica blunder ook het vertrouwen in bitcoin zelf schaadt.
Nouja, ik vraag het omdat bitcoinica door intersango gerund werd op het moment van de hack. Een tijd geleden zag je ook in de marktdiepte dat mensen hun bitcoins niet meer wilde omwisselen voor intersango-geld. Dat lijkt nu overigens bij de euromarkt wel weer redelijk bijgetrokken te zijn, maar in gbp nog niet echt:
http://bitcoincharts.com/markets/intrsngGBP_depth.html

Makerij Hofman

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-11 14:51

Shapeshifter

Get it over with

Er zijn genoeg alternatieven hoor:
https://www.bitcoin.de/en/market
https://www.bitstamp.net/market/order_book/
https://bitcoin-central.net/order_book
https://bitmarket.eu/market/EUR
https://bitcoin-24.com/market
http://bitcoin-otc.com/vieworderbook.php

Ik had een advertentie in vraag en aanbod gezet hier op tweakers, maar dat vonden de mods niet leuk :X Wel jammer dat er hier dus geen plek is om te handelen, terwijl je hier juist de mensen verwacht die erin geïnteresseerd zijn.

Wat minen betreft, ook daar zijn alternatieven voor. Zo kun je mining bonds kopen op GLBSE (Bitcoin aandelenmarkt) die elke week dividend uitkeren (denk dan aan ordegrootte enkele MHash / s per bond á 1-2 BTC per bond).

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

Hebben ze daar ineens de regels veranderd en kan ik nu alleen beperkt aantal btc per 24 uur doorsturen. Vrijdag intersango maar eens geprobeert, vandaag staat mijn geld erop (moet naar Polen!), maar nog niet beschikbaar voor aankoop btc, want het is pending_review, en nergens uitleg wat dat dan weer inhoudt en hoelang dit gaat duren. Ze doen wel erg hun best om het NIET aantrekkelijk te maken zo. Gewoon bankverkeer is toch stukken makkelijker dan dit gedoe. En met die fees bij de exchanges is bankverkeer nog goedkoper ook.
Wat is nou eigenlijk het voordeel? Dat je er online dope mee kan kopen wellicht? :+

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ja, dat van .de is vervelend. Ik had daar 2000btc staan en toen kwam ik erachter dat ik maar 15btc per dag kon versturen (15btc/dag op bronze, 50btc/dag op silver en 500btc/dag op gold). Mailtje naar de klantenservice loste dat gelukkig op, ze hebben mijn limiet toen tijdelijk opgerekt naar 1800btc. Heb zelf eigenlijk nog nooit Intersango gebruikt. Veel gehandeld op bitcoin-central, maar de withdrawal fee is daar 15 euro, dus dat hakt er wel in. Wat dat betreft zijn .de en bitstamp opzich wel relaxt. Gewoon bankverkeer in Nederland en Europa is goddelijk, over het algemeen geen fees en redelijk snel, maar natuurlijk niet anoniem en dat kan een rol spelen als je minder legale zaken koopt ja. Ironisch genoeg heb ik nog nooit iets gekocht met bitcoins (anders dan Euro's)...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

Shapeshifter schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:20:
Ja, dat van .de is vervelend. Ik had daar 2000btc staan en toen kwam ik erachter dat ik maar 15btc per dag kon versturen (15btc/dag op bronze, 50btc/dag op silver en 500btc/dag op gold). Mailtje naar de klantenservice loste dat gelukkig op, ze hebben mijn limiet toen tijdelijk opgerekt naar 1800btc. Heb zelf eigenlijk nog nooit Intersango gebruikt. Veel gehandeld op bitcoin-central, maar de withdrawal fee is daar 15 euro, dus dat hakt er wel in. Wat dat betreft zijn .de en bitstamp opzich wel relaxt. Gewoon bankverkeer in Nederland en Europa is goddelijk, over het algemeen geen fees en redelijk snel, maar natuurlijk niet anoniem en dat kan een rol spelen als je minder legale zaken koopt ja. Ironisch genoeg heb ik nog nooit iets gekocht met bitcoins (anders dan Euro's)...
2000btc! _/-\o_ Het is dus eigenlijk minen of er in handelen, wil het zinvol zijn op dit moment, dat btc gebeuren?
Of gebrek aan een wietpas of "mannetje op de hoek", of nog veel duisterdere zaken, natuurlijk.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Mwa, minen is in Nederland bijna niet te doen, elektriciteit is te duur en dat gaat ook niet goedkoper worden. In de VS is het populairder, zeker als je FPGA's of binnenkort ASIC's kunt krijgen valt het nog wel te overwegen. Daarom zei ik al dat je dan beter bonds kunt kopen van mensen die op goedkope locaties minen (beetje minen op afstand eigenlijk). Met handelen heb je je investment er veel sneller uit, maar is alleen maar echt rendabel met grote volumes en daarmee loop je dus een groter risico als de koers fluctueert (hoewel hij de laatste tijd best wel stabiel is en zelfs licht stijgt). Ik zou niet willen zeggen dat Bitcoins verder nutteloos zijn. Het is echt een gaaf proof of concept en als het eenmaal aanslaat is het een beetje als e-mail versus post (maar dan Bitcoins versus banken), bovendien kun je er nu ook al wel het een en ander mee: https://www.ogrr.com/viewtopic.php?t=3614

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:42
Shapeshifter schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:20:
Gewoon bankverkeer in Nederland en Europa is goddelijk, over het algemeen geen fees en redelijk snel, maar natuurlijk niet anoniem en dat kan een rol spelen als je minder legale zaken koopt ja. Ironisch genoeg heb ik nog nooit iets gekocht met bitcoins (anders dan Euro's)...
Als je daadwerkelijk denkt dat je bij het gebruik van bitcoins per definitie anoniem bent dan leef je in een droomwereld.
Leesvoer genoeg te vinden over dit onderwerp: http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ik denk niet dat je per definitie anoniem bent, wat ik meer bedoel is dat bij banken je identiteit sowieso vaststaat (ik moest een identiteitsbewijs overleggen bij het openen van een rekening).

• komkommer

komkommer

Koffie

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:38:
[...]

Als je daadwerkelijk denkt dat je bij het gebruik van bitcoins per definitie anoniem bent dan leef je in een droomwereld.
Leesvoer genoeg te vinden over dit onderwerp: http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
Met bitcoins KAN je anoniem zijn, bij je bank per definitie niet.
Shapeshifter schreef op maandag 04 juni 2012 @ 21:02:
Er zijn genoeg alternatieven hoor:
https://www.bitcoin.de/en/market
https://www.bitstamp.net/market/order_book/
https://bitcoin-central.net/order_book
https://bitmarket.eu/market/EUR
https://bitcoin-24.com/market
http://bitcoin-otc.com/vieworderbook.php

Ik had een advertentie in vraag en aanbod gezet hier op tweakers, maar dat vonden de mods niet leuk :X Wel jammer dat er hier dus geen plek is om te handelen, terwijl je hier juist de mensen verwacht die erin geïnteresseerd zijn.

Wat minen betreft, ook daar zijn alternatieven voor. Zo kun je mining bonds kopen op GLBSE (Bitcoin aandelenmarkt) die elke week dividend uitkeren (denk dan aan ordegrootte enkele MHash / s per bond á 1-2 BTC per bond).
Op bitstamp na zijn de anderen niet echt beurzen, maar OTC-instellingen. En bitstamp heeft alleen een dollar markt. Allemaal geen optie voor mij in ieder geval.

Makerij Hofman

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

bitcoin-central is gewoon een geautomatiseerde exchange hoor, net als bitcoin-24. Bitstamp mag dan wel in dollars handelen, maar je kunt er gewoon via SEPA geld heensturen en de conversieslag is maar 0.3% ofzo, de prijzen daar zijn vaak gunstig, dus dat valt allemaal wel mee...

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:38:
Het is vrij eenvoudig om je geld naar een volstrekt anoniem adres over te zetten.

Dat wil zeggen, met een paar trucjes (en ±1% kosten) kun je je bitcoins op een nieuwe adres krijgen zodat niemand kan traceren waar ze vandaan komen. Daar zijn talloze manieren voor.

(zie o.a. bit.ly/LvPeIU <- url werkt alleen in Tor)

Verwijderd

Shapeshifter schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:00:
Bitstamp mag dan wel in dollars handelen, maar je kunt er gewoon via SEPA geld heensturen en de conversieslag is maar 0.3% ofzo, de prijzen daar zijn vaak gunstig, dus dat valt allemaal wel mee...
Aanvulling, de actuele USD/EUR koers waar zij mee werken vind je hier, althans volgens deze bitstamp page (werkt alleen als je bent ingelogd).

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Wat een dag vandaag trouwens, die askwall op $5.5 drukt de prijs aardig omhoog, meerdere procenten nu, good times!

Verwijderd

Shapeshifter schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:36:
Wat een dag vandaag trouwens, die askwall op $5.5 drukt de prijs aardig omhoog, meerdere procenten nu, good times!
Prot, vanaf dat ik ze wilde aanschaffen is er al 0,20 euro bovenop gekomen. Pending_review, en mijn eurotekentoetscombinatie werkt ook al niet meer. De videokaart-verkoper past zijn btc prijs niet aan zo te zien, meh

• VincentVega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 16:12
Ik wil graag 12 bitcoins overnemen van een mede-tweaker als dat kan, je kan me pm'en of een direct message sturen

EDIT - ik weet niet zeker of ik dat hier mag vragen :o

[ Voor 20% gewijzigd door VincentVega op 06-06-2012 02:04 ]

0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011

• komkommer

komkommer

Koffie

Shapeshifter schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:00:
bitcoin-central is gewoon een geautomatiseerde exchange hoor, net als bitcoin-24.
Je hebt gelijk. Maar ik zie al waarom ik ze nooit serieus overwogen heb, de volumes die er verhandeld worden maken het niet interessant.
Bitstamp mag dan wel in dollars handelen, maar je kunt er gewoon via SEPA geld heensturen en de conversieslag is maar 0.3% ofzo, de prijzen daar zijn vaak gunstig, dus dat valt allemaal wel mee...
Ja, ze zijn behoorlijk goedkoop. Desalniettemin blijf je ook afhankelijk van de dollar/euro-koers.

Makerij Hofman

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ik zit tegenwoordig ook al niet meer zo vaak op central, was leuk in het begin, maar nu niet echt meer. De koers blijft maar stijgen :X $5.5 nu...

• Ward Vr
Iemand een idee waar de stijging van de laatste dagen door komt?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ward Vr schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:31:
Meer kopers dan verkopers? Flauw, maar dat is wel de essentie. Ofwel, je vraag zou moeten zijn: waarom zijn er meer kopers dan verkopers?

• Ward Vr
Uhu ja inderdaad :) Ik weet het niet, is de difficulty gestegen misschien?

Verwijderd

Ward Vr schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:31:
Ik denk dat de interesse in Bitcoin en het aantal gebruikers sneller groeit dan die 50 BTC per 10 minuten die er constant bij wordt gemined.

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:29
Ik ben m'n scriptie aan het schrijven over het vervangen van contant geld, en onvermijdelijk kwam ik uiteindelijk uit bij cryptocurrency. Nu heb ik me redelijk ingelezen, maar sommige zaken blijven mij nog mysterieus. Ik begrijp dat het saldo van bitcoinportemonnees wordt bijgehouden door het bitcoinnetwerk, maar ik snap niet goed hoe. Ik weet ook dat asynchrone (offline) transacties mogelijk zijn, maar dit betekent toch dat zo'n transactie pas uitgevoerd en gecontroleerd kan worden wanneer hij in het netwerk 'geflusht' wordt?

Is het dan mogelijk een veilige, offline bitcointransactie met iemand die je niet vertrouwt?

Ik zie namelijk niet hoe het beschikbare saldo offline gecontroleerd kan worden. Wat gebeurt er dan als ik 1 BTC heb en uit die portemonnee offline 2 BTC probeer te betalen?
Dit is nogal relevant voor de robuustheid, aangezien asynchroon betalen aan een particulier geen probleem is met contant geld en, naar ik nu vermoed, met bitcoin wel.

Edit: mijn vraag is hier beantwoord. Nu vraag ik me dus af of er andere technologie bestaat om een veilige, gedecentraliseerde, offline transactie toch te maken. Ik denk als eerste aan de telefoonkaarten die we vroeger hadden. Eigenlijk als een chipknip dus, maar dan een anonieme die dus niet aan een bankrekening of identiteit gekoppeld is. Dit is ongetwijfeld niet in het voordeel van banken of overheid, maar misschien is het in theorie goed te realiseren. Zou zo'n chippas goed genoeg beveiligd kunnen worden zodat hackers het saldo niet kunnen verhogen?

[ Voor 23% gewijzigd door MarijnvdZaag op 24-06-2012 18:45 . Reden: typo ]

• PiepPiep
Als het een gesloten standaard is zal het waarschijnlijk wel kunnen, zoals dus bij bijvoorbeeld de chipknip.
Maar zodra het open is zoals bitcoin zou ik niet weten hoe je zoiets zou moeten doen.
Je kan namelijk na een transactie dan altijd je data terug zetten en omdat er geen online controle is zou niemand dit merken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zo, startte mijn Bitcoin cliënt weer eens en moest 51 dagen van de blockchain inhalen. Ik mocht minsten 5 minuten wachten voordat ik het programma uberhaupt op mijn scherm zag na starten, en na 12 uur laden had ik de achterstand pas ingehaald.

Als Bitcoin de wereld moet veroveren, moeten we daarvoor toch echt wat oplossingen gaan verzinnen B)

• SmiGueL
Wekkel schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:45:
Zo, startte mijn Bitcoin cliënt weer eens en moest 51 dagen van de blockchain inhalen. Ik mocht minsten 5 minuten wachten voordat ik het programma uberhaupt op mijn scherm zag na starten, en na 12 uur laden had ik de achterstand pas ingehaald.

Als Bitcoin de wereld moet veroveren, moeten we daarvoor toch echt wat oplossingen gaan verzinnen B)
Zo denk je inderdaad mooi de Bitcoin Client van een paar MB te downloaden en dan blijkt hij dus voor 2,5 GB (over een paar jaar dus dubbel+ maal zoveel) aan data in je AppData folder te downloaden :P
Nu heb wel wel wat ruimte over op m'n SSD maar toch had ik liever gezien dat hij deze zooi mooi in z'n eigen folder had geplaatst in plaats van ergens verstopt op de C schijf.. (afgezien van het feit dat hij eerst 2 avonden bezig is met syncen :/)

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 25-06-2012 22:57 ]

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

SmiGueL schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:49:
[...]

Zo denk je inderdaad mooi de Bitcoin Client van een paar MB te downloaden en dan blijkt hij dus voor 2,5 GB (over een paar jaar dus dubbel+ maal zoveel) aan data in je AppData folder te downloaden :P
Nu heb wel wel wat ruimte over op m'n SSD maar toch had ik liever gezien dat hij deze zooi mooi in z'n eigen folder had geplaatst in plaats van ergens verstopt op de C schijf.. (afgezien van het feit dat hij eerst 2 avonden bezig is met syncen :/)
Hoeft niet per se, omdat het met Merkle trees werkt zijn er methoden om niet alle blocks te hoeven downloaden, maar deze zijn nog niet geimplementeerd in de client.

Een oplossing voor die client is er natuurlijk al: e-wallets. Ik gebruik eigenlijk ook alleen maar de wallets op de exchanges. Wel een hoger risico dat ze gehacked worden natuurlijk (ik noem een bitcoinica)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:54:
[...]

Doe het gewoon via intersango.com, even accountje aanmaken, sepa overboeking is er binnen een dag (als je het voor 12 uur overmaakt staat het mogelijk vanavond al op je balance), en vervolgens BTC kopen is in no-time geregeld. Werkt perfect, intersango is de enige exchange die ik nog gebruik.
Dan hebben ze het zeker erg druk tegenwoordig, of de ing bank is niet lekker, heb nou 3 keer gebruik van ze gemaakt, maar een sepa duurt steeds 4 volle dagen daarheen, eerste maal nog langer op tegoed wachten vanwege check hunnerzijds. Zondag een sepa gedaan, nu donderdag nog niks erop, en hoewel ik niet binnen een uur een antwoord verwacht op mijn ticket, zou dezelfde dag toch wel fijn zijn.
Liever een paar eurocent per btc meer betalen en maar weer via de duitse vrienden van bitcoin.de kopen, daar lukt dezelfde dag meestal wel.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

En, mensen recentelijk nog bitcoins verdiend met iets? Of iets gekocht met bitcoins?

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 05-07-2012 19:06 ]

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ja hoor, genoeg :P Vind het alleen zo jammer dat er op Tweakers kennelijk geen ruimte is om ze in vraag en aanbod te gooien. Badpritt zou bijvoorbeeld makkelijk van mij kunnen kopen, maar hoe weet hij dat ik ze aanbied...

• SmiGueL
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 18:37:
[...]
Liever een paar eurocent per btc meer betalen en maar weer via de duitse vrienden van bitcoin.de kopen, daar lukt dezelfde dag meestal wel.
Is het niet zo dat je Intersango €1,23 betaald bij het storten van geld, en bovendien weer €1,23 als je het terug laat storten? (afgezien van 0,65% transactiekosten)
Bitcoin.de is volgens mij 0,50% per transactie.
Met beide geen ervaring dus kan zijn dat ik het mis heb. (nog nooit coins gekocht O-))
Wil er eigenlijk wel wat mee doen maar door de steeds stijgende bitcoinprijzen, de kosten voor een transactie en de fee per trade stel ik het maar een beetje uit :P
Heb wel belang bij enkele bonds, S&T, of eventueel een deel van een 'Single SC' die, iig de komende tijd, in NL nog vrij goed uit kan i.v.m. de hoge stroomkosten hier :/
Ben de laatste tijd redelijk vaak bitcointalk aan het volgen aan lijkt me toch wel een leuk 'project' om wat mee te doen :)

Verwijderd

Shapeshifter schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:08:
Ja hoor, genoeg :P Vind het alleen zo jammer dat er op Tweakers kennelijk geen ruimte is om ze in vraag en aanbod te gooien. Badpritt zou bijvoorbeeld makkelijk van mij kunnen kopen, maar hoe weet hij dat ik ze aanbied...
;) zegt tie nou er net een klein kapitaaltje de deur uit is.....(ok ik overdrijf een beetjuh)
SmiGueL schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:45:
[...]

Is het niet zo dat je Intersango €1,23 betaald bij het storten van geld, en bovendien weer €1,23 als je het terug laat storten? (afgezien van 0,65% transactiekosten)
Met beide geen ervaring dus kan zijn dat ik het mis heb. (nog nooit coins gekocht O-))
Wil er eigenlijk wel wat mee doen maar door de steeds stijgende bitcoinprijzen, de kosten voor een transactie en de fee per trade stel ik het maar een beetje uit :P
Heb wel belang bij enkele bonds, S&T, of eventueel een deel van een 'Single SC' die, iig de komende tijd, in NL nog vrij goed uit kan i.v.m. de hoge stroomkosten hier :/
Ben de laatste tijd redelijk vaak bitcointalk aan het volgen aan lijkt me toch wel een leuk 'project' om wat mee te doen :)
Terugstorten doe ik alleen als btc, de kosten zijn er wel zo uit want de eerste sepa verkoper op bijv. bitcoin.de wil nog wel eens 0.25 euro/btc schelen met intersango. Tijd kost echter ook wat.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

SmiGueL schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 23:45:
[...]

Ja, zie: https://intersango.com/fees.php maar die fees liggen iets ingewikkelder tegenwoordig. Bitcoin-aanbieders die niet direct een order vullen hoeven maar 0.35% fee te betalen, terwijl Bitcoin-afnemers die een order vullen 0.95% moeten betalen. Bij bitcoin.de is het zo dat er over zowel het bedrag in euros als over het bedrag in bitcoins 0.5% fee wordt geheven. In de praktijk merk je van fees van minder dan een procent meestal niet zo heel veel.

Meedoen is echt niet moeilijk. Maak een account aan op een exchange (een paar posts terug heb ik er een aantal genoemd) of download de standaardclient. Bitcoins kopen kan via exchange of via handelaars zoals ik.

Bonds kun je kopen op bijvoorbeeld glbse.com, maar deze worden enkel in bitcoin verhandeld, dus het is wel zaak dat je dan bitcoins koopt ergens. Minen zou ik je afraden in Nederland tenzij je ergens gratis stroom hebt (op het werk bijvoorbeeld). Butterfly Labs heeft inmiddels ook aangekondigd ASICs te gaan maken, dus wanneer die komen zal de meeste mining hardware (zelfs FPGA's) obseleet worden. (1 ASIC ~ 10 * FPGA), nog een reden dus om nu niet te gaan investeren in mining apparatuur.

• Stevie-P
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:06:
En, mensen recentelijk nog bitcoins verdiend met iets? Of iets gekocht met bitcoins?
Ik heb een .com domeinnaam geregistreerd met een 1gb hosting pakket zonder traffic limiet. Dit heeft me in totaal 10 bitcoins gekost voor de komende 3 jaar, leek me een prima deal.

Verwijderd

Aan de mensen hier die Intersango gebruiken:
vullen jullie de "Intersango Bitcoins" + plus unieke code nou in het mededelingen veld of bij "kenmerk" in op je internet overschrijving? Bij beide opties die ik heb gebruikt moet de code door intersango handmatig worden getransformeerd door een admin naar mijn account, vandaar dat ik steeds zoveel vertraging heb in het voorzien van mijn account daar met euro's.
Is dit dan puur aan ING te wijten, of is dit bij meerdere banken zo, danwel bij jullie ING- of andere bank niet het geval?

• Stevie-P
  • Niet online
"Kenmerk" is voor zover ik weet enkel voor accept giro's en 14 tot 16 cijfers lang.
Ik weet niet hoe een Intersango code eruit ziet, maar ik neem aan dat je dit bij "mededeling" moet invoeren.

Verwijderd

Stevie-P schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 14:33:
"Kenmerk" is voor zover ik weet enkel voor accept giro's en 14 tot 16 cijfers lang.
Ik weet niet hoe een Intersango code eruit ziet, maar ik neem aan dat je dit bij "mededeling" moet invoeren.
Nee, bij een ing buitenland betaling heb je zowel een mededelingveld als een kenmerkveld, het laatste is niet verdeeld in meerdere secties itt de binnenlandse betalingen, waar je zo'n nummercode (0001 1322 1010 etc.) invult. Vreemd genoeg heb ik bij eerdere betalingen zowel het kenmerk- als het mededelingveld gebruikt, werken volgens intersango niet correct:

"The most likely case is that the reference code was not passed on or was mistyped somewhere along the lines. This can be as a result of incongruent banking standards and not necessarily a user fault.
We will have to manually verify your payment on our end and attach it to the account.
Please be patient as we require our administrator to do this. Right now our resolution time for such matters which take manual investigation is over 3 days."

De reference code is een copy/paste, altijd meerdere keer gecheckt, staat ook goed bij de betalingen, bijv. "Intersango Bitcoins 324c1210".
Bij eerdere stortingen kwam het vanzelf goed, het duurt echter steeds zo lang voordat het verwerkt wordt, itt wat anderen berichtten.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Dat is ook een van de redenen dat ik niet met Intersango of MtGox werk. Het duurt te lang. Sommige gebruikers moeten meerdere weken wachten voordat hun geld er is en er zijn zelfs geruchten dat MtGox zo lang nodig heeft omdat ze liquiditeitsproblemen hebben (nogmaals geruchten dus). Mensen die in Nederland van mij kopen hebben het vaak dezelfde dag nog, mensen in Europa binnen een of twee dagen afhankelijk van bank...

• Grouver
Als ik rond Dinsdag mijn geld naar Intersango overmaak via ING heb ik het gewoon Donderdag op me account staan hoor. Geen enkel probleem.
Het enige wat vervelend is dat er zulke prijs verschillen zijn tussen de mtgoxUSD en intrsngEUR exchanges.
Als je nu 6.5 dollar neemt op Mtgox dan zou dat ongeveer 5.25 euro moeten zijn op Intersango.
Echter is de prijs hier 5.5 op het moment. Dit komt puur door het weinige aanbod op Intersango.

Verwijderd

Grouver schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 17:07:
Als ik rond Dinsdag mijn geld naar Intersango overmaak via ING heb ik het gewoon Donderdag op me account staan hoor. Geen enkel probleem.
Het enige wat vervelend is dat er zulke prijs verschillen zijn tussen de mtgoxUSD en intrsngEUR exchanges.
Als je nu 6.5 dollar neemt op Mtgox dan zou dat ongeveer 5.25 euro moeten zijn op Intersango.
Echter is de prijs hier 5.5 op het moment. Dit komt puur door het weinige aanbod op Intersango.
Dat doe je dan per internetbankieren, neem ik aan, maar waar zet je dan precies die code, bijv. Intersango Bitcoins 324c1210?

• Grouver
Via Internetbankieren ja.
Ik zet de code meestal bij Kenmerk en ook gewoon bij Omschrijving.
Just to be sure.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Rally! En toen zat hij bijna tegen de 7 dollar aan :P

Edit: eroverheen :) op Europese markten betaal je nu al tegen de €6 / BTC :o

[ Voor 44% gewijzigd door Shapeshifter op 10-07-2012 01:11 ]

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-10 01:15
Twee dagen geleden m'n eerste 11 bitcoins verkocht voor EUR5,55 via Intersango.

Had beter even kunnen wachten :o

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Kyoshi schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:52:
Twee dagen geleden m'n eerste 11 bitcoins verkocht voor EUR5,55 via Intersango.

Had beter even kunnen wachten :o
Dan kun je net zo goed jaren wachten, want het idee is dat ze nog veel meer waard worden. Ik ken dan ook mensen die gewoon 50btc oid in een offline wallet hebben staan voor later. Dat gezegd hebbende, gefeliciteerd met je eerste verkoop :P Ik weet mijn eerste verkoop nog goed, het was 17 mei 2012 en [verhaal]...

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
Shapeshifter schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:06:
[...]

Hoeft niet per se, omdat het met Merkle trees werkt zijn er methoden om niet alle blocks te hoeven downloaden, maar deze zijn nog niet geimplementeerd in de client.

Een oplossing voor die client is er natuurlijk al: e-wallets. Ik gebruik eigenlijk ook alleen maar de wallets op de exchanges. Wel een hoger risico dat ze gehacked worden natuurlijk (ik noem een bitcoinica)...
Is het zo dat je appdata map iedere keer groter wordt? Dan is het misschien handig om de wallet opnieuw te instaleren op je D schijf? Dan zit je nog wel met je back-up, zover ik weet hoef je toch alleen je .dat bestand over te zetten dan?

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

DennisM6 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:47:
[...]

Is het zo dat je appdata map iedere keer groter wordt? Dan is het misschien handig om de wallet opnieuw te instaleren op je D schijf? Dan zit je nog wel met je back-up, zover ik weet hoef je toch alleen je .dat bestand over te zetten dan?
Momenteel volgens mij wel ja, omdat alles opgeslagen wordt. Je vraag is nu of het helpt om de software op een andere partitie te installeren? Het antwoord daarop is volgens mij nee, want hij zal altijd de blockchain in je appdata opslaan tenzij je dat anders instelt. Ik gebruik de client echter niet, dus ik weet niet zeker of je dat in kunt stellen. Ook weet ik niet precies hoe je je wallet backupt, maar daar kun je op Google vast meer over vinden.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
Hij voegt best wel aardig wat data toe elke dag, maargoed. Jammer dat appdata niet op de D is te zetten, tenzij iemand meer weet. Verder gewoon standaard back-up gemaakt dan maar, ben benieuwd verder. Gewoon even voor de lol meedoen, omdat je dit toch wel meto hebben gedaan als Tweakers haha.

• vincentbosch
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:28
Hallo,

Ben nieuw met het Bitcoin gebeuren en heb een vraagje over minen:
Ik heb OSX Mountain Lion (ben developer) en heb de nieuwste Retina Macbook Pro (goedkoopste model).
Die hebben een Nvidia GT650M GPU en een krachtige Ivy Bridge i7 2.3Ghz quad core. Welk programma maakt optimaal gebruik van een van deze, of misschien zelfs beide voor het snellere minen? Wat levert minen ongeveer op?

Alvast bedankt,

Vincent

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:55
vincentbosch schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:01:
Hallo,

Ben nieuw met het Bitcoin gebeuren en heb een vraagje over minen:
Ik heb OSX Mountain Lion (ben developer) en heb de nieuwste Retina Macbook Pro (goedkoopste model).
Die hebben een Nvidia GT650M GPU en een krachtige Ivy Bridge i7 2.3Ghz quad core. Welk programma maakt optimaal gebruik van een van deze, of misschien zelfs beide voor het snellere minen? Wat levert minen ongeveer op?

Alvast bedankt,

Vincent
Met je CPU minen levert echt niets op, dat is echt zonde, en een GT650M ga je ook niet fatsoenlijk mee kunnen minen. Een vergelijkbare CPU kun je vinden op https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison ik heb geen idee waaronder de GT650M zou vallen maar het feit dat het een nvidia kaart is en een M model... don't keep your hopes up. Misschien dat je na 2-4 weken 1-2 BTC hebt.. Dus per maand misschien 5-10 euro en dan is je laptop 24/7 aan het draaien. Daarmee verkort je op zijn minst de levensduur van je accu en waarschijnlijk ook andere onderdelen..

Een hoop info kun je vinden op https://bitcointalk.org/.
Pagina: 1 ... 22 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Slowchatten niet hier maar bijv. in http://irc.tweakers.net/bitcoin!

Vergeet ook vooral niet te zoeken in dit topic voordat je een vraag plaatst, elke pagina dezelfde vragen komt het topic niet ten goede.