Thijs B schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:45:
[...]
Maar hoe komen jullie hierbij, waar lees je bij MS dat een locale exchange server een vereiste is ?
Volgens mij is dat grote onzin.
Ik ben ook nooit ergens tegen gekomen dat dit unsupported ofzo zou zijn.
Dan zou dus een klant met alleen AD en geen exchange die office 365 wil doen en zijn locale ad wilt syncen,
eerst een exchange server moeten plaatsen/aanschaffen, dat is toch onzin ??
Klopt, je kunt gewoon gebruik maken van Azure AD Connect om je identiteiten te syncen naar Office 365. Er is in het verleden wel sprake van geweest dat het unsupported zou zijn als je je lokale Exchange server zou uitfaseren, maar ik kan me niet voorstellen dat Microsoft hier nu nog een punt van zou maken. In de wat kleinere omgevingen wil je namelijk helemaal geen lokale Exchange meer hebben draaien, daar is het juist een doel opzich om je mail te migreren naar Exchange Online zodat je van je Exchange af kunt.
Aan de onderkant MKB is Exchange On Prem gewoon geen optie meer, kijk maar eens naar de requirements van Exchange 2019.
Edit: hier is overigens heel veel over te vinden, hier een artikel dat stelt dat het aanpassen van Exchange Attributen (bijv. voor het aanpassen van je aliassen) niet ondersteund wordt als het niet dmv een Exchange server gaat:
https://practical365.com/...ers-migrating-office-365/.
Dit wil uiteraard niet zeggen dat het niet werkt en ik denk ook echt niet dat Microsoft je niet gaat helpen als je een call inschiet waarbij je de aliassen gewoon in de ADUC configureert (advanced / attribute editor / proxy addresses).
[
Voor 19% gewijzigd door
GoeiedagEem op 31-03-2020 15:17
. Reden: Toevoegen info ]