Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
Wij hebben de mogelijkheid om buiten het bedrijf nog 5 installaties te doen van Office365

Alleen als ik dit thuis installeer, zie ik ook zakelijke documenten naar voren komen.
Dit wil ik niet zien op mijn prive computer.

Hoe kan ik dit uitschakelen/ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

peter8265 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:29:
Wij hebben de mogelijkheid om buiten het bedrijf nog 5 installaties te doen van Office365

Alleen als ik dit thuis installeer, zie ik ook zakelijke documenten naar voren komen.
Dit wil ik niet zien op mijn prive computer.

Hoe kan ik dit uitschakelen/ontkoppelen?
Afloggen van je zakelijk account in de officesuite.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
FREAKJAM schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:59:
[...]

Afloggen van je zakelijk account in de officesuite.
Dan krijg je dus meldingen over activatie en licentie die niet meer werkt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hankie0412
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-08 13:10
peter8265 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:39:
[...]

Dan krijg je dus meldingen over activatie en licentie die niet meer werkt..
Dat klopt, het is geen standalone installatie en dus puur gekoppeld aan je zakelijke account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
“Show this number of Recent Documents” op 0 zetten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Vraagje tussendoor.
Wanneer je nu de huidige office 365 office pakket installeert op een windows 10 pc.
Dan zie je in het startmenu 'Onenote' naar mijn idee is het tegenwoordig een windows app.

Weet iemand waar de daadwerkelijke shortcut onenote.lnk staat ?

Staat namelijk niet meer in
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

We hebben hier een gpo om een custom start menu te maken en wil deze onenote ook erin hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37
Makkelijkste manier: maak op je desktop een nieuwe shortcut met als 'target' onenote-cmd:
Je zult zien dat deze shortcut de OneNote app opent. Dit trucje kun je vervolgens herhalen voor je startmenu (of de .lnk die je net gemaakt het kopieren naar je startmenu).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
ralpje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:27:
Makkelijkste manier: maak op je desktop een nieuwe shortcut met als 'target' onenote-cmd:
Je zult zien dat deze shortcut de OneNote app opent. Dit trucje kun je vervolgens herhalen voor je startmenu (of de .lnk die je net gemaakt het kopieren naar je startmenu).
oke tnx, moet even puzzelen hoe dit handig te doen, maar is wel een slimme workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gisteren iets vreemds gehad.

Een aantal clients met Outlook versie 1906 (11727.20244) op Windows 10 Pro 1809 (17763.557) waren de verbinding met Office 365 Business verloren.

Kantoor waar maandag tot einde dag geen problemen waren en gisterenmorgen vanaf 8:00 geen verbinding meer.

Outlook afsluiten en opnieuw starten levert een login scherm op, na opnieuw invoeren van het wachtwoord werkt alles weer normaal.

Mobiele apparaten bleven gewoon verbonden (zowel Android als iOS).

Ik heb gezocht op Google maar kan geen mogelijke oorzaak vinden voor dit gedrag.

Wat kan hier aan de hand zijn geweest en vooral, moet ik me zorgen maken?

Eigenlijk wil ik al langer over naar MFA, maar dat wordt nog tegengehouden (want lastig voor de users).

[ Voor 0% gewijzigd door Diederik op 31-07-2019 09:59 . Reden: +e ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

_Diederik schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:58:
Gisteren iets vreemds gehad.

Een aantal clients met Outlook versie 1906 (11727.20244) op Windows 10 Pro 1809 (17763.557) waren de verbinding met Office 365 Business verloren.

Kantoor waar maandag tot einde dag geen problemen waren en gisterenmorgen vanaf 8:00 geen verbinding meer.

Outlook afsluiten en opnieuw starten levert een login scherm op, na opnieuw invoeren van het wachtwoord werkt alles weer normaal.

Mobiele apparaten bleven gewoon verbonden (zowel Android als iOS).

Ik heb gezocht op Google maar kan geen mogelijke oorzaak vinden voor dit gedrag.

Wat kan hier aan de hand zijn geweest en vooral, moet ik me zorgen maken?

Eigenlijk wil ik al langer over naar MFA, maar dat wordt nog tegengehouden (want lastig voor de users).
wij hier op de zaak ook bij meerdere klanten.
lastige is mensen met meerdere boxen dan moesten we profiel vernieuwen.
helaas nog geen fix gevonden

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
fotowilco schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:58:
[...]

wij hier op de zaak ook bij meerdere klanten.
lastige is mensen met meerdere boxen dan moesten we profiel vernieuwen.
helaas nog geen fix gevonden
Users met meerdere accounts (niet shared) op hetzelfde domein kregen 'gewoon' 2x de vraag voor het wachtwoord.

Ben ook niet zozeer op zoek naar een fix, maar meer naar een oorzaak, had verwacht ergens op tweakers of Google een topic te vinden met meer klachten over dit fenomeen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

_Diederik schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:19:
[...]

Users met meerdere accounts (niet shared) op hetzelfde domein kregen 'gewoon' 2x de vraag voor het wachtwoord.

Ben ook niet zozeer op zoek naar een fix, maar meer naar een oorzaak, had verwacht ergens op tweakers of Google een topic te vinden met meer klachten over dit fenomeen.
heb ook al niks kunnen vinden. ook terug rollen van updates werkte niet.
dan maar profielen vernieuwen

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staat (of stond) MA wellicht uit in jullie tenant?
Get-OrganizationConfig | Format-Table Name,OAuth* -Auto

https://docs.microsoft.co...cation-in-exchange-online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:45

Blister

Dat dan weer wel...

Helaas hier ook wat klanten waar Outlook om credentials vroeg, of na wegklikken credentials prompt de melding "Verbinding verbroken".

Heeft waarschijnlijk hiermee te maken:

Update 31-7-2019:
Status:Service degradation
User impact:Users may be unable to connect to the Exchange Online service when using the Outlook client.
Latest message:Title: Outlook client connectivity issues

User Impact: Users may be unable to connect to the Exchange Online service when using the Outlook client.

More info: This issue only affects users with multiple Exchange Online accounts. Affected users will see the Outlook desktop client showing as disconnected and may receive the following error when attempting to send mail: "Sending and receiving reported error (0x80040115). The connection to the Microsoft Exchange Server is unavailable. Outlook must be online or connected to complete this action."

Users may be able to take advantage of the following options to circumvent impact for this event:

- As this issue only occurs in the Outlook desktop client, the simplest way to prevent further impact, where possible, is to rely on Outlook on the Web or the Outlook Mobile client to access Exchange Online services.

- Users unable to rely on access via alternative Outlook clients may be able to restore their Outlook desktop client email access by signing out of all office apps and then back in:

1) Close Outlook and other Office applications.
2) Open an Office desktop application, such as Word, PowerPoint or Excel.
3) Navigate to File > Account > Switch accounts, and then click the ellipsis next to the account that's not having the problem.
4) Click Sign out and then OK.
*Note: Users that have multiple accounts may find it difficult to determine which account to sign out of; though, they should be able to sign back in later if there is an issue with this process.
5) Close the Office application used for this process and re-start the Outlook desktop client.
6) When prompted for a password, click "sign in to a different account" and enter the correct information.

- Lastly, affected users who are unable to perform either of the above actions may be able to use the link below for instructions on creating a new Outlook profile, which will allow the user to regain access.

https://support.office.co...d6-421d-b5b9-fcedff7642fc

We'd like to get your feedback on the workaround we provided. From a non-mobile device, please rate this post and submit it in the text box.

Current status: While we continue work to better understand the underlying factors that led to this problem, we've identified an additional set of steps that may allow users to work around this problem. These steps are outlined in the above "More info" section.

Scope of impact: We currently suspect that this issue affects users with multiple authentication accounts connecting to the Exchange Online service through the Outlook desktop client.

Root cause: A client-specific issue is causing affected users to send the incorrect authentication token when connecting to the Exchange Online service through the Outlook desktop client.

Next update by: Thursday, August 1, 2019, at 7:00 PM UTC
Eerdere berichten:
Incident: EX186816, betrokken service: Exchange Online, betrokken functie: Signin, huidige status is: Service hersteld

-7/30/2019 10:23:58 PM
Title: Users are unable to access Exchange Online
User Impact: Users may have been unable to log in, or may have received multiple credential prompts, within the Outlook client.
More info: While we focused on remediation, users may have been able to circumvent the issue by utilizing Outlook on the web.
Final status: We've completed our monitoring and have confirmed that impact has been mitigated.
Scope of impact: Impact was specific to a subset of users who were using the Outlook client.
Start time: Monday, July 29, 2019, at 5:45 PM UTC
End time: Tuesday, July 30, 2019, at 8:00 PM UTC
Root cause: An issue during token authentication impacted sign-in functionality for a subset of users.
Next steps:
We're performing a detailed analysis of the token authentication workflow to better understand the underlying source of the issue and to prevent similar problems in the future.
This is the final update for the event.
-7/30/2019 9:24:59 PM
User Impact: Users may be unable to log in, or may receive multiple credential prompts within the Outlook client.
More info: While we focus on remediation, users may be able to circumvent the issue by utilizing Outlook on the web.
Current status: We identified an issue during token authentication which was resulting in errors and rejections. We've developed and deployed a fix to mitigate impact and we expect that users should begin to experience restoration within the next 30 minutes.
Scope of impact: Impact is specific to a subset of users who are using the Outlook client.
Start time: Monday, July 29, 2019, at 5:45 PM UTC
Next update by: Tuesday, July 30, 2019, at 8:30 PM UTC
-7/30/2019 7:55:43 PM
User Impact: Users may be unable to log in, or may receive multiple credential prompts within the Outlook client.
More info: While we focus on remediation, users may be able to circumvent the issue by utilizing Outlook on the web.
Current status: We're reviewing errors correlated with a recent change to isolate the underlying cause of the problem and to develop a plan to mitigate impact.
Scope of impact: Impact is specific to a subset of users who are using the Outlook client.
Next update by: Tuesday, July 30, 2019, at 7:30 PM UTC
-7/30/2019 6:38:41 PM
Current status: We're reviewing recent updates to determine if a service change is contributing to the issue. Additionally, our data indicates that this issue is isolated to specific versions of Outlook and we're gathering diagnostic data in order to fully understand the scope of impact.
Scope of impact: Impact is specific to a subset of users who are served through the affected environment.
Next update by: Tuesday, July 30, 2019, at 6:00 PM UTC
-7/30/2019 5:17:34 PM
Current status: We're investigating an issue affecting sign-in functionality within the Outlook client. We're reviewing recent changes that were made to the Security Token Service (STS), to assist in our investigation.
Scope of impact: Impact is specific to a subset of users who are served through the affected environment.
Next update by: Tuesday, July 30, 2019, at 5:00 PM UTC
Waarschijnlijk is het hersteld.

[ Voor 28% gewijzigd door Blister op 01-08-2019 09:25 ]

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Zijn er al mensen die de volwaardige dark mode hebben voor outlook desktop?
Of moet dit nog worden uitgerold.

Ik weet dat je al een donker thema kan instellen, maar wil reading pane ook donker.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Kapitein187 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:24:
Zijn er al mensen die de volwaardige dark mode hebben voor outlook desktop?
Of moet dit nog worden uitgerold.

Ik weet dat je al een donker thema kan instellen, maar wil reading pane ook donker.
Als je het thema op Black zet (en niet Dark Grey) is ook je Reading Pane donker

Omelette du fromage!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
dxta schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Als je het thema op Black zet (en niet Dark Grey) is ook je Reading Pane donker
bij mij niet. heb hem op black staan.
Heb ook geen sun/moon knopje.

Kan dit een IT policy zijn?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb de nieuwste IOS Outlook app met darkmode, maar ik lijk geen optie te zien om een shared mailbox toe te kunnen voegen zoals ik in MS docs zie. Voeg ik een shared mailbox toe dan krijg ik gewoon een login scherm etc.

Ik begrijp wel dat de feature mogelijk nog aan het uitrollen is? Ik zie wel dat de app gebruik maakt van "ms sync technology", 1 van de vereisten voor dit..

Misschien gewoon nog geduld hebben...

https://office365itpros.c...e-support-outlook-mobile/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 18:30
maratropa schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:55:
Ik heb de nieuwste IOS Outlook app met darkmode, maar ik lijk geen optie te zien om een shared mailbox toe te kunnen voegen zoals ik in MS docs zie. Voeg ik een shared mailbox toe dan krijg ik gewoon een login scherm etc.

Ik begrijp wel dat de feature mogelijk nog aan het uitrollen is? Ik zie wel dat de app gebruik maakt van "ms sync technology", 1 van de vereisten voor dit..

Misschien gewoon nog geduld hebben...

https://office365itpros.c...e-support-outlook-mobile/
Wij wachten ook met smart op de update die het toevoegen van een shared mailbox (makkelijker) mogelijk maarkt. Ik had vorige week een consultant over de vloer die die update al wel had. Je zou zeggen ze geven hem vrij in de Apple store en niet per tenant ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Volgens mij heeft MS een dikke storing :-/
Sharepoint Online, Teams en Outlook storing hier.

[ Voor 37% gewijzigd door Tomba op 10-09-2019 10:13 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Tomba schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:13:
Volgens mij heeft MS een dikke storing :-/
Sharepoint Online, Teams en Outlook storing hier.
Wij hebben nergens last van......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Akemi schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:15:
[...]

Wij hebben nergens last van......
Lucky you :)
Teams en Outlook zijn de hik hier weer voorbij, Sharepoint online nog steeds zo traag als....door een rietje

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

wokkelz schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:16:
[...]

Wij wachten ook met smart op de update die het toevoegen van een shared mailbox (makkelijker) mogelijk maarkt. Ik had vorige week een consultant over de vloer die die update al wel had. Je zou zeggen ze geven hem vrij in de Apple store en niet per tenant ofzo?
De Shared Mailbox functionaliteit zit nog steeds niet op 100% rollout. Microsoft doet dit de laatste tijd regelmatig met nieuwe features, we zien het ook met hun producten op macOS. Ze gebruiken `flighting` om nieuwe features geleidelijk uit te rollen, eerst 5%, dan 10%, dan 25%, etc. Ze hebben het altijd over weken maar met sommige features duurt het ook wel maanden. Erg irritant omdat je nooit op het juiste moment naar je gebruikers kunt communiceren dat een bepaalde feature nu beschikbaar is.

Volgens onze MS reps zijn ze wel aan het kijken naar het flighten van features per tenant, dat zou het al wat makkelijker maken.

Indien er plek is kun je wel de Insider builds van Outlook voor iOS installeren via TestFlight. Daar zit de Shared Mailbox feature in indien je e.e.a. wilt testen, evenals support voor S/MIME. Af en toe even hier checken (op het moment is er geen plek): https://aka.ms/iOSInsiderOutlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
ff iets anders, zo nu en dan gaat er iets fout bijvoorbeeld iemand die in AD een alias adres toevoegt welke al in gebruik is.

Ik ontvang dan als global o365 admin een mail van MSOnlineServicesTeam@MicrosoftOnline.com met een foutrapport.

Maar mijn collega admins ontvangen deze mail niet en ik kan echt nergens vinden waar je ervoor kan zorgen dat je deze mails wel ontvangt.

Dus als ik er een keer niet ben of niet oplet wordt zo'n probleem niet tijdig opgemerkt.

Alle drie hebben we global administrator role.

Iemand een idee ?

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
Thijs B schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:29:
ff iets anders, zo nu en dan gaat er iets fout bijvoorbeeld iemand die in AD een alias adres toevoegt welke al in gebruik is.

Ik ontvang dan als global o365 admin een mail van MSOnlineServicesTeam@MicrosoftOnline.com met een foutrapport.

Maar mijn collega admins ontvangen deze mail niet en ik kan echt nergens vinden waar je ervoor kan zorgen dat je deze mails wel ontvangt.

Dus als ik er een keer niet ben of niet oplet wordt zo'n probleem niet tijdig opgemerkt.

Alle drie hebben we global administrator role.

Iemand een idee ?
Kijk eens hier: https://portal.azure.com/...soft.AAD%2FdomainServices
En dan je domein aanklikken en verder gaan naar Notification settings.

Wij hebben hier de 2 vinkjes aanstaan en geen extra emailadres ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
Neal schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:31:
[...]

Kijk eens hier: https://portal.azure.com/...soft.AAD%2FdomainServices
En dan je domein aanklikken en verder gaan naar Notification settings.

Wij hebben hier de 2 vinkjes aanstaan en geen extra emailadres ingevuld
Dit is niet wat hij zoekt. Jij hebt het hier namelijk over Azure AD Domain Services maar hij heeft het over Azure Active Directory sync meldingen. Deze kun je aanpassen op de volgende locatie:

https://aad.portal.azure....ctoryMenuBlade/Properties

Vervolgens Technical Contact aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Niet online
iFap schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:27:
[...]

Dit is niet wat hij zoekt. Jij hebt het hier namelijk over Azure AD Domain Services maar hij heeft het over Azure Active Directory sync meldingen. Deze kun je aanpassen op de volgende locatie:

https://aad.portal.azure....ctoryMenuBlade/Properties

Vervolgens Technical Contact aanpassen.
oke ja dat lijkt idd waar je dit moet aanpassen, alleen nog niet handig want je kan daar maar 1 mail adres opgeven... naja laat het denk ik maar ff zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
En in die mailbox een regel zetten die het doorstuurt naar andere geïnteresseerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
En even een ander invalshoek: als jij op een *supported* manier (dus niet via ADSIEdit) aliassen toevoegt kun je geen foutmeldingen krijgen bij de sync, want dan wordt het al gevalideerd bij het invoeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
Thijs B schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:07:
[...]

oke ja dat lijkt idd waar je dit moet aanpassen, alleen nog niet handig want je kan daar maar 1 mail adres opgeven... naja laat het denk ik maar ff zo...
Je kan zoals eerder aangegeven een mail regel aanmaken op de desbetreffende mailbox. Je kan dit ook oplossen met een mailflow rule in Exchange Online. Beetje out of the box denken en je komt er wel.

• Thijs B
  • Niet online
iFap schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:43:
[...]

Je kan zoals eerder aangegeven een mail regel aanmaken op de desbetreffende mailbox. Je kan dit ook oplossen met een mailflow rule in Exchange Online. Beetje out of the box denken en je komt er wel.
Nou vind ik ook niet zo handig, wel gek dat je hier bij MS maar 1 adres kan opgeven, ik heb het nu omgezet naar een shared mailbox adres van de it afdeling, opgelost.

• Pbr2
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik werk met office 365 Prof. Ik was erg blij met de melding dat Microsoft kwam met de optie dat je kan kiezen om de echte apps te gebruiken bij openen via hyperlinks (Open file links directly in Office desktop apps). Zie ook hun berichtgeving hierover: https://support.office.co...05-4142-9ba8-1bb1dc044773
Ik heb alles op to date en zit reeds enige tijd boven genoemde versie. Toch heb ik nog steeds niet de genoemde optie beschikbaar. Sommige collega's overigens wel. Iemand enig idee hoe dit kan en wat daar aan te doen is?

• iFap
Pbr2 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:22:
Ik werk met office 365 Prof. Ik was erg blij met de melding dat Microsoft kwam met de optie dat je kan kiezen om de echte apps te gebruiken bij openen via hyperlinks (Open file links directly in Office desktop apps). Zie ook hun berichtgeving hierover: https://support.office.co...05-4142-9ba8-1bb1dc044773
Ik heb alles op to date en zit reeds enige tijd boven genoemde versie. Toch heb ik nog steeds niet de genoemde optie beschikbaar. Sommige collega's overigens wel. Iemand enig idee hoe dit kan en wat daar aan te doen is?
Welke versie heb je? Zit je in de monthly channel?

• Pbr2
iFap schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:14:
[...]

Welke versie heb je? Zit je in de monthly channel?
Ik werk met Excel: Versie 1908 (build 11929.20300 Klik -en-Klaar) Monthly-Kanaal

• iFap
Pbr2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:01:
[...]

Ik werk met Excel: Versie 1908 (build 11929.20300 Klik -en-Klaar) Monthly-Kanaal
Jouw versie is geen onderdeel van de 'targeted' monthly kanaal.

Zie: https://docs.microsoft.co...-monthly-channel-targeted

Microsoft geeft het volgende aan in het artikel:

In the following weeks the feature will roll out to Office 365 customers who have chosen the Monthly Channel (Targeted) schedule, and then to the rest of our Office 365 Monthly Channel customers.

Is niet helemaal duidelijk wanneer het voor de monthly channel uitkomt. Microsoft doet dit soort dingen meestal gefaseerd. Zorgt dus vaak voor verwarring.

• Pbr2
iFap schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:34:
[...]

Jouw versie is geen onderdeel van de 'targeted' monthly kanaal.

Zie: https://docs.microsoft.co...-monthly-channel-targeted

Microsoft geeft het volgende aan in het artikel:

In the following weeks the feature will roll out to Office 365 customers who have chosen the Monthly Channel (Targeted) schedule, and then to the rest of our Office 365 Monthly Channel customers.

Is niet helemaal duidelijk wanneer het voor de monthly channel uitkomt. Microsoft doet dit soort dingen meestal gefaseerd. Zorgt dus vaak voor verwarring.
Hallo iFap. Bedankt voor je reactie. Ik ben niet super thuis is het update gebeuren van office. Wat bedoel je met "Jouw versie is geen onderdeel van de 'targeted' monthly kanaal." Voor zover ik weet/begrijp krijg ik elke maand een update. Uit mijn versie nummer maak ik op dat ik de versie van 10 en 16 september dus nog niet heb kunnen binnenhalen. Ik neem aan dat ik die in de loop van deze maand wel krijg aangeboden toch? Kan ik dan ergens zien of daar mijn gewenste optie wel in zit? Overigens hebben veel van mijn collega's (software is van mijn werkgever dus voor iedereen het zelfde) de optie al wel hebben. Kan nu even niet zien welke versie zij dan hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
Pbr2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:40:
[...]

Hallo iFap. Bedankt voor je reactie. Ik ben niet super thuis is het update gebeuren van office. Wat bedoel je met "Jouw versie is geen onderdeel van de 'targeted' monthly kanaal." Voor zover ik weet/begrijp krijg ik elke maand een update. Uit mijn versie nummer maak ik op dat ik de versie van 10 en 16 september dus nog niet heb kunnen binnenhalen. Ik neem aan dat ik die in de loop van deze maand wel krijg aangeboden toch? Kan ik dan ergens zien of daar mijn gewenste optie wel in zit? Overigens hebben veel van mijn collega's (software is van mijn werkgever dus voor iedereen het zelfde) de optie al wel hebben. Kan nu even niet zien welke versie zij dan hebben draaien.
Bij de 'targeted' monthly kanaal krijg je vervroegd updates binnen die bij de monthly kanaal nog niet beschikbaar zijn. Dat is dan ook meer bedoeld voor mensen die updates willen testen en daar feedback op willen geven. Het lijkt me handig dat je eerst controleert welke versies jouw collega's hebben. Ik vermoed dat daar een verschil zit.

• Pbr2
iFap schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:49:
[...]

Bij de 'targeted' monthly kanaal krijg je vervroegd updates binnen die bij de monthly kanaal nog niet beschikbaar zijn. Dat is dan ook meer bedoeld voor mensen die updates willen testen en daar feedback op willen geven. Het lijkt me handig dat je eerst controleert welke versies jouw collega's hebben. Ik vermoed dat daar een verschil zit.
Maar is er dan ook geen optie om handmatig de nieuwste updates binnen te halen.

ik ken de optie via Bestand Account en dan Updaten. Maar die geeft aan dat er geen updates zijn.

• iFap
Pbr2 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:45:
[...]

ik ken de optie via Bestand Account en dan Updaten. Maar die geeft aan dat er geen updates zijn.
Je moet eerst in de juiste channel zitten en dan kun je de juiste updates binnenkrijgen. Hoe je dat doet staat in dit artikel omschreven:

https://erwinbierens.com/...monthly-targeted-channel/

Als je zelf niet van de IT afdeling bent zou ik dit wel eerst bespreken met je O365 beheerder. Lijkt mij als beheerder niet wenselijk dat gebruikers dit op eigen houtje doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
iFap schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:21:
[...]

Je moet eerst in de juiste channel zitten en dan kun je de juiste updates binnenkrijgen. Hoe je dat doet staat in dit artikel omschreven:

https://erwinbierens.com/...monthly-targeted-channel/

Als je zelf niet van de IT afdeling bent zou ik dit wel eerst bespreken met je O365 beheerder. Lijkt mij als beheerder niet wenselijk dat gebruikers dit op eigen houtje doen. ;)
Daar waag ik me dan maar niet aan. Advies van onze IT afdeling was Office geheel deïnstalleren en dan opnieuw installeren. Dat vind ik eigenlijk wel een hele drastische maatregel, zou toch belachelijk zijn als dat de enige optie zou zijn. Ik wacht dan nog wel even af in de verwachting dat ik spoedig alsnog ook de betreffende versie aangeboden krijg. Vind het bijzonder en frustrerend dat Microsoft er blijkbaar zo mee omgaat 😥. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
Thijs B schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:36:
[...]

Nou vind ik ook niet zo handig, wel gek dat je hier bij MS maar 1 adres kan opgeven, ik heb het nu omgezet naar een shared mailbox adres van de it afdeling, opgelost.
Kwam dit toevallig tegen:

https://docs.microsoft.co...connect-health-operations

Hier staat uitgelegd hoe je meerdere e-mailadressen kunt opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33
Weet iemand hoe ik de melding "product gedeactiveerd weg krijg?

Ik had een office 365 proplus abonnement maar dit is afgelopen. Nu was dit via Schoolspot, maar die biedt dit niet meer aan. Dus heb ik een home abonnement gekocht via Nandu software.

Deze heb ik geactiveerd en account gewisseld. Op mijn desktop werkt het nu gewoon. Alleen op laptop krijg ik steeds de melding product gedeactiveerd. Als ik bij accountinstellingen kijk staan er twee abonnementen waarbij de proplus verlopen is. Echter ik kan deze niet verwijderen?

Hoe krijg ik de melding weg of hoe kan ik de proplus account verwijderen? Kan alles wel opnieuw installeren, maar dan moet ik outlook weer helemaal inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highfive95 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:35:
Weet iemand hoe ik de melding "product gedeactiveerd weg krijg?

Ik had een office 365 proplus abonnement maar dit is afgelopen. Nu was dit via Schoolspot, maar die biedt dit niet meer aan. Dus heb ik een home abonnement gekocht via Nandu software.

Deze heb ik geactiveerd en account gewisseld. Op mijn desktop werkt het nu gewoon. Alleen op laptop krijg ik steeds de melding product gedeactiveerd. Als ik bij accountinstellingen kijk staan er twee abonnementen waarbij de proplus verlopen is. Echter ik kan deze niet verwijderen?

Hoe krijg ik de melding weg of hoe kan ik de proplus account verwijderen? Kan alles wel opnieuw installeren, maar dan moet ik outlook weer helemaal inrichten.
Je probeert nu een home licentie op een proplus installatie werkend te krijgen, ik gok dat je dat inderdaad niet gaat lukken. Herinstallatie is wss het snelste. En zo lang duurt het toch niet om je Outlook werkend te krijgen? Je profielen blijven gewoon nog bestaan hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:46:
[...]
Je probeert nu een home licentie op een proplus installatie werkend te krijgen, ik gok dat je dat inderdaad niet gaat lukken. Herinstallatie is wss het snelste. En zo lang duurt het toch niet om je Outlook werkend te krijgen? Je profielen blijven gewoon nog bestaan hè.
Na even verder zoeken kwam ik een ander topic tegen.

Hierbij is het gelukt om de licentie te verwijderen. Melding is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Op mijn office 365 software heb ik onlangs een online herstel uitgevoerd. Sindsdien kan ik in de adressering in Outlook niet meer de status van collega's zien (de gekleurde bolletjes voor de naam/mailadres zijn verdwenen). Iemand enig idee hoe dit kan cq hoe dit verholpen kan worden? Ik heb momenteel versie 1908 (build 11929.20300 Klik -en-Klaar) Monthly-Kanaal.

• iFap
Pbr2 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:18:
Op mijn office 365 software heb ik onlangs een online herstel uitgevoerd. Sindsdien kan ik in de adressering in Outlook niet meer de status van collega's zien (de gekleurde bolletjes voor de naam/mailadres zijn verdwenen). Iemand enig idee hoe dit kan cq hoe dit verholpen kan worden? Ik heb momenteel versie 1908 (build 11929.20300 Klik -en-Klaar) Monthly-Kanaal.
Ik zou ff een Outlook reset doen. Hernoem de registry key in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook. Je moet dus de key Outlook hernoemen naar bijv. Outlook_old.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dG1DncH/Outlook.jpg

Let op, je raakt hierdoor wel je instellingen in Outlook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
ik heb office 365 via surfweb gekocht (student van 40 :-)) nu krijg ik daar een speciaal email adres voor office. Echter gebruik ik al een outlook adres.
Als ik nu naar de outlook website ga kan ik daar upgraden naar office 365. Nu heb ik die al maar op een ander (gedwongen) emailadres.
Weet iemand hoe ik mijn licentie voor office 365 kan koppelen aan mn eigen outlook adres? Heb er namelijk al documenten enz op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFap
jaydenjarno schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:50:
Weet iemand hoe ik mijn licentie voor office 365 kan koppelen aan mn eigen outlook adres? Heb er namelijk al documenten enz op staan.
Dat gaat niet. Je licentie is gekoppeld aan jouw schoolaccount. Dat kun je niet omzetten.

Je kan wel meerdere Onedrive accounts koppelen aan je Outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ik zie dat bij sommige groepsmappen die zichtbaar zijn in onedrive niet de "upload" en "nieuw" opties. In sharepoint weer wel trouwens, dus gelukkig kan het daar nog.. (office 365 edu tenant)
Ik zie ook wat topics op internet met users met hetzeflde probleem maar geen oplossing. Iemand die dit ook ervaart?

Stomme is je ziet ze even verschijnen en dan verdwijnen.. Browser issue?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb office 365 via surfweb gekocht (student van 40 :-)) nu krijg ik daar een speciaal email adres voor office. Echter gebruik ik al een outlook adres.
Als ik nu naar de outlook website ga kan ik daar upgraden naar office 365. Nu heb ik die al maar op een ander (gedwongen) emailadres.
Dit had Microsoft vooraf wel duidelijk mogen vermelden, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
Je bedoelt Surfspot, toch? Wat voor e-mailadres krijg je van Surfspot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Heb het gevonden..is alleen op een surfspot email. Das wel jammer. Outlook online is dan niet mee. Maar voor die prijs mag ik eigenlijk niet klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik wil een SBS 2011 migreren naar Microsoft365, alle applicaties zijn al naar de cloud toe. Nu nog de e-mail, files en werkplekken. Ik wil de werkplekken eerst hybrid joined maken. Nadat alles over is naar Exchange Online, Sharepoint Online en Intune wil ik de huidige SBS eruit halen. Weet iemand of het mogelijk is om "hybrid joined devices" om te zetten naar "Azure AD joined devices"? Ik kan er niks over vinden in de documentatie.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
kw_nl schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:38:
Weet iemand of het mogelijk is om "hybrid joined devices" om te zetten naar "Azure AD joined devices"? Ik kan er niks over vinden in de documentatie.
Het lijkt mij dat je de desbetreffende machines uit het AD moeten halen of moet uitzonderen van de ADConnect Sync. Hiermee zijn ze dus dan nog alleen bekend in de AAD directory. In hoeverre dit goed gaat zal je denk ik zelf moeten gaan testen. Denk niet dat je hier documentatie over gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
iFap schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Het lijkt mij dat je de desbetreffende machines uit het AD moeten halen of moet uitzonderen van de ADConnect Sync. Hiermee zijn ze dus dan nog alleen bekend in de AAD directory. In hoeverre dit goed gaat zal je denk ik zelf moeten gaan testen. Denk niet dat je hier documentatie over gaat vinden.
Je zou het even op de Microsoft forums kunnen posten, misschien krijg je daar nog relevant advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58
kw_nl schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:38:
Weet iemand of het mogelijk is om "hybrid joined devices" om te zetten naar "Azure AD joined devices"? Ik kan er niks over vinden in de documentatie.
Dit topic gaat over Office 365, niet zozeer de andere componenten van Microsoft 365. Denk dat je beter even een eigen topic kunt maken, dan heb je meer kans dat er mensen reageren die hier ervaring mee hebben.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Jazzy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Dit topic gaat over Office 365, niet zozeer de andere componenten van Microsoft 365. Denk dat je beter even een eigen topic kunt maken, dan heb je meer kans dat er mensen reageren die hier ervaring mee hebben.
Je hebt gelijk, wellicht dat ik misschien een keer een Algemene Microsoft 365 topic kan maken. Verwacht dat het de komende jaren een aardige groei krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
kw_nl schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:05:
[...]

Je hebt gelijk, wellicht dat ik misschien een keer een Algemene Microsoft 365 topic kan maken. Verwacht dat het de komende jaren een aardige groei krijgt.
Ja, alleen valt O365 ook weer onder Microsoft365 wat weer voor verwarring zorgt. Dus dan zou je zeggen dat er maar 1 topic moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
In de begintijd hadden we bij Office 365 ook het probleem dat onderwerpen als OneDrive syncproblemen en het zetten van mailboxpermissies mijlenver uit elkaar lagen. Dat Microsoft er voor koos om die vijf producten in één mandje aan te bieden wilde nog niet zeggen dat de techniek veel overlap had. Voor Office 365 speelt dat in zekere zin nog steeds maar is er wel veel meer integratie en zijn er nu veel meer mensen die ervaring hebben met het beheren van de hele stack waardoor een topic als deze "werkt".

Voor Microsoft 365 zou dat betekenen dat ook vragen over een Intune policy of Autopilot Windows deployment in één groot topic komen. Persoonlijk denk ik dat die ondersneeuwen en je meer kans op een antwoord krijgt als je een eigen topic opent met een duidelijke titel waarin ook de technology staat.

Als dit veel blijkt de leven dan moeten we deze discussie misschien eens in een apart topic doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
In de volgende situatie:

- Office 365 Business Premium
- Bestanden staan op een SharePoint team site en worden d.m.v. OneDrive gesyncroniseerd
- Autosave optie in de Office applicaties staat uit om onbedoelde wijzigingen te voorkomen
- 3 gebruikers, die maar zelden hetzelfde bestand open hebben

Loop ik sinds een week of 4 tegen de situatie aan dat, voornamelijk in Excel, een bestand als 'alleen lezen' word aangemerkt bij openen via de verkenner (vanuit de OneDrive map) of dat Excel aangeeft dat de synchronisatie status onbekend is.

Dit kan vaak opgelost worden door de 'Automatisch opslaan' switch om te zetten en weer terug te zetten.

Via Google vind ik heel veel onderwerpen over autosave, maar niet het specifieke probleem waar ik tegenaanloop.

In OneDrive heb je de optie 'Office-toepassingen gebruiken om Office-bestanden te synchroniseren die ik open' deze staat nu aangevinkt.

Ik heb het vermoeden dat er een synchronisatie conflict ontstaat, en wil proberen om die optie bij de gebruikers uit te vinken, zodat het synchroniseren alleen nog via OneDrive wordt uitgevoerd.

Nu wil ik graag voorkomen dat de situatie verergerd.

Heeft iemand gelijkwaardige ervaringen en wat zijn eventuele nadelen van het uitvinken van deze optie?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als de autosave knop niet meer aan wil, dan is er een conflict.

Het bericht wat dan in de pop-up verschijnt zou een link moeten hebben die een pane toont waarin de conflicten staan. Door op de rechtermuisknop te klikken kun je kiezen of je jouw wijziging, of de wijziging zoals online staat wilt behouden.

Overigens, als het document op OneDrive/Sharepoint staat is het onverstandig op autosave uit te schakelen. Maar dat voor in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:23:

Overigens, als het document op OneDrive/Sharepoint staat is het onverstandig op autosave uit te schakelen. Maar dat voor in het vervolg.
Zou je me duidelijk willen maken waarom het onverstandig is om autosave uit te zetten?

De reden dat het nu uitstaat is omdat er soms edits gedaan worden om resultaten in berekeningen te zien, maar die dienen niet altijd opgeslagen te worden.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
@_Diederik Bij een klant had ik ook erg veel vage problemen in Word en Excel met autosave uit. Dit was, net als bij jou met bestanden in een gesyncte SharePoint bibliotheek. Allemaal opgelost door autosave weer in te schakelen. Tot frustratie van de klant, want die gebruikte bestaande brieven als veredelde sjablonen voor andere relaties. Dus moesten ze noodgedwongen met echte sjablonen gaan werken. :)

Ik zou adviseren om je genoemde berekeningen in een aparte kopie van het bestand te doen en om autosave weer in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
GoeiedagEem schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:45:
@_Diederik Bij een klant had ik ook erg veel vage problemen in Word en Excel met autosave uit. Dit was, net als bij jou met bestanden in een gesyncte SharePoint bibliotheek. Allemaal opgelost door autosave weer in te schakelen. Tot frustratie van de klant, want die gebruikte bestaande brieven als veredelde sjablonen voor andere relaties. Dus moesten ze noodgedwongen met echte sjablonen gaan werken. :)

Ik zou adviseren om je genoemde berekeningen in een aparte kopie van het bestand te doen en om autosave weer in te schakelen.
Tjsa...

Kan dus dus kiezen uit 2 onwenselijke opties:

1) Doorprutsen met de huidige situatie
2) Werkwijze aanpassen

Vervelend is ook dat het gewoon goed heeft gewerkt tot een week of 4 geleden

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
_Diederik schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:00:
[...]
Vervelend is ook dat het gewoon goed heeft gewerkt tot een week of 4 geleden
Dat is dan meer geluk geweest. Werken met Office365 en Sharepoint online vereist nu eenmaal een andere workflow.
_Diederik schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:32:
[...]
De reden dat het nu uitstaat is omdat er soms edits gedaan worden om resultaten in berekeningen te zien, maar die dienen niet altijd opgeslagen te worden.
Maak een kopie van het document en sla deze lokaal op (in bijv. Downloads/Documents). Je kunt deze dan achteraf weggooien of uploaden met een andere bestandsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Dat is dan meer geluk geweest. Werken met Office365 en Sharepoint online vereist nu eenmaal een andere workflow.
Je stelligheid verbaasd mij een beetje, er zit een functie in een applicatie, die uit kan, maar als je die uit zet, dan kan je problemen verwachten.

Ik vind het zeer knullig van Microsoft, marktleider (voor zover ik weet) voor spreadsheet software, dat zij een zeer prominente functie voor de gebruikers hebben ingebouwd die voor problemen zorgt.

Of begrijp ik het verkeerd, en gaat dit wel goed in een persoonlijke OneDrive?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Voor de persoonlijke OneDrive wordt onderhuids ongetwijfeld dezelfde techniek gebruikt.

Ik zou het testen door het betreffende bestand naar een niet-gesyncte map te verplaatsen en dan weer proberen met autosave uit. Maar aanpassen werkwijze lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
_Diederik schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:12:
[...]
Je stelligheid verbaasd mij een beetje, er zit een functie in een applicatie, die uit kan, maar als je die uit zet, dan kan je problemen verwachten.
De stelligheid komt uit een stuk praktijkervaring :) Ik heb met betrekking tot synchronisatieconflicten al heel wat afgevloekt.

Als je met meerdere mensen (of vanaf meerdere computers) werkt aan hetzelfde document, dan kan het uitschakelen van autosaven leiden tot synchronisatieproblemen die moeilijk te verhelpen zijn.

Ben je de enige die aan het document werkt, dan werkt het autosave aan/uit prima. Sterker nog, dat gebeurd feitelijk ook als je tijdelijk offline werkt op je laptop. En dat werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:06
Is er iemand die weet of het volgende kan en hoe dat dat in te richten is?

Voor web applicatie X wordt de Office 365/Azure inlog gebruikt. Kan ik afdwingen dat om web applicatie X te gebruiken altijd mfa wordt gebruikt zelfs als de gebruiker zojuist al met mfa ingelogd is in bijv de mailbox?

Het lijkt nu namelijk erop dat de toegang altijd wordt toegestaan omdat mfa al net gebruikt is om in de mailbox in te loggen. En ik wil dat ie altijd er om gaat vragen (alleen voor web applicatie X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
commentator schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:13:
Is er iemand die weet of het volgende kan en hoe dat dat in te richten is?

Voor web applicatie X wordt de Office 365/Azure inlog gebruikt. Kan ik afdwingen dat om web applicatie X te gebruiken altijd mfa wordt gebruikt zelfs als de gebruiker zojuist al met mfa ingelogd is in bijv de mailbox?

Het lijkt nu namelijk erop dat de toegang altijd wordt toegestaan omdat mfa al net gebruikt is om in de mailbox in te loggen. En ik wil dat ie altijd er om gaat vragen (alleen voor web applicatie X)
Als het om dezelfde browser sessie gaat, dan is dit niet mogelijk. Het enige wat je zou kunnen instellen is 'Persistance of Browser Sessions' wat momenteel in preview is.

https://docs.microsoft.co...l-access-session-lifetime

Vraag me af waarom je dit zou willen. Is namelijk niet echt gebruiksvriendelijk om elke keer MFA af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:36
Korte Outlook vraag waar ik het antwoord zo snel niet op kan vinden:

- User A heeft een meeting georganiseerd in zijn Outlook agenda
- Users B en C zijn required bij deze meeting
- User A gaat uit dienst en zijn Office 365 licentie wordt ingetrokken

Blijft de meeting zichtbaar in de agenda's van users B en C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
MOOS schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:28:
Korte Outlook vraag waar ik het antwoord zo snel niet op kan vinden:

- User A heeft een meeting georganiseerd in zijn Outlook agenda
- Users B en C zijn required bij deze meeting
- User A gaat uit dienst en zijn Office 365 licentie wordt ingetrokken

Blijft de meeting zichtbaar in de agenda's van users B en C?
Ja, volgens mij wel (vanuit ervaring). In dit geval moeten user B en C de meeting (in geval van herhaling de reeks) weigeren zodat deze niet meer in de agenda's verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14:36
iBenshi schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:35:
[...]

Ja, volgens mij wel (vanuit ervaring). In dit geval moeten user B en C de meeting (in geval van herhaling de reeks) weigeren zodat deze niet meer in de agenda's verschijnt.
Bedankt voor je reactie. Het gaat om een aantal niet herhalende meetings welke moeten blijven staan ook nadat user A weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb een 2de domein aan een tenant toegevoegd als secundair domein, kan er ook prima emailadressen in maken. In exchange admin centre heb ik een groep gemaakt met naam@domein2 en mezelf gekoppeld als test. (in de standaard o365 admin kan ik geen domeinen kiezen behalve de default/primary)

Ik krijg een uitnodiging in outlook owa en ik zie de groep ook in outlook owa, ik kan hem via het sterretje als favorite instellen, maar ik kan de groep niet vinden in sharepoint, niet zien in onedrive en ook in outlook owa krijg ik een nog melding "sharepoint bestandsopslag wordt aangemaakt" als ik daar de bestandslocatie aanklik..(al een dag)

Wil ik iets wat niet kan? (groep met een ander domein dan het primary maar wel toegang voor users met het primary domein?)

Zul je net zien, kort na het posten, verschijnt de groep in sharepoint....

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 07-11-2019 13:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Zou Microsoft iets hebben gedaan van het weekend. Ik ben al heel de ochtend bezig melden op "account herstellen" te laten drukken. Een enkeling heeft problemen dat de hele licentie is verlopen, even af en aanmelden in office werkt dan wel.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:20
Vraagstuk, waar ik geen kant en klare oplossing voor heb --> Hopelijk hebben jullie tips / of hebben jullie te maken gehad met soortgelijke situaties!

Ik werk voor Nederlandse begrippen voor een vrij groot bedrijf, met vestigingen in NL en BE. Daarnaast hebben we kantoren in andere landen in Europa en Azië. Op dit moment verzorgen wij enkel de ICT voor NL en BE, maar door de implementatie van een nieuw softwarepakket voor bepaalde afdelingen binnen onze organisatie, is de wens dat wij op korte termijn dit pakket ook kunnen aanbieden voor de andere locaties.

Wij gebruiken sinds een aantal jaar Office365, op dit moment nog in een hybride vorm, maar ik heb de wens om dit op korte termijn te migreren naar de cloud om zo uiteindelijk de onpremise Exchange omgeving uit te faseren (en daarnaast gebruik te gaan maken van Sharepoint / Onedrive / Teams etc.). Als test hebben we onlangs een aantal mailboxen gemigreerd naar de cloud en zijn we gaan bekijken wat er zowel gewijzigd moet worden om alles soepel te laten werken. Wat blijkt het vergt vooral aanpassingen in Shared Mailbox configuraties / MDM platform moet aangepast worden en uiteraard een belangrijk iets waar we rekening mee moeten houden genaamd back-up.

Vanuit een leverancier hebben wij een offerte gekregen voor een back-up oplossing en ik schrok best van het prijskaartje wat hieraan hing. Nu ben ik vooral benieuwd, hoe hebben jullie dit ingeregeld?

Daarnaast ben ik zoekende hoe ik een dergelijke investering verkocht kan krijgen bij de directie, het liefst in samenspraak met het bovengenoemde vraagstuk hoe ik deze nieuwe softwareapplicatie ga aanbieden in de andere kantoren in Europa en Azië. Is bijv. WIndows Virtual Desktop hier een geschikte oplossing voor:

https://azure.microsoft.com/en-us/services/virtual-desktop/

Of zouden jullie adviseren om te kijken naar Windows Autopilot:

https://www.microsoft.com...windows/windows-autopilot

Hopelijk is er hier iemand waarmee ik eens kan sparren over dergelijke vraagstukken ;-)

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Wij hebben voor de migratie van on prem naar cloud gebruik gemaakt van software van CodeTwo.
Voor de migratie; https://www.codetwo.com/office-365-migration/
En voor backups; https://www.codetwo.com/backup-for-office-365/

Voor het aanbieden van de software applicaties bedoel je OneDrive, Outlook en de office apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
Protax schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:26:
Vanuit een leverancier hebben wij een offerte gekregen voor een back-up oplossing en ik schrok best van het prijskaartje wat hieraan hing. Nu ben ik vooral benieuwd, hoe hebben jullie dit ingeregeld?
Dat hangt heel erg van de organisatie af. Sommigen nemen genoegen met de standaard beschikbare 'retentie' in O365 / EOL / SPO, anderen gebruiken een 3rd party pakket (zoals VEEAM of SkyKick) om een backup te maken.
Daarnaast ben ik zoekende hoe ik een dergelijke investering verkocht kan krijgen bij de directie, het liefst in samenspraak met het bovengenoemde vraagstuk hoe ik deze nieuwe softwareapplicatie ga aanbieden in de andere kantoren in Europa en Azië. Is bijv. WIndows Virtual Desktop hier een geschikte oplossing voor:

https://azure.microsoft.com/en-us/services/virtual-desktop/

Of zouden jullie adviseren om te kijken naar Windows Autopilot:

https://www.microsoft.com...windows/windows-autopilot
Dat zijn twee inhoudelijk zeer verschillende zaken die allebei een ander uiteindelijk doel hebben.
Met WVD kun je applicaties / desktops aanbieden (vergelijk met VDI / RDS), autopilot is een manier om devices out-of-the-box te kunnen configureren ((hybrid) AAD Join, enrollen in Intune), waarna je vanuit Intune weer bijvoorbeeld policies kunt toepassen of software kunt uitrollen.
De eerste vraag die je jezelf dus eigenlijk moet stellen is: ga ik mijn applicatie (is dat client-server? SAAS? iets anders?) deployen naar m'n werkplekken (en heb ik dan wel connectiviteit naar de database, is de latency niet te hoog, etc.), of ga ik de applicatie (als RemoteApp of als volledige desktop) op een andere manier aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 11:20
wokkelz schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:32:
Wij hebben voor de migratie van on prem naar cloud gebruik gemaakt van software van CodeTwo.
Voor de migratie; https://www.codetwo.com/office-365-migration/
En voor backups; https://www.codetwo.com/backup-for-office-365/

Voor het aanbieden van de software applicaties bedoel je OneDrive, Outlook en de office apps?
Dank, Codetwo had ik nog niet gevonden (wel AvePoint en Veaam).

Ik bedoel met de software applicaties dat ik een platform moet hebben in de buitenlandse kantoren waar ik software / files kan aanbieden, denk bijv. aan Outlook en een nieuw uit te rollen business applicatie. Ik kan mensen buiten Europa niet laten werken met de Citrix omgeving die wij in Nederland hebben draaien, teveel latency ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
De meeste van mijn klanten hebben dit probleem "opgelost" door te beslissen dat ze geen backup meer nodig hebben nu hun data in de cloud staat. Dat betekent dat ze alleen nog de Recycle bin hebben en moeten hopen dat het restore-verzoek binnen de retentietijd komt en Microsoft geen fuck up doet en data kwijt raakt.
Daarnaast ben ik zoekende hoe ik een dergelijke investering verkocht kan krijgen bij de directie
Als het goed is heeft dezelfde directie beleid opgesteld (laten opstellen) waarin jullie eisen mbt. backup en restore staan. Denk aan RPO, RTO, disaster recovery e.d. Jij verzamelt vervolgens een paar voorstellen van oplossingen die aan die eisen voldoen en wat dat kost dat kost het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
Protax schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:41:
[...]

Dank, Codetwo had ik nog niet gevonden (wel AvePoint en Veaam).

Ik bedoel met de software applicaties dat ik een platform moet hebben in de buitenlandse kantoren waar ik software / files kan aanbieden, denk bijv. aan Outlook en een nieuw uit te rollen business applicatie. Ik kan mensen buiten Europa niet laten werken met de Citrix omgeving die wij in Nederland hebben draaien, teveel latency ben ik bang ;)
Misschien is MS SCCM nog een optie. Main server bij jullie en een lokaal DistributiePunt op de vestiging.
Wij hebben 15 vestigingen en overal een SCCM DP, maakt het uitrollen van software makkelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Mag ik vragen wat het prijskaartje is? Is dit een cloud omgeving of naar een lokale omgeving?

Wij hebben Veaam F. O365 draaien op een VM en back-upen naar een NAS toe. Ik maak back-up's van mailboxen, archieven, Sharepoint sites en een enkele OneDrive folder.

Ik heb al paar keer een situatie gehad waar ik het makkelijker vond om Veaam te gebruiken dan de gebruiker uit te moeten leggen hoe hij zijn e-mail terug kon vinden. Ik heb al een keer een gesloten/verwijderde shared mailbox die al een jaar verwijderd was terug gehaald. Als je het heb dan ga je het ook sneller gebruiken. Ook een SharePoint file was makkelijk terug te halen dan de gebruiker de juiste versie uit de versie geschiedenis te moeten laten zoeken.

Daarnaast heb ik het al eens gebruik om wat mappen te verplaatsen bij het samen voegen van 2 gedeelde mailboxen. Via Veeam vond ik dat toch wat makkelijker dan exportjes maken en die weer importeren. Met Veaam regel je dit in een paar stappen.

Daarnaast, een back-up van je Office 365 omgeving vind ik belangrijk met de data die wij hebben. Of dit belangrijk is voor jou organisatie moet je zelf beslissen. Wij blijven graag in het bezit van onze eigen data.

😲

• maratropa
  • Niet online
@Protax misschien heeft iemand ervaring met o365 backup van synology?
https://www.synology.com/...e/active_backup_office365

Ik ken het zelf (nog) niet, zit er wel naar te loeren omdat het license free is en gewoon bij een synology hoort. Aangezien deze niet zo duur zijn lijkt me dit ook nog wel interessant in bepaalde situaties, zonder doorlopende kosten..

specs

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:34

skate master

Autodesk Educator Expert

maratropa schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:31:

Ik ken het zelf (nog) niet, zit er wel naar te loeren omdat het license free is en gewoon bij een synology hoort. Aangezien deze niet zo duur zijn lijkt me dit ook nog wel interessant in bepaalde situaties, zonder doorlopende kosten..
Wij werken sinds kort (3 weken) met deze oplossing.
Niet heel veel ervaring dus, maar tot nu toe werkt het heel mooi.

Met deze oplossing backuppen wij onze Sharepoint sites, OneDrive's en Email.
Middels een soort van kalender functie kun je eerdere versies downloaden en eventueel direct terug laten plaatsen in de Cloud.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
maratropa schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:31:

Wij gebruiken dit een aantal maanden nu, werkt erg goed.
Geen groot gebruiker (10 mailboxen), dus daar kan ik je niks over vertellen. :)

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:42
kunnen jullie als gebruikers van Active Backup for Office 365 dan vertellen hoe de connectiviteit met de tennant is geregeld? Moet je een (extra) admin account gebruiken wat rechten heeft om te verbinden met alle mailboxen en sharepoint? Ik gebruik soms voor klanten (en mijzelf) Skykick, deze maakt een aantal verschillende gebruikers aan binnen de tennant.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbr2
Sinds kort heb ik problemen met een draaitabel in off365 excel. Bij het dubbelklikken in de draaitabel komen de details in een nieuw tabblad maar daar wordt dan ook, om volstrekt onbekende redenen, een lege draaitabel in gegooid. Bij verdere acties loopt excel vast, zelfs bij afsluiten zonder opslaan. Vervolgens herstelbestanden enz enz en soms draaitabel ‘kapot’. Van alles geprobeerd maar probleem blijft terug komen. Meest bijzondere nog, anderen hebben deze problemen in exact hetzelfde bestand niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
Weet iemand of je bij een cutover migration ook een selectie van gebruikers kan migreren? Ik zit met een hosted Exchange omgeving (draait bij ons zelf) en wil alleen aantal mailboxen van een klant migreren. Ik dacht een apart account aan te maken en die rechten te geven op die specifieke mailboxen. Maar als ik nu een migration job aanmaak, dan wil hij alsnog alle mailboxen migreren. Waarschijnlijk gaat dat niet lukken ivm rechten. Maar het betekend wel dat hij telkens een paar honderd mailboxen gaat proberen te migreren. Ik zou het beter vinden als ik een keuze had.

Gevonden met andere zoektermen, kan dus niet: https://answers.microsoft...-97c6-c7e033c0fc3d?auth=1

[ Voor 14% gewijzigd door kw_nl op 03-02-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
@kw_nl Ik zou in dit geval een tool (bv. BitTitan MigrationWiz) of gewoon exporten naar PST (eenvoudig via PowerShell) en vervolgens importeren in de Office 365 tenant van de klant, middels deze handleiding: https://docs.microsoft.co...pload-to-import-pst-files

Dit lijkt een flink document, maar dat valt reuze mee, toen ik het 1 of 2 keer had gedaan via deze methode was het gesneden koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
kw_nl schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:43:
Weet iemand of je bij een cutover migration ook een selectie van gebruikers kan migreren? Ik zit met een hosted Exchange omgeving (draait bij ons zelf) en wil alleen aantal mailboxen van een klant migreren. Ik dacht een apart account aan te maken en die rechten te geven op die specifieke mailboxen. Maar als ik nu een migration job aanmaak, dan wil hij alsnog alle mailboxen migreren. Waarschijnlijk gaat dat niet lukken ivm rechten. Maar het betekend wel dat hij telkens een paar honderd mailboxen gaat proberen te migreren. Ik zou het beter vinden als ik een keuze had.

Gevonden met andere zoektermen, kan dus niet: https://answers.microsoft...-97c6-c7e033c0fc3d?auth=1
Waarom cutover als je gewoon hybrid kunt gaan? Dan heb je die mogelijkheid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Je kunt niet hybrid draaien met meerdere tenants. Hij geeft immers aan dat ie slechts een deel van de mailboxen (lees: één klant met x aantal mailboxen) wil verhuizen naar Office 365.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
GoeiedagEem schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:53:
@kw_nl Ik zou in dit geval een tool (bv. BitTitan MigrationWiz) of gewoon exporten naar PST (eenvoudig via PowerShell) en vervolgens importeren in de Office 365 tenant van de klant, middels deze handleiding: https://docs.microsoft.co...pload-to-import-pst-files

Dit lijkt een flink document, maar dat valt reuze mee, toen ik het 1 of 2 keer had gedaan via deze methode was het gesneden koek.
Ik heb idd BitTitan gebruikt. Werkt super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
Voor MRS hoef je natuulijk niet volledig hybrid te zijn. Als je zorgt dat je de minimale attributen zoals MailboxGUID op een mailuser in Office 365 zet kun je gewoon een move request aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 14:09
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik wil Office 365 Personal aanschaffen en installeren op desktop, laptop 1 en laptop 2. Dat is volgens mij mogelijk.

Nu is er één week per jaar de situatie dat zowel op laptop 1 als laptop 2 met Office gewerkt wordt, tegelijkertijd. Het gaat om een sportevenement waar op laptop 1 gegevens van deelnemers worden verzameld (Excel) en wat documentjes via Word worden geprint. Op laptop 2 worden de uitslagen verwerkt en geprint (Excel). Kan dat met O365 Personal of is dat alleen mogelijk met O365 Home?
Ik kom namelijk af en toe tegen dat maar één gebruiker Personal kan gebruiken (op zich logisch), maar ook dat 5 apparaten tegelijk aangemeld kunnen zijn.

Ik ben dus als eigenaar van de apparaten op beide laptops ingelogd, kan ik dan ook op beide apparaten tegelijkertijd O365 Personal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Office 365 personal is bedoeld voor gebruik door één persoon. Je mag dus niet met verschillende mensen met die versie werken.

Jij hebt de home versie nodig, die staat toe om door 6 personen gebruikt te worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

twisterking schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:08:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik wil Office 365 Personal aanschaffen en installeren op desktop, laptop 1 en laptop 2. Dat is volgens mij mogelijk.

Nu is er één week per jaar de situatie dat zowel op laptop 1 als laptop 2 met Office gewerkt wordt, tegelijkertijd. Het gaat om een sportevenement waar op laptop 1 gegevens van deelnemers worden verzameld (Excel) en wat documentjes via Word worden geprint. Op laptop 2 worden de uitslagen verwerkt en geprint (Excel). Kan dat met O365 Personal of is dat alleen mogelijk met O365 Home?
Ik kom namelijk af en toe tegen dat maar één gebruiker Personal kan gebruiken (op zich logisch), maar ook dat 5 apparaten tegelijk aangemeld kunnen zijn.

Ik ben dus als eigenaar van de apparaten op beide laptops ingelogd, kan ik dan ook op beide apparaten tegelijkertijd O365 Personal gebruiken?
Ben je niet al geholpen met de online versie? Beetje zonde om extra licentie te pakken.

Andere kant, al getest hoe ie werkt zonder internet? Geld hier ook de "binnen 30 dagen" melden licentie? 1 laptop offline gebruiken en andere lekker online laten tijdens het evenement. Niemand die je hoor klagen. Als dit kan met printer en de bestanden. :)

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Via de zoekfunctie in dit topic heb ik al wat reactie gevonden m.b.t auto reply in Office 365 Het algemene Office 365 topic

Ik ben semi bekent met de Set-MailboxAutoReplyConfiguration en staat ook ingesteld bij ons maar deze stuurd alleen de eerste keer een e-mail en niet iedere keer als er een e-mail binnen komt.

Is dit ondertussen al wel mogelijk via Office 365 / Exchange online?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Snelle vraag:) kan je auto-mapping van SharedMailboxen “blocken” of de SharedMailboxen die aan je account zijn toegevoegd verwijderen op de cliënt? Wat ik vreemd vind is dat de SharedMailboxen niet automatisch toegevoegd worden op een iOS/ Android en ook niet op een MacOs enkel via Windows/Office365?

Ps: ik ben op de hoogte dat je dit kunt uitschakelen via een PS command op server niveau maar dan is het voor alles en iedereen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Add-MailboxPermission -Identity Mailboxname -User Username -AccessRight FullAccess -Automapping $false

Dan wordt automapping voor die specifieke gebruiker op de shared mailbox verwijderd.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
HKLM_ schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:03:
Via de zoekfunctie in dit topic heb ik al wat reactie gevonden m.b.t auto reply in Office 365 Het algemene Office 365 topic

Ik ben semi bekent met de Set-MailboxAutoReplyConfiguration en staat ook ingesteld bij ons maar deze stuurd alleen de eerste keer een e-mail en niet iedere keer als er een e-mail binnen komt.

Is dit ondertussen al wel mogelijk via Office 365 / Exchange online?
Nope. De autoreply werkt alleen bij het eerst ontvangen mailtje.
Je zou het eventueel wel kunnen ondervangen met een server-side rule of een transport rule op Exchange-niveau, verwacht ik.

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste