Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:56:
@lubbertkramer:
Ja, het is erg jammer dat er bij die home-versie nog steeds geen e-mail onder eigen domein zit. Ik denk ook niet dat dat nog gaat komen eigenlijk. Want bij het normale business abonnement zit dat ook nog niet eens.
En als je het al neemt, dan zijn het alleen aliassen (maar in jouw geval dus genoeg) en geen losse mailboxen, want voor dat laatste heb je dan weer een extra user nodig.
En die vergelijking van Google Apps - Office 365, dat daarbij Office 365 als winnaar uit de bus komt door de legale software, is niet echt een eerlijke vergelijking. Want voor een tientje per maand meerprijs heb je pas de software, en dan heb je dus nog niet de mail onder eigen domein. Die heb je pas vanaf zo'n 4 euro extra, net zoveel als de hele Google Apps suite. Dus dat tientje extra kan je ook los bij Google Apps nemen en dan kom je ook op die prijs uit van Business Premium.
Ik denk dat in jullie geval het beste is Office 365 Home en dan een los abo Business Essentials voor de mail? Dat lijken mij de laagste kosten in elk geval. Dan heb je maar 1 user nodig voor de mail met de 2 aliassen en 1 user voor Office 365 om alle PC's in het gezin van Office te voorzien. Dit klop toch?
Thanks voor je reactie. Mijn vergelijking Google Apps - Office 365 was gedaan met Home Premium en dat kwam neer op het volgende:
Google Apps per gebruiker 4 euro per maand per gebruiker = 96 euro per jaar (voor ons beiden)
Home Premium 99 euro per jaar voor 5 gebruikers = 1,65 per maand per gebruiker hierbij ging ik er vanuit dat je in ieder geval dmv online outlook (hotmail account met eigen domein) zou kunnen mailen onder eigen domein (Maar dat is dus niet zo) Mijn vergelijking was dus niet juist.
Zie dat als ik een pakket wil ik op business premium uitkom waarbij office 365 inclusief mailen voor 10,50 per maand per gebruiker zit (252 per jaar voor twee gebruikers). Home premium + business Essentials zou mij 99 + (2 x 4,20 * 12) = 199,80 kosten per jaar.
We willen wel voor iedere gebruiker eigen mailbox met daaronder de twee aliassen, elk kind wat het internet opgaat krijgt ook een mailadres van ons dus zou er een gebruiker bij komen wat dan 4,20 (business essentials) of 4 (google apps) meerkosten met zich mee gaat brengen
Dure kostenpost voor wat legale software + mail alleen omdat MS het niet logisch vind dat een groot aantal gebruikers tegenwoordig eigen domein heeft. Google Apps + home premium komt op 200 euro neer voor ons beiden wat het verschil Google Apps - Office 365 inderdaad wegneemt. Enige voordeel wat office 365 dan heeft is dat we al wel 5 licenties van Office hebben voor de verschillende apparaten in huis.