Vandaag een middag fifa12 gedaan op de xbox, maar ik kan niet zeggen dat het bevalt. Op veel punten lijkt het heel veel op fifa11, en de punten die ze hebben geprobeerd te verbeteren vind ik juist slechter. Het verdedigen is gewoon niet aan te wennen en ik vind het ook niet realistisch. Je krijgt 1 kans om te 'happen' en als je die mist ben je weg. Helaas missen ze om de haverklap om geen reden. Zelfs een keer een penalty tegen gekregen omdat m'n verdediger mis hapt, waardoor de aanvaller tegen hem op loopt, omvalt, en een penalty krijgt. Yeah right
Dat brengt me bij het tweede punt: de collision engine... Ronduit slecht, sorry. Wat was er mis met de oude? De nieuwe valt totaal niet op behalve als er iets mis gaat, en dat is toch net wat te vaak om het leuk te houden. Een klein duwtje loopt soms uit op een speler die 6 meter opzij vliegt, mensen die tegen elkaar oplopen vallen gewoon om (huh? kunnen we niet meer lopen?) en dat gebeurt zelfs in de verdediging waardoor je nu nog meer dan ooit met geluk door de verdediging heen kan struikelen. Pure frustratie als het mis gaat, en ik zie geen verschil als het niet mis gaat, slechter kan gewoon niet...
Verder vind ik de keepers heel slecht, de slechtste schoten rollen er vaak gewoon in omdat de keeper heel langzaam is. Met 3 man waren we ervan overtuigd dat de AI (en dus ook de keeper?) op Amateur niveau stond omdat hij er echt niks van bakte, maar hij stond toch echt gewoon op World class, en zelfs op Legendary was het niet beter. De enige reden dat afstands schoten er nu vaker in gaan omdat de keepers te langzaam zijn
Ten slotte komen we er dus achter dat je niet meer met guests ranked matches kunt spelen. Als je met meerdere mensen online wilt doen (samen op de bank tegen iemand online spelen) dan moet je unranked doen. De hele spanning is er af omdat het toch nergens om gaat, en ik weet zeker dat er na een tijd bijna niemand meer te vinden is op unranked (de enige reden dat er nu nog mensen zitten is omdat je met het oude verdedigen kunt spelen). Dus met guests online spelen is er ook niet meer bij.
Voor de rest is het gewoon fifa11. Alle oude bugs zitten er nog steeds in. Speel je met 3 man in een team en heb je de aftrap, dan kan de derde man gewoon de cirkel inlopen. Speel je online met meerdere mensen in een team (guests) en krijg je een vrije trap, dan kan alleen player 1 van speler wisselen, player 2 moet het doen met de standaard vrije trap nemer en kan niet wisselen. Gewoon kleine foutjes die toch heel simpel op te lossen moeten zijn...
Nee, not impressed