Uniciteit schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:35:
[...]
16 GB klinkt genoeg, maar je zegt ook dat je er games en 3 a 4 films op wilt zetten. Het ligt eraan hoe hoog de kwaliteit films is, als een drie uur durende film in 'normale kwaliteit' kan al 2 GB opnemen. 4x2 = 8 GB. Games worden ook steeds groter op iOS, en het zal echt geen uitzondering zijn als je een keer een game tegenkomt van een half gig. Voorlopig is het wel genoeg, maar vraag je ook af wat je er in de toekomst mee gaat doen: hoe lang wil je het apparaat houden? Wil je er later eventueel nog foto's opzetten? Hoelang wil je het apparaat houden: ga je de iPad 3 of 4 ook kopen? Na verloop van tijd zullen apps, en foto's (vanwege hogere resolutie) alleen maar groter worden. In één of twee jaar maakt niet enorm, maar in drie jaar misschien toch wel dubbel van wat nu de 'standaard' is.
Neem trouwens
nooit de functies van een jailbreak mee in je aankoop. Een jailbreak kan falen en tot nog toe is er volgens mij geen jailbreak die permanent op je apparaat blijft (die dus NIET weggaat als je je iPad aan- en uitzet). Daarnaast kan je dan niet zomaar ff updaten naar een nieuwe update van iOS.
[...]
Dit klopt wel met de ingebouwde YouTube app, helaas. Apple heeft de YouTube app op de iPhone en iPad gemaakt op de originele versie uit 2007 (toen er nog geen ondersteuning was voor 3G en dus snel internet). Op de één of andere manier hebben ze het daarmee helemaal verkloot. Je hebt dit probleem niet als je via Safari naar
YouTube: Broadcast Yourself. gaat. Dan krijg je de 'web app'-versie van Google zelf, en die laadt wél fatsoenlijk (die pagina kan je trouwens heel makkelijk toevoegen aan je homescreen zodat je in één keer naar YouTube kan).
Het rare is, is dat dit niet altijd met de ingebouwde YouTube app is. Om één of andere rede, werkt de YouTube app niet altijd zo soepel. Maar zoals ik al zei, Safari (en de youtube.com website) heeft er veel minder last van. Voordeel van de ingebouwde YouTube app is dat je filmpjes met een 18+ rating zoiezo kan bekijken, zelfs als je niet bent ingelogd.
[...]
Nou ja, dit is wat ik denk van alle geruchten (ik volg alle Apple geruchten rondom de iApparaten nu al 2,5 jaar (sommige hier vast wat langer, maar goed)). Een quad core processor komt er vast en zeker niet. Mogelijk een iets hoger geclockte dual core versie.
Een betere camera is wél mogelijk, zeker nu je bedenkt dat Apple ook op de Mac FaceTime HD aan het promoten is. Retina display lijkt ook waarschijnlijk, kijkend naar alle geruchten. Edge-2-edge display is voor de iPhone (en dat wil je niet op de iPad: je zou continue het scherm aanraken).
Normaal zou ik zulke geruchten direct richting de prullenbak verwijzen gezien Apple's jaarlijke cyclus,
maaarrrrrrrr er zijn grote verschillen dit keer. Apple heeft de cyclus van bijvoorbeeld de iPhone dit jaar ook al door de war gebracht en vóór de introductie van de iPad 2 waren er al berichten dat Apple de iApparaten naar het
najaar zou willen verschuiven maar dat er voor die tijd wel een iPad 2 zou komen omdat Apple niet 1,5 jaar wou wachten tussen de iPad 1 en iPad 2.
Bloomberg is meestal wel een betrouwbare bron en verraad zo nu en dan wat dingen over Apple's toekomstigen producten. Digitimes heeft 50% van de tijd gelijk en is dus gewoon tricky om daarop te vertrouwen. Over het algemeen zijn die berichten van de suppliers wel te vertrouwen.
Wat mij gewoon verrast is dat het bericht van een iPad 3 in het najaar van 2011 al sinds 2010 de ronde doet en telkens weer terugkomt van verschillende (betrouwbare) bronnen. Dit laat mij toch wel geloven dat Apple mogelijk
al haar iProducten naar het najaar wil verschuiven: iPods, iPhones en iPads. En het WWDC (in juni) voortaan altijd om software wil laten draaien.
Je zult met de iPad 2 de komende maanden zeker genoeg plezier hebben als je 'm nu gaat kopen, maar als het nog niet echt nodig is en de drang is nog niet te hoog én je kan wachten tot begin september (dan is er altijd een evenement van Apple), dan zou ik erop wachten. Zeker als je bang bent dat je product na
minder dan een half jaar alweer verouderd is. Onthoud wel dat het ook mogelijk is dat er niks gebeurd.