[iPad] Ervaringen en discussie - deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 126.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Uniciteit schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:35:
[...]

Je zult met de iPad 2 de komende maanden zeker genoeg plezier hebben als je 'm nu gaat kopen, maar als het nog niet echt nodig is en de drang is nog niet te hoog én je kan wachten tot begin september (dan is er altijd een evenement van Apple), dan zou ik erop wachten. Zeker als je bang bent dat je product na minder dan een half jaar alweer verouderd is. Onthoud wel dat het ook mogelijk is dat er niks gebeurd.
Wachten tot September vind ik persoonlijk wel weer behoorlijk lang. Wordt hij dan toch niet gereleased en zeggen ze hij komt in januari (o.i.d.) wat doe je dan? Wachten of de dan behoorlijk wat oudere iPad 2 kopen inmiddels. Ik zou zeggen gewoon kopen, gebruik je hem voor school, meer dan goed genoeg.

Ik wil inmiddels niet meer zonder mijn iPad 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

[...]

Nou ja, dit is wat ik denk van alle geruchten (ik volg alle Apple geruchten rondom de iApparaten nu al 2,5 jaar (sommige hier vast wat langer, maar goed)). Een quad core processor komt er vast en zeker niet. Mogelijk een iets hoger geclockte dual core versie.

Een betere camera is wél mogelijk, zeker nu je bedenkt dat Apple ook op de Mac FaceTime HD aan het promoten is. Retina display lijkt ook waarschijnlijk, kijkend naar alle geruchten. Edge-2-edge display is voor de iPhone (en dat wil je niet op de iPad: je zou continue het scherm aanraken).

Normaal zou ik zulke geruchten direct richting de prullenbak verwijzen gezien Apple's jaarlijke cyclus, maaarrrrrrrr er zijn grote verschillen dit keer. Apple heeft de cyclus van bijvoorbeeld de iPhone dit jaar ook al door de war gebracht en vóór de introductie van de iPad 2 waren er al berichten dat Apple de iApparaten naar het najaar zou willen verschuiven maar dat er voor die tijd wel een iPad 2 zou komen omdat Apple niet 1,5 jaar wou wachten tussen de iPad 1 en iPad 2.

Bloomberg is meestal wel een betrouwbare bron en verraad zo nu en dan wat dingen over Apple's toekomstigen producten. Digitimes heeft 50% van de tijd gelijk en is dus gewoon tricky om daarop te vertrouwen. Over het algemeen zijn die berichten van de suppliers wel te vertrouwen.

Wat mij gewoon verrast is dat het bericht van een iPad 3 in het najaar van 2011 al sinds 2010 de ronde doet en telkens weer terugkomt van verschillende (betrouwbare) bronnen. Dit laat mij toch wel geloven dat Apple mogelijk al haar iProducten naar het najaar wil verschuiven: iPods, iPhones en iPads. En het WWDC (in juni) voortaan altijd om software wil laten draaien.

Je zult met de iPad 2 de komende maanden zeker genoeg plezier hebben als je 'm nu gaat kopen, maar als het nog niet echt nodig is en de drang is nog niet te hoog én je kan wachten tot begin september (dan is er altijd een evenement van Apple), dan zou ik erop wachten. Zeker als je bang bent dat je product na minder dan een half jaar alweer verouderd is. Onthoud wel dat het ook mogelijk is dat er niks gebeurd.
Thanks! Duidelijk verhaal!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

WTF :?
Ik pak net m'n iPad (1), heeft hij geen wifi verbinding. Bij instellingen geprobeerd verbinding te maken met m'n netwerk, maar dat lukte niet. Bij de buren lukte het wel :?
iPad een keer opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Even m'n macbook opengeklapt en die had wel gewoon verbinding. Dan maar even in m'n airport kijken wat er aan de hand kan zijn. Ding een keer gerestart, ook geen resultaat.
Kwam ik in het toegangs tab waar staat welke macadressen toegang hebben tot mijn netwerk. iPad stond er nog gewoon tussen, voor de zekerheid eens gekeken... klopt het macadres niet 8)7
Het adres van zo goed als hetzelfde, alleen de laatste twee karakters waren anders :?

Gisteren avond was er niks aan de hand en werkte het gewoon, ik heb zowel in m'n iPad als in m'n Airport niks gedaan, iPad ook niet gesynct of geupdate ofzo...
En er heeft ook niemand anders toegang tot m'n Airport die een grap uitgehaald kan hebben.

Heeft iemand dit vaker gehad?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Underworld schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:56:
[...]

Thanks! Duidelijk verhaal!
Graag gedaan, onthoud wel dat het allemaal speculatie is hé. Als je nu de iPad 2 koopt zul je er het/de komende ja(a)r(en) veel plezier van hebben, maar zoals ik al zei: als de drang echt niet te hoog is om nu al een iPad te nemen en je kan wachten tot september, wacht dan lekker af. Eerste maand school is meestal nog niet zo heel druk.

Het enige dat opvallend is dat er gewoon zoveel berichten zijn van heel veel verschillende bronnen, zelfs al vóór de iPad 2. Apple liet tijdens de keynote dan ook de tekst "2011 - year of iPad 2" maar hij heeft dit verder nooit toegelicht. Misschien bedoelde hij wel qua verkopen? No way dat een iPad 3 in september/oktober de verkopen van de iPad 2 kan verslaan dit jaar.
timwijn schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Wachten tot September vind ik persoonlijk wel weer behoorlijk lang. Wordt hij dan toch niet gereleased en zeggen ze hij komt in januari (o.i.d.) wat doe je dan? Wachten of de dan behoorlijk wat oudere iPad 2 kopen inmiddels. Ik zou zeggen gewoon kopen, gebruik je hem voor school, meer dan goed genoeg.

Ik wil inmiddels niet meer zonder mijn iPad 2 :)
Nou, dit is wat er met de iPad gaat gebeuren:

- of ze gooien de cyclus om en verplaatsen (bijna) alle iDevices naar een september-cyclus (en dan duurt het vanaf september weer 12 maanden tot de iPad 4)
- of de iPad 3 komt gewoon weer eind maart/april in Nederland (vanaf september is dit dus nog zeven á acht maanden)

Ik zou nu ook niet meer zomaar me iPad (1) weg willen doen, maar vergeet niet: dat wat je niet hebt, kan je niet missen. Mij maak je niet wijs dat iemand die nog nooit TV heeft gekeken, een TV zal missen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb eergister de app Yatzee aangeschaft. Staat ook keurig op mijn PC, maar als ik synchroniseer, komt hij niet op mijn IPAD te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Sluit je iPad aan en klik dan bovenin op "Apps" daar kan je kiezen om 'm te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
[...]

16 GB klinkt genoeg, maar je zegt ook dat je er games en 3 a 4 films op wilt zetten. Het ligt eraan hoe hoog de kwaliteit films is, als een drie uur durende film in 'normale kwaliteit' kan al 2 GB opnemen. 4x2 = 8 GB. Games worden ook steeds groter op iOS, en het zal echt geen uitzondering zijn als je een keer een game tegenkomt van een half gig. Voorlopig is het wel genoeg, maar vraag je ook af wat je er in de toekomst mee gaat doen: hoe lang wil je het apparaat houden? Wil je er later eventueel nog foto's opzetten? Hoelang wil je het apparaat houden: ga je de iPad 3 of 4 ook kopen? Na verloop van tijd zullen apps, en foto's (vanwege hogere resolutie) alleen maar groter worden. In één of twee jaar maakt niet enorm, maar in drie jaar misschien toch wel dubbel van wat nu de 'standaard' is.

Neem trouwens nooit de functies van een jailbreak mee in je aankoop. Een jailbreak kan falen en tot nog toe is er volgens mij geen jailbreak die permanent op je apparaat blijft (die dus NIET weggaat als je je iPad aan- en uitzet). Daarnaast kan je dan niet zomaar ff updaten naar een nieuwe update van iOS.

[...]

Dit klopt wel met de ingebouwde YouTube app, helaas. Apple heeft de YouTube app op de iPhone en iPad gemaakt op de originele versie uit 2007 (toen er nog geen ondersteuning was voor 3G en dus snel internet). Op de één of andere manier hebben ze het daarmee helemaal verkloot. Je hebt dit probleem niet als je via Safari naar YouTube: Broadcast Yourself. gaat. Dan krijg je de 'web app'-versie van Google zelf, en die laadt wél fatsoenlijk (die pagina kan je trouwens heel makkelijk toevoegen aan je homescreen zodat je in één keer naar YouTube kan).

Het rare is, is dat dit niet altijd met de ingebouwde YouTube app is. Om één of andere rede, werkt de YouTube app niet altijd zo soepel. Maar zoals ik al zei, Safari (en de youtube.com website) heeft er veel minder last van. Voordeel van de ingebouwde YouTube app is dat je filmpjes met een 18+ rating zoiezo kan bekijken, zelfs als je niet bent ingelogd.

[...]

Nou ja, dit is wat ik denk van alle geruchten (ik volg alle Apple geruchten rondom de iApparaten nu al 2,5 jaar (sommige hier vast wat langer, maar goed)). Een quad core processor komt er vast en zeker niet. Mogelijk een iets hoger geclockte dual core versie.

Een betere camera is wél mogelijk, zeker nu je bedenkt dat Apple ook op de Mac FaceTime HD aan het promoten is. Retina display lijkt ook waarschijnlijk, kijkend naar alle geruchten. Edge-2-edge display is voor de iPhone (en dat wil je niet op de iPad: je zou continue het scherm aanraken).

Normaal zou ik zulke geruchten direct richting de prullenbak verwijzen gezien Apple's jaarlijke cyclus, maaarrrrrrrr er zijn grote verschillen dit keer. Apple heeft de cyclus van bijvoorbeeld de iPhone dit jaar ook al door de war gebracht en vóór de introductie van de iPad 2 waren er al berichten dat Apple de iApparaten naar het najaar zou willen verschuiven maar dat er voor die tijd wel een iPad 2 zou komen omdat Apple niet 1,5 jaar wou wachten tussen de iPad 1 en iPad 2.

Bloomberg is meestal wel een betrouwbare bron en verraad zo nu en dan wat dingen over Apple's toekomstigen producten. Digitimes heeft 50% van de tijd gelijk en is dus gewoon tricky om daarop te vertrouwen. Over het algemeen zijn die berichten van de suppliers wel te vertrouwen.

Wat mij gewoon verrast is dat het bericht van een iPad 3 in het najaar van 2011 al sinds 2010 de ronde doet en telkens weer terugkomt van verschillende (betrouwbare) bronnen. Dit laat mij toch wel geloven dat Apple mogelijk al haar iProducten naar het najaar wil verschuiven: iPods, iPhones en iPads. En het WWDC (in juni) voortaan altijd om software wil laten draaien.

Perfect! Via de link werkt alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Versteegrob schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Perfect! Via de link werkt alles goed
Misschien verstandig niet volgende keer weer de hele quote van iemand aan te halen als het niet relevant is. Voorkomt dat het forum straks niet meer te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Dat er ook nog mensen zijn die verwachten dat de iPad 3 dit jaar uit komt, waarom zou Apple in godsnaam zoiets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Nou, vorige week een iPad2 ontvangen, ik was overgestapt van zorgverzekeraar. Ik kon in eerste instantie een iPad 16GB krijgen, daarna een iPad 16GB + een kleine korting voor 3 maanden of ik kon upgraden naar een iPad 2.

Ik dus upgraden naar een iPad 2, vorige week ontvangen, en het idee was hem in eerste instantie gewoon in de doos te laten en door te verkopen. Maar toen, afgelopen weekend. Na veel wikken en wegen, en ook mijn vrouw wiens handen jeukten om er mee te gaan spelen, toch maar de doos open gemaakt.

De unboxing was erg aangenaam, het voelde heel "clean" aan. Geen opsmuk, geen dikke handleidingen, geen de tablet, USB kabel, wandcontact stekker en klaar. Even iTunes installeren, iPad activeren en er mee aan de gang gaan.

Het touchscreen werkt heerlijk, ik kan het apparaat goed vasthouden (heb redelijk grote handen) en ik kan hem vasthouden zoals ik wil. Hij weegt verassend weinig en is erg mooi dun, vrij indrukwekken als ik het mag zeggen. Verder is er weinig opsmuk: een home button, een aan/uit/stanby button, een volume regelaar een een mute schakelaartje. Ook deze zijn mooi verwerkt en zitten niet in de weg.

Qua interface ook heel "clean" weer, geen poespas, geen overbodige voorgeinstalleerde meuk, erg prettig. De menustructuur is duidelijk en overzichtelijk, de appstore werkt fijn en vele apps (vooral wat games geprobeerd, obviously) zien er indrukwekkend en knap uit.

Aangezien het enkel een Wi-Fi versie is, ingelogd op mijn draaloze netwerk via de router, en gaat eigenlijk prima. Lange filpmjes kijken op Youtube heeft hij wel wat meer moeite mee merkte ik (ik zat wat video compilaties van SSF4AE te kijken, die een uur duurde), lijkt een bufferings probleem te zijn? Hij pauzeert automatisch, maar dan speelt hij nog een paar seconden die gebufferd waren, op halve snelheid zonder of met ouf of sync geluid.

Browsen gaat ook vrij prettig, switchen tussen verschillende schermen gaat ook prima, de ikoontjes hiervoor zijn relatief klein, maar toch niet te klein dat je verkeerd of ernaast drukt.

Het virtuele toetsenbord, vooral in horizontale houding stelt iets teleur. Ik moet helaas gedwongen steeds switchten tussen letters en cijfers + symbolen. Vooral bij het bezoek tussen diverse sites met inloggen + wachtwoorden maakt dat dit onhandig aanvoelt.

Verdere indrukken en ervaringen wanneer ik ze heb opgedaan volgen nog.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

NotSoSteady schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:17:
Dat er ook nog mensen zijn die verwachten dat de iPad 3 dit jaar uit komt, waarom zou Apple in godsnaam zoiets doen?
Nee zeker geen iPad 3, daar ben ik nu ook wel vrij zeker van, zeker na deze slagzin; "2011, the year of the iPad 2" en het succes van de iPad2 t.o.v. al die Android tablets
Maar een iPad 2 [s] geloof ik wel in... lichte (scherm)upgrade naar Retina en dubbel geheugen, voor een nog betere prestaties m.b.t. iOS 5 welke in Q4 (september) uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Laatst online: 13:33
Spike_wolf schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:18:
WTF :?
Ik pak net m'n iPad (1), heeft hij geen wifi verbinding. Bij instellingen geprobeerd verbinding te maken met m'n netwerk, maar dat lukte niet. Bij de buren lukte het wel :?
iPad een keer opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Even m'n macbook opengeklapt en die had wel gewoon verbinding. Dan maar even in m'n airport kijken wat er aan de hand kan zijn. Ding een keer gerestart, ook geen resultaat.
Kwam ik in het toegangs tab waar staat welke macadressen toegang hebben tot mijn netwerk. iPad stond er nog gewoon tussen, voor de zekerheid eens gekeken... klopt het macadres niet 8)7
Het adres van zo goed als hetzelfde, alleen de laatste twee karakters waren anders :?

Gisteren avond was er niks aan de hand en werkte het gewoon, ik heb zowel in m'n iPad als in m'n Airport niks gedaan, iPad ook niet gesynct of geupdate ofzo...
En er heeft ook niemand anders toegang tot m'n Airport die een grap uitgehaald kan hebben.

Heeft iemand dit vaker gehad?
HA! Wat toevallig! Gisteren kwam ik beneden en vroeg mijn moeder of ik naar de iPad wilde kijken want hij maakte geen verbinding meer via Wi-Fi! En dat terwijl mijn iPhone, mijn broertjes iPhone, mijn vaders iPhone het allemaal wel deden....

Dus ik verbinding verbroken, opnieuw verbinding laten maken, maar geen succes. iPad opnieuw opgestart, werkte ook niet. Toen de iPad het netwerk laten vergeten, en opnieuw verbinding gemaakt. Gelukkig vroeg ie toen om het wachtwoord van ons draadloos netwerk en deed ie het daarna weer. Erg toevallig dat jij dit ook precies op hetzelfde moment hebt gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Underworld schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:57:
[...]

Nee zeker geen iPad 3, daar ben ik nu ook wel vrij zeker van, zeker na deze slagzin; "2011, the year of the iPad 2" en het succes van de iPad2 t.o.v. al die Android tablets
Maar een iPad 2 [s] geloof ik wel in... lichte (scherm)upgrade naar Retina en dubbel geheugen, voor een nog betere prestaties m.b.t. iOS 5 welke in Q4 (september) uit komt.
Steve Jobs heeft die zin nooit uitgelegd. Als je bijvoorbeeld kijkt naar verkopen kan een eventuele iPad 3 die iPad 2 niet bijhouden dit jaar.

Een retina display is trouwens echt geen lichte upgrade. Als dit volgens jou een [s] update is, dan is de iPad 2 de '2' niet waard, want dat was pas echt een kleine update. Alleen al een retina display is een tig keer grotere update dan de iPad 2.

En je gelooft niet in een iPad 3, maar je gelooft wel dat de derde iPad dit jaar zal komen?

Feit is dat, erg betrouwbare, bronnen al vóór de iPad 2 zeiden dat de iPad 3 dit najaar zou komen (waarop Apple dus met die zin kwam zodat mensen hun aankoop niet zouden uitstellen). En steeds meer bronnen bevestigen dit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Heb een Ipad2 32g gehaald, na lang zitten afwegen ga ik niet het risico lopen dat ik na al die tijd eindelijk eens een apple-product van mezelf mag aanschaffen dat ik weer rekening moet houden met de ruimte... En moet zeggen, heb er geen spijt van. Nu staan netjes alle foto's erop, Spotify-offline kost ook wel wat gb's wil je dat meenemen op vakantie (en af willen spelen vanaf Ipad).

Daarnaast lees ik dat de Ipad3 komt in Oktober..., om eerlijk te zijn maakt me dat niet enorm veel uit, maar Apple gaat op die wijze 'kopers' wel enorm onzeker maken. Als je weet dat de Ipad's voortaan misschien ieder half-jaar uitkomen gaan kopers wachten op de nadelen van de Ipad3 en daarna weer wachten op de Ipad4 etc. Wanneer moet je dan iets gaan kopen? De cycle van een jaar vind ik persoonlijk al vrij rap...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Uniciteit schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:21:
Een retina display is trouwens echt geen lichte upgrade. Als dit volgens jou een [s] update is, dan is de iPad 2 de '2' niet waard, want dat was pas echt een kleine update. Alleen al een retina display is een tig keer grotere update dan de iPad 2.
Eens. Ik upgrade niet voordat er een hogere resolutie scherm in zit, en de rest is maar bijzaak. Wat dat betreft vond ik de iPad 2 totaal niet interessant en voldoet de 1 nog prima.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de iPad 3 dit jaar uitkomt, krijgt Apple veel ontevreden mensen tegen zich. Zoals al eerder gezegd gaan mensen dan zoiets hebben van nu kopen want over half jaar komt toch een nieuwe ook al wordt nog eweerd van niet. Natuurlijk is dit in computer / tablet land normaal, maar Apple staat bekend om de jaar releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36
Iemand al zijn Ipad 2 gejailbreakt? Ik sinds zaterdag en het werkt gewoon goed ondanks dat het nog een beta versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
NotSoSteady schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:17:
Niet, de iPad 2 is een ENORM succes en Apple hanteert met haast al haar producten de regel van 1 nieuwe generatie per jaar, dus de kans dat ze opeens na een half jaar met een nieuwe iPad komen is nihil.

Overigens vind ik het onzin dat mensen alleen waarde hechten aan een hogere resolutie, ik heb beide iPads gehad en de 2e werkt gewoon zoveel sneller dat zoiets op z'n minst een even grote meerwaarde is ten opzichte van een scherm met een hogere resolutie. Zeker aangezien de iPad 1 gewoon fucking weinig RAM heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Outlandos schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:40:
Overigens vind ik het onzin dat mensen alleen waarde hechten aan een hogere resolutie, ik heb beide iPads gehad en de 2e werkt gewoon zoveel sneller dat zoiets op z'n minst een even grote meerwaarde is ten opzichte van een scherm met een hogere resolutie. Zeker aangezien de iPad 1 gewoon fucking weinig RAM heeft.
Ik denk dat je dat alleen hebt als je ze beide naast elkaar ziet/gebruikt.
Ik heb vind mijn iPad meer dan snel genoeg, ik heb alleen even in de winkel met de 2 gespeeld, maar niet voor langere tijd ofzo. In mijn dagelijks gebruik kan ik niet zeggen dat ik mijn iPad te langzaam vind, en ik zie dan ook geen reden om te upgraden naar een snelleren. Een hogere resolutie zou ik wel prettig vinden, maar snelheid mis ik nu niet.
Wellicht dat ik daar anders over denk als ik een week een iPad 2 heb om mee te spelen en mijn oude in die tijd links laat liggen. Maar in mijn situatie zeg ik niet dat ik snelheid mis.
Dat is ook de rede dat ik geen iPad 2 gekocht heb, die camera interesseert me niet, het gewicht ook niet, en de snelheid mis ik niet, dus dan blijft er niks over om een nieuwe voor te kopen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nazanir schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:17:
Nou, vorige week een iPad2 ontvangen, ik was overgestapt van zorgverzekeraar. Ik kon in eerste instantie een iPad 16GB krijgen, daarna een iPad 16GB + een kleine korting voor 3 maanden of ik kon upgraden naar een iPad 2.

Ik dus upgraden naar een iPad 2, vorige week ontvangen, en het idee was hem in eerste instantie gewoon in de doos te laten en door te verkopen. Maar toen, afgelopen weekend. Na veel wikken en wegen, en ook mijn vrouw wiens handen jeukten om er mee te gaan spelen, toch maar de doos open gemaakt.

De unboxing was erg aangenaam, het voelde heel "clean" aan. Geen opsmuk, geen dikke handleidingen, geen de tablet, USB kabel, wandcontact stekker en klaar. Even iTunes installeren, iPad activeren en er mee aan de gang gaan.

Het touchscreen werkt heerlijk, ik kan het apparaat goed vasthouden (heb redelijk grote handen) en ik kan hem vasthouden zoals ik wil. Hij weegt verassend weinig en is erg mooi dun, vrij indrukwekken als ik het mag zeggen. Verder is er weinig opsmuk: een home button, een aan/uit/stanby button, een volume regelaar een een mute schakelaartje. Ook deze zijn mooi verwerkt en zitten niet in de weg.

Qua interface ook heel "clean" weer, geen poespas, geen overbodige voorgeinstalleerde meuk, erg prettig. De menustructuur is duidelijk en overzichtelijk, de appstore werkt fijn en vele apps (vooral wat games geprobeerd, obviously) zien er indrukwekkend en knap uit.

Aangezien het enkel een Wi-Fi versie is, ingelogd op mijn draaloze netwerk via de router, en gaat eigenlijk prima. Lange filpmjes kijken op Youtube heeft hij wel wat meer moeite mee merkte ik (ik zat wat video compilaties van SSF4AE te kijken, die een uur duurde), lijkt een bufferings probleem te zijn? Hij pauzeert automatisch, maar dan speelt hij nog een paar seconden die gebufferd waren, op halve snelheid zonder of met ouf of sync geluid.

Browsen gaat ook vrij prettig, switchen tussen verschillende schermen gaat ook prima, de ikoontjes hiervoor zijn relatief klein, maar toch niet te klein dat je verkeerd of ernaast drukt.

Het virtuele toetsenbord, vooral in horizontale houding stelt iets teleur. Ik moet helaas gedwongen steeds switchten tussen letters en cijfers + symbolen. Vooral bij het bezoek tussen diverse sites met inloggen + wachtwoorden maakt dat dit onhandig aanvoelt.

Verdere indrukken en ervaringen wanneer ik ze heb opgedaan volgen nog.
ehrm dankje voor de review dan maar? :? er staan er al een miljoen op het internet 8)
En iedereen die alle roddels over de ipad 3 slikken als zoete koek, deze is voor jullie :+

Hoe is de batterij duur van jullie ipad 1 na ruim een jaar intensief gebruik? voelt het nog steeds even lang aan als toen je hem net aangeschaft had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@spunker, het is hier een ervaringen forum, logisch dus dat hij hier zijn eerste ervaringen neerzet. Als je verder niets zinnigs te melden hebt, post dan ook niets. En gebruik de quote knop fatsoenlijk voor wat je nodig hebt en niet voor zo'n idioot lange tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
In de loop van vandaag komt de jailbreak uit maar wat voor mogelijkheden of cydia apps is nou echt iets om uit te kijken voor op je iPad (2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

Multifl0w,Barrel,MyOS,SBSettings....

Edit: xbmc als die uitkomt voor de iPad2

[ Voor 37% gewijzigd door KL643 op 05-07-2011 12:42 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
m.youtube.com werkt vaak veel beter dan de ingebouwde youtube app is mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Ik heb sinds de introductie een ipad1, deze gebruik ik eigenlijk alleen om te serven. Nu ik op binnenkort op vakantie ga leek het me ook wel handig om wat boeken op de ipad te zetten alleen ik heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Ik weet dat er veel verschillende formats zijn en dat je deze moet omzetten naar een bepaalde zodat deze op de ipad werkt. Ik ben van plan deze te downloaden via nieuwsgroepen trouwens, weet iemand of daar ook formats staan die direct op de ipad werken? Vervolgens zal ik ze waarschijnlijk met itunes moeten over gooien naar de ipad doormiddel van synchronisatie? Ik gebruik itunes eigenlijk nooit behalve met de activatie van de ipad.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb trouwens de beginpost gelezen en de omschrijvingen van de andere ipadgerelateerde topics maar daar zag ik niks staan over boeken dus ik hoop dat ik hier op de goede plek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

je moet op zoek naar .epub bestanden, goed zoeken dan vind je er veel.

Of je zet ze met iTunes naar je ipad (gewoon slepen), of je zet ze in je dropbox en laad ze via je dropbox in je iBooks app.

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:25
epub of pdf, werkt allebei prima. Verder zoals Zerveza al zei, simpel via dropbox of iTunes erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ok bedankt voor de tips! Altijd prettig zo snel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 15:35
Nazanir schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:17:

dat ligt aan jouw draadloos internet, zojuist om mijn ipad 2 een filmpje opgezocht, 50 minuten van ssf4ae. speelt probleemloos af. geen bufferingsproblemen. is niks mis mee dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
giganielsie schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:41:
Iemand al zijn Ipad 2 gejailbreakt? Ik sinds zaterdag en het werkt gewoon goed ondanks dat het nog een beta versie is.
ik had dat nog niet gedaan, de beta is geleaked. zit dus vol met bugs. gevaarlijk, grote kans dat je ipad erdoor naar de knoppen gaan. maar misschien heb je geluk. er zijn inderdaad andere mensen die hem ook al gejailbreaked hebben. maar ik wacht nog liever tot de final release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

fenylalaline schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:48:
[...]

dat ligt aan jouw draadloos internet, zojuist om mijn ipad 2 een filmpje opgezocht, 50 minuten van ssf4ae. speelt probleemloos af. geen bufferingsproblemen. is niks mis mee dus :).
Ik weet echter zeker dat het niet aan mijn draadloos internet ligt. Zelfde filmpje speelt prima af op mijn laptop. Alhoewel, eerlijk is eerlijk, ik lag deze in bed te kijken (1ste verdieping), terwijl mijn router in de huiskamer staat. Als ik dan toch een reden moest bedenken, zou het die reden wel kunnen zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
Nazanir schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:51:
[...]

Ik weet echter zeker dat het niet aan mijn draadloos internet ligt. Zelfde filmpje speelt prima af op mijn laptop. Alhoewel, eerlijk is eerlijk, ik lag deze in bed te kijken (1ste verdieping), terwijl mijn router in de huiskamer staat. Als ik dan toch een reden moest bedenken, zou het die reden wel kunnen zijn.
mijn router staat beneden, ik zit zelf nu lekker op mn kamer op zolder. (3700 van netgear)
filmpje speelt probleemloos af, geen haperingen. alleen in het begin omdat hij dan even de start moet bufferen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
KL643 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:18:
Multifl0w,Barrel,MyOS,SBSettings....

Edit: xbmc als die uitkomt voor de iPad2
Mjah die heb ik ook op m'n iPhone maar ik vind toch dat een jailbreak m'n telefoon langzamer maakt, geen idee of je daar ook met een iPad 2 last van hebt eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36
Outlandos schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:40:
[...]

Mjah die heb ik ook op m'n iPhone maar ik vind toch dat een jailbreak m'n telefoon langzamer maakt, geen idee of je daar ook met een iPad 2 last van hebt eigenlijk..
Je merkt het een heel klein beetje maar is niet storend ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Nu ik lekker epubs aan het downloaden ben vroeg ik me af welke sites jullie hiervoor gebruiken. Ik heb een abbo bij een nieuwsgroep en heb jaren met veel plezier ftd gebruikt. Na de sluiting van ftd overgestapt op spotnet maar dit bevalt me niet heel erg goed. Nu weet ik dat er een aantal ftd kloon sites zijn zoals spotplanet.org maar deze site is erg traag de laatste tijd. Hebben jullie nog handige sites of opties of gewoon bovenstaande blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Even een vraagje.
Hebben jullie er ook last van dat soms het wifi gewoon niet werkt? en dat je dan handmatig even aan/uit moet zetten?
iPad 2 Wifi+3G 16GB model heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

s1ck schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:26:
Even een vraagje.
Hebben jullie er ook last van dat soms het wifi gewoon niet werkt? en dat je dan handmatig even aan/uit moet zetten?
Ik heb daar met mijn (originele 1e gen.) iPad geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Oké, er komt geen 'iPad 3'. Enkel een iPad 2+ (ik denk trouwens dat Apple zichzelf ongelooflijk in de voeten schiet als ze het 'iPad 2 +' en niet 'iPad 3 +'. Dan heb je wel niet het probleem van "he, nu al een nieuwe iPad", maar dan krijg je het probleem van "ik heb een basis model in plaats van een beter model, wat ik had kunnen hebben?!").

iPad 2 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s1ck schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:26:
Even een vraagje.
Ik had er ook last van, tot ik mijn modem had gerest. Sindsdien is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de knoop maar door gehakt en ook een iPad 2 gekocht. Wil ook een beetje gaan proberen te programmeren voor iOS.

Wat is een goede PDF reader waarmee je ook notes kunt maken en onderstrepen enzo ... ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
-SaveMe- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:11:
Ik heb de knoop maar door gehakt en ook een iPad 2 gekocht. Wil ook een beetje gaan proberen te programmeren voor iOS.

Wat is een goede PDF reader waarmee je ook notes kunt maken en onderstrepen enzo ... ?
iAnnotate volgens mij wel.
Maar daarvoor is er een speciaal app forum.
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

timwijn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:28:
[...]

iAnnotate volgens mij wel.
Maar daarvoor is er een speciaal app forum.
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
Ok thanks!

Title deed mij vermoeden dat er alleen over de appstore werd gesproken, niet over de apps. Ga ik daar verder :)

EDIT:
Die app is 7,99 eeeeeeek :X

EDIT2:
Ik heb een paar grote downloads aangezet vanaf de ipad (in de store). Nu wil ik dat las ik hem aan de PC koppel (usb/itunes) dat hij ze verder via de PC download, omdat dat veel sneller gaat als wifi hier. Maar dat doet hij niet ? Hij synct wel apps van de iPad naar de PC... Of kan dat alleen als ik de download initieer op de PC, via iTunes ?

EDIT3:
Grumble, dat shit iTunes is al twee keer gaan hangen. Ook bleven apps op mijn pad met zo'n leeg laadbalkje staan.

Sluit ik mijn iPad weer, zegt ie dat ie hersteld moet worden, alles er weer af.... en hij is nu aan het installeren van iPAd OS ... |:( }:O

[ Voor 46% gewijzigd door -SaveMe- op 06-07-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Uniciteit schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:20:
Oké, er komt geen 'iPad 3'. Enkel een iPad 2+ (ik denk trouwens dat Apple zichzelf ongelooflijk in de voeten schiet als ze het 'iPad 2 +' en niet 'iPad 3 +'. Dan heb je wel niet het probleem van "he, nu al een nieuwe iPad", maar dan krijg je het probleem van "ik heb een basis model in plaats van een beter model, wat ik had kunnen hebben?!").

iPad 2 Plus.
"says analyst", uhuh, betrouwbaar.

Er is nog geen enkele leverancier die een scherm van dat formaat op die resolutie (gezien iOS en het huidige aanbod aan apps zal het twee keer de hoogte en twee keer de breedte moeten worden mocht de resolutie groter worden) kan leveren in die hoeveelheden, dus waarom nog speculeren. Volgend jaar, misschien, al denk ik dat het dan alsnog kortdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Uniciteit schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Steve Jobs heeft die zin nooit uitgelegd. Als je bijvoorbeeld kijkt naar verkopen kan een eventuele iPad 3 die iPad 2 niet bijhouden dit jaar.

En je gelooft niet in een iPad 3, maar je gelooft wel dat de derde iPad dit jaar zal komen?

Feit is dat, erg betrouwbare, bronnen al vóór de iPad 2 zeiden dat de iPad 3 dit najaar zou komen (waarop Apple dus met die zin kwam zodat mensen hun aankoop niet zouden uitstellen). En steeds meer bronnen bevestigen dit nu.
Met het dik gedrukte deel ben ik het niet met je eens, maar dat is gewoon louter mijn mening.
Ik zie de iPad 2 [s] / + (Galaxy 9000 Plus?, No way dat Apple hun nieuwe iPad+ gaat noemen).
Zo bijzonder is Retina ook weer niet namelijk, zeker nu ik in de winkel steeds meer kapotte iPhones met gebroken glas binnen krijg. Zo verschrikkelijk kwetsbaar als het glas is, Guerilla glass heeft zich wel meer bewezen.

Na de nieuwe geruchten ga ik uit van een iPad 3 in maart. De telegraaf vind ik overigens geen bron, daarnaast is het nog altijd maar speculatief. iets is pas een goede bron als het van het bedrijf zelf vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Lijkt me nu wel einde van het geleuter over een iPad 2 plus/s/iPad3/releaseseptember/maart, aangezien dit het ervaringen forum is. Back ontopic weer dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
ik heb sinds een paar dagen ook een iPad2 en vind met name het doen alsof het gewoon papier is, erg prettig. Ik bedoel dus dat rapporten, boeken en folders lezen vrijwel net zo prettig is als de papieren variant. Dat heb ik nog niet eerder met een device gehad :)

Om dat gevoel nog verder te versterken wilde ik met een pen kunnen schrijven en tekenen. Ik heb zo'n pen bij Mycom gehaald.... En ben echt teleurgesteld. Er zit een zacht rubberen bolletje op dat stroef over het scherm gaat. Je moet redelijk hard drukken en schrijven of tekenen is dan ook helemaal niet mogelijk. Herkenbaar? Is dat met alle pennen zo? Of kan iemand er een aanbevelen waarmee dat wel goed mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
xburchartz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:46:
Herkenbaar? Is dat met alle pennen zo? Of kan iemand er een aanbevelen waarmee dat wel goed mogelijk is?
Ik heb er een van DealExtreme, behalve dat het bolletje waarmee je over het scherm gaat wat dik is, gaat hij verder wel heel gemakkelijk over het scherm heen. Dus wat schrijven en tekenen betreft ben ik tevreden, afgezien van de dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Zeo ik ben best tevreden met mijn ipad 2 nu ik hem een tijdje heb. Heb laatst wel nog even 2 van die zuignap joysticks besteld omdat je anders niet zo lekker kunt gamen. ( : Geen input gevoel ) Maar goed,

Ik vroeg mij af of iemand meer weet over ipad 2 icm bluetooth gps receiver. Kan er vrij weinig over vinden...
Zal wel weer een beperking zijn van iOS ?.. Dat word wel irritanter met de tijd; die geslotenheid :P

Zo gek is het niet, daar begonnen wij mee. Een mobieltje met een simpel programmatje dat enkel een pijl liet zien.. GPS ging via een los oplaadbaar apparaatje.. hmpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb m'n iPad 2 nu enkele weken. Zeer tevreden over! Gebruik het vooral voor 2 dingen, das ontspanning(lekker lui een spelletje spelen, wat surfen, mails lezen) en daarnaast voor fotografie. Heb de Camera Adapter kit gekocht en ik vind het heerlijk om direct m'n foto's op een wat groter scherm te kunnen zien.

Daarnaast gebruik ik hem soms ook om een project voor te stellen aan een klant of als GPS.

1 minpuntje, mail hapert soms bij mij als ik een foto wil versturen.. Heb al 2x gehad dat ie vanzelf reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanCM schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:12:
Zeo ik ben best tevreden met mijn ipad 2 nu ik hem een tijdje heb. Heb laatst wel nog even 2 van die zuignap joysticks besteld omdat je anders niet zo lekker kunt gamen. ( : Geen input gevoel ) Maar goed,

Ik vroeg mij af of iemand meer weet over ipad 2 icm bluetooth gps receiver. Kan er vrij weinig over vinden...
Zal wel weer een beperking zijn van iOS ?.. Dat word wel irritanter met de tijd; die geslotenheid :P

Zo gek is het niet, daar begonnen wij mee. Een mobieltje met een simpel programmatje dat enkel een pijl liet zien.. GPS ging via een los oplaadbaar apparaatje.. hmpf
Misschien is dit wat? werkt uitstekend bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:50:
[...]
Misschien is dit wat? werkt uitstekend bij mij
Wist niet dat dit bestond, maar vind het wel prijzig. Dit is bijna het prijsverschil tussen een wifi en een 3G versie, die naast gps meer voordelen biedt.

Anders kan het met een jailbreak en btstack (of zoiets) app en elke willekeurige gps muis ook.

[ Voor 10% gewijzigd door loeberce op 09-07-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Hmm ja ik was inderdaad meer op zoek naar een softwarematige oplossing die blijkbaar alleen via jailbreak mogelijk is. Ik geloof dat je alleen gewoon iphone GPS kan pairen met ipad zonder jailbreak maar dat is ook niet zeker. Staat ook nergens ofzo.. En uberhaupt jailbreaken word moeilijk, ipad 2 kan nog niet volgens mij ?

Een los ( zoals die) GPS blokje kopen is wel heel duur, bovendien hebben we er al 1 liggen..

Wat dat betreft ( En toetsenbord en midi aansluiten) was een USB poort met drivers echt super geweest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Klopt het dat de iPAD niet oplaadt als hij aan de PC hangt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:02
BastiaanCM schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:38:
Hmm ja ik was inderdaad meer op zoek naar een softwarematige oplossing die blijkbaar alleen via jailbreak mogelijk is. Ik geloof dat je alleen gewoon iphone GPS kan pairen met ipad zonder jailbreak maar dat is ook niet zeker. Staat ook nergens ofzo.. En uberhaupt jailbreaken word moeilijk, ipad 2 kan nog niet volgens mij ?

Een los ( zoals die) GPS blokje kopen is wel heel duur, bovendien hebben we er al 1 liggen..

Wat dat betreft ( En toetsenbord en midi aansluiten) was een USB poort met drivers echt super geweest :(
Als je nu op je iPad 2 naar Jailbreakme.com surft is je iPad over vijf seconden gejailbreakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipad laadt inderdaad standaard niet op aan je pc. Ipad trekt teveel stroom.
Je moet op de site van de moederbordfabrikant even zoeken naar een update voor je moederbord

dan werkt het wel.

En de jailbreak mythe dat het je device verkloot is gewoon klinkklare onzin.
je kan altijd terug als je wilt en de jailbreakme methode werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Pierre

Van nature lui!

Of je download deze tool werkt als een speer Mobo maakt niets uit.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Pierre61 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:43:
Of je download deze tool werkt als een speer Mobo maakt niets uit.
Hey super! Is precies wat ik nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
xburchartz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:46:
ik heb sinds een paar dagen ook een iPad2 en vind met name het doen alsof het gewoon papier is, erg prettig. Ik bedoel dus dat rapporten, boeken en folders lezen vrijwel net zo prettig is als de papieren variant. Dat heb ik nog niet eerder met een device gehad :)

Om dat gevoel nog verder te versterken wilde ik met een pen kunnen schrijven en tekenen. Ik heb zo'n pen bij Mycom gehaald.... En ben echt teleurgesteld. Er zit een zacht rubberen bolletje op dat stroef over het scherm gaat. Je moet redelijk hard drukken en schrijven of tekenen is dan ook helemaal niet mogelijk. Herkenbaar? Is dat met alle pennen zo? Of kan iemand er een aanbevelen waarmee dat wel goed mogelijk is?
Ik gebruik een Griffin stylus en ben er erg tevreden over. Samen met Notes Plus is mijn iPad zo een perfect schrijfblok (Notes Plus heeft een zoom functie waardoor je perfect kan schrijven).
Volgens mij is die Griffin onder andere namen voor weinig uit verre landen te verkrijgen, dealextreme heeft ze geloof ik.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:20
Ik wilde net een App downloaden en toen kreeg ik de melding dat mijn Apple ID is uitgeschakeld om veiligheidsredenen. En ik kon kiezen om account te resetten of annuleren. Heeft nog iemand deze melding gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:15:
Ipad laadt inderdaad standaard niet op aan je pc. Ipad trekt teveel stroom.
Je moet op de site van de moederbordfabrikant even zoeken naar een update voor je moederbord

dan werkt het wel.

En de jailbreak mythe dat het je device verkloot is gewoon klinkklare onzin.
je kan altijd terug als je wilt en de jailbreakme methode werkt prima.
Dit klopt niet. Het laadt wel op als het scherm van de iPad uitstaat (maar dan kan je het dus niet zien, want zodra je het aanzet laadt het niet meer op). Wel heel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Goededag, even een vraagje.

Ik ga op vakantie naar the USA NYC en ik ga 100% zekerweten 2 ipads kopen 1 meenemen 1 voor mijzelf.
Ik ga daar bizar veel foto's schieten, maar nu vraag ik me af of iemand mee bekend mee is om de foto's te uploaden naar je ipad van een SD kaart via de USB extended cardreader?
Kun je ze dan gelijk bekijken in iphoto , of hoe werkt dit.
Op google stond er vrij weinig en ik wil weten of dit gewoon lekker werkt.

Alvast bedankt!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Arnevld schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:27:

Ik ga op vakantie naar the USA NYC en ik ga 100% zekerweten 2 ipads kopen 1 meenemen 1 voor mijzelf.
Ik ga daar bizar veel foto's schieten, maar nu vraag ik me af of iemand mee bekend mee is om de foto's te uploaden naar je ipad van een SD kaart via de USB extended cardreader?

Alvast bedankt!
Er is geen iPhoto op de iPad. Als je de Camera Kit van Apple hebt, dan kan je daar gewoon je SD kaart instoppen. Open de Foto-app, en hier kan je je foto's direct bekijken en importeren op je iPad :)

De "USB extended cardreader" ken ik niet, maar ik neem aan dat je gewoon de kit van Apple bedoelt. Je had dit natuurlijk ook zelf kunnen uitproberen door even een paar foto's te schieten en te kijken of het werkte...

[ Voor 12% gewijzigd door Uniciteit op 11-07-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Uniciteit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:31:
Je had dit natuurlijk ook zelf kunnen uitproberen door even een paar foto's te schieten en te kijken of het werkte...
Hij moet de ipad nog kopen dus dan is proberen of het werkt wat lastig... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Toch bedankt voor de reactie.

Ik ga het aanschaffen laat medio augustus wel wat weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnevld schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:07:
Toch bedankt voor de reactie.

Ik ga het aanschaffen laat medio augustus wel wat weten !
Ik hoop dat van harte voor je. Ik ben afgelopen mei in allebei de Apple stores geweest in NY en geen van beide had de door mij gewenste uitvoering op voorraad. Gelukkig had de Apple store in Miami, waar we daarna waren, die wel.

En let op: NY is vergeven van de electronica winkeltjes, vnl. Pakistani e.d., die iPads verkopen maar gewoon $100,- of nog meer bovenop de prijs gooien omdat zij hem toevallig op voorraad hebben.
Niet intrappen want dan gooi je je winst weg.

En die winst is overigens maar beperkt hoor. Op alle prijzen waarmee geadverteerd wordt, komt nog 8,xx % belasting. Dat lees je nergens maar dat merk je pas als je daar bent.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren voor het eerst mijn iPad2 eens heel de middag 'aan' gehad om m.b.v. een Excel sheet in Documents2Go de standen van een kaartmiddag bij te houden en constateerde dat de accu in 4 uur tijd van 97% terug liep naar 24%. Dus van een constant gebruik van 10 uur kan geen sprake zijn. Hebben meer van jullie het idee dat die 10 uur never nooit gehaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:52:
[...]

Ik hoop dat van harte voor je. Ik ben afgelopen mei in allebei de Apple stores geweest in NY en geen van beide had de door mij gewenste uitvoering op voorraad. Gelukkig had de Apple store in Miami, waar we daarna waren, die wel.

En let op: NY is vergeven van de electronica winkeltjes, vnl. Pakistani e.d., die iPads verkopen maar gewoon $100,- of nog meer bovenop de prijs gooien omdat zij hem toevallig op voorraad hebben.

En die winst is overigens maar beperkt hoor. Op alle prijzen waarmee geadverteerd wordt, komt nog 8,xx % belasting. Dat lees je nergens maar dat merk je pas als je daar bent.

Suc6
Bedankt voor je reactie,

Ik ben 5 dagen in NYC en daarna anderhalve week in Durham / Raleigh in North Carolina.
Ik ga voor een 64GB ipad2 , met de camera kit omdat ik daar veel foto's ga schieten.
Mijn hoop ging ook voor een 64 gig , lijkt me dat die over het algemeen veel op voorraad is daar.
Het is toch een van de minder verkochte modellen.
En ja er komt sales tax op (8% ofzo) en in NL invoer belasting :) maar dit hoort in het andere topic.
Is jouw ervaring ook zo dat er van de minder verkochte modellen meer waren of is dit niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

loeberce schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Hij moet de ipad nog kopen dus dan is proberen of het werkt wat lastig... 8)7
Sorry, ik had het verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij al een iPad had en er nog een ging kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Arnevld schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:52:
[...]

Bedankt voor je reactie,

Ik ben 5 dagen in NYC en daarna anderhalve week in Durham / Raleigh in North Carolina.
Ik ga voor een 64GB ipad2 , met de camera kit omdat ik daar veel foto's ga schieten.
Mijn hoop ging ook voor een 64 gig , lijkt me dat die over het algemeen veel op voorraad is daar.
Het is toch een van de minder verkochte modellen.
En ja er komt sales tax op (8% ofzo) en in NL invoer belasting :) maar dit hoort in het andere topic.
Is jouw ervaring ook zo dat er van de minder verkochte modellen meer waren of is dit niet waar?
Je kan natuurlijk ook proberen om de iPad daar direct te activeren en er zoveel mogelijk stuff op te zetten. Op die manier kan je nog altijd zeggen dat je 'm hebt meegenomen uit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Arnevld schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:27:

Alvast bedankt!
Ik heb deze bij Dealextreme gekocht. Kost weinig en kan alle camera's lezen, dus ook met CF kaartjes. En kost iets van €8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Uniciteit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:03:
[...]

Je kan natuurlijk ook proberen om de iPad daar direct te activeren en er zoveel mogelijk stuff op te zetten. Op die manier kan je nog altijd zeggen dat je 'm hebt meegenomen uit Nederland.
Ja, daarom heeft de douane ook bedacht dat mensen de bon moeten laten zien. Bewijsplicht ligt bij jezelf en niet bij de douane. Maar goed, dat kan natuurlijk hier verder [iPad] Importeren - deel 3
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:57:
Hebben meer van jullie het idee dat die 10 uur never nooit gehaald wordt?
Ik heb juist het gevoel dat ik rond de tien uur wel heel vaak haal. Hoef hem ook echt meestal maar 1 x per drie dagen op te laden ofzo, terwijl ik hem elke dag zeker wel een goede tijd intensief gebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door timwijn op 11-07-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

timwijn schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:29:
[...]

Ja, daarom heeft de douane ook bedacht dat mensen de bon moeten laten zien. Bewijsplicht ligt bij jezelf en niet bij de douane. Maar goed, dat kan natuurlijk hier verder [iPad] Importeren - deel 3

[...]

Ik heb juist het gevoel dat ik rond de tien uur wel heel vaak haal. Hoef hem ook echt meestal maar 1 x per drie dagen op te laden ofzo, terwijl ik hem elke dag zeker wel een goede tijd intensief gebruik.
Meestal is het gewoon prima als je laat zien dat je hem al een tijdje gebruikt (zet bijvoorbeeld je vakantie foto's van het jaar eerder erop o.i.d.). In principe kunnen ze anders hetzelfde doen voor een iPhone of iPod touch die je bij hebt. Dan is iedereen die er eentje heeft die er nog een beetje goed uitziet, verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

loeberce schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 09:56:
[...]

Wist niet dat dit bestond, maar vind het wel prijzig. Dit is bijna het prijsverschil tussen een wifi en een 3G versie, die naast gps meer voordelen biedt.

Anders kan het met een jailbreak en btstack (of zoiets) app en elke willekeurige gps muis ook.
Indien in bezit (mijn geval) van een Andriod smartphone kun je deze als GPS muis gebruiken.

Werkt perfect op de iPad 2. Wel zo handig ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Weet iemand of het mogelijk is om in de mail in de iPad ook een map verstuurd te krijgen (net als op de iPhone)?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
marrik schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:24:
Weet iemand of het mogelijk is om in de mail in de iPad ook een map verstuurd te krijgen (net als op de iPhone)?
Die is er toch al in de mail app of ben ik nou gek? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

timwijn schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:25:
[...]

Die is er toch al in de mail app of ben ik nou gek? 8)7
Ik heb alleen de map "inkomend".

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:09

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

marrik schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:16:
[...]

Ik heb alleen de map "inkomend".
Dan moet je toch eens goed kijken want ik heb ook gewoon een verstuurd-map op mijn iPad in de Mail-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Lorefice schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:18:
[...]

Dan moet je toch eens goed kijken want ik heb ook gewoon een verstuurd-map op mijn iPad in de Mail-app.
Staat er toch echt niet maar ik heb ook een vermoeden waarom: mijn smtp server gebruikt nog een ssl certificaat dat de ipad blijkbaar niet kent (de iphone wel). Ik heb net namelijk mijn emaiaccount verwijderd en opnieuw ingesteld en bij het testen kwam dit naar boven. Kan ik een certificaat installeren op de ipad?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
loeberce schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:06:
[...]

Ik heb deze bij Dealextreme gekocht. Kost weinig en kan alle camera's lezen, dus ook met CF kaartjes. En kost iets van €8!
Goeie tip. Ik ben er wel in geïnteresseerd, omdat het veel goedkoper is dan een camera connection kit. Heb je ook geprobeerd een card reader eraan aan te sluiten of alleen direct een camera? Ik ben wel benieuwd of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik het alleen met een camera geprobeerd, maar zal kijken of een kaartlezer ook werkt en dat hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:59
Ik ben van plan om binnenkort een iPad te kopen. Nu zit ik er ook aan te denken om voor m'n DSLR er zo'n Camera Connection Kit bij te kopen. Maar nu vraag ik me wel af of de foto's in de volledige grootte worden opgeslagen? Heeft iemand daar ervaring mee? Want het zou natuurlijk zonde zijn als de foto's gedownscaled worden?
En kunnen foto's geschoten in het RAW-formaat ook opgeslagen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:52:
[...]

Suc6
Ik had in Ft. Lauderdale in april mijn iPad 2 + smartcover gekocht en er was 423 euro van me rekening geschreven. Best veel winst hoor op een Wifi only 32gb.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Koploper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:49:
Er is zelfs een app die RAW kan bewerken, maar dat schijnt zo traag te zijn dat het nauwelijks nuttig is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Koploper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:49:
Ik ben van plan om binnenkort een iPad te kopen. Nu zit ik er ook aan te denken om voor m'n DSLR er zo'n Camera Connection Kit bij te kopen. Maar nu vraag ik me wel af of de foto's in de volledige grootte worden opgeslagen? Heeft iemand daar ervaring mee? Want het zou natuurlijk zonde zijn als de foto's gedownscaled worden?
Foto's worden niet ge-downscaled, fotos in RAW formaat worden ook opgeslagen evenals filmpjes. ( tijdens het importeren ( wanneer je de camera aansluit op de connection kit of de SD-kaart in de connectionkit stop ) mag je zelf kiezen welke foto's worden gekopieerd. Je iPad word gewoon gebruikt als opslag disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 23:23

r.marijnissen

sapphire512mb

2 Vraagjes:

Is 16Gb of 32Gb nou echt genoeg of zit het zo bomvol?
Het is een tablet en geen pc maar toch.

Is het mogelijk om muziek draadloos te zenden van je ipad naar b.v een stereo?

Weet niet of je een soort wifi connector op je pc kunt zetten?
Dus stel ik zit in de bank ik zet een muziekje op en het speelt af over mijn stereo....

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
r.marijnissen schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:58:
2 Vraagjes:

Dus stel ik zit in de bank ik zet een muziekje op en het speelt af over mijn stereo....

Iemand ervaring mee?
Volgens mij gaat dit waarbij je iPad als afstandbediening gebruikt en niet als bron van de muziek.

Enige manier waarbij je die 16/32gb snel vol krijgt lijkt me voor een vakantie waarbij je hem even vol films/muziek zet... voor de rest kan je bijna alles streamen, zolang je iig thuis/wifi hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
2 Vraagjes:

Iemand ervaring mee?
Of het zo vol zit of niet, moet je kijken waar je hem voor gaat gebruiken, lijkt me logisch. Voor mij is 16gb genoeg, maar heb mijn muziekcollectie op een iPod staan en kijk af en toe wat films, verder apps en boeken erop staan. Daarnaast kan je altijd nog een dropbox account nemen met een aantal gig, waardoor je wat meer speling hebt.

Over de muziek die je af wilt spelen, kijk eens naar een airport express volgens mij doet dat precies, wat jij ermee wilt doen. + link: Klik!

[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 13-07-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

2 Vraagjes:

Iemand ervaring mee?
Mijn 16GB vind ik eigenlijk toch net wat te klein, er gaat gemakkelijk meer rotzooi op dan op m'n iPhone (lading foto's en grotere apps), maar met een 32GB zou ik prima uit de voeten kunnen denk ik (16 gaat nu ook wel, maar ik moet op m'n ruimte blijven letten).
Maar hoe dat bij jou zit hangt natuurlijk helemaal van je gebruik af ;)

En muziek vanaf je iPad op andere speakers afspelen kan heel makkelijk via een Airport Express of Airport Extreme bijvoorbeeld. Daar zit een 3.5mm jack aansluiting op waar je speakers of de line in van een stereoinstallatie ofzo op kunt aansluiten. Bij het afspelen van muziek kun je tegen je iPad zeggen dat hij als doel de Airport moet gebruiken waardoor die doodleuk je muziek naar de speakers stuurt :)

[ Voor 25% gewijzigd door Spike_wolf op 13-07-2011 15:56 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij toeval gisteren een film op mijn iPad gezet en vreemd genoeg werd deze ondanks de extensie niet gelezen.
Film afgehaald,even door dit programma gehaald en gek genoeg werd hij daarna met dezelfde extensie wel uitgelezen op de iPad.

Meer mensen met deze ervaringen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:58:
Bij toeval gisteren een film op mijn iPad gezet en vreemd genoeg werd deze ondanks de extensie niet gelezen.
Film afgehaald,even door dit programma gehaald en gek genoeg werd hij daarna met dezelfde extensie wel uitgelezen op de iPad.

Meer mensen met deze ervaringen? :O
Hoeft niet aan de extensie te liggen. MP4, mits gecodeerd met H.264, is de juiste extensie. Maar als de resolutie te groot is voor de iPad (> 1024 x 768) speelt'ie hem ook niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnevld schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:52:

Bedankt voor je reactie,
<knip>
Ik heb ook de 64 Gb versie gekocht en die was inderdaad ruimer voorradig dan de 'kleinere' modellen.
Ik heb hem meteen in de store laten activeren en heb er daarna het e.e.a. op gezet om de indruk te wekken dat ik hem al had voordat ik op vakantie ging. Je gaat toch niet van alles wat je bij je hebt de aankoopbonnen mee nemen op vakantie. Maar ik heb geen douane gezien toen ik Nederland binnen kwam dus ik heb sowieso geen probleem gehad en dus ook geen invoerbelasting betaald.
Uiteindelijk heb ik €687,- betaald voor een 64GB/3G versie incl. een smartcover. Dat kost hier €866,- bij elkaar. Dus ....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring mee?
Heb zelf een Dock gehaald (Philips Fidelio) waar mijn iPad ook in past, deze heeft tevens Bluetooth waardoor je ook draadloos je muziek kunt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:45

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Ik heb ook de 64 Gb versie gekocht en die was inderdaad ruimer voorradig dan de 'kleinere' modellen.
Ik heb hem meteen in de store laten activeren en heb er daarna het e.e.a. op gezet om de indruk te wekken dat ik hem al had voordat ik op vakantie ging. Je gaat toch niet van alles wat je bij je hebt de aankoopbonnen mee nemen op vakantie. Maar ik heb geen douane gezien toen ik Nederland binnen kwam dus ik heb sowieso geen probleem gehad en dus ook geen invoerbelasting betaald.
Uiteindelijk heb ik €687,- betaald voor een 64GB/3G versie incl. een smartcover. Dat kost hier €866,- bij elkaar. Dus ....
Nee klopt maar als je een transfer (vanuit de USA) hebt, en er een label uit de USA aan je koffer hangt, dan ben je de !@#. Heb dat zelf ook gehad namelijk je kan je koffer open maken, had niets gekocht of zo daar in NYC.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:46:
[...]

Hoeft niet aan de extensie te liggen. MP4, mits gecodeerd met H.264, is de juiste extensie. Maar als de resolutie te groot is voor de iPad (> 1024 x 768) speelt'ie hem ook niet af.
Incorrect, een grotere resolutie dan 1024*768 speelt hij wel af. Hij speelt tot zover af, totdat hij het niet meer aankan (dus een té grote resolutie kan niet, maar een grotere kan makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:51:
[...]

Je gaat toch niet van alles wat je bij je hebt de aankoopbonnen mee nemen op vakantie.
Haha wie zegt dat dan dat je die mee zou moeten nemen? Maar ze hadden er om kunnen vragen en dan is het aan jou om aan te tonen dat hij uit NL komt.

[ Voor 6% gewijzigd door timwijn op 13-07-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:59
Exirion schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Er is zelfs een app die RAW kan bewerken, maar dat schijnt zo traag te zijn dat het nauwelijks nuttig is.
Nut zal het inderdaad niet veel hebben. Maar zolang ik het later met m'n laptop kan bewerken vind ik het prima. :)
chrisO schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Foto's worden niet ge-downscaled, fotos in RAW formaat worden ook opgeslagen evenals filmpjes. ( tijdens het importeren ( wanneer je de camera aansluit op de connection kit of de SD-kaart in de connectionkit stop ) mag je zelf kiezen welke foto's worden gekopieerd. Je iPad word gewoon gebruikt als opslag disk.
Ok, hartstikke bedankt! Maar ik neem aan dat ik, ondanks dat de iPad als opslag disk fungeert, de 'normale' foto's wel gewoon kan bekijken op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 17:52
Weet iemand toevallig een manier om de iTunes concerten ,die je via de iTunes festival kunt bekijken, op te slaan? Er zijn een aantal optredens die ik graag meerdere keren zou willen bekijken, maar het is alleen mogelijk om live te kijken.. als er een internetverbinding actief is..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Schizo007nl schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 07:17:
Weet iemand toevallig een manier om de iTunes concerten ,die je via de iTunes festival kunt bekijken, op te slaan? Er zijn een aantal optredens die ik graag meerdere keren zou willen bekijken, maar het is alleen mogelijk om live te kijken.. als er een internetverbinding actief is..
Je kan toch gewoon previous gigs kijken in de app, weliswaar heb je daar een internetverbinding voor npdig, maar je hoeft niet alles live te kijken toch? Gister nog een stukje adele teruggekeken, wat kan die goed zingen zeg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:39
Koploper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:42:
[...]

Ok, hartstikke bedankt! Maar ik neem aan dat ik, ondanks dat de iPad als opslag disk fungeert, de 'normale' foto's wel gewoon kan bekijken op de iPad?
Ik fotografeer in raw (nef, nikon), deze kan ik zoals eerder al gezegd is importeren op de ipad en gewoon bekijken. Wil ik ze exporteren naar bv picasa dan worden ze omgezet naar jpg. Originelen blijven intact.

Ik zet ze met Ifile over van de ipad naar de pc

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Voor het werk dat ik ga doen moet ik veel lezen. Voornamelijk .doc, .ppt en .pdf bestanden. Ik ben vrij principieel tegen veel uitprinten. Lees nu vooral achter m'n computer, maar vind het niet ideaal, want zo zit je aan een werkplek vast en vind op een computerscherm niet echt lekker lezen. Bovendien kan ik in .pdfjes dan niet markeren en aantekeningen maken. Dus documenten waarin ik veel zit te strepen en schrijven print ik n altijd uit, ook als ik bv. in de trein bezig wil.
Nu lijkt een iPad mij de ideale oplossing hiervoor. Je bent mobiel en je hoeft niet te printen. (Daarnaast is een iPad natuurlijk een schitterend apparaat met vele andere mogelijkheden die ik zal gaan gebruiken). Ik zit alleen met de vraag hoe hier praktisch invulling aan te geven...

Ik wil:
- .docs kunnen lezen en editten (incl. wijzigingen tracken zoals in Word)
- .ppts kunnen lezen en editten
- .pdfs kunnen lezen en erin kunnen markeren en aantekeningen maken

1) Hoe krijg je de gewenste documenten van je computer naar de iPad?
- Dropbox
- Mail
- Alternatieven?

2) Met welk app openen?
a. DOC en PPT:
- Pages voor .doc, kan ik daar 'Track Changes' doen?
- Keynote voor .ppt
- Office Plus
- QuickOffice
Mensen met ervaringen of alternatieven?
b. PDF
- Goodreader
- iAnnotate
Mensen met ervaringen of alternatieven?

3) Hoe is de wisselwerking tussen Dropbox en apps als Pages, Office Plus of Goodreader?
Als ik vanuit Dropbox open en bewerk met bv. Pages (bewerken of opmerkingen) of iAnnotate (markeren en bijschrijven), wordt dit dan weer in de Dropbox opgeslagen en bijgewerkt in de sync?

Ben benieuwd naar de ervaringen van de Tweakers hier...
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.