Verwijderd

Net mijn eerste korte race weekend er op zitten, in Montréal.
Hamilton @McLaren | Professional

Kwalificatie: Droog weer, 5de tijd gereden. 2 penalties (1 zelf veroorzaakt, 1 keer aangereden)
Race: Regen. Vanaf 24ste plaats gestart, dus een hoop verkeer voor me in de eerste bocht.. Een brede lijn gepakt en twee auto's verschalkt, maar werd in de tweede bocht aangereden door een HRT. Voorvleugel beschadigd. Na een achttal ronden zat ik achter mijn teammaat Button, met een Sauber voor ons. Op het rechte stuk van Start/Finish zaten wij allebei in de spray van de Sauber, terwijl ik linksom Button probeerde in te halen. Die probeer hetzelfde op Kobayashi, dus ik zat in een niet zo lekkere sandwich tussen Button en de muur :( Voorvleugel er af, en natuurlijk een hele ronde rijden om in de pits te komen - en dus teruggezakt naar P22. In de pits intermediates gemonteerd, om hopelijk nog wat andere wagens in te halen. De eerste ronden wat plaatsen gewonnen, maar daarna gingen de anderen ook intermediates monteren en was ik mijn voordeeltje kwijt. Niet veel later crashte iemand van de kopgroep en kwam de Safety-Car naar buiten. Ideaal voor mij dus. Na de herstart nog wat plaatsen gepakt (met het nodige contact, gelukkig zonder penalties) en uiteindelijk net in de punten over de finish gereden.

Heb echt op het puntje van mijn bureaustoel gezeten, vette race :9~ . Hoop pech, maar de SC kwam me wel goed uit _/-\o_

Enige minpuntje dat ik opgemerkt heb: De combinatie van een AI die nogal vroeg remt en spray in een regen sessie, levert geheid kop-staart botsingen op. Ik rij nogal agressief, rij echte regen lijnen en leg mijn rempunten redelijk laat, dus als de AI zo vroeg gaat remmen terwijl ik hun spray zit, rijd ik er nogal vaak achterop :+

@Bo3r: Goed voorbeeld inderdaad!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:40:
Net mijn eerste korte race weekend er op zitten, in Montréal.
Hamilton @McLaren | Professional

Race: Regen.
dus ik zat in een niet zo lekkere sandwich tussen Button en de muur :(
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat het niet realistisch is ;)

Vincere Per Belli

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Leuk verhaaltje om te lezen!

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

peeth schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:29:
[...]

lol inderdaad ja :D Da's wel heel geinig/toevallig :)

Verwijderd

peeth schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:29:
[...]
Inderdaad :P

(Voor de lezers die niet actief F1 kijken, mijn crash was bijna exact hetzelfde als in Montreal dit jaar, ook in de regen, met ook Button en Hamilton in de hoofdrol. Kijk: YouTube: F1 2011 Canada Lewis Hamilton & Jenson Button Crash - YouTube)
d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 14:44 ]

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Tleilaxu schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:21:
[...]

Dit ervaar ik 100% andersom.
In F1 2010 kon ik het uitbreken van de auto niet corrigeren. Het leek een soort binaire actie, als je ging dan stond je ook achterstevoren.
In F1 2011 kun je eindelijk blijven corrigeren, waardoor je soms al driftend de bocht door gaat. Niet sneller, maar wel leuk 8)
F1 2010, flink onderstuur, rem indrukken en vasthouden tot je neus weer rechtuit staat en vervolgens rem loslaten, iedere keer weer opnieuw, voelde ook niet natuurlijk aan.

Ik kon ook alleen op het grind / gras of eenmaal in de slip de wielen blokkeren (met abs en alle andere hulpmiddelen uit), dat is in 2011 ook wel even anders, zonder ABS aan is het amper te doen.

Dat driften lukt inderdaad prima in 2011, maar ik heb toch regelmatig dat voor mij zonder reden de achterkant uitbreekt en ik er echt helemaal niks meer aan kan doen.

Al krijg ik steeds meer de indruk dat het met instellingen te maken heeft, het lijk wel of er een soort dood punt in de bediening zit (pedalen / stuur), soms heb ik echt het gevoel alsof ik met een toetsenbord rij.

Ik maak gebruik van een Logitech Driving Force Pro, ondertussen ook niet meer de nieuwste.

• kami88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09-2023
Iemand een idee of je het schade model ergens kan instellen?
Regelmatig vliegt mijn voorvleugel er wel af, maar bij zware crashes is er nauwelijks schade? :s

Verwijderd

kami88 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:01:
Iemand een idee of je het schade model ergens kan instellen?
Regelmatig vliegt mijn voorvleugel er wel af, maar bij zware crashes is er nauwelijks schade? :s
Je hebt twee instellingen:
- "Visual only" -> Krasjes op sidepods etc
- "Full" -> Nou ja, lijkt me duidelijk.

Feit is dat zelfs op "Full" je voorvleugels en wielen het soms overleven bij een absurd zware crash.

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:07:
[...]

Feit is dat zelfs op "Full" je voorvleugels en wielen het soms overleven bij een absurd zware crash.
Dat vindt ik wel één van de min puntjes, persoonlijk ben ik fan van iets meer realisme, dus dat als je elkaar een beetje aanraakt je auto al kapot is, of dat je in ieder geval moet pitten. Nu heb ik soms het gevoel dat ik in de bots auto's zit.

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Nactive schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:11:
[...]

Dat vindt ik wel één van de min puntjes, persoonlijk ben ik fan van iets meer realisme, dus dat als je elkaar een beetje aanraakt je auto al kapot is, of dat je in ieder geval moet pitten. Nu heb ik soms het gevoel dat ik in de bots auto's zit.
hier zijn ook mods voor.
als je op PC speelt iig
http://www.racedepartment.com/f1-2011-game/

Verwijderd

Net een "Red flag - Race stopped" gehad :D

Di Resta liet mij weinig ruimte, dus ik knal in de muur. Maldonado rijdt achter op me in, gevolgd door Rosberg en eigenlijk alle auto's daar achter. Wat een bende 8)7

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:28:
Net een "Red flag - Race stopped" gehad :D

Di Resta liet mij weinig ruimte, dus ik knal in de muur. Maldonado rijdt achter op me in, gevolgd door Rosberg en eigenlijk alle auto's daar achter. Wat een bende 8)7
Wat cool :D En hoe gaat dat dan verder? Als je zelf niet uitvalt en er komt een rode vlag, zit je dan 20 minuten te wachten op start/finish?

Screenshots van de mayhem? :)

[ Voor 4% gewijzigd door AzzKickah op 29-09-2011 16:36 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Hoe maak je een offline-account aan bij deze F1 2011? Want krijg dat maar niet voor elkaar? Kan nou dus helemaal niet saven fzo.. (zit op een pc zonder internet verbinding, pas verhuist ;-))

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Verwijderd

AzzKickah schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:36:
[...]
Wat cool :D En hoe gaat dat dan verder? Als je zelf niet uitvalt en er komt een rode vlag, zit je dan 20 minuten te wachten op start/finish?

Screenshots van de mayhem? :)
Nee, je hoeft niet te wachten gelukkig :P Je krijgt zo'n menu als bij een fatale crash, maar dan zegt hij
"Race was stopped because of a red flag. There was a crash in sector 3 involving cars 4, 6, 9, 15, 18...

Click "resume racing" to continue the race. The restart will be done at the Start/Finish with cars in the current order."

(ofzoiets)

Heb geen screenshot gemaakt :F
Gynnad schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:51:
Hoe maak je een offline-account aan bij deze F1 2011? Want krijg dat maar niet voor elkaar? Kan nou dus helemaal niet saven fzo.. (zit op een pc zonder internet verbinding, pas verhuist ;-))
Deze guide is voor 2010, methode is hetzelfde voor 2011.
http://filenetworks.blogs...w-to-fix-save-issues.html

Verwijderd

U vraagt, wij draaien.

Rode vlag @ Monaco: YouTube: F1 2011 | Monaco | Red Flag | 1 Lap - YouTube

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
met het stuur tussen de tanden als 6e gekwalificeerd op Melbourne, in een Williams. Dan keihard knokken met Alonso en Schumacher om eindelijk, na de pitstops op P3 aan te belanden. dan stampen, stampen stampen met fuelmixuture op 3 om het gat naar Webber dicht te rijden en om binnen een seconde te komen om DRS te kunnen gebruiken op het rechte stuk....... en dan, met nog maar een gat van 0,6 boem, lekke band in de op een na laatste bocht voor het rechte eind. pfff maar geeft niet, vlakbij de pits en nog 8 ronde te gaan. dussss snel naar binnen, nieuwe banden en naar buiten. terug op P12. meteen de volgende bocht Massa aanpakken, ooohh oeps, banden koud, neus weg en een drivetrough penalty wegens onsportsmen like behavior. wel een safety car eindelijk...... Maar race naar de klote, shirt en handen nat van het zweet en verontruste buren door mijn scheldkanonade.

mooi spel F1 2011

• Caes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 00:11
udybees schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:47:
met het stuur tussen de tanden als 6e gekwalificeerd op Melbourne, in een Williams. Dan keihard knokken met Alonso en Schumacher om eindelijk, na de pitstops op P3 aan te belanden. dan stampen, stampen stampen met fuelmixuture op 3 om het gat naar Webber dicht te rijden en om binnen een seconde te komen om DRS te kunnen gebruiken op het rechte stuk....... en dan, met nog maar een gat van 0,6 boem, lekke band in de op een na laatste bocht voor het rechte eind. pfff maar geeft niet, vlakbij de pits en nog 8 ronde te gaan. dussss snel naar binnen, nieuwe banden en naar buiten. terug op P12. meteen de volgende bocht Massa aanpakken, ooohh oeps, banden koud, neus weg en een drivetrough penalty wegens onsportsmen like behavior. wel een safety car eindelijk...... Maar race naar de klote, shirt en handen nat van het zweet en verontruste buren door mijn scheldkanonade.

mooi spel F1 2011
P3 met een Williams is niet realistisch, dus terecht :+

Heb zelf ook vaak dat ik doorweekt achter het stuur vandaan kom, ´t is hier dan ook wel een paar graadjes warmer dan NL maar toch... Het zijn intensieve sessies.

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:52
wat een gvd kutspel is dit zeg. Telkens als ik op de helft van de race ben begint het kutspel te haperen met framerates waardoor ik op het gras/grind beland. Echt elke keer. Weet iemand wat er aan de hand is?

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
champion16 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:45:
wat een gvd kutspel is dit zeg. Telkens als ik op de helft van de race ben begint het kutspel te haperen met framerates waardoor ik op het gras/grind beland. Echt elke keer. Weet iemand wat er aan de hand is?
Zal niet aan het spel liggen maar aan je hard/software...

Verwijderd

Tipje: vergeet DRS niet uit te zetten voor Eau Rouge, anders beland je in een verschrikkelijke crash :+

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

ApOE schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:56:
[...]
Zal niet aan het spel liggen maar aan je hard/software...
:Y hij zal extra geheugen in z'n ps3 moeten bouwen.

I served in a company of heroes.

Verwijderd

Ik heb net géén nieuwe vleugel gekregen tijdens mijn pit-stop 8)7

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 20:32
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:36:
Tipje: vergeet DRS niet uit te zetten voor Eau Rouge, anders beland je in een verschrikkelijke crash :+
:7

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
champion16 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:45:
Probeer dit eens: http://community.codemasters.com/forum/6881803-post1.html
Vooral punt 6
Deze uitleg gaat over F1 2010, maar zou ook helpen voor F1 2011

• Tokkes
  • Laatst online: 12-12-2022
Man, als die safety car uitrijdt doet de temperatuur van je banden een free-fall en het lukt me niet om ze warm te krijgen, laat staan houden. Als de SC dan binnenrijdt zijn ze plotseling weer in de optimal temperature-range.

Trouwens, hoe komt het dat de banden na een pitstop altijd koud zijn? Komen die niet uit tyre-blankets?

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:36:
Hij kan met DRS open in time-trial, maar dan is ie ontzettend tricky. Sta daar overigens nu 39e (Hoogie2004) op de PC leaderboard. Echter is de top 25 allemaal cheaters, want die rijden onder d 1:32

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:40:
[...]
Hij kan met DRS open in time-trial, maar dan is ie ontzettend tricky. Sta daar overigens nu 39e (Hoogie2004) op de PC leaderboard. Echter is de top 25 allemaal cheaters, want die rijden onder d 1:32
Ik rij (voorlopig nog) met toestenbord, dus dan haal ik de bocht niet met DRS. Met mijn stuurtje waarschijnlijk wel .

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Grrrrrr savegame bug op de pc.......

Ken weer opnieuw beginnen :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

rgarretsen schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:03:
Grrrrrr savegame bug op de pc.......

Ken weer opnieuw beginnen :-
Daar is een fix voor, iets met renamen van files... moet je even googelen of racedepartment en de codemasters forums even checken. Geloof dat het misschien ook wel in dit topic ergens staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Tokkes schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:56:
Man, als die safety car uitrijdt doet de temperatuur van je banden een free-fall en het lukt me niet om ze warm te krijgen, laat staan houden. Als de SC dan binnenrijdt zijn ze plotseling weer in de optimal temperature-range.

Trouwens, hoe komt het dat de banden na een pitstop altijd koud zijn? Komen die niet uit tyre-blankets?
Noop, ik kan me herinneren dat dit verboden is sinds een paar seizoenen. Maar kan ik mis hebben...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:51
freddyathlon schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 06:52:
[...]

Noop, ik kan me herinneren dat dit verboden is sinds een paar seizoenen. Maar kan ik mis hebben...
Dit zou inderdaad verboden worden maar is toch al snel weer gecancelt(voor de regels überhaupt van kracht werden) omdat teams en coureurs het te gevaarlijk vonden... Enige verschil is dat je bij aanvang van de race reeds een parade lap gedaan hebt, daardoor zijn de banden bij de start warmer dan bij een pit stop...

Heb het idee dat ze bij FP en kwali wel gelijk warm zijn als je de pits uitrijdt maar in theorie zouden ze daar andere bandenspanning kunnen gebruiken waardoor hij sneller op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Eergister de trainingsessie op Maleisië in een Force India als P2 beeindigd.
In de laatste 5 min. was er een dusdanig droge lijn dat ik met option bandjes de baan nog een keer op gegaan ben en er nog een tweede tijd uitgeknald heb.
Toch wel leuk dat de top jongens even binnen bleven. :)

Tot nu toe vind 2011 een hele verbetering ten opzichte van 2010.
Met name qua besturing.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
freddyathlon schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 06:52:
[...]

Nah, ik dacht dat het vorig jaar geband is geweest, maar dit jaar staan de teams toch altijd mooi op de grid met blankets rond de banden. Anyway, het feit dat het lijkt alsof de baan vol ligt met ijs achter de SC (in het opzicht van temperatuur en bijgevolg ook de grip :p) is toch maar iets brak. Serieus, de SC rijdt buiten, BAM, banden krijgen blauwe kleur in het status-schermpje op m'n HUD en ik mag burnouts doen en snel van links naar rechts gaan en hard remmen zoveel ik wil, ik krijg die krengen niet terug groen zolang de SC de race leidt.

Gisteren in de FP van Silverstone mezelf langs de kant gezet en beginnen donuts te trekken. Zolang je fuel mix op 1 of 2 staat kan je motor het volhouden denk ik, zet hem op mix 3 en je motor ontploft na een korte tijd. Intussentijd wel de achterbanden op de HUD oranje en niet lang erna rood doen kleuren, engineer aan het klagen over blisters en dat de banden te warm werden (no shit Sherlock?) maar ik bleef vrolijk verder doen... tot ik m'n mix op 3 zette voor meer power op de baan te krijgen, om te zien of ik de banden nog sneller kapot kreeg. Na een donut of 7 - 8 opeens "BANG", session over (na de 50-tal die ik al had gedaan met mix 1). Motor opgeblazen. Engineer zei niets over een warme motor of het feit dat ik "fresh air" moest zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Tokkes op 30-09-2011 11:21 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
Weet je zeker dat het niet je versnellingsbak is die plofte? dat heb ik al een paar keer gehad mbv donuts, je hoort een soort van bang en de wielen staan in 1 keer stil, een soort gearbox lock-up.
Anyway bandenwarmers zijn nooit geband geweest, was wel de bedoeling maar was alweer teruggedraait voordat de regels van kracht werden zoals hierboven al werd opgemerkt.
Vind het spel overigens wel steeds leuker worden, erger me alleen wel aan de starts en sommige langzame punten op de baan, je moet heeeel gedoseerd gasgeven (alle assists uit), het lijkt wel analoog met de trigger, een klein stukje teveel gas en de motor gaat helemaal los in de toeren, heel iets minder en je hebt weer te weinig gas open.
en vind de auto nog steeds iets te 'tail-happy', iets te veel overstuur, ongeacht wat je aanpast in de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donuts met een F1 wagen :F

Die van Raikkönen toen hij kampioen werd, was anders wel geweldig. Is Iceman voor de eerste keer in zijn leven eens enthousiast om een overwinning, krijgt hij meteen een boete voor zijn donut :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
Ik vind het spel tot nu toe maar matig. Ben in Turkije, race met een Logitech Driving Force Pro maar heb nog steeds het idee dat ik last heb van input lag.. ik kan met de AI op legend niet boven de 18e plaats komen in qualificatie (ik rij in een Williams) terwijl ik in de race wel 8e kan worden doordat iedereen zo traag rijdt in de eerste ronde. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik vermaak me erg met F1 2011 op de PS3.

Gisteren Valencia gedaan, maar dan vallen toch wel de haperingen op en de lage FPS.

Daarna Silverstone gedaan in de regen. Ook lage FPS maar loopt al beter dan Valencia.
Ik begrijp het niet waarom op de PS3 dit niet goed voor elkaar is.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Knul schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:43:
Ik vind het spel tot nu toe maar matig. Ben in Turkije, race met een Logitech Driving Force Pro maar heb nog steeds het idee dat ik last heb van input lag.. ik kan met de AI op legend niet boven de 18e plaats komen in qualificatie (ik rij in een Williams) terwijl ik in de race wel 8e kan worden doordat iedereen zo traag rijdt in de eerste ronde. Jammer.
Heb je het geluid op Software staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Laatst online: 20:28
Waarschijnlijk heeft iedereen die problemen heeft met z'n stuur hier al gekeken;
http://community.codemast...heel-settings-thread.html
Hopelijk kunnen jullie het oplossen.

Het is in iedergeval heel anders dan bij F1 2010. De settings van 2010 overnemen heeft geen zin (heb 't al geprobeerd) het lijkt wel contra te werken, zoals ook bij CM Forum aangegeven is.

Gister de game installed en lang beziggeweest met het stuurje goed in te stellen. Nu in grote lijnen wel tevreden maar er moet nog wel aan ge-fintuned worden.

Wat ik wel raar vond was dat de game automatisch alle grafische settings op Low zet.
Alles handmatig op High gezet en de performance is gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:18:

Die van Raikkönen toen hij kampioen werd, was anders wel geweldig. Is Iceman voor de eerste keer in zijn leven eens enthousiast om een overwinning, krijgt hij meteen een boete voor zijn donut :X
Donuts zijn niet illegaal rijdens een GP weekend, mits je het op een veilig punt doet en niet óp de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Hoogie2004 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:49:
[...]

Heb je het geluid op Software staan?
Dat zou zomaar kunnen, hoezo? (kan het nu niet controleren) Is dat de veroorzaker van de input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

freddyathlon schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:11:
Ik vermaak me erg met F1 2011 op de PS3.

Gisteren Valencia gedaan, maar dan vallen toch wel de haperingen op en de lage FPS.

Daarna Silverstone gedaan in de regen. Ook lage FPS maar loopt al beter dan Valencia.
Ik begrijp het niet waarom op de PS3 dit niet goed voor elkaar is.
dat zijn drama circuits voor de ps3, ik hoop echt dat er een goede patch komt, want de graphics zijn echt zwaar minder ivt een xbox en pc

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Knul schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:29:
[...]

Dat zou zomaar kunnen, hoezo? (kan het nu niet controleren) Is dat de veroorzaker van de input lag?
Nee, dat zou het juist moeten verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:18:

ach, ik had me al wel langs de kant gezet (per ongeluk :p) en ik dacht, ik rij nu al 20 laps op dezelfde set primes (op Silverstone) en was pas "van de klif gevallen", laat ik eens zien wat er nodig is om die F1-kar te slopen zonder aanrijdingen :p
HarryDeCowboy schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:09:
Weet je zeker dat het niet je versnellingsbak is die plofte? dat heb ik al een paar keer gehad mbv donuts, je hoort een soort van bang en de wielen staan in 1 keer stil, een soort gearbox lock-up.
Anyway bandenwarmers zijn nooit geband geweest, was wel de bedoeling maar was alweer teruggedraait voordat de regels van kracht werden zoals hierboven al werd opgemerkt.
Vind het spel overigens wel steeds leuker worden, erger me alleen wel aan de starts en sommige langzame punten op de baan, je moet heeeel gedoseerd gasgeven (alle assists uit), het lijkt wel analoog met de trigger, een klein stukje teveel gas en de motor gaat helemaal los in de toeren, heel iets minder en je hebt weer te weinig gas open.
en vind de auto nog steeds iets te 'tail-happy', iets te veel overstuur, ongeacht wat je aanpast in de setup.
tbh weet ik het niet meer wat het juist was, ik ging maar uit dat het de motor was aangezien ik nog maar 1 keer m'n vitessen FUBAR heb gekregen, en dat was toen het spel m'n settings had gereset zodat de middelste pedaal van de G27-set terug de rem was, en niet het "koppelingspedaal" (voor zover je het zo kan noemen als je er niet mee (ont)koppelt :p). Volgas uit de pit in Valencia, wil aanremmen voor T1 en automatisch begin ik terug te schakelen - BANG! session over, kthxbai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kami88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:07:
[...]

Waar juist kan je dit instellen (op de pc)? Bij driving assists?
Ik vond nergens deze optie, ofwel mis ik iets..

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 22:46
kami88 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:10:
[...]

Thx!
onder realism voor dat je naar track gaat en mischien ook onder my F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarryDeCowboy schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:26:
[...]
Donuts zijn niet illegaal rijdens een GP weekend, mits je het op een veilig punt doet en niet óp de baan.
Raikkönen deed het in zijn outlap midden op de piste geloof ik. Moet de beelden nog eens zoeken...
kami88 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:10:
[...]

Thx!
Helemaal in het begin van je race weekend, als je moeilijkheid van AI kiest en zo. Je hebt AMATEUR, PROFESSIONAL etc etc, maar je hebt ook CUSTOM, onder dat menu kun je het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Quootjes van toen:

"While heading into the pits Raikkonen executed a quick burnout – such things are normally forbidden, the governing body would be wise to leave Raikkonen alone on the breach of protocol."

"Met nog drie races te gaan behoort een eerste wereldtitel nog steeds tot de mogelijkheden en dat beseft Raïkkönen zelf ook. Zelden zagen we ‘The Iceman’ zo blij na een zege. Bij gebrek aan een ererondje op het 7 kilometer lange circuit schudde de Fin zelfs een ‘donut’ uit zijn mouw net voor het binnenrijden van de pits."

Dat was dus in de hairpin na start-finish want daarna moesten ze de pits in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Misschien dat mensen hier wat aan hebben?

http://www.racedepartment...-read-before-posting.html

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik ga naar race 10 maar heb nog geen regendruppel gezien
(wet van Murphy natuurlijk).

De setting staat wel op dynamic want heb soms wel eens 43% kans op regen...

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

nils7 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:32:

Ik al meerdere keren in seizoen 1 van mijn career;

Maleisie, Duitsland, Hongarije en Monza.

De safetycar heb ik dan bijna nog nooit gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericjooo schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:50:
Quootjes van toen:

"While heading into the pits Raikkonen executed a quick burnout – such things are normally forbidden, the governing body would be wise to leave Raikkonen alone on the breach of protocol."

"Met nog drie races te gaan behoort een eerste wereldtitel nog steeds tot de mogelijkheden en dat beseft Raïkkönen zelf ook. Zelden zagen we ‘The Iceman’ zo blij na een zege. Bij gebrek aan een ererondje op het 7 kilometer lange circuit schudde de Fin zelfs een ‘donut’ uit zijn mouw net voor het binnenrijden van de pits."

Dat was dus in de hairpin na start-finish want daarna moesten ze de pits in.
Thanks voor de aanvulling d:)b Moet de beelden nog maar eens opzoeken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Knul schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:43:
Kan heel goed kloppen die input lag indien je de default setting gebruikt waarbij de steering deadzone op 20% staan... Dit betekent dat je de eerste 20% van de stuur beweging niet stuurt, en daarna ineens heel erg. Ik heb hem zelf op 2% staan, hoe beter je stuurtje, hoe lager het getal.

Mbt ai, net als in het echt rijden coureurs tijdens de kwalificatie sneller dan tijdens de race. Je moet ook oppassen met koude banden in de eerste ronde (zet traction control maar eens uit). Daarnaast gaan ze later iets harder rijden en bij een 20% race kom je ze dan toch weer tegen. Overigens zelf begonnen in een Lotus nu :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
sdk1985 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:41:
[...]

Kan heel goed kloppen die input lag indien je de default setting gebruikt waarbij de steering deadzone op 20% staan... Dit betekent dat je de eerste 20% van de stuur beweging niet stuurt, en daarna ineens heel erg. Ik heb hem zelf op 2% staan, hoe beter je stuurtje, hoe lager het getal.

Mbt ai, net als in het echt rijden coureurs tijdens de kwalificatie sneller dan tijdens de race. Je moet ook oppassen met koude banden in de eerste ronde (zet traction control maar eens af). Daarnaast gaan ze later iets harder rijden en bij een 20% race kom je ze dan toch weer tegen. Overigens zelf begonnen in een Lotus nu :+ .
Heb stearing deadzone op 0% staan, maar heb nog een soort vaag vermoeden van input lag. Als ik mijn stuurtje draai duurt het gewoon even (een paar milliseconden?) voordat het stuur in de game draait. Het is lastig om op deze manier bochten in te schatten. Ik rij ook altijd 20% races, en ik kan ze dan wel voor blijven door defensief kers te gebruiken op sommige stukken :). Het is overigens logisch dat ze bij de kwalificatie harder rijden; daar mag je onbeperkt DRS gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Knul schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:42:
[...]

Heb stearing deadzone op 0% staan, maar heb nog een soort vaag vermoeden van input lag. Als ik mijn stuurtje draai duurt het gewoon even (een paar milliseconden?) voordat het stuur in de game draait. Het is lastig om op deze manier bochten in te schatten. Ik rij ook altijd 20% races, en ik kan ze dan wel voor blijven door defensief kers te gebruiken op sommige stukken :). Het is overigens logisch dat ze bij de kwalificatie harder rijden; daar mag je onbeperkt DRS gebruiken :)
O dat is raar. Maar je kunt het in de cockpitview makkelijk checken...

Wellicht overbodige vraag maar wat voor framerate heb je? Ik probeer het altijd rond de 60 te houden dmv details settings.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Knul schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:42:
[...]

Heb stearing deadzone op 0% staan, maar heb nog een soort vaag vermoeden van input lag. Als ik mijn stuurtje draai duurt het gewoon even (een paar milliseconden?) voordat het stuur in de game draait. Het is lastig om op deze manier bochten in te schatten.
mogelijke oplossingen: Vsync afzetten, zorgen dat geluid op "Software" (of "Hardware") staat ipv Rapture, en bij Controls -> Override Device Type: Steering Wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caes
nils7 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:32:

Lucky you :) Heb zelf nog geen regenrace gehad maar wel vaak stevige regen tijdens de vrije training.
Met alle hulpjes uit is dat zo lastig rijden.

Tijdens de race kom haal ik trouwens altijd plaats 19 in een virgin. Altijd voor HRT & Lotus maar nooit hoger :'(
Zou wel fijn zijn om eens een uitvaller te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb tot nu toe (ben bij race 12 ofzo) op 1 race na elke race wel 1 sessie in het water gehad. Alleen monaco was 100% droog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ik heb ook om de race wel een natte sessie, en al 4 of 5 natte races gehad oid.

Snap overigens niet wat er aan de hand is bij mij, heb pas in race 18 voor het eerst een soort van failure gehad(DRS werkte tijdelijk niet meer), heb 5 SC's gehad waar ik de rest er bijna niet over hoor(en daarvan waren er 4 ook echt niet door mij veroorzaakt) en heb inmiddels op Legend 4 overwinningen op rij in de Williams in mijn eerste seizoen spelend met een controller... Dat hadden er makkelijk 6 op rij kunnen zijn aangezien ik in Hongarije twee keer spinde in de laatste ronde en in Singapore de pitstraat mistte toen ik 20 seconde voor lag en vervolgens de super softs totaal van de "cliff" afgevallen waren en ik 4 keer in één ronde spinde...

Ligt dit aan de ontwikkelingen of ben ik de enige die zo makkelijk wint op legend?

Voor de rest nog wel steeds dikke lol met het spel hoor, super verslavend, heb nu alleen wel een contract van McLaren op zak en dus ben benieuwd wat er volgend jaar gaat gebeuren. Hoop dat het niet te saai wordt...

Hoe zit het trouwens met het ontwikkelen van teams, wordt bij de contracten heel mooi gesproken over hun ontwikkelingen voor de volgende seizoenen maar is dit vooral ter ondersteuning van het "verhaal" of gebeurd dit ook daadwerkelijk. En hoe zit dat als je jaren bij hetzelfde team blijft en men de auto volledig op jou aanpast? Kan Virgin dan na 3 jaar redelijk meekomen? Of is het gewoon elk jaar weer vanaf 0(2011 niveau) beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caes
Ik had een engine blow up in de eerste vrije training van het seizoen :). meteen een motor afgeschreven :P verder niet veel bijzonders 2 tyre punctures. Ben ook pas bij Race 4.
Snap niet hoe je op Legend zo makkelijk kan winnen. Zit zelf of Professional en kom zo rond plaats 18 in de race. Ik rij wel Virgin. Dat ding is echt traag... en ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
sdk1985 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 00:01:
[...]

O dat is raar. Maar je kunt het in de cockpitview makkelijk checken...

Wellicht overbodige vraag maar wat voor framerate heb je? Ik probeer het altijd rond de 60 te houden dmv details settings.
Zat op 54 fps in de benchmark, maar daar heeft het niets mee te maken lijkt me. Ik zal morgen de bovenstaande tips proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Caes schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:29:
Ik had een engine blow up in de eerste vrije training van het seizoen :). meteen een motor afgeschreven :P verder niet veel bijzonders 2 tyre punctures. Ben ook pas bij Race 4.
Snap niet hoe je op Legend zo makkelijk kan winnen. Zit zelf of Professional en kom zo rond plaats 18 in de race. Ik rij wel Virgin. Dat ding is echt traag... en ik ook :P
Ik rij ook op prof (AI) maar ik leid wel het kampioenschap met 72 punten voorsprong :) in de Force India

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Rctworld schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:30:
Hoe zit het trouwens met het ontwikkelen van teams, wordt bij de contracten heel mooi gesproken over hun ontwikkelingen voor de volgende seizoenen maar is dit vooral ter ondersteuning van het "verhaal" of gebeurd dit ook daadwerkelijk. En hoe zit dat als je jaren bij hetzelfde team blijft en men de auto volledig op jou aanpast? Kan Virgin dan na 3 jaar redelijk meekomen? Of is het gewoon elk jaar weer vanaf 0(2011 niveau) beginnen?
Ondertussen zitten Ferrari, McLaren, Mercedes, Renault en RBR ook niet stil hoor :)

Misschien binnen een paar jaar een F1 Challenge '99-'02'10 - '14 van CodeMasters? Dan is dat "meerdere seizoenen" ding nog wat geloofwaardig, kunnen driver changes en rule changes geïmplementeerd worden, etc etc (en dan kunnen we met de V6'jes rijden, hooray... NOT). Maar ze moeten natuurlijk wel eerst gewoon eens met een f1 game van zo'n goede kwaliteit op de proppen komen dat niet 50% van de posts op hun forum (doubles genegeerd) over negatieve aspecten gaan. Kritiek zal er altijd zijn, maar er zijn toch teveel dingen meegenomen uit 2010 die beter achterwege gelaten waren geweest. En dat je geen hele seizoenen gewoon je vering op 11-11 moet zetten en zo de train to victory neemt. :p

En waarom blijft die SC rondjes rijden nadat alles is opgeruimd? Echt, alles was van de baan, al 2 laps lang, blijft de SC vrolijk doorrijden, 4 laps lang. Zorg dan tenminste dat er nog debris op de baan ligt waar je moet tussendoor manoeuvreren? Rij je erdoor, kans op puncture. Net als in't echt.

[ Voor 49% gewijzigd door Tokkes op 02-10-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caes
nils7 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:33:
[...]

Ik rij ook op prof (AI) maar ik leid wel het kampioenschap met 72 punten voorsprong :) in de Force India
Force India dat is al geen Virgin meer :9
Verder zal dat dus je 2e sezoen zijn niet? Dus heb je al wat meer oefenrondjes gedaan ;)

Verder toch erg netjes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Caes schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:02:
[...]

Verder zal dat dus je 2e sezoen zijn niet? Dus heb je al wat meer oefenrondjes gedaan ;)

Je kan bij je eerste seizoen toch echt al voor de force india kiezen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Convoy

g44p

Iemand enig idee wat ik kan doen als mijn vip-pass niet werkt? Heb een ps3 versie gekocht (gesealed) maar zodra ik de code invoer zegt ie dat ie al ingebruik is of onjuist is.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Caes schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:29:
Ligt ook aan of je tyre simulation aan of uit hebt staan. Als je het uit hebt staan ga je zo 3 seconde per rondje sneller. Ik heb het aan staan en rij met AI op prof in de Force India en het is nog best lastig dan (speel op PS3 met controller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

freekweb schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:17:
Iemand enig idee wat ik kan doen als mijn vip-pass niet werkt? Heb een ps3 versie gekocht (gesealed) maar zodra ik de code invoer zegt ie dat ie al ingebruik is of onjuist is.... 8)7
Contact opnemen met Ubisoft.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Convoy

g44p

Fietsbel schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:33:
[...]

goeie! vanmiddag maar es ff doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:33:
[...]

Ubisoft? Ik zou Sony of Codemasters proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:34:
[...]

:D
Waarschijnlijk hebben ze bij Ubisoft dan idd zoiets van "lol whut?" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Tokkes schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:27:
[...]

En dat je geen hele seizoenen gewoon je vering op 11-11 moet zetten en zo de train to victory neemt. :p
Welke settings zijn dat eigenlijk die je dan op 11-11 moet zetten want bij suspension staan er vier instellingen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Phusebox schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:47:
[...]

Welke settings zijn dat eigenlijk die je dan op 11-11 moet zetten want bij suspension staan er vier instellingen.
Vering = springs. staat idd onder suspension, maar ride height staat bij mij eigenlijk altijd op 1-1, soms 2-2 maar nooit hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 10:12
Voor de mensen die ook niet kunnen inloggen op Games For Windows Live vanuit F12011 er zijn op dit moment problemen met de Xbox LIVE services. Zie ook Status van Xbox LIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:34:
[...]

:o haha lekkere wazige opmerking van me :F

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Caes schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 00:02:
[...]

Eerste seizoen... ben net WK geworden in Singapore al...

Regen rijden is een drama... of ik moet een keer met mn set up gaan spelen.

Ik kreeg helaas alleen aanbiedingen van teams waar ik in het begin al uit kon kiezen pas na mijn WK kon ik voor McLaren kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Ondanks de bugs, die er hopelijk snel uitgehaald worden, vermaak ik me kostelijk met deze game. Moest onlangs even terugdenken aan de periode waarin ik voor het eerst een F1 game speelde.
Die was even iets anders....

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Morgen schijnt er overigens een patch te komen voor pc en 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
even een kopietje van codemasters
Patch 1 - During the game submission process for F1 2011 the team continued to work on the game, refining, polishing and tweaking and those updates were included in the patch released as follows:

PS3 Status - Released

Xbox 360 Status - Patch has now passed submission, due for release at approx 9am GMT on 5th Oct.

PC Status - Patch has now passed submission, due for release at approx 10pm GMT on 4th Oct.

Patch 2 - The Dev team and QA are currently investigating a number of issues reported by players and trying to reproduce these in a test environment.
http://community.codemast...-10-11-a.html#post7212053

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch is daarnet over steam verspreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Linkin-Pin schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:44:
Ondanks de bugs, die er hopelijk snel uitgehaald worden, vermaak ik me kostelijk met deze game. Moest onlangs even terugdenken aan de periode waarin ik voor het eerst een F1 game speelde.

[video]

De ai is iig niet veel veranderd. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het best lastig vind

In het begin geprobeerd om het zonder abs en tc te doen... was geen succes.
dingen als banden, brandstof etc gewoon simulated, ai op pro

maar ik moet zwaar knokken voor men plekjes in de lotus.
waar ik me aan stoor is dat omdat ik redelijk goed punten pak, de eisen van het team onredelijk worden.
Ik bedoel dan, wat de neuk, p8 of beter, finish 6 of beter... als ze een wagen gaven die vooruit kwam ok... maar die lotus is traag als $+#+ door een trechter.
overigens heb ik nu nog steeds geen sc gezien (behalve aan het einde vd pitlaan) en zit nu in Nurburg...

en wat ook suf is, ik krijg een puncture in de laatste ronde, neem een flashback, en die puncture kwam niet meer terwijl men lijn hetzelfde was, dus die zijn nog steeds erg random volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een DSQ gehad omdat ik tegen die safety car reed :(

Linkin-Pin schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:44:

[video]

GAAF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:06:
Patch is daarnet over steam verspreid.
Hoe weet ik of ik die patch binnen heb?

Heb F1 2011 opgestart en geen melding gekregen ook in steam zelf vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Remco Tr schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:14:
[...]

Hoe weet ik of ik die patch binnen heb?

Heb F1 2011 opgestart en geen melding gekregen ook in steam zelf vind ik niks.
Via steam zou de game automatisch up-to-date moeten worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ben nu halverwege m'n eerste seizoen, races van 20% en nog altijd geen Safety Car, uitvallers, rode vlaggen of wat dan ook gezien (heel sporadisch een gele vlag). Aangezien de banden en benzine wel scaled zijn (dus dat de banden bij 100% race afstand na 10 rondjes gaar zijn, zijn die nu na 2 rondjes gaar) had ik gehoopt dat dat met uitvallers etc. ook wel zo zou zijn. Maar wie weet wat er nog kan gebeuren in de tweede helft van het seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander H op 06-10-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Sander H schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:07:
Ben nu halverwege m'n eerste seizoen, races van 20% en nog altijd geen Safety Car, uitvallers, rode vlaggen of wat dan ook gezien (heel sporadisch een gele vlag). Aangezien de banden en benzine wel scaled zijn (dus dat de banden bij 100% race afstand na 10 rondjes gaar zijn, zijn die nu na 2 rondjes gaar) had ik gehoopt dat dat met uitvallers etc. ook wel zo zou zijn. Maar wie weet wat er nog kan gebeuren in de tweede halft van het seizoen.
Ik heb 1 seizoen gereden en twee regenraces gehad waarvan 1 gewonnen en 1 dramatisch achteraan gekwalificeerd (nog wel 6 geworden)... dat was ook mijn enige race niet op het podium.
Ben WK geworden (al in Singapore)... met de AI op prof.
Net de eerste FP1 achter de rug in Melbourne (in een McLaren) en was al 3 sec sneller dan nummer 2... dan de AI maar op Legend straks :)

Ik zelf heb niet eens een gele vlag gezien in de race :( en met blauwe willen ze ook niet aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

We spreken je wel als je de settings op legend hebt staan :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Zo, heb nu net Singapore gehad en ben nu bij Japan. Toevallig :-)
Overigens nog steeds geen safetycar of rode vlaggen gezien.
Of staat de safetycar gewoon uit bij 20% career? In een singleplayer race namelijk wel een keer een SC kunnen veroorzaken, maar in de career races nog nooit gezien. Viel me ook op dat bij een SP race ik een optie heb: SC aan/uit. Deze kom ik bij de career settings niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ik nam ook aan dat het net als bij losse races is, dus vanaf 20% dat de SC aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Mensen die SC willen zien, veroorzaak zelf gewoon een ernstig ongeluk in de 1ste of 2de bocht van de race. Het is niet eens zo moeilijk om het te doen zonder zelf penalties te krijgen. Als het je goed lukt, dan komt de Safety Car tevoorschijnen ( heb ik zelf al een paar keer meegemaakt ( JA, IN CAREER), 1ste seizoen, 5de,6de en 10de race.). Als het je lukt om nog een erger ongeluk te maken, in de eerste bocht bijvoorbeeld, dan komt de rode vlag en wordt de race herstart. Zelfs in de 20% races.

Mijn punt is, het is niet zo moeilijk om zo'n situatie te veroorzaken, maar als je normaal rijdt dan zal het bijna nooit zomaar gebeuren ( wel een beetje jammer ja ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waar ik van F1 2010 geen genoeg kon krijgen heb ik het met 2011 na 2 weken al gehad. Vooral door de ontzettend saaie career mode en nog meer beukers online.
Volgend jaar geen betere career mode is voor mij een no-buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik vind vooral het verschil tussen de AI in prof en legend te hoog. Waar ik in prof met gemak van P18 naar P1 rijdt, kan ik bij Legend me niet hoger kwalificeren dan 18e, ongeacht de baan, en rijdt ik naar de 8e plek door de 1e ronde voluit te rijden en dan maar defensief te blokken en KERS te gebruiken. Daarnaast vind ik de eisen van Williams veel te hoog; kwalificeren als 12e, finishen als 9e? Ja, in een Williams zeker..

En op Monaco is de input lag gewoon duidelijk zichtbaar (ik gebruik cockpit view). Als ik de tunnel uit kom en de chicane inrijdt, duurt het te lang voordat hij naar rechts stuurt nadat ik links heb ingestuurd om de chicane in te komen. Ik kan de vertraging gewoon duidelijk zien :(

[ Voor 25% gewijzigd door Knul op 06-10-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Phusebox schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:34:
Waar ik van F1 2010 geen genoeg kon krijgen heb ik het met 2011 na 2 weken al gehad. Vooral door de ontzettend saaie career mode en nog meer beukers online.
Volgend jaar geen betere career mode is voor mij een no-buy.
Ik heb het juist andersom, F1 2010 na 3 career races weggelegd en F1 2011 inmiddels halverwege eerste seizoen. Ga zeker doorspelen tot ik bij een topteam wereldkampioen ben denk ik. Vooral omdat de ergste bugs uit 2010 (pitstops, neppe AI tijden etc.) nu weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander H schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:53:
[...]

Ik heb het juist andersom, F1 2010 na 3 career races weggelegd en F1 2011 inmiddels halverwege eerste seizoen. Ga zeker doorspelen tot ik bij een topteam wereldkampioen ben denk ik. Vooral omdat de ergste bugs uit 2010 (pitstops, neppe AI tijden etc.) nu weg zijn.
Neppe tijden zijn overduidelijk nog aanwezig, die worden nog steeds gefaked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Ja? Is me nog niet opgevallen dan, in 2010 kon je een paar rondjes achter iemand rijden en dan zijn tijd zien verspringen die 3 sec. sneller is dan de jouwe terwijl je vlak achter hem reed. Dat soort dingen ben ik nog niet tegengekomen nu. Alleen een bug in sommige wet weather sessions, waar de AI ineens droogweer tijden neerzet, maar dat gebeurt alleen als je return to garage doet ipv zelf naar de pits rijden, of als je de tijd doorspoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sander H schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:16:
Ja? Is me nog niet opgevallen dan, in 2010 kon je een paar rondjes achter iemand rijden en dan zijn tijd zien verspringen die 3 sec. sneller is dan de jouwe terwijl je vlak achter hem reed. Dat soort dingen ben ik nog niet tegengekomen nu. Alleen een bug in sommige wet weather sessions, waar de AI ineens droogweer tijden neerzet, maar dat gebeurt alleen als je return to garage doet ipv zelf naar de pits rijden, of als je de tijd doorspoelt.
Wat dacht je van mensen die niet op de baan zijn geweest maar wel een tijd neerzetten, die zie ik vrijwel elke race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Laatst online: 17-09 11:36
Zolang ze realistische tijden doen maakt het me eigenlijk geen bal uit dat de tijden niet de overeen komt met wat ze wel of niet op de baan doen tijdens Qual.

Is ook wel een beetje mieregeneuk, wie gaat er met een qual nu vlak erachter rijden, je wil toch vrij baan aangezien de AI totaal anders rijd dan een human.

Dat is wel iets wat irritant is, op het rechte stuk is alles en iedereen (AI) sneller dan Humans en je pakt ze makkelijk weer terug in de bochten. Hopelijk gaan ze hier nog wat aan tweaken.

Zorg altijd dat er niet iemand of vlak voor of te vlak achter me rijd zoals dat in het echt ook gebeurd, dus ik zie niet eens wat de rest doet :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Sander H schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:16:
Ah geen wonder dat ik 4 seconde langzamer was in de qually hahahah
Sander H schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:53:
[...]

Heb ik ook... 2010 was tenenkrommend... maar 2011 speelt redelijk goed weg!

[ Voor 27% gewijzigd door nils7 op 06-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rgarretsen schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:53:
Zolang ze realistische tijden doen maakt het me eigenlijk geen bal uit dat de tijden niet de overeen komt met wat ze wel of niet op de baan doen tijdens Qual.

Is ook wel een beetje mieregeneuk, wie gaat er met een qual nu vlak erachter rijden, je wil toch vrij baan aangezien de AI totaal anders rijd dan een human.

Dat is wel iets wat irritant is, op het rechte stuk is alles en iedereen (AI) sneller dan Humans en je pakt ze makkelijk weer terug in de bochten. Hopelijk gaan ze hier nog wat aan tweaken.

Zorg altijd dat er niet iemand of vlak voor of te vlak achter me rijd zoals dat in het echt ook gebeurd, dus ik zie niet eens wat de rest doet :)
Ik snap het ook niet, de AI in GP1 was volgens mij zelfs beter :S

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste