Gistermiddag en -avond de game gespeeld en echt geweldig, heb me in tijden niet zogoed vermaakt met een game. CM heeft wat mij betreft precies de goede balans gevonden tussen arcade en sim waarbij F1 2011 meer richting sim gaat dan arcade. De handling is stukken verbetert tov van F1 2010, je hebt nu echt het idee dat je controle over de auto hebt en je kunt over kerbs rijden zonder achterstevoren te eindigen. En het juiste type banden en hoe versleten ze zijn maakt echt een verschil. Timing is ook een stuk beter, je ziet nu tenminste wat het gat is tussen jou en de auto voor en achter je.
Heb nog niet zo heel veel tegen de AI geraced maar op het eerste gezicht lijken deze een stuk beter te presteren dan in F1 2010 en heb ik meer moeite om ze bij te houden. Dit weekend maar eens de career in duiken.
Grafisch is het geen GT5 en het grootste verschil met vorig jaar is dat het wat kleurrijker oogt, over F1 2010 hing een grauwe waas. Maar graphics vindt ik ook niet zo heel belangrijk, het gaat mij vooral om gameplay en dat lijkt dik voor elkaar.
Ook online is het erg tof. Deed gisteren een 20% race op een zonnig Monaco. Door een penalty moest ik starten vanaf de 14e plek maar na een drive through penalty, een pitstop waarbij ik per abuis regenbanden liet monteren

(je glijd echt alle kanten uit) en 2 keer de SC

, lag ik derde. 4 Ronden voor het einde opnieuw de SC en nadat deze naar binnen was gegaan, reden de 2 heren (of dames) elkaar in de muur en kon ik als eerste de finishlijn passeren.

Niet omdat ik zo vreselijk hard kan racen maar omdat ik wat voorzichtiger had gereden en de rest de muur interessanter vond dan het asfalt

. Én omdat de SC het veld weer bij elkaar brengt. Want het is tof dat de SC in het spel zit, hij voegt op deze manier ook echt wat toe aan het verloop van een race.
En ik lees her en der dat er problemen zijn met de framerate op de PS3 maar heb daar zelf nog niets van gemerkt. Nu heb ik wel een nagelnieuwe PS3 dus mss ligt het aan de versie?
Helaas zijn er nog wel de nodige issues, waarvan de setup bug wel de ergste is, en ik hoop dat CM dat snel verhelpt. De spectator mode kan me daarbij ook niet bekoren. Geen t-cam view en ik kan niet schakelen tussen wie ik volg. Daarbij lijkt hier de connectie niet goed, de auto's teleporteren over het circuit, terwijl ik bij het racen geen problemen heb.
Nu kun je een echt definitief oordeel over zo'n uitgebreide game eigenlijk pas vellen als je het wat langer hebt gespeeld, maar mijn eerste indruk is zeer positief. Ok, back to the track.
O ja, en racen in mijn nieuw aangeschafte Playseat voor mijn 37" LCD is zóóóóóóó vet