Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-10-2015
NoFearCreations schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:36:
Vandaag ook geinstalleerd, en het ziet er leuk uit, niet extreem strak, maar goed genoeg. Alleen met alle hulp uit, blijft ik het gevoel hebben dat de auto inhoud. Kan in elke bocht volgas houden, alleen de haakse bochten wil hij omgaan?
lijkt me ook niet juist. of wel staat je downforce telkens veel te hoog. Met mn Lotus is het toch telkens opletten geblazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Unbreukable schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:56:
Gebruik jij je game replays op zo'n zelfde manier als zo'n sfeer openhaard voor op tv? Zou het zelf nooit doen maar vind het wel cool. Die replay functies bij codemasters zijn altijd crap. In Dirt 3 vond ik het ook echt slecht dat ik max 30 seconden kon opslaan, als ik een cleane en snelle tijd op een stage zet of een perfecte anderhalve minuut durende gymkhana sessie heb gedaan wil ik dat wel helemaal kunnen terug kijken.
Haha, ja zo'n "sfeer openhaard" op TV is echt totaal met de haren getrokken imho. Zeker voor een groepje jonge twintigers die eigenlijk bijeenkomen om wat te gamen. Als we dan even pauze pakken (om te eten bv) gooi ik zo'n replay op, aangezien ik geen kabel/satteliet/digiTV-abonnement heb (Journaal kan ik op internet kijken, evenals m'n favoriete series/films) kan dat best. Als je dan eens een blik op die TV gooit en je ziet net zo'n inhaalmove met DRS op de pitstraight van Catalunya, of een gevecht tussen 2 wagens in de (voor)laatste ronde voor de eerste plek (online kan het er dan heftig aan toegaan :) ) , of die ubervette drift in DiRT... wel vet, als de cam niet verspringt. En tbh interessanter dan zo'n openhaard op je TV...

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

den_dolf schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

lijkt me ook niet juist. of wel staat je downforce telkens veel te hoog. Met mn Lotus is het toch telkens opletten geblazen...
Heb hem juist op iets minder downforce staan, en iets meer top speed. Dit is dan in de Red Bull Renault van Webber, had even snel een GP gedaan.

Ga zo beginnen aan een career, iemand tips voor een moeilijkheids graad, ben redelijk ervaren racen, geen F1, wel GTR Evo.

[ Voor 13% gewijzigd door NoFearCreations op 19-10-2011 16:26 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
NoFearCreations schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:24:
[...]

Heb hem juist op iets minder downforce staan, en iets meer top speed. Dit is dan in de Red Bull Renault van Webber, had even snel een GP gedaan.

Ga zo beginnen aan een career, iemand tips voor een moeilijkheids graad, ben redelijk ervaren racen, geen F1, wel GTR Evo.
Professional of zelfs Legend. Installeer ook even een AI mod, want de AI is standaard veel te voorzichtig en verdedigt niet zoals zou 'moeten'

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:27
Gewoon op Legend zetten. Professional is gewoon veel te makkelijk. Daarnaast is het ook niet leuk om met een Williams of Lotus alles te kunnen winnen..

Misschien moet je bij instellingen van de controls even die Override aanzetten op Steering Wheel. Misschien dat het dan beter is.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
Pff het spel is toch wel erg buggy. wanneer er een SC is wordt ik geregeld nog overtaken net bij de start van de SC.
In Singapore reed ik tegen een muurtje onder de SC. het spel resette me en ik kreeg een drivethrough penalty voor overtaking under SC... WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJVH schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:06:
Ik heb een fix gevonden voor het snelheidsafhankelijk sturen: Vink aan dat het spel je controllersettings mag overrulen.

De difficulty is trouwens wel een beetje apart, speel nu op Legend, kwalificatie word ik achtste, maar de race win ik... in een Williams op Valencia...
ik heb het even uitgetest met die controller instelling het stuurt inderdaad een stuk beter, dat snelheidsafhankelijk sturen is erg irritant, deze instelling veranderd compleet je manier van sturen.
het zit in de game bij controller instellings en dan aanvinken overide controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_dolf
Ik krijg mijn Force Feedback niet ingesteld. die staat echt altijd superzwaar in het spel. ik heb override controller aan staan. en de levels in game al 100 maal aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Hmmm.. ik zie net dat het spel al gereleased is.
Promotie lijkt veel minder te zijn dan bij F1-2010. Iemand enig idee hoe dat komt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

frankivo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:30:
Promotie lijkt veel minder te zijn dan bij F1-2010. Iemand enig idee hoe dat komt?
Ik denk omdat je oogkleppen op hebt gehad dan.
Is gewoon op TV en alles geweest hoor.. Regelmatig voorbij zien komen. Ook op internet wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:42
Heeft niemand last van het feit dat de AI niet pit in regenraces (op inters of full wets)? Gaat om de PS3 versie maar ik zag op het Codemasters forum dat dit hetzelfde is op de PC/XBOX versie..

Beetje jammer als je zelf 3 keer moet pitten tijdens een volledige race en de AI 0 keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
AzzKickah schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:14:
[...]

Ik denk omdat je oogkleppen op hebt gehad dan.
Is gewoon op TV en alles geweest hoor.. Regelmatig voorbij zien komen. Ook op internet wel.
Op zich zou dat nog kunnen kloppen (kijk niet of nauwelijks TV), maar vriend van me had het ook niet meegekregen. Vandaar...

Anyway, ik moet 'm maar eens proberen binnenkort.
Vorige blind gekocht, maar dat viel nogal tegen wat mij betreft. Eerst eens zien of deze beter bevalt voordat ik over ga tot aanschaf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

praktisch iedere bus abri hier op station hangt vol met f1 reclames

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
PH-JPS schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:03:
Heeft niemand last van het feit dat de AI niet pit in regenraces (op inters of full wets)? Gaat om de PS3 versie maar ik zag op het Codemasters forum dat dit hetzelfde is op de PC/XBOX versie..

Beetje jammer als je zelf 3 keer moet pitten tijdens een volledige race en de AI 0 keer...
Ik hoef zelf ook niet te pitten in ragenraces. Heb net Suzuka gewonnen in de regen, en ik kan prima de eindstreep halen zonder te hoeven pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkin-Pin
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
PH-JPS schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:03:

Je hoeft bij een regenrace ook niet de twee verschillende compounds te gebruiken dus pitten heeft geen zin tenzij je je banden naar de gallemiezen hebt gereden.

[ Voor 37% gewijzigd door Linkin-Pin op 26-10-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Wanneer kregen jullie eigenlijk contracten van de betere teams? Ik zit nu in India, rij bij Williams, sta 1e in het algemeen klassement ( op Legend, heb geluk dat iedere race iemand anders wint :P) maar de enige teams van wie ik een aanbod heb gekregen zijn Williams, Virgin, Lotus en Force India. Ik had gehoopt (verwacht) dat ik wel naar Renault of Mercedes zou kunnen nu.

... en mijn savefile is nu naar de kloten. Als ik een race laad, zie ik geen auto staan, en zodra ik de race start crasht F1.. Fijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Knul op 26-10-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
Knul schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:23:
Wanneer kregen jullie eigenlijk contracten van de betere teams? Ik zit nu in India, rij bij Williams, sta 1e in het algemeen klassement ( op Legend, heb geluk dat iedere race iemand anders wint :P) maar de enige teams van wie ik een aanbod heb gekregen zijn Williams, Virgin, Lotus en Force India. Ik had gehoopt (verwacht) dat ik wel naar Renault of Mercedes zou kunnen nu.

... en mijn savefile is nu naar de kloten. Als ik een race laad, zie ik geen auto staan, en zodra ik de race start crasht F1.. Fijn.
Ben zelf met een Force India op de 2e plaats in het kampioenschap aanbeland met nog 3 races te gaan en wiliams is idd ook het beste bod wat ik heb gehad. Misschien dat er na het seizoen of voor de laatste race nog een bod van de wat betere teams komt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel netjes op Legend, maar daar haal ik telkens de top 10 met een williams....

Wel heb ik ABS en Full TC aanstaan, zonder TC spin ik gewoon in ieder bochtje..., misschien wat noobish maar kom ;)

Ik vind het spel best wel okay maar zoals al eerder gelezen zijn er toch kansen gemist:
- Hot Lap in Q: wagens in hun out lap gaan pas aan de kant nadat ik er 3-4 seconden achter vast zit.
- Zelfde geld voor wagens tijdens het dubbelen, ook de snellere AI lijkt problemen te hebben met Jerommeke en andere slowpokes
- Bij een slechte start krijg ik meteen een penalty voor het ophouden van andere wagens, dit op een straight...?
- Als je in de bocht inhaalt en je hebt de binnenkant gaat de AI zelden naar buiten, hij blijft gewoon zijn lijn houden en ramt me er bijna af, waarna ik weer een penalty krijg.
- Ik moet men downforce hoger zetten, ook brake bias en alles aanpassen om op de baan te kunnen blijven. Bijgevolg moet ik een extra keer pitten gewoon om mee te kunnen..
- Ik heb na 2 seizoenen nog maar 1 uitvaller gehad (Vettel in Spa nadat hij me in de flank gepakt had heb ik zijn achterbanden maar eraf gereden) en nog geen enkele SC!
- Men savefile is al 2x corrupt geweest, makkelijk opgelost door een bestand te verwijderen, maar dan ook 2 races verloren, aangezien ik alle races op 50% rijd is dit weer 3 uur kwijt!
- Als ik met men voorvleugel nog maar een paaltje raak is die al stuk, maar met de achtervleugel kan ik aan 220 tegen een muur knallen zonder schade? Zelfs op realistic...
- Veel te weinig informatie, geen telemetrie,...
- In kwalificaties als ik van begin tot einde blijf rijden heb ik gewoon pole met een crappy tijd, als ik in de garage ga heeft opeens iedereen een toptijd zonder nog maar op de baan geweest te zijn?
- In Valencia reed ik keer op keer de snelste ronde maar heb ik een puncture gehad, moest ik pitten. Kwam ik eruit op 12 seconden van Hamilton, de ronde erna nog op 9 seconden. Die ronde rijd Hamilton de snelste ronde, maar heb ik hem wel bijna ingehaald? Die rondetijden zijn gewoon fake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:46:
Ik speel netjes op Legend, maar daar haal ik telkens de top 10 met een williams....

Wel heb ik ABS en Full TC aanstaan, zonder TC spin ik gewoon in ieder bochtje..., misschien wat noobish maar kom ;)

Ik vind het spel best wel okay maar zoals al eerder gelezen zijn er toch kansen gemist:
1 Hot Lap in Q: wagens in hun out lap gaan pas aan de kant nadat ik er 3-4 seconden achter vast zit.
2 Zelfde geld voor wagens tijdens het dubbelen, ook de snellere AI lijkt problemen te hebben met Jerommeke en andere slowpokes
3 Bij een slechte start krijg ik meteen een penalty voor het ophouden van andere wagens, dit op een straight...?
4 Als je in de bocht inhaalt en je hebt de binnenkant gaat de AI zelden naar buiten, hij blijft gewoon zijn lijn houden en ramt me er bijna af, waarna ik weer een penalty krijg.
5 Ik moet men downforce hoger zetten, ook brake bias en alles aanpassen om op de baan te kunnen blijven. Bijgevolg moet ik een extra keer pitten gewoon om mee te kunnen..
6 Ik heb na 2 seizoenen nog maar 1 uitvaller gehad (Vettel in Spa nadat hij me in de flank gepakt had heb ik zijn achterbanden maar eraf gereden) en nog geen enkele SC!
7 Men savefile is al 2x corrupt geweest, makkelijk opgelost door een bestand te verwijderen, maar dan ook 2 races verloren, aangezien ik alle races op 50% rijd is dit weer 3 uur kwijt!
8 Als ik met men voorvleugel nog maar een paaltje raak is die al stuk, maar met de achtervleugel kan ik aan 220 tegen een muur knallen zonder schade? Zelfs op realistic...
9 Veel te weinig informatie, geen telemetrie,...
10 In kwalificaties als ik van begin tot einde blijf rijden heb ik gewoon pole met een crappy tijd, als ik in de garage ga heeft opeens iedereen een toptijd zonder nog maar op de baan geweest te zijn?
11 In Valencia reed ik keer op keer de snelste ronde maar heb ik een puncture gehad, moest ik pitten. Kwam ik eruit op 12 seconden van Hamilton, de ronde erna nog op 9 seconden. Die ronde rijd Hamilton de snelste ronde, maar heb ik hem wel bijna ingehaald? Die rondetijden zijn gewoon fake?
Ik herken me in veel punten (heb ze voor het gemak even genummerd)

1: Klopt, extreem irritant, vooral omdat ze in de bocht de ideale lijn pakken

2: Klopt ook, ik had ooit een spannende race met Vettel op singapore (hij zat 6 ronden lang 0.3 sec achter mij) maar nadat hij een tijdje achter Trulli vast zat kon ik de race met 2 vingers in mn neus uitrijden

3: Hier heb ik nooit last van gehad, zodra ik in de 3 zit gooi ik KERS erin waarmee ik meestal aardig wat plekken win (heb manueel schakelen met tc uit, abs aan dus mss start ik daarom ook beter)

4: Niet heel veel last van, heb er meer last van dat de AI (Zelfs in een Lotus of Virgin) een dikke voorsprong neemt bij het uitacceleren van trage bochten

5: Ook geen last van, maar ik race ook met een stuurtje dus daar kan het ook aan liggen

6: Klopt, heb zelf een keer een SC veroorzaakt op Catalunya omdat ik die race anders niet kon halen.. Mensen spinnen zo af en toe wel eens (Button bij mij vooral het hele seizoen) zodat ze achteraan eindigen maar echte crashes heb ik nooit gezien

7: Welke file is dit? Mijn save file is ook corrupt en zou hem maar wat graag terug willen

8: Ook last van, extreem nep. Overigens vind ik dat de voorvleugel ook erg veel kan hebben.

9: Vind ik wel meevallen, maar ik had graag een lijn gezien die ik reed in bepaalde sectors. In Korea bijvoorbeeld, verloor ik 2 seconden in de 1e sector en ik had graag gezien waar dat aan lag.

10: Bij mij gaan ze wel op de baan maar alleen als ik in de garage zit. Verder rijdt er nooit iemand "mee" in de kwalificatie, ze staan allemaal op slowpoke modus.

11: Nog niet meegemaakt in de race, wel in de kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken de exacte naam van de file niet, maar bij je savegames staan 2 files, eentje met een 0 achter en een andere met een 1 achter. Je moet die met de 0 achter verwijderen en die met de 1 achter kopiëren en die vernoemen naar die met de 0.

De file is een combinate van letters en dan _1 en_0. Ik heb het gevonden op een forum, maar hier is alles m.b.t. games geblokkeerd dus ik kan het niet echt opzoeken. Als ik het niet vergeet zal ik het later toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
En ook dit keer laat Codemasters het afweten qua patches... Verwacht dat ze volgend jaar de hele F1 studio opdoeken want dit gaat nergens meer over.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:58:
Ik ken de exacte naam van de file niet, maar bij je savegames staan 2 files, eentje met een 0 achter en een andere met een 1 achter. Je moet die met de 0 achter verwijderen en die met de 1 achter kopiëren en die vernoemen naar die met de 0.

De file is een combinate van letters en dan _1 en_0. Ik heb het gevonden op een forum, maar hier is alles m.b.t. games geblokkeerd dus ik kan het niet echt opzoeken. Als ik het niet vergeet zal ik het later toevoegen.
Thanks, gevonden, is HIER te vinden. Eens kijken hoe ver ik word teruggezet.

Dat werkte niet.. Heb India maar geretired (jammer, stond pole maar ja) en nu doet hij het wel weer.

Laatste race van het seizoen, sta 1e in het algemeen klassement en Force India heeft haar aanbod teruggetrokken. Lijkt erop dat ik volgend jaar weer bij Williams zit :(.

Op het allerlaatst kwam Red Bull met een aanbod :) dus ben nu het teammaatje van Vettel.

[ Voor 18% gewijzigd door Knul op 28-10-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh spijtig, misschien werkt het enkel bij autosave :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Phusebox schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:58:
En ook dit keer laat Codemasters het afweten qua patches... Verwacht dat ze volgend jaar de hele F1 studio opdoeken want dit gaat nergens meer over.
Heb je Facebook? Op Codemasters Facebook staat dat de 2e patch in vergevorderd teststadium is en ze aankomende week bekend maken wanneer deze voor alle platformen komt en wat er veranderd is.

Ik hoop echt dat de SC vaker komt, dus meer crashes door AI.

Ben nu in 2e seizoen bezig met Mercedes, na eerste jaar Williams, maar vrijwel elke race is elke auto over de finish gekomen... Heb nog geen enkele SC gezien tot op nu. Ben nu bij Monaco aangekomen in S2. (PS3 heb ik)

[ Voor 23% gewijzigd door freddyathlon op 28-10-2011 15:22 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Knul schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:00:
[...]

Thanks, gevonden, is HIER te vinden. Eens kijken hoe ver ik word teruggezet.

Dat werkte niet.. Heb India maar geretired (jammer, stond pole maar ja) en nu doet hij het wel weer.

Laatste race van het seizoen, sta 1e in het algemeen klassement en Force India heeft haar aanbod teruggetrokken. Lijkt erop dat ik volgend jaar weer bij Williams zit :(.

Op het allerlaatst kwam Red Bull met een aanbod :) dus ben nu het teammaatje van Vettel.
Ik heb ergens in dit topic al gepost hoe je dat moet oplossen. Werkte bij mij goed alleen moest 2 races overnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Iemand ook een idee of het stof wat we vandaag IRL in india zagen in de game ook zichtbaar is?

[ Voor 3% gewijzigd door AtlAntA op 30-10-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
Gisteren maar een Madcatz MC2 Microcon Wheel Xbox 360 aangeschaft, maar wat is dat wennen met een stuur racen ipv controller. :X

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

hangen zelfs posters in de bushokjes en op het station.. :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

F1 2011 is dirt3 zonder modder (waarbij ik dir3 een van de beste off roaders vind).

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Twijfel nog steeds wat ik moet doen:

- PC upgraden en het spel op de PC spelen
- of lekker cheap via PS3 maar dan mindere graphics?

Heb het spel trouwens gisteren voor de 1e keer gezien op PS3 en het lijkt me toch mee te vallen? Of is het op PC dan zoveel spectaculairder qua graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Nadat ik kampioen was geworden in seizoen 1 met een virgin, beat ik in seizoen 2 het hele veld met 2 vingers in me neus? Komt dit door de sauber? rij in de gemiddelde kwalificatie trim 2,3 tot 3sec sneller. Ik ben al overgestapt om met de hardste band te kwalificeren en fuel mixture op 1. DRS en KERS niet gebruiken en dan ben ik nog 3 tot 5 tiende sneller. Ik geloof dat er iets niet goed zit.. En ja ik speel op legend.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door fynrd1 op 31-10-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

fynrd1 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:32:
Nadat ik kampioen was geworden in seizoen 1 met een virgin, beat ik in seizoen 2 het hele veld met 2 vingers in me neus? Komt dit door de sauber? rij in de gemiddelde kwalificatie trim 2,3 tot 3sec sneller. Ik ben al overgestapt om met de hardste band te kwalificeren en fuel mixture op 1. DRS en KERS niet gebruiken en dan ben ik nog 3 tot 5 tiende sneller. Ik geloof dat er iets niet goed zit.. En ja ik speel op legend.. 8)7
Dit staat ook in je sollicitatiebrief die je gisteren alvast op de bus hebt gedaan toch? :+
Naar welk team heb je hem gestuurd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

AzzKickah schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:41:
[...]

Dit staat ook in je sollicitatiebrief die je gisteren alvast op de bus hebt gedaan toch? :+
Naar welk team heb je hem gestuurd? :P
ja er komt waarschijnlijk een plekkie vrij bij ferrari :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:16
fynrd1 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:32:
Hulpmiddelen ook allemaal uit staan? ABS, TCS, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RedC schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:11:
Twijfel nog steeds wat ik moet doen:

- PC upgraden en het spel op de PC spelen
- of lekker cheap via PS3 maar dan mindere graphics?

Heb het spel trouwens gisteren voor de 1e keer gezien op PS3 en het lijkt me toch mee te vallen? Of is het op PC dan zoveel spectaculairder qua graphics?
Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal want ik speel alleen op m'n PS3, maar ik heb niet het idee dat ik erg veel mis. Tuurlijk, het zal er iets minder uitzien, maar de gameplay is dik in orde en dat is toch het belangrijkste in zo'n spel volgens mij.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:11
heb hem sinds gisteren op de PS3 gehaald aangezien ik ook pas sinds maandag een PS3 heb (heb al een gebannede 360 dus online wordt hem niet met de 360)

Ben wel benieuwd hoe het online/multiplayer is...en dan vooral met goede vrienden om een race te doen.
Wat me ook wel cool lijkt is om een seizoen te doen met goede vriend en dan samen in zelfde team te zitten, volgens mij wel een meerwaarde/uitdaging :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Heb f1 2011 nu al ruim een maand thuis liggen
maar ik krijg m'n stuurtje maar niet goed ingesteld in het spel. :'(

Het gaat om de pc versie in combinatie met een Logitech Momo Racing stuur

Ik wil/rij zonder force feedback.. maar dan stuurt het stuur onwijs licht.
bijwijze van spreken kun je sturen met je pink, je voelt totaal geen weerstand.
het stuur blijft ook gedraaid staan ipv terug naar 0 punt

Ik had in F1 2010 ook force feedback uit staan, maar dan voelde ik wel een contstante weerstand
je hebt echt het idee een stuur te draaien.. en stuur kwam na los laten weer terug in 0 positie.

Hoe krijg ik dit ook in 2011? Iemand die een oplossing weet?

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fox-Racing schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:22:

Ik had in F1 2010 ook force feedback uit staan, maar dan voelde ik wel een contstante weerstand
je hebt echt het idee een stuur te draaien.. en stuur kwam na los laten weer terug in 0 positie.

Ik heb dit probleem ook met de Logitech Driving GT Pro something....

Tot op heden geen oplossing ontdekt... :(

Met FFB aan stuurt het eerst een 10-tal graden zeeeer zwaar en meteen erna als een veertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Fox-Racing schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:22:

Volgens mij moet je in de software van je stuur iets aanvinken als 'Activate centering spring in non-Force Feedback games'. Of iets in die trant. Centering spring iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Informatie over de volgende patch (http://community.codemast...d-updated-02-11-11-a.html)
Game Improvements:
o A connectivity rating display has now been implemented for each player in an online session lobby. This appears as coloured bars (red, amber, green) to indicate the expected online performance of the player in the game session.
o More network bandwidth is now reserved for game-critical systems in online sessions. This may result in low-bandwidth users having their voice chat restricted to fewer players, but should result in a smoother online experience.

Strategy & Setup:
o Fixed 11/11 car setup bug.
o Fixed issue where your race strategy uses the same tyre compound three times in a row & the final set are worn.
o Fixed issue where wear-based punctures would occur too often.
o Fixed various issues with the race engineer speech logic.

AI:
o Fixed an issue where the AI run on Intermediates for too long.
o Fixed issue where AI cars would be too fast in the wet.
o Fixed an issue where AI vehicles pitted too often during dry, online races .
o The AI has been tuned on several circuits to provide smoother and faster driving.

Coop Championship:
o Fixed an issue with the save becoming corrupt / not able to invite the other player when playing long race weekends.
o Fixed an issue where AI difficulty was reset to “Amateur” level when resuming a Coop game.
o Fixed an issue with tyre wear in Practice/Qualifying not being carried over to Race.
o Fixed an issue with the penalties accrued in Practice/Qualifying not being applied to the Race.
o Fixed an issue with the Race Results where lapped AI are causing player to drop positions.

Online:
o Vote to Skip in Qualifying now requires 100% vote.
o Various Penalty system improvements have been made.
o Quick Race countdown timer is now set to 60 Seconds and no longer resets when a player joins the session.

Graphics & Performance:
o PS3 – Improved frame rate & performance.
o Xbox360 & PC - Numerous performance improvements have been made to increase frame rate and reduce stuttering.
o All Platforms – Numerous graphical improvements have been made.
o All Platforms – Fixed various issues to improve general game stability.

PC-specific:
o Fixed several functionality issues experienced when using DX11 cards.
o Fixed issue where users could hack specific files to increase car grip.

Other:
o Fixed a very infrequent issue where some sessions would be skipped over when progressing to the next session during a Long Race Weekend.
o Korea tyre compounds have been changed to those used in the 2011 race.
o Fixed an issue where in career where the "on the bounce" achievement was awarded after 11 race wins instead of 9.
o Fixed an issue where all users would be awarded the fastest lap XP and stat during some online races.
o Fixed an issue where driver's hands & head popped in a few frames late when switching cameras.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Nu nog een 'fix' dat de SC wat vaker de baan opkomt en er wat meer rijders uitvallen, zoals IRL. In bijna geen enkele echte race komt het hele veld aan de finish. In mijn F1 2011 rijdt ik wedstrijden op 20% in career. (Ik mis de 30% als in F1-2010). Elke wedstrijd komt iedereen aan de finish... Niet echt realistisch.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grafics op de PS3 zijn naar mijn mening dramatisch en niet te vergelijken met F1 2010.
Ik wacht nu de patch af, is deze niet naar wens (puur grafics), dan switch ik naar PC.
Weet iemand of rfactor beter is qua simulatie-gehalte & grafics?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben razend benieuwd, heb het spel al meer dan 3 weken niet meer aangeraakt ivm de belabberde performance

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:27:

Ben razend benieuwd, heb het spel al meer dan 3 weken niet meer aangeraakt ivm de belabberde performance
Idem hier!
En ik zit hier dan met een T500RS en het F1 Ferrari add on stuurtje... gelukkig werkt deze ook op PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
AzzKickah schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:27:
[...]

Volgens mij moet je in de software van je stuur iets aanvinken als 'Activate centering spring in non-Force Feedback games'. Of iets in die trant. Centering spring iig.
Super dat was hem.. _/-\o_

De centreer veer in je Logitech Software Profiler.

1 simpel vinkje :*)

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Fixed issue where AI cars would be too fast in the wet.
Dat zou mooi zijn. Als je in de pitbox wacht en het regent rijdt de rest rond alsof het droog is. Straks even uitgeprobeerd met Brazilië. De hele Q1 buiten gereden, en uiteindelijk met een goede ronde P1 gepakt en een tijd vastgehouden. Met nog 2 minuten te gaan duik ik de pitbox in... word ik 15e met heel veel achterstand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Fox-Racing schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:17:
[...]

Super dat was hem.. _/-\o_

De centreer veer in je Logitech Software Profiler.

1 simpel vinkje :*)
Ja die ja :P Mooi zo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:15

Vuvuzela

My spire is forming

Fietsbel schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:27:

Hier hetzelfde.. heb alleen training1 in Melbourne gereden en daarna het spel niet meer aangeraakt :X beetje alles of niets nu dus.. spannend :P

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

AtlAntA schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:09:
Iemand ook een idee of het stof wat we vandaag IRL in india zagen in de game ook zichtbaar is?
Nope, geen stof óf hoge kerbs... Maar wel een genot om te rijden die baan. Zo saai als ie op tv was, zo geweldig is ie in de game!

Prima game btw, maar enkele kleine foutjes blijven me storen. Zo rijd Heidfeld het hele seizoen en is Senna nergens te zien. Win je het kampioenschap krijg je geen nummer 1 op je wagen. In Brazilië stond ik op pole in de stromende regen en kwam moelijk van mijn plek af, krijg ik een penalty omdat ik iemand blok... In engeland vraag ik om bij de pistop de option eronder te zetten, krijg ik een f'ing regenband! 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door V3g3ta op 05-11-2011 21:49 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
V3g3ta schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:45:
[...]

Nope, geen stof óf hoge kerbs... Maar wel een genot om te rijden die baan. Zo saai als ie op tv was, zo geweldig is ie in de game!

Prima game btw, maar enkele kleine foutjes blijven me storen. Zo rijd Heidfeld het hele seizoen en is Senna nergens te zien. Win je het kampioenschap krijg je geen nummer 1 op je wagen. In Brazilië stond ik op pole in de stromende regen en kwam moelijk van mijn plek af, krijg ik een penalty omdat ik iemand blok... In engeland vraag ik om bij de pistop de option eronder te zetten, krijg ik een f'ing regenband! 8)7
Ben het met je eens over de baan in India. Die is echt leuk om te rijden!

Heb het spel sinds kort gekocht. Ik speelde eerst de gedownloade versie van rzr. Ik heb dit vooral gedaan vanwege de patches en online spelen. Ik had totaal geen ervaring met games for windows live maar ben er toch redelijk makkelijk in geslaagd om mijn oude save game over te zetten.

Als er iemand eens een keer (nu?) zin heeft in een race dan is mijn tag: AtlAntAF1

edit
Zijn er ook mogelijkheden om online een serieus potje te spelen? Wordt er bijna bij elke eerste bocht af gestuiterd. Zijn volgens mij alleen maar bangers die online spelen op een paar na. Net een potje gespeeld in australie zit ik vlak achter iemand gaat die banjo midden op het rechte stuk op de rem staan. Natuurlijk raak ik hem dan! Frustrerend hoor! :+

[ Voor 14% gewijzigd door AtlAntA op 07-11-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

V3g3ta schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:45:
[...]

Prima game btw, maar enkele kleine foutjes blijven me storen.

Zo rijd Heidfeld het hele seizoen en is Senna nergens te zien. Heeft met licenties te maken, is al in meerdere F1 sims voorgekomen, ook toen EA ze nog maakte

Win je het kampioenschap krijg je geen nummer 1 op je wagen. Ook weer licentiegebonden. Ze mogen de auto's gebruiken, alsmede de teams en coureurs zoals de situatie is in 2011. Daar jij 5 seizoenen rijdt in 2011, wordt dit niet aangepast. Het was leuk geweest, maar helaas mag en kan dit dus niet. Wie weet komt er ooit nog een challenge zoals EA destijds had, en kun je dan wel switchen. Maar denk van niet.

In Brazilië stond ik op pole in de stromende regen en kwam moelijk van mijn plek af, krijg ik een penalty omdat ik iemand blok... Ja, das gewoon stom, fout en klote

In engeland vraag ik om bij de pistop de option eronder te zetten, krijg ik een f'ing regenband! 8)7 Misschien per ongeluk ander knopje ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die banden bij een pitstop heb ik ook vaak last mee. Soms klik ik option aan terwijl ik al in de pitlane zit en dan nog neemt hij een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
Is het al bekend wanneer de patch komt? Ik heb hem laatst gekocht voor de Ps3 maar ik vind hem echt lelijk. Hopelijk komt er behoorlijk wat verbetering mee met de patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is die engineer irritant |:(

"You can now use DRS" - Joh, heb een ronde geleden al DRS gebruikt hoor.

"Jenson has a damaged front wing" - Ik rij al vijf laps tegen zijn achterkant geplakt, je hoeft het niet elke ronde die boodschap te herhalen

"Car in front has a puncture" - Oh, waarom rijdt hij dan twee ronden na de boodschap nog steeds voor me met vergelijkbare rondetijden?

"Safety car safety car" - Dat klopt, ik geniet al bijna twee ronden van het lekkere kontje van die SLS.

" *in sector 3* You're faster than Vettel in sector 2, try to pass him" - Heb 'm in sector 2 al ingehaald, natuurlijk ben ik dan sneller...

"The car in front is on the harder tyre, we might have an advantage here" - Als ik in een HRT rijdt, en Vettel op primes, ben ik echt in het voordeel.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
giganielsie schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:19:
Is het al bekend wanneer de patch komt? Ik heb hem laatst gekocht voor de Ps3 maar ik vind hem echt lelijk. Hopelijk komt er behoorlijk wat verbetering mee met de patch...
Van wat ik gelezen heb op het codemasters forum is de patch deze week uitgestuurd naar microsoft en Sony. Die gaan hem testen en als die goed is bevonden dan mag ie worden uitgebracht. Wordt de patch afgekeurd dan sturen ze hem terug naar codemasters en moeten ze de patch verbeteren/fixen en weer terug sturen. Mocht de patch wel worden goed gekeurd dan komt die waarschijnlijk binnen 2 weken uit.

http://community.codemast...356-patching-process.html

http://community.codemast...d-updated-09-11-11-a.html
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:07:
Wat is die engineer irritant |:(

"You can now use DRS" - Joh, heb een ronde geleden al DRS gebruikt hoor.

"Jenson has a damaged front wing" - Ik rij al vijf laps tegen zijn achterkant geplakt, je hoeft het niet elke ronde die boodschap te herhalen

"Car in front has a puncture" - Oh, waarom rijdt hij dan twee ronden na de boodschap nog steeds voor me met vergelijkbare rondetijden?

"Safety car safety car" - Dat klopt, ik geniet al bijna twee ronden van het lekkere kontje van die SLS.

" *in sector 3* You're faster than Vettel in sector 2, try to pass him" - Heb 'm in sector 2 al ingehaald, natuurlijk ben ik dan sneller...

"The car in front is on the harder tyre, we might have an advantage here" - Als ik in een HRT rijdt, en Vettel op primes, ben ik echt in het voordeel.

8)7
Je kan de praatgraagheid van de engineer instellen. Weet zo niet uit mijn hoofd in welk menu precies maar het heet: "Engineer Verbosity"

[ Voor 6% gewijzigd door AtlAntA op 09-11-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu weer met een corrupte savegame, dus die optie zal ik laters eens bekijken. Bedankt!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Wat ik vooral vreemd vindt in de game is dat ik aan het einde van het eerste seizoen 30 punten had gescoord met de Lotus en dat ik met moeite bij de laatste race een aanbieding van Sauber kreeg. Normaal zou een coureur die dat doet toch gelijk een aanbieding van een topteam krijgen of zie ik dat verkeerd?

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

30 punten, daarmee kom je bij een sub-team, zoals Sauber. Voor de topteams moet je wat meer punten halen.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

V3g3ta schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:51:
30 punten, daarmee kom je bij een sub-team, zoals Sauber. Voor de topteams moet je wat meer punten halen.
Ook 'vreemd';

In F1 2010 moest je halverwege seizoen aangeven wie je 'rivaal' zou zijn. Als je die aan eind van seizoen verslagen had, kreeg je een aanbieding bij dat team. Dus had jij in je Mercedes aan het eind Alonso verslagen, dan kreeg je een aanbieding van Ferrari.

Dit dacht ik dus ook. Alonso was mijn rivaal en na Abu Dhabi kon hij me al niet meer inhalen kwa punten. Dus ik vol verwachting van de aanbieding van Ferrari. En na het seizoen kon ik alleen maar mijn Mercedes contract verlengen of naar Lotus-Renault. Aangezien ik het 'saai' vind om bij Mercedes te blijven, ga ik het eens in de Renault proberen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

freddyathlon schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:00:
[...]

Ook 'vreemd';

In F1 2010 moest je halverwege seizoen aangeven wie je 'rivaal' zou zijn. Als je die aan eind van seizoen verslagen had, kreeg je een aanbieding bij dat team. Dus had jij in je Mercedes aan het eind Alonso verslagen, dan kreeg je een aanbieding van Ferrari.

Dit dacht ik dus ook. Alonso was mijn rivaal en na Abu Dhabi kon hij me al niet meer inhalen kwa punten. Dus ik vol verwachting van de aanbieding van Ferrari. En na het seizoen kon ik alleen maar mijn Mercedes contract verlengen of naar Lotus-Renault. Aangezien ik het 'saai' vind om bij Mercedes te blijven, ga ik het eens in de Renault proberen nu...
heeft met levels te maken geloof ik, kan zijn dat je teveel goals niet hebt gehaald en zo pas in het 5e seizoen kans maakt in een topteam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gemerkt dat als je met een team goed presteert, dat team ook een betere wagen aflevert het seizoen erna. Ik merk dat men maatje Rubens nu ipv altijd tussen plaats 16-18 rondhost nu netjes op de 12de plaats eindigt en zich ook rond 14 kwalificeert.

Ik heb dit in 2010 nooit zo gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:03:
Ik heb ook gemerkt dat als je met een team goed presteert, dat team ook een betere wagen aflevert het seizoen erna. Ik merk dat men maatje Rubens nu ipv altijd tussen plaats 16-18 rondhost nu netjes op de 12de plaats eindigt en zich ook rond 14 kwalificeert.

Ik heb dit in 2010 nooit zo gemerkt...
2011 heb ik nog niet echt gespeeld (ps3 :/) Maar in 2010 krijg je gedurende het seizoen updates voor je auto. Alles bij elkaar maken ze best wat verschil en als je bij je team blijft, hou je die updates volgens mij voor het volgend seizoen?

Verwijderd

Waar ik vroeger alleen maar time penalties kreeg, krijg ik nu constant drive-troughs? 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:50:
Waar ik vroeger alleen maar time penalties kreeg, krijg ik nu constant drive-troughs? 8)7
Naar mijn ervaring krijg je time penalties vaker naar het einde van de race toe, omdat er dan niet genoeg rondes (3?) over zijn om je drive-trough te doen. Ook hebben drive-throughs een diminishing return naar het einde toe, m.a.w. als je in de eerste ronde een drive-through hebt kom je uiteindelijk de back markers terug tegen en moet je daar weer voorbij. Als je over halfweg een drive-through krijgt dan komt je als topper maar net buiten of zelfs nog binnen de top 10 terecht..

Maar inderdaad, ik heb ook vaak van die drive-throughs :p een keer al meegemaakt omdat ik slecht wegkwam van de start........

• AtlAntA
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:04:
[...]

Naar mijn ervaring krijg je time penalties vaker naar het einde van de race toe, omdat er dan niet genoeg rondes (3?) over zijn om je drive-trough te doen. Ook hebben drive-throughs een diminishing return naar het einde toe, m.a.w. als je in de eerste ronde een drive-through hebt kom je uiteindelijk de back markers terug tegen en moet je daar weer voorbij. Als je over halfweg een drive-through krijgt dan komt je als topper maar net buiten of zelfs nog binnen de top 10 terecht..

Maar inderdaad, ik heb ook vaak van die drive-throughs :p een keer al meegemaakt omdat ik slecht wegkwam van de start........
Misschien dat jullie dan iets verkeerd doen of ik juist iets heel erg goed maar ik heb in anderhalf seizoen nog maar 1 keer een drive through gehad en dat was wegens het negeren van blauwe vlaggen. Wou Vettel beetje plagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flags&Rules stond per ongeluk op "Realistic", oeps :+

Nu op reduced 'gelukkig' allemaal weer time penalties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 2 is approved door MS en Sony, maandag komt hij beschikbaar:

http://community.codemast...d-updated-18-11-11-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
Nice update. Hoop echt dat de graphics op de ps3 een stuk beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
Was net bij Marina Bay. Jezus wat zijn die graphics daar slecht. ( XBOX ) heb me er in de game op andere circuits verder niet echt aan geergerd maar nu was het toch wel bar en bar slecht,

Ook het opruimen van de crashes gaat naar mijn mening af en toe nog te spoedig. Over de hele baan liggen stukjes carbon en er staat 1 auto stil zonder voor wielen, maar een SC ho maar....

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:33
Ik ben net met het spel begonnen, leuk dat je bij een minder team moet beginnen en je carrière moet opbouwen.
Maar ik loop tegen een gigantisch probleem aan. Ik kan het niveau van de A.I. niet aanpassen?! Ik ben begonnen met de 1e vrije training op melbounre en het leek mij slim om te zorgen dat ik ongeveer de ronde tijden van mijn team genoot kan rijden. Ik wil graag met het stuurtje zelf schakelen en zonder ABS of traction control rijden. Maar of ik nou Legend of Amateur kies in de eerste vrije training rijd de A.I. 1:30 iets wat ik nog niet haal. :S doe ik iets verkeerd of ben ik gewoon niet goed genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
cctl01 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:01:
Ik ben net met het spel begonnen, leuk dat je bij een minder team moet beginnen en je carrière moet opbouwen.
Maar ik loop tegen een gigantisch probleem aan. Ik kan het niveau van de A.I. niet aanpassen?! Ik ben begonnen met de 1e vrije training op melbounre en het leek mij slim om te zorgen dat ik ongeveer de ronde tijden van mijn team genoot kan rijden. Ik wil graag met het stuurtje zelf schakelen en zonder ABS of traction control rijden. Maar of ik nou Legend of Amateur kies in de eerste vrije training rijd de A.I. 1:30 iets wat ik nog niet haal. :S doe ik iets verkeerd of ben ik gewoon niet goed genoeg??
De AI is verre van perfect maar ik zie toch wel duidelijk een verschil tussen amateur en legend. Wel is dit verschil het meeste te merken tijdens de race zelf. De AI remt dan eerder en zachter. Vooral de eerste paar bochten is de AI extreem langzaam. Nou moet ik er wel even bij vermelden dat 1:30 ook niet echt snel is. Als ik het me goed herriner moet 1:18 te doen zijn met een snelle auto in quali setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

cctl01 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:01:
Zijn al je instellingen wel goed? Van je stuur.. Slecht ingestelde controllers doen al veel kwaad imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:33
Het is inmiddels gelukt om een stuk snellere ronden te rijden door de auto goed af te stellen. 16e geworden in de kwalificatie met een lotus 14 in de race. Apart dat de AI in p1 bijna het zelfde rijdt als bij kwalifikatie. Desondanks vind ik het een geweldig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

giganielsie schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:49:
Nice update. Hoop echt dat de graphics op de ps3 een stuk beter worden.
Valt mij nog wel tegen. Het hapert veel minder en lijkt vloeiender te lopen...

Volgens mij is de AI ook sneller, de eerste 1 of 2 ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
dat klinkt tegenstrijdig :?
eerst roep je dat het tegenvalt om vervolgens aan te geven dat het minder hapert/vloeiender te lopen ...dan is het toch beter? .. (of bedoel je dat het grafisch nog steeds niet mooier is maar nu minder/geen last meer hebt van haperingen)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:53
Is er toevallig ook al een update uit voor de pc versie. Ik heb namelijk heel vaak het probleem dat het spel tegen het einde van de race crashed. Na een tijdje word dit heel erg irritant en dan heb je geen zin meer om het spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Net getest op PS3. De framedrops zijn er nog wel.. maar over het algemeen wel iets hogere FPS denk ik. Voor de patch vond ik het in Brazilie alleen soepel net voor de laatste bocht voor het rechte stuk.. Nu na de patch zitten er meer vloeiende gedeeltes tussen maar halverwege bocht 3 kakt het bijvoorbeeld weer (te erg) in.

Een verbetering dus maar ze zijn er nog niet helemaal, 2010 liep volgens mij nog steeds beter dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm dat zou toch wel balen zijn..wil met maatje een co-op gaan doen, maar met framedrops is het af en toe echt behelpen... :)
Nouja vanavond maar eens updaten en eigen oordeeltje vellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

yonexfreak schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:21:
dat klinkt tegenstrijdig :?
eerst roep je dat het tegenvalt om vervolgens aan te geven dat het minder hapert/vloeiender te lopen ...dan is het toch beter? .. (of bedoel je dat het grafisch nog steeds niet mooier is maar nu minder/geen last meer hebt van haperingen)

:)
In quote op het bericht waar ik op reageerde, bedoel ik inderdaad dat de graphics niet mooier zijn geworden. Wel zijn de haperingen minder. Ze zijn er nog wel, af en toe, maar bijv. Monaco en Singapore zijn nu vloeiend te rijden ipv haperingen als er veel auto's op de baan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:59
yezoxant schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:30:
Is er toevallig ook al een update uit voor de pc versie.
http://community.codemast...v-1-2-download-links.html

asseblief: PC Patch v 1.2 download links

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Game improvements:

A connectivity rating display has now been implemented for each player in an online session lobby. This appears as coloured bars (red, amber, green) to indicate the expected online performance of the player in the game session
More network bandwidth is now reserved for game-critical systems in online sessions. This may result in low-bandwidth users having their voice chat restricted to fewer players, but should result in a smoother online experience

Strategy and set-up:

Fixed 11/11 car setup bug
Fixed issue where your race strategy uses the same tyre compound three times in a row and the final set are worn
Fixed issue where wear-based punctures would occur too often
Fixed various issues with the race engineer speech logic

AI:

Fixed an issue where the AI run on Intermediates for too long
Fixed issue where AI cars would be too fast in the wet
Fixed an issue where AI vehicles pitted too often during dry, online races
The AI has been tuned on several circuits to provide smoother and faster driving
Fixed issue where the AI's sector 1 times in Malaysia were too slow

Co-op championship:

Fixed an issue with the save becoming corrupt / not able to invite the other player when playing long race weekends
Fixed an issue where AI difficulty was reset to "Amateur" level when resuming a Co-op game
Fixed an issue with tyre wear in Practice/Qualifying not being carried over to Race
Fixed an issue with the penalties accrued in Practice/Qualifying not being applied to the Race
Fixed an issue with the Race Results where lapped AI are causing player to drop positions

Online:

Vote to Skip in Qualifying now requires 100 per cent vote
Various Penalty system improvements have been made
Quick Race countdown timer is now set to 60 seconds and no longer resets when a player joins the session
Fixed issue where host and client machines would report different qualification results during online games
Fixed an issue where online players would sometimes see other players or AI cars using the wrong tyres

Graphics and performance:
PS3 - Improved frame rate and performance
Xbox360 and PC - Numerous performance improvements have been made to increase frame rate and reduce stuttering
All Platforms - Numerous graphical improvements have been made
All Platforms - Fixed various issues to improve general game stability

PC-specific:
Fixed several functionality issues experienced when using DX11 cards
Fixed issue where users could hack specific files to increase car grip

Other:
Fixed a very infrequent issue where some sessions would be skipped over when progressing to the next session during a Long Race Weekend
Korea tyre compounds have been changed to those used in the 2011 race
Fixed an issue where in career where the "on the bounce" achievement was awarded after 11 race wins instead nine.
Fixed an issue where all users would be awarded the fastest lap XP and stat during some online races
Fixed an issue where driver's hands & head popped in a few frames late when switching cameras
Fixed issue where players were able to post extremely quick Time Trial times
Introduced option to have 30 per cent, 40 per cent and 75 per cent races

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
himlims_ schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:22:
Introduced option to have 30 per cent, 40 per cent and 75 per cent races
Woohoo, nu kan ie eindelijk sinds eind september weer eens terug in mijn Xbox. Zijn er nog mensen hier die online spelen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Phusebox schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:39:
[...]

Woohoo, nu kan ie eindelijk sinds eind september weer eens terug in mijn Xbox. Zijn er nog mensen hier die online spelen?
Juig maar niet te vroeg. Er zijn verscheidene nieuwe bugs geintroduceerd. Bijvoorbeeld dat je tijdens practice niet naar binnen kan komen en er weer uit rijden op dezelfde banden. Het systeem selecteerd automatisch je nieuwe banden terwijl je dat niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:46
En als je in maleisie in de 5 voor laatste bocht aan buitenkant over de cerb gaat ben je total loss. Omdat je voor vleugel blijft halen in de cerb :s

• AtlAntA
Remco Tr schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:55:
En als je in maleisie in de 5 voor laatste bocht aan buitenkant over de cerb gaat ben je total loss. Omdat je voor vleugel blijft halen in de cerb :s
Dat is een nieuwe. Heb het hele codemasters forum nagelezen en het schijnt dat het vaak gebeurt dat de autosave niet meer werkt op de PC ook schijnt het dat de game nogal vaak crashed op de PC. Heb het zelf npog niet geprobeerd maar de oplossing schijnt te zijn dat je een nieuwe career moet doen.. |:(

Verwijderd

AtlAntA schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:39:
[...]
Dat is een nieuwe. Heb het hele codemasters forum nagelezen en het schijnt dat het vaak gebeurt dat de autosave niet meer werkt op de PC ook schijnt het dat de game nogal vaak crashed op de PC.
Jup. Tot nu toe al acht keer een corrupte savegame gehad. Ben elke keer 1 of 2 races kwijtgeraakt in mijn career na het fixen van de savegame.

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 10:39

Noq

Heb deze game gekregen bij aankoop van de PlayStation3 en zal het vanavond eens gaan proberen. Zoals ik lees is het een pittige game vergeleken met andere racegames.

Hoe is het online? Veel activiteit en voelt het lekker snel aan of is het echt een realistisch, slow-paced racer?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Noq schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:00:
Heb deze game gekregen bij aankoop van de PlayStation3 en zal het vanavond eens gaan proberen. Zoals ik lees is het een pittige game vergeleken met andere racegames.

Hoe is het online? Veel activiteit en voelt het lekker snel aan of is het echt een realistisch, slow-paced racer?
Formule 1 slow-paced?

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 10:39

Noq

Bedoel gewoon of het een serieus spel is of dat het ook leuk is voor de 'Quick-match' types. Is het á la Forza of allemaal wat serieuzer? :)
(Sorry voor onduidelijkheid, maar weet niet goed hoe ik die verschillen uitleg tussen die games)

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
je kan dit spel zelf maken zoals je wilt, je kan alle assist aanzetten of alles uit.
Legend AI is op zich ook nog wel makkelijk te verslaan. Dit had in mijn optiek wel wat moeilijker gemogen.
Je kan nu races doen van 20% en korte race weekends dus echt quick match ook weer niet, maar het hoeft ook niet lang te duren

Xbone GT: sv3nnie

• Remco Tr
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 07:52:
[...]

Jup. Tot nu toe al acht keer een corrupte savegame gehad. Ben elke keer 1 of 2 races kwijtgeraakt in mijn career na het fixen van de savegame.
Bij mij slaat ie mn controls niet op dus elke keer van keyboard afhalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Remco Tr schreef op donderdag 24 november 2011 @ 18:55:
[...]

Bij mij slaat ie mn controls niet op dus elke keer van keyboard afhalen..
Als je nu eens probeert om de intro's te skippen met een knop op je controller in plaats van een toets op je toetsenbord. Dat moet je probleem verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
AtlAntA schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:44:
[...]

Als je nu eens probeert om de intro's te skippen met een knop op je controller in plaats van een toets op je toetsenbord. Dat moet je probleem verhelpen.
Helpt helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ALLE intro's bedoel ik dan he. Ook het scherm waar staat: "Press enter to continue"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Je hebt eerst die 3 intro's en dan komt scherm met press start blabla.

Hij reageerd niet tijdens die intro en ook niet bij dat start scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Gister na lange tijd weer even F1 2011 aangeslingerd aangezien er weer een GP werd verreden en ik even geen zin had om BF3 te spelen.

Helaas blijkt m'n save file corrupt ergo opnieuw beginnen. :(
De game eerst maar eens geupdate en vervolgens nu wel eens de tijd genomen om m'n stuurtje(DFP) goed in te stellen.

Dit keer ben ik bij Williams begonnen.
Omdat ik Rubens nog wel een seizoen gun was het bye bye Pastor en nog bedankt voor de sponsors. :>

Hierbij mijn verslag van een weekendje China.

De training begint al lekker met een typisch Nederlands weertje dus eerst maar even rond op de full wets.
Langzaamaan ontstaat er een droge lijn en dus de baan maar even op met de softs in de laatste 3 min.(flying lap) met een 5de tijd als resultaat.

Gelukkig verloopt de kwalificatie met beter weer en na al pole gepakt te hebben wil ik nog mijn tijd verbeteren.
Dus ik ga weer de baan op.
Ik ben lekker op stoom, sector 1 tijd net weer verbeterd en ben bezig aan een goede sector 2 als Di Resta voor me opdoemt.
Di Resta is bezig met zijn outlap en rijd dus langzamer.
Terwijl ik op Di Resta afstorm(DRS+KERS) die rechts rijd wil ik er links omheen alleen om te zien dat die klapkaffer op het laatste moment besluit om mij rechts te laten passeren.
Resulterend in een beschadigde voorvleugel en snelle rondetijd die naar de haaien is.
In diezelfde ronde geef ik Di Resta een tikje en een enkeltje omgeving. Niet sportief ik weet het maar het luchtte wel op. O-)
Goed "Grid Penalty", P11 it is.

Vanaf P11 maak ik bij de start en in de eerste drie bochten veel goed en kom op P4 de derde bocht uit achter Vettel.
Bocht 8 kom ik vervolgens een beetje klote uit en ga ik dus wijd in bocht 9.
Daardoor ziet blijkbaar Petrov zijn kans en drukt zijn neus naast mijn achterwielen resulterend in een spin aan zijn adres als ik instuur in bocht 10.
Terwijl Petrov het gras staat te bewonderen krijg ik een drive through aan m'n broek.
Ik besluit eerst door te rijden om een beetje afstand te krijgen op de rest van het veld alvorens ik de drive through doe.

Achteraf blijkt dat ik de drive through slecht gekozen heb aangezien ik de volgende ronde de pit in duik.
De ronde daarop even wat rustiger aan wetende dat straks het gros de pits in duikt.

Bandjes zijn nu warm dus we kunnen weer aan de bak.
Race het grote deel van het veld voorbij als zij in de pits staan en kom terecht tussen niemand minder dan vriend Petrov en Alonso, beide in hun outlap.
Omdat vriend Petrov nog koude bandjes heeft remt hij verschrikkelijk vroeg voor bocht 6.
Helaas heb ik dit te laat door en rijd ik een deel van m'n voorvleugel aan splinters op zijn achterwiel als ik hem probeer te ontwijken.
Petrov zal wel gelachen hebben want nu sta ik buiten de baan de omgeving te bewonderen. :F

Gelukkig valt de schade mee en na Schumi duik ik de baan weer op om hem een ronde later voor bocht 11 uit te remmen en zijn positie afhandig te maken.
De eerste achterblijvers doemen op, deze geven weinig oponthoud.
Petrov is ingehaald door Alonso en rijdt nu achter een groepje achterblijvers, hier maak ik dankbaar gebruik van door Petrov en 2 achterblijvers te passeren in bocht 6.
De volgende rondes rijd ik lekker vlot door en zit ik alweer achter Alonso, die ik vervolgens bij het aanremmen voor bocht 6 te grazen neem.
Volgende op het menu is Massa, welke ook wederom verschalkt wordt in bocht 6. :Y)

Ondertussen heb ik me dus terug gevochten naar P4 en begin ik te jagen op Button met nog 2 rondes te gaan.
De top 3 heeft aardig last van achterblijvers en ik loop al heel snel in, echter zijn mijn banden niet meer de beste en staak ik de jacht.

In de laatste ronde raas ik nog tussen twee achterblijvers door die elk aan een kant rijden op het lange rechte stuk na bocht 13, om uiteindelijk als 4de over de finish te rijden op iets meer dan een seconde van Button.

Ligt het aan mij of zijn de marbles beter te zien en te merken na de update.
Ook moet ik zeggen dat de AI ook nog steeds wel te wensen overlaat.

P.S.: sorry voor het lange verhaal O-) misschien iets voor een racereport topic??

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi verhaal Flexor!

Ik stap ook net uit mijn wagen...

Aangezien ik eens met het rode steigerende paard in Montréal op pad wou, heb ik gekozen voor de wagen van Massa, aangezien ik graag tegen Alonso wil vechten op de baan.

De kwalificatie begon al niet lekker door veel verkeer op de baan tijdens mijn eerste twee ronden, en een crash tijdens de beginnende regen op mijn slicks, verpestte het helemaal. Aangezien er in Q3 niet veel meer tijd meer over was voor een goede lap time, moest mijn laatste ronde - nu op intermediates - de ultieme lap worden. Dat werd het dus niet. P8 op de startgrid, achter Rosberg.

De weersvooruitzichten voor de race zagen er goed uit, dus koos ik voor de primes voor de start van de race. Ik had wat plaatsen goed te maken, dus hopelijk zou deze strategie me daar bij helpen.

Bij het doven van de vijf lichten, ging ik rond 80 km/h vol op de KERS in de hoop Rosberg nog te kunnen pakken voor bocht 2. Dat lukte niet helemaal, waardoor we samen bocht 3 in gingen, met Nico aan de buitenkant. Ik had gelukkig wat meer tractie en vloog langs Rosberg de bocht uit, op weg naar Schumacher. Na een iets te enthousiast genomen bocht 5, zat ik wel lekker dicht achter hem O-) . Ik probeerde een afwijkende lijn in bochten 7 en 8, waardoor ik met hogere snelheid de bocht uit kwam. De Mercedes had echter meer topsnelheid, dus een inhaalpoging voor bocht 9 en 10 zat er niet in. Alweer kwam ik de bocht lekker snel uit, en ik had hem in de hairpin te pakken :Y). Webber was in zicht op het rechte stuk, maar het duurde een paar laps voor ik hem te pakken had.

Een ronde later plots Safety Car op de baan, de Race Director kon me vertellen dat Glock vermoedelijk zijn Virgin in de Lotus van Trulli geboord had. Kwam voor mij goed uit, wilde net een pitstop gaan maken aangezien mijn primes aan gort waren. Ik was niet de enige met het idee, Webber volgde me de pits in. Ik kwam na hem uit mijn box omdat ik nog een nieuwe vleugel nodig had (na een zacht tikje tegen de Wall of Champions in het gevecht met Webber :$). Nadat de SC de baan had verlaten, even de motor opgeschroefd naar max, en vol gas langs Webber richting mijn teamgenoot. Na een rondenlang gevecht, had ik hem te grazen toen hij zich vergiste in bocht 1 en ik kon profiteren van zijn ruime bocht. Hamilton was het volgende slachtoffer die in bocht 15 buitenom kwam, waardoor ik hem in de Wall of Champions duwde. Safety Car.

Vettel en Button zaten voor mij al rondenlang in een hevig gevecht, waar ik na de SC van kon profiteren. Terwijl Vettel zijn DRS opende op jacht naar Button, schoof ik elke ronde langzaam steeds dichterbij bij het tweetal. Bij de tweede poging met DRS was het raak. Zij aan zij met Vettel de remzone van 14 in, maar uiteraard had ik de meeste ballen en na een zacht tikje van de muur was ik hem definitief voorbij. Twee ronden later zat ik achter de kont van Button, terwijl Vettel me langszij weer opzocht op het lange rechte stuk. Na een subtiel tikje aan zijn adres O-) , probeerde ik alles nog uit de kast te halen om in de laatste ronde nog voorbij Jenson te komen. Ik zat net binnen de 1 seconde om mijn vleugel plat te leggen, maar het mocht niet meer baten.

Al met al een vette race. Twee SC's waren mooi om te profiteren, en ook de strategie draaide hierdoor goed uit. Lekker gevochten met de kerels voor me. Vanavond nog eens zo'n race hopelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Jij ook een leuk verhaal WDD.
Ik ga weer ff een weekendje racen :)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 00:11
Heb het spel via Steam dus volgens mij automatisch geupdate.
Zag in het spel nu ook de optie voor 30% en 40% races. Zou dat ook in de update zitten. Wel relaxed.
Verder moet ik de medailles opnieuw halen voor de "time atack" leaderboards. Iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caes schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 01:49:
Heb het spel via Steam dus volgens mij automatisch geupdate.
Zag in het spel nu ook de optie voor 30% en 40% races. Zou dat ook in de update zitten. Wel relaxed.
Verder moet ik de medailles opnieuw halen voor de "time atack" leaderboards. Iemand last van?
Klopt deze afstanden heeft de patch weer toegevoegd en de leaderbords zijn gewiped ivm het oplossen van 11/11 setup bug in patch 2.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste