Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39
Wat is load dan? Gezien je temps in DN gok ik dat je het niet over Furmark had... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ik gebruik zelf Kombuster van MSI en daar loopt de temp op tot 67°C max. op 900/1400 dus.
Furmark heb ik verschillende dingen over gelezen, hoofdzakelijk dat het programma totaal niet representatief is t.o.v. temps tijdens zwaar gamen (het is meer een stress test), daarom gebruik ik het niet.
3Dmark 2011, kombuster en games komt de temp niet boven de 67°C uit, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het probleem is alleen dat elke game een andere belasting geeft en dat ook de zwaarte van je grafische instellingen invloed heeft op de temperatuur.

Met 1 of 2 games temperatuur testen kun je dus niet echt een betrouwbare uitspraak doen over de temps/stabiliteit/artifacts van je videokaart. Hierbij kan Furmark dus wel degelijk van nut zijn.
Alhoewel het idd zo is dat de continue belasting van Furmark in games niet snel geevenaard zal worden maar de pieken gedurende enige tijd ongetwijfeld soms wel.

Furmark geeft een soort bovengrens van wat de belasting maximaal kan zijn in games. Als het hiermee stable en zonder artifacts is weet je dat je in games waarschijnlijk nooit problemen zult tegenkomen.
Wel loop je door zo'n zware stresstest als Furmark wellicht eerder het riscio dat je je kaart molt maar in principe moet de kaart er tegen kunnen. :P

Verder is Kombuster gewoon Furmark maar dan licensed aan MSI.

[ Voor 38% gewijzigd door Help!!!! op 08-07-2011 13:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
t!n0 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 07:16:
Ik gebruik zelf Kombuster van MSI en daar loopt de temp op tot 67°C max. op 900/1400 dus.
Furmark heb ik verschillende dingen over gelezen, hoofdzakelijk dat het programma totaal niet representatief is t.o.v. temps tijdens zwaar gamen (het is meer een stress test), daarom gebruik ik het niet.
3Dmark 2011, kombuster en games komt de temp niet boven de 67°C uit, dus ik ben tevreden.
Hoeveel load op de gpu heb je bij kombuster, denk niet de volle 100%?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogast
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 12:05
Zoals je bij heel veel benchmarkers moet je een aantal keer, voor een lange tijd furmark runnen wil je een goede schatting kunnen maken voor de max temp. De VF3000A is niet zon grote verbetering als je de HAWK/Power edition van MSI neemt, de TFIII is ongeveer even groot. Ook is het zo dat het niet zeker compatible is omdat MSI een custom pcb gebruikt, om hun Millitary Class II components te gebruiken. Ik zou als je een custom cooler wilt gebruiken voor de goedkoopste XFX gaan, en daar dan de Accelero Xtreme Plus op zetten. Let wel op, dit is een 3 slot cooler, dus je moet wel genoeg ruimte ervoor hebben in je kast, maar voor deze slots krijg je letterlijk extreme lucht-koeling prestaties voor in de plaats. Deze cooler kan 250W aan TDP kwijt. GL met het uitzoeken van een cooler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
/\ /\

De stock koeler kan ook wel 250wat aan, maar omdat de pwm maar op 50% fan speed draait bij 100% load loopt de tempratuur nogal gouw op. zet je daarna de fan speed handmatig op 100% dan zie je de temp zo 20C zakken.

Hoop dat dit binnenkort aan te passen valt in RBE.

[ Voor 10% gewijzigd door jbkappirossi op 08-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik heb gewoon een custom fan profile aangemaakt in TriXX.
Net 20 min. Furmark gedraaid op 900/1400 stock voltage en de temp is daar onder load 74°C met de fan op 60% (fanspeed loopt automatisch op van 50°C 40% tot 70°C 60% en eventueel 80-110°C 70-100%.
Wordt dus wel ietsjes warmer dan tijdens duke nukem en kombuster, maar niet schrikbarend.
Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ik denk dat je toch iets anders doet, want een stock 6950 gaat richting de 95C furmark!!!!!!

zelf met de witcher 2 gaat mijn stock 6950 al rond de 86C

[ Voor 24% gewijzigd door jbkappirossi op 08-07-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik maak straks wel even een screenshot voor je. Hij is nu weer bezig.

Grr en nu besluit mijn vriendin om te gaan stofzuigen in de kamer...

Edit; Here ya go. Heb mem en core ietsje lager gezet omdat ik af en toe een driver fout kreeg op stock voltage bij het laden van TriXx. (Tijdens Furmark en games nergens last van)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.boonstra1/247.png
Dit is de temperatuur bij een kamer temperatuur van 21.5 °C.

[ Voor 86% gewijzigd door t!n0 op 08-07-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb even een vraagje want zoek me rot maar de leverancier geeft me ook geen antwoord.

Ik wil deze kast kopen: http://www.informatique.nl/451241/aerocool-vx-9-zwart.html

Past hierin de http://www.informatique.n...d-radeon-hd-6970-2gb.html

Sta namelijk op het punt om op de knop te drukken voor bestelling maar ook geen zin om de spullen thuis te hebben en past de lengte van de kaart niet in de kast, sta dan namelijk mooi voor schut.

Heb al geprobeerd contact te nemen maar niemand neemt op en vanochtend de mail gestuurd maar nog geen reactie.

Excuses, ik heb het al gevonden en bestelt. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 08-07-2011 17:26 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

jbkappirossi schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:35:
ik denk dat je toch iets anders doet, want een stock 6950 gaat richting de 95C furmark!!!!!!

zelf met de witcher 2 gaat mijn stock 6950 al rond de 86C
Komt denk ik omdat de fan bij een stock 6950 niet echt veel harder dan 35% :? draait.
t!n0 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:39:

Edit; Here ya go. Heb mem en core ietsje lager gezet omdat ik af en toe een driver fout kreeg op stock voltage bij het laden van TriXx. (Tijdens Furmark en games nergens last van)
[afbeelding]
Wat denk ik ook scheelt is dat je de test op een relatief lage resolutie van 1280*720 uitvoert.

[ Voor 48% gewijzigd door Help!!!! op 08-07-2011 16:56 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
1280x720 is al genoeg om elke kaart maximaal te belasten
t!n0 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:39:

[afbeelding]
leuk, maar ik had het in eerste instandtie over stock settings en dan wordt jou kaart ook gewoon 95C. ;)

temps kun je het beste met gpu-z uit lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Stock fan settings? Dat is toch het eerste wat je verandert wanneer je gaat overklokken..
Als ik alles op stock wil draaien dan had ik geen unlocked 6950 gekocht.
Bovendien vind ik het geluid acceptabel op 53% fan speed tijdens heavy duty gamen of benchmarks.
En omdat de kaart tijdens gamen niet warmer wordt dan 67°C draait de fan zelfs op 44%.

Toevoeging; De kaart wordt niet warmer dan 77°C op 920/1425 @ 1.125v op 55% fanspeed, prima toch?
Genoeg ruimte om in de toekomst een leuke OC te doen, vooralsnog laat ik hem lekker op 880/1375 stock voltage staan omdat de rest van mijn setup de boel toch behoorlijk bottlenecked.

[ Voor 64% gewijzigd door t!n0 op 08-07-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
stock settings!!! dus vCore, fan, MHZ, etc. en dan zonder overclock.
Ik wist niet dat er 'Retail' unlockte 6950 waren. :P

ik vind dat geen; pijp tabak waard' Software matig afhankelijk zijn van je overclock en fan instellingen.
Ik weet daarom ook wel wat afterburner en trixx is, maar ik preffereer liever een gemod bios met custom fan profiels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kennen jullie toevallig ook 6850 kaarten zonder 6 pins pci-e powe connector?
Afox/ColaMax/FungKung schijnen ze te hebben alleen dit zijn aziatische merken die hier amper tot niet te koop zijn.
Deze zijn ideaal voor barebones en daarom zou ik er ook maar al te graag een kopen;

Afbeeldingslocatie: http://unusual-devices.ru/sites/default/files/123c.jpg
Zoek de prik...

Er zijn wel shops in Japan en Hong Kong die ze verkopen maar dan heb je ze nog niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een monitor (1650*1050) en een lcd 51' 1080p die hangen samen aan een EAH6970, ik heb de laatste drivers van mijn kaart die van 15/6. Wanneer ik een film laat afspelen of een video dan krijg ik gelijk vertragingen op mijn scherm ook soms strepen en soms zelf heel het scherm dat verkleurd. Op mijn monitor van 1650/1050 heb ik niks van problemen. Heeft iemand dit al gehad?

Ik had vroeger de gtx285 in combinatie met i7 920 processor deze heeft dat al die jaren perfect gedaan aangezien deze kaart toch beter zou moeten zijn verwacht ik ook dat dit geen probleem mag zijn. Ik heb nu 2*2 gb dual channel vroger had ik 3* 2 gb tripple channel. Ik heb al zitten denken dat ik te wining geheugen zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
probeer dit eens; K-lite codec pack
en gebruik MPC (media player classic) voor HD play back.

[ Voor 21% gewijzigd door jbkappirossi op 08-07-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al de k-lite mega pack geinstalleerd maar ik gebruik wel bs player voor het afspelen
ik heb mij probleem ook soms op momenten dat enkel mijn bureaublad op staat
ik heb ondertussen versie 11.5 van ati cata geinstinstalleerd, ik begin einde raad te geraken

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
heb je al een clean instal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik gedaan, kan het zijn dat mijn voeding te licht is?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
jbkappirossi schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:28:
stock settings!!! dus vCore, fan, MHZ, etc. en dan zonder overclock.
Ik wist niet dat er 'Retail' unlockte 6950 waren. :P
Dat komt omdat ik een reeds ge-unlockte heb overgenomen van een mede tweaker ;)
Ik run zometeen wel even 10 min. furmark met alles op stock, kijken of ie 95°C wordt, ik ben benieuwd.
ik vind dat geen; pijp tabak waard' Software matig afhankelijk zijn van je overclock en fan instellingen.
Ik weet daarom ook wel wat afterburner en trixx is, maar ik preffereer liever een gemod bios met custom fan profiels.
Wanneer je je cpu/geheugen overklokt ben je toch ook software matig afhankelijk van je bios en overklok tools?
Ik vind het juist erg handig die programma'tjes. Heb in TriXx nu 3 profiles, 1. 850/1300 stock volt, 2. 880/1375 stock volt, 3. 920/1440 1.175v.
Ik draai nu op profile 1 aangezien mijn huidige setup de bottleneck is en niet eens de volledige potentie van de graka gebruikt.
De custom fan profile vind ik helemaal een perfecte uitkomst, want ik wil graag de controle hebben over de fanspeed bij bepaalde temperaturen ongeacht een OC of niet. De standaard setting kan max. tot 35% en dat vind ik gewoon te laag op warme dagen, dan wordt de kaart onnodig warm terwijl je op 44% fan 10°C meer koelt en het verschil in geluid amper te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilla
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-09 08:15
Ik heb sinds deze week een HD 6870. Wat me opvalt dat in sommige games de textures low-res getoond worden. Ik kan me herinneren dat ik hier vroeger ook last van had met andere Radeon kaarten. Geforce kaarten lijken hier geen last van te hebben. Kan ik hier iets aan doen? Heeft er iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Nou, je zat in de buurt jbkappirossi.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.boonstra1/stock.png
90°C dus, met alles op stock.

Wanneer je nu kijkt naar mijn eerdere plaatje kun je zien dat je met een custom fan profile op standje bescheiden (naar eigen smaak) en zelfs een OC zonder de voltage te verhogen, de kaart 16°C minder warm krijgt, tot 74°C dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik heb een Radeon HD 6790,
Toen ik mijn drivers wou updaten ging dit niet.
Ik krijg dan steeds de melding catalyst install manager werk niet meer.
En dan moet ik het afsluiten.
Ik Heb de drivers van de video kaart verwijderd.
En de nieuwe drivers openieuw proberen te downloaden maar ik krijg weer dezelfde fout.
Ik zit nu dus zonder videokaart drivers.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
je moet eerst via de installer je oude versie van CCC verwijderen en dan in ''veilige modus'' driversweeper uit voeren. Daarna past de nieuwe driver installeren en niet gelijk opgeven na de eerste x, want bij mijn eigen is het ook pas na de 2e x dat CCC erop wil.

anders moet je onder in de zoekbalk van start, ''msconfig'' typen en dan ''diacnostic starup'' sellecteren.
Dan ccc proberen te installeren. wel later diacnostic startup terug zetten op normaal.
t!n0 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:23:
Nou, je zat in de buurt jbkappirossi.
[afbeelding]
90°C dus, met alles op stock.

Wanneer je nu kijkt naar mijn eerdere plaatje kun je zien dat je met een custom fan profile op standje bescheiden (naar eigen smaak) en zelfs een OC zonder de voltage te verhogen, de kaart 16°C minder warm krijgt, tot 74°C dus.
92C dus. en als je gpu-z nou ernaast gehad had dan was het 95C geweest ;)
je wil wel erg graag gelijk hebben merk ik? :P maar geloof me ik weet wel hoe warm die dingen worden.

ja ik weet het, maar je er nogal een hekel aan dat je afhankelijk bent van afterburner of trixx. dit soort monitor aps zijn heel heel crash gevoelig. Gister een render van bijna 8uur en de laatste 10minuten ''screen freez'' ra ra wat dat zou kunnen wezen? Ik gok zelf CCC als ik daar overheen nog een afterburner of trixx draai is het dubbel crash gevoellig en dat moet ik niet. dus niks voor mijn dus.

[ Voor 53% gewijzigd door jbkappirossi op 09-07-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die mij hiermee nog raad kan geven?

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb een monitor (1650*1050) en een lcd 52' 1080p die hangen samen aan een EAH6970, ik heb de laatste drivers van mijn kaart die van 15/6. Wanneer ik een film laat afspelen of een video dan krijg ik gelijk vertragingen op mijn scherm ook soms strepen en soms zelf heel het scherm dat verkleurd. Op mijn monitor van 1650/1050 heb ik niks van problemen. Heeft iemand dit al gehad?

Ik had vroeger de gtx285 in combinatie met i7 920 processor deze heeft dat al die jaren perfect gedaan aangezien deze kaart toch beter zou moeten zijn verwacht ik ook dat dit geen probleem mag zijn. Ik heb nu 2*2 gb dual channel vroger had ik 3* 2 gb tripple channel. Ik heb al zitten denken dat ik te weinig geheugen zou kunnen hebben?

system specs:

Asus p8p78 motherboard
I5 2500K processor
4gig (2x2 ram)
vertex 3 SSD
corsair 620Watt powersupply
Asus EAH 6970 graka

ik heb ondertussen al k-lite codecs geinstalleerd en ik heb vooral nog last van die verkleuringen en niet alleen als ik met bs player videos afspeel maar ook soms waneer enkel mijn desktop op het scherm staat
iemand had mij gewegd dat mijn voeding te licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
  • Laatst online: 19-07-2023
Mijn problemen zijn opgelost.
Wel op een iets andere manier maar bedankt voor de tips!

De manier is:

http://www.hardwareheaven.com/mobility-radeon-drivers-support/168606-solution-catalyst-install-manager-has-stopped-working.html

Itsmetom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:51:
iemand die mij hiermee nog raad kan geven?

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb een monitor (1650*1050) en een lcd 52' 1080p die hangen samen aan een EAH6970, ik heb de laatste drivers van mijn kaart die van 15/6. Wanneer ik een film laat afspelen of een video dan krijg ik gelijk vertragingen op mijn scherm ook soms strepen en soms zelf heel het scherm dat verkleurd. Op mijn monitor van 1650/1050 heb ik niks van problemen. Heeft iemand dit al gehad?

Ik had vroeger de gtx285 in combinatie met i7 920 processor deze heeft dat al die jaren perfect gedaan aangezien deze kaart toch beter zou moeten zijn verwacht ik ook dat dit geen probleem mag zijn. Ik heb nu 2*2 gb dual channel vroger had ik 3* 2 gb tripple channel. Ik heb al zitten denken dat ik te weinig geheugen zou kunnen hebben?

system specs:

Asus p8p78 motherboard
I5 2500K processor
4gig (2x2 ram)
vertex 3 SSD
corsair 620Watt powersupply
Asus EAH 6970 graka

ik heb ondertussen al k-lite codecs geinstalleerd en ik heb vooral nog last van die verkleuringen en niet alleen als ik met bs player videos afspeel maar ook soms waneer enkel mijn desktop op het scherm staat
iemand had mij gewegd dat mijn voeding te licht is.
je geeft erg weinig info en verwacht dat onze glazen bollen opgeladen zijn...ik gok; weinig kans.
Heb je ook daadwerkelijk een clean OS instal gedaan, want meestal hebben mensen hier geen zin in.
Dit is een van de dingen die elke user ''fock ups'' hersteld. Als het dan nog zo is kan het hem in de hardware zelf zitten. hier een voorbeeld van mij, want als je het echt niet meer weet had je er nog wel wat meer moeite in gestopt 6950CFX Tearing/flikkerent beeld.

620wat is meer dan genoeg, reken maar even mee;

2500k = 95wat
6970 = 300wat
3xHDD's = 25wat
10xfan = 3wat
totaal 423wat van de PSU zelf. Zal rond de 485wat uit de muur zijn.

hoe komt iemand erdan bij dat je voeding niet sterk genoeg is? 8)7
EN je zegt dat hij op bureau blad er ook last van heeft dan verbruikt je systeem nog minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
zijn de nieuwe radeon hd 6950 2gb nog te unlocken naar een hd 6970?
ik vraag me af of deze het nog kan: http://www.zercom.eu/inde...5109&f=1&h=1&s=1&a=283714

als iemand het weet, heel graag antwoord op?
bij voorbaat dank ik u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee waarschijnlijk niet. De 2 gb gigabyte kaart kun je meestal wel unlocken, heb ik daar paar weken terug ook gekocht, is wel meteen wat duurder om die reden.

...nog vraagje tussendoor,

Zou het veel nut hebben om een oude 8800ultra bij mijn systeem in te prikken voor de physx? Of gaan de slots dan naar 8x en lever ik dan weer te veel in...
Heb hier ook nog een 4870 maar daar kan ik niks mee, dan ruil ik em om met een kameraad die mijn oude ultra nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
die sapphire is 2gb versie.
ik denk dat dirt 3 versie te nieuw is en lasercut zijn.

wie weet welke hd 6950 nog te unlocken zijn naar en 6970?

of hebben een aantal mede tweakers 1tje te koop of meerdere die wel kunnen unlocken?

[ Voor 22% gewijzigd door Shan op 10-07-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 13-09 09:14
Chan met even googlen vind je het wel ;)
hier een linkje voor je: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

[ Voor 23% gewijzigd door -Bas op 10-07-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shan schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:16:
die sapphire is 2gb versie.
ik denk dat dirt 3 versie te nieuw is en lasercut zijn.

wie weet welke hd 6950 nog te unlocken zijn naar en 6970?

of hebben een aantal mede tweakers 1tje te koop of meerdere die wel kunnen unlocken?
Ik bedoelde dus de 2GB versie van het merk Gigabyte...
Kijk in mijn inventaris, die kaart moet je hebben.

--- Heb trouwens even doorgezocht maar ik kan bijna geen games meer vinden die uberhaupt physx ondersteunen, is die shit alweer dood aan het gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Shan schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:58:
zijn de nieuwe radeon hd 6950 2gb nog te unlocken naar een hd 6970?
ik vraag me af of deze het nog kan: http://www.zercom.eu/inde...5109&f=1&h=1&s=1&a=283714

als iemand het weet, heel graag antwoord op?
bij voorbaat dank ik u.
ja, de meest refference PCB kaarten zijn gewoon te unlocken, maar degene met Custom PCB,s zoals;

twin frozr
CUcore
flex
dirt 3 edition
overal waar zon beetje een raare koeler op zit zijn niet te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:33:
[...]

Ik bedoelde dus de 2GB versie van het merk Gigabyte...
Kijk in mijn inventaris, die kaart moet je hebben.

--- Heb trouwens even doorgezocht maar ik kan bijna geen games meer vinden die uberhaupt physx ondersteunen, is die shit alweer dood aan het gaan?
Mafia 2 was de laatste physx waar ik van weet, zo oud is die weer niet

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
thanx man.
ik ga morge een referentie halen.
hopen dat het werkt.
fingers crossed

[ Voor 58% gewijzigd door Shan op 10-07-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
nog een vraagje: de 1gb versies van 6950 zijn toch niet te modden, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
jawel, maar dit moet via RBE. is iets ingewikkelder maar is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
cool, moet het ook refference moddelen zijn of moet je gewoon geluk hebben?

waar kan ik tutorial vinden over de hd 6950 1gb mod?
hier heb ik het niet gezien of anders gemist.
had alles snel doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:52:
Kennen jullie toevallig ook 6850 kaarten zonder 6 pins pci-e powe connector?
Afox/ColaMax/FungKung schijnen ze te hebben alleen dit zijn aziatische merken die hier amper tot niet te koop zijn.
Deze zijn ideaal voor barebones en daarom zou ik er ook maar al te graag een kopen;

[afbeelding]
Zoek de prik...

Er zijn wel shops in Japan en Hong Kong die ze verkopen maar dan heb je ze nog niet hier.
Anyone? zoek me de #$@!
Inmiddels weet ik dat de prijs daar hetzelfde is als een normale 6850 hier... wat ik er prima voor over heb. Er zijn vast wel meer barebone mensen die ook geen extra power ingang gebruiken kunnen hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Shan schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:52:
cool, moet het ook refference moddelen zijn of moet je gewoon geluk hebben?

waar kan ik tutorial vinden over de hd 6950 1gb mod?
hier heb ik het niet gezien of anders gemist.
had alles snel doorgenomen.
hee jonge, dit weet ik zo 123 ook niet. heb zelf de 2GB versie, maar dit kan met RBE radeon bios edittor.
Daar staat een appart selectie vakje waar je dit aan kunt vinken.

ik kan nu zelf niet kijken, omdat als ik RBE opstart mijn driver (ccc) crasht omdat ik met een gemod bios draait waardoor RBE deze niet herkend.

Je kunt ook kant en klare gemodde biossen downloaden maar dit raad ik je niet aan, omdat je nooit weet wat iemand ermee uitgevreten heeft.

daarna met een boottable usb drive je bios.rom op je kaart flashen.
LET OP! via winflash is niet gegarandeerd unlock-baar. via DOS is de beste manier om te flashen.
Je hebt dan geen last van software complicaties en CCC die ervoor kunnen zorgen dat er onverwachte errors ontstaan.
Donderstraaltje schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Anyone? zoek me de #$@!
Inmiddels weet ik dat de prijs daar hetzelfde is als een normale 6850 hier... wat ik er prima voor over heb. Er zijn vast wel meer barebone mensen die ook geen extra power ingang gebruiken kunnen hier....
Ik zou geen spul uit japan of china bestellen, want dit is een ramp met garantie.
en kostje zo 50/60 euro retour.

[ Voor 43% gewijzigd door jbkappirossi op 11-07-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Ik heb een 6870, nu vraag ik mij af hoe audio over HDMI werkt, kan ik dan ook een HDMI kabel op mijn receiver aansluiten, zonder dat ik het beeldsignaal gebruik hiervan? Bij een multimonitor config gaat het verbruik namelijk aanzienlijk omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
jbkappirossi schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:17:
[...]

hee jonge, dit weet ik zo 123 ook niet. heb zelf de 2GB versie, maar dit kan met RBE radeon bios edittor.
Daar staat een appart selectie vakje waar je dit aan kunt vinken.

ik kan nu zelf niet kijken, omdat als ik RBE opstart mijn driver (ccc) crasht omdat ik met een gemod bios draait waardoor RBE deze niet herkend.

Je kunt ook kant en klare gemodde biossen downloaden maar dit raad ik je niet aan, omdat je nooit weet wat iemand ermee uitgevreten heeft.

daarna met een boottable usb drive je bios.rom op je kaart flashen.
LET OP! via winflash is niet gegarandeerd unlock-baar. via DOS is de beste manier om te flashen.
Je hebt dan geen last van software complicaties en CCC die ervoor kunnen zorgen dat er onverwachte errors ontstaan.

[...]

Ik zou geen spul uit japan of china bestellen, want dit is een ramp met garantie.
bedankt voor alle goeie tips.
ik heb vandaag een sapphire 6950 gehaald bij alternate en werkte perfect.
rare is dat het eigenlijk een 2e handse was.
iemand heeft deze terug gebracht.

later in de middag ging ik nog eentje halen.
helaas is dit ook een 2e hands ding dat al eerder verkocht was geweest en de idioot voor me had ook zitten flashen en nog wel op de originele bios en die hele kaart is gewoon dood.
heb ik het eindelijk aan de praat gekregen dat ik beeld kreeg blijkt het vette artifact te hebben en na korte tijd in windows gelijk error met blauwe scherm.
later kon ik windows niet eens meer binnen komen en die kaart begeeft het al.
die gaat dus terug naar alternate.
en niet meer bij alternate bestellen want dit was de laatste kaart en gaat terug en meer krijgen ze niet meer binnen.

mijn broer zit te kijken voor 1gb versies die hij dan ook zo graag wilt unlocken.
dus ik reageer hier nu voor hem over de 1gb versie.

ik dank iedereen die me tip heeft gegeven en me hebben geholpen.
was top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
jbkappirossi schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:17:
[...]

Wilde hem ook niet daar bestellen... sterker nog hij is azie niet uit te krijgen.
Dit soort zuinige producten, net zoals energy efficient (en dan bedoel ik niet de normale lijn van amd) cpu's, zijn nooit hier in Europa te vinden. Zo ooit eens een 3800x2 EE gehad die toen al 40 watt deed tegenover 65watt voor de normale lijn... toevallig was die te koop in Duitsland.

Er is hier zeker wel een markt voor, er is ook hier wel behoefte bij. Echter lijkt het hoer voornamelijk te gaan om zo snel mogelijk, dan wel via overclocken, dan wel via unlocken. Dit zijn leuke dingen om te doen wellicht, maar weet je dat het veel spannender is zo veel mogelijk performance per watt te halen? Ik ben er trots op dat ik een semi passieve htpc heb met slechts een cpu fan... die alleen aan gaat zodra het nodig is.

En ik weet niet hoeveel mensen hier de stroomrekening zelf betalen... ik wel en ik kan je zeggen toen ik van een normale pc naar een extreem zuinige ging merkte ik dat meteen. Dat vind ik nog eens persoonlijk achievements!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18

MikeWazowski

Look into my eye

Ik wil een 6870 gaan kopen en de XFX Black Edition Dual Fan of MSI Hawk lijken me voldoen (extra koeling kan nooit kwaad). De XFX ondersteunt OpenGL 3.2, de MSI 4.0 en een eenvoudigere Powercolor (standaard geclocked en standaard fan) zelfs 4.1.

Maakt het uit dat de XFX een lagere OpenGL ondersteuning biedt? Waar loop ik nu of in de toekomst mogelijk tegen aan met deze ondersteuning ipv die voor 4.1?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeWazowski op 12-07-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:26
Ze bieden allemaal dezelfde OpenGL ondersteuning, foutje in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren XFX HD Radeon 6870 dual fan en heb er nogal wat problemen mee.
Tijdens Battlefiel Bad Company 2 loopt me computer vast en moet ik hem resetten, ik dacht dat dit door de voeding kwam(ik heb lage voeding(400watt) dus kan misschien wel).
Maar toen ging ik Assasins Creed Brotherhood spelen voor 20-30min en ging gewoon goed.
Ik dus even googelen en zag dat veel mensen met de 6870/amd drivers problemen hadden met Battlefield Bad Company 2. Kan dit kloppen?
Ik ga nu zo even Just Cause 2 proberen en kijken of ie dan vast loopt, als ie dat niet doet ga ik ervan uit dat het probleem ergens bij de Drivers/BFBC2 ligt?

PS: Ik heb 11.6 drivers geïnstalleerd en niks anders.

Edit: Hoe warm mad de 6870 eigenlijk worden? mijne zit rond de 60 en heeft pieken naar de 63-64 graden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

BC2 draait op mijn HD6870 (Sapphire reference met Zalman VF-3000A) op de 11.5 drivers probleemloos.
Heb nog geen 11.6 geinstalleerd omdat de fixes / performance gains daarin mij toch niet aangaan.

Heb een geweldige FPS met alles maxed en valt nooit uit.

Ik ben bang dat 400w, A merk of niet, toch flink aan de lichte kant is.

Draai eens Furmark en zie of hij dan ook uitvalt, of nog leuker, Furmark en LinX / Prime95 tegelijk?**

**Kan potentieel gevaarlijk zijn als je voeding het begeeft en kan schade toebrengen als hij geen goede beveiliging heeft.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
@Imprezzion: Hij heeft die leuke BFBC2 kut freeze bug.

@Rubenhoed: doe MSI afterburner eens uit als je aan gamen bent ( mijnen worden 75°C in CFX opstelling )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Wat voor 400W voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:32:
Ik heb sinds gisteren XFX HD Radeon 6870 dual fan en heb er nogal wat problemen mee.
Tijdens Battlefiel Bad Company 2 loopt me computer vast en moet ik hem resetten, ik dacht dat dit door de voeding kwam(ik heb lage voeding(400watt) dus kan misschien wel).
Maar toen ging ik Assasins Creed Brotherhood spelen voor 20-30min en ging gewoon goed.
Ik dus even googelen en zag dat veel mensen met de 6870/amd drivers problemen hadden met Battlefield Bad Company 2. Kan dit kloppen?
Ik ga nu zo even Just Cause 2 proberen en kijken of ie dan vast loopt, als ie dat niet doet ga ik ervan uit dat het probleem ergens bij de Drivers/BFBC2 ligt?

PS: Ik heb 11.6 drivers geïnstalleerd en niks anders.

Edit: Hoe warm mad de 6870 eigenlijk worden? mijne zit rond de 60 en heeft pieken naar de 63-64 graden
Temperatuur is geen probleem, mag wel over de 80 graden worden.

Heb je misschien Afterburner of andere monitoring tools lopen? Deze veroorzaken namelijk problemen met BFBC2, hier had ik ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup bfbc2 is supergevoelig voor monitoring software op de achtergrond. Om die reden heb ik mijn BIOS nogmaals geflashed om van die afterburner af te komen. Ik heb nu via asus smartdoctor de limieten verhoogd en een BIOS gepakt die het voltage op 1.175v heeft staan. Nu kan ik gewoon via ccc overklokken en al die 3rd party programma's omzeilen. Ergens in dit topic staat wel een post die het uitlegt en met een link naar die BIOS. Ik kan dit trouwens iedereen aanraden, werkt een stuk prettiger en kun je je +20% powersetting weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm ik heb een G15, die heeft een performance monitor die dingen aan geeft over me Cpu en Ram.
en toen ik een keer GPU Z aanzetten liep ie gelijk vast.
Ik zal is proberen te spelen met zoveel onzin uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Sinds kort heb ik de MSI R6870.
Hele fijne kaart, met MSI Afterburner software, ook mooi. Er wordt aangeraden om voor de afterburner update mbt driver en catalyst driver de package van MSI te gebruiken (all-in-one).

Echter, dit zijn vrij oude versies: 8.14.10.0795 met catalyst 10.11. Ik vraag me nu af, kan ik deze onderdelen gewoon updaten via de AMD site, of verlies ik dan funktionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:24:
Yup bfbc2 is supergevoelig voor monitoring software op de achtergrond. Om die reden heb ik mijn BIOS nogmaals geflashed om van die afterburner af te komen. Ik heb nu via asus smartdoctor de limieten verhoogd en een BIOS gepakt die het voltage op 1.175v heeft staan. Nu kan ik gewoon via ccc overklokken en al die 3rd party programma's omzeilen. Ergens in dit topic staat wel een post die het uitlegt en met een link naar die BIOS. Ik kan dit trouwens iedereen aanraden, werkt een stuk prettiger en kun je je +20% powersetting weer gebruiken.
Heeft dat +20% nog zin? Dacht te hebben gelezen dat het verschil alleen bij furmark zichtbaar was haast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal idd wel meevallen maar heb toch graag de keuze om het aan te zetten.
Ook komen mensen soms verder met de overklok als ze met ccc werken. Zal wel een stabieler progsel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 13:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Hehe, eindelijk unlocked, na 10+ pogingen. 8)7

Eerst via RBE op meerdere manieren geprobeerd, maar dat gaf na een flash steeds een blauw scherm of spontane reboot tijdens boot, ook als ik niet voor unlocken had gekozen en alleen maar de upper limits van de GPU en het RAM omhoog had geschroefd.

Dit werkte uiteindelijk wel, na een hele tijd lezen en zoeken. De hierdoor gemaakte rom geflasht via ATIWinFlasher, en nu heb ik 1536 shaders! *O*

Alleen kan ik nu nog steeds maar tot 840MHz (GPU) en 1325MHz (RAM) overclocken. Asus SmartDoctor (werd hier) aangeraden, werkt niet.
Iemand een idee?

[ Voor 23% gewijzigd door Ghost Dog op 14-07-2011 17:40 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Smartdoctor werkt dus niet, die geeft steeds een error bij opstarten, en ik wil eigenlijk de settings zo veranderen dat het vanuit CCC kan.
Ik heb op meerdere plekken gelezen dat dat bij anderen ook werkt, en ik heb liever niet nog een programma draaien die de boel weer instabiel kan maken.

RBE werkt ook überhaupt niet, wat ik ook verander. Dus zelfs als ik alleen maar de upper limits omhoog schuif (dus nog niet eens overklok of unlock) en dat flash. Dit komt waarschijnlijk doordat de BIOS signature daarna niet meer geldig is, maar het is vreemd dat RBE blijkbaar voor veel anderen wel werkt. :?

edit:
Hmm, GPU-Z zegt wel dat ik 1536 shaders heb, maar in Furmark/OCCT GPU heb ik nog steeds dezelfde FPS-rate. :?

[ Voor 50% gewijzigd door Ghost Dog op 14-07-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan wel dezelfde bios gebruikt als in die XS link die je geeft? Volgens mij is dat een aangepaste ASUS bios en moet je dat ook hebben om smartdoctor te gebruiken. heb die zelf ook op men GB kaart en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Goed punt, dat had ik inderdaad niet gedaan, dom van me. :P
Zal zo nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
als je met een 6970 bios op een 6950 kaart draait bestaat de kans dat hij niet meer goed herkent wordt Door CCC en daardoor dus fouten gaat aangeven in AB, SD of trixx ook bestaat de kans dat je dan helemaal niet meer kunt overclocken.

Met een GEMOD bios kan dit wel omdat CCC de kaart dan wel goed uitleest, waardoor overclock software ook werkt.

Als je wat terug scrolt in dit topic heeft Bullus al een x een link en uitleg gepost over hoe een 6950 bios te modden!

Als je daarna nog wilt overclocken in CCC kun je in het register CCC aanpassen om de upper clock limits van CCC te verhogen. http://www.techimo.com/fo...clocks-ccc-reg-entry.html

edit als je me vertrouwt heb ik ook nog een gemodde versie van mijn eigen saphhire 6950 2GB die ik zelf gemod heb ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jbkappirossi op 14-07-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
hier heb je mijn gemodde bios want er zullen nog wel meer mensen zijn die niet weten hoe of wat.
HPflash met bootfiles zitten erbij om een bootable USB drive te maken (voor wie dit niet snapt wil ik dit nog wel uitleggen).
En atiflash voor het uitvoeren van de command line.

Winflash werk niet altijd goed om kaarten te unlocken, omdat Winflash via windows gaat treden er 9 van de 10 x complicaties op. De enigste juiste manier is via DOS!!!!!!

Modded 6950 bios (shaders only)
wacht 45 seconden en klik dan normale download. :P

[ Voor 18% gewijzigd door jbkappirossi op 14-07-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik had een unlocked BIOS gedownload, en die werkt wel, maar ik heb twijfels of hij wel echt sneller is. :P
Ik zal Bullus' methode even proberen, en jouw BIOS. :)

edit:
De methode van Bullus is inderdaad wat ik had gedaan.
Never hurts to check! :P

[ Voor 32% gewijzigd door Ghost Dog op 14-07-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
RBE. dat is iets met een gebruikershandleiding, want als je aan de clock settings zit werkt de flash al niet meer. Het enigste wat totnu toe te veranderen is is de vcore via reg. AMD heeft met de laatste drivers de boel beveiligt en daar is tot op heden nog geen (RBE) update van welke het mogelijk maakt de boel aan te passen.

Belangrijker is om te flashen via DOS, sommige kaarten geven een error in winflash waardoor de shaders niet unlockt worden Via DOS lukt dit dan wel.

Werkt Afterburner en Trixx ook niet dan? Dan zou je inderdaad mijn bios eens moeten proberen en dam wel via DOS flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik kreeg geen error via ATIWinFlash en gewoon 1536 shaders, maar heb het nu voor de zekerheid maar even opnieuw via DOS gedaan met ATIFlash. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
probeer Trixx eens, want die doet het bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een vraag over 2x XFX HD Radeon 6870 Dual Fan in Crossfire.

Die dingen worden enorm heet maar de fan gaat niet harder draaien. Even een aantal tests gedaan met Furmark en zelfs als de kaarten over de 100 graden heen gaat blijft de fan vaak rond de 50% zitten. De hoogste fanspeed die ik gezien heb ik 65% maar de kaarten waren toen ook dik 106 graden.

Op een gegeven moment ging de PC zelfs uit de temp was toen iets van 110 graden. Ik heb al even getest met 1 kaart maar dat maakt niets uit. Het is erg stom om te zien dat de kaarten over de 100 graden heen gaan maar de fan niet harder gaat draaien. Lekker stil is het wel :P

Is er iemand bekend met dit probleem en vooral hoe het op te lossen is. Het gaat hier niet om mijn PC maar ik kan morgen wel van alles proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
En daarom wil ik ook graag dat ze een update maken voor RBE wat het mogelijk maakt om een custom fan profile in m'n bios te modden.

Ook de 6950, 6970's hebben hier last van. De enigste optie nu is via Trixx een custom fan profile in te stellen en Trixx tegelijk met windows op te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
PilatuS schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:44:
Even een vraag over 2x XFX HD Radeon 6870 Dual Fan in Crossfire.

Die dingen worden enorm heet maar de fan gaat niet harder draaien. Even een aantal tests gedaan met Furmark en zelfs als de kaarten over de 100 graden heen gaat blijft de fan vaak rond de 50% zitten. De hoogste fanspeed die ik gezien heb ik 65% maar de kaarten waren toen ook dik 106 graden.

Op een gegeven moment ging de PC zelfs uit de temp was toen iets van 110 graden. Ik heb al even getest met 1 kaart maar dat maakt niets uit. Het is erg stom om te zien dat de kaarten over de 100 graden heen gaan maar de fan niet harder gaat draaien. Lekker stil is het wel :P

Is er iemand bekend met dit probleem en vooral hoe het op te lossen is. Het gaat hier niet om mijn PC maar ik kan morgen wel van alles proberen.
heb je wel airflow in je kast?

Ik heb 2 6870's refference kaarten met een leuke 951/1151 OC en die worden MAX 80°C op fan 60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
yzx schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:46:
[...]

heb je wel airflow in je kast?

Ik heb 2 6870's refference kaarten met een leuke 951/1151 OC en die worden MAX 80°C op fan 60%
Tijdens het testen stond de kast open.

Het probleem is dat de fans niet harder gaan draaien als de kaarten heter worden. Als de fans op 100% zouden staat is er geen enkel probleem en worden ze totaal niet warm. Het probleem is juist dat ook al worden de kaarten 100+ graden de fans doodleuk op 50% blijven staan. Dat zorgt ervoor dat de kaarten stil zijn maar ook dat de PC na een tijdje uit gaat omdat de kaarten anders doorbranden.

Het slaat toch nergens op dat de fan niet boven de 65% uitkomt terwijl de core boven de 100 graden komt. De vraag is dus waarom dit zo is en wat de oplossing is.
jbkappirossi schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:49:
En daarom wil ik ook graag dat ze een update maken voor RBE wat het mogelijk maakt om een custom fan profile in m'n bios te modden.

Ook de 6950, 6970's hebben hier last van. De enigste optie nu is via Trixx een custom fan profile in te stellen en Trixx tegelijk met windows op te laten starten.
Het is dus een bekend probleem en ATI komt niet met een oplossing ? Hoe lang speelt dit al en waarom hebben niet alle kaarten er last van ?

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 14-07-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
PilatuS schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:02:
[...]

Tijdens het testen stond de kast open.

Het probleem is dat de fans niet harder gaan draaien als de kaarten heter worden. Als de fans op 100% zouden staat is er geen enkel probleem en worden ze totaal niet warm. Het probleem is juist dat ook al worden de kaarten 100+ graden de fans doodleuk op 50% blijven staan. Dat zorgt ervoor dat de kaarten stil zijn maar ook dat de PC na een tijdje uit gaat omdat de kaarten anders doorbranden.

Het slaat toch nergens op dat de fan niet boven de 65% uitkomt terwijl de core boven de 100 graden komt. De vraag is dus waarom dit zo is en wat de oplossing is.

[...]

Het is dus een bekend probleem en ATI komt niet met een oplossing ? Hoe lang speelt dit al en waarom hebben niet alle kaarten er last van ?
Ja ma kast open betekent niet dat je airflow hebt :+

haal MSI afterburner af, kun je fanprofiel maken. Vindt het uberhoudt al gek dat jij tegen de 100°C+ aanloopt load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, even wat vragen waar ik graag jullie mening over wil hebben, ben er namelijk nog niet helemaal uit.

Ik ga binnenkort mijn gehele PC vervangen, dus ook mijn Videokaart moet eraan geloven. Echter de vraag is nu, welke gaat hem vervangen?

Ga ik weer voor een HD5870 of toch voor een HD6970, hoewel de laatste niet echt veel meer prestatie biedt tegenover een HD6970, tenminste zo begrijp ik het.
Ik wil ernaast ook nog aan het overclocken gaan met de betreffende kaart, dus mijn vraag is, hoe goed is een HD6970, mits goed gekoeld(mijn geval met waterkoeling) over te clocken? Kun je er nog flink wat uithalen of valt dat tegen?
Mocht het tegenvallen is het misschien beter voor de HD5870 te gaan, die toch vrij goed overclockbaar was/is, en in dat geval dus met een OC, meer prestaties zou kunnen leveren dan een HD6970 met OC.

Naast eventueel iets meer(of minder) prestatie van een HD6970 versus de HD5870, wat zijn de andere voordelen van de kaart tegenover de oudere generatie? De kaart verbruikt meer stroom, levert iets meer prestatie en heeft 1 GB meer aan geheugen, maar is dat wel nodig om goed te kunnen gamen op 1920x1200 met alles vol open?
Oftewel, als ik aan de zware OC ga, welke kaart levert dan onder de streep de meeste prestatie met die OC erbij ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Darkasantion schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:14:
Zo, even wat vragen waar ik graag jullie mening over wil hebben, ben er namelijk nog niet helemaal uit.

Ik ga binnenkort mijn gehele PC vervangen, dus ook mijn Videokaart moet eraan geloven. Echter de vraag is nu, welke gaat hem vervangen?

Ga ik weer voor een HD5870 of toch voor een HD6970, hoewel de laatste niet echt veel meer prestatie biedt tegenover een HD6970, tenminste zo begrijp ik het.
Ik wil ernaast ook nog aan het overclocken gaan met de betreffende kaart, dus mijn vraag is, hoe goed is een HD6970, mits goed gekoeld(mijn geval met waterkoeling) over te clocken? Kun je er nog flink wat uithalen of valt dat tegen?
Mocht het tegenvallen is het misschien beter voor de HD5870 te gaan, die toch vrij goed overclockbaar was/is, en in dat geval dus met een OC, meer prestaties zou kunnen leveren dan een HD6970 met OC.

Naast eventueel iets meer(of minder) prestatie van een HD6970 versus de HD5870, wat zijn de andere voordelen van de kaart tegenover de oudere generatie? De kaart verbruikt meer stroom, levert iets meer prestatie en heeft 1 GB meer aan geheugen, maar is dat wel nodig om goed te kunnen gamen op 1920x1200 met alles vol open?
Oftewel, als ik aan de zware OC ga, welke kaart levert dan onder de streep de meeste prestatie met die OC erbij ?
Dan zou ik als ik jou was een 6950 doen. deze flashen en overclocken met de gedachte dat je er toch een andere koeler opzet!

En een 6970 is aardig wat sneller in games. Een kaart die net niet 30fps haalt in game is eigenlijk niet snel genoeg, want op dat moment zijn die 30+ fps heel belangrijk.
PilatuS schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:02:
[...]

Nee, het probleem is dat AMD via CCC gemodde biossen niet toestaat. Met andere woorden als jij je bios zodanig flasht herkent CCC hem niet meer en dan wordt je afgestraft met een driver die niet meer werkt waardoor je BSOD's krijgt.

Punt is dat RBE ontwikkellaar cracker/hacker hier nog geen omweg voor heeft kunnen vinden om een gemod bios samen te laten werken met CCC. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door jbkappirossi op 15-07-2011 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Darkasantion schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:14:

HD6970, zeker als je het geld ervoor over hebt (en zeker als je er weer wat langer mee door wilt kunnen).

Dikgedrukte zin is mij overigens een beetje onduidelijk, mocht je de HD6950 bedoelen, check m'n review in de sig hieronder ;) De HD5870 doet afaik niet enorm veel onder voor de HD6950, en daar kun je even zien wat je met een flash zou winnen (of natuurlijk een pure HD6970).

[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 15-07-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
/\ /\ he ouwe nachtkraker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
* Fid3lity voelt zich aangesproken... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ja, ik moet ook nog even wachten op het defragmenteren van m'n schijven.
kon net nog geen HD film meer spelen, te veel gedownload. vandaar ben ik ook nog wakker en vakantie he! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
jbkappirossi schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:35:
ja, ik moet ook nog even wachten op het defragmenteren van m'n schijven.
kon net nog geen HD film meer spelen, te veel gedownload. vandaar ben ik ook nog wakker en vakantie he! :9
Ooh, ik heb m'n eigen redenen. Vandaag lekker in de weer geweest met reviews en verdien wel wat rust. Daarbij komt, ik luister nu al 2.5 uur nonstop lekker naar Dubstep... Heerlijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
hmmm, ik zie het in je signed! ik ga eens kijken. :)

edit jij bent gek op punten heh? want volgensmij levert dat redelijk veel karma op een review.

zo jij hebt je uitgesloofd. ik heb je even een paar x 5 sterren gegeven. ;)
maar wat vind jij van deze koeler, lijkt wel wat op de Prolimateck
http://www.alpenfoehn.de/...tid=61&Itemid=105&lang=en

[ Voor 94% gewijzigd door jbkappirossi op 15-07-2011 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
jbkappirossi schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:41:
hmmm, ik zie het in je signed! ik ga eens kijken. :)

edit jij bent gek op punten heh? want volgensmij levert dat redelijk veel karma op een review.
Ach, daar doe ik het toch helemaal niet voor... O-)

offtopic:
Ghehe... :9
zo jij hebt je uitgesloofd. ik heb je even een paar x 5 sterren gegeven. ;)
maar wat vind jij van deze koeler, lijkt wel wat op de Prolimateck
http://www.alpenfoehn.de/...tid=61&Itemid=105&lang=en
Ziet er wel strak uit, maar lijkt deels een rip-offje van de MK-13. Die mount voor de fans is een beter uitgewerkte variant van dat bracket dat met de MK-13 meekomt. Althans, zo lijkt het. Verdeling heatpipes over 2 koelblokken, klinkt goed en ziet er zeker ook goed uit. Release date in NL bekend, want ik heb interesse :Y Eerst de VF3000A binnenkort ook maar eens doen. Trouwens nog bedankt voor de sterren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
of voor de prijzen. onee, die kunt je niet op tweakers winnen. :P

ja verrekt! Ze lijkt wel veel op elkaar als je naar de VRM heatsink en die beugel kijkt.
Het zal me ook niks verbazen dat ze allebei uit dezelfde fabriek komen.
Heb je die K2 cpu koeler ook nog gezien? Wat een monster is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
jbkappirossi schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 03:19:
Heb je die K2 cpu koeler ook nog gezien? Wat een monster is dat zeg.
Nee, doe eens linkje! :o [nvm, hebbes] - ben benieuwd wat die tegenover mijn K920 zou zetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fid3lity op 15-07-2011 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jbkappirossi schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:19:
[...]
Nee, het probleem is dat AMD via CCC gemodde biossen niet toestaat. Met andere woorden als jij je bios zodanig flasht herkent CCC hem niet meer en dan wordt je afgestraft met een driver die niet meer werkt waardoor je BSOD's krijgt.

Punt is dat RBE ontwikkellaar cracker/hacker hier nog geen omweg voor heeft kunnen vinden om een gemod bios samen te laten werken met CCC. ;)
Deze kaarten zijn 100% stock. Niet overgeklokt en ook met de orginele BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
die van mij gaan met 15minuten furmark ook richting de 100C.
Je moet gewoon geen furmark draaien dan is er niks aan de hand.
wil je meer koelling dan kun je via Trixx je fan instelling aan passen.
Of een aftermarket koeling kopen, maar ik betwijfel of dat veel uitmaakt met CFX.
En of dat uberhaubt gaat passen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Eindelijk alles werkend: m'n 6950 unlocked naar 1536 shaders, en verder dan normaal toegestaan overgeklokt via CCC middels dit handige programmaatje. :D

Opvallend vind ik wel dat ik maar ongeveer 5% winst zie met alleen unlock (dus van 1408 naar 1536 shaders), en in 3DMark11 maar ongeveer 8% betere prestaties krijg (van stock 4264 naar unlock OC 4603 punten) als ik de GPU op 6970-snelheden zet, terwijl Blue-Tiger in zijn review 10% winst haalt.
Hij heeft overigens wel een volledig 6970-BIOS geflashed, maar dat zou toch niet zoveel moeten uitmaken (helemaal omdat ik mijn RAM op 1400MHz heb draaien, waar de 6970 het standaard op 1375MHz heeft)?

Ik heb trouwens geen stock-koeler meer, maar een pricewatch: Thermalright T-rad 2 GTX, en die houdt hem normaal gesproken een stuk koeler (rond de 75°C) dan het standaardding, maar in Furmark wordt de kaart wel flink heet! :o
Hij wordt binnen 15 min bijna 100°C, maar dat is natuurlijk logisch als de kaart zo'n 70W meer verbruikt (stock, Power Control settings op 0% -> unlock OC Power Control settings op 20%). :P

[ Voor 22% gewijzigd door Ghost Dog op 15-07-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Ghost Dog schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:12:
Opvallend vind ik wel dat ik maar ongeveer 5% winst zie met alleen unlock (dus van 1408 naar 1536 shaders), en in 3DMark11 maar ongeveer 8% betere prestaties krijg (van stock 4264 naar unlock OC 4603 punten) als ik de GPU op 6970-snelheden zet, terwijl Blue-Tiger in zijn review 10% winst haalt.
offtopic:
Yay! Keep them views coming, zou mooi zijn als ik nog 1.5k haal :9
Hij heeft overigens wel een volledig 6970-BIOS geflashed, maar dat zou toch niet zoveel moeten uitmaken (helemaal omdat ik mijn RAM op 1400MHz heb draaien, waar de 6970 het standaard op 1375MHz heeft)?
Inderdaad de volledige bios flash, heeft het geheugen daar niet ook andere timings? Misschien scheelt dat. Anders kan de i5 t/o Ph2 nog wel verschil maken.
Ik heb trouwens geen stock-koeler meer, maar een pricewatch: Thermalright T-rad 2 GTX, en die houdt hem normaal gesproken een stuk koeler (rond de 75°C) dan het standaardding, maar in Furmark wordt de kaart wel flink heet! :o
Hij wordt binnen 15 min bijna 100°C, maar dat is natuurlijk logisch als de kaart zo'n 70W meer verbruikt (stock, Power Control settings op 0% -> unlock OC Power Control settings op 20%).
Ik zag ook een behoorlijke stijging kwa temperatuur bij m'n MK-13, scheelde uiteindelijk echt wel iets van 12 graden ofzo. Maar dan kijk je ook naar de koelcapaciteit van het blok, dan zie je dat het toch relatief 'magere' blok van de T-Rad2 het niet aankan. Zelfde geldt naar verwachting ook voor de VF3000A, die ik dus wel ga testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Blue-Tiger schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:26:
offtopic:
Yay! Keep them views coming, zou mooi zijn als ik nog 1.5k haal :9
:>
Inderdaad de volledige bios flash, heeft het geheugen daar niet ook andere timings? Misschien scheelt dat. Anders kan de i5 t/o Ph2 nog wel verschil maken.
Maar aangezien de CPU niet verandert zou er toch percentueel gezien evenveel winst gemaakt moeten worden omdat de GPU het enige is dat verandert?
Het geheugen heeft andere timings, maar ik heb mijn RAM weer sneller draaien, dus dat verschil zou dan volgens mij redelijk teniet gedaan moeten zijn.
Ik zag ook een behoorlijke stijging kwa temperatuur bij m'n MK-13, scheelde uiteindelijk echt wel iets van 12 graden ofzo. Maar dan kijk je ook naar de koelcapaciteit van het blok, dan zie je dat het toch relatief 'magere' blok van de T-Rad2 het niet aankan. Zelfde geldt naar verwachting ook voor de VF3000A, die ik dus wel ga testen :)
Klopt. :)
Ik heb de MK-13 ook overwogen, maar dat ding is zo lomp groot, kost 3 zonder fans al PCI-slots en is duurder dan de T-rad 2 dat het mij wat te gortig werd. Daarom heb ik voor de laatste gekozen, die is wat eleganter. :P
Door de fan(s) onder de T-rad bezet mijn 6950 uiteindelijk ook 3 slots, maar het ziet er nog steeds minder lomp uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Ghost Dog schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:48:
[...]
Maar aangezien de CPU niet verandert zou er toch percentueel gezien evenveel winst gemaakt moeten worden omdat de GPU het enige is dat verandert?
Het geheugen heeft andere timings, maar ik heb mijn RAM weer sneller draaien, dus dat verschil zou dan volgens mij redelijk teniet gedaan moeten zijn.
Daar durf ik niet met zekerheid een uitspraak over te doen dan, even afwachten of iemand anders het aan kan vullen...
[...]
Klopt. :)
Ik heb de MK-13 ook overwogen, maar dat ding is zo lomp groot, kost 3 zonder fans al PCI-slots en is duurder dan de T-rad 2 dat het mij wat te gortig werd. Daarom heb ik voor de laatste gekozen, die is wat eleganter. :P
Door de fan(s) onder de T-rad bezet mijn 6950 uiteindelijk ook 3 slots, maar het ziet er nog steeds minder lomp uit. :P
Tsjah, die keus is er he :) De T-Rad2GTX komt wel met een setje fans, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
dit ligt aan de cpu, SSD, driver en OS. ik haalde ook een stuk meer dan Blue-Tiger.
ik zat flasht naar 6970 op 22.5K in vantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik haal 4738 in 3dmark11 met mijn e8400 @ 4ghz met een unlocked 6950 op 6970 clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
jbkappirossi schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:16:
dit ligt aan de cpu, SSD, driver en OS. ik haalde ook een stuk meer dan Blue-Tiger.
Wrijf het er maar lekker in... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik kan fixen dat BFBC2 vastloopt op me 6870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, denk dat ik dan kies voor de HD6970 en dan afwacht tot de opvolger ervan komt. Alleen nog even kijken welke kleur PCB het mooiste is bij de rest van de PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:51:
Iemand een idee hoe ik kan fixen dat BFBC2 vastloopt op me 6870?
MSI afterburner uit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Darkasantion schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:16:
Hmm, denk dat ik dan kies voor de HD6970 en dan afwacht tot de opvolger ervan komt. Alleen nog even kijken welke kleur PCB het mooiste is bij de rest van de PC :)
De Gigabyte SOC met het blauwe PCB? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Blue-Tiger schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:20:
[...]

De Gigabyte SOC met het blauwe PCB? ;)
Nah zwart of rood, dus XFX of Club3D. Maar even kijken wat straks het mooiste is, samen met een EK- waterblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Er zijn er wel meer met een zwart pcb hoor, mijn HIS, MSI... Asus, ken er heel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Darkasantion schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:23:
[...]

Nah zwart of rood, dus XFX of Club3D. Maar even kijken wat straks het mooiste is, samen met een EK- waterblok.
XFX dan.

/ Of uiteraard met hierboven ^ haal gewoon een leuke MSI of ASUS met een flinke koeler tenzij je hem echt onder water wilt zetten :)

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 15-07-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Blue-Tiger schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:24:
[...]

XFX dan.

/ Of uiteraard met hierboven ^ haal gewoon een leuke MSI of ASUS met een flinke koeler tenzij je hem echt onder water wilt zetten :)
* yzx smells GPU XFX fanboy :+ loves it

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste