~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
En gaat dat passen op een Crosshair Formula IV zo 2x die zalmannetje ?

Edit, bij nader inzien, de onderste kaart ligt op 2cm hoogte van de voeding af, gaat dat lukken, tis de refference 6870 XFX
[ Voor 28% gewijzigd door yzx op 21-06-2011 23:14 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Hij draait als een zonnetje..lage temperaturen ..goeie performance ingame..
Nu valt me alleen 1 ding op..ik heb een doorzichtige kast..en er branden een rijtje met LEDs rood op de kaart..(tegenovergestelde kant van uitgang, aan zijde moederbord)
Zijn dit waarschuwingslampjes o.i.d.?? Hij draait ogenschijnlijk prima!
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Zal anders morgen een foto maken. Nu maar wat slapen
eerste hit met google.Icewind schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:11:
Ik heb vandaag mijn MSI R6780 HAWK binnengekregen..in elkaar gezet e.d...
Nu valt me alleen 1 ding op..ik heb een doorzichtige kast..en er branden een rijtje met LEDs rood op de kaart..(tegenovergestelde kant van uitgang, aan zijde moederbord)
http://www.guru3d.com/article/msi-radeon-6870-hawk-review/6
Afterburner laat Punkbuster over zijn nek gaan. google d'r maar eens opAnoniem: 154414 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:21:
Dat zijn wel nice temps, die van mij komt over de 80...
Ik had gisteren de kaart ook door en door getest met furmark en die gputool (tegelijk en afzonderlijk) en een paar uur crysis 2, niks aan het handje.
Later op de avond moest ik invallen met BFBC2 war, en toen kreeg ik toch nog 2 keer een vastloper, minder stabiel als ik dacht dus. Moet haast wel door de VGA komen aangezien het moederbord niets terug zette naar default settings zoals normaal bij instabiele CPU.
Wat ik namelijk ook had was dat na elke 5 minuten ofzo de game steeds even met 1fps ging lopen voor een paar seconden, en daarna werd het weer goed. Dit had ik ook nog nadat ik de CPU voor de zekerheid ff op 4Ghz had gezet en de kaart terug naar de stock settings (op de shaders na).
Lijkt me toch niet dat de kaart gaat throttlen bij 80 graden... maar wat het dan wel is?
http://www.guru3d.com/article/msi-radeon-6870-hawk-review/6
[/quote]
Hartstikke bedankt!! Ziet er goed uit;)
Ik heb 2 van deze kaartjes en in Xfire settting produceren ze toch een hoop herrie.Icewind schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:11:
Ik heb vandaag mijn MSI R6780 HAWK binnengekregen..in elkaar gezet e.d...
Opgelost door 2 extra 120mm fans in het zijpaneel te hangen, en op 7 volt
te laten draaien.
Cooling van de kaartjes ingesteld op silent en Fan speed op 40% vastgezet,
Kaartjes worden nu tijdens het spelen van the Witcher 2 niet warmer dan 70 tot 75 graden
Ja.Yintha schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:40:
Worden de HD 6950 kaarten nog steeds geleverd met zon mooie zwarte backplate?
Oh toch niet meer
[ Voor 11% gewijzigd door Fid3lity op 22-06-2011 21:10 ]
geld dat voor alle kaarten of alleen met de standaard AMD koeler?
Ik heb het net geprobeerd met alle biossen die op techpowerup staan maar met geen daarvan wil het lukken.
Miss iemand die zen asus bios met 1536 shaders wil uploaden en ff doorsturen(A)
Je zal nog maar heel weinig kaarten vinden met zwarte backplate want dan zijn de oude reference kaarten en die zie je niet veel meer.Yintha schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:21:
[...]
geld dat voor alle kaarten of alleen met de standaard AMD koeler?
Er zijn nogal eens wat HD6950's van Asus lijkt mij, een plaatje van die van jouw is dus wel handig lijkt mij.sebasss2 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:50:
Heeft er hier iemand pas nog een asus 6950 geflashed naar 6970?
Ik heb het net geprobeerd met alle biossen die op techpowerup staan maar met geen daarvan wil het lukken.
Miss iemand die zen asus bios met 1536 shaders wil uploaden en ff doorsturen(A)
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Asus EAH6950/2DI2S/2GD5
Heb de quide op techpower gevolgd maar ben er niet uitgekomen, ik heb eerder dit jaar een XFX 6950 geunlocked en dat ging zonder tegenslag.
ik heb de laatste erop geflahst degene met 880mhz op de core. http://www.techpowerup.co...6970&interface=&memSize=0
Met winflasht wil het niet. Je moet het via dos doen!
Bedankt Rossi
En met HPflash met bootfiles een bootable flashdrive maken in fat32 formaat.
Ik neem aan dat je weet hoe dit werkt?
Anoniem: 154414
Daarna had ik hem voor hem geflasht. simpel onder het booten van het post screen de switch op het andere bios zetten en voila..daarna een kwestie van de juist manier flasht.
Met Winflasht gaat het allemaal wel heel simpel in windows, maar alleen dan treden er complicaties op.
De correcte manier van flashen is via dos.
zowel de modulles op de 6950 als op 6970 kunnen prima op deze snelheid draaien zijn immers dezelfde IC'sSj44k13 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:22:
Lees wel redelijk wat berichten over kaarten waar het geheugen van kapot gaat door de flash, omdat het geheugen er niet voor is gemaakt om op zulke hoge voltages te draaien.
Dus ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar dat klopt niet.
[ Voor 37% gewijzigd door jbkappirossi op 23-06-2011 13:39 ]
http://www.overclock.net/...lash-reported-damage.html
http://www.techpowerup.co...php?p=2163453#post2163453
Lijkt me dus geen aanrader
[ Voor 4% gewijzigd door Cobiwan op 23-06-2011 14:08 ]
Maar voor als nog maak ik me hier niet druk om zijn immers maar een handje vol over de hele wereld bij wie het overkomen is. en dan is ook nog niet vast gesteld of het daadwerkelijk door het geflashte bios komt, ja of nee. ik denk eerder dat het door overclocken en furmark komt en zo gouw de kaarten geRMA't worden en blijkt dat er een 6970 bios op staat, dat gelijk als argument wordt afgeslagen.
Anoniem: 154414
Tnx, voor mij is dat kleine verschil niet het risico waard, wel ga ik ff op zoek naar een manier om mijn bios dan zo te flashen dat ik dat afterburner niet meer hoef te gebruiken. Dat progsel stelt bij nog telkens willekeurig een ander profiel in. Trixx werkt hier op een of andere manier niet, dus moet ik maar ff inlezen wat wel en niet kan met RBE...
Ik krijg het niet egt meer voor elkaar al op verschillende manieren geprobeerd..
ook niet met de mod pack van tpu flashen via windows?sebasss2 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:27:
Heeft iemand een goede manier om enkel de shaders te unlocken?
Ik krijg het niet egt meer voor elkaar al op verschillende manieren geprobeerd..
mod pack
die gebruikte ik meerdere malen en werkte elke keer.
staat de biosswitch op 1 ?
edit ;
bovenstaande is waarschijnlijk van een 6970bios
deze moet het zijn, 6950unlockedbios
bios unlock 6950
[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 24-06-2011 22:46 ]
|2600k|Asus 290|
Ik hoop nu dat het is gaat lukken kan ik eindelijk is wat gaan klokken..
"flash to 6970" gebruiken om te flashen (mod pack)
met de "bios unlock 6950" kun je van je eigen originele bios een unlocked bios maken.(alleen shaders unlocken)
nadat je die unlocked bios hebt gemaakt, kun je die kopieren in mapje winflash (mod pack)
naam wordt dan "unlock" zodat ie de oude vervangt, of een eigen naam kiezen maar dan moet je de "flash to 6970" bewerken naar je eigen naam.
"flash to 6970" text
atiwinflash -f -p 0 unlock.bin <----EVT NAAM AANPASSEN
zie onder
succes@echo off
copy /b/y NUL %WINDIR%\06CF2EB6-94E6-4a60-91D8-AB945AE8CF38 >NUL 2>&1
if ERRORLEVEL 1 goto notadmin
goto admin
:notadmin
echo This script must be run as administrator.
echo Right click it and select "Run as Administrator".
goto end
:admin
del %WINDIR%\06CF2EB6-94E6-4a60-91D8-AB945AE8CF38 >NUL 2>&1
%~d0
CD %~dp0
echo.
echo TechPowerUp HD 6950 to HD 6970 Flashing Tools
echo *********************************************
echo.
echo The full article can be found at:
echo http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159
echo.
echo Please make sure the BIOS selector switch on your card is in the 1 position.
echo This script will flash your HD 6950 to HD 6970.
echo.
echo Press any key to continue or CTRL+C to abort.
pause > NUL
cd winflash
atiwinflash -unlockrom 0
if not exist backup.bin (
echo Creating BIOS backup. Click OK in the Winflash screen that shows up.
atiwinflash -s 0 backup.bin
)
atiwinflash -f -p 0 unlock.bin <----EVT NAAM AANPASSEN
echo.
if ERRORLEVEL 0 goto success
echo Winflash reported an error in the flashing process, please watch any on-screen messages.
goto end
:success
echo The flashing process completed sucessfully.
echo.
echo Please restart your system for the changes to apply.
echo After reboot check the shader count using the GPU-Z included in this directory.
goto end
:end
echo.
pause
edit
om je 2e kaart te flashen kun je een copie maken van "flash to 6970"naar bv "flash 2 to 6970" en dan de 0 naar 1 aanpassen ....
atiwinflash -unlockrom 0
atiwinflash -s 0 backup.bin
atiwinflash -f -p 0 [b]unlock.bin
nadat je de 2 kaarten geflashed hebt, dan pas pc afsluiten, stekker eruit, 30 seconden wachten, dan pc weer aanzetten.
[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 24-06-2011 23:16 ]
|2600k|Asus 290|
Anoniem: 346574
Na dit gedaan te hebben (1000/1400 met 1,25v) ben ik 3Dmark Vantage gaan draaien. In het begin werkt alles prima maar na niet al te lange tijd stop ie dr mee en krijg ik als melding dat er iets mis is met de display drivers. Deze melding krijg ik niet als de kaart op stock speed loopt, dan kan ik de test gewoon helemaal laten draaien.
Staat er ergens misschien een instelling verkeerd of moet ik iets anders aanpassen?
Tevens nog een ander vraagje, ik gebruik op dit moment 'Sapphire Trixx' omdat ik met MSI Afterburner het voltage niet kan verhogen. Nou heb ik ooit ergens gelezen dat dit komt omdat er een Bios met unlockte shaders op staat. Hoe kan ik er weer voor zorgen dat ik ook gewoon MSI Afterburner kan gebruiken om mijn kaart te overclocken?
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Het lijkt er dus op dat het ergens anders aan ligt dan aan de max van de kaart
Dan kun je altijd verder clocken.
Ben nu bezig met Tripple 6950 maar wil niet egt lukken de drivers krijg ik al niet geinstalleerd..
Hij is bezig met installeren maar dit duurt al een kwartier..
11.6 wil al helemaal niet dit resulteerd in een bsod.
[ Voor 51% gewijzigd door sebasss2 op 25-06-2011 13:52 ]
Driver 11,5 ook niet?sebasss2 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:51:
Bullus had volgens mijn watercooling en een keer op dice gehad toch
Dan kun je altijd verder clocken.
Ben nu bezig met Tripple 6950 maar wil niet egt lukken de drivers krijg ik al niet geinstalleerd..
Hij is bezig met installeren maar dit duurt al een kwartier..
11.6 wil al helemaal niet dit resulteerd in een bsod.
Die draaide ik inderdaad met wc en niet met dice (was een andere kaart), zet je fan eens op 100% en check of ie dan wel werkt, denk eerder dat het aan de software ligt ,aangezien je het ook hebt bij 900/1350 en 1000/1400, oftewel dat ie de voltage niet verhoogt.Anoniem: 346574 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:25:
volgens mij kan het daar niet aan liggen aangezien 900/1350 ook niet werkt en 1000/1400 met 1,3v wil ook niet werken. Bullus had hem draaien op 1075/1500, welliswaar met 1,35v maar aan die snelheden zit ik dus niet..
Het lijkt er dus op dat het ergens anders aan ligt dan aan de max van de kaart
Laatste versie van afterburner zou moeten werken, probeer eens een verse install.
Als je alleen de shaders unlock dan moet afterburner/trixx gewoon werken, hoef je niks voor aan te passen in de cfg.
[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 25-06-2011 14:06 ]
|2600k|Asus 290|
Ben nu bezig:)
Bullus jij hebt ook al is met 3 GPU,s gedraaid he maar ik kan ze niet overclocken dan heb ik direct bsod.
Weet jij hoe dit kan komen?
Gebruik Afterburner waneer ik daar op Apply druk istie gelijk dood.
[ Voor 39% gewijzigd door sebasss2 op 25-06-2011 15:07 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
ULPS uitschakelensebasss2 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:45:
[...]
Ben nu bezig:)
Bullus jij hebt ook al is met 3 GPU,s gedraaid he maar ik kan ze niet overclocken dan heb ik direct bsod.
Weet jij hoe dit kan komen?
Gebruik Afterburner waneer ik daar op Apply druk istie gelijk dood.
|2600k|Asus 290|
Voeding wel sterk genoeg?sebasss2 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:57:
Gedaan maar wil nog niet egt..
zit er een extra molex aansluiting op de mobo voor de pci-e lanes?sebasss2 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:57:
Gedaan maar wil nog niet egt..
|2600k|Asus 290|
Maar het is gefixed heb service pack 1 opnieuw geinstalleerd. en nu werkt het wel.
Dat is niet beter te verklaren dan door onderbuikgevoelens, mindere ervaringen uit het verleden. Bij Gigabyte heb ik juist wel een goed gevoel qua kwaliteit en daarnaast is mijn mobo ook van GB, vind het dan gewoon mooi om er een kaart van hetzelfde merk in te steken. Mocht de Gigabyte kaart geen ref design zijn, dan zal ik uiteindelijk toch wel voor de XFX-kaart gaan..Blue-Tiger schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:42:
Waarom wil je XFX niet?
Ah, even gezocht op 'Gigabyte HD6870' ipv het typenummer van de kaart, dat bleek betere resultaten op te leveren. Volgens Guru3D is de koeler op de kaart een standaard model, dus da's mooi.
[ Voor 15% gewijzigd door Demo op 25-06-2011 22:51 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD
Een vriend van mij heeft recent een nieuwe graka (en pc) gekocht. Dit is de Radeon HD6870 Flex edition (pricewatch: Sapphire Radeon HD 6870 Flex Edition). Dit is een speciale editie waarop je drie schermen aan kunt sluiten. Nou hebben we een probleem. Het blijkt dat je geen dvi-vga adapter kunt aansluiten op een single link dvi (dom natuurlijk, hadden we kunnen weten). Nou zitten er op die kaart ook nog mini-displayports. Mijn vraag is of je daar ook fatsoenlijke adapters voor hebt. Er staat namelijk op verschillende plekken op het internet (gegoogled) dat die dingen geen hele hoge resolutie ondersteunen.
De opstelling is als volgt:
1x full hd monitor op dvi
2x dell vga 1280x1024, waarvan 1 op een dual-link dvi poort en de ander dus niet aangesloten.
De twee vga schermen staan aan weerszijden van de full hd monitor. Het beeld loopt in elkaar door.
Zijn daar goede adapters voor en zo ja welke is een goede keus?
Dit is btw het systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 42,- | € 42,- |
1 | Acer A221HQLBMD | € 120,90 | € 120,90 |
1 | Sony Optiarc AD-7261S Zwart | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Cooler Master Elite 430 Window (Zwart) | € 39,15 | € 39,15 |
1 | Enermax UCAPV12A-BL, 120mm | € 20,94 | € 20,94 |
1 | Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm | € 6,43 | € 6,43 |
1 | Cooler Master Silent Pro M850 | € 116,- | € 116,- |
1 | GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC | € 54,48 | € 54,48 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 99,40 | € 99,40 |
1 | MSI 890GXM-G65 | € 99,42 | € 99,42 |
1 | Sapphire Radeon HD 6870 Flex Edition | € 174,91 | € 174,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 793,58 |
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Gaan de 2 schroeven en het pci-e slot een 6970 er stevig inhouden of moet ik er nog iets bij doen?
"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"
een vorkheftruckChromeBallz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:59:
Kort vraagje:
Gaan de 2 schroeven en het pci-e slot een 6970 er stevig inhouden of moet ik er nog iets bij doen?
De twee schroeven is voldoende voor het gewicht van de kaartChromeBallz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:59:
Kort vraagje:
Voel maar hoe stevig hij erin zit wanneer je die schroeven aandraaid, als het goed is zit er dan geen bewegingen meer in je kaart.
[ Voor 18% gewijzigd door sebasss2 op 28-06-2011 22:21 ]
Ik vroeg me dat maar af omdat de kaart zo lang is, er steekt dus een heel stuk uit wat niet door het slot of de schroeven word vastgehouden ;psebasss2 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:21:
[...]
De twee schroeven is voldoende voor het gewicht van de kaart
Voel maar hoe stevig hij erin zit wanneer je die schroeven aandraaid, als het goed is zit er dan geen bewegingen meer in je kaart.
Klopt maar de kaart is opzich zelf al behoolijk stug en stevig dus er miskomt niks aan.ChromeBallz schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:28:
[...]
Ik vroeg me dat maar af omdat de kaart zo lang is, er steekt dus een heel stuk uit wat niet door het slot of de schroeven word vastgehouden ;p
Oc'en met de kaart of niet?
Geen OC, de 6970 loopt naar wat ik hoor al warm genoeg en ik ga niet met koelers rommelen.sebasss2 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:31:
[...]
Klopt maar de kaart is opzich zelf al behoolijk stug en stevig dus er miskomt niks aan.
Oc'en met de kaart of niet?
Vershillende drivers getest. Maar helaas. Ik ben er een beetje moe van geworden in ieder geval.
Je plaatje past erbijkenshinsx schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:47:
Eindelijk de overstap gemaakt van een 4890 naar een 6870. Blijkt 1 groot drama te zijn. Met spellen werkt de kaart perfect, maar zodra ik een video (offline/online) wil afspelen dan klapt windows eruit. Niet eens een bluescreen maar een "grey screen".
Vershillende drivers getest. Maar helaas. Ik ben er een beetje moe van geworden in ieder geval.
dit hebben veel mensen
probeer is vlc.
Waarom? Vlc gebruikt geen gpu acc... voor zover ik weet
en probeer in flash het uit zetten
SUCCES
Suh dude
Ik heb dit probleem dus niet. Ik speel bluray, avi, mp4 perfect af, aflsuiten van wmp geen probleem.kenshinsx schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:06:
Bij flash (via win config scherm) kon ik het niet vinden (gpu versnelling). Ik heb net alle ffdshow/xvid codecs eraf gemept. En tadaa het werkt..naja. Wmp speelt iig wmv en avi's af. Met als enige "issue" dat zodra ik een avi afspeel en wmp afsluit ik dan weer een bluescreen krijg. Ik zal vlc eens proberen en rustig afwachten totdat AMD/ATI wakker worden en een fix uitbrengen
.
Heb 6870 ook ( wel in CFX )
Maar moet zeggen ik gebruik VLC meer, ben niet zo voor wmp soms moet ik nog codexen enz zoeken
Hmm, apart. Ik zit op win 7 x64. Mischien is dat het. WMP werkte altijd perfect icm win7codecs op mijn 4890 in CF. Het is in ieder geval een apart probleem waar geen duidelijkheid over is. Ik heb de sapphire 6870 (uit een BBG). Ik probeer straks VLC, mocht dat niet werken dan gaat de kaart RMA aangezien ze bij sapphire en amd niet echt behulpzaam zijn.yzx schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:49:
[...]
Ik heb dit probleem dus niet. Ik speel bluray, avi, mp4 perfect af, aflsuiten van wmp geen probleem.
Heb 6870 ook ( wel in CFX )
Maar moet zeggen ik gebruik VLC meer, ben niet zo voor wmp soms moet ik nog codexen enz zoeken
Anoniem: 207195
De 690 IIAnoniem: 207195 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:42:
welke case raden jullie aan voor de amd 6970 of 6950 crossfire? behalve de coolmaster 690 dan

Anoniem: 207195
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 207195 op 30-06-2011 18:08 ]
Nou er staat een plaatje in van de HD5970 en de HD6970 < HD5970 duss...Anoniem: 207195 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:07:
wat vinden jullie van deze volgens mij moet dit ook lukken met 6970/ http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=6705
Ik heb W7 64bit ook hoorkenshinsx schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:16:
[...]
Hmm, apart. Ik zit op win 7 x64. Mischien is dat het. WMP werkte altijd perfect icm win7codecs op mijn 4890 in CF. Het is in ieder geval een apart probleem waar geen duidelijkheid over is. Ik heb de sapphire 6870 (uit een BBG). Ik probeer straks VLC, mocht dat niet werken dan gaat de kaart RMA aangezien ze bij sapphire en amd niet echt behulpzaam zijn.
Gewoon VLC gebruiken, heb veel problemen met wmp dmv codexen daardoor -> VLC speelt alles af
Ik snap er nu niks meer van
*edit*
Probleem gevonden! Schijnbaar zit er nog een sloot aan codecs en andere filters op m'n systeem die of verkeerd zijn geinstalleerd of verkeerd zijn gedeinstalleerd, daarnaast heeft win7codecs de standaard windows 7 instellelingen m.b.t video aangepast. Weet iemand of er een programma (up to date) bestaat om filters en codecs te cleanen?
[ Voor 28% gewijzigd door Kvasirdor op 01-07-2011 00:49 ]
Kan ik beter een nieuwe biosflash doen met daarin alleen de shader unlock, of kan ik er vanuit gaan dat mijn kaarten in de toekomst ook geen problemen gaan vertonen omdat ik nu ook al lange tijd geen issues met de kaarten heb?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Volgens mij gaat het vram op lange termijn kapot. Ik zou slechts shaders unlocken of terug gaan naar standaard.Audione0 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:59:
Ik heb mijn beide 6950 succesvol geflased naar 6790 specs. Ik speel hier al lange tijd spellen mee (maandje of 2) en heb totaal geen problemen ondervonden. Maar er wordt hier vaak gezegd dat mensen artifacs krijgen omdat de timings van het geheugen de timings van de 6970 niet aan kunnen.
Kan ik beter een nieuwe biosflash doen met daarin alleen de shader unlock, of kan ik er vanuit gaan dat mijn kaarten in de toekomst ook geen problemen gaan vertonen omdat ik nu ook al lange tijd geen issues met de kaarten heb?
Ik heb hierop gegoogled en vond een heleboel verschillende problemen, niet direct gerelateerd aan crossfire.
Ik heb direct natuurlijk mijn gfx driver opnieuw geinstalleerd, dus ik hoop nu dat het verholpen is.
Iemands anders die bsod's heeft sinds dat hij/zij crossfire heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door maffiappie op 01-07-2011 15:02 ]
Ik zou gewoon terug flashen naar een 6950 bios met unlocked shaders. Benchmarks tonen aan dat die VRAM timings 0 impact hebben op performance in games. Ik had mijn 6950 ook eerst naar een 6970 bios geflashed en na een dag terug naar 6950 + unlocked shaders door alle FUD. Als die timings geen echt voordeel heeft waarom dan het risico nemen? Bij zware games gebruik ik gewoon MSI AfterBurner om de core voltage naar 1.175 te brengen en een OC naar 920/1375. Kan wss nog wat verder overklokken maar meer performance heb ik niet nodig @ 1680x1050Audione0 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:59:
Ik heb mijn beide 6950 succesvol geflased naar 6790 specs. Ik speel hier al lange tijd spellen mee (maandje of 2) en heb totaal geen problemen ondervonden. Maar er wordt hier vaak gezegd dat mensen artifacs krijgen omdat de timings van het geheugen de timings van de 6970 niet aan kunnen.
Asus P8P67 EVO | i5 2500k (4.8 GHz) | Sapphire HD 7970 Vapor-X GHz Ed. | 8 GB DDR3 1600 | 1 TB HDD
Ah ok, dan gaan we dat doen.. Ik kan natuurlijk ook een shader unlock eroverheen gooien en in RBE de mhz'en een beetje hoger instellen zoals die van de 6970, en dan het bios erin flashen.. Dan lopen alleen de timings niet zo strak.. Big deal dus!Hyperz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:04:
[...]
Ik zou gewoon terug flashen naar een 6950 bios met unlocked shaders. Benchmarks tonen aan dat die VRAM timings 0 impact hebben op performance in games. Ik had mijn 6950 ook eerst naar een 6970 bios geflashed en na een dag terug naar 6950 + unlocked shaders door alle FUD. Als die timings geen echt voordeel heeft waarom dan het risico nemen? Bij zware games gebruik ik gewoon MSI AfterBurner om de core voltage naar 1.175 te brengen en een OC naar 920/1375. Kan wss nog wat verder overklokken maar meer performance heb ik niet nodig @ 1680x1050.
edit: het is gelukt.. Nu kaart 2 nog..
Ik heb geen zin om telkens over te clocken in MSI afterburner in wil het gewoon standaard op 880 en 1375Mhz zetten. Mag ik onder RBE het voltage gewoon op 1.175 zetten dus in de kolom waar ook de core en mem aangepast kan worden? of moet ik dat ergens anders doen?
Plaatje
[ Voor 49% gewijzigd door Audione0 op 02-07-2011 00:06 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Weet trouwens niet of je de clocks ook kunt aanpassen en zo gaan flashen.
|2600k|Asus 290|
Dan maar in MSI afterburner clocken, mits nodig.. (voorlopig nog niet)
|2600k|Asus 290|
tot op heden kunnen de zowel de core als de ram bus niet gemod worden.
Dit las ik een paar dagen geleden ergens op het RBE forum waar RacerX dit uitlegde.
Anoniem: 400748
Het gaat hier om een HD6950 trouwens.. Iemand opheldering?
[ Voor 94% gewijzigd door AndRo555 op 02-07-2011 19:32 ]
Gaat je framerate wel omhoog? Misschien gaat de clock gewoon niet omhoog, ook al stel je 'm in.Anoniem: 400748 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:28:
Als ik met msiafterburner ga overclocken kan ik extreem ver gaan. core clock op 1600Mhz en ram snelheid ook zoiets. Dit lijkt me niet kloppen, helemaal niet als hij daarna gewoon stabiel draait en niet warmer word dan 70 graden? ook Gpu-z geeft deze waarden aan.
Het gaat hier om een HD6950 trouwens.. Iemand opheldering?
1600 Mhz is namelijk niet realistisch
//:
Ik zal eens kijken wat mijn resultaten zijn.
//Edit:
MSI R6950 Twin Frozr II/OC => MSI Kombuster (1280 x 720)
Core: 810 Mhz => Min - 364 Max - 429 Avg - 399
Core: 840 Mhz => Min - 335 Max - 416 Avg - 387
Core: 900 Mhz => Min - 363 Max - 437 Avg - 402
Core: 900 Mhz/Mem: 1400 Mhz => Min - 386 Max - 453 Avg - 422
Core: 950 Mhz/Mem: 1400 Mhz => Min - 394 Max - 454 Avg - 422
Lijkt gewoon te werken, even los van m'n tweede resultaat. Kombuster vindt snel geheugen fijn blijkbaar.
Ik zal nog even 3DMark 11 proberen ook.
//Edit 2:
P4937
P5064
P5380
P5568
Met dezelfde clock settings als hierboven, bij mij werkt Afterburner dus prima
[ Voor 33% gewijzigd door Grozno op 02-07-2011 21:09 ]
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Anoniem: 400748
ah dat is jammer.. Dan maar clocken in MSI afterburner.jbkappirossi schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:41:
alleen het voltage is te veranderen en de shaders zijn te unlocken met de laatste RBE.
tot op heden kunnen de zowel de core als de ram bus niet gemod worden.
Dit las ik een paar dagen geleden ergens op het RBE forum waar RacerX dit uitlegde.
Het gaat om deze bios http://www.techpowerup.co...HD6950.2048.101123_2.html.
Kan ik nu concluderen, na het lezen van bovenstaande reacties, dat het verhogen van de voltage, core & mem clock in MSI Afterburner ik straks een 6950 heb draaien die nagenoeg hetzelfde is/presteert als een 6970 op de mem timings na?
Daarnaast zit ik te twijfelen of ik de koeler zal upgraden, zo ja, wat raden jullie me aan? Ik lees goede verhalen over de VF3000a maar past die op een reference kaart? Tnx!
|2600k|Asus 290|
het is beter om je eigen bios te modden!!!!
Je weet namelijk nooit wat iemand anders er mee uitgevreten heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 05-07-2011 14:46 ]
Wacht even met die VF3000A. Ik heb er niet al te beste verhalen van gehoord op een HD6970 en ik ga hem zelf volgende week ook even testen.t!n0 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 14:24:
Daarnaast zit ik te twijfelen of ik de koeler zal upgraden, zo ja, wat raden jullie me aan? Ik lees goede verhalen over de VF3000a maar past die op een reference kaart? Tnx!
Ik zat eraan te denken om het verder zo te laten (bios verhaal) en slechts de mem en core te verhogen om zo op 6970 performance te draaien, gewoon omdat het kan
Het gaat mij erom dat de performance dan hetzelfde is en de rek er nog niet uit is kwa mem en core clocks.
Edit @ Blue-Tiger, prima, ik wacht met smart op je bevindingen!
[ Voor 7% gewijzigd door t!n0 op 05-07-2011 15:05 ]
Ik ben anders erg tevreden over mijn VF3000F op mijn GTX 470, wat ook echt een heethoofd isBlue-Tiger schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:04:
[...]
Wacht even met die VF3000A. Ik heb er niet al te beste verhalen van gehoord op een HD6970 en ik ga hem zelf volgende week ook even testen.
Temps zijn vergeleken met de stock koeler ~30 graden gezakt onder load (93 naar 63/64) en ik hoef de fans nooit harder te zetten dat de laagste stand
Weet alleen niet of de VF3000A nog erg afwijkt van de VF3000F, maar als het een GTX 470 goed koel kan houden moet een 6970 ook wel lukken.
Anoniem: 202979
Heb wat issues met mijn MSI R6950 Twin Frozr III/OC. Heb een tijd zitten te overclocken en kwam tot een clock van 910/1325 op standaard voltage. Wanneer ik hoger dan dat wil gaan moet ik mijn voltage aanpassen. Echter wanneer ik mijn voltage aanpas freezed ie in 3dmark11. Wel bizar, al ga ik maar 20mhz omhoog op de coreclock en gooi er ruim voldoende voltage tegen aan, hij blijft freezen. Lijkt wel of die het niet leuk vind wanneer ik het voltage aanpas, terwijl de temperaturen ver beneden maximum liggen, kom niet hoger dan 66 graden. Ook geprobeerd de fan op 70% te zetten, maar 't mag niks baten. Wat ook opmerkelijk is, is dat wanneer ik bijvoorbeeld 1150 op het voltage inzet en apply druk, msi afterburner terug schakelt naar 1149....Heb 't idee dat die voltage die ik aangeef niet daadwerkelijk doorgevoerd wordt door afterburner, enig idee hoe je dat zou kunnen checken, gpu-z word ik niet wijzer van, en welke bios versie op de kaart hebben jullie draaien?
probeer ook eens met de fan op 100%.. temps nekken overklok, ook al denk je dat je nog veilig zit..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Heb ff een testje gedraaid met de volgende instellingen:
Voltage: GPU clock: Memory clock:
1100 (standaard) 910 1325
1200 910 1325
in beide gevallen geeft GPU-Z een voltage aan (onder kopje 12v) van max 1023.00V
Wat ik dus al vermoede, dat de settings niet daadwerkelijk worden overgenomen klopt blijkbaar dus.
Vreemd, heb MSI Afterburner als meerdere keren uninstalled en vervolgens weer geïnstalleerd maar
het werkt niet. Iemand een suggestie?
Je OC is niet heel denderend btw, die van mij doet 950 core zonder aan het voltage te zitten. Ook in reviews zie je dat soort clocks wel terugkomen.
Welke driver - CCC versie heb jij, wat aangegeven wordt onder afterburner, en welke bios versie heb je, wordt aangegeven onder GPU-Z?
Dank!
R6950 Twin Frozr II/OC - BIOS 013.011.000.001.000000
Stock: 810/1250
OC: 950/1400
Ik heb hier een R6950 Twin Frozr lll/OC, bij mij zijn de shaders "laser cut"
waardoor ik die niet kan unlocken. Blijkbaar clocken deze ook wat minder, wat wel mag blijken.

Net jammer, dacht ik een lekkere overclock kaart te pakken hebben gaat het feest niet door.
Welke afterburner gebruik je?Anoniem: 202979 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:50:
Zie daar het verschil, jij hebt een R6950 Twin Frozr ll/OC
Ik heb hier een R6950 Twin Frozr lll/OC, bij mij zijn de shaders "laser cut"
waardoor ik die niet kan unlocken. Blijkbaar clocken deze ook wat minder, wat wel mag blijken.![]()
Net jammer, dacht ik een lekkere overclock kaart te pakken hebben gaat het feest niet door.
Probeer anders deze en dit toepassen
[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 06-07-2011 18:02 ]
|2600k|Asus 290|
Mwoa, Guru3D kreeg er een tot 1008 Mhz op 1.25v. OC'en wil bij de Twin Frozr III dus ook wel.Anoniem: 202979 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:50:
Blijkbaar clocken deze ook wat minder, wat wel mag blijken.
Het kan natuurlijk zijn dat je net een slechte hebt, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat ie echt niet harder wil.
Draai nu op std. voltage 900/1400 (heb 950/1440 gedraaid, maar dan moet de voltage hoger en dat wil ik niet met reference koeler) met een temp. van 67°C onder load. Daarnaast is de kaart lekker stil (helemaal vergeleken met mijn x1950xtx).
Op een c2d e8400, ddr2 systeem haal ik trouwens een score van 4455 in 3dmark 2011, klopt wel zo ongeveer denk ik? Mijn huidige setup is volgens mij een aardige bottleneck voor de graka
[ Voor 9% gewijzigd door t!n0 op 07-07-2011 21:34 ]
De kaart wordt 77 graden op 950/1440 tijdens een half uurtje duke nukem, not bad voor een reference kaart.