PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ondertussen steekt de hele meuk weer in de doos en heb ik mijn computer terug in de Silverstone SG02F gebouwd, waar hij wél compleet in past
Jawel, maar dat zei ik ook.mitsumark schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:01:
Niet eerst de oude verwijderd?
Maakt ook verder niet uit, alles werkt prima, maar viel me gewoon op. Kan ook toeval zijn hoor. Misschien was ie ervoor gecrasht waardoor het register corrupt is geraakt ofzo want ik blijf wel regelmatig crashes krijgen als ik veel grafisch geweld tergelijk doe (Youtube, streams, AVI of MKV filmpjes tussendoor). Ik klik/switch dan heel snel door de verschillende media heen en dat kan ie niet handelen ofzo.
Wat wel nieuw is, is de AMD SteadyVideo plug-in in Internet Explorer. Bij sommige filmpjes vraagt ie dan of ik wil toestaan ja/nee.
[ Voor 61% gewijzigd door chim0 op 21-02-2012 08:08 ]
Sorry, ik was niet helemaal volledig, ook met driver sweeper het register leeggemaakt?
- Intel Core i5-2500K
- Scythe Mugen 2 Rev B.
- Asrock P67 Extreme4 Gen3
- Corsair Vengeance 8GB RAM
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
- Corsair HX750W (Silver Certificering)
Probleem is: Elke keer als hij games gaat doen, dan krijgt hij op een random moment of een zwart/grijs beeld of z'n beeld verschuift naar links/rechts, moet ik erbij zeggen dat het het vaakst (en snelst) bij Call of Duty: Modern Warfare 3 gebeurd.
Klik hier voor foto
'Oplossingen' die we al geprobeerd hebben:
- Herinstallatie van Windows (2x)
- Verschillende Catalyst drivers, van 10.x tot 12.2
- Games opnieuw geinstalleerd.
- DirectX ge-update (Was niet nodig though)
- Underclocked (Standaard waarden van 6950) en overgeklokt.
Iemand een zelfde ervaring en/of oplossing?
Alvast bedankt!
Als hij dit op stock clocks doet zou ik hem RMA'en, dit gebeurt namelijk als je het geheugen te ver overclocked.w00tstok schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:07:
People, ff een vraagje namens een goeie vriend van me. Ik heb laatst een PC voor hem samengesteld met deze onderdelen:
- Intel Core i5-2500K
- Scythe Mugen 2 Rev B.
- Asrock P67 Extreme4 Gen3
- Corsair Vengeance 8GB RAM
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
- Corsair HX750W (Silver Certificering)
Probleem is: Elke keer als hij games gaat doen, dan krijgt hij op een random moment of een zwart/grijs beeld of z'n beeld verschuift naar links/rechts, moet ik erbij zeggen dat het het vaakst (en snelst) bij Call of Duty: Modern Warfare 3 gebeurd.
Klik hier voor foto
'Oplossingen' die we al geprobeerd hebben:
- Herinstallatie van Windows (2x)
- Verschillende Catalyst drivers, van 10.x tot 12.2
- Games opnieuw geinstalleerd.
- DirectX ge-update (Was niet nodig though)
- Underclocked (Standaard waarden van 6950) en overgeklokt.
Iemand een zelfde ervaring en/of oplossing?
Alvast bedankt!
En als hij het geheugen terugklokt naar standaard waarden? Zou dat kunnen helpen? Of is dat geheugen gewoon corrupt of iets dergelijks?unfor schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:35:
[...]
Als hij dit op stock clocks doet zou ik hem RMA'en, dit gebeurt namelijk als je het geheugen te ver overclocked.
Edit: Vreemde is namelijk dat hij het VEEL minder krijgt bij bijvoorbeeld battlefield 3.
[ Voor 11% gewijzigd door w00tstok op 21-02-2012 22:05 ]
Nee, maar dat hoefde ook nooit maar maakt verder ook niet uit. Vind het alleen maar beter eigenlijk want elke keer die Auto-Tune opnieuw duurt weer een eeuwigheid.mitsumark schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 12:43:
[...]
Sorry, ik was niet helemaal volledig, ook met driver sweeper het register leeggemaakt?
Anoniem: 444726
(ook maar even hier posten aangezien ik weinig respons krijg )
Na lang nadenken heb ik onlangs mijn systeem geupgrade, ik heb 3 jaar geleden een goede game PC gekocht, en die was aan vernieuwing toe. Ik heb toen aan de hand van de best buy van januari 2012 de volgende spullen aan wat ik al had toegevoegd.
Overblijfsels vorig systeem:
# Product Prijs Subtotaal
1 Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB € 0,- € 0,-
1 Cooler Master CM 690 II € 79,95 € 79,95
1 Cooler Master Real Power M620 € 0,- € 0,-
1 OCZ Vertex 3 60GB € 79,- € 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 158,95
Nieuwe aankopen:
# Product Prijs Subtotaal
1 Intel Core i5 2500K Boxed € 191,- € 191,-
1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 39,99 € 39,99
1 Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition € 234,- € 234,-
1 Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 € 118,75 € 118,75
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 583,74
Na een cleane versie van Windows 7 Ultimate x64 geinstalleerd te hebben op de SSD, heb ik met de CD van het moederbord de drivers daarvan geinstalleerd, en vervolgens online ook updates gedownload (windows herkende in eerste instantie de LAN controller nog niet.
Ook de drivers voor mijn monitor, de videokaart (nieuwste Catalyst Control Centre voor win7x64 (versie 12.1)) geinstalleerd, en voor alles wat ik kon bedenken drivers gedownload en geinstalleerd.
Nu loop ik tegen een videokaart probleem op. In eerste instantie werkt het prima, alles start netjes en snel op, totdat ik hem wat meer 'push'. Zodra ik bijvoorbeeld de windows prestatie index wil meten slaat het scherm uit, en gebeurt er niets meer. Het is gewoon zwart. De pc staat dan nog wel aan.
Ook het spelen van Battlefield 3 loopt niet goed. Hij start, hij speelt, en na een random tijd slaat het scherm op zwart/grijs/bruin/strepen, en gebeurt er niets meer. Het enige wat dan nog werkt is hard-reset of uit doen.
Ik heb ondertussen de videokaart opnieuw geinstalleerd (kaart er uit, ingebouwde videokaart van het mobo gebruiken, catalyst en alles uninstallen en driversweep, kaart er weer in, opnieuw installeren).
Ik heb windows tot saaiheid toe geupdate, en ik weet nagenoeg zeker dat ik van alle drivers en patches de laatste versies heb.
Na veel googlen en rondspeuren kom ik talloze horrorverhalen tegen over de Radeon HD series en drivers, en een groot verschil in oplossingen word geboden.
Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen, gezien deze hardware ook onderdeel was van een best buy is er misschien nog iemand die dezelfde problemen heeft gehad?
Ik weet niet zo goed welke informatie jullie nodig zouden kunnen hebben? Ik heb bijvoorbeeld gekeken in de windows logboeken maar kon daar niet iets nuttigs uit halen.
Soms kan ik wel even in de level komen maar dan zie ik wel een hoop textures.
BF3 zit muurvast en in de event-viewer staat dat het probleem "amdkmdap" is, met andere woorden de driver is gecrashed.
Reeds gedaan:
Driver cleaner
5 verschillende drivers met cf profiles geprobeerd (met en zonder de HDMI audio driver te installeren)
Windows opnieuw geïnstalleerd
Onboard geluid uit en een X-FI geprobeerd
memtest gedraaid etc etc, geheugen ook op 1333 gehad i.p.v. 1600 etc
Asus 6990
Intel DX79SI +3960X
8GB (4x2) DDR3 1600
7 x64 ultimate
Ik weet dat AMD brakke drivers heeft maar dit is echt dramatisch.
Driver probleem? of de kaart stuk?
Edit:
Is een crossfire probleem, met crossfire disabled werkt het wel, hopelijk fixed AMD de drivers (crossfire) snel voor BF3.
[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 01-03-2012 01:07 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Aangezien dit schijnbaar niet vaak meer voor komt ben ik nogal tevreden
Anyway, wat zijn nu de beste drivers voor 69xx crossfire?
Dan begin ik weer even met driversweeper.
Troll eens niet zo, je hebt het zelf verneukt. Hoe kan nou een AMD driver een Nvidia kaart aanspreken? Dat kan toch niet?mitsumark schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:53:
Metro2033 heeft mn drivers vern**kt met dat physx gezeur, ik haat Nvidia.
Metro zou de physx dingen via de cpu moeten doen geloof ik, je hebt in ieder geval physx drivers nodig ondanks dat je geen nvidia kaart hebt.
Gister had ik "physxloader.dll" missing, daarna physx opnieuw geïnstalleerd en toen liep metro gelijk vast met opstarten (foutmelding weet ik even niet meer).
Vandaag AMD en Nvidia software/driver verwijderd, ook in safe mode driver sweeper gedraaid.
Toen de nieuwste AMD drivers van de site gehaald (12.2), en nu mist er weer een andere *.dll
Daarna weer physx verwijderd en opnieuw geinstalleerd, weer een vage vastloper.
Tevens verliest ie dan zn ingestelde resolutie, dus er zal drivertechnisch iets niet kloppen...
Ik weet dat dit inmiddels offtopic is, maar hoe hebben jullie metro werkend gekregen?
[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 14-03-2012 01:34 ]
mn 3870x2 eens vervangen met n asus 6850 v2
scheelt echt veel aan stroom als k m aan t werk zet

en als k mn igp inschakel en de 6850 uitschakel(met windows-p), scheelt t al helemaal veel
van t weekend eens pijnigen
Heb wel een Windows 8 driver gezien maar die weigert zich te installeren.

HD6850 overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 01-04-2012 09:06 ]
Standaard staat de core clock op 900 MHz en de Memory clock op 1050.
Op dit moment zijn deze respectievelijk 940 MHz en 1125 MHz.
Heb getest met Furmark en de benchmark van Mafia 2.
Bij Furmark merk ik eigenlijk geen verschil behalve dat de temperatuur is gestegen. Bij Mafia 2 gaat de fps zelfs omlaag. Zonder oc had ik 58.7 en met oc heb ik twee keer een fractie lager gehaald. (ongeveer 55.5 en 56.5)
Doe ik iets verkeerd?
Overige specs:
AMD Phenom II X4 945 (Stock @ 3.0 GHz)
4 GB RAM @ 1333 MHz
Asus M4a74t-e
Van een echte bottleneck is dus volgens mij geen sprake.
Op videokaarten zit tegenwoordig ECC geheugen, als je te ver over clocked gaat het geheugen de fouten die het maakt zelf oplossen (ipv crashen) waardoor iets opnieuw gerendered moet worden.wouter03 schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:08:
Ik heb mijn Sapphire 6870 wat proberen te overklokken met MSIAfterburner. Dit is de eerste keer dat ik overklok, dus ik weet er nog vrij weinig van.
Standaard staat de core clock op 900 MHz en de Memory clock op 1050.
Op dit moment zijn deze respectievelijk 940 MHz en 1125 MHz.
Heb getest met Furmark en de benchmark van Mafia 2.
Bij Furmark merk ik eigenlijk geen verschil behalve dat de temperatuur is gestegen. Bij Mafia 2 gaat de fps zelfs omlaag. Zonder oc had ik 58.7 en met oc heb ik twee keer een fractie lager gehaald. (ongeveer 55.5 en 56.5)
Doe ik iets verkeerd?
Overige specs:
AMD Phenom II X4 945 (Stock @ 3.0 GHz)
4 GB RAM @ 1333 MHz
Asus M4a74t-e
Van een echte bottleneck is dus volgens mij geen sprake.
Dat zou het kunnen zijn.
Maar dit is toch maar een kleine overklok, of zie ik dat verkeerd?unfor schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:36:
[...]
Op videokaarten zit tegenwoordig ECC geheugen, als je te ver over clocked gaat het geheugen de fouten die het maakt zelf oplossen (ipv crashen) waardoor iets opnieuw gerendered moet worden.
Dat zou het kunnen zijn.
Wat is eigenlijk een gemiddelde prestatiewinst?
Ik heb net twee keer twee benchmarks van Just Cause 2 gedaan. Met de oc kwam ik 1 fps hoger uit dan zonder.
Is ook niet echt de moeite waard dus.
pricewatch: Asus EAH6950 DCII/2DI4S/1GD5
---RAWE CEEK!!!---
---RAWE CEEK!!!---
Het zijn artifacts die bij gewoon desktop gebruik al optreden en niet erger worden wanneer ik ga gamen of stressen. De artifacts zijn kleine rode flikkerende puntjes in beeld. Soms is er een streep zichtbaar.
Beide kaarten werden niet te warm (75 graden C in furmark) en zijn niet overklokt / geflashed.. Zijn er nog andere redenen waarom videokaarten artifacts kunnen laten zien?
Ohja. Ik heb verschillende drivers gebruikt, maar op het moment draai ik nog op 12.1. Ik zal de nieuwste drivers installeren, maar verwacht dat dit niet zal uitmaken. Mijn voeding is een corsair enthausiast 650, dus dat zou ook geen probleem mogen zijn met single gpu, i5 K2500 (zonder overklok) en zonder andere extreme energie slurpers.
[ Voor 43% gewijzigd door aicaramba op 09-05-2012 18:04 ]
Anoniem: 420461
Volgens mij is dat veel te hoog - als ik een beetje rondzoek zie ik idle temperaturen van rond de 35 graden, dus ongeveer dan de helft van wat ik heb.
Heeft iemand enig idee of dit inderdaad niet goed is, en wat ik kan checken om het op te lossen?
Dat is inderdaad te heet.Anoniem: 420461 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:30:
Ik heb een vraagje over de temperatuur - ik heb een Sapphire HD 6670 1GB en de temperatuur als ik alleen een beetje aan het browsen ben (geen video) is boven de 60 graden. Een YouTube fimpje kijken gaat al snel boven de 70 graden, en World of Warcraft spelen boven de 100 graden.
Volgens mij is dat veel te hoog - als ik een beetje rondzoek zie ik idle temperaturen van rond de 35 graden, dus ongeveer dan de helft van wat ik heb.
Heeft iemand enig idee of dit inderdaad niet goed is, en wat ik kan checken om het op te lossen?
Controleer of je fan nog wel draait (op de juiste snelheid), en of je kast voldoende airflow heeft.
Anoniem: 420461
Da fan draaide nog prima, alleen lag 'ie onderin de kast...
Dank!
Ik heb een HD6850 en twee monitoren en ik wil CS: Source spelen op die twee monitor via Eyefinity. Eyefinity zelf werkt perfect maar als ik CS start, dupliceert ie beide schermen ipv dat ie ze als 1 monitor ziet. De instellingen zijn goed. Ik heb het via de wizard gedaan en EF werkt perfect. VLC media player, Windows desktop etc. werkt allemaal perfect maar zodra ik Steam opstart, gaat ie ze dupliceren ipv uitbreiden.
Heb het al. Ik moest in Steam de beeldverhouding op 16:9 zetten en toen kreeg ik m'n native resolutie.
[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 22-05-2012 12:21 ]
Ik heb gisteren mijn Sapphire HD6950 OC 2GB binnengekregen. Erg lekker kaartje, veel stiller, sneller en koeler dan mijn oude Sapphire HD4870 (reference koeler).
Ik heb geprobeerd hem te unlocken maar het is blijkbaar nogal een nieuw of onbekend model, namelijk de SKU 11188-22-20G. Op internet is er bijna niets over te vinden.
Als ik de bios switch naar rechts flip en opstart, geeft RBE aan dat de shaders op die van de 6970 staan. Het lijkt dus dat er al een 6970-bios op die positie zit. Dat klinkt dus al mooi. Maar GPU-z geeft aan dat er nog steeds 1408 unified shaders zijn.
Ik heb hem dus proberen te flashen met de switch in de linker positie (want in de rechter positie staat ie op een read-only bios), maar dat lukt niet. RBE geeft een error en raadt me aan om het direct met Winflash te proberen.
Als ik dat doe krijg ik van Winflash de error "Cannot erase ROM".
Daarom las ik op internet de truc om het handmatig via de commandline te doen. Als ik dan "atiwinflash -unlockrom 0" uitvoer krijg ik de melding "Rom unlocked". Maar daarna bij "atiwinflash -f -p 0 unlock.bin", krijg ik alsnog een error: "ROM not erased".
Is deze kaart simpelweg niet te unlocken? Of doe ik iets verkeerd?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Via de Catalyst Suite kom je dan op 850mhz uit ipv 750, maar via MSI afterburner kan je hem op 899 mhz zetten.
Kan het zijn dat Catalyst Suite conflicteert met MSI afterburner? Als er anderen zijn, hoe hebben jullie het geregeld? Ook Catalyst suite geïnstalleerd naast MSI afterburner of alleen de Ati driver en MSI afterburner om het af te maken?
Alvast bedankt :-)
Dan is er denk ik iets niet goed met je drivers, of een programma conflict idd, want hij moet standaard tot 1000MHz kunnen. Ik heb een ASUS HD6850 V2 en ik kan via de Control Center gewoon tot 1000MHz.PatrickG schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 14:48:
Ik heb een sapphire HD 6850 1gb en die schijn je nogal leuk te kunnen overclocken.
Via de Catalyst Suite kom je dan op 850mhz uit ipv 750, maar via MSI afterburner kan je hem op 899 mhz zetten.
Kan het zijn dat Catalyst Suite conflicteert met MSI afterburner? Als er anderen zijn, hoe hebben jullie het geregeld? Ook Catalyst suite geïnstalleerd naast MSI afterburner of alleen de Ati driver en MSI afterburner om het af te maken?
Alvast bedankt :-)
ik heb er nog zo 1... http://www.dvhardware.net...s_radeon_hd_6950_6970.jpg kmaak hem toch ook wel regelmatig schoon maar veel stiller/koeler word die niet:sCompizfox schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:23:
Hmm zit er zoveel verschil in die koelers dan? Ik heb een Sapphire HD6950 OC 2GB en die is echt überstil. Wordt tijdens Furmark ook nooit warmer dan 68 graden.
Bij mij bleek het dus het Catalyst Control Center te zijn. Ik heb nu alleen de driver (beta 12.7) geinstalleerd en sapphire Trixx om hem te clocken. En ja, ik kan wel naar 1000mhz voor de GPU, maar dat lijkt me een beetje veel?chim0 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 09:02:
[...]
Dan is er denk ik iets niet goed met je drivers, of een programma conflict idd, want hij moet standaard tot 1000MHz kunnen. Ik heb een ASUS HD6850 V2 en ik kan via de Control Center gewoon tot 1000MHz.
Overigens was het meer dan ik fouten in het beeld kreeg. Nu draait alles vlekkeloos. Althans, ik kan battlefield 3 maar op hele lage settings spelen. Dat zal wel te maken hebben met m'n oude setup. ( intel e8500, 4gb ddr2 800mhz ram en een gewone 7200 rpm harddisk).
Ik gebruik geen Trixx maar nogmaals, je zou, als je drivers correct geinstalleerd hebt, standaard tot 1000MHz moeten kunnen.PatrickG schreef op zondag 01 juli 2012 @ 17:38:
[...]
Bij mij bleek het dus het Catalyst Control Center te zijn. Ik heb nu alleen de driver (beta 12.7) geinstalleerd en sapphire Trixx om hem te clocken. En ja, ik kan wel naar 1000mhz voor de GPU, maar dat lijkt me een beetje veel?
Ik heb een tijdje op 900MHz gedraaid maar bij Flash filmpjes (Youtube) stopte de driver met werken en kreeg ik een BSOD. Terug naar standaard snelheid (790MHz) draait alles weer perfect. Ik zou 850MHz kunnen proberen maar hou het voorlopig lekker standaard.
Overigens draai ik nu driver 12.6, geupdate via CCC.
Dat klopt er toch echt iets niet want je zou makkelijkk op high moeten kunnen zonder AA. Ik heb een Phenom II X2 555/4GB DDR3 en een HD6850 en ik kon de BETA gewoon soepel op high spelen. Welliswaar op 1680 x 1050 maar toch.Overigens was het meer dan ik fouten in het beeld kreeg. Nu draait alles vlekkeloos. Althans, ik kan battlefield 3 maar op hele lage settings spelen. Dat zal wel te maken hebben met m'n oude setup. ( intel e8500, 4gb ddr2 800mhz ram en een gewone 7200 rpm harddisk).
Ja, ik kan hem ook makkelijk naar de 1000 mhz zetten, maar dat vertrouw ik niet. Lijkt me niet iets teveel van het goede zonder de voltage aan te passen. Maar op het gebied van voltage aanpassen ben ik een leek, dus daar waag ik me niet aan.chim0 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 05:35:
[...]
Ik gebruik geen Trixx maar nogmaals, je zou, als je drivers correct geinstalleerd hebt, standaard tot 1000MHz moeten kunnen.
Ik heb een tijdje op 900MHz gedraaid maar bij Flash filmpjes (Youtube) stopte de driver met werken en kreeg ik een BSOD. Terug naar standaard snelheid (790MHz) draait alles weer perfect. Ik zou 850MHz kunnen proberen maar hou het voorlopig lekker standaard.
Overigens draai ik nu driver 12.6, geupdate via CCC.
[...]
Dat klopt er toch echt iets niet want je zou makkelijkk op high moeten kunnen zonder AA. Ik heb een Phenom II X2 555/4GB DDR3 en een HD6850 en ik kon de BETA gewoon soepel op high spelen. Welliswaar op 1680 x 1050 maar toch.
Ik weet niet of er iets mis is bij mij. Ik hoop het niet, of juist weer wel met betere prestaties in het vooruitzicht. Hoe ik het moet testen is mij niet bekend.. Maar de BETA van battlefield was ook online? Het gaat bij mij vooral om het vliegen in een jet of helicopter en dan vraagt je videokaart aardig wat van je. Om eerlijk te zijn verwacht ik ook wel meer van m'n graphics. Misschien moet ik toch Catalyst Control Center weer installeren en meer met de settings volgelen, maar standaard zou het toch ook redelijk plug and play moeten zijn?
Ik weet niet, gewoon de eerste BETA. Je kon idd ook online, maar ik heb niet gevlogen in een helikopter. Sowieso heb ik het spel na 2 seconden verwijderd want ik vond er geen reet aan, maar je moet gewoon op high kunnen spelen met jouw specificaties. Ik weet niet hoeveel fps je hebt? Ik heb die van mij niet gemeten maar denk dat ik ergens rond de 40 gezeten moet hebben.PatrickG schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:47:
[...]
Ik weet niet of er iets mis is bij mij. Ik hoop het niet, of juist weer wel met betere prestaties in het vooruitzicht. Hoe ik het moet testen is mij niet bekend.. Maar de BETA van battlefield was ook online? Het gaat bij mij vooral om het vliegen in een jet of helicopter en dan vraagt je videokaart aardig wat van je. Om eerlijk te zijn verwacht ik ook wel meer van m'n graphics. Misschien moet ik toch Catalyst Control Center weer installeren en meer met de settings volgelen, maar standaard zou het toch ook redelijk plug and play moeten zijn?
Los daarvan: Ik had zo rond de 40-50 fps. Maar dat was op medium volgens mij. Ik ga het nog eens checken.
In Shogun 2 kan ik bij grafische instellingen niet hoger als Shader model 3.0 kiezen.
Hoor ik niet gewoon Shader model 5 te kunnen kiezen, aangezien dat dat het hoogste en nieuwste is. de hd6970 is toch nog zeker niet oud

Absoluut relatief, relatief absoluut.
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Kan DX nog eens installeren, misschien heeft een oude game weer dx 9 er op gezet. gebeurt wel eens vaker.
|2600k|Asus 290|
En een legale versie hebt met de nodige updates, want bij release was deze functie er nog nietBullus schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:28:
Ik neem aan dat je geen xp draait?
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Dadelijk nog even handmatig Dx11 erover gooien.
Hij doet dit soms spontaan na het booten, maar alleen dan. Zou heb komen door een downclock die ik toe heb gepast (te weinig voltage-->instabiel?) Terwijl hij met kombustor o.i.d. gewoon totaal stabiel is.
Ben sinds vandaag volledig overgestapt op win8, nu heb ik alles weer zoals het was voor mij op win7.
Nu heb ik de mobility drivers(12.10) geïnstalleerd en de installatie was volledig voltooid geen fouten. Nu is het geval het ccc ziet de kaart niet kan ook niks instellen en ga er dus vanuit dat ze er dus ook niet op staan. Op win7 had ik ook 12.10 geïnstalleerd waar de kaart wel ingesteld kan worden. Nu is het zo op battlefield 3 haal ik gemiddeld 45-50 fps de in mijn ogen zonder driver win8, en win7 met drivers 30-35 fps onder zelfs lagere instellingen. Kan iemand mij helpen tevens om de drivers juist te installeren want ik snap er geen hol van.
Ik heb een AMD HD 6870 met een reference PCB en cooler. De afgelopen tijd merk ik dat mijn videokaart steeds warmer wordt, waarschijnlijk tijd om eens schoon te maken. Tevens worden de games steeds zwaarder. Dus ik zat er aan te denken hem een tikkie over te klokken.
Nu ben ik gaan kijken naar aftermarked coolers. Ik heb enkele reviews gelezen. Echter mijn conclusie, geen van allen biet een goede VRM kooler voor deze GPU. Behalve dan een aantal water cooling varianten voor deze kaart.
Nu heb ik wel gezien dat er kaarten zijn die een goede VRM cooler op de reference PCB boortjes hebben zitten. (De kaarten met een redelijke cooler er op.) Deze vrm cooler maakt gebruik van de gaatjes in het PCB, valt er dus ook niet af, en houd rekening met de hoogte verschillen van de andere componenten tussen de VRM's in.
Nu vroeg ik mij af, is hier iemand hier die zo'n VRM cooler heeft liggen? Misschien dat iemand deze er af heeft gehaald voor bijvoorbeeld zo'n watercooling oplossing, of een kaartje dat overleden is. Ik zou dan graag deze VRM cooler overnemen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Als ik dan bv trixx open of CC dan zet die direct weer de snelheid op 300/300 mhz en gaat de load weer naar normaal (0-8%). Open ik weer de film dan begint het weer na een aantal minuten, hij doet het ook bij youtube en twitch.
Helaas gaven de oude drivers (12.10) een CC error en werken deze om een of andere reden niet meer, ik hade de videokaart via Trixx ge over clocked , inclusief een lichte voltage increase. Maar zelfs na een reinstall van de drivers, zonder trixx, dus zonder enige OC doet hij het nog.
Bekend probleem? Iemand een oplossing? De ICT man van mijn werk heeft thuiswerken geinstaleerd op mijn pc, formateren is dus echt de laatste oplossing.
ik kwam via google een idle bug tegen, het zou best wel eens kunnen dat de videokaart dit eigenlijk doet zonder dat er een video wordt afgespeeld.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ook hier nog even een keer misschien dat je de reactie in het andere topic niet zou lezen:evilpin0 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:10:
Ik heb sinds kort een lastige bug met mijn 6870, als ik een film kijk klokt die eerst het geheugen van 300 mhz naar 1050 (3d mode), na een aantal minuten klokt die ook de core van 300 mhz naar 900 mhz en gaat de videokaart gpu load naar full.
Als ik dan bv trixx open of CC dan zet die direct weer de snelheid op 300/300 mhz en gaat de load weer naar normaal (0-8%). Open ik weer de film dan begint het weer na een aantal minuten, hij doet het ook bij youtube en twitch.
Helaas gaven de oude drivers (12.10) een CC error en werken deze om een of andere reden niet meer, ik hade de videokaart via Trixx ge over clocked , inclusief een lichte voltage increase. Maar zelfs na een reinstall van de drivers, zonder trixx, dus zonder enige OC doet hij het nog.
Bekend probleem? Iemand een oplossing? De ICT man van mijn werk heeft thuiswerken geinstaleerd op mijn pc, formateren is dus echt de laatste oplossing.
ik kwam via google een idle bug tegen, het zou best wel eens kunnen dat de videokaart dit eigenlijk doet zonder dat er een video wordt afgespeeld.
Het zou aan de hardware versnelling van de GPU kunnen liggen. Als UVD gebruikt wordt gaat hij ook omhoog clocken. Flash maakt ook gebruik van GPU versnelling. Maar dan zou hij ook weer terug moeten clocken zodra je bv Firefox met flash helemaal afsluit. Maar anders zou het kunnen dat hij op hogere clocks blijft draaien.
UVD clocks zijn in ieder geval hoger dan 2d clocks. Als je wilt weten hoe hoog moet je je bios exporteren met GPU-Z en in RBE 1.28 inladen dan kun je daar zien wat jou UVD clocks zijn. Het kan best dat die net zo hoog zijn als 3D maar weet het niet uit mijn hooft.
AMD heeft trouwens ook een driver cleaner. Die zou je eens kunnen draaien om zo te proberen oudere drivers weer te installeren. Mocht je toch vinden dat het omschakelen van de clocks onterecht is.
Maar je kan het vooral goed testen door de applicatie af te sluiten en te zien of hij dan weer naar 2D gaat.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ja ik ook. Maar misschien werkte die Hardware versnelling eerst niet goed. En nu wel. Dat zou best kunnen. Dus daar zou ik ook even naar kijken. Eigenlijk wil je wel de 13.2 drivers gebruiken want hier zitten toch een aantal fixes en speed boosts in. Ook voor HD6xxx kaarten.evilpin0 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:21:
Thx ga het zo thuis direct even problemen! Dank voor je reactie, meteen even een driver clean proberen dus en de oude drivers erop proberen te zetten. Heb de videokaart al meer dan een jaar dus ga ervan uit dat het wel driver related is.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als ik youtube / HD film kijkt klokt hij eerst naar 300 / 1050, dus in eerste alleen het geheugen. Dan een paar minuten laat begint de fan te loeien en draait de videokaart op full load op 950 / 1050 mhz.
Wel heb ik recent het voltage wat extra verhoogd om de videokaart 965 mhz te krijgen, echter games werken prima.
Ik probeer eerst even de driver cleaner, als dat niet werkt maak ik een nieuwe windows login, mocht het probleem er dan nog zijn dan zou je bijna zeggen....tijd voor een nieuw vga want om films te kijkenof thuis te werken terwijl je vga 175 watt loopt te trekken is ook niet rendabel
[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 28-02-2013 15:58 ]
Welke driver heb je op dit moment draaien? anders moet je eens de 13.2 Beta 6 proberen. Als je die al getest hebt na het cleanen van de driver gewoon 13.1 WHQL proberen.
Ik heb momenteel twee 6850 in crossfire staan. Wat zou hier een goede upgrade voor wezen? Zal een 7870 meer performance halen?
Ik heb namelijk veel last van Mircostuttering en niet veel games zijn optimaal voor Crossfire.
In een 7950 zit meer rek met overclocken dan in een 7870. Dus ik zou daar voor gaan. Hij is wel iets duurder maar ook meer future proof. Wil je er echt iets tussen in hebben kun je nog naar die 7870 Joker card kijken of de 7870 XT Boost van Sapphire. Die zit tussen een 7870 en 7950 in. Maar ik zou zelf dan even door sparen voor een 7950.
[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 01-03-2013 19:30 ]
Volgens mij een leuke upgrade voor weinig geld.
Mijn 6870 heb ik zo goed als verkocht voor 75 euro. Aan iemand die ik ken en vaker zaken mee gedaan heb.
Op marktplaats gaan ze vanaf 90 euro ongeveer en waarschijnlijk gaat hij hem ook wel verkopen, maar ik had geen zin in gezeur en om te leuren met dat ding. Dus mooie oplossing.
Zo te zien ga ik er qua fps zo een 30% op vooruit bij het gros van de games en er hoeft maar iets van 7 tientjes ofzo bij.
Hiervoor had ik een prima werkende Radeon 2600Pro (echter vond deze het niet leuk om 1080p films af te spelen). Vandaar de upgrade.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de videokaart aan de praat. Ik heb de catalyst drivers gedownload voor Windows 7, 64bit.
Installatie verloopt soepel, echter op het einde krijg ik de volgende melding:

Ik heb zowel de 13.4 en de 13.5beta geprobeerd.
Hierdoor krijg ik met geen mogelijkheid mijn dual-screensetup aan de praat
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Anoniem: 62011
Driver eerst goed de-installeren met utillity.AMDFreak schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:30:
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Sapphire Radeon 6450 HD 1GB silent.
Hiervoor had ik een prima werkende Radeon 2600Pro (echter vond deze het niet leuk om 1080p films af te spelen). Vandaar de upgrade.
Echter krijg ik met geen mogelijkheid de videokaart aan de praat. Ik heb de catalyst drivers gedownload voor Windows 7, 64bit.
Installatie verloopt soepel, echter op het einde krijg ik de volgende melding:
http://sites.amd.com/us/g...st-uninstall-utility.aspx
Echter toen ik mijn pc rebooten, wilde hij automatisch weer die Radeon 6450 installeren wat niet werkte. Daarna heb ik aangegeven dat hij de Standaard VGA controller moest gebruiken. Daarna heb ik de installatie gedaan van de 13.4 en toen werkte het wel
Nogmaals bedankt!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
ik heb hier een R6850 Cycloen die het verder goed doet ,
alleen de fan begint langzaam aan toch niet meer zo best te klinken en
ik wil hem dus vervangen ,
alleen waarmee , google stuurt je met een kluitje het riet in , bij msi navragen kan nog ,
maar verder weet ik het zo nog niet .
iemand die een goede tip heirvoor heeft ,
wat ik wel gezien heb is dat de fan met 3 kleine schroefjes vast zit dus vervangen zou moeten kunnen ....
tips zijn welkom
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Rapapa...
In Furmark laat ie wel de juiste kloksnelheden zien, maar in de Control Center laat ie nog steeds 790/1000MHz zien. Is dit normaal of een fout in de drivers?
Ik heb ook nog voor de gein GPU-Z ernaast aangezet en die laat ook 790/1000MHz zien.
Zijn twee dingen waaraan je kunt zien of er echt is overgeklokt, hogere performance en artifacts als je nog verder overklokt.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Gewoon in Control Center.-The_Mask- schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:59:
GPU-z zit er niet vaak naast, maar waarmee overklok je?
Wel hogere performance, want ik heb het gebenchmarkt, geen artifacts.Zijn twee dingen waaraan je kunt zien of er echt is overgeklokt, hogere performance en artifacts als je nog verder overklokt.
In Counter-Strike klopt het wel. Hieronder een stukje logfile van GPU-Z.
Nou laat ie het ook correct zien in Control Center.2013-11-10 21:29:19 , 870.0 , 1100.0 , 50.0 , 26 , 1556 , 0 , 50.0 , 51.0 , 53.5 , 484 , 72 , 1.157 ,
Ik denk dat ik het vinkje voor "Graphics Overdrive inschakelen" niet aan had gezet. Nu aangezet en alles doet het weer.

[ Voor 41% gewijzigd door chim0 op 10-11-2013 21:44 ]
Ik heb er een filmpje van gemaakt. Het is alleen slechte kwaliteit, omdat het een crap telefoon is, maar je ziet dus dat ie 1 minuut lang knippert en daarna gewoon aangaat.
http://www.mediafire.com/...to42elf1506/Video0001.3gp
Of zou mijn monitor brak zijn?
Het probleem blijft nog steeds met de laatste drivers, dus het ligt niet aan de drivers. Misschien het energiescherm? Ik heb het energiescherm op "Hoge prestaties" staan en alle instellingen teruggezet naar standaardwaarden. Het probleem doet zich voor als ik mijn monitor een langere tijd uitzet en weer aanzet. Dan gaat ie een minuut knipperen alvorens ie op het bureaublad komt.
[ Voor 31% gewijzigd door chim0 op 25-11-2013 05:37 ]
Ik heb andere bios'en geflashed, van andere merken ook. Ik heb verschillende programma's gebruikt (trixx, afterburner, asus). En ik heb geprobeerd mijn bios aan te passen met RBE. Helaas pakt RBE mijn kaart niet, maar ik kan wel een bios inladen en die aanpassen en die flashen. Helaas zonder succes.
Het lijkt iets met profielen te zijn, maar ook zonder CCC blijft het probleem dat ie onder load naar 1.1v springt.
Heeft iemand een werkende bios voor me of een goede tip, zou enorm gewaardeerd worden.
Edit:
Mark de Vaal
[ Voor 18% gewijzigd door -Bas op 30-12-2013 19:17 ]
Het moet mogelijk zijn, hierbij een link van iemand die ook graag wat stroom wil besparen/een minder warme kaart wilt:Aikon schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:44:
Allright, dus bij deze de vraag: wie is het wél gelukt om het voltage op full load omlaag te krijgen? Of als het gewoon niet kan, hoor ik dat ook graag natuurlijk.
http://www.techpowerup.co...with-hd-6950-6970.140164/
Dank je, die werkt met profielen maar die pakt RBE ook niet bij me. Handmatig aanpassen heeft ook geen effect...-Bas schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:47:
[...]
Het moet mogelijk zijn, hierbij een link van iemand die ook graag wat stroom wil besparen/een minder warme kaart wilt:
http://www.techpowerup.co...with-hd-6950-6970.140164/
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Na 8 jaar trouwe dienst is m'n pricewatch: Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 behoorlijk ziek geworden en begint langzaam z'n laatste adem uit te blazen en nu weet ik waarom.
Sinds een paar weken begon m'n PC vast te lopen dus ik heb alles vervangen en getest om uiteindelijk bij mijn lieve videokaartje uit te komen. Degenen die hetzelfde hebben meegemaakt, weten dat op zo'n moment je wereld in elkaar stort wanneer je de koeler eraf haalt en je onderstaande wonden aantreft. Hij doet het nog wel, maar loopt dus willekeurig vast. De ene keer krijg ik zwart beeld, de andere keer gele strepen.
Hij draait standaard op 790/1000MHz maar ik heb hem al die jaren op 870/1100Mhz gehad. Heeft al die jaren op die manier geen kick gegeven, tot nu dus.

Sorry maatje, als ik je teveel heb gepusht al die jaren. Je hield stevig stand en was een trouwe vriend en ik zal je dan ook nooit vergeten. Rust zacht!

En ik heb hem nog niet helemaal gedag gezegd, hij maakt nu deel uit van mijn offline retro XP gaming machine: https://www.3dmark.com/3dm11/12694285
(met een dubbelrol als backup desktop: XP systeemschijf loskoppelen, Windows 10 systeemschijf en internet aankoppelen: voila, een desktop in reserve en toen bovenstaande benchmark gedaan).
[ Voor 20% gewijzigd door FairPCsPlease op 05-04-2018 21:26 ]
Overigens zei iemand dat misschien door oververhitting de VRM's kapot zijn door stof in de heatsink van de koeler dus ik heb hem eraf gehaald en schoon geblazen. Kwam aardig wat stof uit, maar vraag me of dat het is geweest. Ik stof mijn PC vrij regelmatig, maar dus nooit helemaal tussen de vinnen van de heatsink. Dat zou je met een busje perslucht moeten doen. Andere mogelijkheid is de voeding. Ik heb jaren op een brakke voeding gedraaid met verloop kabeltjes, dus ook niet echt de ideale situatie dus misschien dat ie hem gesloopt heeft. Ik heb hem wel licht overgeklokt gedraaid, maar dat is altijd goed gegaan. Verder geen artifacts of wat dan ook.
Er is ook nog zoiets als: domme pechchim0 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:10:
Overigens zei iemand dat misschien door oververhitting de VRM's kapot zijn door stof in de heatsink van de koeler dus ik heb hem eraf gehaald en schoon geblazen. Kwam aardig wat stof uit, maar vraag me of dat het is geweest. Ik stof mijn PC vrij regelmatig, maar dus nooit helemaal tussen de vinnen van de heatsink. Dat zou je met een busje perslucht moeten doen. Andere mogelijkheid is de voeding. Ik heb jaren op een brakke voeding gedraaid met verloop kabeltjes, dus ook niet echt de ideale situatie dus misschien dat ie hem gesloopt heeft. Ik heb hem wel licht overgeklokt gedraaid, maar dat is altijd goed gegaan. Verder geen artifacts of wat dan ook.
Soms heb je geluk dat een kaart 10, 15 misschien 20 jaar volhoud, zelfs ruim buiten de specs, maar soms heb je ook gewoon de domme pech dat 1 component er na 3 jaar het opgeeft en de rest van de kaart ook om zeep helpt. Hoeft niet perse altijd te komen door zoiets als overklokken of een brakke voeding. Er zitten zoveel componenten op een kaart, er is dus altijd een kans dat er gewoon een keer een slecht componentje tussen zit en kadoek gaat.

Het lijkt eerder cumulatieve schade te zijn. Eerst lijkt een van de high side mosfet te zijn gegaan en die heeft een kettingreactie veroorzaakt omdat de andere meer vermogen moesten leveren om de GPU draaiden te houden. Zit ook geen enkele vorm van fysieke koeling over de mosfets wat niet geholpen zal hebben.
Maar als je voeding toereikend is dan zou ik eerder naar een tweedehands HD 79xx kijken of de rebrand R9 280(X). Die kaarten presteren nog steeds behoorlijk in veel games.
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2018 16:53 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Beiden geprobeerd: de spelen die ik op de retro machine heb uitgespeeld, werkten niet in compatibiliteitsmodus, alleen op echte XP. Dual boot was ook mislukt: na installeren van Windows 10 kon ik niet meer in XP opstarten, met EasyBCD kreeg ik het ook niet opgelost. Toen deze oplossing maar gekozen. Sowieso gebruik ik die machine maar weinig. XP games voltooien heb ik gebinged en toen het apparaat terug in de kelder gezet en hij komt alleen boven als ik hem echt nodig heb. Twee desktops naast elkaar op mijn bureau staat wel erg vol namelijk.chim0 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:10:
@FairPCsPlease Netjes! En Windows 10 in XP comptabiliteitsmodus draaien voor je retro games? Heb je dat weleens geprobeerd? En dual boot of werkt dat niet? Lijkt me zo omslachtig elke keer die schijven wisselen..
Daar lijkt het inderdaad op. Heb er nu een 120mm fan tegenaan geplempt. Misschien dat ie net voldoende koelt dat ie nog even mee kan want hij loopt willekeurig vast dus hij doet het nog wel. Tot nu toe lijkt het goed te gaan. *fingers crossed*DaniëlWW2 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:50:
@chim0 RIP.![]()
Het lijkt eerder cumulatieve schade te zijn. Eerst lijkt een van de high side mosfet te zijn gegaan en die heeft een kettingreactie veroorzaakt omdat de andere meer vermogen moesten leveren om de GPU draaiden te houden. Zit ook geen enkele vorm van fysieke koeling over de mosfets wat niet geholpen zal hebben.
Voor die kaarten is ie niet toereikend helaas.Maar als je voeding toereikend is dan zou ik eerder naar een tweedehands HD 79xx kijken of de rebrand R9 280(X). Die kaarten presteren nog steeds behoorlijk in veel games.
Update: de extra fan als koeler heeft helaas niet geholpen. De kaart loopt weer vast.
Zou ik die gelekte mosfets kunnen schoonmaken met aceton o.i.d. of beschadigd ik de kaart dan helemaal?
[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 10-04-2018 04:19 ]
Enige wat ik gedaan heb is de 6850 eruit en de 6870 erin. De eerste keer liep de computer vast maar na een restart pakte ie probleemloos de drivers (16.2.1 beta). Heb ze voor de zekerheid ook nog opnieuw geïnstalleerd (eerst verwijderd met DDU) maar daarna zelfde brakke prestaties. Heb ook nog de officiële Windows drivers geprobeerd (gebaseerd op de oude Catalyst) maar ook daarmee zelfde brakke prestaties. Furmark daarentegen draait prima. Ook CS:GO geprobeerd om te kijken of het niet aan Source lag, maar ook in GO brakke prestaties. Aan de instellingen kan het niet liggen want daar is niks aan veranderd.
Heb de kaart ook in de PC van m'n vriendin geprobeerd (Q8200 met 4GB) en daar heb ik prima prestaties. Schiet mij maar lek! Ben nu echt ten einde raad. Zou het kunnen liggen aan de Windows 1803 update? Misschien is daar iets veranderd waardoor ik brakke prestaties heb.
Zijn er mensen met een vergelijkbare configuratie, die dit zouden willen testen? De kaart kan niet kapot zijn lijkt me, anders zou je wel andere verschijnselen zien.
Mijn PC >
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X2 555 Black Edition Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Asrock 870 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Momentus Thin ST500LT012, 500GB | € 35,01 | € 35,01 |
1 | Rasurbo BC-10 | € 0,- | € 0,- |
1 | ValueLine VLCP73555V015 | € 2,75 | € 2,75 |
1 | Arctic Alpine 64 PLUS | € 8,35 | € 8,35 |
4 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 35,70 | € 142,80 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | AOpen Z400-08FC | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 188,91 |
Dat 500GB schijfje is een 5400rpm schijfje uit een laptop maar daar kan het toch niet aan liggen? Was zelfde als bij m'n 6850 en die ging als een tierelier. Of zou het door thermal throttling kunnen komen? Heb het idee dat als ik het spel net start ik volle frames heb, maar na een paar minuten als ie een beetje warmer wordt, begint de pot met pindakaas. Hij wordt overigens niet warmer dan 60C.

Of is het misschien de processor met die Spectre/Meltdown updates, die je prestaties om zeep helpen?
Mijn Sapphire (5770 dan wel) kon met de originele BIOS nooit naar z'n maximale clockspeed (600Mhz ipv 850), later, met wat updates werd dit nog erger en kon die niet meer boven de 500Mhz op de core.
BIOS update van de videokaart was de enige oplossing toen (paar jaar te laat...maar het werkte eindelijk) en nu gaat die wel naar 850Mhz onder load.
Kon dus ook per PC of install verschillen ivm bepaalde patches/updates dat een driver ineens wel of niet meer werkte (beste drivers werkten niet meer ivm bepaalde updates / servicepacks die ik had...in Windows Vista dan, maar zal met andere Windows versies ook wel aan de hand zijn).
Verse install Win7 deed de kaart het bijvoorbeeld slechter dan een verse Vista (zonder updates).
Maar zou eerst clockspeeds controleren, was bij mijn Sapphire in elk geval een groot drama.
In Furmark wel maar in CS kan ik dat lastig inschatten want dan moet ik ALT-TAB en dan draaien ze weer terug naar desktop snelheden. Ik kijk dan met GPU-Z. Of weet je een ander tooltje die je in-game kan zien?
Heb hier https://www.techpowerup.c...er=Sapphire&model=HD+6870 zitten kijken naar een andere BIOS maar volgens mij staat de laatste erop. Ook op de site van Sapphire word ik niet veel wijzer. Daar staat mijn 6870 niet tussen.
Heb naar deze zitten kijken http://www.sapphiretech.c...8AD&tag=download&lang=eng maar dat is hem niet en bij die anderen staat geen BIOS update.
VBIOS_for_HD6870_1G_GDDR5_PCI-E_DL-DVI-I+SL-DVI-D_/_HDMI_/_DUAL_MINI_DP
ONLY FOR SKU# 11179-00 , P/N:288-1E177-100SA , 288-1E177-100KC The improvement on this bios is cooling profile for those one who wants lower temperature when running 3d applications. Adjusting fan table in 3D mode.

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 24-05-2018 02:45 ]
In het tabje 'Sensors' blijven de grafiekjes nog wel even staan, je kan zelfs aangeven wat de min of max clockspeed was gedurende die periode. Dus als je vanuit de game alt-tabbed, kun je nog wel zien wat de clockspeeds waren terwijl de game nog liep (zelf gebruikte ik meestal een 2e monitor, sleepte ik GPU-z naar het 2e scherm om de sensors in de gaten te houden).In Furmark wel maar in CS kan ik dat lastig inschatten want dan moet ik ALT-TAB en dan draaien ze weer terug naar desktop snelheden. Ik kijk dan met GPU-Z. Of weet je een ander tooltje die je in-game kan zien?
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn met MSI Afterburner (gewoon een overlay ingame), maar zelf die functie nooit gebruikt dus weet niet precies hoe of waar dat in te stellen is.