Hoi
(ook maar even hier posten aangezien ik weinig respons krijg )
Na lang nadenken heb ik onlangs mijn systeem geupgrade, ik heb 3 jaar geleden een goede game PC gekocht, en die was aan vernieuwing toe. Ik heb toen aan de hand van de best buy van januari 2012 de volgende spullen aan wat ik al had toegevoegd.
Overblijfsels vorig systeem:
# Product Prijs Subtotaal
1 Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB € 0,- € 0,-
1 Cooler Master CM 690 II € 79,95 € 79,95
1 Cooler Master Real Power M620 € 0,- € 0,-
1 OCZ Vertex 3 60GB € 79,- € 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 158,95
Nieuwe aankopen:
# Product Prijs Subtotaal
1 Intel Core i5 2500K Boxed € 191,- € 191,-
1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile € 39,99 € 39,99
1 Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition € 234,- € 234,-
1 Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 € 118,75 € 118,75
Bekijk collectie
Importeer producten Totaal € 583,74
Na een cleane versie van Windows 7 Ultimate x64 geinstalleerd te hebben op de SSD, heb ik met de CD van het moederbord de drivers daarvan geinstalleerd, en vervolgens online ook updates gedownload (windows herkende in eerste instantie de LAN controller nog niet.
Ook de drivers voor mijn monitor, de videokaart (nieuwste Catalyst Control Centre voor win7x64 (versie 12.1)) geinstalleerd, en voor alles wat ik kon bedenken drivers gedownload en geinstalleerd.
Nu loop ik tegen een videokaart probleem op. In eerste instantie werkt het prima, alles start netjes en snel op, totdat ik hem wat meer 'push'. Zodra ik bijvoorbeeld de windows prestatie index wil meten slaat het scherm uit, en gebeurt er niets meer. Het is gewoon zwart. De pc staat dan nog wel aan.
Ook het spelen van Battlefield 3 loopt niet goed. Hij start, hij speelt, en na een random tijd slaat het scherm op zwart/grijs/bruin/strepen, en gebeurt er niets meer. Het enige wat dan nog werkt is hard-reset of uit doen.
Ik heb ondertussen de videokaart opnieuw geinstalleerd (kaart er uit, ingebouwde videokaart van het mobo gebruiken, catalyst en alles uninstallen en driversweep, kaart er weer in, opnieuw installeren).
Ik heb windows tot saaiheid toe geupdate, en ik weet nagenoeg zeker dat ik van alle drivers en patches de laatste versies heb.
Na veel googlen en rondspeuren kom ik talloze horrorverhalen tegen over de Radeon HD series en drivers, en een groot verschil in oplossingen word geboden.
Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen, gezien deze hardware ook onderdeel was van een best buy is er misschien nog iemand die dezelfde problemen heeft gehad?
Ik weet niet zo goed welke informatie jullie nodig zouden kunnen hebben? Ik heb bijvoorbeeld gekeken in de windows logboeken maar kon daar niet iets nuttigs uit halen.