Anoniem: 424552

Goedemorgen iedereen,

Ik heb sinds een week of 2 dit probleem.

Als ik CF draai met 2x HD6970 (van Sapphire)
En dan een game in fullscreen wil spelen, komen er lijnen en rare textures op bijna alles wat ik zie.
De kleuren etc. van alles kloppen maar als je bijvoorbeeld een rood vlak hebt, staan er horizontale lijnen in van een wat donkere tint rood.
Dit heb ik in tot nu toe elk spel dat ik wil spelen maar wanneer ik (als mogelijk) een game in windowed mode speel dan werkt alles normaal.
Tevens als ik CF uitzet en op 1 kaart speel op fullscreen, werkt alles normaal.

Ik heb al 2x CCC en alle profiles verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, andere CF bridges gebruikt, maar ik heb dit probleem nog steeds en ik weet niet wat ik er mee moet.

Ik vraag me af of iemand anders zo'n probleem heeft met CF of de ervaring heeftt gehad of een oplossing weet?

EDIT: ook getest met beide kaarten single te laten lopen (oftewel de ander niet in de kast)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 424552 op 15-12-2011 08:44 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Heb je beiden kaarten al eens in het onderste slot gedraaid (en de andere er dus helemaal niet in)? En dan bedoel ik dus dat je niet alleen kaart A alleen getest hebt?

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:39

RyuuPro

That Damn Fly

Ik heb sinds gisteren mijn Sapphire 6970 2 GB erin zetten en hij bevalt goed.
Enige minpunt vind ik dat de fan redelijk veel geluid maakt. (Maar daar heb je een headset voor)

Kaze Ni Nare

Paprika schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:02:
Heb je beiden kaarten al eens in het onderste slot gedraaid (en de andere er dus helemaal niet in)? En dan bedoel ik dus dat je niet alleen kaart A alleen getest hebt?
Nu je het zegt... heb ze met me stomme kop alleen beide in het bovenste slot gedaan.
Ik zal dit vanavond proberen en hoop dat het de PCI slot is.. (was toch al van plan een nieuw MB + CPU aan te schaffen binnenkort)

Dankjewel iniedergeval ^^

• Paprika
Dan heb je i.i.g. alles uitgesloten (of zoveel mogelijk).

• boatfreak
  • Laatst online: 13-05 01:53
Heeft iemand ervaring met ATI en 3D tv's? Ik wil mijn pc op mijn 3D tv aansluiten en daar op gamen. Of kan ik daarvoor beter bij het groene kamp zijn?

Vanaf welke serie zijn de hdmi poorten eigenlijk 1.4 compatible, en dus 3d ondersteunend?

Het lijkt mij dat een kaart die voor 3D gebruikt gaat worden (op 1080P) het best zoveel mogelijk memory kan hebben (2 gig) Klopt dit?

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
^ik weet niet over die 3d tv, maar hij heeft ook een 2x zo snelle gpu nodig omdat je alle beelden 2x moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:36:
Dan heb je i.i.g. alles uitgesloten (of zoveel mogelijk).
Ja dit dus gedaan... en werkte normaal.
Met een zucht alles weer zoals normaal gemonteerd en raad is....

Alles werkte weer normaal xD

Nja snap er de ballen niet van, maar zolang het werkt, best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Niet geheel als verwacht, maar dan is het alsnog goed gekomen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:01

sebasss2

Auto fanaat

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aQSzml.jpg
Iemand dit ook al gehad,

Ik heb 12.1 gereinstalled krijg dit en wanneer ik 11.12 gebruik..
Nog nooit gezien.
Alle drivers verwijderd en met driver sweeper er over.
drivers opnieuw geinstalleerd maar nog het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nee, niet eerder gezien. Wellicht even googlen op foutmelding.

Zou alles uninstallen incl. oude capdrivers, daarna handmatig alle ( voorzover gpu related) ATI en AMD mappen op C schijf verwijderen. Reboot,, Ccleaner erover incl. registry cleaning functie. Daarna opnieuw de driver installen.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 20-12-2011 11:06 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Herkend ie jou kaart wel in apparatenbeheer?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 18:38
megadoom schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:18:
^ik weet niet over die 3d tv, maar hij heeft ook een 2x zo snelle gpu nodig omdat je alle beelden 2x moet hebben
Geen idee waar jij het over hebt. Volgens mij heb je dat zelf ook niet? ;-)

In mijn HTPC zit een 6570 en deze hangt aan een 50 inch 3D plasma. Weergeven van 3D gaat zonder problemen. Daar hoef je echt geen NVIDIA voor aan te schaffen. Gewoon even goed inlezen over gamen en 3D als je dat wilt. Er is daar voldoende info over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:33
Boatfreak heeft het niet over afspelen maar gamen, voor voldoende FPS heb je dus wel degelijk een snellere videokaart nodig (dan zonder 3D).
Veel geheugen lijkt me ook een pre en persoonlijk zou ik even kijken wat de nieuwe AMD kaarten gaan doen (3GB, verbeterde prestaties, verbeterde 3D mogelijkheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429466

Ik ben benieuwd naar 3d performance op 600HZ. Wanneer kunne wij dat soort gpu's verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44
sebasss2 schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:51:
[afbeelding]
Iemand dit ook al gehad,

Ik heb 12.1 gereinstalled krijg dit en wanneer ik 11.12 gebruik..
Nog nooit gezien.
Alle drivers verwijderd en met driver sweeper er over.
drivers opnieuw geinstalleerd maar nog het zelfde probleem.
Ik heb het 1 keer gehad en ik heb toen ook zitten prutsen met de CCC uninstaller, Drvier Sweeper en opnieuw installeren en uiteindelijk werkte het.

Maar probeer de uninstaller (alles verwijderen) van de CCC drivers zelf en daarna opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:01

sebasss2

Auto fanaat

Nu dit heb ik ook gedaan ga het nog is proberen in de veronderstelling dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:11
Ik zag in dit topic dat de fan van de GPU op 100% kan gaan draaien als die denkt dat de voeding niet voldoende vermogen heeft. Klopt dit?

Ik heb namelijk ook een Sapphire HD6950 Twin Fan (geen dirt 3, wel een schakelaar met in stand 2 een bios met geunlockte shaders), waarvan de fans op 4000rpm draaien.
Met niets krijg ik de snelheid omlaag (tja, tenzij ik er sate prikkers doorheen steek).

Verders draait ie goed, geen crashes bij het draaien van furmark. En hij blijft lekker koel :+ .
Alleen de herrie staat me niet aan.

Voeding: Corsair - Enthusiast Modular TX650M - 650 Watt
CPU: AMD FX4100
HD: 1x SATA2 1xSATA3 SSD
GPU: stock speed en beide 6pin stekkertjes aangesloten.

Andere videokaart is wel stil (HD3870) en met andere voeding (No-Name 600W) hetzelfde eufel.

Moet kwa belasting voor de voeding geen probleem zijn lijkt me.

Iemand ideeen wat ik aan de herrie kan doen (oordoppen zijn geen optie)?

[ Voor 7% gewijzigd door Tommmo op 27-12-2011 19:37 . Reden: Voeding gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tommmo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:32:
Ik zag in dit topic dat de fan van de GPU op 100% kan gaan draaien als die denkt dat de voeding niet voldoende vermogen heeft. Klopt dit?

Ik heb namelijk ook een Sapphire HD6950 Twin Fan (geen dirt 3, wel een schakelaar met in stand 2 een bios met geunlockte shaders), waarvan de fans op 4000rpm draaien.
Met niets krijg ik de snelheid omlaag (tja, tenzij ik er sate prikkers doorheen steek).

Verders draait ie goed, geen crashes bij het draaien van furmark. En hij blijft lekker koel :+ .
Alleen de herrie staat me niet aan.

Voeding: Corsair - Enthusiast Modular TX650M - 650 Watt
CPU: AMD FX4100
HD: 1x SATA2 1xSATA3 SSD
GPU: stock speed en beide 6pin stekkertjes aangesloten.

Andere videokaart is wel stil (HD3870) en met andere voeding (No-Name 600W) hetzelfde eufel.

Moet kwa belasting voor de voeding geen probleem zijn lijkt me.

Iemand ideeen wat ik aan de herrie kan doen (oordoppen zijn geen optie)?
Ik heb hetzelfde gehad met m'n oude GTX260. De voeding was inderdaad het probleem want ik heb toen een andere gekocht en toen deed ie het maar het kan alsnog de videokaart zijn.

Heb je een andere PC waar je hem in kan testen? Omdat je zegt dat ie het met een andere voeding ook niet doet.

Misschien ook even kijken naar een BIOS update voor je moederbord. Kan misschien een compatabiliteitsprobleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
Goed idee, ik heb wel een andere, hoop alleen dat die in de kast past en dat die voeding niet zowiezo kansloos is. BIOS van het moederbord is net geupdate.

[ Voor 63% gewijzigd door Tommmo op 28-12-2011 08:08 . Reden: Quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tommmo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:07:
Goed idee, ik heb wel een andere, hoop alleen dat die in de kast past en dat die voeding niet zowiezo kansloos is.
Wat voor voeding is het? Pas wel op want als het een goedkoop prutding is, kan ie zomaar "plof" zeggen en misschien je andere onderdelen ook kapot maken.
BIOS van het moederbord is net geupdate.
En heeft het geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
Wat voor voeding is het? Pas wel op want als het een goedkoop prutding is, kan ie zomaar "plof" zeggen en misschien je andere onderdelen ook kapot maken.
Hmm een antec dacht ik, maar vermogen geen idee. Vanavond ff checken als ik weer thuis ben.
En heeft het geholpen?
Ik bedoelde te zeggen dat ik dat al had gedaan voordat ik mijn eerste post deed. Dus helaas bood de nieuwe bios geen soelaas. Gezien dat ik gisteravond weer bijna ben weggeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tommmo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:35:
[...]

Gezien dat ik gisteravond weer bijna ben weggeblazen.
Ach, kan je vrouw hem nog altijd gebruiken als föhn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
Haha, tja, laat ik nu net mijn oude machine aan haar gegeven hebben.
Moeten we toch maar omruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437633

Ik zit met een probleem, heb een Powercolor HD Radeon 6950 gekocht van een klasgenoot en heb hieromheen een nieuw systeem gebouwd:

Intel Core I7 2600K
Asus P8P67 Pro Rev 3.1
GEIL 16gb Black Dragon 1333Mhz
2x OCZ Vertex 3 60GB
OCZ ModXstream 500Watt

De videokaart geeft gewoon beeld bij het installeren van Windows en de mobo drivers, echter als ik de graka drivers wil installeren (CCC 11.12) dient de PC opnieuw opgestart te worden. Dit gaat goed totdat het login screen van Windows hoort te komen, hier krijg ik een blue screen. Heb al vanalles geprobeerd; oudere versies, graka in ander systeem (ook met 500 Watt voeding), RAM gewisseld, BIOS geflashed, nieuwste drivers, alle Windows updates maar ik krijg elke keer opnieuw weer een blue screen! Mijn sterkste vermoeden gaat uit naar een defecte graka, 500 Watt moet genoeg zijn voor dit systeem! Heb het getest met een ModXstream en een Antec 500 Watt voeding.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tommmo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:32:
Hij noemt de voeding niet dus daar is vrij weinig over te zeggen, bij jouw is het iig niet de voeding. Heb je al geprobeerd de fansnelheid omlaag te brengen met software?

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 28-12-2011 10:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 16:39
Anoniem: 437633 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:25:
Ik zit met een probleem, heb een Powercolor HD Radeon 6950 gekocht van een klasgenoot en heb hieromheen een nieuw systeem gebouwd:

Intel Core I7 2600K
Asus P8P67 Pro Rev 3.1
GEIL 16gb Black Dragon 1333Mhz
2x OCZ Vertex 3 60GB
OCZ ModXstream 500Watt

De videokaart geeft gewoon beeld bij het installeren van Windows en de mobo drivers, echter als ik de graka drivers wil installeren (CCC 11.12) dient de PC opnieuw opgestart te worden. Dit gaat goed totdat het login screen van Windows hoort te komen, hier krijg ik een blue screen. Heb al vanalles geprobeerd; oudere versies, graka in ander systeem (ook met 500 Watt voeding), RAM gewisseld, BIOS geflashed, nieuwste drivers, alle Windows updates maar ik krijg elke keer opnieuw weer een blue screen! Mijn sterkste vermoeden gaat uit naar een defecte graka, 500 Watt moet genoeg zijn voor dit systeem! Heb het getest met een ModXstream en een Antec 500 Watt voeding.

Iemand nog suggesties?
BIOS geflashed als in bios van het moederbord or van de GPU?
Zo ja van de GPU -> orginele bios er op zetten

En probeer is de driver die van de CD erbij zit, wat zegt je blauw scherm?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yzx schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:38:
[...]

BIOS geflashed als in bios van het moederbord or van de GPU?
Zo ja van de GPU -> orginele bios er op zetten

En probeer is de driver die van de CD erbij zit, wat zegt je blauw scherm?
BIOS van het moederbord, is het mogelijk om een firmware upgrade of iets dergelijks te doen op de videokaart? Ik heb er geen CD bijgekregen omdat ik de graka van een klasgenoot gekocht heb dus dat kan ik helaas niet proberen maar alle versies die ik tot nog toe heb geprobeerd geven een blue screen dus grote kans dat die dat ook zou hebben gedaan.

Blue screen: http://imageshack.us/photo/my-images/607/bsodr.jpg/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 437633 op 28-12-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
-The_Mask- schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:33:
[...]

Hij noemt de voeding niet dus daar is vrij weinig over te zeggen, bij jouw is het iig niet de voeding. Heb je al geprobeerd de fansnelheid omlaag te brengen met software?
Zekers, met MSIAB, Sapphire Trixx en CCC lukt het allemaal niet.
Het percentage dat terug gelezen wordt veranderd wel, maar de rpm's blijven rond de 3900-4000 no matter what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tommmo schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:01:
[...]

Zekers, met MSIAB, Sapphire Trixx en CCC lukt het allemaal niet.
Het percentage dat terug gelezen wordt veranderd wel, maar de rpm's blijven rond de 3900-4000 no matter what.
Dat hoeft ook helemaal niet want het is niet normaal dat ie op 100% draait. Het is echt een hardwarematig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Anoniem: 437633 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:48:
[...]

BIOS van het moederbord, is het mogelijk om een firmware upgrade of iets dergelijks te doen op de videokaart? Ik heb er geen CD bijgekregen omdat ik de graka van een klasgenoot gekocht heb dus dat kan ik helaas niet proberen maar alle versies die ik tot nog toe heb geprobeerd geven een blue screen dus grote kans dat die dat ook zou hebben gedaan.

Blue screen: http://imageshack.us/photo/my-images/607/bsodr.jpg/
probeer eens een oudere driver dan van AMD niet de nieuwste

Je kunt de 6950 flashen jah, sommige dan unlock je shaders gaat ie 5% sneller

Google zegt dit weet niet als het een oplossing kan zijn

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 28-12-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yzx schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:29:
[...]

probeer eens een oudere driver dan van AMD niet de nieuwste

Je kunt de 6950 flashen jah, sommige dan unlock je shaders gaat ie 5% sneller

Google zegt dit weet niet als het een oplossing kan zijn
Heb al oudere drivers geprobeerd, steeds weer een blue screen. De hotfix heb ik gedownload maar als ik hem toepas zegt ie: Deze update is op uw computer niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 437633 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:25:
Ik zit met een probleem, heb een Powercolor HD Radeon 6950 gekocht van een klasgenoot
Al eens bij hem aangeklopt om te kijken of ie het daar wel doet voor ie... you know. :+
Verder, zou je eens kunnen terug gaan naar het moment zonder drivers (system restore) en dan een screenshot plaatsen van dit programma:
GPU-Z
Het lijkt mij sterk op een geflashte bios, alsof ie hem zelf geunlockt had eerst, nu teruggeflasht heeft om hem aan jou te verkopen en daarbij een volledige foute bios heeft gevonden op het internet, omdat ie zelf geen back-up heeft gemaakt/bewaard.
Als de kaart een bios-switch heeft moet je die eens omzetten (je kunt eventueel een plaatje linken van desbetreffende versie (of de product code geven) als je niet weet waar ie zit en dan is het i.i.g. aan je uit te leggen waar ie zich zou bevinden mocht ie erop zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:41:
[...]

Al eens bij hem aangeklopt om te kijken of ie het daar wel doet voor ie... you know. :+
Verder, zou je eens kunnen terug gaan naar het moment zonder drivers (system restore) en dan een screenshot plaatsen van dit programma:
GPU-Z
Het lijkt mij sterk op een geflashte bios, alsof ie hem zelf geunlockt had eerst, nu teruggeflasht heeft om hem aan jou te verkopen en daarbij een volledige foute bios heeft gevonden op het internet, omdat ie zelf geen back-up heeft gemaakt/bewaard.
Als de kaart een bios-switch heeft moet je die eens omzetten (je kunt eventueel een plaatje linken van desbetreffende versie (of de product code geven) als je niet weet waar ie zit en dan is het i.i.g. aan je uit te leggen waar ie zich zou bevinden mocht ie erop zitten).
http://imageshack.us/photo/my-images/202/gpux.jpg/

En er zit inderdaad een switch op, maar als ik die omschakel krijg ik helemaal geen beeld meer :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 437633 op 28-12-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dan heeft ie dus niet eens 1, maar beiden bios'en vernakt. Leuke classmate!
Zou je me een plezier kunnen doen en even zeggen welke versie het betreft?

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0nI9YTVjIL17qmZfgGSHWmSdwMQ2mgLWr77CBwTD2QdjgyhWi Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdsb9pe9xFLk3P0OmantAAejNBOMlRhLq99p6TfuO6v1cKIUfMIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:01:
Dan heeft ie dus niet eens 1, maar beiden bios'en vernakt. Leuke classmate!
Zou je me een plezier kunnen doen en even zeggen welke versie het betreft?

[afbeelding] [afbeelding]
Hij lijkt het meest op de rechter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Normaal (links is de reference (linker plaatje), rechts is de PCS++ (rechter plaatje):
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bKkb
Jouw kaart:
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/489/gpux.jpg
Dus inderdaad een aangepaste bios welke ie naar de haaien heeft gewerkt en de drivers erg veel last van hebben (heb dat al eerder gezien). Je 2e bios heeft ie helemaal gemold overigens. Als je hem nu had opgestuurd voor garantie kon je het nog vergeten ook :+. Weet je hoe je moet flashen? De juiste bios kan ik wel voor je vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog nooit een graka geflashed, alleen mobo BIOS. Maar hier zal toch wel ergens een handleiding voor te vinden zijn? Als je me de juiste BIOS zou kunnen bezorgen zou dat heel fijn zijn! Super bedankt voor je hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ze alletwee gedownload en tevens jou BIOS file, en nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wanneer je RBE open hebt, klik je als eerste links onder op:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bKl7
en browse je uiteraard naar die .bin file die ik gelinkt heb.
Daarna klik je op deze:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bKlh
Dan in het popup-venster op deze:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bKli
en browse je naar Winflash.exe (de zip die ik heb gelinkt).
Normaal zou je nu eerst je oude bios eraf halen en die bewaren, maar dat kun je nu wel skippen gezien die toch dood is (mocht je hem willen bewaren moet je even op Analyze klikken en dan op Acquire Bios en dan Save Bios in het hoofdscherm).
Om hem te flashen moet je dus de nieuwe bios (.bin file) geladen hebben en dan de Flash Bios knop gebruiken bij Acquire/Flash:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bKlv
Eventueel kan het nodig zijn dat je het forceert.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bKlC
Dat is afhankelijk van de IDs die ie heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:13:
Wanneer je RBE open hebt, klik je als eerste links onder op:
[afbeelding]
en browse je uiteraard naar die .bin file die ik gelinkt heb.
Daarna klik je op deze:
[afbeelding]
Dan in het popup-venster op deze:
[afbeelding]
en browse je naar Winflash.exe (de zip die ik heb gelinkt).
Normaal zou je nu eerst je oude bios eraf halen en die bewaren, maar dat kun je nu wel skippen gezien die toch dood is (mocht je hem willen bewaren moet je even op Analyze klikken en dan op Acquire Bios en dan Save Bios in het hoofdscherm).
Om hem te flashen moet je dus de nieuwe bios (.bin file) geladen hebben en dan de Flash Bios knop gebruiken bij Acquire/Flash:
[afbeelding]
Eventueel kan het nodig zijn dat je het forceert.
[afbeelding]
Dat is afhankelijk van de IDs die ie heeft gebruikt.
Nadat ik heb gebrowsed voor Winflash krijg ik de melding: No ATI video card could be found. Try Winflash directly. If Winflash can't find your card, try ATIflash.

Als ik in Winflash kijk zie ik dat hij wel mijn graka ziet: http://imageshack.us/photo/my-images/220/winflasg.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Daarmee kun je hem ook wel flashen, minder knopjes ook nog (Load -> Program) :+.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 28-12-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paprika schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:19:
Daarmee kun je hem ook wel flashen, minder knopjes ook nog :+.
Haha, ok :)

Helaas, krijg de foutmelding SubsystemID's mismatch :(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 437633 op 28-12-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik DM je wel even, dan hoeft niet iedereen iedere 2 seconden dit topic te openen i.v.m. new messages ;).

Edit:
Eindelijk opgelost. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 28-12-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
klasgenoot wel geld gaan vragen voor een slecht product he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik heb het idee dat zijn vriend die kaart alleen maar verkocht heeft omdat ie hem zelf niet meer werkend kreeg na beiden bios opties in zijn geheel te hebben gesloopt. :+ Uiteindelijk is het gelukt, maar garantie vragen kon er echt niet meer mee :-(.

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:02:
[...]

Dat hoeft ook helemaal niet want het is niet normaal dat ie op 100% draait. Het is echt een hardwarematig iets.
Waarom is het hardware en geen software (driver of bios)?
Paprika schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:06:
Ik heb het idee dat zijn vriend die kaart alleen maar verkocht heeft omdat ie hem zelf niet meer werkend kreeg na beiden bios opties in zijn geheel te hebben gesloopt. :+ Uiteindelijk is het gelukt, maar garantie vragen kon er echt niet meer mee :-(.
Beide biossen weer naar standaard geflashed?

[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 29-12-2011 00:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Paprika
Na heel wat gemeuk uiteindelijk de standaard biossen erop gekregen ja. De 2e bios is bij die kaart een full-shader bios. Die maar even zelf gemaakt in RBE. Ik denk dat het al een wonder is dat ie überhaupt werkt at the moment gezien de hoeveelheid errors allerlei programma's (zelfs atiflash) gaven. En het schiet overigens op als je alleen de kaart krijgt (geen boekje/doos etc) en er 8 verschillende modellen zijn bij desbetreffende merk :P.

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 29-12-2011 00:13 ]

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:02:
[...]

Waarom is het hardware en geen software (driver of bios)?
Omdat het niet normaal is dat bij het aanzetten van je PC, de fanspeed van je videokaart 100% is en je geen beeld hebt?

Ik heb het zelf meegemaakt en bij mij was het de voeding maar misschien kan het ook iets anders zijn.

• Tommmo
Ik heb het zelf meegemaakt en bij mij was het de voeding maar misschien kan het ook iets anders zijn.
Beeld heb ik dus wel, alleen ook een miniatuur tornado erbij.
Heb gister niet meer de kaart in de andere pc kunnen stoppen. Hij was ingebruik.
Misschien van het weekend.

• chim0
Tommmo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:03:
[...]

Beeld heb ik dus wel, alleen ook een miniatuur tornado erbij.
Maar je komt ook gewoon in Windows enzo? Of is het meteen bij het aanzetten van de PC?

• Tommmo
chim0 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 10:26:
[...]

Maar je komt ook gewoon in Windows enzo? Of is het meteen bij het aanzetten van de PC?
Bij opstarten 100% fan.
Windows start gewoon op, nog steeds 100% fan
Gamen geen probleem, alleen 100% fan
Furmark draaien geen probleem, alleen 100% fan
PC uitzetten, 0% fan (gelukkig maar)

Alles gaat goed, maar toch ben ik nog geen 100% fan van de videokaart.

Diverse software waarmee de fan snelheid te regelen zou moeten zijn, draait wel, maar brengt de snelheid niet omlaag.

Bios 1 en bios 2, beide 100% fan

Ik vrees een RMAatje

• chim0
Tommmo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:22:
[...]

Bij opstarten 100% fan.

Diverse software waarmee de fan snelheid te regelen zou moeten zijn, draait wel, maar brengt de snelheid niet omlaag.

Ik vrees een RMAatje
Blij dat je in ieder geval nog kan lachen maar lijkt me inderdaad een defect aan de kaart.

Alles was gewoon goed aangesloten, toch? Dus 2x PCI-e stekkers enzo.

• Tommmo
chim0 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:25:
[...]

Blij dat je in ieder geval nog kan lachen maar lijkt me inderdaad een defect aan de kaart.

Alles was gewoon goed aangesloten, toch? Dus 2x PCI-e stekkers enzo.
Jup 2x PCIe stekkers dus als iemand nog iets weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommmo schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:22:
[...]

Bij opstarten 100% fan.

Ik vrees een RMAatje
Ik begin haast te denken dat het iets met de Fan is. Misschien is een van de draadjes kapot en gaat hij voor de zekerheid maar naar 100%? In ieder geval een apart probleem.

Wat gebeurt er als je met CCC de fan naar 20% forceert? en welke fan speed percentages laat hij zien als de fan op auto staat? staat er dan in CCC 100% ? of gewoon 20%?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik ben van plan om binnenkort een upgrade te gaan kopen voor mijn pc, en vooral op monitor/graka gebied.

Ik heb nu twee 24" (1920*1200) schermen en wil dat gaan vervangen voor één 27" Dell scherm (2560*1440) en mijn oude 24" (Samsung 2443BW) in Portrait mode. Daarnaast wil ik mijn full HD TV scherm ook aansturen met mijn pc voor het kijken van Films.
Nu weet ik dat ik dan een videokaart nodig heb met Display port en zat aan een HD6670 te denken met DVI Output, HDMI Output en een Display Port.
Gamen doe ik niet(en anders op 1 scherm) dus Eyefinity vind ik niet heel interessant maar ik wil gewoon een uitgebreid bureaublad hebben in de native resolutie van elk beeldscherm, dus [1920*1080][2560*1440][1200*1920]
Mijn vraag is dus of dat gaat werken met het bovenstaande?
Dus een U2711, 2443BW en TV op een HD6670 met DVI, HDMI en Display Port

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chrisborst schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:41:
Ik ben van plan om binnenkort een upgrade te gaan kopen voor mijn pc, en vooral op monitor/graka gebied.

Ik heb nu twee 24" (1920*1200) schermen en wil dat gaan vervangen voor één 27" Dell scherm (2560*1440) en mijn oude 24" (Samsung 2443BW) in Portrait mode. Daarnaast wil ik mijn full HD TV scherm ook aansturen met mijn pc voor het kijken van Films.
Nu weet ik dat ik dan een videokaart nodig heb met Display port en zat aan een HD6670 te denken met DVI Output, HDMI Output en een Display Port.
Gamen doe ik niet(en anders op 1 scherm) dus Eyefinity vind ik niet heel interessant maar ik wil gewoon een uitgebreid bureaublad hebben in de native resolutie van elk beeldscherm, dus [1920*1080][2560*1440][1200*1920]
Mijn vraag is dus of dat gaat werken met het bovenstaande?
Dus een U2711, 2443BW en TV op een HD6670 met DVI, HDMI en Display Port
Ja als je geen Eyefinity gebruikt heb je gewoon een uitgebreid bureaublad en dan kan ieder scherm zijn eigen resolutie gebruiken. Ik weet alleen niet hoe dat zit met 1200x1920. Het scherm moet dat soms zelf regelen zodra je em klapt (dat deed mijn 2405WFP volgens mij)

Als hij dat niet doet ben je afhankelijk van de settings in CCC maar daar kan ik je geen zekerheid over geven omdat ik het zelf niet gebruik ik heb gewoon 1920x1200 en 2560x1600 in uitgebreid bureaublad.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zit met een heel vervelend probleem met een systeem met 2 6870 kaarten. Ik krijg voortdurend BSOD's in spellen. Gewoon in windows heb ik nergens last van. Het komt ook geregeld voor dat het systeem in zijn geheel bevriest tijdens het gamen (crashed).

Ik vermoed dat het gewoon aan de AMD videokaart driver ligt. Versie 11.12 Er staan hele forums vol met deze klacht sinds versie 11 van de driver.

Maar nu komt het grootste probleem. Ik heb een moederbord met een AMD chipset. Ik gebruik RAID op het moederbord met de daarbij horende AMD driver.

Als ik de videokaart driver probeer te verwijderen, komt deze met een overzicht met alle AMD software en drivers die deze wil verwijderen. Dat doe ik uiteraard niet want dan werkt mijn RAID opstelling niet meer. Inplaats daarvan probeer ik alleen de graka driver te deinstalleren. Echter wanneer ik hiervoor kies wordt het beeld in zijn geheel inverted. Het beeld wordt zwart met alleen hier en daar nog wat kleurtjes. Het is met dit beeld niet mogelijk de driver opnieuw te installeren. Ook in safe mode lukt het niet. Alleen een system restore bied uitkomst.

Het volledig herinstalleren van mijn pc zie ik niet zitten.

Heeft iemand suggesties? Hoe kom ik toch van die vervloekte videokaart driver af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:56:
Ik zit met een heel vervelend probleem met een systeem met 2 6870 kaarten. Ik krijg voortdurend BSOD's in spellen. Gewoon in windows heb ik nergens last van. Het komt ook geregeld voor dat het systeem in zijn geheel bevriest tijdens het gamen (crashed).

Ik vermoed dat het gewoon aan de AMD videokaart driver ligt. Versie 11.12 Er staan hele forums vol met deze klacht sinds versie 11 van de driver.

Maar nu komt het grootste probleem. Ik heb een moederbord met een AMD chipset. Ik gebruik RAID op het moederbord met de daarbij horende AMD driver.

Als ik de videokaart driver probeer te verwijderen, komt deze met een overzicht met alle AMD software en drivers die deze wil verwijderen. Dat doe ik uiteraard niet want dan werkt mijn RAID opstelling niet meer. In plaats daarvan probeer ik alleen de graka driver te deinstalleren. Echter wanneer ik hiervoor kies wordt het beeld in zijn geheel inverted. Het beeld wordt zwart met alleen hier en daar nog wat kleurtjes. Het is met dit beeld niet mogelijk de driver opnieuw te installeren. Ook in safe mode lukt het niet. Alleen een system restore bied uitkomst.

Het volledig herinstalleren van mijn pc zie ik niet zitten.

Heeft iemand suggesties? Hoe kom ik toch van die vervloekte videokaart driver af.
Owjh dat is wel raar. Ik heb zelf geen problemen met de 11.12 gehad. Maar ik draai ook geen CF.
Je kunt een paar dingen proberen:
1: 11.11 downloaden. En die er overheen installeren. Als het goed is gaat de video driver dan netjes naar 11.11. Je kunt ook het begin van de installatie doen. Dan staan de files onder c:\AMD en dan kun je met de rechter muitknop op Computer (deze computer in nl) en dan naar Manage (beheren) en via device mangement handmatig de driver van de Video kaarten naar 11.11 updaten.

Je kunt ook even de 12.1 preview drivers proberen. Ik gebruik die nu al een tijdje en ik vind ze zelf super werken. Met die drivers kun je als het goed is ook zelf crossfire profiles maken voor games waar CF niet lekker werkt.

En volgens mij deinstalleerd hij de Raid drivers niet zo maar. misschien wel die versie maar dan valt hij terug naar de versie waarmee je het OS geïnstalleerd hebt. (of in ieder geval de versie die je daar voor gebruikte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:10:
[...]

Owjh dat is wel raar. Ik heb zelf geen problemen met de 11.12 gehad. Maar ik draai ook geen CF.
Je kunt een paar dingen proberen:
1: 11.11 downloaden. En die er overheen installeren. Als het goed is gaat de video driver dan netjes naar 11.11. Je kunt ook het begin van de installatie doen. Dan staan de files onder c:\AMD en dan kun je met de rechter muitknop op Computer (deze computer in nl) en dan naar Manage (beheren) en via device mangement handmatig de driver van de Video kaarten naar 11.11 updaten.

Je kunt ook even de 12.1 preview drivers proberen. Ik gebruik die nu al een tijdje en ik vind ze zelf super werken. Met die drivers kun je als het goed is ook zelf crossfire profiles maken voor games waar CF niet lekker werkt.

En volgens mij deinstalleerd hij de Raid drivers niet zo maar. misschien wel die versie maar dan valt hij terug naar de versie waarmee je het OS geïnstalleerd hebt. (of in ieder geval de versie die je daar voor gebruikte)
Het handmatig selecteren van de driver is een goed idee. 11.11 er gewoon overheen zetten werkt niet dan houdt deze alsnog de nieuwere driver aan. Zonder crossfire heb ik overigens dezelfde problemen. Tot nu toe alleen met Battlefield 3 en SWTOR. Al heeft de laatste driver de meeste problemen met Battlefield wel verholpen. Het deinstalleren van de driver met de RAID driver levert een niet werkend systeem op. Dit hebben meerdere mensen al ondervonden. Deze driver zit niet in het OS meegebakken.

Ikd acht eerst dat het een voeding probleem was. Maar inmiddels heb ik er een hele zware voeding ingezet zonder dat dit de problemen oploste. Soms krijg ik ook de melding in de BSOD te zien IRQ is less or equal. Meestal duidt dit op slechte drivers.

[ Voor 7% gewijzigd door Seth_Chaos op 03-01-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke dat is apart want 11.12 werkte hier perfect. Mochten de problemen aanhouden na 11.11 en 12.1 drivers getest te hebben zou ik toch maar eens kijken of je geheugen en je CPU stabiel zijn. Misschien is er wel wat meer aan de hand. Zeker als het niet meteen bij het starten optreed maar pas na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:35:
Oke dat is apart want 11.12 werkte hier perfect. Mochten de problemen aanhouden na 11.11 en 12.1 drivers getest te hebben zou ik toch maar eens kijken of je geheugen en je CPU stabiel zijn. Misschien is er wel wat meer aan de hand. Zeker als het niet meteen bij het starten optreed maar pas na een tijdje.
Het geheugen komt door een 24 uur durende stress test en de processor blijft ten alle tijden op kamer temperatuur (waterkoeling met grote externe rad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seth_Chaos schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:45:
[...]

Het geheugen komt door een 24 uur durende stress test en de processor blijft ten alle tijden op kamer temperatuur (waterkoeling met grote externe rad).
Maar CPU is dus niet overgeclockt?
Daarnaast is het nooit weg om het even uit te sluiten. Gewoon even 1 uurtje OCCT draaien kijken wat er gebeurt. Dan weet je tenminste dat je geheugen en CPU gewoon helemaal in orde zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 03-01-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:54:
[...]

Maar CPU is dus niet overgeclockt?
Daarnaast is het nooit weg om het even uit te sluiten. Gewoon even 1 uurtje OCCT draaien kijken wat er gebeurt. Dan weet je tenminste dat je geheugen en CPU gewoon helemaal in orde zijn.
overclockt of niet maakt geen verschil. Beide is getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
Astennu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:13:
[...]

Ik begin haast te denken dat het iets met de Fan is. Misschien is een van de draadjes kapot en gaat hij voor de zekerheid maar naar 100%? In ieder geval een apart probleem.

Wat gebeurt er als je met CCC de fan naar 20% forceert? en welke fan speed percentages laat hij zien als de fan op auto staat? staat er dan in CCC 100% ? of gewoon 20%?
Als de fan op auto staat dan schommelt het percentage rond de 25% (ligt aan de load -> meer load iets hoger), rpm tussen 3950-4000.
Als ik met CCC 20% forceer dan is percentage 20%, rpm tussen 3950-4000.

Mijn vakantie is bijna voorbij, dus dan kan ik even afscheid nemen van de kaart, dan gaat ie terug naar zijn winkel en hoop ik een beter regelend exemplaar te krijgen.

(Percentage en rpms uitgelezen met gpu-z)

[ Voor 2% gewijzigd door Tommmo op 04-01-2012 12:16 . Reden: noot toegeveogd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383099

goeidag iedreen heb eens en vraag

ik heb deze week de XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC)
die ik niet kan unlocken

nu is mijn vraag waarom ik maar in msi afterburner en ccc van mijn gpu zelf maar 10 mhz gpu clock en 25 mhz memory kan overclokken op internet vind ik niet veel over deze kaart

alvast bedankt
pricewatch: XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hoezo kan je hem niet unlocken?

(m.a.w. wat heb je precies geprobeerd)

[ Voor 40% gewijzigd door Paprika op 08-01-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Anoniem: 383099 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 23:21:
nu is mijn vraag waarom ik maar in msi afterburner en ccc van mijn gpu zelf maar 10 mhz gpu clock en 25 mhz memory kan overclokken op internet vind ik niet veel over deze kaart
CCC gaat sowieso maar tot 840MHz.

MSI afterburner: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=338906

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 08-01-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383099

bedankt voor je hulp ik ga het eventjes uit zoeken op het eerste moment werkt het niet maar ga nog eens proberen had hiervoor en nvidia 9800 gt was beestje easy er xD

maar toch al bedankt voor je tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik heb 12.1a geinstalleerd en m'n BSOD's zijn weer terug tijdens het afspelen van veel Youtube filmpjes en livestreams tegelijk. Oftewel veel grafisch geweld tegelijk. Iemand anders hier ook last van?

Met 12.1 had ik hier (eindelijk) geen last meer van maar ik ga niet terug. Hou niet van downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zit met het volgende en hopelijk heeft iemand het verlossende antwoord. Het is als volgt:

2dagen geleden start ik mijn pc op en krijg ik een melding van een virus (Een of andere wachtwoord dief) Met de virus scanner verwijderd en pc weer opnieuw opgestart. Boem weer melding zelfde virus. Win32/PWS/... nog wat erachter. Dit blijft zich keer op keer herhalen. Alle belangrijke info van mijn pc getrokken en op externe harddisk gezet en pc opnieuw geinstalleerd(Eerst alle patities verwijderd en opnieuw aangemaakt). So far so good!

MAAR als ik mijn drivers voor videokaart installeer start de pc op tot het bureaublad. Maar deze blijft leeg en start niet verder door. Als ik in veilige modus pc opstart werkt hij wel en krijg ik de melding dat catalyst control center niet werkt. In veiligemodus drivers weer verwijderd en dan start de pc weer gewoon op.

Voor dit KUT virus liep mijn pc als een zonnetje en had ik nergens last van nu ik hem opnieuw heb geinstalleerd werkt alles maar mijn 2 kaarten krijg ik niet aan de praat :S
In apparaat beheer herkent hij 2 kaarten maar bij 1 staat een geel driehoekje (denk ik ermee te maken dat er geen drivers zijn om de 2e kaart aan te sturen in cross fire)? Kaarten worden dus wel netjes herkent in Windows 7 64 Bit maar drivers installeeren ho maar.

Heb zowel de nieuwe als de oudere drivers geprobeerd maar niks werkt :(
Wat helemaal vervelend is, is dat ik midden in mijn scriptie zit en dit gezeik eigenlijk helemaal niet kan gebruiken! Ook installeerd hij trouwens de grafische chip die op het mobo zit niet...

Mobo asus P8Z68-V
I5 2500K
Windows 7 64 Bit
8 gig geheugen crossair low profile
Xfx HD6870 Black edition Dual Fan 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Zelfde specs, driver 12.1a geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
Ik krijg vandaag mn 2e 6950, nu maar hopen dat mn xfx 650w voeding het trekt.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Justin2000 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:04:
Ik krijg vandaag mn 2e 6950, nu maar hopen dat mn xfx 650w voeding het trekt.
Is in principe wel genoeg denk ik (als het beetje goede voeding is) mits je niet furmark gaat draaien en ver overklokken.

Help!!!! in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27"

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 12-01-2012 10:26 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
megadoom schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:04:
Zelfde specs, driver 12.1a geen probleem.
Ik voor de herinstall met deze drivers ook niet maar nu wel.. en ik vraag niet of jij er dan wel of niet problemen mee hebt ik vroeg om een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Theregiment schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:52:
[...]

Ik voor de herinstall met deze drivers ook niet maar nu wel.. en ik vraag niet of jij er dan wel of niet problemen mee hebt ik vroeg om een oplossing ;)
Welke scanner gebruik je? Probeer eens een andere, Malwarebytes of Microsoft Security Essentials bijvoorbeeld. Kan ook spyware zijn.

Maar het zou heel vreemd zijn als dat virus iets met de drivers te maken heeft. Heb ik nog nooit meegemaakt.

Beste is uiteindelijk Windows opnieuw installeren, als niks meer mocht lukken.

Probeer trouwens ook Driversweeper om alle drivers te verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 12-01-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 08:35:
Ik heb 12.1a geinstalleerd en m'n BSOD's zijn weer terug tijdens het afspelen van veel Youtube filmpjes en livestreams tegelijk. Oftewel veel grafisch geweld tegelijk. Iemand anders hier ook last van?

Met 12.1 had ik hier (eindelijk) geen last meer van maar ik ga niet terug. Hou niet van downgraden.
Bèta drivers zijn soms gebaseerd op oudere drivers dan de nieuwste WHQL driver, kan dus zijn dat de 12.1a in sommige gevallen wel een downgrade is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:19:
[...]

Bèta drivers zijn soms gebaseerd op oudere drivers dan de nieuwste WHQL driver, kan dus zijn dat de 12.1a in sommige gevallen wel een downgrade is.
Dat klinkt niet echt logisch. Waarom zou je een preview driver niet baseren op de nieuwste driver + nieuwe toevoegingen maar op een oude driver?

En wat is soms? Wanneer iemand zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:37:
[...]

Dat klinkt niet echt logisch. Waarom zou je een preview driver niet baseren op de nieuwste driver + nieuwe toevoegingen maar op een oude driver?
Omdat het schrijven van een nieuwe driver versie meer dan een paar dagen kost. Je kan dus als je begint met een nieuwe versie niet al de beschikking hebben over de nieuwste final, daarom is dit ook een bèta driver en geen WHQL driver.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Omdat het schrijven van een nieuwe driver versie meer dan een paar dagen kost. Je kan dus als je begint met een nieuwe versie niet al de beschikking hebben over de nieuwste final, daarom is dit ook een bèta driver en geen WHQL driver.
Maar die 12.1 preview was er al dus je zou denken dat 12.1a daarop gebaseerd is.

Maar goed, ik hou het bij 12.1a en wacht op de officiele 12.1. Misschien was die BSOD een uitzondering maar ik was echt blij dat die ellende na 8 maanden eindelijk voorbij was maar blijkbaar niet. Of mijn kaart moet stuk zijn maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:19
-The_Mask- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:34:
[...]

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst121apreviewdriver.aspx
The AMD Catalyst™ 12.1a Preview driver includes all of the features found in AMD Catalyst™ 12.1 Preview.
Lijkt me dat die er toch op gebaseerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door -ION- op 13-01-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-02 12:17
Ik heb met de 12.1a ook allerlei problemen gehad met veschillende kaarten (5870, 5870CF, 6950).
Van BSOD's tot beeldcorruptie op 2 systemen. Heb 11.12 weer geïnstalleerd en alles wat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Als het goed is krijg ik morgen mijn 6850 binnen :D Op dit moment heb ik een 4850 in mijn systeem, moet ik nu drivers verwijderen en nieuwe installeren of gebruikt de 6850 dezelfde drivers? Ik heb op dit moment versie 11.12 voor Windows 7 64 bit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Laatst online: 20:48
De 6850 gebruikt dezelfde drivers dus je hoeft alleen je kaarten te switchen ;)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik zou toch even de drivers helemaal verwijderen met driver sweeper.
Toen ik van 5850 naar 6950 switchte met dezelfde drivers draaide de 6950 opeens op 5850 snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heeft elke 6950 nou zn bios switch?

Ik heb er al eens naar gekeken bij mn "HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E" maar niks kunnen vinden?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
LosGieros schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:21:
Heeft elke 6950 nou zn bios switch?

Ik heb er al eens naar gekeken bij mn "HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E" maar niks kunnen vinden?
Nein , mn 2 sapphires 6950 2GB hebben em niet.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:37
mitsumark schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:03:
Ik zou toch even de drivers helemaal verwijderen met driver sweeper.
Toen ik van 5850 naar 6950 switchte met dezelfde drivers draaide de 6950 opeens op 5850 snelheden.
Toen ik van de 5770 naar de 6870 ging had ik dat ook. Tricky, want het geheugen van die eerste draaide sneller dus ik kreeg artifacts. Heb net de 6870 weer vervangen door de 6970 en daar had ik dat niet. Catalyst Control Center 'snapte' de nieuwe kaart en zette die op de bijbehorende clocksnelheden.

Het lijkt er op dat de latere Catalyst versies dat dus wel vanzelf doen. Heb alleen de driver verwijderd uit apparaatbeheer, pc uit. Nieuwe kaart erin en klaar.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Bedankt voor alle reacties :) Ik zal voor de zekerheid driver sweeper draaien. Misschien dat ik vanavond wat benchmarks draai op mijn 4850 en morgen op mijn 6850.
Weet iemand of er een benchmark in Skyrim zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Gewoon een semi-cinematic deel zoeken (iets wat dus wel live gerenderd wordt, maar toch altijd hetzelfde gebeurd). Ik heb 't al een tijd niet gespeeld, maar is de intro cinematic niet interactief (en dus live gerenderd) en toch altijd 't zelfde? Die zou je dan kunnen gebruiken en vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 13-01-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Justin2000 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:29:
[...]

Nein , mn 2 sapphires 6950 2GB hebben em niet.
Meen je dat? Volgensmij is het gewoon standaard.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Laatst online: 25-06 21:26
Vandaag geprobeerd m'n 6950 te unlocken via RBE en Winflash.Lukte helaas niet. Eerste paar keren dat ik probeerde bootte m'n pc wel gewoon, maar zag GPU-Z hem niet als een 6970.
Ik had in RBE 6970 shaders aangevinkt, maar geen effect.
Als laatst had ik het manual geprobeert, door de GPU upper limit wat hoger te zetten. Toen BSOD zodra ik bij het windows loading scherm kwam.
Safemode en startup repair deed ie wel. Maar gewoon booten niet.

Gelukkig heb k die BIOS switch nog, dus nu draait ie weer goed.
Ik vroeg me alleen af of ik die 2e, en ''kapotte'' BIOS weer terug kan flashen naar stock? Ik heb ofc een backup BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kan zeker met een DOS flash (ATiFlash), echter hoe bedoel "niet als een 6970". Keek je daarbij naar het aantal shaders, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Solictice schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:59:
Vandaag geprobeerd m'n 6950 te unlocken via RBE en Winflash.Lukte helaas niet. Eerste paar keren dat ik probeerde bootte m'n pc wel gewoon, maar zag GPU-Z hem niet als een 6970.
Ik had in RBE 6970 shaders aangevinkt, maar geen effect.
Als laatst had ik het manual geprobeert, door de GPU upper limit wat hoger te zetten. Toen BSOD zodra ik bij het windows loading scherm kwam.
Safemode en startup repair deed ie wel. Maar gewoon booten niet.

Gelukkig heb k die BIOS switch nog, dus nu draait ie weer goed.
Ik vroeg me alleen af of ik die 2e, en ''kapotte'' BIOS weer terug kan flashen naar stock? Ik heb ofc een backup BIOS.
Je kaart word na de flash ook gewoon herkent als een 6950, je moet kijken naar het aantal shaders.
14xx op 6950, 1536 op 6970.
Clocks moet je afblijven in RBE, alleen de shaders unlocken.
Ik adviseer sowiezo van RBE af te blijven als je de TF3 hebt, MSI heeft namelijk een unlocked bios geleverd. Hierrrrr

Mijn unlocked MSI TF3:
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/01/13/9rs.png

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 13-01-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
unfor schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:17:
[...]

Je kaart word na de flash ook gewoon herkent als een 6950, je moet kijken naar het aantal shaders.
14xx op 6950, 1536 op 6970.
Clocks moet je afblijven in RBE, alleen de shaders unlocken.
Dat weet ik, maar mijn shaders bleven op 1408 staan.

En tis nu te laat wat betreft de clocks :P\

Edit:
Die BIOS had ik ook gezien ja, had k geopend in RBE en daar zag ik dat ze de clocks hoger hadden gezet.
Vandaar dat ik dacht, dat moet wel kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Solictice op 13-01-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Solictice schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Dat weet ik, maar mijn shaders bleven op 1408 staan.

En tis nu te laat wat betreft de clocks :P
Probeer de juiste bios uit mijn link.
Als het dan nog op 1408 staat is je kaart gewoon niet te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Maar slechts 1 van de bios is te flashen right?
Heb m'n switch nu op naar de xfire port toe, als k em switch dan krijg k BSOD.

Anyway, nu geen tijd meer om te proberen, moet gaan wokken met mevrouw. :)

I'll report back tomorrow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Solictice schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:24:
Maar slechts 1 van de bios is te flashen right?
Heb m'n switch nu op naar de xfire port toe, als k em switch dan krijg k BSOD.

Anyway, nu geen tijd meer om te proberen, moet gaan wokken met mevrouw. :)

I'll report back tomorrow :)
Ja, ik heb hem geflashed op de stand naar de achterkant van je kast.
Je moet in windows switchen van de goede naar de verknoeide bios en dan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
unfor schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:28:
[...]

Ja, ik heb hem geflashed op de stand naar de achterkant van je kast.
Je moet in windows switchen van de goede naar de verknoeide bios en dan flashen.
hmm alright, dat zal ik dan eens proberen.
via welke methode heb jij hem geflashed? En met die MSI bios?

edit:
Ik heb nu met atiflash only die MSI bios geflashed. GPU-Z zegt nogsteeds 1408 shaders, maar in MSI afterburner en CCC liggen de limits wel veel hoger.
En ik heb die bios waar hij op BSOD nu gefixed, hij boot weer :)

[ Voor 23% gewijzigd door Solictice op 14-01-2012 16:05 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste