Radeon HD 6970 100% fan en geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433343

Topicstarter
Ik heb vorige maand een nieuwe videokaart besteld, de Radeon HD 6970. Nadat ik hem in me kast heb gezet draaide de fan op 100% en gaf geen beeld. Met m'n oude videokaart deed hij dit niet (videokaart was 8800 GT).

De videokaart 2 weken geleden opgestuurd naar de webshop digitique. eigenaar beloofde ernaar te kijken en ik kreeg de videokaart vandaag binnen bij de post. Toen ik de videokaart inplugde precies dezelfde kuren. Een vriend neemt vandaag zijn pc mee en ga hem op zijn systeem testen om te kijken of het misschien aan mijn systeem ligt of gewoon toch aan de videokaart.

De specs van mijn pc zijn:

ASROCK H61 iCafe - Moederboard
Kingston DDR3 - 1333 MHz 4 GB - ram
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz - LGA1155 Socket - L3 6 MB - processor
Corsair Force Series F80A - Solid state drive - 80 GB - SSD

De drivers voor deze videokaart zijn al geinstalleerd op de pc.

Iemand een idee?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 433343 op 03-12-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ohh sorry te vermelden, 800 watt voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Laatst online: 14:45
Ik snap dit hele stuk tekst niet "Terug opgestuurd naar de webshop en die heeft hem opengeschroefd en vandaag binnen gekregen, maar hij vertoont precies dezelfde kuren. Ligt het nu aan de videokaart of aan een ander component?"

Wat hebben ze opengeschroefd? En wie heeft wat vandaag binnen gekregen? Jij een nieuwe of zij die jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:19
BusmuiZ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:51:
Ik snap dit hele stuk tekst niet "Terug opgestuurd naar de webshop en die heeft hem opengeschroefd en vandaag binnen gekregen, maar hij vertoont precies dezelfde kuren. Ligt het nu aan de videokaart of aan een ander component?"

Wat hebben ze opengeschroefd? En wie heeft wat vandaag binnen gekregen? Jij een nieuwe of zij die jouwe?
"...en die heeft hem vandaag binnen gekregen en opengeschroefd"

zo duidelijker? :)

ot; dan lijkt het mij dat het aan de kaart zelf ligt, omdat hij in twee systemen precies dezelfde problemen heeft.
Claim je garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Laatst online: 14:45
Gurrif schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:03:
[...]

"...en die heeft hem vandaag binnen gekregen en opengeschroefd"

zo duidelijker? :)

ot; dan lijkt het mij dat het aan de kaart zelf ligt, omdat hij in twee systemen precies dezelfde problemen heeft.
Claim je garantie :)
Dan vind ik het nog raar. Ik neem aan dat alleen de videokaart is teruggestuurd. Maar wie schroeft er nou een videokaart uit elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 21:13
Heb je de voeding-kabels erin gedaan? Volgens mij heeft deze videokaart externe voeding-kabels nodig (dus naast het PCI slot). Mijn 5770 deed precies hetzelfde als hij geen stroom kreeg.

CTO van Appeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Interessant, ik heb nl precies hetzelfde probleem met mijn gtx570. fan blaast hard en no display.

Heb je nu dezelfde kaart teruggekregen die ze open hebben geschroefd? Is me nog niet duidelijk.
Mocht je een ander kaart hebben gekregen, dan zou een ander component het probleem kunnen zijn, oftewel je voeding.
Mijn voeding heb ik nog niet uitgesloten.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, ik zit me stuk terug te lezen en is inderdaad niet erg verhelderend.

Opnieuw:

Ik heb vorige maand een nieuwe videokaart besteld, de Radeon HD 6970. Nadat ik hem in me kast heb gezet draaide de fan op 100% en gaf geen beeld. Met m'n oude videokaart deed hij dit niet (videokaart was 8800 GT).

De videokaart 2 weken geleden opgestuurd naar de webshop digitique. eigenaar beloofde ernaar te kijken en ik kreeg de videokaart vandaag binnen bij de post. Toen ik de videokaart inplugde precies dezelfde kuren. Een vriend neemt vandaag zijn pc mee en ga hem op zijn systeem testen om te kijken of het misschien aan mijn systeem ligt of gewoon toch aan de videokaart.

@boelensman1, de 6 pins en de 8 pins zitten erin, wat eigenlijk al overkill is want dat is eigenlijk alleen nodig voor sly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:47
De 6 en 8-pins moeten altijd beiden aangesloten zijn. En SLI is toch echt iets van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 16:38
Anoniem: 433343 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:18:
ok, ik zit me stuk terug te lezen en is inderdaad niet erg verhelderend.

Opnieuw:

@boelensman1, de 6 pins en de 8 pins zitten erin, wat eigenlijk al overkill is want dat is eigenlijk alleen nodig voor sly.
Vrijwel zeker dat het iets met power te maken heeft, zodra ik bij een van mijn 2 6950's een 6 pins voeding-kabel eruit trek krijg je precies hetzelfde.
Dat de fan op 100% draait heeft er volgens mij gewoon mee te maken dat je voeding het niet trekt, de aansluiting van de kabel is niet goed/kapot of dat er inderdaad op de kaart zelf een lijntje niet werkt.
De kaart wilt gewoon zeker weten dat hij koel blijft (via pcie kan er namelijk wel makkelijk genoeg stroom worden geleverd voor de fans natuurlijk).

Probeer een andere voeding / de kaart in een andere PC.

[ Voor 5% gewijzigd door no00waa op 03-12-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@no00waa, ok, dat ga ik over een uur proberen, ik geef wel een update wat er dan gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik ben benieuwd..

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:54
Dus je fan blaast 100% bij opstarten?
Zo ja, dat is normaal (in elk geval bij mij en ik neem aan alle amd/ati kaarten)

Op basis van wat je zegt, dat ie dus geen beeld geeft, zou ik denken dat het niet je voeding is. Want dan zou de voeding "over belast" raken en zichzelf helemaal moeten uitschakelen, toch?
Geeft je MoBo ook piep signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@iedereen,

Het was dus toch mijn voeding, de voeding was simpelweg niet voldoende. Ik heb er nu een coolermaster van 700w ingezet en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 22:43
Psst mensen: Als een 6970 geen prik krijgt gaat 'ie janken.
(Zelf meegemaakt, PC gebouwd, PIEPIEPIEPIEPIEPIEP. Schrikmoment van je leven. Alles nalopen, oh sh*t de 4-pins zit er niet goed in)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Hmm je had eerst een 800w voeding maar was niet genoeg,maar
nu met 700w wel.Welk merk was die 800w?

Veel plezier met de 6970.

@beef
4pins voor de 6970?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:19
Anoniem: 433343 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:28:
@iedereen,

Het was dus toch mijn voeding, de voeding was simpelweg niet voldoende. Ik heb er nu een coolermaster van 700w ingezet en dat werkt perfect.
Goed om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bullus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:47:
Hmm je had eerst een 800w voeding maar was niet genoeg,maar
nu met 700w wel.Welk merk was die 800w?

Veel plezier met de 6970.

@beef
4pins voor de 6970?
Zou me niks verbazen als dat een Sweex was >:).
Pagina: 1