2x probleem met Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396082

Topicstarter
Bij het samenstellen van een nieuw systeem het ik 2x een vet probleem met een Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5. Die geeft dus totaal helemaal geen beeld, ook niet bij het opstarten. Ik heb hem gekocht bij Afuture en voor de 2e keer kan ik hem weer terugzenden. Al 15 jaar bouw ik mijn computers zelf en nog nooit heb ik een videokaart in handen gehad die echt helemaal geen beeld geeft. Ik vraag me dan ook ernstig af of het aan de kaart ligt of aan mijn huidige systeem. Testen in een ander systeem gaat niet lukken, daar is die kaart veel te lang voor. Krijg ik dus niet voor elkaar. Met een andere monitor lukt het ook niet, ook niet op een digitale tv. Beiden doen het wel met mijn oude kaart. Andere pci sleuf werkt ook niet, andere aansluiting op de kaart gebruiken ook niet, helemaal niets dus.

De specs van mijn systeem:
AMD Phenom II X6 1055T
Seasonic M12II Bronze 750 W
LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)
Microsoft Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)
Coolermaster CM 690 II
Asrock 870 Extreme3 met 1.6 bios (laatse versie dus)
Kingston ValueRam dual channel 4 gb, pc3-1066, 1333 mhz kit
Crusial RealSSD C300
Seagate Barracuda 5900.3 2 TB

Ik zou het maar al te prettig vinden als ik wat tips kan krijgen hoe dit is op te lossen.
Zelf denk ik aan overstappen op een heel andere kaart, echter deze leek me helemaal goed omdat het een high-end kaart is die ook nog een stil is. (en dat is wel een voorwaarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 15:00
Aan je systeem kan het niet liggen zou ik denken... Goed moederbord dus daar zou het probleem ook niet kunnen zitten. Waarschijnlijk gewoon 2x pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zonder te crosstesten kom je er nooit achter..

doet de 6950 het wel in een andere pc, dan is de kaart ok, ligt het aan de combi, maar wissel ook eens van voeding..

start de pc wel door als je het hoort? HD's opspinnen e.d.?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nedernakker schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:26:
zonder te crosstesten kom je er nooit achter..

doet de 6950 het wel in een andere pc, dan is de kaart ok, ligt het aan de combi, maar wissel ook eens van voeding..

start de pc wel door als je het hoort? HD's opspinnen e.d.?
Ja is natuurlijk ook wel handig om te weten, had ik er wel ff bij kunnen zeggen

- PC start keurig netjes op, win7 geluidje komt na verloop van tijd uit speakers
- Heb zelfs met twee kaarten er in getest een HD4800 serie in andere pci slot gezet. Krijg dan uit die kaart keurig beeld en zie zelfs in windows dat de HD6950 in het systeem is opgenomen. Kan via ccc zien dat hij herkend wordt en zelfs de fan harder of zachter laten lopen, maar beeld? vergeet het maar.

Edit: Overigens de voeding: dacht ik ook eerst dat het daar aan lag, ik had orgineel een 560 Watt voeding. Toen ik las dat dat mogelijk niet genoeg was heb ik die 750 Watt gekocht. Seasonic voedingen zijn echt beregoed en ook nog eens superstil, kun je testen op nalezen. Daar ligt het m.i. echt niet aan. Zelfs nog met 2 voedingskabels uit verschillende aansluitingen getest. Zou niet moeten hoeven, maar toch ff gedaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 396082 op 02-05-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O, schiet me nog iets te binnen: kan het aan de monitor liggen? Ik heb er een met een dvi aansluiting die weer een paar jaartjes oud is. een IIyama proline 32200WS. Overigens ook met de vga getest: ook nikkes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik neem aan dat Afuture de eerste kaart in elk geval getest heeft toen jij deze RMA stuurde en dat hij dus daar ook niet werkte. Mocht deze bij hen wel gewerkt hebben dan had je dat wel gehoord want dan hadden ze neem ik aan je eigen kaart weer teruggestuurd, en met een beetje pech had je dan zelfs onderzoekskosten moeten betalen vanwege het onterecht aanvragen van RMA.

Dus waarschijnlijk was die eerste kaart sowieso defect als jij een nieuwe hebt gekregen. Maar om het 100% zeker te weten zul je inderdaad de kaart moeten testen in een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zucht.... morgen maar weer terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
vreemde conclusie om hem dan terug te sturen..

pak die 2e pc en bouw hem even op buiten de kast... past de 6950 er wel gewoon in en kun je hem testen.. lijkt me sterk dat je 2 x een kaart met defecte output krijgt... heeft de geretourneerde kaart wel een ander serienummer?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nedernakker schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:37:
vreemde conclusie om hem dan terug te sturen..

pak die 2e pc en bouw hem even op buiten de kast... past de 6950 er wel gewoon in en kun je hem testen.. lijkt me sterk dat je 2 x een kaart met defecte output krijgt... heeft de geretourneerde kaart wel een ander serienummer?
Het terugsturen is op aanraden van Afuture. Ik heb ze nog gevraagd of zij iets kunnen bedenken, maar dat leverde niets op. Overigens: met wat toestanden toch in 2e systee gekregen. Het zelfde: helemaal geen beeld. Het serienummer is inderdaad anders dan eerste kaart, zit 2 nummers lager. Ik houd het er maar op dat die serie op maandagochtend gemaakt is. Pakje ligt klaar om teruggestuurd te worden. Het is wel vervelend, die kaart is echt niet makkelijk leverbaar dus al bij al heb ik mijn systeem al een maand draaiend zonder de videokaart die ik er in wil hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kleine update:

Ook 2e kaart blijkt defect te zijn. Is dit de befaamde betrouwbaarheid van Asus?

Na 15 jaar grafische kaarten van Asus te hebben gebruikt lijkt dit het moment te zijn om naar een ander merk over te stappen. Als het mee zit wordt dinsdag de MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC geleverd. Na het nodige gesnuffel op internet kwam die nog het dichtst bij de Asus. Ik hoop enkel dat die ook stil is, daar hoor ik wat tegenstrijdige geluiden over. Blijkbaar is de kaart voorzien van een silent modus knopje.
Ik hoop dat dit wel goed gaat
Pagina: 1