Heb sinds afgelopen zaterdag een SGS2. Het is een schitterend toestel. Daarvoor had ik een Iphone 3G, ook niet slecht.
De grootste overgang zit hem voor mij in de volgende 2 zaken:
- IOS --> Android
- Apple --> Samsung
Android bevalt me tot nu toe redelijk goed, had het eerst kort uitgeprobeerd op een zakelijke mobiel. Als je niet teveel knutselt vind ik dat het verschil trouwens niet zo heel groot is, maar dat is een persoonlijke mening...
Waar het mij nu om gaat is de ondersteuning voor Microsoft Outlook. Ik gebruik dit pakket thuis al meer dan 10 jaar en ben niet van plan om ergens anders op over te stappen. Daarnaast ben ik de afgelopen jaren eraaan gewend geraakt om om in ieder geval contacten en agenda hiervan te synchroniseren met mijn mobieltje.
Zowel onder Windows Phone als IOS appeltje/eitje. Maar wat blijkt nu: bij de SGS2 is dit een probleem

. Uiteraard heb ik KIES geïnstalleerd en het hiermee geprobeerd. Nou KIES is wat mij betreft kandidaat voor de slechtste applicatie aller tijden. Wat een traag programma, zelfs op mijn splinternieuwe sixcore met alles erop en eraan niet vooruit te branden

Erger nog, het synchroniseren met Outlook levert tot nu toe vooral ellende op.
Bij de eerste poging was ik al mijn contacten in Outlook op de PC zelfs kwijt! Gelukkig had ik een backup... Na veel experimenteren is het synchroniseren van contacten eindelijk gelukt, via KIES.
Echter het synchroniseren van mijn agenda lukt nog steeds alleen door via Calendar sync en een gmail-account alles te uploaden naar Google (en het daarvandaan weer te synchroniseren met mijn SGS2). Belachelijk!!! Ik wil nl. helemaal mijn agenda niet op gmail hebben maar moet nu wel.
Vandaar o.a. mijn vraag: ik kom op de Samsung-site ook het programma Intelligent Software New PCStudio tegen, is dat een goed alternatief voor KIES? Mocht niemand ervaring hebben dan ga ik het zelf uitproberen maar ik neem aan dat er wel iemand te vinden is