[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Toryu schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:37:
De Quadro 1000M is (als ik het goed begrijp) voor bedoeld voor grafische programma's als SolidWorks. Maar trekt die ook games? Het hoeft niet het nieuwste en het mooiste te zijn, denk aan bv TF2 en SC2.
Ja. Ik draai zonder problemen: Shogun 2 Total War, Black Ops en Anno 1404. TF2 moet dus ook wel lukken. Zie ook dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Ik had wel gehoord dat de FX880m die in de laptop van vorig jaar zat veel problemen waren met games, doordat de drivers gewoon brak waren.

Ik zit eraan te denken om hem nu ook maar te gaan bestellen. Echter ben ik wel een beetje bang voor problemen met de laptop of dingen die ontbreken (iemand had het over extra point sticks die er niet bij zaten, of horen die er niet bij te zitten?) aangezien het een vroeg productiemodel is. Echter lijkt Campusshop nog een flinke voorraad te hebben en ik denk dat dat ook allemaal nog eerste batch is (of ze moeten weer een nieuwe lading hebben gehad). Daarnaast vind ik het ook bijvoorbeeld belachelijk dat er een handleiding bijzit in een vreemde taal in plaats van eentje in het Engels.

Zijn er trouwens nog mensen die extra garantie erbij hebben gekocht en/of een laptopstandaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86212

Toryu schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:37:
De Quadro 1000M is (als ik het goed begrijp) voor bedoeld voor grafische programma's als SolidWorks. Maar trekt die ook games? Het hoeft niet het nieuwste en het mooiste te zijn, denk aan bv TF2 en SC2.
Zoals hierboven al is gezegd, hij trekt ze nog behoorlijk. Zelf even MW2 en WoW getest en de prestaties vielen me mee. Moet echter wel zeggen dat ik het niet zou aanraden als 24/7 oplossing voor gamen, hij gaat namelijk behoorlijk blazen om zijn warmte kwijt te kunnen, en dat wordt redelijk luidruchtig. Als linkshandige zou ik het dan ook bij voorbaat afraden.

Los van de game prestaties, oerdegelijk, zeer mooi scherm en echt een supertoetsenbord. Tikt heerlijk op dat ding :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Bij mij lijkt ook het chassis onder een klein stroompje te staan. Als ik met de adapter aangesloten mijn hand over het metaal veeg, krijg ik het gevoel dat mijn hand onder stroom staat (soort bibberend gevoel). Haal ik dan de adapter eruit, dan is dit gevoel ineens weg. Ik denk dat dit ook de reden is dat de adapter een pieptoon maakt, er wordt ergens contact met de aarde (het chassis) gemaakt. Iemand die dit ook heeft? Zal als ik klaar ben met werken eens even onder de motorkap kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
OK, vals alarm, als ik de adapter in een geaard stopcontact steek is het probleem verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 09:57
@Anoobix en Burlok:
Bedankt voor de reacties!

Ik weet nog niet zeker of ik hem ga kopen omdat ik hem niet heel hard nodig heb. Maar van de andere kant is het een hele mooie aanbieding en tevens mijn laatste kans dat ik er aan mee kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-05 08:22
Bitage schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:32:
OK, vals alarm, als ik de adapter in een geaard stopcontact steek is het probleem verholpen :)
Cool, ongeaard hier. Lijk er geen last te hebben, wat staat onder stroom precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
RetroTycoon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Cool, ongeaard hier. Lijk er geen last te hebben, wat staat onder stroom precies?
Eigenlijk de hele behuizing, maar je merkt het alleen als je erover wrijft. Misschien iets van constante statische buildup bij ongeaarde stopcontacten? Want pijn ofzo doet het niet, lijkt met het erlangs wrijven een beetje op een stroef oppervlak zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bitage schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Eigenlijk de hele behuizing, maar je merkt het alleen als je erover wrijft. Misschien iets van constante statische buildup bij ongeaarde stopcontacten? Want pijn ofzo doet het niet, lijkt met het erlangs wrijven een beetje op een stroef oppervlak zegmaar.
Volgens mij was dit ook bij de 8540w, en waarschijnlijk bij nog veel meer laptops. Ik denk dat het gewoon normaal is. Ik ben wel benieuwd waardoor het komt. Lekstroompje lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk. Misschien dat het metaal gepolariseerd wordt door elektrische onderdelen op de printplaat. Ik weet alleen niet of je daar iets van kan voelen en het lijkt me ook niet dat een geaard stopcontact dat verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:06
danielkraak schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Volgens mij was dit ook bij de 8540w, en waarschijnlijk bij nog veel meer laptops. Ik denk dat het gewoon normaal is. Ik ben wel benieuwd waardoor het komt. Lekstroompje lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk. Misschien dat het metaal gepolariseerd wordt door elektrische onderdelen op de printplaat. Ik weet alleen niet of je daar iets van kan voelen en het lijkt me ook niet dat een geaard stopcontact dat verhelpt.
8530w TU, 8540w en 8560w allemaal voel ik hetzelfde ;p d8 al dat ik soort 2e metal man was, maar valt dus mee nu meer mensen het hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410082

danielkraak schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:16:
Ik had wel gehoord dat de FX880m die in de laptop van vorig jaar zat veel problemen waren met games, doordat de drivers gewoon brak waren.

Ik zit eraan te denken om hem nu ook maar te gaan bestellen. Echter ben ik wel een beetje bang voor problemen met de laptop of dingen die ontbreken (iemand had het over extra point sticks die er niet bij zaten, of horen die er niet bij te zitten?) aangezien het een vroeg productiemodel is. Echter lijkt Campusshop nog een flinke voorraad te hebben en ik denk dat dat ook allemaal nog eerste batch is (of ze moeten weer een nieuwe lading hebben gehad). Daarnaast vind ik het ook bijvoorbeeld belachelijk dat er een handleiding bijzit in een vreemde taal in plaats van eentje in het Engels.

Zijn er trouwens nog mensen die extra garantie erbij hebben gekocht en/of een laptopstandaard?
Jep, ik heb beide, 3 jaar uitgebreide garantie via de site. En de laptop stand met muis en toetsenbord, typt erg goed en ook de muis is prima!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 15:51
Je kan beter gewoon een laptop stand van ebay plukken, veel goedkoper(hoewel je wel moet opletten met kwaliteit natuurlijk). Ik heb verder niets bij de laptop gekocht.

Overigens een tip voor mensen met een bedrijf(oke, het komt niet veel voor onder studenten)/ouders met een bedrijf. Koop hem via dat bedrijf, kan je weer 153 euro btw terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat klinkt heel leuk, maar je mag alleen de BTW terugvragen als je de laptop ook gebruikt voor het bedrijf. Als je de laptop 50% voor school gebruikt en 50% voor het bedrijf mag je maar de helft van de BTW terugvragen. Zo is mij verteld.

Wat je nu doet is gewoon fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Dat je de helft mag terugvragen was ik niet van op de hoogte. Daar zal ik nog even op gaan googlen dan. Het wordt mijn hoofdcomputer(nouja, laptop dan) waar ik al het werk voor m'n bedrijfje op ga doen, en voor de rest ook schoolwerk. Geen fraude dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de laptop ook daadwerkelijk voor het bedrijf gebruikt is het natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Marnixzzz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:23:
Je kan beter gewoon een laptop stand van ebay plukken, veel goedkoper(hoewel je wel moet opletten met kwaliteit natuurlijk). Ik heb verder niets bij de laptop gekocht.

Overigens een tip voor mensen met een bedrijf(oke, het komt niet veel voor onder studenten)/ouders met een bedrijf. Koop hem via dat bedrijf, kan je weer 153 euro btw terugvragen.
Volgens mij kun je hem niet "via" je ouders bedrijf kopen, want je moet sowieso inloggen met je TU Delft account en het lijkt me dan ook dat je hem niet op een andere naam kunt kopen. Mocht dat wel kunnen dan ziet de belastingdienst denk ik nog steeds dat hij van campusshop komt en dat het dus eigenlijk voor studenten bedoeld is.

Edit: zojuist gecheckt, je kunt wel een zakelijk adres daar opgeven. Ik vraag me af of de belastingdienst erin trapt.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 09-08-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Ik heb het ook via het zakelijke adres gedaan, en ik ga het daadwerkelijk voor mijn werk gebruiken, dus wat dat betreft koop ik gewoon hardware voor mijn bedrijf. Ik gebruik het dan wel daarbij voor mijn school. Ik heb het gewoon op mijn eigen naam gedaan, dus het lijkt me(hoop ik) geen probleem.

Maar nu gaan we wel erg offtopic.. Bij nader inzien was het niet zo'n doordachte opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 21:53
Ik heb nu een crucial m4 erin gedaan in plaats van de originele schijf, maar de laptop heeft nu een heel gek probleem. Als ik hem volledig uit zet en weer aan zet weigert hij op te starten en blijft hangen op het hp logo.

Als ik echter het BIOS menu laad tijdens het opstarten en dan direct op "Continue startup" druk laad hij windows.

Ook als je in winodws op herstarten drukt start hij direct door (de laptop gaat dan niet helemaal uit.)

Heeft iemand nog tips hierover?
Schijf opnieuw formatteren heb ik al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Kijk eens of fastboot aanstaat in het UEFI (nieuwe BIOS) en zet dit uit. Ik vermoed dat de M4 iets meer tijd nodig heeft dan het UEFI hem gunt om zich vanuit een coldboot te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 21:53
Fastboot staat uit, ik heb de UEFI ook al gereset en ook alle veiligheidsinstellingen van de UEFI.
Dat helpt echter niets. Het vreemde is ook dat er geen foutmelding is maar gewoon een zwart scherm. Elke keer als je tijdens het booten door het UEFI menu gaat en die dan afsluit doet ie het gewoon.

Morgen ga ik eens XP erop zetten om te kijken of het daar misschien aan ligt. Anders stuur ik de m4 terug voor een nieuwe, en als dat ook niet werkt ruil ik hem in voor een ander type.

Volgens de site van Crucial is ie "100% compatible" maar ik vermoed sterk dat ze dat uit hun duim gezogen hebben.

Het probleem deed zich niet voor met de originele hardeschijf.

Edit: Na zoeken op internet blijkt het inderdaad aan de SSD te liggen. Die heeft dit probleem met wel meer laptops.

[ Voor 8% gewijzigd door Devil777 op 11-08-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is fastboot uit toch nog steeds.. te snel. Buiten een bios flash kan je daar niet iets aan veranderen. Dit is een bekend, alhoewel zeldzaam, issue met deze SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:29
Ik heb de laptop nu anderhalve week in bezit en hij bevalt me tot nu toe prima, en is een waardig vervanger van mijn vorige D830 van het laptopproject van 2007. Gister heb ik voor er een reepje Adata 4gb geheugen bij gestopt en dat werkt als de brandweer :), zie ook de screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/7913/unledda.png

Wat wel jammer was dat ik voor dual channel het geheugen onder het toetsenbord moest stoppen (met het geheugen in bank 1 aan de onderkant blijft deze "single channel" draaien). Daarbij moest ik erg hard drukken met meerdere vingers om het toetsenbord los te krijgen |:( , dus wees gewaarschuwd.

Ook lees ik UTwente topic een probleem met de webcam drivers, ik heb geen enkele driver geïnstalleerd na een verse installatie van Windows 7 professional maar hij werkt gewoon prima :9~ .

[ Voor 6% gewijzigd door gyjo op 10-08-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Is er ergens beschreven hoe je daarbij moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
RetroTycoon schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:42:
Is er ergens beschreven hoe je daarbij moet komen?
In de handleidingen bij HP online kun je het vrij duidelijk vinden, alleen staat er in de verschillende talen handleidingen van hp ook verschillende stappen 8)7 . bijvoorbeeld in mijn Engelse versie staat dat de harde schijf verwijderd moet worden omdat je daar ook zou kunnen drukken, alleen zit daaronder de palm rest en een deel moederbord (geen toetsenbord), en dus is het niet heel handig als je daar gaat drukken.

Verder heb ik ook de foto's van Kid jansen erbij gepakt toen ik vond dat ik er wel erg hard op moest duwen (het is toch een gloednieuwe laptop ;) ), en daar kon ik ook alleen maar de conclusie uit trekken dat nog harder moest duwen.

Anoniem: 408901

Verandering regels Laptopproject - Laptopproject rule change

Posted on: Thursday, August 11, 2011

Tot voor kort mocht er door studenten en medewerkers eens in de drie jaar een nieuwe laptop worden aangeschaft middels het Laptopproject. Deze regel was voornamelijk in het leven geroepen om te zorgen dat de laptops niet werden doorverkocht.

Vanuit HP en Campusshop is nu de vraag gekomen om deze regel te laten vervallen zodat studenten en medewerkers nu elk jaar een nieuwe laptop aan kunnen schaffen via het project: we zijn hiermee akkoord gegaan. Uiteraard blijft de regel “één laptop per project per persoon” gelden.

Voor vragen en of opmerkingen, mail naar laptopproject@tudelft.nl of post ze op het forum.

Goed nieuws voor volgend jaar! 8)7

• danielkraak
Met andere woorden: volgend jaar je laptop voor 700 euro (lijkt me redelijk bedrag) verkopen en weer meedoen.

Edit: geldt het ook al voor dit jaar? Want die 8540w kun je best nog een leuk bedrag voor krijgen en vervolgens kun je met een kleine bijbetaling een wat betere laptop terugkrijgen. :)

[ Voor 46% gewijzigd door danielkraak op 11-08-2011 14:37 ]

• Bitage
Je kan hem wel voor veel meer verkopen dan dat, aangezien de nieuwprijs van deze laptop voor niet-studenten zelfs veel hoger ligt dan waarvoor je hem nu gekocht hebt. Maar ik betwijfel of ik dat zelf zal doen, als dit ding prima zijn werk doet en de laptops van volgend jaar zijn niet spectaculair beter, dan houd ik deze natuurlijk gewoon.

[ Voor 34% gewijzigd door Bitage op 11-08-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 16:07
Ik heb een Displayport Hdmi kabel voor me laptop gekocht en kan bevestigen dat alles werkt. Tot mijn grote verassing ook HD Audio passthrough (DTS HD MA en Dolby True HD)

Dus als gelegenheids HTPC kun je je laptop ook prima gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV3D
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08-2024
Mijn vriendin gaat komend jaar bouwkunde studeren te delft en heeft, als een heuse student betaamt, niet al te veel te besteden, is de 'Low end versie' dan wel een optie ivm. de integrated graphics?

Heb zelf 3D animatie gestudeerd dus ben wat huiverig over ontbreken van dedicated GPU...
Kunnen alle benodigde progs (CAD/MatLab etc.) voor de 1-3 jaar wel draaien op het ding?
Of zijn er betere alternatieven te bedenken, onder de 600 euro? :?

[ Voor 4% gewijzigd door DV3D op 16-08-2011 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
Nu weet ik niet of je voor bouwkunde heel veel met renderingen e.d. moet werken, maar als je CAD3D voor een paar jaar wil draaien heb je wel een goede laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
DV3D schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 03:22:
Mijn vriendin gaat komend jaar bouwkunde studeren te delft en heeft, als een heuse student betaamt, niet al te veel te besteden, is de 'Low end versie' dan wel een optie ivm. de integrated graphics?

Heb zelf 3D animatie gestudeerd dus ben wat huiverig over ontbreken van dedicated GPU...
Kunnen alle benodigde progs (CAD/MatLab etc.) voor de 1-3 jaar wel draaien op het ding?
Er is al eerder naar voren gekomen dat het low-end model niet zo een superscherpe deal is. Nu weet ik niet zeker of in 3D-animatieprogramma's de videokaart wordt gebruikt (weet niet precies hoe het nou zit met verschil tussen normale videokaart en quadro en welke software er wel of geen gebruik van maakt), maar het lijkt me van wel. Het zou dus wel lonen om een beetje een fatsoenlijke dedicated videokaart te hebben. Ik zou zeggen kijk eens in de pricewatch. De eerste hit levert bij mij deze al op.

Deze heeft betere specs dan het low-endmodel. Alleen heeft hij natuurlijk geen 3 jaar garantie (en dat je nooit zonder laptop zit als hij kapot is) en de bouwkwaliteit zal wel iets minder zijn, maar als je er gewoon normaal mee omgaat is dat ook niet zo een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnhgm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 15:48
@Bitage,

Hi, je schreef een stukje over BartPE.
Voor eerdere IBM machines bestond er een mooie BartPE met de juiste drivers erop en Ghost 8.
Van de nieuwe 8560W zou ik ook graag een image willen maken met Ghost maar de nieuwe machines worden zonder een Win-XP voor HP uitgegeven. Dan wordt het wat moeilijker om een BartPE CD voor de HP EliteBook te maken.

Mijn vraag:
Heb jij als BartPE gebruiker/adviseur al een basis BartPE voor de EliteBook gevonden of gemaakt.
Zou daar dan graag een image van willen hebben.
Volgens mij moet ik Ghost en andere software dan later aan kunnen toevoegen.

Jan

[ Voor 10% gewijzigd door jnhgm op 17-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 09:44
Heel mooi project weer, zit erg te twijfelen om mee te doen... half jaar geleden in m'n 8510W een Corsair SSD gestopt en deze gaat nu nog als een malle. twijfel twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Denk dat een 8510 niet meer zoveel oplevert tweedehands? En als ie nog lekker werkt kan je beter even wachten lijkt mij. Tenzij ze de regeling weer afschaffen. Heb het zelf met mijn 8530w ook een beetje, nieuwe is leuk maar niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

Nikola schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:48:
Heb zojuist de HP support site gebeld en blijkbaar kan je daar gratis Windows 7 Professional 64bit (Engels) bestellen. Levertijd 2-3 weken.

edit: voor de 8560w
Heb je je DVD al ontvangen? Heb je nog verzendkosten moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Mr_gadget schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:13:
Denk dat een 8510 niet meer zoveel oplevert tweedehands? En als ie nog lekker werkt kan je beter even wachten lijkt mij. Tenzij ze de regeling weer afschaffen. Heb het zelf met mijn 8530w ook een beetje, nieuwe is leuk maar niet echt noodzakelijk.
Hij zou op zich nog wel wat moeten opleveren, maar wie gaat er tegenwoordig nog een laptop met verouderde hardware kopen als je voor iets meer een nieuwe met ongeveer even snelle hardware die zuiniger is hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vroeg me laatst ook nog af, voor de lol, wat mijn laptop nu eigenlijk waard is. Specs zie sig. En dat valt eigenlijk nog erg mee. Voor €500 krijg ik het niet voor elkaar iets beters samen te stellen. Hoogstens pricewatch: Asus K53SC-SX075V komt in de buurt met slechtere garantie, maar een snellere CPU. Dan heeft die van mij ook nog een 1080p scherm.

Dus als iemand ondergetekende laptop wil overnemen zonder SSD voor die prijs :+ Dan doe ik dat eigenlijk niet. De laptop die hem dan gaat vervangen is €300 duurder en bied weinig behalve een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 13:36
Anoniem: 243131 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Heb je je DVD al ontvangen? Heb je nog verzendkosten moeten betalen?
Ja een week geleden ongeveer, heb niks moeten betalen.

• Bitage
jnhgm schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:01:
@Bitage,

Hi, je schreef een stukje over BartPE.
Voor eerdere IBM machines bestond er een mooie BartPE met de juiste drivers erop en Ghost 8.
Van de nieuwe 8560W zou ik ook graag een image willen maken met Ghost maar de nieuwe machines worden zonder een Win-XP voor HP uitgegeven. Dan wordt het wat moeilijker om een BartPE CD voor de HP EliteBook te maken.

Mijn vraag:
Heb jij als BartPE gebruiker/adviseur al een basis BartPE voor de EliteBook gevonden of gemaakt.
Zou daar dan graag een image van willen hebben.
Volgens mij moet ik Ghost en andere software dan later aan kunnen toevoegen.

Jan
BartPE is gewoon gebaseerd op Windows XP. Mijn ervaring is dat je met de Windows XP CD en een map met plugins de BartPE installer een bootable .iso laat maken waarmee je vervolgens een gelimiteerde Windows XP kan booten. Voor een XP CD kun je dan het makkelijkste kijken op diverse torrent sites als je niet legaal aan een XP CD kan komen, maar daar zul je zelf even op moeten Google'n, want linken naar zulk materiaal mag hier helaas niet.

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
DV3D schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 03:22:

Ik heb gekozen voor een wat mobielere laptop op de TU. Ik heb een krachtige desktop thuis staan en op faculteit IO zijn de desktops ook wel redelijk up to date (1st gen i5 en quadro's)

Voor de meeste 3d programma's inc renderingen gebruik je gwn je processor. De dedicated GPU van de duurdere laptop is een quadro, welke dus door de drivers wel berekeningen kan verrichten en daadwerkelijk tijdwinst oplevert. Denk aan snellere renderingen of real-life renderingen (ipv een 'preview')

Een andere random GPU zal weinig toevoegen aan de snelheid waarin deze 3D pakketten lopen, dan kan je beter investeren in 8gb intern en een hogere kloksnelheid. (en zoveel mogelijk pixels ;) )

Ik gebruik mijn desktop voor de renderingen en assembly's. M'n 13" dell gebruik ik voor wat part building en office werk.

Hopelijk heb je hier wat aan
grt Kars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV3D
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08-2024
Ja, danku! :P

Ik denk dat ze inderdaad iets meer aan een draagbaar office-topje heeft, dan mag ze via internet remote op mijn bak d'r renderwerk doen. (heb met 3D max prima ervaringen met remote renderen op die manier)

Vraag blijft een beetje of de goedkopere HP wel zo'n goede deal is, qua support natuurlijk wel, geeft mij wat minder gedoe ;)

Oja, ze dacht gehoord te hebben dat de zwaardere PC's van de TU niet beschikbaar zijn voor de 1e jaars projecten? a.k.a staan niet in de projectruimtes? heb je hier toevallig opheldering over?

[ Voor 0% gewijzigd door DV3D op 19-08-2011 15:28 . Reden: tikfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gyjo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:24:
Ik heb de laptop nu anderhalve week in bezit en hij bevalt me tot nu toe prima, en is een waardig vervanger van mijn vorige D830 van het laptopproject van 2007. Gister heb ik voor er een reepje Adata 4gb geheugen bij gestopt en dat werkt als de brandweer :), zie ook de screenshot.

[afbeelding]

Wat wel jammer was dat ik voor dual channel het geheugen onder het toetsenbord moest stoppen (met het geheugen in bank 1 aan de onderkant blijft deze "single channel" draaien). Daarbij moest ik erg hard drukken met meerdere vingers om het toetsenbord los te krijgen |:( , dus wees gewaarschuwd.

Ook lees ik UTwente topic een probleem met de webcam drivers, ik heb geen enkele driver geïnstalleerd na een verse installatie van Windows 7 professional maar hij werkt gewoon prima :9~ .
Ik heb vandaag ook 4GB geheugen erin gedaan. Deze heb ik in bank 2 gezet, aan de onderkant (dus niet onder het toetsenbord).

Maxxmem geeft gewoon aan dat het een dual channel.

Alleen staat er 8144mb i.p.v. 8192mb. Is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/7517/maxxmem2j1430.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 243131 op 20-08-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik haal zo'n plaatje eruit. Ook dual-channel kennelijk, maar halve snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/sfxo5s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
Anoniem: 243131 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:19:
[...]

Ik heb vandaag ook 4GB geheugen erin gedaan. Deze heb ik in bank 2 gezet, aan de onderkant (dus niet onder het toetsenbord).

Maxxmem geeft gewoon aan dat het een dual channel.

Alleen staat er 8144mb i.p.v. 8192mb. Is dit normaal?

[afbeelding]
Bank 2 heb ik zelf nooit geprobeerd omdat de HP manual aangeeft dat deze niet werk als er niets in bank 1 zit ;). Maar blijkbaar werkt het dus gewoon :9~ .

Waarom hij 8144mb aan geeft weet ik ook niet maar ik zou me daar niet te veel zorgen om maken mits alles gewoon stabiel en netjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft 8144MB RAM, omdat het bios ook wat reserveert.

Maxmem rapporteert blijkbaar de hoeveelheid RAM die effectief gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb net geprobeerd om het toetsenbord los te krijgen. Ik heb hiervoor in de handleiding gekeken. Na het losdraaien van de schroefjes moet je aan de onderkant ergens met een schroevendraaier drukken. Ik heb echt totaal geen idee waar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RetroTycoon schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:56:
Ik haal zo'n plaatje eruit. Ook dual-channel kennelijk, maar halve snelheid.

[afbeelding]
Hoe heb jij het erin gezet?

Bij dual channel staat er bij jouw 2t, bij is het -1t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
danielkraak schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:19:
Ik heb net geprobeerd om het toetsenbord los te krijgen. Ik heb hiervoor in de handleiding gekeken. Na het losdraaien van de schroefjes moet je aan de onderkant ergens met een schroevendraaier drukken. Ik heb echt totaal geen idee waar. :?
Je moet ook je dvd-drive eruit halen en daar kun je dan met je vingers door de gaten tegen het toetsenbord aan drukken.

@darkstone, dan blijf ik het toch gek vinden dat die van mij wel 8196mb aan geeft 8)7. Laat maar ik heb maxxmem net nog eens opgestart en deze geeft nu 8144mb aan.

[ Voor 12% gewijzigd door gyjo op 21-08-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Ik zie heel vaak het reepje RAM van Adata voorbijkomen welke dan ook goed dual channel ondersteunt, maar over welke gaat het nou precies?

Is dat deze: http://www.alternate.nl/h...heugen&l2=SO-DIMM&l3=DDR3

Of(in dit topic of ergens anders eerder genoemd) deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=icnfv4

Die laatste zijn 2 modules, dus dat werkt dan toch niet dual channel met het stripje dat er nu in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
Marnixzzz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:03:
Ik zie heel vaak het reepje RAM van Adata voorbijkomen welke dan ook goed dual channel ondersteunt, maar over welke gaat het nou precies?

Is dat deze: http://www.alternate.nl/h...heugen&l2=SO-DIMM&l3=DDR3

Of(in dit topic of ergens anders eerder genoemd) deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=icnfv4

Die laatste zijn 2 modules, dus dat werkt dan toch niet dual channel met het stripje dat er nu in zit?
Deze Adata Supreme heb ik erin zitten, ik heb ze gekocht bij de Computerland omdat ik ze daar ook in de winkel kon testen, om er zo zeker van te zijn dat het geheugen met de laptop samen ging werken ;) . Bij de Alternate zie ik dat reepje er niet tussen staan, alleen de premier series in 1*4GB, dat is volgens de Adata site de value klasse.

Update: zag net dat er gewoon 4 foute prijsvermeldingen in de pricewatch staan. Omdat Flevo, Salland, Pixmania en Alternate allemaal iets anders aanbieden dan de Adata 1*4GB supreme, ik heb dus net even een foute prijsvermelding doorgestuurd naar Tweakers.

[ Voor 14% gewijzigd door gyjo op 22-08-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Ik zie het verschil niet echt tussen die supreme en premier. Wat is er slechter aan die premier, en werkt 'ie dan gewoon? Alternate is in de buurt dus ik wil daar graag een reepje kopen. Welke is daar de beste kandidaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb onlangs een verse Windows install gedaan op mijn laptop. Ik vond het standaard thema van HP echter best mooi, dus ik vroeg mij af of iemand dat theme + de wallpaper zou kunnen uploaden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
danielkraak schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:19:
Ik heb onlangs een verse Windows install gedaan op mijn laptop. Ik vond het standaard thema van HP echter best mooi, dus ik vroeg mij af of iemand dat theme + de wallpaper zou kunnen uploaden.

Alvast bedankt!
Dat staat gewoon op die driver DVD als optionele software ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
DV3D schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:19:

Ik denk dat ze inderdaad iets meer aan een draagbaar office-topje heeft, dan mag ze via internet remote op mijn bak d'r renderwerk doen. (heb met 3D max prima ervaringen met remote renderen op die manier)

Vraag blijft een beetje of de goedkopere HP wel zo'n goede deal is, qua support natuurlijk wel, geeft mij wat minder gedoe ;)

Oja, ze dacht gehoord te hebben dat de zwaardere PC's van de TU niet beschikbaar zijn voor de 1e jaars projecten? a.k.a staan niet in de projectruimtes? heb je hier toevallig opheldering over?
Op IO is iedere ruimte gewoon beschikbaar. Er zijn echter wel verschillen in de computers in verschillende ruimtes, maar je komt er snel genoeg achter als je erop zit :wink:

Het is wel de eerste keer dat ik van remote renderen heb gehoord, in deze week eens info daarover opzoeken _/-\o_ (mijn 4,8 SB 4c4t lijkt me beter te renderen dan de 2,2 2c2t die ze op de TU hebben of in mijn laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
DV3D schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:19:

1e jaars I/O gebruiken volgens mij nog steeds de grote zaal in building 35 als projectruimte. Dat is een algemene projectruimte, dus niet zo'n supersnelle PC's.
Buiten de verplichte projectgroep uren kun je natuurlijk altijd een snelle pc op de faculteit gebruiken. Je ziet vaak wel dat na een paar maanden steeds meer studenten hun eigen laptop bij hebben. (maar dat kan ook zijn omdat ze wow willen spelen in een vrij uurtje)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Heb dus onder het keyboard een nieuw geheugenreepje erbij gezet, alleen nu doet de pointer stick het niet meer. Weet iemand hoe deze ribbon cable precies vast moet, of kan er een foto van maken?

• Nikola
Vudwig schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:02:
Heb dus onder het keyboard een nieuw geheugenreepje erbij gezet, alleen nu doet de pointer stick het niet meer. Weet iemand hoe deze ribbon cable precies vast moet, of kan er een foto van maken?
Hoe heb je dat keyboard er uberhaupt afgekregen? Krijg t namelijk niet los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
hier nog 1. Ik ben er meer dan een uur mee bezig geweest maar uiteindelijk niet gelukt. Ze hebben het echt onmogelijk gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat ze er mee gedaan hebben, maar mij lukt het ook niet. Bij die early evaluation modellen die ik open heb gehad, was het gewoon een kwestie van even die drie schroefjes aan de onderkant losdraaien en dan kon je het toetsenbord er uit krijgen door iets aan de Escape of Page Down toets te trekken zodat je je nagel onder het toetsenbord kon krijgen.

Fluitje van een cent, ik had die dingen in minder dan een minuut open. Maar ik heb het dus ook net geprobeerd met m'n eigen 8560w, en daar krijg ik het toetsenbord niet af. Met die drie schroefjes los zit er geen beweging in, je zou haast zeggen dat het ook zit vastgeplakt (dat had die MSI GT683R die ik getest had ook: twee schroefjes en een groot stuk dubbelzijdig plakband).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:18

Investig8or

What goes up, could come down

Van wat ik begrepen heb is er een speciaal tooltje nodig om het toetsenbord eraf te krijgen. Geen idee hoe het eruit ziet verder, maar ik zou afraden om het zelf gewoon te proberen, voordat je krassen oid krijgt...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het Notebook Service Centre van Universiteit Twente gebruiken ze voor dat soort dingen meestal een tandartshaakje ;) De servicemonteur van HP die daar vaak langs komt gebruikt ook zoiets, niks speciaals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
Mij is het uiteindelijk ook gelukt ;) , het recept is gewoon heel hard drukken met twee vingers (voelde niet heel vertrouwd) en probeer het toetsenbord een beetje naar het touchpad te duwen zodat je het uit de klikkertjes duwt. Ook kan het helpen door het met twee man te doen, dan kan iemand de laptop stevig vasthouden en de ander duwen (ik heb het samen met mijn vader gedaan)

[ Voor 25% gewijzigd door gyjo op 06-09-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794

In principe hoeft het toetsenbord er alleen maar uit wanneer je het geheugen wilt uitbreiden toch? Je kunt het geheugen eventueel ook onderin de laptop prikken, maar dan heb je niet het voordeel van dualchanel geheugen.
Is dit erg belangrijk of merk je het snelheid / prestatie verschil in de praktijk niet zo?

Ik ga volgende week waarschijnlijk de Elitebook bestellen bij de UT en dan wil ik het geheugen gelijk met 4gb uitbreiden. Als ik echter hoor hoeveel moeite dat kost, plus het feit dat het eigen risico is, dan is de uitbreiding aan de onderkant misschien een verstandigere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het op de UT is zou je ook kunnen vragen of ze het bij het NSC even voor je willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
gyjo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:19:
Mij is het uiteindelijk ook gelukt ;) , het recept is gewoon heel hard drukken met twee vingers (voelde niet heel vertrouwd) en probeer het toetsenbord een beetje naar het touchpad te duwen zodat je het uit de klikkertjes duwt. Ook kan het helpen door het met twee man te doen, dan kan iemand de laptop stevig vasthouden en de ander duwen (ik heb het samen met mijn vader gedaan)
Waar druk je dan precies?

En is het iemand hier al gelukt om een SSD + HDD samen werkend te krijgen in de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:32:
In principe hoeft het toetsenbord er alleen maar uit wanneer je het geheugen wilt uitbreiden toch? Je kunt het geheugen eventueel ook onderin de laptop prikken, maar dan heb je niet het voordeel van dualchanel geheugen.
Is dit erg belangrijk of merk je het snelheid / prestatie verschil in de praktijk niet zo?

Ik ga volgende week waarschijnlijk de Elitebook bestellen bij de UT en dan wil ik het geheugen gelijk met 4gb uitbreiden. Als ik echter hoor hoeveel moeite dat kost, plus het feit dat het eigen risico is, dan is de uitbreiding aan de onderkant misschien een verstandigere keus.
Het maakt niet uit het of je onder of boven het toetsenbord plaatst, als je het maar in bank 2 zet. Dan heb je dual channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
nadat ik er die hele tijd mee bezig was en het niet lukte heb ik 8gb (2 reepjes) gewoon onderin erin gezet. CPU-z geeft aan dual channel mode. Dat werkt dus wel gewoon...

al die moeite voor niets. En ik heb inderdaad mijn laptop een klein beetje beschadigd met proberen dat toetsenbord eraf te halen. Grote afrader dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153794

Ja dat las ik ook, maar er was toch iemand die er problemen mee had: http://gathering.tweakers...message/36616065#36616065.
Het was me niet duidelijk geworden of hij hem in een verkeerd geheugenbankje had geplaatst en of dit uiteindelijk is opgelost of niet.

Domme vraag misschien, maar wat gebeurd er als je twee geheugenbankjes er bij prikt? Werkt die derde dan ook op volle snelheid of haalt deze juist de dualchannel snelheid van de andere twee er uit?

@Kid Jansen
Dat valt officieel niet onder het takenpakket van het NSC, maar zou wel een hele fijne service zijn. Uiteindelijk kom ik er zelf ook wel uit denk ik, het was alleen met het oog op garantie misschien een alternatief.

Edit:
Er is zojuist een antwoord geplaatst door Marnixzzz die mijn bovenstaande vraag lijkt te beantwoorden.

@Marnixzzz
Begrijp ik het goed dat jij 2x 4gb er bij hebt geprikt? In totaal heb je dan dus 12gb geheugen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 153794 op 06-09-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Anoniem: 153794 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:14:
Ja dat las ik ook, maar er was toch iemand die er problemen mee had: http://gathering.tweakers...message/36616065#36616065.
Het was me niet duidelijk geworden of hij hem in een verkeerd geheugenbankje had geplaatst en of dit uiteindelijk is opgelost of niet.

Domme vraag misschien, maar wat gebeurd er als je twee geheugenbankjes er bij prikt? Werkt die derde dan ook op volle snelheid of haalt deze juist de dualchannel snelheid van de andere twee er uit?

@Kid Jansen
Dat valt officieel niet onder het takenpakket van het NSC, maar zou wel een hele fijne service zijn. Uiteindelijk kom ik er zelf ook wel uit denk ik, het was alleen met het oog op garantie misschien een alternatief.
Ik heb 'm in geheugenbank 1 gezet... Dat zou het weleens kunnen zijn dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Ik heb er inderdaad 2x 4gb bij gezet. Totaal dus 12 gb. De nieuwe 2 heb ik er onderin ingezet, en cpu-z geeft achhter channel #: dual aan. Dan neem ik dus aan dat het dual channel is.

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Marnixzzz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:13:
nadat ik er die hele tijd mee bezig was en het niet lukte heb ik 8gb (2 reepjes) gewoon onderin erin gezet. CPU-z geeft aan dual channel mode. Dat werkt dus wel gewoon...

al die moeite voor niets. En ik heb inderdaad mijn laptop een klein beetje beschadigd met proberen dat toetsenbord eraf te halen. Grote afrader dus
Heb je de stappen zoals op blz 47 in de handleiding worden beschreven doorgelopen?

Als ik zo die plaatjes bekijk kan het toch niet heel moeilijk zijn .... of zie ik dat helemaal verkeerd?

Lekker belangrijk

• Marnixzzz
dat zie je helemaal verkeerd. Ik heb het inderdaad via die handleiding gedaan, ook nog via de engelse, en met een instructievideo van hp zelf, maar in welk gat je nou moet drukken is mij een raadsel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionhenk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02-2023
Nikola schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:59:
En is het iemand hier al gelukt om een SSD + HDD samen werkend te krijgen in de laptop?
Ik had een 120GB Vertex 2 SSD liggen en gezien ik ongeveer 1 keer in het jaar de DVD drive gebruik, bedacht ik mij dat ik die wel kan missen en vervangen door de 500GB schijf die bij de laptop wordt geleverd. Waarbij de Vertex als primaire schijf gebruikt wordt.

Ik heb een HDD caddy op Ebay besteld uit China. Bij ontvangst bleek deze echter niet te werken. De caddy past wel in de upgrade bay, de HDD heeft stroom, maar wordt niet gedetecteerd in de BIOS. Ook gaat alles langzaam alsof de SATA controller problemen heeft met communiceren. Eén keer verscheen de schijf in de caddy in Windows en kon ik hem gewoon benaderen.

De verkoper op Ebay liet vervolgens weten dat ze er achter waren gekomen dat het simpele SATA adapter circuit dat in de caddy zit, toch niet werkte met 8560w zoals ze dachten (le fuck? 8)7) en dat ze een nieuwe ontwerpen. Die nieuwe is vervolgens opgestuurd, maar ik heb hem nog niet ontvangen. Ik laat het wel even weten als ik die ontvangen heb en het wel werkt (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
actionhenk schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:43:
[...]

Ik had een 120GB Vertex 2 SSD liggen en gezien ik ongeveer 1 keer in het jaar de DVD drive gebruik, bedacht ik mij dat ik die wel kan missen en vervangen door de 500GB schijf die bij de laptop wordt geleverd. Waarbij de Vertex als primaire schijf gebruikt wordt.

Ik heb een HDD caddy op Ebay besteld uit China. Bij ontvangst bleek deze echter niet te werken. De caddy past wel in de upgrade bay, de HDD heeft stroom, maar wordt niet gedetecteerd in de BIOS. Ook gaat alles langzaam alsof de SATA controller problemen heeft met communiceren. Eén keer verscheen de schijf in de caddy in Windows en kon ik hem gewoon benaderen.

De verkoper op Ebay liet vervolgens weten dat ze er achter waren gekomen dat het simpele SATA adapter circuit dat in de caddy zit, toch niet werkte met 8560w zoals ze dachten (le fuck? 8)7) en dat ze een nieuwe ontwerpen. Die nieuwe is vervolgens opgestuurd, maar ik heb hem nog niet ontvangen. Ik laat het wel even weten als ik die ontvangen heb en het wel werkt (of niet).
Ik heb het al opgelost, kijk maar even in het topic van UTwente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
Zijn de beeldschermen trouwens mat of hoogglans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Mat.

• Joeri
Dank! precies wat ik fijn vind.

Anoniem: 165097

Zijn er meer mensen die zo lang wachten op de levering van de TU laptop? Ik heb de mijne meer dan 2 weken geleden besteld, maar nog niks ontvangen (de snelle variant laptop).

Lijkt net of ze de hele tijd voorraadproblemen hebben oid.

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Ik had die van mij binnen een paar dagen, dat was begin sept.
Scout77 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:23:
[...]
Als ik zo die plaatjes bekijk kan het toch niet heel moeilijk zijn .... of zie ik dat helemaal verkeerd?
Helemaal verkeer dus .. lekker is dat .. ik heb het ook maar opgegeven en ze maar aan de onderkant erin gezet. Ook nog geprobeerd aan de onderkant van het keyboard te drukken door eerst de dvd speler eruit te halen. Maar als er geen beweging in het keyboard komt anders dan een beetje opbollen en je vinger begint pijn te doen van het drukken ... wil de boel ook niet slopen.

Beetje suf van hp, ook wel raar dat de methoden in bijvoorbeeld de NL en ENG handleidingen anders zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Scout77 op 14-09-2011 21:50 ]

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casefan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-04 21:31

casefan

Elektrotechniek!

hoi,

Ik heb dus ook een 8560w.

Ik had 'toevallig' 4x 4gb aan ram liggen.. En ik heb zelfs met HP customer care gebeld om te vragen waarom dat toetsenbord er zo ontieglijk moeilijk vanaf gaat.

Maar uiteindelijk is het me gelukt, maar ik kan zeggen dat het gewoon niet gaat zonder je elitebook te beschadigen..

Pictures:

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/6222/img20110906161601.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/7550/img20110906161611.jpg

Maar helaas heb ik elke paar minuten BSOD's, terwijl memtest pas na 25 uur 1 error meldt. maar ok, boeiend verder.

Ik wil nog een SSD kopen als vervanging van m'n dvd brander. (ik heb nog een usb dvd brander liggen namelijk.)

welke caddy is:

1. Het juiste model (dus werkend en niet 'traag' en met juiste 'frontje')
2. goedkoop

:P

Verder echt een toplaptop trouwens (H) wat heerlijk snel, nu nog alleen een SSD installeren, en dan windows 8 erop knallen (ff kijken of dat metro gedoe uitkan, de overige 'verbeteringen' zijn wél nice namelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Memtest, zelfs na 25 uur 1 error betekent toch echt dat er een reepje stuk is hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionhenk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02-2023
casefan schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:20:
Ik wil nog een SSD kopen als vervanging van m'n dvd brander. (ik heb nog een usb dvd brander liggen namelijk.)

welke caddy is:

1. Het juiste model (dus werkend en niet 'traag' en met juiste 'frontje')
2. goedkoop
Zoals ik een paar posts terug al vermelde heb ik deze caddy besteld. Inmiddels heb ik de 'nieuwe versie' binnen, welke goed lijkt te werken. Ik heb de caddy zelf nog even open gemaakt en er ziet niets meer in dan een soort verloopstukje van de connector voor de DVD drive naar een normale SATA connector. Sneller kan het denk ik niet ;) Het enige nadeel is dat het frontje niet helemaal klopt, schijnbaar kun je echter het frontje van de DVD drive over zetten.

Online kun je ook nog een caddy vinden van een andere fabrikant, maar die is iets duurder. Je kunt ook de HP kit kopen maar dan ben je geloof ik € 100+ kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108840

Stel:

Optie 1: je stopt aan het eind van collegejaar 2012-2013 met studeren aan de TU en je doet in september 2012 mee aan het laptopproject door de high-end laptop te kopen van 1000 euro, die normaliter 1700 euro kost. Je wilt 4 jaar met deze laptop doen.

Of:

Optie 2: je doet niet mee aan het laptopproject en je koopt op zelf in september 2012 een low/mid-end laptop van 500 euro, je doet hier 2 jaar mee en je koopt vervolgens weer een low/mid-end laptop van 500 euro om daar vervolgens ook 2 jaar mee te doen.

Als we hierbij geen rekening houden met de huidige waarde versus de toekomstige waarde van mijn geld en we dus puur kijken naar bij welke tactiek je de beste specs hebt voor je geld, welke tactiek wint dan? Ik weet dat deze vraag erg lastig te beoordelen is, aangezien de technologische ontwikkelingen niet erg voorspelbaar zijn, maar misschien is het enigszins in te schatten welke tactiek dit jaar het best was geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 108840 op 08-11-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Misschien moet je eerst maar eens vermelden wat je ermee wilt gaan doen. Als je er alleen maar een beetje mee internet dan heb je niet zoveel aan een Elitebook. Dan kun je beter een wat goedkopere laptop nemen waarvan de accu ook wat langer meegaat en die wat handzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 23:13
OSX86 op de 8560 ? Het kan ! ... Hij loopt harder dan de 15 MBP late 2011 op 2GHz

Voor benchmark results zie links hieronder:

http://tweakers.net/ext/f/G1KMQ1R4CxCdWHecdN9Iuy2L/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/w2ABqxkVHOjvjxc2UNq1WtPl/full.png

In een nutshell: Geekbench ca 9400, Cinebench CPU 4,98 / GPU 27,2

Wat werkt:

CPU / GPU detection fully operational (powersafe),
16GB
Battery - power safe - speedstep
Networking Wired at 1Gbit
Sound / Mic / Webcam
Touchpad - Keyboard
Bluetooth
SATA (upgrade bay with 2nd sata drive) at 6Gbit / Firewire / all USB ports
+ Windows 7
+ Ubuntu
(Selectable by boot loader)

Wat (nog) werkt:

Wireless met Centrino 6205, (opgelost door Wifi stickie van Sitecom 17 euro)
Screen dimmer (mee bezig)

DSDT recompiled voor USB issues / IRQ fix / Powersafe

P.S. ik wil een handleiding gaan maken en mijn idee is, naast de review van Kid een nieuwe review te plaatsen van de HP 8560w maar dan de focus om de installatie naar OSX te verduidelijken. Ik kan dat ook wel in dit topic doen maar ik denk dat in een nieuwe review van de 8650w het overzichtelijker blijft. Wat vinden jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 23:13
Maar uiteindelijk is het me gelukt, maar ik kan zeggen dat het gewoon niet gaat zonder je elitebook te beschadigen..
Dat had ik dus ook, De handleiding stuurt je het bos in want door de gaten drukken gaat het toetsenbord niet losmaken. De eerste optie die werke bij mij was het plastic frame van het toetsenbord liften. Dit raamwerk is voorzien van nopjes. Die nopjes zitten aan de onderzijde weer door het alluminium gedrukt. Daarna zijn ze plat gesmolten. Als je het rekje er voorzichtig afhaalt dan kun je het toetsenbord wel losklikken. Het raampje kan je eenmalig terug drukken, Ik heb het nu meerdere malen gedaan en ik heb nu de nopjes opnieuw gesmolten met een soldeerbout :-) klinkt heftig maar gewoon aanraken is voldoende.

Maar ik heb nu de gouden tip;

Onder in de drivebay van de DVD writer zie je een soort koperkleurige rand. Op 1 p[laats zie je het aluminium van het toetsenbord zitten, Ook zit daar een klem die het toetsenbord op zijn plaats houd. Op deze plaats kun je beginnen het toetsenbord naar boven te duwen. Als het toetsenbord eenmaal buigt (uit 1 vergrendeling) dan kan je met een stukje plastic / hout het toetsenbord verder los forceren.

Ik ben het wel met je eens dat dit echt een pruts solution is voor deze laptop. Ik vind zelfs dat HP de bovenkant maar moet vervangen bij beschadigingen omdat a) in de handleiding een verhaal staat wat niet klopt en b) o de website heb je "self repair" filmpjes die totaal iets anders laten zien en wat eigenlijk dus ook niet werkt. En c) de meest simpele tip die ik hierboven beschreven heb word niet verduidelijkt. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:35
Ik heb rond de kerst toch nog besloten mee te doen aan het laptop project. Ik heb toen voor de Elitebook gekozen.

Van de week kreeg ik een mailtje dat er leveringsproblemen zijn, en dat ze verwachten pas rond 20 februari te kunnen leveren. Als alternatief werd er aangeboden om een andere laptop te nemen, die wel voorradig is, namelijk de Asus X5QSF-S1123V.

Ik de specificaties bekeken, en de Asus heeft dezelfde processor en chipset. Meer geheugen en een grote harde schijf. De videokaart vind ik lastig vergelijken, maar die lijkt me ook wel redelijk van hetzelfde niveau.

Nu is mijn vraag: wat is dan het gene dat het enorme prijsverschil (in de pricewatch) tussen deze twee laptops rechtvaardigt (€ 888 vs. €1562)? Is het de bouwkwaliteit, toch de videokaart, komt het door de leveringsproblemen, of is het toch iets anders?

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag. Vind het zo lastig een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bouwkwaliteit.

Maar hoeveel betaal jij eigenlijk voor die elitebook? Voor €1000 is het een topdeal. Voor de normale pricewatch prijs, ik zou het niet doen.

Ik zou trouwens de xps 15 of pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed aanraden. De N55 is naar mijn mening geen goede keus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Zelfs nog iets minder: € 963,00. Inderdaad een goede deal dus.
Maar nu is het kiezen tussen hierop wachten of de Asus. Als de kwaliteit echt een stuk beter is, dan wil ik daar denk ik wel op wachten. Maar ik vind het lastig kiezen, ik heb geen enkele ervaring met laptops van Asus of HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon wachten in dat geval. Voor €963 en de garantie die je erbij krijgt een totale no-brainer. Je bent bijna gestoord als je daar geen maandje op wil wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
Fijn als iemand zo stellig is. :)
Dan ga ik er fijn nog even op wachten. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:01:
Gewoon wachten in dat geval. Voor €963 en de garantie die je erbij krijgt een totale no-brainer. Je bent bijna gestoord als je daar geen maandje op wil wachten ;)
Hoe loopt de garantie eigenlijk als je bent afgestudeerd / met je studie stopt? Gewoon nog via de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan je het beste navragen bij het servicecenterum. Ik studeer niet bij een TU, maar volgens mij heeft elke TU zo'n locatie. Je garantie loopt door maar je moet wel langs om het op te lossen, zo gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Een vriend van mij heeft een probleem met het geluid van zijn laptop. Zijn geluid blijft af en toe hangen (1 seconde) en dan hoor je het geluid stotteren. Het opnieuw installeren van de geluidsdriver heeft tijdelijk geholpen, maar na een paar dagen was het opnieuw terug. Heeft iemand een idee?

Edit: het gaat hier trouwens om de Elitebook 8560W.

[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 05-06-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Het probleem blijkt te liggen aan de HP Power Manager (als je het proces uitschakelt, dan doet het geluid het goed). Ik verwacht dat een nieuwe/oude versie installeren moet helpen. Ik weet niet of hij dit al heeft gedaan, dus kan niet bevestigen of het heeft geholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door danielkraak op 10-06-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:48
Voor de Werktuigbouwkundige/L&R's , heeft er iemand ervaring met de sony vaio z(i7, 4 of 8gb, evt met dock)?
Draaien de benodigde (CAD) programma's wel goed of is de vaio af te raden..
Zit erg te twijfelen of ik ga meedoen met het project of toch de vaio kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47
McDaBom schreef op maandag 25 juni 2012 @ 02:02:
Voor de Werktuigbouwkundige/L&R's , heeft er iemand ervaring met de sony vaio z(i7, 4 of 8gb, evt met dock)?
Draaien de benodigde (CAD) programma's wel goed of is de vaio af te raden..
Zit erg te twijfelen of ik ga meedoen met het project of toch de vaio kies.
Zonder dock niet.. Je wilt echt geen Solidworks draaien op een intel HD graphics chip.
Tenzij je geld teveel hebt (en dat hebben niet veel studenten) kun je beter je laptop via het laptopproject kopen.
Het nieuwe laptopproject is trouwens deze week van start gegaan:
[TU Delft] Laptopproject 2012 - 2013

TheS4ndm4n#1919

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
victoire22 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:54:
OSX86 op de 8560 ? Het kan ! ... Hij loopt harder dan de 15 MBP late 2011 op 2GHz

Voor benchmark results zie links hieronder:

http://tweakers.net/ext/f/G1KMQ1R4CxCdWHecdN9Iuy2L/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/w2ABqxkVHOjvjxc2UNq1WtPl/full.png

In een nutshell: Geekbench ca 9400, Cinebench CPU 4,98 / GPU 27,2

Wat werkt:

CPU / GPU detection fully operational (powersafe),
16GB
Battery - power safe - speedstep
Networking Wired at 1Gbit
Sound / Mic / Webcam
Touchpad - Keyboard
Bluetooth
SATA (upgrade bay with 2nd sata drive) at 6Gbit / Firewire / all USB ports
+ Windows 7
+ Ubuntu
(Selectable by boot loader)

Wat (nog) werkt:

Wireless met Centrino 6205, (opgelost door Wifi stickie van Sitecom 17 euro)
Screen dimmer (mee bezig)

DSDT recompiled voor USB issues / IRQ fix / Powersafe

P.S. ik wil een handleiding gaan maken en mijn idee is, naast de review van Kid een nieuwe review te plaatsen van de HP 8560w maar dan de focus om de installatie naar OSX te verduidelijken. Ik kan dat ook wel in dit topic doen maar ik denk dat in een nieuwe review van de 8650w het overzichtelijker blijft. Wat vinden jullie ?
Heb je hier ooit een handleiding voor gemaakt ?
Is ondertussen alle hardware supported en dan met name de intel centrino wifi ?

Verder heb ik nog een vraag aan iedereen :
In de bios zie ik ERG weinig settings . Is er misschien een speciale keycombo die ik moet drukken om de meer geavanceerde opties te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Hoi, ik ga mijn 2011 tu pc doorgeven aan iemand anders. nu wil ik een factory reset doen maar ik kan het programma HP Recovery nergens vinden (wat normaal bij HP laptops wordt geleverd)? Ik heb wel een driver recovery cd erbij gekregen maar dat is geen bootable cd.

Iemand enig idee hoe ik mijn laptop kan factory resetten? Er is wel een aparte partitie (HP Recovery) met daarin het HP Winre bestand etc. maar geen idee hoe ik dat moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Anoniem: 165097 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:47:
Hoi, ik ga mijn 2011 tu pc doorgeven aan iemand anders. nu wil ik een factory reset doen maar ik kan het programma HP Recovery nergens vinden (wat normaal bij HP laptops wordt geleverd)? Ik heb wel een driver recovery cd erbij gekregen maar dat is geen bootable cd.

Iemand enig idee hoe ik mijn laptop kan factory resetten? Er is wel een aparte partitie (HP Recovery) met daarin het HP Winre bestand etc. maar geen idee hoe ik dat moet gebruiken.
Kan je niet gewoon booten vanaf die Recovery partitie en vanaf daar de recovery starten?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste