Ik heb gekozen voor een wat mobielere laptop op de TU. Ik heb een krachtige desktop thuis staan en op faculteit IO zijn de desktops ook wel redelijk up to date (1st gen i5 en quadro's)DV3D schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 03:22:
Mijn vriendin gaat komend jaar bouwkunde studeren te delft en heeft, als een heuse student betaamt, niet al te veel te besteden, is de 'Low end versie' dan wel een optie ivm. de integrated graphics?
Heb zelf 3D animatie gestudeerd dus ben wat huiverig over ontbreken van dedicated GPU...
Kunnen alle benodigde progs (CAD/MatLab etc.) voor de 1-3 jaar wel draaien op het ding?
Of zijn er betere alternatieven te bedenken, onder de 600 euro?
Voor de meeste 3d programma's inc renderingen gebruik je gwn je processor. De dedicated GPU van de duurdere laptop is een quadro, welke dus door de drivers wel berekeningen kan verrichten en daadwerkelijk tijdwinst oplevert. Denk aan snellere renderingen of real-life renderingen (ipv een 'preview')
Een andere random GPU zal weinig toevoegen aan de snelheid waarin deze 3D pakketten lopen, dan kan je beter investeren in 8gb intern en een hogere kloksnelheid. (en zoveel mogelijk pixels
Ik gebruik mijn desktop voor de renderingen en assembly's. M'n 13" dell gebruik ik voor wat part building en office werk.
Hopelijk heb je hier wat aan
grt Kars