Toon posts:

[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het jaarlijkse laptopproject van de TU Delft heeft opnieuw een mooi aanbod: Een uitstekende HP laptop inclusief 3 jaar on-campus support voor een scherpe prijs. Via de webshop van Campusshop heb je de keuze uit een 'high end' (€963,-) of een 'basis' (€588,-) model.

Low end (HP Probook 4530s)
Processor: Intel i3 2310M
Geheugen: 4 GB 1333 DDR3
Harde schijf: 320 GB 7200RPM
Optisch station: DVD RW 15.6 Optical Drive
Scherm: 15.6" HD AG 4530s Display
Video: Integrated graphics
Batterij: 6C 47Whr
Draadloos: Broadcom 802.11 a/b/g/n
USB poorten: 3 USB 2.0 & 1 USB 3.0
Besturings-systeem: Windows 7 Home Premium 64 bit
Garantie: 3 jaar
Bluetooth: ja
Webcam: ja
Prijs: 588 euro

High end (HP EliteBook 8560w)
Processor: Intel i7-2630M QuadCore
Geheugen: 4 GB 1333 DDR3
Harde schijf: 500 GB 7200RPM
Optisch station: DVD RW UB Optical Drive
Scherm: 15.6" FHD WVA f/CAM Display
Video: NVIDIA Quadro 1000M
Batterij: 8C 75Whr
Draadloos: 802.11 a/b/g/n
USB poorten: 2 USB 2.0 & 2 USB 3.0
Besturings-systeem: Windows 7 Home Premium 64 bit
Garantie: 3 jaar + 3 jaar garantie op batterij
Bluetooth: ja
Webcam: ja
Prijs: 963 euro

Spelregels
1. De laptop is bedoeld voor eigen gebruik. Het is niet toegestaan de laptop door te verkopen.
2. Per deelnemer mag 1 laptop worden besteld gedurende de looptijd van dit project. Dit wordt gecontroleerd en waar nodig gecorrigeerd.
3. De software die gedownload kan worden voor gebruik tijdens de studie dient na beëindiging van de studie of beëindiging van het dienstverband van de laptop te worden verwijderd.
4. Je kunt maar eens in de 3 jaar deelnemen aan het laptopproject.
5. Deelnemers aan de laptopprojecten 2009-2010 en 2010-2011 zijn uitgesloten van deelname.

Deze spelregels zijn opgesteld om ook in de toekomst een scherp aanbod te kunnen blijven bieden aan onze studenten. Overtreding van deze regels wordt niet getolereerd.

Bron: ICTO TU Delft

Eerdere laptopprojecten
2010-2011: [TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011
2009-2010: \[TU-Delft] Laptopproject 2009 - 2010
2008-2009: [TU Delft] Laptopproject 2008/2009
2007-2008: [TU Delft] laptop 2007/2008 (Dell Latitude D830)

[Voor 72% gewijzigd door H92! op 14-08-2011 11:21. Reden: Wijziging spelregels]

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 19:54
Capacity: 75 W/uur
Dit kan niet. Kan je verwachten van een journalist maar hoort niet bij een TU Delft student.

HP Probook 4530s (588 euro)

Intel i3 2310M
4 GB 1333 DDR3
320 GB 7200RPM
15.6" HD AG 4530s Display
Integrated graphics
6C 47Whr

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 15:07
Nu baal ik wel dat ik nu de 2010-2011 versie hebt :P. Toch een mooier schermpje, wat betere videokaart en processor. Precies wat ik een beetje mis aan deze laptop.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 11:03
timleferink schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:41:
Nu baal ik wel dat ik nu de 2010-2011 versie hebt :P. Toch een mooier schermpje, wat betere videokaart en processor. Precies wat ik een beetje mis aan deze laptop.
Tja, zo kun je ieder jaar wel gaan afwachten. Heel veel verschil in prestaties is het niet echt.

Wat is nou eigenlijk de resolutie van die vorige? Ik dacht dat die 1366x768 was, maar vandaag zei iemand heel stellig dat hij 1600x900 was.

• Anoniem: 395864
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
timleferink schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:41:
Ja, wat had je dan verwacht? Elk jaar wordt het goedkoper voor betere specs.

Afijn, voor deze prijzen koop je voor thuis een tweede laptop erbij die qua specs nog veel beter is. Die is dan alleen niet zo duurzaam, dus die zou ik dan niet meesjouwen naar de TU.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 20:37

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

danielkraak schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:50:
[...]

Tja, zo kun je ieder jaar wel gaan afwachten. Heel veel verschil in prestaties is het niet echt.

Wat is nou eigenlijk de resolutie van die vorige? Ik dacht dat die 1366x768 was, maar vandaag zei iemand heel stellig dat hij 1600x900 was.
Die is idd 1600x900, dus als deze idd full hd is dan is dat wel een vooruitgang :)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:41
Leuke configuratie van die 8560w, het zit dichtbij de configuratie die ik zelf zou hebben gekozen.

Wat is een "DVD RW UB Optical Drive"? Bedoelt men daar niet toevallig een DVD-RW BD combo drive? Ik kan geen 'UB' variant vinden in de HP configurator.

De Full HD resolutie en Wide viewing angle variant is zeer positief inderdaad, wel jammer dat er geen Dreamcolor optie wordt geboden. Maar ja, je kan niet alles hebben.

De ervaringen van de voorgangers in deze serie van HP Elitebooks, de 8530w en 8540w, van medestudenten en collega's zijn zeer bedroevend. Robuustheid, kwaliteit toetsenbord en uitval van hardware in het algemeen valt mij dermate tegen dat ik wel nog even wat ervaringen zou afwachten voordat ik deze zou kopen. Nou zijn het er ook maar vier stuks, dus statistich ook niet verantwoord eigenlijk.

Follow me on TwitterMy blog for articles on security and other stuff.

• Anoniem: 395864
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
gertvdijk schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:41:
Leuke configuratie van die 8560w, het zit dichtbij de configuratie die ik zelf zou hebben gekozen.

Wat is een "DVD RW UB Optical Drive"? Bedoelt men daar niet toevallig een DVD-RW BD combo drive? Ik kan geen 'UB' variant vinden in de HP configurator.

De Full HD resolutie en Wide viewing angle variant is zeer positief inderdaad, wel jammer dat er geen Dreamcolor optie wordt geboden. Maar ja, je kan niet alles hebben.

De ervaringen van de voorgangers in deze serie van HP Elitebooks, de 8530w en 8540w, van medestudenten en collega's zijn zeer bedroevend. Robuustheid, kwaliteit toetsenbord en uitval van hardware in het algemeen valt mij dermate tegen dat ik wel nog even wat ervaringen zou afwachten voordat ik deze zou kopen. Nou zijn het er ook maar vier stuks, dus statistich ook niet verantwoord eigenlijk.
Nouja, je betaalt geen 200 euro meer voor een laptop, opdat die vervolgens al rap uit elkaar valt.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ultrabay? AKA een verwijderbaar dvd station?

• gertvdijk
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:38:
Ultrabay? AKA een verwijderbaar dvd station?
Leuke gedachte, maar Ultrabay is een Thinkpad term. Wel hier en daar verdwaalde Google resultaten, maar geen HP producten.

Anoniem: 410082

Even een vraagje, zit de vingerafdruklezer er op, en wat van het backlit toetsenboord??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Calavoow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04-2022
Ik heb ook gehoord van kapot gaande graka's en gebroken accu clipjes. Gelukkig wordt het wel vergoed door de garantie! ;)

[Voor 5% gewijzigd door Calavoow op 12-06-2011 16:39]

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 14:39
Die processor heeft dual channel memory, maar wordt deze notebook geleverd met 1 stripje zodat je nog kan uitbreiden?

• gertvdijk
Dat kan je niet opmaken uit de gepubliceerde informatie nu, maar de Elitebook heeft 4x SO-DIMM-sloten, hoor! Er kan maximaal 32GB geheugen in als je wil.
Zelf heb ik wel liever bijv. 2x4GB dan 4x2GB erin wegens stroomverbruik.

[Voor 19% gewijzigd door gertvdijk op 15-06-2011 10:25]

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 21:23
...

Ik kan die ervaringen inderdaad niet delen. Ik heb zelf een 8540w van het laptopproject van vorig jaar. Het is in mijn ogen de meest robuuste laptop die ik ooit in bezit hebt gehad. Het apparaat werkt na een jaar nog exact zo soepel als toen hij uit de doos kwam. Ondanks het feit dat ik er best lomp en onoplettend mee om ga, is er nog nooit hardware stuk gegaan of zijn er krasjes ontstaan.
De meeste van mijn vrienden hebben danwel de 8540w, danwel de voorganger van 2009, en die beschrijven hetzelfde: het zijn degelijke kwalitatief hoogstaande laptops. Nog nooit ben ik iemand tegen gekomen die problemen had met deze laptops, nog nooit is er wat stuk gegaan. De algehele concensus in mijn omgeving lijkt dus vrij positief te zijn.
Maar het is wat je zegt, zo groot is mijn populatie nou ook weer niet. Ik ken een twintigtal mensen met deze laptops.

Het is mooi om te zien dat er dit jaar wel een full-hd scherm en webcam in zit, i.t.t. vorig jaar. Dat zijn mooie bijkomstigheden!

• gertvdijk
Rian schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:40:
De meeste van mijn vrienden hebben danwel de 8540w, danwel de voorganger van 2009, en die beschrijven hetzelfde: het zijn degelijke kwalitatief hoogstaande laptops. Nog nooit ben ik iemand tegen gekomen die problemen had met deze laptops, nog nooit is er wat stuk gegaan. De algehele concensus in mijn omgeving lijkt dus vrij positief te zijn.
Tja, het kan liggen aan de serie of batch waar dan net problemen mee ontstaan, maar wel opvallend dat juist de twee mensen die ik ken van de TU Delft die meegedaan hebben met de 8540w actie dus beide echt lompe problemen hebben; kromstaande toetsenborden en falende adapters.

Mja, ik ben een Thinkpad gewend. Is toch een heel andere ervaring kan ik je vertellen. Dikke magnesium roll cage tref je aan als je hem openschroeft. Die 8530w die ik laatst openschroefde zag er toch wel anders uit.
Heb overigens onlangs besloten toch niet mee te doen aan deze actie en heb besloten nog een in elk geval een jaartje te doen met mijn Thinkpad en heb een nieuwe accu gekocht om het uit te houden. :P
Wel houd ik het in de gaten, want mocht er een financiële meevaller ontstaan tot het einde van de actie ga ik misschien alsnog deelnemen.

[Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 15-06-2011 10:50]

Anoniem: 410997

Ik ben sowieso van plan een nieuwe laptop te kopen. Vinden jullie de high-end versie een relatief goede koop? Ik zag dat bol.com een versie met I-5 voor 1500 euro aanbied. Maar is het ook een goede koop als je andere merken mee neemt?

• gertvdijk
Anoniem: 410997 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:33:
Ik ben sowieso van plan een nieuwe laptop te kopen. Vinden jullie de high-end versie een relatief goede koop? Ik zag dat bol.com een versie met I-5 voor 1500 euro aanbied. Maar is het ook een goede koop als je andere merken mee neemt?
Ja. Ik heb meerdere niet-TU studiegenoten en collega's zien kwijlen. "Ik wil hem hebben!" "Kan jij hem voor mij kopen!?" "What the f*ck! Waarom koop je die niet nu gelijk?" etc.

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
ja tis wel een mooi ding. Wat weegt het eigenlijk?

mijn ervaring met hp is wel goed, inderdaad echt robuuste laptops.

typ dit ook op een elitebook, echt een dramatisch touchpad :( veel te klein

• Calavoow
Megalomania schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:27:typ dit ook op een elitebook, echt een dramatisch touchpad :( veel te klein
Dit jaar zijn is het de HP Elitebook 8560w (typfoutje van H92!), zie ICTO.
Die hebben een 2x zo groot touchpad en een ander design:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=awhfPkqoBnQ]

• gertvdijk
Mooie video. Paar opmerkingen na het zien:
  • Grappig hoe HP een oud design van de hotkeys (mechanisch) nu ineens prijst als vernieuwing op deze nieuwe lijn: "You can now feel the direct feedback on the press of the button". Mijn god. Doet me denken aan "Nieuw, nu geen toevoegingen!" bij sinaasappelsap.
  • "double tap on the corner on the touchpad to turn it off" - complete faal daar in de demo
  • Hij slaat ook het mysterieuze "CFast" slot aan de voorkant over in zijn gang langs de poortjes...
  • In het begin heeft hij het over een "all steel and industrial construction", maar het geheugen bijvoorbeeld zit direct achter die dunne plaat aan de onderkant. Mijn Thinkpad ziet er echt een heel stuk 'tougher' uit!
  • Je kan de integrated graphics niet gebruiken blijkbaar - bummer voor de momenten van een simpel verslag typen en battery life even gewenst is. De ThinkPad T520/W520 tegenhangers kunnen dit wel.
Deze video heeft mij (als zijnde mierenneuken zo je wil) nu echt definitief doen besluiten niet mee te gaan doen.
Voor een doorsnee student die een verder degelijke krachtpatser zoekt is het denk ik wel een goede koop, met de prijs daarin meegewogen.

[Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 16-06-2011 18:26]

• Calavoow
gertvdijk schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:24:
Mooie video. Paar opmerkingen na het zien:
  • Je kan de integrated graphics niet gebruiken blijkbaar - bummer voor de momenten van een simpel verslag typen en battery life even gewenst is. De ThinkPad T520/W520 tegenhangers kunnen dit wel.
Wordt dat gezegd in de video ergens? Lijkt me stug dat ze dat in zo'n PR video naar voren schuiven?

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:32
Ik mag dit jaar ook weer mee doen, maar geloof dat ik maar niet afstap van mijn HP Compaq 8510w, die nog altijd perfect werkt. Mijn accu gaat nog altijd lang mee (zelfs na 3 jaar gebruiken) en heb nog altijd niet het idee dat ik toe ben aan een nieuwe laptop.

Het enige wat een nadeel is, is dat ik de nieuwste games niet meer kan spelen. Gelukkig is er daar de X360 en de PS3.

Ik denk er overigens wel eens over na om een reepje van 2 GB geheugen er bij in te stoppen en over te gaan op 64 bit windows. Iemand hier ervaringen mee dat dit veel prestatie winst oplevert of valt dat tegen? Ik heb nu nog altijd één 2 GB geheugen er in te zitten.

• gertvdijk
Calavoow schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:13:
Wordt dat gezegd in de video ergens? Lijkt me stug dat ze dat in zo'n PR video naar voren schuiven?
De interviewer of de integrated graphics gebruikt kunnen worden. "It comes on the CPU, but we've disabled that"

Spoel naar 11:00 en dan ongeveer bij 11:15 wordt dat gezegd.

• Leftblank
  • Laatst online: 09-06 21:22
Waffle schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:28:
Ik denk er overigens wel eens over na om een reepje van 2 GB geheugen er bij in te stoppen en over te gaan op 64 bit windows. Iemand hier ervaringen mee dat dit veel prestatie winst oplevert of valt dat tegen? Ik heb nu nog altijd één 2 GB geheugen er in te zitten.
Ligt d'r net aan wat je d'r mee doet natuurlijk; gebruik je nu regelmatig de volledige 2GB dan zul je behoorlijke winst kunnen boeken. Doe je dat niet en zit je nu alleen wat te surfen en in Word te tikken dan zul je d'r niks van merken verwacht ik zo.

• danielkraak
Ik hoop trouwens wel dat die removable onderkant van de laptop vastgeschroefd kan worden. Anders loopt iemand binnen 10 seconden met jouw geheugen in zijn hand weg. 8)7 Niet van dat er veel gestolen wordt op de TU, maar ik wil mijn laptop ook wel ergens anders gebruiken af en toe.

[Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 17-06-2011 19:05]

• Niet online
Ik zie een schroef(gat) op het kleine schuifje zitten.

• Calavoow
danielkraak schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:05:
Ik hoop trouwens wel dat die removable onderkant van de laptop vastgeschroefd kan worden. Anders loopt iemand binnen 10 seconden met jouw geheugen in zijn hand weg. 8)7 Niet van dat er veel gestolen wordt op de TU, maar ik wil mijn laptop ook wel ergens anders gebruiken af en toe.
Waarom alleen het geheugen als je de laptop kan meenemen >:)

Anoniem: 408901

danielkraak schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:05:
Op de hp website las ik dat er een veiligheidsschroefje bij zit

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-04-2021
Ik ga dit jaar Bouwkunde in Delft studeren en zit eraan te denken om een een macbook pro te kopen.
Ik was van plan de 15'' 2,0 GHz versie te halen, met 8GB aan ram.
Kan deze ongeveer hetzelfde hebben als het High-end model die beschreven wordt (deze wordt namelijk aangeraden voor mijn studie), en gaat de resolutie van 1440x900 resolutie een probleem worden denken jullie?
thx

• Niet online
Neem de upgrade naar 1680*1050. punt.

Een goede optie, als je het dubbele wilt betalen voor iets wat eigenlijk minder presteert (grafisch). Met sommige 3D programma's zul je weinig hebben aan de ATI kaart omdat het nu eenmaal geen fireGL is.

• DC Daniel
Hoe bedoel je precies dat ik weinig aan mijn ATI zal hebben bij bepaalde 3D programma's? Betekent dat ik die gewoon niet kan draaien, en wat voor (essentiele) programma's zijn dat dan?

• Niet online
Oa. RlndVt in "[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012".
Edit: Je kan beter meteen doorscrollen naar Kid Jansen in "[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012"

Er zit natuurlijk niet voor niets een fireGL in die 3x zo duur is als een vergelijkbare gamekaart...

[Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-06-2011 23:04]

• DC Daniel
Oke, dit is iet wat ...ehh... technisch voor mij, ik loop al vast bij het feit dat je het over een ATI kaart heb terwijl ik tussen de specs niet meer dan AMD en Intel HD graphics zie staan.

• Niet online
ATI is tegenwoordig AMD. Maar ik lees nog steeds elke keer "ATI mobility radeon HD6xxx" in plaats van "AMD mobility HD6xxx" als ik specslijsten doorkijk :')

Als je echt een mac wilt moet je het gewoon doen. Als je alleen maar een mac koopt omdat je buurman beweert dat het beter is... Don't.

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf was ik eerst ook van plan de MBP 15" te halen (2.0 default config met 1680x1050 scherm), deze kost dan met studentenkorting € 1.626,73. Belangrijkste reden hiervoor zou dan zijn de fijne touchpad, goed scherm, zeer lange accuduur en solide behuizing. Verder zijn extra's als een backlight tobo natuurlijk ook handig.

Zeker als ik keek naar de laptop van afgelopen studiejaar (de 8540w volgens mij) bij mijn studiegenoten, leek me dit de beste keuze. Die werd te warm en viel dan gewoon uit na 5 min gamen, gaf BSOD's bij sommige en nog wat problemen. Heb er weinig positiefs over gehoord.

Probleem is alleen dat je de laptop vooral voor CAD (SolidWorks) of bijv. MatLab gebruikt (bij de studie Werktuigbouwkunde iig wel). Hiervoor is een professionele GPU wel erg handig zoals Darkstone hierboven aangaf.
Daarnaast lijkt de 8560w van dit komend jaar wel wat verbeteringen te brengen, namelijk een normale touchpad (die van afgelopen jaar was echt bizar klein), accuduur schijnt ook rond de 4 uur te zitten, mooi en stevig zakelijk design met weinig plastic en fatsoenlijke knopjes i.p.v. die vervelende touch-"knopjes" van de 8540w. Eigenlijk zijn dit dus precies de punten waarvoor ik de MBP wilde kopen.

Daarbij komt nog eens dat je 650 euro bespaard en een niet-glossy FullHD scherm krijgt.
Voor dat geld kan je makkelijk je geheugen naar 8 of 16GB upgraden (8560w heeft immers 4 DDR3 slots) en een SSD inbouwen. Een veel betere laptop krijg je denk ik niet voor dat geld.

• DC Daniel
Nee, ik werk al jaren in Mac OSX, en alhoewel ik voor mijn studie toch in windows 7 moet gaan werken, vind ik het voor persoonlijk gebruik gewoon fijner werken. Wat me weer op mijn volgende vraag brengt, iemand enig idee of er een manier is om als student aan een retail versie van Windows 7 Home premium te komen, met korting.

Edit: Kunnen CAD en Mathlab nu wel of niet gedraaid worden?

[Voor 8% gewijzigd door DC Daniel op 20-06-2011 23:25]

• shappie
  • Niet online
@DC Daniel: Als student (aan de TU Delft iig) heb je gewoon toegang tot een officiele Win7 Professional licentie. Deze kan je via MSDNAA (http://www.ma3d.com/msdnaa) aanvragen en daar kan je ook een ISO bestand downloaden wat je dan op een DVD kunt branden. Dit werkte in ieder geval voor mij wel zo dit jaar.

edit: Je kunt CAD programma's en MatLab dus wel draaien zoals duidelijk te lezen was in de post van Kid Jansen. Maar sommige programma's maken dan alleen gebruik van je CPU wat het renderen aanzienlijk vertraagd.
Kid Jansen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:47:
Voor Matlab maakt het niet uit, voor Solidworks wel. Zonder Quadro of FirePro zal Solidworks standaard de CPU gebruiken voor het renderen van de viewport. In sommige gevallen kan je met een Geforce of Radeon wel aangeven dat hij de GPU moet gebruiken, maar dat geeft lang niet altijd goede resultaten. Als de CPU dat moet doen geeft dat een behoorlijk prestatieverlies.
Zijn er trouwens al reviews of gebruikerservaringen van de 8560w beschikbaar ergens?
Want ik lees online veel klachten over mensen die de EliteBooks van afgelopen jaren kochten toen ze net uit waren dat ze eigenlijk nog niet helemaal af waren. En de verhalen van het model van afgelopen jaar bevestigen dit wel. Specs zeggen vaak maar heel weinig over een laptop...

[Voor 68% gewijzigd door shappie op 20-06-2011 23:33]

• DC Daniel
Oke, één lastige keuze, zijn er nog laptops die vergelijkbaar zijn met de HP EliteBook 8560w, want ik ben, op z'n zachtst gezegd, niet zo'n grote HP fan...

[Voor 3% gewijzigd door DC Daniel op 20-06-2011 23:34]

• Niet online
xps 15, N53, dell presicion M6500, latutude M5500, lenovo thinkpad W520, L520, T520.

Dat zijn ze zo ongeveer. Als je een 1080p scherm wilt (wat je imo wel wilt hebben) blijven alleen de xps 15, n53, M6500, M5500? en W520 over. De xps 15 en N53 kosten €850 met 1080p scherm en i7.
De M6500 en thinkpad kosten meer dan de MBP, maar bevatten wel een quadro of fireGL GPU.

Vergeet niet dat de elitebook inde winkel ruwweg €1800 kost.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 20-06-2011 23:39]

• shappie
  • Niet online
De 8560w is een mobile workstation dus heel veel echt vergelijkbare modellen zijn er niet.
Je hebt van Lenovo de W-reeks (http://shop.lenovo.com/us...thinkpad/w-series/?cid=us|seooso|dl|covario|lenovo_oso|1) en van Dell de Precision-reeks (http://www1.euro.dell.com...l=nl&s=pad&cs=RC1078544).

Maar dit soort laptops zijn zonder korting zoals de TU die geeft op de 8560w eigenlijk veel minder interessant voor een student. De prijs is dan bijna het dubbele van wat je nu betaald voor deze HP...

Nog een pluspunt van de 8560w is dat je via de TU 3 jaar garantie op zowel de laptop zelf als de accu hebt. Met een MBP heb je 1 jaar garantie op alles. Tenzij je Apple Care neemt, maar dat is nogal duur...
Dus als er iets kapot zou gaan (wat natuurlijk wel flink balen zou zijn) heb je een erg uitgebreide garantie.

[Voor 6% gewijzigd door shappie op 20-06-2011 23:40]

• DC Daniel
Oke, dan is het misschien toch verstandiger om voor de HP te gaan.
Heeft iemand ervaring met deze laptop? want mijn ervaring met HP is tot nu toe is dat het gewoon troep is.

• shappie
  • Niet online
Hij is nog amper leverbaar volgens mij en ik kan er zelf nog erg weinig over vinden op dit moment. Ik zit eigenlijk te wachten op de review van Kid Jansen die hij van het UTwente model gaat maken. Deze zal wel iets verschillen (AMD vs. NVIDIA kaart), maar de grote lijnen zullen natuurlijk wel overeen komen.

Verder staat er in die topic al een uitgebreide video gepost van de w-reeks. Dit geeft wel een redelijk beeld van de functies en layout van de laptop. Maar voor echte gebruikerservaringen zul je ben ik bang nog even moeten wachten...

shappie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:26:
@DC Daniel: Als student (aan de TU Delft iig) heb je gewoon toegang tot een officiele Win7 Professional licentie. Deze kan je via MSDNAA (http://www.ma3d.com/msdnaa) aanvragen en daar kan je ook een ISO bestand downloaden wat je dan op een DVD kunt branden. Dit werkte in ieder geval voor mij wel zo dit jaar.
Is dit een gratis win7 professional licentie?

• shappie
  • Niet online
@sergejstam: Als je een TU Delft student bent wel ja. Je kunt dan op die site een MSDNAA account aanmaken, waarna je de ISO files kan downloaden en een officiele key krijgt toegemaild. Je moet je volgens mij wel aanmelden met een TU email adres, zodat ze kunnen controleren dat je TU student bent.

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 19:58
Waffle schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:28:
Ik mag dit jaar ook weer mee doen, maar geloof dat ik maar niet afstap van mijn HP Compaq 8510w, die nog altijd perfect werkt. Mijn accu gaat nog altijd lang mee (zelfs na 3 jaar gebruiken) en heb nog altijd niet het idee dat ik toe ben aan een nieuwe laptop.

Het enige wat een nadeel is, is dat ik de nieuwste games niet meer kan spelen. Gelukkig is er daar de X360 en de PS3.

Heb zelf al 3 jaar de HP Compaq 8510w. Deze bevalt nog prima, ben wel al aan m'n tweede accu toe. Heb er na 2 jaar 2GB geheugen bijgezet, en het verschil is erg groot. Zelfs al bij het open hebben van meerdere internet-vensters/ftp-clients/text-editor is het verschil al stevig merkbaar(in mijn geval dan). En fotoshop loopt niet langer vast bij grote/veel afbeeldingen, super!

• Leftblank
marqram schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:23:
[...]

Heb zelf al 3 jaar de HP Compaq 8510w. Deze bevalt nog prima, ben wel al aan m'n tweede accu toe. Heb er na 2 jaar 2GB geheugen bijgezet, en het verschil is erg groot. Zelfs al bij het open hebben van meerdere internet-vensters/ftp-clients/text-editor is het verschil al stevig merkbaar(in mijn geval dan). En fotoshop loopt niet langer vast bij grote/veel afbeeldingen, super!
Een nieuwe accu is na pakweg 2.5j wel hard nodig inderdaad; mijn 8510w werktt nog hooguit 45 minuten op de originele accu. Afgelopen week uit de VS een nieuwe (originele) HP-accu meegenomen en nu is 3-4 uur licht gebruik weer 'n mogelijkheid. Dit zal voor de nieuwe laptop ook wel op gaan als de bouwkwaliteit verder hetzelfde is gebleven.

[Voor 6% gewijzigd door Leftblank op 21-06-2011 16:57]

shappie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:21:
@sergejstam: Als je een TU Delft student bent wel ja. Je kunt dan op die site een MSDNAA account aanmaken, waarna je de ISO files kan downloaden en een officiele key krijgt toegemaild. Je moet je volgens mij wel aanmelden met een TU email adres, zodat ze kunnen controleren dat je TU student bent.
Heb me wel aangemeld bij de TU inmiddels en heb een registratienummers etc. Wanneer krijg je eigenlijk je TU delft mailadres en inloggegevens zodat je die laptop kunt bestellen etc.?

Anoniem: 408901 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:45:
[...]

Heb me wel aangemeld bij de TU inmiddels en heb een registratienummers etc. Wanneer krijg je eigenlijk je TU delft mailadres en inloggegevens zodat je die laptop kunt bestellen etc.?
Ja hetzelfde hierzo :), maar kreeg vandaag ook van studielink dat ik mijn betaalgegevens nog moest invullen :9 . Het lijkt erop dat je die laptop kan bestellen zonder in te loggen :D . Maar ach, 't maakt toch niet veel uit want ze gaat pas vanaf 18 juli leveren. En volgens die site is er een levertijd van 8 dagen. Tot die tijd watertanden

Anoniem: 410082 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:37:
[...]

Ja hetzelfde hierzo :), maar kreeg vandaag ook van studielink dat ik mijn betaalgegevens nog moest invullen :9 . Het lijkt erop dat je die laptop kan bestellen zonder in te loggen :D . Maar ach, 't maakt toch niet veel uit want ze gaat pas vanaf 18 juli leveren. En volgens die site is er een levertijd van 8 dagen. Tot die tijd watertanden
Ingevuld en geaccepteerd en alles :D nu maar wachten op me codes! :P O-)

Anoniem: 408901 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:40:
[...]

Ingevuld en geaccepteerd en alles :D nu maar wachten op me codes! :P O-)
Ik heb wel al een studentnummer gekregen in een vroeg bericht, is dit wat je nodig heb? :? of heb je een ander nummer nodig?

Jaa! ik heb dus ook een studentnummer gekregen, maar je hebt ook nog een wachtwoord nodig voor je NetID. Ik heb de uni nu al gemachtigd collegegeld af te schrijven etc. enige wat nog moet gebeuren volgens Studielink is cijfer verificatie, maar de TU heeft het al goedgekeurd.

Heb een mailtje gestuurd of ik 'm nu al kan bestellen, hopelijk snel antwoord.(A)

ben benieuwt, als dat lukt volgt mijn mailtje ook :D

Ik laat het weten!

• DC Daniel
Ik zit nog steeds te dubben of ik nu een MBP wil of de HP, het komt er nu eigenlijk op neer of ik gebruik wil gaan maken van de Realview functie in solidworks. Is Realview erg belangrijk? is het irritant als je het niet hebt? wat heb je eraan? wat is het precies? etc. etc. kortom is het een functie die je graag wilt hebben als student bouwkunde? thoughts?

[Voor 9% gewijzigd door DC Daniel op 25-06-2011 20:29]

• shappie
  • Niet online
Ik studeer geen bouwkunde dus ik heb geen idee, heb je al op de site van de bouwkunde faculteit gekeken wat zij aanbevelen? Als het goed is moeten ze dat ergens hebben staan. Voor werktuigbouwkunde wordt in ieder geval aangegeven dat het high-end HP model aanbevolen is, maar kan me voorstellen dat dit voor bouwkunde niet hetzelfde is.

Zijn de HP's officieel al wel verkrijgbaar? Want ik kan echt nergens een fatsoenlijke review vinden.
Ik vind eigenlijk ook dat de TU zelf een review beschikbaar moet hebben van de laptops die ze verkopen met het laptopproject. Ze zullen ze, neem ik aan, toch al zelf moeten testen. Als ze dan de resultaten online zetten weet je in ieder geval enigzins wat je koopt.

• DC Daniel
Het enige wat ik kan vinden is dat het high-end model zeer aanbevolen wordt voor bouwkunde.

Wat reviews betreft: Peformance zal denk ik wel uitstekend zijn, het is de bouwkwaliteit (HP he :P), waar ik me zorgen om maak. Zeker als je zo de verhalen van andere mensen hoort over de vorige versies van de laptop.

[Voor 54% gewijzigd door DC Daniel op 25-06-2011 20:31]

• Mr_gadget
  • Laatst online: 09-06 20:37

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens mij gebruiken ze bij bouwkunde helemaal geen solidworks, maar Maya. Maar ik ben geen bouwko dus dat weet ik ook niet 100% zeker. Bij IO en WB gebruiken ze solidworks sowieso.

• DC Daniel
Ahh man, ik moet echt iemand vinden die weet welke programma's je bij bouwkunde gebruikt, er is hier niet toevallig een student bouwkunde in de zaal die mij dat fftjes haarfijn kan uitleggen?

• Diedo70
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 13:09
Bij bouwkunde gebruik je voornamelijk AutoCad, Maya, Photoshop en wellicht nog een renderprogramma.

Solidworks zul je niet gebruiken in ieder geval.

Veel meer kan ik je ook niet vertellen als werktuigbouwer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

DC Daniel schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:28:
Het enige wat ik kan vinden is dat het high-end model zeer aanbevolen wordt voor bouwkunde.

Wat reviews betreft: Peformance zal denk ik wel uitstekend zijn, het is de bouwkwaliteit (HP he :P), waar ik me zorgen om maak. Zeker als je zo de verhalen van andere mensen hoort over de vorige versies van de laptop.
Let op:
Het basis model dat in het laptopproject wordt aangeboden is NIET geschikt voor de grafische software die bij Bouwkunde wordt gebruikt.

Het high end model is wel afgestemd op de eisen die de BK-software stelt.

http://www.icto.tudelft.n...ij-jouw-studie/bouwkunde/ beter kijken :P (p.s. staat inderdaad niet bij het lijstje laptopgebruik-bij-jouw-studie maar wel in de navigatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17
shappie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:26:
Zijn de HP's officieel al wel verkrijgbaar? Want ik kan echt nergens een fatsoenlijke review vinden.
Ik vind eigenlijk ook dat de TU zelf een review beschikbaar moet hebben van de laptops die ze verkopen met het laptopproject. Ze zullen ze, neem ik aan, toch al zelf moeten testen. Als ze dan de resultaten online zetten weet je in ieder geval enigzins wat je koopt.
Ze zijn de halve retailprijs... dus een miskoop kun je niet echt doen.
Ik heb zelf de elitebook van 2 jaar geleden (dus ik mag dit jaar niet meedoen :( ) maar die dingen zijn enorm degelijk.
Alleen het softwarepakket van HP dat je er bij krijgt verdient een enkeltje kliko. Vooral de "single sign-on" tool van HP zorgt voor vele crashes...

De elitebooks worden over het algemeen wel erg warm onder load en (bij mijnes iig) zit veel van de koeling aan de onderkant. Dus ik zou er wel een standaard bij bestellen. Hoeft geen actieve koeling te hebben, maar gewoon wat extra ruimte aan de onderkant.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DC Daniel
@sergejstam

Ik snap je reactie niet helemaal... Dat is toch pretty much wat ik zei, het high end model heb je nodig. Hoezo beter kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Sorry ik zat nog eventjes in me hoofd met een andere discussie over budget model vs. high end. (komt door de tijd denk ik :P)

Misschien kun je iemand met een MBP vragen of die 3dsmax of maya wil draaien!

Overigens qua behuizing hoorde ik dat hij er steviger uitzag dan de 8540p behalve het klepje aan de onderkant.

Anoniem: 410997

Op de high-end modellen van de afgelopen twee/drie jaar (of meer) draaien de betreffende programma's toch ook nog? Zolang je dus een beetje degelijke videokaart hebt, dan zullen de programmas wel draaien denk ik. Alhoewel die AMD radeon 6490M me niet goed genoeg lijkt.

Verder geven de specs van maya niet aan dat het op mac os draait, maar daar heb je software voor.

• HappyHobbit
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 13:48
Ik vraag me alleen af hoe krachtig die quadro 1000m van het high-end model is. Ik ga lucht- en ruimtevaart studeren en met de specs van die 1000m heb gezien vraag ik me af of ik die high end laptop nodig ga hebben aangezien ik al een desktop met een hd6970 heb staan.
Ik snap dat die workstation kaarten al gauw een factor 3 tot 8 sneller zijn dan een normale kaart in maya/catia/ CAD e.d., maar die 6970 heeft zoveel meer brute power.
Ik heb eigenlijk ook nergens goede Catia benches kunnen vinden.

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-11-2022
Over het algemeen is het niet zo dat je een Quadro 'nodig' hebt. Een dikke grafische kaart zal waarschijnlijk net zo goed CAD kunnen draaien door meer brute power. Ik draai zelf wel eens Solidworks op m'n intel gma4500hd, dus zelfs dat kan. (niet aan te raden voor het serieuzere werk!). Alleen op een Quadro is het gewoon gegarandeerd dat het werkt, en de drivers zijn ervoor geoptimaliseerd.

Een goede desktop thuis is leuk, maar als je op de TU gaat werken(projecten/huiswerk/practica) dan is een goede laptop toch heel prettig, op 3ME in elk geval, en ik denk op LR ook wel.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 17:59
Ik zit een beetje in een dilemma.
Mijn laptop (8510w, laptopproject 2008-2009) is een paar maanden geleden gestolen op de TU zelf. Ik heb nu een gebeunde laptop van m'n oma gekregen (zij doet er echt niks mee, heeft het ding nooit opgestart) van twee jaar oud dat net genoeg is om op te werken, niks bijzonders, maar genoeg voor 'office werk'.

Mocht ik nog geld terug krijgen van de verzekering, dan heb ik twee opties.
1) Meedoen met het laptopproject
2) Niet meedoen met het laptopproject en een vaste pc kopen. Voor 500e heb je al heel wat leuks. Op de TU heb je genoeg capabele pc's als je ze echt nodig hebt en anders kan dat dus thuis.

Suggesties?

• DC Daniel
Je mag toch pas een 2de keer aan het laptopproject meedoen na zoveel jaar, omdat het een lening is ofzo....

• danielkraak
masser120 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:13:
Mijn laptop (8510w, laptopproject 2008-2009) is een paar maanden geleden gestolen op de TU zelf. Ik heb nu een gebeunde laptop van m'n oma gekregen (zij doet er echt niks mee, heeft het ding nooit opgestart) van twee jaar oud dat net genoeg is om op te werken, niks bijzonders, maar genoeg voor 'office werk'.

2) Niet meedoen met het laptopproject en een vaste pc kopen. Voor 500e heb je al heel wat leuks. Op de TU heb je genoeg capabele pc's als je ze echt nodig hebt en anders kan dat dus thuis.

Suggesties?
Je zit al jaren op de TU. Dan kun je zoiets toch echt zelf wel beslissen of niet? Zoals je al zegt is een laptop totaal niet een vereiste, omdat de computers op de TU zeer capabel zijn. Aan de andere kant is een laptop wel handig.

Als je je 8510W op dit moment erg mist zou ik een nieuwe laptop halen, zo niet... iets anders met je geld doen

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kom je ook voor een laptop in aanmerking met een neveninschrijving aan Delft?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11-2022

krispy

weet het ook niet meer

Ik ben iig blij verrast door het high-end model (8560w). Fijn dat er een gfx kaart in zit met iig genoeg geheugen. Voor gamen is ie minder, maar voor "wetenschappelijke" toepassingen (autocad, medische visualisatie) lijkt ie me prima geschikt. Had nog nooit mee gedaan met het laptopproject, dus nu mn laatste jaar in gaat misschien toch maar even mee liften; het scheelt iig een hele bom duiten. :)

Weet iemand toevallig (van voorgaande jaren) of er een voorraad limiet is (op=op)?

hmm.. that's interesting..

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 17:59
@DC Daniel
Om de drie jaar mag je mee doen.

@danielkraak
Ik was meer benieuwd wat andere mensen zouden doen. Dit heeft niks te maken met het feit dat ik hier al 3 jaar studeer, dat maakt me niet beter in het nemen van dit soort beslissingen.

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11-2022

krispy

weet het ook niet meer

masser120 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:13:

Suggesties?
Moeilijk idd: ik denk dat als je voornamelijk thuis studeerd, een fatsoenlijke desktop prettiger werkt. Vaak ook meer pc voor minder geld, want geen accu, ruimtebeperkingen etc.

Ik weet niet of je dicht bij de campus woont, dan is het te doen om op de TU te werken, maar ik zelf niet, dus ik vind het prettiger om als ik in Delft ben dan ook alles zelf bij te hebben. En dan is een laptop vooral handig; zeker omdat ik MKE doe (dus programmeren en modelleren). En ik kan op werk ook nog wat simulaties runnen... :X

Als ik zou moeten kiezen zou ik met een budget van €500,- persoonlijk eerder voor een desktop gaan omdat ik dat gewoon weg prettiger vind werken (ik heb dus ook beiden op dit moment).

hmm.. that's interesting..

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 22:00
Ik heb de HP8540W van vorig jaar. Ik kan hem zeer aanbevelen :) , zeer robuuste behuizing en daarnaast ontzettend snel voor 3D software. Zonder laptop zou ik echt niet kunnen werken, het grootste deel van de tijd zijn alle computers bezet op mijn faculteit (Industriëel ontwerpen).

@DC Daniel
Ik kan zou geen MBP kopen, veel modelling software is alleen voor windows verkrijgbaar, daarnaast is de HP vele malen goedkoper als je naar de specs kijkt. De opmerking dat HP troep is, is onzin.

• DC Daniel
Dat het alleen windows is, is geen probleem. Daar heb je bootcamp voor.

Ik weet niet hoe jij tot de conclusie komt dat HP geen troep is, maar als je zo op het internet rondkijkt komt HP altijd als slechtste uit de bus. Mijn broertje heeft nu ook ongeveer 4/5 maanden een HP probook en elke week is er weer wat anders aan de hand.... Het vervelendste is dat hij gewoon op random momenten geen zin heeft om aan te gaan....

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
DC Daniel schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:17:
Dat het alleen windows is, is geen probleem. Daar heb je bootcamp voor.

Ik weet niet hoe jij tot de conclusie komt dat HP geen troep is, maar als je zo op het internet rondkijkt komt HP altijd als slechtste uit de bus. Mijn broertje heeft nu ook ongeveer 4/5 maanden een HP probook en elke week is er weer wat anders aan de hand.... Het vervelendste is dat hij gewoon op random momenten geen zin heeft om aan te gaan....
Mijn ervaring is eigenlijk vooral dat hun bloatware echt crap is, maar met een clean install valt dat prima op te lossen. Heb over de degelijkheid van hun apparaten eigenlijk weinig negatiefs gehoord, zeker in de duurdere prijsklasses... zou je misschien wat links kunnen geven anders?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DC Daniel
Links inhoudende wat? :p

Kan iemand hier trouwens nog even verder toelichten hoe je nu al student aan TU Delft aan een retail windows 7 versie komt?, ik kom namelijk alleen upgrade versies tegen :'(

[Voor 78% gewijzigd door DC Daniel op 05-07-2011 17:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leftblank
Enige bron, referentie of onderbouwing. Je roept namelijk iets wat redelijk haaks staat op de ervaringen van de laptopprojecten in de afgelopen drie jaar op de 3 TU's, over het algemeen zijn die oordelen altijd prima hier op GoT.Ik heb in de afgelopen jaren ook nog van geen studenten gehoord met problemen met de HP 8-serie waarbij dit mankement niet gewoon onder de garantie/service van de TU viel. Of dit met de Probooks net zo is durf ik niet te zeggen; dat is wel een heel andere bouwkwaliteit en prijs met dito verwachtingen en ook geen concurrent voor de eerder genoemde MBP.

Wbt de software, als je even op Blackboard inlogt, doorklikt naar MyStudentInfo en vervolgens het tabje Student Resources pakt dan staat alles netjes uitgelegd, van Windows bij Ma3d tot meuk als Matlab. Vervolgens zul je tot 'n week of twee moeten wachten voordat je je logingegevens krijgt en net zo'n periode na het downloaden van een image om de benodigde serial te krijgen. Overigens wil Ma3d bij vlagen wel vlot zijn dus dit is meer een prepare for the worst, hope for the best geval.

[Voor 25% gewijzigd door Leftblank op 05-07-2011 20:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DC Daniel
Het enige wat ik zeg is dat HP over het algemeen crap is. Dit zeg ik na aanleiding van eigen ervaringen (ik heb tot nu toe 3x een HP in mijn bezit gehad) en naar aanleiding van ervaringen gelezen op het internet. Als je online zoekt komt HP qua kwaliteit altijd als slechtste uit de bus, dit hoeft niet perse iets te zeggen over de genoemde HP's in dit draadje, maar dus wel over HP in het algemeen. Als je hierbij nog links wil moet je het zeggen, dan zoek ik ze ff op.

Edit: Ik heb jouw tip via het blackboard gevolgd en het is me iig gelukt om een account aan te maken, als ik echter een windows 7 upgrade wil downloaden moet ik nog steeds 88,00 euro betalen?

[Voor 17% gewijzigd door DC Daniel op 05-07-2011 18:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danielkraak
DC Daniel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:33:
Het enige wat ik zeg is dat HP over het algemeen crap is. Dit zeg ik na aanleiding van eigen ervaringen (ik heb tot nu toe 3x een HP in mijn bezit gehad) en naar aanleiding van ervaringen gelezen op het internet. Als je online zoekt komt HP qua kwaliteit altijd als slechtste uit de bus, dit hoeft niet perse iets te zeggen over de genoemde HP's in dit draadje, maar dus wel over HP in het algemeen. Als je hierbij nog links wil moet je het zeggen, dan zoek ik ze ff op.

Edit: Ik heb jouw tip via het blackboard gevolgd en het is me iig gelukt om een account aan te maken, als ik echter een windows 7 upgrade wil downloaden moet ik nog steeds 88,00 euro betalen?
Ga die Windows 7 is even lekker ergens anders regelen. Dit is het topic voor het laptopproject niet voor "moet ik een Mac kopen?" of "waar krijg ik Windows 7 gratis als student?".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DC Daniel
Dude chil, wie is er op jouw tenen gaan staan?
De mac heb ik allang achter me gelaten, maar gezien mijn situatie lijkt mij dit draadje niet een slechte plek om hulp te vragen voor mijn vragen. Het heeft namelijk direct betrekking op de TU Delft. De kans dat ik hier nuttig antwoord krijg is veel hoger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danielkraak
DC Daniel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:53:
De mac heb ik allang achter me gelaten, maar gezien mijn situatie lijkt mij dit draadje niet een slechte plek om hulp te vragen voor mijn vragen. Het heeft namelijk direct betrekking op de TU Delft. De kans dat ik hier nuttig antwoord krijg is veel hoger.
Ik zou zeggen google eens op MSDNA en daarmee verwacht ik ook dat je daarna stopt met het stellen van ongerelateerde vragen stellen. Het is niet het TU Delfttopic, maar het topic over het Laptopproject van de TU Delft.

Er staat trouwens op de site van de TU dat de eerste laptops op 18 juli geleverd gaan worden. Ik denk dat de TU dit niet gaat halen, want ik hoor alleen maar problemen met betrekking tot levering, zeker voor de modellen met i7-processor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DC Daniel
Er is geen TU Delft topic (en nee, ik ga geen nieuw topic aanmaken voor iets wat in 1x opgelost kan worden). Dit is gewoon de beste plek om die vraag fftjes snel te posten. Genoeg mensen (LB bv.) die wel even willen helpen. Jij blijkbaar niet, prima, maar maak er dan niet zo'n probleem van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 22:37
danielkraak schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 19:15:
[...]

Ik zou zeggen google eens op MSDNA en daarmee verwacht ik ook dat je daarna stopt met het stellen van ongerelateerde vragen stellen. Het is niet het TU Delfttopic, maar het topic over het Laptopproject van de TU Delft.

Er staat trouwens op de site van de TU dat de eerste laptops op 18 juli geleverd gaan worden. Ik denk dat de TU dit niet gaat halen, want ik hoor alleen maar problemen met betrekking tot levering, zeker voor de modellen met i7-processor.
http://www.campusshop.nl/images/voorraadinfo_zorgeloosleren.png
dat dus inmiddels :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danielkraak
Het was te verwachten. Nog maar even wachten met bestellen dus.

Ik denk eigenlijk dat er ook wel wat kinderziektes in gaan zitten, als HP er een hoop in korte tijd moet gaan produceren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Jammer van die leverdatum, heb hem juist vanmiddag besteld zodat ik hem mee zou kunnen nemen op vakantie :(

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 22:44
Anoniem: 408901 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:30:
Jammer van die leverdatum, heb hem juist vanmiddag besteld zodat ik hem mee zou kunnen nemen op vakantie :(
Neem maar eens een kijkje in het topic van vorig jaar. Daar waren ook superveel problemen met levering en het afhandelen van de volgorde van bestellingen en zo. Ik bestelde hem rond 15 juli en kreeg hem half september :(. Sommige mensen bestelden 7 augustus en kregen hem de 10e augustus. Dat was best vervelend op z'n zachtst gezegd.

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 15:07
DC Daniel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:53:
Kerel serieus, zo moeilijk is het niet. Je kan dit best zelf uitzoeken en heeft helemaal niet zozeer met de TU te maken, want MA3D is voor veel meer instellingen. Over HP's: Je kan toch niet een consumentenversie met een Elitebook gaan vergelijken? Dat slaat nergens op.
Ik heb zelf de 8540W, en ondanks dat ik er wel wat probleempjes mee heb gehad, werkt deze over het algemeen prima. Wel word deze erg warm, maarja er zit dan ook een dikke i7 in en een FX880, niet zo heel gek.
Ook is hij al een paar keer gevallen, en aan de kant gegooid en ben ik er op gaan staan. Nergens last van.

Stidge schreef op maandag 11 juli 2011 @ 06:53:
[...]

Neem maar eens een kijkje in het topic van vorig jaar. Daar waren ook superveel problemen met levering en het afhandelen van de volgorde van bestellingen en zo. Ik bestelde hem rond 15 juli en kreeg hem half september :(. Sommige mensen bestelden 7 augustus en kregen hem de 10e augustus. Dat was best vervelend op z'n zachtst gezegd.
Ik had campusshop gemaild en ze mailden terug dat ze gewoon met de levering vanaf 18 juli beginnen zoals afgesproken is met de TU... afwachten maar

• danielkraak
Anoniem: 408901 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 00:17:
[...]

Ik had campusshop gemaild en ze mailden terug dat ze gewoon met de levering vanaf 18 juli beginnen zoals afgesproken is met de TU... afwachten maar
Ik zou er maar niet teveel op rekenen. Er zijn nog amper mensen die de 8560W (niet TU mensen dus) in huis hebben.

Hmmm, misschien helpt het wel dat dit model nu een standaard configuratie van HP is:

http://h10010.www1.hp.com...7559-5071171-5135186.html

• danielkraak
Anoniem: 408901 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:24:
Hmmm, misschien helpt het wel dat dit model nu een standaard configuratie van HP is:

http://h10010.www1.hp.com...7559-5071171-5135186.html
Misschien een heel klein beetje. Uiteindelijk moeten ze er toch wel een heleboel fabriceren voor de TU, dus dan zoeken ze daar toch wel een efficiente manier voor.

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 12:28
Heel erg jammer dat dit alleen geldt voor studenten aan TU Delft, mijn school biedt alleen wat laptops aan van Asus maar deze is echt stukken mooier!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 21:36
Een vriend van me gaat studeren aan de tu delft maar jij voelt het meest voor het buget model. Ik vraag me af of deze goed genoeg is voor waterbouwkunde en de programma's welke je hierbij gebruikt. Kan iemand me helpen om hem te adviseren? De high end is niet echt een optie ivm buget, zat zelf aan de asus te denken van afgelopen basisnotebook geheel.

• danielkraak
foekebooij schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:53:
Een vriend van me gaat studeren aan de tu delft maar jij voelt het meest voor het buget model. Ik vraag me af of deze goed genoeg is voor waterbouwkunde en de programma's welke je hierbij gebruikt. Kan iemand me helpen om hem te adviseren? De high end is niet echt een optie ivm buget, zat zelf aan de asus te denken van afgelopen basisnotebook geheel.
Ik denk dat je Civiele Techniek bedoelt?

Daar moet je volgens mij af en toe wel eens met wat 3D-programma's aan de slag. Ik denk dat de videokaart van het basismodel dat nog wel aankan als het niet al te grote projecten zijn. Echt grote projecten krijg je eigenlijk niet in de eerste paar jaar, dus het zou prima moeten kunnen. Daarnaast staan er gewoon overal snelle computers op de TU, dus een laptop is absoluut geen must.

Op de site over het laptopproject kun je daarnaast prima vinden welke laptop aangeraden wordt.

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat je moet doen voor je eerste jaar en eerste helft van je 2e jaar kan prima hiermee, doe het nu zelfs nog met een core2duo met 4gb bij civiel. Hoewel dit echt wel mooie dingen zijn voor het geld!
En moet je echt water stromen en dat soort dingen berekenen zijn daar pc's voor in het stevinlab, zou je er maar totaal niet druk om maken.

• danielkraak
Je kunt natuurlijk ook eerst gewoon een paar weken je studie volgen en daaruit opmaken wat voor laptop je nodig hebt.

Overigens lijkt die high-end me ook echt totaal niet vereist voor studies waarvoor het wordt aangeraden zoals bijvoorbeeld werktuigbouw. Ik bedoel drie jaar geleden waren er toch ook laptops die de vereiste programma's aankonden? Het lijkt me niet dat die opeens veel zwaarder zijn geworden als de functionaliteit daarvan ook niet veel veranderd is.

[Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 15-07-2011 09:35]

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 21:36
Hij gaat Hydraulic Engineering doen, maar zal jullie tips doorgeven bedankt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee