Inmiddels heb ik mijn laptop (low end) gisteren binnengekregen. Ik moet zeggen dat hij erg mooi is, het design is metaal-achtig, een beetje zoals een mac. Ondanks dat hij "low"-end is, vind ik hem erg snel, maargoed ik heb ook nog niet erg zware applicaties gedraaid.
Wat misschien wel een van de leukste gadget is die ik tot nu toe ontdekt heb, is de hoge kwaliteit microfoon en het programma "Windows Speech Recognition". Het komt er op neer dat je tegen je computer kan praten, commando's geven om programma's te openen of tekst dicteren om te typen. Volgens de tutorial "cutting edge technology", ik ben erg onder de indruk
De opmerking over de pijltjestoetsen die eerder gemaakt is, is wel enigszins terecht. Het is even wennen aan het formaat van de toetsen, pijltje naar beneden gaat nog wel, maar ipv pijltje omhoog druk ik nog vaak op de shift toets daarboven. Dit is overigens iets wat na een tijdje wel gaat wennen, denk ik.
Wat ook even wennen is, is dat het een 64 bits systeem is. Ineens moet je gaan opletten bij het installeren van programma's, dat je de goede versie hebt (alhoewel de 32 bits varianten van software het vaak ook wel doen, ik snap het verschil eigenlijk nog niet echt).
Conclusie: mooie laptop voor (relatief) weinig geld --> goede deal!