[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat is dus een master, nouja dan heeft hij ook toegang tot krachtig genoege pc's wanneer het nodig is.
In de regel heb je geen super laptop nodig hoor, maar hij kan beter kijken welke programma's hij nodig heeft en daar de laptop op afstellen. Zelf er nog te weinig ervaring mee, duurt nog even voor ik zo ver ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
18 Juli. Vandaag zou campusshop moeten starten met uitleveren van de laptops. Ben erg benieuwd. Heb hen ook gemaild en kreeg een erg stellig antwoord terug:

Afspraak met de TU is uitlevering vanaf 18 Juli. Dus dat doen we ook.

Nu nog waarmaken. Ik heb voorlopig nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, leuk dat ze die afspraak hebben, maar hebben ze ook daadwerkelijk de laptops? Kan het me haast niet voorstellen, aangezien er nog amper een review van te vinden is (naast die van Kid).

En bij mijn status staat nog geen eens een geschatte levertijd, iemand die dat al wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoR schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:34:
18 Juli. Vandaag zou campusshop moeten starten met uitleveren van de laptops. Ben erg benieuwd. Heb hen ook gemaild en kreeg een erg stellig antwoord terug:

Afspraak met de TU is uitlevering vanaf 18 Juli. Dus dat doen we ook.

Nu nog waarmaken. Ik heb voorlopig nog niets gehoord.
Op de website zelf staat (als je probeert te bestellen) dat ze de elitebook nog niet in voorraad hebben, maar de probook al wel. Dus levering van de high-end modellen begint in ieder geval niet vandaag.
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:58:
Tja, leuk dat ze die afspraak hebben, maar hebben ze ook daadwerkelijk de laptops? Kan het me haast niet voorstellen, aangezien er nog amper een review van te vinden is (naast die van Kid).

En bij mijn status staat nog geen eens een geschatte levertijd, iemand die dat al wel heeft?
Bij mij staat er ook nog geen geschatte levertijd, er staat:
Verwachte leverdatum: Nog onbekend
Orderstatus: Wacht op voorraad
Uitleg orderstatus: Je bestelling is niet (volledig) op voorraad. We informeren je zo snel mogelijk over de verwachte leverdatum van je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ze zijn weer lekker bezig. Zoiets zie je toch ook wel een tijdje van tevoren aankomen, dat je nog geen voorraad op een bepaalde datum hebt. In plaats van dat ze iedereen dan gewoon een paar dagen voor de beloofde levertijd een mailtje sturen met wat informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze vanmiddag weer gemaild met de vraag WANNEER de laptops geleverd worden en of ze de laptops inmiddels al wel in vooraad hadden etc. . Goede klantenservice zeg, 1 "duidelijk "antwoord:

Beste Sergej

We brengen je zo snel mogelijk op de hoogte wanneer je laptop geleverd wordt.

Met vriendelijke groet,
CampusShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:33
Les één aan de TU Delft; alles wordt bekendgemaakt of uitgeleverd op het laatst mogelijke moment, bij voorkeur zonder hiermee enige duidelijkheid te scheppen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Leftblank op 19-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:00:
[...]
Op de website zelf staat (als je probeert te bestellen) dat ze de elitebook nog niet in voorraad hebben, maar de probook al wel. Dus levering van de high-end modellen begint in ieder geval niet vandaag.
Dat zal allemaal best maar de campusshop had nooit zo stellig mogen zijn in hun mail van een week geleden. Die afspraak waaraan ze zich zouden houden, en waarvan iedereen al vermoedde dat die niet nagekomen zou worden, werd uiteindelijk ook niet nagekomen.

Gisteren heb ik dan ook opnieuw gemaild met een eenvoudige vraag: Waar blijft mijn laptop?

Antwoord is overigens rond 20 Juli.

Dat mag ik hopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
De vraag is hoe groot het rondje is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb hem daarom ook nog maar bewust even niet besteld. Het maakt me niet uit dat ik hem dan wat later krijg, want je moet dus sowieso toch wachten. Ondertussen kan ik dan tenminste wat gebruikerservaringen afwachten.

Iemand trouwens enig idee of er vorig jaar verschil zat tussen laptops met verschillende productiedata? Heeft HP bijvoorbeeld nog wat kinderziektes weggewerkt bij de laptops (niet dat er veel problemen mee waren ofzo, maar kan me voorstellen dat er wel wat dingetjes veranderd zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb de low-end versie besteld en mailde vanochtend waarom het zo lang duurde. Binnen en uur een reactie:
Beste student,

Je hebt een schitterende HP laptop besteld bij CampusShop. Zoals aangegeven, zouden de leveringen starten vanaf 18 juli. Echter heeft HP de laptops, dankzij een wereldwijd tekort aan onderdelen, nog niet geleverd. Hierdoor wordt je laptop pas begin augustus geleverd. De TU Delft en CampusShop doen er alles aan om de levering te bespoedigen. We houden je op de hoogte.

Excuus voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,
Klinkt een beetje als een zwak excuus.. Maargoed, we moeten dus nog ~2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Benjiman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:32:
Ik heb de low-end versie besteld en mailde vanochtend waarom het zo lang duurde. Binnen en uur een reactie:

[...]

Klinkt een beetje als een zwak excuus.. Maargoed, we moeten dus nog ~2 weken wachten.
Wat is daar een zwak excuus aan? Als ze het niet hebben dan kunnen ze het ook niet leveren. Daarnaast zijn beide laptops nog maar weinig "in het wild" gespot, dus dat er leveringsproblemen zijn is heel aannemelijk (het is gewoon een feit).

Ik dacht trouwens dat de Low-end versie al wel leverbaar was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
Beste student,

Je hebt een schitterende HP laptop besteld bij CampusShop. Zoals aangegeven, zouden de leveringen starten vanaf 18 juli. Echter heeft HP de laptops, dankzij een wereldwijd tekort aan onderdelen, nog niet geleverd. Hierdoor wordt je laptop pas begin augustus geleverd. De TU Delft en CampusShop doen er alles aan om de levering te bespoedigen. We houden je op de hoogte.

Excuus voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,
Verontrustende berichten. Ik ga de campusshop maar weer eens om opheldering vragen. Ondanks dat ik rekening hield met Augustus was mijn hoop toch echt dat de laptops eerder uitgeleverd zouden worden.

Ben niet zo gediend van de houding en antwoorden van de campusshop. Eerst heel stellig aangeven dat een afspraak een afspraak is. Vervolgens die doodleuk niet nakomen. Om daarna aan te geven dat de laptops rond de 20e Juli binnen komen.

Dat heet, onder aanname dat bovenstaande juist is, aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman
Naja, een "wereldwijd tekort aan onderdelen" klinkt niet heel aannemelijk. Volgens mij hebben deze HP's geen exotische onderdelen, die niet in andere massa productie laptops zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk ook wel interessant voor de mensen die overwegen het TU Delft model te kopen: productreview: HP Elitebook 8560w review door Kid Jansen.

De review gaat dan wel over het Universiteit Twente model, maar het enige verschil is dat het Delft model een Nvidia Quadro 1000M heeft en het Twente model een AMD FirePro M5950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Benjiman schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:54:
Naja, een "wereldwijd tekort aan onderdelen" klinkt niet heel aannemelijk. Volgens mij hebben deze HP's geen exotische onderdelen, die niet in andere massa productie laptops zitten.
Dat is waar, maar ik denk ook dat je die uitspraak niet al te letterlijk moet nemen en dat de persoon die dat mailtje stuurde daar gewoon niet zo goed over na heeft gedacht en gewoon mooi wilde verwoorden dat de nieuwe EliteBooks en ProBooks maar heel beperkt leverbaar zijn.

Ik snap je frustratie wel hoor overigens. Ik zou het liefste ook gewoon die laptop nu al hebben, maarja het zit er gewoon niet in. Beetje triest dat de campusshop eerst zo stellig doet over een levering op 18 juli, want het lijkt me wel dat je zoiets toch al een paar weken van tevoren aan ziet komen dat dat niet gaat lukken. Ik had het sowieso al voorspeld gezien het geringe aantal al geleverde EliteBooks en het feit dat bij HP ook een lange levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van wat ik heb begrepen ligt het probleem bij de Full HD schermen, die zijn nog erg slecht leverbaar. Voor zover ik weet maakt HP alleen gebruik van LG Display en AU Optronics panelen, waarschijnlijk heeft één van die twee leveringsproblemen (ik gok op LG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom nu, er zijn tig 1080p panelen waar ze uit kunnen kiezen. Dat kan het probleem onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoR schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:32:
[...]
Ben niet zo gediend van de houding en antwoorden van de campusshop. Eerst heel stellig aangeven dat een afspraak een afspraak is. Vervolgens die doodleuk niet nakomen. Om daarna aan te geven dat de laptops rond de 20e Juli binnen komen.

Dat heet, onder aanname dat bovenstaande juist is, aan het lijntje houden.
Ze mogen inderdaad hun helpdesk wel even een training klantvriendelijkheid en realiteit geven, en niet zomaar random data opnoemen.
danielkraak schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:36:
[...]

Ik dacht trouwens dat de Low-end versie al wel leverbaar was? :?
Op de bestel site staat op dit moment gewoon nog: Op voorraad, vandaag voor 18:00 besteld, dezelfde dag verstuurd. De website mag dus ook wel eens aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:22:
Kom nu, er zijn tig 1080p panelen waar ze uit kunnen kiezen. Dat kan het probleem onmogelijk zijn.
Dat heeft HP zelf gezegd tegen het NSC. Bovendien gaan ze niet zomaar een ander paneel kiezen als het paneel wat er in hoort slecht leverbaar is (of het moet wel heel lang gaan duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft HP een geschatte leverdatum tegen het NSC gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet dat ik weet. Ik denk dat ze sowieso niet eerder komen dan de eerste week van augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kid Jansen schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:02:
Waarschijnlijk ook wel interessant voor de mensen die overwegen het TU Delft model te kopen: productreview: HP Elitebook 8560w review door Kid Jansen.

De review gaat dan wel over het Universiteit Twente model, maar het enige verschil is dat het Delft model een Nvidia Quadro 1000M heeft en het Twente model een AMD FirePro M5950.
Top review, bedankt!

Wat denk je overigens dat het verschil in videokaart uit gaat maken met bijv. de accuduur? Op papier is de AMD toch zuiniger onder load? Maar ik weet niet hoe goed beide modellen zichzelf terugklokken als je wat zit te internetten o.i.d.? Dat vind ik eigenlijk belangrijker, als ik zwaar werk wil doen zit ik toch wel in de buurt van een stopcontact...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nvidia schakelt zichzelf uit als je hem niet gebruikt, de IGP is dan acties. De AMD kan dit mogelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:54:
De nvidia schakelt zichzelf uit als je hem niet gebruikt, de IGP is dan acties. De AMD kan dit mogelijk niet.
Wat ik volgens mij ergens heb opgevangen is dat HP optimus uitzet bij de elitebooks? Vanwege problemen met professionele software o.i.d.
Heb je misschien een bron waar staat dat dit ook is geimplementeerd? Want als dat zo zou zijn is het natuurlijk super, dat scheelt flink op je accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net een e-mail van de campus shop, jullie zullen die vast ook gekregen hebben:

Beste student of medewerker,

Je hebt een schitterende HP laptop besteld bij CampusShop. De leveringen zouden starten vanaf 18 juli. Echter heeft HP de laptops, dankzij een wereldwijd tekort aan onderdelen, nog niet geleverd. Hierdoor wordt je laptop pas begin augustus geleverd. De TU Delft en CampusShop doen er alles aan om de levering te bespoedigen. Zodra je bestelling klaar staat voor levering ontvang je bericht.

Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

CampusShop.nl

Het was te verwachten... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman
Vanochtend kreeg ik een mailtje van CampusShop dat de ProBooks binnen zijn gekomen, maar dat er geen recovery dvd bij zat. Mijn orderstatus is nu:

Verwachte leverdatum  De gemiddelde levertijd is 2 weken na bestelling en betaling van de order.
Orderstatus                Verzendklaar maken
Uitleg orderstatus:       De bestelling wordt door onze logistieke afdeling klaar gemaakt voor verzending.

Met andere woorden, het mailtje dat ik eerder kreeg over levering pas in augustus sloeg op de high-end modellen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd of dat dan bij Universiteit Twente ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
Bij de aanhef van het mailtje naar de elitebook bestellers stond er ook:

HP Elitebook bestelling TU Delft

Dus het is wel duidelijk dat er alleen problemen zijn met de elitebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als antwoord op mijn vraag bij welke onderdelen er problemen waren kreeg ik dit terug:

Beste student,

Het is door HP niet bekend gemaakt wat voor onderdeel tekort er aanwezig is.
Wij zullen u op de hoogte houden als er eventuele wijzigingen zijn.

Met vriendelijke groet,

CampusShop.nl

Het is in ieder geval bij hun ook onduidelijk wat er mis is gegaan/mis gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Benjiman schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:44:
Vanochtend kreeg ik een mailtje van CampusShop dat de ProBooks binnen zijn gekomen, maar dat er geen recovery dvd bij zat. Mijn orderstatus is nu:

Verwachte leverdatum  De gemiddelde levertijd is 2 weken na bestelling en betaling van de order.
Orderstatus                Verzendklaar maken
Uitleg orderstatus:       De bestelling wordt door onze logistieke afdeling klaar gemaakt voor verzending.

Met andere woorden, het mailtje dat ik eerder kreeg over levering pas in augustus sloeg op de high-end modellen, denk ik.
Dat met die recovery dvd is vorig jaar ook al fout gegaan... Maar zo een punt lijkt het me niet. Je kunt je toch gewoon bij een servicepunt met de originele software laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman
danielkraak schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 20:43:
[...]

Dat met die recovery dvd is vorig jaar ook al fout gegaan... Maar zo een punt lijkt het me niet. Je kunt je toch gewoon bij een servicepunt met de originele software laden?
Nee, dat is geen punt. Ze hadden in dat mailtje ook instructies hoe je zelf iets kon branden op een dvd, dus dat ga ik waarschijnlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman
Inmiddels heb ik mijn laptop (low end) gisteren binnengekregen. Ik moet zeggen dat hij erg mooi is, het design is metaal-achtig, een beetje zoals een mac. Ondanks dat hij "low"-end is, vind ik hem erg snel, maargoed ik heb ook nog niet erg zware applicaties gedraaid.

Wat misschien wel een van de leukste gadget is die ik tot nu toe ontdekt heb, is de hoge kwaliteit microfoon en het programma "Windows Speech Recognition". Het komt er op neer dat je tegen je computer kan praten, commando's geven om programma's te openen of tekst dicteren om te typen. Volgens de tutorial "cutting edge technology", ik ben erg onder de indruk :)

De opmerking over de pijltjestoetsen die eerder gemaakt is, is wel enigszins terecht. Het is even wennen aan het formaat van de toetsen, pijltje naar beneden gaat nog wel, maar ipv pijltje omhoog druk ik nog vaak op de shift toets daarboven. Dit is overigens iets wat na een tijdje wel gaat wennen, denk ik.

Wat ook even wennen is, is dat het een 64 bits systeem is. Ineens moet je gaan opletten bij het installeren van programma's, dat je de goede versie hebt (alhoewel de 32 bits varianten van software het vaak ook wel doen, ik snap het verschil eigenlijk nog niet echt).

Conclusie: mooie laptop voor (relatief) weinig geld --> goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbtje1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo mensen,

Ik had een vraag en het is wellicht niet helemaal on-topic maar het lijkt me wel één van de betere plaatsen om het te vragen.
Hoe zit het met de cad programma's icm Fusion APU's?
Want als ik het goed begrijp maken cad programma's alleen gebruik van de GPU als deze gecertificeerd is, en anders schakelt het over op de CPU. Maar bij de Fusions is CPU = GPU? Dus dan zou het wel gebruik maken van de GPU, of toch alleen van het CPU deel?
Ik vraag dit omdat ik volgend jaar L&R ga studeren en misschien voor deze laptop wil gaan, alleen vind ik hem nogal zwaar en log. Dan zou ik een lichtere laptop met APU uitkomst bieden.

Bij voorbaat dank!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of er 1 SODIMM van 4GB in zit of 2 van 2GB? Weet Kid Janssen dit misschien, aangezien de specs op de videokaart na nagenoeg hetzelfde zijn als de UTwente laptop?

edit: Ok thanks, Sergej, Danielkraak en Kid Janssen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 15:00 . Reden: bedankt voor het snelle antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
rbtje1 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:01:
Hallo mensen,

Ik had een vraag en het is wellicht niet helemaal on-topic maar het lijkt me wel één van de betere plaatsen om het te vragen.
Want als ik het goed begrijp maken cad programma's alleen gebruik van de GPU als deze gecertificeerd is, en anders schakelt het over op de CPU. Maar bij de Fusions is CPU = GPU? Dus dan zou het wel gebruik maken van de GPU, of toch alleen van het CPU deel?
Ik vraag dit omdat ik volgend jaar L&R ga studeren en misschien voor deze laptop wil gaan, alleen vind ik hem nogal zwaar en log. Dan zou ik een lichtere laptop met APU uitkomst bieden.

Bij voorbaat dank!
:)
Een Fusion moet je absoluut niet nemen. APU staat voor accelerated processing unit, wat een onderdeel is dat taken van de CPU over kan nemen en ook beter/meer geschikt is voor deze taken. Bij de Fusion wordt met APU gewoon het GPU-gedeelte bedoeld. Een GPU neemt taken van de CPU over en voert deze efficienter uit.

In de Fusion zit gewoon een normale GPU en die biedt dus geen acceleratie voor grafische bewerking. Daarnaast zijn de Fusion-processors stukken trager dan bijvoorbeeld Intel Core i3-processors. De videokaart in de Fusion-processors is wel beter dan die in Intelprocessoren, maar Intels processoren zijn weer dermate sneller dat ze toch geschikter zijn voor cadprogramma's.

Ik weet trouwens niet hoeveel een betere videokaart helpt in een CAD-programma, maar volgens mij is een goede processor veel belangrijker dan een videokaart, als deze toch geen acceleratie voor grafische bewerking biedt.

Maar neem dus aub geen Fusion als je er echt serieus op wilt gaan werken.

Edit: @hierboven, ik geloof dat er gewoon 1 reepje geheugen in zit, zodat je makkelijk kunt upgraden naar 8GB. Het zou zelfs kunnen dat er vier ramsloten in zitten, want dat was ook bij die van vorig jaar. Toen zaten er wel twee reepjes ram in en die hadden ze niet in dual channel config gezet. :+

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 24-07-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:37:
Weet iemand toevallig of er 1 SODIMM van 4GB in zit of 2 van 2GB? Weet Kid Janssen dit misschien, aangezien de specs op de videokaart na nagenoeg hetzelfde zijn als de UTwente laptop?
Zit zekerweten 1 SODIMM in, heb 't nagevraagd aan campusshop paar week terug :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rbtje1 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:01:
Die programma's werken waarschijnlijk wel, maar ze zullen in vrijwel alle gevallen alleen van de CPU gebruik maken. Niet van de GPU, ook niet als die op dezelfde chip zit als de CPU.

Er zijn erg weinig OpenGL programma's die op niet-workstation videokaarten draaien. Dat komt overigens niet doordat ze er niet toe in staat zijn. Maar vaak doordat de OpenGL instructieset op game videokaarten vaak kreupel gemaakt wordt (de helft werkt niet).

Er zijn tegenwoordig echter steeds meer CAD/DCC programma's die ook van DirectX gebruik kunnen maken, vooral Autodesk is daar mee bezig. Dat zal wel gewoon werken op een gamevideokaart of APU.
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:37:
Bij de UTwente laptop zit er 1x 4 GB onder het toetsenbord, er is nog één slot vrij onder het toetsenbord en twee aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kid Jansen, vroeg me af of de laptop WIDI ondersteund, aangezien er iets vaags over stond in die translated review. Weet jij dit misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moest opzoeken wat het was :+ Voor zover ik weet niet, je zou verwachten dat HP het dan wel in de specificaties zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ondersteunt elke laptop met een WiDi ondersteunde processor WiDi. De i7-2630QM zit in dat lijstje, ik weet alleen niet of er ook eisen zijn aan de netwerkkaart. Behalve dat het N ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat dacht ik ook maar toen schreef de slowaak in zijn (gegoogle-translate) review:

For mobile workstation HP EliteBook 8560w is not implemented feature graphics switching, which means in addition to lower battery life for general office work denied. watching movies and following: notebook does not support Intel ® Quick Sync Video , Intel ® Wireless Display and Remote Control KVM in Intel ® vPro ™ .

( http://pc.zoznam.sk/mobil...560w?page=6#ixzz1T2WMeFCG )

Volgensmij zegt hij dus dat WiDi het niet doet omdat de intel HD graphics zijn uitgeschakeld :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Als je geen switchable graphics hebt heb je geen WiDi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bummer :( heb 2 week terug een widi stick gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 19:24:
Bummer :( heb 2 week terug een widi stick gekocht :P
Daar moet dan toch ook een andere oplossing voor zijn, lijkt me? Dat WiDi zal toch niet Intel-exclusive zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt op dit moment alleen met de IGP. ATI/nvidia kaarten hebben er (nog?) geen ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze laptops van the campusshop best wel crap om eerlijk te zijn..
Voor een 100 euro meer heb je een betere video kaart en meer Ram, alleen de garantie is hier wat sneller..
Ik ga zelf L & R studeren en daar draaien ze CATIA, een hoog eisende cad progamma. Ik betaal dan liever 300 euro meer voor een goede Dell laptop.. namelijk dell xps 17 :

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz
44 cm (17.3") FHD (1920x1080) 3D WLED 1080p - breedbeeldscherm met TrueLife™
NVIDIA ® 3D Vision Active Shutter Glasses
3GB NVIDIA® GeForce® GT 555M Grafische kaart - 3D Capable
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

en dan zelf later de ram geheugen upgraden naar 8 of 12 GB.. lijkt mij toch een betere deal en meer toekomst gericht. De Quadro1000 is een lagere middel klasse video kaart en de GT 555m is een hogere middel klasse kaart.. Plus alle andere extra's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 02:55:
Voor een 100 euro meer heb je een betere video kaart en meer Ram, alleen de garantie is hier wat sneller..
Ik ga zelf L & R studeren en daar draaien ze CATIA, een hoog eisende cad progamma. Ik betaal dan liever 300 euro meer voor een goede Dell laptop.. namelijk dell xps 17 :

2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2,00 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,90 GHz

en dan zelf later de ram geheugen upgraden naar 8 of 12 GB.. lijkt mij toch een betere deal en meer toekomst gericht. De Quadro1000 is een lagere middel klasse video kaart en de GT 555m is een hogere middel klasse kaart.. Plus alle andere extra's..
Je moet het doel van je notebook goed voor ogen houden. Het hoofddoel is CATIA draaien. Hoe presteert de Quadro 1000M? Score bij SPECviewperf 11 - Catia 1920x1080: avg: 15 fps (52%)
bron: http://www.notebookcheck....Quadro-1000M.47317.0.html

Hoe presteert de GT555m? Score bij SPECviewperf 11 - Catia 1920x1080: avg: 3.7 fps (13%)
bron: http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html

Hoe presteert dan bijvoorbeeld de veel duurdere HD6970m? Score bij SPECviewperf 11 - Catia 1920x1080: avg: 6.7 fps (23%)
bron: http://www.notebookcheck....eon-HD-6970M.43077.0.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Tja, sowieso betaal je ook gewoon voor de bouwkwaliteit en workstation graphicskaarten zijn ook een stuk duurder, ongeacht prestaties in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psst, dat ding is goedkoper dan de elitebook-aanbieding ;) Niet €300 duurder.

Maar als jij een laptop wilt kopen met 1 jaar garantie in plaats van 5 jaar on-site. Een consumentenvideokaart in plaats van een quadro. Matige bouwkwaliteit, slechte accuduur, en nog zwaarder dan de elitebook. Ga vooral je gang, maar ik raad het je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is 3 jaar on-site, geen 5 jaar, maar alsnog is de EliteBook een veel betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik 't goed begrijp, bechmarked de Quadro 1000m overal een stuk lager dan bij Catia..
Waar halen jullie die benchmarks van Catia vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Quadro 1000M is met CAD en DCC software juist sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel Sodimm sloten zitten er in de Elitebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:39:
Dus als ik 't goed begrijp, bechmarked de Quadro 1000m overal een stuk lager dan bij Catia..
Waar halen jullie die benchmarks van Catia vandaan?
In mijn post lever ik de informatie panklaar aan. Toch ben je in staat om de verkeerde conclusie te trekken en over de 'bron' heen te lezen. Dat valt wel erg tegen voor een aankomende TU student.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 16:32 . Reden: Iets vriendelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houden we het wel een beetje vriendelijk? Ik vond het ook raar dat hij die conclusie trok, maar daar dit is een persoonlijke aanval en dat is nou ook weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vroeg nog is voor de zekerheid na, ik ben niet echt bepaald een expert op Cad progamma's, ik zag namelijk ook niet dat erbij stond : specview 11 catia. Ik keek naar de andere Benchmarks..

Cad en Gaming videokaarten zijn echt totaal anders :P

Oh trouwens weten jullie ook of je via de Tu delft ook de betere versies van de HP 8560w kan krijgen zoals met een Quadro 2000m kaart en misschien een nog snellere processor?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:53:
Ja ik vroeg nog is voor de zekerheid na, ik ben niet echt bepaald een expert op Cad progamma's, ik zag namelijk ook niet dat erbij stond : specview 11 catia. Ik keek naar de andere Benchmarks..

Cad en Gaming videokaarten zijn echt totaal anders :P

Oh trouwens weten jullie ook of je via de Tu delft ook de betere versies van de HP 8560w kan krijgen zoals met een Quadro 2000m kaart en misschien een nog snellere processor?
Nee, er is maar 1 mogelijkheid :P Denk overigens dat de Quoadro 1000m ruim voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
De Quadro 1000M is echt ruim voldoende hoor. Verder zei je ook al dat je niet bulkt van het geld (net zoals alle andere studenten overigens ;)) en de 8560w is verder echt een sweet deal. Kijk maar eens in de pricewatch, bij een andere retailer kost deze laptop 2x zoveel.

Ik heb in ieder geval de 8560w besteld, de Quadro 1000M GPU leek mij wel tof omdat deze voor MatLab acceleratie dienst kan doen :) (studie TN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Tip, ik studeer zelf ook LR en Catia specs zijn meestal overrated. Tuurlijk moet je wel een redelijke laptop hebben, maar ik ken er genoeg die met een Acertje of oude Dell met een crappy videokaart. Die quadro voldoet meer dan prima voor Catia. Als jij lievert gamed op een GT 555 dan is dat aan jouw de keus om 300 euro bij te leggen. Ik heb dat destijds ook gedaan voor een M1530.

Maar vergeet niet dat niet iedereen de luxe heeft om 300 euro extra neer te leggen en voor dat bedrag is het echt een super deal :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://h10010.www1.hp.com...7559-5071171-5135186.html

1549 ex btw. 1843,31 inc. btw.

1843,31-963,00 = 880,31 euro besparing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk ook vooral naar het totaalplaatje, dan is de 8560w echt een topdeal.

Om een redelijk beeld te krijgen van het totaalplaatje kan je eventueel m'n review van de 8560w doorlezen en bekijk dan ook de reacties van GordonGecko onderaan de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Kid Jansen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:37:

Om een redelijk beeld te krijgen van het totaalplaatje kan je eventueel m'n review van de 8560w doorlezen en bekijk dan ook de reacties van GordonGecko onderaan de review.
Thanks voor het leesvoer, altijd fijn als er mensen zijn die tijd willen besteden aan goede reviews en comments _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jullie hebben mij er goed van overtuigd om hem te halen :P
Ik gooi er nog wel wat extra ram geheugen in.. en natuurlijk een beetje overclocken..
Weten jullie nog trouwens hoelang hij gemiddeld kan draaien op deze batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overclocken kan niet. BIOS heeft helemaal geen functionaliteit voor overclocken/underclocken en ook de videokaart kon ik niet met Rivatuner overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 02:19:
Nou jullie hebben mij er goed van overtuigd om hem te halen :P
Ik gooi er nog wel wat extra ram geheugen in.. en natuurlijk een beetje overclocken..
Weten jullie nog trouwens hoelang hij gemiddeld kan draaien op deze batterij?
Lees de review eens... Die is er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Kid Jansen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:37:

Super review! _/-\o_

Jammer dat de spill-resist sub-optimaal lijkt te werken (designflaw?). Enfin, gelijk bij mn herinschrijving maar besteld, nu maar afwachten hoe het met de levering gaat.

Weet iemand of er "standaard" SO-DIMM DDR3 in past, of dat je specialer geheugen nodig hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door krispy op 26-07-2011 11:15 ]

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
@ krispy, als ik de foto's van Kid Jansen mag geloven zijn dat gewoon standaard DDR3 SO-DIMMs. [pica] Als je wilt kun je zelfs nog aflezen welk type het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitage schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:33:
@ krispy, als ik de foto's van Kid Jansen mag geloven zijn dat gewoon standaard DDR3 SO-DIMMs. [pica] Als je wilt kun je zelfs nog aflezen welk type het is ;)
Mooi zo dan gooi ik er lekker Corsair XMS3 8GB (2 x 4) stickies in, ze zijn nu toch in de aanbieding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 03:18:
[...]

Mooi zo dan gooi ik er lekker Corsair XMS3 8GB (2 x 4) stickies in, ze zijn nu toch in de aanbieding :D
Corsair heeft geen XMS3 So-dimm (notebook) geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 03:18:
[...]

Je kan netzogoed één extra SO-DIMM halen van 4GB PC3-10600 (1333MHz) met ongeveer 9-9-10 latencies. Merken mixen is namelijk toegestaan met Dual Channel, zolang de grootte, specs en de chiplayout hetzelfde zijn (dus in dit geval 8 chips op één kant van de module). Goedkoopste kandidaat zou volgens de pricewatch deze zijn: pricewatch: Adata Supreme DDR3 1333 204Pin SO-DIMM Unbuffered Non-ECC Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:13
Heb net even naar de CampusShop gebeld en volgens hun krijgen ze de Elitebooks morgen binnen en dan beginnen ze ook gelijk met verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 17:08
Nikola schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:29:
Heb net even naar de CampusShop gebeld en volgens hun krijgen ze de Elitebooks morgen binnen en dan beginnen ze ook gelijk met verzenden.
Dus volgende week laptopje binnen. Erg mooi om te horen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Switch krijgt ze vandaag binnen, dus de bestellingen van Universiteit Twente worden vanaf vandaag verzonden. De eerste laptops worden dus morgen al bezorgd, de rest maandag (of misschien zaterdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Nikola schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:29:
Thanks voor de info! :D Had ze gister ook al gemaild, maar kreeg toen het "begin augustus" praatje terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CB org schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:35:
[...]

Dus volgende week laptopje binnen. Erg mooi om te horen, bedankt!
Eerst zien... dan geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

ik zou iig niet teveel geloven in die campuslui met levertijden. Vorig jaar was het ook al een drama vanwege software en webcams..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh trouwens weet iemand hoeveel GB de videokaart is? Staat er namelijk niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:05:
Oh trouwens weet iemand hoeveel GB de videokaart is? Staat er namelijk niet bij..
2GB ddr3 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Vanaf September ga ik (waarschijnlijk) beginnen aan MoT. Ik verwacht dat ik geen echt zware dingen hoeft te doen, maar de specs van die high-end spreken me wel aan. Ik vind het alleen te groot en te zwaar. Zelf zat ik te denken aan een laptop met max 13.3" scherm en gewicht van max 2 kilo.

Iemand met zo een opleiding die mij kan aanraden of het wel verstandig is om voor zo een kleine laptop te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dat is op zich niet zo slecht dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M5950 bevat per definitie GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:17:
De M5950 bevat per definitie GDDR5.
Tis een quadro 1000m hea :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh.. Dan ben ik niet goed wakker. De 1000m heeft altijd GDDR3, de 2000m ook. Tenzij de quado lijn net zo versnipperd is als de consumentenlijn, met 4 verschillende versies onder dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units is het niet eens GDDR3, maar gewoon DDR3. De 3000M, 4000M, 5000M en 5010M hebben overigens wel GDDR5.

EDIT: betere bron gevonden, maar die zegt hetzelfde: http://www.nvidia.com/doc...t-quadro-mobile-final.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door Kid Jansen op 28-07-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GDDR3 is volgens mij gewoon DDR3 met een andere naam. De snelheid is hetzelfde dacht ik.

Maar niemand schijnt daar het fijne over te weten. Dus pin me daar niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm ik lees net op wiki dat GDDR3 gebaseerd is op DDR2 :S

Wikipedia: GDDR3

GDDR5 is weer gebaseerd op DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En DDR3 is gebaseerd op DDR2 :) En zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja daar heb je een punt :P

is het verstandig om er een extra 4GB bij in te zetten, of maakt dat niet veel verschil (ik ga werktuigbouwkunde doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:42:
haha ja daar heb je een punt :P

is het verstandig om er een extra 4GB bij in te zetten, of maakt dat niet veel verschil (ik ga werktuigbouwkunde doen)?
Gewoon lekker gaan gebruiken dat ding en als je over de 4GB komt dan kun je er nog een latje bij zetten. Geheugengebruik kun je zien met task monitor, maar ik neem aan dat je dat wel weet.

Ik denk zelf dat het niet per see nodig is. Pas als je heel grote projecten aan het doen bent is het misschien fijn om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oow okay, dan wacht ik nog wel eventjes, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
Met recht. Na mijn vorige mails (zie eerder dit topic) hun om opheldering gevraagd en daar krijg ik eenvoudig weg geen antwoord op. Vind dat echt bijzonder brutaal en ben eigenlijk al helemaal klaar met die figuren :(

Laptop heb ik hoge verwachtingen van maar die campusshop heeft echt nog een lange lange weg te gaan qua klantvriendelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:13
Orderstatus: Verzendklaar maken
Uitleg orderstatus: De bestelling wordt door onze logistieke afdeling klaar gemaakt voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, morgen ga ik ze ook nog wel bellen om er zeker van te zijn. Vind dat ze volgend jaar wel naar een andere distributeur mogen overstappen... 2 dagen voor de levering verzekeren dat ze zich aan de afspraak van 18 juli gaan houden en het dan vervolgens niet nakomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikola schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:06:
Orderstatus: Verzendklaar maken
Uitleg orderstatus: De bestelling wordt door onze logistieke afdeling klaar gemaakt voor verzending.
Wooo direct even kijken

EDIT// Orderstatus Verzendklaar maken

YES!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15
Ik zou gewoon lekker die TU-laptops links laten liggen en een kleine 13" laptop kopen. Sowieso voldoet praktisch elke laptop qua specs aan de eisen van de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
Ik heb bij de elitebook ook nog een tas aangeschaft, alleen deze hebben ze van de site afgehaald. Zou ik m nu nog geleverd krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vudwig schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:10:
Ik heb bij de elitebook ook nog een tas aangeschaft, alleen deze hebben ze van de site afgehaald. Zou ik m nu nog geleverd krijgen?
Ze hebben een afgeschermd accessoires gedeelte als je op de elitebook gedrukt hebt hea, misschien staat hij daar nog tussen en anders kun je altijd je orderdetails bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:11:
[...]

Ze hebben een afgeschermd accessoires gedeelte als je op de elitebook gedrukt hebt hea, misschien staat hij daar nog tussen en anders kun je altijd je orderdetails bekijken
Klopt, maar daar staat hij ook niet meer tussen. En de orderstatus staat nog steeds op onvolledig. Hoop niet dat ze gaan wachten op een tas die nooit aan zal komen :/
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste