[TU Delft] Laptopproject 2011 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408901

Anoniem: 410082 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:58:
Hee! ik heb 2 vraagjes, als je je laptop aan de adapter hebt liggen en de accu laad op dan brand dat lampje oranje, maar als de accu niet meer oplaad, doet bij mij het lampje het niet. Hoort dit simpelweg dan niet te branden of is ie stuk :S.

En als tweede: als je je scherm opendoet. horen die zwarte dingen waar het scherm in vastklikt niet naar boven te komen? bij mij doet die dat niet in 1 keer, en dat is vrij scherp.....

Alvast bedankt voor het antwoorden!
vraag1: Nee hoort niet staat vast en zeker ook ergens in de handleiding (die je niet kunt lezen)
:P als hij laatste 10% laadt stopt het lampje te branden (weetniet of dit in kid jansens review stond of dat ik dit ergens anders gelezen heb)

vraag 2: Heb ik ook, je moet niet met je handen aan die dingen komen, maar gewoon de omhoog-laat-knop half indrukken en los laten komen! (works for me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 13:36
Heeft iemand anders ook krasjes of dergelijke op z'n laptop? ik namelijk wel, op de onderkant en op de voorkant waar je het scherm losklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Nope.. die van mij ziet er punt gaaf uit.

Ter informatie: 2 reepjes ICIDU geheugen (2x4Gb) 1333MHz erbij klikken doet het prima.

Weet iemand of de smart card reader (links naast de dvd speler) werkt en wat voor tools je daarvoor kan gebruiken?

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:08
@Nikola

Jup helaas ook 2 kleine beschadigingen

@krispy
Ik heb er 2x4gb Corsair bij geprikt, 12gb ram nu en het werkt ook prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: Heeft iemand toevallig Nederlandse, Duitse of Engelse documentatie van dit model gevonden?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 408901 op 02-08-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
arnoutzw schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:42:
@Nikola

Jup helaas ook 2 kleine beschadigingen

@krispy
Ik heb er 2x4gb Corsair bij geprikt, 12gb ram nu en het werkt ook prima :-)
Ga je er wat aan doen? Of denk je laat maar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vudwig
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Is er iemand die op MA3D in kan loggen? Als ik in log en de EULA accepteer dan staat er weer log in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vudwig schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:00:
Is er iemand die op MA3D in kan loggen? Als ik in log en de EULA accepteer dan staat er weer log in :S
Bij mij staat er ook log in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Anoniem: 408901 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:31:
Edit: Heeft iemand toevallig Nederlandse, Duitse of Engelse documentatie van dit model gevonden?
Die van jou ook in het Turks? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krispy schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:07:
[...]

Die van jou ook in het Turks? :o
Jaaa! naja weet niet of het turks is, denk eerder oekrainees ofzo :P De engelse handleiding kan ik niet openen op de HP website.

Ik mis trouwens 3 pointing sticks (oranje knopjes) en denk ook dat ik zo een security screw mis om de onderkant op slot te doen nadat ik me extra 8GB derin heb geplakt... mis jij ook zo een schroefje?

Als iemand weet waar je pointingsticks en dat schroefje los kunt kopen heel veel lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417426

De security schroef van de klep aan de onderkant, vind je op de klep zelf. ;)
Als je de klep eraf haalt zie je aan de binnenzijde van de klep een rood schroefje. Dat is hem.

Over de pointing sticks weet ik niets.

Ik had trouwens nu veel meer reacties verwacht op dit topic. Over ervaringen en alles.
Aangezien de meeste mensen die de laptop besteld hebben, ze deze week hebben binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt! Ehm mijn ervaringen zijn opzicht wel goed, beetje jammer dat er zoveel HP zooi op zit en geen office 2010 starter edition (had nog een key liggen) Battlefield 2 speelt hij ook uitstekend, verder nog niet echt op gegamet.

Scherm heeft een brede kijkhoek maar echt breed, aan de zijkant kun je nog alles zien. Vingerafdrukscanner is ook heel handig (inclusief de HP meuk die erbij zit)

Voor de rest van de mensen die de niet Turkse/Oost-blokse/Andere handleidingen kunnen/willen lezen die gewoon een nederlandse handleiding willen:

http://g1w0134.austin.hp....c02852321%2Fc02852321.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Anoniem: 408901 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:35:
Bedankt! Ehm mijn ervaringen zijn opzicht wel goed, beetje jammer dat er zoveel HP zooi op zit en geen office 2010 starter edition (had nog een key liggen) Battlefield 2 speelt hij ook uitstekend, verder nog niet echt op gegamet.

Scherm heeft een brede kijkhoek maar echt breed, aan de zijkant kun je nog alles zien. Vingerafdrukscanner is ook heel handig (inclusief de HP meuk die erbij zit)

Voor de rest van de mensen die de niet Turkse/Oost-blokse/Andere handleidingen kunnen/willen lezen die gewoon een nederlandse handleiding willen:

http://g1w0134.austin.hp....c02852321%2Fc02852321.pdf
Kijk da's handig :)

@markoswahid
Ik heb die van mij pas vanochtend mogen ontvangen: dat zou maandag "End of the day" al moeten zijn gebeurd volgens UPS, maar "End of the day" is schijnbaar 09:45 in hun boekje 8)7 .. dus werd een dag later.

Eerste indruk kan ik wel even opschrijven:
  • Toetsenbord en keypad vind ik dik ok.
  • Het upgraden van RAM is een eitje en er kan gewoon standaard ddr3 sodimm in.
  • De behuizing voelt aan als een tank! Heel stevig, vooral de scharnieren van het scherm. Het oplichtend hp-logo is een leuk detail.
  • Beetje bulky voor een 15,6"; vooral de screenbezel (rand om scherm) had denk ik wel kleiner gekund.
  • Vingerafdruklezer werkt prima
  • Geluidsproductie (ventilator) vind ik meevallen.
Tot dus ver ben ik erg happy er mee :)

[ Voor 0% gewijzigd door krispy op 02-08-2011 22:05 . Reden: Ik was niet duidelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krispy schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Kijk da's handig :)

@markoswahid
Ik heb die van mij pas vanochtend mogen ontvangen: dat zou maandag "End of the day" al moeten zijn gebeurd volgens UPS, maar "End of the day" is schijnbaar 09:45 in hun boekje 8)7 .. dus werd een dag later.

Eerste indruk kan ik wel even opschrijven:
  • Toetsenbord en keypad vind ik dik ok.
  • Het upgraden van RAM is een eitje en er kan gewoon standaard ddr3 sodimm in.
  • De behuizing voelt aan als een tank! Heel stevig, vooral de scharnieren van het scherm. Het oplichtend hp-logo is een leuk detail.
  • Beetje bulky voor een 15,6"; vooral de screenbezel (rand om scherm) had denk ik wel kleiner gekund.
  • Vingerafdruklezer werkt prima
  • Geluid vind ik meevallen.
Tot dus ver ben ik erg happy er mee :)
Geluid vind ik meevallen??... heb jij enige bass?... ik hoor namelijk wel lage tonen maar bass zit er niet in. (Overigens met koptelefoon of de home cinema set erop werkt het geluid prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Weet iemand trouwens of je Speedstep of EIST aan kan zetten? Hij blijft hier altijd op 2GHz hangen, zou mooi zijn als dat minder kon op batterij?

Edit:// oh, laat maar, denk dat Everest het verkeerd weergaf, CPU-z geeft een lage clock aan in idle modus :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bitage op 02-08-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Anoniem: 408901 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:04:
[...]

Geluid vind ik meevallen??... heb jij enige bass?... ik hoor namelijk wel lage tonen maar bass zit er niet in. (Overigens met koptelefoon of de home cinema set erop werkt het geluid prima)
Ik had het over het lawaai van de ventilator... Ik was niet helemaal duidelijk in mijn post :o Het geluid uit de speakertjes, daar geef ik niet zo veel om. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243462

Vanmiddag binnen gekregen. Vond het vrij snel. Zondagavond besteld. Goed werk wat dat betreft. Handleiding was in een vreemde taal (turks?). Maakt niet heel erg uit, maar wel jammer. Laptop was goed verpakt, maar wel een beetje karig geleverd. Oh well..

Over de laptop zelf ben ik wel erg te spreken. Werkt lekker rap, voelt solide aan en het keyboard is ook goed in orde (voor een laptop dan. Vind laptops meestal heel erg a-relaxt typen, maar was met deze aangenaam verrast). Vind hem zelf niet zoveel geluid maken, maar dat komt misschien omdat ik het geluid van m'n desktop gewend ben. M'n voeding (OCZ GameXstream) blaast vrij hard bij mij.

Even snel nVidia's sled demo uitgeprobeerd. GPU kon daar redelijk mee uit de voeten. Framerate gaat wel flink omlaag zodra er veel physics bij komt kijken, maar had eigenlijk mindere verwachtingen. Misschien dat ik Steam er nog op zet om even te kijken of alles een beetje lekker loopt, maar moet nog even zien.. Laptop is eigenlijk puur bedoeld voor TU/werk, desktop blijft nog altijd m'n gameplatform. 3dMark wil ik sowieso nog wel even draaien. Vraag me wel af of m'n oude licentie nog werkt.

Oplichtend HP logo is trouwens aanvankelijk wel leuk, maar wilde het eigenlijk al vrij snel weer uit doen. Nog niet kunnen vinden of het kan en anders hoe het kan. Meegeleverde HP software is is nog best nuttig. In ieder geval stukken beter dan de zooi die kwam bij de Dell van m'n ouders. Zat geen software bij waarvan ik dacht 'moet dat nou?' (zoals bij Dell meegeleverde dock applicatie ala OSX). Speakers stellen wel wat teleur. Klinkt niet veel beter dan het geluid van een mobieltje als je het mij vraagt. Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet echt weet wat je van een laptop hoort te verwachten wat geluidskwaliteit betreft. Het is opzich ook niet zo'n punt. Als je thuis gewoon je desktop systeem gebruikt en laptop alleen voor buitenshuis, dan zal je waarschijnlijk ook zelde de speakers van je laptop gebruiken. Met koptelefoon is alles natuurlijk prima. Al met al ben ik er in ieder geval blij mij. Design is ook strak.

Iemand zou trouwens ook nog iets over een witte vlek wanneer het systeem wordt afgesloten; heb ik ook. Beetje apart, want hij kan weldegelijk helemaal op zwart. Alleen bij het afsluiten komt die vage vlek plots.

Dan nog even een vraagje: Ik heb een beetje zitten neuzen, maar ik heb echt geen idee hoe ik kan instellen dat ik kan inloggen met dat vingerscan ding (of het liefst met vingerscan + wachtwoord). Iemand die mij wijzer kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243462 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 01:09:

Dan nog even een vraagje: Ik heb een beetje zitten neuzen, maar ik heb echt geen idee hoe ik kan instellen dat ik kan inloggen met dat vingerscan ding (of het liefst met vingerscan + wachtwoord). Iemand die mij wijzer kan maken?
Menu start --> HP --> HP ProtectTools Security Manager --> rondklikken tot je iets vind met fingerprint:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Je kan ook gewoon je vinger langs de fingerprint scanner halen, dan start de wizard automatisch op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345495

toen ik mijn vinger voor de eerste keer over de scanner haalde in windows starte die automagisch de wizard op om het in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Voor de mensen die zich zorgen maken over het witte vlekje in het midden van het scherm door het hp logo: is schijnbaar normaal en heeft met lcd te maken.

Korte uitleg @ http://forum.notebookrevi...ounge-24.html#post7768329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
krispy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 07:40:
Voor de mensen die zich zorgen maken over het witte vlekje in het midden van het scherm door het hp logo: is schijnbaar normaal en heeft met lcd te maken.

Korte uitleg @ http://forum.notebookrevi...ounge-24.html#post7768329
Ja dat klopt. Komt door het logo aan de achterkant dat doorschijnt als je scherm op stand-by staat. Maakt verder niet zo heel veel uit imho :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand trouwens nog meer last van het niet kunnen dimmen van het scherm door middel van de fn + F9/F10 toetsencombinaties? In het begin deed hij het normaal, maar sinds ik hem 2e keer heb ontladen niet meer:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Werkt hier prima. Heb je niet een HP tool geüninstalled of uitgevinkt in msconfig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Gezocht maar niet kunnen vinden: Wil graag gemakkelijk kunnen scrollen op de laptop en bijvoorbeeld als ik helemaal rechts op het touchpad naar boven of beneden beweeg door een pagina scrollen. Kan dat? En zoja hoe en of waar activeer ik dat?
arnoutzw schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:42:Ik heb er 2x4gb Corsair bij geprikt, 12gb ram nu en het werkt ook prima :-)
Toch nog een vraag hierover. Heeft het qua snelheid nog voordeel om hier 1 of 2 modules bij te zetten (is er iets met dual of tripple channel geheugen?) En wat is de meerwaarde van 8 of 12 ten opzichte van 4. En dan bedoel ik niet dat wat al eerder besproken is maar merk je dat als je een spel draait? Merk je dat als je iets wilt downloaden via newsgroepen en tegelijkertijd een spel wilt draaien en een aantal internetpagina's en word documenten hebt openstaan?

Heb er nog niet echt de hand achter kunnen leggen wanneer je nu tegen de 4 gb grens aanloopt.

[ Voor 60% gewijzigd door RemcoR op 03-08-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb volgens mij niets uitgevinkt/niets veranderd, alleen zitten klooien aan matlab dat ik nog steeds niet werkend heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

RemcoR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:51:

Toch nog een vraag hierover. Heeft het qua snelheid nog voordeel om hier 1 of 2 modules bij te zetten (is er iets met dual of tripple channel geheugen?) En wat is de meerwaarde van 8 of 12 ten opzichte van 4. En dan bedoel ik niet dat wat al eerder besproken is maar merk je dat als je een spel draait? Merk je dat als je iets wilt downloaden via newsgroepen en tegelijkertijd een spel wilt draaien en een aantal internetpagina's en word documenten hebt openstaan?

Heb er nog niet echt de hand achter kunnen leggen wanneer je nu tegen de 4 gb grens aanloopt.
Ik loop met een aantal matlab simulaties tegen deze grens aan. Daarnaast heb ik een aantal Photoshop/Illustrator/Premiere projecten die ook geheugen eten alsof het m&m's zijn. :? En zelfs voor een TU vak (medical visualization) had ik een aantal projecten die ook baat hadden bij veel geheugen (ivm. gebruikte onderzoeksdata).

Bij normaal gebruik van Windows 7 (beetje browsen, office taken, muziekje luisteren etc.) zul je waarschijnlijk zo rond de 4Gb blijven hangen; ik doe nu niets bijzonders maar Windows pakt wel 4.5 Gb aan geheugen. Bij sommige spellen wil het ook nog wel ns gebeuren (bijv. bij Stalker - Call of Pripyat gebruikt bij mij soms 3.5 Gb) en dan zit je rond een totaal verbruik van 5 tot 6 Gb. Ik vind 4 Gb een beetje magertjes voor een laptop die gebruikt moet worden voor een technische studie.

Ik ben voor 12 Gb gegaan vanwege de eerder genoemde specifieke toepassingen die ik heb. Daar komt nog bij dat het gelukkig letterlijk maar een paar tientjes extra kost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
RemcoR schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:51:
Gezocht maar niet kunnen vinden: Wil graag gemakkelijk kunnen scrollen op de laptop en bijvoorbeeld als ik helemaal rechts op het touchpad naar boven of beneden beweeg door een pagina scrollen. Kan dat? En zoja hoe en of waar activeer ik dat?
Houd de middelste druk knop boven het touchpad ingedrukt en beweeg dan je vinger over het touchpad heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bitage schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:58:
[...]

Houd de middelste druk knop boven het touchpad ingedrukt en beweeg dan je vinger over het touchpad heen ;)
Of multitouchgestures natuurlijk. 2 vingers naast elkaar omhoog/omlaag en pinchen kan natuurlijk ook;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Even voor alle mensen die HP DriveEncryption toepassen om hun schijf te encrypten: de decrypter staat in je bootloader. Ga je daar dus mee klojoën (zoals Linux installeren met bijv. GRUB) dan kun je Win7 dus niet meer starten. Als je het instelt kun je de key backuppen naar bijvoorbeeld een USB stick, dit is dan ook zeker aan te raden! In geval van nood kun je dan met behulp van BartPE, de Safeboot-plugin (Safeboot is de technologie van McAfee die door HP gebruikt wordt), je key en een daily key (aanvraagbaar bij HP support en via hun site) je schijf/partitie weer decrypten. Let hier dus op, aangezien dit toch wel wat voorzorgsmaatregelen benodigd en nog knap vervelend kan zijn in geval van nood. Ik zal de BartPE plugin uploaden om te mirroren (de originele thread was ook al door HP van hun forum verwijderd). Hier zijn nog wat links daarover:

» http://www.martijnbrant.n...cryption-software-and-me/ [MIRROR]
» http://webcache.googleuse...ox-a&source=www.google.nl [MIRROR]
» Safeboot plugin voor BartPE [MIRROR]
»»» Mediafire shared folder «««

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417426

krispy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:20:
[...]
Ik ben voor 12 Gb gegaan vanwege de eerder genoemde specifieke toepassingen die ik heb. Daar komt nog bij dat het gelukkig letterlijk maar een paar tientjes extra kost. :)
Kan je vertellen waar je die gekocht hebt? :)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Anoniem: 417426 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Thanks
Gewoon bij de MyCom (in mijn geval die in Alkmaar); een setje van 2x4 Gb van ICIDU (dat zijn gewoon Nanya chips). Het was iets duurder dan online (paar eurotjes als je de verzendkosten meetelt), maar ik was ongeduldig ;)

Linkje van de product pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417426 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Thanks
http://www.informatique.n...8gb-ddr3-1333mhz-kit.html

Deze heb ik erin gedaan ;) Als je besteld voor 9 uur heb je 'm morgen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410082

Anoniem: 408901 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:04:
[...]

Of multitouchgestures natuurlijk. 2 vingers naast elkaar omhoog/omlaag en pinchen kan natuurlijk ook;)
Je kan het ook gewoon in je configuratiescherm instellen!

start => control panel => hardware and sound => mouse => device settings

dan luxpad selecteren, settings, en dan scrolling aanvinken en bij de opties daar kan je alles precies instellen

// net toch maar win7 professional geinstalleerd, tipje gebruik gewoon die cd en niet alles los downloaden. De cd werkt alles gewoon in 1 keer:P.

// met hp support assistant kan je alle drivers makkelijk updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
Heb een of andere windows update uitgevoerd en nu heb ik vaag beeld bij sommige programma's als AVG.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

edit:
ook is het lettertype anders en/of groter
en de pictogrammen staan verder uit elkaar volgens mij.. krijg de trashcan niet meer rechtsonderin t hoekje..

[ Voor 37% gewijzigd door Nikola op 04-08-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

control scrollen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
Ja, komt denk ik door de optionele windows update voor de quadro 1000m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondervind iemand nog meer problemen bij het installeren van matlab? Ik mis een third party compiler dus had Microsoft Visual C++ 2010 Express en Windows SDK 7.1 1 geinstalleerd zoals hier stond, toen 2x matlab opnieuw geinstalleerd, want die code intypen in matlab zelf gaf een error, bleef maar dezelfde error krijgen. Hierna Microsoft Visual C++ 2010 Professional geinstalleerd, gaf alsnog dezelfde error dat de third party compiler ontbrak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Anoniem: 408901 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:59:
Ondervind iemand nog meer problemen bij het installeren van matlab? Ik mis een third party compiler dus had Microsoft Visual C++ 2010 Express en Windows SDK 7.1 1 geinstalleerd zoals hier stond, toen 2x matlab opnieuw geinstalleerd, want die code intypen in matlab zelf gaf een error, bleef maar dezelfde error krijgen. Hierna Microsoft Visual C++ 2010 Professional geinstalleerd, gaf alsnog dezelfde error dat de third party compiler ontbrak...
Gewoon de Express versie moet voldoende zijn. Had zelf eerst MatLab geïnstalleerd en toen de setup vroeg of er compilers waren geïnstalleerd Microsoft Visual C++ 2010 Express gedownload en geïnstalleerd en de SDK gedownload en geïnstalleerd. Toen gewoon verder gegaan. Verder geen license in hoeven vullen, met de installer kun je gewoon inloggen op je My MatLab account en als het goed is heb je daar via de TU Delft een license voor MatLab en een hoop toolboxes aan toegevoegd (zie anders even Blackboard > My Student Info > Software > MatLab, gebruik met registreren op MatLab je @student.tudelft.nl account). Voordat je iets kunt compilen moet je wel even het commando
code:
1
mbuild -setup
uitvoeren in MatLab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
Heb zojuist de HP support site gebeld en blijkbaar kan je daar gratis Windows 7 Professional 64bit (Engels) bestellen. Levertijd 2-3 weken.

edit: voor de 8560w

[ Voor 7% gewijzigd door Nikola op 05-08-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik raad iedereen die de 8560w gekocht heeft aan om BIOS versie F.02 te installeren. Er zit namelijk een foutje in het energiebeheer van F.01, waardoor de adapter eens in de zoveel tijd geen energie levert aan de 8560w (energieverbruik schiet dan terug naar 0 W)

Raar, er staat al F.02 op, maar ik heb het probleem nog steeds. Met het review exemplaar dat ik had gebruikt voor m'n review van de HP Elitebook 8560w had ik dat probleem ook, maar daar stond F.01 op. Ik heb toen F.02 geïnstalleerd en toen was het probleem verholpen.

[ Voor 27% gewijzigd door Kid Jansen op 05-08-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
krispy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:20:
[...]

Ik loop met een aantal matlab simulaties tegen deze grens aan. Daarnaast heb ik een aantal Photoshop/Illustrator/Premiere projecten die ook geheugen eten alsof het m&m's zijn. :? En zelfs voor een TU vak (medical visualization) had ik een aantal projecten die ook baat hadden bij veel geheugen (ivm. gebruikte onderzoeksdata).

Bij normaal gebruik van Windows 7 (beetje browsen, office taken, muziekje luisteren etc.) zul je waarschijnlijk zo rond de 4Gb blijven hangen; ik doe nu niets bijzonders maar Windows pakt wel 4.5 Gb aan geheugen. Bij sommige spellen wil het ook nog wel ns gebeuren (bijv. bij Stalker - Call of Pripyat gebruikt bij mij soms 3.5 Gb) en dan zit je rond een totaal verbruik van 5 tot 6 Gb. Ik vind 4 Gb een beetje magertjes voor een laptop die gebruikt moet worden voor een technische studie.

Dank voor je antwoord!

Heb even de handleiding erbij gezocht en daar stond het gewoon in: 2 of 4 slots support dualchannel geheugen. Vraag me af of dual channel merkbare snelheidswinst oplevert maar samen met het feit dat 1 module mij minder kost en ik dan toch iets meer ruimte heb om wat geheugenintensievere applicaties te draaien wil ik graag 1 module van 4 gb erbij plaatsen. Mooie middenweg.

Nu is het uiteraard zaak om een model met vergelijkbare snelheid (DDR3-1333?) en grote (uiteraard) te vinden. De modules van HP zelf zullen waarschijnlijk het best overeen komen maar die vind ik te duur.

Iemand die mij zou willen helpen door een module te adviseren (eventueel pricewatchlink). Ik zie daar door de bomen het bos niet meer en weet bijvoorbeeld ook niet of de latencys nog uitmaken. Kortom: bang net de verkeerde module aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:26
Nikola schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:48:
Heb zojuist de HP support site gebeld en blijkbaar kan je daar gratis Windows 7 Professional 64bit (Engels) bestellen. Levertijd 2-3 weken.

Welk nummer van HP had jij gebeld?
Ik heb verschillende nummers gebeld maar na 10 keer door verwezen te zijn wist nog steeds niemand er iets van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
@RemcoR met 3 geheugen modules heb je ook Dual Channel volgens CPU Z en heb dit ook getest aan de hand van een test met een vriend
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25163563/stock.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25163563/upgraded.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deick schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

Ik heb verschillende nummers gebeld maar na 10 keer door verwezen te zijn wist nog steeds niemand er iets van af.
Je kan het ook gewoon gratis downloaden via ma3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Werkt Nvidia Optimus nou wel of niet? Kan iemand dat eens controleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
danielkraak schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:04:
Nee is al paar keer genoemd op de workstation modellen is switchen tussen igp en gpu gedeactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
danielkraak schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:04:
Normaal staan de Optimus instellingen bij de 3D settings in het nVidia control panel, maar dat wordt nu niet weergegeven. Zelfs niet na een driver update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
Deick schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

09001170000

edit:
Ok, ik heb echt 2uur lang gezocht maar ik kan t niet vinden.
Heb windows 7 prof geinstalleerd, maar nu heb ik een dual boot gekregen.
Wil graag van de dual boot af en een clean install doen maar ik weet niet welke partities ik mag formatteren.

Heb 4 partities:
1: SYSTEM 300MB, 259MB free space
2: 449,3MB, 435,4GB free (hier heb ik prof op geinstalleerd)
3: HP_RECOVERY 11,1GB, 1,6GB free
4: HP_TOOLS 5,0GB, 2,1GB free

Iemand die het wel weet?

[ Voor 45% gewijzigd door Nikola op 05-08-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Het makkelijkste is denk ik als je partitie 2 in zijn geheel verwijderd en dan van de lege ruimte een nieuwe partitie aanmaakt. Het gaat er om dat je een partitie gebruikt met een verse partitietabel, zodat je de oude data niet meer kunt benaderen. Wellicht dat je de SYSTEM partitie ook even moet wipen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bitage op 05-08-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb voor mn clean install alle partities verwijderd, als ik ooit een recovery moet doen heb ik de install dvd van hp die erbij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
Anoniem: 345495 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:22:
heb voor mn clean install alle partities verwijderd, als ik ooit een recovery moet doen heb ik de install dvd van hp die erbij zat.
Die zat er bij mij niet bij hoor, alleen de driver cd of wat dan ook. Kan t nu niet zien want hij zit in de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a_rated
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 12:04
Ik zou graag ubuntu ernaast willen installeren. Maar ik vraag me af of dat wel zo goed gaat met al die HP stuff etc. Ik heb de partitie waar windows op zit al kleiner gemaakt. Gaat dat problemen opleveren (bij boot ofzo)?

Ik heb minder trek om een kale windows 7 op te gooien, omdat je dan alle drivers apart moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
a_rated schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:22:
Ik zou graag ubuntu ernaast willen installeren. Maar ik vraag me af of dat wel zo goed gaat met al die HP stuff etc. Ik heb de partitie waar windows op zit al kleiner gemaakt. Gaat dat problemen opleveren (bij boot ofzo)?

Ik heb minder trek om een kale windows 7 op te gooien, omdat je dan alle drivers apart moet installeren...
Op die DVD (Application and Driver Recovery DVD) die je erbij hebt gekregen staan alle drivers en programma's die je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb wel de utwente versie,daar zal het wel aan liggen, daar zaten 2 dvd's in:

1. Operating System DVD windows Home Premium (64 bit)
2. Application and Driver Recovery DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:14
Nikola schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:37:
[...]

09001170000

edit:
Ok, ik heb echt 2uur lang gezocht maar ik kan t niet vinden.
Heb windows 7 prof geinstalleerd, maar nu heb ik een dual boot gekregen.
Wil graag van de dual boot af en een clean install doen maar ik weet niet welke partities ik mag formatteren.

Heb 4 partities:
1: SYSTEM 300MB, 259MB free space
2: 449,3MB, 435,4GB free (hier heb ik prof op geinstalleerd)
3: HP_RECOVERY 11,1GB, 1,6GB free
4: HP_TOOLS 5,0GB, 2,1GB free

Iemand die het wel weet?
Waarschijnlijk vergooi je de recovery al als de bootloader van Windows 7 wordt geïnstalleerd, omdat de recovery niet meer kan worden aangesproken. Dat is iig mijn ervaring met laptops met recoverypartities :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
RetroTycoon schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:05:
[...]

Waarschijnlijk vergooi je de recovery al als de bootloader van Windows 7 wordt geïnstalleerd, omdat de recovery niet meer kan worden aangesproken. Dat is iig mijn ervaring met laptops met recoverypartities :)
De eerste 2x ofzo dat ik bootte moest ik het OS kiezen, maar daarna was de oude ineens verdwenen dus blijkbaar is die toch verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Anoniem: 345495 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 01:28:
Heb wel de utwente versie,daar zal het wel aan liggen, daar zaten 2 dvd's in:

1. Operating System DVD windows Home Premium (64 bit)
2. Application and Driver Recovery DVD
Bij die van ons zat alleen CD 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het toegestaan hiervan een iso te maken voor jullie?

licentie zit toch op de laptop en niemand zonder de laptop heeft wat aan de image lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Hebben jullie trouwens ook dat de adapter een hoge pieptoon maakt als de batterij is opgeladen?
Anoniem: 345495 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:19:
is het toegestaan hiervan een iso te maken voor jullie?

licentie zit toch op de laptop en niemand zonder de laptop heeft wat aan de image lijkt me
Ik denk eigenlijk dat dat niet mag, zit namelijk copyright op enzo :/

[ Voor 63% gewijzigd door Bitage op 08-08-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 09:57
De Quadro 1000M is (als ik het goed begrijp) voor bedoeld voor grafische programma's als SolidWorks. Maar trekt die ook games? Het hoeft niet het nieuwste en het mooiste te zijn, denk aan bv TF2 en SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Toryu schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:37:
De Quadro 1000M is (als ik het goed begrijp) voor bedoeld voor grafische programma's als SolidWorks. Maar trekt die ook games? Het hoeft niet het nieuwste en het mooiste te zijn, denk aan bv TF2 en SC2.
Ja. Ik draai zonder problemen: Shogun 2 Total War, Black Ops en Anno 1404. TF2 moet dus ook wel lukken. Zie ook dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik had wel gehoord dat de FX880m die in de laptop van vorig jaar zat veel problemen waren met games, doordat de drivers gewoon brak waren.

Ik zit eraan te denken om hem nu ook maar te gaan bestellen. Echter ben ik wel een beetje bang voor problemen met de laptop of dingen die ontbreken (iemand had het over extra point sticks die er niet bij zaten, of horen die er niet bij te zitten?) aangezien het een vroeg productiemodel is. Echter lijkt Campusshop nog een flinke voorraad te hebben en ik denk dat dat ook allemaal nog eerste batch is (of ze moeten weer een nieuwe lading hebben gehad). Daarnaast vind ik het ook bijvoorbeeld belachelijk dat er een handleiding bijzit in een vreemde taal in plaats van eentje in het Engels.

Zijn er trouwens nog mensen die extra garantie erbij hebben gekocht en/of een laptopstandaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86212

Toryu schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:37:
Zoals hierboven al is gezegd, hij trekt ze nog behoorlijk. Zelf even MW2 en WoW getest en de prestaties vielen me mee. Moet echter wel zeggen dat ik het niet zou aanraden als 24/7 oplossing voor gamen, hij gaat namelijk behoorlijk blazen om zijn warmte kwijt te kunnen, en dat wordt redelijk luidruchtig. Als linkshandige zou ik het dan ook bij voorbaat afraden.

Los van de game prestaties, oerdegelijk, zeer mooi scherm en echt een supertoetsenbord. Tikt heerlijk op dat ding :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Bij mij lijkt ook het chassis onder een klein stroompje te staan. Als ik met de adapter aangesloten mijn hand over het metaal veeg, krijg ik het gevoel dat mijn hand onder stroom staat (soort bibberend gevoel). Haal ik dan de adapter eruit, dan is dit gevoel ineens weg. Ik denk dat dit ook de reden is dat de adapter een pieptoon maakt, er wordt ergens contact met de aarde (het chassis) gemaakt. Iemand die dit ook heeft? Zal als ik klaar ben met werken eens even onder de motorkap kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
OK, vals alarm, als ik de adapter in een geaard stopcontact steek is het probleem verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toryu
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 09:57
@Anoobix en Burlok:
Bedankt voor de reacties!

Ik weet nog niet zeker of ik hem ga kopen omdat ik hem niet heel hard nodig heb. Maar van de andere kant is het een hele mooie aanbieding en tevens mijn laatste kans dat ik er aan mee kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Bitage schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:32:
OK, vals alarm, als ik de adapter in een geaard stopcontact steek is het probleem verholpen :)
Cool, ongeaard hier. Lijk er geen last te hebben, wat staat onder stroom precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
RetroTycoon schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Cool, ongeaard hier. Lijk er geen last te hebben, wat staat onder stroom precies?
Eigenlijk de hele behuizing, maar je merkt het alleen als je erover wrijft. Misschien iets van constante statische buildup bij ongeaarde stopcontacten? Want pijn ofzo doet het niet, lijkt met het erlangs wrijven een beetje op een stroef oppervlak zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Bitage schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Eigenlijk de hele behuizing, maar je merkt het alleen als je erover wrijft. Misschien iets van constante statische buildup bij ongeaarde stopcontacten? Want pijn ofzo doet het niet, lijkt met het erlangs wrijven een beetje op een stroef oppervlak zegmaar.
Volgens mij was dit ook bij de 8540w, en waarschijnlijk bij nog veel meer laptops. Ik denk dat het gewoon normaal is. Ik ben wel benieuwd waardoor het komt. Lekstroompje lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk. Misschien dat het metaal gepolariseerd wordt door elektrische onderdelen op de printplaat. Ik weet alleen niet of je daar iets van kan voelen en het lijkt me ook niet dat een geaard stopcontact dat verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 19:51
danielkraak schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Volgens mij was dit ook bij de 8540w, en waarschijnlijk bij nog veel meer laptops. Ik denk dat het gewoon normaal is. Ik ben wel benieuwd waardoor het komt. Lekstroompje lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk. Misschien dat het metaal gepolariseerd wordt door elektrische onderdelen op de printplaat. Ik weet alleen niet of je daar iets van kan voelen en het lijkt me ook niet dat een geaard stopcontact dat verhelpt.
8530w TU, 8540w en 8560w allemaal voel ik hetzelfde ;p d8 al dat ik soort 2e metal man was, maar valt dus mee nu meer mensen het hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

danielkraak schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:16:
Ik had wel gehoord dat de FX880m die in de laptop van vorig jaar zat veel problemen waren met games, doordat de drivers gewoon brak waren.

Ik zit eraan te denken om hem nu ook maar te gaan bestellen. Echter ben ik wel een beetje bang voor problemen met de laptop of dingen die ontbreken (iemand had het over extra point sticks die er niet bij zaten, of horen die er niet bij te zitten?) aangezien het een vroeg productiemodel is. Echter lijkt Campusshop nog een flinke voorraad te hebben en ik denk dat dat ook allemaal nog eerste batch is (of ze moeten weer een nieuwe lading hebben gehad). Daarnaast vind ik het ook bijvoorbeeld belachelijk dat er een handleiding bijzit in een vreemde taal in plaats van eentje in het Engels.

Zijn er trouwens nog mensen die extra garantie erbij hebben gekocht en/of een laptopstandaard?
Jep, ik heb beide, 3 jaar uitgebreide garantie via de site. En de laptop stand met muis en toetsenbord, typt erg goed en ook de muis is prima!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 14:20
Je kan beter gewoon een laptop stand van ebay plukken, veel goedkoper(hoewel je wel moet opletten met kwaliteit natuurlijk). Ik heb verder niets bij de laptop gekocht.

Overigens een tip voor mensen met een bedrijf(oke, het komt niet veel voor onder studenten)/ouders met een bedrijf. Koop hem via dat bedrijf, kan je weer 153 euro btw terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat klinkt heel leuk, maar je mag alleen de BTW terugvragen als je de laptop ook gebruikt voor het bedrijf. Als je de laptop 50% voor school gebruikt en 50% voor het bedrijf mag je maar de helft van de BTW terugvragen. Zo is mij verteld.

Wat je nu doet is gewoon fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Dat je de helft mag terugvragen was ik niet van op de hoogte. Daar zal ik nog even op gaan googlen dan. Het wordt mijn hoofdcomputer(nouja, laptop dan) waar ik al het werk voor m'n bedrijfje op ga doen, en voor de rest ook schoolwerk. Geen fraude dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de laptop ook daadwerkelijk voor het bedrijf gebruikt is het natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Marnixzzz schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:23:
Je kan beter gewoon een laptop stand van ebay plukken, veel goedkoper(hoewel je wel moet opletten met kwaliteit natuurlijk). Ik heb verder niets bij de laptop gekocht.

Overigens een tip voor mensen met een bedrijf(oke, het komt niet veel voor onder studenten)/ouders met een bedrijf. Koop hem via dat bedrijf, kan je weer 153 euro btw terugvragen.
Volgens mij kun je hem niet "via" je ouders bedrijf kopen, want je moet sowieso inloggen met je TU Delft account en het lijkt me dan ook dat je hem niet op een andere naam kunt kopen. Mocht dat wel kunnen dan ziet de belastingdienst denk ik nog steeds dat hij van campusshop komt en dat het dus eigenlijk voor studenten bedoeld is.

Edit: zojuist gecheckt, je kunt wel een zakelijk adres daar opgeven. Ik vraag me af of de belastingdienst erin trapt.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 09-08-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixzzz
Ik heb het ook via het zakelijke adres gedaan, en ik ga het daadwerkelijk voor mijn werk gebruiken, dus wat dat betreft koop ik gewoon hardware voor mijn bedrijf. Ik gebruik het dan wel daarbij voor mijn school. Ik heb het gewoon op mijn eigen naam gedaan, dus het lijkt me(hoop ik) geen probleem.

Maar nu gaan we wel erg offtopic.. Bij nader inzien was het niet zo'n doordachte opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 22:57
Ik heb nu een crucial m4 erin gedaan in plaats van de originele schijf, maar de laptop heeft nu een heel gek probleem. Als ik hem volledig uit zet en weer aan zet weigert hij op te starten en blijft hangen op het hp logo.

Als ik echter het BIOS menu laad tijdens het opstarten en dan direct op "Continue startup" druk laad hij windows.

Ook als je in winodws op herstarten drukt start hij direct door (de laptop gaat dan niet helemaal uit.)

Heeft iemand nog tips hierover?
Schijf opnieuw formatteren heb ik al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Kijk eens of fastboot aanstaat in het UEFI (nieuwe BIOS) en zet dit uit. Ik vermoed dat de M4 iets meer tijd nodig heeft dan het UEFI hem gunt om zich vanuit een coldboot te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 22:57
Fastboot staat uit, ik heb de UEFI ook al gereset en ook alle veiligheidsinstellingen van de UEFI.
Dat helpt echter niets. Het vreemde is ook dat er geen foutmelding is maar gewoon een zwart scherm. Elke keer als je tijdens het booten door het UEFI menu gaat en die dan afsluit doet ie het gewoon.

Morgen ga ik eens XP erop zetten om te kijken of het daar misschien aan ligt. Anders stuur ik de m4 terug voor een nieuwe, en als dat ook niet werkt ruil ik hem in voor een ander type.

Volgens de site van Crucial is ie "100% compatible" maar ik vermoed sterk dat ze dat uit hun duim gezogen hebben.

Het probleem deed zich niet voor met de originele hardeschijf.

Edit: Na zoeken op internet blijkt het inderdaad aan de SSD te liggen. Die heeft dit probleem met wel meer laptops.

[ Voor 8% gewijzigd door Devil777 op 11-08-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is fastboot uit toch nog steeds.. te snel. Buiten een bios flash kan je daar niet iets aan veranderen. Dit is een bekend, alhoewel zeldzaam, issue met deze SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 17:23
Ik heb de laptop nu anderhalve week in bezit en hij bevalt me tot nu toe prima, en is een waardig vervanger van mijn vorige D830 van het laptopproject van 2007. Gister heb ik voor er een reepje Adata 4gb geheugen bij gestopt en dat werkt als de brandweer :), zie ook de screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/7913/unledda.png

Wat wel jammer was dat ik voor dual channel het geheugen onder het toetsenbord moest stoppen (met het geheugen in bank 1 aan de onderkant blijft deze "single channel" draaien). Daarbij moest ik erg hard drukken met meerdere vingers om het toetsenbord los te krijgen |:( , dus wees gewaarschuwd.

Ook lees ik UTwente topic een probleem met de webcam drivers, ik heb geen enkele driver geïnstalleerd na een verse installatie van Windows 7 professional maar hij werkt gewoon prima :9~ .

[ Voor 6% gewijzigd door gyjo op 10-08-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Is er ergens beschreven hoe je daarbij moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyjo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 17:23
RetroTycoon schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:42:
Is er ergens beschreven hoe je daarbij moet komen?
In de handleidingen bij HP online kun je het vrij duidelijk vinden, alleen staat er in de verschillende talen handleidingen van hp ook verschillende stappen 8)7 . bijvoorbeeld in mijn Engelse versie staat dat de harde schijf verwijderd moet worden omdat je daar ook zou kunnen drukken, alleen zit daaronder de palm rest en een deel moederbord (geen toetsenbord), en dus is het niet heel handig als je daar gaat drukken.

Verder heb ik ook de foto's van Kid jansen erbij gepakt toen ik vond dat ik er wel erg hard op moest duwen (het is toch een gloednieuwe laptop ;) ), en daar kon ik ook alleen maar de conclusie uit trekken dat nog harder moest duwen.

Verandering regels Laptopproject - Laptopproject rule change

Posted on: Thursday, August 11, 2011

Tot voor kort mocht er door studenten en medewerkers eens in de drie jaar een nieuwe laptop worden aangeschaft middels het Laptopproject. Deze regel was voornamelijk in het leven geroepen om te zorgen dat de laptops niet werden doorverkocht.

Vanuit HP en Campusshop is nu de vraag gekomen om deze regel te laten vervallen zodat studenten en medewerkers nu elk jaar een nieuwe laptop aan kunnen schaffen via het project: we zijn hiermee akkoord gegaan. Uiteraard blijft de regel “één laptop per project per persoon” gelden.

Voor vragen en of opmerkingen, mail naar laptopproject@tudelft.nl of post ze op het forum.

Goed nieuws voor volgend jaar! 8)7

• danielkraak
Met andere woorden: volgend jaar je laptop voor 700 euro (lijkt me redelijk bedrag) verkopen en weer meedoen.

Edit: geldt het ook al voor dit jaar? Want die 8540w kun je best nog een leuk bedrag voor krijgen en vervolgens kun je met een kleine bijbetaling een wat betere laptop terugkrijgen. :)

[ Voor 46% gewijzigd door danielkraak op 11-08-2011 14:37 ]

• Bitage
Je kan hem wel voor veel meer verkopen dan dat, aangezien de nieuwprijs van deze laptop voor niet-studenten zelfs veel hoger ligt dan waarvoor je hem nu gekocht hebt. Maar ik betwijfel of ik dat zelf zal doen, als dit ding prima zijn werk doet en de laptops van volgend jaar zijn niet spectaculair beter, dan houd ik deze natuurlijk gewoon.

[ Voor 34% gewijzigd door Bitage op 11-08-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Ik heb een Displayport Hdmi kabel voor me laptop gekocht en kan bevestigen dat alles werkt. Tot mijn grote verassing ook HD Audio passthrough (DTS HD MA en Dolby True HD)

Dus als gelegenheids HTPC kun je je laptop ook prima gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DV3D
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08-2024
Mijn vriendin gaat komend jaar bouwkunde studeren te delft en heeft, als een heuse student betaamt, niet al te veel te besteden, is de 'Low end versie' dan wel een optie ivm. de integrated graphics?

Heb zelf 3D animatie gestudeerd dus ben wat huiverig over ontbreken van dedicated GPU...
Kunnen alle benodigde progs (CAD/MatLab etc.) voor de 1-3 jaar wel draaien op het ding?
Of zijn er betere alternatieven te bedenken, onder de 600 euro? :?

[ Voor 4% gewijzigd door DV3D op 16-08-2011 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mctherebel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 14:56
Nu weet ik niet of je voor bouwkunde heel veel met renderingen e.d. moet werken, maar als je CAD3D voor een paar jaar wil draaien heb je wel een goede laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
DV3D schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 03:22:
Mijn vriendin gaat komend jaar bouwkunde studeren te delft en heeft, als een heuse student betaamt, niet al te veel te besteden, is de 'Low end versie' dan wel een optie ivm. de integrated graphics?

Heb zelf 3D animatie gestudeerd dus ben wat huiverig over ontbreken van dedicated GPU...
Kunnen alle benodigde progs (CAD/MatLab etc.) voor de 1-3 jaar wel draaien op het ding?
Of zijn er betere alternatieven te bedenken, onder de 600 euro? :?
Er is al eerder naar voren gekomen dat het low-end model niet zo een superscherpe deal is. Nu weet ik niet zeker of in 3D-animatieprogramma's de videokaart wordt gebruikt (weet niet precies hoe het nou zit met verschil tussen normale videokaart en quadro en welke software er wel of geen gebruik van maakt), maar het lijkt me van wel. Het zou dus wel lonen om een beetje een fatsoenlijke dedicated videokaart te hebben. Ik zou zeggen kijk eens in de pricewatch. De eerste hit levert bij mij deze al op.

Deze heeft betere specs dan het low-endmodel. Alleen heeft hij natuurlijk geen 3 jaar garantie (en dat je nooit zonder laptop zit als hij kapot is) en de bouwkwaliteit zal wel iets minder zijn, maar als je er gewoon normaal mee omgaat is dat ook niet zo een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnhgm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 15:48
@Bitage,

Hi, je schreef een stukje over BartPE.
Voor eerdere IBM machines bestond er een mooie BartPE met de juiste drivers erop en Ghost 8.
Van de nieuwe 8560W zou ik ook graag een image willen maken met Ghost maar de nieuwe machines worden zonder een Win-XP voor HP uitgegeven. Dan wordt het wat moeilijker om een BartPE CD voor de HP EliteBook te maken.

Mijn vraag:
Heb jij als BartPE gebruiker/adviseur al een basis BartPE voor de EliteBook gevonden of gemaakt.
Zou daar dan graag een image van willen hebben.
Volgens mij moet ik Ghost en andere software dan later aan kunnen toevoegen.

Jan

[ Voor 10% gewijzigd door jnhgm op 17-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 08:13
Heel mooi project weer, zit erg te twijfelen om mee te doen... half jaar geleden in m'n 8510W een Corsair SSD gestopt en deze gaat nu nog als een malle. twijfel twijfel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Denk dat een 8510 niet meer zoveel oplevert tweedehands? En als ie nog lekker werkt kan je beter even wachten lijkt mij. Tenzij ze de regeling weer afschaffen. Heb het zelf met mijn 8530w ook een beetje, nieuwe is leuk maar niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

Nikola schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:48:

Heb je je DVD al ontvangen? Heb je nog verzendkosten moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Mr_gadget schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:13:
Denk dat een 8510 niet meer zoveel oplevert tweedehands? En als ie nog lekker werkt kan je beter even wachten lijkt mij. Tenzij ze de regeling weer afschaffen. Heb het zelf met mijn 8530w ook een beetje, nieuwe is leuk maar niet echt noodzakelijk.
Hij zou op zich nog wel wat moeten opleveren, maar wie gaat er tegenwoordig nog een laptop met verouderde hardware kopen als je voor iets meer een nieuwe met ongeveer even snelle hardware die zuiniger is hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vroeg me laatst ook nog af, voor de lol, wat mijn laptop nu eigenlijk waard is. Specs zie sig. En dat valt eigenlijk nog erg mee. Voor €500 krijg ik het niet voor elkaar iets beters samen te stellen. Hoogstens pricewatch: Asus K53SC-SX075V komt in de buurt met slechtere garantie, maar een snellere CPU. Dan heeft die van mij ook nog een 1080p scherm.

Dus als iemand ondergetekende laptop wil overnemen zonder SSD voor die prijs :+ Dan doe ik dat eigenlijk niet. De laptop die hem dan gaat vervangen is €300 duurder en bied weinig behalve een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikola
Anoniem: 243131 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:00:
[...]

Heb je je DVD al ontvangen? Heb je nog verzendkosten moeten betalen?
Ja een week geleden ongeveer, heb niks moeten betalen.

• Bitage
jnhgm schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:01:
@Bitage,

Hi, je schreef een stukje over BartPE.
Voor eerdere IBM machines bestond er een mooie BartPE met de juiste drivers erop en Ghost 8.
Van de nieuwe 8560W zou ik ook graag een image willen maken met Ghost maar de nieuwe machines worden zonder een Win-XP voor HP uitgegeven. Dan wordt het wat moeilijker om een BartPE CD voor de HP EliteBook te maken.

Mijn vraag:
Heb jij als BartPE gebruiker/adviseur al een basis BartPE voor de EliteBook gevonden of gemaakt.
Zou daar dan graag een image van willen hebben.
Volgens mij moet ik Ghost en andere software dan later aan kunnen toevoegen.

Jan
BartPE is gewoon gebaseerd op Windows XP. Mijn ervaring is dat je met de Windows XP CD en een map met plugins de BartPE installer een bootable .iso laat maken waarmee je vervolgens een gelimiteerde Windows XP kan booten. Voor een XP CD kun je dan het makkelijkste kijken op diverse torrent sites als je niet legaal aan een XP CD kan komen, maar daar zul je zelf even op moeten Google'n, want linken naar zulk materiaal mag hier helaas niet.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste