geen moeite (gaat zelf automatisch als je je scherm unlockt), maar een heel scherm vol notificaties heeft niet zoveel nut
Ja, dit zou echt automatisch gesynct moeten kunnen worden. Vreemd dat dat er nog niet in zit. Want iCloud is daar bij uitstek een goede techniek voor.Palomar schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:46:
[...]
geen moeite (gaat zelf automatisch als je je scherm unlockt), maar een heel scherm vol notificaties heeft niet zoveel nutZie liever alleen notifications die ook echt nieuw zijn
Verwijderd
Over batterijverbruik gesproken.
6h in de ochtend gaat de batterij van de lader.
Tegen dat ik terug thuiskom rond een uur of 7 half 8, staat dat ding nog op 72%
Best goed als je mij vraagt (ofc nothing can beat iOS 4.2.1
)
Best goed als je mij vraagt (ofc nothing can beat iOS 4.2.1
Verwijderd
Bij mij juist het tegenovergestelde... Ik zie de procenten gewoon voorbijvliegen tijden het gebruik van de iPhone. Ik ga nu steeds naar bed met 10-15% batterij. Voorheen was dat 30-40%Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:16:
Over batterijverbruik gesproken.
Best goed als je mij vraagt (ofc nothing can beat iOS 4.2.1)
Ik heb het idee dat mijn iPhone heel lang "aan" blijft staan (dus scherm verlicht) na een notification.
Volgens mij vreet dit batterijen, maar ik kan niet vinden waar ik dit korter kan zetten?
Volgens mij vreet dit batterijen, maar ik kan niet vinden waar ik dit korter kan zetten?
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Nog een keer quotenpietertie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:39:
[...]
Quote mezelf even. Heb net m'n iPhone hersteld, maar mocht niks baten... De foto's app crashed nog steeds. Iemand nog ideeën?
iPhoto ziet m'n iPhone nu wel, maar ziet geen enkele foto...
Baal hier wel een beetje van...
Heb m'n iPhone nogmaals hersteld en ditmaal geen reservekopie teruggezet. Oftewel, alle data weg (berichten, instellingen, etc, etc.)
Probleem is wel opgelost... Beetje halve oplossing, maar ja. Ik denk dus dat er corrupte foto op m'n iphone stond. Zijn er geen gratis progs om je phone te benaderen? Heb touchtool wel gevonden, maar daar mag je gelijk weer voor dokken.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Verwijderd
Gisteren me ipad 1 geupdate naar 5.0, ging perfect geen problemen alleen dat het ergggg veel tijd koste.
weet iemand waar ik iCloud voor de pc kan downloaden? Dat tooltje dus wat in je systray staat. ALs ik erop zoek kom ik alleen maar uit op iTunes, maar daarin kan ik iCloud niet vinden... 
[edit] laat maar, na wat uitgebreider googlen vond ik hem uiteindleijk: https://support.apple.com/kb/DL1455
Vreemd dat Apple er niet gewoon naar verwijst op de iCloud-site...
[edit] laat maar, na wat uitgebreider googlen vond ik hem uiteindleijk: https://support.apple.com/kb/DL1455
Vreemd dat Apple er niet gewoon naar verwijst op de iCloud-site...
[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 22-10-2011 13:58 ]
@Palomar, bedankt! Wist niet dat het bestond, maar meteen installeren dan maar. 
Edit: Ik krijg steeds deze melding wanneer ik mijn Contacten en Agenda wil overzetten naar Outlook...
Kan iemand mij helpen?
Edit: Ik krijg steeds deze melding wanneer ik mijn Contacten en Agenda wil overzetten naar Outlook...
Kan iemand mij helpen?

[ Voor 53% gewijzigd door iApp op 22-10-2011 14:52 ]
An a day keeps the doctor away.
Ik kom via apple.com/icloud gewoon hier uit hoor: http://www.apple.com/icloud/setup/pc.html
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mensen met een snelle lege batterij die vergeten waarschijnlijk dat de iphone/ipad met ios in de icloud automatisch een backup maakt als je de telefoon/ipad niet gebruikt. Dit gebeurd via WIFI waardoor het veel energie verbruikt.
Zet deze backup functie uit en je kunt waarschijnlijk heel wat langer met je telefoon doen. (je hebt dan alleen geen backup in de iCloud)
Zet deze backup functie uit en je kunt waarschijnlijk heel wat langer met je telefoon doen. (je hebt dan alleen geen backup in de iCloud)
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik schrok me gisteren rot toen ik aan het bellen was en ik een aantal whatsapp-berichten kreegn.. Wat een herrie in mn oor! Kun je niet ergens uitschakelen dat je telefoon trilt en geluid maakt wanneer je aan het bellen bent?
Valt ook wel mee, die back-up wordt maar één keer per dag gedaan en is bovendien incrementeel, waardoor er vaak maar vrij weinig data te verzenden valt.kfaessen schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:31:
Mensen met een snelle lege batterij die vergeten waarschijnlijk dat de iphone/ipad met ios in de icloud automatisch een backup maakt als je de telefoon/ipad niet gebruikt. Dit gebeurd via WIFI waardoor het veel energie verbruikt.
Automatische backup is toch alleen als ie aan de stroom hangt?kfaessen schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:31:
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hoe gaat het op het moment eigenlijk met iMessage? Kan je daar al op vertrouwen? De eerste dagen gebeurde het meer dan de helft van de keren dat er bij mij of de tegenpartij werd aangegeven dat een bericht verzonden EN ontvangen was, maar dat de ontvanger nooit wat kreeg. Is dat al verholpen?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Fotostream werkt geweldig via iCloud! Ik download een foto via mijn iPhone, komt hij automatisch op mijn iPad en PC. 
Kan iemand mij met deze vraag helpen please?HardCoreGamer schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:33:
Ik krijg steeds deze error wanneer ik mijn Agenda wil overzetten naar Outlook...
[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 22-10-2011 20:38 ]
An a day keeps the doctor away.
Heb je wel de iCloud control geinstalleerd?henkna schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:22:
Ik krijg juist weer niet de foto's op mijn pc via fotostream.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ja ik heb iCloud control geinstalleerd. Ik lees op diverse fora dat er veel mensen zijn met dit probleem. Zijn er mensen hier op het forum waar het wel vlekkeloos werkt, en die hun foto's netjes in windows te zien krijgen?
Sinds de update naar iOS5 op de iPhone van m'n pa, is ie al zijn muziek kwijt. Muziek die ie zelf heeft aangeschaft via iTunes op z'n telefoon.
Ik had verwacht dat ik deze nummers wel meteen weer kon downloaden op de telefoon, maar nergens staat dat m'n pa ook maar één nummer heeft gekocht... Normaal gesproken moet je toch in zo'n nieuw 'aankopen' venster in de itunes store precies kunnen zien wat er allemaal is aangeschaft? Bovenin hoor je dan tabjes te zien te krijgen met 'Muziek', 'Apps', en 'Boeken' toch? Vreemd genoeg mist bij mijn vader gewoon het tabje waar normaal muziek staat.
Iemand een oplossing om die muziek weer terug te krijgen?
Ik had verwacht dat ik deze nummers wel meteen weer kon downloaden op de telefoon, maar nergens staat dat m'n pa ook maar één nummer heeft gekocht... Normaal gesproken moet je toch in zo'n nieuw 'aankopen' venster in de itunes store precies kunnen zien wat er allemaal is aangeschaft? Bovenin hoor je dan tabjes te zien te krijgen met 'Muziek', 'Apps', en 'Boeken' toch? Vreemd genoeg mist bij mijn vader gewoon het tabje waar normaal muziek staat.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Heb ik ook al eens gehad bij een upgrade dat ik mijn aangekochte muziek gewoon kwijt was. Als die nergens anders opgeslagen is, bv in itunes op pc of mac dan denk ik dat je er niet meer aan kunt. Heb ook al eens geprobeerd om hetzelfde liedje nog eens te downloaden, maar dan zegt ie gewoon dat je het liedje al hebt aangekocht en of je het dan opnieuw wil kopen.JanHenk schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:10:
Sinds de update naar iOS5 op de iPhone van m'n pa, is ie al zijn muziek kwijt. Muziek die ie zelf heeft aangeschaft via iTunes op z'n telefoon.

Overigens is dat tabje dat je zou moeten zien er nog niet omdat itunes in the cloud nog steeds niet beschikbaar is in de Benelux. Ik wacht nog even af tot het hier wel beschikbaar is om te kijken of ik mijn aankopen nog terug kan krijgen maar vrees er een beetje voor...
Voor zover ik weet kun je een liedje maar één keer downloaden, gooi je het (per ongeluk) weg? Dan moet je hem opnieuw kopen.
Je vader zal de liedjes dus blijkbaar niet naar zijn Mac of PC over gezet hebben, en als ze dus alleen op zijn telefoon stonden is hij ze inderdaad gewoon kwijt nu. Bij het updaten word je telefoon namelijk leeg gegooid, nieuw besturingssysteem geïnstalleerd, en daarna worden je oude gegevens uit de laatste back-up terug op de telefoon gezet, en daarna pakt hij de liedjes en apps die op je Mac/PC staan en die volgens de instellingen gesynct dienen te worden terug op de telefoon, waarna hij feitelijk weer hetzelfde is als hij was, maar dan met nieuwe software.
Maar als je pa die liedjes dus nergens anders had staat zijn ze nu compleet verdwenen en mag hij ze opnieuw gaan kopen.
Je vader zal de liedjes dus blijkbaar niet naar zijn Mac of PC over gezet hebben, en als ze dus alleen op zijn telefoon stonden is hij ze inderdaad gewoon kwijt nu. Bij het updaten word je telefoon namelijk leeg gegooid, nieuw besturingssysteem geïnstalleerd, en daarna worden je oude gegevens uit de laatste back-up terug op de telefoon gezet, en daarna pakt hij de liedjes en apps die op je Mac/PC staan en die volgens de instellingen gesynct dienen te worden terug op de telefoon, waarna hij feitelijk weer hetzelfde is als hij was, maar dan met nieuwe software.
Maar als je pa die liedjes dus nergens anders had staat zijn ze nu compleet verdwenen en mag hij ze opnieuw gaan kopen.
Humankind… be both.
Volgens mij is dat nogal grote onzin 
Je kan gewoon in iTunes op het knopje "Download previous purchases" klikken en je krijgt alles terug wat je ooit gekocht hebt.
Je kan gewoon in iTunes op het knopje "Download previous purchases" klikken en je krijgt alles terug wat je ooit gekocht hebt.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Is dat zo? Is dat een nieuwe mogelijkheid dan?fsfikke schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:33:
Ik kan me herinneren dat er altijd ontzettend gescholden werd door iedereen die per ongeluk z'n muziek kwijt raakte omdat alles opnieuw gekocht moest worden dan
Alleen maar mooi als het wel mogelijk is natuurlijk, ik heb er zelf verder geen ervaring mee, ik ben voorzichtig met backups enzo
Humankind… be both.
Denk dat dit pas zal werken van zodra itunes in the cloud ook in de Benelux wordt geactiveerd. Als ik dit nu doe zoals jij zegt dan kan ik wel eerder aangekochte apps en boeken downloaden maar nog geen muziek.Spike_wolf schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:43:
[...]
Is dat zo? Is dat een nieuwe mogelijkheid dan?
Ik kan me herinneren dat er altijd ontzettend gescholden werd door iedereen die per ongeluk z'n muziek kwijt raakte omdat alles opnieuw gekocht moest worden dan
Alleen maar mooi als het wel mogelijk is natuurlijk, ik heb er zelf verder geen ervaring mee, ik ben voorzichtig met backups enzo
Ik weet niet hoe lang die optie er in zit, maar zeker al een tijdje.Spike_wolf schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:43:
[...]
Is dat zo? Is dat een nieuwe mogelijkheid dan?
offtopic:
Maar als je dingen alleen van horen zeggen kent is het misschien handig om ook voorzichtig te zijn met uitspraken over daarover
Maar als je dingen alleen van horen zeggen kent is het misschien handig om ook voorzichtig te zijn met uitspraken over daarover
[ Voor 52% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2011 18:48 ]
Dat geldt niet voor muziek toch?fsfikke schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:33:
Zo te zien ben ik niet de enige die dat idee had, en zoals hierboven ook gemeld word, kan ik hier alleen boeken en apps opnieuw downloaden, m'n muziek nietfsfikke schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:47:
[...]
Ik weet niet hoe lang die optie er in zit, maar zeker al een tijdje.
offtopic:
offtopic:
Van kokend water heb ik ook alleen maar horen zeggen dat je je hand er beter niet in kan steken, nooit zelf geprobeerd, maar daarbij durf ik toch wel met aardig wat zekerheid tegen andere te zeggen dat ze hun hand er niet in moeten steken
Van kokend water heb ik ook alleen maar horen zeggen dat je je hand er beter niet in kan steken, nooit zelf geprobeerd, maar daarbij durf ik toch wel met aardig wat zekerheid tegen andere te zeggen dat ze hun hand er niet in moeten steken
Humankind… be both.
Ik heb op mijn Mac die ik twee maanden geleden gekocht heb door op dat knopje te drukken muziek staan die ik meer dan drie vier jaar geleden gekocht heb dus volgens mij wel.
Je mag natuurlijk over alles meepraten. Sommige mensen voelen zich alleen een beetje stom als achteraf blijkt dat ze onzin aan het vertellen zijn en zijn daarom in het vervolg iets voorzichtigerSpike_wolf schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:51:
[...]
Zo te zien ben ik niet de enige die dat idee had, en zoals hierboven ook gemeld word, kan ik hier alleen boeken en apps opnieuw downloaden, m'n muziek niet
offtopic:
Maar voor zover ik weet is wat ik vertelde dus geen onzinfsfikke schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:59:
[...]
Ik heb op mijn Mac die ik twee maanden geleden gekocht heb door op dat knopje te drukken muziek staan die ik meer dan drie jaar geleden gekocht heb dus volgens mij wel.
[...]
Je mag natuurlijk over alles meepraten. Sommige mensen voelen zich alleen een beetje stom als achteraf blijkt dat ze onzin aan het vertellen zijn en zijn daarom iets voorzichtiger
Kun jij eens vertellen waar jij allemaal op klikt dat je het wel opnieuw kunt downloaden?
Humankind… be both.
Ik vind het iets logischer om eerst rond te snuffelen en daarna pas met uitspraken te komenSpike_wolf schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:01:
[...]
Maar voor zover ik weet is wat ik vertelde dus geen onzinEn als ik zo in iTunes rondsnuffel word mijn vermoeden toch bevestigd.
Kun jij eens vertellen waar jij allemaal op klikt dat je het wel opnieuw kunt downloaden?

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2011 19:08 ]
Amerikaans account?fsfikke schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:59:
[...]
Ik heb op mijn Mac die ik twee maanden geleden gekocht heb door op dat knopje te drukken muziek staan die ik meer dan drie vier jaar geleden gekocht heb dus volgens mij wel.
Je link doet het niet
Maar dat is idd dezelfde knop als die ik hier gebruik, en als ik daar klik heb ik alleen Apps en Boeken, geen muziek.
Heb jij een Amerikaans AppleID ofzo?
Heb jij een Amerikaans AppleID ofzo?

[ Voor 23% gewijzigd door Spike_wolf op 23-10-2011 19:07 ]
Humankind… be both.
Wat een prutsers weer in Nederland 
Maar ik neem aan dat dit er bij de introductie van iTunes in iCloud er ook voor Nederlanders in komt. Ook voor US accounts kon dit niet al sinds 4 jaar en toch kan ik nummers downloaden die ik daarvoor gekocht heb.
Maar ik neem aan dat dit er bij de introductie van iTunes in iCloud er ook voor Nederlanders in komt. Ook voor US accounts kon dit niet al sinds 4 jaar en toch kan ik nummers downloaden die ik daarvoor gekocht heb.
[ Voor 75% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2011 19:18 ]
Voel jij je nu ook een beetje dom omdat je onzin vertelde?

[ Voor 17% gewijzigd door Spike_wolf op 23-10-2011 19:15 ]
Humankind… be both.
Ik wist iig dat het in principe kon voordat ik uitspraken maakte ipv andersomSpike_wolf schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:15:
Voel jij je nu ook een beetje dom omdat je onzin vertelde?
Nouja, ik was 95% zeker dat ik gelijk had, dus zo roekeloos ben ik ook niet met het rondstrooien van info hoorfsfikke schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:17:
[...]
Ik wist iig dat het in principe kon voordat ik uitspraken maakte ipv andersom
Maargoed, ik ga weer wat nuttigs doen
Humankind… be both.
Ah ik begrijp het denk ik. iTunes in the cloud moet dus eerst beschikbaar komen in Nederland voordat ik dit kan zien en opnieuw kan downloaden naar de iPhone van m'n pa. Iemand enig idee wanneer dit is?
Overigens heb ik zeker voordat ik de update uitvoerde alle aankopen overgezet naar iTunes, dus alle nummers staan netjes op de iMac. Na de update heb ik gekozen voor het terugzetten van een reservekopie van de iMac. Alles is goed gegaan, alleen de muziek is dus niet mee gekomen.
Als ik nu op de mac kies voor het syncen van de muziek, krijg ik weer zo'n melding dat de telefoon is gesynchroniseerd met een andere bibliotheek en dat ie dan eerst de iPhone moet wissen...
... Wat is iTunes toch een ruk programma.
Overigens heb ik zeker voordat ik de update uitvoerde alle aankopen overgezet naar iTunes, dus alle nummers staan netjes op de iMac. Na de update heb ik gekozen voor het terugzetten van een reservekopie van de iMac. Alles is goed gegaan, alleen de muziek is dus niet mee gekomen.
Als ik nu op de mac kies voor het syncen van de muziek, krijg ik weer zo'n melding dat de telefoon is gesynchroniseerd met een andere bibliotheek en dat ie dan eerst de iPhone moet wissen...
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Het terugzetten van de reservekopie zet alleen de instellingen terug, de apps en muziek moeten via iTunes gesynct worden. Maar als je de muziek nog wel op de iMac hebt staan heb je dus eigenlijk geen probleem.JanHenk schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:55:
Ah ik begrijp het denk ik. iTunes in the cloud moet dus eerst beschikbaar komen in Nederland voordat ik dit kan zien en opnieuw kan downloaden naar de iPhone van m'n pa. Iemand enig idee wanneer dit is?
Staan alle apps ook al op de iMac? Dan kun je hem gewoon die bibliotheek laten syncen en zou alles okay moeten zijn, want met wissen bedoelt hij niet de contacten en dergelijke, alleen muziek en apps enzo.
Weet je met welke iTunes hij eerder verbonden is geweest?
Humankind… be both.
Eh ja.. ik. Geen problemen mee eigenlijk.henkna schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:27:
Ja ik heb iCloud control geinstalleerd. Ik lees op diverse fora dat er veel mensen zijn met dit probleem. Zijn er mensen hier op het forum waar het wel vlekkeloos werkt, en die hun foto's netjes in windows te zien krijgen?
OK, behalve dan dat ik het jammer vind dat wat je in de upload-dir gooit, ook automatisch in je photostreamdownload-dir komt. Oftewel, het is een kopie.
Oh, en de sortering qua date taken klopt niet. Alles wat via je uploaddir in de photostream komt verliest de exif info.
[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 23-10-2011 21:54 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Weet iemand het geheim van iMessage op meerdere iOs devices?
Tijdens de beta werkte dit perfect maar toen had ik maar 2 "vrienden" met een beta device en konden we niet geweldig veel testen.
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat al de iMessage's op de iPhone (4s) komen maar dat nog niet de helft ook op de iPad (2) komt.
Ik heb al mijn contacten al gevraagd ook mijn AppleID wachtwoord toe te laten voegen onder mijn contact in hun iOS device maar dit lijkt niet te schelen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Tijdens de beta werkte dit perfect maar toen had ik maar 2 "vrienden" met een beta device en konden we niet geweldig veel testen.
Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat al de iMessage's op de iPhone (4s) komen maar dat nog niet de helft ook op de iPad (2) komt.
Ik heb al mijn contacten al gevraagd ook mijn AppleID wachtwoord toe te laten voegen onder mijn contact in hun iOS device maar dit lijkt niet te schelen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Als je je iPhone wifi synct met iTunes. Kan je dan de fotos op je iPhone ook in iPhoto zien zodat je deze kan opslaan of in mapjes zetten?
Verwijderd
Ik merkte het ook al. Ga nu de oplossing proberen die genoemd wordt op http://osxdaily.com/2011/...s-iphone-ipad-ipod-touch/Donstil schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:08:
Weet iemand het geheim van iMessage op meerdere iOs devices?
even een tipje om je iDevice op meerdere computers aan te sluiten:
http://www.iphoneclub.nl/...seren-met-twee-computers/
http://www.iphoneclub.nl/...seren-met-twee-computers/
Sinds de update (uitgevoerd op 13 okt) naar IOS5 heb ik met mijn iphone 4 het volgende WIFI probleem:
- Na een minuutje internetten stagneert het internet (blijft hangen) en zie ik de volgende melding:
"Pagina openen niet mogelijk"
"Safari kan de pagina niet openen omdat er geen serverbinding mogelijk is"
en ook de melding:
"Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert"
Het valt me op dat als ik even op de Iphone de Wi-Fi schakelaar weer uit en daarna direct weer aan zet ik weer even een minuutje kan internetten (verbinding heb), daarna loopt het internet weer vast.
Inmiddels al 10 dagen van alles geprobeerd:
- Netwerkinstellingen hersteld
- Harde reset uitgevoerd
- Soft reset uitgevoerd
- Als nieuwe schone Iphone met IOS5 herinstalleerd (met alle fabrieksinstellingen)
- Modem gereset (harde en zachte reset, alle instellingen doorlopen/gereset)
- Diverse instellingen getest, DNS, MAC etc. Statisch, WPA secur.
- Modem vervangen (Tele2)
- KPN lijn laten controleren
Niets heeft geholpen. Inmiddels de Iphone 4 van mijn vrouw en dochter ook overgezet naar IOS 5.
Sindsdien hebben zij ook dit probleem. Het vreemde is dat als ik mijn Iphone (en die van mijn vrouw en dochter) verbind met een ander WIFI netwerk (vergelijkbaar met mijn eigen netwerk, zelfde modem en ook Tele2) dit geen probleem geeft. Ook ander WIFI netwerken geven geen probleem.
Ik kom er gewoon niet achter waar het aan ligt. Onze laptops werken wel goed op hetzelfde WIFi netwerk.
Het lijkt op een combinatie van het modem en Iphone wat deze problemen geeft.
Het probleem is tevens dat ik geen 3G bereik heb van Vodafone op mijn huisadres. Dus thuis kan ik met mijn Iphone (en ook mijn vrouw en dochter) geen gebruik maken van Internet e.d. via zowel WIFI als 3G.
Al dagen ben ik nu aan het zoeken op internet echter nergens is hier iets vergelijkbaars over terug te vinden, het is bijna om gek van te worden
Tele2 zegt dat het modem goed is en KPN geeft aan dat de lijn goed is... Zou het dan toch liggen aan de combinatie Iphone IOS 5 met deze modem? Het merkwaardige is dat IOS 4 geen problemen geeft met deze modem en ook een ander WIFI netwerk met hetzelfde Tele2 modem geeft geen problemen.
Ik zou het helaas niet meer weten...
Ik hoop dat er iemand is die mogelijke nog een oplossing weet?
- Na een minuutje internetten stagneert het internet (blijft hangen) en zie ik de volgende melding:
en ook de melding:
Het valt me op dat als ik even op de Iphone de Wi-Fi schakelaar weer uit en daarna direct weer aan zet ik weer even een minuutje kan internetten (verbinding heb), daarna loopt het internet weer vast.
- Harde reset uitgevoerd
- Soft reset uitgevoerd
- Als nieuwe schone Iphone met IOS5 herinstalleerd (met alle fabrieksinstellingen)
Niets heeft geholpen. Inmiddels de Iphone 4 van mijn vrouw en dochter ook overgezet naar IOS 5.
Sindsdien hebben zij ook dit probleem. Het vreemde is dat als ik mijn Iphone (en die van mijn vrouw en dochter) verbind met een ander WIFI netwerk (vergelijkbaar met mijn eigen netwerk, zelfde modem en ook Tele2) dit geen probleem geeft. Ook ander WIFI netwerken geven geen probleem.
Ik kom er gewoon niet achter waar het aan ligt. Onze laptops werken wel goed op hetzelfde WIFi netwerk.
Het probleem is tevens dat ik geen 3G bereik heb van Vodafone op mijn huisadres. Dus thuis kan ik met mijn Iphone (en ook mijn vrouw en dochter) geen gebruik maken van Internet e.d. via zowel WIFI als 3G.
Al dagen ben ik nu aan het zoeken op internet echter nergens is hier iets vergelijkbaars over terug te vinden, het is bijna om gek van te worden

Tele2 zegt dat het modem goed is en KPN geeft aan dat de lijn goed is... Zou het dan toch liggen aan de combinatie Iphone IOS 5 met deze modem? Het merkwaardige is dat IOS 4 geen problemen geeft met deze modem en ook een ander WIFI netwerk met hetzelfde Tele2 modem geeft geen problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door jsr op 24-10-2011 11:43 ]
JS
Misschien wel een goeie tip ja.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:26:
[...]
Ik merkte het ook al. Ga nu de oplossing proberen die genoemd wordt op http://osxdaily.com/2011/...s-iphone-ipad-ipod-touch/
De iPhone stond op het Apple id email adres ipv het 06 nummer.
Op de iPad staat uiteraard die mogelijkheid er niet bij en kan ik alleen het email kiezen.
Hoe zat dat bij jou ?
Is dit feitelijk hetzelfde probleem als berichten die helemaal niet aankomen?Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:26:
[...]
Ik merkte het ook al. Ga nu de oplossing proberen die genoemd wordt op http://osxdaily.com/2011/...s-iphone-ipad-ipod-touch/
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld allebei alleen een iPhone, maar als ik berichten naar hun stuurde kwamen ze de helft van de tijd helemaal niet aan, terwijl bij mij wel aangegeven werd dat ze afgeleverd waren. Andersom net zo.
[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 24-10-2011 10:14 ]
Humankind… be both.
Wellicht een nieuwe versie van je firmware beschikbaar?jsr schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:12:
Sinds de update (uitgevoerd op 13 okt) naar IOS5 heb ik met mijn iphone 4 het volgende WIFI probleem:
en ook de melding:
Problem..
[ Voor 57% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-10-2011 09:49 ]
Nee, dit gaat niet over hetzelfde. De "oplossing" die daar gegeven wordt is om er voor te zorgen dat je je iDevice op meerdere computers kan aansluiten.Spike_wolf schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:00:
[...]
Is dit feitelijk hetzelfde probleem als berichten die helemaal niet aankomen?
Mijn ouders hebben bijvoorbeeld allebei alleen een iPhone, maar als ik berichten naar hun stuurde kwamen ze de helft van de tijd helemaal niet aan, terwijl bij mij wel aangegeven werd dat ze afgeleverd waren. Andersom net zo.
Dit voorkomt dat iTunes je device leeg wil gooien als je hem aansluit.
Oh wacht, verkeerde gequote dan, oepsFonta schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:12:
[...]
Nee, dit gaat niet over hetzelfde. De "oplossing" die daar gegeven wordt is om er voor te zorgen dat je je iDevice op meerdere computers kan aansluiten.
Dit voorkomt dat iTunes je device leeg wil gooien als je hem aansluit.
Deze moest het zijn:
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:26:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door Spike_wolf op 24-10-2011 10:14 ]
Humankind… be both.
Ik kon de firmware update voor de modem van Tele2 helaas niet zelf uitvoeren echter Tele2 gaf aan dat de modem was voorzien van de laatste firmware...STIMPPYYY schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:48:
[...]
Wellicht een nieuwe versie van je firmware beschikbaar?
[ Voor 49% gewijzigd door jsr op 24-10-2011 11:34 ]
JS
Verwijderd
Heeft iemand anders ook problemen met de snelheid van zijn iPhone na installatie van iOS5?
Mijn iPhone 4 is SLOOOOOOM geworden! niet normaal. Bijv. als ik het toestel vergrendel hoor je echt 5 seconden later pas de vergrendelklik. Ook het openen van Apps loopt niet soepel en vaak springt het toestel terug naar het beginscherm...
Mijn iPhone 4 is SLOOOOOOM geworden! niet normaal. Bijv. als ik het toestel vergrendel hoor je echt 5 seconden later pas de vergrendelklik. Ook het openen van Apps loopt niet soepel en vaak springt het toestel terug naar het beginscherm...
Bij mij is de iPhone 4 is geen enkel opzicht trager geworden, dus ik denk dat er iets mis is met je iOS installatie.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:40:
Heeft iemand anders ook problemen met de snelheid van zijn iPhone na installatie van iOS5?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Klinkt inderdaad als een updatebug. Ik heb zelf een 3G met iOS4, maar sinds die update is het apparaat te traag om ook maar mee te bellenVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:40:

Het klote eraan is, je kunt niet 1 2 3 downgraden..
Iemand problemen met meldingen als "This device isn't eligible for the requested build" ? Krijg deze melding als ik mijn 3GS wil updaten namelijk. Update gebeurd overigens van een gejailbreaked model (fully unlocked, dus elke carrier mogelijk) met iOS 4.2.1. Normaal gesproken vergaat het updaten via iTunes zonder problemen, alleen ditmaal slikt de 3GS hem niet.
Op diverse fora staat dat ik mijn iPhone dan moet resetten naar fabrieksinstellingen en het dan opnieuw moet proberen. Maar ik wil het eerst even dubbelchecken of er wellicht een alternatieve route is voordat ik dingen ga weggooien
Op diverse fora staat dat ik mijn iPhone dan moet resetten naar fabrieksinstellingen en het dan opnieuw moet proberen. Maar ik wil het eerst even dubbelchecken of er wellicht een alternatieve route is voordat ik dingen ga weggooien
Misschien moet een mod het maar als topic warning zetten, want het blijft zich herhalenVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:40:
DFU > restore iOS5 .ipsw > Na clean flash NIET restoren, maar setup as a new phone.
Wat zegt je logfile op de router over het probleem?jsr schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:33:
[...]
Ik kon de firmware update voor de modem van Tele2 helaas niet zelf uitvoeren echter Tele2 gaf aan dat de modem was voorzien van de laatste firmware...
Denk dat je het al hebt geprobeerd maar toch (heb het welleens vaker meegemaakt). Heb je al geprobeerd je SSID te veranderen.
Ik wist niet dat ik in de router een logfile kon bekijken. Ik zal straks eens kijken of ik in de router hierover iets kan terug vindenSTIMPPYYY schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
Wat zegt je logfile op de router over het probleem?
Denk dat je het al hebt geprobeerd maar toch (heb het welleens vaker meegemaakt). Heb je al geprobeerd je SSID te veranderen.
Ik heb de benaming van de SSID nog niet veranderd. Ik heb hier in eerste instantie ook wel even aangedacht echter dacht dat het probleem hier waarschijnlijk niet aan zou kunnen liggen. Ik ga het voor de zekerheid toch wel even proberen. Bedankt voor de tip!
JS
Verwijderd
Bij mij was het net omgekeerd op m'n iPhone: als caller ID stond het 06 nummer geselecteerd. Dit heb ik veranderd zoals het artikel suggereerde. Op m'n iPad kon ik dit idd ook niet wijzigen. De actie heeft echter geen succes gehad; ik ontvang iMessages nog steeds eigenlijk vooral nog alleen op m'n iPhone en soms op m'n iPad.Donstil schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 02:14:
[...]
Misschien wel een goeie tip ja.
De iPhone stond op het Apple id email adres ipv het 06 nummer.
Op de iPad staat uiteraard die mogelijkheid er niet bij en kan ik alleen het email kiezen.
Hoe zat dat bij jou ?
Een reageerder op het artikel suggereert dat het helpt om je netwerkinstellingen te resetten, maar dan raak je ook al je wifi passwords kwijt dus daar heb ik eigenlijk niet zo'n trek in.
Beste,
Graag zou ik de herinneringen App van iOS5 willen proberen, echter kan ik niets toevoegen. Wat doe ik verkeerd?
Als ik de app open zie ik onderstaande scherm. Er is geen [+] teken en onderin staat er ook maar 1 dot.
Graag zou ik de herinneringen App van iOS5 willen proberen, echter kan ik niets toevoegen. Wat doe ik verkeerd?
Als ik de app open zie ik onderstaande scherm. Er is geen [+] teken en onderin staat er ook maar 1 dot.

Bij het lijstje voltooid kun je geen herinneringen toevoegen, je moet even het scherm naar links schuiven, dan kom je bij de herinneringen waar je wel iets kan toevoegenTimo002 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:41:
Beste,
[afbeelding]
Links bovenin op de streepjes klikken, en dan 'herinneringen' selecteren. Je ziet nu al je voltooide herinneringen, maar die zijn er nog niet
Humankind… be both.
Ooh dat vind ik niet zo heel erg dus dat probeer ik als ik thuis ben wel even.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:32:
[...]
Bij mij was het net omgekeerd op m'n iPhone: als caller ID stond het 06 nummer geselecteerd. Dit heb ik veranderd zoals het artikel suggereerde. Op m'n iPad kon ik dit idd ook niet wijzigen. De actie heeft echter geen succes gehad; ik ontvang iMessages nog steeds eigenlijk vooral nog alleen op m'n iPhone en soms op m'n iPad.
Een reageerder op het artikel suggereert dat het helpt om je netwerkinstellingen te resetten, maar dan raak je ook al je wifi passwords kwijt dus daar heb ik eigenlijk niet zo'n trek in.
Dit is ook maar vervelend.
@_Johannn_
Naar links schuiven kan ik niet. Er staat ook maar 1 dot onderin, alsof er maar 1 pagina is.
@Spike_wolf
Op de streepjes klikken geeft mij een zoekscherm...
Naar links schuiven kan ik niet. Er staat ook maar 1 dot onderin, alsof er maar 1 pagina is.
@Spike_wolf

Verwijderd
Klopt; die 'naadloze samenwerking' tussen iMessage devices mag Apple nog wel eens onder de loep nemen. Dit artikel beschrijft de problematiek volgens mij wel goed: http://recombu.com/news/a...-the-solution_M15565.htmlDonstil schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:51:
[...]
Ooh dat vind ik niet zo heel erg dus dat probeer ik als ik thuis ben wel even.
Dit is ook maar vervelend.
En als je op datum klikt? ik kom dan in een soort van kalender met de datum van vandaag en dan kan ik ook een herinnering toevoegenTimo002 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:52:
@_Johannn_
Hmm, in die zoeklijst heb ik standaard 'Voltooid' en 'herinneringen' staan en daar kan ik nog meer koppen in maken. Maar deze zouden allemaal ook een 'puntje' moeten vertegenwoordigen zodat je in het hoofdscherm kan schuiven idd.Timo002 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:52:
@_Johannn_
@Spike_wolf
[afbeelding]
In het scherm dat je nu post heb ik ook een 'wijzigen' knop rechts boven zodat ik er dus meer in kan zetten, maar die heb je ook niet.
Hoe zijn je iCould instellingen voor herinneringen? Staat die uit?
Humankind… be both.
coole typfoutSpike_wolf schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:58:
[...]
Hmm, in die zoeklijst heb ik standaard 'Voltooid' en 'herinneringen' staan en daar kan ik nog meer koppen in maken. Maar deze zouden allemaal ook een 'puntje' moeten vertegenwoordigen zodat je in het hoofdscherm kan schuiven idd.
In het scherm dat je nu post heb ik ook een 'wijzigen' knop rechts boven zodat ik er dus meer in kan zetten, maar die heb je ook niet.
...less is more
nee, iCloud stond uit.. dat was het probleem ook! Beetje kansloos dat iCloud sync aan moet staan.... Daarom waarschijnlijk ook misser nummer 1 op de hieronder gelinkte pagina!Spike_wolf schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:58:
[...]
Hmm, in die zoeklijst heb ik standaard 'Voltooid' en 'herinneringen' staan en daar kan ik nog meer koppen in maken. Maar deze zouden allemaal ook een 'puntje' moeten vertegenwoordigen zodat je in het hoofdscherm kan schuiven idd.
Dit stukje gevonden op een andere website. Misser nummer 1!
http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=6444Na het opstarten van de herinneringen-app bleek het toevoegen van een nieuwe herinnering niet te lukken. Na heel wat geslide en getapt te hebben was het niet mogelijk een herinnering toe te voegen. Rechts bovenin zou een + knop moeten staan om een nieuwe herinnering toe te voegen. Zelfs na diverse keren zowel de app als de iPhone opnieuw op te starten bleef deze + knop achterwegen. Na lang met de instellingen hebben te lopen spelen bleek het volgende: Je moet onder icloud aanvinken dat je de herinneringen in the cloud op wilt slaan. Dus eenmaal dat aangevinkt te hebben was daar de + knop.
Later hebben we de iCloud sync weer uitgezet en konden we de app nog gewoon gebruiken, al blijft de + knop soms verdwijnen. Met andere woorden: Je bent verplicht je herinneringen in the cloud te zetten wil je deze app goed kunnen gebruiken. Dit vinden we toch wel een grote tegenvaller, we zouden graag zelf willen kiezen wat we in the cloud zetten.
Ja dat zijn precies de problemen die ik ok heb en dat met dat email adres had ik ook al uitgeplozen.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:54:
[...]
Klopt; die 'naadloze samenwerking' tussen iMessage devices mag Apple nog wel eens onder de loep nemen. Dit artikel beschrijft de problematiek volgens mij wel goed: http://recombu.com/news/a...-the-solution_M15565.html
Helaas krijg je dan idd 2 conversatie's in je lijst dus is het nut alsnog weg.
Apple zal dit heus wel gaan fixen in de komende update's. Misschien moet apple achter de schermen werken met een soort van universele code waar dan je devices onder komen te hangen en dus je email EN 06
(Resetten van netwerk instellingen laat ik dus even voor wat het is)
Hoe krijg je eigenlijk je lijst met "Voltooid" leeg in de reminder app? Ik zie geen mogelijkheid daar voor?
de item selecteren en dan op "verwijder" klikken.UltraSub schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:28:
Hoe krijg je eigenlijk je lijst met "Voltooid" leeg in de reminder app? Ik zie geen mogelijkheid daar voor?
Ik vind hem wel erg handig. ik hou mijn boodschappenlijstje erin bij, en als ik iets vaker nodig heb, dan hoef ik alleen het vinkje bij voltooid weg te halen
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Volgens mij kan dat alleen per item. Item openen en dan onderaan op 'verwijderen' klikken.UltraSub schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:28:
Humankind… be both.
Pfff... wat een zeik zegSpike_wolf schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:30:
[...]
Volgens mij kan dat alleen per item. Item openen en dan onderaan op 'verwijderen' klikken.
/edit
Of je doet het vanuit Exchange
[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 24-10-2011 16:41 ]
Even een vraag die hopelijk iemand weet te beantwoorden..
Ik heb al mijn foto's op men ipad staan, voorheen sorteerde hij ze automatisch op datum maar heeft hij alles door elkaar heen gegooid op de ipad. Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik het weer op datum gesorteerd krijg?
Ik heb al mijn foto's op men ipad staan, voorheen sorteerde hij ze automatisch op datum maar heeft hij alles door elkaar heen gegooid op de ipad. Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik het weer op datum gesorteerd krijg?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Alles gecheckt en in mijn sync map staan ze allemaal gesorteerd, maar op de iPad alles door elkaar!thijskl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:49:
Even een vraag die hopelijk iemand weet te beantwoorden..
there's no tweak without the tweaker
Siri mag het ook al niet, ik had trouwens liever gehad dat "ze" het in de kalender had geplaatst.UltraSub schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:39:
[...]
Pfff... wat een zeik zeg
/edit
Of je doet het vanuit Exchange
Ik zie het nut van die app niet zo.
Nut is natuurlijk locationbased. Je kunt haar natuurlijk ook gewoon vragen om een afspraak met jezelf in te plannen als je ze in de agenda wil hebben
Nope, kan niet; hier had ik dus ook op gehoopt. Ik wil de foto's die ik heb gemaakt op mijn iPhone namelijk in iPhoto onder een event hangen, daarna mogen ze worden verwijderd uit "filmrol". Dit kan voor zover ik weet niet via wifi.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:27:
Als je je iPhone wifi synct met iTunes. Kan je dan de fotos op je iPhone ook in iPhoto zien zodat je deze kan opslaan of in mapjes zetten?
Verwijderd
Ik moet IOS 5 nog op windows pc gaan downloaden naar mijn Ipad en Iphone, maar krijg de melding dat er niet genoeg ruimte meer is op de pc voor de back-up en dat ik dan na de upgrade alle eropgezette bestanden kwijt zal zijn. ik heb echter nog genoeg ruimte op een ander geheugendeel van de pc.
Hoe kan ik nu instelllen dat hij de backup op dat andere deel gaat plaatsen? ik heb intussen alle Itunes en Apple bestanden al verplaatst naar dat andere deel maar hij blijft aangeven dat er onvoldoende geheugenruimte is. dus hij blijft ingesteld op C: ipv op D: waar wel genoeg ruimte is.
Zie ik iets eenvoudigs over het hoofd?
Hoe kan ik nu instelllen dat hij de backup op dat andere deel gaat plaatsen? ik heb intussen alle Itunes en Apple bestanden al verplaatst naar dat andere deel maar hij blijft aangeven dat er onvoldoende geheugenruimte is. dus hij blijft ingesteld op C: ipv op D: waar wel genoeg ruimte is.
Had ik ook. Niet kunnen vinden hoe de backup op D: ipv C: gemaakt kan worden. Dus inderdaad ruimte maken op C: door bestanden te verplaatsen naar D:. Na opnieuw opstarten van de pc werkte het toen wel bij mij, wel op C: dus.Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:13:
Ik moet IOS 5 nog op windows pc gaan downloaden naar mijn Ipad en Iphone, maar krijg de melding dat er niet genoeg ruimte meer is op de pc voor de back-up en dat ik dan na de upgrade alle eropgezette bestanden kwijt zal zijn. ik heb echter nog genoeg ruimte op een ander geheugendeel van de pc.
Was een van de nieuwe mogelijkheden van iOS 5 ook niet dat je slimme afspeellijsten kan gebruiken? Ik heb dit al geprobeerd maar lukt me niet. Vind ik wel leuk om bijvoorbeeld een afspeellijst met laatst toegevoegde nummers te hebben. Dan bedoel ik dus een lijst met laatst toegevoegde nummer op mijn iphone he.
Volgens mij stuurt hij het op Apple ID
YiRenTang Traditionele Chinese Geneeskunde (TCG), Eindhoven acupunctuur and Chinees kruidengen. Traditional Chinese medicine (TCM), Eindhoven acupuncture and Chinese Herbal.
Zelfde probleem gehad! Uiteindelijk maar grote apps eerst verwijdert van mijn iPhone zodat de backup kleiner wordt. Daarnaast alle eerder gemaakte backups weggegooid en mijn C schijf opgeruimd. Uiteindelijk lukte het me hiermee!McLovinB schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:49:
[...]
Had ik ook. Niet kunnen vinden hoe de backup op D: ipv C: gemaakt kan worden. Dus inderdaad ruimte maken op C: door bestanden te verplaatsen naar D:. Na opnieuw opstarten van de pc werkte het toen wel bij mij, wel op C: dus.
Ik heb in iTunes geen mogelijkheid gevonden om de backup op een andere schijf te laten maken. Terwijl de iTunes library wel gewoon op een D schijf staat waarop nog ruim 400Gig vrij is. Vreemd product iTunes, ik wacht altijd nog op het moment dat Apple dit programma herschrijft en er een volwaardig programma van maakt welke gericht is op de telefoon, en niet bedoeld is al een muziek bibliotheek!
Zoek ff op iTunes, backup en junction. Easy peasy
ik heb thuis ook tele2. maar ik heb uitjsr schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 00:12:
en ook de melding:
- Harde reset uitgevoerd
- Soft reset uitgevoerd
Al dagen ben ik nu aan het zoeken op internet echter nergens is hier iets vergelijkbaars over terug te vinden, het is bijna om gek van te worden![]()

Mijn vader belt me gisteren, heeft vorige week geupgrade naar iOS 5. Sindsdien (zegt hij), werkt push met een Gmail account niet meer (setupped als Exchange). Hij haalt pas mail op als hij mail.app opent. Heb hem laten verifieren of push nog aanstond, en dat was zo. Iemand die dit al eens heeft gezien?
(Heb geen fysieke toegang tot de telefoon op dit moment)
In iOS 5 kun je toch gewoon een gmail mailbox aanmaken? Misschien dat hij dat eens moet proberen en dat het dan beter werkt?UltraSub schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:36:
Mijn vader belt me gisteren, heeft vorige week geupgrade naar iOS 5. Sindsdien (zegt hij), werkt push met een Gmail account niet meer (setupped als Exchange). Hij haalt pas mail op als hij mail.app opent. Heb hem laten verifieren of push nog aanstond, en dat was zo. Iemand die dit al eens heeft gezien?
Pusht het dan ook? (GMail via exchange optie moet gewoon werken, heeft het altijd al gedaan)glennvho schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:40:
[...]
In iOS 5 kun je toch gewoon een gmail mailbox aanmaken? Misschien dat hij dat eens moet proberen en dat het dan beter werkt?
Gaat er ook om dat hij zn agenda en contacten wilt syncen en niet daarvoor nog bij andere plekken moet instellen.
Als je push hebt aanstaan zal dit inderdaad wel pushen (zelf heb ik push uitstaan om batterij te sparen). En heb juist eens gekeken bij de instellingen van mijn gmail account op de iphone en daar kun je gewoon ook aganda's en notities aanzetten bij de opties dus dat zal ook goed lopen lijkt me.peak schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:43:
[...]
Pusht het dan ook? (GMail via exchange optie moet gewoon werken, heeft het altijd al gedaan)
Gaat er ook om dat hij zn agenda en contacten wilt syncen en niet daarvoor nog bij andere plekken moet instellen.
Voor contacten weet ik het niet juist.
Push via Exchange moet gewoon werken. Als je via Gmail setup doet, heb je imap. En dus alleen mail, en geen contacten. Daarnaast, push kost helemaal niet veel meer accu, als de verbinding goed is opgezet en je normaal bereik hebt. Maar goed, was een beetje een vaag verhaal, maar het eerste waar ik aan dacht, hij staat op fetch manually. Dus niet.
/edit
@Loeberce;
Bij iedereen die ik ken werkt het gewoon. Bij mijn pa echter niet. Een van de vele bugs die blijkbaar toch optreden bij veel mensen bij upgrade van 4 naar 5.
/edit
@Loeberce;
Bij iedereen die ik ken werkt het gewoon. Bij mijn pa echter niet. Een van de vele bugs die blijkbaar toch optreden bij veel mensen bij upgrade van 4 naar 5.
[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 25-10-2011 09:13 ]
Bij mij werkt het gewoon, Google push met Exchange op iOS5, dus kan je helaas niet helpen.
Even een vraagje... Ik heb nog nooit een iPhone gehad en kan geen antwoord vinden op voor mij een belangrijke vraag: Kan ik met Google Maps navigeren, zoals ik dat nu doe met mijn HTC Legend?
En werkt dit ook al offline (kan ik dus kaarten opslaan)?
Ik zit namelijk te kijken naar een iPhone 4 8GB, die ik gratis kan krijgen met verlenging van mijn abbo. Alle andere dingen die ik nu doe met mijn Android kan ie wel (of beter).
En werkt dit ook al offline (kan ik dus kaarten opslaan)?
Ik zit namelijk te kijken naar een iPhone 4 8GB, die ik gratis kan krijgen met verlenging van mijn abbo. Alle andere dingen die ik nu doe met mijn Android kan ie wel (of beter).
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Nee dat is helaas niet mogelijk (Google maps navigatie). Maar mocht je T-Mobile hebben kan je een gratis navigatie gebruiken (Navigon speciaal voor T-Mobile abbonnees). Evt is anders tomtom oid iets om naar te kijken, maar dat kost wel geld natuurlijk.
gewoon nee.
Ik ben er alles behalve over te spreken. Het begon al bij het updaten, al mijn apps weg op de standaard apps na die nog netjes in de mappen stonden zoals aangemaakt. Irritatie tot en met om alles terug te zetten.
Het werd hierna alleen maar erger. Mijn Iphone 4 is enorm veel trager geworden bij een groot aantal handelingen. De internet browser openen bijvoorbeeld gaat met vertraging van minimaal 5 seconden. Het instellingen menu openen gaat met 8 sec vertraging en alle onderliggende menu's ook met een seconde of 3. Ik ben echt in staat mijn telefoon door het raam te gooien af en toe na de update.
Hierbij komt ook nog dat de batterij soms spontaan leeg begint te lopen terwijl bluetooth en wifi gewoon uit staan. Van 100% naar compleet leeg in 6 uur tijd terwijl het toestel op standby staat.
Ik heb al meerdere malen mijn telefoon hersteld maar het probleem blijft jammer genoeg. Ik krijg sterk het idee dat IOS5 te zwaar is voor de Iphone 4 zonder S. Meer mensen met deze ervaring?
Is het tevens mogelijk te downgraden?
Het werd hierna alleen maar erger. Mijn Iphone 4 is enorm veel trager geworden bij een groot aantal handelingen. De internet browser openen bijvoorbeeld gaat met vertraging van minimaal 5 seconden. Het instellingen menu openen gaat met 8 sec vertraging en alle onderliggende menu's ook met een seconde of 3. Ik ben echt in staat mijn telefoon door het raam te gooien af en toe na de update.
Hierbij komt ook nog dat de batterij soms spontaan leeg begint te lopen terwijl bluetooth en wifi gewoon uit staan. Van 100% naar compleet leeg in 6 uur tijd terwijl het toestel op standby staat.
Ik heb al meerdere malen mijn telefoon hersteld maar het probleem blijft jammer genoeg. Ik krijg sterk het idee dat IOS5 te zwaar is voor de Iphone 4 zonder S. Meer mensen met deze ervaring?
Soujah schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:00:
Ik ben er alles behalve over te spreken. Het begon al bij het updaten, al mijn apps weg op de standaard apps na die nog netjes in de mappen stonden zoals aangemaakt. Irritatie tot en met om alles terug te zetten.
Ik in een ander topic. Doe een clean upgrade naar iOS 5 zonder het terugzetten van een backup, en al je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Gegarandeerd.thaan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:01:
Ik heb mijn iPhone 4 zonder problemen draaiend op iOS 5 met tethered jailbreak.
Een clean upgrade uiteraard zonder het terugzetten van een backup, dat is oorzaak nummer 1 van problemen en battery drain.
Me batterij gaat net zolang, danwel niet langer mee dan op iOS 4.3.3 heb ik het idee. Ik draai naast SBSettings eigelijk amper jailbreak tweaks/apps, iAnnounce en Activator, verder eigelijk niks.
Zelf heb ik contacten/calenders/mail op een Exchange server draaien en nu op iCloud, waardoor het terugzetten van een backup niet nodig is, want alles kan je zo weer instellen.
Klinkt als een oplossing, dat heb ik nog niet geprobeerd, bedankt voor de tip! Dan ben ik denk ik wel al mijn SMS berichten kwijt?
even een tip voor alle mensen die hun apps en dergelijken kwijt zijn na het upgraden:
Op je iDevice download je waarschijnlijk de meeste apps. Als je in iTunes niet selecteert dat aankopen ook automatisch naar je Mac of PC gedownload moet worden, dan staan deze apps dus niet op je Mac of PC.
Zorg er dus voor dat je altijd voorafgaand aan het upgraden je aankopen overzet naar je Mac of PC.

Kijk ook goed bij alle tabbladen wat je synchroniseert.
Voor muziek kun je het beste 1 afspeellijst aanmaken per iDevice. Onder het tabblad muziek selecteer je dan die ene afspeellijst. Wil je nieuwe muziek op je iDevice? Sleep muziek naar de betreffende afpeellijst. Wil je muziek verwijderen? Verwijder de nummers uit de afspeellijst.
Op je iDevice download je waarschijnlijk de meeste apps. Als je in iTunes niet selecteert dat aankopen ook automatisch naar je Mac of PC gedownload moet worden, dan staan deze apps dus niet op je Mac of PC.
Zorg er dus voor dat je altijd voorafgaand aan het upgraden je aankopen overzet naar je Mac of PC.

Kijk ook goed bij alle tabbladen wat je synchroniseert.
Voor muziek kun je het beste 1 afspeellijst aanmaken per iDevice. Onder het tabblad muziek selecteer je dan die ene afspeellijst. Wil je nieuwe muziek op je iDevice? Sleep muziek naar de betreffende afpeellijst. Wil je muziek verwijderen? Verwijder de nummers uit de afspeellijst.
...less is more
Ik probeer om mijn iPad 2 te updaten naar IOS 5 maar ik krijg elke keer een error (1403). Ik heb al gegoogeld maar ik kom niet verder. Hier is een screenshot van de foutmelding.
genoeg te vinden lijkt me:japie06 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:07:
Ik probeer om mijn iPad 2 te updaten naar IOS 5 maar ik krijg elke keer een error (1403). Ik heb al gegoogeld maar ik kom niet verder. Hier is een screenshot van de foutmelding.
http://www.google.nl/webh...4d9ae84&biw=1920&bih=1075
weet niet hoe jij zoekt maar google is de makkelijkste manier
[ Voor 20% gewijzigd door Convoy op 25-10-2011 15:47 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben