Heb ik nooit last van gehad. Gebruik iOS al een paar maanden en heb de iPhone 4 elke dag 1,5 uur aanstaan icm TomTom en bluetooth, internet er veel op, speel podcasts erop af en heb 'm 's avonds in een dock. Heb nooit de behoefte gehad om tussentijds op te laden.
Scherm staat op automatische lichtsterkte en 3G/Wifi/bluetooth staan permanent aan.
Nadelen / teleurstellingen iOS5:
* nog geen klok/alarm app op iPad
* een liedje skippen op je iPod wordt niet geregistreerd als skipped (alleen vervelend voor mensen met dynamische afspeellijsten in iTunes). Dit werkte eerst wel, maar sinds 4.3 (?) niet meer. Slordig en onnodig
* geen inplanbare sms (dus nu alvast sms invoeren die morgen verzonden moet worden)
* geen mogelijkheid om namen te kiezen in telefoon app dmv de toetsen (abc=A, def=B, enz)
* geen mogelijkheid foto's te verwijderen uit photostream
(BIG FAIL!)
* sub-calendars gebruiken van Google Calendar kan niet in de calendar app op iPhone (wel iPad)
* geen social contacts hub (dus naast twitter, ook bijv facebook en whatsapp contacts koppelen a la HTC)
* geen mogelijkheid om items/nieuws/pagina's te delen via andere social media apps (nu alleen mail en twitter)
* geen dynamische icoontjes (de enige momenteel is die van de calendar app)
* geen mogelijkheid om autocorrectie woorden te verwijderen of prefereren (the wordt nog steeds THE)
FAIL!!!
* dataverbruik moet beter inzichtelijk worden (zie Android 4.0 als voorbeeld)
* Berichten (apple's eigen sms integratie), is top, maar ik mis integratie met OSX
* Herinneringen App is erg handig, maar waarom alleen locaties laten gebruiken van contacten? Nu moet ik de AH als contact invoeren om automatisch herinnert te worden als ik de winkel binnenstap (wel superfunctie trouwens)
* Nog steeds geen mogelijkheid om apps te verbergen
* Een soort guest functie zou wel handig zijn (aangeven welke apps/foto's niet zichtbaar moeten zijn als deze functie gestart wordt)
* multi-icon mover (zoals bij de jailbreak tweak)
Nu maar hopen dat veel apps gebruik gaan maken van de mogelijkheid om data te syncen via de iCloud. Ik heb niets tegen dropbox (fantastisch), maar direct via Apple's eigen service voelt prettiger/veiliger.
Ik vind het statische van iOS prettig, strak en snel. Widgets, live achtergrond en allerlei skins vind ik geen meerwaarde meer. Heb meerdere Android toestellen gehad en gebruikt (met veel plezier), maar geef de voorkeur aan iOS.
[
Voor 4% gewijzigd door
AlbertTCB op 20-10-2011 14:46
]