Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Magic schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:44:
[...]

Ik weet niet of je gmail gebruikt, maar een vlag toekennen is hetzelfde als een ster toekennen in de gmail interface. Ze verschijnen dan bij mij ook allemaal in het mapje "met ster"
Hmm, als ik hier een e-mail markeer komt er in GMail geen ster, en online las ik al dat velen ditzelfde probleem hebben. Er komt netjes een vlag bij in de mail-app, maar helaas geen ster in GMail...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe heb je gmail ingesteld? Als imap-account, of echt als gmail-account?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Fab1Man schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:02:
[...]

Ik heb me daar in het begin ook aan geërgerd, maar stel je voor dat dat zou gebeuren. Kun je elk berichtje op je lockscreen apart gaan openen... Daar word je blij van.
Hoezo, je hebt een knop wissen. Ik zie de logica hier ook niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Magic schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:05:
Hoe heb je gmail ingesteld? Als imap-account, of echt als gmail-account?
GMail zelf, de rest van de specifieke functionaliteit is ook wel aanwezig. Heb eerder ook al een nieuw account ingesteld om eens te testen, met hetzelfde resultaat. Ik ben helaas ook niet de enige zag ik verder al...

Update:
Hmmm, op de iPhone 4 van m'n vriendin exact dezelfde stappen geprobeerd en daar werkt het wel? Nog vreemder :D Nou ja, over enkele weken heb ik zelf een 4S...

[ Voor 18% gewijzigd door Ram0n op 18-10-2011 16:35 ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Pffft ik wil snel een update!
Type op fora gaat langzaam,houdt in!
Ook vind ik de batterij echt veel sneller opraken.
Apps crashen niet echt, de Facebook app was toch al crap!
Als ik m'n power knop indruk dan duurt het ff voordat hij het klik geluidje geeft van 't "slotje".
Lijkt als of iOS 5 te zwaar is voor de iPhone 4 a la Pentium 100 met win XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel op mijn 3GS, 4 en ipad1 loopt iOS5 super. Merk ook geen extra verbruik of zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPod Touch 4, iPad 1 draaien hier ook geweldig met iOS 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Vanmorgen synchroniseren gedaan alle meldingen in outlook calender waren weg???
Heb een nieuw item aangemaakt op de calender op de iphone en toen weer gesync, maar helaas niets in de calender in outlook ? :(

Begrijp er niets meer van, graag hulp hoe te herstellen ??? :?

alvast bedankt

Vulliw

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik ben bang dat mijn iPad 2 kapot is...
Gister avond de iPad 2 aan de oplader gezet, vanochtend ging de wekker niet af omdat hij niet had opgeladen! (Kan natuurlijk dat de kabel er niet goed in zat)

Vanmiddag maar eens 3 uur aan de oplader gezet, kwam hij eruit met een 63% batterij...
Nu is het al 9 uur geweest (Circa 8 uur aan zonder stroom levering), staat de batterij op 5%...
In 8 uur tijd, zonder veel gebruik gemaakt te hebben van de iPad vandaag...

Ik wou heb snel backuppen in iTunes (toen de batterij op 5% zat), wou hij hem niet backuppen omdat hij hem niet kon synchroniseren met de iPad.

Ik draai momenteel nog de GM versie van iOS 5... Kapot, of een overbezorgde iPad bezitter hier? :P

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Misschien is je adapter of je kabel wel stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Master__R schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:34:
Misschien is je adapter of je kabel wel stuk?
Nope, want vanochtend rond 10 uur heb ik hem aan de oplader gezet, en heeft hij wél zitten opladen...
Enkel was deze 63% van toen, veranderd in 8 uur tijd naar 5% batterij nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hebben jullie ook dat als je eenmaal lokatie services uitgezet hebt en weer aan, je handmatig lokaal weer moet inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

HardCoreGamer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:00:
[...]

Nope, want vanochtend rond 10 uur heb ik hem aan de oplader gezet, en heeft hij wél zitten opladen...
Enkel was deze 63% van toen, veranderd in 8 uur tijd naar 5% batterij nu...
Batterij helemaal leeg laten lopen zodat hij uit gaat, vervolgens aan de lader hangen zonder iOS helemaal op te starten. (Hij gaat in een soort van laadmodus.)
Als dat nog werkt is er hardwarematig niets aan de hand. Laad hem even helemaal op, maak een back-up op iCloud of in iTunes en doe een full restore. Dat zal het wel oplossen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Ram0n schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

Hier onthoudt hij ook netjes waar ik gebleven ben bij podcasts op een 3GS met iOS5.
Waar zit die optie dan misschien staat deze bij nu uit.....

Edit: gevonden heeft niet geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door bakkiepleur op 18-10-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:22
Ik lees verbazingwekkend veel problemen in dit topic, maar om de mensen die nog geen upgrade gedaan hebben gerust te stellen: ik heb inmiddels 3 ipads en 4 iphones over gezet op iOS 5, gewoon met behoud van alle instellingen, apps, e.d., maar nog geen enkel issue ontdekt. De devices worden zeer intensief gebruikt. Mijn indruk is nu na een week alleen maar positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Wat ik vreemd vindt aan imessage is dat als ik een bericht stuur naar een ipad2 deze zo is afgeleverd en als ik dit naar de ipad1 doe het meestal een kwartier duurt. Ik heb het dan over de situatie waarin er gewerkt op beide ipads.

Daarnaast vindt ik het vreemd dat berichten pas opgehaald\afgeleverd worden als je de ipad weer aanzet
nadat hij een tijd in standbye heeft gestaan. Zou leuk zijn als deze gewoon gepushed zouden worden net als naar de iphone, want dat werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Boontjes schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:16:
Daarnaast vindt ik het vreemd dat berichten pas opgehaald\afgeleverd worden als je de ipad weer aanzet
nadat hij een tijd in standbye heeft gestaan. Zou leuk zijn als deze gewoon gepushed zouden worden net als naar de iphone, want dat werkt wel!
Volgens mij komt dit doordat de WiFi periodiek verbindt in slaapmode, terwijl de 3G altijd aan staat. Op mijn 3G iPad heb ik ook al gemerkt dat push berichten sneller binnen komen als de 3G aan staat, dan wanneer ik alleen WiFi aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Best grappig dat ik er nu pas achter kom dat je een notification menu'tje naar beneden kan trekken in iOS5. Ik dacht dat de notifications in je lockscreen het enige waren :X En een mooi weer appje erin (op me iPone dan, niet op de iPad II).

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

virtualJac schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:45:
Best grappig dat ik er nu pas achter kom dat je een notification menu'tje naar beneden kan trekken in iOS5. Ik dacht dat de notifications in je lockscreen het enige waren :X En een mooi weer appje erin (op me iPone dan, niet op de iPad II).
Ik heb alleen een slecht weer appje erin :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

virtualJac schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:45:
Doet het niet? :? Hij is er niet ;)
De iPad heeft nooit een weer app gehad, ook nu niet.

[Edit]
@ hierboven: :D _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 19-10-2011 09:03 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 13-09 21:02
Bij mij doet hij het perfect (niet dat ik hem gebruik... leuk voor de heb). Op de iPad nooit een geweest nee, maar mis ik ook absoluut niet.

@Hierboven
Het is nog vroeg... slecht weer... regen... slechte app... potato potato :z Ik sliep ook nog een beetje.

[ Voor 30% gewijzigd door virtualJac op 19-10-2011 09:10 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Ik heb wel wat vage dingen met het updaten van de iphone 4 gehad.
Eerst een backup gemaakt. (moest de pc 3x autorisatie geven voordat ie een backup maakte)
Daarne werd er zelf een backup gemaakt.
Software geupdate. Telefoon werd gereboot en de melding in Itunes:
Er is een fout opgetreden.
En toen hadden we een kale iphone 4 met ios 5 erop.

Daarna even los getrokken en kreeg daarna de melding van itunes: Telefoon is ontkoppeld was bezig met restore werkzaamheden. Dat was totaal niet duidelijk.
Uiteindelijk heeft het nog een uur geduurd voordat alle apps terug waren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 22:21
Roog1317 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:42:
Ik lees verbazingwekkend veel problemen in dit topic, maar om de mensen die nog geen upgrade gedaan hebben gerust te stellen: ik heb inmiddels 3 ipads en 4 iphones over gezet op iOS 5, gewoon met behoud van alle instellingen, apps, e.d., maar nog geen enkel issue ontdekt. De devices worden zeer intensief gebruikt. Mijn indruk is nu na een week alleen maar positief.
Om ook maar even de boel wat in balans te brengen:
2 ipads, 1 iphone: Perfect werkend.

Wel wat issues met installeren, maar alles is goedgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
rinkel schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:14:
[...]

Om ook maar even de boel wat in balans te brengen:
2 ipads, 1 iphone: Perfect werkend.

Wel wat issues met installeren, maar alles is goedgekomen
Hier ook geen enkel probleem met een iPhone 3GS en iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Hoewel ik wel wat update problemen had op mijn ipad 2 (verdwenen apps ect...) ben ik wel positief over iOS 5. Vooral het typen op de ipad is nu heerlijk met het toestenbord wat je kunt rekken. Heb nog niet alles optimaal kunnen testen verder maar na een week in gebruik ben ik tevreden met de update in elk geval. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
misschien al eerder gevraagd hier in het topic maar hebben meer mensen last van het niet werken van iCloud (mobileme) push email?
Als de mail.app in de achtergrond draait is er geen probleem maar als de mail.app volledig is afgesloten komt er bij mij geen push-mail meer aan en moet ik fysiek de mail.app openen om te checken of ik mail heb.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe ik mijn Gmail ook in het lockscreen/notificatiescherm kan krijgen.
Ik heb Gmail ingesteld staan als Exchange en wordt keurig gepushed maar toch krijg ik het niet voor elkaar.
(ik had het al niet op mijn iPhone 4/iPad2 maar nu heb ik het op mijn 4s ook niet)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heb je al bij Settings > Notifications gekeken of Mail.app wel in het Notifications Center getoond wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAcid schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:42:
Heb je al bij Settings > Notifications gekeken of Mail.app wel in het Notifications Center getoond wordt?
8)7 Oke ik kijk voortaan verder dan mijn neus lang is. Stond idd uit.
Nooit zelf uitgezet en was er daarom vanuit gegaan dat het standaard aan zou staan net zoals de rest.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

lux schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:32:
Zijn er nog mensen die 2 Photostreams zien? Ik had iOS 5 geconfigureerd met de verkeerde Apple ID tijdens de initiële wizard. Daarna heb ik mijn iCloud account verwijderd op mijn iPhone via Instellingen > iCloud > "Verwijder account"
Nu zie ik twee Photostreams ... Op mijn MacBook Air heb ik dezelfde iCloud account als op mijn iPhone.
Heb al enkele keren gereset. Iemand een voorstel?
Waarschijnlijk zal een backup/restore werken, maar daar wil ik nog eventjes mee wachten.
Moest het iemand boeien de oplossing is hier te vinden
-> https://discussions.apple.com/message/16394889#16394889

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

--MeAngry-- schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:05:
[...]

Batterij helemaal leeg laten lopen zodat hij uit gaat, vervolgens aan de lader hangen zonder iOS helemaal op te starten. (Hij gaat in een soort van laadmodus.)
Als dat nog werkt is er hardwarematig niets aan de hand. Laad hem even helemaal op, maak een back-up op iCloud of in iTunes en doe een full restore. Dat zal het wel oplossen. :)
Gisteravond een full restore uitgevoerd, vannacht even helemaal laten opladen, en nu werkt hij weer perfect. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:47
Magic schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:44:
[...]

Ik weet niet of je gmail gebruikt, maar een vlag toekennen is hetzelfde als een ster toekennen in de gmail interface. Ze verschijnen dan bij mij ook allemaal in het mapje "met ster"
Dit werkt inderdaad uitstekend!
Echter heb ik ook een pop3 box gekoppeld staan, en als ik hier flag, moet ik deze hele inbox door om de geflaggde email terug te vinden.

Zou graag een lijst willen zien met alle emails die geflagged staan, per email account (net als gmail->starred) of samengevoegd, dat maakt mij niet zoveel uit.

(echter vind ik gmail->starred vrij ver verstopt zitten als je standaard in de 'alle inkomende zit', je moet dan, terug, gmail, starred en weer naar terug, alle inkomende om terug te gaan. Zou netjes zijn als er een optie/knop zit met 'show starred')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist NYTimes verwijderd op mijn 3GS. Maar de app staat nog steeds in de iCloud back-up en neemt 2.6 MB aan data in beslag. Natuurlijk kan ik het handmatig verwijderen maar waarom blijft de app in de back-up staan? Wordt het niet automatisch verwijderd wanneer je een app verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

magnifor schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:01:
Ik heb zojuist NYTimes verwijderd op mijn 3GS. Maar de app staat nog steeds in de iCloud back-up en neemt 2.6 MB aan data in beslag. Natuurlijk kan ik het handmatig verwijderen maar waarom blijft de app in de back-up staan? Wordt het niet automatisch verwijderd wanneer je een app verwijderd?
Je hebt wel al een nieuwe iCloud back-up gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

Je hebt wel al een nieuwe iCloud back-up gemaakt?
Yep, de totale grootte van is wel kleiner geworden maar NYTimes staat steeds in mijn lijst.

edit:

ah, je moet waarschijnlijk de app handmatig verwijderen uit de lijst. Ik heb bij NYTimes turn off and delete gedaan en na de volgende back-up is hij verwijderd uit de lijst. :)

[ Voor 25% gewijzigd door magnifor op 19-10-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Heb mijn 3GS geupdate. Wat een gedoe, 5x iTunes opnieuw op laten starten. Telefoon bleef maar roepen om iTunes verbinding die hij niet kreeg. Terwijl iTunes de telefoon wel zag. Toen maar de PC herstart. Daarna vonden de telefoon en iTunes elkaar zonder problemen.
Maar toen deed het volgende probleem zich aan, tijdens de installatie moesten er 7 stappen doorlopen worden. Bij stap 5 dikke foutmelding. Zo de halve avond bezig gebleven. Uiteindelijk na meerdere nieuwe pogingen toch gelukt om iOS5 aan de praat te krijgen.
Nu moet de iPad2 ook nog over, maar heb er echt helemaal geen zin in. Zie er enorm tegenop om weer in een vergelijkbaar gedoe terecht te komen. Het leven is gewoon tekort om een halve avond bezig te zijn met een redelijk eenvoudige update.
Mijn vertrouwen in apple heeft toch wel een deukje opgelopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat al veel scheelt, en wat ze eigenlijk verplicht zouden moeten maken, is niet de update functie gebruiken, maar een complete restore doen, en dan back-up terugzetten. Zo ben ik door alle beta's heengegaan van iOS 5, en ik heb nog een enkel probleem gehad bij het installeren of wat dan ook.

Er is volgens mij niets wat een gehele restore met back-up terugzetten niet oplost, en anders is er altijd nog DFU restore.

[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-10-2011 16:29 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Laatst online: 14-09 21:54
Gisteren mijn ipod (een na laatste versie) geupdate naar iOS5 nadat iTunes aangaf dat het kon. Gaf een onbekende fout (6) en opnieuw proberen lukt niet. Hij doorloopt het hele procede en dan stopt het. Ook het manueel resetten lukt niet (aan- en menuknop inhouden). Dan krijg ik een logo van kabeltje en iTunes met een kabel.

Iemand suggesties wat nog te doen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Ik ook vandaag over op Twitter.... sinds de integratie in IOS5 toch maar een poging wagen :). Ik zie alleen nergens de optie om Twitter berichten te laten zien in het notification center... jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Is er ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
alleen zogenaamde @mentions komen op je NC terrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds vandaag ook de update naar iOS 5 gedaan (iPhone 3GS) en hoewel alles goed gegaan lijkt te zijn (bestanden zijn behouden) heb ik toch problemen:

- Safari en Mail kan ik niet meer opstarten: aanklikken van de app, er komt een wit scherm wat na een paar seconden weer sluit. Herinstalleren heeft geen nut.

Wat kan dit zijn? En heeft opnieuw de software erop zetten nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 20:02
hemiparo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:31:
Sinds vandaag ook de update naar iOS 5 gedaan (iPhone 3GS) en hoewel alles goed gegaan lijkt te zijn (bestanden zijn behouden) heb ik toch problemen:

- Safari en Mail kan ik niet meer opstarten: aanklikken van de app, er komt een wit scherm wat na een paar seconden weer sluit. Herinstalleren heeft geen nut.

Wat kan dit zijn? En heeft opnieuw de software erop zetten nut?
Heb ik ook gehad. Bij mij bleef iTunes na de ios5 update bij het restoren een beetje hangen.
Ik heb betreffende apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Daarna werkten ze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Maar hoe kan ik de mail en Safari verwijderen? Zit toch vast in iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is er een mogelijkheid om een batch upgrade uit te voeren?

Nu moet ik dus van elke iPhone eerst een backup maken, dan updaten, dan een backup terugzetten en daarna alle apps opnieuw downloaden in de appstore.

Ik ga echter niet per user vragen om de iTunes wachtwoorden en ik ga ook niet de user lastigvallen om steeds opnieuw het wachtwoord in te voeren.

Dit moet makkelijker kunnen. Iemand een idee? Het gaat om 10 toestellen, vandaar dat ik geen zin heb om 2 dagen bezig te zijn met alleen maar updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
De multinationals die ik ken die laten hun klanten gewoon zelf updaten thuis of op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:38
Zit met het volgende probleem:
Heb de upgrade naar ios 5 gedaan. Allemaal vlekkeloos verlopen.
Tot gister. Ik was een paar foto's aan het schieten en wilde deze even bekijken in de app foto's.
Ik kon de app gewoon openen, maar zodra ik op camera roll of fotostream druk crashed the app.
iPhoto ziet mijn iPhone ook niet meer. iTunes wel gewoon.
Hebben jullie tips om dit probleem te verhelpen?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het correct dat na het upgraden naar ios 5 ik alle stats en gamesaves kwijt ben met spelletjes? ook mijn contacten zijn weg.

Reservekopie terug zetten al geprobeerd maar zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Wat heb ik me zitten ergeren met mijn IPad1.
Update gaat prima hoor maar mijn lang verwachte multitask gesture functie zit er NIET in !

Die viespeuken van Apple hebben sinds gisteren (pas) online aangepast dat die alleen op de Ipad2 werkt.
Werkte overigens prima in 4.3 met die speciale mode en heeft dus niks met iets hardwarematigs te maken.

Onbegrijpelijk ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 12:20
Ik krijg morgen een helemaal nieuwe iPad (1) omdat de update bij mij totaal mislukt was. De iPad bleef in een soort van herstelmodus hangen, ging niet meer aan en elke keer bij herstellen via iTunes een foutmelding. Ook in een Apple store kregen ze hem niet geupdate, dus opgestuurd naar een repair centre en vandaag bericht gekregen dat ik een nieuwe krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:08
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:26:
Is het correct dat na het upgraden naar ios 5 ik alle stats en gamesaves kwijt ben met spelletjes? ook mijn contacten zijn weg.

Na een restore volgens mij wel, als je hem gewoon op de normale manier hebt geugrade niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geupgrade van 4.3.3 naar 5.0 en helaas alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:26:

Contacten stonden bij mij in een submap... bij de klok enzo...

Niemand nog een oplossing waarom mail en safari crashen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:58:
Yup alles kwijt, savegames alles.
Pas nu (bijna in 2012) moet dat in de toekomst niet meer gebeuren met de cloud service maar goed we moeten eerst zien of dat gaat werken in de praktijk.

Ik vind persoonlijk dat mijn Ipad1 veel minder responsive is geworden na de upgrade, of het ook daadwerkelijk zo is is moeilijk te meten maar met name met text invoeren lijkt het soms een beetje te laggen.

Tot nu toe minder wild over IOS5 als gedacht. Vooral het ontbreken van de multitasking gestures op de Ipad1 vind ik een flinke domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:58:
Bomberman71 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:10:
Yup alles kwijt, savegames alles.
Pas nu (bijna in 2012) moet dat in de toekomst niet meer gebeuren met de cloud service maar goed we moeten eerst zien of dat gaat werken in de praktijk.
Ik snap het niet hoor, je wordt notabene door iTunes gewaarschuwd dat als je update naar 5.0 dat alles weg is, en dat je dus eerst je aankopen moet overzetten naar iTunes. Als je dat doet, en alles daarna weer netjes terugzet is er helemaal niks aan de hand. Ik heb al m'n apps nog, ook savegames. Helemaal niks verloren gegaan, iOS5 loopt als een zonnetje, ben er erg tevreden over.

Ook hoef ik m'n iPhone 4 niet aan een stroombron te hangen om draadloos te kunnen syncen. Als ik iTunes opstart ziet 'ie m'n telefoon meteen. Gaat ook super dus. Het is wel wat trager dan bedraad syncen, maar dat lijkt me logisch...

Ik heb alleen wel "iTunes openen bij aansluiten van deze iPhone" uitgezet, want iTunes bleef maar opstarten, ook na handmatig afsluiten. Maar da's is natuurlijk ook logisch, m'n telefoon is continue verbonden met wifi, dus zal iTunes keer op keer willen opstarten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat je dus eerst je aankopen moet overzetten naar iTunes. Als je dat doet, en alles daarna weer netjes terugzet is er helemaal niks aan de hand.
Dit is dus mij bij helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Van ge-jailbreakte iPhone 4 (4.3.3) naar iOs5. Reservekopie (oftewel synchroniseren) >> herstel >> reservekopie terugzetten.

Alles is zoals ik gewend was met 4.3.3, maar nu op iOS5 (okee, sommige jailbreak tweaks weg, maar hoef nu geen jailbreak meer)...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Leuk een backup via Itunes maar dat werkt niet als Itunes (de nieuwste versie) structureel zegt dat je Ipad corrupted is (niks geen jailbreak oid) en je dus alleen maar kan restoren.
Maw ik kreeg niet de kans om ook maar wat te bewaren.

Ook de paardemiddelen via bepaalde progjes halen weinig tot niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
stormfly schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:14:
De multinationals die ik ken die laten hun klanten gewoon zelf updaten thuis of op kantoor.
Hoe doen ze dat dan met iDevices die een profiel hebben waarmee bijna heel het toestel is afgeschermd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Iemand op de ipad ook problemen in Safari, dat pagina's niet goed worden doorgeladen? Moet regelmatig een pagina verversen voordat ik hem helemaal zie.

Na een kleine week testen, moet ik helaas opmerken dat ik nog nooit zoveel crashes heb gehad. Vooral Safari knalt ervaak uit.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Laatst online: 22:21
Dat heb ik ook af en toe ja, even pinchen en t werkt weer!

Maar crasht niet.

[ Voor 16% gewijzigd door rinkel op 19-10-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
StefSOFT schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:25:
Iemand op de ipad ook problemen in Safari, dat pagina's niet goed worden doorgeladen? Moet regelmatig een pagina verversen voordat ik hem helemaal zie.

Na een kleine week testen, moet ik helaas opmerken dat ik nog nooit zoveel crashes heb gehad. Vooral Safari knalt ervaak uit.
Ik heb helaas hetzelfde. Pagina's stoppen gewoon met laden. Verversen helpt dan niet eens, moet echt Safari afsluiten in de taskbar. Maar vaak hoef ik dat niet eens te doen, en gooit hij hem er zelf al uit. Ios5 opnieuw installeren heeft niet geholpen.

Nog een ander probleem: hij plaatst de cursus verkeerd in de invulvelden (niet erin, maar erboven). Bijvoorbeeld betalingen via mijnING kan ik daardoor helemaal niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
het probleem bij safari lijkt eerder in de schermopbouw te liggen, ipv laden van de pagina.
Hij laad de pagina, maar je kunt niet verder scrollen dan je huidige beeld.
Als je dan je scherm even draait (of blijkbaar pinch to zoom doet, zelf niet geprobeerd) kun je opeens weer wel verder scrollen op de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

StefSOFT schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:25:

Herkenbaar. Ik had het gister terwijl ik op het forum hier wilde surfen. Pagina werd maar half geladen maar na een refresh werd hij wel goed doorgeladen.

Ben met een hoop tevreden maar Safari is nu tot nu toe redelijk ruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hokkie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:51:
Alles is zoals ik gewend was met 4.3.3, maar nu op iOS5 (okee, sommige jailbreak tweaks weg, maar hoef nu geen jailbreak meer)...
Let maar eens op hoe snel je die jailbreak terug wilt hebben binnenkort :) meeste jailbreaktools worden allemaal klaargemaakt voor de notificatiescherm. En er worden al langzaam widgets uitgedeeld.

edit: kleine taart voor iedereen voor mijn 1000ste post O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Yzord op 20-10-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frodo19 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

Herkenbaar. Ik had het gister terwijl ik op het forum hier wilde surfen. Pagina werd maar half geladen maar na een refresh werd hij wel goed doorgeladen.

Ben met een hoop tevreden maar Safari is nu tot nu toe redelijk ruk :(
Ik gebruik Dolphin als browser op mijn iPad1. Werkt vlekkeloos onder iOs 5.
Deze is ook vlotter geworden na de iOs update.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 14:05 . Reden: Naam Dolphin aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Ik gebruik Dolfin als browser op mijn iPad1. Werkt vlekkeloos onder iOs 5. Is ook vlotter geworden na de update.
Ken ik niet maar ga het eens testen. Thnx for the tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb iOS5 op mijn iPad(1) geïnstalleerd en heb nu een raar probleem.

Het pull down notification scherm beweegt constant op en neer, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Mogelijk is het al besproken in het topic maar ik kan niet de juiste zoek termen vinden.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:03:
[...]

Let maar eens op hoe snel je die jailbreak terug wilt hebben binnenkort :) meeste jailbreaktools worden allemaal klaargemaakt voor de notificatiescherm. En er worden al langzaam widgets uitgedeeld.

edit: kleine taart voor iedereen voor mijn 1000ste post O-)
Dat lees ik op meerdere fora. Mensen zitten echt te wachten op Widgets in het notificatie scherm.
Maar waarom vraag ik me dan af? Er passen dan toch geen notificaties meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mentox schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:59:
Ik heb iOS5 op mijn iPad(1) geïnstalleerd en heb nu een raar probleem.

Het pull down notification scherm beweegt constant op en neer, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Mogelijk is het al besproken in het topic maar ik kan niet de juiste zoek termen vinden.
Ik heb hetzelfde probleem op mijn iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ik vind het nog altijd jammer dat op een iPhone in een leeg safari scherm eerst de bookmarks omhoog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

battery drain is trouwens wel een major ding in iOS5 vergeleken met iOS4 met de zelfde instellingen.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
freekweb schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:40:
battery drain is trouwens wel een major ding in iOS5 vergeleken met iOS4 met de zelfde instellingen.... :-(
Ook dat kan ik bevestigen. Voorheen deed ik ongeveer 10% per vol uur gebruik. Dat red ik nu lang niet meer, terwijl ik niks heb veranderd. Sterker nog, ik heb hem als een nieuwe iPad in gebruik genomen na de update, dus helemaal leeg. En toch een veel hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik blijf toch echt van menign dat battery drain puur een instelling is op jullie devices.

Mijn telefoon staat nu op 70%. Vanmorgen om 6:15 van de oplader gehaald. Dus 30% in 8 uur. Behoorlijk netjes dus. Mijn iPad doet het ook gewoon normaal.

Ik he alleen het echt noodzakelijke in mijn berichten centrum staan, zoals: mail, agenda, telefoon, berichten, weer, whatsapp, twitter, herinneringen en facebook.

Daarnaasr heb ik gps aan staan voor de apps die het nodig hebben maar onder systeem alleen aan staan: kompass kalibreren en mobiel netwerk zokeen.

Mijn email staat op automatisch elk half uur en push staat uit ;) ( 5mail acounts, hotmail, gmail, exchange, pop, icloud)

Oja, zet ook onder foursquae niet de nieuwe radar functionalitiet aan ;) En location based notifications zijn ook niet goed voor je accu.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

freekweb schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:40:
Heb ik nooit last van gehad. Gebruik iOS al een paar maanden en heb de iPhone 4 elke dag 1,5 uur aanstaan icm TomTom en bluetooth, internet er veel op, speel podcasts erop af en heb 'm 's avonds in een dock. Heb nooit de behoefte gehad om tussentijds op te laden.

Scherm staat op automatische lichtsterkte en 3G/Wifi/bluetooth staan permanent aan.

Nadelen / teleurstellingen iOS5:

* nog geen klok/alarm app op iPad
* een liedje skippen op je iPod wordt niet geregistreerd als skipped (alleen vervelend voor mensen met dynamische afspeellijsten in iTunes). Dit werkte eerst wel, maar sinds 4.3 (?) niet meer. Slordig en onnodig
* geen inplanbare sms (dus nu alvast sms invoeren die morgen verzonden moet worden)
* geen mogelijkheid om namen te kiezen in telefoon app dmv de toetsen (abc=A, def=B, enz)
* geen mogelijkheid foto's te verwijderen uit photostream (BIG FAIL!)
* sub-calendars gebruiken van Google Calendar kan niet in de calendar app op iPhone (wel iPad)
* geen social contacts hub (dus naast twitter, ook bijv facebook en whatsapp contacts koppelen a la HTC)
* geen mogelijkheid om items/nieuws/pagina's te delen via andere social media apps (nu alleen mail en twitter)
* geen dynamische icoontjes (de enige momenteel is die van de calendar app)
* geen mogelijkheid om autocorrectie woorden te verwijderen of prefereren (the wordt nog steeds THE) FAIL!!!
* dataverbruik moet beter inzichtelijk worden (zie Android 4.0 als voorbeeld)
* Berichten (apple's eigen sms integratie), is top, maar ik mis integratie met OSX
* Herinneringen App is erg handig, maar waarom alleen locaties laten gebruiken van contacten? Nu moet ik de AH als contact invoeren om automatisch herinnert te worden als ik de winkel binnenstap (wel superfunctie trouwens)
* Nog steeds geen mogelijkheid om apps te verbergen
* Een soort guest functie zou wel handig zijn (aangeven welke apps/foto's niet zichtbaar moeten zijn als deze functie gestart wordt)
* multi-icon mover (zoals bij de jailbreak tweak)

Nu maar hopen dat veel apps gebruik gaan maken van de mogelijkheid om data te syncen via de iCloud. Ik heb niets tegen dropbox (fantastisch), maar direct via Apple's eigen service voelt prettiger/veiliger.

Ik vind het statische van iOS prettig, strak en snel. Widgets, live achtergrond en allerlei skins vind ik geen meerwaarde meer. Heb meerdere Android toestellen gehad en gebruikt (met veel plezier), maar geef de voorkeur aan iOS.

[ Voor 4% gewijzigd door AlbertTCB op 20-10-2011 14:46 ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

mr. TCB schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:42:
[...]

Heb ik nooit last van gehad. Gebruik iOS al een paar maanden en heb de iPhone 4 elke dag 1,5 uur aanstaan icm TomTom en bluetooth, internet er veel op, speel podcasts erop af en heb 'm 's avonds in een dock. Heb nooit de behoefte gehad om tussentijds op te laden.

Scherm staat op automatische lichtsterkte en 3G/Wifi/bluetooth staan permanent aan.

Nadelen / teleurstellingen iOS5:

* nog geen klok/alarm app op iPad
* een liedje skippen op je iPod wordt niet geregistreerd als skipped (alleen vervelend voor mensen met dynamische afspeellijsten in iTunes). Dit werkte eerst wel, maar sinds 4.3 (?) niet meer. Slordig en onnodig
* geen inplanbare sms (dus nu alvast sms invoeren die morgen verzonden moet worden)
* geen mogelijkheid om namen te kiezen in telefoon app dmv de toetsen (abc=A, def=B, enz)
* geen mogelijkheid foto's te verwijderen uit photostream (BIG FAIL!)
* sub-calendars gebruiken van Google Calendar kan niet in de calendar app op iPhone (wel iPad)
* geen social contacts hub (dus naast twitter, ook bijv facebook en whatsapp contacts koppelen a la HTC)
* geen mogelijkheid om items/nieuws/pagina's te delen via andere social media apps (nu alleen mail en twitter)
* geen dynamische icoontjes (de enige momenteel is die van de calendar app)
* geen mogelijkheid om autocorrectie woorden te verwijderen of prefereren (the wordt nog steeds THE) FAIL!!!
* dataverbruik moet beter inzichtelijk worden (zie Android 4.0 als voorbeeld)
* Berichten (apple's eigen sms integratie), is top, maar ik mis integratie met OSX
* Herinneringen App is erg handig, maar waarom alleen locaties laten gebruiken van contacten? Nu moet ik de AH als contact invoeren om automatisch herinnert te worden als ik de winkel binnenstap (wel superfunctie trouwens)
* Nog steeds geen mogelijkheid om apps te verbergen
* Een soort guest functie zou wel handig zijn (aangeven welke apps/foto's niet zichtbaar moeten zijn als deze functie gestart wordt)
* multi-icon mover (zoals bij de jailbreak tweak)

Nu maar hopen dat veel apps gebruik gaan maken van de mogelijkheid om data te syncen via de iCloud. Ik heb niets tegen dropbox (fantastisch), maar direct via Apple's eigen service voelt prettiger/veiliger.

Ik vind het statische van iOS prettig, strak en snel. Widgets, live achtergrond en allerlei skins vind ik geen meerwaarde meer. Heb meerdere Android toestellen gehad en gebruikt (met veel plezier), maar geef de voorkeur aan iOS.
+1

Mooie opsomming! Ben het er grotendeels mee eens. Hopen dat een aantal zaken snel aangepakt gaan worden! 8)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tylen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:28:
Ik blijf toch echt van menign dat battery drain puur een instelling is op jullie devices.
Ging ik ook vanuit, maar met een volledig schone ipad heb ik hetzelfde probleem.
Nouja, ik zie het niet echt als probleem, hij gaat nog steeds ruimschoots een paar dagen mee in gebruik. Maar de 10% per vol uur gebruik red ik na de update lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Het zelfde hier, met dezelfde settings ipv 44% s avonds voor het slapen gaan, maar 16% over...
Nu alle batterij tips gevolgd maar weinig echte winst erbij. Wel een verlaging van cpu load (nu tussen 6 en 8 % ipv 12 a 14%).
Ik vind dat het niet zo zou moeten zijn dat ik bijv geen push aan kan hebben, alle apps handmatig moet uitschakelen, geen notificaties en of lokatiebepalingen aan om te zorgen dat mijn telefoon het een dag uithoudt.

Dan is smart weinig smart en dus een domme te dure telefoon die niet eens standby tijd van een dag haalt. Mijn nokia 3310 deed wken standbye en dat was ook een domme telefoon.

ik vind overall ios5 wel een verbetering tov ios4.3. Toch denk ik dat ios4.2 nog steeds het zuinigste was.

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 20-10-2011 16:20 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:17
mr. TCB schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
Hier is wel iets aan te doen, al is het een soort workaround, het werkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 08:38
pietertie schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:19:
Zit met het volgende probleem:
Heb de upgrade naar ios 5 gedaan. Allemaal vlekkeloos verlopen.
Tot gister. Ik was een paar foto's aan het schieten en wilde deze even bekijken in de app foto's.
Ik kon de app gewoon openen, maar zodra ik op camera roll of fotostream druk crashed the app.
iPhoto ziet mijn iPhone ook niet meer. iTunes wel gewoon.
Hebben jullie tips om dit probleem te verhelpen?
Quote mezelf even. Heb net m'n iPhone hersteld, maar mocht niks baten... De foto's app crashed nog steeds. Iemand nog ideeën?
iPhoto ziet m'n iPhone nu wel, maar ziet geen enkele foto...
Baal hier wel een beetje van...

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07-2023

knm

Ik gebruik ISO5 op mijn iPad2 nu al een tijdje. Ben nog steeds best tevreden, ik moet wel zeggen dat crashes vaker voorkomen.

Ik heb nu een behoorlijke lijst met crash data op de ipad staan.
(Via General - About - Diagnostic and Usage)

Weet iemand hoe ik de diagnostics and usage data verwijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nix_R
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-05 14:56
Ik heb net me iphone geupdate naar iOs 5.0 en al mijn apps zijn verwijderd !
is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 14-09 20:32
knm schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:34:
Ik gebruik ISO5 op mijn iPad2 nu al een tijdje. Ben nog steeds best tevreden, ik moet wel zeggen dat crashes vaker voorkomen.

Ik heb nu een behoorlijke lijst met crash data op de ipad staan.
(Via General - About - Diagnostic and Usage)

Weet iemand hoe ik de diagnostics and usage data verwijder?
Ben je zeker dat het allemaal crashes zijn? Of bedoel je de "awdd" files? awdd files hebben iets te maken met locatie detectie. Dit zijn geen crashes.

Ik heb ook nog geen manier gevonden om deze files te verwijderen. Bij mij is de lijst ook zeer lang. Misschien worden deze files na een tijdje automatisch verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knm

knm

kdhoe schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:46:
[...]

Ben je zeker dat het allemaal crashes zijn? Of bedoel je de "awdd" files? awdd files hebben iets te maken met locatie detectie. Dit zijn geen crashes.

Ik heb ook nog geen manier gevonden om deze files te verwijderen. Bij mij is de lijst ook zeer lang. Misschien worden deze files na een tijdje automatisch verwijderd.
"awdd" files? Die heb ik niet.

Ze heten allemaal APP_datum_tijd_ipad.plist (bv AppHits_2011-1020-161821_myPad.plist) en als ik er in kijk zie ik "crashreporter key" staan.

Overigens, niet alle crashes komen er mijnsinziens in te staan, bv Safari crashed hier aardig vaak, maar komt in mijn lijstje totaal niet voor.

Ik stuur geen diagnostics and usage data richting Apple, wellicht wordt het daarom niet opgeschoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Loop je dusdanig tegen de opslagcapaciteit aan dat je last hebt van een paar extra bytes?

Bij mij verstuurt ie wel data maar worden ze ook niet verwijdert.

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 20-10-2011 21:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Tylen schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:28:

Mijn telefoon staat nu op 70%. Vanmorgen om 6:15 van de oplader gehaald. Dus 30% in 8 uur. Behoorlijk netjes dus. Mijn iPad doet het ook gewoon normaal.

Ik he alleen het echt noodzakelijke in mijn berichten centrum staan, zoals: mail, agenda, telefoon, berichten, weer, whatsapp, twitter, herinneringen en facebook.

Daarnaasr heb ik gps aan staan voor de apps die het nodig hebben maar onder systeem alleen aan staan: kompass kalibreren en mobiel netwerk zokeen.

Mijn email staat op automatisch elk half uur en push staat uit ;) ( 5mail acounts, hotmail, gmail, exchange, pop, icloud)

Oja, zet ook onder foursquae niet de nieuwe radar functionalitiet aan ;) En location based notifications zijn ook niet goed voor je accu.
Ik heb dezelfde instellingen als die van jou m.u.v. Facebook en alle push staat bij mij uit, ook van m'n mail. Foursquare heb ik niet ees.
Toch merk ik ook een battery drain op m'n iPhone 4 van vorig jaar 30 oktober.
Typen op een forum bijvoorbeeld die van hier gaat traag. Mijn iPhone houdt het typ tempo niet bij wat het voorheen wel deed. Verder vind ik hem langzamer hoe wel dat tussen de apps door goed te doen is. Op sleep zetten geeft ook vertraagd het "op slot" geluidje.
Kom er nu zojuist achter dat alle agenda punten in m'n agenda er twee keer in staan :( Via iTunes de optie aangevinkt dat m'n agenda van m'n iPhone vervangen wordt voor die van m'n iMac maar de werkt niet. Synchroniseert wel maar geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Weet iemand hoe je iTunes in the cloud kunt activeren? Als ik kijk bij de instellingen dan staat er enkel een schuivertje voor apps en books maar niet voor muziek dus zoals het volgens de site van apple wel zou moeten zijn. :-(

Edit: Had per ongelijk op de Amerikaanse site gekeken, als ik op de Belgische site kijk dan staat er in het klein:
De muziekvoorzieningen van iTunes in de cloud zijn momenteel niet overal beschikbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door glennvho op 20-10-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knm

knm

fsfikke schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:01:
Loop je dusdanig tegen de opslagcapaciteit aan dat je last hebt van een paar extra bytes?

Bij mij verstuurt ie wel data maar worden ze ook niet verwijdert.
Nee, het gaat mij niet om de paar extra bytes (als dat het is). Ik zou het gewoon graag weten en opschonen.

Ik heb trouwens een wellicht gerelateerde vraag. Ik heb Location-Based iAds (reclame dingetjes op basis van mn locatie services) uitgezet, zou dat wellicht de reden zijn waarom sommige apps crashen? Dat ze geen reclame banners meer laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Nix_R schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:38:
Ik heb net me iphone geupdate naar iOs 5.0 en al mijn apps zijn verwijderd !
is dit normaal?
Is inderdaad normaal, gewoon even de reservekopie terugzetten en alle apps zouden moeten terugzijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
glennvho schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:18:
[...]

Is inderdaad normaal, gewoon even de reservekopie terugzetten en alle apps zouden moeten terugzijn. :)
Dat is dus niet het geval. Ik heb inmiddels al 3 iPhones geupdatet, maar op alle drie zijn de apps weg. Eerst dacht ik dat de backups corrupt waren, maar een backup neemt simpelweg geen apps mee :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:08
Voor dat data managen, ik gebruik zelf een App van 79ct, werkt dan wel niet zo goed als geintegreerd maar ik vind het niet persee storend dat die functie niet ingebouwd is. Enige nadeel, als je je toestel aan en uit zet moet je de app even opstarten wat wel vervelend is maar daarnaast heb ik geen echte nadelen gevonden tov bijv Android ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:11:
[...]

Dat is dus niet het geval. Ik heb inmiddels al 3 iPhones geupdatet, maar op alle drie zijn de apps weg. Eerst dacht ik dat de backups corrupt waren, maar een backup neemt simpelweg geen apps mee :S
Bij mij werd na de update eerst alle instellingen terug gezet en daar netjes alle apps vanuit i-tunes terug op mijn iPhone 4 geinstalleerd. Ik was helemaal niets kwijt.

In het algemeen:
Ook over het accu gebruik kan ik kort zijn: Is bij mij zeker veel beter dan op 4.3.5.
Als ik hem van de lader haal voordat ik ga slapen, is hij de volgende dag ( ongeveer 7 uur later ) nog op 98 %. Uiteraard staan wifi en bluetooth gewoon uit als ik ze niet gebruik. Met mijn gebruik ( facebook, whatsapp, browsen, e-mail wordt 1 x per uur opgehaald, mailen, bellen natuurlijk en verder alles apps op fetch doe ik 3 dagen met mijn iPhone, alles op 3G. Omdat ik weinig thuis ben gebruik ik wifi haast niet.

Lokatie diensten in herrineringen en de meeste andere apps gebruik ik niet want GPS slurpt je accu gewoon leeg!

ohh ja.. De iCloud gebruik ik niet :)

[ Voor 1% gewijzigd door Sumuhtsop op 21-10-2011 07:38 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Trommelrem schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:11:
[...]

Je moet ook wel even al je aankopen overzetten naar itunes huh. Rechtermuis op je iphone in itunes en aankopen overzetten pakken. Klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Na de iOS5 update mist ongeveer 20% van m'n album art. Ik sync niet, maar doe alles manual. Wat is een manier om het terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

Is er ook een manier om achteraf manual, vanuit iso5, de initial setup te starten? Ik mis namelijk een aantal foto's die wel in de cloud staan maar niet op mn device.

[ Voor 34% gewijzigd door Convoy op 21-10-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Wat mij toch wel stoort (iPad1 en 3Gs) is dat typen soms vertraagd is. Komt vooral voor in de browsers (ik gebruik safari en atomic).

Verder vind ik de toevoegingen erg nuttig, vooral het de notifications pulldown en de banners zijn een enorme vooruitgang. Jammer dat plaatsgebonden herinneringen niet werken op mijn 3GS, maar die wordt zsm vervangen door de 4s.

Find friends is misschien ook wel handig als je aan het winkelen bent en er wordt gesplitst tussen dames en heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ook op mijn iPhone4 werken de locatiegebonden reminders niet...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Laatst online: 30-01-2023
kmf schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:47:
ook op mijn iPhone4 werken de locatiegebonden reminders niet...
zet reminder sync uit met je exchange/google ding, dan zal die het waarschijnlijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nieuwe notificaties in iOS5 vind ik wel een verbetering. Alleen jammer als je 2 devices hebt (in mijn geval iPhone en iPad) de notificaties blijven staan op het ene device als je ze op de andere al gelezen hebt. Bijv. van Wordfeud staat na een paar dagen een gigantische lijst van notificaties op het homescreen van mn iPad, terwijl ik die op mn iPhone allang 'weggewerkt' had (iPad gebruik ik nou eenmaal minder vaak). Hoop dat hett in een volgende versie van iOS mogelijk wordt om notifications te syncen oid (of is dat al mogelijk en kijk ik ergens overheen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Palomar schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:31:
Nieuwe notificaties in iOS5 vind ik wel een verbetering. Alleen jammer als je 2 devices hebt (in mijn geval iPhone en iPad) de notificaties blijven staan op het ene device als je ze op de andere al gelezen hebt. Bijv. van Wordfeud staat na een paar dagen een gigantische lijst van notificaties op het homescreen van mn iPad, terwijl ik die op mn iPhone allang 'weggewerkt' had (iPad gebruik ik nou eenmaal minder vaak). Hoop dat hett in een volgende versie van iOS mogelijk wordt om notifications te syncen oid (of is dat al mogelijk en kijk ik ergens overheen?).
Ze simpelweg verwijderen is te veel moeite :?
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben