Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
Xtr3me4me schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 18:54:
Ik word gek! Zo heb ik na herstel mijn FaceTime en camera terug, vervolgens speel ik een spelletje en ga terug naar het scherm en niks aan de hand!
Vervolgens laat ik hem staan voor een uurtje en ik pak hem weer en kijk, ja hoor weer FaceTime en camera weg!

Snap er echt niks van! Kijk ik onder algemeen en beperkingen en kan hem gewoon weg niet activeren! Snap hier echt niks van. 3 keer herstelt en telkens hetzelfde!

Iemand een idee??? Help!
-

[ Voor 4% gewijzigd door Sensei_D op 17-10-2011 08:48 . Reden: Onzin, zijn standaard apps, tis nog vroeg ;) ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 05:08
lowg schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:33:
Heeft iemand last van het niet vinden van wifi netwerken sinds de update? heb een 3gs.
Ik heb zelf al sinds 4.0 ontzettend slecht bereik op mijn iPhone voor wi-fi, daar heb ik ontzettend veel over gezocht en de conclusie was dat apple ze alleen vervangt binnen garantie, en dan krijg je een refurbished toestel.

Lijkt een beetje hier op, en daar zijn ook nog zat discussies over van de 3Gs en nu ook van de 4. Ik heb al ontzettend lang gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat als ik echt wifi wil ik nu een router op m'n kamer heb, en verder heb ik beneden wel redelijk ontvangst verder dan toch ook maar een data-abbootje gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 10:17
FireSonus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:51:
Pfff, iOS 5 heeft hier een serieus hoger batterijverbruik dan iOS4 (op iPhone 4) :(. Normaal zit ie op een dag als vandaag op dit moment nog zo rond de 90-95%. Maar heb nu nog maar 81% :(.

Zouden ze stiekem de A4 iets opgeschroefd hebben? :P
Even een update:

In de nacht van vrijdag op zaterdag had ik mijn iPhone niet aan de oplader liggen. Toen ik ging slapen stond ie nog op 80%, normaal gesproken zou er dan zaterdag ochtend nog ongeveer 70% batterij capaciteit aanwezig zijn.

Echter ging mijn wekker zaterdagochtend en tot mijn verbazing was er nog maar 14% batterij capaciteit aanwezig :o ! Dat had ik nog nooit gehad, dus moest er wel iets verkeerd zijn.

Afijn, lang gezocht naar "battery drainers" maar eigenlijk niks geks gevonden, locatiebepalingen deed niet vreemd, icloud ook niet en er stonden verder geen gekke dingen aan/open.

Toen vond ik onder "instellingen->algemeen->stel opnieuw in" de knop Herstel alle instellingen. Aangezien ik het gevoel had dat er niets verkeerd stond ingesteld dacht ik dat het weinig nut zou hebben, maar niet geschoten is altijd mis toch :+. Dus, de knop aangeklikt, iPhone ging zichzelf opnieuw opstarten en ik kreeg het scherm om de iPhone in te stellen. Alle gegevens waren na de set up nog wel aanwezig (in de set up vraagt de iPhone of je hem wilt instellen als nieuwe iPhone, maar de gegevens blijven dus gelukkig gewoon staan ;) ).

En jawel, die avond de iPhone aan de oplader gedaan, zondagochtend dus met 100% batterij opgestaan, en 's middags stond hij nog steeds op 98%, terwijl hij de dagen daarvoor al lang op 60-70% had gestaan :D. Ik heb geen idee wat er de hele tijd fout heeft gestaan, maar het is in ieder geval opgelost. Voor iedereen die dus last heeft van snelle batterij afname: herstellen van alle instellingen kan geen kwaad :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowg
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Louise525 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

Heb ook een 3GS en deze vintage gewoon de Wifi-netwerken na de upgrade. Tijdes het upgradeproces heb ik wel handmatig het wachtwoord van mijn eigen netwerk in moeten voeren. Heb jij dat ook moeten doen?
Ja heb ik ook gedaan, maar toen al konden er al geen netwerken gevonden worden dus ik ben doorgegaan zonder wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:34:herstellen van alle instellingen kan geen kwaad :+.
Ook maar gedaan, had de laatste tijd (los van ios5) al het idee dat de batterij steeds sneller leeg liep op mijn 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 10:10

ijskonijn

Now MOVE!

hjs schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:43:
[...]

Ook maar gedaan, had de laatste tijd (los van ios5) al het idee dat de batterij steeds sneller leeg liep op mijn 3GS.
Same here. Voor de update naar iOS5 zat ik op 4.3.3 en ik weet niet hoe het komt maar opeens werd de batterij redelijk snel leeggetrokken. Ik verdenk Wordfeud daarvan trouwens :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 05:08
ijskonijn schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Same here. Voor de update naar iOS5 zat ik op 4.3.3 en ik weet niet hoe het komt maar opeens werd de batterij redelijk snel leeggetrokken. Ik verdenk Wordfeud daarvan trouwens :+
ja maar dan gebruik je je foon gewoon, als ie 's nachts leeg loopt zonder hem te gebruiken is het natuurlijk vreemd :( Ik ben zelf erg tevreden over iOS5 en heb nog geen problemen ondervonden behalve dat jailbreaks nog schaars zijn (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
FireSonus schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:34:
[...]
Even een update:

In de nacht van vrijdag op zaterdag had ik mijn iPhone niet aan de oplader liggen. Toen ik ging slapen stond ie nog op 80%, normaal gesproken zou er dan zaterdag ochtend nog ongeveer 70% batterij capaciteit aanwezig zijn.

Echter ging mijn wekker zaterdagochtend en tot mijn verbazing was er nog maar 14% batterij capaciteit aanwezig :o ! Dat had ik nog nooit gehad, dus moest er wel iets verkeerd zijn.

Afijn, lang gezocht naar "battery drainers" maar eigenlijk niks geks gevonden, locatiebepalingen deed niet vreemd, icloud ook niet en er stonden verder geen gekke dingen aan/open.

Toen vond ik onder "instellingen->algemeen->stel opnieuw in" de knop Herstel alle instellingen. Aangezien ik het gevoel had dat er niets verkeerd stond ingesteld dacht ik dat het weinig nut zou hebben, maar niet geschoten is altijd mis toch :+. Dus, de knop aangeklikt, iPhone ging zichzelf opnieuw opstarten en ik kreeg het scherm om de iPhone in te stellen. Alle gegevens waren na de set up nog wel aanwezig (in de set up vraagt de iPhone of je hem wilt instellen als nieuwe iPhone, maar de gegevens blijven dus gelukkig gewoon staan ;) ).

En jawel, die avond de iPhone aan de oplader gedaan, zondagochtend dus met 100% batterij opgestaan, en 's middags stond hij nog steeds op 98%, terwijl hij de dagen daarvoor al lang op 60-70% had gestaan :D. Ik heb geen idee wat er de hele tijd fout heeft gestaan, maar het is in ieder geval opgelost. Voor iedereen die dus last heeft van snelle batterij afname: herstellen van alle instellingen kan geen kwaad :+.
Ik heb hetzelfde probleem (iPhone 3GS icm iOS5). Na de update sowieso problemen gekregen dat mijn Apps waren verdwenen. Een aantal keren terug gezet via de reservekopie maar geen resultaat. Afijn hier kon ik mee leven.

Maar toen merkte ik de volgende ochtend het batterij probleem. De avond ervoor was de batterij 100%. De kabel eruit getrokken en de wekker aangezet, en toen richting bed. In de ochtend; 19%!
WiFi staat altijd aan. 3G staat uit en via Exchange handmatig de mail binnen halen. De volgende dag weer hetzelfde met de batterij. De procenten vliegen er vanaf.

Na wat zoeken op Google heb ik een aantal tips opgevolgd zoals iCloud sync uitschakelen. Dit stond echter al uit dus dat was het probleem niet. Toen las ik iets over dat het probleem zit in de Exchange accounts. Ik heb nu de accounts verwijderd. Ook heb ik een harde reset gedaan (home knop + vergrendel knop ingedrukt houden) Nu lees ik het bericht van "FireSonus" over het opnieuw instellen. Dit heb ik net ook gedaan voor de zekerheid.

Nu maar afwachten hoe het nu loopt...Ik zit nu helaas met mn iPhone op werk zonder oplader en de batterij is 18% |:( Dus ik laat morgen ochtend weten of dit de oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je je telefoon 's nachts niet gebruikt kan het nog steeds leeglopen door apps

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 10:17
Klopt, zoals ik zei was dat normaalgesproken in mijn geval, onder iOS 4, zo ongeveer 10%. Als ie dan in 1 nacht terugloopt van 80 naar 14% onder iOS 5, dan is er dus iets vreemds aan de hand :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 22:20
Mensen,

Als eerste moet ik zeggen dat tot nog toe iOS 5 mij goed bevalt. Het probleem met een leeglopende batterij heb ik niet zozeer, ook omdat ik de gewoonte heb mijn iPhone uit te zetten 's nachts. Daarnaast probeer ik het aantal lopende apps altijd minimaal te houden (2x de home-toets indrukken, een icoontje indrukken en vasthouden en dan het min-symbooltje gebruiken).

Ik zal hem wel eens aan laten staan en kijken wat er gebeurt.

Heb wel een vraagje voor jullie: ik dacht dat in iOS 5 het mogelijk was om in de Calender de weeknummers te zien (Calender openen en in landscape stand houden). Het enige dat dit voor mij doet is de gehele week laten zien, maar helaas niet het weeknummer/de weeknummers. Misschien dat iemand weet of dit kan en zo ja, hoe???

Gr,
Bel*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er gingen geruchten dat het er in zou zitten, maar weeknummers staan er inderdaad nog steeds niet in.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
Magic schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:06:
Er gingen geruchten dat het er in zou zitten, maar weeknummers staan er inderdaad nog steeds niet in.
OK thanks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Voor de iOS 5 update kreeg ik mijn gmail gewoon gepusht binnen op mijn iPhone. Geconfigureerd als Gmail account op de telefoon. Zodra ik een e-mailtje in mijn inbox kreeg hoorde ik gelijk een bliepje en kreeg ik hem dus ook op de iPhone. Nu moet ik ze handmatig binnen halen (lees: de app openen). Is er iets verandert of zie ik iets over het hoofd?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
virtualJac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:23:
Voor de iOS 5 update kreeg ik mijn gmail gewoon gepusht binnen op mijn iPhone. Geconfigureerd als Gmail account op de telefoon. Zodra ik een e-mailtje in mijn inbox kreeg hoorde ik gelijk een bliepje en kreeg ik hem dus ook op de iPhone. Nu moet ik ze handmatig binnen halen (lees: de app openen). Is er iets verandert of zie ik iets over het hoofd?
Probeer hem eens opnieuw als exchange-account in te stellen.
(funk-e blog: iPhone: Sync Gmail + Calendar + Contacts + Notes)

[ Voor 14% gewijzigd door funk-e op 17-10-2011 13:30 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:39

Convoy

g44p

virtualJac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:23:
Push werkt hier gewoon netjes voor gmail, geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
@freekweb -> hoe heb je dat ingesteld dan?
De normale wizard heeft als ik goed zie alleen een check/pull om de 15min als kortste tijd, waarbij exchange mail wel als push binnenkomt

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Hiervoor werkte het ook prima zonder het in te stellen als Exchange. Kreeg netjes me mail gepusht. Is het geen instelling die ik over het hoofd zie?

@Freekweb, heb jij hem ingesteld als Exchange of Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
Sinds iOS5 kan mijn iPhone4 camera niet meer in- en uitzoomen.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
niekbaars schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:52:
Ik kan nog steeds inzoomen alleen is het geloof ik veranderd van een slider naar pinchen met je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
@Niek
Probeer eens pinch & zoom zoals je op websites inzoomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

niekbaars schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:52:
Hier oook niet meer, maar dat is alleen maar een plus punt, irritante balkje in beeld steeds. Zoomen deed hij toch niet, digitaal zoomen is alleen bijsnijden en uitvergroten, waardoor je erg lelijke plaatjes krijgt :P

[edit] @ hierboven: oeh dat is wel koel, maar mijn punt blijft verder hetzelfde :+

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 17-10-2011 14:01 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

virtualJac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:50:
[...]

Hiervoor werkte het ook prima zonder het in te stellen als Exchange. Kreeg netjes me mail gepusht. Is het geen instelling die ik over het hoofd zie?

@Freekweb, heb jij hem ingesteld als Exchange of Gmail?
Heb hem als exchange ingesteld om zo ook mn contacts te kunnen syncen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Dan moet ik er ook maar aan geloven om hem als Exchange in te voeren. Vind het wel vreemd dat hij normaal wel alles gepusht kreeg (als Gmail geconfigureerd)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
rockmanz schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:58:
[...]
Ik kan nog steeds inzoomen alleen is het geloof ik veranderd van een slider naar pinchen met je vingers.
virtualJac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:58:
@Niek
Dank
Het is inderdaad veranderd naar pinchen :)
Dan komt ook die zoombalk weer tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 09:58
Weer een bericht over het batterij probleem... Ik heb volgens mij alles geprobeerd, de oplossingen tot nu toe werken niet (reset, apps sluiten, wifi/bluetooth uit, locatievoorzieningen tweaken etc).

Toen merkte ik iets vreemds, mijn mail is exchange mail via push.
Als ik mn postvak open, zie ik onderin constant: bijgewerkt / verbinden. Hij blijft dus letterlijk elke seconde mail checken, dat kost natuurlijk een stoot accu! Push lijkt dus niet goed te werken..
Ik heb gisteravond push uitgezet, en jawel ik had nog steeds een volle accu vanmorgen!

Wel erg irritant natuurlijk, want push hoort het gewoon te doen maar dit lijkt (voor de zoveelste keer) het probleem te zijn.. Nu maar hopen op een verbetering, want als ik zoek vind ik echt heel veel mensen met dezelfde problemen. Gelukkig niet iedereen, maar voor de groep die er last van heeft toch wel erg vervelend!

edit:
ik heb mn mail nu even op iedere 15 minuten gezet, als workaround..

[ Voor 4% gewijzigd door Staatslot op 17-10-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
virtualJac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:58:
@Niek
Niet dat ik zoomen mis, maar dit werkt bij mij niet :S

Wat welk werkt is dubbeltappen, wat volgens mij een 2.35:1 aspect geeft :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Magic schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:08:
[...]

Heb je toevallig de schuif op filmen staan in je camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
freekweb schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:02:
Heb hem als exchange ingesteld om zo ook mn contacts te kunnen syncen ;)
Daar is toch ook gewoon een vinkje in iTunes voor?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Chillz schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Dan moet je na iedere contact change syncen met iTunes. Thanks but no thanks :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik word echt ff helemaal simpel. Ik gebruik 3 mail accounts, 1 gmail, 2 x Exchange, op twee verschillende Exchange 2003 SP2 omgevingen. Sinds de upgrade naar iOS 5 werkt op één van beide Exchange omgevingen de push niet meer :(

De diverse tips (iCould weggooien, alle mailaccounts weggooien, opnieuw aanmaken) heb ik al diverse malen opgevolgd, maar ik krijg het maar niet weg.

Toch maar weer terug naar de laatste 4.x.

(overigens een iPhone 4, geen jailbreak)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Chillz schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Kan, maar is rete omslachtig ;) Dit is vele malen makkelijker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Meest bizarre sinds IOS 5.0 meegemaakt. Ik deed zonet een herstel. Facetime + Camera had ik weer netjes terug.
Alle apps weer opgezet, helemaal prima. Ik check nog even restricties onder algemeen en zie daar ook beiden netjes op "on" staan.
Ik dacht, ik maak even een wireless connectie met de bedrijfs router. Tot hier, helemaal geen probleem.
Alles zit er nog op en werkt.
"Voor de duidelijkheid: Dit bedoel ik op mijn IPad2.

Nu moest ik alleen nog mijn exchange mail nog erop laten zetten. Maar dacht, wil even wachten. Ruim 15min niks.
Ik zet exchange mail erop, maakt netjes de verbinding en synchroniseert ook goed. Ik ga terug naar mijn begin pagina en ja hoor, weer facetime + Camera weg.

Ik krijg de neiging om gewoon mijn werkmail niet in te stellen op deze manier.
Ik kijk onder restricties en ik zie ze allebei op "off" staan, maar ook met geen mogelijkheid krijg ik ze weer op "on"
Snap hier geen hout van!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beleriond
Magic schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:08:
[...]

Ik miste het in eerste instantie ook...tot ik erachter kwam dat je nu heel simpel gewoon met pinch en zoom kunt inzoomen. Dit hoef je per foto maar 1x te doen en dan krijg je onder in beeld de "oude" zoombalk.

Geen problemen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Xtr3me4me schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:56:
Meest bizarre sinds IOS 5.0 meegemaakt. Ik deed zonet een herstel. Facetime + Camera had ik weer netjes terug.
Alle apps weer opgezet, helemaal prima. Ik check nog even restricties onder algemeen en zie daar ook beiden netjes op "on" staan.
Ik dacht, ik maak even een wireless connectie met de bedrijfs router. Tot hier, helemaal geen probleem.
Alles zit er nog op en werkt.
"Voor de duidelijkheid: Dit bedoel ik op mijn IPad2.

Nu moest ik alleen nog mijn exchange mail nog erop laten zetten. Maar dacht, wil even wachten. Ruim 15min niks.
Ik zet exchange mail erop, maakt netjes de verbinding en synchroniseert ook goed. Ik ga terug naar mijn begin pagina en ja hoor, weer facetime + Camera weg.

Ik krijg de neiging om gewoon mijn werkmail niet in te stellen op deze manier.
Ik kijk onder restricties en ik zie ze allebei op "off" staan, maar ook met geen mogelijkheid krijg ik ze weer op "on"
Snap hier geen hout van!
Zal waarschijnlijk toch een exchange policy zijn. Komt me heel bekend voor, was van iOS3 naar 4 ook een issue. Stonden in Exchange alle policies uit. Althans, eerste hoofdvinkje uit, alles er onder grijs. Oplossing: eerste vinkje aan, alle "grijze" vinkjes uit, eerste vinkje ook weer uit. En alles werkt normaal.
Had te maken met hoe iOS exchange policies implementeert. (In principe deed iOS niks verkeerd, het was een Exchange dingetje).

/edit
Bij mij was het het verdwijnen van autolock "never" mogelijkheid, waardoor ik er achter kwam. Voor synchronisatie gewoon in te stellen. Na synchronisatie gewoon weg. Gelukkig was het mijn eigen omgeving thuis, waardoor ik dit snel kon aanpassen. Wel ff naar moeten zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 17-10-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
rockmanz schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

Heb je toevallig de schuif op filmen staan in je camera app?
:X oops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

UltraSub schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:12:
[...]

Zal waarschijnlijk toch een exchange policy zijn. Komt me heel bekend voor, was van iOS3 naar 4 ook een issue. Stonden in Exchange alle policies uit. Althans, eerste hoofdvinkje uit, alles er onder grijs. Oplossing: eerste vinkje aan, alle "grijze" vinkjes uit, eerste vinkje ook weer uit. En alles werkt normaal.
Had te maken met hoe iOS exchange policies implementeert. (In principe deed iOS niks verkeerd, het was een Exchange dingetje).

/edit
Bij mij was het het verdwijnen van autolock "never" mogelijkheid, waardoor ik er achter kwam. Voor synchronisatie gewoon in te stellen. Na synchronisatie gewoon weg. Gelukkig was het mijn eigen omgeving thuis, waardoor ik dit snel kon aanpassen. Wel ff naar moeten zoeken.
Nou na 5 keer herstel gedaan te hebben en telkens mijn camera en facetime weg en echt met geen mogelijkheid terug te krijgen, dan alleen middels een herstel. En dat dit alleen komt doordat ik Exchange mail instel.
Vind het nogal bizar!

Ik doe het voortaan wel via mijn webaccount via Safari, werkt ook goed en ik behoud mooi mijn 2 icoontjes.
Beetje zonde een IPad2 te hebben met Camera en je mag je Camera opeens niet meer gebruiken :/

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:21
Custom sms toon!
Toch leuk...

Exit
Helaas niet bij whatsapp

[ Voor 36% gewijzigd door rinkel op 17-10-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er0mess
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07-2024
leuk.. dat nieuwe notificatie centrum.. nieuwe berichten etc niet meer vol in beeld als je aan het gamen bent..

Alleen zijn ze vergeten de 'irritantste' melding daar ook aan toe te voegen ( 20/10% batterij over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Iemand trouwens al opgevallen dat melding van niet officiele accesoire niet meer voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Hm, nooit gehad eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even met m'n zusje over haar Iphone 4g aan het praten, iOs 5 erop gezet.
Bleek bij toeval dat op haar iPhone de spreek functie gewoon werkt. Ze hield de homeknop per ongeluk langere tijd ingedrukt.

Is dat bij jullie dus ook zo? Zou toch alleen bij de 4gs zijn?

Gewoon even de homeknop een paar seconden ingedrukt houden. Je krijgt dan een andere pagina. Dan kan je daar Nederlandse commando's geven. Speel CD o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
@Rozwen
Dit is gewoon de standaard stembediening die ook in iOS 3 + 4 zat, niet Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Gevonden: udp poort voor de op authenticiteit van Exchange Activesync als reserved port confituren op de Exchange server. HKLM/currentcontrolset/services/tcpip/parameters/reservedports 2883 toegevoegd.

Zie Op een computer waarop Windows SBS wordt uitgevoerd, starten sommige services wellicht niet of werken deze niet naar behoren nadat u de beveiligingsupdate 953230 (MS08-037) voor de DNS Server hebt geïnstalleerd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:55:
Bleek bij toeval dat op haar iPhone de spreek functie gewoon werkt. Ze hield de homeknop per ongeluk langere tijd ingedrukt.

Gewoon even de homeknop een paar seconden ingedrukt houden. Je krijgt dan een andere pagina. Dan kan je daar Nederlandse commando's geven. Speel CD o.i.d.
De standaard spraakbediening zoals deze op de meeste telefoons aanwezig is is sinds iOS3 aanwezig als ik me niet vergis (voor 3GS en hoger). Siri is niet aanwezig op een iPhone 4.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomgun
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:03
M'n iPad flipt nog steeds als ik wat probeer te doen met contacten. Zowel op het gewone icoontje als op de instellingen pagina. Springt dan weer naar beginscherm. Iemand zelfde probleem/ of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat ik ipod 2 heb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe kan je het touchscreen opnieuw calibreren? Sinds iOS5 moet ik (in landscape) iedere toets iets hoger aanraken dan hij op het scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor diegenen die tethering met PayUpSucker niet aan de praat krijgen heb ik een tutorial gemaakt:

http://bariskaragoz.me/bl...tetheren-met-payupsucker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Wat is de music player slecht geworden zeg, ik luister graag audiobooks op me ipad2.

Maar nu moet ik constant onthouden waar ik ben gebleven omdat het niet mogelijk is om verder te luisteren vanaf het punt waar de audiobook is gestopt. Als je nu op de play knop drukt begint de mp3 weer opnieuw.

De layout is ook 3 stappen terug...gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

magnifor schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:57:
Voor diegenen die tethering met PayUpSucker niet aan de praat krijgen heb ik een tutorial gemaakt:

http://bariskaragoz.me/bl...tetheren-met-payupsucker/
Kijk, voor dit soort replies in een topic zou een karma systeem horen te zijn.

Bedankt ook al gebruik ik het niet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:37
bakkiepleur schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:59:
Wat is de music player slecht geworden zeg, ik luister graag audiobooks op me ipad2.

Maar nu moet ik constant onthouden waar ik ben gebleven omdat het niet mogelijk is om verder te luisteren vanaf het punt waar de audiobook is gestopt. Als je nu op de play knop drukt begint de mp3 weer opnieuw.
Dat meen je niet! En je hebt je bestanden met iTunes wel op audiobook gezet, en afspeelpositie onthouden etc?

Dan ben ik blij dat ik nog niet over ben gegaan...

[ Voor 4% gewijzigd door dcl! op 17-10-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er denk ik achter gekomen waardoor mijn push berichtjes niet goed werkten op mijn iPhone en iPad.
Ik ben echt alle instellingen afgegaan maar niks hielp, toen heb ik mijn iPhone en iPad een voor een aangesloten op iTunes met mijn pc en ik heb toen systeemherstel uitgevoerd.
Bij het herstel heb ik hem ingesteld op nieuwe iPhone en iPad waarbij ik niet gebruik heb gemaakt van de backup. En ik heb hem ook zo ingesteld dat hij de Apps niet opnieuw installeert zodat je het handmatig de Apps opnieuw moet instaleren. Misschien dat dit het probleem met de push mail ook oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:55:

Dat is bij iedere iPhone 4. Alleen is die van de 4 VEEL beperkter als de 4s.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Trommelrem schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:54:
Hoe kan je het touchscreen opnieuw calibreren? Sinds iOS5 moet ik (in landscape) iedere toets iets hoger aanraken dan hij op het scherm staat.
Ik heb hetzelfde, maar volgens mij is het notification center de oorzaak. Als ik bijvoorbeeld youtube filmpjes bekijken en wil doorspoelen, dan is de tijdbalk heel ongevoelig, alsof de touch functie niet goed werkt. Ik had dit nooit in 4.3.x.

Verder een fijne update. Iets betere performance en dezelfde batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoewel ik eerst vrij enthousiast was over iOS 5 is die mening ondertussen toch helemaal omgeslagen. Elke dag lijk ik nieuwe problemen tegen te komen op mijn iPad 2. Met name Safari frustreert me mateloos.

Sinds de upgrade naar iOS 5 crasht de browser af en toe - iets wat ik daarvoor nooit ervaren heb. Het browserscherm valt dan zonder animatie weg en ik krijg de desktop te zien. Wanneer ik de task switcher open dan staat Safari daar nog tussen en als ik deze aanklik dan laadt hij de laatst geopende tabs opnieuw. Helaas zijn daarbij wel eventueel ingevulde formuliervelden terug leeg. Dat is bijzonder frustrerend als je bezig bent een hele repliek te typen op een forum en Safari eruit knalt vooraleer je het bericht hebt kunnen versturen. Een bepaalde forumpost heb ik driemaal opnieuw proberen in te geven alvorens het op te geven en verder te doen op de pc. Ik durf nu niet langer de iPad 2 gebruiken om te antwoorden op forums uit angst dat al m'n typwerk toch verloren moeite is. De crashes komen overigens niet bij elke reactie voor, en ook helemaal niet enkel bij het invoeren van reacties (maar daar zijn de crashes het meest vervelend).

Een tweede probleem is de Autofill-functionaliteit van Safari waarmee je automatisch gebruikersnaam en paswoord kunt laten invullen op websites. Dat werkte onder 4.3.x perfect, maar sinds de upgrade naar iOS 5 werkt het eerder nog hoogst uitzonderlijk. Bij vrijwel alle loginformulieren waarvan ik zeker weet dat Safari ze vroeger automatisch invulde blijven de velden nu leeg. Ook de Autofill-knop (die ik vroeger niet eens nodig had) heeft geen effect. Wanneer ik dan de velden met de hand invul en inlog, vraagt Safari niet om de logingegevens op te slaan. Het lijkt alsof Safari nog weet dat die gegevens bij de website horen, maar Safari vult ze niet meer automatisch in. Dat is echter geen correcte aanname want bij enkele websites werkt het nog wel, en bij nieuwe websites - waarvan zeker nog geen Autofill-profiel bestond - doet het probleem zich net zo goed voor. Bij minstens 9 uit de 10 websites waarvoor ik de Autofill-functionaliteit gebruikte, werkt dit niet langer.

Wat heb ik ondertussen al geprobeerd? Eerst de eenvoudige zaken natuurlijk. Safari eens afsluiten via de task switcher, de iPad eens uitschakelen, een reboot, het wissen van alle browser data en opgeslagen autofill-gegevens, het uitschakelen en weer inschakelen van autofill, iCloud uitschakelen,... Dan het terugplaatsen van backups, maar de problemen lijken zich reeds voor te doen bij de oudste backups die ik nog had (van de dag van de iOS 5 upgrade). Helaas staat er geen iOS 4.3.5 backup meer in de lijst, want ondertussen zou ik heel graag teruggaan. Daarna heb ik een restore geprobeerd die de iOS 5 firmware opnieuw installeerde, maar zonder soelaas. Dan maar wat agressiever te werk gaan en een volledige reset van de iPad 2 uitvoeren (erase all content and settings) met daarna het terugzetten van een backup. Geen verschil. In een ultieme poging heb ik dan nog eens een voledige reset gedaan en een nieuw Apple ID aangemaakt, dus net alsof het om een nieuwe iPad gaat. Ik zorgde er voor dat iTunes niet aanstond en iCloud uitgeschakeld was, gewoon om zeker te zijn dat geen oude gegevens (ondanks de andere Apple ID) zouden kunnen binnensluipen. Meteen nadat de initialisatie van de iPad 2 voltooid was, heb ik de autofill-functionaliteit ingeschakeld en getest in Safari. Nog steeds niet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
satcp schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:27:
Sinds de upgrade naar iOS 5 crasht de browser af en toe - iets wat ik daarvoor nooit ervaren heb. Het browserscherm valt dan zonder animatie weg en ik krijg de desktop te zien.
Heb ik ook al een aantal keer gehad op mn iPad 1. Een aantal keer op geenstijl, wat opzich al een enorme knaken site is qua technieken dus dat vond ik niet zo verrassend, maar ook op slechts 2 tabs open met bv applespot.nl. Gewoon lichte pagina's waarop mn safari crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
whiteclear schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:53:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem (iPhone 3GS icm iOS5). Na de update sowieso problemen gekregen dat mijn Apps waren verdwenen. Een aantal keren terug gezet via de reservekopie maar geen resultaat. Afijn hier kon ik mee leven.

Maar toen merkte ik de volgende ochtend het batterij probleem. De avond ervoor was de batterij 100%. De kabel eruit getrokken en de wekker aangezet, en toen richting bed. In de ochtend; 19%!
WiFi staat altijd aan. 3G staat uit en via Exchange handmatig de mail binnen halen. De volgende dag weer hetzelfde met de batterij. De procenten vliegen er vanaf.

Na wat zoeken op Google heb ik een aantal tips opgevolgd zoals iCloud sync uitschakelen. Dit stond echter al uit dus dat was het probleem niet. Toen las ik iets over dat het probleem zit in de Exchange accounts. Ik heb nu de accounts verwijderd. Ook heb ik een harde reset gedaan (home knop + vergrendel knop ingedrukt houden) Nu lees ik het bericht van "FireSonus" over het opnieuw instellen. Dit heb ik net ook gedaan voor de zekerheid.

Nu maar afwachten hoe het nu loopt...Ik zit nu helaas met mn iPhone op werk zonder oplader en de batterij is 18% |:( Dus ik laat morgen ochtend weten of dit de oplossing is!
Probleem is opgelost. De batterij werkt weer naar behoren. Heb zelfs het gevoel dat hij langer mee gaat dan met de iOS4.
Ik heb mijn Exchange accounts verwijderd. Daarna de iPhone opnieuw ingesteld via instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Herstel alle instellingen. Daarna de wizard doorgelopen en mijn iPhone ingesteld als nieuwe iPhone. Contacten/Foto's/Notities/Gegevens mobiele netwerk timer en Apps bleven netjes bewaard. Kleine instellingen zoals de wekker moest wel opnieuw ingesteld worden. iCloud staat uit. Exchange pushed geen berichten maar staat op handmatig ophalen.

Succes voor degene die ook kampen met problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Die nieuwe app vind mijn vriendnen is erg mooi, hij zoekt je ook pas als iemand het opvraagt dus je gps is niet continu in gebruik..... maar wat gebeurd er nou als ik de app ook op mijn ipad zou zetten? dan vraagt iemand mijn lokatie op maar mijn ipad ligt altijd thuis, snapt hij dan dat hij mijn iphone moet gebruiken en niet mijn ipad ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
Ik heb het idee dat mijn iPhone minder goed reageert op het klikken op de home-knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
barrymel schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:55:
Die nieuwe app vind mijn vriendnen is erg mooi, hij zoekt je ook pas als iemand het opvraagt dus je gps is niet continu in gebruik..... maar wat gebeurd er nou als ik de app ook op mijn ipad zou zetten? dan vraagt iemand mijn lokatie op maar mijn ipad ligt altijd thuis, snapt hij dan dat hij mijn iphone moet gebruiken en niet mijn ipad ?
Je krijgt dan 2 vermeldingen: De iPad en de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

rinkel schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:55:
Custom sms toon!
Toch leuk...

Exit
Helaas niet bij whatsapp
Whatsapp gebruikt z'n eigen tonen inderdaad, het vreemde is: die "eigen" tonen zijn kopieën van de standaard iPhone tonen, maar ze staan wel apart in de WhatsApp folder. Oftewel: die kun je niet veranderen zonder Jailbreak
bakkiepleur schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:59:

De layout is ook 3 stappen terug...gemiste kans.
Vreemd, ik luister zelf best veel livesets en als ik de optie "Afspeelpositie onthouden" aangevinkt heb, dan onthoudt ie netjes waar ik gebleven ben. Ook bij podcasts onthoudt hij netjes de positie. Ik heb het dan wel over een iPhone 4, niet over een iPad 2

[ Voor 47% gewijzigd door ijskonijn op 18-10-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iOS 5 is trager op een iPad 1 dan de vorige iOS 4.3.5.

Ook heeft Apple de multitasking gestures verwijderd uit iOS 5 als die op een iPad 1 draait.

Voor iPad 1 gebruikers dus alleen een functionele update voor als je bijv. iCloud e.d. nodig hebt, maar voor de rest mag Apple deze grote groep gebruikers in een iOS 5.1 update wel beter ondersteunen met meer snelheid en die gestures gewoon weer ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Klikte net toevallig onavo aan (dat data compressie tooltje). Die mekkerde dat het profiel niet goed was geladen.
Dus opnieuw gedaan en iphone opnieuw opgestart. Nu staat het weer goed, geen id of het door de opgrade naar ios5 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Blik1984 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:08:
Ik heb het idee dat mijn iPhone minder goed reageert op het klikken op de home-knop.
Homeknop iPhone kapot? Probeer dit stappenplan eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:14:
iOS 5 is trager op een iPad 1 dan de vorige iOS 4.3.5.

Ook heeft Apple de multitasking gestures verwijderd uit iOS 5 als die op een iPad 1 draait.

Voor iPad 1 gebruikers dus alleen een functionele update voor als je bijv. iCloud e.d. nodig hebt, maar voor de rest mag Apple deze grote groep gebruikers in een iOS 5.1 update wel beter ondersteunen met meer snelheid en die gestures gewoon weer ondersteunen.
Waarom zou apple de gestures op de iPad1 moeten ondersteunen terwijl dit voor ios5 ook niet het geval was?
Die gestures waren geen standaard feature op de iPad1, maar kon je activeren via xcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
deBennie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Waarom zou apple de gestures op de iPad1 moeten ondersteunen terwijl dit voor ios5 ook niet het geval was?
Die gestures waren geen standaard feature op de iPad1, maar kon je activeren via xcode.
De iPad 2 heeft ze wel en had ze ook niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
MarcoC schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:42:
[...]

De iPad 2 heeft ze wel en had ze ook niet standaard.
Tsja, de iPhone 4s heeft Siri, de iPhone 4 niet. Met andere woorden, de iPad 1 en 2 zijn 2 verschillende apparaten.
Maar het is vooral het 'weer' in de reactie. De iPad 1 heeft standaard nooit gestures gehad dus waarom apple ze nu 'weer' zou moeten ondersteunen? Er is geen 'weer'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:45:
[...]

Tsja, de iPhone 4s heeft Siri, de iPhone 4 niet. Met andere woorden, de iPad 1 en 2 zijn 2 verschillende apparaten.
Maar het is vooral het 'weer' in de reactie. De iPad 1 heeft standaard nooit gestures gehad dus waarom apple ze nu 'weer' zou moeten ondersteunen? Er is geen 'weer'...
Kleine nuance, aanvankelijk was gecommuniceerd dat ios 5 voor de ipad gestures zou ondersteunen. Eerdere versies (4.3 geloof ik) deden dit ook al voor de Ipad 1, maar dit is later weer verwijderd.
Op de website van apple stond eerst ook : gestures for Ipad. Een paar dagen na de ios 5 launch is dit veranderd in 'ipad 2'.
Ik als Ipad 1 user had serieus verwacht dat deze feature ook gewoon voor mijn Ipad zou werken. De techniek kan het prima aan.
De vergelijking met Siri vind ik niet helemaal terecht, omdat Siri geen onderdeel is van ios (gestures wel) en omdat de 4s echt een nieuw product is.
IPad 2 had ook geen gestures, tot ios 5.0. M.a.w, het is mij niet duidelijk waarom de Ipad 1 dit niet ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:01:
[...]
Eerdere versies (4.3 geloof ik) deden dit ook al voor de Ipad 1
Niet, er is nooit ondersteuning geweest voor gestures op een iPad 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:06:
[...]

Jawel, in de dev-versie van 4.3 was deze feature (net als nu op de Ipad 2) voor de IPad 1 volledig bruikbaar.
Maar het heeft idd nooit in de uiteindelijke consumentenversie gezeten, mocht je dat bedoelen.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun het jullie Ipad 2 gebruikers van harte. En ik snap ook wel, dat niet alle features op de Ipad 2 ook op de Ipad 1 gaan werken.
Maar iets als gestures is echt hele minimale functionaliteit. Iets wat (zie 4.3) technisch prima werkt op de Ipad 1. Een feature die beschikbaar zou komen voor de 'ipad' (zonder daar een specifiek model bij te noemen).
Dat nu, na installatie van ios 5, deze feature 'opeens' exclusief voor de Ipad 2 is vind ik gewoon jammer. Ik keek hier naar uit, want het was al maanden geleden aangekondigd :/

http://appletips.nl/de-nieuwe-multi-touch-gestures-in-ios-4-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

ijskonijn schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:11:
[...]
Vreemd, ik luister zelf best veel livesets en als ik de optie "Afspeelpositie onthouden" aangevinkt heb, dan onthoudt ie netjes waar ik gebleven ben. Ook bij podcasts onthoudt hij netjes de positie. Ik heb het dan wel over een iPhone 4, niet over een iPad 2
Hier onthoudt hij ook netjes waar ik gebleven ben bij podcasts op een 3GS met iOS5.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:18:
[...]Dat nu, na installatie van ios 5, deze feature 'opeens' exclusief voor de Ipad 2 is vind ik gewoon jammer. Ik keek hier naar uit, want het was al maanden geleden aangekondigd :/
Klopt, ik vind het ook vervelend dat ze dit er uit hebben gelaten. Ik gebruik ze dagelijks, en het werkt prima op de iPad 1 op 4.3. Het zal wel weer puur voor marketing zijn (net zoals dat van de Siri alleen op de 4S). Wat me nog het meeste stoort is dat Apple op hun site (op de iOS 5 pagina) adverteert met 'Nu multitasking gestures op de iPad!', terwijl er nooit is aangegeven dat dit alleen voor de iPad 2 geldt. Bij het aankondigen is dit inderdaad ook niet vermeld.

Gelukkig is het wel weer aan te zetten door een plist file te editten als je hem jailbreakt (heb de link al eerder in dit topic gegeven). Dus ik wacht gewoon op de jailbreak. Het is iets waar ik niet meer zonder kan, het maakt je iPad zo enorm veel bruikbaarder. Het is bijna een echte computer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens NL apple site: Gestures voor Ipad
http://www.apple.com/nl/ios/features.html

Volgens US apple site: Gestures voor Ipad 2
http://www.apple.com/ios/features.html

Ze moeten de NL site nog even bijstellen, want volgens de NL site zou het ook op mn IPad 1 moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
klopt hoor, dat er niet expliciet 'iPad 2' staat vermeld bij de melding dat de iPad gestures zou ondersteunen, alleen dit werd gaandeweg al duidelijk bij de beta versies en zelfs bij de gm versie waarbij de iPad 1 geen gestures liet zien.

Hoe dan ook, ik vind het ook jammer, maar niet onoverkomenlijk. Maar ieder heeft daar natuurlijk z'n mening over kan ik me voorstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Twijfel nog om mn iPad 2 te update naar IOS5. Als ik het forum zo lees zijn er veeeeel mensen die problemen hebben sinds de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Rebbelx schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:53:
Twijfel nog om mn iPad 2 te update naar IOS5. Als ik het forum zo lees zijn er veeeeel mensen die problemen hebben sinds de update
Ach ja, heb je geen problemen dan kom je hier natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Bij mij was het anders in een uurtje gepiept, geen problemen niks. iPad 2. Denk dat relatief weinig mensen last hebben van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

2x iPhone 4 en 1x iPad 2 geupdate zonder problemen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:16:
Denk dat relatief weinig mensen last hebben van problemen.
Dat zal ook wel...
Je leest juist reacties/ posts van degenen bij wie het niet lukt waarschijnlijk

Als het wel allemaal goed gaat, valt er weinig over te vragen en posten :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Hmm.. als doorgewinterde iOS'er zie ik toch bij veel mensen om me heen in mijn directe omgeving problemen. Voornamelijk upgrade processen waarbij maar halve backups worden terug gezet. Veelal mensen die het ding zelden aan iTunes hebben hangen. Ook wel de nodige rare dingen, maar niets wat een setup as a new phone nog niet heeft opgelost (accu problemen, traag, crashende apps en telefoons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik heb inmiddels op de zaak 3 iphones 3gs' , 4 iphone 4's en 2 ipads geupdate, zonder een enkel probleem. Iedereen is er enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan veel problemen ook gewoon voorkomen door wat extra voorbereidingen te doen. Bv eerst een backup maken, even iDevice restarten, en dan restore van backup (ipv upgrade)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Ook hier uiteindelijk geen probleem...al lijkt een pincode op de simkaart het terugzetten van apps uit de kopie op een iPad 1 wel te onderbreken. Daarnaast een iPhone4 een 3GS en een iPad2 gedaan en alles draait zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipad 2 en iphone4 draait bijde op ios5 totaal geen probleem.alleen de ipad2 deed wat moeilijk met updaten.tip die het hem deed was flightmode en alle apps uitzetten.toen kon ik hem prima updaten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik vind het wel jammer dat de notificaties in het lockscreen allemaal verdwijnen als je er 1 van geopend hebt en je telefoon weer lockt. Ik begrijp niet waarom ze er niet voor gekozen hebben om de resterende meldingen gewoon altijd te tonen in het lockscreen.

Een ander nadeel is dat je niet gewezen wordt op gemiste notificaties door even niet op je scherm te kijken of door even weg te lopen bij je iPhone of iPad. Als je niets wilt missen moet je standaard altijd handmatig het berichtencentrum openen. Jammer dat ze hier niet aan hebben gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Boontjes schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:44:
Ik vind het wel jammer dat de notificaties in het lockscreen allemaal verdwijnen als je er 1 van geopend hebt en je telefoon weer lockt. Ik begrijp niet waarom ze er niet voor gekozen hebben om de resterende meldingen gewoon altijd te tonen in het lockscreen.

Een ander nadeel is dat je niet gewezen wordt op gemiste notificaties door even niet op je scherm te kijken of door even weg te lopen bij je iPhone of iPad. Als je niets wilt missen moet je standaard altijd handmatig het berichtencentrum openen. Jammer dat ze hier niet aan hebben gedacht.
Dat vind ik ook, en had eigenlijk wel verwacht dat ze het zo zouden bouwen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

Zijn er meer mensen die de twitter berichten niet in het berichtencentrum krijgen? Hij staat wel zo ingesteld maar ze komen er niet in. Het kan er ook aan liggen dat mijn twitter-app niet automatisch refreshed. Zijn er hier mensen die wel gewoon nieuwe tweets zien in het berichtencentrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

UntamedNL schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:53:
Zijn er meer mensen die de twitter berichten niet in het berichtencentrum krijgen? Hij staat wel zo ingesteld maar ze komen er niet in. Het kan er ook aan liggen dat mijn twitter-app niet automatisch refreshed. Zijn er hier mensen die wel gewoon nieuwe tweets zien in het berichtencentrum?
Ik zie alleen de tweets die aan mij gericht zijn (dus met @MijnUsernaam erbij).
Dat zijn ook de enige tweets die gepusht worden door de standaard Twitter app. Ku je ook alle tweets hier zien dan? zou wel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij kan dat niet.

Ik zou er ook niet aan moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-08 21:00

UntamedNL

Drumming

ijskonijn schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:19:
[...]

Ik zie alleen de tweets die aan mij gericht zijn (dus met @MijnUsernaam erbij).
Dat zijn ook de enige tweets die gepusht worden door de standaard Twitter app. Ku je ook alle tweets hier zien dan? zou wel fijn zijn :)
Bij de Blackberry twitter-app zie je wanneer er nieuwe tweets zijn. Ik moet nu in de app zelf handmatig refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:06:
[...]

Toen ik m'n iPad geupdate had naar 4.3.5 had ik toch echt die multitasking gestures..., wellicht kwam dit omdat ik deze ook gebruik voor app ontwikkeling met XCode, maar in de versie voor 4.3.5 zaten ze er niet in en ik heb ze niet bewust geactiveerd via XCode.

Het werkte allemaal prima, dus ik stel het niet op prijs dat Apple uit marketing overwegingen gaat beslissen dat dit ineens niet meer voor iPad 1 bezitters weggelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Vanmorgen synchroniseren gedaan alle meldingen in outlook calender waren weg???
Heb een nieuw item aangemaakt op de calender op de iphone en toen weer gesync, maar helaas niets in de calender in outlook ? :(

Begrijp er niets meer van, graag hulp hoe te herstellen ???

alvast bedankt

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:28:
[...]Toen ik m'n iPad geupdate had naar 4.3.5 had ik toch echt die multitasking gestures..., wellicht kwam dit omdat ik deze ook gebruik voor app ontwikkeling met XCode, maar in de versie voor 4.3.5 zaten ze er niet in en ik heb ze niet bewust geactiveerd via XCode.
Klopt, die slider kwam automatisch tevoorschijn als je je provisioning profile geladen had. In 4.3.3 trouwens ook al! Want daar zit ik nog steeds op ivm jailbreak en ik heb ze ook. Maar misschien had je het toen net even anders gedaan.

Nou moet ik wel zeggen dat het tijdens het links-rechts swipen wel een seconde duurt voor een app echt reageert. Eerst laat ie gewoon een (duidelijk niet van super kwaliteit) jpeg zien terwijl hij de echte app inlaadt. Ik kan me daar niet aan ergeren, maar dit schijnt op de iPad 2 veel sneller te gaan. Misschien dat ze het om die reden niet voor iedereen aan zetten. Maar eigenlijk denk ik dat het ook gewoon marketing is, eerlijk gezegd. En ze hadden het in elk geval duidelijk aan moeten geven op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb sinds 3 weken een Ipad, en was erg tevreden met het device, Apple en de software. Heel veel plezier van gehad op reis.

Nu de eerste update ronde ooit met Apple, dat zal ook wel lekker lopen..... :+

Niet dus. Ik heb een zeer goed functionerende Windows 7 laptop, die nog nooit in gecrashed, maar Itunes hangt zichzelf regelmatig op. Het upgraden van de Ipad is nu 3x gestopt zonder melding, en nu een vierde keer (na verwijderen van bijna alles wat ik heb), krijg ik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SCI1SMgVkbKcaV0lCwhx0xsE/full.png

Vast wel weer een bekende melding, maar ik ben er nu wel even klaar mee. Na jarenlange vlekkeloze Windows upgrades, en meerdere zorgeloze upgrades van Android devices, valt dit wel een beetje koud op mijn dak.

Ik blijf wel bij 4.x. Het is bedoelt als gebruiksvoorwerp, niet als hobby.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 18-10-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:47
In 5.0 zit ook de nieuwe functionaliteit om emails te flaggen, maar weet iemand of het ook mogelijk is om een lijst te krijgen met alle flagged emails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
PWM schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:13:
Ik heb sinds 3 weken een Ipad, en was erg tevreden met het device, Apple en de software. Heel veel plezier van gehad op reis.

Nu de eerste update ronde ooit met Apple, dat zal ook wel lekker lopen..... :+

Niet dus. Ik heb een zeer goed functionerende Windows 7 laptop, die nog nooit in gecrashed, maar Itunes hangt zichzelf regelmatig op. Het upgraden van de Ipad is nu 3x gestopt zonder melding, en nu een vierde keer (na verwijderen van bijna alles wat ik heb), krijg ik:

[afbeelding]

Vast wel weer een bekende melding, maar ik ben er nu wel even klaar mee. Na jarenlange vlekkeloze Windows upgrades, en meerdere zorgeloze upgrades van Android devices, valt dit wel een beetje koud op mijn dak.

Ik blijf wel bij 4.x. Het is bedoelt als gebruiksvoorwerp, niet als hobby.
Je kunt ook ervoor zelf een backup maken van je device en de melding negeren. Hij maakt dan geen nieuwe backup van je device maar zet wel automatisch de backup terug die je zelf hebt gemaakt (what's the difference?). Bij mij was er zo niets verloren gegaan. Ik had dit overigens op de iPhone 4. Alle smsjes en whatsapp berichten zijn bewaard gebleven. Ook de settings van alle software.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ÜberWicked schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:36:
In 5.0 zit ook de nieuwe functionaliteit om emails te flaggen, maar weet iemand of het ook mogelijk is om een lijst te krijgen met alle flagged emails?
Ik weet niet of je gmail gebruikt, maar een vlag toekennen is hetzelfde als een ster toekennen in de gmail interface. Ze verschijnen dan bij mij ook allemaal in het mapje "met ster"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
Bij het updaten is een deel van mijn gegevens weggegaan.. mijn calender (gelukkig heb ik een google calander backup) en een deel van mijn apps (gelukkig weer gratis te instaleren via de store)

Erg vaag terwijl itunes duidelijk de melding gaf het dat het aan het backuppen was en de backup aant terugzetten..

maarja gelukkig krijg je een goed stukje OS ervoor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Boontjes schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:44:

Ik heb me daar in het begin ook aan geërgerd, maar stel je voor dat dat zou gebeuren. Kun je elk berichtje op je lockscreen apart gaan openen... Daar word je blij van.
Pagina: 1 ... 29 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben