FireSonus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:51:
Pfff, iOS 5 heeft hier een serieus hoger batterijverbruik dan iOS4 (op iPhone 4)

. Normaal zit ie op een dag als vandaag op dit moment nog zo rond de 90-95%. Maar heb nu nog maar 81%

.
Zouden ze stiekem de A4 iets opgeschroefd hebben?

Even een update:
In de nacht van vrijdag op zaterdag had ik mijn iPhone niet aan de oplader liggen. Toen ik ging slapen stond ie nog op 80%, normaal gesproken zou er dan zaterdag ochtend nog ongeveer 70% batterij capaciteit aanwezig zijn.
Echter ging mijn wekker zaterdagochtend en tot mijn verbazing was er nog maar 14% batterij capaciteit aanwezig

! Dat had ik nog nooit gehad, dus moest er wel iets verkeerd zijn.
Afijn, lang gezocht naar "battery drainers" maar eigenlijk niks geks gevonden, locatiebepalingen deed niet vreemd, icloud ook niet en er stonden verder geen gekke dingen aan/open.
Toen vond ik onder "instellingen->algemeen->stel opnieuw in" de knop Herstel alle instellingen. Aangezien ik het gevoel had dat er niets verkeerd stond ingesteld dacht ik dat het weinig nut zou hebben, maar niet geschoten is altijd mis toch

. Dus, de knop aangeklikt, iPhone ging zichzelf opnieuw opstarten en ik kreeg het scherm om de iPhone in te stellen. Alle gegevens waren na de set up nog wel aanwezig (in de set up vraagt de iPhone of je hem wilt instellen als nieuwe iPhone, maar de gegevens blijven dus gelukkig gewoon staan

).
En jawel, die avond de iPhone aan de oplader gedaan, zondagochtend dus met 100% batterij opgestaan, en 's middags stond hij nog steeds op 98%, terwijl hij de dagen daarvoor al lang op 60-70% had gestaan

. Ik heb geen idee wat er de hele tijd fout heeft gestaan, maar het is in ieder geval opgelost. Voor iedereen die dus last heeft van snelle batterij afname: herstellen van alle instellingen kan geen kwaad

.