Ik zit met hetvolgende probleem:
* Ik heb een iphone 16Gb met daarop onder andere TomTom
* Ik heb een Macbook Air met beperkte opslag
Ik dacht een hele handige oplossing te hebben: iOS 5 etc zijn te updaten zonder dat ooit nog een connectie nodig is met internet. Dus ik dacht heel fijn al die programma's in iTunes te kunnen verwijderen (in totaal 6Gb) zodat ik ruimte vrij zou krijgen.
Probleem is echter dat ik bij het updaten van bijv. Tomtom in totaal 3x de schijfruimte op mijn iDevice nodig heb om hem te updaten (1x de oude, 1x de nieuwe compressed en 1x de nieuwe installed).
Syncen met een andere Mac met wel voldoende opslagruimte (en alleen op die Mac alle programma's in iTunes hebben) biedt geen soelaas, de minuut dat ik hem dan aan mijn Air hang, gaat hij syncen met de Air met als gevolg dat al mijn programma's weg zijn. Het blijkt per apparaat en iTunes-account mogelijk om OF overal programma's te syncen, OF nergens. Kortom, ik zit met 4 problemen/onhandige acties van Apple:
1. Het is onmogelijk om TomTom te updaten op het device met minder dan 6-7 Gb vrij
2. Het leed zou te beperken zijn door eerst de oude versie in ieder geval te verwijderen. Op die manier is nog maar 2x de vrije ruimte nodig. Dit is voor zover ik weet echter niet te doen zonder de user data OOK te verwijderen (en dan mag ik voor tomtom weer al mijn favorieten gaan instellen)
3. Het is onmogelijk om per Mac in te stellen of het itunes device wel of niet de Apps moet syncen. Dit is namelijk alleen per iDevice of per Apple ID in te stellen
3. Ik moet echter mijn MBA wel autoriseren, anders kan ik niet op mijn homesharing etc.
Hoe kan ik deze prutserige actie oplossen?
PS. Volgens mij kan het op illegale wijze vrijwel eenvoudiger, maar ik heb geen zin om mijn foon te jailbreaken en heb niet voor niets bijna 90 euro betaald voor dat kreng.
[
Voor 20% gewijzigd door
M_V op 21-11-2011 21:43
]