Sinds 5.0 is de sortering van mijn smart playlist op mijn iPhone naar de haaien. Ik heb de playlist in iTunes aangemaakt, gesorteerd op BPM en vervolgens naar afspeelvolgorde gekopieerd. Tijdens het op mijn iPhone plaatsen van de nummers staan ze in de correcte volgorde maar zodra alle nummers erop staan, wordt de volgorde gewijzigd naar iets randoms. Ideeën zijn welkom.
Dat heeft geen reet te maken met iOS5 of iTunes. WiFi is daar gewoon niet voor gemaakt :-)HyperBart schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:30:
GAAAADVERDAMME, dat Wifi syncen gaat baggertraag zeg... 2200 liedjes ofzo heeft volgens mij een paar uur geduurd, en ik stap vanmorgen in de auto met mijn iPod, denk van "oh lekker die gaat mooi vol zitten met mijn HEEEEULE iTunes library", begin ik door die library te scrollen, merk ik dat heel veel liedjes grijs zijn...
WTF? Natuurlijk is dat ding megasnel plat gegaan op zijn batterij en vanaf 20 percent stopt ie er mee denk ik... Straks nog maar eens opnieuw proberen...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Weet iemand of en zo ja hoe je bepaalde agena's kan verbergen in het notification center? Ik heb een eigen agenda en een gedeelde, die gedeelde kijk ik af en toe door maar hoef ik niet te zien in het notification center.
Ik denk dat delta's wel goed gaan over wifi, maar idd, initieele sync beter over de kabel
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dat was voor mij de use-case... Wifi gaat tegen theoretisch 54Mbit, in de praktijk kakt dat in tot max 2 à 3 MB/s, met de beperkte processing power van mijn iPod'je had ik toch gedacht dat die 16GB aan muziek toch op 6h had overgepompt... niet dus...RobbieB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:42:
[...]
Waarom niet gewoon via de kabel? WiFi sync is prima voor contacten, bladwijzers een app hier en daar, maar om nou 10 gig aan MP3's over te gaan zetten
Nu ja, straks dat ding maar in de auto aan de lader en dan mijn VM maar een nachtje laten aanstaan
[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 14-10-2011 15:20 ]
Nou, probleem is dat ik van 300mb vrij geheugen naar 20mb vrij geheugen ga na het alleen al aankijken van een paar apps. En ik heb totaal geen behoefte om de tweakers app uit zijn geheugen te halen en dat hij na 3 seconden ineens refreshed.rinkel schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:30:
[...]
Ik ben ook geen voorstander van multitasking op een telefoon (zie het nut niet, maar kwaad dan goed), maar wat is er dan zo anders dan ? Ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt eigenlijk.
Ik merk dat niet alle Apps goed met de splitkeyboard kunnen omgaan. De Facebook app bv. De sendknopje is afwezig als je een splitkeyboard gebruik.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik weet niet of jullie het ook hebben en of dit überhaupt wel de juiste topic is. Maar op mijn iPhone met tmobile onder netwerk en vervolgens persoonlijke hotspot(ios5) blijft hij maar laden. Al urenlang. Gaat dit ten koste van batterij en data verbruik? Zo ja dan heeft tmobile echt problemen met mij.
Ik zie net ineens dat een hele lading muziek op m'n iPhone geen cover art meer heeft 
Dezelfde muziek heeft op m'n iPad nog wel de cover art
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Iemand enig idee of ik de ipad en iphone van mijn vrouw ook in mijn 'vind mijn iphone' applicatie kan stoppen!?
oja, en iemand een idee of er al een oplossing is voor de dubbele agenda?!
[ Voor 26% gewijzigd door Rosmalen op 14-10-2011 16:19 ]
www.vdzande.com
Misschien met Find my Friends oid dat zit ook in iCloud of iOS5Rosmalen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:16:
Iemand enig idee of ik de ipad en iphone van mijn vrouw ook in mijn 'vind mijn iphone' applicatie kan stoppen!?
Met google agenda kan je gezamenlijke agenda's maken, weet niet of dat ook op de iPad werkt, een google agenda werkt iig wel
Ja, je kunt een agenda delen via de iCloud en die bekijken op de iPhone en iPad.
Ik heb met mijn apple ID een agenda en mijn vrouw heeft met haar apple ID een agenda, ik deel mijn agenda met haar en zij deelt haar agenda met mij. Ik kan dus via mijn iPhone, iPad en iCloud beide agenda's bekijken.
Ik heb met mijn apple ID een agenda en mijn vrouw heeft met haar apple ID een agenda, ik deel mijn agenda met haar en zij deelt haar agenda met mij. Ik kan dus via mijn iPhone, iPad en iCloud beide agenda's bekijken.
Hmm, zijn er meer mensen die problemen hebben met iMessage berichten die niet aan komen bij de tegenpartij maar bij de verzender wel zeggen dat ze afgeleverd zijn?
Humankind… be both.
Waar zet icloud je foto's, die je vanaf je iphone maakt, op je pc? (windows)
Dat doet icloud toch automatisch of moet ik nog iets op mn pc ervoor aanmaken een speciale map ofzo?
Dat doet icloud toch automatisch of moet ik nog iets op mn pc ervoor aanmaken een speciale map ofzo?
Hoe deel je die dan? Waar staat die optie?deBennie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:32:
Ja, je kunt een agenda delen via de iCloud en die bekijken op de iPhone en iPad.
Everything Can Help!
je moet het wel in de icloud software voor windows aanzetten, dan zet hij het standaard in :Devinet schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:37:
Waar zet icloud je foto's, die je vanaf je iphone maakt, op je pc? (windows)
\Mijn afbeeldingen\Photo Stream\My Photo Stream
BarryMel
Dat dusMichaelK1985 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:37:
[...]
Hoe deel je die dan? Waar staat die optie?
www.vdzande.com
Via de iCloud.MichaelK1985 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:37:
[...]
Hoe deel je die dan? Waar staat die optie?
Je hebt bij de agenda (in de icloud) aan de linkerkant je overzicht van agenda's. Achter elke agenda zie je een rond icoontje met daarin een 'wifi' icoontje. Op dat icoontje kun je klikken waarna een popup verschijnt. In die popup kun je het emailadres invoeren van degene waarmee je de agenda wil delen. Dat emailadres moet -voor zover ik weet- wel een apple ID zijn.
Als het icoontje grijs is, is de agenda niet gedeeld, groen issie wel gedeeld.
In dit plaatje de icoontjes achter 'home' en 'work':

[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 14-10-2011 16:50 ]
Hmm hoe bedoel je dat? Gewoon op mn iphone > instellingen > icloud > fotostream > aanbarrymel schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
je moet het wel in de icloud software voor windows aanzetten, dan zet hij het standaard in :
\Mijn afbeeldingen\Photo Stream\My Photo Stream
Want die staat namelijk aan en de photo stream map krijg ik niet op mijn pc...
nee je moet het in de iCloud software voor windows instellen, als je daar mee ingelogd bent staat standaard alles uit en kan je aanzetten wat je wil agenda delen, bookmarks delen etc en dus ook photostreamDevinet schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:50:
[...]
Hmm hoe bedoel je dat? Gewoon op mn iphone > instellingen > icloud > fotostream > aan
Want die staat namelijk aan en de photo stream map krijg ik niet op mijn pc...
BarryMel
Thanks voor je antwoord. Het zit goed verstopt in ieder geval. Zag de optie niet in Agenda op de iPad of iPhone dus vandaar m'n vraag. Onwijs bedankt voor je antwoord en screenshot!deBennie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:47:
[...]
Via de iCloud.
Je hebt bij de agenda (in de icloud) aan de linkerkant je overzicht van agenda's. Achter elke agenda zie je een rond icoontje met daarin een 'wifi' icoontje. Op dat icoontje kun je klikken waarna een popup verschijnt. In die popup kun je het emailadres invoeren van degene waarmee je de agenda wil delen. Dat emailadres moet -voor zover ik weet- wel een apple ID zijn.
Als het icoontje grijs is, is de agenda niet gedeeld, groen issie wel gedeeld.
In dit plaatje de icoontjes achter 'home' en 'work':
[afbeelding]
Everything Can Help!
Thnx! Enige wat me dan meteen opvalt is als ik dan een foto maak en die vervolgens verwijder, ze niet verwijdert worden maar ze gewoon dood leuk blijven staan in mn iphone. Op mn pc verwijdert die ze wel maar op mn iphone helaas niet.barrymel schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:51:
[...]
nee je moet het in de iCloud software voor windows instellen, als je daar mee ingelogd bent staat standaard alles uit en kan je aanzetten wat je wil agenda delen, bookmarks delen etc en dus ook photostream
Ik heb nu ook in ene een hele vreemde map erbij (in mn iphone) die fotobibliotheek heet. Er staat achter dat er 100 fotos in zitten maar echter zijn het alleen maar wat losse foto's die uit andere albums komen plus heel veel grijze vlakjes met jpg erin geschreven.

Voor diegene die icoontjes mee willen sturen!!
Ga naar Instellingen, Algemeen, Toetsenbord, Internationale versies, en voeg daar het toetsenbord Emoji toe!
Zit er nu standaard ingebakken
Everything Can Help!
Verwijderd
Ja ik heb dat dus ook...Spike_wolf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:36:
Hmm, zijn er meer mensen die problemen hebben met iMessage berichten die niet aan komen bij de tegenpartij maar bij de verzender wel zeggen dat ze afgeleverd zijn?
Iemand ook er last van als je via Airplay een video afspeelt via je Apple TV en je iDevice in sleep gaat dat het gestreamde beeld op de televisie dan ook verdwijnt? Heel irritant vind ik dit.
f.h schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:52:
Weet iemand of en zo ja hoe je bepaalde agena's kan verbergen in het notification center? Ik heb een eigen agenda en een gedeelde, die gedeelde kijk ik af en toe door maar hoef ik niet te zien in het notification center.
deBennie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:32:
Dan komen we op mijn vraag, die daarop volgt (had ik ook al geplaatst in ander topic).MichaelK1985 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:52:
[...]
Thanks voor je antwoord. Het zit goed verstopt in ieder geval. Zag de optie niet in Agenda op de iPad of iPhone dus vandaar m'n vraag. Onwijs bedankt voor je antwoord en screenshot!
Deel deze agenda's maar 's op deze manier. Moet je opletten wat er dan gebeurd met je notification center én de reminders van de gedeelde agenda.
Juist, in je notification center staan nu ALLE afspraken van beide agenda's (hoe zet ik dit uit? lijkt niet te kunnen?) maar nog veel vervelender: jij krijgt nu op jouw iphone telkens een reminder/alarm zodra er een afspraak uit die met jou gedeelde agenda due is!
Dus telkens een reminder/alarm midden in je scherm, terwijl jij misschien niet (ik niet) geïnteresseerd bent om gealarmeerd te worden voor items uit die gedeelde agenda.
En je notfication area....die is bij mij nu onbruikbaar. Alle onzin die mijn vriendin in haar agenda zet.....ik wil het uit kunnen zetten net als kan in de agenda-app

[ Voor 24% gewijzigd door Zonnetje83 op 14-10-2011 18:19 ]
Op mijn iPad hebben alleen de nummers die ik met iTunes gedownload heb nog album art. Bij de rest van de muziek is het verdwenen.Spike_wolf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:05:
Ik zie net ineens dat een hele lading muziek op m'n iPhone geen cover art meer heeft
En Safari doet het niet echt lekker bij mij. Soms kan ik niet scrollen, soms doet safari helemaal niks meer, en het crashed de hele tijd.
Reader is wel grappig. Net als de tapbladen, al had ik die al met iCab.
Bij mij was de art ook verdwenen maar na opnieuw syncen met itunes (middels kabel) was het weer in orde; alle art is terug. Probeer dat nog eens mocht je dat nog niet gedaan hebben (heb ik niet gechecked sry).Vihaio schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:31:
[...]
Op mijn iPad hebben alleen de nummers die ik met iTunes gedownload heb nog album art. Bij de rest van de muziek is het verdwenen.
En Safari doet het niet echt lekker bij mij. Soms kan ik niet scrollen, soms doet safari helemaal niks meer, en het crashed de hele tijd.
Reader is wel grappig. Net als de tapbladen, al had ik die al met iCab.
Hebben jullie ook dat als je een foto maakt met je iphone (met icloud geinstalleerd) je vervolgens die foto niet meer kan verwijderen van je iphone en dat die dus altijd blijft staan in je foto stream???
(en dan spreek ik nog niet over een bizarre map die fotobibliotheek heet die in ene uit het niets op m'n iphone staat met 100 fotos waarvan er maar 28 een plaatje laten zien en 72 een grijs schermpje met jpg erin)
(en dan spreek ik nog niet over een bizarre map die fotobibliotheek heet die in ene uit het niets op m'n iphone staat met 100 fotos waarvan er maar 28 een plaatje laten zien en 72 een grijs schermpje met jpg erin)
[ Voor 12% gewijzigd door Devinet op 14-10-2011 18:43 ]
Iemand toevallig de icloudsetup.exe @ pc staan?
ding is down bij apple http://support.apple.com/kb/DL1455 ...
ding is down bij apple http://support.apple.com/kb/DL1455 ...
Verwijderd
Had ik ook en tevens gaf iTunes aan dat ik de nieuwste versie moest downloaden....duhhhh.ThE_OwNeR schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:49:
[...]
Krijg de melding dat deze iPhone een SIMkaart heeft die met een PIN gelockt isNatuurlijk is die met een PIN gelocked!
Moest je die simkaart eruit halen ofzo voordat je hem update?
iPhone losgekoppeld en weer gekoppeld aan iTunes en de iPhone kon geactiveerd worden!
Uiteraard niet als nieuwe foon maar de reservekopie teruggezet.
De inmiddels binnengeharkte iOS 5 kwam erop en alles doet het (weer).
Ik zou graag in safari weer de "oude" maner hebben van verschillende vensters, dus niet met tabs werken. Is dit ergens in te stellen of is het helaas pindakaas?
Life is what happens while you're busy making other plans
ik ben de draad even kwijt, was altijd een trouwe en betalende mobileme gebruiker met imac, mb air, ipod (2e generatie) en een iphone 3g, nu kan ik niks meer syncen op mijn iphone, ik wilde opnieuw mijn mobileme instellen op mijn iphone maar krijg een melding dat dit niet meer gaat omdat ik nu met mijn andere devices op de cloud zit, maar dus alleen mijn imac omdat de "oude" iphone en ipod ios 5 niet ondersteunen...
?? dus als betalende ex mobile gebruiker heb ik er nu niks meer aan?
Dus met die update op mijn pc kan ik geen mail instellen en of ophalen met mobileme op mijn ipdod, iphone, geen sync van calender, contacts, bookmarks etc meer...??!!
Kan ze dus eigenlijk gewoon in de prullenbak gooien... pffff
?? dus als betalende ex mobile gebruiker heb ik er nu niks meer aan?
Dus met die update op mijn pc kan ik geen mail instellen en of ophalen met mobileme op mijn ipdod, iphone, geen sync van calender, contacts, bookmarks etc meer...??!!
Kan ze dus eigenlijk gewoon in de prullenbak gooien... pffff
Van sommige contacten verschijnt de iMessage chat sessie die ik op mijn iPhone heb gehouden wel automatisch op mijn iPad en van andere contacten niet.
Ik mis nu alleen nog iMessage voor op de mac...
Ik mis nu alleen nog iMessage voor op de mac...
Mijn herinneringen syncen niet! Op de iPhone zie ik dat deze naar gmail gestuurd worden, maar zie daar geen knop om dat uit te schakelen en enkel via iCloud te syncen
ff rebooten? Wellicht dat dat helptSemplice schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:06:
Iemand een idee waarom mijn Instellingen app steeds crasht als ik hem open? Heb een iphone 3gs.
Ik heb 2 dingen die niet lekker lopen.
1. Als ik nar mijn muziek ga en ik klik nummer A aan, speelt ie nummer B af.. Gewoon random, heel raar
2. Als ik op een regel druk em ingedrukt houd, dan hoor je zo'n ingezoomd vergrootglas te zien. Alleen me cursor dingetje, even de naam kwijt, gaat dan hyper heen en weer. En kan dus niet chill zoals in iOS4 rustig de cursor goed zetten
1. Als ik nar mijn muziek ga en ik klik nummer A aan, speelt ie nummer B af.. Gewoon random, heel raar
2. Als ik op een regel druk em ingedrukt houd, dan hoor je zo'n ingezoomd vergrootglas te zien. Alleen me cursor dingetje, even de naam kwijt, gaat dan hyper heen en weer. En kan dus niet chill zoals in iOS4 rustig de cursor goed zetten
Iemand enig idee of deze kleine "hack", die er voor zorgt dat je multi-touch krijgt op je iPad 1, nog steeds werkt op iOS5? (zonder jailbreak)
http://www.icopybot.com/b...-without-jailbreaking.htm
http://www.icopybot.com/b...-without-jailbreaking.htm
wat slaat dit eigenlijk allemaal op? leuk een tweakers topic als dit over de icloud met meer dan 100 pagina's waar iedereen door elkaar heen loopt te blaten wat er wel en niet goed goed gaat? Als je zelf met een probleem zit kan je er toch niet serieus door heen gaan lopen bladeren om het antwoord terug te vinden of te krijgen van iemand?
inclusief mezelf die ook maar loopt te zoeken etc
maar er zit totaal geen logica in als je het mij vraagt.
inclusief mezelf die ook maar loopt te zoeken etc
maar er zit totaal geen logica in als je het mij vraagt.
[ Voor 11% gewijzigd door fukutoshin op 14-10-2011 21:20 ]
Als er elke keer mensen zijn die dit soort meningen willen verspreiden, dan wordt het idd een stuk onoverzichtelijker ja.fukutoshin schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:18:
wat slaat dit eigenlijk allemaal op? leuk een tweakers topic als dit over de icloud met meer dan 100 pagina's waar iedereen door elkaar heen loopt te blaten wat er wel en niet goed goed gaat? Als je zelf met een probleem zit kan je er toch niet serieus door heen gaan lopen bladeren?
inclusief mezelf maar er zit totaal geen logica in als je het mij vraagt.
ik vind het wel weer erg lastig als je een berichtje aan het tikken bent dat je niet meer kan zien op hoeveel karakters je zit, dat was voor IOS5 anders.
Dat laat hij gewoon zien hoor, alleen pas wanneer je een 2e regel krijgt (omdat er anders geen ruimte voor ismurky123 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:51:
ik vind het wel weer erg lastig als je een berichtje aan het tikken bent dat je niet meer kan zien op hoeveel karakters je zit, dat was voor IOS5 anders.
Als hij het bij meerdere regels nog niet laat zien staat die optie uit en moet je die bij 'Instellingen > Berichten' gewoon aanzetten.
Wellicht dat hij het bij iMessage berichten niet laat zien omdat het daar eigenlijk niet uit maakt, maar dat kan ik niet zien omdat ik iMessage uit gezet heb omdat die berichten (op het moment) de helft van de tijd toch niet aan komen

[ Voor 18% gewijzigd door Spike_wolf op 14-10-2011 21:54 ]
Humankind… be both.
Heel vreemd geval:
12 oktober heb ik net zoals jullie iOS5 gedownload, en ik keek vanavond op mijn verbruiksmeter bij mijn mobiele operator (Simyo) en ik zie dat er 2 SMS'jes naar het Verenigd Koninkrijk zijn gestuurd a 25 cent per stuk. Net in de tijdspanne dat ik met het downloaden/installeren van iOS5 bezig was.
Het zijn natuurlijk de kosten niet, maar ik heb absoluut zelf geen SMS naar het VK gestuurd.
Google naar dit nummer leert mij dat het een facetime nummer is. Maar ik heb een 3GS en dus geen Facetime.

Hebben jullie hier ook mee te maken gehad?
12 oktober heb ik net zoals jullie iOS5 gedownload, en ik keek vanavond op mijn verbruiksmeter bij mijn mobiele operator (Simyo) en ik zie dat er 2 SMS'jes naar het Verenigd Koninkrijk zijn gestuurd a 25 cent per stuk. Net in de tijdspanne dat ik met het downloaden/installeren van iOS5 bezig was.
Het zijn natuurlijk de kosten niet, maar ik heb absoluut zelf geen SMS naar het VK gestuurd.
Google naar dit nummer leert mij dat het een facetime nummer is. Maar ik heb een 3GS en dus geen Facetime.

[ Voor 20% gewijzigd door Slasher op 14-10-2011 22:31 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ik snap even het nut van IMessage totaal niet op de ipad, begrijp ik nu goed dat enkel IOS5 gebruikers berichten kunnen ontvangen? Wie ik ook kies, geen enkel gsm nummer in mijn contact list is geregistreerd bij Imessage.

Ja je moet iOS5 hebben want die heeft iMessage. Dan hebben de ontvangers nog geen iOS5.Sovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:25:
Ik snap even het nut van IMessage totaal niet op de ipad, begrijp ik nu goed dat enkel IOS5 gebruikers berichten kunnen ontvangen? Wie ik ook kies, geen enkel gsm nummer in mijn contact list is geregistreerd bij Imessage.
[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 14-10-2011 22:27 ]
Die zijn gestuurd om iMessage (en facetime) te activeren.Slasher schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:25:
Heel vreemd geval:
[afbeelding]
Zodra je die twee de eerste keer aan zet krijg je een melding dat daarvoor eenmalig een sms'je verstuurd word.
Humankind… be both.
Kan het fout hebben, maar is dat niet het hele idee van het delen van een agenda?Zonnetje83 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:14:
[...]
[...]
[...]
Dan komen we op mijn vraag, die daarop volgt (had ik ook al geplaatst in ander topic).
Deel deze agenda's maar 's op deze manier. Moet je opletten wat er dan gebeurd met je notification center én de reminders van de gedeelde agenda.
Juist, in je notification center staan nu ALLE afspraken van beide agenda's (hoe zet ik dit uit? lijkt niet te kunnen?) maar nog veel vervelender: jij krijgt nu op jouw iphone telkens een reminder/alarm zodra er een afspraak uit die met jou gedeelde agenda due is!
Dus telkens een reminder/alarm midden in je scherm, terwijl jij misschien niet (ik niet) geïnteresseerd bent om gealarmeerd te worden voor items uit die gedeelde agenda.
En je notfication area....die is bij mij nu onbruikbaar. Alle onzin die mijn vriendin in haar agenda zet.....ik wil het uit kunnen zetten net als kan in de agenda-app![]()
![]()
iMessage op de iPad vind ik prima. Wat ik jammer vind is dat ik niet kan zien wie in mijn contactlijst iMessage heeft. Bij bijv. WhatsApp en Viber krijg ik gewoon een lijst te zien met iedereen die ook WhatsApp/Viber hebben.Sovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:25:
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dat probleem heb ik dus ook, gewoon een markeerteken ofzo zou al fijn zijn.Chester schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:58:
[...]
iMessage op de iPad vind ik prima. Wat ik jammer vind is dat ik niet kan zien wie in mijn contactlijst iMessage heeft. Bij bijv. WhatsApp en Viber krijg ik gewoon een lijst te zien met iedereen die ook WhatsApp/Viber hebben.
Wat dan weer wel grappig was vanmiddag, was een sms wisseling met iemand die ineens blauw werd omdat hij z'n iPhone ging gebruiken (had ie net nieuw)
WhatsApp werkt volgens mij ook als je enkel Wifi hebt. Een Wifi iPad zonder sms is derhalve met iMessage nogal snel nutteloos omdat je geen berichten kan sturen naar mensen die geen iOS5 draaien, of zie ik dit nu verkeerd?Chester schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:58:
[...]
iMessage op de iPad vind ik prima. Wat ik jammer vind is dat ik niet kan zien wie in mijn contactlijst iMessage heeft. Bij bijv. WhatsApp en Viber krijg ik gewoon een lijst te zien met iedereen die ook WhatsApp/Viber hebben.
De app PayUpSucker! heeft een verborgen feature aan boord genaamd tethering 
Aangezien tetheren hier onnodig duur is lijkt het mij een goede oplossing.
http://www.funkyspacemonk...-adds-tethering-easteregg
Ja. Ik kan idd niet smsen op mn ipad, dus wil ik een iMessage sturen. Het klopt dat mensen die geen iOS 5 hebben ze niet kunnen ontvangen. Dus wil ik in mijn contactenlijst zien wie ze wel kan ontvangen.Sovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:23:
[...]
WhatsApp werkt volgens mij ook als je enkel Wifi hebt. Een Wifi iPad zonder sms is derhalve met iMessage nogal snel nutteloos omdat je geen berichten kan sturen naar mensen die geen iOS5 draaien, of zie ik dit nu verkeerd?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
je hebt helemaal gelijk. het was me zo nog niet pgevallen. vroeger stond het wat duidelijker in het knopje ( verstuur )Spike_wolf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:53:
[...]
Dat laat hij gewoon zien hoor, alleen pas wanneer je een 2e regel krijgt
MMmm wat doe ik fout?
Ik heb mijn iTunes en iPad2 nu zo ingesteld dat het syncen over Wifi gaat. Werkt prima, totdat ik iTunes afsluit. Als ik een half uur later iTunes weer es aanzet en dan komt mijn iPad niet naar voren in de balk waar ie normaal in komt te staan als ik hem aansluit via USB (waar ook je library in staat etc. ik weet niet hoe die balk heet).
Is het nou zo dat dit alleen werkt als je iTunes de hele tijd open laat staan? Dat wil ik niet aangezien iTunes nogal een enorme geheugen leak heeft.
Ik heb mijn iTunes en iPad2 nu zo ingesteld dat het syncen over Wifi gaat. Werkt prima, totdat ik iTunes afsluit. Als ik een half uur later iTunes weer es aanzet en dan komt mijn iPad niet naar voren in de balk waar ie normaal in komt te staan als ik hem aansluit via USB (waar ook je library in staat etc. ik weet niet hoe die balk heet).
Is het nou zo dat dit alleen werkt als je iTunes de hele tijd open laat staan? Dat wil ik niet aangezien iTunes nogal een enorme geheugen leak heeft.
whatsapp werkt ook zonder wifi hoor. bij mij altans wel volgens mij hoef ik niet eens 3G dekking te hebbenSovereign schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:23:
[...]
WhatsApp werkt volgens mij ook als je enkel Wifi hebt.
Lijkt me niet. Hij heeft een 3GS. Die heeft geen FaceTimeSpike_wolf schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:47:
[...]
Die zijn gestuurd om iMessage (en facetime) te activeren.
Zodra je die twee de eerste keer aan zet krijg je een melding dat daarvoor eenmalig een sms'je verstuurd word.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik had iets vergelijkbaars laatst. Bleek toen dat mijn muziek niet allemaal goed was gesynct. De iPhone had wel de titel/naam doorgekregen, maar sommige files waren leeg. Ik heb dit opgelost door muziek te excluden van synchronisatie. Hierdoor haalde itunes alle muziek van je device af. Daarna opnieuw gesynct en toen deed alles het wel goed. Misschien dat dit ook voor jou de oplossing is.OnnoS1991 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:06:
Ik heb 2 dingen die niet lekker lopen.
Ik heb een 3GS en ook is krijg na het restoren de melding dat er SMS'jes gestuurd worden om iMessage te activeren...Gunner schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:54:
[...]
Lijkt me niet. Hij heeft een 3GS. Die heeft geen FaceTime
Waarom heeft niet iedereen die sms'jes dan? Gister ook iOS 5 geüpdatet maar tmobile laat geen extra kosten zien. Vreemd toch?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Omdat het normale SMS'jes zijn en dus geen extra kosten bijkomen zolang die SMS'jes binnen je bundel zijn?Gunner schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:09:
Waarom heeft niet iedereen die sms'jes dan? Gister ook iOS 5 geüpdatet maar tmobile laat geen extra kosten zien. Vreemd toch?
magnifor schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:28:
De app PayUpSucker! heeft een verborgen feature aan boord genaamd tethering
Ik hoopte trouwens dat iOS 5 tethering op de iPad zou gaan bieden, daar was ooit sprake van in de geruchten. Maar het schijnt toch niet zo te zijn
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 15-10-2011 00:45 ]
Omdat sommige providers, waaronder t-mobile, deze niet doorberekenen aan de klant.Gunner schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:09:
http://www.iphoneclub.nl/...voor-kosten-facetime-sms/
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik vind het ook handig dat je nu ook de led kan laten flitsen als er een melding binnenkomt.
Ook de custom trilsignalen zijn grappig
Nu je iTunes niet meer nodig hebt om te updaten, kun je dan ook apps delen met meerdere accounts via de icloud?
De bedoeling is dus ook echt dat je hem aan de lader hebt hangen terwijl Wi-Fi Sync gebeurt.
HyperBart schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:30:
GAAAADVERDAMME, dat Wifi syncen gaat baggertraag zeg... 2200 liedjes ofzo heeft volgens mij een paar uur geduurd, en ik stap vanmorgen in de auto met mijn iPod, denk van "oh lekker die gaat mooi vol zitten met mijn HEEEEULE iTunes library", begin ik door die library te scrollen, merk ik dat heel veel liedjes grijs zijn...
WTF? Natuurlijk is dat ding megasnel plat gegaan op zijn batterij en vanaf 20 percent stopt ie er mee denk ik... Straks nog maar eens opnieuw proberen...
MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
Nee hoor ... Kun je nagaan. Is omdat die iPhone gesynct is met een computer waarop je een back-up staan hebt. Dat zou te gemakkelijk zijn.
kurt15 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:53:
Gevolgen ios 5: al mn muziek is weg, ordening icoontjes moest overnieuw, kiosk knop die niet in een map wil , traagheid en telefooncode die ik opnieuw moest instellen (dus blijkbaar als iemand een telefoon steelt met code erop hoeft ie alleen maar ios 5 installeren)
MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
Mijn ervaring met IOS 5 tot nu toe is. Zit nog steeds vol met bugs. Onder andere zit ik met 2 Photo Streams. Moet wel zeggen dat ik de eerste keer iCloud had geconfigureerd met oude Apple ID en daarna de iCloud account verwijderd heb en opnieuw heb geïnstalleerd.
Heel vaak zijn delen van het scherm niet goed te zien. Applicaties crashen ...
En vooral het vervelendste dat mijn iPhone 4 zo TRAAG geworden is.
Niet normaal ... Daarvoor was alles echt snappy en happy. Nu voelt het of ik opnieuw een iPhone 3GS heb met IOS 4.3.5 ... Vraag mij echt af hoe dit OS het doet op een iPhone 3GS. Kan iemand zijn ervaring delen?
Niet normaal ... Daarvoor was alles echt snappy en happy. Nu voelt het of ik opnieuw een iPhone 3GS heb met IOS 4.3.5 ... Vraag mij echt af hoe dit OS het doet op een iPhone 3GS. Kan iemand zijn ervaring delen?
Verwijderd
lux, als je alles goed hebt gelezen, dan weet je dat de 3Gs geen ondersteuning krijgt en ios5 er niet op kan.
Wat is het nut van de LED flitser eigenlijk? Je ziet dat toch niet als de telefoon in je jas/broek zit of zelfs maar op tafel ligt? En als je 'm vast hebt zie/voel je het gewoon ook als er iets binnen komt.T7D_Sneezy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:01:
Ik vind het ook handig dat je nu ook de led kan laten flitsen als er een melding binnenkomt.
Hoe vaak gebeurd het niet dat er na een grote release als deze, binnen afzienbare tijd een nieuwe update komt, omdat ineens blijkt dat er toch nog een hoop niet afdoende is getest? Zou me niks verbazen als we binnen nu en 2 weken versie 5.0.1 krijgen aangeboden.lux schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:37:
Mijn ervaring met IOS 5 tot nu toe is. Zit nog steeds vol met bugs.
lolwhut? Mijn 3GS draait al 2 weken soepel op ios5.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:47:
lux, als je alles goed hebt gelezen, dan weet je dat de 3Gs geen ondersteuning krijgt en ios5 er niet op kan.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Nou 'Common Sense' dat noemt hij toch ook niet? En daarnaast: iOS5 kan wel op een 3GS.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:47:
Ik vind hem wel soepel draaien. Merk qua snelheid in safari juist veel positief verschil, verder nergens verlies van snelheid. (wel soms met het locken van het scherm dat hij net even een halve seconde later op zwart springt.)lux schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:37:
Vraag mij echt af hoe dit OS het doet op een iPhone 3GS. Kan iemand zijn ervaring delen?
LOL, misschien moet je even zelf alles nog een keer goed doorlezen, mijn 3gs draait ook al lekker steady iOS5.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:47:
[ Voor 38% gewijzigd door timwijn op 15-10-2011 10:54 ]
Zelfde ervaring hier. Ik probeer zelfs al iOS5 te downgraden naar iOS4, maar dat wil maar niet lukken. Ik heb spijt van de upgrade. Ik had verwacht dat er zo veel zou verbeteren, maar echt veel is er niet verbeterd.lux schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:37:
Mijn ervaring met IOS 5 tot nu toe is. Zit nog steeds vol met bugs. Onder andere zit ik met 2 Photo Streams. Moet wel zeggen dat ik de eerste keer iCloud had geconfigureerd met oude Apple ID en daarna de iCloud account verwijderd heb en opnieuw heb geïnstalleerd.
Ik heb toch niet dezelfde ervaringen als julliet met iOS5 op mijn iPhone 4.
Het gevoel dat hij juist trager is geworden ervaar ik niet. Bij mij lijkt de iPhone juist sneller te zijn geworden! Safari is sneller, het laden van apps gaat sneller. Het scrollen gaat nog steeds net zo snel natuurlijk.
Het enige verschil is denk ik dat mijn batterij wat minder lang meegaat. Dat heeft vooral met dat notificatiesysteem te maken.. Hij verbindt de telefoon net wat vaker met het internet dan normaal.
Misschien moet ik die Twitter ook maar even afzetten, aangezien ik het toch niet gebruik en de telefoon toch zo nu en dan checked of er updates zijn.
Al met al met ik juist blij met deze iOS5. Heb het gevoel dat ik een nieuwe telefoon in mn handen heb haha.
Het gevoel dat hij juist trager is geworden ervaar ik niet. Bij mij lijkt de iPhone juist sneller te zijn geworden! Safari is sneller, het laden van apps gaat sneller. Het scrollen gaat nog steeds net zo snel natuurlijk.
Het enige verschil is denk ik dat mijn batterij wat minder lang meegaat. Dat heeft vooral met dat notificatiesysteem te maken.. Hij verbindt de telefoon net wat vaker met het internet dan normaal.
Misschien moet ik die Twitter ook maar even afzetten, aangezien ik het toch niet gebruik en de telefoon toch zo nu en dan checked of er updates zijn.
Al met al met ik juist blij met deze iOS5. Heb het gevoel dat ik een nieuwe telefoon in mn handen heb haha.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik heb de flits aan gezet maar ik zie nergen licht als er een berichtje binnen komt???T7D_Sneezy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:01:
Vulliw
Daar kan ik je gelijk in geven als.....het wel zo is dat als je de gedeelde agenda uitschakelt in de agenda-app (zodat je daar die gedeelde agenda NIET ziet), deze gedeelde-agenda-items dan ook NIET zichtbaar zijn in het notification center!deBennie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:53:
[...]
Kan het fout hebben, maar is dat niet het hele idee van het delen van een agenda?
En nog veel erger: ik krijg reminders voor items uit de agenda van mijn vriendin, die ik niet zie staan in de agenda-app op mijn iphone. Dus ik krijg telkens piepjes en tuutjes voor zaken die niet in mijn agenda staan maar in de hare, die ik niet in mijn agenda-app zie staan.
Ik wil enkel af en toe haar gedeelde agenda kunnen zien in mijn agenda-app, zodat ik kan zien of zij ergens al een afspraak heeft staan en ik dus geen dubbele afspraak maak. That's all. daarom heet het ook een gedeelde agenda en krijg je de mogelijkheid deze deling wel of niet zichtbaar te maken.
Ik snap niet dat echt iedereen het kennelijk heel normaal vindt dat je reminders inclusief piepje krijgt voor zaken die niet zichtbaar zijn in je agenda. En al helemaal niet, dat je de gedeelde agenda wel aan en uit kan zetten in de agenda-app, maar dat dit kennelijk niet mogelijk is in het notification center.
Never mind....

Heb ook een oplossing gevonden voor het probleem dat je ringtones niet werden overgezet na de Ios5 update..
Uncheck je ringtones sync in itunes
Sync je telefoon
Klik de dan op sync ringtones in itunes
Sync je telefoon..
Als het goed is staan ze er nu wel op...
Iets anders. De aandelen(widget) in je notificatie centrum.. Is het niet handiger als die aantoont hoeveel
procent % een beurs/koers is gestegen/gedaald ipv het aantal punten ?
Uncheck je ringtones sync in itunes
Sync je telefoon
Klik de dan op sync ringtones in itunes
Sync je telefoon..
Als het goed is staan ze er nu wel op...
Iets anders. De aandelen(widget) in je notificatie centrum.. Is het niet handiger als die aantoont hoeveel
procent % een beurs/koers is gestegen/gedaald ipv het aantal punten ?
Verwijderd
Vooraf: ik ben er niet 100% zeker van dat mijn probleem iOS5 gerelateerd is, toevallig dit probleem kan eventueel ook...
Hoe dan ook: ik heb sinds de update naar IOS5 geen werkend internet meer op mijn iPhone 4. WIFI werkt wel, maar als het gewoon over het netwerk gaat krijg ik de melding: "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U heeft geen abonnement op een mobiele dataservice."
Provider is Vodafone mocht dat relevant kunnen zijn...
Hoe dan ook: ik heb sinds de update naar IOS5 geen werkend internet meer op mijn iPhone 4. WIFI werkt wel, maar als het gewoon over het netwerk gaat krijg ik de melding: "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. U heeft geen abonnement op een mobiele dataservice."
het feit lijkt wel te zijn dat de Kiosk zelf al een map is, dat zal wel de reden zijn dat die niet in een map wil.
just my 2 cents
just my 2 cents
PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst
Klopt.Bitfighter schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:42:
het feit lijkt wel te zijn dat de Kiosk zelf al een map is, dat zal wel de reden zijn dat die niet in een map wil.
just my 2 cents
Humankind… be both.
Op de vorige pagina heb ik een linkje gepost waarin je kunt lezen hoe je de kiosk toch in een map kunt slepen.Bitfighter schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:42:
just my 2 cents
je kan em alsnog gewoon in een folder plaatsen hoor, werkt prima, zie hier:Bitfighter schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:42:
just my 2 cents
http://52tiger.net/put-ios-5-newsstand-in-a-folder/
Nu toch wel een heel onhandig nadeel van iMessage ontdenkt: mijn vader heeft een iPhone en een iPad. Op beiden staat iOS5 en iMessage op enabled. De iPad ligt nu bij mijn vader thuis, de iPhone heeft hij meegenomen naar België. Omdat de servers van Apple de iPad nu "online" zien worden berichten die ik naar mijn vader verstuur, verstuurd als iMessage en niet als SMS. Maar mijn vader ontvangt die berichten nu dus niet, omdat hij in het buitenland is met roaming uit.
Op zich is het wel logisch dat het zo werkt (want als nu een van de devices uitstaat ontvang je je berichten alsnog op het andere device), maar in dit scenario is het natuurlijk verre van praktisch. Wat is nu de beste oplossing? Hem iMessage uit laten zetten op zijn iPad?
Edit: dat is wazig... na een paar minuten maakt hij van de verstuurde iMessage alsnog een SMS. Dat is wel "listig": het knopje is blauw, dus dan denk je dat het gratis is. Maar uiteindelijk kost het dan toch een SMS, zonder dat je dat van tevoren weet.
Op zich is het wel logisch dat het zo werkt (want als nu een van de devices uitstaat ontvang je je berichten alsnog op het andere device), maar in dit scenario is het natuurlijk verre van praktisch. Wat is nu de beste oplossing? Hem iMessage uit laten zetten op zijn iPad?
Edit: dat is wazig... na een paar minuten maakt hij van de verstuurde iMessage alsnog een SMS. Dat is wel "listig": het knopje is blauw, dus dan denk je dat het gratis is. Maar uiteindelijk kost het dan toch een SMS, zonder dat je dat van tevoren weet.
[ Voor 14% gewijzigd door posttoast op 15-10-2011 13:12 ]
a gevonden thnxdeBennie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:19:
'HOW TO: Put Newsstand In A Folder On iOS 5 [Without Jailbreaking]'
http://thecodingmassacre....older-no-jailbreak-ios-5/
Nice!
NB: je bericht staat op p104 dat is wat verder dan de vorige pagina
PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst
Maar het bericht staat in het groen en niet in het blauw? Dus weet je dat het een SMS is?posttoast schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:08:
Nu toch wel een heel onhandig nadeel van iMessage ontdenkt: mijn vader heeft een iPhone en een iPad. Op beiden staat iOS5 en iMessage op enabled. De iPad ligt nu bij mijn vader thuis, de iPhone heeft hij meegenomen naar België. Omdat de servers van Apple de iPad nu "online" zien worden berichten die ik naar mijn vader verstuur, verstuurd als iMessage en niet als SMS. Maar mijn vader ontvangt die berichten nu dus niet, omdat hij in het buitenland is met roaming uit.
Het knopje is blauw, als ik het bericht verstuur is de ballon ook blauw. Maar na een paar minuten wordt de ballon opeens groen.lux schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:31:
[...]
Maar het bericht staat in het groen en niet in het blauw? Dus weet je dat het een SMS is?
Het zijn geen normale sms'jes want je verstuurt het naar Engeland, dus buiten je bundel.magnifor schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:18:
[...]
Omdat het normale SMS'jes zijn en dus geen extra kosten bijkomen zolang die SMS'jes binnen je bundel zijn?
Yeey,
Woensdag avond iOS 5 gedownload, op 2 telefoons flipte hij totaal. Zie dit
Begreep er totaal geen snars van, update zou gewoon goed moeten gaan. Meerdere keren opnieuw geprobeerd. Om half 2 's nachts ben ik er maar mee gestopt.
Contact gehad met Apple Duitsland, serienummers van beide toestellen door gestuurd en ze zouden gaan kijken. Er zit dus een regio-lock op (Deze gaat tegen dat je naar duitsland rijd om daar een toestel te kopen en dan in NL te activeren). Deze hebben ze er gelukkig op afstand af kunnen halen.
Onder tussen maak ik dus al 2 dagen gebruik van iOS5, dat notificatie center; werkelijk geweldig.
Zeker weten dat ik niet ging upgrade naar een 4S, Siri is het enigste echt leuke voor mij er aan, maar goed dat vond ik nutteloos.
Deze vind ik overigens wel weer geweldig:
Woensdag avond iOS 5 gedownload, op 2 telefoons flipte hij totaal. Zie dit
Begreep er totaal geen snars van, update zou gewoon goed moeten gaan. Meerdere keren opnieuw geprobeerd. Om half 2 's nachts ben ik er maar mee gestopt.
Contact gehad met Apple Duitsland, serienummers van beide toestellen door gestuurd en ze zouden gaan kijken. Er zit dus een regio-lock op (Deze gaat tegen dat je naar duitsland rijd om daar een toestel te kopen en dan in NL te activeren). Deze hebben ze er gelukkig op afstand af kunnen halen.
Onder tussen maak ik dus al 2 dagen gebruik van iOS5, dat notificatie center; werkelijk geweldig.
Zeker weten dat ik niet ging upgrade naar een 4S, Siri is het enigste echt leuke voor mij er aan, maar goed dat vond ik nutteloos.
Deze vind ik overigens wel weer geweldig:
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Verwijderd
Had ik ook... Ik heb een zakelijk abonnement van Vodafone en moest de APN (bij instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk) veranderen in office.vodafone.nl... Weet niet of dat voor jou ook de juiste APN is (anders effe googelen of Vodafone vragen), maar daar zit in ieder geval het probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:19:
Vooraf: ik ben er niet 100% zeker van dat mijn probleem iOS5 gerelateerd is, toevallig dit probleem kan eventueel ook...
Verwijderd
Tnx, het werktVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:43:
[...]
Had ik ook... Ik heb een zakelijk abonnement van Vodafone en moest de APN (bij instellingen, algemeen, netwerk, mobiel datanetwerk) veranderen in office.vodafone.nl... Weet niet of dat voor jou ook de juiste APN is (anders effe googelen of Vodafone vragen), maar daar zit in ieder geval het probleem.
Mijn vrouw en ik hebben allebij iPhone4 en iPod. We gebruiken dezelfde apple account. Handig, want daardoor kunnen we (gekochte) apps en muziek delen.
Maar nu we over zijn op iOS5 wordt via de cloud ook zaken gedeeld die we individueel willen hebben.
Bijvoorbeeld in de nieuwe app herinneringen ziet mijn vrouw nu de herinneringen die ik geplaatst heb.
Blijkbaar wordten alle apparaten van dezelfde acount gesynchroniseerd via de cloud.
En hoe zit dat met muziek. Op mijn iPod touch kan ik veel meer muziek kwijt dan op mijn iPhone. Daar wil alleen wat nummers voor onderweg. En dat hoeven niet dezelfde nummers te zijn als op mijn iPod.
Hoe werkt dit?
Maar nu we over zijn op iOS5 wordt via de cloud ook zaken gedeeld die we individueel willen hebben.
Bijvoorbeeld in de nieuwe app herinneringen ziet mijn vrouw nu de herinneringen die ik geplaatst heb.
Blijkbaar wordten alle apparaten van dezelfde acount gesynchroniseerd via de cloud.
En hoe zit dat met muziek. Op mijn iPod touch kan ik veel meer muziek kwijt dan op mijn iPhone. Daar wil alleen wat nummers voor onderweg. En dat hoeven niet dezelfde nummers te zijn als op mijn iPod.
Hoe werkt dit?
Dat is juist de bedoeling?niekbaars schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:09:
Hoe kan ik agendapunten snoozen in iOS5?
Meerdere kalenders aanmaken en per device kiezen welke kalender je actief wilt hebben op je apparaat. (denk ik) En zelfde voor andere zaken (herinneringen etc.)niekbaars schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:09:
Mijn vrouw en ik hebben allebij iPhone4 en iPod. We gebruiken dezelfde apple account. Handig, want daardoor kunnen we (gekochte) apps en muziek delen.
Hoe werkt dit?
Je kan dezelfde apple account houden voor je aankopen. Maak voor elk een eigen iCloud account voor alles behalve de aankopen. En lees vooral dit topic [iCloud] Ervaringen & Discussie en vooral de uitleg en toelichtingen van Mastha-Hacker vanaf pagina 7!niekbaars schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:09:
Hoe werkt dit?
Raar probleem met nieuwste iTunes: elke keer als ik m'n iPad 2 (iOS5) sync dan blijft ie hangen op de laatste stap:

Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen ?
M'n iPhone 4S synced overigens wel zonder problemen.

Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen ?
M'n iPhone 4S synced overigens wel zonder problemen.
Viel me trouwens vandaag oas op dat een 3GS ook foto's kan bewerken. Dit was niet in de (eerste) beta's.
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben