Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
1 dag verder: status batterijverbruik?
Gaat de batterij korter mee, zuipt iOS 5 energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Apple lijkt de piek in iCloud gebruik gedurende de eerste dagen dat iOS5 beschikbaar is wat te onderschat hebben... Slechte beurt, het regent klachten op diverse fora.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
SpX schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:53:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. In zowel de reminders als de calendar app kan ik niets toevoegen en ontbreekt het +'je.

Volgens heeft het te maken met de jailbreak..
Zie mijn reactie boven jou :) Mijn iPhone is daarnaast niet jailbroken

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 12:43
Ik heb echt iets raars voor. Ik heb mijn broer zijn ipod touch mogen upgraden naar iOS 5 en alles goed verlopen. Het enige probleem dat ik momenteel heb is dat mijn iOS in het Nederlands is maar dat de app store volledig in het Frans is. :p

Zou het graag allemaal in het Nederlands hebben als het voor apple hetzelfde is. :) Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10
glennvho schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:49:
Ik heb echt iets raars voor. Ik heb mijn broer zijn ipod touch mogen upgraden naar iOS 5 en alles goed verlopen. Het enige probleem dat ik momenteel heb is dat mijn iOS in het Nederlands is maar dat de app store volledig in het Frans is. :p

Zou het graag allemaal in het Nederlands hebben als het voor apple hetzelfde is. :) Iemand enig idee?
Dat heeft met je iTunes-account te maken. Log in met een Nederlands iTunesaccount en hij switcht naar de Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

mobile625 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:22:
1 dag verder: status batterijverbruik?
Gaat de batterij korter mee, zuipt iOS 5 energie?
2weken verder iOS5 op iPad2 battery-use geen verschil met 4.3.5..
Gewoon goed dus..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:59
Ik snap er niks meer van. Ik heb mn kalender in de cloud en heb een kalender gedeeld met mn vriendin door haar emailadres in te voeren. De kalender verschijnt netjes op haar iPad, maar als ze een entry aanpast of toevoegd verschijnt dat niet in mijn kalender op mijn iPad. Wat doet ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ook bij mij werkte er niks van mijn muziek.
Stond er wel op, maar er gebeurde niks als ik het wilde afspelen.
Als ik een album delete, en weer opnieuw erop zet, werkt het weer wel.
Ik maak overigens gebruik van de optie omzetten naar AAC.
Ik moet dus alles gaan verwijderen en opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
Ik heb de laatste en de naarste upgrade meegemaakt nu, ben blij dat itunes nu nooit meer gebruikt hoeft te worden. Eerst wilden mijn iphone 4 en ipad1 beide niet updaten, fout 35 (wel syncen en backups maken, allemaal geen probleem, alleen niet updaten. opnieuw gedownload, itunes opnieuw geïnstalleerd, helaas).

Ik heb uiteindelijk een herstel uitgevoerd waardoor ze nu beide ios5 hebben. Een reservekopie terugzetten is echter niet gelukt, bij beide apparaten niet. Verschillende foutmeldingen, van timeouts tot geen rechten hebben. Een 'gewone' reservekopie maken is geen probleem, terugzetten is onmogelijk. itunes opnieuw geïnstalleerd, meerdere malen geprobeerd de reservekopie terug te zetten met verschillende kabels, het is niet gelukt.

Ongelooflijk dat een Apple product, dat altijd zo met usability schermt, zo'n enorme zooi maakt van upgraden via itunes. Is ook niet de eerste keer, gelukkig wel de laatste.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

GekkePrutser schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:38:
[...]

Inderdaad, ik vind dat ook wel raar dat ze dat niet zeggen in hun reclame. Flinke tegenvaller.

Ik gebruik die multitasking gestures ontzettend veel en ik kan eigenlijk niet meer zonder. Dus dan hou ik het maar bij 4.3.3 (ik heb ook een jailbreak om het scherm meer te kunnen dimmen).

Overigens schijn je het wel te kunnen doen door een bestand aan te passen, maar dan is een jailbreak nodig. En die is er natuurlijk ook nog niet (tenminste niet untethered).
Ik heb vandaag mn Ipad 1 met iOS 5 ook even gejailbraked en multi gestures werken gewoon.Wel even aanvinken tijden het jailbreaken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Kassad schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:01:
Ik heb de laatste en de naarste upgrade meegemaakt nu, ben blij dat itunes nu nooit meer gebruikt hoeft te worden. Eerst wilden mijn iphone 4 en ipad1 beide niet updaten, fout 35 (wel syncen en backups maken, allemaal geen probleem, alleen niet updaten. opnieuw gedownload, itunes opnieuw geïnstalleerd, helaas).

Ik heb uiteindelijk een herstel uitgevoerd waardoor ze nu beide ios5 hebben. Een reservekopie terugzetten is echter niet gelukt, bij beide apparaten niet. Verschillende foutmeldingen, van timeouts tot geen rechten hebben. Een 'gewone' reservekopie maken is geen probleem, terugzetten is onmogelijk. itunes opnieuw geïnstalleerd, meerdere malen geprobeerd de reservekopie terug te zetten met verschillende kabels, het is niet gelukt.

Ongelooflijk dat een Apple product, dat altijd zo met usability schermt, zo'n enorme zooi maakt van upgraden via itunes. Is ook niet de eerste keer, gelukkig wel de laatste.
Hier hetzelfde. Alles ging perfect, totdat de kopie teruggezet moest worden. Eerst lukte het niet doordat de reservekopie beschadigd was. Daarna stonden ineens alle Apps die ik ooit heb gedownload op een boel burobladen. Tussendoor vrijwel alle door jou genoemde foutmeldingen. De laatste poging een reservekopie te plaatsen, leverde weer een volledig schone iPad op. Ik heb het maar opgegeven en begin maar met een als nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Dennisdn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:19:
[...]

Hier hetzelfde. Alles ging perfect, totdat de kopie teruggezet moest worden. Eerst lukte het niet doordat de reservekopie beschadigd was. Daarna stonden ineens alle Apps die ik ooit heb gedownload op een boel burobladen. Tussendoor vrijwel alle door jou genoemde foutmeldingen. De laatste poging een reservekopie te plaatsen, leverde weer een volledig schone iPad op. Ik heb het maar opgegeven en begin maar met een als nieuwe iPad.
Yup, ik ook. I put hoop uit het feit dat ik itunes nooit meer hoef te gebruiken. De iphone en ipad zijn super maar god, wat HAAT ik itunes.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammieman1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:27
Ik krijg geen twitter noticafaties. Weet iemand hoe je dit aanzet.
Hyves en ebuddy werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Vandaag veel vragen gehad over waar iMessage was? Daarom een video: YouTube: Apple iOS5 iMessage op iPhone iPad en iPod Touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Gisteren naar iOS5 geupdate en vandaag gemerkt dat de bluetooth compatibiliteit met de carkit van m'n wagen (Focus 2010) helemaal om zeep is. Audio afspelen via bluetooth lukt zelden en stopt na 5 min afspelen. Hoewel de iPhone gepaired is lukt het gewoonweg niet om het na 5 min terug aan het werken te krijgen.
Bellen lukt wel, maar ik krijg de naam of het nummer van mijn contact niet meer op het scherm in de wagen te zien. Ook het bereik van het netwerk wordt niet meer weergegeven.
Best zonde aangezien ik veel in de wagen zit en bijna uitsluitend muziek luisterde via mijn iPhone over bluetooth.
Nog iemand gelijkaardige problemen?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Darkstar schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:41:
Gisteren naar iOS5 geupdate en vandaag gemerkt dat de bluetooth compatibiliteit met de carkit van m'n wagen (Focus 2010) helemaal om zeep is. Audio afspelen via bluetooth lukt zelden en stopt na 5 min afspelen. Hoewel de iPhone gepaired is lukt het gewoonweg niet om het na 5 min terug aan het werken te krijgen.
Bellen lukt wel, maar ik krijg de naam of het nummer van mijn contact niet meer op het scherm in de wagen te zien. Ook het bereik van het netwerk wordt niet meer weergegeven.
Best zonde aangezien ik veel in de wagen zit en bijna uitsluitend muziek luisterde via mijn iPhone over bluetooth.
Nog iemand gelijkaardige problemen?
Ik merk dat er storing is wanneer ik muziek afspeel over mijn Voiis, niet veel maar wel meer dan voor de update. Het lijkt ook meer te zijn wanneer de dataverbinding actief is, wanneer ik de ipad gebruik voor surfen oid. Had ik eerder nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Kassad schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:01:

http://www.onemorething.n...oud-boven-north-carolina/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik gebruik geen iCloud. I sync alleen met Google (dus ben geen belangrijke data kwijt). Dit is echt een itunes probleem. Vandaag ook de hele middag geprobeerd de crap aan de praat te krijgen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Kassad schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:01:
[...]

Ik gebruik geen iCloud. I sync alleen met Google (dus ben geen belangrijke data kwijt). Dit is echt een itunes probleem. Vandaag ook de hele middag geprobeerd de crap aan de praat te krijgen, helaas.
Volgens mij heb je het bericht niet goed gelezen. Bv dit is iets waar veel gebruikers die naar ios5 hebben willen updaten last van hebben gehad:
De errors die gebruikers ondervinden hebben vaak te maken met het verifiëren van hard- en software en Apple-ID’s op activatie-servers van Apple. Wanneer een server niet snel genoeg reageert, dan stopt de installer ermee. Een tweede installatie-poging werkt meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
deBennie schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:10:
[...]

Volgens mij heb je het bericht niet goed gelezen. Bv dit is iets waar veel gebruikers die naar ios5 hebben willen updaten last van hebben gehad:

[...]
Ik heb je bericht prima gelezen en geef je aan dat dat dit niets met updateservers te maken heeft maar met itunes. Ook na de geslaagde update wil een restore niet lukken, dat is een itunes probleem, geen updateserverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Ik baal er van dat ik nu 2 agendas blijk te hebben, en afspraken ook twee keer in notification center heb. Iemand enig idee of ik gewoon klakkeloos mijn "op mijn mac" agenda's weg kan gooien als ik verder gewoon netjes m'n icloud agenda's gesynct heb?

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
Iemand ook het probleem dat Whatsapp het niet doet?
Of heb ik de verkeerde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik begrijp het notificatie center niet goed. Ik krijg enkel de agenda items van het huidig moment te zien. Geen in de toekomst. Ik zie ook geen mails of facebook meldingen. Op de lockscreen komt ook niets tevoorschijn ... doe ik nu iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dieter schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:30:
Ik begrijp het notificatie center niet goed. Ik krijg enkel de agenda items van het huidig moment te zien. Geen in de toekomst. Ik zie ook geen mails of facebook meldingen. Op de lockscreen komt ook niets tevoorschijn ... doe ik nu iets fout ?
Agenda-items worden 24 uur van tevoren in het berichtencentrum gezet, verder in de toekomst kijkt-ie niet. Voor de overige apps: zijn daar wel notificaties van binnen gekomen? Staan je instellingen goed (that is, heb je wel ingesteld dat die apps in het berichtencentrum moeten komen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Scott schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:34:
[...]

Agenda-items worden 24 uur van tevoren in het berichtencentrum gezet, verder in de toekomst kijkt-ie niet. Voor de overige apps: zijn daar wel notificaties van binnen gekomen? Staan je instellingen goed (that is, heb je wel ingesteld dat die apps in het berichtencentrum moeten komen)?
Thx dat is duidelijk... En de lockscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik krijg geen fotoknop op mijn lockscreen. (foto nemen met de volumeknop werkt wel)
Moet ik dit zelf ergens activeren?

ahh gefixed: 2x homeknop :)
lama...

[ Voor 17% gewijzigd door FUBAR op 13-10-2011 21:42 ]

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:40
Mijn Caldav synchronisatie op mijn Synology DS111 werkt niet meer met mijn ipod nu er ios 5 op staat!

is dit een bug?

En .... opgelost door synology: met dsm 3.2 1944

changelog:
Enhanced the compatibility of CalDAV and AirPlay with iOS 5.

[ Voor 35% gewijzigd door valkenier op 27-10-2011 16:59 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dieter schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

Thx dat is duidelijk... En de lockscreen?
Lockscreen geeft alleen notificaties weer die jij krijg als je telefoon "uit" (niet volledig, maar sleep mode) staat. Zodra je je telefoon dan ontgrendelt, zijn de notificaties weg van het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik vind het wel jammer dat je het lock screen niet uit kunt zetten. Die is op m'n iPad echt compleet overbodig. Als ik op een knop druk heb ik liever gewoon gelijk m'n apps voor m'n neus.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:54

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Hartstikke fijn dat iOS5, maar op de een of andere manier vind hij mijn inlogcode ineens niet meer correct. :( Weet 100% zeker dat ik hem goed invoer en heb zelfs een oude inlogcode geprobeert. Niks werkt...

Hij is momenteel bezig met het terugzetten van mijn apps, kan het daar aan liggen?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 19:18
FUBAR schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:39:
Ik krijg geen fotoknop op mijn lockscreen. (foto nemen met de volumeknop werkt wel)
Moet ik dit zelf ergens activeren?

ahh gefixed: 2x homeknop :)
lama...
Ja dat begrijp ik niet, waarom ze daar voor gekozen hebben, het is net zo makkelijk op dat foto knopje standaard naast de slider te hebben en de ipod controls boven in het scherm.

Ik snap dat het het per ongeluk actieveren beter kan voorkomen maar ik maak liever per ongeluk een foto als dat voor de rest van de tijd meer gemak verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Tamelijke vernietigende kritiek over UI-veranderingen en verlies van functionaliteit in de Music app:

http://www.tuaw.com/2011/...es-in-music-app-for-ipad/

Ik hoop niet dat Apple aan de gang blijft met dit soort grote 'verbeteringen'.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Klopt het dat er problemen zijn met het toevoegen van ringtones en muziek op de iPhone?
Als ik in iTunes muziek/ringtones in me bibliotheek zet en ga synchroniseren gebeurd er helemaal niks.

Wat een gekut is dit toch bij Apple :(

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

"Tunes in the Cloud music features are not currently available in all countries."

nederland dus ook niet ;(

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
jalumsx schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:24:
Apple lijkt de piek in iCloud gebruik gedurende de eerste dagen dat iOS5 beschikbaar is wat te onderschat hebben... Slechte beurt, het regent klachten op diverse fora.
Ja, ik baal als een stekker. Mijn broertje heeft mijn oude 3gs gekregen die ik natuurlijk even netjes als nieuwe telefoon wilde instellen. Nou, dat ging voor geen meter. iTunes-account aanmaken lukt niet, iCloud-account aanmaken lukt niet... Beetje jammer dus.

Je zou verwachten dat ze wel geleerd hebben van de problemen met MobileMe destijds. Zie ook dit stukje: http://dcurt.is/2011/10/1...e-failed-mobileme-launch/

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Je mag na 24 uur je vraag kicken.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 14-10-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Ik heb hetzelfde probleem met Find My Friends. Hij zegt nu continu dat mijn wachtwoord onjuist is. Ik weet 100% zeker dat dit niet zo is. Volgens mij komt dit gewoon door serveroverbelasting.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomgun
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:03
M'n systeem crasht op m'n iPad als ik mij mail probeer aan te passen bij de instellingen... Kan nu dus geen ander mail adres toevoegen... Meer mensen hier last van met ios5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
thomgun schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:11:
M'n systeem crasht op m'n iPad als ik mij mail probeer aan te passen bij de instellingen... Kan nu dus geen ander mail adres toevoegen... Meer mensen hier last van met ios5?
Niet met IOS, maar wel met mail icm icloud in OSX

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:35

WouterG

Dit is geen ondertitel

Bij mij ging het met herstellen vanaf reservekopie ook fout bij een ipad en twee iphones. Door herhaaldelijk te proberen kwamen ze uiteindelijk toch door de check heen. Heel vreemd omdat er niets veranderde aan de opstelling. Gewoon net zo lang proberen tot het werkt.
Ik vermoed dat er voor het terugplaatsen van de herstelgegevens toch nog contact met de apple servers is, kan me geen andere reden voorstellen waardoor het na een paar retries wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:30
Vanavond met mijn iPad langs een apple store gegaan omdat het herstellen/updaten maar niet wilde lukken, ik bleef errors krijgen en de iPad ging niet eens meer aan. De store kreeg het ook niet voor elkaar om een herstel uit te voeren, moet nu worden opgestuurd naar een repair centre :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

posttoast schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:11:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met Find My Friends. Hij zegt nu continu dat mijn wachtwoord onjuist is. Ik weet 100% zeker dat dit niet zo is. Volgens mij komt dit gewoon door serveroverbelasting.
Krijg de melding dat deze iPhone een SIMkaart heeft die met een PIN gelockt is :S Natuurlijk is die met een PIN gelocked!

Moest je die simkaart eruit halen ofzo voordat je hem update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 15-09 12:43
Ben momenteel echt zwaar aan het twijfelen om mijn iphone toch te upgraden naar iOS 5 en hem dan maar tethered te jailbreaken totdat de untethered er is. Ik heb mijn broer zijn ipod mogen upgraden en nu wil ik dus ook echt graag iOS 5 op mijn iphone! Maar ben bang dat ik het mij nog zal beklagen als ik eens mijn iphone moet hernieuw opstarten als er geen pc in de buurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Laatst online: 07-09 11:13
Slasher schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:06:

[...]

Ja, ze hadden het beter kunnen stellen: Via mobiele date en Wifi

Dat zo completer zijn geweest.
Inderdaad, zo verwarrend. Of gebruiken ze de term edge niet in Amerika... Al met al, blij dat iMessage ook via edge werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb een probleem ontdekt met de ondertitels in de video applicatie. In ios4 kreeg je de ondertitels netjes in de zwarte rand onder je film, maar nu in ios5 staan ze ineens in beeld met een of ander fade effect waardoor je bij ondertitels een deel van het beeld mist. Ze hebben daarbij de letters vergroot en wanneer een ondertitel uit twee regels bestaat valt nu de tweede regel weg.

Ik had al 1,5 uur lopen kloten om m'n ipad2 weer aan de praat te krijgen na de update, maar dit verpest het gebruiksgemak van mobiel films kijken.
Weet iemand hoe je terug kan naar 4.3.5?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:52:
Klopt het dat er problemen zijn met het toevoegen van ringtones en muziek op de iPhone?
Als ik in iTunes muziek/ringtones in me bibliotheek zet en ga synchroniseren gebeurd er helemaal niks.

Wat een gekut is dit toch bij Apple :(
Ik had ook problemen met m'n ringtones... Heb ze helemaal moeten verwijderen, zelf uit iTunes, daarna opnieuw toevoegen en daarna de ringtone maken (30 seconden AAC versie maken, en extensie hernoemen). Daarna ging het weer goed met m'n ringtones.

Ik had echter helemaal geen problemen met m'n muziek, dat ging vlekkeloos. De rest van de update naar iIOS5 ging trouwens ook prima. Kreeg wel een melding dat ik de pincode van m'n simkaart moest halen, maar zelfs zonder dat te doen ging de update prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na downloaden 10.5 herkent de computer de iphone niet meer... word er gek van , iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er0mess
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:31:
[...]

Ik had ook problemen met m'n ringtones... Heb ze helemaal moeten verwijderen, zelf uit iTunes, daarna opnieuw toevoegen en daarna de ringtone maken (30 seconden AAC versie maken, en extensie hernoemen). Daarna ging het weer goed met m'n ringtones.
Mijn ringtones verschijnen ook niet op me iphone na het terugzetten, en in Itunes staan ze alsof ik ze nog nooit gekocht heb..

Ik heb zelf nu een probleem met het pushen van me Gmail naar me IPhone (3GS)..
Ik heb 2 email accounts ingesteld, een Gmail en Hotmail
Hotmail puhst gewoon naar me IPhone, maar Gmail niet (meer)

bij intstellingen / mail / nieuwe gegevens ; staat op push
druk je daar op en dan op geavanceerd (onderaan) staat ICloud en Hotmail op push maar Gmail op fetch en heb daar alleen maar de keuze uit fetch of handmatig....

beetje vreemd :?

[ Voor 58% gewijzigd door er0mess op 14-10-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07-2023

knm

Hebben jullie ook last ervan dat de appstore af en toe zeer traag is? De ene keer floept ie van app naar app die ik bekijk, de andere keer is mn ipad2 zo'n 30 seconden aan het "laden" voordat de pagina met de app verschijnt.

Zou dat wellicht te maken hebben met overbelasting van de apple servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij mij is er denk ik toch iets heel erg verkeerd gegaan waardoor ik nu de volgende problemen heb sinds de iOS5 upgrade:

1. Bij elk uitgaand telefoongesprek mislukt de eerste poging. De tweede poging d.m.v. de groene knop lukt wel gewoon;
2. Ik ben al enkele uren bezig om alle apps terug te zetten door ze in de appstore aan te klikken en te downloaden. Mijn backupbestand is namelijk corrupt geraakt waardoor alleen mijn settings zijn teruggezet maar de apps niet. Als ik de apps weer download dan zijn de app specifieke settings nog wel aanwezig;
3. Ik ben nog maar op de helft van mijn apps, maar voor de apps die ik nu download wordt geen nieuwe pagina aangemaakt. Ik heb nu 11 pagina's zichtbaar, vele apps staan nu op pagina 12 of hoger en zijn alleen te vinden met het zoekvenster.

Ik weet het, ik had mijn backup eerst moeten testen. Doe ik wel altijd op computers. Ik heb echter maar één iPhone, ik kan mijn backup dus simpelweg niet testen.

- Is er een mogelijkheid om de backup toch te herstellen zodat de iPhone automatisch alle apps uit de backup van de appstore haalt ipv uit de backup, die dus blijkbaar bij het appgedeelte corrupt is?
- Hoe krijg ik pagina 12 en hoger zichtbaar?
- Op internet is wel wat te vinden over Facetime Call Failed, maar bij mij mislukt de eerste poging van een GSM gesprek, niet van een pakketgesprek. Hebben andere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mijn muziek probleem is inmiddels opgelost door alle muziek te verwijderen op mijn iphone, en het vervolgens weer opnieuw terug synchronizeren.

Blijkbaar is er idd iets misgegaan tijden het terugzetten van de backup, is er misschien een tooltje waarmee ik mijn volledige IOS5 installatie kan verifieren ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt meer als een corrupte installatie. Verwijder je oude backup niet, en voer een restore uit.

Daarbij kan je via iCloud al je downloads opnieuw downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gdn7CuEdFldEwSNJk1TWUkoZ/full.png

Of gewoon via iTunes installeren (als je ze gesyncd had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Tja, de telefoon werkt prima muv het afspelen van muziek.
Als ik nog meer problemen toch kom ga ik simpelweg een reinstall doen.

Maar tot nu lijkt alles goed gegaan te zijn, ik heb overigens nog een tweede iphone als backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Lijkt erop dat samenvoegen van accounts nu mogelijk is, kan het helaas niet testen door het ontbreken van een mobileme account.

http://m.itworld.com/mobi...icloud-service?q4148060=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:20
stormfly schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:18:
Lijkt erop dat samenvoegen van accounts nu mogelijk is, kan het helaas niet testen door het ontbreken van een mobileme account.

http://m.itworld.com/mobi...icloud-service?q4148060=1
Je kunt accounts helaas niet samenvoegen , wel je MobileMe omzetten naar iCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:37:
[...]

Ja echt superonhandig dit. Ik wil 's nachts, en soms als ik werk, studeer, bij mijn vriendin ben etc. geen pushberichten maar wel telefoon en SMS. Erg vreemd dat je het niet meer met 1 schakelaar uit kan zetten.
Zet internet af? :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Matsie schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:37:
[...]

[afbeelding]
Het +je is dus weg. De puntjes die er in staan zijn erin gezet vóór de update
Mijn vriendin had gisteren een soortgelijk probleem. Ze kon de contacten niet meer wijzigen omdat de 'wijzig' knop verdwenen was net zoals jouw agenda knop.

Als je naar instellingen - Icoud gaat en vervolgens de agenda activeert dan zou het weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:30:
Klinkt meer als een corrupte installatie. Verwijder je oude backup niet, en voer een restore uit.
Ik heb de backup destijds gemaakt in een virtual machine, omdat ik weiger om iTunes op mijn standaardinstallatie te hebben. Dat kan toch nooit de reden zijn dat mijn backup is mislukt? Of is de USB support van VMware misschien niet goed genoeg voor iOS en iTunes?
Daarbij kan je via iCloud al je downloads opnieuw downloaden.
[afbeelding]
Maar dan moet ik alle apps een voor een aanklikken. Dat doe ik nu ook al via "alle aankopen," en daar ben ik gisteren de hele dag mee bezig geweest en ik ben nog niet eens op de helft.
Of gewoon via iTunes installeren (als je ze gesyncd had)
Ik heb m'n telefoon nooit gesyncd. Ik heb alleen een backup gemaakt van de telefoon. De belangrijke data staat namelijk op een Exchange Server en die wordt gebackupt.

Het vreemde is dat ik ook geen foutmeldingen kreeg bij het restoren. De apps waren gewoon allemaal verdwenen. Kan het zijn dat ik ergens een vinkje heb uitgezet waardoor de backup nooit de apps heeft meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hebben jullie dat ook dat je geen agendapunten aan kan maken in iCal. Bij mij staat er Geen Agenda en kan ik ook nergens een nieuwe agenda punt aanmaken :(

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/352m9tl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:14
Yzord schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:14:
Hebben jullie dat ook dat je geen agendapunten aan kan maken in iCal. Bij mij staat er Geen Agenda en kan ik ook nergens een nieuwe agenda punt aanmaken :(

[afbeelding]
Haha, wordt net een aantal reacties boven je gezegd, en ook de reactie van Matsie kan jou verder helpen:
Matsie schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:52:
Probleem is opgelost, onder instellingen --> e-mail, contacten agenda's --> iCloud stond het schuifje achter agenda's op 0. Toen ik hem op 1 zetten kwam het plusje weer terug bij mijn agenda :)

[ Voor 28% gewijzigd door FireSonus op 14-10-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

FireSonus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:17:
[...]

Haha, wordt net een aantal reacties boven je gezegd: naar instellingen->icloud en dan je agenda weer activeren ;).
:X 8)7

thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

ijskonijn

Now MOVE!

knm schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 01:09:
Hebben jullie ook last ervan dat de appstore af en toe zeer traag is? De ene keer floept ie van app naar app die ik bekijk, de andere keer is mn ipad2 zo'n 30 seconden aan het "laden" voordat de pagina met de app verschijnt.

Zou dat wellicht te maken hebben met overbelasting van de apple servers?
Ik heb dit ook gemerkt inderdaad, de AppStore is echt traag. Denk dat de servers bij Apple op volle toeren draaien

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja daar ligt het ook aan...ik heb dat ook, dus dan ligt het aan Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zijn er al mensen met ervaring met meerdere iTunes accounts in huis?
Heb hier 4 iDevices. 2 iPhones en 2 iPads. Tot nu toe gebruikten mijn vriendin en ik hetzelfde account. Met iCloud en iOS5 is dat irritant aan het worden. Dus denk je, ach wat, splitsen we ze toch. Zij een nieuw account, ik houdt mijn oude aan. Maar dan komen meteen een aantal dingen in me op.

- Syncen. Niet zo handig he. Een iTunes library. Sync een telefoon tegen het verkeerde account, en je hebt een probleem. Uitloggen en inloggen met het juiste account van te voren, en niet vergeten. Wordt ik niet zo vrolijk van.
- Wireless syncen. Ik dacht een VM te gaan draaien op mijn ESX die permanent actief is om draadloos te syncen. Maar dat kan natuurlijk niet zo simpel als ik dacht, gezien mijn eerste punt. Moet ik nou werkelijk 2 VM's gaan draaien om dit te regelen? Dus twee VM's met ieder hun iTunes, gekoppeld aan dezelfde library, maar met een verschillende login?

Of zie ik nou beren die er niet zijn. Kan me namelijk niet voorstellen dat Apple hier niet over heeft nagedacht. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste Mensen,

Iphone 4 IOS 5

als ik in instellingen dan berichten kijk mis ik 2 opties ???
Staan helemaal onderaan normaal maar ik zie ze niet??

Toon voorvertoning
Herhaal melding

wie kan mij helpen hier mee

Alvast bedankt

ps hoe kan ik een jpg plaatsen ??

vulliw

[ Voor 23% gewijzigd door vulliw op 14-10-2011 10:20 ]

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen > Berichtgeving > Berichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:38:
Instellingen > Berichtgeving > Berichten ;)
Dit klopt, dankje

maar waarom staat het dan niet in instellingen berichten ???
Ik zie afbeeldingen op internet waar het wel bij staat ???

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
vulliw schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:48:
[...]

Dit klopt, dankje

maar waarom staat het dan niet in instellingen berichten ???
Ik zie afbeeldingen op internet waar het wel bij staat ???
Waarschijnlijk zijn dat eerdere versie van iOS?

Het is opzich logisch omdat het onder de Berichtgeving valt en niet in de instellingen van Berichten zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:14
Pfff, iOS 5 heeft hier een serieus hoger batterijverbruik dan iOS4 (op iPhone 4) :(. Normaal zit ie op een dag als vandaag op dit moment nog zo rond de 90-95%. Maar heb nu nog maar 81% :(.

Zouden ze stiekem de A4 iets opgeschroefd hebben? :P

[ Voor 18% gewijzigd door FireSonus op 14-10-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb een vraag over het automatisch synchroniseren van Icloud.

Ze zeggen dat dit gebeurd als je telefoon in de oplader zit, vergrendeld is en verbonden met Wifi

Maar gister bij het opladen ging er niets vanzelf, hoe kan dit opgelost worden?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
sajoku schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

Waarschijnlijk zijn dat eerdere versie van iOS?

Het is opzich logisch omdat het onder de Berichtgeving valt en niet in de instellingen van Berichten zelf ;)
Dankje voor deze heldere verklaring

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom ik hem niet naar iOS 5.0 krijg? Ik heb een 3GS met 4.1 en heb 5.0 los gedownload. Nu ga ik naar itunes en klik met alt (MAC) op de herstel knop en selecteer de iOS 5.0 IPSW.
Hij doet ff wat, maar nu staat er in itunes al enige tijd "iPhone-software herstellen" en op mijn iPhone zie ik het applelogo en het balkje wat al lang op ca 8% staat? Het lijkt alsof hij niet verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
FireSonus schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:51:
Pfff, iOS 5 heeft hier een serieus hoger batterijverbruik dan iOS4 (op iPhone 4) :(. Normaal zit ie op een dag als vandaag op dit moment nog zo rond de 90-95%. Maar heb nu nog maar 81% :(.

Zouden ze stiekem de A4 iets opgeschroefd hebben? :P
Ik gok eerder dat met iCloud en dergelijke de telefoon vaker dingen over internet aan het syncen is en er meer processen op de achtergrond blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Wellicht wordt door 1 of meerdere apps of door het "systeem" zelf de GPS vaker aangesproken. Mij viel bijvoorbeeld op dat onder de Locatievoorzieiningen-Systeem het pijltje paars was bij Tijdzone instellen. Dat betekende dat de iPhone bezig was om via de GSP te bepalen in welke tijdzone ik zat. Omdat ik maar weinig van tijdzone wissel heb ik dat maar als eerste uitgezet. Ook zijn er best veel grijze GPS pijltjes in dat scherm, wat betekent dat diverse apps regelmatig de GPS raadplegen (en dus lekker de accu stressen)...

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is nu het handigst, maar als ik even iets wil googelen oid dan moet het dus weer aan. Niet het einde van de wereld, maar ik begrijp gewoon niet waarom ze de push schakelaar hebben weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
UltraSub schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:59:
Heb hier 4 iDevices. 2 iPhones en 2 iPads. Tot nu toe gebruikten mijn vriendin en ik hetzelfde account. Met iCloud en iOS5 is dat irritant aan het worden. Dus denk je, ach wat, splitsen we ze toch. Zij een nieuw account, ik houdt mijn oude aan. Maar dan komen meteen een aantal dingen in me op.

- Syncen. Niet zo handig he. Een iTunes library. Sync een telefoon tegen het verkeerde account, en je hebt een probleem. Uitloggen en inloggen met het juiste account van te voren, en niet vergeten. Wordt ik niet zo vrolijk van.
- Wireless syncen. Ik dacht een VM te gaan draaien op mijn ESX die permanent actief is om draadloos te syncen. Maar dat kan natuurlijk niet zo simpel als ik dacht, gezien mijn eerste punt. Moet ik nou werkelijk 2 VM's gaan draaien om dit te regelen? Dus twee VM's met ieder hun iTunes, gekoppeld aan dezelfde library, maar met een verschillende login?

Of zie ik nou beren die er niet zijn. Kan me namelijk niet voorstellen dat Apple hier niet over heeft nagedacht. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?
Ik heb het als volgt opgelost. Ik deel samen met mijn vriendin account X voor aankopen in de iTunes Store. Op die account staat dus de gehele historie van aankopen die mijn vriendin en ik hebben gedaan. Verder had ik MobileMe met account Y. Hierop syncte ik mijn agenda, mail, contacten enz. Nu is account Y dus omgezet in een iCloud account en werkt bij mij alles naar behoren.
Mijn vriendin wilde ook van iCloud gebruik gaan maken en voor haar heb ik dus een nieuw account gemaakt, genaamd Z.

Kortom: Ieder heeft 2 accounts. 1 Gemeenschappelijke (X) voor de aankopen zodat je alles maar 1 keer hoef te kopen (legaal) en ieder een eigen (Y voor mij, Z voor haar) voor de iCloud sync.

Enige nadeel tot nu toe: Als mijn vriendin een appje koopt (bv LINDA), dan komt die er bij mij ook op :+ AHHHR!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 22:35

Aws

Volgende vraag over iCloud en e-mail accounts.

Ik heb een Hotmail account op mijn iPhone4/iPad2/MBP Lion OSX.

Wanneer ik een unread e-mail open via mijn iPhone of iPad, wordt deze als read gemarkeerd om alle devices, behalve de MBP. Ik heb geprobeerd om het 1 en ander via mail instellingen te veranderen maar mij is het helaas niet gelukt.

Iemand tips/ideeen?

Dank =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Dipsausje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:16:
[...]

Ik gok eerder dat met iCloud en dergelijke de telefoon vaker dingen over internet aan het syncen is en er meer processen op de achtergrond blijven draaien.
Misschien gebruik je je iPhone ook weer wat intensiever op dit moment? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepica
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 12:03
Door een schone installatie van iOS5 te doen werkt bij mij nu alles zoals het hoort!
Toen ik van 4.3.3 naar 5.0 ging crashte alles namelijk.
Gelukkig kan je foto's, filmpjes, contacts etc. backuppen (contacts door in een .txt bestandje te zetten) en dit allemaal terug zetten, dus merk erg weinig.
Ook is het batterij drain probleem opgelost hiermee!

Hoop dat iemand iets aan deze informatie heeft! :)

<PMNX> Patho#21683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Dennisdn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:21:
Ik kan geen contacten meer syncen van Gmail. De optie is gewoon niet aanwezig. Mail, agenda kan ik wel aanvinken, maar contacten staat niet meer in het rijtje. Als ik de account van iCloud probeer staat daar wel de optie contacten. Iemand enig idee waarom hij geen gmail contacten wil syncen?
Contacten met Gmail syncen kan enkel via een Exchange account. Als server vul je m.google.com in en voor de rest je Google credentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
iPad update is een beetje mislukt, het syncen van boeken werkt niet meer goed. Als ik in één keer al mijn 300 boeken wil syncen zijn er slechts enkele ook te lezen via iBook. Van de rest staat er wel een icoon met een progress bar (net alsof ze nog moeten worden gedownload). De progress bar blijft echter leeg en de boeken zijn niet te verwijderen, verplaatsen of lezen.

De iPad gaat nog maar een clean install krijgen denk ik.

Op de iPhone is het eindelijk gelukt om Newsstand in een folder te zetten. Je moet twee andere apps samenvoegen tot een nieuwe folder en dan tijdens de nieuwe folder animatie Newsstand er direct in slepen.

Let op: Het openen van Newsstand vanuit een folder crasht de iPhone of iPad, dus alleen doen wanneer je Newsstand niet gebruikt en het extra icoon irritant vindt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 22:35

Aws

haha nice, heb me newsstand op deze manier ook erin gezet nu. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McChouffe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:54
Ik heb een Engelse versie van iOS (als Belg) maar in de iTunes store app zijn de 'knoppen' in het Frans, terwijl de inhoud in het Engels is (na update naar iOS5). Iemand enig idee hoe dit terug aan te passen is?

Edit: gaat om een iPhone 4. Alle taalinstellingen op de iPhone staan goed, alsook de instellingen van mijn iTunes & iTunes account (iTunes in Engels & Belgische store).

[ Voor 35% gewijzigd door McChouffe op 14-10-2011 12:03 . Reden: Vermelding iPhone & iOS versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51
dafmay schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:56:
Mooie update Ios5, en alles werkt naar behoren...behalve Exchange Push mail. Alle settings staan goed, maar email wordt alleen ge-synced wanneer ik de Email app open, anders niet. Vreemd, omdat het altijd goed heeft gewerkt. Iemand anders dit probleem ook binnen Ios5 en eventueel een oplossing of tips?
  1. Update 12:00: Ik heb deze url gelezen en toch maar het iCloud account verwijdert en inderdaad direct geluid dat ik mail binnen heb gekregen. |:(
  2. Update 12:18: Geen idee of de iPad voor de iOS5 dat al deed, maar wellicht moet ik het pingen niet meenemen in dit verhaal. Ik blijf mijn mail binnenkrijgen nu op de iPad, maar het ziet er naar uit dat de iPad eens in de zoveel tijd wakker wordt (en de TCP/IP stack daarmee ook) en dan een sync gaat doet. Ik hoorde vervolgens twee geluiden: één voor een tweet en de tweede voor de mail. Dus ik moet even oppassen met de statement dat het werkt, wellicht werkt het doordat ik ook een tweet kreeg.
  3. Update 12:45: Het wordt steeds gekker. De iPad synct dus niet de push mail, totdat ik een mention krijg binnen Twitter. De iPad komt dan direct tot leven, geeft de melding van de tweet en vervolgens hoor ik het geluid van nieuwe mail. ;(
Heb je het probleem al kunnen vinden? Sommige reppen hier dat het over iCloud gaat. Aangezien ik dat ook aangezet heb, dacht ik het account te verwijderen.

Ik durf alleen even niet te bevestigen omdat er staat "Als u de account verwijdert, worden alle op iCloud bewaarde Fotostreamfoto's en documenten verwijderd van deze iPad.". Ik kan dit op meerdere manieren lezen.

De sync was van de iPad naar de iCloud, mag ik aannemen dat de lokale storage dan gewoon blijft als ik het account verwijder (en dus bedoelen ze extra storage die op iCloud is gezet en daarna gesynct is met de iPad wordt van de iPad verwijderd?) ?

Wat ik mij ook afvraag: Ik dacht dat het met Wifi te maken had dat ik mijn exchange mail niet automatisch gepusht werd op het moment dat ik de iPad op standby zet. Dit omdat als ik de iPad in standby zet, ik de iPad na zo'n 10 seconden niet meer kan pingen. Dus dan is het logisch dat ie push mail ook niet doet, maar... ik krijg dus ook mijn mail niet gepusht zolang ik de Mail app niet open heb staan.
Terwijl voor de update naar iOS 5 ik beide problemen niet had (ik kreeg in ieder geval een melding zodra ik mail binnen kreeg terwijl de ipad op standby stond).

Iemand wellicht intel? (iPad 2, 16GB, Wifi+3G. Ik heb de 3G uit en aan gehad, omdat hier ook als probleem werd omschreven, maar maakt niet uit)

[ Voor 26% gewijzigd door mgizmo op 14-10-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
'HOW TO: Put Newsstand In A Folder On iOS 5 [Without Jailbreaking]'
http://thecodingmassacre....older-no-jailbreak-ios-5/

Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sajoku schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

Misschien gebruik je je iPhone ook weer wat intensiever op dit moment? ;)
Dat, of de iPhone gebruikt GPS wat intensiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55
deBennie schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:19:
'HOW TO: Put Newsstand In A Folder On iOS 5 [Without Jailbreaking]'
http://thecodingmassacre....older-no-jailbreak-ios-5/

Nice!
Werkt!! Met grote dank, eindelijk dat rotding weg...

Merk overigens dat een reply maken hier op tweakers een stuk langzamer gaat in safari op de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

rinkel schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:29:
[...]

Werkt!! Met grote dank, eindelijk dat rotding weg...

Merk overigens dat een reply maken hier op tweakers een stuk langzamer gaat in safari op de iPhone
Klopt, die opmerking was al vaker gemaakt...heb je debug console aanstaan? wellicht dat je daar wat uit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Yzord schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:30:
[...]

Klopt, die opmerking was al vaker gemaakt...heb je debug console aanstaan? wellicht dat je daar wat uit kan halen?
Gebruik de iphone daar niet zo vaak voor, maar soms wel handig als je in de wachtkamer zit ;)

Verder heb ik wel t gevoel dat safari iets sneller is, maar dat kan zomaar een foute perceptie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

iemand al een werkende multitask disabler voor de iOS5 gevonden? Ik vind dat multitasken echt 100 keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Yzord schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:05:
iemand al een werkende multitask disabler voor de iOS5 gevonden? Ik vind dat multitasken echt 100 keer niks.
Nog niet, ik gebruik wel background killer om in 1 keer alle openstaande dingen te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Ja die is er, maar 1x op de home knop drukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Heel heel heel apart. Ios5 gedownload, alles gaat goed, maar hij wil niet activeren....

Hij zegt zonder itunes dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is... en dan als klap op de vuurpijl als ik het via itunes wil doen (wat hij zelf ook aangeeft) .. zegt hij dat er geen simkaart in m'n telefoon zit :S haha... zit er gewoon in.

Iphone onbruikbaar oleole.. Iemand dezelfde kuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:08
Basjuuh schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:57:
Heel heel heel apart. Ios5 gedownload, alles gaat goed, maar hij wil niet activeren....

Hij zegt zonder itunes dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is... en dan als klap op de vuurpijl als ik het via itunes wil doen (wat hij zelf ook aangeeft) .. zegt hij dat er geen simkaart in m'n telefoon zit :S haha... zit er gewoon in.

Iphone onbruikbaar oleole.. Iemand dezelfde kuren?
Ook gehad, iphone loskoppelen en er weer aan hangen gaat hij als het goed is prima verder. dat was ten minste bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Heeft iemand een idee hoe je de verjaardagen in het nieuwe notificatie centrum uit zet ? als er iemand jarig is dan staat er verjaardag van... en de iphone haalt het ook uit je contacten dit zet hij onder een agenda verjaardagen en dat geeft hij weer als ... jarig

in de gewone agenda kan je deze uitzetten maar in het notificatie centrum niet.... iemand een idee of dit toch mogelijk is ?

of is dit wachten op een iOS update ? :)

want ik heb vandaag 2 verjaardagen, ik zie verjaardag van.... 2 keer en 2 keer ... jarig dus totaal 4 agenda punten

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
timwijn schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Ook gehad, iphone loskoppelen en er weer aan hangen gaat hij als het goed is prima verder. dat was ten minste bij mij het geval.
Hoe vaak heb je dat gedaan? Want doe dat nu denk ik al 5-6 keer...
Heb weinig hoop meer, zit er aan te denken dat het een hardware foutje is... lijkt me stug, hij heeft het altijd gedaan.

En kreeg jij ook die foutmelding dat de server tijdelijk niet beschikbaar is? Of hebben meerdere dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Basjuuh op 14-10-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:59:
Hier 2 iPhones en een iPad. Voor allemaal heb ik een eigen login aangemaakt op de laptop waar iTunes op staat. Syncen gaat daardoor zonder problemen, gewoon 3 iTunes instanties creëer je op die manier (klote oplossing, maar dat is even minder belangrijk, het werkt).

AppStore is 1 account voor beiden, en allebei een eigen iCloud account. Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Yzord schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:05:
Ik ben ook geen voorstander van multitasking op een telefoon (zie het nut niet, maar kwaad dan goed), maar wat is er dan zo anders dan ? Ik heb nog geen gekke dingen meegemaakt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
GAAAADVERDAMME, dat Wifi syncen gaat baggertraag zeg... 2200 liedjes ofzo heeft volgens mij een paar uur geduurd, en ik stap vanmorgen in de auto met mijn iPod, denk van "oh lekker die gaat mooi vol zitten met mijn HEEEEULE iTunes library", begin ik door die library te scrollen, merk ik dat heel veel liedjes grijs zijn...

WTF? Natuurlijk is dat ding megasnel plat gegaan op zijn batterij en vanaf 20 percent stopt ie er mee denk ik... Straks nog maar eens opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:38
HyperBart schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:30:
GAAAADVERDAMME, dat Wifi syncen gaat baggertraag zeg... 2200 liedjes ofzo heeft volgens mij een paar uur geduurd, en ik stap vanmorgen in de auto met mijn iPod, denk van "oh lekker die gaat mooi vol zitten met mijn HEEEEULE iTunes library", begin ik door die library te scrollen, merk ik dat heel veel liedjes grijs zijn...

WTF? Natuurlijk is dat ding megasnel plat gegaan op zijn batterij en vanaf 20 percent stopt ie er mee denk ik... Straks nog maar eens opnieuw proberen...
Waarom niet gewoon via de kabel? WiFi sync is prima voor contacten, bladwijzers een app hier en daar, maar om nou 10 gig aan MP3's over te gaan zetten 8)7

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Het is niet toegestaan om te vragen om UDID's te registreren (of om hierin te handelen etc.)
- Links om iOS 5 te downloaden buiten Apple's site zijn niet toegestaan.
- Als de update nog niet in iTunes ziet, moet je nog wat meer geduld hebben