Het grote PlayStation Vita topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.947 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
YaYo86 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:37:
[...]

Ik vind persoonlijk van niet, als je bijv. kijkt op welke games je 5e korting krijgt word je niet vrolijk. Ook de oordopjes vind ik niet nodig omdat ik hier zelf oordopjes heb liggen van veel betere kwaliteit. De Vita Home Items vind ik ook vrij overbodig. Wat er met de Download Content wordt bedoeld weet ik niet maar als je een echte liefhebber bent van de Vita of Sony in het algemeen is het allemaal een leuke toevoeging.
Een pre order is het altijd waard. Is technisch gezien gewoon gratis spul wat je er allemaal bij krijgt. Je betaald die 30 euro toch wel hoe dan ook of je wil je wel of geen pre order kit neemt

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:05
YaYo86 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:37:
[...]

Ik vind persoonlijk van niet, als je bijv. kijkt op welke games je 5e korting krijgt word je niet vrolijk. Ook de oordopjes vind ik niet nodig omdat ik hier zelf oordopjes heb liggen van veel betere kwaliteit. De Vita Home Items vind ik ook vrij overbodig. Wat er met de Download Content wordt bedoeld weet ik niet maar als je een echte liefhebber bent van de Vita of Sony in het algemeen is het allemaal een leuke toevoeging.
Hij kost maar 9,95. Wat is het verschil tussen de 3G en WiFi versie eigenlijk?
Sir_Hendro schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:38:
Opzich is die pre-order kit van 30,- geen slechte keuze want dat bedrag wordt van je Vita afgetrokken wat dus betekend dat je GRATIS oordopjes en dergelijke krijgt ;)
Voor 9,95 wil ik die blauwe oordopjes wel hebben inderdaad. :)
Vinand schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:43:
[...]

Een pre order is het altijd waard. Is technisch gezien gewoon gratis spul wat je er allemaal bij krijgt. Je betaald die 30 euro toch wel hoe dan ook of je wil je wel of geen pre order kit neemt
Ik denk niet dat ik de Vita day one ga kopen. Dus waarschijnlijk is m'n pre-orderkit dan al niet meer geldig als korting (denk ik). Maar voor 9,95 wil ik die paar voordeeltjes wel. Vooral die blauwe oordopjes vind ik wel vet. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Sir_Hendro schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:38:
Opzich is die pre-order kit van 30,- geen slechte keuze want dat bedrag wordt van je Vita afgetrokken wat dus betekend dat je GRATIS oordopjes en dergelijke krijgt ;)
GRATIS rotzooi, die je dan GRATIS in de prullenbak kunt gooien :*)
Zou 'm wel willen preorderen, maar volgens mij waren er bij de 3DS launch gasten die dat gedaan hebben en hem vervolgens toch pas later kregen geleverd... Dan zit je daar met je 30 euro aanbetaling die je kwijt bent, dus ga je ook niet ff snel naar een andere winkel.
Ik zou zeggen: hou hier het topic in de gaten rondom de release en je weet waar hij al verkocht wordt d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 22-01-2012 15:43 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:40:
[...]

GRATIS rotzooi, die je dan GRATIS in de prullenbak kunt gooien :*)
+ 5 Euro korting op een aantal PSN Vita spellen. Waaronder Super Stardust Delta 8)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Vinand schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:26:
[...]

YouTube: PS Vita - Killzone 3 [TGS 2011] == sony-vita.com.pl ==
Via remote play zou het eigenlijk wel heel goed mogelijk kunnen zijn, laat staan dat Sony al heeft aangekondigd dat er remoteplay support voor alle ps3 games zal gaan komen.
Ik geloof het pas zodra het ook echt werkt. Voorlopig zijn er nog geen spellen die via remoteplay werken én vraag ik me af waar ze de cpupower vandaan gaan toveren om de beelden te coderen en via wifi te versturen. De ps3 heeft al moeite als je de xmb vanuit een spel opent en die is er ook later in gepatched, als ze nu ook nog een video stream er in moeten patchen....
Begrijp me niet verkeerd, het zou heel cool zijn als t echt werkt, maar eerst zien (in eigen handen, youtube telt niet ;) ) dan geloven! Pixeljunk monsters via remoteplay op de psp heeft al super veel lag, dus heb ik weinig hoop voor killzone etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:16

SkyStreaker

Move on up!

nioz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:43:
[...]

Ik geloof het pas zodra het ook echt werkt. Voorlopig zijn er nog geen spellen die via remoteplay werken én vraag ik me af waar ze de cpupower vandaan gaan toveren om de beelden te coderen en via wifi te versturen. De ps3 heeft al moeite als je de xmb vanuit een spel opent en die is er ook later in gepatched, als ze nu ook nog een video stream er in moeten patchen....
Begrijp me niet verkeerd, het zou heel cool zijn als t echt werkt, maar eerst zien (in eigen handen, youtube telt niet ;) ) dan geloven! Pixeljunk monsters via remoteplay op de psp heeft al super veel lag, dus heb ik weinig hoop voor killzone etc.
Als ik de verhalen zo hoor over RemotePlay en de kwaliteit d'r van, dan doet me dat denken dat Sony het optioneel houdt. Als d'r veel vraag is voor verbetering van de feature, dat ze het dan eens gaan optimaliseren.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Hier een lijstje met aangekondigde games.. (http://psvitagamer.net/to...ed-games-for-the-ps-vita/)

Announced:
o @field (...) - Japanese Launch Title.
o Alien Spidy (...) - ...
o Ape Escape Vita (SCE Japan Studio) - Adventure.
o Aquatopia (...) -
o AR Combat Digi Q (...) - ...
o Army Corps of Hell (Square Enix) - Horror. Japanese Launch Title.
o Asphalt Injection (...) - ...
o Assassin's Creed Vita (Ubisoft)
o Badman Portable (Acquire) - Puzzle.
o Bioshock Vita (Irrational Games) - Action.
o BlazBlue: Continuum Shift II Plus (Arc System Works) - Japanese Launch Title.
o Broken (TBA) - Puzzle.
o Browser Sangokushi Touch Battle (...) - Japanese Launch Title.
o Build 'N Race Extreme (...) - Racing.
o Call of Duty: Modern Warfare 3? (Activision Inc.) - American Launch Title. Action.
o Castlevania: Lords of Shadow (Kojima Productions)
o Dark Quest Alliance (Ubisoft) - ...
o Disgaea 3: Return (Nippon Ichi) - Japanese Launch Title.
o DJ Max Vita (...) - ...
o Dragon's Crown (Vanillaware) - RPG.
o Dream Club Zero (...) - ...
o Dungeon Defenders (Trendy Entertainment) - Tower Defense.
o Dungeon Hunter Alliance (...) - ...
o Dust 514 (CCP Games) - FPS.
o Dynasty Warriors Musou Next (Omega Force) - Action/RPG.
o Escape Plan (...) - ...
o F1 2011 (Codemasters Bermingham) - Racing.
o FIFA 2012 (EA Sports) - Sports.
o Final Fantasy X (Square Enix) -
o Fish On (...) - ...
o Flying Hamster HD (...) - ...
o Frontier Gate (Tri-Ace & Konami) - Turn-Based RPG.
o Gravity Rush (SCE Japan Studio) - Action.
o Great Little War Game (Rubicon Development) - Turn-based Strategy.
o Hot Shots Golf 6 (Clap Hanz) - Sports.
o Hustle Kings Vita (Voofoo Studios) - Sports.
o Katamari no Biita (...) - ...
o Killzone Vita (Guerrilla Games) - Action.
o Lego Harry Potter (Years 5-7) (Traveller's Tales) - Action.
o Littlebigplanet Vita (Media Molecule) - Sandbox.
o LittleBusters! (...) - ...
o Little Deviants (Bigbig Studios) - Strategy/Puzzle.
o Little King Story Vita (...) - ...
o Lord of Apocalypse (Square Enix) - Action, RPG.
o Lost Planet 2 (Capcom co.) - Action.
o Lumines Vita (Q Entertainment) - Puzzle.
o Mahjong Fight Club (...) - ...
o Malicious (...) - ...
o Marvel Pinball(Zen Studios)
o Marvel Vs. Capcom 3, Ultimate (Capcom)
o Metal Gear Solid: Rising (Kojima Productions) - Action. Fox Engine Game.
o Metal Gear Solid HD Collection (Kojima Productions -
o Michael Jackson: The Experience (Ubisoft) - Music, Dancing.
o Minna to Issho: Friend Network (...) - Japanese Launch Title.
o ModNation Racers Vita (United Front Games) - Launch Title. Racing.
o MoeMoeDaisensou (...) - ...
o Mortal Kombat Vita (NetherRealm Studios) - Fighting.
o Monster Hunter 3rd (Capcom co.) - RPG.
o Monster Radar (...) - Japanese Launch Title.
o Mr. Inkjet (AQ Interactive) - Puzzle.
o Ninja Gaiden 3 (...) - ...
o Oddworld: Munch's Oddysee (Just Add Water) - Platform.
o Oddworld: Stranger's Wrath (Just Add Water) - Platform.
o Persona 4 Golden (...) - ...
o Pro Evolution Soccer 2012 (Konami) - Sports.
o Project N.O.E.L.S. (...) - Japanese Launch Title.
o Pub Games (...) - ...
o Ragnarok: Odyssey (...) - ...
o Rayman: Origins (Ubisoft Montpellier) - Side-Scroller.
o Reality Fighters (Novarama) - Augmented Reality.
o Resistance Vita (Nihilistic Software) - Action.
o Ridge Racer Vita (Namco Bandai) - Racing.
o Ruin (Idol Minds) - RPG.
o Rugby Challenge (Sidhe) - Sports
o Sango Kuhime 3rd (...) - ...
o Sawari Makuuru (...) - Japanese Launch Title.
o Shin Kamaitachi no Yoru (Chunsoft) - ...
o Shinobido 2: Tales of the Ninja (Acquire) - Action.
o Shoot Many Robots (Demiurge Studios) - Shooter.
o Silent Hill: Book of Memories (Konami) - Survival Horror.
o Sims 3 (EA GAMES) - Simulation.
o Smart As (xDev) - Launch Title. Puzzle.
o Sonic Generations (Sega Co.) - Action, Adventure. Launch Title.
o Sound Shapes (Queesy Games) - Side-Scroller, Puzzle, Musical.
o StarDrone Extended (BeatShapers) - ...
o Street Fighter X Tekken (Capcom) - Fighting, Arcade.
o Sumioni (...) - ...
o Super Monkey Ball Vita (...) - ...
o Super Stardust Delta (Sony Entertainment) - Shoot 'Em Up.
o Super Street Fighter IV: Arcade Edition (Capcom co.) - Fighting.
o Supremacy MMA (Kungfu Factory) - Fighting
o Tales of Innocence (...) - ...
o Top Darts (Devil's Detail) - Sports.
o True Night of the Kamaitachi (...) - ...
o Uncharted: Golden Abyss (Naughty Dog) - Launch Title. Action, Adventure, Puzzle.
o Virtua Tennis 4 (Sega) - Sports.
o WipEout 2048 (SCE Studio Liverpool) - Launch Title. Racing.
o Worms (Team17)
o WWE '12 (THQ) - Sports.
o Yakuza Vita (Amusement Vision) - Action.
o Y's 4 Celceta Sea of Trees (Falcom) - RPG
o Yuusha no Kiroku (...) - Japanese Launch Title.
o Zone of the Enders HD Collection (...) -

En dit zijn nog geruchten

Expected/Rumored):
o .hack (Cyberconnect2 co.)
o Armored Core Vita (From Software)
o A Tom Clancy Title (Gameloft)
o Bomberman Vita (Hudson Entertainment) - they have voiced their support for sony.
o DiRT Vita (Sumo Digital)
o Dragon Ball Z Vita (Arika co. /Crafts & Meister) - both have announced their support for sony and their last collaboration was a dragon ball z game.
o EyePet 2 (D3 Publisher)
o Flight Control (Firemint)
o Something along the lines of... Grand Theft Auto/Red Dead Redemption/ L.A. Noir (Rockstar Games) - they have voiced their support for sony.
o Heartbeat (Capybara Games)
o Just Cause 3 (Avalanche Studios)
o Tekken X Streetfighter (Namco Bandai) - Along the same lines as 'Streetfighter X Tekken', but developed by a different company.
o Tomb Raider (Crystal Dynamics)
o Naruto Vita (Cyberconnect2 co.)
o Need for Speed Vita (Exient Entertainment)
o NPG (Compile Heart) - RPG
o Ratchet and Clank Vita (Produced by Insomniac Games) - They haven't shutdown the possibility of an NGP spin-off, but announced that if they were to create one it would be developed by another company.
o Rockband Vita (Demiurge Studios)
o Shadow of the Colossus (Sony Computer Entertainment)
o Unreal Tournament Vita (Epic Games)
o Voltron (THQ) - A new game has been announced, but it may or may not be for any number of consoles

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepur.com/files/imagepicker/6/ps-vita-retail-pamphlet.jpg

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Just Cause 3 op de Vita? Waar komen die geruchten vandaan? Just Cause 2 op de Xbox 360 is mijn beste game deze generatie! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
lol, als ik dat geruchten lijstje zie lijkt het meer op wat fans graag willen zien. Van alle games die bij de geruchten staan is alleen Tekken X StreetFighter een mogelijkheid die is aangegeven. De rest is gewoon random gok werk.

Tevens over de Naruto Vita game, ik had ze daar laatst een tweet over gestuurd, en dit was het antwoord:
cc2information Cyberconnect2
@
@eGORaxious Thanks for your tweet! VITA is a nice shiny piece of hardware... hope we could do something on it someday ^-^
18 Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik volg hier de discussie een tijdje van de zijlijn en dan met name over een eventuele prijsdaling zoals de 3ds hem ook heeft gekregen.
Reken daar maar niet op, de vita heeft echt belachelijk goede hardware in dat apaartje zitten, zou het een mobieltje zijn moet je daar zomaar 450-500euro voor neer tikken.
Reken dus maar dat sony flink inleverd per apparaat.

Dat verlies moet dmv games en later (als de hardware wat goedkoper is geworden) door de hardware terug verdient worden.
In die strategie past echt geen prijsverlaging van 100euro binnen 6maanden.

Nintendo kon dat wel, omdat zij wel winst maakte per apparaat.

Mocht de prijs wel flink gaan zakken dan is dat om het apparaat te dumpen en kan je hem beter juist niet meer aanschaffen.

Ik heb hem zelf wel gepreordered voor 229 bij de wehkamp, puur omdat het gewoon een bizarre prijs is voor wat het kan.
En ik alleen al met ps1, psp en remote play al voldoende content heb.
Laat staan als daar nog mooie vita releases bij komen.
Ik wacht vervolgens tot ze onder de 20euro zijn bij zavvi.

Misschien dat ik wel een super stardust oid bestel via psn.

[ Voor 5% gewijzigd door Sinned123 op 22-01-2012 18:28 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sinned123 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 18:26:
Ik volg hier de discussie een tijdje van de zijlijn en dan met name over een eventuele prijsdaling zoals de 3ds hem ook heeft gekregen.
Reken daar maar niet op, de vita heeft echt belachelijk goede hardware in dat apaartje zitten, zou het een mobieltje zijn moet je daar zomaar 450-500euro voor neer tikken.
Reken dus maar dat sony flink inleverd per apparaat.

Dat verlies moet dmv games en later (als de hardware wat goedkoper is geworden) door de hardware terug verdient worden.
In die strategie past echt geen prijsverlaging van 100euro binnen 6maanden.

Nintendo kon dat wel, omdat zij wel winst maakte per apparaat.

Mocht de prijs wel flink gaan zakken dan is dat om het apparaat te dumpen en kan je hem beter juist niet meer aanschaffen.

Ik heb hem zelf wel gepreordered voor 229 bij de wehkamp, puur omdat het gewoon een bizarre prijs is voor wat het kan.
En ik alleen al met ps1, psp en remote play al voldoende content heb.
Laat staan als daar nog mooie vita releases bij komen.
Ik wacht vervolgens tot ze onder de 20euro zijn bij zavvi.

Misschien dat ik wel een super stardust oid bestel via psn.
De kosten voor de Vita zijn toevallig afgelopen week onderzocht...de 3G Vita kost Sony 159 dollar. Er is dus zeker ruimte voor een prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Cubic X schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:19:
[...]

De kosten voor de Vita zijn toevallig afgelopen week onderzocht...de 3G Vita kost Sony 159 dollar. Er is dus zeker ruimte voor een prijsdaling.
bron bron bron bron? Ik wil wel weten hoe het allemaal zo goedkoop kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Vinand schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:21:
[...]

bron bron bron bron? Ik wil wel weten hoe het allemaal zo goedkoop kan?
UBM's VP of business intelligence, Jeffrey Brown, tells us that the total bill of materials for the 3G-enabled version of the system comes in at an estimated $159.10 - that's around £102.90. That figure breaks down as follows:

Display and touchscreens: $50
Battery: $3.60
Cameras: $3.50
Wi-Fi/BT/GPS: $3.50
NAND: $6.00
SDRAM: $9.25
Processor: $16.00
BB+XCR: $16.25
Non-electronic: $11.00
Other: $30.00
Supporting materials: $10.00
Dit is allemaal wel zonder productiekosten, maar die zullen nooit meer dan 40 dollar zijn (wordt gemaakt door Foxcon in China, dan weet je het wel). Ter vergelijking:
However, it's worth noting that Nintendo earned about £108 on every 3DS sold at its launch price.
Bron: Eurogamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Cubic X schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:26:
[...]

Dit is allemaal wel zonder productiekosten, maar die zullen nooit meer dan 40 dollar zijn (wordt gemaakt door Foxcon in China, dan weet je het wel). Ter vergelijking:

[...]

Bron: Eurogamer
Ten eerste is dat een schatting, daarnaast worden daar buiten de kosten van het apparaat geen andere dingen meegerekend zoals transport, eventuele failure rate, personeel, marketing, R&D, dus met dat bedrag ben je er nog lang niet. Natuurlijk kan je die bedragen spreiden over de verkoop van meerdere vita's, maar met de prijs die eurogamer noemt ben je er in ieder geval nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
nioz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:30:
[...]

Ten eerste is dat een schatting, daarnaast worden daar buiten de kosten van het apparaat geen andere dingen meegerekend zoals transport, eventuele failure rate, personeel, marketing, R&D, dus met dat bedrag ben je er nog lang niet. Natuurlijk kan je die bedragen spreiden over de verkoop van meerdere vita's, maar met de prijs die eurogamer noemt ben je in ieder geval nog lang niet.
Juist ja, ik vond het lijstje al erg incompleet. Ik denk dat Sony gemiddeld zeker wel verlies maakt per verkochte toestelm en zelfs dat zou dan nieteens moeten uitmaken aangezien de winst:verlies/prijs ratio in verhouding met bijna alles wat op de markt door andere merken word uitgebracht veel slechter is voor sony, en veel beter is voor ons. (Zeker in verhouding met apple producten die een erg hoge waardering hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

nioz schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:30:
[...]

Ten eerste is dat een schatting, daarnaast worden daar buiten de kosten van het apparaat geen andere dingen meegerekend zoals transport, eventuele failure rate, personeel, marketing, R&D, dus met dat bedrag ben je er nog lang niet. Natuurlijk kan je die bedragen spreiden over de verkoop van meerdere vita's, maar met de prijs die eurogamer noemt ben je er in ieder geval nog lang niet.
Niet alleen een schatting, kan maar zo dat bepaalde elektronische onderdelen specifiek voor Sony gemaakt zijn. Wat de boel al een heel stuk duurder kan maken. Die lijstjes praten alleen maar ideeën in het hoofd van mensen die niet verder doordenken. En dan met gemak een prijsdaling willen afdwingen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raxious schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:49:
hier een usercolumn die ik op Insidegamer geschreven heb:

[...]

dit is in iedergeval mijn mening over de Vita.
Goed stukje zeg, sterk geschreven. En ook ik wacht nog op One Piece aangezien ik deel 1 van de Cruise op de Wii wel plezant vond. Hopen dat die niet verder wordt uitgesteld. Sowieso een beetje apart dat die zoveel later uitkomt. Ik weet niet wat er precies voor extra's aan bij zit maar het gros van het verhaal ed is al vertaald voor de Wii-versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nu.nl/gadgets/...tie-playstation-vita.html

Hier wordt het Vodafone dus, en prepaid. Weet niet wat ik daar precies van moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hmm, interessant, omdat je wipeout gratis kunt downloaden (die wil ik sowieso kopen).
Denk dat Wipeout los rond de 40 euro kost, dus dan heb je voor 10 euro extra 3G erbij...

Wel vaag: er zit standaard geen geheugenkaart bij als ik het goed heb, dus moet je die schijnbaar eerst kopen voordat je eht spel kunt downloaden... Of zullen ze er een 4GB kaartje bij doen....

edit: Waardeer je Vodafone simkaart op met € 20 of meer, en download het volledige spel WipEout 2048! Meer informatie vind je op de doos van jouw PlayStation® Vita Wifi + 3G.

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 23-01-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Voor 319 euro krijg je dus een Vita 3G, wipeout en 32,50 aan prepaid tegoed van vodafone.
Standaard tarief dat je betaalt is 0,33, dus je kan 97,5 MB downloaden... Niet echt veel.
32,50 + wipeout voor maar 20 euro is natuurlijk wel een leuke deal, maar met zulke tarieven ben ik niet echt geinteresseerd in pre-paid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3g is met de huidige telecomproviders/voorwaarden imho echt helemaal niet interessant. En dan nog, wat moet je ermee? Gamen gaat al lastig worden tenzij je turnbased strategy wil doen of schaken ofzo. FPS kan je vergeten met pings in de honderden ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:39:
3g is met de huidige telecomproviders/voorwaarden imho echt helemaal niet interessant. En dan nog, wat moet je ermee? Gamen gaat al lastig worden tenzij je turnbased strategy wil doen of schaken ofzo. FPS kan je vergeten met pings in de honderden ms
Voor de redelijke waardeloze browser :P...

haha, serieus nu: Ik had ooit iets gehoord over dat er en video/muziek on demand service komt naar zo een beetje alle Sony producten. Daarnaast is het handig dat je overal je psn van je vrienden etc. kan checken en daarnaast: GPS!!! :)

Dat was een functie die veel gebruikt zou kunnen gaan worden in games.
De functie Near is natuurlijk ook wel grappig en handig. Dat is nog een functie die voornamelijk in de toekomst een leuke functionaliteit kan krijgen. (Veel potentie in de toepassing als Sony het in de toekomst gaat uitbreiden waar ik eigenlijk wel vanuit kan gaan).

Toch wel handig om hiervoor in principe 3G te hebben... Het is ten slotte "maar" 5 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Misschien een hele domme vraag: Ben je verplicht om een voordeelbundel pre paid te nemen of kan je ook kiezen voor afrekenen voor gebruik? Dus met andere woorden: op het moment dat je gebruik gaat maken van prepaid ben je minimaal € 2,50 kwijt?

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
je zit nergens aan vast, je kan altijd kiezen om het te gaan gebruiken, eenmaal na gebruik zit je er ook niet aan vast het is gewoon prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Maar als ik dan via de pre paid bundel wil internetten ben ik dan verplicht om zo'n voordeelbundel te activeren? Want ik zie nergens op de Vodafone site staan dat je ook kunt kiezen voor alleen betalen per gebuikte MB. Wellicht kijk ik niet goed maar zo lees ik het momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Baatje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:09:
Maar als ik dan via de pre paid bundel wil internetten ben ik dan verplicht om zo'n voordeelbundel te activeren? Want ik zie nergens op de Vodafone site staan dat je ook kunt kiezen voor alleen betalen per gebuikte MB. Wellicht kijk ik niet goed maar zo lees ik het momenteel.
Diezelfde vraag had ik inderdaad ook. Ik denk dat ik vanmiddag eventjes langs ga bij de vodafone winkel (woon er vlak in de buurt) en er enkele vragen over ga stellen, als jullie nog vragen hebben dan stel ik die gelijk ook effe en dan laat ik jullie in de loop van de avond wel weten wat de antwoorden waren. :*)
Dus laat maar weten als jullie nog enige andere vragen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Dit is de belangrijkste vraag :-)

Zie ook hier de link van Vodafone zelf:

http://www.vodafone.nl/in...et/sony_playstation_vita/

Ga natuurlijk niet als ik even bijvoorbeeld www.ad.nl wil checken gelijk € 2,50 dokken zodat ik de hele dag met dat ding kan internetten. Gaat juist om wellicht 10 minuten per keer.

Edit: Er staat wel standaard tarief van € 0,33 per MB maar daaronder staan dus de keuzes van die bundels....

[ Voor 14% gewijzigd door Baatje op 23-01-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
LuPo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:10:
[...]

Hij kost maar 9,95. Wat is het verschil tussen de 3G en WiFi versie eigenlijk?

[...]

Voor 9,95 wil ik die blauwe oordopjes wel hebben inderdaad. :)

[...]

Ik denk niet dat ik de Vita day one ga kopen. Dus waarschijnlijk is m'n pre-orderkit dan al niet meer geldig als korting (denk ik). Maar voor 9,95 wil ik die paar voordeeltjes wel. Vooral die blauwe oordopjes vind ik wel vet. :P
De Pre-Order kit is €29,99. :P Maar goed, dat wordt gewoon van de uiteindelijke prijs afgehaald dus al die zooi krijg je gewoon gratis. Ik ga het zelf niet gebruiken maar vond het wel leuk om alvast "iets" wat met Vita te maken heeft aan te kunnen schaffen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Pre order kit is 10 euro bij verschillende shops ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Disfigured schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:42:
[...]

De Pre-Order kit is €29,99. :P Maar goed, dat wordt gewoon van de uiteindelijke prijs afgehaald dus al die zooi krijg je gewoon gratis. Ik ga het zelf niet gebruiken maar vond het wel leuk om alvast "iets" wat met Vita te maken heeft aan te kunnen schaffen. :D
Nee hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Bij Gamemania koste de kit begin december 30 euro en was het destijds gewoon een aanbetaling van 30 euro voor de vita. Mycom is je gewoon 10 euro aan het tillen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 13:53
Vinand schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:49:
[...]

Bij Gamemania koste de kit begin december 30 euro en was het destijds gewoon een aanbetaling van 30 euro voor de vita. Mycom is je gewoon 10 euro aan het tillen ;).
Volgens mij krijg je met deze kit gewoon € 9,95 korting op je vita...
De beschrijving zegt wel gewoon: De kosten van de pre-order kit krijg je later als korting op de aanschaf van je Playstation Vita op vertoon van uw factuur.

Ik heb hier wel nog 2 vragen over:

1) Moet je de korting besteden bij de winkel waar je de pre-order pack bestel? Of kan ik ook bij de mediamarkt een pre-order pack bestellen en later ergens de vita gaan halen? Ik heb het vermoeden dat je aan de winkel verbonden bent, maar misschien dat sony het gewoon verrekend...
Zelf antwoord gevonden:

Site bartsmit: "Bezoek bij lancering van de PS Vita de winkel waar je de PS Vita besteld hebt, voldoe het resterende bedrag en start met spelen."
2) Moet je met een pre-order pack de vita day 1 halen? Of binnen een bepaalde tijd?

Ik vind die oordopjes op zich wel grappig en die PSN korting is misschien ook nog wel bruikbaar. Als ik uiteindelijk 30 euro betaal voor 30 euro korting kun je je geen buil vallen natuurlijk! Vandaar mijn twee bovenstaande vragen, als daar een negatief antwoord op komt kun je je misschien dus wel nog een buil vallen. Ergens anders goedkoper, of even een maandje wachten voor een leuke bundel op de kop te tikken...

[ Voor 6% gewijzigd door Frenkovic op 23-01-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Frenkovic schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Volgens mij krijg je met deze kit gewoon € 9,95 korting op je vita...
De beschrijving zegt wel gewoon: De kosten van de pre-order kit krijg je later als korting op de aanschaf van je Playstation Vita op vertoon van uw factuur.

Ik heb hier wel nog 2 vragen over:

1) Moet je de korting besteden bij de winkel waar je de pre-order pack bestel? Of kan ik ook bij de mediamarkt een pre-order pack bestellen en later ergens de vita gaan halen? Ik heb het vermoeden dat je aan de winkel verbonden bent, maar misschien dat sony het gewoon verrekend...

[...]

2) Moet je met een pre-order pack de vita day 1 halen? Of binnen een bepaalde tijd?

Ik vind die oordopjes op zich wel grappig en die PSN korting is misschien ook nog wel bruikbaar. Als ik uiteindelijk 30 euro betaal voor 30 euro korting kun je je geen buil vallen natuurlijk! Vandaar mijn twee bovenstaande vragen, als daar een negatief antwoord op komt kun je je misschien dus wel nog een buil vallen. Ergens anders goedkoper, of even een maandje wachten voor een leuke bundel op de kop te tikken...
1. Het is me duidelijk verteld toen ik bij de Gamemania de pre order kit ging halen dat je dan specifiek bij die winkel de Vita moet gaan halen. Is natuurlijk ook logisch anders is het ook moeilijk te reserveren per persoon zodat iedereen gegarandeerd er eentje krijgt die hem gereserveerd heeft.

2. Bij de Gamemania hadden ze mij toen destijds ook verteld dat je de korting zal houden (Het is in principe een vooruitbetaling op de vita) en dat je niet gebonden bent om hem die dag te halen. Of dit bij andere winkels ook het geval zou zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Ben al behoorlijk hyped voor de Vita moet ik zeggen. Die pre-order pack haal ik niet, want ik verwacht dat er nog een leuk bundeltje tevoorschijn komt tegen de tijd van de release. Met zo´n pre-order pack zit je gelijk aan een retailer vast namelijk...

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Geengrenzuh schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:03:
Ben al behoorlijk hyped voor de Vita moet ik zeggen. Die pre-order pack haal ik niet, want ik verwacht dat er nog een leuk bundeltje tevoorschijn komt tegen de tijd van de release. Met zo´n pre-order pack zit je gelijk aan een retailer vast namelijk...
Ook de reden dat ik nog even aan het wachten ben. De vodafone deal met wipeout is wel een leuk begin, maar ik heb wipeout al op de psp en ps3, dus deze stond nu niet op mijn lijstje.
Volgens mij hadden amerikaanse retailers tijdens de launch van de ps3 of xbox (of allebei?) zelf samengestelde bundels van enkele games en accessoires waarmee je dan wat bespaarde. Zou wel leuk zijn als een Nederlandse shop dat met de vita wil doen ^_^ vita, paar spellen, mem card, screen protector en dan wat euro's korting in ruil voor de grote aanschaf die je bij ze doet :)
Ik verwacht het niet, maar ik hou toch mijn opties nog even open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Nedgame had met de 3DS 3 spellen halen, twee betalen, bij de launch.
Hoop dat ze zoiets voor de Vita ook gaan doen ergens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Hoop wel als de Vita uitkomt dat alle PSP games in de PSN store allemaal in prijs naar beneden gaan.

En baal dat de 32Gb kaartjes hier niet leverbaar zijn :(
Maar wacht denk ik eerst nog even met aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Komen die 32 gb dan helemaal niet meer? Dit was juist zo fijn voor mp3 bestanden op te zetten voor de vakanties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Baatje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:27:
Komen die 32 gb dan helemaal niet meer? Dit was juist zo fijn voor mp3 bestanden op te zetten voor de vakanties....
Voorlopig in ieder geval niet.

Moet zeggen dat de aanbieding van Vodafone zeer interessant is, echter heb ik mijn WiFi only PS Vita al gepre-orderd :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Wat kost de 16 gb dan?

Edit: Mycom dus € 50,-- voor 16gb. Brengt de aanschafprijs voor een 3G dus al op € 350,-- zonder games en andere extra's (goede headset, internet tegoed, beschermhoes...). Gaat dus zeker boven de € 500,-- worden in de 1e maand...

[ Voor 180% gewijzigd door Baatje op 23-01-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Heb je een mooie PS3 + Xbox voor ;)

[ Voor 19% gewijzigd door YaYo86 op 23-01-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ja mooi verhaal.
Op die manier kom ik ook aan de 500euro.

Ik koop de vita wifi voor 229eu bij de wehkamp.
En voor 20euro een 4GB kaartje.
Groter koop ik later wel voor een appel en een ei.
Misschien 1 spel er bij via zavvi en verder wachten tot de aanbiedingen langs komen.

Ik ga dus niet meer dan 280eu er aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Nog beter is een aantal bonnen van LivingSocial inslaan (€20 tegoed voor €10) en vervolgens de PS Vita met 50% korting kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Sinned123 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:50:
Ja mooi verhaal.

Misschien 1 spel er bij via zavvi en verder wachten tot de aanbiedingen langs komen.

229? Ik zie hem staan voor 249 gewoon..

Maar goed je hebt een punt maar ik vind 4gb gewoon te weinig. En om eerlijk te zijn 1 game ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Baatje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:13:
Dit is de belangrijkste vraag :-)

Zie ook hier de link van Vodafone zelf:

http://www.vodafone.nl/in...et/sony_playstation_vita/

Ga natuurlijk niet als ik even bijvoorbeeld www.ad.nl wil checken gelijk € 2,50 dokken zodat ik de hele dag met dat ding kan internetten. Gaat juist om wellicht 10 minuten per keer.

Edit: Er staat wel standaard tarief van € 0,33 per MB maar daaronder staan dus de keuzes van die bundels....
Nou ik heb je vraag gesteld en die gasten van de vodafone winkel wisten het zelf nieteens van hoe het met de ps vita te werk gaat... een iemand wist niet eens wat de vita was, ik moest het diegene nog uitleggen ook nog... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Sinned123 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:50:
Ja mooi verhaal.

ik ga gewoon voor 16GB met Uncharted, heb nog genoeg geld voor nog 2 games. Maar welke 2 dat gaan worden zie ik op dag van release wel.

Ninja Gaiden lijkt me namelijk wel vet, maar vind het toch angstvallig stil omtrent die game, voor een paar weken terug pas aangekondigd als launchtitel, en nog altijd geen bewegende beelden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Vinand schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:29:
[...]

Nou ik heb je vraag gesteld en die gasten van de vodafone winkel wisten het zelf nieteens van hoe het met de ps vita te werk gaat... een iemand wist niet eens wat de vita was, ik moest het diegene nog uitleggen ook nog... zucht...
Bedankt voor je bericht. We zullen dus geduld moeten hebben tot de 1e verhalen op internet komen.....

Edit: op www.gamer.nl lees ik het o.a. volgende:

--
De data kost bij Vodafone standaard 33 eurocent per megabyte, maar dit kan ook goedkoper door voordeelbundels aan te schaffen. Een kwartaalbundel kost bijvoorbeeld vijftig euro voor een gigabyte aan data. Omgerekend kosten de megabytes in die prepaidbundel, die negentig dagen houdbaar is, vijf cent.
--
Wel weer jammer van die beperkte houdbaarheid van je betaalde tegoed.....

[ Voor 38% gewijzigd door Baatje op 23-01-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Baatje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:40:
[...]

Bedankt voor je bericht. We zullen dus geduld moeten hebben tot de 1e verhalen op internet komen.....

Edit: op www.gamer.nl lees ik het o.a. volgende:

--
De data kost bij Vodafone standaard 33 eurocent per megabyte, maar dit kan ook goedkoper door voordeelbundels aan te schaffen. Een kwartaalbundel kost bijvoorbeeld vijftig euro voor een gigabyte aan data. Omgerekend kosten de megabytes in die prepaidbundel, die negentig dagen houdbaar is, vijf cent.
--
Wel weer jammer van die beperkte houdbaarheid van je betaalde tegoed.....
Alsnog duur... zucht, ik hoop dat jij nog een "oude" 3g abbo over hebt voor je vita waar nog wel onbeperkt op staat. ;)

@ ninja gaiden sigma: Ik ben zeker ook benieuwd naar bewegende beelden van de vita ng sigma plus.

Maar als het er uitziet als dit: Afbeeldingslocatie: http://www.xgn.nl/images/screenshots/201201/6863/ninja-gaiden-sigma-plus-1325878621-0.jpg

Dan klaag ik zeker niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Baatje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:55:
[...]

229? Ik zie hem staan voor 249 gewoon..

Maar goed je hebt een punt maar ik vind 4gb gewoon te weinig. En om eerlijk te zijn 1 game ook.
Maanden terug besteld toen met een 10% korting actie bij de wehkamp.
Geen idee of ik de pre order kit ook nog krijg, daar was toen nog niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Er komt een (erg) kleine externe batterij uit van Sony (€30,=) die de spelduur met 2 tot 3 uur kan verlengen (max. 5 tot 7 uur in totaal);
http://www.psx-sense.nl/7...s-ideaal-voor-de-ps-vita/

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:35:
Er komt een (erg) kleine externe batterij uit van Sony (€30,=) die de spelduur met 2 tot 3 uur kan verlengen (max. 5 tot 7 uur in totaal);
http://www.psx-sense.nl/7...s-ideaal-voor-de-ps-vita/
Ligt het aan mij of is die mobiele accu van Sony al een zeer lange tijd te krijgen... voor 15/20 euro zag ik hem al liggen in de mediamarkt Rotterdam op de binnenwegplein en dat was 2 maanden terug,. en die accu kon ook gebruikt worden voor je gps, mobiele telefoon, etc. etc.etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
deze accu is dan ook al behoorlijk lang verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Zie hieronder de link naar meer uitleg van Vodafone over het pre paid internet. Als ik het goed lees kan je per MB afrekenen en zijn de bundels ook beschikbaar. Dus beide is mogelijk :-)

http://over.vodafone.nl/n...ifi-3g-exclusief-vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met die ps3-psv connectie? Is het nou zo dat je elke ps3-game kan doorstreamen naar de vita? En hoe zit dat dan met online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Op iBood staat nu een leuke externe batterij, 7000 mAH. Die van Sony, welk 'speciaal' voor de Vita uitkomt heeft 5000mah, reken uit je winst :) Kost 40 euro incl verzenden.

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:10:
Hoe zit het eigenlijk met die ps3-psv connectie? Is het nou zo dat je elke ps3-game kan doorstreamen naar de vita? En hoe zit dat dan met online?
Niet elke game, alleen specifieke games die die functionaliteit hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:14:
[...]

Niet elke game, alleen specifieke games die die functionaliteit hebben ingebouwd.
Bummer, welke games zijn er aangekondigd die dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:30:
[...]

Bummer, welke games zijn er aangekondigd die dat kunnen?
Volgens mij nog geen games. Ze toonden remote play met Killzone 3, maar die kan je als consument niet spelen op de Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Cubic X schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:34:
[...]

Volgens mij nog geen games. Ze toonden remote play met Killzone 3, maar die kan je als consument niet spelen op de Vita.
Ze hebben aangekondigd dat ze elka ps3 game gaan klaarmaken voor de remote play functie maar wanneer dat gebeurd.....
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Op eurogamer staat een stukje over de ps3-vita remoteplay. Blijkbaar is remoteplay een optie die gewoon in het os ingebakken zit, dus in principe voor elk spel aangezet kan worden. Zo schijnt het met een ps3 met (gehackte/custom) firmware 3.55 mogelijk te zijn om dat aan te zetten. Volgens iemand in de comments daar is dat al lamg bekend icm de psp (ik wist dat niet, maar zit dan ook niet in die scene) en dat werkt dus ook gewoon met de vita. Wel is er nog sprake van lag, dus denk dat sony dat wil verhelpen voordat ze remoteplay voor iedereen en alles releasen?
Ik zal zo even links posten als mijn batterij t hier volhoudt (5% :) )
Edit: eurogamer link:
http://www.eurogamer.net/...g-on-vita-via-remote-play

echt of fake? :)

Overigens staat er in dat eurogamer artikel ook dat Sony van plan was om remoteplay voor elk spel beschikbaar te maken, maar in wat lagere resolutie (psp res?) en worden sommige games geoptimaliseerd voor remoteplay in hogere (vita?) resolutie.

[ Voor 9% gewijzigd door nioz op 24-01-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Op Youtube zijn al diverse filmpjes gepost waar mensen met een PS3 die CFW draait diverse PS3 games streamt naar de VITA. Oa. Red Dead Redemption en Arkham Asylum. Dus technisch is het zeker al mogelijk. Wellicht is Sony nog bezig met het stabiel krijgen van dit systeem of gaan ze het gefaseerd brengen om Vita software sales niet in gevaar te brengen.

Wel een dodelijke hoeveelheid musthave games op en rond release voor mij. Sowieso haal ik Rayman Origins en UMvsC3 die ik bewust heb overgeslagen tijdens hun oorspronkelijke release. Wipeout wilde ik eigenlijk niet halen, maar nu ik zie hoe vet die game eruit ziet wil ik hem er toch bij. Uncharted is eigenlijk een musthave, maar die €50,- pricetag gaat me iets te ver dus wacht ik totdat die de eerste prijsverlaging voor zn kiezen heeft gehad. Aangezien ik een fighter fan ben en ik dat genre uitermate geschikt vind voor een paar potjes op een handheld wil ik ook op termijn Blazblue en SFxTekken halen. Dan heb ik het niet eens over Gravity Daze en een aantal PSN games gehad...

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Rayman Origins! _/-\o_ Ik heb hem voor de ps3, dus ga de vita versie niet kopen, maar hij is wel echt fantastisch!!! Baal nog steeds dat de verkoopcijfers zo slecht waren, hoop dat er nog wel een vervolg komt.

Uncharted is trouwens bij zavvi 42euro dus dat scheelt al iets, maar dan heb je hem denk ik niet op 22februari in huis? Of is zavvi met pre-orders wel op tijd? Ik geloof namelijk dat je verder nog wel eens kan wachten op bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:15
Hoe zit dat dan met zogenaamde prepaid data abbo's? Stel je neemt het 3G abbo van Vodafone voor 10€ is dat dan gewoon je abbo plus tegoed of betaal je daar ook weerden bedrag over? Met andere woorden kun je met een 10€ prepaid gewoon bijv 2maanden doen en dan niet hoeven betalen voor abbo? En wanneer je prepaid op is dat je dan weer tegoed neemt ?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vinand schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:37:
[...]Ligt het aan mij of is die mobiele accu van Sony al een zeer lange tijd te krijgen... voor 15/20 euro zag ik hem al liggen in de mediamarkt Rotterdam op de binnenwegplein en dat was 2 maanden terug,. en die accu kon ook gebruikt worden voor je gps, mobiele telefoon, etc. etc.etc.
Er is een mobiele accu beschikbaar, maar er komt er nu in de lente 1 uit speciaal voor de PS Vita.
Raxious schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 00:56:
deze accu is dan ook al behoorlijk lang verkrijgbaar.
Dat is niet degene die ik bedoel, die is al een tijd beschikbaar ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
nouja, aan jouw bericht maak ik deze op:

Afbeeldingslocatie: http://www.rootbeat.nl/images/file/img_4f1d0f6067908.jpg

En die is al een tijd verkrijgbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Raxious op 24-01-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Raxious schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:19:
nouja, aan jouw bericht maak ik deze op:

[afbeelding]

En die is al een tijd verkrijgbaar.
Er komt inderdaad nog een speciale accu voor de Vita uit. Daar was ook nog een dedicated artikel van tweakers zelfs ooit in het nieuwssegment als ik het me nog goed herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2011/09/14/005.png

Dit is de externe vita batterij

[ Voor 47% gewijzigd door Sinned123 op 25-01-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ik vraag me af of je deze ook kan gebruiken op andere apparatuur... Ik heb zeker interesse in een mobiele accu maar dan wil ik wel liever dat ik al mijn mobiele apparaten op kan aansluiten... i.p.v. alleen me toekomstige vita...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met laders en dergelijke die het wel doen op andere apparatuur maar niet op PlayStation accessoires.
Andersom hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
nioz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 09:28:
...

[video]

echt of fake? :)

Overigens staat er in dat eurogamer artikel ook dat Sony van plan was om remoteplay voor elk spel beschikbaar te maken, maar in wat lagere resolutie (psp res?) en worden sommige games geoptimaliseerd voor remoteplay in hogere (vita?) resolutie.
Dit ziet er wel heel erg echt uit. Je kan ook duidelijk zien dat hij aan de hand van de controls van de vita gewoon speelt. Maar je ziet wel dat er zo een 0,4/0,3 seconde vertraging in zit... Dus echt speelbaar is het op dit moment nog niet. Ik hoop dat Sony dit alles weet te optimaliseren zodat we gewoon op de wc online mw3 kunnen spelen tijdens het schijten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
In de reacties bij nieuwsberichten over OnLive of Gaikai zijn er vaak genoeg berichten te vinden van mensen die positieve ervaringen hebben met het streamen van spellen. (Overigens ook genoeg mensen die minder goede ervaringen hebben :)). En die services werken via internet, dus dan zou je toch denken dat op je locale netwerk de PS3-Vita/PSP verbinding ook prima kan functioneren. Dus wta dat betreft heb ik goede hoop :D

Maar zoals ik al eerder in dit topic heb lopen spammen, loopt de ps3-psp verbinding bij mij niet soepel, en recent heb ik via splashtop geprobeerd van pc naar iPad te streamen en dat ging ook niet fantastisch, terwijl ik daar ook goede verhalen over gehoord had. Ik denk dat ik binnenkort toch even naar mijn wifi netwerk moet gaan kijken :) Probleem is alleen dat ik bang ben dat de grote hoeveelheid netwerken hier in de buurt mijn signaal/bandbreedte verprutsen. Als ik bij de draadloze netwerken kijk zie ik er 26 staan, wellicht zijn er nog meer, maar broadcasten die hun SSID niet... Dus die draadloze frequenties worden door heel wat wifi routers en apparaten gedeeld :'(
Misschien moet ik wat potten wifi-werende verf kopen? ;)

Edit:
@ COD:MW online: volgens mij werkt online niet als je via remote play speelt? aangezien je wifi verbinding dan gebruikt wordt voor de PS-PSP/Vita connectie? Maar ik kan er naast zitten hoor :D

[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 25-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Andriasang reports that the PlayStation Vita sold 15,219 units last week -- down more than 3,000 units from the week before. This means that last week in Japan, the 3DS, PlayStation 3 and PSP outsold Sony's slick new system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:57:
Andriasang reports that the PlayStation Vita sold 15,219 units last week -- down more than 3,000 units from the week before. This means that last week in Japan, the 3DS, PlayStation 3 and PSP outsold Sony's slick new system.
Joh, dit soort berichten kun je elke week posten totdat er een grote game uitkomt in Japan ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Dit belooft anders niet veel goeds voor de Vita:
Nintendo Co., the world’s largest maker of video-game machines, more than tripled its full-year loss forecast as the success of Apple Inc. devices erodes demand for the company’s 3DS handheld player.

“The company faces a structural problem that people are opting for their smartphones and tablet PCs to kill their time,” said Mitsushige Akino, who oversees about $600 million at Ichiyoshi Investment Management Co. in Tokyo. “I can’t see Nintendo’s next strategy. There will probably be a discussion about how worse it can get.”

“Nintendo’s profitability may get lower in the long term because people are starting to stay away from video-game consoles”, Tomoaki Kawasaki, a senior analyst at Cosmo Securities Co. said.

Maar gelukkig krijgen we nog Sony cijfers voor de EU release:
Sony Corp., whose PlayStation Vita portable player competes with the 3DS, is scheduled to release results on Feb. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
hmm, ik dacht dat de 3DS het uiteindelijk nog beter had gedaan dan de DS in zijn eerste jaar?
In Amerika schijnt de 3DS in de eerste 8 maanden zelfs al vaker over de toonbank te zijn gegaan dan de DS in zijn eerste jaar. (http://www.1up.com/news/3...rpass-first-year-ds-sales). Ook in Japan heeft de 3DS het volgens mij heel goed gedaan de laatste paar maanden?
Dan vraag ik me af hoe die analisten concluderen dat mensen liever tijd doden op mobieltjes en tablets. Ik vraag me trouwens ook af waar die verliezen van Nintendo dan vandaan komen... tegenvallende Wii verkopen? Hoge R&D kosten van de Wii U? Minder winst per verkochte 3DS?
Wat het ook is, ik vind dat er een vreemde conclusie wordt getrokken wanneer ze stellen dat het komt doordat mensen geen 3DS willen, als hij vaker is verkocht dan de DS in zijn eerste jaar :S

Ik heb het artikel nog even gelezen (tenminste ik neem aan dat het van businessweek komt?), maar de journalist die het artikel heeft geschreven mag weer terug naar school wat mij betreft. Uit het feit dat Nintendo dit jaar verlies maakt, en Apple veel iphones, ipads en apps heeft verkocht, wordt geconcludeerd dat Nintendo verlies maakt doordat Apple succes heeft. Alsof dat de enige oorzaak kan zijn :z
Lijkt mij dat dit soort dingen er wellicht ook mee te maken hebben: "Nintendo had a foreign exchange loss of 53.7 billion yen in the nine-month period" en “The yen's gain is a burden for Nintendo as it hasn't taken sufficient measures to deal with the impact of the strong currency.”

[ Voor 29% gewijzigd door nioz op 26-01-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:56:
Dit belooft anders niet veel goeds voor de Vita:
Nintendo Co., the world’s largest maker of video-game machines, more than tripled its full-year loss forecast as the success of Apple Inc. devices erodes demand for the company’s 3DS handheld player.
knip
Bij Nintendo is niet zo lang geleden een nieuwe handheld gelanceerd, er is een nieuwe console onderweg en de verkoopcijfers van de Wii en DS zijn ronduit slecht.
Niet te vergelijken met Sony/ PlayStation dus.
“The company faces a structural problem that people are opting for their smartphones and tablet PCs to kill their time,” said Mitsushige Akino, who oversees about $600 million at Ichiyoshi Investment Management Co. in Tokyo. “I can’t see Nintendo’s next strategy. There will probably be a discussion about how worse it can get.”
Zucht.
“Nintendo’s profitability may get lower in the long term because people are starting to stay away from video-game consoles”, Tomoaki Kawasaki, a senior analyst at Cosmo Securities Co. said.
May ... zo praten die weermannen ook: "Het wordt een mooie dag, met kans op een bui".
Maar gelukkig krijgen we nog Sony cijfers voor de EU release:
Sony Corp., whose PlayStation Vita portable player competes with the 3DS, is scheduled to release results on Feb. 2.
Gelukkig, want?

[ Voor 2% gewijzigd door psychoclown op 27-01-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Er wordt hier helemaal niet gejankt dus op zo'n manier reageren is dus ook niet nodig.

En gelukkig dat die cijfers 2 februari bekend worden gemaakt, misschien dat Sony dan nog wat loslaat over verwachtingen voor de Vita in Japan en de rest vd wereld... Heb je nog 3 weken om erover na te denken :)

[ Voor 19% gewijzigd door psychoclown op 27-01-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Zullen we anders afspreken het een wekelijks terugkerend thema te maken.
De argumenten zijn sinds de laatste discussie echt niet veranderd.

Er is op dit moment geen enkele grote Japanse titel op de vita verschenen en op de 3ds wel.
Lijkt me nogal wiedes dat het niet verkoopt.

Over een half jaartje kunnen we veel beter een evaluatie houden.
En dan kunnen de zwartkijkers alsnog gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Mediamarkt en Saturn schijnen vandaag demo units te hebben gekregen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
matthijst schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:51:
Mediamarkt en Saturn schijnen vandaag demo units te hebben gekregen d:)b
Die werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
jup, oa de Saturn in Tilburg heeft er eentje staan.

over dat 3DS verhaal. Vergeet niet dat Nintendo gewoon flinke klappen heeft gehad natuurlijk doordat ze de prijs hebben moeten verlagen. En kijk naar de games die de 3DS heeft, Al die vette games die ze op de E3 hadden aangekondigd is nu nog steeds maar een handjevol van verkrijgbaar.

Nintendo heeft hetzelfde probleem als dat de Wii had/heeft, het duurt telkens te lang voordat ze met een vette titel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ga zaterdag denk ik ff bij MM in Deventer kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sony lijkt zich toch iets van de verkoopcijfers aan te trekken: in Italië en Duitsland krijgt men bij een pre-order voor 25 januari een 8GB geheugenkaart gratis en 15 euro korting op Rayman: Origins. Voorlopig niet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Cubic X schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:17:
Sony lijkt zich toch iets van de verkoopcijfers aan te trekken: in Italië en Duitsland krijgt men bij een pre-order voor 25 januari een 8GB geheugenkaart gratis en 15 euro korting op Rayman: Origins. Voorlopig niet in NL.
Kijk, nu wordt hij leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Kan je vanuit NL ook gewoon bestellen, gaat om Amazon.de.
Zit te kijken, kan nu voor 381 euro dit bestellen:
- Wifi Vita
- 8GB geheugenkaart
- Wipeout
- Uncharted
- Tennis

Je krijgt 15 euro korting op 1 van de volgende 5 spellen: EA Sports Fifa Football, Rayman Origins, Dungeon Hunter Alliance, Virtua Tennis 4, Lumines.

Met 8GB kan je toch wel een spel of 4-5 downloaden, gok ik.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 26-01-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Voor 25 januari? Da's gister. :P Hehe, ik heb de mijne al bij Nedgame besteld, daar koop ik altijd m'n nieuwe zooi.

8GB kan je opzich aardig mee uit de voeten. Uncharted is 2,7GB en BlazBlue is 3.1GB geloof ik. Dat zijn de grootste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ik heb m nu id cart staan, kan nog gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Als mijn roestige Duits me niet in de steek laat, dan is de amazon.de aanbieding geldig tot 14 februari (en zolang de voorraad strekt... maargoed, het is een pre-order.. ? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wacht ff, d'r zit dus helemaal niks geen intern geheugen in? Ik bedoel, je koopt toch spellen op een kleine cartridge en daar moet je toch een saved-game op kunnen zetten of op het apparaat zelf? Die geheugensticks die je d'r bij kan halen voor PSN-games en DLC?

[ Voor 62% gewijzigd door SkyStreaker op 26-01-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
SkyStreaker schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:48:
Wacht ff, d'r zit dus helemaal niks geen intern geheugen in?
Nee, inderdaad, dus je hebt sowieso een kaartje nodig, daarom is die Amazon actie zo goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Er zit wel intern geheugen in natuurlijk, alleen sommige games 'eisen' een geheugenkaartje ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:26:
Niet zo janken over aanwakkeren van discussies. Lijkt me gewoon relevante informatie.
Lijkt me niet, tis gewoon dezelfde oude koek zoals eerder.
Een moderator heeft hier al een keer eerder voor ingegrepen;
PWM schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:14:
[modbreak] Zoals jullie kunnen zien heb ik een wijziging in de titel aangebracht.

De Vita is gelanceerd en staat ook in NL op punt van verkoop. Vanaf nu willen we het topic graag laten fungeren als echt Vita topic, en de discussie Ipad/Android/Vita tot een minimum beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
SkyStreaker schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:48:
Wacht ff, d'r zit dus helemaal niks geen intern geheugen in? Ik bedoel, je koopt toch spellen op een kleine cartridge en daar moet je toch een saved-game op kunnen zetten of op het apparaat zelf? Die geheugensticks die je d'r bij kan halen voor PSN-games en DLC?
Volgens mij hebben sommige games wel de mogelijkheid om gewoon op hun eigen kaartje te saven, maar niet allemaal. Uncharted bijvoorbeeld niet. Voor savegames kan je natuurlijk ook gewoon een 4gb kaartje halen (20 euro), als downloadable games et cetera je niet interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
ff aan het zoeken geweest. Deze demo's zitten in de Japanse store:
- Uncharted
- Gravity Rush
- Dynasty Warriors
- Virtua Tennis
- Little Deviants
- Wipeout
- Shinobido 2
- Dungeon Hunter
- Star Strike Delta

Nog ff wachten of er bij NL winkels nog acties gaan komen. Anders denk ik de Vita met Virtua Tennis halen bij Amazon, dan ben je 284 kwijt, incl 8GB kaart en 15 euro korting.

Wipeout demo is 400MB, dus met 8GB kan je een aardige lading demo's downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

nioz schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:02:
[...]

Volgens mij hebben sommige games wel de mogelijkheid om gewoon op hun eigen kaartje te saven, maar niet allemaal. Uncharted bijvoorbeeld niet. Voor savegames kan je natuurlijk ook gewoon een 4gb kaartje halen (20 euro), als downloadable games et cetera je niet interesseren.
Da's ook niet zo zeer meteen het probleem hoor :) Zijn er overigens nog 3rd parties die er hierop inspringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 08:56
Aangezien er op verschillende sites wat anders staat denk ik ik stel de vraag hier eens hoe het nu zit.
Volgens de ene site zit de Vodafone sim er namelijk niet bij en de ander zegt van wel.
Ik heb hiervoor bij verschillende winkeliers gemaild maar niemand kon zeker bevestigen of die er nu wel of niet bij zat.

Mijn vraag is dus zit de Vodafone sim nu wel bij alle PS Vita 3G modellen of is de deal zo dat je alleen bij de Vodafone winkels de sim er gratis bij krijgt.

Die Wipeout deal lijkt mij namelijk wel wat.

Maar als ik daarvoor specifiek bij een Vodafone winkel moet bestellen wacht ik liever een met pre orderen tot die daar verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Hebben jullie enig idee of er verschillen zijn tussen de console en handheld versies van Rayman Origins? Bij Little Big Planet is het in ieder geval een volledig andere game. En zullen beide handheld versies gelijk zijn? Als ze al afwijken van de console versie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Volgens mij is het dezelfde game, althans dat doet de hands-on van OPM/Playstation Pure vermoeden:
http://www.playstationpur...oft-Vita-launch-line-up/1
Rayman Origins moet met voorsprong de knapste game zijn van de vijf die we gespeeld hebben. Dat hoeft ook niet te verbazen als je weet dat de platformer min of meer een port is van de PS3-versie.
[...]
Om ons er snel van af te maken zouden we kunnen zeggen om er de review van Rayman Origins in OPM bij te halen, maar toch is er nog het een en ander veranderd aan de PlayStation Vita-versie. Het belangrijkste verschil is ongetwijfeld dat het deze keer gewoon een singleplayergame is. Misschien jammer voor zij die liever samen met de prettig gestoorde personages in co-op speelden, maar het speelt wel nog altijd identiek aan de PS3-versie en dat kan alleen maar een goeie zaak zijn. In de PlayStation Vita-versie is het ook mogelijk om in te zoomen op de actie. Dat doe je op gelijkaardige wijze als bij pakweg een browserpagina op een iPhone: twee vingers op het scherm plaatsen en uit elkaar trekken of naar elkaar brengen om uit- of in te zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 08:56
Uit het filmpje van Gamekings Blijkt dat de Sim kaartjes idd bij elke 3G worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ik heb er gister mee gespeeld. Heeft m'n verwachtingen gewoon overtroffen. Stickjes voelen subliem aan en het scherm is fantastisch! Heb Gravity Daze demo gespeeld, echt dè game waar ik naar uit kijk~!
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is geen opsom topic met wie wat heeft besteld. Hou het dus over de Vita en de games zelf.