Toon posts:

Het grote PlayStation Vita topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.812 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Mede-auteur:
  • OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

OPSLAGHOND

De PlayStation Vita
  • Nadat er al meerdere malen geruchten waren over een opvolger van de PlayStation Portable werd de PlayStation Vita bij de E3 van 2011 bevestigd en getoond. Het officiële persbericht van Sony is hier te vinden.
  • De PlayStation Vita zal op 17 december 2011 in Japan geïntroduceerd worden, in Europa en in Noord-Amerika zal dat op 22 februari 2012 zijn.
  • De Wifi versie zal € 249,99 gaan kosten en de 3G variant zal € 299,99 gaan kosten.
  • De PlayStation Vita is regiovrij. Dat wil zeggen dat ook Amerikaanse en Aziatische/Japanse games speelbaar zullen zijn op een Europese Vita.
  • De bekende XrossMediaBar zal vervangen worden door een voor touchscreen ontwikkelde LiveArea.

Specificaties
  • Platform Name: PlayStation®Vita
  • Model number: PCH-1000 series
  • CPU: ARM® Cortex™-A9 core (4 core)
  • GPU: SGX543MP4+
  • External Dimensions: Approx. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection)
  • Screen (touchscreen):
  • 5 inches (16:9), 960 x 544, Approx. 16 million colors, OLED
  • Multi touch screen (capacitive type)
  • Rear touch pad: Multi touch pad (capacitive type)
  • Cameras:
  • Front camera
  • Rear camera
  • Frame rate: 120fps@320x240(QVGA), 60fps@640x480(VGA)
  • Resolution : Up to 640x480(VGA)
  • Sound:
  • Built-in stereo speakers
  • Built-in microphone
  • Sensors:
  • Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer)
  • Three-axis electronic compass
  • Wireless location service support
  • Keys / Switches:
  • PS button
  • Power button
  • Directional buttons (Up/Down/Right/Left)
  • Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square)
  • Shoulder buttons (Right/Left)
  • Right stick, Left stick
  • START button, SELECT button
  • Volume buttons (+/-)
  • Wireless communications:
  • Mobile network connectivity (3G/Wireless model only)
  • IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1)(Wi-Fi) (Infrastructure Mode/Ad Hoc Mode)
  • Bluetooth® 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)
  • Slots/Ports:
  • PlayStation®Vita card slot
  • Memory card slot
  • SIM card slot (3G/Wireless model only)
  • Multi-use port (for USB data communication, DC IN, Audio [Stereo Out / Mono In], Serial data communication)
  • Headset jack (Stereo mini jack) (for Audio [Stereo Out / Mono In])
  • Accessory port
  • Power:
  • Built-In Lithium-ion Battery
  • AC adaptor
  • Supported AV content format:
  • Music: MP3 MPEG-1/2 Audio Layer 3、MP4 (MPEG-4 AAC)、WAVE (Linear PCM)
  • Video: MPEG-4 Simple Profile (AAC)、H.264/MPEG-4 AVC Hi/Main/Baseline Profile (AAC)
  • Photo: JPEG (Exif 2.2.1), TIFF, BMP, GIF, PNG

Launchgames
  • @field - sport golf (Sonic Powered)
  • 3gokushi touchbattle (working title) - MMO/RTS (AQ Interactive)
  • Army Corps of Hell - action (Square Enix)
  • BlazBlue Continuum Shift Extend - 2D fighting game (Arc System Works)
  • Dark Quest - RPG (Ubisoft)
  • Disgaea 3 Return - strategy RPG (Nippon Ichi Software)
  • Dream C Club Zero Portable - dating simulation game (D3 Publisher)
  • Dynasty Warriors Next - action with a bit of thinking (Tecmo Koei)
  • F1 2011 - racing game (Codemasters)
  • Fis Oh - sport fishing (Kadokawa Games)
  • Hot Shots Golf Next (Everybody's Golf Next) - sport golf (Sony)
  • Katamari Damacy (working title) - roll-'em-up (Namco Bandai)
  • Little Deviants - mini-game collection (Sony)
  • Lord of Apocalypse - action RPG (Square Enix)
  • Michael Jackson: The Experience HD - rhythm action (Ubisoft)
  • Minnato Issho - social communications (Sony)
  • Monster Radar - location-based game (Sony)
  • Nature of Night of Kamaitachi - 11th visitor, A Suspect (tentative) - adventure: sound novel (Chunsoft)
  • Niconico - Niconico (Dwango)
  • Project N.O.E.L.S. (working title) - music player (Arc System Works)
  • Ridge Racer (working title) - racing game (Namco Bandai)
  • Shinobido 2: Tales of the Ninja - stealth action (Spike)
  • Ultimate Marvel vs. Capcom 3 - fighting game (Capcom) - Launch title
  • Uncharted: Golden Abyss- action adventure (Sony)
  • Virtua Tennis 4: World Tour Edition - sport tennis (Sega)
  • Yuusha no kiroku (TBD) - life management (Sony)

Foto's

Voor meer foto's zie Engadget.

Filmpjes/Trailers

Voor meer foto's zie Engadget.

Links

[Voor 144% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-01-2012 16:10]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Extra ruimte als de eerste post te klein wordt.

De specs zien er wel leuk uit, hopelijk zijn er ook een aantal leuke launch-games. De prijs valt ook mee, vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:55
Lijkt me toch wel de ultieme handheld te worden: innovatief (touchpad op achterkant), krachtig (quad-core..) en eindelijk twee analoge sticks....

Vooral dat touchpad op de achterkant lijkt me interessant; stel je eens GTA voor waarbij je de touchpad gebruikt om de camera te bewegen....

Waar ik wel bang voor ben, is de leverbaarheid.... De PS Vita heeft dus een oled scherm, die door Sony wordt gemaakt, vraag me af of ze de grootschalige vraag ernaar zullen aankunnen (beetje het PS3 blu-ray lens verhaal). Oled productie is nog steeds lastig te schalen namelijk.

[Voor 5% gewijzigd door Trishul op 07-06-2011 10:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Trishul schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:30:
Lijkt me toch wel de ultieme handheld te worden: innovatief (touchpad op achterkant), krachtig (quad-core..) en eindelijk twee analoge sticks....

Vooral dat touchpad op de achterkant lijkt me interessant; stel je eens GTA voor waarbij je de touchpad gebruikt om de camera te bewegen....

Waar ik wel bang voor ben, is de leverbaarheid.... De PS Vita heeft dus een oled scherm, die door Sony wordt gemaakt, vraag me af of ze de grootschalige vraag ernaar zullen aankunnen (beetje het PS3 blu-ray lens verhaal). Oled productie is nog steeds lastig te schalen namelijk.
Ik hoop wel dat ze een goede leverbaarheid hebben, ik zit eraan te denken om er eentje te halen. Maar ik twijfel nog omdat ik het voordeel van de PS Vita niet zie tegenover een goede tablet die, tegen die tijd, ook wel ongeveer dezelfde specs krijgen en waarschijnlijk ook dezelfde prijzen. Het nadeel van een goede Android-tablet is natuurlijk wel het aantal games dat zal verschijnen.

De camera besturen via de achterste touchpad is wel nice. Alleen het nut van het touchscreen begrijp ik niet als er ook twee analoge joysticks zijn en nog een aantal andere knoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 13:32
Het voordeel van de Vita tegenover een tablet? Het ligt er aan wat je er mee wil doen, maar als dat gamen is, dan lijkt de keuze mij duidelijk :) Het is een beetje appels met peren vergelijken.
Ik gebruik mijn tablet overigens vooral om lekker op de bank over het www te surfen, daar lijkt de vita me dan weer iets minder geschikt voor :)

De prijs van de psv vind ik trouwens echt super. Het was ook wel waar ik op hoopte, maar aangezien de 3DS ook al €250 was bij de launch, was ik toch bang dat het hoger uit zou vallen. Het is met Uncharted erbij in ieder geval een must buy voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Natuurlijk kan je een tablet niet helemaal met een portable vergelijken. Maar gamen gaat ook steeds beter op een tablet. De games van een PS Vita kan je natuurlijk niet op een tablet spelen. Gamen gaat ondanks dat gewoon prima op een tablet in de trein.

Is er eigenlijk al een release-date bekend voor de PS Vita? Dan heb ik het over een europese release-date.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:58
Eindelijk gezond verstand bij Sony.
Goede introductie prijzen, had ik niet verwacht.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Tering, mooie prijs!

Iemand al ergens iets gelezen over accuduur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Yorin schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:07:
Natuurlijk kan je een tablet niet helemaal met een portable vergelijken. Maar gamen gaat ook steeds beter op een tablet. De games van een PS Vita kan je natuurlijk niet op een tablet spelen. Gamen gaat ondanks dat gewoon prima op een tablet in de trein.
Simpele games of met 'hulpmiddelen' is het best te doen, maar de aparte controls en buttons op een handheld maken toch nog steeds het verschil.

Analoge sticks lijken me echt een goede verbetering, de PSP varianten waren het toch allemaal nog niet niet.

Mooiste zou natuurlijk zijn dat Mod Nation ook tegen PS3 mensen te racen is, eindelijk wat meer cross-platform mogelijkheden. Ziet er in iedergeval uit als een perfect kerstkado :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

matthijst schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:13:
Tering, mooie prijs!

Iemand al ergens iets gelezen over accuduur?
Ze moeten wel, ze moeten opboksen tegen mobiele telefoons, die tegen dan ook met een tegra quadcore uitkomen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nioz
Yorin schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:07:
Zoals uit mijn vorige bericht misschien al bleek, heb ik een tablet (ipad en ipad 2), dus ik weet dat je er op kan gamen :) Maar het is echt niet hetzelfde als op een dedicated handheld. Sommige games werken prima, zoals simcity, maar voor een hoop spellen zijn knoppen (zoals sinergyX ook al stelt) toch echt wel noodzakelijk.
Ik gebruik mijn ipad overigens meer dan mijn DS en PSP, niet voor games, maar wel voor andere zaken. Als ik moest kiezen zou ik daarom voor een tablet gaan. Maar als je echt wil gamen, dan is de keuze eenvoudig en is een tablet niet toereikend. Wil je een apparaat dat meer kan (pdfs en www) en af en toe een spelletje, dan is een tablet prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-03 12:02

Kadardar

Twitch: KadarTV

Idd de psvita ziet er veel belovend uit. ga er denk ik ook gewoon 1 halen zodra hij uitkomt :)

voor de prijs hoef ik het niet te laten in ieder geval. Iemand enig idee van een ETA van release? of een echte vaste release date als dat er al is?

Nou hoop ik ook nog dat hij net zoals de psp ook nog kan verbinden met de ps3 om er leuke dingen mee te doen. De psp kon je jej dashboard onder controller mee houden. Hoop dat de psvita de mogelijkheid bied om zelfs te gamen op het scherm aangezien de specs er goed genoeg voor zouden moeten zijn.

[WoW - Kadardk/Daísÿ @ Draenor] [Systeem: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi | Ryzen 7 5700X | 32GB 3600MHZ RAM | AMD Radeon 6950 XT]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-03 23:14
Kadardar schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:54:
Idd de psvita ziet er veel belovend uit. ga er denk ik ook gewoon 1 halen zodra hij uitkomt :)

voor de prijs hoef ik het niet te laten in ieder geval. Iemand enig idee van een ETA van release? of een echte vaste release date als dat er al is?
De kerstdagen van 2011 werden in de sony conference genoemd dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-03 12:02

Kadardar

Twitch: KadarTV

RaCio schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:01:
[...]

De kerstdagen van 2011 werden in de sony conference genoemd dacht ik.
Ah nice :) Hopelijk word het dan kerst 2011. Thanks :)

[WoW - Kadardk/Daísÿ @ Draenor] [Systeem: MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi | Ryzen 7 5700X | 32GB 3600MHZ RAM | AMD Radeon 6950 XT]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaCio
Kadardar schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:54:
Nou hoop ik ook nog dat hij net zoals de psp ook nog kan verbinden met de ps3 om er leuke dingen mee te doen. De psp kon je jej dashboard onder controller mee houden. Hoop dat de psvita de mogelijkheid bied om zelfs te gamen op het scherm aangezien de specs er goed genoeg voor zouden moeten zijn.
Ze lieten iig een functie zien van een hack en slash game (ruin) waar je nadat je gesaved hebt verder kunt spelen op de ps3. Dus er komen zeker wat features. Maar op een groot scherm spelen lijkt me niet altijd praktisch ivm de touchscreen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:47
Consider me impressed!

Kan nog weinig minpunten vinden tot nu toe. Zegt trouwens wel iets over het antieke karakter van de huidige consoles als dit apparaat bijna net zo krachtig is als 360/PS3...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
SeamusXanthus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:34:
Consider me impressed!

Kan nog weinig minpunten vinden tot nu toe. Zegt trouwens wel iets over het antieke karakter van de huidige consoles als dit apparaat bijna net zo krachtig is als 360/PS3...
Daarom verbaast het me ook dat er nog geen opvolger is voor de 360 en PS3. De opvolger van de Wii wordt vanavond(?) aangekondigd.

Maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar de accuduur van de PS Vita.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Yorin schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:41:
[...]Maar ik ben inderdaad ook benieuwd naar de accuduur van de PS Vita.
Nu weet ik niet hoe betrouwbaar deze site is, maar hier geven ze aan 4 tot 5 uur;
You also get twin analogue sticks and a ridiculously powerful quad-core processor based on the ARM Cortex A9, the same kind of processor you'll find in many top-end tablets. Expect four to five hours battery life.
Bron: http://www.techradar.com/...t-you-need-to-know-963039

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 402649

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:49:
[...]

Nu weet ik niet hoe betrouwbaar deze site is, maar hier geven ze aan 4 tot 5 uur;

[...]

Bron: http://www.techradar.com/...t-you-need-to-know-963039
Bij een interview op gamespot met een gast van Sony werd er gezegd dat je dezelfde accu-duur als de PSP kan verwachten.

link naar interview: http://www.gamespot.com/s...10606&tag=topslot;title;1

maar ik ga em zeker bij de lancering halen maar dat vind ik nou het enige nadeel van sony, ze noemmen nu wel een prijs en zeggen dat ie in fall 2011 uitkomt maar dan is nog de vraag: waar?
zelf denk ik dat het Europa of de VS wordt aangezien ze in tegenstelling tot de lancering van de PS3 de prijs in yen niet hebben genoemd dus dat 'KAN'een hint zijn dat hij niet als eerste in Japan uitkomt en het feit dat sony al met AT&T bezig is duid er weer op dat de VS als eerste aan de beurt is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-11-2022

IIsnickerII

Web/Software Developer

leuk systeempje. ik heb het alleen niet zo op die naam... de NGP zou beter geklonken hebben. vita klinkt zo niet... gaming...

Kast: Cooler Master HAF X | CPU: AMD Ryzen 5 1700 @ 3.0GHz | CPU Cooler: Scythe Mugen 5 | MEM: Corsair Vengeance 2x 8GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 | SSD: Crucial MX300 525GB | HDD: Seagate Barracuda 4TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaCio
Ik vind de naam wel een goede move. Dit zorgt ervoor dat het duidelijk is dat het een compleet nieuwe handheld is ipv weer een nieuwe versie van de psp. Nintendo is behoorlijk in de fout gegaan door zn nieuwe handheld nintendo 3ds te noemen imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Anoniem: 402649 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:29:
[...]

Bij een interview op gamespot met een gast van Sony werd er gezegd dat je dezelfde accu-duur als de PSP kan verwachten.

link naar interview: http://www.gamespot.com/s...10606&tag=topslot;title;1

maar ik ga em zeker bij de lancering halen maar dat vind ik nou het enige nadeel van sony, ze noemmen nu wel een prijs en zeggen dat ie in fall 2011 uitkomt maar dan is nog de vraag: waar?
zelf denk ik dat het Europa of de VS wordt aangezien ze in tegenstelling tot de lancering van de PS3 de prijs in yen niet hebben genoemd dus dat 'KAN'een hint zijn dat hij niet als eerste in Japan uitkomt en het feit dat sony al met AT&T bezig is duid er weer op dat de VS als eerste aan de beurt is
De prijs in Yen is ook genoemd zoals in onderstaande afbeelding te zien is:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 155599

Dit ding ziet er een stuk interessanter uit dan de 3ds.
Helemaal als je al een normale ds hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Yorin schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:08:
[...]

De prijs in Yen is ook genoemd zoals in onderstaande afbeelding te zien is:

[afbeelding]
ok dan heb ik dat over het hoofd gezien my bad :P ik hoor Jack Tretton net op g4TV zeggen dat ze uitkijken naar een release in alle 3 de regio's :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Ik ben zelf alleen benieuwd of Microsoft binnenkort ook met een NGP zal komen, of dat die strijd ligt tussen Nintendo en Sony.

Wat ik me ook afvraag, met mijn Vaio laptop kan ik een PS3 besturen, dus chatten met andere gebruikers enz. Zou dit ook met de PS Vita kunnen binnenkort?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Yorin schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:46:

Wat ik me ook afvraag, met mijn Vaio laptop kan ik een PS3 besturen, dus chatten met andere gebruikers enz. Zou dit ook met de PS Vita kunnen binnenkort?
same here :P haha

ik denk persoonlijk dat MS toch niet lang langs de lijn meer kan blijven zitten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-03 10:12
Must-have dit systeem. Geweldige prijs. Pre-order plaatsen zodra het kan _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

we waren dus weer te vroeg met juichen hij komt dit jaar niet meer uit in zowel de EU als de Vs

http://www.insidegamer.nl...in-Europa-en-Amerika.html

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 402649 op 07-06-2011 19:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Anoniem: 402649 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:37:
we waren dus weer te vroeg met juichen hij komt dit jaar niet meer uit in zowel de EU als de Vs

Dat wordt dan denk ik importen uit Japan als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X

Verdomme. Hoe kan iemand TIJDENS DE E3 nou zo'n fout maken? Die gast op de persconferentie zei echt dat hij dit jaar wereldwijd kwam...blunder van de bovenste plank :X .

Acties:
  • 0Henk 'm!

Cubic X schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:54:
[...]

Verdomme. Hoe kan iemand TIJDENS DE E3 nou zo'n fout maken? Die gast op de persconferentie zei echt dat hij dit jaar wereldwijd kwam...blunder van de bovenste plank :X .
daarom vind ik het ook zo raar eerst zeggen dat ie overal tegelijk uitkomt en dan opeens een niet wees gewoon duidelijk :(
ik hoop niet dat ze het nu weer álá PS3 gaan doen eerst Japan, dan VS en dan EU dat zou echt een fail zijn toen beloofde ze ook al een wereldwijde release

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cubic X
Anoniem: 402649 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:22:
[...]

daarom vind ik het ook zo raar eerst zeggen dat ie overal tegelijk uitkomt en dan opeens een niet wees gewoon duidelijk :(
ik hoop niet dat ze het nu weer álá PS3 gaan doen eerst Japan, dan VS en dan EU dat zou echt een fail zijn toen beloofde ze ook al een wereldwijde release
Ik heb net de E3 onthulling van Vita teruggekeken...en die gast zei niet dat hij wereldwijd zou lanceren :$ . Hij zei: 'release before holidays', waarschijnlijk doelde hij op de holidays 2012 (us, soort van zomervakantie). Dus eerst Japan in 2011, dan VS en Eu achter elkaar in 2012 :( .

Acties:
  • 0Henk 'm!

Cubic X schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:28:
[...]

Ik heb net de E3 onthulling van Vita teruggekeken...en die gast zei niet dat hij wereldwijd zou lanceren :$ . Hij zei: 'release before holidays', waarschijnlijk doelde hij op de holidays 2012 (us, soort van zomervakantie). Dus eerst Japan in 2011, dan VS en Eu achter elkaar in 2012 :( .
hij zei bij g4tv van wel dus hij zegt op 3 vershillende momenten 3 verschillende dingen :P lekker bezig :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Op Amazon.com staat 31 december 2011 (Amerika), maar dat zou dan waarschijnlijk voor de feestdagen worden;
http://www.amazon.com/gp/...ler=&colid=&condition=new

Beide versies staan ook meteen in de top5 (Video Games) op Amazon;
http://www.amazon.com/gp/...mes/ref=pd_zg_hrsr_vg_1_1

[Voor 26% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-06-2011 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

en dit staat net weer op IGN:
irstly, the Vita will have a staggered launch across multiple territories, with everyone seeing the system by the end of the year. No details were given on where it would launch first or any specific dates.
http://uk.psp.ign.com/articles/117/1173602p1.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Insidegamer.nl zit er volgens mij een beetje naast.
In het desbetreffende interview met Jack Tretton zegt hij (vanaf 3:50);
We're looking to get all three regions out by the end of this fiscal year.
(vanaf 4:20);
Geoff Keighley: When you say fiscal year, does that mean calendar year by the end of december or end of march?
Jack Tretton: End of march 31 fiscal.
Geoff Keighley: So it may not be out by this holiday in America?
Jack Tretton: Not in all regions.
31 maart 2012 zou de PSVita dus uit moeten zijn in alle regio's.
Welke regio's voor de feestdagen al de PSVita mogen verwelkomen is nog onduidelijk.

[Voor 22% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-06-2011 21:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:49
IIsnickerII schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:31:
leuk systeempje. ik heb het alleen niet zo op die naam... de NGP zou beter geklonken hebben. vita klinkt zo niet... gaming...
Vita klinkt als de naam van een magazine voor de "actieve vrouw boven de 40"...

Daarnaast moet ik toegeven dat ik écht onder de indruk ben van de PSV ( :+). Alles ziet er heel erg next-gen uit en ik hoop dat de console gezegend mag worden met een shitload aan games om 'u' tegen te zeggen.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:42

Flotter

Pelipper!

Ik vermoed dat dit ook een instant-buy wordt voor mij, mooi apparaat :)

Er staat trouwens een FAQ op de US Playstation site met wat meer info, onder andere dat ie backward compatible is met PSP games (downloads, geen UMD's).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Ik was totaal niet van plan om dit ding te kopen (gebruik m'n PSP ook amper). Maar na die review van T.net ben ik toch best enthousiast :o. Helemaal met Uncharted lijkt het me supervet.

Nog even over nadenken, het is ook weer zowat om zo'n ding alleen voor vakanties te halen :P.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:20
Als het ding gaat tegenvallen ben ik bang dat het al snel de PS Pita genoemd wordt.
Net als NFS Shift al heel snel anders genoemd werd.
Maargoed, tot nu toe lijkt ie mooi :)

[Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 08-06-2011 12:59]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• matthijst
Sony spul is regiovrij toch?
Met huidige yenprijs is 24.980 ongeveer 217 euro, dan is importeren ook wel goed te doen :)

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Slots/Ports:
- PlayStation®Vita card slot
- Memory card slot
- SIM card slot (3G/Wireless model only)
- Multi-use port (for USB data communication, DC IN, Audio [Stereo Out / Mono In], Serial data communication)
- Headset jack (Stereo mini jack) (for Audio [Stereo Out / Mono In])
- Accessory port
Er komt dus WEER een nieuw medium?
Het worden zo te zien dus geen schijfjes... terug naar de cartridges dus!

PSN: Leech1984

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

GAIAjohan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:58:
Als het ding gaat tegenvallen ben ik bang dat het al snel de PS Pita genoemd wordt.
Net als NFS Shift al heel snel anders genoemd werd.
Maargoed, tot nu toe lijkt ie mooi :)
haha , de naam vita is niet top gekozen
Vita is in het roemeens rundvlees
Fitta (fonetisch; vita) is in het zweeds vagina

ben benieuwd welke er nog meer gaan komen

39

• Cubic X
leech1984 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:58:
[...]

Jup, het worden weer cartridges. Opzich is dat positief!
- Minder accu verbruik (hoeft immers geen motor en laser meer aangedreven te worden)
- Grotere en goedkopere opslag (flashgeheugen is goedkoper als een eigen optische opslag zoals UMD)
- Hogere snelheden (flashgeheugen is stukken sneller dan UMD, DVD en Blu-Ray)
- Interne opslag van savegames en DLC (ja, dit is confirmed).

Ander nadeel is wel dat er ook weer speciale geheugenkaarten in moeten voor bijvoorbeeld muziek, films en foto's...een gewoon SD of memorycard past niet. Sony heeft weer een eigen formaat geheugenkaart voor media.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Topicstarter
Maar er komt ook een Memorycard slot in. Dus nieuwe kaartjes hoef je niet te kopen voor je muziek, films en foto's.

• Cubic X
Yorin schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:21:
Maar er komt ook een Memorycard slot in. Dus nieuwe kaartjes hoef je niet te kopen voor je muziek, films en foto's.
Dat is ook eigen techniek, gewone memorycards passen er niet in!

Lijken op de M2 kaarten, maar zijn het niet.

[Voor 21% gewijzigd door Cubic X op 08-06-2011 19:35]

Anoniem: 365532

Dit is nou wat mijn interesse opwekt! :)

De Playstation Vita ziet er fantastisch goed uit!
Goede specs, en de naam vind ik op zich niet verkeerd, maar toch klonk NGP wat beter.
Top om te zien dat de portables ook sterker en krachtiger worden, de NGP is er een goed voorbeeld van!

Deze staat zéker weten op mijn lijstje met aan te kopen producten! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

leech1984 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:58:
[...]

Dat is goed nieuws. Cardridges betekenen snellere laadtijden en minder belasting van de batterij: Twee zaken waarbij de Nintendo DS zwaar de aars van de PSP kickte.. Dat die cardidges een nieuw medium zijn is niet zo speciaal. Nintendo doet het met iedere generatie ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-03 16:01
De geruchten zijn inmiddels dat de PS Vita in oktober in de winkels komt. Op Bol.com staat "Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar Beschikbaar op 30.12.2011". We wachten af..

Ik ben vrijwel zeker van plan dit ding te gaan kopen als toevoeging aan mijn PS3. Alleen wat ik me afvraag: wat heb ik aan 3G op zo'n ding?

• matthijst
Internetten (lijkt me overbodig en niet werkbaar).
En online gamen, gok ik.

Oftewel: niks :)

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-03 16:01
matthijst schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:48:
Internetten (lijkt me overbodig en niet werkbaar).
En online gamen, gok ik.

Oftewel: niks :)
Dat kan idd ook gewoon via wifi.. 50 euro voor niks is wel wat veel

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:34

Dennis1812

Amateur prutser

Dit word ook een buy voor mij denk ik, als de GAme mania weer zoon inruilactie* heeft dan zoiezo een instant buy. Anders iets later denk ik..

*toen de 3Ds uitkwam hield de Game mania een actie waarbij je korting kreeg als je je oude DS inleverde, bij de nieuwste DS kreeg je 100 euro korting, de minder nieuwe 75 euro en bij de minst nieuwe 50 euro.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PlayStation Vita is ook controller voor PS3
Sony’s nieuwste handheld, de PlayStation Vita, kan ook gebruikt worden als controller voor de PlayStation 3 spelcomputer. Dit heeft Sony's Research en Development manager Phil Rogers bevestigd.

Volgens Rogers kan de PlayStation 3 data versturen naar de Vita, die vervolgens die data om kan zetten in beelden. Zo kunnen de unieke besturingsmechanismen van de Vita, zoals het aanraakscherm, de aanraakachterkant en de bewegingssensoren, gebruikt worden om PS3-games mee te besturen.

“Er kan op beide systemen dezelfde software worden gedraaid via een lokaal netwerk”, aldus Rogers tegenover Eurogamer. "Op die manier kan de Vita zorgen voor de videobeelden en de PlayStation 3 voor de rekenkracht.”

Rogers bevestigt dat de Vita-game Hustle Kings ondersteuning voor zowel de Vita als de PS3 zal bevatten. Dit jaar zal de PlayStation Vita in ten minste één regio verschijnen. Meer informatie wordt verwacht op Sony’s presentatie op de Duitse gamebeurs Gamescom over twee weken.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d...ontroller_voor_PS3__.html

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zoals ik al dacht gaat de PS Vita begin 2012 in Europa uitkomen;
Kaz Hirai:
“The PlayStation Vita will go on sale by the end of the year in Japan, and early next year in the U.S. and Europe.”

Sony geeft echter ook aan dat dit geen uitstel is, maar dat Sony voorbereid wil zijn met goede games tijdens de launch.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sony vraagt Japanse consumenten welke dingen ze willen voor de PSVita.
Dingen die het vaakst genoemd worden;
• UMD drive
• Docking Station met HDMI-out
• Klein QWERTY toetsenbord
• Batterij unit
Stemmen kan, maar vrijwel alles is in het Japans (inc. replies).

http://psvita.jp.playstation.com/voice/ps_vita_2_2893.html

[Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-08-2011 01:21]

• Anoniem: 279033
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Typisch een geval van in Japan oppikken dit jaar.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:20:
Sony vraagt Japanse consumenten welke dingen ze willen voor de PSVita.
Dingen die het vaakst genoemd worden;
• UMD drive
wat 8)7
Het is juist een verademing dat ze er van afstappen. Beter voor de batterij en VEEL betere laadtijden (want de psp is qua laadtijden echt.... :X :X :X )

• matthijst
Mwah, UMD drive om oude games te kunnen spelen lijkt me wel mooi.
Of een willekeurige andere oplossing om oude PSP games op de Vita te krijgen.

Vanavond is de Sony persconferentie op Gamescom, benieuwd of we dan releasedata gaan krijgen.

[Voor 25% gewijzigd door matthijst op 16-08-2011 13:36]

• matthijst
Net op Gamescom met de Vita kunnen spelen.
Supermooi, groot, scherm, prachtige graphics (Uncharted). Apparaat op zich is toch nog behoorlijk handzaam.
Denk dat ik er bij de launch wel 1 zal halen, ding is stukken mooier dan de 3DS (voorzover je dat met elkaar moet vergelijken).

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-03 16:33

PhilipvD

Ondertiteld

Is er nog iets bekend gemaakt qua releasedata?

---

• matthijst
Nee, niks van gehoord.
Wel zo'n flyer waarin stond dat ie binnenkort beschikbaar zou zijn.
Maar ja, wat is "binnenkort" .

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
http://nl.playstation.com...Vita-op-de-gamescom-2011/

Daar staat dat hij februari/maart 2012 komt en deze nieuws is in verschillende talen geschreven.

• Disfigured
  • Laatst online: 12-03 13:23

Holy shit? :)

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02 16:19
"This item will be released on December 31, 2011.
Pre-order now!"

Amazon.com claimt dat er een US release is op 31 december 2011.

http://www.amazon.com/Pla...TF8&qid=1307993873&sr=8-2

[Voor 30% gewijzigd door ffb op 07-09-2011 22:57. Reden: Link toegevoegd]

• Disfigured
Is niet juist. Hij komt voor het einde van het fiscale jaar (die loopt tot 31 maart 2012).

• Cubic X
ffb schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:56:
"This item will be released on December 31, 2011.
Pre-order now!"

Amazon.com claimt dat er een US release is op 31 december 2011.

http://www.amazon.com/Pla...TF8&qid=1307993873&sr=8-2
Dat is een placeholder date, ze weten dus niet wanneer hij uitkomt.

• Niet online
Ach ik ben blij dat ze het niet rushen en zo een halfbakken Vita opleveren die binnen 6 maanden weer een hardwarerevisie nodig heeft :P

Is het trouwens mogelijk om psp-games met vita-users tegen psp-users te spelen?

• ffb
Cubic X schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:06:
[...]

Bij bol staat er inderdaad dat het een fictieve datum is, bij Amazon staat in de details heel duidelijk dat een publishers release date is, wel zou de datum nog kunnen wijzigen, maar alleen indien de publisher een andere datum aangeeft. Maar goed we weten het volgende week na de Tokio Game Show.

• ffb
Cubic X schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:06:
[...]

Ik weet dat de geruchten sterk wijzen op q1 2012 maar dit is wat amazon zegt:

thank you
Are you able to answer my question?
When i preorder the playstation vita today, when exactly will you ship it? the listed release date is dec 31, so is this a placeholder date or actual release date? Thank you.
Pugazhenthi:Yes.
May I have the link of the item, please?
Me:http://www.amazon.com/PlayStation-Vita-WiFi/dp/B003O6EATE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1315475962&sr=8-1
Pugazhenthi:If the date is listed as "This item will be released on December 31", the item will be released on that date.
If you preorder this item, we'll ship it to you as per the shipping method you chosen.

Me:Ok do you have this info directly from Sony? Because they havent actually confirmed a release date, and I would hate to order now and have to wait a few months, that would be dissapointing
Pugazhenthi:Yes, this information we got directly from Sony.
Pugazhenthi:Because Sony is our supplier.

Klinkt vrij overtuigend, de vraag is dus wat meer betrouwbaar is, de geruchtenmolen of Amazon (commerciële handelaar die natuurlijk graag zsm veel preorders verzamelt).

[Voor 12% gewijzigd door ffb op 08-09-2011 12:07. Reden: extra info toegevoegd]

• Niet online
Ach als je graag een Vita wil, dan pluk je die toch uit Japan? Dat ding is toch regiovrij?

• ffb
Anoniem: 279033 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:13:
Ach als je graag een Vita wil, dan pluk je die toch uit Japan? Dat ding is toch regiovrij?
Om er nog een schepje bovenop te doen, Techradar bericht er nu ook over. http://www.techradar.com/...r-opens-at-amazon-1017215

• matthijst
17-12 in Japan... :(

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2022
volgens deze site is de batterij duur 3-5 uur (zonder wifi en op default brightness) :( dat is bijna niet meer portable te noemen! ik hoop eigenlijk dat de batterij makkelijk te verwisselen is zoals bij de psp (weet niet of built-in echt vast is, of toch nog verwisselbaar?!?)

http://www.eurogamer.net/...battery-life-is-3-5-hours

[Voor 26% gewijzigd door Coolsnarf op 14-09-2011 13:35]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Coolsnarf schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:33:
volgens deze site is de batterij duur 3-5 uur (zonder wifi en op default brightness) :( dat is bijna niet meer portable te noemen! ik hoop eigenlijk dat de batterij makkelijk te verwisselen is zoals bij de psp (weet niet of built-in echt vast is, of toch nog verwisselbaar?!?)

http://www.eurogamer.net/...battery-life-is-3-5-hours
Ik voorspel een gelijkaardig lot als de 3DS. 3 uur is echt absurd weinig en weeral zien we meer remakes/ports dan originele games in aantocht.

• matthijst
Zou inderdaad mooi zijn als je losse accu's kunt kopen....
Da's wel minder van de 3DS.

• Cubic X
De accu van de Vita is toch niet vervangbaar? Volgens mij gebruiken ze hetzelfde type accu als Apple bij de MacBook Air en iPad/iPhone (dus niet te vervangen).

• OPSLAGHOND
  • Niet online
En zo gaan de hoesjes eruitzien;

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2022
Cubic X schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:00:
De accu van de Vita is toch niet vervangbaar? Volgens mij gebruiken ze hetzelfde type accu als Apple bij de MacBook Air en iPad/iPhone (dus niet te vervangen).
dat dacht ik dus ook...maar hoop nog steeds van niet! Als de accu vervangbaar is dan is het toch een stuk meer portable.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De prijzen van de geheugenkaartjes zijn behoorlijk prijzig;
What some will definitely find upsetting about the contents of the Sony press release is the pricing of its proprietary memory cards. Internal storage seems to have been sacrificed in order to keep the system's price as low as it is, making the memory cards more necessary. There are four different memory card sizes planned for release in Japan on December 17 alongside the system: 4GB (2,200 yen, about $29), 8GB (3,200 yen, $42), 16GB (5,500 yen, $72), and 32GB (9,500 yen, $124). Those seem incredibly expensive, and it immediately makes the prospect of using the system for all digital games -- Sony has said more than once that all Vita games will be downloadable -- much less attractive.
Bron: http://www.1up.com/news/v...great-memory-cards-pricey
De prijzen zijn wel exact omgerekend, dus ik verwacht (en hoop) eerder dat ze wat goedkoper zullen zijn.

[Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-09-2011 21:24]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Check dit artikel van 9to5mac: http://9to5mac.com/2011/0...ry-life-expensive-memory/. Gaan ze de batterijduur van een iPad vergelijken met een PS Vita. En vervolgens klagen ze over dat de geheugenkaartjes te duur zijn, maar vergeten ze er bij te melden dat je niet eens geheugen kaartjes hebt voor de iPhone of iPad.

• matthijst
Ah, sony werkt aan een externe accu die de accuduur tot minimaal 5 uur verlengt.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Das het rotte aan sony: De hele wereld gebruikt (micro) SD kaartjes die spotgoedkoop zijn (onlangs nog een 16GB kaartje gekocht voor 18 euro), maar Sony moet in al hun producten hun eigen peperdure memorysticks gebruiken -O-

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Een bijna 2,5 minuut durende demo van Killzone 3 @ PS Vita via remote play;
[YouTube: http://youtu.be/GOvmZ57Faa4]
Ik ben benieuwd of remote play niet nog meer stroom vreet dan de gewone PlayStationVita games.

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:26:
Een bijna 2,5 minuut durende demo van Killzone 3 @ PS Vita via remote play;
[video]
Ik ben benieuwd of remote play niet nog meer stroom vreet dan de gewone PlayStationVita games.
Dat is wel nice hoor. Alleen moet het wel helemaal lag-free zijn. BF3 op je PSV FTW!

En ik weet eigenlijk niet of het meer stroom vreet. Hij streamt de game en waarschijnlijk hoeft hij alleen het beeld te streamen a la OnLive.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-03 00:04
De batterijduur tijdens streaming van je ps3 vind ik van minder belang.

Je kan hem gewoon opladen tijdens het spelen, je bent immers thuis.

• Cubic X
Waarom zou je PS3 games op een kleiner scherm spelen? Je wilt PS3 games toch optimaal spelen lijkt mij.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Cubic X schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:03:
Waarom zou je PS3 games op een kleiner scherm spelen? Je wilt PS3 games toch optimaal spelen lijkt mij.
Als de TV bezet is?

Nog meer accessoires voor de Vita;
http://www.yourgamenews.n...a-accessoires-op-een-rij/

[Voor 19% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-09-2011 12:04]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-03 11:08
ik kijk echt gigantisch uit naar dit apparaat, de laatste generaties psp's gaan overigens maar 3 tot 5 uur mee en ik kwam daarmee ook niet echt in de problemen. 5uur op een dag gamen op zo;n ding is al best veel. Je moet m dan alleen savonds even opladen.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:49
Mijn interesse in de Vita is de laatste tijd toch ook wat meer aangewakkerd. Bij de PSP kon ik me ook maar enkele dagen inhouden voordat ik m gekocht heb :P

PSN id: NL_SToRM

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren Uncharted 2 in m'n PS3 gedaan en heb inmiddels 60% uitgespeeld, te mooi gewoon...
Deel 1 wil ik binnekort 2e hands ergens vandaan halen en deel 3 komt binnenkort ook nog is, heel mooi.
Voor de Vita is er ook een Uncharted deel bekend gemaakt en heb daarnet is wat filmpjes bekeken en op het internet rondgekeken naar deze PS Vita, maar waar ik er in het begin over dacht 'leuk, maar ik kom wel rond met mijn Nintendo 3DS' denk ik nu 'Als die in de winkel ligt, koop ik hem, it has to be mine' De 3DS verkoop ik dan wel weer en dan wordt dit m'n nieuwe handheld.. Nooit een PSP gehad, maar dit overtreft toch alles wel.
Moet me nog wel even verder inlezen qua muziek / films en games en downloaden daarvan enzo, maar CLB
is binnen een half uurtje YouTube en wat dingetjes gelezen te hebben toch redelijk geil van deze PS Vita :9~
Wel twijfel ik ook nog over wel of geen 3G, scheelt me toch een 'gratis' spel en waarom zou ik 3G willen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CLB
  • Niet online
Hier http://m.fok.nl/games/466150 lees ik dat voor de 3G versie een apart mobiel internet abonnement nodig is.
Het was niet eens in me opgekomen (dacht gewoon los simkaartje werkt) maar dan koop ik wel een WiFi only model!

[Voor 3% gewijzigd door CLB op 02-10-2011 23:41]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Anoniem: 399347

Enige reden dat ik nog ff wacht bij launch is dat ik even wil zien hoe het touch-spul uitpakt. Lijkt me zwaar klote namelijk. Ziet er bij uncharted echt niet handig uit, en bij de virtua tennis 4 filmpjes die ik zag moest ik ook bijna kokhalzen.

• nioz
Zoals ik het begrepen heb is touchcontrol in uncharted optioneel, en zo hoort het ook :)

• Disfigured
Anoniem: 399347 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:15:
Enige reden dat ik nog ff wacht bij launch is dat ik even wil zien hoe het touch-spul uitpakt. Lijkt me zwaar klote namelijk. Ziet er bij uncharted echt niet handig uit, en bij de virtua tennis 4 filmpjes die ik zag moest ik ook bijna kokhalzen.
Is in vrijwel elke game tot nu toe optioneel. Behalve in een game als Little Big Planet, die game wordt juist beter en leuker door touch interactie.

• CLB
  • Niet online
Hoe zal dat werken met die Vita store? Is dat gewoon aan je PSN-account gelinkt? Lijkt me wel...
Oftewel ik koop 50 euro PSN-tegoed en kan daar zowel in de PS3 store als in de Vita store dingen mee kopen?

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 13:25
CLB schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:00:
Hoe zal dat werken met die Vita store? Is dat gewoon aan je PSN-account gelinkt? Lijkt me wel...
Oftewel ik koop 50 euro PSN-tegoed en kan daar zowel in de PS3 store als in de Vita store dingen mee kopen?
Domme vragen bestaan dus toch 8)7 Maar zonder gekheid, Vita maakt uiteraard gebruik van hetzelfde PSN/SEN(Sony Entertainment Network) en Store als de PS3, net zoals de PSP dat doet.

Sony heeft veel geld geïnvesteerd om het PSN breder te trekken dan alleen PS-producten en ook beschikbaar te maken voor alle Sony apparaten dus zou wel heel raar zijn om dan ineens een ander netwerk eraan te koppelen :)Sterker nog, er komt zelfs cross-platform multiplayer ;)

• Sinned123
Ik had zelfs begrepen dat je psp aankopen ook op de ps vita werkte.
Zou mooi zijn dan begin ik al met een aardige backlog.

• Sinned123
dubbel...

[Voor 92% gewijzigd door Sinned123 op 09-10-2011 11:28. Reden: dubbel]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 13:25
Sinned123 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:27:
Ik had zelfs begrepen dat je psp aankopen ook op de ps vita werkte.
Zou mooi zijn dan begin ik al met een aardige backlog.
Dat is idd het enige voordeel van de PSP Go die ik heb, al vraag ik me af hoeveel ik het daadwerkelijk ga spelen als het geen upscaling of iets dergelijks heeft, redelijk afgezaagd om nog een keer diezelfde spellen te gaan spelen die ik op me PSP Go ook kan spelen :P
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is geen opsom topic met wie wat heeft besteld. Hou het dus over de Vita en de games zelf.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee