Pff, wat een discussies weer... Smartphone is hoe dan ook geen echte concurrentie voor de VITA, de mensen die eerst wellicht brain training deden op de DS spelen nu wellicht dezelfde soort ongein op hun smartphone. De mensen die Resistance, Gran Turismo of LBP op hun PSP speelde gaan nu echt niet ineens genoegen nemen met Angry Birds of Real Racing(hoe leuk het ook is in de wachtkamer)... Smartphones en tablets vergroten de markt van casual gamers, net zoals de Wii en de DS dat deden. Het is niet zo dat de die-hard markt nu ineens weg is.
Kijk eens wat er voor 2012 alleen al first party op stapel staat: Uncharted, LBP, ModNation Racers, Killzone, Resistance, WipeOut en MotorStorm. Alleen dat zijn al genoeg top games om een jaar mee door te komen. Hebben we het nog niet eens over third-party titles als FIFA, Mortal Kombat, Metal Gear Solid, Virtua Tennis, Ninja Gaiden etc etc...
De hardware zit goed(kan het weten, want ik heb hem al 2 weken, natuurlijk paar kleine puntje maar verder niks meer dan lof), game kwaliteit zit goed(uitgaande van een launch-game als Uncharted) en prijs is het meer dan waard. Natuurlijk zijn de memory sticks duur, maar als je niet begrijpt waarom dat is ben je ook vrij kort zichtig... Sony maakt geen winst op de hardware, wellicht zelfs een klein verlies. Eigen memory cards brengen dus meer geld in het laatje en bieden tegelijkertijd een beetje extra bescherming tegen piraterij(zodat ook de games blijven verkopen)
Ook de games zijn niet goedkoop, maar als je kijkt naar Uncharted, ben er nu al zo'n 6.5 uur mee bezig en zit nu op 50% volgens de game. Ik speel dan weliswaar op hard, maar Uncharted 3 op hard speelde ik ook binnen 9 uur uit. De afwerking is weliswaar iets minder(maar dat mag bij een launch game wel toch?) maar het details en de fun zeker niet! Ik hoop wel dat de prijzen wat meer richting de 30/35 gaan maar aan de andere kant moet je ook begrijpen dat games met PS3 kwaliteit waarschijnlijk ook PS3 budgetten nodig hebben... Je kunt niet verwachten dat men Uncharted voor 0,99 euro in de PSS zet...
Als je hem niet wilt kopen, vooral niet doen... Your loss

Maar praat alsjeblieft niet de VITA de grond in zonder hem zelf in handen te hebben gehad, als je wil dat het een succes wordt mag je er best een steentje aan bij dragen en als je er niet in geloofd dan zullen we je ook niet missen.
Als iedereen laf gaat wachten tot de rest hem koopt wordt het natuurlijk nooit wat...Sony heeft de games klaar staan, dus waar wachten jullie nog op? (behalve de EU release dan)