Het grote PlayStation Vita topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Niet qua gamen, maar qua prijs/kwaliteit; mensen moeten ws kiezen tussen het een of het ander.
De grote vraag wordt dan of ze nog 500 euro over hebben voor een Vita waarvan ze weten dat toekomstige games opnieuw 40-50 euro gaan kosten, of een iPad, waar ze dan wel minder goed mee kunnen gamen, maar die voor al het andere stukken beter is (internet, ebooks, muziek, films, accuduur) en waar games maximaal 5 euro kosten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
YaYo86 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:27:
[...]

Haha waarom gaat de Vita op alle punten verliezen? Ooit wel eens gegamed met alleen een touchscreen?
Ja en ik vind dat ruk. Echter moet de VITA het niet alleen hebben van de 'gamers', dan gaat het apparaat niet overleven. Het 'gewone' publiek ziet de iPad 3 en hoort alleen maar positieve berichten over de nieuwe iPad (vooral als Apple meer in gaat zetten op games), die vergeten dan de Vita en kopen liever een iPad 3 die op alle punten (films, ebooks, muziek, browsen, accuduur, etc.) behalve gamen beter is.

[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 31-12-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
matthijst schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:44:
Niet qua gamen, maar qua prijs/kwaliteit; mensen moeten ws kiezen tussen het een of het ander.
De grote vraag wordt dan of ze nog 500 euro over hebben voor een Vita waarvan ze weten dat toekomstige games opnieuw 40-50 euro gaan kosten, of een iPad, waar ze dan wel minder goed mee kunnen gamen, maar die voor al het andere stukken beter is (internet, ebooks, muziek, films, accuduur) en waar games maximaal 5 euro kosten.
500 euro voor een Vita? Daar heb je er 2 voor. Voor 350 heb je al een Vita met geheugenkaart en een spel.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
SToRM666 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:41:
[...]

500 euro voor een Vita? Daar heb je er 2 voor. Voor 350 heb je al een Vita met geheugenkaart en een spel.
Je hebt gelijk maar als je graag wat meer geheugen wil dan minimaal 4GB van de SD-kaart en een Vita beschermhoes zul je wat duurder uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

YaYo86 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:27:
[...]

Haha waarom gaat de Vita op alle punten verliezen? Ooit wel eens gegamed met alleen een touchscreen?
De echte gamer™ zal ook echt wel een Vita halen voor zijn games op de bank of onderweg. Echter, de casuals zullen deze generatie wel massaal links laten liggen, en dat is toch echt een zeer groot deel van de markt. Casuals hebben dezelfde lol met Angry Birds en Bloons als ze zouden hebben met MGS.

Een platform kan het nooit redden met de die-hards alleen. Sony heeft de ontwikkeling van de Vita gestart voor het succes van de tablets. Sterker, ze waren al langer dan een jaar bezig voordat de Ipad zelfs maar op de markt was. De realiteit heeft ze langzaam ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
SToRM666 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:41:
Inderdaad, 1 spel 8)7

Zat meer aan zoiets te denken:
Everybody's Golf 40,-
Wipeout 2048 40,-
Starter kit 25,-
16GB 50,-
Vita 250,-
Escape plan DL 30,-
Virtua Tennis 4 40,-
PvsZombies DL 20,-
Super Stardust DL 30,-

525 eurootjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
YaYo86 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:54:
[...]

Je hebt gelijk maar als je graag wat meer geheugen wil dan minimaal 4GB van de SD-kaart en een Vita beschermhoes zul je wat duurder uitkomen.
2x 16GB kost vandaag 25euro bij ibood. Nog steeds peanuts... 8)7 :?
Een beschermhoes bij de Chinees opp Ebay heb je ook wel voor minder dan 10euro..

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 31-12-2011 17:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
GAIAjohan schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:16:
[...]

Een beschermhoes bij de Chinees opp Ebay heb je ook wel voor minder dan 10euro..
In de Vita passen geen standaard SD-kaarten zoals die op iBOOD. Alleen eigen, door Sony ontwikkelde, geheugenkaarten en die kosten bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

4Gb Memory Card - €19.99
8Gb Memory Card - €34.99
16Gb Memory Card - €49.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
matthijst schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:46:
[...]

4Gb Memory Card - €19.99
8Gb Memory Card - €34.99
16Gb Memory Card - €49.99
[...]

Ja en bij de Chinees heb je verzendkosten...

[ Voor 168% gewijzigd door YaYo86 op 31-12-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:29:
[...]

In de Vita passen geen standaard SD-kaarten zoals die op iBOOD. Alleen eigen, door Sony ontwikkelde, geheugenkaarten en die kosten bakken met geld.
Haha, zijn ze daar nog steeds mee bezig anno 2012 bij Sony? Dit ding wordt een grote flop tegen seze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:39:
[...]

Haha, zijn ze daar nog steeds mee bezig anno 2012 bij Sony? Dit ding wordt een grote flop tegen seze prijzen.
Nou dan heb je niet gekeken naar wat je in principe allemaal krijgt voor de 250 euro aan hardware in de vita.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
YaYo86 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:01:
[...]

[...]

Ja en bij de Chinees heb je verzendkosten...
Als je via DealExtreme een hoes besteld, heb je geen verzendkosten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Vinand schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:58:
[...]
Nou dan heb je niet gekeken naar wat je in principe allemaal krijgt voor de 250 euro aan hardware in de vita.
In principe krijg je idd een heleboel, maar zit de 'massa' er op te wachten? En hardcore gamers? Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Sony de imho enorme blunder begaat door zo te investeren in een markt die door velen als 'doomed' bestempeld wordt. Ze gaan hier zo'n enorme klap van krijgen verwacht ik, en dat voorspelt helaas weinig goeds voor de ontwikkeling van de PS4.
En daarbij ging het betreffende comment over de keuze van Sony voor opnieuw een eigen memory formaat, waardoor de prijzen 'kunstmatig' hoog gehouden worden. Zelfde (arrogant) hoge prijzen gelden voor de de games: ... 50 euro?? Ik mag hopen dat na dit ongetwijfelde debacle er snel een grote schoonmaak in de top van Sony Computer Entertainment plaats gaat vinden (al had dat natuurlijk al na de PSN-hack moeten gebeuren!). En ik hoop echt dat Sony met een nieuwe frisse blik de weg terug weer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yeroen76 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:10:
[...]
Zelfde (arrogant) hoge prijzen gelden voor de de games: ... 50 euro??
Jij hebt het over de adviesverkoopprijs, die prijzen zijn niet verplicht. ;)
Na zo'n 5 minuten zoeken het volgende gevonden;
Ik zie op zavvi.nl geen PSVita games staan boven €41,45 --> http://www.zavvi.nl/games...vita/latest-releases.list
Op budgetgaming.nl beginnen de games vanaf €24,99 --> http://www.budgetgaming.nl/games/1/console-PSVita.html

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een vreemde vergelijkingen worden hier gemaakt zeg. Vita 500? "ja want je wil ook dit en dit en dit erbij". Nee, zo werkt het niet. Mn ipad kost ook niet 1000 omdat ik zelf bedacht heb dat ik een hoesje, toetsenbord, een berg itunes tegoed, extra oplader en videokabel erbij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Klopt :)
Dat was al wel duidelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:44:
Wat een vreemde vergelijkingen worden hier gemaakt zeg. Vita 500? "ja want je wil ook dit en dit en dit erbij". Nee, zo werkt het niet. Mn ipad kost ook niet 1000 omdat ik zelf bedacht heb dat ik een hoesje, toetsenbord, een berg itunes tegoed, extra oplader en videokabel erbij koop.
Klopt een eind, maar je Ipad is out of the box bruikbaar. De Vita dan echt nog niet. Dus er komt wel degelijk nog een euro of 80 bij ; game en memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
maartend schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:44:
[...]

Klopt een eind, maar je Ipad is out of the box bruikbaar. De Vita dan echt nog niet. Dus er komt wel degelijk nog een euro of 80 bij ; game en memory.
ipad is echt niet out of the box bruikbaar, je moet hem eerst aansluiten op een pc met itunes.
Tenminste dat was met mijn ipad het geval.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Wii4all schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:54:
[...]

ipad is echt niet out of the box bruikbaar, je moet hem eerst aansluiten op een pc met itunes.
Dude }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik mag mezelf ook wel een hardcore gamer noemen. Heb alle generatie consoles, zelfs 2 ps3 en 2 xbox 360 ivm de rest van het gezin, we bezitten alle handhelds maar ik vraag me nu af of ik de Vita wel ga kopen. Natuurlijk is het een prachtig ding met geweldig mooie games maar zoals in dit topic al eerder genoemd red je het niet met € 249,99. Ik schat zelf op een € 400,-- (console, 3 games en groot geheugen) uit te komen en dat vind ik vrij prijzig voor "zomaar" in februari. Zeker omdat ik bij mezelf altijd met een handheld weer merk dat na verloop van tijd dat ding, m.u.v. vakanties, toch stof staat te happen...

Aangezien ik nog geen Ipad bezit zit ik echt te twijfelen tussen de Vita en Ipad 2 of 3. Beide wordt natuurlijk echt gek :-)

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ik snap niet dat elke keer de vergelijking Ipad - Vita wordt gemaakt. Deze zijn totaal niet te vergelijken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Een ipad en Vita zijn gadgets. Extra hebbe dingetjes om erbij te hebben naast de consoles en pc. Zo zie ik het tenminste. Vandaar de keus tussen.

Ik weet natuurlijk ook wel dat een Vita voor games veel mooier en beter bestuurbaar is.

Ik wil 1 gadget hebben waarmee ik af en toe wat kan gamen maar ook goed mee kan internetten als ik bijvoorbeeld op vakantie ben. Heb geen zin meer om te veel aparte dingen mee te nemen zoals nu met netbook, psp en 3ds.

[ Voor 31% gewijzigd door Baatje op 02-01-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik snap de tablet (ipad) en vita vergelijking ook nooit zo goed. Ik snap dat er financieel gezien wellicht een keuze gemaakt dient te worden, maar wat betreft functionaliteit is er naar mijn mening een groot verschil tussen een tablet en een portable gaming system zoals de vita of 3DS. Ik ben echt een groot fan van tablets, maar ik denk dat er weinig spellen zijn die ik alles bij elkaar opgeteld meer dan een paar uur gespeeld heb (op mijn ipad), laat staan dat ik ze uren achter elkaar gespeeld heb. De spellen zijn vaak super simpel of goedkope kopies van kopies van kopies :) Prima dat er mensen zijn die graag Dungeon Hunter spelen, maar doe mij dan maar Torchlight oid :)
Ik begrijp dat een hoop mensen ook niet meer zoeken dan even snel een potje patience of angry birds, maar ik vraag me af of dit mensen zijn die anders (zonder de smartphone games) wel een PSP, DS of PSV etc hadden gekocht.

De ps3 was ook geen denderend succes deze generatie, maar dat neemt niet weg dat er genoeg goede spellen voor zijn uitgekomen. De Wii heeft naar mijn mening wel laten zien dat de massa bedienen wel tot grote verkoopaantallen van de console zorgt, maar niet voor kwaliteitssoftware (op de 1st party titels na). Of de Vita nou meer of minder gaat verkopen dan de 3DS, iphone of whatever interesseert mij dan ook niet zo, zolang ze er maar wat aan weten te verdienen en ik wat mooie games krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:57

Nitai

Live the life you love.

[...]

Bijdehand }:O
Als je nu een iOS device koopt dan heb je iTunes niet nodig. Dus ook niet in het geval van een iPad.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Net als nioz ben ik ook van mening dat spellen op een tablet vooral geschikt zijn om even tussendoor te spelen. De spellen die ik op mijn telefoon speel zijn ook enkel die spellen die gemaakt zijn voor de touch-controls. Race-spellen en spellen waarbij er onscreen knoppen zijn voorzien speel ik zo goed als niet want dat werkt naar mijn idee gewoon niet lekker. Qua controls laat de Vita de tablets toch nog wel ver achter zich en is het met zijn 2 analoge sticks misschien wel de beste handheld ooit.
Toch is het naar mijn idee moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren met de dedicated handhelds. Aan de ene kant ken ik persoonlijk niet veel mensen die een handheld hebben, maar door de opkomst van de tablets zie ik opeens wel meer mensen spellen spelen op die apparaten.
Ik denk dat door de tablets de markt van (casual) gamers wel een stuk gegroeid is, maar aan de andere kant zie ik nu ook kinderen die normaal misschien een DS/PSP wilden hebben ook gewoon op de tablet spelen.
Ik heb zelf al vanaf het begin een PSP, maar heb daar eigenlijk nooit echt heel veel op gespeeld. Ik zou dus prima af zijn met enkel een tablet, maar aan de andere kant kriebelt het wel om toch een Vita te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:15
[...]

En de Vita moet ws ook eerst aan het spanningsnet om te worden opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
SToRM666 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:56:
...maar aan de andere kant zie ik nu ook kinderen die normaal misschien een DS/PSP wilden hebben ook gewoon op de tablet spelen.
Dat vooral: kinderen spelen net zo lief op een telefoon/iPad als op een DS.
Heb zelf ook een lading van die handhelds gehad (Gameboy, GBA, Game Gear, DS, 3DS, PSP), wilde de Vita ook wel halen, maar als verkoopcijfers zo slecht zijn, mja, wat betekent dat dan voor de toekomst (gedoemd te mislukken?).

Gebruikte al die handhelds ook niet superveel (meestal 1 a 2 spellen volledig uitgespeeld op een systeem). 3DS had ik 6-7 spellen bij, maar het kon met al niet echt meer boeien; te snel afgeleid denk ik, door iPad video/internet...

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 02-01-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
SToRM666 en Nioz ik deel jullie mening absoluut hoor. Ik wil helemaal niet negatief overkomen als het om de PS Vita gaat. Maar je geeft zelf ook al aan dat je je PSP bijna niet hebt gebruikt....

Ik ben bang dat ik dat met de Vita weer ga krijgen en dan heb ik een hoop geld "weggegooid".

Edit: En de vergelijking met de Ipad geldt eigenlijk voor mij alleen maar hoe ik bijvoorbeeld die € 500,-- euro besteed. En van welke gadget maak ik het meeste gebruik.....

[ Voor 23% gewijzigd door Baatje op 02-01-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als je ziet wat voor tablet je nu al hebt voor 100-200 euro dan zie ik de Vita een zware tijd tegemoet gaan. Qua games en controls veel beter dan een tablet uiteraard, maar met de huidige prijzen voor games denk ik dat de doelgroep niet heel groot is.

Ik heb een pre-order gehaald, maar twijfel toch behoorlijk om ik hem echt ga halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 02-01-2012 11:35 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik zie de tablet meer als een vervanger voor mijn netbook en niet als een vervanger voor een handheld. Op mijn laptop speelde ik ook weinig tot geen spellen en op de tablet misschien iets meer, maar het zal zeker bijven bij de eenvoudige spellen zonder diepgaand verhaal. Bij mij persoonlijk is de concurrentie tussen handheld en tablet er dus niet. Ik zie de Vita persoonlijk meer als een vervanger van de PS3 als ik die even niet kan/wil aanzetten. De vraag is alleen of ik dit veel ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Hier thuis wordt de DS niet meer aangeraakt, want ze spelen liever op de iPad.
Het voordeel van de iPad is dat je vaak 0,79 betaald voor een spel en daar een paar uur mee zoet bent. Vervolgens koop je weer een nieuw spel voor een laag bedrag.

Ik denk dat de traditionele handhelds daar gewoon niet meer tegenop kunnen bij het standaard publiek.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Het enige probleem voor mij is: Hoe kan ik mezelf weerhouden om hem te kopen als ik bijvoorbeeld in de MM ben.....spreek uit ervaring namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Yeroen76 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 17:10:
[...]

In principe krijg je idd een heleboel, maar zit de 'massa' er op te wachten? En hardcore gamers? Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Sony de imho enorme blunder begaat door zo te investeren in een markt die door velen als 'doomed' bestempeld wordt. Ze gaan hier zo'n enorme klap van krijgen verwacht ik, en dat voorspelt helaas weinig goeds voor de ontwikkeling van de PS4.
En daarbij ging het betreffende comment over de keuze van Sony voor opnieuw een eigen memory formaat, waardoor de prijzen 'kunstmatig' hoog gehouden worden. Zelfde (arrogant) hoge prijzen gelden voor de de games: ... 50 euro?? Ik mag hopen dat na dit ongetwijfelde debacle er snel een grote schoonmaak in de top van Sony Computer Entertainment plaats gaat vinden (al had dat natuurlijk al na de PSN-hack moeten gebeuren!). En ik hoop echt dat Sony met een nieuwe frisse blik de weg terug weer kan vinden.
Je gaat teveel van je eigen mening uit qua markt en een paar mensen die niet begrijpen dat de mobiele telefoon videogame markt gewoon anders is. Het is iets wat erbij is gekomen en niet wat vervangt. Zo'n groot bedrijf gebruikt bij zo'n investering echt een goed onderzoeks bureau om de markt te onderzoeken. Hardcore gamers willen maar al te graag zo'n stuk hardware in hun bezig hebben waar zij ECHT op kunnen gamen met alle functies die zij op hun thuis consoles ook verwachten. Er word geen enkele concessie genomen met dit apparaat.

Betreft die memory kaarten? Ik vermoed dat ze het om meerdere redenen doen namelijk: piraterij tegen gaan en niet geheel onbelangrijk, snelheid van de kaartjes waarborgen want snellere SD kaartjes kostten ook zoveel.

Ik zelf kan niet wachten totdat deze uit is, ziet er uit als een zeer interessant apparaat en de software lineup is veelbelovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
M@cer schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:16:
Hier thuis wordt de DS niet meer aangeraakt, want ze spelen liever op de iPad.
Het voordeel van de iPad is dat je vaak 0,79 betaald voor een spel en daar een paar uur mee zoet bent. Vervolgens koop je weer een nieuw spel voor een laag bedrag.
Ik denk dat de traditionele handhelds daar gewoon niet meer tegenop kunnen bij het standaard publiek.
Precies, dit vrees ik ook; teveel mensen hebben tegenwoordig iPhones en iPads.
Waar je vroeger een DS voor een kind kocht, kunnen ze het nu ook op een iPad/iPhone, dan kosten spellen 79 cent. Al heeft het gros van de DS/PSP gebruikers waarschijnlijk dat ding ondertussen al wel gekraakt en zijn spellen opeens 'gratis'...

Kan me zo voorstellen dat ouders nu ook denken: koop gewoon een iPad voor het gezin, daar heeft iedereen wat aan, ipv een DS voor elke koter.

Allemaal speculeren natuurlijk, maar het lijkt me heel erg stug dat Nintendo en/of Sony in deze tijden nog net zoveel games a 40-50 euro gaan verkopen op een handheld als dat ze deden voor de introductie van tablets en telefoons met spellen...

Dit jaar worden er naar verwachting 250.000.000 iOS apparaten verkocht. Dat zijn 250 miljoen nieuwe gebruikers en waarschijnlijk miljoenen iOS apparaten die worden doorgeschoven naar andere gebruikers (oude iPhone voor je kind bijvoobeeld).

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 02-01-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De PSP is nooit voor de aller jongste gamers bedoelt geweest, Maar eerder voor gebruikers tussen de 12 en 30 jaar qua games. Gebruikers die veel pelzier aan simpele smartphone en tablet games beleven zijn grotendeels niet het type gamers die oorspronkelijk handhels kochten sowieso. Het is een beetje hetzelfde als wat de Wii deed, een nieuwe markt aanboren. Verkoop cijfers zijn wel iets gekrompen van handhelds maar je kan duidelijk zien dat ze het nog erg goed doen met name in Azie waar ze het zelfd beter doen dan normale consoles in het algemeen.

Spelers die bijvoorbeeld de Uncharted, Killzone etc experience on the go willen kunnen gewoon niet terecht bij een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu, misschien niet, maar de iPhone is er pas vanaf 2007 natuurlijk...
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyrumors.net/wp-content/uploads/2011/11/PSP_Sales_All_Time.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Sn0wblind schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:09:
[...]
Je gaat teveel van je eigen mening uit qua markt en een paar mensen die niet begrijpen dat de mobiele telefoon videogame markt gewoon anders is. Het is iets wat erbij is gekomen en niet wat vervangt. Zo'n groot bedrijf gebruikt bij zo'n investering echt een goed onderzoeks bureau om de markt te onderzoeken. Hardcore gamers willen maar al te graag zo'n stuk hardware in hun bezig hebben waar zij ECHT op kunnen gamen met alle functies die zij op hun thuis consoles ook verwachten. Er word geen enkele concessie genomen met dit apparaat.

Betreft die memory kaarten? Ik vermoed dat ze het om meerdere redenen doen namelijk: piraterij tegen gaan en niet geheel onbelangrijk, snelheid van de kaartjes waarborgen want snellere SD kaartjes kostten ook zoveel.

Ik zelf kan niet wachten totdat deze uit is, ziet er uit als een zeer interessant apparaat en de software lineup is veelbelovend.
Het valt niet te ontkennen dat door de komst van tablet en smartphones voor een enorm deel van de markt de handhelds overbodig zijn geworden. Zeker een dure nieuwe handheld als de Vita. Daarbij ben ik totaal niet negatief over de Vita zelf: ik vind het een erg mooi apparaat! Alleen komt de Vita in mijn ogen twee jaar te laat. Alleen op een deel van de hardcore gamers kan de Vita niet overleven. Ik ben erg benieuwd welk bureau dat marktonderzoek voor Sony heeft gedaan, welke markt ze denken aan te gaan boren? Timing van de Vita is in ieder geval ook vrij ongelukkig/weinig doordacht gekozen: tegelijk op de markt met de ipad3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik vind het ook een supermooi apparaat. 't is puur eigenbelang dat ik het met een iPad3/iPhone vergelijk; hoe minder verkochte Vita's hoe minder games er uiteindelijk op gaan uitkomen.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik met HS Golf, Wipeout en Tennis al zo'n beetje de games zou hebben die ik normaal gesproken zou kopen, dus wat dat betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Aan de andere kant heb ik best een 30 euro over voor een fysieke game voor de Vita, terwijl ik dit nooit zou willen betalen voor een downloadable game voor een tablet. Op dat vlak denk ik dat het gamen op een tablet toch wel altijd redelijk beperkt zal blijven tot goedkopere/kortere spellen.
Sony heeft met de PSPGo al een poging gedaan om een handheld zonder fysieke media te laten slagen, maar daar zijn ze toch snel van terug gekomen.
Ik heb de vergelijking al eens eerder ergens gezet, maar je zou het eigenlijk ook kunnen vergelijken met een dedicated camera of een gsm met camera. Het is leuk dat het erop zit, maar voor het betere werk ga je toch echt een apart toestel moeten kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door SToRM666 op 02-01-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Baatje schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:04:
SToRM666 en Nioz ik deel jullie mening absoluut hoor. Ik wil helemaal niet negatief overkomen als het om de PS Vita gaat. Maar je geeft zelf ook al aan dat je je PSP bijna niet hebt gebruikt....

Ik ben bang dat ik dat met de Vita weer ga krijgen en dan heb ik een hoop geld "weggegooid".

Edit: En de vergelijking met de Ipad geldt eigenlijk voor mij alleen maar hoe ik bijvoorbeeld die € 500,-- euro besteed. En van welke gadget maak ik het meeste gebruik.....
Snap ik :)
Als ik nog geen ipad had, dan zou ik zelf zeker voor een ipad kiezen als ik ze niet beide kon halen. Mijn ipad gebruik ik meer dan mijn psp en ds. Maar dan niet om te gamen, voornamelijk pdf's lezen (studie) en websites checken, en soms een beetje twitter.
Als je van wat uitgebreidere games houdt, dan zal je toch weer bij een dedicated apparaat uitkomen, dus haal gewoon nu (maart ipad3?) een ipad en begin met sparen voor je vita of 3DS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Tis bij mij helemaal geen issue of ik ze wel beide kan halen want dat gaat gewoon, het is bij mij persoonlijk dat ik die handhelds steeds minder vaak gebruik naar mate de tijd verstrekt...

Wanneer ik thuis ben dan game ik liever met mijn consoles, of nu met de pc, dan gamen op een handheld. Verder lees ik ook nog dagelijks de papieren krant en volg een behoorlijk aantal websites welke ik dan "in mijn lig-stand op de bank/bed" via mijn netbook bekijk. Met de Vita kan je ongetwijfeld ook wel surfen maar ik vrees dat het scherm daar te klein voor is om echt van te kunnen genieten. Kwa games gaat de Vita voor alle andere mobiele apparaten. Want mooier dan op de Vita kan ik me niet voorstellen.

Het enige wat mij nu tegenhoud is de persoonlijke ervaring met eerder gekochte handhelds en het totale bedrag wat ik daar aan uit geef. Dat vind ik voor mezelf niet in verhouding staan met de tijd die ik er aan besteed.

En verder echt helemaal niets negatiefs over de Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik kan me in jou verhaal helemaal vinden. Ik klinkt waarschijnlijk zeer positief over de Vita, maar ook ik ga een beetje afwachten (bij de PSP lukte dat ongeveer een week, haha :P).
De PSP is trouwens mijn eerste (en enige) handheld tot nu toe. Het speelt opzich redelijk goed, maar toch vind ik de analoge slider niet zo lekker spelen en mis ik de 2de analoge stick. Dit ziet er bij de Vita al een stuk beter uit moet ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 02-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Misschien zijn er wel gewoon te veel gadgets op dit moment :-)

Overigens houd ik mijn hart weer vast hoe Sony met kapotte/dode pixels omgaat want die terreur zal helaas nooit verdwijnen....zal de forums goed in de gaten gaan houden.

[ Voor 58% gewijzigd door Baatje op 02-01-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Yeroen76 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Het valt niet te ontkennen dat door de komst van tablet en smartphones voor een enorm deel van de markt de handhelds overbodig zijn geworden. Zeker een dure nieuwe handheld als de Vita. Daarbij ben ik totaal niet negatief over de Vita zelf: ik vind het een erg mooi apparaat! Alleen komt de Vita in mijn ogen twee jaar te laat. Alleen op een deel van de hardcore gamers kan de Vita niet overleven. Ik ben erg benieuwd welk bureau dat marktonderzoek voor Sony heeft gedaan, welke markt ze denken aan te gaan boren? Timing van de Vita is in ieder geval ook vrij ongelukkig/weinig doordacht gekozen: tegelijk op de markt met de ipad3..
Dezelfde markt als die massaal al die shooters etc kopen. De gamesmarkt groeit per jaar en niet zo'n klein beetje ook. Er is echt wel een markt voor. Al die jongeren die opeens hun favoriete games on the go kunnen spelen. Het word denk ik door vele nog enigzins onderschat. De 3ds bijvoorbeeld verkoopt al helemaal niet slecht terwijl dat systeem best wel crippled is door oude technologie, daarom verkocht deze ook niet sterk voor de prijsverlaging omdat deze dan wel te duur was. De psvita heeft natuurlijk wel stevigere hardware aan boord. Al zou een prijsverlaging van 50 euro al niet verkeerd zijn.

De ipad3 is een totaal ander apparaat, daarintegen hebben games op dat ding totaal natuurlijk niet diezelfde productie waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sn0wblind schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:19:
[...]

Dezelfde markt als die massaal al die shooters etc kopen. De gamesmarkt groeit per jaar en niet zo'n klein beetje ook. Er is echt wel een markt voor. Al die jongeren die opeens hun favoriete games on the go kunnen spelen. Het word denk ik door vele nog enigzins onderschat. De 3ds bijvoorbeeld verkoopt al helemaal niet slecht terwijl dat systeem best wel crippled is door oude technologie, daarom verkocht deze ook niet sterk voor de prijsverlaging omdat deze dan wel te duur was. De psvita heeft natuurlijk wel stevigere hardware aan boord. Al zou een prijsverlaging van 50 euro al niet verkeerd zijn.

De ipad3 is een totaal ander apparaat, daarintegen hebben games op dat ding totaal natuurlijk niet diezelfde productie waarde.
Hier gaat het meestal fout. Developers hebben een ander beeld van de handheld markt en brengen vaak nutteloze en inspiratieloze spin-offs van grotere franchises uit. Ik zou zelf bijvoorbeeld heel erg graag een draagbaar The Elder Scrolls of The Witcher (beide RPG's) spel willen zien, maar no f*cking way dat dat ooit gaat gebeuren.

Hoeveel echt diepgaande en uitdagende spellen heeft de PSP nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Genoeg :D. Alleen hier is de PSP wel dood ge-pirated natuurlijk. Toen eenmaal de pandora battery hack was gevonden was het geen enkele moeite om nog gedownloade games erop te zetten.

Maar de Persona, Ace Combat, Syphon Filter, Crisis Core etc games waren allemaal prima games met enige diepgang. In Japan brachten ze een heel hoop goede games uit, alleen wel echt voor die markt zoals Monster hunter en Soul Eater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sn0wblind schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:59:
Genoeg :D. Alleen hier is de PSP wel dood ge-pirated natuurlijk. Toen eenmaal de pandora battery hack was gevonden was het geen enkele moeite om nog gedownloade games erop te zetten.

Maar de Persona, Ace Combat, Syphon Filter, Crisis Core etc games waren allemaal prima games met enige diepgang. In Japan brachten ze een heel hoop goede games uit, alleen wel echt voor die markt zoals Monster hunter en Soul Eater.
True, misschien had ik het anders moeten stellen. Maar nu ik er wat beter over nadenk is het eigenlijk zo dat Sony meer Westerse developers aan boord moet zien te krijgen van de VITA. Westerse ontwikkelaars laten de handheldmarkt liggen heb ik het idee, terwijl dat vaak toch zeer interessante games zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:35:
[...]

Precies, dit vrees ik ook; teveel mensen hebben tegenwoordig iPhones en iPads.
Waar je vroeger een DS voor een kind kocht, kunnen ze het nu ook op een iPad/iPhone, dan kosten spellen 79 cent. Al heeft het gros van de DS/PSP gebruikers waarschijnlijk dat ding ondertussen al wel gekraakt en zijn spellen opeens 'gratis'...

Kan me zo voorstellen dat ouders nu ook denken: koop gewoon een iPad voor het gezin, daar heeft iedereen wat aan, ipv een DS voor elke koter.

Allemaal speculeren natuurlijk, maar het lijkt me heel erg stug dat Nintendo en/of Sony in deze tijden nog net zoveel games a 40-50 euro gaan verkopen op een handheld als dat ze deden voor de introductie van tablets en telefoons met spellen...

Dit jaar worden er naar verwachting 250.000.000 iOS apparaten verkocht. Dat zijn 250 miljoen nieuwe gebruikers en waarschijnlijk miljoenen iOS apparaten die worden doorgeschoven naar andere gebruikers (oude iPhone voor je kind bijvoobeeld).
Als er dit jaar 250 miljoen iOS apparaten verkocht worden bedoel je dan ook nieuwe gebruikers of vervangende apparaten omdat het abo afloopt? Want dat maakt nogal een verschil.
Daarnaast, ik heb een iPad en zie nu al wat er gebeurd als je er maar een hebt en er zijn er twee die willen spelen. Levert een hoop gekibbel op en dan reken ik niet eens mee dat ik als een van die twee met de iPad bezig is ik dus zelf ook mijn iPad niet kan gebruiken. En dan is een DS toch echt voordeliger. Al hangt het ook van de financiën in het huishouden af natuurlijk.

Ik heb Dungeon Hunter gespeeld op de iPad en voor een Diablo kloon is het een leuke game maar controls op een scherm zijn ruk. Ik speel liever een RPG op een Vita of mijn 3DS dan op een iPad. Maar het succes van de Vita en 3Ds hangen vooral af van de prijzen van de apparaten zelf en van de games. Games van 50 euro zijn in grote aantallen niet meer te verkopen, 30 euro zou de maximale prijs moeten zijn voor een kwaliteitsgame. En games als Dungeon Hunter zouden voor de 3DS en Vita beschikbaar moeten zijn voor prijzen van maximaal 15 euro. Als er normale concurrerende prijzen gehanteerd worden is er wel degelijk een markt voor handhelds.

En ik geloof niet dat mensen die normaal op een DS of PSP gegamed hebben dat nu niet meer doen omdat ze een tablet hebben, want die dingen zijn niet met elkaar te vergelijken. Tenzij je games als God of War of Zelda met Angry Birds wilt vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Daar ben ik het helemaal mee eens. Daar komt bij dat ik zelf de zekerheid dat je alle games kan spelen fijn vind. De eerste spellen die alleen op de ipad2 werken zijn er al en om nou een nieuwe ipad van 500 euro of een iphone van 700 euro te kopen alleen voor wat ios games... :X Bellen en browsen kan ik tenslotte nog prima op mijn 3gs en ipad.
Volgens mij denken de meeste mensen alleen nog steeds dat een telefoon gratis is bij een abonnement :)

om het weer even naar de vita te koppelen, een citaat van kotaku:
When planning a trip to Manhattan last week, I had to decide if I wanted to bring a bag simply to carry the Vita with me. I decided against it, opting instead to rely on my phone to help kill the hour-and-a-half trip ahead of me.

Having said that, I found myself regretting that decision on the return trip. Why? Because the Vita's experience is so robust that it can outweigh its inconvenience. The trick will be for Sony to convince people of that.
http://kotaku.com/5872410...-of-its-time-or-behind-it

Ik hoop maar dat het Sony lukt om mensen inderdaad te doen inzien dat je een hoop krijgt voor die 250euro en dat een dedicated device voordelen kan hebben ten opzichte van een multifunctionele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:33:
En ik geloof niet dat mensen die normaal op een DS of PSP gegamed hebben dat nu niet meer doen omdat ze een tablet hebben, want die dingen zijn niet met elkaar te vergelijken.
De vraag is meer of ze er nog steeds een dedicated apparaat voor willen hebben, of dat ze het nu wel best vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Persoonlijk heb ik de pest aan GSM's, ik wil niet altijd bereikbaar zijn en heb evenmin zin een toekomstig kanker-verhaal à la asbest. Daarnaast heb ik ook nog eens een absolute pest aan Apple. Dit puur omwille van hun prijspolitiek, batterijen maken om na x maanden kapot te gaan, niet supporten sommige codecs. Kan tevens niet om met het verafgoden van hun CEO + het concentratiekamp-achtig fabriceren bij onderleveranciers in Azië.

Wat blijft er dan nog over om je mp3's/video af te spelen: Creative (vroeger dan toch, produceren geen high-end meer) en Sony. Gezien enkel Sony spelletjes laat spelen om hun Vita is de keuze snel gemaakt: Vita Wifi (met Wifi uit) komt eraan.

Ik kan niet wachten om Lumines, eindelijk nog een Tetris-achtig gamepje, Nintendo stelt mij hierin enorm teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Heel representatief.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:39:
[...]

De vraag is meer of ze er nog steeds een dedicated apparaat voor willen hebben, of dat ze het nu wel best vinden.
Als ze het nu wel best vinden hadden ze toch al geen handheld meer gekocht omdat de games simpelweg niet te vergelijken zijn.

Ik hoop dat Sony snel met een goede hack 'n slash RPG komt, dan is de Vita voor mij een zekere aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

In Japan lees ik over kortingen van wel 20% door retailers, best, voer maar door hier!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:10:
In Japan lees ik over kortingen van wel 20% door retailers, best, voer maar door hier!
Dat komt niet van Sony zelf af, helaas. En alleen de 3G. Maar als de handel hier ook korting geeft is dat welkom natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 20:57
huyanglee schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:14:
(Apple) "batterijen maken om na x maanden kapot te gaan"
Ahum, daarom hebben ze een inzamelingsactie gehouden voor ipods waarvan de batterijen kapot konden gaan. Ipods uit het tijdperk zonder kleurenscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:12:
[...]

Dat komt niet van Sony zelf af, helaas. En alleen de 3G. Maar als de handel hier ook korting geeft is dat welkom natuurlijk. :)
Waar rook is, is vuur.

Voor mij is nu wel duidelijk dat ik niet impulsief de Vita moet gaan halen volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
ik snap die haat reacties niet, de tegenvallende cijfers komt doordat de wifi only versie al snel uitverkocht was, en mensen niet extra wouden betalen voor de 3g optie. Daardoor bleven de verkopers met 3g vita's zitten, en hebben deze daarom in de actie gegooid in de hoop ze te verkopen en van de 500.000 vita's die er in jappan waren zijn er nu wel zon 450.000 verkocht. In elk opzicht is dit erug netjes. En denk dat de vita wel aantrekkelijker wordt als ie eenmaal gelaunched is hier in europa en amerika!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Van de 700.000 verscheepte Vita's zijn er inmiddels 430.000 verkocht. Probleem voor Sony is dat, behalve in de eerste week van de Vita, de PSP zelfs beter verkoopt. Daarbij opgeteld dat Japan altijd een bijzonder handheld minded land is en het is duidelijk dat het niet goed zit. Natuurlijk zijn de launchgames meer gericht op het westen, maar waarom dan toch als eerste uitbrengen in Japan? Negatieve publiciteit genoeg zo. Sonyfail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29

SkyStreaker

Move on up!

Yeroen76 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:43:
Van de 700.000 verscheepte Vita's zijn er inmiddels 430.000 verkocht. Probleem voor Sony is dat, behalve in de eerste week van de Vita, de PSP zelfs beter verkoopt. Daarbij opgeteld dat Japan altijd een bijzonder handheld minded land is en het is duidelijk dat het niet goed zit. Natuurlijk zijn de launchgames meer gericht op het westen, maar waarom dan toch als eerste uitbrengen in Japan? Negatieve publiciteit genoeg zo. Sonyfail.
Eerst maar eens een jaar verder kijken. Vergeet niet dat de wereldeconomie aan 't hoesten en proesten is. Om nu meteen na een 2-handvol weken "Sony fail" te gaan roepen is kort door de bocht en niettemin pessimistisch.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ze hebben 'm denk ik inderdaad in het verkeerde land gelaunched, in Japan is Uncharted bijvoorbeeld bij verre niet zo populair en alle populaire Japanse titels zijn nog helemaal niet uit. Terwijl hier een hoop mensen aan het wachten zijn juist op de launchgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
500.000 verscheepte consoles. Die 200.000 extra was een gerucht en is dus ook nooit bevestigd. Nu ongeveer 440.000 verkochtte units. Vergeet ook niet dat de 3DS slechter verkocht dan zowel de DSi/DSi XL/DS Lite en PSP in de eerste paar maanden na z'n launch. En kijk hoe dat nu gaat. Daar was wel een prijsverlaging voor nodig, maar de 3DS was dan ook die 250e absoluut niet waard (hardware matig gezien natuurlijk). De Vita is dat wel. Of men het er echt voor over heeft valt nog te gezien, maar ik denk dat het wel goed komt. Uiteindelijk draait alles om de games, en daar moet Sony nu hard voor gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 11:54
Pff, wat een discussies weer... Smartphone is hoe dan ook geen echte concurrentie voor de VITA, de mensen die eerst wellicht brain training deden op de DS spelen nu wellicht dezelfde soort ongein op hun smartphone. De mensen die Resistance, Gran Turismo of LBP op hun PSP speelde gaan nu echt niet ineens genoegen nemen met Angry Birds of Real Racing(hoe leuk het ook is in de wachtkamer)... Smartphones en tablets vergroten de markt van casual gamers, net zoals de Wii en de DS dat deden. Het is niet zo dat de die-hard markt nu ineens weg is.

Kijk eens wat er voor 2012 alleen al first party op stapel staat: Uncharted, LBP, ModNation Racers, Killzone, Resistance, WipeOut en MotorStorm. Alleen dat zijn al genoeg top games om een jaar mee door te komen. Hebben we het nog niet eens over third-party titles als FIFA, Mortal Kombat, Metal Gear Solid, Virtua Tennis, Ninja Gaiden etc etc...

De hardware zit goed(kan het weten, want ik heb hem al 2 weken, natuurlijk paar kleine puntje maar verder niks meer dan lof), game kwaliteit zit goed(uitgaande van een launch-game als Uncharted) en prijs is het meer dan waard. Natuurlijk zijn de memory sticks duur, maar als je niet begrijpt waarom dat is ben je ook vrij kort zichtig... Sony maakt geen winst op de hardware, wellicht zelfs een klein verlies. Eigen memory cards brengen dus meer geld in het laatje en bieden tegelijkertijd een beetje extra bescherming tegen piraterij(zodat ook de games blijven verkopen)

Ook de games zijn niet goedkoop, maar als je kijkt naar Uncharted, ben er nu al zo'n 6.5 uur mee bezig en zit nu op 50% volgens de game. Ik speel dan weliswaar op hard, maar Uncharted 3 op hard speelde ik ook binnen 9 uur uit. De afwerking is weliswaar iets minder(maar dat mag bij een launch game wel toch?) maar het details en de fun zeker niet! Ik hoop wel dat de prijzen wat meer richting de 30/35 gaan maar aan de andere kant moet je ook begrijpen dat games met PS3 kwaliteit waarschijnlijk ook PS3 budgetten nodig hebben... Je kunt niet verwachten dat men Uncharted voor 0,99 euro in de PSS zet...

Als je hem niet wilt kopen, vooral niet doen... Your loss ;) Maar praat alsjeblieft niet de VITA de grond in zonder hem zelf in handen te hebben gehad, als je wil dat het een succes wordt mag je er best een steentje aan bij dragen en als je er niet in geloofd dan zullen we je ook niet missen.

Als iedereen laf gaat wachten tot de rest hem koopt wordt het natuurlijk nooit wat...Sony heeft de games klaar staan, dus waar wachten jullie nog op? (behalve de EU release dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negatieve publiciteit is ook publiciteit. Ik hoor veel mensen over de vita als zijnde een nieuwe psp revisie netzoals mensen dat dachten over de 3ds, eer mensen door hebben dat het een echte opvolger is van voorgaande systemen en de reclame/demo pods hier in de winkels staan zal het echt wel gaan lopen. Misschien moeten de mensen nog niet zo op voorhand zeuren en nog even een paar maanden wachten totdat de vita hier verkrijgbaar is en er wat meer games zijn, heeft ook gewerkt voor de 3ds. Een kleine prijsverlaging of een leuke vita pack met game en of extra accesoires voor een leuke prijs trekt ook veel mensen over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:37:
Negatieve publiciteit is ook publiciteit. Ik hoor veel mensen over de vita als zijnde een nieuwe psp revisie netzoals mensen dat dachten over de 3ds, eer mensen door hebben dat het een echte opvolger is van voorgaande systemen en de reclame/demo pods hier in de winkels staan zal het echt wel gaan lopen. Misschien moeten de mensen nog niet zo op voorhand zeuren en nog even een paar maanden wachten totdat de vita hier verkrijgbaar is en er wat meer games zijn, heeft ook gewerkt voor de 3ds. Een kleine prijsverlaging of een leuke vita pack met game en of extra accesoires voor een leuke prijs trekt ook veel mensen over de streep.
Mja, was in Hong Kong van de week, en daar staat al een VITA pack met VITA Wi-Fi, 4GB Memory Card, beschermhoes en Uncharted: GA voor 3100HKD in de schappen. Omgerekend rond de 310 euro... Reken maar dat ik spijt had :P Prachtige prijs voor dit pakket ;)

Maar zoals ik al eerder zei, verwacht dat Sony bewust VITA heeft genoemd en niet PSP2 omdat men graag wil laten zien dat het geen simpele revisie is maar een totaal nieuw product(ook al ziet hij er globaal hetzelfde uit).
matthijst schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:39:
[...]

Dat is trouwens ook geen vraag... Eerst leek ook alles steeds meer geïntegreerd te gaan worden. Laptops, camera's, PDA's en GPS. Alles werd vervangen door de smartphone. Vervolgens kwam de tablet en kwam er weer een extra apparaat bij... Het is een soort van oneindige ontwikkeling, eerst wordt alles beter, vervolgens wordt alles kleiner en uiteindelijk bij elkaar geïntegreerd. Vervolgens komt er weer een nieuwe lichting devices die beter maar weer groter/los zijn en uiteindelijk komt alles weer bij elkaar.

Punt blijft dat gamen op enkel en alleen touch-screen een kansloze zaak is voor diepgaande games, Infinity Blade is leuk maar als al je spellen op die manier gespeeld moeten worden ben je er ook snel klaar mee. Sowieso verwacht ik niet dat een ontwikkelaar ooit een ontwikkelbudget van 30 miljoen euro terug zou kunnen verdienen op iOS of Android en dus zal er altijd ruimte blijven voor een aparte gaming handheld zolang er vraag blijft naar hardcore games.

[ Voor 33% gewijzigd door Rctworld op 06-01-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Rctworld schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:35:
De mensen die Resistance, Gran Turismo of LBP op hun PSP speelde gaan nu echt niet ineens genoegen nemen met Angry Birds of Real Racing(hoe leuk het ook is in de wachtkamer)... Smartphones en tablets vergroten de markt van casual gamers, net zoals de Wii en de DS dat deden. Het is niet zo dat de die-hard markt nu ineens weg is.
Niet weg, maar kleiner, dat lijkt me toch logisch?
Waar vroeger de keus voor mobiel gamen beperkt was tot PSP of DS, kan je het nu ook met een lading aan telefoons, waarbij iOS apparaten voorop lopen. En sowieso dat mensen tegenwoordig onderweg ook andere dingen kunnen doen dan gamen (internetten, filmpje kijken).
Kijk eens wat er voor 2012 alleen al first party op stapel staat: Uncharted, LBP, ModNation Racers, Killzone, Resistance, WipeOut en MotorStorm. Alleen dat zijn al genoeg top games om een jaar mee door te komen.
--> "als je kijkt naar Uncharted, ben er nu al zo'n 6.5 uur mee bezig en zit nu op 50% volgens de game"
Als je hem niet wilt kopen, vooral niet doen... Your loss ;) Maar praat alsjeblieft niet de VITA de grond in zonder hem zelf in handen te hebben gehad, als je wil dat het een succes wordt mag je er best een steentje aan bij dragen en als je er niet in geloofd dan zullen we je ook niet missen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik ben vd zomer speciaal voor de Vita naar Gamescon in Keulen gereden. Werd aardig wild van het apparaat. Ik vind het nog steeds een superding, maar als ik lees dat in Japan de verkopen tegenvallen vraag ik me af of het slim is om 'm bij de launch te gaan kopen.
Dat heb ik met de 3DS gedaan en daar haalden ze na een aantal maanden 100 euro van de prijs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Sn0wblind schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:43:
[...]

Ze hebben 'm denk ik inderdaad in het verkeerde land gelaunched, in Japan is Uncharted bijvoorbeeld bij verre niet zo populair en alle populaire Japanse titels zijn nog helemaal niet uit. Terwijl hier een hoop mensen aan het wachten zijn juist op de launchgames.
Vooral een gebrek aan RPG's op de launch zal de reden zijn voor de tegenvallende verkopen.

Ik denk dat het succes nog even op zich laat wachten. Vaak zijn Japanse platforms heel populair nadat er een nieuwe Final Fantasy, Monster Hunter of iets anders wordt gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
@matthijst - Als jij het een tof apparaat vindt, je vind de games leuk en je vind het wel €300,- waard, waarom zou je het dan niet kopen? De negatieve berichten uit Japan kunnen mij echt niet tegen houden. Als ik me Gravity Rush, Uncharted, BlazBlue en Ninja Gaiden voorstel met dual sticks en dat fantastische OLED scherm dan begin ik te schuimbekken en dan kan ik niet wachten om m'n pinpas straks tevoorschijn te halen om dat ding af te rekenen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Snap het punt ook niet helemaal, als early adopter betaal je altijd de hoofdprijs. Beste kun je drie jaar wachten en de slim versie voor 150 euro kopen met alle top titels voor 15 euro uit de budgetbak... Is alleen niet de leukste optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
Nu even wat anders. Hebben jullie in winkels of op websites al de mogelijkheid gezien om de bijzaken zoals bijvoorbeeld geheugenkaartjes, opbergtassen e.d. te kunnen reserveren? Ik zie namelijk alleen maar de standaard pre-order kit.....

Edit: Ik heb het dan over de Nederlandse winkels/sites...

[ Voor 11% gewijzigd door Baatje op 09-01-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baatje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:21:
Nu even wat anders. Hebben jullie in winkels of op websites al de mogelijkheid gezien om de bijzaken zoals bijvoorbeeld geheugenkaartjes, opbergtassen e.d. te kunnen reserveren? Ik zie namelijk alleen maar de standaard pre-order kit.....

Edit: Ik heb het dan over de Nederlandse winkels/sites...
Ik heb die ook nog niet gezien in de shops waar ik naartoe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Heb er ook nog niks verder over gelezen. Ik heb wel m'n vaste gamestore (Nedgame) gebeld en gevraagd of ze me daarvan op de hoogte willen houden. Meteen Uncharted en Ninja Gaiden gereserveerd. Over een geheugenkaartje ben ik nog niet helemaal uit... Denk dat ik gewoon 4GB pak tot de 32GB wat goedkoper wordt!

En ik wil zo'n soft-pouch, zo eentje die lijkt op dat ding dat bij de originele PSP kwam:

Afbeeldingslocatie: http://www.playstation-vita.nl/files/2011/09/psvita-pouch-600x410.jpg

En ik wil ook nog een doosje om een zooi game cartridges in te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sony gaat flink investeren in marketing van de Vita;
De lancering van de Playstation Vita gaat gepaard met Sony's "grootste marketingcampagne ooit". Dit maakte de electronicagigant bekend.

Volgens Sony zal de campagne een sterke digitale focus hebben. Dit heeft te maken met de sociale eigenschappen van de Vita en met het gedrag van de doelgroep.

Ook wordt er zwaar ingezet op zichtbaarheid op televisie, in de pers, buiten op straat en in winkels. Een groot onderdeel van de campagne bestaat daarnaast uit een 'experiental tour' door Groot-Brittanië. Deze tour geeft gamers de kans om de Vita zelf te testen.

Bij de introductie van de handheld zullen 33 spellen beschikbaar zijn. Marketingmanager Mark Bowles: "De sleutel tot een succesvolle lancering is software. We geloven dat de line-up voor de introductie van de Playstation Vita de sterkste van ieder gaming platform is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ziet er goed uit. Extra bevestiging dat ik geen spijt hoef te hebben van mijn pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
YaYo86 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:38:
Ziet er goed uit. Extra bevestiging dat ik geen spijt hoef te hebben van mijn pre-order.
Hoef je sowieso niet! Met het apparaat is niks mis, met de games ook niet, dus als iedereen gewoon zijn vertrouwen en enthousiasme in een aankoop omzet dan komt de markt vanzelf op gang en stromen de topgames binnen(mits hij niet gehackt wordt).

Uncharted nu nogmaals op Crushing aan het spelen(trophies FTW), lekker pittig en verveeld nog lang niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Rctworld schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:39:
[...]

Hoef je sowieso niet! Met het apparaat is niks mis, met de games ook niet, dus als iedereen gewoon zijn vertrouwen en enthousiasme in een aankoop omzet dan komt de markt vanzelf op gang en stromen de topgames binnen(mits hij niet gehackt wordt).

Uncharted nu nogmaals op Crushing aan het spelen(trophies FTW), lekker pittig en verveeld nog lang niet :)
Een hack zal sowieso wel komen denk ik. Kan me geen handheld danwel console bedenken die niet gehackt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DS is (nog) niet gehacked. De DSi volgens mij ook niet. Ja, voor DS games werken er op maar niet DSi spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Disfigured schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:46:
En ik wil zo'n soft-pouch, zo eentje die lijkt op dat ding dat bij de originele PSP kwam:

[afbeelding]

En ik wil ook nog een doosje om een zooi game cartridges in te bewaren.
Wat nieuwe accessoires van Nyko voor de PS Vita waaronder;
- Powergrip (extra grip + externe batterij) $ 24,99.
- Gamecase Pro (opbergdoosje games en memorycards) $ 4,99.
- Power Armor kit (beschermdoos Vita, autolader en Engelse stekker) $ 29,99.
- Speakerstand (tevens oplaadstation) $ 29,99.

Bron: http://www.psx-sense.nl/7...euwe-ps-vita-accessoires/
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:09:
3DS is (nog) niet gehacked. De DSi volgens mij ook niet. Ja, voor DS games werken er op maar niet DSi spellen.
De 3DS is volgens mij wel al gehacked (Google --> 3ds hack).
De DSi zoals je zelf al aangeeft (wel/ook), maar niet alles is speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Interessant, verkoop is al enigzsins aangetrokken:

http://www.techzine.nl/ni...ren-ps-vita-verkocht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de PS Vita met UMD's zoals in PSP? Of is het weer iets anders?
Zo ja, is het dan ook mogelijk om PSP games op PSvita te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ze werken met UMD's volgens mij ja. Of oude PSP games ook werken durf ik niet te zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door YaYo86 op 12-01-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44

Flotter

Pelipper!

De Vita gebruikt speciale geheugenkaartjes, geen UMD's. PSP-games die je op UMD hebt zou je tegen gereduceerd tarief in de PlayStation Store moeten kunnen kopen.

nieuws: Sony zal Vita-bezitters met PSP-games op UMD tegemoetkomen

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flotter schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:37:
De Vita gebruikt speciale geheugenkaartjes, geen UMD's. PSP-games die je op UMD hebt zou je tegen gereduceerd tarief in de PlayStation Store moeten kunnen kopen.

nieuws: Sony zal Vita-bezitters met PSP-games op UMD tegemoetkomen
Bedankt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Er wordt redelijk vaak aangehaald dat spellen voor de vita duur zijn, dat is natuurlijk zo voor de grotere spellen maar ik daarnaast heb je ook nog spellen die ook speelbaar zijn op de PSP en PS3, de zogenaamde minis die aanmerkelijk goedkoper zijn en ik zie niet direct het verschil tussen die minis en de spellen op android danwel IOS. Tuurlijk ze zijn geen 0.79 cent maar wel < 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
Een ander probleem waar Sony mee heeft gekampt tijdens de JP release, was het feit dat de games veel meer op het Westen gefocust zijn dan dat de launch games van de 1e PSP. Kijk maar eens naar de verkoopcijfers, het feit dat Everybody loves Golf de best verkochte titel is zegt al meer dan genoeg. Er zijn atm gewoon geen vette typische japanse RPG's voor uit gekomen.

Tevens hebben ze in een stuk op IGN al aangegeven zich er niet zo heel druk om te maken, aangezien ze zelf al aangegeven dat de grootste focus op de EU en NA ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Raxious schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:44:
Een ander probleem waar Sony mee heeft gekampt tijdens de JP release, was het feit dat de games veel meer op het Westen gefocust zijn dan dat de launch games van de 1e PSP. Kijk maar eens naar de verkoopcijfers, het feit dat Everybody loves Golf de best verkochte titel is zegt al meer dan genoeg. Er zijn atm gewoon geen vette typische japanse RPG's voor uit gekomen.

Tevens hebben ze in een stuk op IGN al aangegeven zich er niet zo heel druk om te maken, aangezien ze zelf al aangegeven dat de grootste focus op de EU en NA ligt.
Blijf ik echter hopen dat ze oude series die op de psx gestart zijn en op de ps2 gestopt zijn verder doen op de Vita. Cloud, Megami, de hele rpg rambam.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
*Zucht....zoals al eerder gemeld draaien een aantal games (Uncharted en Gravity Daze sowieso) op non-native resolutie:
The whole game appears to be rendering with a native framebuffer somewhere in the region of 520x408 720x408 (which is 75 per cent of the Vita's maximum 960x544 resolution), meaning the game's image quality isn't quite as exemplary as we'd hoped it would be, and that scaling artifacts are evident.
Bron

Toch jammer hoor...als zelfs de launchgames al op 75% van de maximale resolutie lopen omdat er te weinig kracht beschikbaar is, hoe zal dat dan over twee jaar zijn? Draaien ze dan op 50% van de maximale resolutie? |:( .

[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 14-01-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

"appears to be" en tevens wordt er nergens expliciet ingegaan (wat mij betreft) dat er werkelijk te weinig kracht zou zijn. Screenshots die ook niet zelf gemaakt zijn (die van Drake's gezicht ben ik al 5000 keer tegengekomen). En wat ik een beetje frappant vindt is dat de Vita eerst een beetje afgebrand wordt, om daarna te concluderen dat: "Overall, the games we have played on the Vita so far are without a doubt among the most ambitious and technically accomplished we have seen on any handheld platform released to date."

Tja. Ik snap hun punt wel een beetje - maar serieus kan ik ze niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Cubic X schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:22:
*Zucht....zoals al eerder gemeld draaien een aantal games (Uncharted en Gravity Daze sowieso) op non-native resolutie:

[...]

Bron

Toch jammer hoor...als zelfs de launchgames al op 75% van de maximale resolutie lopen omdat er te weinig kracht beschikbaar is, hoe zal dat dan over twee jaar zijn? Draaien ze dan op 50% van de maximale resolutie? |:( .
Je bent (wederom) erg pessimistisch, zagen PS3-games er ook zo mooi uit toen deze net verkrijgbaar was?
In het artikel staan ook meer dan genoeg positieve dingen;
If this is to benefit performance, it could well be the right call. The frame-rate rarely deviates from its target 30FPS, even in the most hectic shoot-outs or cut-scenes - and v-sync is engaged throughout. Save for some slightly sluggish aiming controls which require editing in the options menu to resolve, there are few complaints to level with the game as far as basic playability is concerned. The overall impression of this portable rendition of Uncharted is very positive given what it sets out to achieve, and how much of the home console experience it brings with it.

Ultimate Marvel vs. Capcom 3 marks the introduction of Capcom's MT Framework engine to the Vita, and it gets off to a very promising start. Performance is eerily close to its PS3 equivalent, in that the game runs at a full 60FPS while maintaining v-sync at all times, with the occasional dropped frame being a possibility under strain. This is an entirely comparable experience, even down to that minute stutter you see at the start of each fight when the camera pans past the six selected characters.

As far as image quality goes, the native resolution is a 1:1 match for that of the Vita's 960x544 screen. While there's no anti-aliasing solution in place for the stair-stepping on high-contrast edges, the game benefits greatly from the increased sense of definition afforded by this higher pixel count. All character models make the jump entirely as they were. However, low-resolution alpha buffers are evident on certain attacks, such as Thor's lightning-based moves or Wolverine's barrage of cross-slashes, which seem more pixellated when compared to the home console versions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
SkyStreaker schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:35:
"appears to be" en tevens wordt er nergens expliciet ingegaan (wat mij betreft) dat er werkelijk te weinig kracht zou zijn. Screenshots die ook niet zelf gemaakt zijn (die van Drake's gezicht ben ik al 5000 keer tegengekomen). En wat ik een beetje frappant vindt is dat de Vita eerst een beetje afgebrand wordt, om daarna te concluderen dat: "Overall, the games we have played on the Vita so far are without a doubt among the most ambitious and technically accomplished we have seen on any handheld platform released to date."

Tja. Ik snap hun punt wel een beetje - maar serieus kan ik ze niet nemen.
Ik heb genoeg vertrouwen in Digital Foundry dat ik ze wel geloof dat hun metingen goed zijn De metingen waren dus niet correct, Uncharted draait op 720x408. Nog steeds niet native, maar al wel iets beter... Dat ze voor deze lagere resolutie gekozen hebben omdat er te weinig kracht beschikbaar is lijkt mij duidelijk, ik kan echt geen andere reden bedenken om games op non-native resolutie te spelen. Op de consoles wordt dat ook om deze reden gedaan (Halo 3 en GTA IV bijvoorbeeld).

De Vita is nog steeds de krachtigste handheld die vandaag de dag beschikbaar is, maar in Q4 2012 denk ik dat de nieuwe telefoons (Galaxy S3, iPhone 5, etc.) qua grafische prestaties +/- 5x beter zijn.
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:36:
[...]

Je bent (wederom) erg pessimistisch, zagen PS3-games er ook zo mooi uit toen deze net verkrijgbaar was?
In het artikel staan ook meer dan genoeg positieve dingen;

[...]
Ik ben vrij pessimistisch inderdaad, maar daar is ook wel reden toe. Als launchgames nu al op lagere resoluties moeten draaien, hoe gaat dat dan in de toekomst? Met de PlayStation 3 is hetzelfde gebeurd. Ridge Racer (launchgame van de PS3) draaide op 1080p met 60FPS, ondanks dat ontwikkelaars meer vertrouwd raakte met de architectuur wordt de resolutie steeds verder omlaag gebracht (zie GTA IV, Skyrim, etc.). Ik vind dit gewoon echt heel jammer want van een native gamehandheld verwacht je toch wel dat games ook op de native resolutie kunnen draaien...

Natuurlijk zijn er ook positieve berichten. Dat Uncharted op 30fps draait is uiteraard mooi, maar dat mag ook wel met zo'n resolutie....Capcom heeft zijn zaakjes wel goed voor elkaar met native resolutie en 60fps.

Begrijp mij niet verkeerd, de Vita is nog steeds een prachtig apparaat en ik ga er zeker een aanschaffen, maar van dit soort berichten wordt ik niet vrolijk en maak ik mij zorgen om de toekomst van de Vita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Cubic X schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:56:
[...]

[s]

De Vita is nog steeds de krachtigste handheld die vandaag de dag beschikbaar is, maar in Q4 2012 denk ik dat de nieuwe telefoons (Galaxy S3, iPhone 5, etc.) qua grafische prestaties +/- 5x beter zijn.
[...]
Voor de goede orde, die mening deel ik niet. Rondom wil ik gaan gokken, maar zeker geen 5x beter.

Maar, terzijde. JIJ en IK zullen dat ding idd. aanschaffen. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 14-01-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
SkyStreaker schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:10:
[...]

Voor de goede orde, die mening deel ik niet. Rondom wil ik gaan gokken, maar zeker geen 5x beter.
5x was al een correctie van mijn kant. Donderdag onthulde Imagination namelijk de nieuwe generatie mobiele GPU's, deze zullen Q4 2012 verschijnen in nieuwe telefoons zoals de Galaxy S3 en iPhone 5. Volgens Imagination zelf zijn ze 20x krachtiger dan de huidige line-up:
Imagination heeft gpu's in zijn PowerVR 6-serie aangekondigd. De gpu's vormen de opvolgers van gpu's als de SGX543, die onder meer dienstdoet in de iPad 2, iPhone 4S en PlayStation Vita. De grafische prestaties zouden twintigmaal zo hoog zijn.

De gpu's zijn veel krachtiger mede dankzij de nieuwe Rogue-architectuur, waarop ze zijn gebaseerd, zegt Imagination, de maker van de beeldprocessors. De gpu's worden nu in licentie uitgegeven en kunnen daardoor naar verwachting binnen afzienbare tijd voor het eerst gebruikt worden in smartphones, tablets en apparatuur voor auto's.
Bron: Tweakers

Aangezien fabrikanten nogal van overdrijven houden heb ik het al gecorrigeerd van 20x krachtiger naar 5x krachtiger. Dat telefoons eind 2012 krachtiger zijn dan de PlayStation Vita staat 100% vast.
Maar, terzijde. JIJ en IK zullen dat ding idd. aanschaffen. _/-\o_
Dat is het belangrijkste idd. Hopelijk kopen meer mensen het apparaat want betere verkopen == betere games :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
ach, er zijn al behoorlijk vette games aangekondigd die ons dit jaar nog plezier moeten gaan bieden ^^ ik ga wss ook maar een PSV halen.

denk dat ik hem dan ook maar met Uncharted en Ninja Gaiden haal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Cubic X schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:43:
[...]

5x was al een correctie van mijn kant. Donderdag onthulde Imagination namelijk de nieuwe generatie mobiele GPU's, deze zullen Q4 2012 verschijnen in nieuwe telefoons zoals de Galaxy S3 en iPhone 5. Volgens Imagination zelf zijn ze 20x krachtiger dan de huidige line-up:

[...]

Bron: Tweakers

Aangezien fabrikanten nogal van overdrijven houden heb ik het al gecorrigeerd van 20x krachtiger naar 5x krachtiger. Dat telefoons eind 2012 krachtiger zijn dan de PlayStation Vita staat 100% vast.

[...]

Dat is het belangrijkste idd. Hopelijk kopen meer mensen het apparaat want betere verkopen == betere games :) .
Even voor de goede orde, dit bericht van tweakers.net is gewoon erg geslecht geschreven. Het impliceert ten onrechte dat de 4S/iPad 2 dezelfde GPU hebben als de VITA en vooral dat deze opvolger direct de opvolger zal zijn van de 4S GPU terwijl het me redelijk kort dag lijkt om nu bijvoorbeeld nog voor een lancering in maart de GPU te vervangen ;)

Allereerst even het belangrijkste punt, de Apple A5 die in de iPad 2 en iPhone 4S zit(in die laatste ook underclocked) bevat een SGX543MP2 dual-core terwijl in de VITA een SGX543MP4+(geen idee wat die + is, maar ga er maar vanuit dat het niet negatief is) quad-core zit. Daarnaast wordt de VITA GPU bijgestaan door 128MB VRAM terwijl bij alle telefoons en smartphones het normale RAM gedeeld dient te worden. Ook zou het mij weinig verbazen als SONY de GPU in de VITA hoger geclocked heeft omdat accuduur en standby tijd niet echt heel belangrijk zijn vergeleken met een telefoon. Met dat in het achterhoofd zie ik telefoonfabrikanten ook niet snel een quad-core GPU introduceren, tablets misschien nog wel...

Maar goed, waar het op neer komt, we noemen een i5 dual-core ook niet dezelfde cpu als een i7 quad-core, tweakers doet dat wel. Ga er sowieso maar vanuit dat die claims van 20x een hele gunstige test zijn geweest en dat de VITA waarschijnlijk sowieso al meer dan 2x zo krachtig is als de GPU in de 4S. Daarnaast heb ik in mijn hele leven nog nooit één product gezien wat van de één op de andere generatie meer dan 2x zo krachtig was... 20x zo krachtig dan kunnen AMD en nVidia wel inpakken want volgens Imagination kun je er ook 16 cores van maken op één chip en scaled het bijna 100%. Even rekenen: VITA GPU * 4(=16) * 20(keer krachtiger) = erg snel, als je dat in desktop stopt met normale cooling, oneindig veel stroom toevoer en GDDR5 dan hoef ik geen AMD of nVidia meer hoor ;)

Maarja, fabrikanten en hun claims... 8)7

Overigens begrijp ik die interne rendering resolutie van Uncharted niet helemaal. Het wisselt heel erg per scène(sommige wel heel scherp, anderen een beetje rafelig, niet heel erg hoor) dus wellicht is het variabel op basis van de workload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rctworld schreef op zondag 15 januari 2012 @ 06:06:
[...]

Even voor de goede orde, dit bericht van tweakers.net is gewoon erg geslecht geschreven. Het impliceert ten onrechte dat de 4S/iPad 2 dezelfde GPU hebben als de VITA en vooral dat deze opvolger direct de opvolger zal zijn van de 4S GPU terwijl het me redelijk kort dag lijkt om nu bijvoorbeeld nog voor een lancering in maart de GPU te vervangen ;)

Allereerst even het belangrijkste punt, de Apple A5 die in de iPad 2 en iPhone 4S zit(in die laatste ook underclocked) bevat een SGX543MP2 dual-core terwijl in de VITA een SGX543MP4+(geen idee wat die + is, maar ga er maar vanuit dat het niet negatief is) quad-core zit. Daarnaast wordt de VITA GPU bijgestaan door 128MB VRAM terwijl bij alle telefoons en smartphones het normale RAM gedeeld dient te worden. Ook zou het mij weinig verbazen als SONY de GPU in de VITA hoger geclocked heeft omdat accuduur en standby tijd niet echt heel belangrijk zijn vergeleken met een telefoon. Met dat in het achterhoofd zie ik telefoonfabrikanten ook niet snel een quad-core GPU introduceren, tablets misschien nog wel...

Maar goed, waar het op neer komt, we noemen een i5 dual-core ook niet dezelfde cpu als een i7 quad-core, tweakers doet dat wel. Ga er sowieso maar vanuit dat die claims van 20x een hele gunstige test zijn geweest en dat de VITA waarschijnlijk sowieso al meer dan 2x zo krachtig is als de GPU in de 4S. Daarnaast heb ik in mijn hele leven nog nooit één product gezien wat van de één op de andere generatie meer dan 2x zo krachtig was... 20x zo krachtig dan kunnen AMD en nVidia wel inpakken want volgens Imagination kun je er ook 16 cores van maken op één chip en scaled het bijna 100%. Even rekenen: VITA GPU * 4(=16) * 20(keer krachtiger) = erg snel, als je dat in desktop stopt met normale cooling, oneindig veel stroom toevoer en GDDR5 dan hoef ik geen AMD of nVidia meer hoor ;)

Overigens begrijp ik die interne rendering resolutie van Uncharted niet helemaal. Het wisselt heel erg per scène(sommige wel heel scherp, anderen een beetje rafelig, niet heel erg hoor) dus wellicht is het variabel op basis van de workload.
Misschien heb je wel gelijk hoor, dat telefoons geen eigen VRAM hebben was mij onbekend. Ik had verwacht dat huidige telefoons ook wel eigen VRAM zouden hebben. De + in MP4 staat voor het feit dat het een custom made product is voor Sony, dus met aparte hardware (in dit geval zou dat dus best het eigen VRAM kunnen zijn).

Overigens vergelijk je nu mobiele en desktop GPU's met elkaar, dat slaat natuurlijk nergens op :P . Mobiele GPU's zijn een stuk minder krachtig dan de GPU's van nVidia en AMD ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Cubic X schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:35:
[...]
Overigens vergelijk je nu mobiele en desktop GPU's met elkaar, dat slaat natuurlijk nergens op :P . Mobiele GPU's zijn een stuk minder krachtig dan de GPU's van nVidia en AMD ;) .
Hoezo slaat dat nergens op? De PowerVR chips worden ook door Intel gebruikt als IGP in processors, als de opvolger van het VITA gpu design 20x sneller zou zijn en men zou daar dan een 16 core van maken(wat volgens Imagination geen enkel probleem is) wat dus 4x het aantal is van de VITA dan hebben we het al over 80x de performance van de VITA... Hebben we het dus nog niet eens over wat er zou gebeuren als je er een dedicated kaart van zou maken met GDDR5 en normale koeling.

Daarnaast ondersteunt de nieuwste PowerVR gewoon DirectX11 dus ik zie geen enkele reden waarom je ze niet zou mogen vergelijken als de informatie die ze over de performance geven zouden kloppen.

Ik geloof er dan ook weinig van, maar dat is dan ook precies waarom ik deze situatie schets...

P.S. Denk eerder dat die + staat voor extra instructie set van Sony om de performance te verbeteren, geheugen is geen onderdeel van de GPU zelf...

[ Voor 6% gewijzigd door Rctworld op 15-01-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Rctworld schreef op zondag 15 januari 2012 @ 06:06:
[...]

Je vergeet nog 1 heeel belangrijk punt. Dat de games namelijk geoptimaliseerd worden voor de OS en de Hardware van de Vita. Dat zal ervoor zorgen dat ze met de Vita veel efficiënter en veel meer capaciteit uit de hardware kunnen gaan halen. (of klopt dat niet?)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
pfff, heb ff zitten kijken en kan 22 februari even 460 euro aftikken :o

- PS Vita
- 16GB Memory Card
- Uncharted: Golden Abyss
- Shinobido 2
- Ninja Gaiden Sigma Plus
- Starter Kit

Overigens heeft Neogaf een topic met games die nog dit jaar gaan verschijnen, staan behoorlijk interessante games tussen.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=445374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Raxious schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:01:
pfff, heb ff zitten kijken en kan 22 februari even 460 euro aftikken :o
Haha, ja dat loopt toch wel weer aardig op he :)
Ik zit nog een beetje te twijfelen over mijn aankoop*. De Vita zelf heeft trouwens een super prijs vind ik als je kijkt naar wat je er voor krijgt (mijn iphone 3gs is nog steeds duurder ;) ), maar t tikt toch wel weer aan met wat spellen erbij.

Op mijn shortlist op dit moment:
Uncharted
Motorstorm RC (1 keer kopen = vita+ps3 versie _/-\o_ )
Fifa 12
Unit 13 (launch 7 mrt)
Lumines
(en dan ben ik blij dat ik rayman al voor de ps3 heb en warrior's lair/ruin nog niet uitkomt)

Ik wil er eigenlijk maar twee aanschaffen, want daarnaast nog de vita + mem card (gelijk maar 16gb, kan ik daar ook weer even mee vooruit) tikt al tegen de 400 euro. Prijzen van de spellen vallen me ook nog niet echt mee. Op amazon.co.uk 40pond voor uncharted (48euro) En de prijzen in nederlandse shops vallen tussen de 45 en 60 euro volgens budgetgaming.nl . Ik vraag me af of die 60euro prijzen placeholders zijn en nog aangepast moeten worden naar de final price of dat ze er serieus 60euro voor gaan vragen. 45 euro is nog wel te doen, 40euro voelt fijner ;)

Heeft iemand trouwens enig idee hoe groot de digital releases ongeveer zijn?

*ik zit ook nog te twijfelen over de aanschaf van een nieuwe lens voor mijn camera... Je kan je geld helaas maar één keer uitgeven hè.

[ Voor 19% gewijzigd door nioz op 16-01-2012 23:12 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is geen opsom topic met wie wat heeft besteld. Hou het dus over de Vita en de games zelf.