Hebben ze wel... Op alles behalve PlayStation en Sony Ericsson producten

Laatste komt wellicht verandering in nu het volledig onderdeel wordt van Sony maar op PlayStation willen ze volgens mij niet vanwege de regio locks voor DVD's, Blu-Rays etc... Beetje raar verhaal, ik weet het, toen mijn HK PS3 kapot was gaven ze mooi niet thuis bij de PlayStation service maar goed, ik ga niet bij alles wat ik koop er vanuit dat het kapot gaat hoor...
Mja, ik weet niet op welke schaal maar ik lees er weinig over. De mensen met problemen zijn vaak diegene die de fora opzoeken en met waarschijnlijk rond de 750k verkochte exemplaren in een paar dagen (Japan + Hong Kong) heb je natuurlijk altijd wel een aantal DOA's erbij zitten... Ontkom je niet aan.
Scherm is verder van Samsung Mobile, en die hebben wel redelijk wat ervaring met OLED's inmiddels dus zou niet weten waarom ze een hoge failure rate zouden moeten hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:21:
Ff mee gespeeld. Ik vind het system menu maar raar/lelijk/onhandig aandoen met die bollen, ziet er ook niet uit imho. Laadtijden vallen me ook wel vies tegen, ik had meer verwacht zonder optische media. Games zelf zien er wel geweldig uit, maar ik wacht alsnog de euro release wel af en zie dan daarna wel wat ik doe.
Ben ik niet helemaal met je eens, persoonlijke voorkeur natuurlijk maar echt lelijk vind ik het niet. Het is anders dan we heden ten dage gewend zijn van bijvoorbeeld de PS3 of PSP, maar ook anders dan de iOS of Android smartphones. Het doet een beetje kinderlijk aan maar in de praktijk vind ik het er toch redelijk mooi uitzien(op de screenshots vond ik het echt drie keer niks).
Zo strak als het XMB is het inderdaad niet helaas, maar onhandig valt op zich wel mee, kwestie van wennen. Enige echt stomme is dat het nogal inconsistent overkomt, bij het XMB leek alles een geïntergreerd geheel, nu lijkt alles een "app" zoals op iOS, zelfs het settings menu is een soort van app. En allemaal een andere stijl...
Laadtijden vallen ook reuze mee, alleen tja, ze hebben 128MB VRAM en 512MB system RAM te vullen in vergelijking tot de 32MB die de PSP in totaal had dus ondanks de vooruitgang qua snelheid heb je per saldo ongeveer zelfde soort wachttijden. Zelfs de PS3 heeft in totaal maar 512MB en games die daar vanaf de HDD draaien(die over het algemeen toch sneller is dan een normale flash kaart) laden ook niet super snel. Launch games zijn echter lang niet zo goed afgewerkt als een latere game zou zijn, zoals Uncharted het doet(laden tijden de tussen filmpjes) is het ideaal, je zit zelf van het verhaal te genieten en het spel laadt de data in...Kon de PSP gok ik niet eens aan.
Maar goed, aan alles van de VITA merk ik wel dat Sony echt bewust afstand heeft willen nemen van de PSP omdat hij er optisch zoveel op lijkt(eerste wat mijn familie zei toen ze hem zagen "Huh, maar je had toch al een PSP?"). Daarvoor hebben ze denk ik gekozen voor een totaal andere naam als de PS VITA en een totaal andere UI, het is niet zoals bij de iPad 1 naar de iPad 2 een kleine evolutie, ze willen duidelijk laten zien dat het een totaal ander product is.