[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 79.948 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 22:00
Rtzrs schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:12:
[...]

Doet hij bij mij ook, vind het zelf niet storend.

[...]

Volgens mij kan je het meeste wel verwijderen, maar ik heb ook gewoon een clean install gedaan dus geen idee eigenlijk.

[...]

Heb zelf ook de 525, draai wow op High settings en werkt meer dan prima 60fps all round, soms zelfs meer en dxdiag vind namelijk je intel processor als GPU en niet je NVIDIA kaart, maar je 525 werkt gewoon prima hoor :)
jaaa danku!

dus dan kan ik iig gerust wow spelen :D even weer prepaid halen binnekort dan haha.

Trouwens geluid crash is gefixt! moest even wat belangrijke windows updates instaleren en daarna was 't over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Canyourunit werkt niet met optimus. Het programma detecteert alleen de IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:46
Gisteren mijn XPS15 mogen ontvangen (vorige week besteld met de zakelijke aanbieding/fout). Ben erg tevreden over de laptop. Lekker snel (i7-2630qm) en het FHD scherm is echt prachtig.

Dit weekend even een clean install doen en dan kan mijn oude laptop (Asus M6Va) gaan genieten van zijn welverdiende rust... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik dacht even de harde schijf te vervangen voor een SSD. Blijkt dat de harde schijf niet eenvoudig bereikbaar is. Ik heb de Dell instructies nu gezien. Kan iemand me vertellen hoe makkelijk/moeilijk dit is?

Als het simpel werk is dat in 10 minuten gedaan is vind ik het wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Philflow schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:28:
Ik dacht even de harde schijf te vervangen voor een SSD. Blijkt dat de harde schijf niet eenvoudig bereikbaar is. Ik heb de Dell instructies nu gezien. Kan iemand me vertellen hoe makkelijk/moeilijk dit is?

Als het simpel werk is dat in 10 minuten gedaan is vind ik het wel de moeite waard.
Trek er een kwartier voor uit.
Rustig de instructies lezen en gebruik iets van plastic (bijv. bankpasje) voor het loshalen van de plastic cover rondom het toetsenbord.
Heb zelf de standaard HD vervangen door een Seagte Momentus XT en een clean install gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54

Echt lastig is het niet om bij Dell laptops de cover en het toetsenbord eruit te halen, dan zit je er volgens mij al. Het is heel even puzzelen als je het nog nooit hebt gedaan, maar ook niet echt de moeite om daarom maar geen andere HDD/SSD erin te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de Metalloid Aluminium cover op ten duur zelf te vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb een kort vraagje waarop ik het antwoord zo niet terug kan vinden in eerdere topics..

Als ik m'n laptop aansluit op het (niet geaarde) stopcontact voelt m'n behuizing heel irritant aan, alsof deze onder lichte stroom staat. Ik dacht in eerste instantie dat dit kwam door het niet geaarde stopcontact maar heb dit ook al eens gehad toen de laptop niet aangesloten was, iemand enig idee hoe dit kan? En is dit ook te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trusten schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:51:
Ik heb een kort vraagje waarop ik het antwoord zo niet terug kan vinden in eerdere topics..

Als ik m'n laptop aansluit op het (niet geaarde) stopcontact voelt m'n behuizing heel irritant aan, alsof deze onder lichte stroom staat. Ik dacht in eerste instantie dat dit kwam door het niet geaarde stopcontact maar heb dit ook al eens gehad toen de laptop niet aangesloten was, iemand enig idee hoe dit kan? En is dit ook te voorkomen?
Hier heb ik ook last van op een niet geaarde stopcontact. Als ik een geaard stopcontact gebruik voel ik geen spanning op de behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is de dvd-speler vervangen door een SSD, dan kan je de HDD nog lekker gebruiken voor opslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:47
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:53:
[...]

Wat je ook kunt doen is de dvd-speler vervangen door een SSD, dan kan je de HDD nog lekker gebruiken voor opslag :)
Was er niet een probleem om op te starten vanaf die aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Ik boot vanaf mn SSD in het optical drive slot, geen enkel probleem. De mijne is een L501X maar ik denk niet dat dat er iets toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het probleem was als je de GPS-module verving door een SSD. Geen ervaring mee in de praktijk maar heb wel onderzoek gedaan omdat ik zelf van plan ben om de optical drive te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beastyman
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 20:52
@Darkstone

Klopt het dat de excel file voor het configureren niet klopt. Ik probeer namelijk een goed config te maken maar het komt niet over een (de basisprijs van de m20 config is bijvoorbeeld veel duurder op de site van dell).

Helaas heb ik de "aanbieding" vorige week gemist :'(.

Ik zoek een XPS 15 met minimaal een i5 25xx / Full HD scherm / 9cell batt.
upgrades verder alleen als ze gunstig zijn ivm de korting.

Ik zag dat dit vorige week mogelijk was voor ca 500 euro. Nu kom niet onder de 870 uit :'(
Maar misschien doe ik iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Die prijs was alleen mogelijk omwille van een fout op de website, maar da's ondertussen niet meer mogelijk.

870€ is voor zo'n systeem nog altijd een geweldige prijs!

[ Voor 26% gewijzigd door Stphnvlstk op 16-06-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Ook niet meer door de link aan tepassen?>

Liever verwend dan verwaarloosd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
hahah dan heb ik geluk gehad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die toen wel hebben besteld met die fout, hebben die de laptop ook binnengekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Ik heb me tmobile kaartje in de module gepropt en vol verwachtingen keek ik of ''hij'' het deed! en jahoor 't deed het ook nog! en wat denk je? oook nog is razend snel! YouTube enz noem maar op!

Maar even kort, moet ik hiervoor betalen? aangezien ik een onbeperkt internet abbo heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:15:
De mensen die toen wel hebben besteld met die fout, hebben die de laptop ook binnengekregen?
Ja, na een week al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hoeveel had je hem dan en met welke specificaties :o
Ik had mijne net paar dagen voor die fout besteld |:( laptop zelf was ik iets van 880 euro kwijt met alle kortingen eraf, i7 2630, fhd, 6gb ram, nvidia gt 525m ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:25

sphere

Debian abuser

beastyman schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:47:
@Darkstone

Klopt het dat de excel file voor het configureren niet klopt. Ik probeer namelijk een goed config te maken maar het komt niet over een (de basisprijs van de m20 config is bijvoorbeeld veel duurder op de site van dell).

Helaas heb ik de "aanbieding" vorige week gemist :'(.

Ik zoek een XPS 15 met minimaal een i5 25xx / Full HD scherm / 9cell batt.
upgrades verder alleen als ze gunstig zijn ivm de korting.

Ik zag dat dit vorige week mogelijk was voor ca 500 euro. Nu kom niet onder de 870 uit :'(
Maar misschien doe ik iets fout.
Die prijzen zijn ex btw. Ik heb een 2540M nvidia 525 FHD en Centrino 6230 voor 651 oid.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beastyman
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 20:52
sphere schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:59:
[...]

Die prijzen zijn ex btw. Ik heb een 2540M nvidia 525 FHD en Centrino 6230 voor 651 oid.
Welke config heb je daarvoor gebruikt ? Ik krijg dat er namelijk totaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Mijn XPS staat nog steeds in de V&A. Krijg zo nu en dan wel wat reacties maar niemand pakt nog echt door. Iedereen hoopt zeker op nog zo'n fout van Dell zoals vorige week denk ik :P

V&A aangeboden: XPS 15, 1080p, i5-2410, 6gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Ik had mijne net paar dagen voor die fout besteld |:( laptop zelf was ik iets van 880 euro kwijt met alle kortingen eraf, i7 2630, fhd, 6gb ram, nvidia gt 525m ect.
Dat had ik ook hoor. Maar die aanbieding alsnog besteld. De 1e staat op MP, en anders gaat ie terug naar Dell (koop op afstand) Oh de die aanbieding wordt idd gewoon afgeleverd. Morgen komen ze voor de 3e keer langs... vriendin is dan gelukkig wel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scheelde het zoveel dan ik vind prijs voor mijn xps nog best goedkoop :)
Btw hebben jullie ook wel eens dat op youtube als je groot beeld doet dat die zwart blijft? Kan ook misschien aan men internet verbinding liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:47:
Btw hebben jullie ook wel eens dat op youtube als je groot beeld doet dat die zwart blijft? Kan ook misschien aan men internet verbinding liggen.
Nee dat heb ik ook, zwaar irritant. Moet je full screen weer uit, en dan weer in en dan werkt het. Maar heb er nog niet veel aan getest.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:46
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:15:
Yep, gisteren gekregen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
hm nog steeds de fout met geluid dat hij afentoe crasht. iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat heb ik ook soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Rokz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:01:
hm nog steeds de fout met geluid dat hij afentoe crasht. iemand enig idee wat dit is?
Vanaf het begin hoorde ik af en toe een gekraak en speelde youtube videos etc niet zo lekker af. Maar sinds ik de k-lite codec pack heb geïnstalleerd is het probleem verdwenen. Misschien dat het gerelateerd is aan video/audio codecs die Dell standaard installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Ardjet2174 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:27:
[...]

Vanaf het begin hoorde ik af en toe een gekraak en speelde youtube videos etc niet zo lekker af. Maar sinds ik de k-lite codec pack heb geïnstalleerd is het probleem verdwenen. Misschien dat het gerelateerd is aan video/audio codecs die Dell standaard installeert?
hmm ja kan ´t probleem zijn.

beter download ik dan ook even k-lite.

even testen of het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:09
dimi_v schreef op zondag 12 juni 2011 @ 09:55:
na een paar dagen spelen ben ik ook zeer blij met m'n XPS. Eén van de dingen die ik waarder: lekker snel uit stanby (dus geen hybernate) werkend. Alleen moet ik nu vaak nog 10-15 seconden wachten voordat wireless dan 'in de lucht' is.

Is daar geen manier voor om dat sneller aan de praat te krijgen? Zag al verschillende keren bij een MacBook dat bij de klep openen en Safari starten meteen het internet werkt. Ik zit nu relatief lang te wachten. Om een excel bestandje te openen ofzo is dat niet erg, maar ga vaak juist eventjes mail checken.
GWO schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:49:
Je zou kunnen proberen om de Intel ProSet/Wireless Connection software te gebruiken, als je dat nog niet doet. Volgens een aantal berichten op het internet kan de verbinding dan sneller worden opgebouwd.
Nou, ik kom er niets verder mee. Mijn andere laptop (Latitude E6400 met XP SP3) maakt echt veel sneller connectie met mij AP, dus aan die laatste kan het niet liggen. De XPS laptop is meteen bruikbaar na het openen van de klep, maar de verbinding opbouwen duurt wel 10-20 seconden. Zwaar irri, een MacBook doet het ook gewoon meteen (<5 sec) na het uit stanby, dus niet hybernate, halen.

Ik heb energiebeheer niet toegestaan de kaart uit te schakelen, prestaties op maximaal. Ik kan geen optie vinden om het anders in te stellen. Vast IP adres helpt ook niks. De Intel software is alleen om via MyWiFi te streamen? De Intel opties in de eigenschappen van de netwerkkaart kan ik ook niks vinden. Had hem al geforceerd naar alleen connectie maken met het MAC adres van mij AP, maar dan doet ie zelfs niks meer.....
edit:
had denk wat fout gedaan, werkt nu wel maar maakt allemaal niks uit

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardjet2174 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:27:
[...]

Ja ik heb dat ook als ik bijvoorbeeld een site moet laden hangt die even, heel irritant.
Het programma k-lite gewoon hiervan downloaden?
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Ik had Core i72630qm, 4gb ram, nvidia 540m, FHD scherm, 9cell batt, 750gb schijf en backlit tobo.

Inclusief btw kwam ik uit op 750€ ongeveer. Ik was een van de eersten die bestelde (de zondagavond van 'de Fout') en toen was er ook nog een 10% kortingsbon voor zakelijke XPS laptops. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:33:
[...]

Ja ik heb dat ook als ik bijvoorbeeld een site moet laden hangt die even, heel irritant.
Het programma k-lite gewoon hiervan downloaden?
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Yep, ik nam de STANDARD versie, daar zit ook Media Player Classic bij welke ik persoonlijk makkelijker vind werken dan VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
Ik kan nergens de GPS module vinden. Op de bon van mijn XPS staat dat dit er in zit: "Integrated Mobile Broadband: Mobile Broadband Module - no SIM card included". In de device manager zie ik ook dat ik een "Dell Wireless 5540 HSPA Mini Card" heb. Die duikt overal op, behalve bij de COM5 port als GPS port. Volgens Umbrah zou de device manager er zo uit moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zs87mOgDn4rVTtput2imyFwg/full.png

Maar bij COM5 staat bij mij niets. Bij de andere devices staat wel de "Dell Wireless 5540 HSPA Mini-Card" genoemd. Er staan ook geen onbekende apparaten in de device manager. Ik heb ook gecheckt dat er onder de batterij daadwerkelijk een slot is voor een SIM kaart. Als ik kijk bij de "location sensors" staat er dat er niets geinstalleerd is.

Ik heb die Dell GPS applicatie (ik weet niet meer precies hoe die heet) geprobeerd. Daarin kan ik wel GPS starten, maar er wordt geen positie gevonden. In m'n device manager zie ik hem dan ook niet opduiken.

Herkent iemand dit? Moet de GPS module nog expliciet aangezet/geactiveerd/geinstalleerd worden? Of zou die het out-of-the-box moeten doen? Of doet ie het alleen met SIM kaart? Umbrah meldt in zijn XPS review dat ie het ook zonder SIM kaart doet. Misschien de driver opnieuw installeren?

[ Voor 2% gewijzigd door slow whoop op 17-06-2011 09:04 . Reden: "location sensors" zinnetje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Ik heb zelf geen GPS module dus concreet kan ik niet helpen, maar houd er rekening mee dat de meeste GPS modules géén locatie kunnen vinden binnenshuis, en bij ontbreken van een SIM-kaart duurt locatiebepaling sowieso veel langer dan op smartphones (reken maar 2-3 minuten voor een eerste cold fix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
Stphnvlstk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:08:
Ik heb zelf geen GPS module dus concreet kan ik niet helpen, maar houd er rekening mee dat de meeste GPS modules géén locatie kunnen vinden binnenshuis, en bij ontbreken van een SIM-kaart duurt locatiebepaling sowieso veel langer dan op smartphones (reken maar 2-3 minuten voor een eerste cold fix)
Dat ie binnenshuis geen locatie kan vinden kan ik inderdaad begrijpen. Maar ik verwacht wel dat de GPS module zichtbaar is in de device manager. Nu lijkt ie gewoon helemaal niet te bestaan.

Welke wireless mini-card heb jij? Ik vraag me af of er misschien ook mini-cards zijn van die geen GPS module hebben. Dat verwacht ik eigenlijk wel, maar ik denk dat die dan ook een ander typenummer hebben. Volgens de specs van Dell zou de "Dell Wireless 5540 HSPA Mini-Card" wel GPS moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Ik heb een L501X zonder mini-kaart, geen idee dus. Probeer gewoon eens of je buiten, mits voldoende wachten een fix kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Ik had Core i72630qm, 8gb RAM, nvidia 525 Videokaart, FHD scherm, 750gb schijf en backlit tobo

ik was totaal 869 euries kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
Stphnvlstk schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:05:
Ik heb een L501X zonder mini-kaart, geen idee dus. Probeer gewoon eens of je buiten, mits voldoende wachten een fix kan krijgen?
Ga ik zeker doen (als ik vanavond thuis ben). Maar ik blijf het vreemd vinden dat de GPS port niet in m'n device manager opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Jaygod schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:10:
Ik had Core i72630qm, 8gb RAM, nvidia 525 Videokaart, FHD scherm, 750gb schijf en backlit tobo

ik was totaal 869 euries kwijt!
Kun je me even een link geven voor die config? wil namelijk dezelfde maar kom altijd boven de 1000 euro :(

ook nog kortings bonnen gebruikt?

edit:
of was dat met die rare actie in het zakelijke gedeelte?

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 17-06-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
Gropah schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Kun je me even een link geven voor die config? wil namelijk dezelfde maar kom altijd boven de 1000 euro :(

edit:
Dat was inderdaad die zakelijk actie. Sealnova meldde ongeveer twee weken geleden dat je door een foutje op de website heel goedkoop een XPS kon kopen, via het zakelijke deel. Toen hebben een hoop mensen hun slag geslagen, waaronder Jaygod (en ik). Inmiddels zijn de prijzen al weer aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Gropah schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:56:
[...]

edit:
Ik had dit gedaan met de 'fout' van Dell, ik heb 't onder zakelijk besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat voegt dus helemaal niets toe...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

slow whoop schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:00:
Maar bij COM5 staat bij mij niets. Bij de andere devices staat wel de "Dell Wireless 5540 HSPA Mini-Card" genoemd. Er staan ook geen onbekende apparaten in de device manager. Ik heb ook gecheckt dat er onder de batterij daadwerkelijk een slot is voor een SIM kaart. Als ik kijk bij de "location sensors" staat er dat er niets geinstalleerd is.
Bij mij staat "Dell Wireless 5540 HSPA Mini-Card Device Management" op COM3 en "Dell Wireless 5540 HSPA Mini-Card GPS Port" op COM4. Weet verder niet wat ik ermee zou moeten, heb er ook geen behoefte aan om het te gebruiken, maar wie weet heb je er wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
Ary schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:52:
[...]

Bij mij staat "Dell Wireless 5540 HSPA Mini-Card Device Management" op COM3 en "Dell Wireless 5540 HSPA Mini-Card GPS Port" op COM4. Weet verder niet wat ik ermee zou moeten, heb er ook geen behoefte aan om het te gebruiken, maar wie weet heb je er wat aan. :)
Bedankt. Ik zal het thuis nog eens bekijken. Het is ook niet dat ik GPS per se nodig heb. Het is meer dat als ik een nieuwe laptop koop dat ik dan graag wil dat alles goed werkt. Als het eenmaal werkt is de lol er inderdaad snel af, en verwacht ik ook dat ik er nog (vaak) naar om zal kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Snap ook niet dat Dell deze kaart standaard meeleverd bij de XPS15.
Los kost dit kaartje bij Dell 130 euro:
http://accessories.euro.d...e_irrank=1&~ck=dellSearch

Kunnen ze toch beter als optie meeleveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het ook niet, maar hij zit er toch echt in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb hetzelfde probleem met de Dell 5540 op een L502x.

Eerst werkte 3G niet.
Initialisatie vanuit de dell broadband manager lukte niet.
Installeren van andere driver gepubliceerd op dell support website lukte niet, omdat de voorgeinstalleerde recenter is. Verwijderen van de meest recente driver ging ook niet.

Dus na zoeken op internet kwam ik een Ericsson (de leverancier van de kaart) driver op de site van Lenovo tegen en wonder boven wonder werkt 3G nu wel.

Echter GPS werkt nog steeds niet; geen GPS com device onder apparatenbeheer (dit itt wat Umbrah in zijn review rapporteert) als ook geen gps locatiesensor onder configuratiescherm.

Bij NL Dell technical support kom ik na 3-4 bellen niet verder. Een stelletje nono's zijn het.
Eerst zeggen ze dat gps er niet zit, toen verwees ik hun naar de 5540 product sheet.
Vervolgens durven ze te zeggen dat ik naar de 3G provider moet om het issue op te lossen. In arren moede hebben ze me nu verwezen naar de "betaalde" software support. Ik wacht hun telefoon af.

Iemand enig idee waar ik nog verder kan zoeken en hoe ik een goede driver van Dell goed geinstalleerd kan krjgen en daarbij de gps virtual device ook te zien krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
4myra schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:08:
...
Installeren van andere driver gepubliceerd op dell support website lukte niet, omdat de voorgeinstalleerde recenter is. Verwijderen van de meest recente driver ging ook niet.
...
Dat is vreemd. Vreemd dat de voorgeïnstalleerde driver recenter is dan op hun website. En ook vreemd dat je de meest recente driver ook niet kunt deïnstalleren.

Het probleem lijkt dan toch wat hardnekkiger te zijn. Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben (sorry 4myra). Met Google kon ik geen andere berichten vinden waarin dit probleem speelde, dus ik was bang dat ik de enige zou zijn.

Ik zal thuis eens wat serieuzer mijn best gaan doen om tot een oplossing te komen. Umbrah heeft bijvoorbeeld eerst een clean install gedaan voordat hij uberhaupt keek of zijn GPS werkte. Dat wil ik ook gaan doen, en misschien is dat wel de oplossing, maar ik wil eigenlijk eerst proberen of ik het met de huidige installatie niet aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Ik sta op het punt om een XPS 15 over te nemen van collega. Ik kan echter nergens vinden of de garantie (3 jaar) ook overdraagbaar is en of dit sowieso wel verplicht is... Heeft iemand verder nog tips waar op te letten bij een 2e hands aanschaf?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan hoor, via, uhm.. dit form: http://support.dell.com/s...dhs&~ck=anavml&redirect=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder zou ik bijvoorbeeld controleren of het beeldscherm nog in orde is, alsmede wat voor hardware er verder in zit en of deze nog goed werkt. Beide kan je bijvoorbeeld doen via de Dell Support Center software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er stond nog wel expliciet vermeld bij de link dat het form alleen in het engels beschikbaar is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al van begin af aan dat m'n toetsenbord in de hoek rechtsonder een beetje 'los' zit ofzo. Het voelt alsof het toetsenbord aan de onderkant vast zou moeten zitten met een pinnetje, nokje of iets dat plakt ofzo. En dat dat dan losschiet, bijvoorbeeld als je je hand er vlak onder op de behuizing legt (wat je natuurlijk regelmatig doet als je druk aan het typen bent). Je hoort dan een soort klikje, en de toetsen blijven het wel doen, maar blijven af en toe een beetje hangen.

Ik heb het in het begin maar gelaten toen ik de laptop net binnen had, in de hoop dat het euvel vanzelf zou verdwijnen. Maar het is eigenlijk alleen maar erger geworden en het begint me nu ontzettend te irriteren.

Ik zit erover te denken om Dell te bellen en garantie te claimen, al heb ik eigenlijk weinig trek om de laptop op te sturen. Maar de laptop zelf openmaken doe ik ook liever niet.

Iemand enig idee wat er precies aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd frequent een BSOD.
Dit gebeurt telkens ik de laptop in standby laat gaan wanneer het rode lichtje schijnt.
Ik sluit de netstroom aan, breng hem uit standby, en krijg toch de fout dat de batterij onder de 10% is. Als ik 'continue' aanduid, dan komt er een scherm op waarbij hij effectief windows poogt te hervatten (zoals normaal), maar daarna krijg ik de BSOD.

Details van de BSOD:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: e0010002
BCP1: FFFFFA8009101000
BCP2: 000000000000000C
BCP3: 0000000000000205
BCP4: 000000000000094E
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\061811-21325-01.dmp
C:\Users\Gauthier\AppData\Local\Temp\WER-31949-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
@Tjee: een snelle google van die BCCode geeft iemand die zegt dat het om USB3 drivers gaat, reinstall die misschien eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:33:
Ik heb al van begin af aan dat m'n toetsenbord in de hoek rechtsonder een beetje 'los' zit ofzo. Het voelt alsof het toetsenbord aan de onderkant vast zou moeten zitten met een pinnetje, nokje of iets dat plakt ofzo. En dat dat dan losschiet, bijvoorbeeld als je je hand er vlak onder op de behuizing legt (wat je natuurlijk regelmatig doet als je druk aan het typen bent). Je hoort dan een soort klikje, en de toetsen blijven het wel doen, maar blijven af en toe een beetje hangen.

Ik heb het in het begin maar gelaten toen ik de laptop net binnen had, in de hoop dat het euvel vanzelf zou verdwijnen. Maar het is eigenlijk alleen maar erger geworden en het begint me nu ontzettend te irriteren.

Ik zit erover te denken om Dell te bellen en garantie te claimen, al heb ik eigenlijk weinig trek om de laptop op te sturen. Maar de laptop zelf openmaken doe ik ook liever niet.

Iemand enig idee wat er precies aan de hand kan zijn?
Je kan hem toch het beste opentrekken. Ik gok dat het toetsenbord simpelweg krom is. (een schroefje los, dan kan de palmrest eraf).

Je kan ook dell bellen en vragen of ze een monteur sturen, met een beetje geluk qua medewerker die je aan de lijn krijgt wil dat wel eens lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:04:
[...]

Je kan hem toch het beste opentrekken. Ik gok dat het toetsenbord simpelweg krom is. (een schroefje los, dan kan de palmrest eraf).

Je kan ook dell bellen en vragen of ze een monteur sturen, met een beetje geluk qua medewerker die je aan de lijn krijgt wil dat wel eens lukken.
Oké, tanx. Ik ga ze inderdaad maar gewoon bellen en zien wat ze er bij Dell over te zeggen hebben.

Het is geen groot euvel, maar als het gaat irriteren wil je er toch vanaf. Misschien valt een reparatie te combineren met een backlit tobo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stphnvlstk schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:01:
@Tjee: een snelle google van die BCCode geeft iemand die zegt dat het om USB3 drivers gaat, reinstall die misschien eens?
Eerst geprobeerd, maar dan deed de laptop moeilijk.
Daarna systeemherstel en gewoon de huidige opnieuw geinstalleerd zonder vooraf te verwijderen.

Ben eens benieuwd of het nu nog gaat voorkomen. Mijn scherm flikkert wel telkens ik die USB3 driver installeer (de eerste keer ook al).

Ik heb tevens een tijdje geleden gepoogd om alle drivers up te daten via DriverGenius. Maar bij sommige ging dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
slow whoop schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:57:
[...]

Dat is vreemd. Vreemd dat de voorgeïnstalleerde driver recenter is dan op hun website. En ook vreemd dat je de meest recente driver ook niet kunt deïnstalleren.

Het probleem lijkt dan toch wat hardnekkiger te zijn. Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben (sorry 4myra). Met Google kon ik geen andere berichten vinden waarin dit probleem speelde, dus ik was bang dat ik de enige zou zijn.

Ik zal thuis eens wat serieuzer mijn best gaan doen om tot een oplossing te komen. Umbrah heeft bijvoorbeeld eerst een clean install gedaan voordat hij uberhaupt keek of zijn GPS werkte. Dat wil ik ook gaan doen, en misschien is dat wel de oplossing, maar ik wil eigenlijk eerst proberen of ik het met de huidige installatie niet aan de praat krijg.
ben verder gegaan. Heb het mysterie van Umbrah volgens mij ontrafeld:

1) met de dell 5550 hspa driver (v6.3.3.3) van dell support's website krijg je een gps com device naast een 3g device zoals umbrah die ook heeft laten zien. De gps werkt prima, echter 3g kan geen verbinding maken
2) met de dell 5540 hspa driver van dezelfde website krijg je geen gps com device. Echter de 3g verbinding werkt wel

Volgens mij heeft umbrah na een clean install de 5550 driver geinstalleerd en niet gecontroleerd of de 3g werkt. Aangezien 3g belangrijker voor mij is dan gps (alleen de windows 7 weer gadget werkt hiermee) kies ik voor de 5540 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:14:
Oja ivm dat backlit tobo, voor de mensen die alsnog 1 willen installeren.
De reden dat het slechts 34 euro kost is omdat dat de kosten van de monteur zijn, het tobo zelf is tijdelijk gratis ;)

Dus al die nog geen backlit tobo heeft, go for it!
Met wie had jij gesproken over het backlit toetsenbord? Ik krijg een nieuwe accu omdat mijn oude maar tot 40% oplaad. Ik had meteen gevraagd over de backlit toetsenbord actie maar hij wist er niets vanaf. Dus als ik weet met wie jij (of iemand anders met 'gratis' toetsenbord) gesproken hebt daarover, kan ik hem wellicht ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46
Bedankt voor diegene die de tip van de zakelijke aanbieding geplaatst hebben. Ik heb hem afgelopen week ontvangen. Mooie laptop. (i7-2630qm, 6gb, 750gb en het FHD scherm)

Ik had een probleem met de wifi terwijl ik daar eerder geen problemen mee had.(clean install) Wat nu blijkt is dat energiebeheer bij werken op accu de prestaties naar beneden bijschroeft. Ik heb de instelling gewijzigd naar maximale prestaties en opgelost.
Wellicht een zinvolle tip voor andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:54:
[...]

Er stond nog wel expliciet vermeld bij de link dat het form alleen in het engels beschikbaar is 8)7
Heeft iemand dit zelf als eens gedaan? Wanneer ik het Nederlandse formulier invul is "State" een verplicht veld waar ik niets kan invullen... Verder krijg ik de volgende melding bij het submitten "Automatische tag-overdracht is momenteel helaas niet beschikbaar. Probeer het later nog eens"

Bij de Engelse variant staat overigen het volgende:
] Use this form for the following reasons:

- Owner of product is moving from one country to a new country
- Ownership of a product has changed and new owner is located in a different country
Lijkt er op dat dit formulier toch niet bedoeld is voor de overdracht van hardware+garantie binnen Nederland.

[ Voor 29% gewijzigd door Animal_X op 18-06-2011 22:25 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
Ik heb ook wat problemen met mijn Wifi, eigenlijk al vanaf het begin. Vergeleken met mijn 'oude' laptop is het internet heel erg langzaam. Youtube-filmpjes haperen of lopen na 1/3 van het filmpje vast, bij het schakelen naar een andere website moet hij er erg lang over nadenken ('Wachten op...."). Iemand enig idee hoe dit kan of wat er aan te doen is?

Bij de Ziggo Speedtest haal ik op mijn XPS 15 9.1 Mbit/s en op mijn andere laptop op dezelfde verbinding 19 Mbit/s.

Ik heb de Intel N 6230...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Laatst online: 12-09 16:35
Iemand enig idee hoe ik aan een backlit toetsenbord optie kom op de Belgische bestel site? Ik probeer het via de link aan te passen en krijg wel extra opties maar jammer genoeg nergens een backlit toetsenbord te zien.
Ik wil sowieso een azerty layout en had graag een backlit versie maar zie het niet tussen de opties staan. :(
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nope gaat niet, en er bestaat al helemaal geen azerty variant die backlit is voor zover ik weet. Koop gewoon op ebay een backlit qwerty, na een paar weken ben je azerty al weer helemaal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:50:
[...]

Met wie had jij gesproken over het backlit toetsenbord? Ik krijg een nieuwe accu omdat mijn oude maar tot 40% oplaad. Ik had meteen gevraagd over de backlit toetsenbord actie maar hij wist er niets vanaf. Dus als ik weet met wie jij (of iemand anders met 'gratis' toetsenbord) gesproken hebt daarover, kan ik hem wellicht ook krijgen.
Pascal Steur
Stphnvlstk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:48:
Nope gaat niet, en er bestaat al helemaal geen azerty variant die backlit is voor zover ik weet. Koop gewoon op ebay een backlit qwerty, na een paar weken ben je azerty al weer helemaal vergeten.
Ik heb een Azerty FR backlit laten steken.
Er is wel degelijk een Azerty variant, maar geen Azerty BE. Nuja, de plaats van die symbolen went nogal rap ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
4myra schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:54:
[...]

ben verder gegaan. Heb het mysterie van Umbrah volgens mij ontrafeld:

1) met de dell 5550 hspa driver (v6.3.3.3) van dell support's website krijg je een gps com device naast een 3g device zoals umbrah die ook heeft laten zien. De gps werkt prima, echter 3g kan geen verbinding maken
2) met de dell 5540 hspa driver van dezelfde website krijg je geen gps com device. Echter de 3g verbinding werkt wel

Volgens mij heeft umbrah na een clean install de 5550 driver geinstalleerd en niet gecontroleerd of de 3g werkt. Aangezien 3g belangrijker voor mij is dan gps (alleen de windows 7 weer gadget werkt hiermee) kies ik voor de 5540 driver.
Bedankt. Dat is goed om te weten. Ik ben zelf ook bezig geweest om andere drivers te installeren. Hier staan ze allemaal:
http://ftp.us.dell.com/comm/
Kijk bij de DELL_WIRELESS-5540-HSPA-MINI_AXX_RYYYYYY.exe drivers. Het is voor mij een dichte mist hoe enerzijds de verschillende A nummers en anderzijds de R nummers en aanmaakdatums aan elkaar hangen. Lang niet alle drivers doen het, omdat ze "digitally signed" zijn en alleen voor specifieke laptop modellen geldig zijn.

Volgens mij krijg je bij de standaard installatie en op de driver DVD deze versie:
DELL_WIRELESS-5540-HSPA-MINI_A12_R291707.exe

en via de website om de driver te downloaden deze versie:
DELL_WIRELESS-5540-HSPA-MINI_A11_R287094.exe

De driver die je als download voorgeschoteld krijgt is dus ouder dan die op de dvd en die standaard geinstalleerd is. Geen enkele versie heeft voor mij een GPS sensor opgeleverd. Misschien toch ook maar eens de driver van de 5550 proberen...

[ Voor 0% gewijzigd door slow whoop op 20-06-2011 14:48 . Reden: ftp link naar drivers gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Trusten schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:37:
Ik heb ook wat problemen met mijn Wifi, eigenlijk al vanaf het begin. Vergeleken met mijn 'oude' laptop is het internet heel erg langzaam. Youtube-filmpjes haperen of lopen na 1/3 van het filmpje vast, bij het schakelen naar een andere website moet hij er erg lang over nadenken ('Wachten op...."). Iemand enig idee hoe dit kan of wat er aan te doen is?

Bij de Ziggo Speedtest haal ik op mijn XPS 15 9.1 Mbit/s en op mijn andere laptop op dezelfde verbinding 19 Mbit/s.

Ik heb dit probleem ook, dit is wat de support mij vertelde. Ik kan nog niet zeggen of het werkt want ik ben op dit moment de bestanden aan het downloaden om het uit te voeren.
Regarding the WiFi:

1. Please reinstall WLAN driver.

Please download it here: http://tinyurl.com/3cg7kgk
SAVE the file on the hard disk please.

How to reinstall the driver:

First step to do is to uninstall the utility:
START ->> CONTROL PANEL ->> PROGRAMS AND FEATURES.
You can find the ?Intel PRO SET Wireless/Utility? here (if you don?t have it, just skip this step).
Please highlight it and click on UNINSTALL.
Please restart the notebook and at the beginning of the boot, when you see the blue Dell Logo, press several times the F8 key.
From the start options choose ?SAFE MODE? (without networking) please.
Log into the account and click on YES please.

The second step will be the removal of the driver from device manager:
START ->> CONTROL PANEL ->> SYSTEM AND MAINTENANCE ->> HARDWARE ->> DEVICE MANAGER.
Open the NETWORK ADAPTERS ? there should be a log of the Intel 6230 WLAN Card.
Please right click on it and choose Uninstall.

Reboot the computer to the normal mode and double click the downloaded file. The installation starts automatically, please follow the on-screen instructions.

2. Please make sure that the correct settings are in Dell QuickSet Utilities.

The utility is factory installed, but can also be reinstalled from the Resource CD or support.dell.com. Once the utility is installed, it will be located in the Start menu or you can find icon on the taskbar. Please go into ?Internal Network Card Power Management? and make sure that ?Always Activate on Battery? is selected.

3. Please check the Power Management also in the Device Manager. Please open Device Manager by clicking the Start button, clicking Control Panel, clicking System and Maintenance, and then clicking Device Manager. Double-click Network adapters. Right-click on the installed wireless adapter that is in use. Click on Advanced -> Adapter Settings -> Power Management and make sure that the card is always activated.

4. Please check the following setting in Control Panel:

? Select Control Panel -> Power Options.
? In the left-hand sidebar, select Change when the computer sleeps.
? On the page displayed, click Change advanced power settings. The Advanced Settings page is displayed.
? For each power plan, perform the following: Select Wireless Adaptor Settings -> Power Saving Mode, and change the value of both On Battery and Plugged In options to the value Maximum Performance. Repeat for each power plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
Heeft bij mij helaas niet zoveel verschil gemaakt...ben benieuwd wat het bij jou doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bij mij ook niet.. dat bestand van tinyurl kon ik ook niet succesvol installeren dus heb een andere versie gedownload (dacht iets nieuwer) maar geen verbetering..
Zodra ik weer iets nieuws hoor van Dell hierover dan meld ik het hier :)

(hoe ik het trouwens merk dat het niet verbeterd is, is wanneer ik streams kijk. Bekabeld nooit problemen, op wifi behoorlijk vaak haperingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trusten
Die tinyurl was alleen de bluetooth driver, heb idd ook de andere driver op moeten zoeken. Wel erg irri dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Dat is wel apart. Ik haal zowel bekabeld als draadloos op de XPS 15 wel gewoon de normale snelheden van UPC (20-25mbit down, 3mbit up).

Ik heb ook de 6230 kaart. Ik heb mijn drivers bijna allemaal via DriverGenius geupdate na een clean install, dus misschien kunnen jullie dat eens proberen?

Edit: heb de volgende driverversie (bij apparaatbeheer ff gekeken)
- Driver Date: 1-5-2011
- Driver Version: 14.1.1.3

[ Voor 17% gewijzigd door Ary op 19-06-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46
Punt 3 heeft bij mij het laatste probleem met de wifi verbinding verholpen. Hij werd door energiebeheer uitgeschakeld....
Alles lijkt nu prima te werken. Ruim 40Mbps down zoals het hoort.

Ik heb een clean install en de laatste driver versie van de dell site met zelfde versie nummer
- Driver Date: 1-5-2011
- Driver Version: 14.1.1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
Ik kreeg m'n GPS sensor niet aan de praat.

Heb vanmiddag alle partities op de harde schijf verwijderd en een clean install gedaan met de bijgeleverde Windows 7 DVD. De installatie ging in eerste instantie niet goed. Ik kreeg halverwege een foutmelding dat een bestand op de DVD niet gevonden kon worden en de hele installatie werd gecanceld. Toen zat ik dus met een laptop die niks meer deed. :(

Maar in een tweede poging ging dezelfde Windows installatie vlekkeloos. Daarna alle drivers geinstalleerd. Die had ik van te voren al verzameld (zoals Umbrah) op een usb stickje.

De Dell Wireless 5540 HPSA Mini-Card driver herkende nu meteen m'n GPS sensor, maar niet de 3G module. Opnieuw de driver geinstalleerd in repair mode, en toen werd ook de 3G module herkend. Nu doet alles het dus naar wens.

Prima dus. Ook meteen van alle bloatware af!

slow whoop gaat straks tevreden slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
ik zit nog met 1 ding.

heb hier namelijk een xps 15. en echt wat een goddelijk ding.
alleen zit nog steeds met het probleem. als ik muziek luister en ik open ee nandere webpagina en laad een site. dan loopt de muziek voor 1 tot 5 seconde vast. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Is er nog iemand met een HDD + SSD combo? Mijn HDD, waar alleen data opstaat, blijft continu draaien en ik vind maar niet hoe ik die kan laten stilvallen - zoals dacht ik toch het geval was toen het mijn enige drive was.
De power settings staan goed (disable na 1 minuut), indexering staat uit, en toch blijft die continu draaien.

Iemand een idee hoe dit op te lossen valt? Los van de lichte extra geluids- en warmteproductie doet dit ook het besparende effect van de SSD helemaal teniet..

Oh, wie trouwens last heeft van een zwart scherm van ongeveer een seconde bij het verschijnen van User Account Control, installeer de nieuwste nVidia drivers! Als de download van nvidia.com niet wil installeren omwille van niet-overeenkomende hardware (wat een bagger driver support heeft nVidia toch nog altijd?), download hetzelfde versienummer op www.laptopvideo2go.com!
Ik heb voor mijn L501X deze gebruikt: http://forums.laptopvideo...3-official-whql-released/ , en die zou voor L502X ook moeten werken!

[ Voor 8% gewijzigd door Stphnvlstk op 20-06-2011 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
slow whoop schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:11:
Ik kreeg m'n GPS sensor niet aan de praat.

Heb vanmiddag alle partities op de harde schijf verwijderd en een clean install gedaan met de bijgeleverde Windows 7 DVD. De installatie ging in eerste instantie niet goed. Ik kreeg halverwege een foutmelding dat een bestand op de DVD niet gevonden kon worden en de hele installatie werd gecanceld. Toen zat ik dus met een laptop die niks meer deed. :(

Maar in een tweede poging ging dezelfde Windows installatie vlekkeloos. Daarna alle drivers geinstalleerd. Die had ik van te voren al verzameld (zoals Umbrah) op een usb stickje.

De Dell Wireless 5540 HPSA Mini-Card driver herkende nu meteen m'n GPS sensor, maar niet de 3G module. Opnieuw de driver geinstalleerd in repair mode, en toen werd ook de 3G module herkend. Nu doet alles het dus naar wens.

Prima dus. Ook meteen van alle bloatware af!

slow whoop gaat straks tevreden slapen. :)
Dus 3G+GPS allebei werkend? Mooi! Met welke driver nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Trusten schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 22:37:

Wireless probleem :P hier een topic wat ik heb aangemaakt :) ik heb zelfde probleem zelfde kaart maar wel een xps 17.

als je netwerkstatus zou zien dat zou je zien dat om de zoveel tijd je mbps inzakt
Ik heb helaas nog geen blijvende oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
Dav1d schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:59:
[...]

Dus 3G+GPS allebei werkend? Mooi! Met welke driver nou precies?
Yep. 3G+GPS beide werkend. :) Dat wil zeggen, beide staan vermeld in m'n device manager. GPS heb ik getest en kan binnenshuis een fix vinden, handig voor de weather widget.

3G heb ik nog niet getest, en dat ga ik (voorlopig) ook niet doen, omdat ik geen internet abonnement bij m'n telefoon provider heb. Maar ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat het niet zou werken.

Ik gebruik nu deze driver: DELL_WIRELESS-5540-HSPA-MINI_A12_R291707.exe
Dit is versie R2AA06, A12 van 31/03/2011 en die is nieuwer dan de versie die je nu voorgeschoteld krijgt in de Drivers & Download" sectie onder "Communication", versie R2Y04, A11 van 08/03/2011 (R287094).

Ik heb beide versies geprobeerd, en ze doen het alletwee. Ik besloten de meest recente versie te gebruiken.

Maar de truc zat hem dus in de verse installatie van Windows 7, of misschien in iets anders. In ieder geval kreeg ik het met de standaard installatie en alleen die driver niet voor elkaar. Misschien is er een andere methode om GPS en 3G werkend te krijgen die geen herinstallatie van Windows vereist, maar ik wilde toch Windows opnieuw installeren, en ik had geen zin meer om het verder uit te zoeken.

Let op dat ik na de herinstallatie van Windows pas in tweede instantie zowel GPS als 3G had. Toen ik de driver installeerde had ik eerst alleen GPS en geen 3G. Daarna heb ik dezelfde driver nog een keer geïnstalleerd (in repair mode) en toen had ik ook ineens 3G erbij.

[ Voor 20% gewijzigd door slow whoop op 20-06-2011 21:43 . Reden: driver versie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-08 14:29
Ik heb een aantal maanden geleden een XPS 15 aangeschaft en ben nu gecharmeerd geraakt van SSD's en/of hybride schijven. Ik vraag me af of er iemand is die hier ervaring mee heeft en mij iets meer kan vertellen over het nut van een SSD in een laptop. De snelheid van een SSD lijkt me erg fijn maar de prijs ervan doet mij neigen naar een hybride schijf. Voordeel van zo'n hybride schijf is uiteraard ook dat je toch de nodige ruimte hebt en dat ik niet hoef te rommelen met een externe HDD (die ik overigens wel heb).

Tips, ervaringen en commentaar zijn zeer welkom!

Edit: Mijn XPS is een i5-560M, 4GB geheugen, 7.200 RPM 500GB HDD.
Ik heb flink wat topics gelezen hier op Tweakers en op Anandtech, het lijkt veelbelovend.

[ Voor 11% gewijzigd door uNoTopia op 20-06-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

@slow whoop:

Ik heb ook een verse install gedaan, beide devices staan er bij mij in, maar ik heb nog geen fix gezien van de GPS. Als ik thuis ben zal ik daar eens loeren. Ik denk trouwens wel dat het nut heeft om er een SIM in te stoppen, want dan kan je ws. ook assisted modus selecteren. Ik heb nog wel een prepaid kaartje liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Nu online
sphere schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:26:
@slow whoop:

Ik heb ook een verse install gedaan, beide devices staan er bij mij in, maar ik heb nog geen fix gezien van de GPS. Als ik thuis ben zal ik daar eens loeren. Ik denk trouwens wel dat het nut heeft om er een SIM in te stoppen, want dan kan je ws. ook assisted modus selecteren. Ik heb nog wel een prepaid kaartje liggen :)
De fix van de GPS duurt inderdaad wel eventjes (enkele minuten). Maar bij mij doet ie het dus wel zonder SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poen17
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08-2020
Ik vroeg me het volgende af:

Hoe kan het dat wanneer ik, bij zowel een PS3 en een Dell XPS l502 een schokkend/trillend beeld krijg wanneer ik ze connect aan een Philips full HD ambilight televisie.

Ik weet vrijwel zeker dat mijn tv een hogere refresh rate heeft dan 60 (het maximale wat ik kan installen) wellicht dat ik iets moet doen om dit alsnog te kunnen verhogen?

Het gaat me er vooral om een stabiel beeld te krijgen met mijn laptop, heb overigens een HDMI 1.4 kabel

Alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
Ik heb vandaag mijn xps 15 full hd binnengekregen en ik moet zeggen ik ben blij dat ik de 720p heb omgeruild voor de 1080p. Ik heb alleen twee vragen over het beeldscherm;

- Zoals eerder aangegeven in het topic is rood "te rood" op dit full hd scherm. Is er ergens een stappenplan hoe ik dit kan aanpassen, of hoe ik een ander kleurenprofiel kan installeren. Ik ben hierover al het een en ander tegen gekomen maar ik ben er tot nu toe niet echt wijzer van geworden wat een goed profiel is en hoe ik dit moet installeren.

- Ik heb volgens mij één dode pixel op mijn beeldscherm, is dit normaal?

voor de rest kan ik iedereen aanraden een full hd scherm te nemen, het is stuk prettiger werken en er zit absoluut verschil in de helderheid ten aanzien van de 720p. Verder is de kijkhoek is aanzienlijk beter dan de 720p, ik las ergens een bericht dat iemand de kijkhoeken zowel horizontaal als verticaal bagger vond maar hier sluit ik me niet bij aan.

p.s. heeft iemand een tip voor de toetsenbord instellingen heb tijdens dit stukje tekst het volgende probleem:

- (als ik shift : doe krijg ik ±, dit kan ik veranderen door shift ctrl tegelijk in te drukken maar als ik hem opnieuw opstart blijf ik hetzelfde probleem houden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tomboxman schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:23:
Ik heb vandaag mijn xps 15 full hd binnengekregen en ik moet zeggen ik ben blij dat ik de 720p heb omgeruild voor de 1080p. Ik heb alleen twee vragen over het beeldscherm;

- Zoals eerder aangegeven in het topic is rood "te rood" op dit full hd scherm. Is er ergens een stappenplan hoe ik dit kan aanpassen, of hoe ik een ander kleurenprofiel kan installeren. Ik ben hierover al het een en ander tegen gekomen maar ik ben er tot nu toe niet echt wijzer van geworden wat een goed profiel is en hoe ik dit moet installeren.
Contrast in het intel controlepaneel voor rood naar beneden schroeven. Ik heb echter geen idee waar deze info staat. Ik heb een ATI kaart.
- Ik heb volgens mij één dode pixel op mijn beeldscherm, is dit normaal?
Nee. Bel Dell en vraag of ze het fixen. Volgens mij komt de XPS standaard met zero dead pixel garantie.
voor de rest kan ik iedereen aanraden een full hd scherm te nemen, het is stuk prettiger werken en er zit absoluut verschil in de helderheid ten aanzien van de 720p. Verder is de kijkhoek is aanzienlijk beter dan de 720p, ik las ergens een bericht dat iemand de kijkhoeken zowel horizontaal als verticaal bagger vond maar hier sluit ik me niet bij aan.
De kijkhoek is gewoon erg bagger. http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php. Maar dat wil niet zeggen dat andere schermen dat beter doen ;)
p.s. heeft iemand een tip voor de toetsenbord instellingen heb tijdens dit stukje tekst het volgende probleem:

- (als ik shift : doe krijg ik ±, dit kan ik veranderen door shift ctrl tegelijk in te drukken maar als ik hem opnieuw opstart blijf ik hetzelfde probleem houden.)
Alle toetsenborden behalve US int. verwijderen in het keyboard languages menu in het configuratiescherm. Ik weet dat ik nu engels en nederlands door elkaar gebruik :P Maar je komt er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Een repost, want niemand heeft helaas nog gereageerd.

maar word er wel een beetje gek van.

als ik dus muziek afspeel, en ik laad een andere website (facebook, hyves, tweakers etc) eigelijk alle sites wel.
maar dan gaat me geluid, loopt dan 1 tot 5 seconde te crashen en lagt me laptop ook?

enig idee of hier een fix voor is! die klite coded pack heb ik al geinstaleerd echter geen effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
@darkstone

dank je voor de tip:D
Ik
heb nog een vraagje, als ik een internet pagina open in volledig scherm dan heb ik twee balken links en rechts die niet de volledige ruimte van de pagina vullen:S Kan ik dit ergens veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ctrl +

Maar de vraag is of je dat wil. Het punt van een 1080p scherm is juist dat je meer ruimte hebt (lees: alles word kleiner). Vervolgens ga je inzoomen om dat effect teniet te doen...

Gewoon je browser niet maximaliseren en irc/mediaplayer/explorer window ernaast houden, de doorgewinterde multitaster bedenkt wel iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbj
  • Laatst online: 04-03-2023
hallo, ik heb een tijd terug Autodesk Mudbox geinstalleerd op mijn dell xps 15, maar telkens als ik het programma opstart dan loopt de hele laptop vast en kan ik hem uitzetten... alle andere programmas van autodesk werken wel gewoon goed btw.. weet iemand hier een oplossing voor ??

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rokz schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:15:

als ik dus muziek afspeel, en ik laad een andere website (facebook, hyves, tweakers etc) eigelijk alle sites wel.
maar dan gaat me geluid, loopt dan 1 tot 5 seconde te crashen en lagt me laptop ook?

enig idee of hier een fix voor is! die klite coded pack heb ik al geinstaleerd echter geen effect gehad.
Klite codec pack is sowieso dikke prut. Dat heb je tegenwoordig echt niet meer nodig (en eigenlijk nooit nodig
gehad). Wordt vaak geïnstalleerd door mensen die die codecs gewoon niet snappen, maar je krijgt er gelijk een hoop overbodige meuk bij.

Voor de rest zul je echt duidelijker moeten zijn en veel meer info moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:47:
Dat probleem had ik ook, maar is vrijwel helemaal weg nadat ik een nieuwere driver direct van de nvidia website heb gewdownload en geinstalleerd voor de 525m.

Flash filmpjes enzo worden namelijk over de nvidia kaart afgespeeld. Dat optimus is gewoon nog niet helemaal lekker uitontwikkeld. De laatste drivers gaven me ook zo'n 10% hogere frames in TF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:48:
[...]

Dat probleem had ik ook, maar is vrijwel helemaal weg nadat ik een nieuwere driver direct van de nvidia website heb gewdownload en geinstalleerd voor de 525m.

Flash filmpjes enzo worden namelijk over de nvidia kaart afgespeeld. Dat optimus is gewoon nog niet helemaal lekker uitontwikkeld. De laatste drivers gaven me ook zo'n 10% hogere frames in TF2.
Welke driverversie is dat?

Trouwens, wat verdere ervaringen met mijn laptop (heb em nu een week)
- SUPER scherm! Ik ondervind geen hinder van een slechte kijkhoek, maar misschien ben ik daar wat vergevender in. Verder echt heerlijk scherp beeld en lekker hoge resolutie.

- Ik ben erg blij dat ik de 9cell accu heb genomen. Vandaag om 17.00 uit de lader gehaald en pas rond 23.00 viel hij weer uit. Heb em niet de hele avond intensief gebruikt, maar hij heeft wel de hele avond aangestaan met bijv beetje gebrowse van mij en wat muziek op de achtergrond. Vooral laatste anderhalf uur de livestreams van Dreamhack zitten kijken, dus heeft ie naar mijn mening erg goed volgehouden.

- Over muziek gesproken: Jammer dat de media Fn-knoppen aan de rechterzijde zitten. Daardoor is het érg lastig om met 1 hand even een volgend nummer op te zetten of het volume wat zachter te doen. Nu heb ik erg grote handen, dus wil het wel lukken met duim + middelvinger helemaal uitgestrekt, maar ideaal is het zeker niet. Ook krijg ik de play-knop niet werkend als de iTunes window niet actief open staat (geminimaliseerd reageert ie niet).

- Geen issues met Optimus. Games e.d. laat ik standaard met de nvidia kaart draaien en ook chrome heb ik daarmee open staan. Doet het erg goed.

- Heb een 540M GT die iets hoger dan een 550M geclocked is. Draait erg stabiel en wordt niet heter dan 80 graden bij benchen/stresstesten. Bij gamen (LoL en Fable3 tot nu toe) geen issues gehad. Verwacht echter geen hoge resoluties, settings op High en 60fps.

- Vind de dubbele jack-in aansluitingen erg fijn. Kan ik samen met mijn vriendin bijv in de trein een filmpje kijken, hoop ik. Heb nog niet gecheckt of ie ook naar allebei tegelijkertijd stuurt, maar ga er wel van uit eigenlijk.

- Touchpad werkt heel goed, ook best goed te customizen. Enige wat ik mis is een snelle middel-klik (bijv beide knoppen of met twee vingers tappen). Vooral de 'bedek met hele hand en ga terug naar desktop'-optie is heel leuk bedacht en werkt goed. Lukt mn vriendin echter niet, te kleine handen. xD

- Backlit ziet er behoorlijk smooth uit. Weinig functioneel voor me, zit vaak in een verlichte kamer, maar toch vond ik het de 40 euro meer dan waard. Het ziet er gewoon écht goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Rokz schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:15:

Euhh... probeer eens met Driver Genius al je drivers te updaten? Klinkt als iets wat niet helemaal glad loopt, dus wie weet kan een goede update je helpen.

Edit: sorry voor de dubbelpost, het is al half 3...

[ Voor 3% gewijzigd door Ary op 21-06-2011 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ary schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 02:28:
- Over muziek gesproken: Jammer dat de media Fn-knoppen aan de rechterzijde zitten. Daardoor is het érg lastig om met 1 hand even een volgend nummer op te zetten of het volume wat zachter te doen. Nu heb ik erg grote handen, dus wil het wel lukken met duim + middelvinger helemaal uitgestrekt, maar ideaal is het zeker niet. Ook krijg ik de play-knop niet werkend als de iTunes window niet actief open staat (geminimaliseerd reageert ie niet).
Vind ik ook. Download http://www.randyrants.com/2006/07/sharpkeys_211.html en bind F7...F12 tot de mediakey functie die erop staat, en bind de mediakey tot F7...12

Druk op F7 en je geluid word gemute Bij mijn toetsenbord, druk op fn+F7 en je druk F7 in. Werkt top.
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.