[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 79.946 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt ook van je router af. Mijn enorm brakke KPN router heeft in 5 seconden verbinding. Maar op school kan het wel een minuut duren als je niet dichtbij de router zit..
Je kan volgens mij wel de verbinding in stand houden terwijl de computer slaapt, maar dat is slecht voor de accuduur in die stand.

Edit: schop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Weet iemand precies wat het rechter kaartje is? Volgens mij is het de GSM module dat je via 3G kunt werken juist?
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/13/1307955855-450.jpg
Als dit zo is ga ik die toch niet gebruiken en kan ik hem dus vervangen met een SSD?
pricewatch: Intel Solid-State Drive 310 80GB
Heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een 3G module. Maar je kan er geen mSATA kaart in stoppen. De verbinding is fysiek hetzelfde maar het vereist aanpassingen in de poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
Hmm, betekend dat dus dat ik mijn sim kaartje in mij nlaptop kan doen, en dan internetten? aangezien ik een onbeperkt internet abbonoment heb?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yup.

Ik heb overigens geen idee waarom ze die er gratis bijleveren, bij de meeste fabrikanten kost zo'n kaart €100 als upgrade...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Rickxbox schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:05:
Weet iemand precies wat het rechter kaartje is? Volgens mij is het de GSM module dat je via 3G kunt werken juist?
[afbeelding]
Als dit zo is ga ik die toch niet gebruiken en kan ik hem dus vervangen met een SSD?
pricewatch: Intel Solid-State Drive 310 80GB
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Wat je nodig hebt om dat slot werkend te krijgen voor storage is een mPCI-e drive, oftewel een drive met eigen SATA controller. Daarom is het ook geen mSATA-slot, ook al is dat inderdaad zoals Darkstone zegt fysiek dezelfde poort. De SuperTalent CoreStore MV Mini-PCIe SSD is zo'n drive, en die schijnt te werken in de XPS 15, maarrr alleen voor storage. BIOS van de XPS 15 kan er niet van booten, en dat schijnt weer in A06 te komen.

Zoals je ziet zit deze post vol met maar en schijnt, dus don't break your piggy-bank just yet.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik had vraagje hoelang is jullie batterij duur met een 6 cell. Die van mij gaat supersnel leeg en ik heb hem op energiebesparing. Hij gaf in begin aan drie uur en ben nu net een uur bezig en zeg die nog 15min :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:33:
Hallo, ik had vraagje hoelang is jullie batterij duur met een 6 cell. Die van mij gaat supersnel leeg en ik heb hem op energiebesparing. Hij gaf in begin aan drie uur en ben nu net een uur bezig en zeg die nog 15min :(
Hmm, dat is wel apart inderdaad. Wat heb je in dat uur gedaan?

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chimera schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:33:
[...]

Wat je nodig hebt om dat slot werkend te krijgen voor storage is een mPCI-e drive, oftewel een drive met eigen SATA controller. Daarom is het ook geen mSATA-slot, ook al is dat inderdaad zoals Darkstone zegt fysiek dezelfde poort. De SuperTalent CoreStore MV Mini-PCIe SSD is zo'n drive, en die schijnt te werken in de XPS 15, maarrr alleen voor storage. BIOS van de XPS 15 kan er niet van booten, en dat schijnt weer in A06 te komen.

Zoals je ziet zit deze post vol met maar en schijnt, dus don't break your piggy-bank just yet.
Ik vind het wel jammer dat intel dit niet standaard in zijn chipset heeft geïmplementeerd. Volgens mij is er best veel vraag naar de SSD+HDD combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:35:
[...]

Hmm, dat is wel apart inderdaad. Wat heb je in dat uur gedaan?
Ja een spel runescape heb ik aan en teamviewer, maar toch absurt snel leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:35:
[...]

Ik vind het wel jammer dat intel dit niet standaard in zijn chipset heeft geïmplementeerd. Volgens mij is er best veel vraag naar de SSD+HDD combinatie.
Klopt, al denk ik dat ik toch liever voor de SSD+HDD-in-caddy combinatie zou gaan. Optical gebruik ik al jaren niet meer eigenlijk, en hoewel die mPCI-e drives in een paar jaar tijd wel enorm verbetert zijn (80MBps/40MBps lees/schrijf in 2009 tot 350MBps/80MBps voor die SuperTalent CoreStore MV) zijn ze een stuk langzamer dan de 2,5" SSD's van tegenwoordig. Nou ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de random 4K-cijfers van deze drive, want schrijven op de bootschijf hoeft niet heel veel als je het een beetje goed indeelt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De intel 320 mSATA is random even snel als de normale 2.5" variant. sequentieel is -de 80GB variant- alleen met seq. lezen langzamer dan de intel X25-M.

http://nl.hardware.info/r...eview-atto-disk-benchmark
Oke ze benchen daar met ATTO.. maar je kan min of meer direct vergelijken met de andere intel SSD's Hij gebruikt ook dezelfde controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met de Engelse helpdesk van Dell (via email technische dienst: ner_cons_nl@dell.com dacht ik).
Vandaag, ondanks feestdag, een antwoord gehad. Enorm vriendelijk, ze gaan meteen een monteur sturen om mijn keyboard te komen rechtsteken, al dat ik moet doen is een datum opgeven.

Take that, dell telefonische klantendienst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Is er dan een module waar je je simkaartje in kan doen? Want dan ga ik een 2de simkaart aanvragen!

Liever verwend dan verwaarloosd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het eerst even uit. Het sim slot zit achter de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Ah oke!

Dus er zit niet zo'n handig moduletje waar je makkelijk je sim in kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:47
Jaygod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:24:
Ah oke!

Dus er zit niet zo'n handig moduletje waar je makkelijk je sim in kan doen?
Staat ook in de beschrijving hoor. Ga het vanavond zelf ook proberen!
Gisteren ook geprobeert om een fix te krijgen met de ingebouwde gps module maar deze kreeg ik binnen in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:33:
Staat je scherm op maximale helderheid? Dat heeft een erg negatieve impact..

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:37:
[...]

Ja een spel runescape heb ik aan en teamviewer, maar toch absurt snel leeg
Runescape is een in-browser (java) 3d-game:Afbeeldingslocatie: http://www.gameogre.com/reviewdirectory/upload/RuneScape.jpg

Als dat met de nvidiakaart wordt gerendered is ie in 'n uurtje wel leeg ja :+
Zelfs op de intelkaart vraag ik mij af hoe lang je dat kunt spelen?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Hoe zit het dan met bijvoorbeeld Rhino (3d rendering progamma)? wordt dat automatisch dan wel op de nvidiakaart ?

[ Voor 11% gewijzigd door Jaygod op 14-06-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
Jaygod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:02:
Is er dan een module waar je je simkaartje in kan doen? Want dan ga ik een 2de simkaart aanvragen!
Ik heb dat gisteravond even uitgeprobeerd maar ik kreeg geen verbinding met het netwerk.
Terwijl ik dat wel op mijn telefoon heb. Ook ik ga dan een 2de simkaart aanvragen als ik het werkend krijg op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Rickxbox schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:35:
[...]

Ik heb dat gisteravond even uitgeprobeerd maar ik kreeg geen verbinding met het netwerk.
Terwijl ik dat wel op mijn telefoon heb. Ook ik ga dan een 2de simkaart aanvragen als ik het werkend krijg op mijn laptop.
Ik heb mijn XPS vandaag binnen gekregen, ben nu nog op mijn stage, maar zodra ik thuis ben ga ik het ook wel even proberen want dat is wel echt heel handig, kan ik al mijn werk in de trein enz doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Jaygod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:36:
[...]

Ik heb mijn XPS vandaag binnen gekregen, ben nu nog op mijn stage, maar zodra ik thuis ben ga ik het ook wel even proberen want dat is wel echt heel handig, kan ik al mijn werk in de trein enz doen !
Volgens mij kan je dan wel maar 1 sim kaart tegelijkertijd gebruiken he. Dus eerst je telefoon uitzetten, dan pas met je andere simkaart 'inloggen' op het netwerk. Tegelijkertijd werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Ary schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:35:
[...]

Volgens mij kan je dan wel maar 1 sim kaart tegelijkertijd gebruiken he. Dus eerst je telefoon uitzetten, dan pas met je andere simkaart 'inloggen' op het netwerk. Tegelijkertijd werkt niet.
Ja dat klopt, ik heb dat al eens gedaan met me iPhone en Blackberry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik heb de eerste laptop ondertussen ontvangen, de i5 2410. Die andere (zakelijke aanbieding/foutje) met de i7 2630qm komt morgen binnen.Heeft iemand enig idee of er veel verschil in accuduur zal zitten?

Tot nu toe bevalt de laptop trouwens prima, ding zit stevig in elkaar, en vooral het geluid is heel goed voor een laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 11:19
Ik zit sinds een paar dagen op internet een beetje rond te kijken naar een goede tas voor de XPS 15. Ik ben op zoek naar een tas waar én mijn laptop in kan én boeken (eigenlijk een gewone tas waar ook mijn laptop in kan :P). Ik kon zo niet echt iets vinden wat daar aan voldoet.
Ik vroeg me af of iemand misschien zo'n soort tas bezit of heeft gezien op internet of winkel. Zo ja, ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54
Glandur schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:36:
Ik zit sinds een paar dagen op internet een beetje rond te kijken naar een goede tas voor de XPS 15. Ik ben op zoek naar een tas waar én mijn laptop in kan én boeken (eigenlijk een gewone tas waar ook mijn laptop in kan :P). Ik kon zo niet echt iets vinden wat daar aan voldoet.
Ik vroeg me af of iemand misschien zo'n soort tas bezit of heeft gezien op internet of winkel. Zo ja, ik hoor het graag :)
Je kan ook een sleeve en een redelijk grote rugtas overwegen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
PatrickH89 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:44:
[...]

ja wat ik dus afvraag, past een 15.6 inch sleeve tas gewoon?

want anders haal ik er gewoon een bi jde action. hoef geen super de luxe haha
tis alleen zodat hij beschermd in me tas zit naar school :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rokz op 14-06-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Glandur schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:36:
Ik heb vorige week ook alvast even gekeken, je hebt bijvoorbeeld verschillende tassen van eastpak waar ruimte is gereserveerd voor een laptop. Ik heb zo geen linkje, maar het zal vast niet zo moeilijk te vinden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Rickxbox schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:35:
[...]
Terwijl ik dat wel op mijn telefoon heb.
Uit nieuwsgierigheid ook maar even geprobeerd. Batterij eruit, simkaart erin, opnieuw opstarten. Krijg meteen een menutje met de vraag welk vodafone abo ik heb: contract of prepaid. Contract gekozen, geen verbinding. Blijkt de standaard instelling op het zakelijke abo te staan: office.vodafone.nl. Na aanpassen naar live.vodafone.com werkt het wel. Kijk dus de netwerk instellingen goed na. Aardig is dat je goed kunt zien hoeveel je verbruikt hebt.
Ook ik ga dan een 2de simkaart aanvragen als ik het werkend krijg op mijn laptop.
Volgens mij staat in de meeste telco contracten voor internet op je mobiel dat het niet gebruikt mag worden op een laptop, daar heb je nml aparte (lees: duurdere) abo's voor. In hoeverre zij (met hun DPI) kunnen zien waar je verbinding mee maakt weet ik niet, maar als je dagelijks gaat i-netten op je laptop zou ik je contract wel even nakijken voordat je gezeur, en misschien een vette rekening, krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
PatrickH89 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:44:
[...]

Ja daar zat ik ook al over na te denken. :)
Robsel_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:51:
[...]

Ik heb vorige week ook alvast even gekeken, je hebt bijvoorbeeld verschillende tassen van eastpak waar ruimte is gereserveerd voor een laptop. Ik heb zo geen linkje, maar het zal vast niet zo moeilijk te vinden zijn..
Weetje zo ook nog of daar ook een 15.6" laptop in past? Ik heb namelijk ook een tas waar ruimte in is gereserveerd voor een laptop, alleen past ie daar niet in :( (te breed voor de tas)
Naja, laat ik eerst maar ff kijken op de eastpak site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Glandur schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:01:
[...]

Ja daar zat ik ook al over na te denken. :)
[...]

Weetje zo ook nog of daar ook een 15.6" laptop in past? Ik heb namelijk ook een tas waar ruimte in is gereserveerd voor een laptop, alleen past ie daar niet in :( (te breed voor de tas)
Naja, laat ik eerst maar ff kijken op de eastpak site :)
Ik heb er minstens 1 gezien voor 17" laptops, dus die moet sowieso wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
Appelsap schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:00

Uit nieuwsgierigheid ook maar even geprobeerd. Batterij eruit, simkaart erin, opnieuw opstarten. Krijg meteen een menutje met de vraag welk vodafone abo ik heb: contract of prepaid. Contract gekozen, geen verbinding. Blijkt de standaard instelling op het zakelijke abo te staan: office.vodafone.nl. Na aanpassen naar live.vodafone.com werkt het wel. Kijk dus de netwerk instellingen goed na. Aardig is dat je goed kunt zien hoeveel je verbruikt hebt.
Heb windows opnieuw op mijn laptop gezet. Dus daarom zal het niet gewerkt hebben, heb er voor de rest ook niet verder naar gekeken.

Over een tas gesproken ik ga waarschijnlijk deze tas halen.
http://www.astrogaming.co.uk/gear-bags/astro-scout-backpack
Past tot een 17ich in met nog veel ruimte over voor boeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Rickxbox op 14-06-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Rickxbox schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:05:
[...]
Heb windows opnieuw op mijn laptop gezet. Dus daarom zal het niet gewerkt hebben, heb er voor de rest ook niet verder naar gekeken.
Ik ook, maar ook de Dell drivers en software voor mobiele verbindingen, met het idee dat als ik ergens zit en dan bedenk dat ik het wil gebruiken, het dan wel handig is als het gewoon werkt. Niet aan gedacht het ook te testen, want zal eerder tetheren met mijn telefoon vermoed ik, denk niet dat het in signaal of snelheid veel verschil maakt, hoef dan geen sims te wisselen of telefoons uit te zetten, en blijf gewoon bereikbaar. Zie dus vooralsnog het nut van de 3G kaart in de laptop voor mijzelf nog niet in, maar wellicht verandert dat in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Robsel_NL schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:04:
[...]

Ik heb er minstens 1 gezien voor 17" laptops, dus die moet sowieso wel passen.
Heb je een linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
http://www.travelbags.nl/...stpak/mag/4/m/11/sort/std
http://www.123rugzak.nl/e...&sort=products_sort_order
Hier staan er wel een paar tussen. Maar er zijn er vast nog veel meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Robsel_NL op 14-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Vindt zelf deze tas erg fraai, kunnen naast de laptop ook genoeg boeken in, en zit ook een laptop sleeve bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.toptwo.de/onlineshop/images/product_images/original_images/71_0.jpg
Is de Vaude Gustav
Enige probleem zou kunnen zijn dat de sleeve net niet breed genoeg is voor de XPS 15...

[ Voor 5% gewijzigd door Appelsap op 14-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
Dat lijkt me niet erg comfortabel, ik denk dat ik een xps15 toch liever op mijn rug zou dragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze rugzak bij mijn dell xps 15,6" gekocht, het is een fijne compacte rugzak.
Er is plaats voor boeken, schriften, muis en nog misschien wat ruimte voor boterhammen :)
Afbeeldingslocatie: http://snpi.dell.com/snp/images/products/large/460-11513.jpg
http://accessories.euro.d...bnrank=2&baynote_irrank=0

Btw maakt jullie xps 15 ook zoveel geluid met koelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
die van smalster ziet er wel goed uit, als je hem binnen hebt, zou je dan misschien een foto van de binnekant kunne late zien? misschien een beetje rare vraag... maar ik twijfel namelijk over de laptop tassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Jaygod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:47:
die van smalster ziet er wel goed uit, als je hem binnen hebt, zou je dan misschien een foto van de binnekant kunne late zien? misschien een beetje rare vraag... maar ik twijfel namelijk over de laptop tassen.
Misschien dat dit je helpt:
http://youtu.be/0QxMA4oiKCQ (Lang leve Youtube :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Hoe hoog klokt jullie GT525m eigenlijk over? Ik heb die van mij stabiel bij gamen met 100% use met MSI Afterburner en het spelen van Hunted op 775/1550/950 (core/shader/mem). Goede score lijkt me, gezien Afterburner maar tot iets van 775 kan overclocken:p. Hij draait dus net 5% hoger dan een GT550m!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb iets raars bij msn als iemand mij bericht stuurd en krijg nu chatvenster en ik klik erop is die gewoon helemaal blanco, dan moet ik hem maximaliseren en weer verkleinen en dan is die wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:44:

Btw maakt jullie xps 15 ook zoveel geluid met koelen?
Je hoort het bij mij wel dat de fan meer gaat draaien als ik een game speel, dus ja. Maar het ligt eraan hoéveel geluid jij bedoeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermiessie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09-2021
Het beestje is vandaag binnengekomen en ik moet zeggen: wat een prachtlaptop! Geluid, beeld (FHD), toetsenbord (backlit), snelheid (i7), alles werkt tot nu toe primadeluxe! Later kom ik wel toe aan wat details... Eerst optimaal genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glandur schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:30:
[...]

Je hoort het bij mij wel dat de fan meer gaat draaien als ik een game speel, dus ja. Maar het ligt eraan hoéveel geluid jij bedoeld:)
Ja soms blaast de fan wel erg veel warme lucht eruit en hoor je dan. Bij mijn vorige laptop was dat niet zo erg, maar de opening was wel aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:02:
[...]

Ja soms blaast de fan wel erg veel warme lucht eruit en hoor je dan. Bij mijn vorige laptop was dat niet zo erg, maar de opening was wel aan de achterkant.
Als wij het over hetzelfde hebben (volgens mij wel :) ) is er (volgens mij) niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Heb em ook vandaag binnengekregen! Moet zeggen, eerste indruk is heel goed! Degelijk apparaatje hoor, en wat een prachtscherm (FHD)! Ben blij dat ik em heb genomen :)

Zojuist een clean windows install en alle drivers geinstalleerd (mbv het programma Driver Genius).

Paar vraagjes:
In de taskbar zijn de pictogrammen van een aantal programma's (bijv. uTorrent en Skype) erg blokkerig, alsof een veel te klein plaatje is uitvergroot. Hoe zou ik dat kunnen verbeteren?

Verder vind ik de suggestie in de TS om de DPI op Small (100%) te zetten geen goede... heb het juist wat groter gezet (medium) om dingen wat beter leesbaar te krijgen. ANders is het wel érg fijn en klein.

Heb inmiddels de graka geOC'd naar 750/975. Tien minuten FurMark en geen artifacts, max temp van 81 graden. Nu ff beetje gamen, kijken hoe dat gaat :)

Edit: Hmm heb ook te maken met een (irritant) pulserende fan. Nu heb ik er vaak over gelezen, maar er is eigenlijk geen oplossing voor of wel?

Edit2: Heb zojuist een System Restore gedaan naar vóórdat ik Nvidia System Tools had geinstalleerd.. heb helemaal geen last meer van een pulserende fan! Ik lees online ook dat mensen die dat weer uninstallen er geen last meer van hebben... ook dingen als HWMonitor en Speedfan lijken de pulserende fan te triggeren.

[ Voor 31% gewijzigd door Ary op 14-06-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Gister ook ik mijn XPS 15 binnen gekregen i7Q, 8 GB DDR3, FHD scherm, de 1GB videokaartje en de Backklit toetsenbord.

eerste indruk: mooi scherm, lekker snel en zeer wendbaar... Wat me opviel is dat er wel heel veel troep van Dell opstond, maar ik hou er niet van om een Clean Install te doen, vraag me niet waarom.

Naderhand de laptop 13 uur opgeladen ( stond in het blaadje ) En even het geluid getest, wat een geluid voor een laptop zeg! Daarna even een Full HD filmpje bekeken op 't internetm, en dat zag er erg goed uit!

Kortom, een snelle, wendbare en mooie laptop!

Vanavond even gamen, een paar spellen uitproberen zoals Dirt 3 en BlackOps

[ Voor 6% gewijzigd door Jaygod op 15-06-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ary schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:11:
Verder vind ik de suggestie in de TS om de DPI op Small (100%) te zetten geen goede... heb het juist wat groter gezet (medium) om dingen wat beter leesbaar te krijgen. ANders is het wel érg fijn en klein.
Dat is gewoon persoonlijke voorkeur :P Met de dpi op 125 schaalt windows het scherm zo dat je eigenlijk 1600*900 pixels tot de beschikking hebt. Dat is nog steeds veel, maar als je een beetje fatsoenlijke ogen hebt zou ik hem gewoon op 100% zetten.

Hij staat standaard ook op 100% tenzij windows een 1080p scherm detecteert in combinatie met bepaalde mobiele GPU's. Met een goede reden, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Glandur schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:51:
[...]

Misschien dat dit je helpt:
http://youtu.be/0QxMA4oiKCQ (Lang leve Youtube :D)
omg dankje, idd lang leve Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het eigenlijk nu al nut om er 8GB ram in te steken?

Ik heb hem gekocht met 6GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Als je nu 6GB+ gebruikt wel, anders niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:04:
Heeft het eigenlijk nu al nut om er 8GB ram in te steken?

Ik heb hem gekocht met 6GB ram.
Hangt er vanaf wat je er mee gaat doen, ik ga met progamma's werken zoals Rhino en AutoCad.. ook zal ik gaan renderen, en geloof me dan is het wel van toepassing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, eigenlijk niets van rendering.
Het enige wat ik erop doe is dagelijks gebruik en gamen.
Zou het mij voordeel geven in 1 van beide situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crtl+shift+esc tabblad "performance"

Komt de blauwe lijn regelmatig boven de 80%? Dan heb je iets aan meer RAM, anders merk je er bar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Wow... die speakers! Hulde! Wat een geluid zeg... zojuist even een paar nummersgeluisterd en was echt weggeblazen!

Ik heb een fresh Windows installatie gedaan, maar kan nu 2 dingen niet vinden:
- Hoe kan ik het touchpad instellen? Multi-touch doet ook niets.
- Wat zijn die touch-knoppen rechtsbovenhet toetsenbord? Alleen de linker van de 3 werkt voor mij. De andere twee doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Ary schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:49:
Wow... die speakers! Hulde! Wat een geluid zeg... zojuist even een paar nummersgeluisterd en was echt weggeblazen!

Ik heb een fresh Windows installatie gedaan, maar kan nu 2 dingen niet vinden:
- Hoe kan ik het touchpad instellen? Multi-touch doet ook niets.
- Wat zijn die touch-knoppen rechtsbovenhet toetsenbord? Alleen de linker van de 3 werkt voor mij. De andere twee doen niets.
De middelste kan je zelf toewijzen wat ie moet doen, en de rechter is voor het geluid. Ik dacht (weet niet zeker) dat je hier dell quickset voor nodig had. Staat volgens mij wel in deel 4 hiervan.

Voor het touchpad heb je dit nodig http://www.synaptics.com/support/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Staan de specs van de laptop trouwens op de doos? We krijgen twee iets verschillende geleverd op kantoor, en de ene moet naar mijn huis gestuurd worden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chimera op 15-06-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen een ordernummer en een naam en een servicetag

De servicetag kun je hier invoeren en dan krijg je een lijst met specs en lopende servicecontracten: http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glandur
Chimera schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:54:
Staan de specs van de laptop trouwens op de doos? We krijgen twee iets verschillende geleverd op kantoor, en de ene moet naar mijn huis gestuurd worden :P
Nee, de naam van de besteller staat er wel op (als je daar wat aan hebt ;) ) en verder zit de packing list op de doos, en daar staat wel op wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Glandur schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:53:
De middelste kan je zelf toewijzen wat ie moet doen, en de rechter is voor het geluid. Ik dacht (weet niet zeker) dat je hier dell quickset voor nodig had. Staat volgens mij wel in deel 4 hiervan.

Voor het touchpad heb je dit nodig http://www.synaptics.com/support/drivers
Ik heb begrepen van iemand met een 17" XPS dat de Dell driver veel beter werkt dan de nieuwste synaptic.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beter, als in?

Ik heb nu een synaptics driver op mn studio maar mis eigelijk nog wat functies. Met name middle mouse button emulation en 2-finger flick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

Jodi

No Matches Found

Dat "beter" heb ik ook ondervonden (op een XPS17). Met de nieuwste Synaptics drivers was het touchpad, vooral bij het scrollen, een stuk ongevoeliger: ik moest behoorlijk 'slaan' op het touchpad wilde het als scroll gesture herkend worden. De Dell versie van de Synaptics driver was veel gevoeliger, en die heb ik dus ook weer teruggezet. Ook vond ik---maar dat is geheel persoonlijk---de nieuwe indeling van de settings behoorlijk brak, ik kon bij wijze van spreken niks meer terugvinden.

Middle mouse emulation heb in die Dell driver gekoppeld aan tappen op de zone links onder op het touchpad; niet ideaal, maar het werkt. 2- en 3-finger flick heb ik ook nog niet aan de praat gekregen, helaas.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
Net de laptop binnen gekregen en druk bezig met een clean install.

Ik ga er een externe muis bij bestellen, maar is het dan mogelijk dat ik hiervoor een bluetooth muis bestel die gebruik maakt van de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel een oude acer versie met 2 finger flick. maar die mist de optie waardoor je de scrolling snelheid kan instellen. Traploos scrollen FTW!

Waarom doet synaptics zo moeilijk en levert niet gewoon een driver aan met alle features geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48
Jodi schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:52:
De Dell versie van de Synaptics driver was veel gevoeliger, en die heb ik dus ook weer teruggezet. Ook vond ik---maar dat is geheel persoonlijk---de nieuwe indeling van de settings behoorlijk brak, ik kon bij wijze van spreken niks meer terugvinden.
Is die gevoeligheid in te stellen?
Af en toe is mijn touchpad zo gevoelig dat de muiscursor al beweegt als ik met m'n vinger een cm boven het tocupad zit. Dus het toucpad raak ik geeneens aan.
Dit gebeurt echter niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Ik heb deze versie gedownload van de Dell-support sectie. Maar ik zie nergens hoe ik dat ding in kan stellen... waar vinden jullie het? Ik zie in C:\Program Files\Synaptics\SynTP\ wel een paar applicaties, maar geen van hen heeft iets met "settings"?`

Edit: Nvm, volgende keer eerst even in SystemTray kijken xD

[ Voor 5% gewijzigd door Ary op 15-06-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

Jodi

No Matches Found

wezep schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:00:
[...]

Is die gevoeligheid in te stellen?
Af en toe is mijn touchpad zo gevoelig dat de muiscursor al beweegt als ik met m'n vinger een cm boven het tocupad zit. Dus het toucpad raak ik geeneens aan.
Dit gebeurt echter niet altijd.
Ik heb mijn laptop niet bij de hand op het moment, maar ik meen wel zo'n instelling gezien te hebben...

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dubbelklik op pointing->sensitivity denk ik. Daar staat een slider met "light touch" tot en met "heavy touch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48
ReyZa schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:02:
Ik heb nu N uitgeschakeld in de modem. Heb nu wel een iets lagere snelheid maar het is nu wel stabiel en snel genoeg. Ik ga nog wel een keer kijken wat nu precies de oorzaak is ik zit toch dichtgenoeg bij de router (in dezelfde ruimte) dus het zou toch moeten werken.
Hier een vergelijkbaar probleem: trage netwerk/internetsnelheid.
Heb een Intel 6230 icm met een Linksys N router.

Een andere laptop heeft wel een goede N verbinding.
Gisteravond de Dell op wifi g verbinding gezet en factor 2 sneller qua netwerk (zit nu op zo'm 10Mbit/s, was 4Mbit/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn XPS klapt niet helemaal dicht. De rubberen strips maken geen contact met de palmrest.
Meer mensen 'last' van?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/121wj0z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Dav1d schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:02:
Mijn XPS klapt niet helemaal dicht. De rubberen strips maken geen contact met de palmrest.
Meer mensen 'last' van?

[afbeelding]
Ik ging er even opzitten, toen was het zo verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat geeft jullie windows prestatie index voorn cijfers aan?
(i7 2630qm)
Processor: 7,4
(6gb ram)
Geheugen: 7,4
(nvidia geforce gt 525m)
Grafisch: 5,5
Grafisch weergave spellen: 6,6
(750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf)
Harde schijf: 5,9

Bij grafisch presteert die niet zo goed, ik heb ook problemen daarmee bij autocad. Soms ik heb ik dat die even een paar seconde hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prestatieindex slaat nergens op. Niet op letten.

Het autoCAD probleem kan je waarschijnlijk verhelpen door rechtsklik->uitvoeren met krachtige nvidia processor te kiezen (of iets in die trant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders laat de GT525M zich (naar horen zeggen) makkelijk overclocken tot de snelheden van een GT540M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je niet nodig bij autoCAD. Ik weet niet eens of dat programma de GPU wel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:12:
Dat heb je niet nodig bij autoCAD. Ik weet niet eens of dat programma de GPU wel gebruikt.
Moet wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een quadro of fireGL had gekocht voor €500 moest dat ja. Dergelijke software bied bijna nooit ondersteuning voor 3D versnelling op consumentenkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist dell gebeld voor hulp met het probleem van autocad, maar die verbonden me door naar nvidia software support. En toen moest ik in het engels praten erg lastig, hij zou me terugbellen voor een oplossing. Maar zei dat er kosten waren verbonden aan de hulp :S. raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me, de meeste tweakers hebben meer verstand van software dan de belmiepen bij dell/nvidia :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:25:
Geloof me, de meeste tweakers hebben meer verstand van software dan de belmiepen bij dell/nvidia :z
Idd, die belaapjes die lezen alles voor uit 1 van de 1000 handleidingen, zij hebben totaal geen verstand er van. ik zou zeggen maak een nieuw topic aan met je vraag/probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat geloof ik best, hier wordt ik ook altijd goed geholpen. Maar toch kom ik niet uit wat er is mis is met mijn laptop, hij moet gewoon vloeiend lopen nu hangt die soms. Ik heb op bureaublad rechtermuisknop gedaan, nvidia configuratie en bij 3D instelling autocad toegevoegd en krachtige nvidia processor geselecteerd. Het is minder, maar nog niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:29:
Ja dat geloof ik best, hier wordt ik ook altijd goed geholpen. Maar toch kom ik niet uit wat er is mis is met mijn laptop, hij moet gewoon vloeiend lopen nu hangt die soms. Ik heb op bureaublad rechtermuisknop gedaan, nvidia configuratie en bij 3D instelling autocad toegevoegd en krachtige nvidia processor geselecteerd. Het is minder, maar nog niet helemaal goed.
Kijk is even of je RAM het wel trekt, het kan zijn als je bijv 3d tekent, dat het te zwaar is voor je RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:29:
Waarom schrijf je niet gewoon een keer rustig op wat je allemaal geprobeerd hebt? Er zijn al diverse tips en vragen van andere forumbezoekers voorbij gekomen. Maar als je geen duidelijke feedback geeft, kunnen (en willen) wij je ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:57:
Wat geeft jullie windows prestatie index voorn cijfers aan?
(i7 2630qm)
Processor: 7,4
(6gb ram)
Geheugen: 7,4
(nvidia geforce gt 525m)
Grafisch: 5,5
Grafisch weergave spellen: 6,6
(750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf)
Harde schijf: 5,9

Bij grafisch presteert die niet zo goed, ik heb ook problemen daarmee bij autocad. Soms ik heb ik dat die even een paar seconde hangt.
Ik heb exact dezelfde scores, op de processor na (6,9 voor de i5-2410m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ben nogal dom geweest.

Ik heb een OS partitie van 120 GB, en een DATA partitie van 555 GB.

Nu heb ik alle programma's waarvan het mogelijk was op die DATA partitie geïnstalleerd (inclusief anti-virus/spyware/firewall).
Zou ik deze opnieuw installeren op de OS partitie?
En zoja, is er een manier om dit sneller te doen dan 1 voor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:10:
Hmm, ben nogal dom geweest.

Ik heb een OS partitie van 120 GB, en een DATA partitie van 555 GB.

Nu heb ik alle programma's waarvan het mogelijk was op die DATA partitie geïnstalleerd (inclusief anti-virus/spyware/firewall).
Zou ik deze opnieuw installeren op de OS partitie?
En zoja, is er een manier om dit sneller te doen dan 1 voor 1?
Waarom is het dom? Ik neem aan dat je er een reden voor had om alles op D: te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, enerzijds het beschermen van de OS partitie, anderzijds zoveel mogelijk ruimte vrijhouden.

Waar ik niet bij stilgestaan heb is dat er mss. nog max 5gb zal gebruikt worden van die C partitie door windowsupdate zelf.

Uiteindelijk zal mijn D partitie sneller vol zijn en zit ik met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:26:
Ja, enerzijds het beschermen van de OS partitie, anderzijds zoveel mogelijk ruimte vrijhouden.

Waar ik niet bij stilgestaan heb is dat er mss. nog max 5gb zal gebruikt worden van die C partitie door windowsupdate zelf.

Uiteindelijk zal mijn D partitie sneller vol zijn en zit ik met de gebakken peren.
Ik moet zeggen dat die C partitie van 128 GB bij mij ontzettend snel aan het vollopen is. Alleen de Windows map is al 14GB. Windows 7 is echt een ruimtevreter. Ik vind het helemaal niet zo'n gek idee om bepaalde programma's op D te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je minder troep installeren :P
Mijn C schijf is op dit moment voor 50GB vol. Op de rest van de schijven staan alleen maar films en backups.

Tip: http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:58:
Dan moet je minder troep installeren :P
Mijn C schijf is op dit moment voor 50GB vol. Op de rest van de schijven staan alleen maar films en backups.

Tip: http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/
Wow supertip! Handig zeg, gelijk gebruikt en toch zo'n 3gb vrijgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook een tweede XPS 15 binnen gekregen (bestemd voor iemand anders).
Zelf heb ik een L501 met FHD en dit is een L502 met standaardscherm.

Wat mij direct opviel was dat het verschil tussen beide schermen enorm is. De kijkhoek is veel beter voor het FHD-scherm en het verschil in pixels is ook groot. Aangezien ik het FHD-scherm gewend ben, voelt het standaardscherm gewoonweg klein aan.

Verder werkt het chiclet-toetsenbord wel lekker, alleen vind ik persoonlijk dat de weerstand van de toetsen te klein is vergeleken met het toetsenbord van mijn L501. Soms leidt dit tot verlies van force-feedback en het missen van aanslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
En ja hoor heb me xps ook binnen :D wat een heerlijk ding

alleen zit al met een paar vragen:

- Soms maakt de fan een ontiegelijk hard geluid en dit is echt voor heel eventjes.

- aangezien ik geen clean install wil doen. kan ik al die shit van dell verwijderen?

- En via dxdiag vind ie niet mijn geforce 525. maar via canyourunit wel. echter zegt can you run it dat ik WoW cata niet aan kan. iemand die dit kan bevestigen? want meende dat ie dat wel makkelijk aan kon

en nu ga ik weer even genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn software zal ongeveer 3 GB innemen, mijn games iets van een 30GB...
Games bevatten zodanig veel films en muziek tegenwoordig dat je ze als data kan gaan beschouwen imo,
en het is mij de moeite nog niet waard om voor die 3GB even alles te gaan herinstalleren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:30:
Mijn software zal ongeveer 3 GB innemen, mijn games iets van een 30GB...
Games bevatten zodanig veel films en muziek tegenwoordig dat je ze als data kan gaan beschouwen imo,
en het is mij de moeite nog niet waard om voor die 3GB even alles te gaan herinstalleren :p
Ja, bij mij zijn het ook de games die de meeste ruimte innemen. En films, maar die staan uiteraard sowieso op D:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
en dan nogiets:

als ik muziekluisterd op youtube. en soms in 1x gaat ie helemaal crashen en speelt daarna gewoon weer verder :o meer mensen last van? word er eigelijk nu al wel een beetje gek van xD hoop dat er een fix voor is!

maar echt wat een godelijk geluid

[ Voor 17% gewijzigd door Rokz op 15-06-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het spelen van GTA IV heb ik dat fanprobleem nu ook. Fan gaat voortdurend aan en uit.

Iemand oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Rokz schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:19:
- Soms maakt de fan een ontiegelijk hard geluid en dit is echt voor heel eventjes.
Doet hij bij mij ook, vind het zelf niet storend.
- aangezien ik geen clean install wil doen. kan ik al die shit van dell verwijderen?
Volgens mij kan je het meeste wel verwijderen, maar ik heb ook gewoon een clean install gedaan dus geen idee eigenlijk.
- En via dxdiag vind ie niet mijn geforce 525. maar via canyourunit wel. echter zegt can you run it dat ik WoW cata niet aan kan. iemand die dit kan bevestigen? want meende dat ie dat wel makkelijk aan kon
Heb zelf ook de 525, draai wow op High settings en werkt meer dan prima 60fps all round, soms zelfs meer en dxdiag vind namelijk je intel processor als GPU en niet je NVIDIA kaart, maar je 525 werkt gewoon prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:05:
Na het spelen van GTA IV heb ik dat fanprobleem nu ook. Fan gaat voortdurend aan en uit.

Iemand oplossing voor?
Ik heb het ook weleens gehad, maar na een herstart was het weer verdwenen.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.