[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 79.944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:54:
[...]

Ik heb de Seagate. Zuigt misschien penen, maar werkt tot nu toe behoorlijk hier.
Bij mij zit er een WD7500BPKT in in ieder geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Films kijken en gamen kan ook prima op dat standaard scherm. Eigenlijk kunnen alle normale huis-, tuin- en keukenzaken prima op dat scherm.

Dat FHD scherm is vooral prettig voor mensen die een groot werkgebied nodig hebben. Je moet dan bijvoorbeeld denken aan ontwerpers en programmeurs. Of voor mensen die het gewoon prettig werken vinden met allerlei windows naast elkaar open (ik hou daar zelf nooit zo van).

Voor thuis is het wel leuk, maar geen noodzaak.
Ik vind het wel een must, maar ik ben dan ook programmeur in spe. Je hebt geen idee hoe handig het is om 2 vensters naast elkaar open te hebben. Daar betaal ik met alle liefde €200 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:43:
[...]

Ik vind het wel een must, maar ik ben dan ook programmeur in spe. Je hebt geen idee hoe handig het is om 2 vensters naast elkaar open te hebben. Daar betaal ik met alle liefde €200 voor.
Helemaal mee eens. Ik heb nu een laptop met15" 1400x1050 scherm dat nu echt wel een keer aan vervanging toe is (asus M6Va van ruim 6 jaar oud...) en wil absoluut geen scherm met een lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
PatrickvL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:32:
[...]

Helemaal mee eens. Ik heb nu een laptop met15" 1400x1050 scherm dat nu echt wel een keer aan vervanging toe is (asus M6Va van ruim 6 jaar oud...) en wil absoluut geen scherm met een lagere resolutie.
Had altijd een 19 inch wide screen met zelfde resolutie als de standaard scherm van de Dell. Dus mij zou het geen problemen opleveren. En ik moest ook nog denken aan budget. Denk je dat ik dit erg zou gaan merken ook omdat ik een wide screen had? Word het dan beter of slechter?

En simpel voor meseld rustig photoshoppen zou toch wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
Het is gewoon een heel mooi scherm en mijns inziens zeker zijn geld waard vind ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een half eigenaar van een Dell L501X. Laptop bevalt opzich prima, soms wat luid maar daar kan ik wel mee leven. Maar de laatste tijd gebeurt er steeds iets vreemds. Namelijk als ik mijn laptop dichtklap en weg ga hoort hij vanzelf in standby te gaan. Maar soms valt het me op dat dit niet is gebeurd, het scherm staat dan gewoon nog aan terwijl de laptop was dichtgeklapt. Hij is dan ook vrij warm. Nu had ik dit net weer maar de laptop lag op mijn bed, waardoor hij niet goed koelde. Ik kon mijn laptop haast niet vasthouden zo heet was ie. Vooral de linker kant van de laptop was zeer heet. Dit gebeurt alleen als de laptop aan de adapter ligt.

Ben ik de enige met dit probleem? Wat adviseren jullie? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staan je power settings niet goed, je hebt vast ergens ingevuld dat hij geen actie moet ondernemen als de klep word dichtgeklapt.

Je laptop op bed leggen moet je trouwens niet doen, een dekbed is bedoeld om te isoleren, een laptop wil zijn warmte zo snel mogelijk kwijt... via de onderkant. Ik leg mn studio 15 altijd op een dun, oud boek. ongeveer A3 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:43:
[...]

Programmeren is ook een groot deel van mijn werk (ben wetenschapper). Maar dat doe ik niet op deze laptop. Daar heb ik gewoon computers van m'n werk voor (en veel doe ik in vi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DJNelis schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:38:
[...]
Bij mij zit er een WD7500BPKT in in ieder geval.....
Hier idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses als dit al honderd keer gevraagd is over meerdere topics.

Hoe kan ik na aanschaf van mijn l502x een backlit toetsenbord aanschaffen? Ik kan deze niet vinden online.
Grt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingess
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Mijn configuratie:

Wat kan hier nog aan gewijzigd/verbeterd worden?

Module Beschrijving Details bekijken
Base 2e generatie Intel® Core™ i5-2540M Processor 2,6 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Toetsenbord Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Bundle N05X5M20
Standaardondersteuning 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Module - no SIM card included
Order Information XPS L502x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen No Carrying Case
Dell System Media Kit XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen Clockwork Oranje by Anthem Collection EMEA
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dingess schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:00:
Mijn configuratie:

Wat kan hier nog aan gewijzigd/verbeterd worden?

Module Beschrijving Details bekijken
Base 2e generatie Intel® Core™ i5-2540M Processor 2,6 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096]
Toetsenbord Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Bundle N05X5M20
Standaardondersteuning 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Kleuren, dessins en beschilderingen Clockwork Oranje by Anthem Collection EMEA
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
TV Tuner and Remote Control TvTuner niet inbegrepen
LCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Microsoft-software Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
Beveiligingssoftware Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Ziet er goed uit.
Je kan eventueel voor 4gb ram gaan en de overige 4gb los aanschaffen. Dat scheelt ook weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingess
  • Laatst online: 24-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:01:
[...]

Ziet er goed uit.
Je kan eventueel voor 4gb ram gaan en de overige 4gb los aanschaffen. Dat scheelt ook weer een beetje.
Daar heb je gelijk in. Maar ik heb liever een geheugen module van Dell voor een beetje meerprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Net ff gekeken op de site van dell, en een config gemaakt:

Onderdelen
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
OS Media MUI Windows® 7 SP1 Home Premium (64 BIT) Resource DVD
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
8x optisch dvd+/-rw-station
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Grafische kaart
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
TvTuner niet inbegrepen
Metalloid Aluminum Cover
Accessoires
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Bevat ook
XPS L502x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
No Carrying Case
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Module - no SIM card included
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
N05X5M05

en kom daarmee op een prijs van € 701,69 (€853,17 incl. BTW)

Edit: ik heb voor zakelijk gekozen, en vervolgens de XPS aangeklikt, en daarna de 2e laptop, waar onder staat: Korting € 259,66

Klopt deze prijs wel? Ik zat er over te denken om dus een andere te kopen (pricewatch: Asus K53SV-SX174V en pricewatch: Asus N53SV-SZ507V)

Maar zoals deze prijs van de DELL lijkt, neig ik toch wel sterk naar deze toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Angermanagement op 07-06-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:23:
[...]
Tsja, ik hoop van harte dat degenen die hem voor die prijs besteld hebben, hem ook geleverd krijgen. En voor de rest geldt: jammer, maar dan had je maar sneller moeten beslissen. :P
De mijne is inmiddels "In productie", dus dat belooft wat! :)

Trouwens, over het loud-fan probleem; de mensen die het hebben, hebben die allemaal een eigen windows 7 erop gezet? Of zijn het ook mensen met de standaard meegeleverde windows? Meende namelijk zoiets gelezen te hebben eerder in de thread maar kan het zo 1,2,3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Ary schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:35:
[...]

De mijne is inmiddels "In productie", dus dat belooft wat! :)

Trouwens, over het loud-fan probleem; de mensen die het hebben, hebben die allemaal een eigen windows 7 erop gezet? Of zijn het ook mensen met de standaard meegeleverde windows? Meende namelijk zoiets gelezen te hebben eerder in de thread maar kan het zo 1,2,3 niet vinden.
De fan lijkt me eerder een hardware 'probleem', in linux doet ie namelijk precies 't zelfde en gaat de fan ook om de zoveel tijd even aan. Ik heb dan ook wel een i7-2630qm, maar het lijkt er dus op dat die zelfs op idle net te warm wordt om passief gekoeld te worden. Maar om dit nu een probleem te noemen, nee, niet echt. Je moet er of gewoon aan wennen (of zorgen dat je iets op de achtergrond draait wat je cpu bezig houdt zodat je fan op een constant (laag) toerental blijft draaien).

Ik heb niet de hele thread gelezen, maar zijn er eigenlijik ook mensen met een mindere CPU (i5 of i3) die hier last van hebben?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da Fox schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:17:
[...]

De fan lijkt me eerder een hardware 'probleem', in linux doet ie namelijk precies 't zelfde en gaat de fan ook om de zoveel tijd even aan. Ik heb dan ook wel een i7-2630qm, maar het lijkt er dus op dat die zelfs op idle net te warm wordt om passief gekoeld te worden. Maar om dit nu een probleem te noemen, nee, niet echt. Je moet er of gewoon aan wennen (of zorgen dat je iets op de achtergrond draait wat je cpu bezig houdt zodat je fan op een constant (laag) toerental blijft draaien).
Nog een keer: de fan problemen hebben te maken met bugs in de optimus software. Dat valt op te lossen met het programma speedfan. Deze heeft ondersteuning voor de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:40:
[...]

Nog een keer: de fan problemen hebben te maken met bugs in de optimus software. Dat valt op te lossen met het programma speedfan. Deze heeft ondersteuning voor de xps 15.
Helemaal gemist! In dat geval zou ik het probleem (+ oplossing) graag in de TS zien :) (of heb ik het gemist?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing ken ik niet helemaal, behalve dat het probleem bij bepaalde combinaties van drives voorkomt.

Als iemand dat uitzoekt kan het wel in de TS.

Edit: ter verduidelijking, speedfan is geen oplossing, maar work around. Je kan de fan namelijk niet echt deftig aansturen...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:40:
[...]

Optimus word onder Linux in het geheel niet ondersteunt. Er is inmiddels een community project (bumblebee waarmee middels een hack toch zowel de intel als de nvidia kaart te gebruiken (zouden) zijn. Ik zelf nog niet geprobeerd om daadwerkelijk de nvidia kaart te gebruiken, wel maak ik gebruik van de mogelijkheid om middels een ACPI aanroep de nvidia kaart uit te schakelen (deze staat dan, als het goed is, helemaal uit). Dit spaart zowel (veel!) batterij, alsmede zorgt het ervoor dat de laptop aanmerkelijk koeler is.

Misschien kan er nog een en ander verbeterd worden aan de linux power-managment code voor de chipset en intel-kaart, maar met optimus heeft dit verder niets te maken.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08-2022
Beste Mensen

Ik zit met het volgende probleem, twee weken geleden heb ik een latop besteld (xps 15 i5-2410 6 gb) voor €689 euro zonder HD scherm. Nou ben ik eigenlijk best tevreden met mijn laptop maar heb ik toch besloten om over te stappen naar een HD scherm, inmiddels dell gebeld die vrijdag mijn systeem komen ophalen. Nou zag ik in het door Darkstone gemaakte schema met de volgende aanbiedingen;

i7 2630 qm 6 gig 500gb voor €799 Upgrade hd €999 -10%/€40 = €860

OF

i5 2410M 320 gig 4 gig voor €549 + HD, i5 2520m, 500 gig -10%/€40= €764

Nou is mijn vroeg of de upgrade naar een i7 echt merkbaar sneller is in bijvoorbeeld gamen, converterem etc en of de €100 het geld waard is. En is het verschil tussen 4 gig en 6 gig groot of kan ik beter losse modules kopen?

Bedankts alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk de bedoeling dat de NBBG topics worden gebruikt voor aanschafadvies... maargoed.

Of het echt sneller is hangt ervanaf wat je ermee gaat doen. De normale gebruiker zal het niet merken, maar als je gaat videobewerken kan de i7 ongeveer 1.8x sneller zijn. Bij gamen is er geen verschil.

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je het beste voor de i5 kunt gaan. Maar ikzelf zou waarschijnlijk de i7 nemen voor die paar keer dat ik dat wel gebruik. €100 betaalde je een jaar geleden ook voor een processor die 30% sneller was... Maar imo kan je dat geld beter steken in een SSD. Dat maakt het verschil in dagelijkse taken, niet de een snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
he ja bedankt vanavond gelijk maar bestellen!!!

Liever verwend dan verwaarloosd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
Toch wel een aardige laptop toch?

voor m'n studie heb ik een best zware laptop nodig, dit lijkt mij voldoende:

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart bewerken

Goed genoeg?

de 1GB en 2GB grafische kaarten verschillen weinig, en daarnaarst kun je de 1Gb kaartje overclocken naar de zelfde snelheid als de 2GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Jaygod schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:24:
Toch wel een aardige laptop toch?

voor m'n studie heb ik een best zware laptop nodig, dit lijkt mij voldoende:

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
LCD-SCHERM 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
GEHEUGEN 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 4.096] bewerken
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken

Goed genoeg?

de 1GB en 2GB grafische kaarten verschillen weinig, en daarnaarst kun je de 1Gb kaartje overclocken naar de zelfde snelheid als de 2GB!
Heb zelf bijna hetzelfde! :)

Ik heb alleen wel 4gb ipv 8gb. Een setje van 8gb kost je ong 60-70 euro. Daarnaast kan je het setje van 2x2gb prima verkopen voor bij 20-30 euro. Dan ben je dus een heel stuk goedkoper uit dan via de Dellwebsite! En van wat ik heb begrepen is het vervangen best simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neem geen 8GB, maar bestel dat er zelf bij voor €75 incl btw. uit de pricewatch.

Edit: wat de persoon hierboven zegt dus :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@ Darkstone, oke ik kan dat idd zelf wel.

Alleen zit je dan niet met de garantie? Want je schroeft toch je laptop open... En ik vind het al zo'n mooie aanbieding, en uitendelijk zal het ongv 60 euro schelen? Daarvoor heb ik liever dat Dell het standaart erin zet.

De gene die ze 1gb kaartje wil overclocken naar de zelfde snelheid als de 2gb kaartje:

1.Nvidia System Tools downloaden - http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.02.html
2.Vervolgens in de Nvidia Control Panel de "Core Clock" veranderen naar 672 onder "Device Settings"
3.Configuratie opslaan
4.Bij "Profile Policies" het standaard profiel ("When the system starts Windows") veranderen naar het profiel dat je net hebt aangemaakt
5.Apply!

[ Voor 5% gewijzigd door Jaygod op 08-06-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Garantie blijft gewoon in tact, ook als je HDD en geheugen vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@ Philflow, oke dankje wel! toch denk ik dat ik bij m'n huidige setup blijf : )

Hoelang zal het ongeveer duren voor dat ik de laptop krijg, is daar enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:04:
Overigens, dat hele gedoe met internetverbinding onderbreken voor de verborgen opties lijkt nodeloos. Gewoon &vw=classic aan de URL plakken.
Wow, das een goeie! Haha kan allemaal dus een stuk simpeler, thanks hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakulaku schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:48:
[...]

Je hebt zoiezo consumenten rechten ongeacht hoe je besteld. Je bent en blijft consument. Voorwaarden kunnen hier niet tegen op!
Was het maar waar. Zakelijke klanten worden niet beschouwd als consumenten en hebben dus niet dezelfde rechten ;)
In België heb je bv. De wet op de consumentenbescherming, wel, die geldt niet voor zakelijke gebruikers.
Zakelijke gebruikers worden beschouwd als handelaars, niet als consumenten.

En ontopic: Dommekloot dat ik ben, heb ik mijn usb stick laten vallen op mijn laptop. Resultaat: Een kras van 1cm lang :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Zo wordt het wel spannend, nu moet ik om de zoveel minuten kijken of hij nog wel in productie is!:o

Maar goed, Dell is wat dat betreft erg coulant, ze leveren bijna altijd maar halen de linkjes weg. Soort trouble-shoot kosten voor ons;). Alleen pakt deze wat naar uit voor ze qua hoeveelheid. Ik zat eens te kijken, die I5-2540m kost al 266 dollar alleen voor de cpu... En je betaald 440 voor de gehele notebook:p.

Edit@hieronder: De mijne ook! Vet hoor;)!!

[ Voor 66% gewijzigd door COWBertha op 08-06-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ecker3000 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:21:
Omdat ik tijdens de config niet voor de hulpbronnendvd kon kiezen ben ik op zoek naar een goede 64bit windows 7. Ik heb er al eens een langs zien komen maar kan hem niet meer vinden :S

Heeft iemand een link voor mij?
Dan zou je even deel 4 moeten door spitten, daar staat een link met ISO's voor Windows 7.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metian schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:52:
[...]

Dan zou je even deel 4 moeten door spitten, daar staat een link met ISO's voor Windows 7.
Thanks, was ik ook naar op zoek, zonde dat ik het niet meteen bijbesteld heb

Edit: is deel 4, pagina 5. De link is echter wel van november 2009. Kan niet checken of deze nog werkt omdat ik nu op werk ben

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55
COWBertha schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:43:
Die 29 euro zijn dus de verzendkosten die je betaald bij de bestelling. Maar rekenen ze die ook als de verzending gratis is bij bestelling??
Nee, die 29 euro zijn gewoon de afhandelings/verzendkosten die je betaald voor het annuleren van een bestelling. Of je verz. kosten hebt betaald eerder ja of nee, staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
geduld hoe lang is het nou gelden dat je besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke laptop cooler zouden jullie mij aanraden voor de dell xps 15?

Ik heb gehoord dat de zalman nc series één van de beste zijn.
Na enkele reviews te lezen blijkt dat de nc1000 voor 15inch is gemaakt, en de nc2000 en nc3000 voor 17inch laptops.

Zou ik dan voor de nc1000 gaan, of voor allernieuwste nc3000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
Bedankt voor jullie reacties ik dacht eraan om het volgende te bestellen

KLEUR KEUZE Metalloid Aluminum Cover bewerken

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,5 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,2 GHz bewerken

SYSTEM RECOVERY OS Media MUI Windows® 7 SP1 Home Premium (64 BIT) Resource DVD bewerken

MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken

SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc bewerken

ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken

DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken

BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging bewerken

GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] bewerken

OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station bewerken

HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken

HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken

TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken

Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) bewerken

Ook meegeleverd bij uw systeem
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Bundle N05X5M20

Prijs 770 euro,

Nou heb ik nog enkele vragen;
- Ik heb verschillende mensen gehoord over het instellen van het 1080p scherm, is dit noodzakelijk en is hier een handige manier voor, heb hier weinig verstand van.
- Ik heb gekozen voor een Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) omdat ik anders mijn €40 korting bon niet kon gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Verder nog tips/trics? Moet ik gelijk beginnen met updaten qua drivers of doen ze dit bij dell al?

Bedankt alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://configure.euro.del...lbsdt1&model_id=xps-l502x

Scherm upgraden en je bent nog goedkoper uit, wel meer opslagruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 01:17

Hakulaku

Meh

tomboxman schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:04:
Bedankt voor jullie reacties ik dacht eraan om het volgende te bestellen

KLEUR KEUZE Metalloid Aluminum Cover bewerken

PROCESSOR 2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,5 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,2 GHz bewerken

SYSTEM RECOVERY OS Media MUI Windows® 7 SP1 Home Premium (64 BIT) Resource DVD bewerken

MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook. bewerken

SERVICES EN SUPPORT 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc bewerken

ACCIDENTAL DAMAGE-BESCHERMING Geen Accidental Damage-support bewerken

DATASAFE ONLINE BACK-UP DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar bewerken

BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging bewerken

GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048] bewerken

OPTISCH(E) STATION(S) 8x optisch dvd+/-rw-station bewerken

HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken

HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken

TV-TUNER TvTuner niet inbegrepen bewerken

Accessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) bewerken

Ook meegeleverd bij uw systeem
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Bundle N05X5M20

Prijs 770 euro,

Nou heb ik nog enkele vragen;
- Ik heb verschillende mensen gehoord over het instellen van het 1080p scherm, is dit noodzakelijk en is hier een handige manier voor, heb hier weinig verstand van.
- Ik heb gekozen voor een Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) omdat ik anders mijn €40 korting bon niet kon gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Verder nog tips/trics? Moet ik gelijk beginnen met updaten qua drivers of doen ze dit bij dell al?

Bedankt alvast,
Koop hem via het truukje: (http://configure.euro.del...m04&s=bsd&fb=1&vw=classic) heb meteen de link bijgewerkt zodat je eventueel ook nog backlit toetsenbord kan kiezen. Dan heb je een betere processor voor minder geld.

Prijzen zijn exclusief BTW en met scherm upgrade kom je dan op 537.82 excl. uit (640.01 incl btw) Doe er dan nog eventueel een backlit toetsenbord bij en dan kom je op 680.01 uit. 90 euro goedkoper en toch nog een betere processor en meer opslaggeheugen :)

Let wel op, de actie loopt morgenvandaag af. Dus wees snel ;)

Edit:
Profiteer van € 259.66 korting op geselecteerde Vostro-modellen272328
Speciale aanbieding - geldig t/m:woensdag 8 juni 2011
--------------------------------------------------------------------------------
NU GRATIS BEZORGING!272367
--------------------------------------------------------------------------------
Speciale aanbieding272323
Speciale aanbieding272341
Actie loopt vanavond af :(

[ Voor 12% gewijzigd door Hakulaku op 08-06-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
@Hakulaku

Maar dit is zakelijk en ik koop het particulier krijg ik hier dan geen problemen mee?

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

tomboxman schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:19:
@Hakulaku

Maar dit is zakelijk en ik koop het particulier krijg ik hier dan geen problemen mee?

groet,
Heb in dit topic gelezen dat als je als bedrijfsnaam prive invult dell alsnog uitlevert. Vergeet alleen niet dat je gebruik als "thuisgebruik" invult. Heb hem vandaag ook besteld dus nu maar afwachten of ik hem krijg :P

Het grootste probleem dat je ermee kan krijgen is dat ze de bestelling annuleren.

[ Voor 22% gewijzigd door Hakulaku op 08-06-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboxman
Die gok ga ik denk ik niet wagen, zal niet voor niks dell zakelijk zijn. En de kortingsbon loopt morgen af dus mocht ik dit doen en het gaat mis dan heb ik dubbel pech;) bedankt voor de tip anyway.. Nog tips voor het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaygod
@ tomboxman,

voor 'normaal' gebruik is het scherm goed genoeg! Ga je toch veel films, games, en rendering, 3d etc doen... Dan zou ik voor de FHD scherm gaan, heb je veel meer plezier aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb hier verschillende standaard resolutie laptops staan naast de FHD Dell, en zou willen zeggen: je bent gek als je niet dat full-HD scherm kiest. Maar goed, 't is maar een mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Al die FHD groupies hier stappen wel erg snel over het feit heen dat je maar 15.6" hebt voor al die pixels... het is zeker niet voor iedereen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:35:
Al die FHD groupies hier stappen wel erg snel over het feit heen dat je maar 15.6" hebt voor al die pixels... het is zeker niet voor iedereen.
Dat vind ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaygod schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:28:
@ tomboxman,

voor 'normaal' gebruik is het scherm goed genoeg! Ga je toch veel films, games, en rendering, 3d etc doen... Dan zou ik voor de FHD scherm gaan, heb je veel meer plezier aan!
Bij films en games zou ik juist niet het FHD scherm doen. Het voegt eigenlijk niks toe en een hogere resolutie in games levert je alleen maar een lagere framerate op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:33:
[...]

Bij films en games zou ik juist niet het FHD scherm doen. Het voegt eigenlijk niks toe en een hogere resolutie in games levert je alleen maar een lagere framerate op.
Ik zou juist wel het 1080p scherm nemen, niets is irritanter dan een donkere film kijken op een scherm met brakke zwartwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Ik zou juist wel het 1080p scherm nemen, niets is irritanter dan een donkere film kijken op een scherm met brakke zwartwaarden...
Geen last van hier.

Maar films kijken op een PC is natuurlijk sowieso een beetje ruk. Ik heb het jaren gedaan hoor, daar niet van, maar het is toch armoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Dit topic is echt wel volledig aan het ontsporen :(
Buiten aankoopadvies, kortingsbonnen en levertijden wordt hier bijna niets meer gezegd. Voor die 3 zijn toch allemaal aparte threads?

edit: _/-\o_ Darkstone

[ Voor 7% gewijzigd door Stphnvlstk op 08-06-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me slingert zijn modrechten maar even aan...

Ik heb zojuist 204 berichten naar het Dell levertijden topic verwezen :X De komende tijd zal er strenger worden gelet op het plaatsen van je bericht in het juiste topic. Voor meer informatie zie de topicwarning die ik nu ga maken...

offtopic:
Zo. dat valt wel op :+

Gebruik in het vervolg wel de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif voor dit soort meldingen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke laptop cooler is goed voor de dell xps 15?

Zalman nc1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand overigens ervaring met het vervangen van de optische drive met een SSD in een caddy? Dankzij de mooie 'aanbieding' (als dit doorgaat) heb ik wellicht de financiële speling om een SSD toe te voegen maar wil de HDD niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Jep, ik heb een SSD in m'n optical drive zitten. Heb zelf zo'n goedkope Chinese van eBay, werkt perfect, alleen past de faceplate er niet op. Ik heb de indruk dat er verschillende standaarden zijn voor het monteren van die faceplates, maar met wat plakken en boren valt daar altijd wel een mouw aan te passen :)

12.7mm SATA caddy is wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik ga het eens uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Laatst online: 18-08 21:40
heb een vraagje ivm het eventueel vervangen van m'n keyboard, ik zou graag een backlit keyboard willen maar ik vroeg me af hoe dat nou zit met garantie, iemand die mij antwoord kan geven op de vraag of je garantie verliest wanneer je je standaard toetsenbord vervangt door één met backlit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij dell verlies je niet de garantie na een upgrade, grondige schoonmaak, of vervanging van een ander onderdeel. Het spreekt echter voor zich dat je via dell geen garantie hebt op het door jou vervangen onderdeel als dat onderdeel niet direct via dell is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de prijzen om 1 door dell te laten steken nadat je de laptop gekocht heb, zou ik eerder voor deze optie opteren dan het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hehe, de aanbieding lijkt afgelopen. De configuratie die gisteren € 369 kostte is nu € 629,41. (ex.btw.) D'as overigens nog steeds geen slechte prijs als ik naar de pricewatch kijk.
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:20:
Bij dell verlies je niet de garantie na een upgrade, grondige schoonmaak, of vervanging van een ander onderdeel. Het spreekt echter voor zich dat je via dell geen garantie hebt op het door jou vervangen onderdeel als dat onderdeel niet direct via dell is geleverd.
Ook CPU vervanging mag?

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 09-06-2011 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me opgevallen dat m'n stroomadapter het eerste kwartier ofzo na een koude start een soort onregelmatig tikkend, 'knisperend' geluid maak, dat duidelijk hoorbaar is. Na een tijdje verdwijnt dit goed hoorbare geluid en hoor je de adapter alleen nog als je er je oor op legt.

Het geluid komt van de kant van de adapter af waar de netstroomkabel ingaat.

Iemand enig idee wat het is en of het kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:47
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:53:
Heeft iemand overigens ervaring met het vervangen van de optische drive met een SSD in een caddy? Dankzij de mooie 'aanbieding' (als dit doorgaat) heb ik wellicht de financiële speling om een SSD toe te voegen maar wil de HDD niet vervangen.
Ben zelf ook aan het rondkijken voor een caddy.
Heb deze goedkope gevonden.
Lees alleen verschillende berichten dat het overzetten van de faceplate van de originele nogal omslachtig (knutsellen) is...

En deze duurdere waarbij expliciet aangegeven wordt dat hij geschikt is voor de xps 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Philflow schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:14:
Hehe, de aanbieding lijkt afgelopen. De configuratie die gisteren € 369 kostte is nu € 629,41. (ex.btw.) D'as overigens nog steeds geen slechte prijs als ik naar de pricewatch kijk.
Als ik de huidige prijs bekijk is het weer een gevalletje de korting twee keer toegepast. Heeft Dell al eens vaker gedaan (al dan niet per ongeluk) volgens mij met een 13" XPS een paar jaar terug.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakulaku

Hakulaku

Meh

sphere schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:33:
[...]

Als ik de huidige prijs bekijk is het weer een gevalletje de korting twee keer toegepast. Heeft Dell al eens vaker gedaan (al dan niet per ongeluk) volgens mij met een 13" XPS een paar jaar terug.
Dat dacht ik ook omdat de prijs na korting bij de belgen de prijs voor korting was bij de nederlanders :P Maar eerst zou de aanbieding tot 10 juni duren, nu is hij 8 juni er al mee opgehouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Hakulaku op 09-06-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:47
Stphnvlstk schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:03:
Jep, ik heb een SSD in m'n optical drive zitten. Heb zelf zo'n goedkope Chinese van eBay, werkt perfect, alleen past de faceplate er niet op. Ik heb de indruk dat er verschillende standaarden zijn voor het monteren van die faceplates, maar met wat plakken en boren valt daar altijd wel een mouw aan te passen :)

12.7mm SATA caddy is wat je nodig hebt!
Welke ssd heb je erin en is het verschil in de xps 15 echt zo groot?
Ik vraag dit omdat mijn desktop er duidelijk sneller van geworden is maar ik mij verbaasde over de opstarttijd van de xps 15! deze lijkt me al een redelijk rappe hd te hebben (heb geen benchmark uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Philflow schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:14:

[...]

Ook CPU vervanging mag?
Ja hoor, daar doen ze niet moeilijk over. Op notebookreview is er al iemand die een i7-2920XM? in zijn xps 17 heeft gestopt. Die doet het erg goed met een maximale temperatuur van 81 graden @ 4x 4.1Ghz :o
rsvmark schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:01:
[...]

Welke ssd heb je erin en is het verschil in de xps 15 echt zo groot?
Ik vraag dit omdat mijn desktop er duidelijk sneller van geworden is maar ik mij verbaasde over de opstarttijd van de xps 15! deze lijkt me al een redelijk rappe hd te hebben (heb geen benchmark uitgevoerd).
Reken maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Hoe zit het dan met de koelpasta vervangen in een XPS valt dit dan ook onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daat zouden ze niet moeilijk over moeten doen. Het is echter wel verstandig om niet in volle glorie te melden dat je de koelpasta hebt vervangen tegenover een belmiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:02:
Het is me opgevallen dat m'n stroomadapter het eerste kwartier ofzo na een koude start een soort onregelmatig tikkend, 'knisperend' geluid maak, dat duidelijk hoorbaar is. Na een tijdje verdwijnt dit goed hoorbare geluid en hoor je de adapter alleen nog als je er je oor op legt.
Herkenbaar, ik heb het idee dat mijne de hele tijd blijf knisperen. Nu maar de gewoonte van gemaakt om de laptop standaard niet in de oplader te hebben en pas op te laden als deze op 10% is.

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoutV op 09-06-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
ArnoutV schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:02:
[...]

Herkenbaar, ik heb het idee dat mijne de hele tijd blijf knisperen. Nu maar de gewoonte van gemaakt om de laptop standaard niet in de oplader te hebben en pas op te laden als deze op 10% is.
Dat gaat wel erg ten koste van je accu. Moderne laptops bypassen de accu op het moment dat deze volgeladen is en de laptop aan netstroom hangt.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Mijn ervaring is dat het continu maar blijven opladen van een accu (90% -> 100%) er uiteindelijk voor zorgt dat een accu nog geen 5 minuten mee gaat. Volgens mij is het beter voor een accu op steeds leeg getrokken te worden en dan pas weer op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik hem gewoon zoals je wilt, ik ben student en rag mijn accu helemaal af, en na 1½ jaar heeft hij nog 75-80% van zijn capaciteit.

As hij stuk gaat heb je meteen een goed excuus om een 9-cel accu aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
daar ging mijn ondertussen 4 jaar oude Latitude D830 ook aan onderdoor, dus ook ik ging er van uit dat het beter is om de laptop gewoon op accu te gebruiken en pas bij te laden zodra hij rond de 10% zit.
Kan iemand bevestigen dat tegenwoordig (iig in de xps) de accu echt omzeilt wordt (bron)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is al jaren zo bij 99% van de laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dit zijn goede weetjes! Ik geef m'n vriendin steeds op haar kop als ze de laptop weer eens heel de nacht aan de oplader laat hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:49:
Dat is al jaren zo bij 99% van de laptops :)
Sterker nog, bij de meeste mobiele telefoons gaat dit tegenwoordig ook prima met overlaadbescherming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
rjvisje schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:47:
daar ging mijn ondertussen 4 jaar oude Latitude D830 ook aan onderdoor, dus ook ik ging er van uit dat het beter is om de laptop gewoon op accu te gebruiken en pas bij te laden zodra hij rond de 10% zit.
Kan iemand bevestigen dat tegenwoordig (iig in de xps) de accu echt omzeilt wordt (bron)?
http://www.dell.com/conte..._faq?c=us&l=en&cs=04#faq8

Bron :)
Q Can a Dell laptop battery be "overcharged"?
A No, the battery is designed to stop using the charger when it reaches full charge.

Q When docked or AC adapter is plugged into a wall outlet, am I using my battery charge?
A No.
Q What can I do to make my battery last longer?
A There are several things you can do to make your battery last longer:
Choose the right battery. Under the same use conditions, a lower capacity battery will wear out faster than a higher capacity battery because it has to be charged more often.
Use the notebook's power saving controls to reduce battery use in your normal day. For example, turn the Bluetooth off if it is not needed; reduce the screen brightness when conditions permit.
Avoid exposure to extreme temperatures. If the system is exposed to extreme cold or hot temperatures, allow it to warm up/cool down before use and before charging.
Contrary to last decades' batteries, modern lithium ion batteries do not need to be fully discharged to maintain health.
All batteries wear with use and time. When you find the runtime is no longer satisfactory, it may be time to purchase a new Dell battery.

[ Voor 53% gewijzigd door Nefiorim op 09-06-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Contrary to last decades' batteries, modern lithium ion batteries do not need to be fully discharged to maintain health.
Dank voor de informatie (met bron)!

[ Voor 64% gewijzigd door ArnoutV op 09-06-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
ArnoutV schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:13:
[...]

Dank voor de informatie (met bronnen)!
Ach bronnen leveren wordt er als student Psychologie goed bij me ingehamerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sterker nog, het regelmatig volledig ontladen van Li ion is slecht voor de cellen. Beter altijd je cycles tussen 20% en 80% houden. En 1x per maand een volledig cyclus.

80% is natuurlijk een beetje lastig zonder software, dan maar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Daarover staat op de DELL site helemaal niks. Dus heb jij een andere bron voor je stelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige dat ik weet, is dat m'n vorige laptop een Dell Latitude was, die ik eerst twee jaar zelf voor m'n werk de hele wereld over heb gesleept, waarbij ik de accu altijd volledig ontlaadde alvorens hem weer volledig op te laden. De laptop heeft daarna nog 4 jaar prima bij mij thuis gefunctioneerd, waarbij ik de accu sporadisch gebruikte. En die accu doet het nu na 6,5 jaar nog steeds prima en gaat nog steeds úren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

en mijn oma werd 110 terwijl ze 2 pakjes per dag rookte ;)
ArnoutV schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:07:
Daarover staat op de DELL site helemaal niks. Dus heb jij een andere bron voor je stelling?
Diverse battery guides online, o.a. Battery University, Apple, NBR (google)

nog een leuke: Li-ion slijt het minst snel in de koelkast bij 5 C.

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 09-06-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:25:
en mijn oma werd 110 terwijl ze 2 pakjes per dag rookte ;)
Ja leuk, maar al die battery guides van je betekenen ook niks. Alsof daar enig wetenschappelijk onderzoek aan vooraf is gegaan. :')

Ik vertrouw toch liever op m'n eigen waarneming en ervaring, dan op de verhaaltjes en "guides" van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

6.5jr is uitzonderlijk op het ongeloofwaardige af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 21:54
Bovenstaande (Asfyxia) kan men definiëren als 'bord voor je kop' of 'te lui om te Googlen naar talrijke bronnen van het fenomeen Li-Ion accu's'.

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Feit: Li-Ion accu's zullen het langst 'houdbaar' blijven als je de lading continu ongeveer tussen de 40 en 60% houdt, maar in ieder geval niet helemaal vol of helemaal leeg (beveiligingen voorkomen dit in geval van gerbruik, maar niet in het geval van degradatie zonder gebruik).

Bovendien is het onzin te beweren dat aan battery guides van oa Apple geen wetenschappelijk onderzoek aan vooraf is gegaan ivm garantieclaims etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:34:
De crash on startup van word 2010 gebeurde door de intel 'Send To Bluetooth' plugin die standaard op actief staat (zit in de intel bluetooth drivers inbegrepen).
Dus voor iedereen die er problemen mee heeft, gewoon de plugin zelf uitvinken ;)
waar kun je die uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickH89 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:28:
Bovenstaande (Asfyxia) kan men definiëren als 'bord voor je kop' of 'te lui om te Googlen naar talrijke bronnen van het fenomeen Li-Ion accu's'.

http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

Feit: Li-Ion accu's zullen het langst 'houdbaar' blijven als je de lading continu ongeveer tussen de 40 en 60% houdt, maar in ieder geval niet helemaal vol of helemaal leeg (beveiligingen voorkomen dit in geval van gerbruik, maar niet in het geval van degradatie zonder gebruik).
Ja, dat is een feit, want alles dat je met google vindt is de waarheid!
Bovendien is het onzin te beweren dat aan battery guides van oa Apple geen wetenschappelijk onderzoek aan vooraf is gegaan ivm garantieclaims etc.
LOL anders zoek je even een paar wetenschappelijke artikelen op, die jouw standpunt ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

De levensduur van lithium ion batterijen wordt negatief beinvloed door diep ontladen en oververhitting. Voor tweakers is dat algemene ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:47:
De levensduur van lithium ion batterijen wordt negatief beinvloed door diep ontladen en oververhitting. Voor tweakers is dat algemene ontwikkeling.
Ja, ik heb dat ook allemaal weleens gelezen. Maar mijn eigen ervaring is dus anders.

Hetzelfde geldt voor de batterijen voor mobiele telefoons. Ik heb doe nu alweer een jaar of 5 met m'n Nokia 6230i met BL-5C Li-ion batterij. De telefoon valt bijna uit elkaar, dus ik moet echt een andere. Maar aan de batterij zal het zeker niet liggen, want die doet het nog prima en gaat nog steeds dágen mee.

Hoe ik dat doe? Door batterijen (liefst volledig) leeg te trekken en vervolgens weer volledig op te laden, elke keer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

offtopic:
Mijn accu in mijn Nokia gaat ook al 5 jaar mee, ik trek hem noooit volledig leeg. Wat zegt dat? ook niets.

edit: sorry voor off topic geblaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 09-06-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:00:
[...]

Ja, ik heb dat ook allemaal weleens gelezen. Maar mijn eigen ervaring is dus anders.

Hetzelfde geldt voor de batterijen voor mobiele telefoons. Ik heb doe nu alweer een jaar of 5 met m'n Nokia 6230i met BL-5C Li-ion batterij. De telefoon valt bijna uit elkaar, dus ik moet echt een andere. Maar aan de batterij zal het zeker niet liggen, want die doet het nog prima en gaat nog steeds dágen mee.

Hoe ik dat doe? Door batterijen (liefst volledig) leeg te trekken en vervolgens weer volledig op te laden, elke keer weer.
Je vraagt om wetenschappelijk onderbouwde artikelen terwijl je zelf je eigen ervaring representatiever vindt dan de bronnen die je onder de neus gedrukt worden. Lijkt me weinig zinvol, om met meerdere bronnen te komen als je zelf geen nuttige bijdrage levert om een goede discussie te starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ary

Ary

@discussie hierboven: Beetje erg offtopic dit...

Begrijp ik goed dat de luide fan eigenlijk vooral bij de 2630QM komt omdat ie idle net iets te heet wordt? Zoja, zou andere koelpasta dan helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ary op 09-06-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:48:
[...]

Ja, dat is een feit, want alles dat je met google vindt is de waarheid!

[...]

LOL anders zoek je even een paar wetenschappelijke artikelen op, die jouw standpunt ondersteunen.
The battery temperature and the cycle life of a secondary battery have a large impact on the battery lifetime after a full charging step. As temperature increases, the full discharge capacity of a secondary battery tends to increase.
Unfortunately, higher temperature also results in much lower cycle-life for the battery (the cycle-life denotes the number of full charge/discharge cycles that a secondary battery can go thru before its output voltage drops below an acceptable threshold even after a full charging cycle.) The battery cycle aging effect denotes the phenomenon by which the full deliverable capacity of a rechargeable battery decreases as the number of battery charge/discharge cycles (which is referred to as the cycle-age of the battery) increases. As shown in work [11], the full deliverable capacities of commercial lithium-ion batteries shrink by 10-40% during the first 450 charge/discharge cycles.
[11] B.A. Johnson and R.E. White, “Characterization of commercial
available lithium-ion batteries,” Journal of Power Sources, Vol.70, Iss.1, pp
48-54, Jan. 1998.

Bron: P. Rong, 2006 (An analytical model for predicting the remaining battery capacity of lithium-ion batteries)
Te vinden op: http://citeseerx.ist.psu....80.7974&rep=rep1&type=pdf

Zijn er vast nog wel meer te vinden :)

(Overigens is bovenstaande met scholar.GOOGLE.COM gevonden)

Yay nog 1...
The capacity of the commercial Li-ion battery (prismatic Sanyo UF653467) rapidly fades during cycling at 1 C charge–discharge rates. After 286 cycles, the capacity of the battery dropped from 1005 to 700 mAh.
Bron: J. Li, E. Murphy, J. Winnick & P.A. Kohl, 2001 (Studies on the cycle life of commercial lithium ion batteries during rapid charge–discharge cycling)
Te vinden op: http://kohl.chbe.gatech.e...ium%20ion%20batteries.pdf

En hier nog een artikel: http://www.sciencedirect....cle/pii/S0013468602000130
Maar weet niet of je er zonder Uni access bijkomt :). Is geen vrije PDF voor verkrijgbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Nefiorim op 09-06-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ary schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:10:
Beetje erg offtopic dit...

Begrijp ik goed dat de luide fan eigenlijk vooral bij de 2630QM komt omdat ie idle net iets te heet wordt? Zoja, zou andere koelpasta dan helpen?
Geen idee. Hoe kom je daarbij? Het klinkt voor mij wel logisch.

Maar het is eerder in deze topicreeks (en in dit topic) al enkele malen ter sprake gekomen. En volgens moderator Darkstone ligt het aan een bug in de nVidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed lezen ;)
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:14:
Echter, het schijnt dat er een bepaald conflict is tussen het bios en de nvidia gpu waardoor de fan onder bepaalde omstandigheden gaat draaien waardoor hij dat niet moet doen. Een bepaalde versie van de gpu driver lost dit probleem op.
De i7-2630QM word overigens helemaal niet heet, hij is zuiniger dan de P series C2D en de fan van de laptop die ik heb met die CPU slaat vrijwel nooit aan, en als hij aan slaat ligt het aan de GPU die boven de 55° idle komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bij mijn order staat: Mobile Broadband Module - no SIM card included

Betekent dat dat ik er een 3G module in krijg? Da's wel erg chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Philflow schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:10:
Bij mijn order staat: Mobile Broadband Module - no SIM card included

Betekent dat dat ik er een 3G module in krijg? Da's wel erg chique.
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 18:46:
Goed lezen ;)

[...]

De i7-2630QM word overigens helemaal niet heet, hij is zuiniger dan de P series C2D en de fan van de laptop die ik heb met die CPU slaat vrijwel nooit aan, en als hij aan slaat ligt het aan de GPU die boven de 55° idle komt.
Ohja, dat was het. Bijna goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Sinds kort doet het FHD scherm van mijn XPS15 heel raar. Na het Windows laad scherm krijg een ik zwart beeld. Als ik de klep dicht doe en weer open, dan heb ik weer beeld. Gebeurd nu dagelijks bijna.. Een driver update issue ? :?

Even in de logs gekeken, en kwam event-id 219 tegen.

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-PnP
Datum: 10-6-2011 8:31:49
Gebeurtenis-id:219
Taakcategorie: (212)
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Computer: COMPUTERNAAM
Beschrijving:
Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat DELL\GPS2\3563970318651400_09

Als ik Dell GPS2 op zoek dan kom ik tegen DELL WIRELESS 5540 HSPA, en die heb ik onboard.
Maar je zou denken wat heeft het er mee te maken :?
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.