Een schroefje en hij is los. Een stuk simpeler dan met de studio 15...
Verwijderd
Hmmm ja, het lijkt inderdaad goed te doen.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:06:
Een schroefje en hij is los. Een stuk simpeler dan met de studio 15...
http://support.euro.dell....X/en/sm/odd.htm#wp1192085
Maar bestaat er dus ook zoiets als een hot swappable caddy?
En ik zag hier een hele tijd geleden allemaal tests voorbij komen om je kleur goed in te stellen, ik kan ze helaas niet meer vinden. Kunnen jullie me hiervoor een link geven?
En ik zag hier een hele tijd geleden allemaal tests voorbij komen om je kleur goed in te stellen, ik kan ze helaas niet meer vinden. Kunnen jullie me hiervoor een link geven?
Ik zou zweren dat ik afgelopen week een filmpje op youtube gezien heb waar iemand de dvd drive verwijderde om er vervolgens een tray met hd in te steken. De tray had hetzelfdeuiterlijk als de dvd drive en kwam volgens mij van ebay.Adante schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:00:
Maar bestaat er dus ook zoiets als een hot swappable caddy?
Kan hem alleen niet meer vinden.....
Volgens mij kan je een gewone tray ook zonder moeite verwisselen. Je moet het schroefje alleen niet vastmaken en je moet iets verzinnen waardoor je grip hebt op de drive. Een kant en klare "klik om 2.5" hdd uit te werpen" caddy bestaat volgens mij niet. Zou wel handig zijn
Dit lijkt me het juiste topic om mijn ervaringen met mijn zojuist overleden XPS M1530 te delen.
Deze laptop (N04X5302) heb ik besteld in januari 2008, met de volgende specs:
CORE 2 DUO T7250 2.00GHZ
DUAL CHANNEL 3.0GB
160GB (5, 400 RPM) SATA HARD DRIVE
128MB NVIDIA GEFORCE 8400M GS
15" widescreen 1440X900
Helaas is deze laptop gisteren overleden. Specifiek doet de videokaart het niet meer: ik kan nog in vga modus via een externe CRT de laptop benaderen en zie dan in het hardware scherm dat het 'device niet gestart kan worden' (ook niet na opnieuw installeren).
Nu ben ik erg benieuwd: Is dit de levensduur die jullie van een laptop verwachten? Ga je er van uit dat je nieuw bestelde XPS ook ongeveer drie en een half jaar zal meegaan? Zijn er mensen die nog zo'n oude XPS hebben met soortgelijke ervaringen?
Komend weekend ga ik me oriënteren op een vervangend systeem. Ik neig naar een upgrade van mijn desktop systeem + htpc'tje voor in de woonkamer. Mijn laptop had ik ooit gekocht voor stage, maar daarna eigenlijk alleen nog maar thuis gebruikt + een enkele keer meegenomen naar andere plekken. Ik heb het gevoel dat onderdelen in een desktop langer mee gaan, en sowieso beter te vervangen zijn en voor mobiel internetten hebben we tegenwoordig smartphones of ..pads, een echte behoefte om voor een laptop te gaan zie ik niet zo.
CORE 2 DUO T7250 2.00GHZ
DUAL CHANNEL 3.0GB
15" widescreen 1440X900
Helaas is deze laptop gisteren overleden. Specifiek doet de videokaart het niet meer: ik kan nog in vga modus via een externe CRT de laptop benaderen en zie dan in het hardware scherm dat het 'device niet gestart kan worden' (ook niet na opnieuw installeren).
Nu ben ik erg benieuwd: Is dit de levensduur die jullie van een laptop verwachten? Ga je er van uit dat je nieuw bestelde XPS ook ongeveer drie en een half jaar zal meegaan? Zijn er mensen die nog zo'n oude XPS hebben met soortgelijke ervaringen?
Komend weekend ga ik me oriënteren op een vervangend systeem. Ik neig naar een upgrade van mijn desktop systeem + htpc'tje voor in de woonkamer. Mijn laptop had ik ooit gekocht voor stage, maar daarna eigenlijk alleen nog maar thuis gebruikt + een enkele keer meegenomen naar andere plekken. Ik heb het gevoel dat onderdelen in een desktop langer mee gaan, en sowieso beter te vervangen zijn en voor mobiel internetten hebben we tegenwoordig smartphones of ..pads, een echte behoefte om voor een laptop te gaan zie ik niet zo.
Only dead fish go with the flow
Een 8xxx kaart heeft een gemiddelde levensduur van nog geen jaar Daar heeft elke fabrikant last van.
Zie het juiste topic: [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4 voor klachten over dat probleem. Dell lost het onder vermelding van het nvidia probleem gratis op. tot 5 jaar na aanschaf van de laptop.
Doe eens een search op "nvidia" in dat topic.
Zie het juiste topic: [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 4 voor klachten over dat probleem. Dell lost het onder vermelding van het nvidia probleem gratis op. tot 5 jaar na aanschaf van de laptop.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 21:39 ]
Ah, dat zou wel ideaal zijn ja. Ik gebruik momenteel een externe HDD, maar mijn voorkeur zou toch wel uitgaan naar een hot swappable, maarja, als ik hem gewoon makkelijk eruit zou kunnen halen zonder mijn complete laptop open te schroeven ben ik tevreden. Maakt het ook uit welke ik haal, of zou ik gewoon elke standaard 2,5 caddy kunnen gebruiken?Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:17:
Volgens mij kan je een gewone tray ook zonder moeite verwisselen. Je moet het schroefje alleen niet vastmaken en je moet iets verzinnen waardoor je grip hebt op de drive. Een kant en klare "klik om 2.5" hdd uit te werpen" caddy bestaat volgens mij niet. Zou wel handig zijn
Verwijderd
Kun je het niet fixen met een andere videokaart? En weet je nog wat je er destijds ongeveer voor betaald hebt?Toiletman schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:35:
Dit lijkt me het juiste topic om mijn ervaringen met mijn zojuist overleden XPS M1530 te delen.
CORE 2 DUO T7250 2.00GHZ
DUAL CHANNEL 3.0GB
15" widescreen 1440X900
Ongeveer wel. Ik hoop langer natuurlijk, maar ben me ervan bewust dat je van een grotendeels uit plastic bestaande consumentenlaptop op dat vlak niet teveel mag verwachten. Zeker niet als je ermee gaat slepen (waar die toch eigenlijk ook voor bedoeld is).Nu ben ik erg benieuwd: Is dit de levensduur die jullie van een laptop verwachten? Ga je er van uit dat je nieuw bestelde XPS ook ongeveer drie en een half jaar zal meegaan? Zijn er mensen die nog zo'n oude XPS hebben met soortgelijke ervaringen?
Van een dure zakelijke laptop verwacht ik overigens wel een wat hogere duurzaamheid.
Dat gevoel heb ik ook.Komend weekend ga ik me oriënteren op een vervangend systeem. Ik neig naar een upgrade van mijn desktop systeem + htpc'tje voor in de woonkamer. Mijn laptop had ik ooit gekocht voor stage, maar daarna eigenlijk alleen nog maar thuis gebruikt + een enkele keer meegenomen naar andere plekken. Ik heb het gevoel dat onderdelen in een desktop langer mee gaan, en sowieso beter te vervangen zijn
Och, ik zocht iets meer dan een pad. Ik had sowieso een laptop nodig en wilde ook weer eens fatsoenlijk een spelletje spelen (waar m'n desktop te oud voor is). Dus heb ik het maar gecombineerd.en voor mobiel internetten hebben we tegenwoordig smartphones of ..pads, een echte behoefte om voor een laptop te gaan zie ik niet zo.
Je kan hem hoogstens reflowen. Het defect waar hij mee kampt is een erkend probleem waar alle laptops met die 8xxx kaart last van hebben. Moet je er maar eens op letten hoeveel kapotte laptops die kaart bevatten...Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:30:
[...]
Kun je het niet fixen met een andere videokaart?
Verwijderd
Jep, de 8600m gt is er het bekendst door geworden denk ik. Hele reeks oververhittingsproblemen na 3 jaar, en ook een hele reeks class action lawsuits aan het adres van Nvidia 
Mijn vorige laptop, Asus G1S had het probleem ook. Heb een jaar lang geen grafische applicaties kunnen gebruiken, daarna morste ik er soep op en nu is hij klaar voor het containerpark.
Mijn vorige laptop, Asus G1S had het probleem ook. Heb een jaar lang geen grafische applicaties kunnen gebruiken, daarna morste ik er soep op en nu is hij klaar voor het containerpark.
Verwijderd
Nooit de moeite genomen om garantie te claimen?Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:40:
Jep, de 8600m gt is er het bekendst door geworden denk ik. Hele reeks oververhittingsproblemen na 3 jaar, en ook een hele reeks class action lawsuits aan het adres van Nvidia
Als ik mijn muis in de achterste USB poort plug, beweegt de aanwijzer erg choppy. De linker USB poort doet het prima. Hebben meer mensen dit ervaren?
Verwijderd
Maar je kunt de videokaart er dus niet gewoon los uithalen en vervangen door een hele andere? Zit de videokaart van een laptop direct op het mobo gesoldeerd ofzo?Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:33:
[...]
Je kan hem hoogstens reflowen. Het defect waar hij mee kampt is een erkend probleem waar alle laptops met die 8xxx kaart last van hebben. Moet je er maar eens op letten hoeveel kapotte laptops die kaart bevatten...
Verwijderd
Oké. Dat wist ik niet. Maar ergens wel logisch als ik erover nadenk. Je hoort nooit dat iemand ff een snellere videokaart in z'n laptop heeft gezet.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:45:
yup. Zoals bij 99% van de laptops.
Beste Tweakers,
Nieuw hier (hallo allemaal!) en niet zonder reden
Het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een redelijk handzame laptop die HD-videobeelden (1080p) met Adobe Premiere pro CS5.5 kan bewerken. Na twijfelen tussen een asus n53sv 404 en een XPS 15 lijkt de keuze op de laatste te gaan vallen, maar ik vraag me net als velen met een 'beperkt' budget (900 a1000) af wat ik het beste kan doen.
Na wat gehannes kwam ik tot de volgende twee setups.
1. Gaan voor de zwaardere en duurdere setup:
Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
LCD-SCHERM 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Samen met die draadloze connectiviteit kom deze setup uit op 1114 euro - 90 euro wekelijkse korting dan zit je op 1024 euro.
(Bij deze setup vroeg ik me trouwens af of het niet handiger is om ipv 200 euro extra te besteden aan een full HD scherm dat te doen aan een externe monitor, aangezien ik verwacht maar zo'n 30 procent op locatie te werken ipv thuis. Je beeldscherm hoeft toch geen 1080p te zijn om 1080p beelden te bewerken, toch?)
---------------
2. Of de wat 'goedkopere' variant:
Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce® 420M GT grafische kaart
Bij deze setup kom ik uit op 1004 - 60 = 944 euro, waarbij ik profiteer van de actie om het geheugen te verhogen naar 6.144 maar ik heb minder ruimte op mijn harde schijf (750 om 500) en een op het oog wat mindere videokaart (GT 525 M vs 420 M GT).
Het belangrijkste is voor mij dat ik op een soepele manier zware videobestanden kan bewerken. Ik hoef niet perse spellen als crysis 2 op de hoogste settings te spelen.
Mijn vragen zijn deze:
1. Volstaat de tweede setup of is het absoluut noodzakelijk om die extra 80 euro voor de eerste setup uit te geven?
2. Weten jullie een betere optie?
3. Zie ik kortingen over het hoofd?
Alvast bedankt voor het lezen
Groetjes
Michel
Nieuw hier (hallo allemaal!) en niet zonder reden
Het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een redelijk handzame laptop die HD-videobeelden (1080p) met Adobe Premiere pro CS5.5 kan bewerken. Na twijfelen tussen een asus n53sv 404 en een XPS 15 lijkt de keuze op de laatste te gaan vallen, maar ik vraag me net als velen met een 'beperkt' budget (900 a1000) af wat ik het beste kan doen.
Na wat gehannes kwam ik tot de volgende twee setups.
1. Gaan voor de zwaardere en duurdere setup:
Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
LCD-SCHERM 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
GEHEUGEN 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
HARDE SCHIJF 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart HOOFDBATTERIJ 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Samen met die draadloze connectiviteit kom deze setup uit op 1114 euro - 90 euro wekelijkse korting dan zit je op 1024 euro.
(Bij deze setup vroeg ik me trouwens af of het niet handiger is om ipv 200 euro extra te besteden aan een full HD scherm dat te doen aan een externe monitor, aangezien ik verwacht maar zo'n 30 procent op locatie te werken ipv thuis. Je beeldscherm hoeft toch geen 1080p te zijn om 1080p beelden te bewerken, toch?)
---------------
2. Of de wat 'goedkopere' variant:
Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
GEHEUGEN 6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
OPTISCH(E) STATION(S) 8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
HARDE SCHIJF 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
GRAFISCHE KAART 1GB NVIDIA® GeForce® 420M GT grafische kaart
Bij deze setup kom ik uit op 1004 - 60 = 944 euro, waarbij ik profiteer van de actie om het geheugen te verhogen naar 6.144 maar ik heb minder ruimte op mijn harde schijf (750 om 500) en een op het oog wat mindere videokaart (GT 525 M vs 420 M GT).
Het belangrijkste is voor mij dat ik op een soepele manier zware videobestanden kan bewerken. Ik hoef niet perse spellen als crysis 2 op de hoogste settings te spelen.
Mijn vragen zijn deze:
1. Volstaat de tweede setup of is het absoluut noodzakelijk om die extra 80 euro voor de eerste setup uit te geven?
2. Weten jullie een betere optie?
3. Zie ik kortingen over het hoofd?
Alvast bedankt voor het lezen
Groetjes
Michel
Mag ik vragen waarom je blu-ray wilt? Dat is imo een van de meest nutteloze upgrades die je kan krijgen. Optische media gaat dood, steaming media is de toekomst.
Los daarvan €100 is de meerprijs niet waar, ik heb vorige week mijn nog nooit gebruikte slot-in drive verkocht voor het luttele bedrag van €35, op ebay op goedkoper te krijgen...
Ik kom ook een stuk goedkoper uit met behulp van de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Los daarvan €100 is de meerprijs niet waar, ik heb vorige week mijn nog nooit gebruikte slot-in drive verkocht voor het luttele bedrag van €35, op ebay op goedkoper te krijgen...
Ik kom ook een stuk goedkoper uit met behulp van de sheet: Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Ik wilde die blu ray omdat ik ook de mogelijkheid wil hebben om blu rays te branden voor verspreiding in kleine oplage, maar ik kan dat denk ik ook wel anders laten doen....
Goede tip, dank.
Even die sheets checken nu...
Goede tip, dank.
Even die sheets checken nu...
Verwijderd
Dit voegt alleen Bluetooth toe, wifi heb je sowieso. Denk je bluetooth nodig te gaan hebben?Mastermiessie schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:18:
Okay danVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:43:
Branden? Dat kan dus niet met een blu-ray LEZER
Die nam ik erbij om voor de 90 euro korting in aanmerking te komen ipv 60Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:44:
[...]
Dit voegt alleen Bluetooth toe, wifi heb je sowieso. Denk je bluetooth nodig te gaan hebben?
Verwijderd
Kun je dan niet beter dat kekke lichtgevende toetsenbord erbij nemen? Tenminste, dat zou ik doen. Of een speciale rugtas.Mastermiessie schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:53:
[...]
Die nam ik erbij om voor de 90 euro korting in aanmerking te komen ipv 60en er zit ook blue tooth op mijn telefoon...
Ik zou ook het backlit toetsenbord nemen. Dat is gewoon cool
Een rugtas zou ik in de winkel kopen...
De layout van mij sheet is ietswat geupdate (alleen de google docs versie op dit moment). Het is nu mogelijk de sheet fatsoenlijk te bekijken zonder 1080p scherm...
alleen de batterijkeuze valt gedeeltelijk weg met een scherm van 1024px breed...
De layout van mij sheet is ietswat geupdate (alleen de google docs versie op dit moment). Het is nu mogelijk de sheet fatsoenlijk te bekijken zonder 1080p scherm...
Heeft iemand ervaring met de Dell XPS15 aan te sluiten op 2 Full HD schermen? Dus de laptop dichtgeklapt en dat je via de displayport & HDMI 2x op 1920x1080 draait?
Man is a tool-using animal. Without tools he is nothing, with tools he is all.
Ik zou ook het backlit toetsenbord nemenVerwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 00:39:
Ik zou ook het backlit toetsenbord nemen. Dat is gewoon coolEen rugtas zou ik in de winkel kopen...
De layout van mij sheet is ietswat geupdate (alleen de google docs versie op dit moment). Het is nu mogelijk de sheet fatsoenlijk te bekijken zonder 1080p scherm...alleen de batterijkeuze valt gedeeltelijk weg met een scherm van 1024px breed...
Ik kom nu uit op deze setup:
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz bewerken
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048] bewerken
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station bewerken
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
Grafische kaart
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart bewerken
Primary Battery
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
Toetsenbord
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Ik kom met deze setup op 1038,99 - 40 = 998.99 (terwijl ik dacht dat je bij bestedingen boven de 999 60 euro kreeg...)
Zie ik nog iets over het hoofd?
BTW: klopt het dat ik met een kortingsbon nog 10 procent van dit bedrag af kan krijgen? Zo ja, hoe kom ik zsm aan een goede kortingsbon? PM sturen is toegestaan
Groetjes
Michel
http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
hier vind je de korting van €60 vanaf €999. maar verder verwijs ik je door naar het waardebonnen topic.
hier vind je de korting van €60 vanaf €999. maar verder verwijs ik je door naar het waardebonnen topic.
Ik wil waarschijnlijk binnenkort ook een XPS15 bestellen en vroeg me af of het zinvol is om een betere WiFi kaart te nemen? Iemand ervaring met die 3?
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR) [Inbegrepen in prijs]
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 1/maand1]
Die 1030 is het waard omdat je dan Bleutooth er bij krijgt maar die 6230?
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00 of € 1/maand1]
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00 of € 1/maand1]
Zoek even in dittopic (of deel 4) staat precies wat de verschillen zijn.Rickxbox schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:07:
Ik wil waarschijnlijk binnenkort ook een XPS15 bestellen en vroeg me af of het zinvol is om een betere WiFi kaart te nemen? Iemand ervaring met die 3?
(Zou het hier neerzetten als ik het wist
Gevondenquote:
Nefiorim schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:05:
[...]
http://www.intel.com/products/wireless/index.htm#wifi
de verschillen zijn dus:
basis
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 15,00]
bluetooth + iets minder stroomverbruik
Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card) [meerprijs € 25,00]
bluetooth + iets minder stroomverbruik + 2x2 antennes wat inhoud dat je beter bereik hebt, een snellere verbinding en je ook met oudere wifi netwerken kan verbinden.
Ik ga waarschijnlijk voor voor de combinatie:
Base 2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,5 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,2 GHz
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
LCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Totaalprijs € 805,11
Iemand nog raad voor wijzigingen of advies?
[ Voor 35% gewijzigd door Rickxbox op 03-06-2011 09:45 ]
Ik heb precies hetzelfde besteld (behalve de hd, ik heb de 320gb).Rickxbox schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:46:
[...]
Gevonden
Base 2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,5 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,2 GHz
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Advanced-N 6230 (2x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
Totaalprijs € 805,11
Als het goed is wordt er in de loop van de dag aangebeld door UPS
(hoop alleen dat ik thuis ben, vrouwtje voelt zich niet geroepen om de hele dag thuis te blijven met dit weer
Voor degene die de dvd willen vervangen door een hd heb ik dit nog gevonden.
Die zaak is pricey, terwijl het gewoon een universeel onderdeel is wat links en rechts voor <$20 word aangeboden
Ik dank u zeer!TheMrOcean schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 06:17:
http://www1.euro.dell.com...9596&acd=1242212097620561
Groetjes
Michel
Verwijderd
Mooie combo.Rickxbox schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:46:
[...]
Gevonden
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 \[2 x 2.048]
Totaalprijs € 805,11
Advies: neem die Windows 7 DVD erbij als je er thuis nog geen hebt. Spaart je een hoop tijd bij de clean install.
Over de clean install gesproken, hoe doen jullie dat met Roxio? Ik kan hem niet downloaden en er zit ook geen cd bij.
Waarom zou je die willen gebruiken?
IMGBurn ftw
IMGBurn ftw
Verwijderd
Genoeg gratis alternatieven, denk ik. ImgBurn, CDBurnerXP en wellicht nog een aantal.dfrenner schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:54:
Over de clean install gesproken, hoe doen jullie dat met Roxio? Ik kan hem niet downloaden en er zit ook geen cd bij.
Ik vond de nieuwe Roxio best wel lekker werken eigenlijk...Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:35:
Genoeg gratis alternatieven, denk ik. ImgBurn, CDBurnerXP en wellicht nog een aantal.
Wat denken jullie?
Toch gaan voor een quad core in me xps of een dual core?
ik wil wel een beetje future proof zijn voor toch wel 3 jaar zeker. (mits hij zolang mee mog gaan).
heb al veel hulp gehad
. en heb al bijna alle antwoorden op me vragen. dit is echt de laatste en daarna kan ik rustig bezig gaan met een mooi systeempje samen te stellen.
ik wil wel een beetje future proof zijn voor toch wel 3 jaar zeker. (mits hij zolang mee mog gaan).
heb al veel hulp gehad
Welke quad en welke dual had je in gedachten?Rokz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:31:
Wat denken jullie?
heb al veel hulp gehad. en heb al bijna alle antwoorden op me vragen. dit is echt de laatste en daarna kan ik rustig bezig gaan met een mooi systeempje samen te stellen.
ik had deze quad: 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9
en welke dual core weet ik niet precies wel zoweizo: i5
Je kan het beste kijken op welke prijs je zoal uitkomt met een bepaalde processor, volgens mij is het verschil niet eens zo groot. Zie een paar posts omhoog:
Rickxbox in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Rickxbox in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 5"
Verwijderd
Of je "future proof" bent hangt er vooral vanaf wat je ermee wilt gaat doen.Rokz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 13:31:
Wat denken jullie?
heb al veel hulp gehad. en heb al bijna alle antwoorden op me vragen. dit is echt de laatste en daarna kan ik rustig bezig gaan met een mooi systeempje samen te stellen.
Voor het spelen van de allernieuwste games op vol detail ben je sowieso niet future proof, ook niet met de quad core. Daarvoor is de videokaart simpelweg niet krachtig genoeg.
Voor een beetje surfen op internet, films kijken, tekstverwerken, af en toe een (wat ouder) spelletje, misschien nog wat fotobewerking voor de hobby, ben je dat sowieso wel, of je nu de i5 dual of de i7 quad core neemt.
aah het perfecte antwoord! hartelijk bedankt.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:13:
[...]
Of je "future proof" bent hangt er vooral vanaf wat je ermee wilt gaat doen.
Voor het spelen van de allernieuwste games op vol detail ben je sowieso niet future proof, ook niet met de quad core. Daarvoor is de videokaart simpelweg niet krachtig genoeg.
Voor een beetje surfen op internet, films kijken, tekstverwerken, af en toe een (wat ouder) spelletje, misschien nog wat fotobewerking voor de hobby, ben je dat sowieso wel, of je nu de i5 dual of de i7 quad core neemt.
ja ik wil alleen nog weer world of warcraft gaan spelen zodra ik tijd heb. maar dit lijkt mij niet echt een probleem? of zit ik mis.
wil niet meer wat ik eerder had altijd nieuweste games spelen en spelen. ik merk toch dat ik dan naar een tijdje niks aan vind en dus gewoon naar een week dat geld weggooi. dus daar wil i kvan af. ook puur omdat ik met studie ga zitten etc.
Verwijderd
Qua processor is die i5 dan sowieso meer dan genoeg (trouwens, de i3 ook nog denk ik). Qua videokaart zou ik het niet weten. Maar afgaande op deze benchmarks voor de GT 540M zou de framerate met de GT 525M op de hoogste instellingen best weleens tegen kunnen vallen.Rokz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 16:47:
[...]
aah het perfecte antwoord! hartelijk bedankt.
ja ik wil alleen nog weer world of warcraft gaan spelen zodra ik tijd heb. maar dit lijkt mij niet echt een probleem? of zit ik mis.
De oplossing daarvoor zit hem echter niet in een snellere (quad core) processor, maar in een snellere videokaart. En die zit nu eenmaal niet in de XPS 15.
Opvallend trouwens, voor een spel van meer dan 6 jaar oud, dat het toch nog zo zwaar op de videokaart is.
Bij de iets goedkopere variant heb je niet voor een sandy bridge gekozen, geen slimme keuze in dat geval.
EDIT
Niet helemaal oplettend reageer ik op een post van de vorige pagina. Die variant met de i5-560 that is
EDIT
Niet helemaal oplettend reageer ik op een post van de vorige pagina. Die variant met de i5-560 that is

[ Voor 36% gewijzigd door Johanson16 op 03-06-2011 17:37 ]
Verwijderd
Ik heb mijn GT525M zonder enige problemen kunnen overclocken naar GT540M snelheden. Voor de mensen die hierin intresse hebben :
- Nvidia System Tools downloaden
- Vervolgens in de Nvidia Control Panel de "Core Clock" veranderen naar 672 onder "Device Settings"
- Configuratie opslaan
- Bij "Profile Policies" het standaard profiel ("When the system starts Windows") veranderen naar het profiel dat je net hebt aangemaakt
- Apply!
Van wat ik heb begrepen is de 540M dus gewoon dezelfde chip als een 525M, maar dan hoger geclockt, toch? Dus een 525M zou je kunnen overclocken tot 540M snelheden, maar kan je de 540M ook nog overclocken? En wordt een 525M die geclockt is als een 540M ook even heet als een 540M, met gelijkwaardig stroomverbruik?Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:30:
Ik heb mijn GT525M zonder enige problemen kunnen overclocken naar GT540M snelheden. Voor de mensen die hierin intresse hebben :Toch weer 80,- Euro bespaard!
- Nvidia System Tools downloaden
- Vervolgens in de Nvidia Control Panel de "Core Clock" veranderen naar 672 onder "Device Settings"
- Configuratie opslaan
- Bij "Profile Policies" het standaard profiel ("When the system starts Windows") veranderen naar het profiel dat je net hebt aangemaakt
- Apply!
Aha, oke oke. ja vriend va me speelt wel wow op een slechtere videokaart dan die de gt 525M. maar hij heeft nog nooit geraid etc. want voor de rest ka hij 't wel makkelijk draaien. dus ik denk eigelijk dat 't niet een probleem zou opleveren? of zou ik dit helemaal mis hebben. en voor mij is 60 fps ook meer als genoegVerwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:08:
[...]
Qua processor is die i5 dan sowieso meer dan genoeg (trouwens, de i3 ook nog denk ik). Qua videokaart zou ik het niet weten. Maar afgaande op deze benchmarks voor de GT 540M zou de framerate met de GT 525M op de hoogste instellingen best weleens tegen kunnen vallen.
De oplossing daarvoor zit hem echter niet in een snellere (quad core) processor, maar in een snellere videokaart. En die zit nu eenmaal niet in de XPS 15.
Opvallend trouwens, voor een spel van meer dan 6 jaar oud, dat het toch nog zo zwaar op de videokaart is.
en wow draait toch ook toch redelijk zwaar op de processor?
maar is 't dan wel slim of niet silm om voor een XPS te gaan?
Weet iemand wat die "N05X5M20 Bundle" is die je wel of niet kunt selecteren? Standaard zit het erbij en het kost niks, dus ik vermoed dat iedereen het er gewoon bij neemt. Maar wat is het eigenlijk?
Dell biedt verschillende configurates met verschillende prijzen en aanbiedingen (bijv. x euro korting of gratis RAM-upgrade van 4->6 gb) aan. De N05X5M20 is ook 1 van de configuraties, dat kan je ook in de URL zien als je bezig bent met je configuratie.slow whoop schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:16:
Weet iemand wat die "N05X5M20 Bundle" is die je wel of niet kunt selecteren? Standaard zit het erbij en het kost niks, dus ik vermoed dat iedereen het er gewoon bij neemt. Maar wat is het eigenlijk?
In de tweede post van Darkstone in dit topic staat een Excel-bestandje met daarin alle huidige configuraties (of "bundles") en hun eigenschappen en prijzen. Kan je gelijk de beste voor jou kiezen
Ik denk er over om mijn nog gloednieuwe XPS15 te verkopen omdat hij te krachtig is voor de dingen die ik ermee wil. Daarnaast staat er een redelijk dure vakantie gepland. Ik heb hem nu een maand in bezit en heb er 800 euro voor betaald.
Specs: i5-.2410, 6gb ram, 1080p scherm, 640gb HD, gt525, standaard garantie.
Is er in tussen veel met die prijs gebeurd? Misschien dat iemand er hier interesse voor heeft voor zo;n 750 euro? Of is dat te optimistisch
De laptop bevalt supergoed maar het is wat overkill als je er alleen maar op typt (en Mass Effect 2 op hebt gespeeld)
Is er in tussen veel met die prijs gebeurd? Misschien dat iemand er hier interesse voor heeft voor zo;n 750 euro? Of is dat te optimistisch
De laptop bevalt supergoed maar het is wat overkill als je er alleen maar op typt (en Mass Effect 2 op hebt gespeeld)
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Mass Effect 2 erop draaide? Dus wat voor settings en was je framerate vloeiend?Nikeo schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:25:
Verwijderd
Ja, ik snap wat je bedoelt, die kun je inderdaad (de)selecteren op het scherm dat je krijgt als je die truc voor dat backlit toetsenbord hebt gebruikt.slow whoop schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:16:
Volgens mij is dit gewoon een bug of inconsistentie in het bestelsysteem, of iets voor Dell intern. Die "bundle" is volgens mij gewoon de laptop inclusief alle toebehoren. Waarom je dit uit kunt schakelen is me werkelijk een raadsel. Maar je behoort normaal gesproken ook niet op dat scherm terecht te komen, natuurlijk.
Verwijderd
Ja, ik ben het met je eens dat het inderdaad al gauw overkill is. Dat geldt voor de mijne ook (zelfde als de jouwe, maar dan met 720p scherm, €662). Maar als je goedkoper wilt kost het je toch ook al gauw minimaal 350 euro en heb je één of andere verouderde prutlaptop zonder videokaart, dat wil je toch ook niet.Nikeo schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:25:
Ik denk er over om mijn nog gloednieuwe XPS15 te verkopen omdat hij te krachtig is voor de dingen die ik ermee wil. Daarnaast staat er een redelijk dure vakantie gepland. Ik heb hem nu een maand in bezit en heb er 800 euro voor betaald.
Is er in tussen veel met die prijs gebeurd? Misschien dat iemand er hier interesse voor heeft voor zo;n 750 euro? Of is dat te optimistisch![]()
Wat zou, behalve het superieure scherm, een reden kunnen zijn om voor de XPS 15 te gaan, en niet voor bijv. een BTO 15CL35? Ik zie dat hij met gelijkwaardige specs (behalve het scherm) toch een heel stuk goedkoper uitkomt?
De CL35 is €220 duurder dan de xps 15 met gelijke specs (batterij, i7 proc) met uitzondering van de 2 volgende punten:
2 jaar garantie
GT555m in plaats van GT525m
8GB in plaats van 6
De CL36 komt zelfs zonder windows €20 duurder uit dan de xps 15... En dan heb je een mini accu en minder RAM.
Ik snap niet waarom mensen de BTO zelfs maar overwegen, de xps is op dit moment een klasse op zich.
2 jaar garantie
GT555m in plaats van GT525m
8GB in plaats van 6
De CL36 komt zelfs zonder windows €20 duurder uit dan de xps 15... En dan heb je een mini accu en minder RAM.
Ik snap niet waarom mensen de BTO zelfs maar overwegen, de xps is op dit moment een klasse op zich.
Thx, wat een toptip! Maandag komt er voor 34 ekkies een monteur langs om de vidcard/mobo te vervangen :-). Ben benieuwd hoe lang ik dan weer vooruit kan. Topservice van Dell in ieder geval!Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:37:
Een 8xxx kaart heeft een gemiddelde levensduur van nog geen jaar Daar heeft elke fabrikant last van.
De laptop kostte toen 750 euro, dus daar verwacht ik toch meer een lifetime van 4-5jr voor. Zeker om gewoon in de huiskamer mee te internetten. Logisch dat je vidcard en proc de nieuwste (ook toen al) games niet kunnen spelen, maar daar kocht ik hem dan ook niet voor. Ik denk dat qua volgende systeem het geen xps15 gaat worden: mijn gamebehoefte is niet zo heel groot, en dat geldt eigenlijk ook voor de mobiliteit. Je hebt er het meeste voordeel van als je echt onderweg zware toepassingen wil draaien, en dat ook vaak doet.Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:30:
[...]
Kun je het niet fixen met een andere videokaart? En weet je nog wat je er destijds ongeveer voor betaald hebt?
[...]
Ongeveer wel. Ik hoop langer natuurlijk, maar ben me ervan bewust dat je van een grotendeels uit plastic bestaande consumentenlaptop op dat vlak niet teveel mag verwachten. Zeker niet als je ermee gaat slepen (waar die toch eigenlijk ook voor bedoeld is).
Van een dure zakelijke laptop verwacht ik overigens wel een wat hogere duurzaamheid.
Voor mij wordt het vandaag eens htpc's en desktop-upgrades browsen.
Only dead fish go with the flow
Mijn volgende laptop word in de huidige markt wel een XPS, niet omdat ik game, maar omdat dit de enige laptop is met een fatsoenlijk scherm...
Mn studio 1555, eveneens met fatsoenlijk scherm, doet het echter nog prima. Geen reden om hem te vervangen
Mn studio 1555, eveneens met fatsoenlijk scherm, doet het echter nog prima. Geen reden om hem te vervangen
Tip voor degenen die een backlit toetsenbord willen.
Ik heb na het plaatsen van mijn bestelling ZONDER backlit toetsenbord gebeld naar de Sales afdeling van Dell. Ik gaf daar aan dat de offerte die ik gekregen heb niet klopt en dat er een backlit toetsenbord op moet komen in plaats van de standaard. Vervolgens even geklaagd over dat het systeem niet goed werkt online en dat ik niet meer ga betalen dan de prijs in de offerte. En voila, een gratis backlit toetsenbord werd aan de bestelling toegevoegd voor dezelfde prijs.
Misschien dat anderen die het vergeten waren via de site te doen dit ook op deze manier te doen. Je order moet dan wel nog niet in produktie zijn!
Ik heb na het plaatsen van mijn bestelling ZONDER backlit toetsenbord gebeld naar de Sales afdeling van Dell. Ik gaf daar aan dat de offerte die ik gekregen heb niet klopt en dat er een backlit toetsenbord op moet komen in plaats van de standaard. Vervolgens even geklaagd over dat het systeem niet goed werkt online en dat ik niet meer ga betalen dan de prijs in de offerte. En voila, een gratis backlit toetsenbord werd aan de bestelling toegevoegd voor dezelfde prijs.
Misschien dat anderen die het vergeten waren via de site te doen dit ook op deze manier te doen. Je order moet dan wel nog niet in produktie zijn!
En was dit incl kortingsbonnen?Ferra schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:56:
Verwijderd
LOL da's ook een manier.Ferra schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:56:
de kortingsbonnen had ik inderdaad al ingeklopt via het internet, dus het was inderdaad incl. kortingsbonnen!
Ah, gisteren is ie aangekomen, en zie daar, ook ik heb een 750GB drive gekregen terwijl ik een aanbieding had genomen met 'gratis' upgrade naar 640GB. Kennelijk zijn de 640GB drives op, want de aanbiedingen zijn geloof ik ook aangepast. Niet verkeerd. 
Dat scherm is geweldig, ik kan niet bedenken waarom je niet het FHD scherm zou kiezen. Geluid is ook super, en mijn vrouw - tegen alle verwachtingen in - vindt hem mooi.
Oh ja, en wat is die i7 QM lekker snel, geweldig. Heb er nog niet veel nadelen aan kunnen ontdekken. Ga denk ik wel de netwerkkaart vervangen door een 6300, dan kan die 6230 mooi in de laptop van mijn vrouw.
Dat scherm is geweldig, ik kan niet bedenken waarom je niet het FHD scherm zou kiezen. Geluid is ook super, en mijn vrouw - tegen alle verwachtingen in - vindt hem mooi.
Oh ja, en wat is die i7 QM lekker snel, geweldig. Heb er nog niet veel nadelen aan kunnen ontdekken. Ga denk ik wel de netwerkkaart vervangen door een 6300, dan kan die 6230 mooi in de laptop van mijn vrouw.
Ik draai zelf met m'n xps (i7-2630q en de 540) ergens tussen de 50 en 100 fps op ultra (alleen shadow quality op good gezet aangezien dat wel je fps sloopt). Met raiden nergens last van (ik doe alleen 10 mans).Rokz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 18:56:
[...]
Aha, oke oke. ja vriend va me speelt wel wow op een slechtere videokaart dan die de gt 525M. maar hij heeft nog nooit geraid etc. want voor de rest ka hij 't wel makkelijk draaien. dus ik denk eigelijk dat 't niet een probleem zou opleveren? of zou ik dit helemaal mis hebben. en voor mij is 60 fps ook meer als genoeg. dus als ik op mid settings zou spelen met een overgeclockte 525 zou 't moeten werken?
en wow draait toch ook toch redelijk zwaar op de processor?
maar is 't dan wel slim of niet silm om voor een XPS te gaan?
Wel even dx11 aanzetten in wow, zodat WoW goed je kaart ziet en je alle instellingen op ultra kan zetten.
Op mid settings gok ik dat je altijd op max fps zit ongeacht wat je aan het doen bent
Processor lijkt naar zo'n 50% te gaan wat ik zo ff snel bij taakbeheer->prestaties kon zien
[ Voor 4% gewijzigd door Bartjeh op 04-06-2011 22:19 . Reden: proc ]
Voor wie geïnteresseerd is in een snelle levering van een nog gloednieuwe XPS15 met i5-2410, 6gb ram, 640gb, full HD:
Hier mijn advertentie in de V&A:
V&A aangeboden: Dell XPS 15 - Full HD Vraagprijs 750 Euro.
Verwijderd
Was dit nou een typisch voorbeeld van een impulsaankoop?Nikeo schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:08:
Voor wie geïnteresseerd is in een snelle levering van een nog gloednieuwe XPS15 met i5-2410, 6gb ram, 640gb, full HD:
Afijn, ik heb bijna dezelfde laptop (alleen niet het FHD scherm) en kan hem van harte aanbevelen. Echt retesnel dit ding. En het FHD scherm zou geweldig moeten zijn, afgaande op de reacties hier.
Heb hem net besteld, met fullhd scherm voor €710 incl. BTW. Normaal kost hij dan €1020 dus lijkt me een mooie dealVerwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:55:
[...]
Blijkbaar klopt het, want zo staat het op de website. Als ik nog geen XPS 15 had, zou ik meteen bestellen, nu het nog kan.
Weet iemand of het mogelijk is om als particulier een zakelijke laptop te bestellen?
Je moet bij het bestellen wel een bedrijfsnaam invoeren, maar ik denk niet dat dit gecontroleerd wordt (we hebben zelf nog een klein bedrijfje dus heb die maar gebruikt).
Een vraag over die XPS aanbieding: wat houden die Intel Centrino Wireless dingen in?
Het kost maar 21 euro extra maar wat krijg je ervoor behalve Bluetooth?
Het kost maar 21 euro extra maar wat krijg je ervoor behalve Bluetooth?
Afgelopen vrijdag ook mijn xps-15 binnengehad (28ste besteld).
In het kort mijn config:
Core i5-2520M
FHD B+RGLED True-Life (1920x1080)
4GB (2X2GB) 1333MHz
Hard Drive : 320GB (7,200rpm)
1GB NVIDIA GeForce GT 525M
Intel Centrino Advanced-N 6230
Na de eerste keer opsterten en even rondkijken heb ik alles eraf gehaald en ben met een clean install begonnen (ook de restore partitie verwijderd)
Eerste indruk is erg goed.
Positief:
- Erg mooi ful hd scherm.
- Core i5 is voor mij snel genoeg en een grote verbetering tov de 1,6 pentium uit mijn asus W1n
- Bijzonder mooi geluid voor een laptop
- Backlit tobo is erg mooi
en typt heerlijk
Wat me tot nu toe tegenvalt(viel):
- Zeker vergeleken met mijn W1n is dit toch wel erg veel plastic.
- De fan bleef na mijn eerste clean instal continue aan/uit wat zeer irritant is. Na een tweede clean install met de bijgeleverde dvd (eerste was een getweakte versie) lijkt het nu beter.
Hebben meer mensen problemen met een overijverige fan?? Als ik google op fan en xps15 lijken er toch een hoop mensen last van te hebben......
In het kort mijn config:
Core i5-2520M
FHD B+RGLED True-Life (1920x1080)
4GB (2X2GB) 1333MHz
Hard Drive : 320GB (7,200rpm)
1GB NVIDIA GeForce GT 525M
Intel Centrino Advanced-N 6230
Na de eerste keer opsterten en even rondkijken heb ik alles eraf gehaald en ben met een clean install begonnen (ook de restore partitie verwijderd)
Eerste indruk is erg goed.
Positief:
- Erg mooi ful hd scherm.
- Core i5 is voor mij snel genoeg en een grote verbetering tov de 1,6 pentium uit mijn asus W1n
- Bijzonder mooi geluid voor een laptop
- Backlit tobo is erg mooi
Wat me tot nu toe tegenvalt(viel):
- Zeker vergeleken met mijn W1n is dit toch wel erg veel plastic.
- De fan bleef na mijn eerste clean instal continue aan/uit wat zeer irritant is. Na een tweede clean install met de bijgeleverde dvd (eerste was een getweakte versie) lijkt het nu beter.
Hebben meer mensen problemen met een overijverige fan?? Als ik google op fan en xps15 lijken er toch een hoop mensen last van te hebben......
[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 06-06-2011 09:53 ]
Backlit krijg je door vanuit de "bouw mijn dell' naar "voeg toe aan mandje" te gaan, en terwijl je dat doet haal je je internet kabel eruit, tot dat de Dell site een fout melding geeft. Daarna kun je de backlikt aanklikken!SAWYER schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:28:
[...]
Is dat inclusief of ex btw?
En hoe krijg je de backlit tobo erbij?
Zit nu op zelfde config zonder backlit tobo, voor 715 inc BTW.
Geen coupon lijkt te werken
Liever verwend dan verwaarloosd
Met deze URL kun je meteen backlit selecteren(I5):
http://configure.euro.del...6x5m04&s=bsd&fb=1&vw=list
EDIT: Wel vaag dat het bij anderen niet kan. Ik dacht dat het veranderen van de link naar list op het einde betekende dat je die lijst krijgt waarin je backlit kunt selecteren...
EDIT: Wel vaag dat het bij anderen niet kan. Ik dacht dat het veranderen van de link naar list op het einde betekende dat je die lijst krijgt waarin je backlit kunt selecteren...
[ Voor 33% gewijzigd door COWBertha op 06-06-2011 11:15 ]
Nog even over garantie door bestelling in het zakelijke gedeelte.
Het gaat er toch om dat jij het als consument koopt en niet zo zeer of het in het zakelijke gedeelte van een winkel? Want ik zie die actie wel zitten, maar ben zelf een beetje huiverig om te kopen als bedrijf.
Het gaat er toch om dat jij het als consument koopt en niet zo zeer of het in het zakelijke gedeelte van een winkel? Want ik zie die actie wel zitten, maar ben zelf een beetje huiverig om te kopen als bedrijf.
Hoi,
als ik zo'n beetje dit forum bekijk bestellen jullie de laptops onder 'bedrijven'?
Nu heeft m'n vader een bedrijf en laat ik hem daar ook bezorgen, kan ik dan de laptop exl btw kopen?
dit is m'n samen gestelde laptop voor m'n studie:
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz bewerken
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
DigiLCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart bewerken
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
en dit voor maar:
Prijs € 990,75
Korting € 259,66
Subtotaal € 731,09
als ik zo'n beetje dit forum bekijk bestellen jullie de laptops onder 'bedrijven'?
Nu heeft m'n vader een bedrijf en laat ik hem daar ook bezorgen, kan ik dan de laptop exl btw kopen?
dit is m'n samen gestelde laptop voor m'n studie:
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands bewerken
DigiLCD 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera bewerken
Geheugen 8.192 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096] bewerken
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf bewerken
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart bewerken
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) bewerken
en dit voor maar:
Prijs € 990,75
Korting € 259,66
Subtotaal € 731,09
[ Voor 5% gewijzigd door Jaygod op 06-06-2011 11:00 ]
Liever verwend dan verwaarloosd
Als ik die link aan klik, kan ik geen blacklit toetsenbord selecteren. Ik kom op dezelfde site als de URL die ik net gaf, dus de "normale"configuratie. Kennelijk hangt het er echt vanaf of je zelf even je netwerkverbinding verbroken hebt (en dat heb ik niet).COWBertha schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:50:
Met deze URL kun je meteen backlit selecteren(I5):
Overigens heb ik er bewust voor gekozen geen blacklit toetsenbord te nemen. Het heeft voor mij geen meerwaarde.
Zo zie ik het ook. Mijns inziens heb ik als particulier een bestelling gedaan in het zakelijke gedeelte van de Dell website. Ik heb ook geen bedrijfsnaam opgegeven.Gropah schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:51:
Nog even over garantie door bestelling in het zakelijke gedeelte.
Je bent verplicht om een naam van een bedrijf op te geven anders kun je geen bestelling maken.slow whoop schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:59:
[...]
Zo zie ik het ook. Mijns inziens heb ik als particulier een bestelling gedaan in het zakelijke gedeelte van de Dell website. Ik heb ook geen bedrijfsnaam opgegeven.
Maar als we kijken naar wetboek 7 titel 1 afdeling 1 artikel 5 dan staat er bij consumenten koop:
Ik handel niet namens een bedrijf, ik handel als mijzelf dus ik ben toch consument? Daarnaast als ik "-" of "nvt" invul geef ik toch aan dat ik ook niet voor een bedrijf handel, dus ik ben consument? Dat Dell dat soort dingen toestaat is dan toch hun probleem/fout?In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Dat zijn gewoon geautomatiseerde berichten, dus denk niet datje daar veel waarde aan kan hechten.
@ Fwuffy; Yes, volgens mij kan je de order nog aanpassen zolang hij niet in productie is.
Edit: Ook bij mij staat ie nu in Werk in Uitvoering
Edit2: Darkstone, is het niet een idee om ook het probleem met de luidruchtige fans in de TS te zetten onder "Problemen"?
@ Fwuffy; Yes, volgens mij kan je de order nog aanpassen zolang hij niet in productie is.
Edit: Ook bij mij staat ie nu in Werk in Uitvoering
Edit2: Darkstone, is het niet een idee om ook het probleem met de luidruchtige fans in de TS te zetten onder "Problemen"?
[ Voor 33% gewijzigd door Ary op 06-06-2011 12:24 ]
Verwijderd
Neen, toetsenbord van l502x kan niet gebruikt worden op de L501x (de connector zit op verschillende plaatsen). Ik weet het omdat ik een l501x blacklit toetsenbord besteld heb voor een l502x...Ary schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:29:
[...]
Van wat ik had begrepen is het backlit toetsenbord van de l502x níét te gebruiken bij de l501x! 1 of 2 pagina's terug had iemand dat 'the hard way' geleerd.
Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een l501x blacklit, laat het mij weten.
Verwijderd
Is er al een oplossing voor dan? Zolang er geen oplossing (of tenminste een werkende workaround) voor is, lijkt me dat nu juist niet handig. Dan lijkt het me beter om het steeds in dit topic terug te laten komen.Ary schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:20:
Ik denk ik bel even voor het garantie verhaal. Loop je keurig het menutje door: vragen of bestellingen => 3. Thuis gebruiker => 1. Kom ik vervolgens in een keuze menu of ik een laptop wil bestellen, wil upgraden een RMA wil of losse onderdelen wil. Tot zo ver de goede service van dell... zo nog maar eens bellen en zeggen dat ik een nieuwe laptop wil. Klopt wel, als ik de juiste info krijg
En weer gebeld. Wordt nu echt gek.
ik dus weer bellen. Weer het menu maar nu bij de laatste voor 1 gekozen. Ik krijg iemand aan de telefoon, die slecht nederlands praat, die me niet kan helpen, ook niet met verkopen. Hij wil me doorverbinden naar de verkoopafdeling. Hij doet dat, ik krijg opnieuw een bandje. Er wordt overgeschakeld op een ander bandje, met slechter geluid en slechtere muziek, maar na 3 seconde wordt ik afgesloten? Opnieuw bellen dus.
Nu krijg ik weer een slecht nederlands sprekende verkoper aan de lijn. Ook hij kon mij niet helpen. Dat moest hij opzoeken. Ik krijg weer een bandje, wat een slechte muziek btw, en ineens komt er weer een andere bandje, onverteld doorgeschakeld worden. Altijd leuk
. Nu krijg ik wel iemand aan de lijn die goed nederlands kan. Zij kon mij vertellen dat op het moment dat je iets besteld uit de zakelijke shop het altijd onder de zakelijke garantie valt.
Mystery solved!
ik dus weer bellen. Weer het menu maar nu bij de laatste voor 1 gekozen. Ik krijg iemand aan de telefoon, die slecht nederlands praat, die me niet kan helpen, ook niet met verkopen. Hij wil me doorverbinden naar de verkoopafdeling. Hij doet dat, ik krijg opnieuw een bandje. Er wordt overgeschakeld op een ander bandje, met slechter geluid en slechtere muziek, maar na 3 seconde wordt ik afgesloten? Opnieuw bellen dus.
Nu krijg ik weer een slecht nederlands sprekende verkoper aan de lijn. Ook hij kon mij niet helpen. Dat moest hij opzoeken. Ik krijg weer een bandje, wat een slechte muziek btw, en ineens komt er weer een andere bandje, onverteld doorgeschakeld worden. Altijd leuk
Mystery solved!
Hmmz, kunnen ze dat maken? Gezien je als consument gewoon besteld en het betreft een aanbieding die alleen in het zakelijke deel te bestellen valt. Ik denk dat het niet zo zwart-wit is hoor.
Verder werkte die bon idd gewoon. Eerst pakte ik een config die er idd boven uitkwam, en toen kleedde ik hem net zo lang uit totdat hij niet meer werkte. In dit geval dus alleen het scherm als upgrade. De andere dingen vond ik niet broodnodig en die kunnen later anders nog aangepast worden door mijzelf (behalve de videokaart dan).
De bon was idd alleen geldig tot vandaag. Vandaar mijn reactie eerder in het topic;) en mijn snelle bestelling om 5 voor 12:p.
BTW: Op de bon stond wel als voorwaarde minimaal waarde van 799. Maar misschien pakken ze die waarde voor de korting? In dit geval dus 260 euro korting standaard, dus dan krijg je al 10% vanaf 540?
Verder werkte die bon idd gewoon. Eerst pakte ik een config die er idd boven uitkwam, en toen kleedde ik hem net zo lang uit totdat hij niet meer werkte. In dit geval dus alleen het scherm als upgrade. De andere dingen vond ik niet broodnodig en die kunnen later anders nog aangepast worden door mijzelf (behalve de videokaart dan).
De bon was idd alleen geldig tot vandaag. Vandaar mijn reactie eerder in het topic;) en mijn snelle bestelling om 5 voor 12:p.
BTW: Op de bon stond wel als voorwaarde minimaal waarde van 799. Maar misschien pakken ze die waarde voor de korting? In dit geval dus 260 euro korting standaard, dus dan krijg je al 10% vanaf 540?
[ Voor 13% gewijzigd door COWBertha op 06-06-2011 14:34 ]
Hmm, in de Algemene Voorwaarden en Policies wordt onderscheid gemaakt tussen twee type "Klanten":Gropah schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:29:
En weer gebeld. Wordt nu echt gek.
Nu krijg ik weer een slecht nederlands sprekende verkoper aan de lijn. Ook hij kon mij niet helpen. Dat moest hij opzoeken. Ik krijg weer een bandje, wat een slechte muziek btw, en ineens komt er weer een andere bandje, onverteld doorgeschakeld worden. Altijd leuk. Nu krijg ik wel iemand aan de lijn die goed nederlands kan. Zij kon mij vertellen dat op het moment dat je iets besteld uit de zakelijke shop het altijd onder de zakelijke garantie valt.
Mystery solved!
- Consumenten
- Niet-Consumenten
Een "Consument" is volgens de algemene voorwaarden een "natuurlijk persoon die Producten en/of Diensten van Dell koopt voor privégebruik". Volgens mij val ik dus in de categorie "Consument", ook als ik voor privegebruik iets koop uit de zakelijke shop van Dell (en dat zelfs als zodanig aan geef bij de bestelling).
Als dat in de algemene voorwaarde staat, dan gaat dat natuurlijk boven wat mij over de telefoon is verteld. Zou wel awesome zijn omdat je als consument over het algemeen beter beschermd bent en uitgebreidere garantie hebt. Misschien dan toch op die aanbieding ingaan.slow whoop schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:46:
[...]
Hmm, in de Algemene Voorwaarden en Policies wordt onderscheid gemaakt tussen twee type "Klanten":Voor beide type "Klanten" geldt een aparte garantieregeling.
- Consumenten
- Niet-Consumenten
Een "Consument" is volgens de algemene voorwaarden een "natuurlijk persoon die Producten en/of Diensten van Dell koopt voor privégebruik". Volgens mij val ik dus in de categorie "Consument", ook als ik voor privegebruik iets koop uit de zakelijke shop van Dell (en dat zelfs als zodanig aan geef bij de bestelling).
Half off topic is het wel, maar iedereen wil toch de beste deal krijgen. Informatie over werkende korting bonnen lijkt mij daarom wel op z'n plaats.PatrickvL schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:02:
[...]
Maar goed dit is behoorlijk off-topic aan het gaan. Voor eventueel nieuwe codes kunnen we beter het Dell Waardebonnen Topic in de gaten houden
Edit: Weet iemand welk merk 750GB 7200rpm HDD Dell recent gebruikt? De Seagate zuigt behoorlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 06-06-2011 16:19 ]
De mijne is een Western Digital Scorpio Black WDC WD7500BPKT-75PK4T0Philflow schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:07:
[...]Edit: Weet iemand welk merk 750GB 7200rpm HDD Dell recent gebruikt? De Seagate zuigt behoorlijk.
Wow zeg, die zakelijk truuk is +-120,- (zonder bonnen) goedkoper dan toen ik 'm kocht (met bonnen)!
Hoe zit het met die wet op afstand?
Mijn leverdatum was 26 mei, kan ik 'm nog terugsturen?
edit: 7 werkdagen is vandaag, woei dan zou ik 'm nu moeten opsturen.
[ Voor 10% gewijzigd door birdibird op 06-06-2011 17:55 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Verwijderd
Ik heb de Seagate. Zuigt misschien penen, maar werkt tot nu toe behoorlijk hier.Philflow schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:07:
[...]
Half off topic is het wel, maar iedereen wil toch de beste deal krijgen. Informatie over werkende korting bonnen lijkt mij daarom wel op z'n plaats.
Edit: Weet iemand welk merk 750GB 7200rpm HDD Dell recent gebruikt? De Seagate zuigt behoorlijk.
Ik heb een ervaringsverhaal.... Laatst zus geholpen met verhuizen, gloednieuwe XPS15 van 983 euro in mijn schooltas in de auto laten liggen toen we 10 minuutjes gingen eten... Toen we terugkwamen was het raampje ingetikt en alle dure dingen uit de auto geroofd.... Net datgene waar ik niet voor verzekerd was ... Dus let op je dure laptop mensen =P. Anyhow, deze week dus nieuwe bestellen.
Had wel een andere vraag aan XPS gebruikers of laptop gebruikers in general: Ik wil een beetje een mooie setup maken voor mijn XPS, met extern tobo/muis/scherm/geluidsysteem etc... Daarvoor ben ik op zoek naar een laptop stand die hoog genoeg is zodat ik niet inkak tijdens het gebruik. Liefst met USB-hub maar geen vereiste aangezien ik ook een externe hub kan halen. Zijn er mensen met suggesties? Is een laptopkoeler een aankoop waard? Ik was zelf aan het kijken naar de griffin elevator, maar ben een beetje bang dat die niet hoog genoeg is aangezien deze niet in hoogte verstelbaar is...
Verder wil ik nog erbij vermelden dat kortingscodes volgens mij niet eens altijd nodig zijn. De dell-medewerkster die mijn offerte heeft gemaakt moest namelijk zelf de prijs berekenen, wat mij deed concluderen dat zij zelf een prijsje invullen bij het aanmaken van de offerte. Als je geluk hebt met je medewerker zou het dus mogelijk moeten zijn om de korting te kunnen regelen zonder dat de code nog geldig is over the phone. Just guessing uiteraard, ik ga het deze week uitproberen.
Had wel een andere vraag aan XPS gebruikers of laptop gebruikers in general: Ik wil een beetje een mooie setup maken voor mijn XPS, met extern tobo/muis/scherm/geluidsysteem etc... Daarvoor ben ik op zoek naar een laptop stand die hoog genoeg is zodat ik niet inkak tijdens het gebruik. Liefst met USB-hub maar geen vereiste aangezien ik ook een externe hub kan halen. Zijn er mensen met suggesties? Is een laptopkoeler een aankoop waard? Ik was zelf aan het kijken naar de griffin elevator, maar ben een beetje bang dat die niet hoog genoeg is aangezien deze niet in hoogte verstelbaar is...
Verder wil ik nog erbij vermelden dat kortingscodes volgens mij niet eens altijd nodig zijn. De dell-medewerkster die mijn offerte heeft gemaakt moest namelijk zelf de prijs berekenen, wat mij deed concluderen dat zij zelf een prijsje invullen bij het aanmaken van de offerte. Als je geluk hebt met je medewerker zou het dus mogelijk moeten zijn om de korting te kunnen regelen zonder dat de code nog geldig is over the phone. Just guessing uiteraard, ik ga het deze week uitproberen.
Hallo allemaal,
Ik ben enorm blij dat ik afgelopen week deze draad van tweakers in de gaten heb gehouden (oa Darkstone en COWBertha hartelijk bedankt!), anders had ik wellicht voor de consumentendeal gegaan en minimaal 920 euro kwijt geweest voor de set up die ik mezelf toewenste. Maar gisteravond laat zag ik dat je via zakelijke deals een hele mooie deal kon krijgen als iemand met een vrij beroep (freelance journalist/zelfstandige) en die kans heb ik met beide handen aangegrepen. Heb de standaarddeal upgegrade met een full hd scherm en backlit en kwam mede door de 10 procent kortingsbon van COWBertha op een bedrag uit van 657 euro, een werelddeal als je het mij vraagt. Ik kan in elk geval niet wachten tot iemand met oranje jasje aan de deur aanbelt
Nogmaals bedankt dus voor de adviezen en wijze lessen!
Groetjes
Michel
Ps. Mijn specs:
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
LCD
Ik ben enorm blij dat ik afgelopen week deze draad van tweakers in de gaten heb gehouden (oa Darkstone en COWBertha hartelijk bedankt!), anders had ik wellicht voor de consumentendeal gegaan en minimaal 920 euro kwijt geweest voor de set up die ik mezelf toewenste. Maar gisteravond laat zag ik dat je via zakelijke deals een hele mooie deal kon krijgen als iemand met een vrij beroep (freelance journalist/zelfstandige) en die kans heb ik met beide handen aangegrepen. Heb de standaarddeal upgegrade met een full hd scherm en backlit en kwam mede door de 10 procent kortingsbon van COWBertha op een bedrag uit van 657 euro, een werelddeal als je het mij vraagt. Ik kan in elk geval niet wachten tot iemand met oranje jasje aan de deur aanbelt
Groetjes
Michel
Ps. Mijn specs:
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Grafische kaart
Harde schijf
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
LCD
Ik overweeg met deze aanbieding een XPS15 te gaan aanschaffen. Komt de kwaliteit van dat FH scherm alleen naar voren in games en films of geeft het sowieso een veel mooier beeld.
Ik heb een bepaald budget en aangezien ik geen films op de laptop kijk en qua gaming alleen de dochters SIMS 3 erop spelen lijkt mij een standaard scherm plus SSD ook erg aantrekkelijk.
Loopt de aanbieding nu tot 10 juni ?
Ik heb een bepaald budget en aangezien ik geen films op de laptop kijk en qua gaming alleen de dochters SIMS 3 erop spelen lijkt mij een standaard scherm plus SSD ook erg aantrekkelijk.
Standaard scherm voldoet prima voor de gemiddelde consument. Voor de kenner is de hoge resolutie, gamut en contrast van een RGB LED de moeite waard.
PS. onderschat de 750GB 7200rpm niet. Als je een WD krijgt is het een puike schijf.
PS. onderschat de 750GB 7200rpm niet. Als je een WD krijgt is het een puike schijf.
Verwijderd
Films kijken en gamen kan ook prima op dat standaard scherm. Eigenlijk kunnen alle normale huis-, tuin- en keukenzaken prima op dat scherm.MikoMission schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:14:
Ik overweeg met deze aanbieding een XPS15 te gaan aanschaffen. Komt de kwaliteit van dat FH scherm alleen naar voren in games en films of geeft het sowieso een veel mooier beeld.
Dat FHD scherm is vooral prettig voor mensen die een groot werkgebied nodig hebben. Je moet dan bijvoorbeeld denken aan ontwerpers en programmeurs. Of voor mensen die het gewoon prettig werken vinden met allerlei windows naast elkaar open (ik hou daar zelf nooit zo van).
Voor thuis is het wel leuk, maar geen noodzaak.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.
Kijk eerst of je post niet beter past in Dell levertijden topic of [NBBG aanschaf] Multimedianotebook april 2011 of Dell Waardebonnen Topic. Vanwege grote hoeveelheden.. non-ervaringen word er de komende tijd strenger gelet op verkeerd geplaatste berichten.