Ik ben een beetje aan het kijken naar een goede tank. Ik ben dus pas net begonnen, heb een 30k en de t1 is helemaal compleet. Nu weet ik niet of wat ik het beste kan doen, een tankje van een 15k kopen en upgraden, of doorsparen tot....?
Zoals ik het begrijp heb je nu een tier 1 die helemaal elite is en je hebt 30k (exp of credits?).
Je weet niet wat je nu moet doen of?
Lees anders ook even de TS door, daar staat veel basis info
Je weet niet wat je nu moet doen of?
Lees anders ook even de TS door, daar staat veel basis info
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ja inderdaad, de t1 is elite. Daarbij heb ik 30k aan geld en 3k aan "vrij" exp.
Ik ben nu aan het kijken wat voor tank ik kan gaan aanschaffen/waar ik het beste voor kan sparen.
Dit gezien ik echt niet weet welke tank een beetje goed is... De TS ook wel gelezen maar kan het er nog niet helemaal uithalen
Ik ben nu aan het kijken wat voor tank ik kan gaan aanschaffen/waar ik het beste voor kan sparen.
Dit gezien ik echt niet weet welke tank een beetje goed is... De TS ook wel gelezen maar kan het er nog niet helemaal uithalen
Ah die Löwe's zijn vet irritant met dat dikke armour. Heel veel bounces...Weet iemand een paar weak spots te zitten?
Zijkant of de kont. Beste kan je gaan cirkelen om hem heen. En aan de voorkant schieten net onder het schuin oplopende gedeelte. Of HE gebruiken. Minder schade, maar wel penetratiehpmkruit schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:09:
Ah die Löwe's zijn vet irritant met dat dikke armour. Heel veel bounces...Weet iemand een paar weak spots te zitten?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Voorkant zou ik niet weten. Als er een lowe op mijn tiger afkomt dan probeer ik m te flanken als er meerdere tanks zijn. Vaak best succesvol wonderbaarlijk. Van de zijkant kan ik prima door het staal heenprikken 
Net topic gevonden over de lowe.
http://forum.worldoftanks...-where-to-shoot-the-lowe/
[ Voor 21% gewijzigd door oosterhofjf op 30-05-2011 20:16 ]
De USA tree heeft op dit moment nog geen TD lijn dus je moet een keuze maken tussen SPG's (artillery), Mediums/Heavies of Lights.Tonkey schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:06:
Ja inderdaad, de t1 is elite. Daarbij heb ik 30k aan geld en 3k aan "vrij" exp.
De Lights lijn heeft in de USA tree niet echt bijster veel zin mijn inziens omdat je dan later niet meer de mogelijkheid hebt om tussen de Mediums of Heavies te kiezen.
wontcachme bedoelt de lower front hulloosterhofjf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:12:
Voorkant zou ik niet weten. Als er een lowe op mijn tiger afkomt dan probeer ik m te flanken als er meerdere tanks zijn. Vaak best succesvol wonderbaarlijk. Van de zijkant kan ik prima door het staal heenprikken
Dat is het schuine stukje front plaat, eigenlijk de overgang van front hull naar bodemplaat.
Artillery? Lijkt me ook niet heel logisch....psychoclown schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:23:
[...]
De USA tree heeft op dit moment nog geen TD lijn dus je moet een keuze maken tussen SPG's (artillery), Mediums/Heavies of Lights.
De Lights lijn heeft in de USA tree niet echt bijster veel zin mijn inziens omdat je dan later niet meer de mogelijkheid hebt om tussen de Mediums of Heavies te kiezen.
Ik ga eens kijken voor de medium of heavy. Zit nu tegen de 40k aan, geen idee hoe lang ik door ga tot ik een keuze maak..
Edit: volgens de tech tree kan ik een m2, alleen hoe kom ik hier nu aan. Deze is in de store niet echt te vinden... Wat doe ik fout..

[ Voor 38% gewijzigd door Tonkey op 30-05-2011 19:45 ]
Ik add je bij friends en leg t zo even uitTonkey schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:33:
[...]
Artillery? Lijkt me ook niet heel logisch....
Ik ga eens kijken voor de medium of heavy. Zit nu tegen de 40k aan, geen idee hoe lang ik door ga tot ik een keuze maak..
Edit: volgens de tech tree kan ik een m2, alleen hoe kom ik hier nu aan. Deze is in de store niet echt te vinden... Wat doe ik fout..
Zie je mijn chat dingetje?
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ik zal me hier ook eens melden als die-hard WoT speler. Actief sinds closed beta zo'n 8 maanden geleden (waar ik in een Maus rond reed) en nu in totaal een battle of 5000 verder. Uiteraard onder dezelfde naam als hier: http://uc.worldoftanks.eu/uc/accounts/500071263-Zoijar/
Ik wil wel helpen GoT op de (clan wars) kaart te zetten -- ben nu 50k xp verwijderd van de IS-7 en heb nog wat ander leuk spul. Ik hoop alleen dat we hier genoeg dikke tanks hebben om dat voor elkaar te krijgen?
(heb eindelijk uitgevonden hoe het werkt...
)
Ik wil wel helpen GoT op de (clan wars) kaart te zetten -- ben nu 50k xp verwijderd van de IS-7 en heb nog wat ander leuk spul. Ik hoop alleen dat we hier genoeg dikke tanks hebben om dat voor elkaar te krijgen?
(heb eindelijk uitgevonden hoe het werkt...
[ Voor 5% gewijzigd door Zoijar op 31-05-2011 01:31 ]
Nou, heb zojuist een T46 light tank op de kop getikt, al wel 2 keer flink voor m'n donder geschoten. Is leuk om te merken hoe bij elke tank toch net weer een andere balans is. Heb ook nog een M2 light tank (american), T26 light tank en een AT1 (russian). Die AT's zijn heel erg wennen, maar ook heel spannend en voldoenend om mee te spelen. 76MM kanon erop, in de bosjes wachten totdat iemand in zicht is en in een klap 75% van z'n hitpoints eraf schieten. Niet missen, want dan ben je dood 
Ben met de M2 al heel handig in verschillende battles, vooral racen en m'n snelheid gebruiken om de tegenstander eruit te manouvreren. Ook voor 't eerst 5 kills in een battle gehad op die manier. Erg leuk, hoewel ik zo nu en dan in mijn enthousiasme tegen een paar BT2's en enkele T26's aanloop, dan merk je toch dat de vuurkracht van de M2 te wensen overlaat.
Ben met de M2 al heel handig in verschillende battles, vooral racen en m'n snelheid gebruiken om de tegenstander eruit te manouvreren. Ook voor 't eerst 5 kills in een battle gehad op die manier. Erg leuk, hoewel ik zo nu en dan in mijn enthousiasme tegen een paar BT2's en enkele T26's aanloop, dan merk je toch dat de vuurkracht van de M2 te wensen overlaat.
Jaloers op de VK4502 van kyozu:

Interessant als de "shot trap" in WoT geïmplementeerd is. Als een shell de gunmantel onder de schietbuis raakt, dan wordt het naar beneden afgeketst. Je driver of de bovenkant van de hull krijgt plotseling een shell van boven.oosterhofjf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:12:

De Lowe heeft aan de voorkant een metalen plaat die vlak is. Als ik daarop schiet penetrate deze 9/10.
Tevens gisteren een maand premium genomen en ik heb nu +60k op mijn T32. Word nog eventjes doorsparen, maar vanavond kan ik vast weer tussen 20 en 30k xp erbij schrijven.
In sommige battles echt veel credits gekregen. Rond de 50k! Niet dat ik klaag, maar het is wel meer geworden dan voorheen
Tevens gisteren een maand premium genomen en ik heb nu +60k op mijn T32. Word nog eventjes doorsparen, maar vanavond kan ik vast weer tussen 20 en 30k xp erbij schrijven.
In sommige battles echt veel credits gekregen. Rond de 50k! Niet dat ik klaag, maar het is wel meer geworden dan voorheen
[ Voor 60% gewijzigd door patrickos85 op 31-05-2011 08:08 ]
Ik merk hetzelfde met mijn T34patrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:04:
Heb nog gevraagd of het aangepast is, maar Overlord ontkent dat.
Gisteravond begon het bagger, was steeds target van de arties en was soms in 2 klappen dood door GW Tigers omdat een Panther mij constant detrackte. Gelukkig was dat op een gegeven moment over en speelde het weer super. Samen met MStinos en Donderpoes in een platoon, allemaal tier 9 en gaan met de banaan.
Nog een Top Gun gehaald met Wittmans Medal en tevens mijn top motor in mijn 4502 kunnen zetten.
De weg naar de Maus zal ik rustig aan bewandelen, gisteren in ieder geval de eerste 25k bij elkaar gespeeld
Nog een Top Gun gehaald met Wittmans Medal en tevens mijn top motor in mijn 4502 kunnen zetten.
De weg naar de Maus zal ik rustig aan bewandelen, gisteren in ieder geval de eerste 25k bij elkaar gespeeld
lol netjes denk dat ik nog geen 10k heb gehaalkd gisteren

Credits is toch o.a. afhankelijk van de damage die je doet, aangezien jullie nu een zwaardere gun hebben = meer damage = meer credits. Moet je natuurlijk wel raak schieten. Merk het zelf ook in m'n Pershing, winnend potje (maar zelf weinig damage kunnen doen) weinig credits, zelfs verlies onder de streep, winnend battle (veel enemies kunnen hitten, zelfs een Maus 15% eraf) = dikke winst.
Begin al aardig te wennen aan de Pershing, maar doordat je hoger wordt ingedeeld, blijf je echter nog steeds maar een medium. Ben trouwens al vaker in brand geschoten dan met lagere tier US mediums.
Begin al aardig te wennen aan de Pershing, maar doordat je hoger wordt ingedeeld, blijf je echter nog steeds maar een medium. Ben trouwens al vaker in brand geschoten dan met lagere tier US mediums.
Wacht maar. Over een week kunnen we Pershing Wolfpack gaan uitvoeren. Zit nu op 52k xp. Dan wordt het leuk spelenQuantor schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:56:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat is waar. Ik speelde gisteren weer met 105mm omdat ik nu toch met premium genoeg winst maakQuantor schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:56:
Credits is toch o.a. afhankelijk van de damage die je doet, aangezien jullie nu een zwaardere gun hebben = meer damage = meer credits. Moet je natuurlijk wel raak schieten. Merk het zelf ook in m'n Pershing, winnend potje (maar zelf weinig damage kunnen doen) weinig credits, zelfs verlies onder de streep, winnend battle (veel enemies kunnen hitten, zelfs een Maus 15% eraf) = dikke winst.
Nog vergeten te vertellen, maar zowaar paar keer is-3 afgemaakt met mijn T32!!
1x met mijn T29 zelfs ferdi + is3 afgemaakt in mijn 1e winnende ronde. Kreeg ik mooi ff 3.5k xp binnen
Man o man T32 is gewoon OP
. Ik moet nog iets van 70k voor mijn IS-3. Hopelijk kan ik nog een paar goede sessies doen deze week en een heel eind komen. De D25T is in ieder geval binnen evenals de rammer.
flickr - WOT Profile - Game PC
ik moet zelf nog 5k voor mn D25T maar de rammer hebben we al.Gizzy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:07:
Man o man T32 is gewoon OP. Ik moet nog iets van 70k voor mijn IS-3. Hopelijk kan ik nog een paar goede sessies doen deze week en een heel eind komen. De D25T is in ieder geval binnen evenals de rammer.
maar inderdaad T32 zijn best wel gevaarlijk voor mn IS, ik ga dan meestal maar kijken of ik ze kan flanken.
maar head on is een snelle manier om een wrak te worden
Ik kom bij de T30 niet eens door de front hull in het midden met de 122mm. Moet dan echt geluk hebben om een penetration te krijgen.estrion schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:16:
[...]
ik moet zelf nog 5k voor mn D25T maar de rammer hebben we al.
maar inderdaad T32 zijn best wel gevaarlijk voor mn IS, ik ga dan meestal maar kijken of ik ze kan flanken.
Je moet gewoon niet de turret schieten(tenzij je gun wilt uitschakelen that is) de voorkant van de hull kom je makkelijk doorheen.estrion schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:16:
[...]
ik moet zelf nog 5k voor mn D25T maar de rammer hebben we al.
En t32 is een tier hoger dan IS. Dan mag die ook wel gevaarlijk zijn voor je
Scratch that! Lag even achter op de slowchat

[ Voor 94% gewijzigd door Gizzy op 31-05-2011 10:29 ]
Gisteren hadden we weer eens een arty potje, 5 arties aan beide kanten van tier 7 en hoger..... Het was sowieso een hoog tier potje aangezien ik met mijn T29 onderaan stond en alle niet arties 8 t/m waren. Uiteindelijk heeft het wel veel exp/credits opgeleverd omdat ik o.a. een T30 met HE heb kunnen bestoken zodat ik uiteindelijk iets van 30/40% van hem afgeschoten heb. Ik was dan ook aan het eind van het potje door mijn HE heen (ik heb het trouwens niet overleefd omdat ik op een gegeven moment net iets te ver uit mijn dekking was en gelijk 3 arty shells op mijn dak krijg.)
[removed]
edit: Geen probleem
[ Voor 92% gewijzigd door patrickos85 op 31-05-2011 10:37 ]
Ik kan mij vergissen, maar als je ergens doorheen kan schieten is het wel de hull van een amerikaan!
Bij mij lukt het ze prima in ieder geval. Zelfs een nietszeggend tankje kan mij nog dood krijgen als ik hem mijn hull laat zien.
Bij mij lukt het ze prima in ieder geval. Zelfs een nietszeggend tankje kan mij nog dood krijgen als ik hem mijn hull laat zien.
Het grappige is als je een t32 vs t32 hebt. Dit heb ik gehad tijdje terug en was best zielig. Beiden kunnen met 90mm niet de hull van elkaar penetratenDonderpoes schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:31:
Ik kan mij vergissen, maar als je ergens doorheen kan schieten is het wel de hull van een amerikaan!
Het kan wel als je switched naar HE, maar dan nog gaat het tergend traag.
Klopt, maar als je die 105 er opzet wordt het ineens weer een stuk leukerpatrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:
[...]
Het grappige is als je een t32 vs t32 hebt. Dit heb ik gehad tijdje terug en was best zielig. Beiden kunnen met 90mm niet de hull van elkaar penetraten
Het kan wel als je switched naar HE, maar dan nog gaat het tergend traag.
Volgens mij is de t32 ook wel de moeilijkste om te killen van de amerikanen.
Ligt aan de tegenstanders van de amerikanen, maar t29/t32 zijn best moeilijk te killen. Gisteren een point blank range een bounce van IS-4 gehad op mijn T29. Ik lachte me kapotDonderpoes schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:38:
[...]
Klopt, maar als je die 105 er opzet wordt het ineens weer een stuk leuker
Volgens mij is de t32 ook wel de moeilijkste om te killen van de amerikanen.

Ik wil je wel tips geven, maar als ik je tegenkom in een gevecht ben ik zelf de lul
Omdat de termijn van het niet kunnen wisselen van een clan 7 dagen bedraagt heb ik alvast een sweep gedaan in GOT. Iedereen die ik eruit heb gezet hebebn tier 6 of lager en zijn uitgebreid op de hoogte gebracht via een bericht op de officiële site. Uiteraard zijn zij zeer welkom om GOT2 te joinen en ik zie hun applies dan ook graag tegemoet. Voor vragen ed. kun je mij bereiken
Op WOT forum even een stuk gelezen over ghost shells. Had in mijn ISU-152 met BL-10 hier veel last van. Iemand op forum zei dat je niet maximaal moet inzoomen maar 1 stap terug. Ik heb idd nu veel minder tot geen ghost shells. Kameraad van mij speelt arty en die zei dat hij dit ook altijd doet. Is dit een bekend fenomeen en maken jullie ook gebruik van deze "oplossing"?. BTW nog 50K XP voor mijn Object 704
7 dagen, het was toch 3? Hopen dat ik het niet vergeet.psychoclown schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:59:
Omdat de termijn van het niet kunnen wisselen van een clan 7 dagen bedraagt heb ik alvast een sweep gedaan in GOT. Iedereen die ik eruit heb gezet hebebn tier 6 of lager en zijn uitgebreid op de hoogte gebracht via een bericht op de officiële site. Uiteraard zijn zij zeer welkom om GOT2 te joinen en ik zie hun applies dan ook graag tegemoet. Voor vragen ed. kun je mij bereiken
Maar ach, ben maar een casual gamer
Dacht eerst ook dat het 3 was maar gister is het uitgetest en het is toch echt 7 dagenJeebeekje schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:01:
[...]
7 dagen, het was toch 3? Hopen dat ik het niet vergeet.
Maar ach, ben maar een casual gamer
Overigens betekent dat niet dat je geen apply kunt sturen, als je die nu stuurt kan ik hem accepten zodra de termijn is afgelopen
Dit is wel een goeie. Laatste tijd heb ik veel shells die ineens verdwijnen. Ga ik proberenhopiconjo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:01:
Op WOT forum even een stuk gelezen over ghost shells. Had in mijn ISU-152 met BL-10 hier veel last van. Iemand op forum zei dat je niet maximaal moet inzoomen maar 1 stap terug. Ik heb idd nu veel minder tot geen ghost shells. Kameraad van mij speelt arty en die zei dat hij dit ook altijd doet. Is dit een bekend fenomeen en maken jullie ook gebruik van deze "oplossing"?. BTW nog 50K XP voor mijn Object 704
Hmm, zal het eens uitproberen!hopiconjo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:01:
Op mijn heavies geen last van maar mijn TD's wel heel veel, zeker het proberen waard
Ik zoom eigenlijk nooit vol in en heb ook heel weinig last van ghost shells. Niet dat dat nu zo veel zegt maar als meerdere dit hebben zou het kunnen helpenpatrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:05:
[...]
Dit is wel een goeie. Laatste tijd heb ik veel shells die ineens verdwijnen. Ga ik proberen
Waar ik wel last van heb is dat als ik schiet in niet-sniper mode ik er vaak ver naast schiet terwijl het reticle toch echt recht op hem zit. Als je dan alsnog naar sniper mode gaat zie je ook dat je gun compleet verkeerd staat. Een ander ding wat gruwelijk irritant is is dat als je met 1 kant tegen een muur staat je turret een andere kant op gaat dan waar je op aan het mikken bent. Sinds de laatste patch lijkt dit wel wat beter geworden maar heb er toch nog wel een paar keer last van gehad.
[removed]
Wat ik het meest vervelend vind van niet-sniper mode is dat je gun op heuvels/bergen/huizen mikt ipv tanks. Dat de aim eventjes blijft hangen en dat je daardoor de tank mist.
Je moet eens proberen om als je in een potje komt op [Capslock]+[0] te drukken. Dan krijg je een blauwe recticle over je groene heen. Je ziet het verschil heel goed als je met je turret aan het draaien bent, of in een hoek omhoog kijkt.redwing schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:11:
Waar ik wel last van heb is dat als ik schiet in niet-sniper mode ik er vaak ver naast schiet terwijl het reticle toch echt recht op hem zit. Als je dan alsnog naar sniper mode gaat zie je ook dat je gun compleet verkeerd staat. Een ander ding wat gruwelijk irritant is is dat als je met 1 kant tegen een muur staat je turret een andere kant op gaat dan waar je op aan het mikken bent. Sinds de laatste patch lijkt dit wel wat beter geworden maar heb er toch nog wel een paar keer last van gehad.
De blauwe recticle geeft aan waar je écht gaat schieten.
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Die kende ik nog niet dus die zal ik straks als ik thuis ben eens uit gaan proberen, thanks !BramSd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:40:
[...]
Je moet eens proberen om als je in een potje komt op [Capslock]+\[0] te drukken. Dan krijg je een blauwe recticle over je groene heen. Je ziet het verschil heel goed als je met je turret aan het draaien bent, of in een hoek omhoog kijkt.
De blauwe recticle geeft aan waar je écht gaat schieten.
[removed]
wat ik irritant vind is dat er een verschil zit tussen waar je kan aimen in snipermode en in de meest uitgezoomde view.redwing schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:11:
[...]
Ik zoom eigenlijk nooit vol in en heb ook heel weinig last van ghost shells. Niet dat dat nu zo veel zegt maar als meerdere dit hebben zou het kunnen helpen
Als je helemaal uitgezoomd bent kan je soms toch nog een tank raken die achter een rots staat, terwijl dit met sniperview helemaal niet kan.
Verder is inderdaad caps + 0 aan te raden, ik speel iig niet meer zonder.
huh ok? Ik drukte net bij de GoT2 clan op aanmelden en ik kreeg een melding dat ik tot 2-6 niet kan aanmelden.psychoclown schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:03:
[...]
Dacht eerst ook dat het 3 was maar gister is het uitgetest en het is toch echt 7 dagen
Overigens betekent dat niet dat je geen apply kunt sturen, als je die nu stuurt kan ik hem accepten zodra de termijn is afgelopen
Wat ik heb gemerkt is dat je dan vaak op/in de rots moet schieten om hem toch te raken. Je ziet dan ook de outline van de tank ondanks dat je gewoon ziet dat je dwars door een rots aan het schieten bent.gotfurrr schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:56:
[...]
Als je helemaal uitgezoomd bent kan je soms toch nog een tank raken die achter een rots staat, terwijl dit met sniperview helemaal niet kan.
[removed]
@Pshycoclown & @Annihilism
Ik denk dat het tijd is voor een serie polls over de beste tank per Tier. Hiermee kunnen we beginnende spelers helpen als ze moeite hebben om een keuze te maken met het researchen tanks.
1st up! Tier 2:
BT-2
T-26
PzKpfw II
PzKpfw 35(t)
PzKpfw 38H735 (f)
M2 Light Tank
T2 Light Tank
T2 Medium Tank
SPG's TD's:
AT-1
Su-18
Panzerjager I
Sturmpanzer I Bison
T57
Lijkt me nou eens een interesante poll we hebben bijna allemaal een deel van de tanks uitgeprobeerd en we weten wat ze met een aantal upgrades aankunnen. Mischien bij de hogere tiers een afscheiding maken tussen light/med/heavy maar lijkt me bij tier 2 nog niet echt nodig.
Ik denk dat het tijd is voor een serie polls over de beste tank per Tier. Hiermee kunnen we beginnende spelers helpen als ze moeite hebben om een keuze te maken met het researchen tanks.
1st up! Tier 2:
BT-2
T-26
PzKpfw II
PzKpfw 35(t)
PzKpfw 38H735 (f)
M2 Light Tank
T2 Light Tank
T2 Medium Tank
SPG's TD's:
AT-1
Su-18
Panzerjager I
Sturmpanzer I Bison
T57
Lijkt me nou eens een interesante poll we hebben bijna allemaal een deel van de tanks uitgeprobeerd en we weten wat ze met een aantal upgrades aankunnen. Mischien bij de hogere tiers een afscheiding maken tussen light/med/heavy maar lijkt me bij tier 2 nog niet echt nodig.
Kunststof kun je krijgen!
Beste tank per tier is ook subjectief. Ligt aan je speelstijl bijvoorbeeld. Maar ik denk over het algemeen dat de russische tanks wel #1 staan
PzKpfw 38H735 (f)
Dat is voor mij duidelijk de beste in tier 2, maar is premium....
Overigens ook de leukste om mee te spelen
(als je gewoon even zit hebt om andere tanks te slopen
)
Overigens ook de leukste om mee te spelen
Voor de heavies is het volgens vele ongeveer zo:patrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:03:
Beste tank per tier is ook subjectief. Ligt aan je speelstijl bijvoorbeeld. Maar ik denk over het algemeen dat de russische tanks wel #1 staan
5: KV
6: KV-3
7: T-29
8: KT
9: IS-4
10: T-30
Zoijar schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:24:
[...]
Voor de heavies is het volgens vele ongeveer zo:
10: T-30 IS-7
Ik ga toch echt voor de bt 2. Supersnel, kan n paar schoten hebben en heeft n prima gun. Ik haal regelmatig 4 kills of meer. Meeste was volgens mij 9 stuks. Speel juist die tank als ik met mn andere tanks niet kan winnen
t30 minder dan is7? ik dacht dat de t30 de is7 wel een tweede poepgat kon geven met zijn gun.

op het WOT forum las ik een poos terug dat in de russische clanwars de T30 als beste heavy wordt gezien, mits deze support heeft van is7's en dat de Maus als beste defensive tank wordt gezien (duh).patrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:26:
[...]
t30 minder dan is7? ik dacht dat de t30 de is7 wel een tweede poepgat kon geven met zijn gun.
Zelf ga ik na mn is4 dan ook voor de us heavies denk ik
Nee, de T-30 schiet zo hard dat het een betere tier 10 is in goede handen. Net dat beetje extra penetration en meer DPM met lagere RoF. Maar een IS-7 is zeker niet slecht. Je hebt beide nodig. De nieuwe Maus is ook niet zo slecht meer overigens.
IS-7 is de scout, front-line tank, en de T-30 is de hull-down finisher. Maus kan verdedigen... ik heb een Maus gespeeld en ik vond hem tactisch onderdoen voor de twee andere.
[ Voor 19% gewijzigd door Zoijar op 31-05-2011 14:32 ]
Het is een beetje afwachten wat de T9/10 worden wanneer de USA tech tree update komt. Sowieso krijgt de USA een TD met draaiende turret!gotfurrr schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:29:
[...]
op het WOT forum las ik een poos terug dat in de russische clanwars de T30 als beste heavy wordt gezien, mits deze support heeft van is7's en dat de Maus als beste defensive tank wordt gezien (duh).
Zelf ga ik na mn is4 dan ook voor de us heavies denk ik
Ter verduidelijking.
Ik zie de IS-7 als de beste tier 10, omdat het een aanvalstank is. Hij is snel, sterk, en heeft behoorlijke damage.
De maus daarna, het is een rijdende bunker, en icm IS-7 Bijzonder bruut.
De T30 echter, moet je meer als sniper gebruiken.
Het is een support tank. Je gaat er niet mee in je eentje naar voren, en hierdoor vind IK het niet de beste tier 10 Heavy.
Het is meer een Tier10 Tank Destroyer.
Klopt. Het ligt ook aan je speelstijl idd. Ik denk dat de IS-7 beter bij mij past. Ik rijd altijd voorop en probeer te flanken.hexta schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:32:
Het is een support tank. Je gaat er niet mee in je eentje naar voren, en hierdoor vind IK het niet de beste tier 10 Heavy.
Zelfstandig zal de is-7 het wel beter doen, dat ben ik met je eens.hexta schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:32:
[...]
Ter verduidelijking.
Ik zie de IS-7 als de beste tier 10, omdat het een aanvalstank is. Hij is snel, sterk, en heeft behoorlijke damage.
Can't fault me bro.
Overigens zeg ik echt niet dat het een crappy tank is.
(daar kan ik namelijk nog niets over zeggen.)
Nog 90K en 6mille credits en dan kan ik het zelf beoordelen.
Overigens zeg ik echt niet dat het een crappy tank is.
(daar kan ik namelijk nog niets over zeggen.)
Nog 90K en 6mille credits en dan kan ik het zelf beoordelen.
[ Voor 81% gewijzigd door hexta op 31-05-2011 14:38 ]
Maar je hebt ook ongelijk omdat de T30 een is7 zou kunnen verslaan
patrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:39:
Maar je hebt ook ongelijk omdat de T30 een is7 zou kunnen verslaan
En kerel, een VK4502 kan een IS-7 ook verslaan, dat maakt het niet de beste heavy.Zoijar schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:24:
[...]
En beweer je hiermee dat een IS-7 niet een T30 kan slopen?
[ Voor 5% gewijzigd door hexta op 31-05-2011 14:44 ]
Op zich wel grappig deze discussie, geeft aan hoe balanced de lvl X tanks zijn in het spel. 1 vs 1 wint de maus van de rest volgens mij, maar zodra er nog arty in het spel is veranderd dat weer.
Op een open veld wint hij waarschijnlijk wel, maar wanneer tanks kunnen schuilen een stuk kleiner.Gizzy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:44:
Op zich wel grappig deze discussie, geeft aan hoe balanced de lvl X tanks zijn in het spel. 1 vs 1 wint de maus van de rest volgens mij, maar zodra er nog arty in het spel is veranderd dat weer.
En voor Hexta, ik bedoelde dat de t30 vs is7 een grotere kans heeft om te winnen.
ligt natuurlijk wel aan de modules die kapot gaan
[ Voor 4% gewijzigd door patrickos85 op 31-05-2011 14:54 ]
Is er nog plek in en GoT-clan waar ik eventueel bij kan, als "part-time" speler?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Tuurlijk, wat voor tank heb je en heb je interesse om clanwars te spelen?Darkasantion schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:50:
Is er nog plek in en GoT-clan waar ik eventueel bij kan, als "part-time" speler?
Stats van de tanks zijn één ding, maar er speelt nog wat meer mee tijdens een gevecht, zoals de crew, geïnstalleerde modules, skills van de speler, locatie van de tanks op het veld, geluk, etc.. Dus wanneer is een tank nou "beter" dan een andere? Het is afhankelijk van vrij veel factoren, belangrijkste is dat 't leuk is om mee te spelen
.
Waar?patrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:49:
En voor Hexta, ik bedoelde dat de t30 vs is7 een grotere kans heeft om te winnen.
In een open veld? nee.
1 op 1? nee.
Achter cover, met maatjes als afleiding? ja.
Als je tweaker naam hetzelfde is als je wot naam, moet je je denk ik bij GOT2 aanmelden: http://uc.worldoftanks.eu/uc/clans/500002149/Darkasantion schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:50:
IS-7 > T30hexta schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:53:
[...]
Waar?
In een open veld? nee.
1 op 1? nee.
Achter cover, met maatjes als afleiding? ja.
2*IS-7 + T30 > 3*IS-7
Zoiets is het
Bovenstaande maakt het voor vooral de hogere tiers lastig om een 'beste' tank aan te wijzen. Ze hebben elk hun eigen zwakke en sterke punten.
[removed]
Heb een KV, helemaal standaard, waar ik niet meer zoveel me spel.
Zit nu voornamelijk te spelen met de Grille, en spaar daarmee voor de Hummel
. Erna misschien weer werken aan de KV-3, maar eigenlijk niet zon zin in, omdat de KV zon traag ding is 
Maar ik moet dus apply maken op GoT-tweakers forum
? Of hoe moet dat dan? Vindt nergens apply knopje
Zit nu voornamelijk te spelen met de Grille, en spaar daarmee voor de Hummel
Maar ik moet dus apply maken op GoT-tweakers forum
[ Voor 17% gewijzigd door Darkasantion op 31-05-2011 15:00 ]
Exact.redwing schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:57:
[...]
IS-7 > T30
2*IS-7 + T30 > 3*IS-7
Zoiets is hetHet komt er gewoon op neer dat de T30 veel schade aan kan richten en redelijk kan overleven. Hij kan echter niet als frontline dienen omdat hij dan te snel dood is.
Bovenstaande maakt het voor vooral de hogere tiers lastig om een 'beste' tank aan te wijzen. Ze hebben elk hun eigen zwakke en sterke punten.
Echter wil ik hier bij wel stellen, dat patrick ongelijk heeft.
De KV is een heerlijke tank, mits je het 107mm kanon hebt. Op het moment nog m'n meeste battles in gespeeld.
* Zoijar heeft een Elite KV
Ik begon met double xp voor de eerste win van de dag en ging boodschappen halen. Daarna de T-43 winning streak aan het uitbreiden. Het leek wel dat ze een grote blik prooien opengetrokken hebben. Na 9 wins geraakt het wel op en zo heb ik 10k xp erbij gehaald.

Ik heb nog het standaard ding, en dat is een hok om me te spelenZoijar schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:02:
De KV is een heerlijke tank, mits je het 107mm kanon hebt. Op het moment nog m'n meeste battles in gespeeld.
Bij mij is het juist andersom. Ik heb alleen een losing streaks jammer genoeg.
Zojuist in 1 shot teammaat dood geschoten die net achter tegenstander reed >.< . Geen geld, maar wel 59XP
Even upgraden en het wordt een heerlijke tank. Maar je moet er wel mee leren omgaan, het is geen medium tank die snel over het veld heen racet.Darkasantion schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:07:
Ik heb nog het standaard ding, en dat is een hok om me te spelen
Als je eenmaal de 107 hebt, dan is het echt geweldig. Ik gebruik deze om credits te farmen en als ik niks te doen heb omdat de rest al kapot is voor de S51 te gaan.Darkasantion schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:07:
[...]
Ik heb nog het standaard ding, en dat is een hok om me te spelen
Yup, voordat je die 107 hebt vervloek je de tank, zodra je die hebt begint het echt een leuke tank te worden. Het is wel een tank waar je voorzichtig mee om moet gaan omdat hij wel redelijk snel dood gaat, de damage-output en dat je bijna alles op het veld kunt beschadigen compenseren hier echter ruim voorGizzy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:36:
[...]
Als je eenmaal de 107 hebt, dan is het echt geweldig. Ik gebruik deze om credits te farmen en als ik niks te doen heb omdat de rest al kapot is voor de S51 te gaan.
[removed]
Met Rammer en 100% crew wordt het helemaal fun. Bino is ook handig want met goede gunner en de 107 kan je ook redelijk snipen!redwing schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:58:
[...]
Yup, voordat je die 107 hebt vervloek je de tank, zodra je die hebt begint het echt een leuke tank te worden. Het is wel een tank waar je voorzichtig mee om moet gaan omdat hij wel redelijk snel dood gaat, de damage-output en dat je bijna alles op het veld kunt beschadigen compenseren hier echter ruim voor
Vraagje, ik weet dat je modules waar een slotje bij staat met gold kan unmounten. Maar kan je een module die je zo hebt ge-unmount ook weer opnieuw gebruiken op bijvoorbeeld een andere tank?
Ja dat kan, bij je andere tank kun je ze ook weer unmounten.Mythica schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:08:
Vraagje, ik weet dat je modules waar een slotje bij staat met gold kan unmounten. Maar kan je een module die je zo hebt ge-unmount ook weer opnieuw gebruiken op bijvoorbeeld een andere tank?
Anoniem: 218650
Niet bij alle tanks. Equipment van mediums kun je niet op heavies en vice versa plaatsen.Mythica schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:08:
Houdt het aub ontopic en nuttig, zaken van het clanforum kunnen via het clanforum.
[ Voor 74% gewijzigd door psychoclown op 31-05-2011 19:05 ]
Dit is een keer aangekaart op de WoT forum als zijnde een recticle bug.patrickos85 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:22:
Wat ik het meest vervelend vind van niet-sniper mode is dat je gun op heuvels/bergen/huizen mikt ipv tanks. Dat de aim eventjes blijft hangen en dat je daardoor de tank mist.
Antwoord van een van de moderators. Its frustrating but working as intended. En daarbij de tip dat je maar de RMB moet ingedrukt houden om dit te omzeilen (omdat je hiermee je camera standpunt vastzet oid).
(Ze vergeten alleen dat wanneer je je keys aanpast dit truukje niet meer werkt. Mijn RMB gaan bijv. naar snipermode zoals dat in de meeste FPS gebeurt)
Ik vind dit compleet B.S. want ik snap niet dat het spel je Point of AIM niet vasthoud als je switched maar uitgaat van je Point of VIEW. Kan mij het perspectief boeien, die vijandige tank waar de loop van mijn tank naar wijst dat moet de leidraad zijn en dat punt moet gewoon vaststgehouden worden
Recticle Bug
Met de nieuw techtree wordt de IS-4 een tier X tankZoijar schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:24:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door o0SmOkE0o op 31-05-2011 17:47 ]
Ok, dus binnen dezelfde "class" (TD, light, medium, etc). Bedankt.Anoniem: 218650 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:27:
Niet bij alle tanks. Equipment van mediums kun je niet op heavies en vice versa plaatsen.
Lol, leuk potje net. KV3 en een of andere medium kwamen mijn kant op, terwijl ik alleen in me Grille was. Eerst de medium gepakt, waarna ik maar door bleef rijden en de KV3 maar geen schoot op mij kon krijgen. Ik wel op hem, dus ook hij dood
. Geeft wel leuk gevoel, als je met een arty wat tanks 1 op 1 inmaakt, door gewoon even na te denken en hun voor jouw gun te laten rijden, waarna jij enkel de trekker overhaalt
Nou, ik ga ook maar eens een poging wagen. de download pruttelt lekker op de achtergrond dus nog even wachten.
Bij de russiche clanwars is het zo volgens de admins:
In mijn T32 win ik het praktisch van elke heavy 1v1. Long range ga ik hull down en kan ik er rustig op los schieten en close range ga ik gewoon face huggen. Laatst zelfs tegen een IS-7 en hij kon me niet raken.
IS-3 en 4 zijn helemaal easy om te killen met je american heavy. Ik heb het alleen nog niet getest vs de Maus en VK4502, maar die kom ik weinig tegen en/of niet alleen.
Enige probleem is dat je deze taktiek niet kan toepassen als er meerdere vijanden zijn. Maar als iemand alleen is race ik er gewoon op af.
En hier kan ik me ook in vinden.Most popular tanks are:
1) T30 - best HT.
2) IS-7 - due to its speed and as mobile cover for T30.
3) Maus - ideal defender with tons of HP.
4) T92 - best SPG.
5) T-54 - lone scout, otherwise IS-7 for scouting.
In mijn T32 win ik het praktisch van elke heavy 1v1. Long range ga ik hull down en kan ik er rustig op los schieten en close range ga ik gewoon face huggen. Laatst zelfs tegen een IS-7 en hij kon me niet raken.
IS-3 en 4 zijn helemaal easy om te killen met je american heavy. Ik heb het alleen nog niet getest vs de Maus en VK4502, maar die kom ik weinig tegen en/of niet alleen.
Enige probleem is dat je deze taktiek niet kan toepassen als er meerdere vijanden zijn. Maar als iemand alleen is race ik er gewoon op af.
Hier kan ik me beter in vinden.Rutger Mulder schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:51:
Bij de russiche clanwars is het zo volgens de admins:
[...]
En hier kan ik me ook in vinden.
In mijn T32 win ik het praktisch van elke heavy 1v1. Long range ga ik hull down en kan ik er rustig op los schieten en close range ga ik gewoon face huggen. Laatst zelfs tegen een IS-7 en hij kon me niet raken.![]()
Toch ben ik erg benieuwd naar hoe je dan die IS-3 en 4 zo "easy" killed?
Tips/Tricks?
Edit: of bedoel je 1 tegen 1?
Ik had je gisteren al geaccepteerd, vergeet niet het algemene ingame channel te joinen (zie de TS).Anoniem: 237380 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:34:
ik heb me application ook al naar GOT2 gestuurd ff kijken of ik mee mag doen
Lijkt mij ook zeker interessant maar de poll wordt dan wel echt immens. Ik zal er in ieder geval even mijn gedachten over laten gaan, ik had sowieso nog wel ideetjes voor pollsHajo360 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:58:
@Pshycoclown & @Annihilism
Die is dan ook nog steeds wel behoorlijk overpowered en er is met de hogere matching sinds v0.6.4 nog steeds geen merkbaar verschil als ik het zo hoor.Donderpoes schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:17:
PzKpfw 38H735 (f)
Overigens ook de leukste om mee te spelen(als je gewoon even zit hebt om andere tanks te slopen
)
De Maus heeft dan ook, net als de T-30, support nodig. Weliswaar op een andere manier maar met goed goede support kan de Maus blijven rollen wanneer die op gang isZoijar schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:30:
[...]
Nee, de T-30 schiet zo hard dat het een betere tier 10 is in goede handen. Net dat beetje extra penetration en meer DPM met lagere RoF. Maar een IS-7 is zeker niet slecht. Je hebt beide nodig. De nieuwe Maus is ook niet zo slecht meer overigens.
IS-7 is de scout, front-line tank, en de T-30 is de hull-down finisher. Maus kan verdedigen... ik heb een Maus gespeeld en ik vond hem tactisch onderdoen voor de twee andere.
De IS-7 kan ik 1 op 1 met mijn 4502 nog wel finishen maar vaak zie ik dan ook lui die er niet echt goed mee rijden heb ik het idee. De IS-7 is de scout/medium-like tier 10 die vooral armor op de front heeft en heel snel is. Veelal gebruiken de mensen die snelheid niet en delven ze het onderspithexta schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:32:
[...]
Ter verduidelijking.
Mee eens maar toch denk ik dat het wel een van de beste tier 10's is.De T30 echter, moet je meer als sniper gebruiken.
Het is een support tank. Je gaat er niet mee in je eentje naar voren, en hierdoor vind IK het niet de beste tier 10 Heavy.Het is meer een Tier10 Tank Destroyer.
Stuur me even de details via DM, kan ik beoordelen waar je in past + houden we het topic schoonDarkasantion schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:50:
Kan ik me wel erg in vinden.psychoclown schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:07:
-quotes finisher-
Echter veel mensen vergeten dat hull down met de T30 nu niet echt meer een optie is na de update.
Wat ze op de russische fora zeggen, zou je toch met een klein korreltje zout moeten nemen.
(zal al enigszins veroudert zijn)
@psychoclown
Misschien is het een idee om per tier te gaan en dan bij de volgende Tier alleen tanks meedoen aan de Poll die geresearched kunnen worden met de vorige top 5...
Bijv.
Tier 2 Poll:
Tier 2 top 5: (Random Pick)
In ieder geval zou ik het per Tier behandelen. En wellicht per klasse hoewel het mij intressanter lijkt om de gehele tier tegen elkaar uit te spelen omdat dit voor beginners veel meer informatie bevat.
Maar zoals we vandaag hebben gezien leeft het forum totaal op zodra tanks vergeleken worden.
Misschien is het een idee om per tier te gaan en dan bij de volgende Tier alleen tanks meedoen aan de Poll die geresearched kunnen worden met de vorige top 5...
Bijv.
Tier 2 Poll:
- BT-2
- T-26
- PzKpfw II
- PzKpfw 35(t)
- PzKpfw 38H735 (f)
- M2 Light Tank
- T2 Light Tank
- T2 Medium Tank
- AT-1
- Su-18
- Panzerjager I
- Sturmpanzer I Bison
- T57
Tier 2 top 5: (Random Pick)
- BT-2
- PZII
- M2 Light tank
- AT-1
- Sturmpanzer I Bison
- BT-7
- Wespe
- PzKpfw III Ausf. A
- PzKpfw II Luchs
- M3 Stuart
- Su-76
- Sturmpanzer II
In ieder geval zou ik het per Tier behandelen. En wellicht per klasse hoewel het mij intressanter lijkt om de gehele tier tegen elkaar uit te spelen omdat dit voor beginners veel meer informatie bevat.
Maar zoals we vandaag hebben gezien leeft het forum totaal op zodra tanks vergeleken worden.
[ Voor 23% gewijzigd door Hajo360 op 31-05-2011 19:31 . Reden: Overzichtelijk gemaakt ]
Kunststof kun je krijgen!
Dat gaat niet werken. Voorbeeld: De SU-76 is een kuttank, maar de SU-85b en de SU-85 zijn dan weer pro.
Heb T-28 gekocht, welke gun is hiervoor het beste? Zijn er zoveel...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!
Alle info omtrent de Gathering of Tanks clan vind je in de TS - Gathering of Tanks.