Mooi dat ik niet de enige ben. Wat is trouwens Rt? Verder interesante postingVerwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:11:
Ik zie op 't ogenblik idd diverse van die lege lichtblauwe vlakken voorbijkomen tussen de grijze gevulde in m'n EPG.
Heeft iemand overigens al eens opgemerkt dat er bij sommige programmas in de EPG een fout geplaatse Rt staat?
Dan moet je je ontvanger gewoon uitzetten en niet 24 uur per dag aan laten staanVerwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 18:11:
Ik zie op 't ogenblik idd diverse van die lege lichtblauwe vlakken voorbijkomen tussen de grijze gevulde in m'n EPG.
jaHeeft iemand overigens al eens opgemerkt dat er bij sommige programmas in de EPG een fout geplaatse Rt staat?
Hageneis schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:42:
Topfield TF-5300k 80Gb loader 4.36, uiteraard geüpdatet met de laatste firmware ....
Wie z'n moeder???Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:12:
.. waarbij de signalen met dank aan een ingebouwde tijd code in tijd ge-alligned worden.
...uiteraard bijgewerkt met de laatste firmware...
.. in tijd uitgelijnd worden.
Moeilijke taal dat Nederlands..
Ontopic: Ik heb hier geen problemen met de EPG op mijn Sony Bravia, alle programma's staan er in, geen rariteiten.
Er zal wel iets raars in de data staan waar alleen sommige ontvangers over struikelen.
Misschien is het te achterhalen met Streamguru of andere analyse software.
Ik heb wel last van het "no even information" syndroom, maar dat is normaal op de bravia. Ik moet eerst een programma van een boeket expliciet bekijken voordat de EPG gevuld wordt... en hij vergeet het weer als ie lang genoeg uit staat.
De TV is slim genoeg om alle DVB zenders te scannen als hij uit staat en nieuwe zenders verschijnen automatisch in de lijst, maar hij is te stom om dan meteen even de EPG op te halen.

Verwijderd
Dat zijn de wekelijks terugkerende timer opnames: R(ecord by )t(imer)
Elke keer dat ik zo'n Rt tegen kom denk ik: wat heb ik nu in hemelsnaam weer gedaan maar dan blijkt
dat ik op die dag en die zender inderdaad een timeropname heb staan maar niet op dat desbetreffende
programma cq tijd.
Zo heb ik voor morgen op Net5 een wekelijkse timer opname staan voor 'Fringe' om half negen maar die
kom ik in de EPG tegen bij 'The Listener' om half elf.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het te maken heeft met dat de tijd bij KPN niet goed staat.
Ik krijg de tijd alleen goed op automatisch met +1:00
Op handmatig geeft ie voor lokaal en GMT dezelfde tijd nl GMT.
Edit 18-2:
Oeps, dit lag aan operator error: time offset moet bij automatische tijdinstelling ook op auto staan.
Ploink schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:18:
[...]
[...]
Wie z'n moeder???
.. in tijd uitgelijnd worden.
Moeilijke taal dat Nederlands..
Ontopic: Ik heb hier geen problemen met de EPG op mijn Sony Bravia, alle programma's staan er in, geen rariteiten.
Zit er dik in.Er zal wel iets raars in de data staan waar alleen sommige ontvangers over struikelen.
Misschien is het te achterhalen met Streamguru of andere analyse software.
Is dat je vader?Ik heb wel last van het "no even information" syndroom,
maar dat is normaal op de bravia. Ik moet eerst een programma van een boeket expliciet bekijken voordat de EPG gevuld wordt... en hij vergeet het weer als ie lang genoeg uit staat.
Da's ook mooi waardeloos, heb je je zenderlijst net opgeschoond, pleurt ie 'm gelijk weer vol.De TV is slim genoeg om alle DVB zenders te scannen als hij uit staat en nieuwe zenders verschijnen automatisch in de lijst,
De tijd is daar misschien te kort voor.maar hij is te stom om dan meteen even de EPG op te halen.
Ik neem aan dat ie dat scannen niet doet als ie uit staat maar enkel bij 't opstarten.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 00:42 ]
Verwijderd
1. Ik moet helemaal niks Edje en 2.hij staat al helemaal niet 24 uur per dag aan.Edje_Kroketje schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:15:
[...]
Dan moet je je ontvanger gewoon uitzetten en niet 24 uur per dag aan laten staan
Ik heb 'm net van de stroom gehaald en die gaten zitten nog steeds in de EPG, al is het wel zo dat
sommige ervan ineens spontaan verdwijnen als je de EPG uitgaat en vervolgens opnieuw oproept of
als je binnen de EPG van zender wisselt, al kan dat beide puur toeval zijn geweest.
Terwijl ik zo zit te typen waar die gaten dan zoal zitten kom ik er halverwege achter dat sommige
intussen al weer verdwenen zijn. Het lijkt erop dat een aantal gaten heel langzaampjes aan opgevuld
worden maar lang niet alle. Het lijkt me ook niet de bedoeling dat 't zo hoort te werken. Wat vreemd is
is dat 't geen harde fout lijkt te zijn, alsof sommige informatie een aantal keren fout binnenkomt maar
een daarop volgende keer ineens correct binnen komt.
Zo, weer veel te doen voor de meelezert

Edit:
Merk ineens dat mijn favorieten lijst -Fav List- is gereset.
Mijn ingestelde favorieten in Fav1 -voorheen News- zijn er nog wel maar de originele naam
is weer terug en zo zijn ook de verwijderde categorien Movie Music en Sports weer terug.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 21:08 ]
Valt wel mee hoor, nieuw gevonden zenders zet ie op nr 800 en verder, de rest blijft zoals ik het wil.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:42:
[...]
Da's ook mooi waardeloos, heb je je zenderlijst net opgeschoond, pleurt ie 'm gelijk weer vol.
Alle zenders scannen kan wel 10 minuten duren, zou een beetje dom zijn om daar elke keer op te moeten wachten voordat je TV mag kijken[...]
De tijd is daar misschien te kort voor.
Ik neem aan dat ie dat scannen niet doet als ie uit staat maar enkel bij 't opstarten.
In de TV zitten relais om de voeding te schakelen. Na het uitzetten met de AB kan ik nog lange tijd later klik geluiden horen als ie intern dingen aan of uit zet en 'ergens' mee bezig is. Leuk als je net in slaap valt
Hij heeft dan ruim de tijd om te scannen en dat doet ie zeer grondig. Naast 7 regio zenders heb ik Duitse en Belgische zenders in de lijst staan en ik woon 75km van de Belgische grens af! Het signaal is te zwak om te kijken, maar ze staan er.
Daarnaast staan er exotische zenders als "ActuaTV" en 'Program 2 (Mux A)" t/m "Program 6 (Mux A)".
Is er ergens een status-pagina of 'officieel' forum voor Digitenne, waar problemen gemeld worden ??
Ik wil net even de ondertiteling bij BBC bekijken, maar ik krijg nauwelijks beeld ... probleem is alleen bij BBC 1/2 en MTV, rest is OK.
Ik wil net even de ondertiteling bij BBC bekijken, maar ik krijg nauwelijks beeld ... probleem is alleen bij BBC 1/2 en MTV, rest is OK.
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 12-02-2012 12:27 ]
Op dit "inofficiële" forum kan je best goed geholpen worden.Goner schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:27:
Is er ergens een status-pagina of 'officieel' forum voor Digitenne, waar problemen gemeld worden ??
Wat bedoel je met haast geen beeld? wat je zegt is eigenlijk niet mogelijk. Of je hebt alle zenders uit 1 pakket allemaal goed, óf allemaal niet goed. Een paar goed en een paar niet goed is niet mogelijk. Hoe is je beeld op Animal Planet, CNN en National Geographic Channel?
kpn.com: Privé - Klantenservice - Storingen - Actuele storingen - Actuele storingen DigitenneGoner schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:27:
Ja, sorry, helemaal waar. Maar het hangt er een beetje van af of er ook iemand 'aanwezig is' ...Edje_Kroketje schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:29:
Op dit "inofficiële" forum kan je best goed geholpen worden.
In dat geval is het dan inderdaan een 'pakket'-probleem, want precies die 3 zenders hebben hetzelfde probleem als die ik noemde ; beeld is 'opgebroken', grove pixels en lijnen en af en toe 'geen signaal'.Of je hebt alle zenders uit 1 pakket allemaal goed, óf allemaal niet goed. Een paar goed en een paar niet goed is niet mogelijk. Hoe is je beeld op Animal Planet, CNN en National Geographic Channel?
Paar dagen terug geen probleem ..
Verwijderd
Yup, in dat geval moet een EPG'tje toch ook wel kunnen lukken. Ik dacht meer aan de verkorte slimmePloink schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:58:
[...]
Valt wel mee hoor, nieuw gevonden zenders zet ie op nr 800 en verder, de rest blijft zoals ik het wil.
[...]
Alle zenders scannen kan wel 10 minuten duren, zou een beetje dom zijn om daar elke keer op te moeten wachten voordat je TV mag kijken
scan procedure zoals je die op de Samsungs had waarbij je alleen de door de provider aangegeven kanalen
scant. Maar als je meerdere providers hebt zoals in jouw geval gaat dat natuurlijk alsnog lang duren.
Edit/update:
Die Rt -uit een eerdere post- die foutief op The Listener stond ipv Fringe/TheLittleCouple, die is -nadat
die opname is begonnen en uit de lijst verdwenen is- nu ineens bij SBS6 opgedoken, zelfde tijd.
Op SBS6 zit wel een geplande opname maar die is pas op donderdag. Uiterst vreemde zaak.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 22:24 ]
Beeld van de BBC's en andere zenders is nu weer perfect ; zou het iets met de naderende sneeuwbui gisteren te maken kunnen hebben ? Atmosferische (?) storing ...
@Edje-Kroketje ; hoe zit het met 'pakketten' ? Digitenne is toch 1 groot pakket ; wat hebben die 6 zenders met elkaar te maken ?
Overigens, waar ik eigenlijk BBC voor aanzette ; ondertiteling in Engels werkt keurig met CAM en TV remote.
@Edje-Kroketje ; hoe zit het met 'pakketten' ? Digitenne is toch 1 groot pakket ; wat hebben die 6 zenders met elkaar te maken ?
Overigens, waar ik eigenlijk BBC voor aanzette ; ondertiteling in Engels werkt keurig met CAM en TV remote.
De zenders van Digitenne zitten "verpakt" in 5 losstaande pakketten, ieder op een andere frequentie. Door de structuur komt of zon volledig pakket goed aan of niet. Het is niet mogelijk dat 1 van de zenders uit zo'n pakket goed is en de andere niet. Vandaar mijn vraag over de andere zenders die in dat zelfde pakket zittenGoner schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:25:
Beeld van de BBC's en andere zenders is nu weer perfect ; zou het iets met de naderende sneeuwbui gisteren te maken kunnen hebben ? Atmosferische (?) storing ...
Als die andere zenders toch goed zijn kan heeft de ontvanger tijdens het scannen blijkbaar iets raars gedaan en heeft hij de mogelijkheid om zenders van 2 frequenties in te lezen. Tijdens het zappen zie je even kort het kanaalnummer voorbij komt, deze zou altijd voor alle zenders in 1 pakket hetzelfde kanaal moeten zijn.
Voorbeeld is de publieke omroep, hierin zitten Ned 1,2 en 3 en de regio zender. Deze zijn dus altijd óf allemaal ongestoord te kijken of allemaal ongestoord.
Yep, sinds een paar maanden binnen de software versie van DVBViewer. Meestal opgelost door de viewer af te sluiten en weer op te starten, maar blijft irritant.Hageneis schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:22:
Valt het anderen ook op dat de laatste tijd nogal wat brokken EPG missen? Ik bedoel dat er de programma-informatie ineens overgaat van bijvoorbeeld 16.00 naar 19.oo uur. Is best irritant met een PVR>
2,00 m. + begane grond
O, dat. Dat heb ik continu omdat ik de opnames drie minuten eerder laat beginnen en vijftien minuten langer door laat lopen. Dankzij de lampenkap die het niet nodig vond om PDC te implementeren in de PVR. Dat zit namelijk wel in het signaal van NPO en VRT.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:42:
[...]
Dat zijn de wekelijks terugkerende timer opnames: R(ecord by )t(imer)
Elke keer dat ik zo'n Rt tegen kom denk ik: wat heb ik nu in hemelsnaam weer gedaan maar dan blijkt
dat ik op die dag en die zender inderdaad een timeropname heb staan maar niet op dat desbetreffende
programma cq tijd.
Zo heb ik voor morgen op Net5 een wekelijkse timer opname staan voor 'Fringe' om half negen maar die
kom ik in de EPG tegen bij 'The Listener' om half elf.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het te maken heeft met dat de tijd bij KPN niet goed staat.
Ik krijg de tijd alleen goed op automatsch met +1:00
Op handmatig geeft ie voor lokaal en GMT dezelfde tijd nl GMT.
[quote]Ploink schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:18:
[...]
[...]
Wie z'n moeder???
[/qoute}
Updaten is officieel Nederlands, hoor:
http://woordenlijst.org/z...=Mozilla-search&q=updaten
Alleen weten de meesten niet hoe het vervoegd wordt.
[...]
[...]
Wie z'n moeder???
[/qoute}
Updaten is officieel Nederlands, hoor:
http://woordenlijst.org/z...=Mozilla-search&q=updaten
Alleen weten de meesten niet hoe het vervoegd wordt.
PDC? Dat is zoooo VCR en PAL+... en zelfs toen werkte het alleen maar als de stagaire die de knop moest bedienen niet elders aan het snurken was. Kan je PDC niet uitschakelen?Hageneis schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:00:
[...]
O, dat. Dat heb ik continu omdat ik de opnames drie minuten eerder laat beginnen en vijftien minuten langer door laat lopen. Dankzij de lampenkap die het niet nodig vond om PDC te implementeren in de PVR. Dat zit namelijk wel in het signaal van NPO en VRT.
2,00 m. + begane grond
Dat ze in de praktijk bij de NPO zaten te slapen, zodat de opname alsnog mislukte klopt. Maar bij de VRT was het - zoals bijna altijd - wél prima voor elkaar. PDC heeft niets met het gebruikte opnamemedium te maken en wordt nog steeds in het signaal meegegeven. Ik hoef het trouwens niet uit te schakelen. De functionaliteit had gewoon aanwezig moeten zijn op de PVR.giant2000 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:06:
[...]
PDC? Dat is zoooo VCR en PAL+... en zelfs toen werkte het alleen maar als de stagaire die de knop moest bedienen niet elders aan het snurken was. Kan je PDC niet uitschakelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Hageneis op 13-02-2012 13:47 ]
Ik neem op de harde schijf van de computer op, standaard 5 mn. voor en 20 mn. na, edit daarna netjes begin en eind en bij de commercielen de reclame eruit, ideaal.Hageneis schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:46:
[...]
Dat ze in de praktijk bij de NPO zaten te slapen, zodat de opname alsnog mislukte klopt. Maar bij de VRT was het - zoals bijna altijd - wél prima voor elkaar. PDC heeft niets met het gebruikte opnamemedium te maken en wordt nog steeds in het signaal meegegeven. Ik hoef het trouwens niet uit te schakelen. De functionaliteit had gewoon aanwezig moeten zijn op de PVR.
Onderhand heb ik over de honderd mpg bestanden vol met films en series, heb altijd wel wat om naar te kijken en dus hoef niet (illegaal) te downloaden of films te huren.
Als het moet neem ik bij (Euro)sport soms wel de hele dag op!
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
En waarom zou 't ook niet?Goner schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:25:
...
Maar dat mag er natuurlijk niks mee te maken hebben omdat een programma dat je elke week (ofHageneis schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:00:
[...]
O, dat. Dat heb ik continu omdat ik de opnames drie minuten eerder laat beginnen en vijftien minuten langer door laat lopen.
dag, weekend) laat herhalen niet noodzakelijkerwijs altijd op precies hetzelfde tijdstip zal beginnen.
Bovendien slaat zo'n ruim verschil van 2 uur natuurlijk nergens op en het opschuiven naar een andere
tv-zender al helemaal niet. Het enige dat je eventueel zou mogen verwachten is dat het voorlopende
programma en/of het navolgende programma in de opname markering worden meegnomen.
Nou had ik hier dacht ik begrepen dat dat ook niet nodig was omdat die informatie zowiezo ookDankzij de lampenkap die het niet nodig vond om PDC te implementeren in de PVR. Dat zit namelijk wel in het signaal van NPO en VRT.
in de EPG data zit verborgen, maar dat daar evenmin gebruik van wordt gemaakt. Of zoiets.
Hoe zit 't trouwens bij jou met de tijd instelling, is die ook fout? En bij lui met een ander merk?
Van de Samsung weet ik nog dat je die even moet kietelen (instelling veranderen en vervolgens terug
zetten) om van zomer- naar winter tijd en omgekeerd te laten veranderen maar ik weet eerlijk gezegd
niet meer of je daar ook moet schipperen om de juiste tijd ingesteld te krijgen.
Bij mijn TopField staat 't 1 uur danwel 2 uur verkeerd als ie op automatisch staat, afhankelijk van zomer
of winter tijd.
Edit 18-2:
Opgelost, was operator error: Time Mode: Auto moet ook op Time Offset: Auto staan anders is't alsnog
manual. Time Offset verspringt wel automatisch naar 0:00 als Time Mode naar Auto wordt gezet maar
dat is niet de default voor automatisch. Dat is tamelijk verwarrend.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 00:55 . Reden: zie edit ]
Grote onzin. Bij de Topfield alles automatisch zetten en zelfs de zomer/wintertijd schakelt om zodra je de ontvanger aanzet.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:25:
[...]Bij mijn TopField staat 't 1 uur danwel 2 uur verkeerd als ie op automatisch staat, afhankelijk van zomer
of winter tijd.
Bij de Topfield single tuner gaat het nog mooier. Die past zelfs de zomer/wintertijd op het display aan op het moment supreme. Leuk om het te zien gebeuren.
Dit alles wordt gedaan middels de TOT (Time Ofsett Table) die meegezonden wordt.
Omdat er vorige week een discussie was over na-ijlende subtitlesVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:25:
En waarom zou 't ook niet?
Verwijderd
Dat was vorige week en heeft zover ik mag veronderstellen niks met Conditional Access te maken.
Was ook maar op 1 programma zo.
Je leek toen sceptisch of je met een CAM in je TV wel ondertitels zou kunnen ontvangen en ook nu leek je enigszins verbaasd/verheugd dat 't allemaal goed werkte. Je wekte de indruk dat de CAM de TV Digitenne maakte. Elke KPN ontvanger en elke KPN Digitenne geschikte (dus niet Free To Air) ontvanger heeft een CAM ingebouwd voor abonnee TV. Zou echt raar zijn dat ondertiteling dan ineens niet mogelijk zou zijn.
Ondertiteling hoort gewoon bij DVB, dus als je TV een DVB tuner heeft dan kan ie dus gewoon ondertiteling aan, CAM of geen CAM. Zou toch wel heel raar zijn als ie wel op de FTA kanalen zou kunnen ondertitelen maar op de commercielen niet. Dat zou niemand namelijk accepteren.
't Word ook steeds gekker met onze flapuit. Een kroket in 't nauw maakt zeker rare sprongen.
Maar goed je weet nooit hoe een kroket een haas vangt (wel dus: nooit) dus toch maar even op auto-
matisch gezet met offset 0:00 en de spanning er af gehaald en idd je raad 't nooit: Geen enkel verschil.
The TOT contains the current time in UTC and date in Modified Julian Date (MJD) format
and the local_time_offset_descriptor which contains the time offset information.
The local_time_offset_descriptor is used to indicate the local time offset and
the automatic entry/exit daylight savings time compensation within receivers.

Aangezien ik moet compenseren met 1 en 2 uur zou ik zeggen dat ie er gewoon geen gebruik van maakt.
Of dat het hier in de buurt gewoon niet meegezonden wordt.
Wat 't probleem verder ook moge zijn, zie hier 't resultaat:

Goed, iemand die nog uitgelegd moet hebben op welke tijd P&W normaal wordt uitgezonden?
Iemand die nog wil betwisten of dat P&W wel is?
Nee? Okee dan.
Was ook maar op 1 programma zo.
Je leek toen sceptisch of je met een CAM in je TV wel ondertitels zou kunnen ontvangen en ook nu leek je enigszins verbaasd/verheugd dat 't allemaal goed werkte. Je wekte de indruk dat de CAM de TV Digitenne maakte. Elke KPN ontvanger en elke KPN Digitenne geschikte (dus niet Free To Air) ontvanger heeft een CAM ingebouwd voor abonnee TV. Zou echt raar zijn dat ondertiteling dan ineens niet mogelijk zou zijn.
Ondertiteling hoort gewoon bij DVB, dus als je TV een DVB tuner heeft dan kan ie dus gewoon ondertiteling aan, CAM of geen CAM. Zou toch wel heel raar zijn als ie wel op de FTA kanalen zou kunnen ondertitelen maar op de commercielen niet. Dat zou niemand namelijk accepteren.
Ach, meneer Kroketje noemt mij nu zowaar een leugenaar.
't Word ook steeds gekker met onze flapuit. Een kroket in 't nauw maakt zeker rare sprongen.
Uhuh, zelfs dat hé. Wat nog meer dan?Bij de Topfield alles automatisch zetten en zelfs de zomer/wintertijd schakelt om zodra je de ontvanger aanzet.
Maar goed je weet nooit hoe een kroket een haas vangt (wel dus: nooit) dus toch maar even op auto-
matisch gezet met offset 0:00 en de spanning er af gehaald en idd je raad 't nooit: Geen enkel verschil.
Wow, die doet 't zelfs zoals je verwacht dat 't zou gaan. Het moet ook werkelijk niet gekker worden.Bij de Topfield single tuner gaat het nog mooier. Die past zelfs de zomer/wintertijd op het display aan op het moment supreme.
Nou, ik krijg het er helemaal warm van.Leuk om het te zien gebeuren.
Time Offset Table (met twee f-en en een t)Dit alles wordt gedaan middels de TOT (Time Ofsett Table) die meegezonden wordt.
The TOT contains the current time in UTC and date in Modified Julian Date (MJD) format
and the local_time_offset_descriptor which contains the time offset information.
The local_time_offset_descriptor is used to indicate the local time offset and
the automatic entry/exit daylight savings time compensation within receivers.

Aangezien ik moet compenseren met 1 en 2 uur zou ik zeggen dat ie er gewoon geen gebruik van maakt.
Wat 't probleem verder ook moge zijn, zie hier 't resultaat:
Goed, iemand die nog uitgelegd moet hebben op welke tijd P&W normaal wordt uitgezonden?
Nee? Okee dan.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 23:42 ]
Ik zie de laatste tijd een soort corruptie in (bijna) stilstaande dingen. Gordijnen op de achtergrond bij Kinderen geen bezwaar, de achtergrond bij RTL Nieuws, om maar wat te noemen. Het is geen corruptie door slechte ontvangst, ik weet hoe dat eruit ziet. Het is heel subtiel, ik zie het ook niet zo vaak.
Sampletje moet ik nog maken, maar is dit iemand anders ook opgevallen?
[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2012 01:24 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Meneer Folkert die zijn eigen problemen creert en dan hier de wijsneus uit komt hangen valt door de mand.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 01:10:
Nee? Okee dan.
Als je nou de standaard instellingen van je ontvanger gaat wijzigen, niet wetend wat je daarmee doet en dan hier als een blaaskaak te keer gaat dan kan je diep vallen, heel diep, en dat ben je nu ten overstaan van alle lezers van dit forum.
Alle tijden worden uitgezonden in GMT. Als jij zelf het tijdsverschil van automatisch (zoals KPN dat voor je gedaan heeft) op 0 zet, tja dan is er inderdaad geen verschil meer tussen GMT en de tijd op je ontvanger. Logisch toch, wat is hier nou zo moeilijk aan te snappen? 0=0
Zet je het tijdsverschil (time offset) gewoon weer terug naar automatisch zoals het hoort en zoals het stond toen je de ontvanger kreeg, dan doet die het gewoon netjes hoor. Dit is uiteraard ook de instelling als je de ontvanger terug zet naar fabrieksinstellingen.
Als ik roep dat je onzin uitkraamt dan zeg in niet per definitie dat je liegt, je voelt je wel heel erg snel aangevallen. Liegen doe je als je beter weet en wat anders verteld.
Ik weet nu dat je de onzin uitkraamt door onwetendheid en dat is geen liegen, zelfs niet als je door onwetendheid je stellingen als de absolute waarheid deponeert.
[ Voor 17% gewijzigd door Edje_Kroketje op 15-02-2012 08:39 ]
Verwijderd
Misschien heb ik lang geleden dit 'probleem' inderdaad wel zelf gecreëerd, dat zou kunnen. Hoe 't ook zij,Edje_Kroketje schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:36:
[...]
Meneer Folkert die zijn eigen problemen creert en dan hier de wijsneus uit komt hangen valt door de mand.
als je de ontvanger op Mode Auto zet gaat de offset automatisch naar 0:00 als er eerder een tijd offset
ingevuld stond en niet naar Auto. Ik heb er geen moment bij stil gestaan dat er ook nog een stand Auto
als keuze bestond en nam eigenlijk aan dat dat die 0:00 was. Voor mij is/was Mode Auto automatisch,
wie denkt er nou aan dat als je een parameter veranderd dat het dan ineens niet meer automatisch is.
Dan dekt de vlag de lading niet meer. Dan wordt mode Auto ineens Mode Manual. Deze instelling is
uitermate verwarrend.
Als jij 't zegt.Als je nou de standaard instellingen van je ontvanger gaat wijzigen, niet wetend wat je daarmee doet en dan hier als een blaaskaak te keer gaat dan kan je diep vallen, heel diep, en dat ben je nu ten overstaan van alle lezers van dit forum.
Niet dat ik niet 't gevoel heb dat je me hier liever kwijt dan rijk bent. Dat gevoel bekroop me al langer
doordat je telkens de discussie uit de weg ging en andersom me probeerde te vangen op tegenstrijdig-
heden en dat is de reden waarom ik dacht dat je nu geheel doorschoot, om je zoete wraak te nemen.
Als gevolg daarvan ben ik nu kennelijk zelf te ver doorgeschoten (en daarvoor bied ik m'n excuses aan).
Ik kan me echter niet helemaal van 't gevoel onttrekken dat dit een opzetje was.
UTC, maar dat maakt voor 't argument verder niet uit.Alle tijden worden uitgezonden in GMT.
Het ging ook niet zozeer over 0:00 als wel over +1:00 en +2:00, voor zomer/wintertijd (DST).Als jij zelf het tijdsverschil van automatisch (zoals KPN dat voor je gedaan heeft) op 0 zet, tja dan is er inderdaad geen verschil meer tussen GMT en de tijd op je ontvanger.
Die 0:00 verscheen bij mij (automatisch) als ik Time Mode op Auto zet.
Als 't kwartje valt is 't inderdaad een stuk makkelijker. Achteraf bekeken.Logisch toch, wat is hier nou zo moeilijk aan te snappen? 0=0
Automatisch is voor mij automatisch, dat je de waarde voor automatisch kan aanpassen wil voor mij nog
niet zeggen dat automatisch dan ineens uit is. +1:00 is voor mij ook goed genoeg als ik daar verder niet
2x per jaar hoef aan te komen voor zomer/wintertijd. Dat is voor mij automatisch.
Persoonlijk heb ik de Time Offset instelling nooit in verband gebracht met de TOT

(mogelijk omdat ik vanaf 't begin al niet begreep wat je met die 2 verschillende offsets moest als die
mogelijkheid er bij manual toch al was. Ik heb die Time Offset uit 't menu nooit in verband gebracht
met de Coordinated Universal Time, hooguit als een manier om de tijd te manipuleren. Voor mij was
0:00 equivalent met niet manipuleren).
Zodra je Mode op Auto set gaat de Time Offset automatisch naar 0:00, ik heb 'm daar niet opzettelijk op
gezet, dat doet ie zelf nl. Ik heb er geen moment bij stil gestaan dat dat niet de default instelling zou zijn.
Als de ontvanger automatisch een waarde aanpast dan neem ik aan dat die waarde de default zal zijn.
Blijkbaar is dat een belangrijke inschattings fout bij deze ontvanger: als ie op Auto staat vertoont ie dat
gedrag nl niet, dan blijft ie er keurig op staan.
(Kijk, als je dat nou meteen had gezegd dan had 't zover nooit hoeven komen)Zet je het tijdsverschil (time offset) gewoon weer terug naar automatisch zoals het hoort en zoals het stond toen je de ontvanger kreeg, dan doet die het gewoon netjes hoor.
Ik heb nooit een aantekening gemaakt van wat die instellingen waren bij aankoop. Ik heb geen flauw idee
waarom ie bij mij niet op automatisch staat, ik gok omdat de tijd een keer niet goed gestaan zal hebben.
Die van mij kwam uit een partijaanbieding van Scheer en Fop toen ie al uit de reguliere verkoop was.
Dit is uiteraard ook de instelling als je de ontvanger terug zet naar fabrieksinstellingen.
Als je zelf onmiskenbaar een andere werkelijkheid ziet en beschrijft en een ander zegt je botweg (en ja,Als ik roep dat je onzin uitkraamt dan zeg in niet per definitie dat je liegt, je voelt je wel heel erg snel aangevallen.
je was behoorlijk bot) dat die werkelijkheid niet bestaat dan is het helemaal niet zo vreemd om je als
leugenaar te voelen te zijn weggezet.
Helaas is de lust om dan even door te vragen ook meteen vergaan en voor je 't weet escaleert de boel.
En zo is't gekomen.
Of er van beticht wordt iets weg te laten.Liegen doe je als je beter weet en wat anders verteld.
Ja, maar nu is achteraf.Ik weet nu dat je de onzin uitkraamt door onwetendheid en dat is geen liegen,
Dat is hoe mijn ontvanger reageert, daar kan ik verder ook niks aan doen. De beelden spreken voor zichzelfs niet als je door onwetendheid je stellingen als de absolute waarheid deponeert.
daaraan is niks ge-doktert. Daarvoor heb ik een aantal mogelijke oorzaken geponeerd, niks geen absolute
waarheden.
Wat ik met de kennis van nu misschien wel beter had moeten onderzoeken is wat je bedoelde met alles op
automatisch zetten, daar waar er voor mij maar 1 instelling met Auto was. Dat is een clue die ik gemist
heb en die ik verder had moeten onderzoeken maar door je uitermate botte reactie is dat niet gebeurt.
Er is mij in alle tijd dat dit al speelt nooit opgevallen dat er zich ook nog een stand Auto bevond onder
Time Offset. Anders had ik die echt wel geprobeert. Doordat Offset automatisch naar 0:00 sprong heb
ik zonder het te beseffen aangenomen dat dit de eerste keuze stand was en er om die reden nooit aan
gedacht dat er met pijltje links nog meer keuzes zouden zijn. Ik heb er helaas geen betere verklaring voor.
Nogmaals, voorzover nodig, m'n excuses.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 04:35 ]
En nu beiden handen schudden.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Ik gebruik al een aantal jaren de TF5300K Topfield recorder met 320GB schijf en ben daar eigenlijk behoorlijk tevreden over.
De laatste maanden heb ik problemen met de EPG. Er zitten steeds "gaten" in de gids waardoor ik programma's niet kan programmeren vanuit die gids wanneer ik dat wil.
Ook gebeurt het dat dingen die ik geprogrammeerd heb vanuit de gids doorschuiven naar de volgende dag waarbij de lengte van de programmering wordt gewijzigd in 5 minuten of 5 uur, geheel willekeurig en dus niet verklaarbaar.
Ik zet de recorder nooit helemaal uit. (stroom eraf)
Iemand een suggestie wat ik nog kan doen?
Heb al een aantal keren geformatteerd, nieuwe installatie e.d.
De laatste maanden heb ik problemen met de EPG. Er zitten steeds "gaten" in de gids waardoor ik programma's niet kan programmeren vanuit die gids wanneer ik dat wil.
Ook gebeurt het dat dingen die ik geprogrammeerd heb vanuit de gids doorschuiven naar de volgende dag waarbij de lengte van de programmering wordt gewijzigd in 5 minuten of 5 uur, geheel willekeurig en dus niet verklaarbaar.
Ik zet de recorder nooit helemaal uit. (stroom eraf)
Iemand een suggestie wat ik nog kan doen?
Heb al een aantal keren geformatteerd, nieuwe installatie e.d.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:34:
Hageneis schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 12:22:
Valt het anderen ook op dat de laatste tijd nogal wat brokken EPG missen? Ik bedoel dat er de programma-informatie ineens overgaat van bijvoorbeeld 16.00 naar 19.oo uur. Is best irritant met een PVR>
Verwijderd
Ik moet je zeggen dat ik 't vandaag heel erg vind meevallen. Ik moet ze nu zelfs echt gaan opzoeken.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:34:
Ik gebruik al een aantal jaren de TF5300K Topfield recorder met 320GB schijf en ben daar eigenlijk behoorlijk tevreden over.
Nu kan ik er met moeite 2 vinden, notabene allebei op RTV-NH. Dat was eerder deze week een stuk erger.
Nou je 't zegt, ik zat me net vandaag af te vragen waarom ik een wekelijkse opname programmering opOok gebeurt het dat dingen die ik geprogrammeerd heb vanuit de gids doorschuiven naar de volgende dag waarbij de lengte van de programmering wordt gewijzigd in 5 minuten of 5 uur, geheel willekeurig en dus niet verklaarbaar.
donderdag niet terug kon vinden. En dat is niet de eerste keer. Zou daar ook wel 's mee te maken kunnen hebben. En heb me inderdaad eens stom verbaasd afgevraagd waarom een geprogrammeerde en op dat
moment lopende opname ineens als 2 uur opnemen werd weergegeven in info mode. Mijn default voor uit
de losse pols opnemen staat namelijk ook op 2 uur. Kan echter niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk
opnames heb aangetroffen die niet overeen kwamen met de geprogrammeerde tijdsduur.
Heb dat eerder deze week wel gedaan en had daarna een maximaal aantal gaten in de EPG die beetje bijIk zet de recorder nooit helemaal uit. (stroom eraf)
beetje wel in aantal afnamen maar uiteindelijk hielp het niets.
Niet veel.Iemand een suggestie wat ik nog kan doen?
Persoonlijk heb ik gemerkt dat een paar keer door de EPG heen wandelen als zenderkiezer wel wil helpen om een aantal van die gaten te dichten maar heb ook gemerkt dat er zich dan ook weer nieuwe kunnen voordoen. Ook is 't me opgevallen dat een hardnekkig gat zich alsnog ineens had gesloten na het sluiten en opnieuw openen van de EPG. Tot dat KPN 't probleem oplost zal 't wel behelpen blijven.
Het ligt met hoge waarschijnlijkheid aan KPN.Heb al een aantal keren geformatteerd, nieuwe installatie e.d.
Sampletje: http://www.4shared.com/vi..._Z_Nieuws-3mkv-muxed.htmlW3ird_N3rd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 01:23:
Ik zie de laatste tijd een soort corruptie in (bijna) stilstaande dingen. Gordijnen op de achtergrond bij Kinderen geen bezwaar, de achtergrond bij RTL Nieuws, om maar wat te noemen. Het is geen corruptie door slechte ontvangst, ik weet hoe dat eruit ziet. Het is heel subtiel, ik zie het ook niet zo vaak.
Vooral in het begin zie je het flikkeren op de achtergrond.
Bedoel je dat haperen? Dat lijkt me typisch iets van slechte ontvangst(kwaliteit). Is er in je opstelling iets veranderd misschien?W3ird_N3rd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 04:11:
[...]
Sampletje: http://www.4shared.com/vi..._Z_Nieuws-3mkv-muxed.html
Vooral in het begin zie je het flikkeren op de achtergrond.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreide reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:28:
[...]
Ik moet je zeggen dat ik 't vandaag heel erg vind meevallen. Ik moet ze nu zelfs echt gaan opzoeken.
Nu kan ik er met moeite 2 vinden, notabene allebei op RTV-NH. Dat was eerder deze week een stuk erger.
Als toevoeging nog even een voorbeeld mbt vandaag, want ik heb namelijk het gevoel dat het steeds erger wordt.
Harddisk aangezet om 07.00
En het is nu 11.00 uur
Wat ontbreekt;
Ned 1 13.00 - 16.00
Ned 3 01.00 - -06.40 (zat)
SBS 6 16.00 - 19.00
RTL 7 19.00 - 22.00
RTL 8 19.40 - 23.45
(Heb alleen even 1 t/m 10 gekeken)
Het valt op dat het vaak blokken van 3 uur zijn.
En ik dan?
Trouwens vanochtend om 8.10 ook weer hele blokken. Het lijkt inderdaad aan KPN te liggen, maar blijkbaar wordt er niet meer meegelezen hier.....
[ Voor 33% gewijzigd door Hageneis op 17-02-2012 12:15 ]
Haperen? Nee, die flikkerende verticale dingesen op de achtergrond. Alsof de TL-verlichting stuk is.giant2000 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:38:
[...]
Bedoel je dat haperen? Dat lijkt me typisch iets van slechte ontvangst(kwaliteit). Is er in je opstelling iets veranderd misschien?
Ik zie ook geen hapering trouwens?
[ Voor 69% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2012 00:32 ]
Nog een sample, nog duidelijker: http://www.4shared.com/vi...niewaarzijnmkv-muxed.html
Let op de gordijnen. Het flikkert. De dame zelf flikkert niet en bij een scene change is het ook direct weg. Dat is dus niet het soort corruptie wat ik zou krijgen door slechte ontvangstkwaliteit.
Verticale stilstaande lijnen icm. beweging elders in beeld lijkt het te triggeren. Ik heb dit nu op de publieken, RTL7 en Veronica gezien, maar vermoedelijk is dit op alle zenders aanwezig. Je ziet het echter alleen bij bepaalde scenes.
Mijn vermoeden: KPN's MPEG-encoder of een videofilter doet iets mafs.
Let op de gordijnen. Het flikkert. De dame zelf flikkert niet en bij een scene change is het ook direct weg. Dat is dus niet het soort corruptie wat ik zou krijgen door slechte ontvangstkwaliteit.
Verticale stilstaande lijnen icm. beweging elders in beeld lijkt het te triggeren. Ik heb dit nu op de publieken, RTL7 en Veronica gezien, maar vermoedelijk is dit op alle zenders aanwezig. Je ziet het echter alleen bij bepaalde scenes.
Mijn vermoeden: KPN's MPEG-encoder of een videofilter doet iets mafs.
[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2012 00:33 ]
Verwijderd
't Spijt me, ik zie 't ook niet. Het is allemaal treurnis.
Wat ik zie is video met een kwaliteit anno Windows 2.
Het lijkt wel een beeld opgebouwd met pixels zo groot als Lego blokjes.
Alsof er vertikale trillende lamellen voorhangen die langzaam heen en weer slingeren.
Bovendien opkomende en weer wegebbende schaduwen.
Het beeld is in z'n geheel ook al schokkerig (haperend), kijk maar naar de banner op RTL.
Diezelfde banner is opzichzelf ook bijna niet te ontcijferen.
Dat je daar zowiezo nog naar wilt kijken.
Strike all that, ingebouwde JW Player maakt er een kompleet zootje van.
Gedownload en via VLC afgespeeld is 't probleem idd goed zichtbaar (aangevreten verticale lijnen, brandend lontje effect).
Wat ik zie is video met een kwaliteit anno Windows 2.
Het lijkt wel een beeld opgebouwd met pixels zo groot als Lego blokjes.
Alsof er vertikale trillende lamellen voorhangen die langzaam heen en weer slingeren.
Bovendien opkomende en weer wegebbende schaduwen.
Het beeld is in z'n geheel ook al schokkerig (haperend), kijk maar naar de banner op RTL.
Diezelfde banner is opzichzelf ook bijna niet te ontcijferen.
Dat je daar zowiezo nog naar wilt kijken.
Strike all that, ingebouwde JW Player maakt er een kompleet zootje van.
Gedownload en via VLC afgespeeld is 't probleem idd goed zichtbaar (aangevreten verticale lijnen, brandend lontje effect).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 04:21 ]
Ik heb de aflevering op tv gezien en het was met niet opgevallen, maar zal er na je video op letten, het is wel opmerkelijk duidelijk te zien!W3ird_N3rd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:32:
<>
<>
Helaas heb ik de stream niet zelf opgenomen.
[ Voor 39% gewijzigd door franssie op 18-02-2012 01:49 . Reden: Bjork - dat was een lekkere, vroeger toen windows 1 uitkwam ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Stuk of 28 TV zenders denk ik, kijk maar zelf als je onder de mast van Hengelo valt er zijn de drie publieke zenders plus je regiozender dan nog 4 bouqetten, kun je ook gelijk zien welke je mist en onder welk kanaal.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:30:
welke kanalen kan je ontvangen als je op overijssel scant met een redelijke signaal?
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html
Verwijderd
ik heb een probleem.....
ik ontvang 29 kanalen, en de helft heeft goed signaal en de andere geen signaal?
hoe kan dit?
ik heb kpn gebeld en die zouden de kaart nog een keer activeren.
maar het helpt niet
ik ontvang 29 kanalen, en de helft heeft goed signaal en de andere geen signaal?
hoe kan dit?
ik heb kpn gebeld en die zouden de kaart nog een keer activeren.
maar het helpt niet
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2012 18:30 ]
Omdat ze op verschillende kanalen zitten de ene ontvang je sterker als de andere.
Dus je antenne zo uitrichten dat je overal een goed signaal hebt.
Dus probeer handmatig zoeken kijk welke freqentie slechte ontvangst heeft en verzet de antenne.
En daar hoef je niet voor te bellen je antenne een beetje schuiven of op een andere plaats zetten.
Heeft ook niets met de kaart te maken dus activeren helpt inderdaad niet.
[ Voor 9% gewijzigd door aart44 op 18-02-2012 19:37 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Terug te komen op de HF storing die ik ontvang, maar ook dat een van mijn buren mogelijk storing op zijn digitenne had door mijn HF activiteiten.
Het duurde even, we hebben het beide druk,maar het ressultaat is:
hij is niet de veroorzaker van mijn storing.
Ik zelf stoorde ook niet op zijn digitenne.
We hebben de antenne buiten gezet, goed uitgericht en storing is foetsie.
Hij blij, ik blij voor hem, en ik kan opnieuw de peil zender uit het tasje pakken.
Iedereen bedankt voor de tips, en wellicht tot een volgende keer.
Nobloz
Terug te komen op de HF storing die ik ontvang, maar ook dat een van mijn buren mogelijk storing op zijn digitenne had door mijn HF activiteiten.
Het duurde even, we hebben het beide druk,maar het ressultaat is:
hij is niet de veroorzaker van mijn storing.
Ik zelf stoorde ook niet op zijn digitenne.
We hebben de antenne buiten gezet, goed uitgericht en storing is foetsie.
Hij blij, ik blij voor hem, en ik kan opnieuw de peil zender uit het tasje pakken.
Iedereen bedankt voor de tips, en wellicht tot een volgende keer.
Nobloz
Nog meer duidelijke samples van andere shows: http://www.4shared.com/zip/fKZm3__S/lijnensamples.htmlfranssie schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 01:42:
[...]
Ik heb de aflevering op tv gezien en het was met niet opgevallen, maar zal er na je video op letten, het is wel opmerkelijk duidelijk te zien!
Helaas heb ik de stream niet zelf opgenomen.
rtlz.mp4: kijk precies in het midden van het beeld.
disneyxd.mp4: het toneeldoek, bijzonder aanwezig.
Het heeft dus ook niets met het programma oid te maken gezien de diverse shows. Geen brak blue screen (chroma key) want je ziet het zelfs in een tekenfilm. En in mijn ontvangst zit het volgens mij ook niet, want slechte ontvangst levert haperingen, blokken en strepen op. Geen flikkerende verticale lijnen.
[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2012 23:16 ]
Verwijderd
ik heb nog een vraag,
als ik de tuner aandoe springt de scherm op 4;3, terwijl ik hem op 16;9 heb ingesteld.
wat kan ik hier aan doen?
als ik de tuner aandoe springt de scherm op 4;3, terwijl ik hem op 16;9 heb ingesteld.
wat kan ik hier aan doen?
Ok, gedaan
Ok W3ird_N3rd, zeer verhelderend, leuk dat je dit met ons wilde delen. Ik vermoedde eerst nog misschien een decoder probleem maar zie het op mijn Topfield ontvanger nu ook als je weet waar je moet kijkenW3ird_N3rd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 23:03:
[...]
Nog meer duidelijke samples van andere shows: http://www.4shared.com/zip/fKZm3__S/lijnensamples.html
rtlz.mp4: kijk precies in het midden van het beeld.
disneyxd.mp4: het toneeldoek, bijzonder aanwezig.
Het heeft dus ook niets met het programma oid te maken gezien de diverse shows. Geen brak blue screen (chroma key) want je ziet het zelfs in een tekenfilm. En in mijn ontvangst zit het volgens mij ook niet, want slechte ontvangst levert haperingen, blokken en strepen op. Geen flikkerende verticale lijnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Edje_Kroketje op 19-02-2012 13:42 ]
Verwijderd
ik heb een Salora 19LED-7000T met een CI module.
een smartcard heb ik al.
watvoor module heb ik nodig dan om de smartcardd werkend te krijgen?
conax module toch?
en wat geeft beter kwaliteit?
insteekkaart of via kastje?
een smartcard heb ik al.
watvoor module heb ik nodig dan om de smartcardd werkend te krijgen?
conax module toch?
en wat geeft beter kwaliteit?
insteekkaart of via kastje?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 18:26 ]
Ja CONAX decoder. Over de kwaliteit zijn de meningen verdeeld. Het ligt er meer aan hoe de TV de signalen verwerkt lijkt het.
Met een ontvanger van KPN weet je dat je de best mogelijk ontvangst hebt, met ontvangst via een TV met CAM moet je maar afwachten hoe die het op DVB-T doet. Volgens mij zijn die tuners meer gemaakt voor de kabel.
Met een ontvanger van KPN weet je dat je de best mogelijk ontvangst hebt, met ontvangst via een TV met CAM moet je maar afwachten hoe die het op DVB-T doet. Volgens mij zijn die tuners meer gemaakt voor de kabel.
Ja precies.. Maar zodra je het eenmaal weet zie je het ook steeds vaker.Edje_Kroketje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:41:
[...]
Ok W3ird_N3rd, zeer verhelderend, leuk dat je dit met ons wilde delen. Ik vermoedde eerst nog misschien een decoder probleem maar zie het op mijn Topfield ontvanger nu ook als je weet waar je moet kijken
Verwijderd
ik wil digitenne op laptop kijken.
is er geen goedkoper alternatief dan die anysee usb smartcardreafder of de eye tv?
is er geen goedkoper alternatief dan die anysee usb smartcardreafder of de eye tv?
Ik heb alles over CONAX en CI gelezen.
Ik heb binnenkort een tv die DVB-T ondersteund, maar heb geen decoder. Ik heb wel een Digitenne kastje + kaart + antenne, maar dus geen decoder voor in CI slot...
Wat is nu de gemakkelijkste en goedkoopste manier om aan een decoder te komen? Om nu een starterspakket à 40,- voor de decoder te kopen en de rest niet te gebruiken is ook weer zo zonde...
Ik heb al V/A & Marktplaats bekeken, maar daar staat niet echt iets op, helaas.
Ik heb binnenkort een tv die DVB-T ondersteund, maar heb geen decoder. Ik heb wel een Digitenne kastje + kaart + antenne, maar dus geen decoder voor in CI slot...
Wat is nu de gemakkelijkste en goedkoopste manier om aan een decoder te komen? Om nu een starterspakket à 40,- voor de decoder te kopen en de rest niet te gebruiken is ook weer zo zonde...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Verwijderd
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je krijgt een TV, die DVB-T ondersteunt. Dan heb je toch geen decoder meer nodig? Je hebt dan alleen maar een smartcard à 9 euro per maand nodig. Die smardcard steek je in de TV en kijken maar...Motrax schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:54:
In de terminologie van het starttopic: hij heeft een CAM nodig.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:48:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je krijgt een TV, die DVB-T ondersteunt. Dan heb je toch geen decoder meer nodig?
Je kan het eens in de 2dehands sectie van sat4all proberen.Motrax schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:54:
Als je je decoder toch niet meer hoeft kan je misschien ruilen met http://www.sat4all.com/fo...skit-ci-module-smartcard/.
[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2012 21:39 ]
Verwijderd
DVB-T NE Digitenne.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:48:
[...]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je krijgt een TV, die DVB-T ondersteunt. Dan heb je toch geen decoder meer nodig? Je hebt dan alleen maar een smartcard à 9 euro per maand nodig. Die smardcard steek je in de TV en kijken maar...
Een Digitenne TV heeft een veel te beperkt afzet gebied dus leveren de tv producenten een universele TV
die kan worden uitgebreid/aangepast voor de verschillende encryptie standaarden (abonnee TV) via een CI
(Common Interface) slot. Daar stop je dus een module in waarin je vervolgens je smartcard kunt steken.
Het lijkt mij heel simpel:Edje_Kroketje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:49:
Ja CONAX decoder. Over de kwaliteit zijn de meningen verdeeld. Het ligt er meer aan hoe de TV de signalen verwerkt lijkt het.
Of je hebt een DVB-C tuner en die doet het alleen met een DVB-C gecodeerd signaal
of je hebt een DVB-T tuner en die doet het alleen met een DVB-T gecodeerd signaal
of je hebt een DVB-C/T tuner en die kan beide standaarden decoderen.
Zo er al verschil tussen een (analoge)TV tuner en een Kabel (SetTopBox)tuner zou bestaan mbt bij-
voorbeeld ingangs gevoeligheid dan nog is de verwachting dat zowel een DVB-T als een DVB-T/C
tuner dezelfde ingangs gevoeligheid zullen hebben. Na de frontend wordt alles digitaal en DVB-norm
specifiek en zou er in principe niks meer mis moeten kunnen gaan. Dat geldt voor een KPN ontvanger
net zo goed als voor ieder andere ontvanger, of dat nou een SetTopBox is of een TV (oud woord voor
in een monitor geintegreerde SetTopBox, nieuw woord voor uit een TV gehaald HF- en MF-gedeelte).
Kwaliteits verschillen zijn hoogst waarschijnlijk te danken aan de in de apparatuur verwerkte IC's
(geIntegreerde Circuits) en hun respectievelijke fabrikanten. Zo zweert de een bij RealTek en de
ander bij Sigma (als het bijvoorbeeld om mediaplayers gaat). Zelfs print layout kan op zeker mo-
ment een verschillend resultaat opleveren. Ook dat is bij de KPN ontvangers helemaal niet anders.
Een SetTopBox is gewoon een digitale TV zonder monitor.
Een digitale TV is een SetTopBox ingebouwd in een monitor.
De prijs en de kwaliteit wordt bepaald door de som (en kwaliteit) der onderdelen en niet noodzakelijkerwijs
in de zelfde orde: de keten is zo sterk als de zwakste schakel.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 23:51 ]
Of je hebt een TV die ze allemaal aankan - zeldzaam maar ze bestaan (inclusief DVB-S zelfs).Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 23:31:
[...]
<>
Het lijkt mij heel simpel:
Of je hebt een DVB-C tuner en die doet het alleen met een DVB-C gecodeerd signaal
of je hebt een DVB-T tuner en die doet het alleen met een DVB-T gecodeerd signaal
of je hebt een DVB-C/T tuner en die kan beide standaarden decoderen.
<>
Sorry, maar ik krijg niet de indruk dat je veel ervaring hebt met DVB-X behalve misschien op de tekentafel?
edit: en de tuners zijn altijd verschillend (ingesteld) door de verschillende frequenties van T/C/S, het protocol blijft grofweg hetzelde
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 21-02-2012 00:09 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De meeste televisies die DVB-C aankunnen doen ook DVB-T. DVB-S/S2 is wat zeldzamer, maar in het buitenland veel beter verkrijgbaar.franssie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:06:
[...]
Of je hebt een TV die ze allemaal aankan - zeldzaam maar ze bestaan (inclusief DVB-S zelfs).
Voor C/T/analogeTV kan je dezelfde tuner gebruiken, een aantal digitale onderdelen (iig de demodulator) moet wel apart zijn voor C en T. Ik denk dat het daarom zo'n populaire combo is, toch maar één tuner nodig. C is populair in NL en T kost toch bijna niets om te implementeren, nog minder als je al C hebt.edit: en de tuners zijn altijd verschillend (ingesteld) door de verschillende frequenties van T/C/S, het protocol blijft grofweg hetzelde
Verwijderd
franssie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:06:
[...]
Of je hebt een TV die ze allemaal aankan - zeldzaam maar ze bestaan
Joh, echt waar? Tja, anders zou 't niet allemaal zijn, hé.(inclusief DVB-S zelfs).
Aha, dus jouw stelling is dat diegenen die ze ontwerpen er eigenlijk geen verstand van hebben.Sorry, maar ik krijg niet de indruk dat je veel ervaring hebt met DVB-X behalve misschien op de tekentafel?
Nou, dat is een uiterst interessante stelling, franssie.
Wat dat verder ook moge inhouden.edit: en de tuners zijn altijd verschillend (ingesteld) door de verschillende frequenties van T/C/S,
-T en -C gebruiken dezelfde frequentieband(en).
Het is dus heel goed mogelijk een gecombineerde -T/-C tuner te maken.
Zelfs de huidige analoge tuners zijn al combituners met hun ondersteuning van diverse banden
Tja, 't woord 'grof' zelf zegt 't zelf al, hé: bij lange na niet dus.het protocol blijft grofweg hetzelde
Delen mogen dan 't zelfde zijn, als je niet 't gehele protocol volgt werkt 't gewoon niet.
Het is echter helemaal niet onmogelijk om een chip te bouwen die gewoon alle (of in ieder geval -T en -C)
DVB standaarden aankan, zij 't automatisch of manueel omschakelbaar.
De enige reden waarom ik over DVB-T en DVB-C tuners begon is dat je geen DVB-C (=kabel) tuner gaat
gebruiken in een voor DVB-T geschikt apparaat zoals eerder werd verondersteld (en andersom natuurlijk
ook niet).*
Reden: Die toevoeging staat voor de toegepaste standaard en staat er niet alleen voor de aardigheid op.
Je zet alleen die standaard er op welke ondersteunt wordt en dientengevolge is ie dus ongeschikt voor een andere. Dus een tuner die meerdere standaarden aan kan zal een suffix hebben die niet overeenkomt met
enkel -C of -T. Met andere woorden, zie daar de inleidende 3 zinnen van mijn vorige post.
DVB tuners die alleen geschikt zijn voor -C of voor -T zijn een goede keus om te worden gebruikt in Set-
TopBoxen van providers die toch maar van één standaard gebruik maken. Daar heeft 't geen zin om een
duurder product te gebruiken dan strict noodzakelijk is, ook al scheelt 't maar dubbeltjes. Voor een TV
fabrikant is 't echter veel interessanter om er een iets duurder product in te zetten dan om twee aparte
TV lijnen er op na te houden en een combituner is dan goedkoper dan twee aparte/verschillende tuners.
* Een TV 'tuner' bestaat in tegenstelling tot bv een FM tuner (HF plus aparte MF) uit zowel een HF als
een MF sectie ineen. De MF sectie bij een digitale(TV) tuner wordt beheerst door de gebruikte digitale
standaard en vandaar het onderscheid tussen de besproken tuners. Ze kunnen dan aan de antenne kant
misschien wel dezelfde HF hebben, maar daarna komen de verschillen.
Folkert lees als je wakker wordt nou je reactie nog eens door. Waarom zo fel en betweterig tegenover iedereen, niemand zit op zo'n reactie te wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 02:26:
[...]
* Een TV 'tuner' bestaat in tegenstelling tot bv een FM tuner (HF plus aparte MF) uit zowel een HF als
een MF sectie ineen. De MF sectie bij een digitale(TV) tuner wordt beheerst door de gebruikte digitale
standaard en vandaar het onderscheid tussen de besproken tuners. Ze kunnen dan aan de antenne kant
misschien wel dezelfde HF hebben, maar daarna komen de verschillen.
Moderne tuners in TV's en STB's hebben al jaren geen MF hoor. Dat is alleen HF en LF en het zijn NIM tuners. Het voordeel is dat je ook geen last hebt van spiegelfrequenties.
Nee echt niet?Motrax schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:54:
Ik heb alles over CONAX en CI gelezen.
.....
Klopt, maar in Duitsland zijn ze algemener. Ik weet dat Sony modellen maakt voor de Duitse markt met DVB-S/T/C die verder exact hetzelfde zijn als de Nederlandse (zonder DVB-S) en soms nog goedkoper ook!franssie schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 00:06:
[...]
Of je hebt een TV die ze allemaal aankan - zeldzaam maar ze bestaan (inclusief DVB-S zelfs).
Ik heb de mijne, een KDL-32EX715 gekocht bij de Duitse Amazon.de, voor slechts 450 euro destijds in de aanbieding!
De modelnummers met DVB-S tuner eindigen met een '5'
http://www.sony.de/compare/tv-size
Ze staan ook in de pricewatch.
Wel als je tevreden bent met de 'free to air' Nederland 1,2,3 + regionaal.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:00:
ik wil digitenne op laptop kijken.
Ik heb deze en die doet het prima.
Verwijderd
http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/7260
het juist franssie was die een betweterige sneer gaf en die kreeg ie per kerende post terug.
Dat ie de zin met sorry begint doet daar niks aan af, de gist was duidelijk.
Bovendien was het jijzelf die zonder aanleiding eerder ook al naar mij uitviel met je: "Grote onzin"
Wel 's gehoord van de splinter en de balk? Kijk eerst 's naar jezelf voor je begint te piepen.
In mijn 30 jaar oude TV zat al een tuner waar HF en MF in één (grote) blikken doos waren samengepakt.
Het feit dat er aan de voorkant HF in gaat en aan de achterkant LF uitkomt wil echter nog niet zeggen
dat er geen MF is. Ook 't feit dat een midden frequent schakeling inclusied demodulatie tegenwoordig
in z'n geheel in een single chip zit wil nog niet zeggen dat er dus ook geen MF meer is. Ik heb 't er
overigens alleen maar bij gehaald (dat * stond er echt niet voor niets) om aan te tonen dat een tuner
meer is dan alleen HF en dat de standaard in de mf-met-demodulator (en wat dan tegenwoordig in de
digitale domein enkel demodulator wordt genoemd) wordt bepaald en je dus zo'n tuner niet zomaar tussen verschillende standaarden kan uit wisselen (zoals jijzelf notabene beweerde) tenzij deze multi standaard is.
Overigens lees ik net uit een discussie tussen ontwikkelaars dat er tegenwoordig ook tuner modules zijn
zonder Demodulator, wat dan weer een geheel nieuw licht op de zaak werpt. In principe zouden die dan
weer wel universeel kunnen zijn. Waarom je die dan weer zou willen onderverdelen in Kabel en Terrestrial
ontgaat me dan weer. Het woord tuner is kennelijk een begrip met vele betekenissen afhankelijk van op
welk niveau er over gesproken wordt (afstemmer, ontvanger) en zorgt daardoor voor nogal wat verwarring.
Even alle handen omhoog van wie weet wat een NIM tuner is?
NIM staat voor Network Interface Module en dat is nou niet bepaald zelfverklarend in geval van een HF tuner.
Ik krijg sterk de indruk dat het gewoon een interessant klinkende term is voor tuner bouwpakket. Oftewel interface module tussen de antenne connector en de moederprint waarbij moederprint de draag print kan zijn
van de module met alleen een demodulator erbij (full NIM) of ook direkt het moederboard zelf van het desbe-
treffende apparaat waar 't ingebouwd zit (half NIM) kan zijn, waarbij de Demodulator op het moederbord zit.
Verder schijnt het een vereiste te zijn dat er minimaal een MF versterker inzit blijkens http://www.eetasia.com/ST...08AUG18_RFD_EMS_TA_01.pdf
Zover ik kan zien zit die MF er dus altijd in, met of zonder modulator.
Als je hier kijkt dan zie je dat deze tuners gewoon een MF uit hebben op 36 MHz
http://www.o-digital.com/...-TunerTNC6801-143848.html
http://www.o-digital.com/...-TunerTNT7802-143849.html
En hier is een voorbeeld van zo'n NIM tuner:
En hier de specs van een single-chip tuner chip:
namelijk gevoed vanuit de analoge IF out. In feite blijkt het ook hier gewoon een MF versterker trap.
Dus wie is er hier nou de betweter?
Dat doe ik in tegenstelling tot vele anderen altijd voor ik op de verzendknop druk.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:12:
[...]
Folkert lees als je wakker wordt nou je reactie nog eens door.
En als jij nou eerst even de slaap uit je ogen had gewreven dan zou je hebben gezien datWaarom zo fel en betweterig tegenover iedereen, niemand zit op zo'n reactie te wachten.
het juist franssie was die een betweterige sneer gaf en die kreeg ie per kerende post terug.
Dat ie de zin met sorry begint doet daar niks aan af, de gist was duidelijk.
Bovendien was het jijzelf die zonder aanleiding eerder ook al naar mij uitviel met je: "Grote onzin"
Wel 's gehoord van de splinter en de balk? Kijk eerst 's naar jezelf voor je begint te piepen.
Als je goed gelezen had dan had je gemerkt dat dat ook was wat ik zei.Moderne tuners in TV's en STB's hebben al jaren geen MF hoor.
In mijn 30 jaar oude TV zat al een tuner waar HF en MF in één (grote) blikken doos waren samengepakt.
Het feit dat er aan de voorkant HF in gaat en aan de achterkant LF uitkomt wil echter nog niet zeggen
dat er geen MF is. Ook 't feit dat een midden frequent schakeling inclusied demodulatie tegenwoordig
in z'n geheel in een single chip zit wil nog niet zeggen dat er dus ook geen MF meer is. Ik heb 't er
overigens alleen maar bij gehaald (dat * stond er echt niet voor niets) om aan te tonen dat een tuner
meer is dan alleen HF en dat de standaard in de mf-met-demodulator (en wat dan tegenwoordig in de
digitale domein enkel demodulator wordt genoemd) wordt bepaald en je dus zo'n tuner niet zomaar tussen verschillende standaarden kan uit wisselen (zoals jijzelf notabene beweerde) tenzij deze multi standaard is.
Overigens lees ik net uit een discussie tussen ontwikkelaars dat er tegenwoordig ook tuner modules zijn
zonder Demodulator, wat dan weer een geheel nieuw licht op de zaak werpt. In principe zouden die dan
weer wel universeel kunnen zijn. Waarom je die dan weer zou willen onderverdelen in Kabel en Terrestrial
ontgaat me dan weer. Het woord tuner is kennelijk een begrip met vele betekenissen afhankelijk van op
welk niveau er over gesproken wordt (afstemmer, ontvanger) en zorgt daardoor voor nogal wat verwarring.
Weer zo'n oneliner voor de bühne van ''kijk mij nou eens'' waar je niks aan hebt. Geef dan even een linkje.Dat is alleen HF en LF en het zijn NIM tuners. Het voordeel is dat je ook geen last hebt van spiegelfrequenties.
Even alle handen omhoog van wie weet wat een NIM tuner is?
NIM staat voor Network Interface Module en dat is nou niet bepaald zelfverklarend in geval van een HF tuner.
Ik krijg sterk de indruk dat het gewoon een interessant klinkende term is voor tuner bouwpakket. Oftewel interface module tussen de antenne connector en de moederprint waarbij moederprint de draag print kan zijn
van de module met alleen een demodulator erbij (full NIM) of ook direkt het moederboard zelf van het desbe-
treffende apparaat waar 't ingebouwd zit (half NIM) kan zijn, waarbij de Demodulator op het moederbord zit.
Verder schijnt het een vereiste te zijn dat er minimaal een MF versterker inzit blijkens http://www.eetasia.com/ST...08AUG18_RFD_EMS_TA_01.pdf
Huh?It is not only an RF tuner but also half network interface module (NIM) since it includes the IF block.
Zover ik kan zien zit die MF er dus altijd in, met of zonder modulator.
Als je hier kijkt dan zie je dat deze tuners gewoon een MF uit hebben op 36 MHz
http://www.o-digital.com/...-TunerTNC6801-143848.html
http://www.o-digital.com/...-TunerTNT7802-143849.html
En hier is een voorbeeld van zo'n NIM tuner:
Ook hier is weer duidelijk sprake van een MF (IF) aansluiting.New hybrid network interface module for Integrated Digital Television (iDTV) sets
....
RF signals from either terrestrial or cable network is tuned with the field proven NuTune TD1318AF tuner and Intermediate Frequency (IF) signals are fed to the single chip hybrid demodulator, Marvell 88DE8020 - together to output MPEG digital stream or composite video with Sound Intermediate Frequency (SIF)
En hier de specs van een single-chip tuner chip:
Dat ie ook een digitale out heeft voor direkte koppeling met een Demodulator maakt niet uit, die wordtThe MAX3544 broadband single-conversion television tuner is designed for use in digital (DVB-T, DVB-C, GB20600) television sets and terrestrial receivers. It receives all television bands from 47MHz to 862MHz and converts the selected channel to an industry-standard 36MHz IF.
namelijk gevoed vanuit de analoge IF out. In feite blijkt het ook hier gewoon een MF versterker trap.
Dat was ik inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:37:
<>
En als jij nou eerst even de slaap uit je ogen had gewreven dan zou je hebben gezien dat
<>
Mijn post was niet zozeer betweterig bedoeld maar meer als reactie op jou post die dan weer op mij erg betweterig overkwam.
Nou kunnen we hier een hele discussie houden over tunertechniek (wat ik leuk vind overigens, en ik denk dat een tuner altijd een MF heeft bij dit soort toepassingen) maar wat DVB-T/S/C betreft zijn er voldoende TVs die het wel kunnen (en ook niet het niet kunnen) met digitenne icm de conax CAMs. Er staat zelfs een lijst in de openingspost.
En sorry dat ik het moet zeggen Folkert: je toon is echt betweterig voor iemand die dit topic komt binnenzeilen zonder veel onderbouwing (en ja ik weet dat de mijne ook niet altijd even vriendelijk is - maar ik probeer niet weer steeds door te gaan over dat, en on- topic te blijven)
Weer vriendjes?
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 22-02-2012 00:09 . Reden: Enigzins geprobeerd de leesbaarheid te herstellen ]
Bij de huidige generatie tuners werkt de oscilator op de ontvangst frequentie en is er dus geen MF Wel wordt er na de filtering het signaal weer omhoog gemengd naar 4,571 MHz voor demodulatie,dat ook wel Low IF heet. Met zulke reacties geen zin om verder uitleg te geven, google maar. Los ballos
[ Voor 31% gewijzigd door Edje_Kroketje op 22-02-2012 08:06 ]
Verwijderd
Je was niet meteen degene waar ik op doelde, dat was nl degene die 't woord in de mond nam en het
vervolgens zelf weer beter moest weten.
Mijn post was zakelijk en correct. Als dat niet zo is dan hoor ik dat graag van je.Mijn post was niet zozeer betweterig bedoeld maar meer als reactie op jou post die dan weer op mij erg betweterig overkwam.
Met goed overdachte argumenten, niet met een sneer.
Zero-IF blijkt inderdaad te bestaan, naast 4.57 MHz Low-IF en (voorheen?) 36 MHz standard IF.Nou kunnen we hier een hele discussie houden over tunertechniek (wat ik leuk vind overigens, en ik denk dat een tuner altijd een MF heeft bij dit soort toepassingen)
Maar Zero-IF is natuurlijk verre van Laag Frequent. Er moet nog steeds gedemoduleerd worden.
Zero-IF tuners worden ook wel Single Conversion Receivers genoemd al kom je ook de combinatie Single Con-version Low-IF tegen. Of Zero-IF ook de enigste nog gebruikte standaard is in de huidige tuners, who's to say.
Let wel, we hebben 't hier over front ends, half NIMs, dus zonder Modulator en niet DVB standaard beperkt.
En dan is er dus nog de vraag of een Zero-IF tuner wel een (half) NIM genoemd mag worden, zo zonder IF.
En er zijn dus 3 standaard IF's, niet 2. Je gebruikt of 36 of 4.57 of Zero en niet eerst Zero en dan weer 4.57
Zero IF kan gewoon direkt worden aangesloten op een Zero-IF geschikte modulator.
Sommige tuners die Low-IF aankunnen gaan eerst naar 36 en vervolgens in de IF trap nog eens apart naar 4.57
Ik heb dat nergens betwist of zelfs maar wat over gezegd dus ik weet niet waar dat nou weer vandaan komt.maar wat DVB-T/S/C betreft zijn er voldoende TVs die het wel kunnen
Sterker nog, 't was eerder jou eigen edit die 't tegensprak. Waar ik op doelde was dat 't onzinnig was om
te veronderstellen dat er een kabeltuner (DVB-C) ingebouwd zou zijn in een TV die DVB-T zou ondersteunen.
Dat was alles. En om nou juist de kwalificatie Onzinnig! te vermijden is dat een heel verhaal geworden
dat moest overtuigen waarom dat zo was. Weer niet goed.
Conax staat geheel los van DVB. Als 't niet werkt is dat een bug in de module of de TV.(en ook niet het niet kunnen) met digitenne icm de conax CAMs. Er staat zelfs een lijst in de openingspost.
Daar hebben de DVB standaarden niks mee van doen.
Oh, ik snap't.En sorry dat ik het moet zeggen Folkert: je toon is echt betweterig
Ik moet in het vervolg gewoon Grote Onzin! roepen en 'voor wie meer wil weten die zoekt 't maar op in Google'.
Daar snap ik nou echt niks van. Mijn stukjes staan bol van de onderbouwing (in tegenstelling tot onzevoor iemand die dit topic komt binnenzeilen zonder veel onderbouwing
KPN shill die enkel one-liners levert en je vervolgens 't bos instuurt en de verantwoording bij Google legt).
En ook hier: als als er aan mijn onderbouwing al iets mist dan hoor ik graag van je waar die mist.
Overigens wil ik nou wel eens weten waarom ik elke letter moet verdedigen terwijl alles wat Edje zegt
als zoete koek door jullie geslikt wordt. Dat vind ik dus weer aanmatigend.
Maar 't kan natuurlijk ook zo zijn dat jullie Edje allang niet meer serieus nemen en maar wat laten lullen.
En ik niet?(en ja ik weet dat de mijne ook niet altijd even vriendelijk is - maar ik probeer niet weer steeds door te gaan over dat, en on- topic te blijven)
Kom nou zeg, nu zet je de rest hier wel als heel dom weg. Ik ben juist uitermate ontopic geweest. Jij was de
gene die met een totaal niet onderbouwde sneer kwam. Die heb ik gepareerd en daarna was 't gelijk weer ontopic.
Ik waardeer het dat je je verantwoordelijkheid (enigszins) neemt en niet duikt zoals Edje dat ook deze keerWeer vriendjes?
weer doet. En daar wou ik 't maar bij laten, want ik wil dit niet op de spits drijven.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 17:02 . Reden: laatste ontwikkelingen ]
@KPNwebcare Kan u naar de Digitenne beeldcorruptie kijken? gathering.tweakers.net/forum/list_mes… alleen bij bepaalde scenes dus niet door slechte ontvangst.
@W3ird_N3rd Mogelijk komt de door u gemelde storing door uw televisie. Als het een insteekkaart betreft (...) 1/2 ^BL
Zucht.@W3ird_N3rd kunt u het beste contact opnemen met de leverancier van uw TV (het merk) 2/2 ^BL
Zal ik contact opnemen met ffmpeg dat hun MPEG-decoder niet goed werkt want KPN kan nooooit een fout hebben gemaakt.
shibboleet!
Verwijderd
Vraagje over de antenne wizard.
In de loop van dit jaar worden de kanalen boven 60 naar andere kanalen omgezet.
Op programmaplaats 29 worden we op dit moment doodgegooid met een instructie fimpje hoe we
daar straks op moeten reageren als die kanalen daadwerkelijk zijn omgegooid.
Wat blijkt nou, die procedure is helemaal niet anders dan wanneer we de ontvanger voor de eerste
keer zouden installeren.
Nou had ik ooit begrepen dat die antenne wizard er was om te voorkomen dat de ontvanger kanalen
gaat scannen die in een andere provincie gebruikt worden, dus met andere woorden alleen de kanalen
die in de eigen provincie worden gebruikt.
Dit om te voorkomen dat programma plaatsen worden bezet met bouquetten uit een buur provincie
en de bouquetten uit de eigen provincie op reserve plaatsen worden geplaatst enkel omdat die kanalen
later worden gescant dan die die in de buur provincie worden gebruikt.
Als simpele ziel denk je dan dat in die antenne wizard enkel een lijst met kanaalnummers is opgeslagen.
Dus als je één van die kanaal nummers vervolgens gaat wijzigen (van boven 60 naar beneden 60) moet
je dan ook niet die antenne wizard gaan aanpassen middels een update van alle ontvangers die zo'n wizard
hebben? Want als dat nieuwe kanaal er niet in staat wordt het alsnog niet gescand en het bijbehorende bouquet ook niet gevonden. Alle instructie ten spijt.
Of zit 't slimmer in elkaar? Moet haast wel zou je zeggen.
Is er per provincie misschien een andere provider ingesteld en hoeft de ontvanger dus enkel maar te filteren op de juiste provider?
Wie o wie?
In de loop van dit jaar worden de kanalen boven 60 naar andere kanalen omgezet.
Op programmaplaats 29 worden we op dit moment doodgegooid met een instructie fimpje hoe we
daar straks op moeten reageren als die kanalen daadwerkelijk zijn omgegooid.
Wat blijkt nou, die procedure is helemaal niet anders dan wanneer we de ontvanger voor de eerste
keer zouden installeren.
Nou had ik ooit begrepen dat die antenne wizard er was om te voorkomen dat de ontvanger kanalen
gaat scannen die in een andere provincie gebruikt worden, dus met andere woorden alleen de kanalen
die in de eigen provincie worden gebruikt.
Dit om te voorkomen dat programma plaatsen worden bezet met bouquetten uit een buur provincie
en de bouquetten uit de eigen provincie op reserve plaatsen worden geplaatst enkel omdat die kanalen
later worden gescant dan die die in de buur provincie worden gebruikt.
Als simpele ziel denk je dan dat in die antenne wizard enkel een lijst met kanaalnummers is opgeslagen.
Dus als je één van die kanaal nummers vervolgens gaat wijzigen (van boven 60 naar beneden 60) moet
je dan ook niet die antenne wizard gaan aanpassen middels een update van alle ontvangers die zo'n wizard
hebben? Want als dat nieuwe kanaal er niet in staat wordt het alsnog niet gescand en het bijbehorende bouquet ook niet gevonden. Alle instructie ten spijt.
Of zit 't slimmer in elkaar? Moet haast wel zou je zeggen.
Is er per provincie misschien een andere provider ingesteld en hoeft de ontvanger dus enkel maar te filteren op de juiste provider?
Wie o wie?
Volgens mij wordt er inderdaad een cluster kanalen afgezocht voor de betreffende (halve) provincie. Het probleem met het dubbele inlezen zal zich vooral voordoen bij het NPO-bouquet met daarin per (halve) provincie een andere regionale zender. Het NPO-bouquet wordt nergens van kanaal gewisseld.
Jawel hoor, Groningen kijk hier en hier.Het NPO-bouquet wordt nergens van kanaal gewisseld.
[ Voor 24% gewijzigd door Edje_Kroketje op 24-02-2012 17:13 ]
Verwijderd
Het probleem is niet zozeer dat een NPO (Landelijk Publieke Omroep) bouquet eventueel wel of niet dubbel
wordt ingelezen door de bouquet wijziging maar dat het bouquet dat voorheen op een kanaal boven 60 zat niet meer in de provincie lijst staat vermeld (niet meer in de 'cluster lijst' voorkomt omdat daar het oude kanaal nummer nog in staat) en dientengevolge het vervangende kanaal niet gescand wordt. Het hele gedoe waar dat instructie kanaal over gaat is bedoeld om dat missende bouquet weer op te zoeken maar ze doen dat op de klassieke KPN sloophamer methode ipv volgens boerenverstand enkel het nieuwe kanaal even handmatig te scannen.
In mijn visie gaat dat dus niet werken, tenzij die provincie lijsten slimmer (of juist veel simpeler) in mekaar
steken dan gedacht.
Met betrekking tot de locale publieken zou ik me kunnen voorstellen dat deze in de Network Information
Table (NIT) met hetzelfde nummer in de Logical Channel Number descriptors voorkomen. Ik zou me dus kun-
nen voorstellen dat in de antenne wizard tabel staat welke lokale publieke aan 22 moet worden toegewezen.
Maar hoe je dat doet voor de landelijke publieken en commercielen die ook dubbel maar per gebied met verschillende kanaal nummers in de lijst zullen voorkomen? Er is ook nog zo iets als Private Data Specifier, misschien dat ze daarmee onderscheid kunnen creeren zodat je de lijst toch kunt filteren zonder direkt op
kanaal nummer te moeten selekteren. In dat geval kunnen kanaal nummers wijzigen zonder dat verloren
gaat tot welk gebied het bouquet thuishoort. Dat lost ook meteen het probleem met de lokale publieken op.
wordt ingelezen door de bouquet wijziging maar dat het bouquet dat voorheen op een kanaal boven 60 zat niet meer in de provincie lijst staat vermeld (niet meer in de 'cluster lijst' voorkomt omdat daar het oude kanaal nummer nog in staat) en dientengevolge het vervangende kanaal niet gescand wordt. Het hele gedoe waar dat instructie kanaal over gaat is bedoeld om dat missende bouquet weer op te zoeken maar ze doen dat op de klassieke KPN sloophamer methode ipv volgens boerenverstand enkel het nieuwe kanaal even handmatig te scannen.
In mijn visie gaat dat dus niet werken, tenzij die provincie lijsten slimmer (of juist veel simpeler) in mekaar
steken dan gedacht.
Met betrekking tot de locale publieken zou ik me kunnen voorstellen dat deze in de Network Information
Table (NIT) met hetzelfde nummer in de Logical Channel Number descriptors voorkomen. Ik zou me dus kun-
nen voorstellen dat in de antenne wizard tabel staat welke lokale publieke aan 22 moet worden toegewezen.
Maar hoe je dat doet voor de landelijke publieken en commercielen die ook dubbel maar per gebied met verschillende kanaal nummers in de lijst zullen voorkomen? Er is ook nog zo iets als Private Data Specifier, misschien dat ze daarmee onderscheid kunnen creeren zodat je de lijst toch kunt filteren zonder direkt op
kanaal nummer te moeten selekteren. In dat geval kunnen kanaal nummers wijzigen zonder dat verloren
gaat tot welk gebied het bouquet thuishoort. Dat lost ook meteen het probleem met de lokale publieken op.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 22:26 . Reden: Edje was me voor, mogelijk alternatief geschrapt, ander alternatief ]
Verwijderd
Weer iets anders:
Lees hier dat de actuele software versie voor TF5300K (beide versies) 1.70 is.
Heb ik iets gemist? Zijn er alleen in 2010 meerdere updates geweest en daarna niet meer?
Mijn recorder zit nog op 1.55 van Nov 11 2009, ondanks dat ik 'm pas heb gekocht in december 2010,
dus januari 2010 heb ik zowiezo gemist (al was die dan voor een ouder model 5300) maar kennelijk zijn
er daarna nog 1 tot meerdere updates geweest.
Grappig detail:
op de print binnenin staat nog steeds TF5300d (bekend van uit de (Nozema) Digitenne tijd),
ondanks dat deze uitvoering met SATA interface daar waarschijnlijk amper meer op lijkt.
De tuners zijn van Samsung type DNOS886ZV302A waarvan ik helaas geen specs heb kunnen vinden.
Edit: Blijkt dat de versie met sATA harddrive is uitgerust met een IDE naar sATA converter en dus kan deze in die zin nog steeds op de TF5300d gebaseerd zijn. Dan vraag ik me nu dus wel af waarom er desondanks toch 2 verschillende versies van de TF5300k in omloop zijn.
Heb ik iets gemist? Zijn er alleen in 2010 meerdere updates geweest en daarna niet meer?
Mijn recorder zit nog op 1.55 van Nov 11 2009, ondanks dat ik 'm pas heb gekocht in december 2010,
dus januari 2010 heb ik zowiezo gemist (al was die dan voor een ouder model 5300) maar kennelijk zijn
er daarna nog 1 tot meerdere updates geweest.
Grappig detail:
op de print binnenin staat nog steeds TF5300d (bekend van uit de (Nozema) Digitenne tijd),
ondanks dat deze uitvoering met SATA interface daar waarschijnlijk amper meer op lijkt.
De tuners zijn van Samsung type DNOS886ZV302A waarvan ik helaas geen specs heb kunnen vinden.
Edit: Blijkt dat de versie met sATA harddrive is uitgerust met een IDE naar sATA converter en dus kan deze in die zin nog steeds op de TF5300d gebaseerd zijn. Dan vraag ik me nu dus wel af waarom er desondanks toch 2 verschillende versies van de TF5300k in omloop zijn.
[ Voor 153% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2012 23:50 . Reden: voortschrijdend inzicht ]
Verwijderd
Raar.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:55:
Weer iets anders:
Heb 1.58 januari 2010.
In Noord-Brabant omgeving Eindhoven sinds 2weken ook heel slecht haperend beeld. Hopeloos worden we ervan.
[ Voor 18% gewijzigd door Crescendo op 26-02-2012 15:51 ]
Op welke zenders en wat voor merk en type ontvanger heb jeCrescendo schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:48:
In Noord-Brabant omgeving Eindhoven sinds 2weken ook heel slecht haperend beeld. Hopeloos worden we ervan.
Uh alle zenders, al is het bij de NED1,2,3 iets minder erg dan bij de rest. Topfield ST 6500.
Eredivisie Live is echt dramatisch slecht ontvangst.
Eredivisie Live is echt dramatisch slecht ontvangst.
[ Voor 27% gewijzigd door Crescendo op 26-02-2012 17:22 ]
Druk bij een zender die je slecht ontvangt op de M1 toets, je krijgt dan een balk met kwaliteit. Als je vervolgens op de rode knop drukt krijg je een sterktebalk, wat geven die aan?
Brand het lampje in de antenne en welke antenne is het?
Draai de antenne eens rond in stapjes van 45 graden en let op de kwaliteitsbalk (onder de M1 Toets) en probeer een punt te vinden waar die het meest ver uitslaat.
Brand het lampje in de antenne en welke antenne is het?
Draai de antenne eens rond in stapjes van 45 graden en let op de kwaliteitsbalk (onder de M1 Toets) en probeer een punt te vinden waar die het meest ver uitslaat.
Verwijderd
Raar in de zin van ... ?
En jij hebt ook SysID 10437 (C4.37 bij opstarten)?Heb 1.58 januari 2010.
1.58 was een (verlate?) update voor 10436 met merendeels dezelfde verbeteringen als eerder in 1.55 voor 10437.
Aldus http://dvbt4all.nl/digite...00k/ssu-voor-tf5300k-pvr/
Maar dat is dus van dezelfde bron als de 1.70
Sinds kort slecht beeld, zouden dat niet de condensatoren kunnen zijn? Probeer dat eens te googlen. Anders is het ook nog een tip om een keer digitenne te bellen en wat klagen over slecht ontvangst. Dan krijg je vaak gratis deze nieuwe antenne, die een stuk betere ontvangst heeft dan de kleinere oude.Crescendo schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:48:
http://www.kpn.com/televi...=ZRYKAyQad1AAAAErTplQv7Jx
Klopt dat laatste, we krijgen nieuwe antenne en ontvanger!
Verwijderd
Vraagje,
Ik wil eigenlijk een Lenco TFT-925 halen en daarop digitenne gebruiken, is dat mogelijk?
Ik vraag dit omdat de TFT-711 niet meer leverbaar is en de 925 de zelfde opties heeft alleen heeft deze wel weer een USB uitgang die ik dan mooi kan gebruiken.
Iemand toevallig een idee of dit kan?
Ik wil eigenlijk een Lenco TFT-925 halen en daarop digitenne gebruiken, is dat mogelijk?
Ik vraag dit omdat de TFT-711 niet meer leverbaar is en de 925 de zelfde opties heeft alleen heeft deze wel weer een USB uitgang die ik dan mooi kan gebruiken.
Iemand toevallig een idee of dit kan?
De 711 heeft een smartcard slot en bijbehorende CONAX support. De 925 heeft dat niet en die kan dus alleen de free-to-air kanalen (ned1,2,3+regio) ontvangen.
OK, I stand corrected.Edje_Kroketje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:10:
[...]
Jawel hoor, Groningen kijk hier en hier.
Zijn er mensen hier in dit forum die EPG blokken missen met hun PVR en die de PO van Noord-Holland (K39) of Gelderland (K42) kunnen ontvangen?
Verwijderd
Moi, maar dat wist je al.
Ik dacht eigenlijk tot voor kort ook dat ik up to date was en dat ik die info destijds ook van dvbt4all had gehaald.
Vandaar mijn verbazing. Ik heb ook geen nieuwere software updates dan die van jan 2010 kunnen ontdekken.
Okee, dus samengevat:
TF5300K/d 10436 zit op 1.58
en
TF5300K/d 10437 zit op 1.55
Overigens mag er wat mij betreft best nog eentje komen om die maffe spook timer opnames uit de EPG te bannen en ook de opstart en het zappen mag van mij een stuk sneller (en zekerder).
Eerder al eens meegemaakt dat de display omgekeerd werkte aan de aan/uit toestand: tijdweergave tijdens
aan, kanaal nummer tijdens uit.Ook meegemaakt dat de recorder fingeerde dat de afstandbediening op een
knopje bleef hangen terwijl het de recorder zelf was die dacht dat er iets binnenkwam en het voorgaande com-mando bleef herhalen. Een zakdoek losjes over de display maakte daar vreemd genoeg een eind aan en een
dag later was 't probleem vanzelf opgelost.En vandaag had ik weer dat ie zonder harde schijf was opgestart.
Afgezien daarvan zouden ze niet ongemerkt voorbij mogen gaan.Hageneis schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 07:14:
[...]
Ja, die heb ik ook. Ik dacht dat ik het wel goed bijhield. Vooral hier, want om een of andere reden krijg die de informatiemails van Digitenne niet ....
Ik dacht eigenlijk tot voor kort ook dat ik up to date was en dat ik die info destijds ook van dvbt4all had gehaald.
Vandaar mijn verbazing. Ik heb ook geen nieuwere software updates dan die van jan 2010 kunnen ontdekken.
Okee, dus samengevat:
en
Overigens mag er wat mij betreft best nog eentje komen om die maffe spook timer opnames uit de EPG te bannen en ook de opstart en het zappen mag van mij een stuk sneller (en zekerder).
Eerder al eens meegemaakt dat de display omgekeerd werkte aan de aan/uit toestand: tijdweergave tijdens
aan, kanaal nummer tijdens uit.Ook meegemaakt dat de recorder fingeerde dat de afstandbediening op een
knopje bleef hangen terwijl het de recorder zelf was die dacht dat er iets binnenkwam en het voorgaande com-mando bleef herhalen. Een zakdoek losjes over de display maakte daar vreemd genoeg een eind aan en een
dag later was 't probleem vanzelf opgelost.En vandaag had ik weer dat ie zonder harde schijf was opgestart.
Volgens mij is er verschil tussen wat er via de ether aangeboden wordt en wat voor software nieuwe ontvangers hebben. Iedere cosmetische aanpassing heeft natuurlijk een verhoging van het versie nummer tot gevolg.
Ik vermoed dat de laatste aanpassing te maken heeft met de nieuwe nummerreeks van de smartcards en dus niet interessant is voor bestaande klanten, die hebben immers oude kaarten.
En tja die maffe ghost recordings
zonlicht bevat ook infrarood he;-) ik merk vaak dat ontvangers, ook TV's beetje doof worden als je zon erop staat te schijnen. Als ik jou zo hoor was er gewoon een knopje op de AB die plakte, althans daar lijkt het op. Er kwam echt iets binnen he!
Nog steeds niemand met missende blokken die Gelderland of Noord-Holland kan ontvangen?
Ik vermoed dat de laatste aanpassing te maken heeft met de nieuwe nummerreeks van de smartcards en dus niet interessant is voor bestaande klanten, die hebben immers oude kaarten.
En tja die maffe ghost recordings
zonlicht bevat ook infrarood he;-) ik merk vaak dat ontvangers, ook TV's beetje doof worden als je zon erop staat te schijnen. Als ik jou zo hoor was er gewoon een knopje op de AB die plakte, althans daar lijkt het op. Er kwam echt iets binnen he!
Nog steeds niemand met missende blokken die Gelderland of Noord-Holland kan ontvangen?
[ Voor 6% gewijzigd door Edje_Kroketje op 29-02-2012 22:24 ]
Heb de die missende blokken nu ook bij Ned 1,2 en 3?Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 23:20:
Ik heb die missende blokken bij Rotterdam Waalhaven
Het kan aan mij liggen maar ik zie helemaal geen missende blokken meer!
Even benieuwd: waarom die specifieke mux'en? Ik zit - natuurlijk - zelf in Den Haag (Beatrixlaan) en had vanochtend nog steeds hele happen uit de EPG.Edje_Kroketje schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 17:13:
Zijn er mensen hier in dit forum die EPG blokken missen met hun PVR en die de PO van Noord-Holland (K39) of Gelderland (K42) kunnen ontvangen?
Omdat dat muxen zijn die ik kon ontvangen en daar geen problemen in zag. Maar nu zie ik ze vrijwel nergens meer.
O, maar ik had al eens eerder een waslijst aan requirements gepost. Even de belangrijkste:Verwijderd schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 21:51:
Moi, maar dat wist je al.
[...]
Afgezien daarvan zouden ze niet ongemerkt voorbij mogen gaan.
Okee, dus samengevat:
en
- Tijdens afspelen stoppen omdat er een tweede opname begint (erg irritant). Gebeurt ook tijdens timeshift (kijken terwijl de opname nog loopt) van de eerste opname.
- Overschakelen naar kanaal van tweede opname zodra die begint terwijl je live zit te kijken naar een andere zender
- Aansluitende opnames terwijl er nog een andere opname loopt.
Zender 1 ************************
Zender 2 ********
Zender 3 ********
Dit geeft erg wazige pop-ups omdat de PVR het ziet als een derde opname. Is simpel op te lossen door in de routine eerst te laten kijken of er een opname gestopt moet worden i.p.v. begonnen.
- PDC is natuurlijk een gemiste kans. Vooral bij de VRT waar dat goed is geïmplementeerd in tegenstelling tot de NPO.
Weet jij toevallig wat nu de reden was? En waarom ziet KPN dit zelf niet? Die hebben zelf allemaal kabel of satellietEdje_Kroketje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:25:
Het kan aan mij liggen maar ik zie helemaal geen missende blokken meer!
Verwijderd
Ik heb bij edpnet DigiTV gekocht en dacht hun smartcard in mijn Samsung SMT 1100T te kunnen gebruiken. Voorheen had ik Digitenne van KPN.
Bij edpnet had ik een CAM insteekmodule besteld. Mocht ik mijn TV in de toekomst vervangen voor 1 met DVB-T, heb ik de hardware alvast. Tot die tijd wil ik mijn Samsung blijven gebruiken.
Helaas zegt de Samsung tuner "Verkeerde kaart". Weet iemand hoe ik de Samsung kan aanpassen zodat ik de edpnet smardcard kan gebruiken?
Bij edpnet had ik een CAM insteekmodule besteld. Mocht ik mijn TV in de toekomst vervangen voor 1 met DVB-T, heb ik de hardware alvast. Tot die tijd wil ik mijn Samsung blijven gebruiken.
Helaas zegt de Samsung tuner "Verkeerde kaart". Weet iemand hoe ik de Samsung kan aanpassen zodat ik de edpnet smardcard kan gebruiken?
Dit topic is gesloten.