[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 110.509 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

karakedi schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:28:
Vorig week heb ik ook mijn digitenne pakket van EDPnet ontvangen.
Het abonnement kost 7,07 euro p/m. Hierbij krijgt je een smartcard en een tuner of conax. Daarnaast heb ik 2 extra smartcards besteld voor 25 euro p/s. In totaal was ik iets van 160 euro kwijt inclusief activatie en verzendkosten. Daarnaast heb ik 2 tuner (rebox) aangeschaft voor 30 euro p/s. De kosten voor 1e jaar zijn rond 220 euro. Dit is vergelijkbaar met Kpn indien je 3 tuners besteld.

Maar het 2e jaar scheelt het veel tussen deze 2.
Bij edpnet hoef je alleen maar de abonnementskosten te betalen. 85 euro.
Bij kpn betaal je de abonnementskosten (9,50) en 2x huurkosten voor tunes ( 8 euro). Totaal kosten 2e jaar 213 euro.
In de €85 van edpnet ben je nog wel de afschrijving van je 2 Reboxjes vergeten a zeg €20 pj maar ja het verschil is en blijft ook dan nog aanzienlijk, meer dan 100€ per jaar.

Edit: Die Reboxjes staan overigens wel voor 80€ bij hen in de boeken en de kaartjes voor 20€.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 05-11-2012 00:35 . Reden: edpnet ipv EDPnet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Hm ik ga eens kijken of er nog wat op te nemen valt dmv mijn "oude" HDD recorder met, ik meen, 160GB. Jaren oud maar als t zou werken zou tof zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:21
De Rebox heb ik voor 30 euro gekocht op de marktplaats. Iemand had een partij opgekocht van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:29:
Wat ik bedoel is dat je anders nooit weet of dat de ene antenne net wel een storingkje oppakt en de ander niet. Ik heb wel is ooit dit soort testjes gedaan maar zet er dan altijd een splitter tussen en gebruik maar 1 antenne.
Overbodig te vermelden dat ik vanaf het prille begin Digitenne gebruik en intussen de gelukkige bezitter ben van ruim 6 platvoet antennes en 3 Funke 500 modellen. Deze situatie is onstaan uit de grote hoeveelheid recievers, PVR's enz die ik in de afgelopen 10 (?) jaar heb aangeschaft. Bij elke ontvanger zat ook weer een antenne. Desalnietemin heb ik bij het testen van alle antennes geen verschil bemerkt, behalve dan het dichtslaan van de TBC5000 bij gebruik van de Funke500 antenne. Voor de duidelijkheid: alleen de TBC5000 slaat dicht bij ontvangst op alle kanalen, de een wat sterker dan de andere. Bij de 5300 had ik geen last en ook niet met eerdere topfields, samsung enz.
Het ligt dus niet aan de antenne maar aan de ontvanger(s) , temeer omdat ik er 3 (tbc5000) kocht en uit probeerde. DRIE, want aangezien Digitenne het enige, buiten schotel om dan is wat ik hier ten huize kan ontvangen probeer ik koste wat kost een perfecte ontvangst te verkrijgen.

Edit/
Wat uiteindelijk ook gelukt is; een nieuwe reciever (5000) met een OUDE platvoet-antenne :9 :P

StEeID wrote:
Hm ik ga eens kijken of er nog wat op te nemen valt dmv mijn "oude" HDD recorder met, ik meen, 160GB. Jaren oud maar als t zou werken zou tof zijn
Dat zal best lukken; hier in huize heb ik dezelfde (bij mijn zoon) al 1.5 jaar in gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 07-11-2012 07:11 . Reden: Prima ontvangst / StEeID ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-03 19:35
Goedemiddag allemaal,

Al een poosje lees ik deze topics over DVB-T mee en eindelijk heb ik me vandaag aangemeld.
Voor de rest heb ik diverse Topfield ontvangers met KPN en Funke antennes. Helaas nog geen buitenantenne, maar dat komt dit jaar nog. Tevens nog een paar DVB-T USB sticks voor gebruik met netbook en pc's.
De positionering van de binnen-antennes: deze staan tegen een dikke binnenmuur en ontvangst is perfect.
Signal sterkte: 99% Signal kwaliteit 100%.

Vanaf hedenmorgen 6:00 uur zijn hier (stad/regio Groningen) de frequenties van NED 1, NED 2, NED 3, TV Noord, Radio 1 t/m Radio 6 en Radio Noord gewijzigd. Ze zijn van 834 MHz (channel 66) naar 674 MHz (channel 46) gegaan.
Ook met de nieuwe indeling is de ontvangst zeer goed.

Even over de TF5300k, mocht een keer de hdd (160 GB) het begeven zat ik te denken om achterop een E-Sata aansluiting te maken.
Waarom? Ik ben in het bezit van zgn. desktop usb en E-Sata docking stations. Dit maakt het verwisselen van hdd's wel zo gemakkelijk. En uiteraard even snel aan de pc hangen/koppelen met E-Sata werkt geweldig.
Voor de TBC-5000 heb ik een usb switch (schakeleaar) met daaraan een actieve usb verlengkabel. Daar aan zit een Maxtor Desktop 500 GB schijf. Ook dit werkt goed.

Onderling hebben de TF6000COK toch wat afwijkingen, zo zijn bij de één de kleuren beter, bij een andere de ontvangstgevoeligheid een stuk minder. Dit laatste geldt ook voor de usb sticks, van de 5 waren er 3 die redelijk minder gevoelig waren en terug naar de winkel konden.
Tot zo ver een korte relaas.

Wensen: een 5 elements FM 87-108 MHz antenne met daarboven op of onder een (Yagi) digitenne.
Om de Duitse buren richting Aurich te ontvangen 65 graden tov N.

Vriendelijke groeten,
René

[ Voor 0% gewijzigd door PE4000 op 07-11-2012 18:46 . Reden: tekst bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
En voor de zoveelste keer weer eens problemen met de uitgezonden aspect ratio. Dit keer bij CNN en 13th Streer. Verder niet zo boeiend voor mij omdat ik er toch zeer zelden naar kijk, maar het is weer eens ongelooflijk amateuristisch gepruts van KPN Broadcast Services. Je zou bijna denken dat ze zelf geen Digitenne hebben.

Maar na het startscherm uit de laatste firmwareupdate van de TF-5300k hoef je natuurlijk niet meer te rekenen op enige kennis van aspext ratios bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hageneis schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:26:
En voor de zoveelste keer weer eens problemen met de uitgezonden aspect ratio. Dit keer bij CNN en 13th Streer. Verder niet zo boeiend voor mij omdat ik er toch zeer zelden naar kijk, maar het is weer eens ongelooflijk amateuristisch gepruts van KPN Broadcast Services. Je zou bijna denken dat ze zelf geen Digitenne hebben.

Maar na het startscherm uit de laatste firmwareupdate van de TF-5300k hoef je natuurlijk niet meer te rekenen op enige kennis van aspext ratios bij KPN.
Kan het zelf niet testen bij gebrek aan een andere aanbieder, maar het hoeft niet aan KPN te liggen. Wanneer Disney XD een oude serie laat zien is die ook gewoon 4:3 maar met 16:9 AR (ofwel Donald Duck met obesitas). CNN had iirc vroeger op de satelliet ook eens een heel vaag AR.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racinfo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 07:03:
[...]

Voor de duidelijkheid: alleen de TBC5000 slaat dicht bij ontvangst op alle kanalen, de een wat sterker dan de andere. Bij de (TF)5300 had ik geen last en ook niet met eerdere topfields, samsung enz.
Het ligt dus niet aan de antenne maar aan de ontvanger(s) ,
Wat uiterst merkwaardig is aangezien beide ontvangers precies de zelfde specificaties hebben.

En hoewel de TBC-5000 qua level meter een hogere gevoeligheid lijkt aan te geven presteert de TF5300 beter onder dezelfde omstandigheden.

PE4000 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:32:

Onderling hebben de TF6000COK toch wat afwijkingen, zo zijn bij de één de kleuren beter, bij een andere de ontvangst gevoeligheid een stuk minder.
Voorzover ik weet zijn er twee versies. Vermoedelijk met verschillende tuners en met verschillende Firmware.
Instellingen als helderheid en contrast bij de omzetting van MPEG naar AV kunnen verschillend in de firmware zijn vastgelegd wat het direct vergelijken bemoeilijkt.

[...]

Je zou bijna denken dat ze zelf geen Digitenne hebben.

Maar na het startscherm uit de laatste firmwareupdate van de TF-5300k hoef je natuurlijk niet meer te rekenen op enige kennis van aspect ratios bij KPN.
Of van software updates.
Blijkbaar zijn ze zelf ook tot die conclusie gekomen want de software updates voor de Rebox en de laatste versie TF5300k zijn (semi?) definitief uitgesteld.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 07-11-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat beide zenders goed uitgezonden worden. 13th street schakelt netjes tussen 16:9 en 4:3. CNN is zoals altijd 4:3.
De enige juiste stand voor Digitenne ontvangers aangesloten op een 16:9 beeldscherm is "16:9 gecentreerd". De eerste waarde geeft de beeldschermverhouding aan (16:9), de tweede geeft aan hoe het andere formaat (hier dus 4:3) moet worden weergegeven. In dit geval is het 4:3 gecentreerd in het 16:9 scherm dus met zwarte balken links en rechts om het in de juiste verhouding weer te geven.

Je kunt overigens snel schakelen tussen de verschillende modussen met behulp van de 0-toets op de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Gisteravond nog even de TF6000COK in de achterkamer aangesloten.
Signal varieerde van 82% tot 89% met en zonder actieve antennes aan.
De gebruikte actieve antennes zijn de zgn platvoet/zool antenne en de Funke antenne.
De andere antennes zijn een homemade GP (150 MHz), een kleefvoet die bij de usb sticks werd bijgeleverd.

Nu heb ik de TF6500COK aangesloten, ook met de bovenstaande antennes en op dezelfde wijze.
Het signal is bij deze 99% met of zonder +5 Volt. En er was nog een firmware update beschikbaar.
Verschil in uiterlijlk is dat bij de TF6500COK de tuner ingang/uitgang vertikaal is en bij de TF6000COK zijn deze horizontaal.

Wanneer ik met de TBC-5000 tv kijk en denk dit wil ik even opnemen kan je het wel shaken, want die Maxtor usb hdd gaat naar verloop van tijd in sleep mode, zodat deze niet meer herkend wordt.
Bij de inhoud opvragen staat dan ook niets. Doe je dit een paar x wil het wel zo zijn dat die weer aanspringt en de index weergeeft. Maar opnemen vergeet het maar. De TBC5000 raakt in de war. Opnemen via de EPG gids is geen probleem.
Er zijn externe usb hdd's die daar geen last meer van hebben.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf een freecom van 320 GB, de goedkoopste die een jaar of 2 geleden te koop was en die doet het prima. Het is wel een 2,5 inch versie die door de ontvanger van spanning wordt voorzien. Die heeft echt nog nooit gehaperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Edje_Kroketje schreef op donderdag 08 november 2012 @ 07:40:
[...]

Ik zie dat beide zenders goed uitgezonden worden. 13th street schakelt netjes tussen 16:9 en 4:3. CNN is zoals altijd 4:3.
De enige juiste stand voor Digitenne ontvangers aangesloten op een 16:9 beeldscherm is "16:9 gecentreerd". De eerste waarde geeft de beeldschermverhouding aan (16:9), de tweede geeft aan hoe het andere formaat (hier dus 4:3) moet worden weergegeven. In dit geval is het 4:3 gecentreerd in het 16:9 scherm dus met zwarte balken links en rechts om het in de juiste verhouding weer te geven.

Je kunt overigens snel schakelen tussen de verschillende modussen met behulp van de 0-toets op de AB.
Edje, hou nou eens op met dat 'De enige juiste stand voor Digitenne ontvangers aangesloten op een 16:9 beeldscherm is "16:9 gecentreerd'. Jij vindt dat prettig, prima.

Technisch gezien is er misschien wel meer voor te zeggen dat 16:9 volledig (de instelling op de TF-5300k) de juiste stand is. Dan wordt er al dan niet een WSS meegegeven op lijn 23 van het beeld en/of pin 8 van de SCART-aansluiting. Zodat ik weer op mijn tv kan aangeven dat 4:3 in pillarbox moet worden weergegeven en 16:9 als volledig. Dat vind ik prettig. Overigens werken dvd-spelers ook zo.

Het punt bij 16:9 gecentreerd is namelijk dat de horizontale resolutie met 25% afneemt bij 4:3 omdat de ontvanger dan extra zwart gaat toevoegen aan het beeld (links en rechts). Opnemen op bijvoorbeeld een dvd-recorder gaat dan ook verkeerd.

Blijft het punt dat op deze twee zenders de aspect ratio verkeerd wordt (of werd inmiddels?) meegegeven. Als dat aan de aanvoer van de zenders zelf ligt zou KPN dat met hun moeten regelen. Ik heb verder alleen met KPN te maken en ik constateer dat het signaal niet klopt.

Bij de weg: dezelfde denkfout heeft KPN ook gemaakt bij het startscherm van de laatste firmware. Daar klopt de aspect ratio ook niet van omdat er kennelijk alleen is getest op een 16:9-scherm in beeldvullende modus. Erg amateuristisch allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Hageneis op 08-11-2012 13:05 . Reden: Toevoegen startscherm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PE4000 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:08:
Gisteravond nog even de TF6000COK in de achterkamer aangesloten.
Signal varieerde van 82% tot 89% met en zonder actieve antennes aan.
De gebruikte actieve antennes zijn de zgn platvoet/zool antenne en de Funke antenne.
Aha, de Funke antenne en de Funke antenne dus. Duidelijk.

De andere antennes zijn een homemade GP (150 MHz), een kleefvoet die bij de usb sticks werd bijgeleverd.

Nu heb ik de TF6500COK aangesloten,
Oh, dus je hebt er drie: Twee verschillende TF6000COK en ook nog een TF6500COK.

ook met de bovenstaande antennes en op dezelfde wijze.
Het signal is bij deze 99% met of zonder +5 Volt. En er was nog een firmware update beschikbaar.
Verschil in uiterlijlk is dat bij de TF6500COK de tuner ingang/uitgang vertikaal is en bij de TF6000COK zijn deze horizontaal.
Kijk, dan is het overduidelijk dat er een verschil in (inwendige) tuners is. In hoeverre dat bij de twee versies (SystemID 30652 en 30654) van de TF6000COK's ook zo is is onduidelijk. Vermoedelijk wel want de TF6500COK zit er tussen in (met SystemID 30653).

Wanneer ik met de TBC-5000 tv kijk en denk dit wil ik even opnemen kan je het wel shaken, want die Maxtor usb hdd gaat naar verloop van tijd in sleep mode, zodat deze niet meer herkend wordt.
Bij de inhoud opvragen staat dan ook niets. Doe je dit een paar x wil het wel zo zijn dat die weer aanspringt en de index weergeeft.
Dat is merkwaardig, waarom zou ie dat na 1x Archive niet doen en na 2x (of 3x, (2x is exit)) wel?
Ook op de TF5300 duurt het even voor de interne drive op toeren is en de index verschijnt.

Maar opnemen vergeet het maar. De TBC5000 raakt in de war.
Beschrijf eens "in de war" ?

Opnemen via de EPG gids is geen probleem.
Dat lijkt me vreemd al zou 't kunnen dat de PVR ook bij On (tov StandBy) zich zo gedraagt alsof hij uitstaat en doet alsof ie zich ruim van te voren inschakelt. De TF5300 doet dat dacht ik wel. Dit lijkt erop dat er een FW fout inzit.

Er zijn externe usb hdd's die daar geen last meer van hebben.
Noem 's een interne USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hageneis schreef op donderdag 08 november 2012 @ 12:30:
[...]

Edje, hou nou eens op met dat 'De enige juiste stand voor Digitenne ontvangers aangesloten op een 16:9 beeldscherm is "16:9 gecentreerd'. Jij vindt dat prettig, prima.

Technisch gezien is er misschien wel meer voor te zeggen dat 16:9 volledig (de instelling op de TF-5300k) de juiste stand is. Dan wordt er al dan niet een WSS meegegeven op lijn 23 van het beeld en/of pin 8 van de SCART-aansluiting. Zodat ik weer op mijn tv kan aangeven dat 4:3 in pillarbox moet worden weergegeven en 16:9 als volledig. Dat vind ik prettig. Overigens werken dvd-spelers ook zo.
Het punt bij 16:9 gecentreerd is namelijk dat de horizontale resolutie met 25% afneemt bij 4:3 omdat de ontvanger dan extra zwart gaat toevoegen aan het beeld (links en rechts). Opnemen op bijvoorbeeld een dvd-recorder gaat dan ook verkeerd.
Logisch gezien is 't idd zo dat als je zwart toevoegt aan een signaal wat de zelfde resolutie behoudt dat dan de resolutie van de inhoud is verkleind (over minder pixels is gesmeerd) maar dat moet wel omdat in werkelijkheid de resolutie van (Standard Definition) 4:3 en 16:9 exact 't zelfde is (evenveel pixels), alleeen de aspect ratio is anders. De aspect ratio (bij SD) zit verwerkt in de aspect ratio van de pixels (16:9 heeft bredere pixels dan 4:3). Om 4:3 de juiste aspect ratio terug te geven moet je dus zwart (extra pixels) toevoegen (die er dus niet zijn en dus geleent moeten worden van het zichtbare signaal) om de juiste beeld verhouding vast te houden. Dwz dat 4 logische pixels horizontaal moeten worden uitgesmeerd over 3 physieke pixels. Doe je dat niet dan krijg je 't obelix effect. En omdat (SD) breedbeeld dus een lagere resolutie qua weergave real estate heeft tov 4:3 zal 4:3 op een breedbeeld dus ook in lagere resolutie worden weergegeven dan op een echt 4:3 beeldscherm met evenveel pixels. Op een HD beeldscherm zal dat waarschijnlijk anders liggen omdat die het signaal terug kan scalen van 1 logische pixel naar 1 physieke pixel.

[...]

Bij de weg: dezelfde denkfout heeft KPN ook gemaakt bij het startscherm van de laatste firmware. Daar klopt de aspect ratio ook niet van omdat er kennelijk alleen is getest op een 16:9-scherm in beeldvullende modus. Erg amateuristisch allemaal.
Ziet er bij mij op een ouderwetse 4:3 uit zoals ik denk dat 't hoort. Maar of dat ook zo is dat weet ik dus niet want je kunt de aspect ratio tijdens opstarten immers niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Bij mij ziet het opstartscherm en zo uit
Afbeeldingslocatie: http://dvbt4all.nl/wp-content/uploads/KPN_opstartscherm_nieuw.png

Terwijl het zo moet zijn:
Afbeeldingslocatie: http://dvbt4all.nl/wp-content/uploads/KPN_opstartscherm_nieuw.png

Dit komt door het gebrek aan een WSS, waardoor mijn tv weer in pillarbox gaat weergeven.

Met dank aan dvbt4all.nl voor de afbeelding.

[ Voor 10% gewijzigd door Hageneis op 09-11-2012 13:05 . Reden: Bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Antennes:
Funke V3 DSC-250
Funke V4 DSC-500
KPN Model 845173 (steunzool formaat)
GP = Groundplane-antenne

Ik heb meerdere TF6000COK

[Quote]
Dat is merkwaardig, waarom zou ie dat na 1x Archive niet doen en na 2x (of 3x, (2x is exit)) wel?
Ook op de TF5300 duurt het even voor de interne drive op toeren is en de index verschijnt. [EOF Quote]

Wanneer je 1x op de index drukt, springt de maxtor niet aan, maar doe je dat een paar x achter elkaar gaat die wel aan. En dan is ook de index weer te zien en kun je er doorheen scrollen.
Wil ju nu direct een opname maken gaat het een paar seconden goed en dan komt die met een fout, zoiets van: Geen usb schijf gevonden.
Voordat ik wat op wil nemen, zet ik de TBC-5000 standby mode. En wanneer die opstart, start ook maxtor op.

Dit is een probleem van Maxor, tevens schijven van Medion gaan/gingen (misschien al veranderd) ook in sleepmode.
Extrene hdd's o.a. van Verbatin 2 TB hebben dit al jaren niet meer. Deze blijven constant aan.

Zelfs koppel je die hdd's op je pc aan, ze gaan na een periode van 10, 20 of 30 ?? minuten in sleepmode.
Maar vraag je de inhoud van die schjif op, gaat die weer aan en je kunt er weer me werken.

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442878

Edje_Kroketje schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:55:
Er zijn condities, dat is de oorzaak. Buitenlandse zenders storen op dit moment Digitenne (en andersom)
Nonsense.
Er is geen zonnevlekken aktiviteit, althans niet zodanig dat dat zorgt storingen via de (s)E-laag van buitenlandse TV-kanalen.
Het is meer incompetentie van KPN om een deftig signaal in de lucht te zetten, en vooral te houden. Het gezeur is dus nog steeds aanwezig. Gelukkig heb ik ook nog een abonnement bij een kabelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PE4000 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:40:
Antennes:
Funke V3 DSC-250
Funke V4 DSC-500
GP = Groundplane-antenne
Volgens mij is dat een zendantenne.

KPN Model 845173 (steunzool formaat)
Dat zal dan de Funke DSC210 zijn (met geel ledje) want mijn platvoet met groen ledje (Funke DSC200) heeft nummertje 845101.

[...]

Ik heb meerdere TF6000COK
Zei ik 't niet?
En volgens jou waren die onderling verschillend maar vervolgens ging je vergelijken met een 6500 en dat maakte de zaak er niet duidelijker op. Dus hoe zit 't nou?

[Dat is merkwaardig, waarom zou ie dat na 1x Archive niet doen en na 2x (of 3x, (2x is exit)) wel?
Ook op de TF5300 duurt het even voor de interne drive op toeren is en de index verschijnt.]

Wanneer je 1x op de index drukt, springt de maxtor niet aan, maar doe je dat een paar x achter elkaar gaat die wel aan. En dan is ook de index weer te zien en kun je er doorheen scrollen.
Wil ju nu direct een opname maken gaat het een paar seconden goed en dan komt die met een fout, zoiets van: Geen usb schijf gevonden.
Dat is dus een duidelijke firmware fout, daar hoort ie tegen te kunnen. Is dus duidelijk niet goed getest met allerhande USB schijven.

Voordat ik wat op wil nemen, zet ik de TBC-5000 standby mode. En wanneer die opstart, start ook maxtor op.
Dus via EPG opnemen mislukt ook als de PVR al een tijdje aan staat.

Dit is een probleem van Maxor, tevens schijven van Medion gaan/gingen (misschien al veranderd) ook in sleepmode.
Extrene hdd's o.a. van Verbatin 2 TB hebben dit al jaren niet meer. Deze blijven constant aan.
Dat betwijfel ik ten zeerste.

Zelfs koppel je die hdd's op je pc aan, ze gaan na een periode van 10, 20 of 30 ?? minuten in sleepmode.
Maar vraag je de inhoud van die schjif op, gaat die weer aan en je kunt er weer me werken.

René
Zei ik 't niet!?

Hageneis schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:54:
Bij mij ziet het opstartscherm en zo uit:

[url="http://dvbt4all.nl/wp-content/uploads/KPN_opstartscherm_nieuw.png"][img=441,334]http://dvbt4all.nl/wp-content/uploads/KPN_opstartscherm_nieuw.png[/img][/url]

Terwijl het zo moet zijn:

[url="http://dvbt4all.nl/wp-content/uploads/KPN_opstartscherm_nieuw.png"][img=592,334]http://dvbt4all.nl/wp-content/uploads/KPN_opstartscherm_nieuw.png[/img][/url]

Dit komt door het gebrek aan een WSS, waardoor mijn tv weer in pillarbox gaat weergeven.
Zo naast elkaar ziet het breedbeeld plaatje er inderdaad natuurlijker uit. Moet ik toch m'n oude bak nog maar 's een keer gaan af regelen want die staat te breed, door of een verlopen breedte instelling of een te lage hoogspanning.

Maar dan gaat dat opstartscherm er op mijn 4:3 TV er dus (nog) samengeperst(er) uitzien.
Eigenlijk zou de ontvanger twee opstart plaatjes moeten hebben waarbij de keuze bepaald wordt door de standaard of breedbeeld instelling van de ontvanger.

Met dank aan dvbt4all.nl voor de afbeelding.
dvbt4all stelt je dankbaarheid niet echt op prijs, geloof ik. Eduard houdt er niet van dat je z'n plaatjes gratis door linkt. FireFox maakt er trouwens helemaal een potje van, die begint er zelfs niet eens aan. Waarom het Chrome na een paar keer wel lukt is me een raadsel. Shit, nou dus ook al weer niet: Het blijkt dat ie uit de cache wordt gehaald als je eerder op dvbt4all bent geweest, bvb dmv preview, waar 't wel lukt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 10-11-2012 01:54 . Reden: 't kost wat moeite maar we komen er wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40
Anoniem: 205081 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:14:
[...]

[...]

Volgens mij is dat een zendantenne.

[...]
Ground plane is een enkele pool (ipv twee, de dipool) waarbij de counter door een metalen oppervlak geleverd wordt. Typisch is de magneetvoet antenne. Bijna elke (passieve) antenne kan gebruikt worden om mee te zenden overigens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Nadat ik gisteren dat getypt had, heb ik de TBC-5000 aangezet om de nieuwe frequenties in te laden.
Nu deed de Funke V3 DSC-250 antenne het niet meer en getest op andere ontvangers... nee geen spanning op die antenne, led brand niet (misschien kabelbreuk bij de antenneplug). Dan maar snel even een Funke DSC210 erop en die deed het. Hé eindelijk de ontvanger aan en gaan met die banaan.
Nou vergeet het maar: NED 1, kan. 66, NED 2 kan. 60, NED 3 kan. 46 en steeds TV noord op kan 66.
Terug naar fabrieks instelling, no way, NED 1, 2 en 3 op kan. 46 en TV Noord weer op kan. 66.
Het werd nog gekker, er stonden een paar radiozenders in de tv lijst en ondersom netzo.
Toen maar de stekker eruit, daarna fabrieksinstelling en met de juiste regio ging het wel goed. Hé hé
Dus via EPG opnemen mislukt ook als de PVR al een tijdje aan staat.
Ja, klopt helemaal.

Groundplane: bestaat uit 1 vertikale straler met 2, 3 of 4 radialen.
Deze radialen zijn in een schuinehoek van 30, 45 of 60 graden naar benenden stralend gericht.
Tevens dienen deze radialen voor een tegencapaciteit en om te zorgen dat de antenne een impedantie heeft van ongeveer 50 ohm.
De naam Groundplane antenne is het type uitvoering ervan en heeft 0 dB winst en is rondom gevoelig.
Verder worden deze antennes voor een bepaald frequentie gebied gemaakt.

TF6000COK: het verschil viel me op omdat ik hier ook één voor m'n moeder ging installeren.
Deze was kwa ontvangst beter en het was net of die met de kleuren wat scherper was dan die van mij en beide waren met dezelfde antenne/positionering scartkabel enz (dus onder dezelfde omstandigheden).

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Interactieve TV (KPN), hoeveel bandbreedte slokt dat eigenlijk (min-max) op, zo vraag ik mij af? Kun je met een 10 mbit verbinding nog redelijk internetten EN tv kijken?

Edit/
Mijn ervaring met externe hdd (Lacie of Iomega) op een TBC5000 is dat wanneer de schijf een eigen voeding heeft hij altijd aan blijft, ook wanneer de tbc5000 in standbey mode staat. Gebruik je echter een hdd zonder eigen voeding dan loop je het risico dat de TBC5000 niet genoeg stroom op de USB aansluiting kan leveren met allerlei gekke gevolgen van dien. Iets om rekening mee te houden.

Edit2/
Een ground-plane antenne is zowel voor ontvangst als voor zenden geschikt; wordt erg veel gebruikt in de zendamateur wereld. In dit soort antennes zit geen HF voorversterker zoals wel in de Funke serie het geval is. Een antenne met voorversterker kun je dus niet gebruiken om een HF signaal mee te verzenden dat zal duidelijk zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door racinfo op 11-11-2012 07:40 . Reden: Opmerking PE4000 / GP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
Racinfo: die maxtor desktop hdd heeft een eigen voeding en springt aan wanneer de TBC5000 naar usb sticks/hdds zoekt. Bij opnamen knippert de groene led en wanneer die in sleepmode gaat knippert die heel flauw met lange tussenpozen. Wanneer ik de ontvanger uitzet (standby), is de led van de maxtor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Stralings' hoek, driven element, voeding, voedings-lijn, specifieke frequentie, hoeveel indicaties heeft een mens nodig? Ik zeg: zend-antenne.

Dat je er ook mee kunt ontvangen, dat lijkt me ook heel handig als je op een schip zit, maar dat kun je ook met een stukje draad, dat zegt me niet zoveel. Dat hele Wiki artikel ademt echter "zend" antenne.

Mbt desktop externe schijven, dat zijn in de regel 3.5" schijven en die hebben 12V(olt) en 5V voeding nodig. Pocket sized externe schijven hebben 2,5" of 2" laptop schijven en die hebben alleen 5V (of 3,3V) voedings spanning nodig. USB levert alleen 5V en dat nog eens beperkt tot een half ampere. Laptop schijven hebben meestal ook een vastingesteld batterij besparingsprogramma dat meestal altijd aanstaat en bij sommige schijfjes ook niet beïnvloedbaar is. Bij SATA schijven ligt 't gecompliceerder want daar zijn verschillende voedings mogelijkheden, waaronder 3,3V en de Legacy 5V/12V*.
Afhankelijk van de vermogensopname en de benodigde spanningen is zo'n externe schijf uitgerust met z'n eigen voeding of kan die gebruik maken van de USB voeding, desnoods mbv een tweede usb aansluiting voor de benodigde stroom.

Wat het nog gecompliceerder maakt is dat er geen native USB harde schijven zijn en elke USB harde schijf een converter heeft van USB naar (P)ATA of USB naar SATA en die converters zijn ook niet allemaal eender in het converteren van zeg maar SCSI-achtig protocol naar IDE protocol en de implementatie van de diverse stroombesparing standaarden (Power Management, Advanced Power Management) en hoe daarop gereageert moet worden. Zo kun je op oudere USB schijven vaak ook geen SMART gegevens opvragen maar op de nieuwere vaak weer wel. Dan is er ook nog een verschil in standby en sleep mode waarbij bij sleepmode een reset nodig is om de schijf daar weer uit (op) te wekken. Kortom, mogelijkheden te over om in de fout te gaan.

* note to self: nog even uitzoeken welke spanningen mandatory (verplicht) zijn.

PE4000 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:52:
Nadat ik gisteren dat getypt had, heb ik de TBC-5000 aangezet om de nieuwe frequenties in te laden.
Nu deed de Funke V3 DSC-250 antenne het niet meer en getest op andere ontvangers... nee geen spanning op die antenne, led brand niet (misschien kabelbreuk bij de antenneplug).
Die antenne ingangen zijn zo 'stroef' waardoor je de plug er meestal draaiend uittrekt en daar kan het midden pennetje dan weer slecht tegen waardoor deze op den duur niet meer meedraait en dan de soldeer verbinding breekt.

TF6000COK: het verschil viel me op omdat ik hier ook één voor m'n moeder ging installeren.
Deze was kwa ontvangst beter en het was net of die met de kleuren wat scherper was dan die van mij en beide waren met dezelfde antenne/positionering scartkabel enz (dus onder dezelfde omstandigheden).
Kijk als je wil even naar de IRD status van beide TF6000COK's, en wel naar de System ID.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 12-11-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
een voor zenden geoptimaliseerde antenne ontvangt ook goed. een voor ontvangen geschikte antenne kan vaak niet zenden.
Ik heb een dipooltje gebouwd voor digitenne waarmee ik tot 100W prima zou kunnen zenden, ontvangt ook uitstekend (2 stukjes koper gasbuis in een pvc buisje voor de stevigheid) met wat mooie coax eraan gesoldeerd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:24
3 dingen/vragen :)

Ik merk op dat veel toch nog interlaced is (ondanks dat het met mpeg2 compressie zelfs grotere databestanden kan veroorzaken, maar dat volledig ter zijde). Tot in hoeverre is dit de schuld van digitenne/kpn? Het lijkt me dat ze de signalen gewoon doorsluizen, omdat sommige programma's wel progressive zijn, andere weer interlaced. Sommige zenders lijken continue progressive te zijn (slam fm) vs NL1 die altijd wel interlaced lijkt.

Nu zal een goede tv dit netjes afhandelen, maar ik zie ook soms topfield ontvangers met TFT tv's toch 'verschrikkelijk lelijk' beeld geven. Op de PC/HTPC wordt het ook soms niet altijd beter ...

Ten tweede, heb ik in het verleden al eens geklaagd over ontvangst, nu heb ik mijn antenne boven aangesloten en merk niet echt dat het beter is geworden. Onversterkt de kabel verlengen (3m of zo maar dan wel dikke coax) aan te raden om externe invloed weg te halen? Of is dat dunne kabeltje van de funke afscherming genoeg tegen 'brom' van power/netwerk kabels?

En tot slot, heeft ernst lanser ooit eens wat mooie icoontjes gemaakt voor MythTV. Ik vond ze dermate leuk, dat ik zijn icoontjes geforked heb om te updaten naar de meest recente logo's van vele providers. Tevens heb ik de radio icons toegevoegd omdat deze ontbraken. Omdat ik zelf enkel digitenne heb, dus enkel digitenne kanalen :)
Feedback gewardeerd :)

http://code.google.com/p/dutch-rtv-icon-collection/ (link naar ernst zijn originelen staat op de site).

p.s. 4) waar kan je tegenwoordig nog (goedkoop) een SmartCard krijgen? Vroeger zag je ze overal nog wel voor 10tje, kan ze nu nergens meer vinden ...

[ Voor 4% gewijzigd door oliveroms op 12-11-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 4€ p/m krijg je 'm tegenwoordig weer 'gratis'. Krijg je er een ontvanger bij, als je wilt.

Dat antennekabeltje van de Funke is behoorlijk dicht gevlochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Anoniem: 205081 schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:37:
Voor 4€ p/m krijg je 'm tegenwoordig weer 'gratis'. Krijg je er een ontvanger bij, als je wilt.

Dat antennekabeltje van de Funke is behoorlijk dicht gevlochten.
Ja, dat vind ik dus onzinnig, ik betaal liever eenmalig 10-20E, dan dat ik maandelijks 4E. Maar als ik er eentje via b.v. martkplaats oid op de kop tik, is activeren geen probleem neem ik aan? Heb er spijt van dat ik 'toen' niet een 3de heb gehaald. Ik had er eentje besteld, maar die was op bakorder toen en heb het laten gaan.

Dan laat ik de kabel van de funke er wel tussen zitten als die goed geshield is, vond hem gewoon wat dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oliveroms schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:04:
[...]

Ja, dat vind ik dus onzinnig, ik betaal liever eenmalig 10-20E, dan dat ik maandelijks 4E. Maar als ik er eentje via b.v. marktplaats oid op de kop tik, is activeren geen probleem neem ik aan?
Activeren is geen enkel probleem (zolang ie niet in een bepaalde range valt) zolang je maar toestemming geeft voor die 4€ p/m. Vindt KPN waarschijnlijk wel zo fijn want dan hoeven ze dat kaartje (wat jou niks zou kosten) niet op te sturen. Scheelt hen weer een handeling en verzendkosten. En een hoop gezeur als het kaartje wat zij opsturen onverhoopt niet werkt op jouw ontvanger omdat die het kaartnummer niet accepteert.

Dan laat ik de kabel van de funke er wel tussen zitten als die goed geshield is, vond hem gewoon wat dun.
Die dunnigheid heeft meer invloed op de verliesfactor en mogelijk ook de impedantie.
Die wordt namelijk -onderandere- bepaald door de verhoudingen tussen draaddikte van de middenader en de afstand tussen de middenader en de buitenader (afscherming) en van het gebruikte dielektricum. Als je dat blijft verkleinen gaat dat op den duur niet meer lukken tenzij je van duurdere materialen gebruik gaat maken die dan weer gevoeliger zijn voor breuk. Kortom dat houdt al gauw op. Ga je dan toch door met verkleinen dan gaat dat ten koste van iets. Nu zal dat wat de impedantie betreft mogelijk wel meevallen want die is toch al fout gezien de huidige misaanpassing van 50Ω van de antenneversterker op de 75Ω van de ontvanger. En signaal verlies was bij jou toch al geen probleem. Een gevlochten kabel hoort overigens geen brom (noch andere frequentie) op te pikken omdat de beide gevlochten aderparen in tegengestelde spiralen verlopen en de daarin opgewekte stromen elkaar dus cancelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 13-11-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Nou, heel die toestemming vind ik dus wel een probleem. Ik vind het beetje onzinnig om voor 4E een smartcard te huren. Bovendien is het een oneerlijk verschil tussen oud abonee's en nieuw abonee's.

Oud abonee's betalen 9.66E voor 1, 2 OF 3 smartcards. Terwijl nieuwe abonee's dus 9.66E voor 1 smart card, 13.66E voor 2 en zelfs 16.66E per maand voor 3 Smartcards moeten betalen.

Ik wil gewoon een oude smartcard 'her-activeren' op mijn account (die ik dan eventueel van marktplaats oid haal) zodat ik ook 3 smartcards op mijn account heb. Ik hoef niets opgestuurt te krijgen, ik wil zeker niet 4E p/m extra gaan betalen.

En prijstechisch is het heel erg dikke BS. Ik heb toen voor digitenne gekozen om de prijs. Ik vond 7.50 een schappelijke prijs. Mijn internet provider (ons net) biedt dvb-c unencrypted over de glasvezel aan. Dat zijn 100 TV's op 1 transponder zonder smartcard voor zo'n 15E10E meen ik. Dus dan stap ik nog liever over want 13E voor de kwaliteit van dvb-t ipv 15E10E met een hogere bitrate voor dbv-c weet ik het ook wel.

P.S. Ik neem trouwens aan dat de service: TBC5000, TBC6500, 5300K en 10436 speciale streams zijn voor firmwares? Zag ze toevallig in mijn scanresults staan op 554 MHz en 570 MHz.

Dan nog heel iets anders, de topic start heeft het over TCM, dit is niet meer zo. Het is tegenwoordig 'Nostalgie Net'; Arrow Classic Jazz heet tegenwoordig 'Sublime FM'. Kindernet zit er zover ik zie niet meer tussen. De lijst is zowieso beetje rommelig, TCM staat niet in de lijst, Cartoon network wel, terwijl het allemaal onder Eredivisie Live 2 valt. Concertzender classic volgens mij Classic FM? Ik zie die niet staan.

Ik heb voor nostalgie net nieuwe icoontjes gemaakt en wat andere icoontjes geupdate en iets beter in de kleur gezet. http://code.google.com/p/dutch-rtv-icon-collection/

[ Voor 5% gewijzigd door oliveroms op 13-11-2012 12:13 . Reden: on kost 10E voor tv p/m ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 4€ pm is helemaal niet voor de smartcard (oftewel kijken) maar voor de ontvanger huur die bij die smartcard hoort. Zoals het door KPN gebracht wordt (misschien ondertussen al weer 'werd', dit moet uit de meest gestelde vragen sectie van KPN te achterhalen zijn) is dat KPN geen abonnementen afsluit zonder dat daarbij ook een ontvanger gehuurd wordt. Een extra kaartje aanmelden betekent dus automatisch een ontvanger huren. Zo is Digitenne kijken ook gratis voor IPTV klanten maar kost desondanks 4€ pm voor de ontvanger huur omdat dat niet hun eerste ontvanger is.

Dat in de praktijk een aantal mensen willens en wetens door KPN wordt opgelicht omdat ze die tuner waarvoor ze maandelijks betalen nooit ontvangen hebben wil nog niet zeggen dat 't zo hoort. Dat is een fout van klanten service die mensen in de waan laat dat kijken met meer mensen niet meer gratis is en ze op dat punt ook niet wijzer maakt. En mensen dus ook niet wijzer maakt dat ze dat kaartje gekocht op marktplaats hadden kunnen besparen. Of die tweedehands tuner of Conax CAM. Dat is gemakzucht.

Ik zie helaas dat de topic start is aangepast op deze praktijk maar dat is niet zoals 't hoort.

En er wordt hier naast zelfs nog reclame gemaakt voor de starters kit. Dat is ook niet zo fijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 13-11-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
oliveroms schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:47:
...En prijstechisch is het heel erg dikke BS. Ik heb toen voor digitenne gekozen om de prijs. Ik vond 7.50 een schappelijke prijs. Mijn internet provider (ons net) biedt dvb-c unencrypted over de glasvezel aan. Dat zijn 100 TV's op 1 transponder zonder smartcard voor zo'n 15E10E meen ik. Dus dan stap ik nog liever over want 13E voor de kwaliteit van dvb-t ipv 15E10E met een hogere bitrate voor dbv-c weet ik het ook wel.
...
Als ik zo'n provider had zou ik mijn tijd niet hier verspillen, maar was ik al aan het overstappen. Digitenne prijst zich inderdaad erg de markt uit.

Heeft iemand trouwens al een idee hoe het staat met Ketnet / Wet Omroepdistributie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:39:
Die 4€ pm is helemaal niet voor de smartcard (oftewel kijken) maar voor de ontvanger huur die bij die smartcard hoort. Zoals het door KPN gebracht wordt (misschien ondertussen al weer 'werd', dit moet uit de meest gestelde vragen sectie van KPN te achterhalen zijn) is dat KPN geen abonnementen afsluit zonder dat daarbij ook een ontvanger gehuurd wordt. Een extra kaartje aanmelden betekent dus automatisch een ontvanger huren. Zo is Digitenne kijken ook gratis voor IPTV klanten maar kost desondanks 4€ pm voor de ontvanger huur omdat dat niet hun eerste ontvanger is.

Dat in de praktijk een aantal mensen willens en wetens door KPN wordt opgelicht omdat ze die tuner waarvoor ze maandelijks betalen nooit ontvangen hebben wil nog niet zeggen dat 't zo hoort. Dat is een fout van klanten service die mensen in de waan laat dat kijken met meer mensen niet meer gratis is en ze op dat punt ook niet wijzer maakt. En mensen dus ook niet wijzer maakt dat ze dat kaartje gekocht op marktplaats hadden kunnen besparen. Of die tweedehands tuner of Conax CAM. Dat is gemakzucht.

Ik zie helaas dat de topic start is aangepast op deze praktijk maar dat is niet zoals 't hoort.
Het wordt nu beetje wazig :p Kan ik gewoon digitenne bellen en vragen dat ze nog een smartcard ZONDER tuner op sturen? Of desnoods 4Euro betaal en de tuner weer retour stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Hageneis schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:39:
[...]

Als ik zo'n provider had zou ik mijn tijd niet hier verspillen, maar was ik al aan het overstappen. Digitenne prijst zich inderdaad erg de markt uit.

Heeft iemand trouwens al een idee hoe het staat met Ketnet / Wet Omroepdistributie?
Had ik al gedaan, was het niet voor het hufterige feit, dat ze voor de internet dienst hun prijzen gewijzigd hebben, van 41E p/m naar 46E p/m. Nu is dat opzich niet zo erg, was het niet dat als ik dus TV erbij zou willen voor 10E, MOET ik ook ineens een duurder internet abonoment afnemen. Ik mag het dus niet aan mijn huidige abonoment toevoegen ik moet 'opnieuw' afsluiten. Dus dan komt het op een prijs verschil van 15E p/m ... Ik vind dat beetje smerig/gemeen dus blijf ik voorlopig bij mn 41E p/m voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh, misschien is Di-grie-tenne een betere naam?

(Net als Grie-kenland dat willens en wetens op de afgrond afstevent omdat het gedwongen moet bezuinigen en zichzelf daarmeee kapot bezuinigt (Grexit).)

Wat dat bellen betreft: het zijn net mensen. Die computer van ze is kennelijk gewillig. Wie weet tref je er een die 't helemaal met je eens is en dan werkt die gemakzucht in je voordeel. Moet je waarschijnlijk wel zelf voor een kaartje zorgen en dat is dan gelijk 't probleem, want je weet niet of je die bereidwillige medewerker wel gaat treffen, dat is dan een risico.

Jeemig, 41€ voor internet :r

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 13-11-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:06:
Heh, misschien is Di-grie-tenne een betere naam?

(Net als Grie-kenland dat willens en wetens op de afgrond afstevent omdat het gedwongen moet bezuinigen en zichzelf daarmeee kapot bezuinigt (Grexit).)

Wat dat bellen betreft: het zijn net mensen. Die computer van ze is kennelijk gewillig. Wie weet tref je er een die 't helemaal met je eens is en dan werkt die gemakzucht in je voordeel. Moet je waarschijnlijk wel zelf voor een kaartje zorgen en dat is dan gelijk 't probleem, want je weet niet of je die bereidwillige medewerker wel gaat treffen, dat is dan een risico.

Jeemig, 41€ voor internet :r
41€ is voor 100 Mbit Full Duplex. Vond dat best een nette prijs eigenlijk :)

Nu is het me nog steeds echter niet helemaal duidelijk waar je een smartcard vandaan moet halen, naast het 'huren' van een tuner. Misschien dat dat een optie is? Tuner 'huren' voor 1 maand, dan retour sturen en smartcard houden. Zal ze vanavond sowieso even bellen om wat duidelijkheid te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overal waar je er eentje kunt vinden dus, want officieel kan 't niet.
Zolang de onduidelijkheid stand houdt zullen er mensen zijn die onterecht denken dat die kaartjes nog waarde hebben en ze nog steeds aanbieden, deels ook omdat er mensen zijn die onterecht denken dat die kaartjes nog waarde hebben en ze willen kopen zonder zich af te vragen waarom KPN ze dan niet meer aanbiedt (wat overigens heel legitiem zou kunnen zijn als je ze gewoon in de winkel op de hoek zou kunnen halen).

Als je een extra tuner huurt krijg je die smartcard er natuurlijk bij, (anders zou je die kaart ook niet kunnen 'houden' als je 'm zonder zou terugsturen) en een tuner zonder kaartje heb je natuurlijk niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-06 10:04
Ok, ik wil het even op een rijtje zetten om te kijken of ik het goed heb begrepen. Ik heb nu een UPC kabel abbo (gewoon nog analoog) wat ik eruit wil gooien, en ik wil overstappen op DVB-T, om dan alleen Nederland 1,2,3 te ontvangen. Dus geen abbo kosten meer.
Ik heb nu een plasma (een Panasonic TH-42PX8E), welke is uitgerust met Common Interface slot. De TV lijkt een interne DVB tuner te hebben, en de grap is dat hij al wat detecteert. Als je hem overschakeld op de DVB modus dan ziet hij al de RTL zenders en SLAM!FM en nog 1 of 2, maar hij geeft aan dat ze allemaal versleuteld zijn dus je kunt er niks op zien. Maar ben benieuwd of hij dat al uit de lucht plukt? Snap niet zo goed waar dit vandaan komt.

Begrijp ik het goed dat ik voor het kijken van NL 1,2,3 alleen zo'n Conex CommonInterface kaart hoef te kopen en erin hoef te steken? Maar dan moet er zeker ook een antenne in de coax aansluiting? Of is dat niet persee nodig bij goed ontvangst?

En dat van die 5V e.d. is voor je als je een antenne ter versterking wil plaatsen toch?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enigste wat je erin hoeft te stoppen is een antenne. Het kan zijn dat de DVB-t tuner de digitale kanalen van je kabel oppikt ondanks dat die in DVB-c zijn. Alle versterkte huiskamer antennes zonder een netsnoer hebben de 5 volt antennevoeding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
!null schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:13:
Begrijp ik het goed dat ik voor het kijken van NL 1,2,3 alleen zo'n Conex CommonInterface kaart hoef te kopen en erin hoef te steken? Maar dan moet er zeker ook een antenne in de coax aansluiting? Of is dat niet persee nodig bij goed ontvangst?
Je hebt geen Conax module nodig en ook geen smartcard. Als je nu al RTL en Slam!FM ziet in de zenderlijst dan "lekt" die frequentie waarschijnlijk je kabel in, mogelijk door slecht afgeschermde stekkers en/of kabels.

Het enige wat je nodig hebt is een antenne. En als de antenne dat nodig heeft (zoals de standaard antennes van KPN) een 5V-inserter, tenzij je televisie zelf al 5V antennespanning kan leveren (zie de handleiding van je TV).
En dat van die 5V e.d. is voor je als je een antenne ter versterking wil plaatsen toch?
Er zijn passieve antennes waar je geen 5V voor nodig hebt en antennes die een versterker hebben waarbij de antenne ook in het stopcontact gaat, in die gevallen heb je geen versterker nodig. Als je een antenne hebt met versterker maar die niet in het stopcontact gaat, dan moet er 5V opstaan (zoals bij alle KPN antennes).

Aangezien één van de frequenties nu blijkbaar al je TV-kabel inlekt heb je waarschijnlijk een sterk signaal en volstaat een simpele spriet waarschijnlijk die je makkelijk zelf kan maken, zie de topicstart:
Als je een erg sterk signaal hebt omdat je dichtbij een zendmast zit kan je ook een oude coaxverlengkabel pakken: steek de plug in je TV en strip aan het andere uiteinde 12,5cm van de mantel af maar laat de kern en plastic kernisolatie op z'n plek. Als je dan zorgt dat de 12,5cm gestripte kabel rechtop staat heb je ook een simpele antenne die ruimschoots zal volstaan in gebieden met veel signaal. Het voordeel is dat je hiervoor geen antenne hoeft te kopen en ook geen 5V (inserter) nodig hebt.
@Folkert: betreffende model heeft zo te zien geen DVB-C tuner.

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zag ik, daarom zei ik ook DVB-t tuner en 'ondanks'. Het lijkt me de meest voor de hand liggende mogelijkheid tenzij iemand kan bevestigen dat dat god's onmogelijk is. De frequentie range van -c en -t is in ieder geval wel hetzelfde. Voor zover ik weet (zo even uit 't hoofd) is het verschil de mindere forward error correctie van DVB-c tov DVB-t omdat kabel een schoner signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:54:
Zag ik, daarom zei ik ook DVB-t tuner en 'ondanks'. Het lijkt me de meest voor de hand liggende mogelijkheid tenzij iemand kan bevestigen dat dat god's onmogelijk is.
Met een DVB-T tuner kan je nooit DVB-C signalen oppikken. Godsonmogelijk.

Er zijn wel een paar kleinere kabelaars die DVB-T signalen op de kabel zetten, UPC hoort daar afaik niet bij.

Daarbij zitten de zenders van RTL en Slam!FM in hetzelfde bouquet bij Digitenne.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 13-11-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan wil ik nog wel even weten waarom dan specifiek niet. Met een antwoord met zoveel overtuiging moet je dat wel uit kunnen leggen. Ik zeg ook niet dat je er naar zou kunnen kijken want dat is heel wat anders.
Zo gebruiken ze allebei de dezelfde frequentie range, en allebei QAM. Alleen gebruikt C enkel een single carrier en T multiple carriers en COFDM modulatie. Maar als je naar C2 kijkt dan beginnen ze heel erg op elkaar te lijken.

Overigens blijven de specs van die TV (in de handleiding) nogal vaag en hebben 't alleen over DVB. Enkel in de verklaring erachter wordt Terrestrial genoemd. DVB-t wordt specifiek gemeden en wordt pas genoemd in een opmerking. Het overtuigd niet echt, alsof iemand er achteraf met een eraser DVB-c heeft weggegumd.
Zou met marketing te maken kunnen hebben: dat de tuner het wel aan zou kunnen maar dat de mode is vastgezet op DVB-t of iets in die trant om een goedkoper in de markt te zetten TV te kunnen creëren. Er zit per slot van rekening toch al een hybride (analoog en digitaal) tuner in, dus veel is er niet te bezuinigen. Een jumpertje en klaar is kees.

Verder lukt 't mijn Topfields niet ook maar een enkele zender te vinden ondanks 10 meter niet heel goed afgeschermde kabel aan de ingang. Ook de TF5300k niet en die kan er toch heel lang wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 01:06:
Ik zeg ook niet dat je er naar zou kunnen kijken want dat is heel wat anders.
Dat is precies hetzelfde. Als je zenders in kan scannen kan je ze ook kijken (tenzij ze versleuteld zijn, maar dat staat hierbuiten). De bitjes voor de zendernamen gaan over dezelfde carrier als de video.
Zo gebruiken ze allebei de dezelfde frequentie range, en allebei QAM. Alleen gebruikt C enkel een single carrier en T multiple carriers en COFDM modulatie. Maar als je naar C2 kijkt dan beginnen ze heel erg op elkaar te lijken.
C2 tuners zijn, iig in Nederland, niet verkrijgbaar. Hetzelfde voor C2 signalen.

Velen zijn je voorgegaan in een poging DVB-C zenders in te scannen met een DVB-T tuner. (ik ook) Allen faalden.

Daarbij heeft bijvoorbeeld Caiw een onversleuteld DVB-T signaal op de kabel gezet toen ze analoog afschakelden, aangezien veel meer TV's een DVB-T tuner hebben dan een DVB-C tuner. Zouden ze niet doen als DVB-T tuners gewoon DVB-C konden tunen, of wel?
Overigens blijven de specs van die TV (in de handleiding) nogal vaag en hebben 't alleen over DVB. Enkel in de verklaring erachter wordt Terrestrial genoemd. DVB-t wordt specifiek gemeden en wordt pas genoemd in een opmerking. Het overtuigd niet echt, alsof iemand er achteraf met een eraser DVB-c heeft weggegumd.
Zou met marketing te maken kunnen hebben: dat de tuner het wel aan zou kunnen maar dat de mode is vastgezet op DVB-t of iets in die trant om een goedkoper in de markt te zetten TV te kunnen creëren. Er zit per slot van rekening toch al een combituner in, dus veel is er niet te bezuinigen. Een jumpertje en klaar is kees.
In dit geval waarschijnlijk niet. DVB-C is relatief duur, tuners voor de PC zijn duur, TV's met DVB-C zijn (relatief) duur..

Marketing zal eerder zijn om 4 HDMI-aansluitingen op de printplaat te hebben maar slechts 2 connectoren achterop de TV vinden..

Ik heb de handleiding niet gelezen, maar een paar verklaringen: 1. Er is mogelijk ook een model met DVB-S en DVB-S is wat is weggegumd in de handleiding. 2. De schijver ziet DVB-T als de enige DVB voor televisies. DVB-S zie je meestal alleen in high-end televisies en DVB-C is gewoon heel erg impopulair. In de meeste landen is sowieso niet zo bijzonder veel kabel en als het er al is dan werkt het alleen met de settopbox van de kabelaar. DVB kan dan een synoniem worden voor DVB-T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik zal nog even kijken in de handleiding enzo, maar op de TV zelf zie ik ook alleen maar "DVB" staan in de menu's enzo, geen verwijzing naar of het C of T is.

Maar bedankt voor de reacties, ik ga misschien wel zelf even zo'n blikjes antenne maken. (al heb ik nu alleen maar half liter bier blikjes haha)

Ik heb gister nog even de (inderdaad slecht geisoleerde) coax kabel eruit getrokken en nog steeds waren de kanalen aanwezig in de DVB modus. Al weet ik niet in hoeverre hij iets heeft onthouden.

Ik woon 2 hoog in typische 4 hoog oude Amsterdamse bouw, maar vooralsnog hoeft dat geen probleem te zijn. Zeker gezien mijn TV dus al wat op pikt.
En ik heb de mogelijkheid een ouderwetse hark te scoren, deze op het dak te zetten en dan de kabel naar beneden te leiden. Hij gaat dan op zich recht naar beneden maar moet dan alleen nog van de ene kant van de woonkamer naar de andere kant, al met al een best lange kabel.
Maar eerst een kleine antenne maken gezien de TV al bij het raam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:08:
Ik zal nog even kijken in de handleiding enzo, maar op de TV zelf zie ik ook alleen maar "DVB" staan in de menu's enzo, geen verwijzing naar of het C of T is.
De informatie van Panasonic is nogal schaars en dubieus. De Nederlandse website kent het model zelfs niet eens. Het model wat ze dan wel kennen (TH-42PX8) zou zelfs geen digitale tuner hebben maar weer wel een CI slot. Ik bedoel maar, ze rotzooien maar wat aan.

Maar bedankt voor de reacties, ik ga misschien wel zelf even zo'n blikjes antenne maken. (al heb ik nu alleen maar half liter bier blikjes haha)
Als je toch te veel tijd hebt ......

Ik heb gister nog even de (inderdaad slecht geisoleerde) coax kabel eruit getrokken en nog steeds waren de kanalen aanwezig in de DVB modus. Al weet ik niet in hoeverre hij iets heeft onthouden.
Je ziet ze normaliter alleen als je zenders gescand hebt (of als de TV zelf in standby gescand heeft, sommige schijnen dat te doen) en dan staan ze dus semi-permanent in je tv, net als je analoge tv kanalen.

Ik woon 2 hoog in typische 4 hoog oude Amsterdamse bouw, maar vooralsnog hoeft dat geen probleem te zijn. Zeker gezien mijn TV dus al wat op pikt.
Ik vind dat nog steeds opmerkelijk, gezien ook dat je dus midden in de bebouwing zit met nog 2 verdiepingen boven je en waarschijnlijk idem dito aan de overkant en achter.

En ik heb de mogelijkheid een ouderwetse hark te scoren, deze op het dak te zetten en dan de kabel naar beneden te leiden. Hij gaat dan op zich recht naar beneden maar moet dan alleen nog van de ene kant van de woonkamer naar de andere kant, al met al een best lange kabel.
Maar eerst een kleine antenne maken gezien de TV al bij het raam staat.
Mogelijk dat je de mazzel hebt dat je straat in langsrichting line of sight heeft op een van de twee zendmasten maar dat zou toch ook wel heel toevallig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 07:08
Anoniem: 205081 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:46:

De informatie van Panasonic is nogal schaars en dubieus. De Nederlandse website kent het model zelfs niet eens. Het model wat ze dan wel kennen (TH-42PX8) zou zelfs geen digitale tuner hebben maar weer wel een CI slot. Ik bedoel maar, ze rotzooien maar wat aan.

Nou de eerste de beste link geeft al aan dat er een DVB_T ontvanger is zie hier ik zie hem op de Belgische site van Panasonic ook staan klik.
Op de eerste link zie ik dat de TV uit 2008 is dus lijkt me niet zo vreemd als hij niet meer op de NL site staat.
Dus dat de fabrikanten rotzooien valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met dank aan kieskeurig:

LCD TV's met CI (standaard of plus) interface 146 DVB-t tegen 113 DVB-c uit 146 totaal waar die extra 30 of zo dvb-t voor rekening komen van apparaten met een CI slot ipv CI+ slot.

LCD TV's alleen met CI+ slot 109 DVB-t tegen 107 DVB-c uit 109 totaal
Dat is dus 1:1 oftewel allemaal met een dvb-t/c combituner met uitzondering van slechts 2 met enkel dvb-t

LED TV's met CI (standaard of plus) slot 944 DVB-t tegen 895 DVB-c uit 982 totaal waar die extra 50 of zo dvb-t weer voor rekening komen van apparaten met een CI slot ipv CI+ slot en de resterende 40 zonder CI slot (FTA).

LED TV's met alleen CI+ slot 893 DVB-t tegen 889 DVB-c uit 893 totaal

Dat is dus ook hier 1:1 met DVB-t/c combituners met uitzondering van slechts 4: Slechts 4 met alleen DVB-t en een CI+ slot

Alleen als je de tv's zonder CI slot (Free To Air) meerekent zijn de TV's met DVB-t ruimer in de meerderheid maar ook dan nog maar hooguit 3 staat tot 2 bij LCD. En die extra staan voor portable's en camping tv-tjes dus dat is niet echt heel verwonderlijk dat er daar meer van zijn dan met DVB kabel tuners.
Bij de LED tv's is dat zelfs nog maar 1 op 20.

Echter niks zo dramatisch als W_N wil doen geloven. Eerder 't tegendeel: Een beetje TV met een CI+ slot heeft vandaag de dag een dvb-c/t combi/hybrid tuner. Alleen bij de oudere met een CI slot ipv een CI+ slot is er een minderheid die alleen een DVB-t tuner hebben. Dat kunnen ook computer schermen zijn met enkel een DVB-t tuner zonder analoge TV ontvangst (geen hybrid tuner), als gadget.

Ook als je even rondkijkt voor digitale tuners in configureerbare settop boxen zie je gewoon tuners die vergelijkbaar of identiek geprijsd zijn.

aart44 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:16:
[...]

Nou de eerste de beste link geeft al aan dat er een DVB_T ontvanger is
Yup, wat ik ook in m'n eerdere post al bevestigd heb. De vraag is echter hoe betrouwbaar die info is gezien de vaagheid in de user manual en verschil in onderlinge user manuals en/of typenummer.

zie hier ik zie hem op de Belgische site van Panasonic ook staan klik.
We hebben 't hier dus wel over de TH-42PX8E hé en niet over de TH-42PX8, waarvan die laatste dus wel op zowel de Nederlandse als Belgische website staan, ook desondanks 4 jaar oud.

De TH-42PX8E van !null staat echter wel gewoon op de Duitse Panasonic website (idd, ook nog steeds). Alleen niet op de Nederlandse. Of misschien toch ook weer wel maar dan dus onder TH-42PX8, die volgens de specs alleen een analoge tuner heeft maar waarvan de gebruiksaanwijzing dan weer toch naar die van de TH-42PX8E mét dvb tuner verwijst ;w Alleen is in de Nederlandse versie van de TH-42PX8E gebruiks-aanwijzing de term Terrestrisch in de specs sectie dan weer geschrapt terwijl dat in de Duitse versie weer wel staat.

Volgen we 't allemaal nog? Echt hoor Aart, ze maken er een potje van.

Op de eerste link zie ik dat de TV uit 2008 is dus lijkt me niet zo vreemd als hij niet meer op de NL site staat.
Maar dat z'n evenoude broer zonder dvb-t tuner (maar wel zgn met CI interface _/-\o_ ) er nog wel op staat vindt je dan weer wel normaal? En een analoge ontvanger met een CI slot vindt jij ook best wel kunnen?

Dus dat de fabrikanten rotzooien valt wel mee.
Volgens mij heb je m'n punt zonet helpen bewijzen, Aart.

Maar, om toch nog even te recapituleren, het lijkt er dus op dat die TH-42PX8E alleen voor de duitstalige markten was bedoeld.
Anoniem: 205081 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:42:
Echter niks zo dramatisch als W_N wil doen geloven. Eerder 't tegendeel: Een beetje TV met een CI+ slot heeft vandaag de dag een dvb-c/t combi/hybrid tuner. Alleen bij de oudere met een CI slot ipv een CI+ slot is er een minderheid die alleen een DVB-t tuner hebben. Dat kunnen ook computer schermen zijn met enkel een DVB-t tuner zonder analoge TV ontvangst (geen hybrid tuner), als gadget.
Het beeld "vandaag de dag" is inderdaad wel wat anders dan een paar jaar geleden: toen was DVB-C echt voorbehouden aan duurdere modellen. Toen de kabelaars nog niet aan CI+ deden was het zelfs ronduit schaars.

Maar ook nu nog zie je dat de door jou aangehaalde oudere modellen, camping-TV's etc wel DVB-T hebben, maar geen DVB-C. Als het praktisch hetzelfde zou zijn en (vrijwel) niets extra zou kosten, waarom zouden die toestellen dan geen DVB-C hebben? ;)
Ook als je even rondkijkt voor digitale tuners in configureerbare settop boxen zie je gewoon tuners die vergelijkbaar of identiek geprijsd zijn.
Zoek eens naar een USB-tuner (veel minder franje kan haast niet, geen scherm, geen MPEG-decoder etc) en je ziet dat je een DVB-T stick voor <€10 hebt en DVB-C voor >€50.

• !null
Ok bedankt mensen. Ik hoefde zelf geen antenne te maken, ik heb nog een uitschuif antenne gevonden van zo'n oud klein tv-tje. Met een halve meter draad, wat niet erg handig is om netjes achter mijn plasma ergens neer te zetten.

Maar ik heb het aangesloten en ik ontving zo alle zenders! Natuurlijk zijn de meeste versleuteld, maar Nederland 1,2,3 + regio zender + radio stations werken prima. Het beeld is zelfs beter dan de vaste kabelaansluiting (waarvan ik weet dat ie slecht is) van UPC.
Ik heb nog even zitten vergelijken, het beeld is een klein beetje scherper via de antenne, maar vooral veel helderder van kleur.
De kwaliteit en signaalsterkte worden in het menu aangeduid van 1 tot 10, dus niet in procenten.
Als ik de antenne wat heen en weer doe zit het signaalsterkte tussen de 6 en de 8, maar het lijkt niet echt belangrijk want de kwaliteit van het signaal blijft bij alle kanalen gewoon op 10 staan! Dus ik ben er erg blij mee.
Er is nog een Digitenne kanaal wat ik wel kan zien, daar gaat het over dingen als "Heeft u ontvangstproblemen?" e.d. Het hilarische is, is dat dat het enige kaneel is wat superslecht is, het beeld ligt compleet door elkaar heen en het geluid is vervormd _O- ik dacht effe dat het bij de reclame hoorde ofzo, maar het hield aan.

En de TV heeft dus inderdaad een geschikte DVB-T tuner erin. Heb nu ook iets meer informatie erbij, zoals welk programma bezig is. Allemaal dingen die 90% van Nederland al heeft :+ maar ik ben gewoon verrast dat ik niet eens een extra investering hoefde te doen, ik dacht dat ik nog iets nodig had, maar de tv kan het allemaal zelf.
Het was in die tijd een ook ietsje luxer model, dus daarom misschien wat beter uitgerust.

• oliveroms
Gisteren 2x digitenne gebeld voor het activeren van een smartcard. Bijna geen mogelijkheid hierin. Hij heeft hem wel 'tijdelijk geactiveerd' en ik moet over een maand maar terug bellen. Dus dan ga ik het nog 1x proberen, met een iets ander verhaal. Zo niet, mogen zij mij gaan vertellen waarom ik hun salaris verder moet blijven betalen met mogelijkheden voor UPC, CanalDigitaal en ON als alternatieven voor mij, die dan even duur zijn.

Jammer dat digitenne niet op deze manier dood kan gaan. Ze bieden een zeer interessante dienst, daar niet van, 10tje wel waard. Maar het blijft van de KPN die groot genoeg is digitenne meer als aanhangsel te zien. EN bij het overstappen naar een provider via glashart media, blijf je toch zitten bij KPN (indirect) dus krijgen ze hun geld sowieso wel.

Verder voor de topic start: http://www.linuxtv.org/wi...raTec_Cinergy_T_PCIe_dual werkt prima met Digitenne op beide tuners (ook via tvheadend/oscam) ;)

Maar hoe relevant/belangrijk is de lijst met ondersteunde hardware nog eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door oliveroms op 15-11-2012 15:06 ]

Zien jullie ook dat geflikker op Nederland 2? Ik zag het zowel bij Twee voor twaalf, in de reclame en De vijfde dag. Om de paar minuten ongeveer zie je even een flits. Het is te kort voor MPEG-corruptie. Ik zie het op een TV met losse ontvanger, een TV met ingebouwde ontvanger en op de computer, dus nee, het ligt niet aan mij.

Ook hoorde ik af een toe een "pop" in het geluid.

Ik heb ook even op Nederland 1 gekeken, daar viel me niets op. (maar kan het niet 100% zeker zeggen omdat die flitsen maar af en toe flitsen)

[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 15-11-2012 22:19 ]

oliveroms schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:05:
[...]
Jammer dat digitenne niet op deze manier dood kan gaan.
[...]
Interessante verspreking >:)

P.S. Ik neem trouwens aan dat de service: TBC5000, TBC6500, 5300K en 10436 speciale streams zijn voor firmwares? Zag ze toevallig in mijn scanresults staan op 554 MHz en 570 MHz.
Volgens http://dvbt4all.nl/digitenne/software-versies/ zouden er nog 3 (niet 4) in de lucht moeten zijn al is die info mogelijk gedateerd:

TF6500COK 30653 1.68 1.68 ja
TF5300K 10436 1.71 1.71 ja
TF5300K 10437 1.70 geen oktober
TBC-5000 34052 2.01 2.01 ja

Mogelijk zou dat kunnen betekenen dat er eentje toch heel kort even in de lucht is geweest (onder de naam 5300k, gescheduled voor oktober jl?) en snel weer is terug getrokken.

Ze heetten werkelijk zo als je ze hierboven weergaf?

!null schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:17:
Ok bedankt mensen. Ik hoefde zelf geen antenne te maken, ik heb nog een uitschuif antenne gevonden van zo'n oud klein tv-tje. Met een halve meter draad, wat niet erg handig is om netjes achter mijn plasma ergens neer te zetten.

[...]

Er is nog een Digitenne kanaal wat ik wel kan zien, daar gaat het over dingen als "Heeft u ontvangstproblemen?" e.d. Het hilarische is, is dat dat het enige kaneel is wat superslecht is, het beeld ligt compleet door elkaar heen en het geluid is vervormd _O- ik dacht effe dat het bij de reclame hoorde ofzo, maar het hield aan.
Als dat zo'n dubbele spriet is kun je de beide sprieten mogelijk in elkaar's verlengde buigen en dan het geheel op z'n kant hangen zodat ze rechtop staan. Mogelijk dat je dan nog iets meer versterking krijgt. Dan doet het info kanaal het misschien ook goed. Je kan ook experimenteren met de lengte, langer is niet noodzakelijk beter, een veelvoud van 13 cm zou optimaal moeten zijn.

En de TV heeft dus inderdaad een geschikte DVB-T tuner erin. Heb nu ook iets meer informatie erbij, zoals welk programma bezig is. Allemaal dingen die 90% van Nederland al heeft :+ maar ik ben gewoon verrast dat ik niet eens een extra investering hoefde te doen, ik dacht dat ik nog iets nodig had, maar de tv kan het allemaal zelf.
Het was in die tijd een ook ietsje luxer model, dus daarom misschien wat beter uitgerust.
Juist daarom verwachtte ik eigenlijk ook dat ie een dvb-t/c combituner zou hebben gehad maar misschien was dat 4 jaar geleden nog een brug te ver.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 16-11-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
W3ird_N3rd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:18:
Zien jullie ook dat geflikker op Nederland 2? Ik zag het zowel bij Twee voor twaalf, in de reclame en De vijfde dag. Om de paar minuten ongeveer zie je even een flits. Het is te kort voor MPEG-corruptie. Ik zie het op een TV met losse ontvanger, een TV met ingebouwde ontvanger en op de computer, dus nee, het ligt niet aan mij.

Ik heb ook even op Nederland 1 gekeken, daar viel me niets op. (maar kan het niet 100% zeker zeggen omdat die flitsen maar af en toe flitsen)
nope niet gezien, alles was hier vanavond strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 00:34:
[...]

nope niet gezien, alles was hier vanavond strak beeld.
Dit dus niet gezien? (zelfde file, verschillende hosts)

http://www.4shared.com/vi.../De_vijfde_dag_flits.html (inclusief video preview)
http://depositfiles.com/files/4qhkoy6mb

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 16-11-2012 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 22:18:

Klopt, dat zat er bij Nieuwsuur de hele tijd doorheen. En ik maar denken dat het aan de SCART-aansluitingen en of de televisie zelf lag: elcheapo-scherm van Blokker voor de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het nu nog steeds. Vanmiddag was het ook. Dit gaat dus gewoon zo door. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Ik zal zo nog eens kijken, mijn scan laat nu EINS DAS ERSTE zien ... Heb allerlei ontvangstproblemen sinds gisteravond. (JO22MH, Muiden)

De duitsers komen overigens niet in mijn zenderlijst helaas.

edit:// dat geflikker zie ik nu wel gek genoeg, en het geluid komt bij mij zwaar gestoord door? 1 en 3 zijn wel goed,
edit2: geluid is nu recht getrokken. Maf. geflikker lijkt ook weer weg, heel raar dit!

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 16-11-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
Heb net op ned 3 laatste half uur van alles is liefde zitten kijken, maar viel me echt niets op.

Wat ik wel opmerkte, dat dit de-interlaced werd uitgezonden! Wat een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Columbo doet het in ieder geval, nu op "13th Street" Ch28 530MHz :)
Evenals Eredivisie Live 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 18-11-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzafried
  • Niet online
Wie een Eyetv One digitenne heeft aangeschaft en de foutmelding "Card problem - check card" krijgt, ik heb de oplossing.

het probleem: de contactjes van de Eyetv One maken geen contact met de chip van de smartcard. Hierdoor ziet de Eyetv one de kaart niet en krijg je bovenstaande foutmelding...

De oplossing: een stukje papier die je 1 of twee keer dubbelvouwt (zelf even een beetje prutsen tot het werkt) en mee in het laatje schuift onder de smartcard. hiermee lift je als het ware de smartcard op naar de pennetjes die contact moeten maken met de chip. het laatje gaat dan wel moeizaam dicht, en mocht het papiertje een klein beetje uitpuilen, dan kun je met een platte precisie schroevendraaiertje dat een beetje naar binnen duwen...

succes!!

[ Voor 11% gewijzigd door pizzafried op 20-11-2012 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484596

Hallo Allemaal!

Heb een aantal pagina's gelezen over de digitenne ontvangst en storingen.
Wij hebben een duidelijke storing wanneer de cv-ketel aanslaat. Zelf zo erg dat we bepaalde zenders niet kunnen bekijken. Het beeld staat volledig minutenlang stil.
Ik heb hiervoor geen oplossing gevonden.

We hebben al geprobeerd de (buiten) antenne wat te verplaatsen. Maar de cv-ketel staat helaas aan de andere kant van de muur van de tv... Wat zouden we kunnen doen, want de storingen zijn heel erg vervelend en op meerdere zenders die we graag kijken. En in de kou zitten is ook niet zo fijn...

Ik hoop wat tips te horen!
Dank jullie wel,
BBGirl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Storingsdienst van je verwarming bellen want dit hoort duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
vaiant ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
reden dat ik riep was dit: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?p=18857#18857
Zou kunnen dat het een vergelijkbaar probleem is. Wat je kan uitzoeken is:
- Zitten ketel en TV/DVB op dezelfde groep?
- Helpen ferriet smoor spoeltjes?

Anders wordt het meten op je stroomnet, en dat heeft de gemiddelde tweaker niet in huis schat ik.

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ik lees over storingen met Ned.2 in een paar posts terug; volgens mij zijn ze er mee bezig. Afgelopen maand november viel hier zelfs tweemaal de gehele ontvanst weg en verscheen in beeld dat ik geen geldige smartcard had !! (Na bellen met de storingsdienst bleek dat ik niet de enige was met storing en men beloofde het probleem in enkele uren opgelost te hebben (wat ook gebeurde).

Volgens de storingdienst hadden de problemen rond Ned.2 te maken met de toekomstige freq. indelingen van Digitenne en dat het na omschakeling rond 11 december wel afgelopen zou zijn - vaag verhaal maar goed om de klachten een paar weken op te schuiven, toch?

Locatie Noord Zuid-Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de problemen te maken hadden met de nieuwe frequentie indeling dan waren er wel met de hele publieke mux problemen geweest, niet alleen Nederland 2. Ik heb wel 2 weken terug of zo stotter problemen gezien tijdens Kassa! op Nederland 1 maar ik denk dat dat een incident was. Het zelfde is me ook eens overkomen op naar ik meen Discovery of National Geographic. Het probleem is dat het incidenteel ook een brommertje kan zijn geweest die specifiek dat soort milde storing levert, 's avonds met de gordijnen dicht valt dat niet altijd op. De koelkast staat achter me dus die haal ik er meestal wel uit. Dan is het het aantal stotters die de argwaan opwekken.

Het enigst blijvende is de tenenkrommend stotterende RTL7/z, en dat is nou al maanden aan de gang.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 30-11-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24
Onlangs zag ik bij m'n ouders Ned. 1, 2 en 3 onderaan de lijst nog een keer staan. Heb ik iets gemist?
Ze zijn toch niet aan het testen met HD over DVB-T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Volgens mij is dat twee keer dezelfde Ned 1, 2 en 3 alleen van verschillende zendmasten.
Hetzelfde heb ik hier ook ik ontvangst van twee masten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 15:27

Wallie

Herr

Voor mensen die nog meerdere sim-kaarten op 1 abbo willen activeren, kijk eens naar edpnet, daar mag het wel bij. Sterker nog, je kan daar zelf online kaarten toevoegen aan je abbo.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aart44 schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:12:
Volgens mij is dat twee keer dezelfde Ned 1, 2 en 3 alleen van verschillende zendmasten.
Hetzelfde heb ik hier ook ik ontvangst van twee masten.
Dan moet ie dus minimaal ook nog een andere regiozender hebben gezien. Sterker nog, ook moet je dan nog de commerciële zenders 2 keer terug vinden. Masten in dezelfde regio gebruiken dezelfde frequenties en die komen niet 2x voor in je lijst. Masten die een verschillende frequentie hanteren voor de publieke omroep hebben ook andere frequenties voor de commerciëlen dus die zouden dan ook dubbel gevonden moeten worden. Masten die dezelfde frequenties gebruiken voor andere programma's (muxen, bouquetten) liggen niet in de buurt van elkaar zodat ze elkaar normaliter niet kunnen storen. Zo vindt je k24 (bij mij in IJmond in gebruik) pas weer terug in Limburg.
Ik kan hier denk ik wel 4 masten ontvangen maar die hebben allemaal dezelfde frequenties dus je weet niet welke mast je eigenlijk pakt. Het is ook eigenlijk niet belangrijk maar kan wat onduidelijkheid geven bij het uitrichten van de antenne. In principe versterken ze elkaar.

franssie schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:14:
reden dat ik riep was dit: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?p=18857#18857
Zou kunnen dat het een vergelijkbaar probleem is. Wat je kan uitzoeken is:
- Zitten ketel en TV/DVB op dezelfde groep?
- Helpen ferriet smoor spoeltjes?

Anders wordt het meten op je stroomnet, en dat heeft de gemiddelde tweaker niet in huis schat ik.
Ik heb geprobeerd om met een professioneel net ontstoringsfilter de schakelklikken van mijn koelkast en andere inductieve apparaten (zoals bv tondeuses en scheer apparaten) weg te filteren maar dat hielp helemaal niks. Ik vermoed dat die storingen gewoon door de lucht worden overgedragen net zo als bij piezo gas ontstekers.

Wallie schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:30:
Voor mensen die nog meerdere sim-kaarten op 1 abbo willen activeren, kijk eens naar edpnet, daar mag het wel bij.
Mag bij KPN ook nog steeds hoor. Alleen moet je bij KPN tegenwoordig verplicht een ontvanger huren en moet je voor elke 4e kaart een nieuw abo afsluiten maar volgens mij is dat laatste bij edpnet ook zo.

Sterker nog, je kan daar zelf online kaarten toevoegen aan je abbo.
Maar kun je daar ook willekeurig elk ooit uitgebrachte Digitenne kaart nummer invullen?

Ps. Ik zie trouwens dat de laatste opmerkingen over de topic start nog steeds niet zijn verwerkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 03-12-2012 20:44 . Reden: topic start ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren 2x digitenne gebeld voor het activeren van een smartcard. Bijna geen mogelijkheid hierin. Hij heeft hem wel 'tijdelijk geactiveerd' en ik moet over een maand maar terug bellen. Dus dan ga ik het nog 1x proberen, met een iets ander verhaal.
Hoe ben je dan toch zo gauw (als)nog aan een extra smartcard gekomen dan?
En hoe zat 't nou precies met die firmware upgrades die je had gevonden in je service lijsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:12:
Ps. Ik zie trouwens dat de laatste opmerkingen over de topic start nog steeds niet zijn verwerkt.
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die van mij en oliver vanaf 13 november. Met ^F 'topic start' heb je ze zo. Laatste wijziging van de topic start was van 5 oktober dus in principe alles wat na 5 oktober hier gepasseerd is maar dat heb ik niet bijgehouden. Misschien is het ook handig om wijzigingen (of datum van) hier in het forum even te melden zodat iedereen er zonodig even z'n licht over kan laten schijnen? De laatste keer dat ik er bvb dit jaar naar gekeken heb was van ruim voor 5 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 02:52:
Die van mij en oliver vanaf 13 november. Met ^F 'topic start' heb je ze zo. Laatste wijziging van de topic start was van 5 oktober dus in principe alles wat na 5 oktober hier gepasseerd is maar dat heb ik niet bijgehouden. Misschien is het ook handig om wijzigingen (of datum van) hier in het forum even te melden zodat iedereen er zonodig even z'n licht over kan laten schijnen? De laatste keer dat ik er bvb dit jaar naar gekeken heb was van ruim voor 5 oktober.
Dan nog heel iets anders, de topic start heeft het over TCM, dit is niet meer zo. Het is tegenwoordig 'Nostalgie Net'; Arrow Classic Jazz heet tegenwoordig 'Sublime FM'. Kindernet zit er zover ik zie niet meer tussen. De lijst is zowieso beetje rommelig, TCM staat niet in de lijst, Cartoon network wel, terwijl het allemaal onder Eredivisie Live 2 valt. Concertzender classic volgens mij Classic FM? Ik zie die niet staan.
Een aantal van deze zaken staan ook zo op de KPN site. (niet noodzakelijk juist, maar ik kan niet alles checken)

TCM kon ik niet controleren op het moment dat ik deze post las, was te vroeg (of te laat). Nu aangepast.

Arrow Classic Jazz kon ik geen bron voor vinden.. Ik denk nu dat de reden daarvoor was dat het Arrow Jazz FM was, geen classic. Aangepast.

Volgens http://www.kpn.com/prive/...eroverzicht-digitenne.htm is het nog steeds Comedy Central / Kindernet. Van 6:00 tot 9:00 lijkt daar volgens de EPG ook nog sprake van te zijn. Kindernet als losse zender uit de lijst gesloopt.

Concertzender Classic en Classic FM is niet hetzelfde, Classic FM is afaik commercieel, Concertzender Classic is publiek. En zo te zien pleite. :? Dus ook weg uit de TS.

Dank voor de input. :)
Anoniem: 205081 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:39:
Hiervoor pas ik de topicstart niet aan, de huidige communicatie vanuit KPN is dat een extra smartcard, met of zonder ontvanger, €4/maand kost. Tenzij er een duidelijk statement vanuit KPN (en dan niet van een helpdeskmedewerker) komt dat het niet zo is blijf ik hier vanuit gaan.
Verder voor de topic start: http://www.linuxtv.org/wi...raTec_Cinergy_T_PCIe_dual werkt prima met Digitenne op beide tuners (ook via tvheadend/oscam) ;)

Maar hoe relevant/belangrijk is de lijst met ondersteunde hardware nog eigenlijk?
Tuners die je gebruikt icm. een losse kaartlezer voeg ik niet toe, dan moet ik iedere bestaande DVB-T tuner voor de PC erin zetten.

Ik denk dat het iets minder relevant is tegenwoordig, ik heb het idee dat vooral moderne TV's beter compatible zijn met de diverse CI-modules.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 04-12-2012 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Anoniem: 205081 schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:12:
[...]

Dan moet ie dus minimaal ook nog een andere regiozender hebben gezien. Sterker nog, ook moet je dan nog de commerciële zenders 2 keer terug vinden. Masten in dezelfde regio gebruiken dezelfde frequenties en die komen niet 2x voor in je lijst. Masten die een verschillende frequentie hanteren voor de publieke omroep hebben ook andere frequenties voor de commerciëlen dus die zouden dan ook dubbel gevonden moeten worden. Masten die dezelfde frequenties gebruiken voor andere programma's (muxen, bouquetten) liggen niet in de buurt van elkaar zodat ze elkaar normaliter niet kunnen storen. Zo vindt je k24 (bij mij in IJmond in gebruik) pas weer terug in Limburg.
Ja uiteraard twee regiozenders wat is daar vreemd aan?
Sterker nog geen commerciële zenders omdat ik geen abo op Digitenne heb dus ik laat de ontvanger zoeken naar FTA zenders en ja dat kan mijn ontvanger.
En nee ik heb geen KPN of Digitenne ontvanger.
Maar ik ontvang hier in Amersfoort van de Amersfoortse mast kanaal 50 de publieken en regiozender alsook op kanaal 39 (Hilversum) de publieke zenders en de regiozender N. Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee Aart, wijs mij nou 's aan waar in mijn bericht staat dat dit allemaal over jou ging?
Of zelfs maar waar dat ik gezegd zou hebben dat 2 publieke regio zenders vreemd zou zijn?
Maar als jij het dan toch vanzelfsprekend vind dat je wel twee regiozenders hoort te zien hoe komt het dan dat je dat niet vreemd vond dat My-life ze dan niet zag? Je ziet ze echt niet over het hoofd, zo onder aan in die lijst. Publieke zenders dubbel inclusief regio is normaal (zij het dat een wat recentere KPN ontvanger die er dan weer uit filtert), extra publieken zonder regio is verdacht en in dat geval is zijn reactie begrijpelijk.

Als die extra regiozender er wel bij had gestaan was het ogenblikkelijk duidelijk geweest dat het om een naburige (andere) regio zendmast ging en niet om een eventuele test dus simpel boeren verstand zegt dan dat hij die extra regiozender niet heeft gezien. Ook spreek je normaliter niet over 'onder aan de lijst' als die 'lijst' maar uit 4 entries bestaat (FTA) dus wederom, boerenverstand zegt dat ze ook de commerciëlen in de lijst hadden staan. Met een andere_regio zendmast hadden dan dus ook de commerciëlen er dubbel in moeten staan.

Het enigste wat ik met mijn bericht heb willen uitdragen is mijn verbazing over hoe die ontvanger (of TV) dat voor elkaar gebokst heeft. De meest dicht voor de hand liggende reden die ik in z'n algemeenheid kan bedenken is dat er een kanaal met de hand extra gescand is geweest maar dan hoort ook die regio zender er dus echt bij. Specifieker zou het nog zo kunnen zijn dat ze daar een kanaal wisseling hebben gehad en dat alleen het desbetreffende bouquet opnieuw is gescand of dat de ontvanger niet eerst gereset is geweest en dus het oude bouquet in de lijst is blijven staan maar niet meer actief is (en ook de rest blijft dan bij hetzelfde). Maar ook dan zou (ook) de regiozender er twee keer in moeten blijven staan. En het zou overigens betekenen dat zijn ouders in de provincie Groningen wonen wat dat is de enige regio waar het publieke bouquet is verhuisd.

Maar uiteindelijk is My-life degene die weet wat hij wel of niet gezien heeft en waar z'n ouders wonen dus laten we even afwachten wat hij daar zelf over te zeggen heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 04-12-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 03:34:

[.tuner huur.]

Hiervoor pas ik de topicstart niet aan, de huidige communicatie vanuit KPN is dat een extra smartcard, met of zonder ontvanger, €4/maand kost. Tenzij er een duidelijk statement vanuit KPN (en dan niet van een helpdeskmedewerker) komt dat het niet zo is blijf ik hier vanuit gaan.
Kun je dat "de huidige communicatie vanuit KPN" ook iets concreter maken?
Wie is voor jou 'KPN' precies en kunnen we dat ook ergens nalezen wat die 'KPN' daar dan precies over zegt?

Want deze KPN laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Meerdere tv’s aansluiten
Je kunt op je Digitenne abonnement drie televisies aansluiten. Voor elke televisie heb je een aparte tv-ontvanger nodig. Een extra Insteekkaart of basis tv-ontvanger huur je voor € 4,07 per maand.
Dat gaat echt over ontvangers, niet over kaartjes. Over kaartjes staat er niks.

Ook bij vragen 'kan ik Digitenne op meerdere tv's aansluiten' staat niks over kaartjes alleen weer over extra ontvangers huren.

Ook bij kosten alleen extra ontvanger, niks over kaartjes.

Of hier bij tarieven idem dito.

En als je dat dan wil moet je toch echt langs die helpdeskmedewerker want online kun je niks bestellen tenzij je ze in een keer met het abo mee bestelt. In dat geval moet je specifiek opgeven of je een ontvanger of een CAM wilt hebben voor elke extra kaart. Dat zal bij de helpdesk/klantenservice niet anders zijn.

Bij veelgestelde vragen:
U kunt 3 televisies aansluiten op 1 Digitenne abonnement. Per televisie hebt u een tv-ontvanger of Insteekkaart nodig.

Als u meer dan 3 televisies wilt aansluiten hebt u een extra Digitenne abonnement nodig waar u ook weer 3 tv's mee kunt aansluiten. U betaalt dan ook 2 keer abonnementskosten.

Een extra Digitenne tv-ontvanger of Insteekkaart kunt u huren via de kpn winkel of de Digitenne Klantenservice
Nergens staat ook dat je bij je abonnement 2 extra kaartjes meegeleverd krijgt. Een smartcard heet tegenwoordig een ontvanger en die kan alleen gehuurd worden. Extra kaartjes worden niet verstrekt noch verkocht.

Over de reden daarvoor kan ik echter tot nog toe niks terug vinden, niet via de normale ingangen iig.
Daar gaven ze eerder wel een reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie de fout, het is idd €4,07 en niet meer €4,-. Aangepast. :)

Ik heb vandaag trouwens RTL Z Nieuws gekeken op Ziggo. Niets gemerkt van enige onderbrekingen of wat dan ook. Kijk nu even de opname van Digitenne terug en daar stottert het wel. Steeds dat je een fractie van een seconde mist. Geen corruptie dus geen ontvangstprobleem, het zit gewoon bij KPN.

[ Voor 69% gewijzigd door Mentalist op 05-12-2012 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gaat het alleen over het geluid van RTL7 of ook beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou zeggen, kijk zelf 's even? Dan weet je 't. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:18:
gaat het alleen over het geluid van RTL7 of ook beeld?
Gisteren stotterde het weer niet. Heb de opname van eergisteren uiteraard alweer weggemikt. :P Iirc slaat zowel het geluid als het beeld even over. Het is echt heel kort, ik schat een tiende seconde ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zit ie ons een beetje te dollen omdat ie 't net opgelost heeft.

'k Heb net een half uurtje zeer tegen m'n zin naar voetbal zitten kijken en heb nog geen een stotter voorbij zien komen, behalve in een reclame spotje (van RTL7 zelf). Vanmiddag helaas zeer beperkt naar RTLz gekeken maar kan niet zeggen dat ik toen ook maar iets gezien heb, als ik er zo over nadenk.Terwijl het daarvoor nooit langer dan 10 minuten duurde voor je er een te pakken had. Ik denk dat het iets van twee weken terug was dat het even zo erg was dat de ontvangst een paar keer even op zwart ging voor 1 a 2 seconden maar dat heb ik sindsdien niet meer gemerkt. Ik ben nu naar een opname van Van Helsing van gisteravond aan 't kijken (20 minuten heen) maar tot nog toe ook nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Er is zeker iets aangepast, in Windows 7 Media Center geen horrorbalk meer bovenin bij bewegende beelden op rtl 7 met de standaard microsoft decoder.

Edit: linkje naar het bericht in dit topic over dit probleem:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/38147691#38147691

edit2:
Nog ff gecheckt, neem idere dag dr. phil (rtl4 17:00) op voor mijn vriendin.
4 december : vreemde storing bovenin bij beweging
5&6 december : niks meer van te zien.

[ Voor 60% gewijzigd door Caballeros op 06-12-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is zo'n 3 maanden eerder dan ik over die dropouts ben begonnen (in augustus). Blijkbaar hebben ze nu iets nieuws geinstalleerd dat meerdere dingen in een keer oplost, bedoeld dan wel onbedoeld (gemazzeld).

Overigens werd daar toen nog niet over RTL7 gesproken, mogelijk reden dat niemand dat toen serieus genomen heeft (microsoft probleempje, who cares).
Dat van die dropouts is specifiek begrensd op RTL7/z en dan moeten er alarm bellen gaan rinkelen.
Dat 't dan desondanks nog 4 maanden moest duren voordat 't werd opgelost .....

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 07-12-2012 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
niemand neemt RTL7 serieus :+

Ik lijk een groot deel van de storingen te kunnen herleiden naar een overlijdende antenne... maar eens kijken of ik zelf ga bouwen of een nieuwe bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we de dropouts van RTL7 even een weekje opschuiven in verband met de omstemming naar K49. Het lijkt erop dat in de regio's die nu omgestemd gaan worden tijdelijk hier geen last van hebben als ik het zo lees.

@Caballeros, ik welke regio woon jij?

[ Voor 8% gewijzigd door Edje_Kroketje op 07-12-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Edje_Kroketje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:55:
@Caballeros, ik welke regio woon jij?
Ik ontvang mijn signaal van de mast in vlaardingen en die staat voor volgende week op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eureka, de oplossing is gevonden. Gewoon de zenderfrequenties elke paar weken omgooien en dan werkt Digitenne perfect zoals het hoort. Briljant.

Dus als ik het goed begrijp worden we nu even een weekje blij gemaakt met een dode mus en komen de storingen na 11 en 12 december gewoon weer terug.

Ik zeg lekker zo laten zoals het nu is en die omschakeling gewoon afgelasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze nog wel en ik ga volgende week niet om ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb jij weer even mazzel. Ik ben zo blij voor je O-)
Dat je er nog maar lang van mag blijven genieten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 03:34:
[...]

[...]

Een aantal van deze zaken staan ook zo op de KPN site. (niet noodzakelijk juist, maar ik kan niet alles checken)

TCM kon ik niet controleren op het moment dat ik deze post las, was te vroeg (of te laat). Nu aangepast.

Arrow Classic Jazz kon ik geen bron voor vinden.. Ik denk nu dat de reden daarvoor was dat het Arrow Jazz FM was, geen classic. Aangepast.
http://www.arrow.nl/

daar staat de aanpassing van Arrow Jazz FM -> Sublime. EPG en EIT (heet dat zo?, de kanaal naam) heb nog niet geluisterd :p geef ik dan ook weer toe.
Volgens http://www.kpn.com/prive/...eroverzicht-digitenne.htm is het nog steeds Comedy Central / Kindernet. Van 6:00 tot 9:00 lijkt daar volgens de EPG ook nog sprake van te zijn. Kindernet als losse zender uit de lijst gesloopt.

Concertzender Classic en Classic FM is niet hetzelfde, Classic FM is afaik commercieel, Concertzender Classic is publiek. En zo te zien pleite. :? Dus ook weg uit de TS.

Dank voor de input. :)

[...]

[...]

Tuners die je gebruikt icm. een losse kaartlezer voeg ik niet toe, dan moet ik iedere bestaande DVB-T tuner voor de PC erin zetten.

Ik denk dat het iets minder relevant is tegenwoordig, ik heb het idee dat vooral moderne TV's beter compatible zijn met de diverse CI-modules.
misschien een idee die lijst te condenseren in een hide-able blok zetten?

Trouwens, zit net te lezen op EDP http://www.edpnet.nl/nl_nl/thuis/digitale-televisie dat ze maar 7.07 zijn EN je mag 3 smartcards hebben. Nadeel is dat ze per jaar factureren. Ondanks dat het maar 2.59 per maand scheelt (en 4.07 per smartcard), heb je het 'overstappen' na 10 maanden terug verdient (als je nu nog extra smartcards neemt, heb je het zelfs in 2-4 maanden eruit!

Dus ALS je echt bij dvb-t wil blijven, is edp na een jaar voordeliger, ik gok dat je dan ook per maand mag betalen? Verder, kan je gewoon zelf via een website je smartcards activeren!! (Je kan hopelijk ook je smartcards deactiveren) en het zal me niets verbazen als gewone digitenne smartcards er ook op werken.

Waarom hier uberhaubt een post van maken? Zoals gezegd, het is goedkoper (en precies hetzelfde signaal). Als je toch bij digitenne blijft, is het gewoon de moeite zover ik zie.

Zelf, ben ik aan het plannen om aan de schotel te gaan, al blijf ik wel denk ik nog zeker paar maanden bij digitenne, totdat mn schotel goed werkt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door oliveroms op 11-12-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

karakedi in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10"
Wallie in "\[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10"

Wanneer krijg ik nou 's antwoord van je?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 11-12-2012 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oliveroms schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:19:
[...]

http://www.arrow.nl/

daar staat de aanpassing van Arrow Jazz FM -> Sublime. EPG en EIT (heet dat zo?, de kanaal naam) heb nog niet geluisterd :p geef ik dan ook weer toe.
Ik kijk ook niet alle zenders van Digitenne. :+
[...]

misschien een idee die lijst te condenseren in een hide-able blok zetten?
Hoe dan? Ik heb het even gecheckt maar GoT lijkt dat niet te ondersteunen (helaas).
Trouwens, zit net te lezen op EDP http://www.edpnet.nl/nl_nl/thuis/digitale-televisie dat ze maar 7.07 zijn EN je mag 3 smartcards hebben. Nadeel is dat ze per jaar factureren. Ondanks dat het maar 2.59 per maand scheelt (en 4.07 per smartcard), heb je het 'overstappen' na 10 maanden terug verdient (als je nu nog extra smartcards neemt, heb je het zelfs in 2-4 maanden eruit!

Dus ALS je echt bij dvb-t wil blijven, is edp na een jaar voordeliger, ik gok dat je dan ook per maand mag betalen? Verder, kan je gewoon zelf via een website je smartcards activeren!! (Je kan hopelijk ook je smartcards deactiveren) en het zal me niets verbazen als gewone digitenne smartcards er ook op werken.
Dat laatste betwijfel ik. Ik heb nooit veel aandacht geschonken aan edpnet, voorheen kon je daar maar 1 smartcard krijgen en ik twijfelde ook of het na een jaar nog wel zou bestaan, of dat de prijs dan niet plots enorm zou stijgen. Beiden lijken tot nu toe mee te vallen.
Waarom hier uberhaubt een post van maken? Zoals gezegd, het is goedkoper (en precies hetzelfde signaal). Als je toch bij digitenne blijft, is het gewoon de moeite zover ik zie.
Zal hier meer aandacht aan besteden in de topicstart van deel 11.
Zelf, ben ik aan het plannen om aan de schotel te gaan, al blijf ik wel denk ik nog zeker paar maanden bij digitenne, totdat mn schotel goed werkt ;)
Zelfde, alleen ben ik nu bezig met de overstap naar Ziggo. CanalDigitaal is qua administratie/klantvriendelijkheid ook niet alles, maar ik geef toe dat het nog altijd beter is dan UPC. (ik heb dus de mazzel om niet in UPC-gebied te wonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:46

FeaR

In GoT we trust

Afbeeldingslocatie: http://img0.joyreactor.com/images/thumbnail/templates/solo/okay_guy.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.