[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 110.523 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471267

wat ik doe is, op de tv naar instellingen .en dan klik ik op voorwaardelijke ....... en dan staat er op het scherm, geen alg. interface gedecteerd.
en de module doe ik als volgt in, op de voorkant vann de module staat toch een pijl?aan die kant gaat de module erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33
De chip moet het eerst naar binnen, lijkt wel of bij jou de chip aan de buitenkant van de CAM zit (de pijl lijkt naar buiten te wijzen)? Je hebt een andere opdruk op je digitenne kaart dan ik dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Als je met een felle lamp in de CAM kijkt zou je kunnen zien waar de chip moet zitten, je ziet dat wat koperen pieletjes die contact maken met de chip.

edit://
Smit Cam

Bij mij zo dus, chip eerst, en aan de dikke kant (wat logisch is want daar zit de printplaat).
Blijven er slechts nog twee manieren over om 'm in de TV te proppen.

edit: vwb module en pijl doe je het goed. alleen kan ie er met die pijl aan de juiste kant alsnog op twee manieren in. De pijl kan voor en achter. Kijk heel goed naar de gaatjes kant van de CAM, de beide zijden zijn niet identiek (1 kant heeft twee lipjes, de ander maar één). Dus succes!

[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 21-09-2012 21:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij heeft nu de conax herkend
dank uw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
en ook de smartcard? Indien ja: veel kijkplezier!

edit: en oh ja - laat na een paar dagen even weten hoe eea werkt, dan kunnen we het in de topicstart opnemen mocht je TV nog niet in het overzicht staan!

[ Voor 61% gewijzigd door franssie op 21-09-2012 21:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de smartcard weet ik nog niet, want ik heb hem nog niet geactiveerd.
maar denk je dat die het gaat doen?
en zon kpn antenne,moet toch een lichtje aangeven als je hem aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
smartcard zou een week moeten werken zonder activatie. Antenne geeft licht als er 5V spanning op staat, sommige (moderne) TV's ondersteunen dat. Je kan het ook zonder proberen (staat hier bijvoorbeeld uit maar ik kan de mast zien). Anders heb je van die inserters, zat misschien zelfs bij je SMit CAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee hier is geen mast. ik heb alles apart via mp gekocht, maar mijn antenne geeftt iig geen licht
In je antenne zit een versterker die voeding nodig heeft (Ik hoop wel dat je de nieuwste antenne heb aangeschaft, die zwarte met losse kabel). 999 van de 1000 TV's geven die voedingsspanning niet af terwijl alle ontvangers van KPN dat wel doen.
Je hebt dus een lossen powerinserter nodig. Als de de CAM via KPN zou hebben aangeschaft dan zit die ook in het pakket. Dat pakket bestaat uit Antenne, powerinserter, CAM en smartcard met pre-activatie, zodat je meteen een week TV kan kijken naar alle zenders.

• franssie
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 08:37:
999 van de 1000 TV's geven die voedingsspanning niet af
Edje je quatcht.
Ik heb er meerdere die wel 5V geven op commando. De oude niet nee, en zo'n budget sonera wellicht ook niet.
rest van je post klopt wel wat, maar er zijn gelukkig meer wegen naar digitenne ontvangst dan de dure en klantonvriendelijke kpn primafoonwinkel.

ik heb deze antenne:
http://t0.gstatic.com/ima...Ve6TVdwhkA4Tk9sXFwey1iZRg
deze werkt dus niet?
of moet ik zon antenne hebben met een losse kabel en aan het uiteinde heeft die zon blokje?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 471267 op 22-09-2012 10:14 ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:21
Anoniem: 471267 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 09:34:

deze werkt dus niet?
of moet ik zon antenne hebben met een losse kabel en aan het uiteinde heeft die zon blokje?
Die antenne is prima maar het blauwe lampje moet branden dan krijgt hij zijn 5V.
Als de TV die 5V niet geeft kun je een power inserter gebruiken daar zit een adapter bij voor de 5V hij ziet er zo uit volgens de link.

http://www.beterelektro.n...ages/DVB-T+INSERT10_2.JPG

oke
duidelijk!
Nou die antenne is niet prima, die is verouderd. De nieuwe funke is echt een klasse beter qua ontvangst. Het is niet voor niets dat KPN hem al 2 jaar niet meer levert aan zijn klanten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kan je zien dat een tv wel spanning geeft aan een kpn antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als het lampje in de antenne brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
voorbehoud natuurlijk dat de antenne (of de kabel met name) niet kapot is. Maar dat komt weinig voor.

Vast wel iemand die dat weet, kan je gewoon 5V op de kabel zetten met een batterij oid? En is kern dan + en mantel -? Misschien wel eens leuk in het veld met mijn laptop (kan ook wel iets met USB prutsen dan maar ik denk dat de antenne meer dan 500mA nodig heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De antenne gebruikt tussen 60-80 mA. De nieuwe powerinserters van KPN hebben gewoon USB, zo kan je de antenne voeden vanuit de USB aansluiting van je TV.
de + zit inderdaad in het midden. Nu nog een batterij van 5 volt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
4,5 werkt vast ook wel (die ouderwetse dingen) maar goed dat ze nu USB ondersteunen! Dat heeft elke TV wel tegenwoordig. Toch maar eens een nieuwe scoren dan voor onderweg.
Dank voor je uitgebreide antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik bedoel, voordat je een tv koopt, staat het niet ergwens in de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Anoniem: 471267 schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:21:
[...]

ik bedoel, voordat je een tv koopt, staat het niet ergwens in de specs?
Gebruiksaanwijzing downloaden van de TV, daar moet het wel instaan. Bijvoorbeeld zoek die van de Grundig 22 VLE 2100 DVD op en kijk of je het kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:30:
[...]

Gebruiksaanwijzing downloaden van de TV, daar moet het wel instaan. Bijvoorbeeld zoek die van de Grundig 22 VLE 2100 DVD op en kijk of je het kan vinden
dit moet er staan denk ik?

Geschikt voor 12 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
helaas je zoekt de 5V optie onder DVB-T, kon alleen de duitse vinden (maar dit type draait ook op 12V inderdaad, maar dat is de spanning opv 220, gebruik 'm op een boot)

in de handleiding staat:
7
Die Antennenspannung (5V ) darf nur eingeschaltet werden, wenn die ange- schlossene Antenne eine aktive Zimmeran- tenne mit Signalverstärker ist und diese nicht schon selbst über ein Steckernetzteil (oder ähnliches) mit Spannung versorgt wird. An- sonsten kann es zu einem Kurzschluss oder zur Zerstörung Ihrer Antenne kommen!
en
Zeile »Aktivantenne« mit »C « oder »D « wählen.
Antennenspannung für die Antenne mit »B« oder »A« einschalten (»Ein«).
Helaas staat het in de prijsvergelijkers niet. In de topic start ivan dit topic s het wel opgenomen, maar daar staan niet heel veel recente TV's in die het hebben. Maar het komt zeker vaak voor, en als Edje zegt dat de moderne Antenne draait op USB voeding dan ben je al klaar met de meesten, die hebben dat tegenwoordig wel om een USB powered HDD te draaien. WIl je beide dan moet je een USB ladertje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Vanaf vandaag weer beeld via Smilde. Hoera!
Sinds vorig jaar had ik de antenne buiten opgehangen voor ontvangst via Zwolle en daarop gericht komt zowel Flevoland als Drenthe nu ook glashelder door.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar en welke power inserter heb je nodig voor de antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
bijvoorbeeld de inserter die Aart44 boven je al aanwees? Verder hangt het van je antenne af, of ie het ondersteund :+
Iets preciezer je vraag formuleren helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik dacht altijd dat je zon blokje nodig had?
zie 1.22

YouTube: Installatie Digitenne Insteekkaart van KPN op een Sony LCD TV

maar die blokje die Aart44 zei, is ook goed dus?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 471267 op 25-09-2012 22:20 ]

• aart44
Anoniem: 471267 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:03:
ik dacht altijd dat je zon blokje nodig had?
zie 1.22
Er zijn inderdaad verschillende soorten en merken power inserter's die doen volgens mij allemaal hetzelfde 5V aan de antenne geven als de TV het niet zelf heeft.

en als je een power insterter koopt, daan moett je toch ook een adapter/stekker hebben?
zoals op die video?

• aart44
Anoniem: 471267 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:23:
en als je een power insterter koopt, daan moett je toch ook een adapter/stekker hebben?
zoals op die video?
Die adapter zit er toch gewoon bij.

Er bestaan ook adapters met een kabeltje naar een usb aansluiting op de TV usb geeft ook 5V dan heb je geen stopcontact nodig maar krijgt de antenne de 5V via usb en heb je de adapter niet eens nodig maar hij zit er wel altijd bij..

Google maar op "Power inserter usb".

[ Voor 3% gewijzigd door aart44 op 26-09-2012 11:48 ]

http://www.bisco.nl/10099-dvbt-power-inserter.html

ik heb die gevonden, is die goed dan?
jewel toch?
en is er een video of foto hoe je deze aansluit?

tevens is dit de goedkoopste wat ik gevonden heb

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 471267 op 26-09-2012 12:05 ]

• aart44
Anoniem: 471267 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:04:

tevens is dit de goedkoopste wat ik gevonden heb
Ja maar die heeft geen usb aansluiting zoals deze,

http://www.nauticgear.nl/...power-inserter-dvb-t.html

Maar goed genoeg over de power inserter spring op je fiets en haal zo'n ding bij je plaatselijke electronica winkel.
Ze werken allemaal ze geven de 5V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ondersteunt de Samsung SyncMaster T22A550 een conax module met digitenne smartcard?
de tv heeft wel een ci+ slot en dvb-t/c

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
of je maakt zelf een power inserter, kosten; <1 euro ?

Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=107056

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie opeens een raar bedrag op mijn afschrift: €9,66?

Wat blijkt, KPN geeft de BTW-verhoging direct door aan de consument. Digitenne is nu €9,66/maand en Eredivisie €12,71. Beetje "vreemde" bedragen, maargoed.

Mailtje erover had ik wel netjes gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 05-10-2012 21:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:30:
Zie opeens een raar bedrag op mijn afschrift: €9,66?

Wat blijkt, KPN geeft de BTW-verhoging direct door aan de consument. Digitenne is nu €9,66/maand en Eredivisie €12,71. Beetje "vreemde" bedragen, maargoed.

Mailtje erover had ik wel netjes gevonden.
KPN incasseert vooruit. Je betaalt in september al voor oktober dus is de btw al aangepast. Dit is al jaren zo en daar heeft KPN destijds wel over gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een mailtje had de verhoging weer hoger uit gevallen ;-) die moet toch uit het abo betaald worden.

Overigens was er in kassa iets soortgelijks over een energieleverancier die dit deed en waarover iemand had geklaagd, maar het is inderdaad een normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
itsmeallright schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:09:
of je maakt zelf een power inserter, kosten; <1 euro ?

[afbeelding]

;)
LOL, daar had ik nooit over nagedacht maar dit is ook wel een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:11:
[...]

LOL, daar had ik nooit over nagedacht maar dit is ook wel een leuke optie.
Neem een USB snoertje waarmee je een apparaat op kan laden, knip hem door en gebruik deze 5 volt als voeding voor je antenne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:20:
Met een mailtje had de verhoging weer hoger uit gevallen ;-) die moet toch uit het abo betaald worden.

Overigens was er in kassa iets soortgelijks over een energieleverancier die dit deed en waarover iemand had geklaagd, maar het is inderdaad een normale gang van zaken.
Oh, ik klaag ook niet over het vooruitbetalen en het is ook niet zozeer een klacht dat ze de BTW meteen doorrekenen, maar even een heads-up per mail had ik wel netjes gevonden. Die mailing kunnen ze dan bekostigen door in hetzelfde mailtje erop te wijzen dat KPN ook eredivisie en ADSL verkoopt. Ze spenderen nu tenslotte ook een hoop abogeld om me daarop te wijzen met vodjes papier in de brievenbus, per mail is dan een stuk goedkoper. :X

Maar aangezien Digitenne een mooi "rond" bedrag kost en eigenlijk al te duur in de markt staat (het aantal Digitenne-klanten neemt af) had ik eerder verwacht dat KPN de BTW-verhoging voorlopig voor eigen rekening zou nemen. Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 04:55:
[...]
Maar aangezien Digitenne een mooi "rond" bedrag kost en eigenlijk al te duur in de markt staat (het aantal Digitenne-klanten neemt af) had ik eerder verwacht dat KPN de BTW-verhoging voorlopig voor eigen rekening zou nemen. Niet dus.
Digitenne lijkt inderdaad wel een sterfhuisconstructie. De prijsverhogingen en het gemis aan Ketnet doen mij al uitkijken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ketnet wordt waarschijnlijk verplicht voor Digitenne, lees http://www.totaaltv.nl/ni...t_2017_25_tv-kanalen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Goed nieuws! Maar wel vreemd dat ze niet aan de 30-zenders verplichting hoeven te voldoen, terwijl ze 30 zenders verspreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

W3ird_N3rd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 04:55:
[...]

Oh, ik klaag ook niet over het vooruitbetalen en het is ook niet zozeer een klacht dat ze de BTW meteen doorrekenen, maar even een heads-up per mail had ik wel netjes gevonden. Die mailing kunnen ze dan bekostigen door in hetzelfde mailtje erop te wijzen dat KPN ook eredivisie en ADSL verkoopt. Ze spenderen nu tenslotte ook een hoop abogeld om me daarop te wijzen met vodjes papier in de brievenbus, per mail is dan een stuk goedkoper. :X

Ik heb eerdaags contact gehad met de Digitenne klantenservice, wat een administratieve chaos is het daar zeg...het is maar goed dat ze een 0800 nummer gebruiken.
De man die ik als eerste, of tweede, sprak vroeg me of ik ADSL had danwel Interactieve TV. Nope, het schijnt zo te zijn dat je dan wel gratis Digitenne kan afnemen? Maar in ieder geval leek het erop dat hij liever klanten daarheen overzet. Alsof ze er vanaf willen!
Het is juist zo'n mooie dienst.
Althans, heel praktisch.
Met een smartcard zet je bij wijze van spreken je tv buiten op een mooie zomerdag en je gaat Eredivisie Live kijken met een paar vrienden en een kratje bier :)
(maar 1 stroomkabel nodig...of een goede UPS haha :+ )

KPN heeft geloof ik 800.000 Digitenne klanten, 10 euro per klant per maand is 8 miljoen euro omzet :/ en dat willen ze in de sloot gooien of zo :? ?
Hoe dan ook het heeft me een paar belletjes in totaal wel een uur bellen gekost om Eredivisie Live "aan te laten zetten" :X en ik had een brief gehad over dat ik geld moest betalen voor de tuner, terwijl de eerste tuner gratis is dat moest ook aangepast nogal een administratieve puinhoop daar, mogen ze wel eens wat aan doen het is juist zo'n mooie dienst :) ik heb goed bereik 80% en dat kijkt prima weg op mn 22 inch Sony tv'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Mijn oude Funke antenne werkt, met de zendmast Oegstgeest op zo'n 1000 meter afstand veel beter dan de nieuwe Funke antenne. Waarom? Met de nieuwe antenne lijkt het signaal te sterk; de ontvangst gaat ""clippen"", van 100% (99) tot 0% en constant achter elkaar. Met de oude Funke blijft de ontvangst constant op 100% (99) en valt niet meer terug. Ik gebruik een TBC5000 als ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@StEelD Digitenne is inderdaad gratis erbij als je iTV hebt van KPN of xs4all of Telfort. Dit is gedaan om toch met beperkte bandbreedte voldoende TV's in huis te kunnen blijven bedienen.

@racinfo Welke oude antenne gebruik je en als je de nieuwe antenne gebruikt en je zet in het installatie menu de 5 volt uit, heb je dan nog steeds voldoende ontvangst en blijft dit dan wel constant? Je zou ook de nieuwe antenne is in stapjes van 45 graden kunnen draaien om te kijken of je dan wel een punt vind dat het optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205081

Edje_Kroketje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:01:
@StEelD Digitenne is inderdaad gratis erbij als je iTV hebt van KPN of xs4all of Telfort. Dit is gedaan om toch met beperkte bandbreedte voldoende TV's in huis te kunnen blijven bedienen.
Dat is niet gratis erbij maar kost 4 euro per ontvanger omdat de digitenne ontvanger niet de eerste ontvanger in het abonnement is. Dat zal dan ook de reden van de verwarring zijn geweest waar ie mee te maken heeft gehad en waarom die vreemde vragen werden gesteld.

Van datzelfde TotaalTV:
KPN mag bij haar tv-product Digitenne tot het einde van de uitzendlicentie minimaal 25 tv-kanalen blijven aanbieden. Voor andere tv-aanbieders is het minimum basispakket op 30 tv-kanalen vastgesteld.

[...]

Frequentie schaarste

Het tekort aan frequenties die door KPN voor Digitenne benut kunnen worden, is de reden waarom Van Bijsterveldt aan Digitenne een uitzonderingspositie wil geven. De uitzendlicenties die KPN voor Digitenne gebruikt, lopen tot 31 januari 2017 door.
Dat wordt dus nog 4 jaar op de zelfde manier doormodderen. De vraag is of het dan nog zin heeft om daarna op DVB-T2 door te gaan als het merendeel van de huidige klanten voor die tijd al is afgehaakt. Met dat in het achterhoofd kun je je vervolgens afvragen in hoeverre KPN dan nog veel geld in onderhoud en kwaliteitszorg zal steken. Decisions, decisions.
itsmeallright schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:09: of je maakt zelf een
power inserter, kosten; <1 euro ?
Zet daar maar gerust een nulletje achter als je de rest er bij koopt en daar koop je tegenwoordig al een professioneel produkt voor, met garantie.
Edje_Kroketje schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:20:
Tja en na die 4 euro p.m. die je al zo genereus kado krijgt voor je 'gratis' 1e ontvanger huur kan die ene cent (eenmalig) er natuurlijk niet meer vanaf, dat moge duidelijk zijn }:| (Die zelfde 4 euro p.m. die ze van klanten van 't eerste uur -die zelf hun ontvangers hebben gekocht- nog steeds in eigen zak steken ipv korting te geven).
Edje_Kroketje schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 15:36:
Nou die antenne is niet prima, die is verouderd. De nieuwe funke is echt een klasse beter qua ontvangst. Het is niet voor niets dat KPN hem al 2 jaar niet meer levert aan zijn klanten ;-)
Fijn te weten dat KPN jarenlang 'verouderde' antennes bij z'n ook al zo 'verouderde' ontvangers heeft geleverd, Eduard. Wie het naadje van de kous wil weten moet gewoon even een paar bladzijden terug bladeren.

Het ding is er dus eentje (zoals dat in de praktijk zo mooi heet) met een 'gebruiksaanwijzing', die er helaas niet bijgeleverd wordt en is dus eigenlijk niet zo geschikt voor ons 'simpele zielen', zoals KPN ons 'klanten' graag ziet. Het is een richt antenne maar op een manier die niet vanzelfsprekend is en niet overeenkomt met hoe de antenne zich presenteert. Bovendien is 'ie nogal klein (kleiner ook dan z'n voorganger) waardoor 'ie in sommige afgelegen of moeilijkere gebieden gewoon net iets te kort kan komen. Logisch dat een grotere antenne dan beter is maar dat heeft niks met verouderd te maken maar gewoon met de juiste spullen voor de juiste job gebruiken. Mits goed uitgericht en bij voldoende signaal zal de kleine antenne precies eendere ontvangst leveren als de grotere broer. Als er al iets is 'verouderd' dan is het dat KPN uiteindelijk het licht heeft gezien dat een relatief groot aantal klanten baat zou kunnen hebben bij een grotere of buiten antenne en dat het relatief duur is om die dingen apart te laten maken en na te zenden en dat het best eens slim zou kunnen zijn om ze dan maar standaard bij elke ontvanger te leveren. Kost misschien in eerste instantie iets meer maar als er zich daardoor minder problemen voordoen, het product digitenne een minder slechte naam krijgt en er een paar helpdeskers geschrapt kunnen worden, dan is de winst al snel gemaakt.

Waar het op neer komt is dat er bij het kleine antennetje eigenlijk te veel aandacht is besteed aan het klein, sierlijk en onopvallend zijn en dat er te weinig aandacht aan gebruikers- en installeer gemak is besteed.

Nog even over die zo veel betere USB Recorder en de zgn verouderde TF5300k recorders:

http://forum.kpn.com/t5/D...llen-Digitenne/td-p/20443
Uitvallen Digitenne
op 10-03-2012 15:36

Mijn Digitenne valt meerdere malen per avond uit, en start daarna weer vanzelf op. Mijn ontvanger is het type TBC-5000 Ik heb ondertussen al 2 nieuwe ontvangers gehad van KPN ...
http://forum.kpn.com/t5/D...irmware-update/td-p/42787
Spontane reboot(s) na firmware update
op 20-07-2012 20:35

Na de laatste firmware update van vorige week reboot mijn TBC5000 digitenne twin recorder elke paar uur...
http://forum.kpn.com/t5/D...order-valt-uit/td-p/51638
topfield usb recorder valt uit.
op 24-09-2012 22:03

inmiddels [...] een vervangende opname tuner gekregen, en wel de topfield pvr160 tf5300k ...

.... de klantenservice van digitenne bevestigde mijn vermoeden, ze zijn op de hoogte van het probleem in de usb ontvanger en ze hebben allemaal het zelfde probeem wat schijnbaar niet op te lossen is. deze is dan ook niet meer te verkrijgen voor nieuwe klanten. Bij bestaande klanten word hij nog wel omgeruild als hij niet goed werkt.
Fijn te weten dat zo'n top of the line, up-to-date TBC5000 dan vervangen wordt door zo'n volledig verouderde TF5300k _/-\o_

Die 3 Gigabyte die kwijt zijn in het archief zoals ik eerder melde zijn overigens niet gereserveerd voor 2 uur Life Pauzeren oftewel Timeshift want die gaat gewoon met een half MB per seconde van het totaal af in een onzichtbare recording file met de naam temprec.ts, net zo als bij gewone recordings. De missende ~3,5 GiB worden in werkelijkheid per abuis door de 2e tuner gebruikt voor timeshift maar daar heb je natuurlijk niks aan. De inhoud ervan is programma(s) aansluitend aan het laatst opgenomen programma. Je krijgt die zgn gereserveerde 3 GB (waar overigens wel 3 uur (ipv 2 uur) commerciele tv in past) ook niet terug als je Timeshift uitzet. Dat is dus gewoon een bug, Eduard. Die 3 GB file heeft ook geen naam maar je vindt hem pas terug na een recovery met TopfHDRW. Het is vermoedelijk deze zelfde bug die ook voor de problemen met het resetten bij de TBC5000 zorgt. Ik heb dat zelf na de update intussen ook al twee keer meegemaakt, 1x spontaan tijdens zappen en 1x vanuit standby na een melding van 'instable recording device, resetting system' waarna de usb stick leeg was en opnieuw geformateerd moest worden. Ook meegemaakt dat een paar seconden scene in de verkeerde volgorde werd afgespeeld. Dat duidt op filesysteem fouten.

Edit: Intussen bij een slechts gedeeltelijk gevulde usb stick een timeshift file gevonden die wel 5,5 GiB groot was (plm 4,5 uur tv) dus vermoedelijk gebruikt de recorder zelfs alle vrije ruimte zolang die ruimte vrij blijft en is die 3,5 GiB slechts een minimum wat ten alle tijde vrij wordt gehouden voor timeshifting. Bovendien stonden er meerdere timeshift files op wat er op lijkt te duiden dat zolang de vrij ruimte niet geclaimd wordt door reguliere opnames de timeshift files bewaard blijven tot alle ruimte is opgebruikt en daarna pas wordt hergebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 18-10-2012 03:37 . Reden: timeshift is 2 uur, niet 1 uur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racinfo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:51:
Ik gebruik een TBC5000 als ontvanger.
Ik heb nog nooit 100% gezien, maximaal 99%. Ik neem aan dat je 99% bedoelt?

Werk jij nog steeds met de bijgeleverde USB stick en zo ja ben je daar sinds de FW update ook ruim 3 GiB aan opname ruimte kwijt? En zo niet, zie je een verschil in beschikbare ruimte tussen wat is aangegeven in Archive en wat is aangegeven bij Main Menu | Recording.

Zijn je andere dingen opgevallen die verbeterd danwel verslechterd zijn na de FW update?

Zo dacht ik dat de fout geplaatste herhalings reserveringen in de EPG waren opgelost maar ik denk nu dat dat kwam omdat ik de ontvanger naar factory default had gereset en dus al mijn reserveringen weer opnieuw moest doen. Ik heb nu de indruk dat het erger is dan voorheen, niet alleen zijn het tegenwoordig 'R' tjes (na doorschuiven) ipv 'Rt' tjes maar ze blijven nu zelfs ook staan als het programma waar ze bij staan al geweest is en vaak zijn ze ook nog eens vergezeld van een '(reserved)' in de EPG info text, alsof ze daar ook werkelijk thuis horen wat natuurlijk absurd is als het programma al voorbij is. Naast de R'tjes zie ik nu soms ook de rode bolletjes van lopende opname. Volgens mij was dat allemaal eerst niet.

Verder heb ik 't gevoel dat je minder snel dan voorheen met V- en V+ toetsen van kanaal kan wisselen via de EPG. Als je 't te snel achter elkaar doet negeert ie 't volgende commando en voert daarvoor in de plaats een refresh van de EPG uit. Ook wacht ie met afstemmen tot de laatste klik wat dan het merkwaardige tafereel oplevert dat je wel de EPG van de volgende zender voor hebt staan maar nog steeds naar de preview van de vorige zit te kijken, totdat je stopt met drukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 11-10-2012 01:45 . Reden: work in progress ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje wrote:
@racinfo Welke oude antenne gebruik je en als je de nieuwe antenne gebruikt en je zet in het installatie menu de 5 volt uit, heb je dan nog steeds voldoende ontvangst en blijft dit dan wel constant? Je zou ook de nieuwe antenne is in stapjes van 45 graden kunnen draaien om te kijken of je dan wel een punt vind dat het optimaal is.
Het is de nieuwe Funke antenne met de losse kabel aansluiting op de antenne (met buiten-schroefpunt aansluiting) zelf die ik bij de TBC5000 meegeleverd kreeg; aangezien ik 3x TBC5000 aankocht heb ik alle drie de antennes getest met als resultaat hetzelfde probleem.

Bij uitschakeling van de 5 volt op de antenne zakte de ontvangst tot 66% en had ik geen clippen meer maar wel storing na storing (blokjes) dat mijn ontvangst tekort was (en dus ook de kwaliteit).

De antenne daarna ook buiten gemonteerd, naast de satelite schotel in de hoop dat er daar geen storing zou zijn (de antenne zit er nog steeds) maar dat had in het totaalbeeld geen enkel effect.

Ook het draaien van de (nieuwe Funke) antenne had geen effect, zelfs niet met stapjes van één graad tegelijk; over het hele 360 grd bereik heen (dat kon ik doen omdat hij bij mijn schotel op dezelfde draaibare mast zat) ; in alle richtingen bleef de ontvangst 100% (99%) en bleef dus ook "clippen" daarbij.

Ruim 3/4 jaar heb ik hiermee getobt totdat ik bij toeval bij één der TBC5000 ontvangers ontdekte dat ik met de oude Funke antenne totaal geen last van clippen of blokjes storing had en vanaf dat moment (nu circa 4 maanden op alle drie de TBC5000 ontvangers een prima beeld wat zelden nog enige storing geeft. Met de oude Funke antenne (die met die platte voet eronder) gewoon weer binnen op de keukenkast. De (nieuwe Funke) antenne buiten op de satelite mast zit er nog steeds maar gebruik ik dus niet meer.

NB
Als gelicencieert 2-meter zendamateur ben ik niet geheel onwetend tav gebruik van antennes en ook in radio en TV techniek ben ik gediplomeerd meer dan melief is werkzaam geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door racinfo op 11-10-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Folkert_R wrote:
Ik heb nog nooit 100% gezien, maximaal 99%. Ik neem aan dat je 99% bedoelt?
Gemakshalve noem ik 100% maar aangezien er slechts 2 cyferplaatsjes staan is dat natuurlijk 99%
Werk jij nog steeds met de bijgeleverde USB stick en zo ja ben je daar sinds de FW update ook ruim 3 GiB aan opname ruimte kwijt? En zo niet, zie je een verschil in beschikbare ruimte tussen wat is aangegeven in Archive en wat is aangegeven bij Main Menu | Recording.
Vanaf het prille begin gebruik ik op alle drie de TBC5000's een externe USB drive van (officieel 250 mb met een aparte netvoeding) waarvan ongeveer 235 mb (geformateert door de tuner) aan opname ruimte beschikbaar (overblijft) is.

Wat getreft de 16 GB usb stick, ik kan mij herinneren dat bij de oude FW de beschikbare opname tijd 11 uur opnametijd bedroeg..

Wanneer ik met het TopfHDRW programma de 16 GB stick nazie staat er 15261.6 MB beschikbaar bij een lege stick. Heb je wat aan dit gegeven?
Zijn je andere dingen opgevallen die verbeterd danwel verslechterd zijn na de FW update?
Ja, en behoorlijk. De tuner start veel sneller op oa. en de belangrijkste vond ik wel de verbeterde EPG, want die was eerder om te janken!
Zelden, heel zelden ondervindt ik nu nog dat er opnames wegvallen (het gebeurt dus nog wel af en toe); ook schijn of schaduw Rt opnamen zie ik weleens staan doch die los ik op door die eerst te verwijderen en daarna opnieuw te programmeren.

nb
Op de valreep zie ik je opmerking inzake V- en V+ staan; wellicht gebruiken we de EPG op verschillende wijze? Ik gebruik uitsluitend de EPG per enkele zender, dus met de programma aanwijzing van boven naar onderen; nooit gebruik ik de V toetsen.

[ Voor 25% gewijzigd door racinfo op 11-10-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racinfo schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:51:
Folkert_R wrote:

[...]

Gemakshalve noem ik 100% maar aangezien er slechts 2 cyferplaatsjes staan is dat natuurlijk 99%
Mijn fout, stond er van 't begin af al bij, zie ik nu. Kennelijk glad over heen gelezen 8)7
Vanaf het prille begin gebruik ik op alle drie de TBC5000's een externe USB drive van (officieel 250 mb met een aparte netvoeding) waarvan ongeveer 235 mb (geformateert door de tuner) aan opname ruimte beschikbaar (overblijft) is.
De Topfield geeft de beschikbare ruimte in binaire computer MegaBytes (MiB) of GigaBytes (GiB) aan terwijl de schijven makers de capaciteit in decimale waarden (MB, GB) aangeven.
1 computer kiB is 1024 bytes, 1 MiB =1024*1024B=1.05MB en 1 GiB= 1022*1024*1024B = 1,074GB.

Pas dat toe op 235 GiB en je komt uit op de oorspronkelijke 250 GB.
Wat betreft de 16 GB usb stick, ik kan mij herinneren dat bij de oude FW de beschikbare opname tijd 11 uur opnametijd bedroeg.
Helaas is de beschikbare opname tijd afhankelijk van welke zenders je opneemt en geeft daarom geen definitief uitsluitsel over of er daarvoor ook al iets mis was met de beschikbare opname ruimte. Ik heb 't pas na de update ontdekt en ben dus niet zeker of het een nieuwe bug is of dat ie daarvoor ook al bestond, maar ik neem aan van niet, 11 of 15 GB vrij is nog al een opvallend verschil waar je moeilijk over heen kijkt.

Edit: zat in de handleiding te zoeken naar de opname capaciteit van de USB stick en zag dat daar de de niet beschikbare ~3,5 GiB al genoemd staat. KPN was dus bij invoering al bekend met deze bug. (bug want de TF5300k heeft daar helemaal geen last van, dus onnodig)
Wanneer ik met het TopfHDRW programma de 16 GB stick nazie staat er 15261.6 MB beschikbaar bij een lege stick. Heb je wat aan dit gegeven?
Dat klopt, er is ook niks veranderd aan het opname medium, geen gereserveerde ruimte of zoiets. Dat kan ook niet want je weet niet hoeveel je moet reserveren voor 2 uur timeshift, dat is per zender verschillend.
De recorder stopt nu gewoon met opnemen bij iets van 11,7 GiB en dat is inclusief de timeshift file van 2 uur.
Volgens de recorder is ie dan vol maar in TopfHDRW heb je dan nog 3,5 GiB vrij.
Als je bij het opname menu in Setup kijkt zie je ook daar dat er in dat geval nog 3,5 GiB vrij is maar de recorder weigert nog verder op te nemen. Als je echter met TopfHDRW een filerecovery doet vindt je een file ter grootte van die 3,5 GiB met daarin video van de zender welke je 't laatst hebt opgenomen. In mijn geval bleken dat programma's te zijn die precies aansloten op het laatst opgenomen programma. Dus geen ouwe zooi of delen van bestaande opnames die dubbel gevonden zijn. Alsof er een kabouter op de 2e tuner mee zit te time shiften. Maar zelf heb je er dus geen bal aan.

Edit: Het is evenwel mogelijk dat de geplande opnames zijn gedaan terwijl de PVR al aan stond en op hetzelfde kanaal was afgestemd als waarvan opgenomen werd. In dat geval werd de 2e tuner niet gebruikt en dat zou verklaren waarom de gevonden timeshift file aansloot op het laatste regulier opgenomen programma. Bovendien is me gebleken dat zolang er voldoende vrije ruimte is de PVR z'n oude timeshift files niet hergebruikt maar gewoon een nieuwe opent wat meerdere timeshift files oplevert (na een recovery).
Bij een nieuwe test met een lege (vers geformateerde) usb stick en de ontvanger een dag aan laten staan vindt TopfHDRW 2 files, samen ~15 GiB groot, waarvan de ene file ter grootte is van 2 uur (__temprec__.ts) en de andere ter grootte van de rest van de capaciteit van de stick. Feitelijk is het een grote file waarvan de laatste 2 uur via de file __temprec__.ts te benaderen is via de afspeel toets(en).
[...]

[b]Ja, en behoorlijk. De tuner start veel sneller op oa. en de belangrijkste vond ik wel de verbeterde EPG, want die was eerder om te janken!
Daar is me eerlijk gezegd weinig aan opgevallen. Misschien dat je een oudere versie had dan ik.
Of je moet de snellere EPG bedoelen, maar daar had ik zowiezo geen moeite mee, die was mij snel genoeg.
Die snellere EPG was overigens te danken aan KPN die tegelijkertijd een maatregel om de gaten in de EPG te voorkomen terug draaide omdat dat in de nieuwe FW zou zijn opgelost. (Dat ze daarmee dan ook weer terug kwamen bij de laatste generatie TF5300k, ach, dat is een pietluttig detail).
Zelden, heel zelden ondervindt ik nu nog dat er opnames wegvallen (het gebeurt dus nog wel af en toe); ook schijn of schaduw Rt opnamen zie ik weleens staan doch die los ik op door die eerst te verwijderen en daarna opnieuw te programmeren.
Helaas ging dat vroeger wel (en helaas ook ongewild) maar nu lukt dat niet in alle gevallen meer omdat sommige gewoon niet reageren op de opname of OK toets. En aangezien de tijden meestal niet overeen komen met de werkelijke opname tijden wordt 't dan ook lastig om de veroorzaker terug te vinden in de timer lijst. Overigens heb ik door schade en schande intussen ook ontdekt dat je niet veilig bent door de opname toets te gebruiken bij zo'n schaduw opname (OK toets deleet een bestaande reservering, opname toets haalt 'm naar voren om te wijzigen) ook de opname toets twee keer achterelkaar drukken deleet de werkelijke reservering ongewild uit de timer list (bummer).
nb
Op de valreep zie ik je opmerking inzake V- en V+ staan; wellicht gebruiken we de EPG op verschillende wijze? Ik gebruik uitsluitend de EPG per enkele zender, dus met de programma aanwijzing van boven naar onderen; nooit gebruik ik de V toetsen.
Dat is ook het type EPG waar die toetsen als P- en P+ werken en is heel handig om even snel door het zender aanbod te lopen en te kijken of er nog iets leuks op tv is of gaat komen. Het is na de update dat ik me aan die traagheid ineens begon te ergeren. Daarvoor was het me nooit opgevallen. Het is echter ook mogelijk dat dat komt omdat de tuner slecht functioneert als gevolg van een lichte of gedeeltelijke crash die bvb ook mogelijk verantwoordelijk zou kunnen zijn voor die spook opnames in de EPG na verloop van tijd.

Edit: ik heb nog even gekeken met de TF5300k en daar kun je zo snel als je maar wilt in de standaard EPG
met de V- en V+ toetsen door de kanalen lopen.

En deze wou ik ook nog even meegeven:
Ik zat er toevallig bij dat een opname moest gaan lopen en dat gebeurde vervolgens niet. Kijken in de timer list en idd, reservering al reeds doorgeschoven. Dus zelf maar de opname gestart. Nou ging 't om 2 afleveringen achterelkaar die handmatig als 1 programma timer waren geprogrammeerd. Kwam nog 's bij dat het een bestaande timer was uit een tijd dat er op dezelfde tijd een andere serie liep dus de titel kwam niet overeen met de huidige serie. Wat blijkt, de handmatig gestarte opname had de titel overgenomen van de oorspronkelijke timer zoals die had moeten gaan lopen ipv zoals 't hoort de titel uit de EPG over te nemen. Grappig, maar 't hoort natuurlijk niet. De handmatig gestarte opname van de 2e aflevering had dan weer wel de titel uit de EPG.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 20-10-2012 01:29 . Reden: work in progress ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg goede info over het uitrichten van je antenne op Digitenne programmaplaats 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dat valt kennelijk nogal mee want als je er niet uitkomt dan moet je naar WWW waar kennelijk dan nog betere informatie te vinden is. Bovendien gaan ze er ook van uit dat als je slechte ontvangst hebt dat je er automatisch uit komt door de antenne op het slechtste kanaal uit te gaan richten op een manier die totaal voorbij gaat aan waar de zendmast zich bevindt. Hoewel ze starten met te zeggen dat je antenne mogelijk op de verkeerde plek staat beginnen ze toch met het draaien op de bestaande plek. De kans dat dan daarna een ander kanaal niet goed meer functioneert is dan redelijk groot omdat ze ervan uitgaan dat de antenne bij de ontvanger staat en er dus met het draaien van de antenne duidelijk naar een signaal reflectie in de woning wordt gezocht ipv uitrichten op de zendmast. Die reflecties kunnen per kanaal anders uitvallen. De antenne een paar centimeter verplaatsen kan dan al weer voor nieuwe problemen zorgen en dan blijf je aan de gang en aan het door modderen. Vervolgens komt het verplaatsen dan toch nog aan bod maar daar stokt het verhaal vervolgens in geneuzel over houten kozijnen en HR beglazing en wordt er geen woord meer over uitrichten vuilgemaakt. De antenne staat in de animatie trouwens ook fout want op de spouwmuur uitgericht ipv naar buiten.

Nee, prima info allemaal.
Nou nog even iemand vinden die weet hoe je dat 'Dit is tijdelijk RTV Drenthe' weg moet halen >:)

Ik zie daar indirect trouwens ook dat de geplande firmware updates voor de TF5300k en de Rebox definitief niet doorgaan danwel iig niet voor november geacht worden klaar te zijn. En dat je in Groningen dus geacht wordt niet de laatste versie van de TF5300k te hebben. Of een TF6000. En zo toch dan kun je natuurlijk altijd nog naar die illustere WWW voor meer informatie >:) . Kennelijk kunnen ze niemand vinden die competent genoeg is om die FW updates voor mekaar te boksen. Het debacle met de TF5300k (oude versie) en de TBC-5000 is ze kennelijk toch niet in de koude kleren gaan zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 20-10-2012 00:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier in de IJmond overigens al twee dagen te kampen met relatief lage signaal sterkten (minder dan 99%, in de lage 90) en relatief forse storingen (30-60% kwaliteit) op de hogere kanalen zoals 57 en 64. Maar ook de PO op 39 is/was er niet vrij van, reden om toch eens verder te kijken. Dit ondanks een Funke DSC500. Ontvanger is Topfield TBC-5000.

Kan iemand dat bevestigen?

Met dit soort condities blijkt de TF5300k, laatste versie, dan toch wel een klasse beter dan de TBC-5000.
Met een sprietje is er op de kanalen 57 en 64 niet naar de TBC-5000 te kijken maar op de TF5300 lijkt er zo goed als niets aan de hand ondanks een vaste 40% level en ~60% kwaliteit.

Merkwaardig dat de TBC-5000 onder dezelfde omstandigheden aan wel 80-85% level komt bij slechts 20-30% kwaliteit. Een van de twee liegt over level.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 19-10-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442878

Sinds enige weken deugd ook de ontvangst in Amsterdam (NW) niet. De binnenantenne zit al langer dan een jaar op diezelfde plaats. Nooit last gehad. Maar nu dus wel.
Maar het beeld valt regelmatig wel, en/of is verminkt. Meestal gaat het wel weer na 20:00 uur. Maar overdags is het doorgaans hopeloos.

Ik heb ook de buitenantenne geprobeerd. Maar ook daarmee ervaar ik onderbrekingen in het signaal en/of verminkingen (blokjes)

Ik gebruik de insteekkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Dat stotteren sinds kort herken ik ook (halverwege Amsterdam en Hilversum, mast Hilversum). Het gekke is, mijn beide buren hebben precies hetzelfde, terwijl zij UPC digitaal kijken ...
Dus <insert samenzwering theorie>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waren die verbindingen tussen de zendgemachtigden en de verspreiders vroeger ook niet van Nozema?
Dan zijn die dus tegenwoordig ook van KPN.

Tot voor kort hield ik die dropouts voor rekening van RTL7 zelf maar de afgelopen dagen en mogelijk zelfs week begon ik ze ook op andere kanalen waar te nemen, zoals Discovery en NatGeo. Met in het weekend dus echt fikse storingen (oversized dropouts en spikes) waarbij je ook de kwaliteits waarde -voor een split second- dus heel even een fikse duik ziet nemen.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 18-10-2012 01:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de KPN website:
Gedurende 2012 vinden er in het hele land werkzaamheden plaats bij Digitenne van KPN. Hierdoor kan het voorkomen dat u tv- of radiozenders mist. Om deze zenders opnieuw te ontvangen moet u de tv-ontvanger opnieuw instellen.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat slaat enkel op wanneer die zgn werkzaamheden zijn afgerond. Bovendien worden die werkzaamheden gefaseerd door het hele land uitgevoerd en de eerstvolgende aan de beurt is Groningen en dat is in november pas. En zelfs als die (voorbereidende) werkzaamheden al op een of andere manier storend zouden inwerken op de bestaande verbindingen dan nog liggen de Eemsmond en de IJmond een halve landlengte uit elkaar. Nog afgezien van dat de frequenties waarop uitgezonden wordt ook niet overeenkomen.

Overigens stonden op die pagina in 't begin alle regio's en data vermeld maar nu niet meer. Eens kijken wanneer wij hier eigenlijk aan de beurt zijn, 2012 is tenslotte al bijna voorbij. En als die andere regio's er al zo lang over doen, hoe lang gaat dat hier in de randstad regio met al die steunzenders dan wel niet duren?

Uhm, okee, dat is dus in december op 2 opeenvolgende dagen voor Noord- en Zuid Holland tegelijk, elk op een dag. Misschien dat ze dan toch al bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442878

"Op dit moment zijn er geen meldingen."
http://www.kpn.com/prive/...storingen-digitenne-1.htm
Dat was al bekend, die werkzaamheden Maar gaat NIET op. Je bent nooit het hele jaar door continue bezig. Dat gaat allemaal gefaseerd. Daarbij. Zoals ik al schreef. Dit duurt inmiddels al minstens een maand deze storingen.
http://www.allestoringen.nl/storing/kpn
En het opnieuw instellen heb ik al een paar keer gedaan.
Dat moet sowieso als je van antenne wisselt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442878 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:28:
[...]

En het opnieuw instellen heb ik al een paar keer gedaan.
Dat moet sowieso als je van antenne wisselt
:? Écht niet.
Gewoon de antennes wisselen met zelfde richting orientatie is voldoende (tenzij op heel verschillende plaatsen). Alleen als je de uitrichting van je antenne niet vertrouwt kun je gebruik maken van de signaal level of kwaliteitsmeter van je ontvanger maar aan de ontvanger zelf hoeft niets opnieuw ingesteld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit moment hier ook maar een bereik van 30% op 594MHz Channel 37, RTL 7..

Edit:

Meerdere zenders hebben problemen..Zutphen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 22-10-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn condities, dat is de oorzaak. Buitenlandse zenders storen op dit moment Digitenne (en andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
wat - als het klopt, niet gecontroleerd- ook leuke dingen kan opleveren als je dan een scan doet;
bij goede condities kan je dan bijvoorbeeld freeview van de UK kijken, of de Belgen, of Duitsland.
MOet je wel een goede antenne hebben, maar het kan en gezien het weerbeeld en de recente flare van de zon zou het kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier op het moment anders geen problemen (met de Funke 500) hoewel kanaal 64 ook dit keer weer geen signaal heeft op een sprietje ondanks 70% signaal sterkte, 0% kwaliteit = geen beeld.
(In vergelijking met DSC500: 94% level en 94-97% kwaliteit.

Kanaal 57 gaat dan weer wonder wel (op spriet): level 89% 45-55% kwaliteit en desondanks geen storingen

Een week terug was 't erger.

Eigenlijk best merkwaardig aangezien kanaal 64 (NTS1/Bouquet 2 waarin o.a. RTL7) dezelfde code rate heeft als de PO, dus beter bestand zou moeten zijn tegen storing.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 23-10-2012 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daar gaan we weer.. Opnames van Veronica die begonnen tussen 3:54 en 7:39 hebben geen geluid. Er is gewoon geen MP2-stream aanwezig. Een opname van NET5 in diezelfde periode heeft echter weer wèl geluid.

Ik had dit vroeger dus nooit terwijl mijn setup nog compleet hetzelfde is dus ik verdenk toch de zender als oorzaak van het probleem. Helaas is het bijna altijd 's ochtends of 's nachts dus ik heb het nog niet "live" kunnen onderzoeken, maar ik ben benieuwd of je vanmorgen met een andere ontvanger wel geluid had gehad op Veronica.

Vorige week iirc was het een keer 's avonds, ook op Veronica, ergens rond de uitzending van Hardcore Pawn. Ik zag de geluidsloze opnames, maar toen ik een opname op dat moment startte had die alweer gewoon geluid, dus het was alweer verholpen. Ik heb het trouwens ook eens op RTL7 gezien, dus het is niet Veronica-exclusief.

Ook staat er weer iets aan, want ik zie weer geflikker (al een paar weken). Het is wel duidelijk minder dan toen, maar vooral bij RTL Z Nieuws is het in de achtergrond vaak zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Als ik Twitter zo lees lijkt de mux voor Zuid-Holland Noord totaal te flippen. Normaal gesproken komt kanaal 52 hier het best binnen op mijn gerichte buitenantenne.
Alle andere zender 99% signaal (zonder de 5V).

Aha, @KPN_webcare wordt ook wakker:
https://twitter.com/KPNwebcare/status/261169392056946688

Tja, monitoren, hè.

[ Voor 22% gewijzigd door Hageneis op 24-10-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@W3ird_N3rd Als er in de avond geluidsproblemen zijn dan was dat allang een keer ergens langsgekomen denk ik, maar ik heb nog geen melding ergens gelezen of er over gehoord.
Dat geflikker is dat vergelijkbaar met de vorige keer toen er dunne lijntjes verdwenen of onrust gaven?

@Hageneis storing is ook opgelost zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:02:
@W3ird_N3rd Als er in de avond geluidsproblemen zijn dan was dat allang een keer ergens langsgekomen denk ik, maar ik heb nog geen melding ergens gelezen of er over gehoord.
Dat betwijfel ik eigenlijk nog. Ik zie het meestal 's ochtends of 's nachts en dan kijkt er sowieso niemand. Die ene keer, maandag rond Hardcore Pawn, was er bij twee opnames 5 minuten na elkaar allebei geen geluid. Als er nu toevallig niemand die actief in dit topic post toen naar Veronica keek dan komen er ook geen klachten binnen.

En wanneer een niet-technisch persoon geen geluid heeft zal die toch eerst de mute-knop verdenken, de speakerkabel of gewoon denken "ohw, storing, gaat wel weer weg". En het gaat ook weer weg, dus er komt nooit een melding.
Dat geflikker is dat vergelijkbaar met de vorige keer toen er dunne lijntjes verdwenen of onrust gaven?
Klopt, al heb ik de indruk dat het nu mogelijk wat lichter is. Ik heb het nieuws van vandaag al weggegooid, maar ik zal morgen een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
[quote]W3ird_N3rd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:19
Neem je hele transponders tegelijkertijd op eigenlijk? Indien ja, hoeveel GB per dag kost je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik wel, maar doe ik niet. :P Gegeven dat bouquet 1 (NPO) en 2 (RTL/SBS) 15mbit/s per stuk zijn en bouquet 3, 4 en 5 op 20mbit/s per stuk zitten zou alles opnemen ongeveer 15+15+20+20+20=90mbit/s vereisen ofwel 11,25MB/s. Met dat tempo is een harde schijf van 2TB na 47 uur vol. :P

Wat ik echter doe is (schaam schaam :+) Hart van Nederland opnemen, de herhaling 's nachts op Veronica. Er zit wel eens een leuk item bij, wat me niet interesseert skip ik gewoon. Daarom neem ik het ook op. :P En ik neem het niet tijdens primetime op omdat er dan niet altijd een tuner vrij is.

Zo zijn er wel meer programma's waarvan ik soms de herhaling overdag opneem, dus zo kan ik Digitenne 24u/dag in de gaten houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
ah - dat zou ik gewoon journalistieke archivitis noemen. Niets mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:07
Heeft Digitenne een tijd geleden de Conax encryptie aangepast? Het lijkt er op dat voor decryptie er een sneller antwoord nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje_Kroketje schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:02:
Veronica 19:00. Weer heb ik het niet live gezien, maar nu is er een kans dat iemand anders toen wel keek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb twitter nageplozen, google nageplozen maar je bent, zo lijkt het, de enige die hier iets over op internet hebt gezet. Een tijd geleden had DIgitenne last van toonhoogte verandering op RTL 4 en 7 en daar werd veel over getwitterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BBC One ondertiteling heeft er nu dan weer geen zin meer in.. :o pff, zo'n verouderde EPG, je ziet op de muziekzender waar je smsjes naartoe kan sturen,
Heel duidelijk zie je een haperende balk voor je vooruit-streamen cq haperend beeld/lagg.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 207968 op 29-10-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@Alle, ik vraag mij af of dat wegvallende geluid wel aan de zender ligt of dat het gewoon een euvel van de (TBC5000) tuner is. Waarom? Ik (wij) zijn hier in de bijzondere situatie dat we 2x TV ontvangers, incl. tuners hebben die onafhankelijk van elkaar in één en dezelfde ruimte staan. Mijn vrouw kijkt naar RTL4 en ik naar CNN, ik noem maar een voorbeeld.

Heel af en toe kijken we ook weleens beide naar dezelfde zender (Ned.1); dan staan er 2 tuners op hetzelfde moment, op dezelfde zender afgesteld met allebei het geluid aan (wat tussen haakjes volkomen synchroon gaat).

Af en toe valt (dat hoor ik dan) het geluid van mijn tuner uit, een fractie van een seconde, beslist niet langer en dan hoor ik dus het geluid van de andere tuner/TV gewoon doorgaan. Hetzelfde ervaart ook mijn vrouw als het geluid van haar tuner/TV even stokt. We hebben beide dezelfde tuner).

Met deze ervaringen kun je toch moeilijk beweren dat het aan de Digitenne uitzending ligt, zeg nou zelf.

[ Voor 2% gewijzigd door racinfo op 30-10-2012 11:31 . Reden: 2x tbc5000 in dit voorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nu de sublieme test wilt doen dan zou je er voor dienen te zorgen dat allebei de ontvangers op dezelfde antenne zitten middels een splitter. Je zou ook nog de doorlus kunnen gebruiken en ze verbinden met de verlengkabel die bij de antenne zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racinfo schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:27:

Met deze ervaringen kun je toch moeilijk beweren dat het aan de Digitenne uitzending ligt, zeg nou zelf.
Dat sluit 't nog steeds niet uit, mogelijk dat het complexer is dan enkel een 1-op-1 verstoring in de stream versus wat je ziet/hoort. Soms zitten fouten niet in de stream als zodanig maar worden ze getriggerd door iets onvoorziens in de stream en is het afhankelijk van andere processen hoe en wanneer deze fouten zich uiten. Er is blijkbaar nog een andere factor in het spel waardoor deze verstoringen zich in anders identieke apparaten toch op verschillende tijdstippen doet plaatsvinden.

Probleem is dat het verschijnsel lijkt op een milde netstoring zoals je die ook wel hebt met het lampje in je koelkast als je de deur te wijfelend open (of dicht) doet, alleen is het veel te vaak op dezelfde zender en te weinig op andere zenders. Een elektrische storing zou op alle kanalen even vaak waar te nemen moeten zijn al is de mate van verstoring per kanaal (frequentie) waarschijnlijk wel verschillend. Wat dus raar is is dat 't voornamelijk (zo al niet enkel en alleen) voor komt op RTL7 en niet op de andere zenders die diezelfde frequentie delen met RTL7. Raar ook dat 't altijd geluid dropouts zijn terwijl vonkstoringen vaak random van nature zijn, soms geluid soms beeld en geluid of enkel slechts beeld.

De vraag is: zit 't in de tuner(s) (dus apparaat specifiek zoals de TBC5000 en andere Topfields met dezelfde tuner) of zit 't in de MPEG naar AV conversie (mogelijk zelfs in de FW) en daardoor mogelijk ook in een breder scala apparaten met diezelfde danwel gelijkwaardige firmware (of hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zolang de bron van het signaal verschillend is, lees verschillende antennes, kan je volgens mij niets roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 207968 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:10:
BBC One ondertiteling heeft er nu dan weer geen zin meer in.. :o pff, zo'n verouderde EPG, je ziet op de muziekzender waar je smsjes naartoe kan sturen,
Heel duidelijk zie je een haperende balk voor je vooruit-streamen cq haperend beeld/lagg.
Die BBC ondertiteling wordt vaak live ingeklopt en dan loopt die wel hopeloos achter is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Hmm, toonhoogte is mij nooit opgevallen, maar het geluid lijkt bij RTL wel 3 dB zachter dan op de publieken, Maar dan kan natuurlijk ook bij de eindregie in Luxemburg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322607

Ik heb eergisteren voor mijn ouders een Digitenne abbo afgesloten omdat ze bij ons in het dorp eind December het Centraal Antenne Systeem gaan stop zetten.
Dit bevalt tot nu toe prima en ze zijn van plan om nog 2 aansluitingen meer te nemen.
( 1x voor op de slaapkamer en 1x voor mijn nog thuis wonende broertje )
Maar nu ben ik me dus gaan oriënteren op nog eens 2 Tuners/ CAM Modules met Smartcard, maar het probleem is dat als ik nieuwe ga kopen via de officiële kanalen van KPN / Digitenne ik altijd verplicht ben om deze te laten activeren. ( Lees ; het overschakelen van koop naar huur ) Hier baal ik gruwelijk van want bij mij is destijds wel de keuze geweest om de tuner te kopen of te gaan huren.
Aangezien je dit er binnen een jaar al uit hebt , is de optie kopen natuurlijk stukken voordeliger.
Nu ben ik op internet het volgende tegen gekomen :
http://www.satellietzaak.nl/clone-plus-3-client-cards.html
Een zogenaamde "Card Splitter" , dit lijkt me een mooie oplossing om de kosten van de 2x huurtoeslag te omzeilen. Mag dit zo ? En heeft er iemand ervaring met zo'n Card Splitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad kosten extra smartcards €4/maand extra. Behalve voor mensen die al eerder meerdere kaarten op een abo hadden.

Cardsplitter: ja, het kan. Je hebt alleen geen garantie dat het met jouw tuner goed samenwerkt en evenmin garantie dat het altijd blijft werken. Uiteraard zijn er genoeg mensen die zulke dingen al jaren draaiende hebben, maar toch, geen garantie.

Ik heb ooit een SmartWi gehad, werkte wel aardig volgens mij.

Ik vraag me af over welk dorp dit gaat, waarom zou men ergens de kabel stopzetten?

[edit]
http://www.digitalekabelt...er_iptv_dan_digiten.shtml

Aantal Digitenne-kijkers in:
Q1 2012: 801K
Q2 2012: 771K
Q3 2012: 741K

Stabiel 30K klanten per kwartaal lozen, ook een prestatie. :')

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 31-10-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:58:
Inderdaad kosten extra smartcards €4/maand extra. Behalve voor mensen die al eerder meerdere kaarten op een abo hadden.

Cardsplitter: ja, het kan. Je hebt alleen geen garantie dat het met jouw tuner goed samenwerkt en evenmin garantie dat het altijd blijft werken. Uiteraard zijn er genoeg mensen die zulke dingen al jaren draaiende hebben, maar toch, geen garantie.

Ik heb ooit een SmartWi gehad, werkte wel aardig volgens mij.

Ik vraag me af over welk dorp dit gaat, waarom zou men ergens de kabel stopzetten?

[edit]
http://www.digitalekabelt...er_iptv_dan_digiten.shtml

Aantal Digitenne-kijkers in:
Q1 2012: 801K
Q2 2012: 771K
Q3 2012: 741K

Stabiel 30K klanten per kwartaal lozen, ook een prestatie. :')
ten gunste van Interactive TV klanten ;) ( die meteen aan een wurgjaar contract zitten )..

KPN is heel hard bezig om iedereen aan de Interactive tv te krijgen ( zelfs op plekken waar het technisch onmogelijk is _O- .. ) en meteen jaar contracten.. en veel mensen die eerst Digitenne hadden willen wel naar het ITV platform (kwaliteit is toch net zo hopeloos :P )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, grappig genoeg.. Als ik ergens een oude opname opduikel dan lijkt het erop dat de beeldkwaliteit er wel op vooruit is gegaan.

En tja, IPTV. Wat ik niet snap is waarom mensen er een abo op nemen. Vroeger hadden ze kabel. Toen dachten ze "euj, ik kijk eik nooit TV, ik neem Digitenne want goedkoop". En nu denken ze dan weer "euj, ik kijk eik nooit TV, laat ik maar meer betalen voor IPTV"??

Ik had pas ook weer een brief van Telfort in de bus, of ik alles-in-1 voor €34,50/maand ofzo zou willen. Dat lijkt weinig, maar daar komt natuurlijk wel tunerhuur bovenop voor je extra TV's met Digitenne.

Ik hoef het iig niet, maar ga misschien wel naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322607

@W3ird_N3rd :
Het gaat over Esbeek ( klein dorpje bij Tilburg , net tegen de Belgische grens aan )
Het systeem wat ze hier hebben is ooit zelf eens opgezet omdat het niet interessant genoeg was voor de bekende kabelaar ( +/- 1200 inwoners ) en erg verouderd.
De kosten om dit systeem te vernieuwen waren dusdanig hoog dat de commissie die daarover gaat, het besluit heeft genomen om hier ook mee te gaan stoppen.
Ook kijkend naar de nieuwe mogelijkheden van Digitenne , Schotel en IPTV leek het ze ook beter om daar verder niet meer in te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edje_Kroketje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 07:32:
zolang de bron van het signaal verschillend is, lees verschillende antennes, kan je volgens mij niets roepen.
Oh jee, kwaadaardige antennes die geheel zelfstandig het signaal van specifieke programma's op eigen gekozen momenten vernaggelen. Heel Haloween!

Volgens mij heeft ie ze al op één antenne aangesloten. Die platvoet, die op de keukenkast staat, weet je nog. Die nu in plaats staat van jouw super wonder antenne met z'n fantastische groot signaal gedrag (die z'n ontvangers dicht stuurde, precies zoals ik voorspeld had).

Alles wat je anders doet, zoals een splitter er tussen zetten of de tuners doorlussen verandert de situatie wel op de een of andere manier. Die doorgeluste tuners in de ontvanger zelf veranderen al de impedantie, als je de tweede tuner er af trekt verandert daarmee de gevoeligheid van de eerste. Lus je door naar een tweede recorder dan wordt het dus nog erger.

Maar het belangrijkste argument: wat bewijs je ermee als de resultaten ineens samenvallen (identiek zijn) ?
Het onverklaarbare wordt er niet ineens verklaarbaar door. De vraag is wat de oorzaak van 't probleem is en wat de oplossing. Dan is het belangrijk dat iedereen die er iets over te melden heeft dat ook doet. Doodzwijgen is in ieder geval niet de oplossing.

Hageneis schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:44:
Hmm, toonhoogte is mij nooit opgevallen,
Mij ook niet, tot: klik. Duurde zowat de hele avond.

Was ook alleen weer op RTL7/z het geval.
maar het geluid lijkt bij RTL wel 3 dB zachter dan op de publieken, Maar dan kan natuurlijk ook bij de eindregie in Luxemburg liggen.
Overigens, die 3 dB was ooit officieel het laagst fysiek door een mens hoorbare verschil dus dat zou eigenlijk niet mogen opvallen. Als het opvalt dan is het meer dan 3 dB.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 31-10-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

ten gunste van Interactive TV klanten ;) ( die meteen aan een wurgjaar contract zitten )..

KPN is heel hard bezig om iedereen aan de Interactive tv te krijgen ( zelfs op plekken waar het technisch onmogelijk is _O- .. ) en meteen jaar contracten.. en veel mensen die eerst Digitenne hadden willen wel naar het ITV platform (kwaliteit is toch net zo hopeloos :P )
Overigens nog iets over IPTV.. Er is een groot verschil in variabele vs. vaste kosten wat betreft Digitenne en IPTV.

Vaste kosten bij Digitenne zijn enorm. Het kost heel veel om het op te zetten en behoorlijk wat om het draaiende te houden, zelfs al heb je maar 1 klant. Maar of KPN 1 klant heeft of 10 miljoen maakt voor de kosten eigenlijk niet uit. (behalve dan dat voor iedere klant auteursrechten en conaxlicenties betaald moeten worden)

IPTV kost relatief geen drol om op te zetten en draaiende te houden. Het gaat pas geld kosten wanneer er klanten komen.

Ik begrijp wel dat KPN liever IPTV-kijkers heeft (die kan je meer diensten en zenders verkopen en ze moeten verplicht jouw internet afnemen), maar op deze manier gaat Digitenne met weinig klanten straks een flinke kostenpost worden. Dan schaffen ze het af en hebben we niets meer..
Anoniem: 322607 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:32:
@W3ird_N3rd :
Het gaat over Esbeek ( klein dorpje bij Tilburg , net tegen de Belgische grens aan )
Het systeem wat ze hier hebben is ooit zelf eens opgezet omdat het niet interessant genoeg was voor de bekende kabelaar ( +/- 1200 inwoners ) en erg verouderd.
De kosten om dit systeem te vernieuwen waren dusdanig hoog dat de commissie die daarover gaat, het besluit heeft genomen om hier ook mee te gaan stoppen.
Ook kijkend naar de nieuwe mogelijkheden van Digitenne , Schotel en IPTV leek het ze ook beter om daar verder niet meer in te investeren.
Ah, uitzonderingsgeval dus. :)

Ook financieel niet handig gedaan, de kosten om na X jaar de zaak te vernieuwen zouden onderdeel moeten zijn van het abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Anoniem: 205081 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:39:
Mij ook niet, tot: klik. Duurde zowat de hele avond.

Was ook alleen weer op RTL7/z het geval.
Aha, daar kijk ik ook bijna nooit naar. Worden de samenvattingen van de Eerste Divisie eigenlijk nog wel uitgezonden? Commentaar van Olav Mol zet ik liever uit of beter nog: ik kijk F1 op BBC.

Overigens, die 3 dB was ooit officieel het laagst fysiek door een mens hoorbare verschil dus dat zou eigenlijk niet mogen opvallen. Als het opvalt dan is het meer dan 3 dB.
Dan kan het toch juist net opvallen. Ik zet mijn receiver dan 3 dB harder om het gevoelsmatig gelijk te krijgen met de publieken, dus vandaar dat getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de 12 reserveringen in mijn opnamenlijst is de helft RTL7 ;(
Bovendien staat ie overdag ook op RTLz, dus ik word nogal rijkelijk geconfronteerd met die storingen.

Vandaag is de signaal kwaliteit op kanalen 57 en 64 ondanks signaal levels boven de 93% hier in de IJ-mond heel erg wisselend en dat ook onderling. Dan is k64 weer goed en k57 heel erg slecht en een kwartier later kan het weer andersom zijn. De grootste uitschieter was op k57 met rondom de 50% (minuten lang). Merkwaardig genoeg is daar (op 57) zichtbaar niks van terug te vinden. De uitschieters op k64 zijn iets kleiner maar wel veel nerveuzer en lijken iets meer storingen te veroorzaken op RTL7 maar dat is gevoelsmatig aangezien die dropouts daar continu voorkomen. Op momenten dat een zo'n dropout storing dan ineens samenvalt met een voorbij rijdend bestel busje wordt het tijd om de signaal meters maar weer eens te raadplegen.

Gisteren kon ik nog een beetje bijsturen door de antenne van Haarlem naar Wormer te verdraaien voor een constantere kwaliteit op k64 maar vandaag maakt 't bar weinig uit.

(Die aangegeven %-en zijn overigens dus wel TBC-5000 %-en en met de wonder antenne. Goed is zo ongeveer 97% level om 99% kwaliteit. De antenne staat aan de kant die het verst af ligt van de straat ).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 03-11-2012 23:00 . Reden: spell checked ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Laguna

Connaisseur

Iemand een verklaring waarom hier alle kanalen rond de 700 en 800 Mhz prima ontvangen worden en er totaal geen signaal is bij onderstaande frequenties/kanalen?

498.0 MHz Veronica, RTL8, één, Canvas, Discovery Channel, Eurosport, Comedy Central
522.0 MHz 13th Street, SLAM!TV, Nickelodeon, Digitenne Info

Antenne verplaatsen zorgt soms voor een klein beetje beeld met veel blokken, maar niet meer dan dat.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 07:32:
Volgens mij maar wie ben ik (?) is dit klink-klare onzin !! ;w
Overigens zijn beide tuners voorzien van blokvoet antennes, welk circa 3 mtr uit elkaar staan (op dezelfde hoogte en locatie).

[ Voor 18% gewijzigd door racinfo op 03-11-2012 16:47 . Reden: blokvoet antennes in gebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik bedoel is dat je anders nooit weet of dat de ene antenne net wel een storingkje oppakt en de ander niet. Ik heb wel is ooit dit soort testjes gedaan maar zet er dan altijd een splitter tussen en gebruik maar 1 antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als iets zich op 1 programmazender voordoet en niet op andere programma's en dus zelfs niet op de programma's die hetzelfde kanaal delen dan is het niet de antenne. De enige uitzondering die ik kan bedenken is dat de codering (de forward error correction) van RTL7 zoveel slechter is als die van de andere zenders dat alleen deze last van signaal verstoringen heeft. Dat zou zeer opmerkelijk zijn want het bouquet waar RTL7 in zit heeft dezelfde redundatie als het bouquet met de publieke omroepen. De overige commercielen hebben een stuk minder redundantie en die hebben er ook geen last van. Mijn gok is dat er met het signaal (de data) van RTL7 iets aan de hand is waarbij de ontvanger afhankelijk van nog een andere factor om de zoveel tijd even vastloopt (of iets dergelijks) wat in een korte mute resulteert. Dat die mute niet in het signaal zelf zit maar een gevolg is van iets anders. Aan iemand van KPN en/of RTL de schone taak om uit te vinden wat dat is aangezien het probleem kennelijk ook al op de kabel is gesignaleerd.
Laguna schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:02:
Iemand een verklaring waarom hier alle kanalen rond de 700 en 800 Mhz prima ontvangen worden en er totaal geen signaal is bij onderstaande frequenties/kanalen?

498.0 MHz Veronica, RTL8, één, Canvas, Discovery Channel, Eurosport, Comedy Central

Antenne verplaatsen zorgt soms voor een klein beetje beeld met veel blokken, maar niet meer dan dat.
Als ik zo even m'n kanalen langs loop gaat het hier over kanalen 24 en 27 zoals ik die hier ook heb, met dezelfde programmazenders, dus zit je waarschijnlijk ook ergens in groot randstad.

Kijk eerst eens of je signaal hebt want je hebt 't waarschijnlijk over 0% signaal kwaliteit en niet over 0% signaal level. Ik heb op deze kanalen normaliter nooit problemen maar omdat je erover begint toch maar even gekeken en verdomd, ook bij mij maar 50% signaal kwaliteit (bij een signaal sterkte van ruim in de 90%). Omdat dat op deze kanalen bij mij heel erg verdacht is en ik eerder iets on-verklaarbaars heb meegemaakt én een dubbel tuner heb even de tweede tuner er af getrokken. Bleek dat ik op de tweede tuner zat te kijken ipv de eerste. En het onverklaarbare is dat toen ik de 2e tuner er weer bij stak de signaal kwaliteit ineens weer tegen de 100% aan zat. De keer dat ik dat eerder mee maakte zat ik echter wel naar de 1e tuner te kijken en gebeurde hetzelfde: de signaal kwaliteit verbeterde ogenblikkelijk na het verwijderen en terug plaatsen van de doorlus kabel. Alleen, zoals ik hier al eerder aangaf heb ik van de 50% signaal kwaliteit geen zichtbare last. Na die eerste keer heb ik de doorlus kabel meteen vervangen door die van m'n andere PVR, dus er is hier wat raars aan de hand.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 03-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een beetje prutsen en proberen: http://gathering.tweakers.net/rss.php/list_messages/1459121

Voor wie dit topic in een RSS feedreader wil bekijken.

En voor wie het ook zo zat is dat quotes zichzelf ondanks een lege regel vastplakken aan de er boven staande tekst:

Zet er een [br] tussen, die forceert een lege regel.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 04-11-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:02:

Met welke ontvanger en met welke antenne ontvang je de signalen. Het is niet raar dat het juist de 2 laagste kanalen zijn, want als je problemen hebt dan zijn het vrijwel altijd de lage kanalen.

Als je wel voldoende sterkte hebt en niet voldoende kwaliteit dan kan je de antenne is in stapjes van 45 graden rondom zijn as draaien om te kijken of er een punt is waar de ontvangst wel goed is.

Er draait een filmpje over het verbeteren van de ontvangst op het Digitenne infokanaal maar die kan je dus niet ontvangen. Het filmpje kan je hier online bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Edje_Kroketje op 04-11-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:38

Laguna

Connaisseur

Betreft de Topfield TF6500COK + standaard antenne, signaal kwaliteit was inderdaad 0, maar met het herpositioneren van de antenne is het uiteindelijk wel gelukt. Bizar hoeveel een paar graden kan schelen qua ontvangst.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:54
Vorig week heb ik ook mijn digitenne pakket van EDPnet ontvangen.
Het abonnement kost 7,07 euro p/m. Hierbij krijgt je een smartcard en een tuner of conax. Daarnaast heb ik 2 extra smartcards besteld voor 25 euro p/s. In totaal was ik iets van 160 euro kwijt inclusief activatie en verzendkosten. Daarnaast heb ik 2 tuner (rebox) aangeschaft voor 30 euro p/s. DE kosten voor 1e jaar zijn rond 220 euro. Dis is vergelijkbaar met Kpn indien je 3 tuners besteld.
Maar het 2e jaar scheelt het veel tussen deze 2.
Bij edpnet hoef je alleen maar de abonnementskosten te betalen. 85 euro.
Bij kpn betaal je de abonnementskosten (9,50) en 2x huurkosten voor tunes ( 8 euro). Totaal kosten 2e jaar 213 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edje_Kroketje schreef op zondag 04 november 2012 @ 08:25:
[...]

Het is niet raar dat het juist de 2 laagste kanalen zijn, want als je problemen hebt dan zijn het vrijwel altijd de lage kanalen.
Bullshit, Eduard.

Laguna schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:55:
Betreft de Topfield TF6500COK + standaard antenne, signaal kwaliteit was inderdaad 0,
Waar zit je nou eigenlijk precies en wat waren je signaal levels op die kanalen?

maar met het herpositioneren van de antenne is het uiteindelijk wel gelukt. Bizar hoeveel een paar graden kan schelen qua ontvangst.
Als je marginale ontvangst hebt gaat het met de procenten kwaliteit heel erg hard achteruit als de condities even verslechteren. Als er een bui hangt tussen de ene zendmast en jou maar niet tussen een alternatieve zendmast kun je kiezen om op die andere zendmast af te stemmen. Zo kan ik kiezen tussen Haarlem en Wormer en mogelijk zelfs Alkmaar. En zoals ik al eerder schreef, de omstandigheden veranderen van uur tot uur dus wat de ene keer niet lukt kan de volgende keer ineens wel lukken. Alleen kan de oplossing dus ook zo weer teniet zijn.

Als ik m'n sprietje aansluit en op de hoge kanalen afstem zoals k57 en k64 heb ik ook marginale ontvangst
dwz slecht op k57 maar goed te doen, maar helemaal niks op k64. Als ik echter de tweede tuner er af haal schiet de signaal kwaliteit met tientallen procenten omhoog en wordt de kwaliteit van k64 als die op k57, goed met zo nu en dan een storinkje. Ik hoef het doorlus kabeltje maar te wijzen naar de tweede tuner ingang of de kwaliteit / ontvangst gaat al helemaal onderuit, zo precies luistert 't.

Op de lage kanalen zoals jouw k24 en k27 is er hier echter totaal geen probleem met 91% signaal level en gemiddeld boven de 90% signaal kwaliteit (99% met uitschieters naar 85%). Op een sprietje dus en met allebei de tuners aangesloten. Bij kanaal 39 is de kwaliteit echter al weer gedaald naar 40-60 procent bij een level van 90 en zoals gezegd hoe hoger het kanaal hoe slechter het wordt. Eduard lult uit z'n nek.

Oh ja, alles hierboven geldt dus voor de TBC-5000.

Op mijn TF5300k lukt 't wel om met het sprietje ook op k64 een fatsoenlijke kwaliteit te halen, zonder storingen en ondanks dat deze significant lagere signaal levels aangeeft (slechts 50% op k64 tot 70% op K27 en 80% op k24, hoe lager dus de kanalen hoe beter de signaal levels) dan de TBC-5000. Hetzelfde geldt ook voor de kwaliteit, hoe beter het signaal level des te beter ook de kwaliteit, waar de kwaliteit in de hogere signaal levels op het level vooruit loopt en bij de lagers signaal levels de kwaliteit er achter aan loopt waarmee maar weer is aangegeven dat het bij marginale signaal levels zomaar gebeurd kan zijn met de signaal kwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 205081 op 04-11-2012 21:57 . Reden: work in progress ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.