[DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 110.747 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

Marzman schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:02:
Ze maken het wat goedkoper, maar dat heeft Digitenne al gedaan.
:?
Ik ben eind vorig jaar ingestapt voor €8 (of 8,50?) en nu is het €9 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 07:44:
Ik zie iemand met een ontvanger op een boot, auto of fiets toch niet zo snel naar UPC of schotel overstappen ;) En niet te vergeten wanneer ergens helemaal die keuze niet is; (zoals bij mij) wanneer er in het geheel geen kabel ligt. Overigens heb ik vele jaren al schotel maar dat is meer voor Aljazeera, ZDF, ARD enz. enz. bedoeld.
Inderdaad, die gevallen komen er ook nog bij.

Aan de andere kant: voor 2003 had je ook geen Digitenne, dus je hebt keuze. :P
Normaal zou ik wel wat subtielers schrijven, maar ik kan maar 140 karakters kwijt op Twitter. Meer dan een kreet of slogan past er gewoon niet op.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:08:
[...]

Inderdaad, die gevallen komen er ook nog bij.

Aan de andere kant: voor 2003 had je ook geen Digitenne, dus je hebt keuze. :P
Maar toen kon je overal in het land met een beetje breinaald 3 publieke zenders ontvangen op elke tv.
Was wel een armoe trouwens, strepen en sneeuw, 4:3. Maar je bleef ervoor thuis ;)

2,00 m. + begane grond

giant2000 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:29:
[...]

Maar toen kon je overal in het land met een beetje breinaald 3 publieke zenders ontvangen op elke tv.
Was wel een armoe trouwens, strepen en sneeuw, 4:3. Maar je bleef ervoor thuis ;)
Dan kan je nog altijd stoppen met klant zijn van KPN, want voor die zenders heb je geen abo nodig. :)

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Moet Digitenne nog goedkoper? Toen ik instapte in januari 2004 betaalde ik voor een enkele aansluiting 14,95 €. De kinderen namen 1 + 1 (=2) tuners extra en dat kostte toen 2.50 € per tuner extra. Nu hebben we (nog) dezelfde configuratie in huis voor slechts.... 9,- € p/mnd. Mij zul je dus niet horen over 0,50 € verhoging.

• victorhemmings
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik heb net een ontvanger ontvangen. Waarom zit er geen HDMI aansluiting op?
Digitale TV, dan verwacht ik iets moderners als een scart aansluiting.
racinfo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:43:
Moet Digitenne nog goedkoper? Toen ik instapte in januari 2004 betaalde ik voor een enkele aansluiting 14,95 €. De kinderen namen 1 + 1 (=2) tuners extra en dat kostte toen 2.50 € per tuner extra. Nu hebben we (nog) dezelfde configuratie in huis voor slechts.... 9,- € p/mnd. Mij zul je dus niet horen over 0,50 € verhoging.
Maar dan kon je waarschijnlijk geen kabel krijgen, of wou je dat om één of andere reden niet, want voor minder had je kabel kunnen hebben.

90% (hoeveel is het eigenlijk precies?) van NL kan gewoon kabel krijgen en heeft hier ook geen problemen mee, dus Digitenne moet wel daadwerkelijk een beter aanbod hebben willen mensen voor Digitenne kiezen. Het productaanbod is voor de meeste mensen slechter (minder zenders, lagere kwaliteit, geen HD, soms slechte ontvangst, geen analoog) dus als het dan niet veel goedkoper is trek je er gewoon niet veel klanten voor.
victorhemmings schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:58:
Zal wel meer kosten. En het nut ervan is een tikje beperkt (hoewel zeker niet afwezig) met low-bitrate SD van Digitenne.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 14-09-2011 22:50 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben overgestapt destijds vanwege de administratieve zooi van Ziggo en het maken van fout op fout al was het een leuke bijkomstigheid dat het goedkoper was. Het aanbod is inderdaad beperkter en de kwaliteit van sommige zenders ook (al was het in Breda erg goed, had nooit last van brommers of slecht weer).

Nu kan ik geen (Nederlandse)kabel meer krijgen en een schotel is dan weer erg groot. Ik heb ook meer last van brommers en slecht weer ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
HDMI heeft geen nut bij Digitenne. Ten eerste is het geen HD en ten tweede is de bitrate best laag. Scart voldoet prima voor Digitenne. :)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 17:50
Ik zelf kijk digitenne via HTPC met FireDTV tuner. Dus wel met HDMI output. Ik merk (kan natuurlijk ook het welbekende placebo effect zijn) iets aan verschil, maar op een 50 Inch is het sowieso niet echt best ;)

Carpe Diem

giant2000 schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:14:
Stuur het massaal per Twitter naar @KPNwebcare.
@W3ird_N3rd Dit is helaas niet allemaal mogelijk met digitenne. ^GP
Volgens mij werkt dit alleen als 10.000 mensen het tegelijk doen. :+

Zoveel bandbreedte kosten ondertitels/teletext/audio nu ook weer niet, maargoed, KPN propt al tot het maximum. En de vijfde mux inzetten zal er ook niet bij zijn, die is er om extra te verdienen aan bonuszenders.

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 15-09-2011 01:53 ]

• racinfo

racinfo

E-MTB

W3ird_N3rd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:49:
[...]

Maar dan kon je waarschijnlijk geen kabel krijgen, of wou je dat om één of andere reden niet, want voor minder had je kabel kunnen hebben.
Inderdaad, hoewel midden in de randstad toch een grijs gebied; maar dat 90% van alle woningen in Nederland een kabel aansluiting bezitten of kunnen krijgen vind ik wel erg hoog ingeschat.

Er zijn (nog) legio gebieden waar geen kabel voor handen is. Doodgewoon omdat het te duur voor de kabelmij is deze aan te leggen! En dan is Digitenne een mooie oplossing (als je de Satelite ontvangst even buiten beschouwing laat). ooit konden wij wel kabel krijgen; wanneer we 10.000 guldens op tafel legden; nou dus mooi niet. Dat hadden wij (er wonen er meer hier op het rijtje) er dus niet voor over.

Wat betreft de HD of digitale kwaliteit van Digitenne uitzendingen; sinds kort gebruik ik een TBC 5000 twin TF ontvanger en bemerk ik nu wanneer ik een uitzending opneem op USB drive of stick en deze met een hulpprogramma overzet op mijn PC, dat wanneer ik die opname afspeel met de VLC player (zonder conversie kan dat) dat de kwaliteit beduidend beter is dan de uitzending te zien is op de TV zelf. Naar mijn gevoel kan de hardware (en software) in de tuners zelf ook wel beter als dat ie nu is.
Bekijk je het beeld dan op je computerscherm of via een output op je PC op een TV?
Wat zijn de formaten van je TV en computerscherm dan. Als je beeld verkleind gaat het er altijd beter uit zien, en andersom is het natuurlijk ook waar.
giant2000 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:06:
[...]

Was het niet zo in ASCII elke letter een byte is? Dan zijn ondertitels 50 bytes per zin, die zo'n 10 seconden zichtbaar is. 5b/s schat ik.
BBC gebruikt 2 teletekstlijnen voor ondertiteling. Volgens horen zeggen kost dat 60Kb/s, per zender dus.

• giant2000
Voor PDTV kan je beter een CAM nemen.

2,00 m. + begane grond

• racinfo

racinfo

E-MTB

Edje_Kroketje schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:14:
Bekijk je het beeld dan op je computerscherm of via een output op je PC op een TV?
Wat zijn de formaten van je TV en computerscherm dan. Als je beeld verkleind gaat het er altijd beter uit zien, en andersom is het natuurlijk ook waar.
Via de computer (ik draai immers VLC ;) ) en een 1920x1080 HD Monitor in normale resolutie (geen HDMI dus).

Overigens kijk ik ook TV via datzelfde scherm en eveneens via dezelfde computer. Anders zou het toch een slechte vergelijking zijn .

Het verschil loont de moeite van het steeds moeten overzetten van opnames (NGC en Discovery) naar de hdd van de computer, maar ik heb het er graag voor over.

Edit
Het gaat wel super; vooral de scherm foto's (snapshot in VLC) zijn bijzonder fraai, bijna gelijk aan mijn eigen fotowerk..

[ Voor 21% gewijzigd door racinfo op 15-09-2011 12:18 . Reden: snapshot opmerking / opnames ]

• giant2000
racinfo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:10:
[...]
Het verschil loont de moeite van het steeds moeten overzetten van opnames (NGC en Discovery) naar de hdd van de computer, maar ik heb het er graag voor over.
Met als voordeel dat je reclame eruit kan knippen!

2,00 m. + begane grond

racinfo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:03:
[...]
Inderdaad, hoewel midden in de randstad toch een grijs gebied; maar dat 90% van alle woningen in Nederland een kabel aansluiting bezitten of kunnen krijgen vind ik wel erg hoog ingeschat.
Genoeg woningen, maar in absolute aantallen (en dus aantal abonnementen wat je kan slijten) zijn het er volgens mij echt maar héél weinig. Hooguit 20%, en dat lijkt me een zelfs een erg hoge schatting.

Ik had volgens mij ooit een document met dit soort gegevens, maar ik kan het nergens meer vinden. ;(
Er zijn (nog) legio gebieden waar geen kabel voor handen is. Doodgewoon omdat het te duur voor de kabelmij is deze aan te leggen! En dan is Digitenne een mooie oplossing (als je de Satelite ontvangst even buiten beschouwing laat). ooit konden wij wel kabel krijgen; wanneer we 10.000 guldens op tafel legden; nou dus mooi niet. Dat hadden wij (er wonen er meer hier op het rijtje) er dus niet voor over.
Dat snap ik. :) Maar zulke gevallen zijn in absolute aantallen niet zo groot. Voor een rijtje met 10 huizen dat niet is aangesloten heb je een dorpje met 5000 man dat wèl is aangesloten.

Wat betreft de kwaliteit, ja, hoe minder conversies hoe beter. Veel TV's maken de kwaliteit ook alleen maar slechter met allemaal rare en te sterke filters die standaard aanstaan. Ik sta er soms van te gruwelen als ik in een elektronicawinkel naar de TV's kijk..

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 15-09-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Beste digitenners ik heb even een vraagje..

Mijn vriendin heeft een paar jaar geleden een digitenne pakket aangevraagd omdat ze op haar slaapkamer dan tv kon kijken omdat er toen geen analoge signaal meer te ontvangen was daarom koos voor digitenne..

Inmiddels wonen we al weer zowat 3 jaar bij elkaar. En hebben we nog steeds digitenne hier. Alleen het probleem is dat het signaal soms wel erg slecht kan zijn. Ik gebruik de digitenne set ook om arrow classic rock te ontvangen middels de radio zender functie die op de samsung aanwezig is.. Maar omdat de set nogal stoort om het kleinste probleempje zoek ik eigenlijk een oplossing om zo min mogelijk tot geen storing meer te krijgen..

Ik zat zelf te denken om de antenne te veranderen. Maar nou lees ik op een ander forum bij wat oudere berichten:

De beste verbetering die je door kan voeren aan de getoonde Funcke antenne is het vervangen van de mini coax door een goede normale coax. Deze stap geeft bij enkele van mijn collega's een verbetering. Wat Audiofiel zegt is ook waar, je signaal zou ook te sterk kunnen zijn waardoor je frontend van de ontvanger dichtgedrukt kan worden. Wat ook heel belangrijk is, welke ontvanger heb je, als het die aller goedkoopste samsung is dan geeft die bijvoorbeeld in dezelfde situatie veel meer drops te zien dan een Topfield. Deze proef is door iemand die zendamateur is thuis uitgevoerd. Waar de Samsung een tatale freeze liet zien ging de Topfield niet verder dan een patial freeze. De verhouding was ook wel leuk, voor tien verstoringen op de Samsung gaf de Topfield er maar een.

Bron forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79511.0

Wij hebben dus die samsung, en het is werkelijk echt een klote apparaat. Zat zelf te denken om die eventueel te vervangen voor de topfield..

Maar ik zie ook dat je een losse insteek kaart kan kopen.. Nou vroeg ik me af als ik die losse insteek kaart koop heb ik toch nog steeds geen antenne? Of komt er dan een losse digitenne antenne op de antenne aansluiting van de LCD TV (de TV is namelijk een Sony Bravia 37W5500 serie..)

Of ben ik beter af met die losse ontvanger?
Ik vraag dit zo hier, omdat ik de laatste tijd totaal niet echt hebt opgelet wat er allemaal met digitenne is gebeurd. Wij gebruiken het gewoon en dat is het.. Dus stonden er verder niet bij stil..

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 16-09-2011 03:18 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin4 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 03:16:
Maar ik zie ook dat je een losse insteek kaart kan kopen.. Nou vroeg ik me af als ik die losse insteek kaart koop heb ik toch nog steeds geen antenne?
Dan moet je de starterskit kopen. Staat gelinkt bovenaan deze pagina bij gerelateerde producten.

Ingebouwde DVB-T tuners schijnen ook niet altijd geweldig te zijn, maar dat verschilt natuurlijk per TV.

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 16-09-2011 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Is daar misschien een lijstje van die geteste tvs waarvan het beeld goed / niet goed is i.c.m gebouwde tv tuner?

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 16-09-2011 03:26 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Samsung is zo gedateerd, weg met dat ding. De huidige generatie settopboxen presteert vele malen beter, zeker onder wat moeilijker ontvangstcondities. Regel er dan gelijk een v4 antenne bij en je bent weer helemaal bij met de laatste stand van de techniek.

Als je goede ontvangst wil, ga dan voor een Topfield of Rebox die KPN levert. Deze ontvangers voldoen aan de kwaliteitseisen die KPN/Digitenne aan de ontvangst heeft gesteld. Als je een insteekkaart koopt, ben je afhankelijk van wat je TV fabrikant erin heeft gestopt. Deze doen het wel goed op kabel maar zijn NOOIT geoptimaliseerd voor een ingewikkelde DVB-T omgeving zoals je aantreft bij Digitenne.
Tevens zit er een audio uitgang op zodat je TV niet aan hoeft als je radio wilt luisteren.

Overigens heeft het vervangen van de dunne kabel bij de antennes die KPN levert NOOIT zin. De verliezen die optreden uiten zich niet in een slechtere ontvangst (kwaliteit) omdat het een actieve antenne betreft. Al verzwakt het signaal 10 dB dan nog tast dit de signaal ruisverhouding niet aan.

Met een antenne die KPN levert kan je dichtdrukken van je frontend wel vergeten. Dat gebeurt meer bij kermis antennes met veels te veel gain. Voordat echter het frontend in de problemen komt zijn die antennes allang verzadigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Edje_Kroketje op 16-09-2011 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

W3ird_N3rd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:32:
Wat betreft de kwaliteit, ja, hoe minder conversies hoe beter. Veel TV's maken de kwaliteit ook alleen maar slechter met allemaal rare en te sterke filters die standaard aanstaan. Ik sta er soms van te gruwelen als ik in een elektronicawinkel naar de TV's kijk..
Nuchter geredeneerd is het wel logisch dat de kwaliteit van het opgenomen signaal vanuit de tuners in de ontvanger direct (zonder conversies) via usb naar de recorder beter is; er is nu immers geen conversie naar scart (RGB e.d.) nodig en wordt het signaal dus 100% puur overgezet. Hierin vindt je natuurlijk dan ook de reden waarom een CAM kaart in een TV een beter beeld geeft dan een losse tuner met scart aansluiting.

Ten slotte, VLC player is van hoge kwaliteit, beter nog dan de GOM Player die ook de <punt>rec bestanden kan afspelen. En je kunt daarin ook nog de verscherping in aanpassen.

En wat de reklame betreft, dat gemak had ik natuurlijk al eerder bij de topfield 6000 cok waarvan ik vroeger opnam naar mijn DVD recorder ;).

Topfield opnames converteren naar bvb avi, mpg of mp4
http://dl.dropbox.com/u/13814150/topfield%20convertor.7z

Een voorbeeld op YouTube: (net geplaatst)
http://youtu.be/7G5WZUfp5gk

[ Voor 12% gewijzigd door racinfo op 18-09-2011 12:03 . Reden: convertor usb topfield opnames ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Door het instorten van de Smilde mast kregen we van KPN een nieuwe Funke antenne. Deze is echt vele malen beter dan de oude generatie. Ik denk als je KPN vriendelijk spreekt dat ze wel ééntje willen toesturen.

2,00 m. + begane grond

• racinfo

racinfo

E-MTB

giant2000 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:37:
Door het instorten van de Smilde mast kregen we van KPN een nieuwe Funke antenne. Deze is echt vele malen beter dan de oude generatie. Ik denk als je KPN vriendelijk spreekt dat ze wel ééntje willen toesturen.
Is de nieuwe Funke V4 die met nummer 845650 onder de voet? En met zo'n satelite achtige losse kabelaansluiting? Ik heb gehoord dat je die ook buiten (in weer en wind - waterdicht?) kunt toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die antenne is inderdaad wind en waterdicht. De connector is het alleen als je die waterdicht maakt met een krimpkous. Deze Krimpkous zit standaard bijgeleverd bij de buitenkit die de KPN levert voor deze antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn binnenantenne van het standaardkastje staat ook gewoon buiten (met een diepvrieszakje er omheen :p ). Anders is de ontvangst te slecht. Heb trouwens ook nog een buitenantenne in mijn auto liggen, maar daar moet ik nog wat verzinnen (die antennekabel is veel te dik om door het kozijn te leggen en ik mag nergens in boren)

Kun je die Funke antenne ook los kopen? Als die veel beter is wil ik die ook wel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:25:
Mijn binnenantenne van het standaardkastje staat ook gewoon buiten (met een diepvrieszakje er omheen :p ). Anders is de ontvangst te slecht. Heb trouwens ook nog een buitenantenne in mijn auto liggen, maar daar moet ik nog wat verzinnen (die antennekabel is veel te dik om door het kozijn te leggen en ik mag nergens in boren)
Ik denk dat je zoiets zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat ik een update van digitenne gemist heb.
Mijn ouders en ik hebben beide een abonnement bij digitenne met een tf6000cok ontvanger.
Alleen is hun menu geheel anders, hoe is dit mogelijk?
Heb ik een firmwareupdate gemist of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan krijg je die update toch gewoon op een ander moment? Mijn ontvanger staat alleen in het weekend aan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:23:
Heb ik een firmwareupdate gemist of zoiets?
Ergens in het menu zit vast wel een optie om te zien wat de huidige firmware versie is, vergelijk die eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze vergeleken;
Loader versie: C2.09
Device versie: 1.0.69
Software versie: TF.CCMTK 1.46
Hardware versie: 1.10

En de andere:

Loader versie: C2.10
Device versie: 1.0.61
Software versie: TF.CCMTK 1.60

Het lijkt mij toch niet helemaal juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:28:
[...]
Ergens in het menu zit vast wel een optie om te zien wat de huidige firmware versie is, vergelijk die eens.
Dat gebeurt dus niet.
Ook de optie in het menu voor de update is niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als bij software worden updates verspreid over een periode om servers en netwerk niet teveel te belasten.

Je update komt vanzelf indien automatische updates geacepteerd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En anders: Doet je Digitenne het? Net zo goed als die andere? Heeft de nieuwe firmware features die jij niet hebt?

Maw: wat is het voordeel van die nieuwe firmware?
Als het nu gewoon goed werkt, en ook net zo goed als die ander, zou ik me er echt geen zorgen over maken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:49:
Net als bij software worden updates verspreid over een periode om servers en netwerk niet teveel te belasten.

Je update komt vanzelf.
Ehm, grapje zeker? Updates voor Digitenne zijn broadcast, en ze hebben maar één decoder (misschien 2) waarvoor ze updates uitbrengen. Of er nu 10 of 100 of 10000 man tegelijk de update installeren maakt voor de KPN servers geen verschil. :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is al meer als een jaar volgens mij, ik dacht ook dat het vanzelf een keer zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:53

Speedmaster

Make my day...

Je kan ook via het menu de update forceren, gewoon vanuit het menu laten checken voor een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:51:
En anders: Doet je Digitenne het? Net zo goed als die andere? Heeft de nieuwe firmware features die jij niet hebt?

Maw: wat is het voordeel van die nieuwe firmware?
Als het nu gewoon goed werkt, en ook net zo goed als die ander, zou ik me er echt geen zorgen over maken.
Volgens mij worden soft en firmwareupdates niet voor niets uitgebracht.
Niet alles is van buiten af te zien.
Maar idd er zijn andere functies, maar welke het zijn weet ik op dit moment even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:52:
Je kan ook via het menu de update forceren, gewoon vanuit het menu laten checken voor een update
Die optie is niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mss 1 softwareversie terug waardoor hij weer vanzelf op zoek gaat naar een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien hebben je ouders gewoon een andere batch die vanuit de fabriek al een ander menu meekreeg?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ja

De moeite waard gezien de tijdelijke prijs; er zit ook een verlengsnoer bij namelijk.

[ Voor 95% gewijzigd door racinfo op 18-09-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt erop dat Funke meerdere uitvoeringen heeft van de DSC-500. Zoek er maar een op, ze hebben zelfs een pdfje waarin staat dat die ook voor VHF geschikt is en er zit een sleuf aan de voorkant die KPN ook niet heeft.
Ik zou hem bij KPN bestellen zodat je zeker weet dat je de goede krijgt. Je weet dan ook dan KPN er achter staat.
http://www.kpn.com/televi...=ZRYKAyQad1AAAAErTplQv7Jx
Bij de genoemde antenne komen ook nog eens 5,95 bij aan verzendkosten.

[ Voor 23% gewijzigd door Edje_Kroketje op 18-09-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:10:
Kan ik mss 1 softwareversie terug waardoor hij weer vanzelf op zoek gaat naar een update?
Maar de hamvraag: wat zegt KPN ervan? Misschien kunnen zij je meer vertellen over de software-update en of/wanneer deze beschikbaar wordt gesteld.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Edje_Kroketje schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:44:
Het lijkt erop dat Funke meerdere uitvoeringen heeft van de DSC-500. Zoek er maar een op, ze hebben zelfs een pdfje waarin staat dat die ook voor VHF geschikt is en er zit een sleuf aan de voorkant die KPN ook niet heeft.
Ik zou hem bij KPN bestellen zodat je zeker weet dat je de goede krijgt. Je weet dan ook dan KPN er achter staat.
Bedankt voor de tip, bij KPN betaal je geen verzendkosten dus is het goedkoper dan de site die ik noemde. Heb hem besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien kun je hem ook wel in een KPN winkel halen. 6 euro verzendkosten op een ding van 15 euro is best veel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over antennes, ik heb nu zo'n "zeiltje" Funke DSC 300,buiten hamgen, ik heb best goed beeld en slechts af en toe een storing, is het zinnig om die te vervangen door die nieuwe DSC 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nu zie ik net dat de verlengkabel alleen bij de buitenset schijnt te zitten;
http://www.kpn.com/televi...=k2kKAyQa3JIAAAErRZlQv7Jx
ik riep echter eerder dat die verlengkabel bij de antenne zelf zit; die gedachte ontleende ik aan het feit dat bij mijn nieuwe tbc 5000 een doos zat waarin de antenne, het aansluitsnoer EN een verleng kabel zat verpakt Dus mijn excuus voor de verkeerde info.
-
-
@ Free-Bird,
Even een vraagje over antennes, ik heb nu zo'n "zeiltje" Funke DSC 300,buiten hamgen, ik heb best goed beeld en slechts af en toe een storing, is het zinnig om die te vervangen door die nieuwe DSC 500.
Kun je iets zeggen over je kwaliteit en ontvangst sterkte met die DSC300?

[ Voor 24% gewijzigd door racinfo op 18-09-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik had de Funke DSC500 + aansluitsnoer + verlengkabel bij een CAM-module starterkit (koop-versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@racinfo
Mijn M-Vision ontvanger geeft als S 70 of 80 en bij Q 99

De bravia ontvanger in mijn TV geeft een groene balk met "Sterk" en daaronder een hele reeks ondefinieerbare (voor mij) wisselende getallen

Maar zoals ik eerder opmerkte alleen slechts af een toe wat storing verder goed beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoewel dit geen aanbieding topic is, wellicht interessant voor de mensen hier:
Ambiance ADT-235 voor € 30,- online bij Bart Smit (bij afhalen in filiaal geen verzendkosten).

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/121e7f9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Dav1d schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:01:
Ambiance ADT-235 voor € 30,- online bij Bart Smit (bij afhalen in filiaal geen verzendkosten).

[afbeelding]
Lachen ding, valt wat mij betreft zeker wel binnen dit topic (DVB-T tenslotte)

edit:// en ook maar besteld, lekker thuis bezorgd voor die twee EUR extra. Na bezorging kijken hoe ik er een externe antenne aan kan hangen (hoeft niet actief). Leuk voor op het werk en zo als alternatief van mijn 7" Lenco (die wel conax doet - maar vaak is NED 123 voldoende voor wat sport en zo).

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 18-09-2011 23:48 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:43:
Ik heb ze vergeleken;
Loader versie: C2.09
Device versie: 1.0.69
Software versie: TF.CCMTK 1.46

En de andere:

Loader versie: C2.10
Device versie: 1.0.61
Software versie: TF.CCMTK 1.60

Het lijkt mij toch niet helemaal juist.
Volgens mij heb je niet helemaal goed gekeken. Volgens mij is de 1.46 een TF6000COK en de 1.60 een TF6500COK. Ze zien er het zelfde uit aan de voorkant op het typenummer na. Op de achterkant zie je dat de tuner 90 graden gedraaid zit. De TF6500COK heeft een DC tuner die dan ook meer dan de helft kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
racinfo schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:40:
Nu zie ik net dat de verlengkabel alleen bij de buitenset schijnt te zitten;
http://www.kpn.com/televi...=k2kKAyQa3JIAAAErRZlQv7Jx
ik riep echter eerder dat die verlengkabel bij de antenne zelf zit; die gedachte ontleende ik aan het feit dat bij mijn nieuwe tbc 5000 een doos zat waarin de antenne, het aansluitsnoer EN een verleng kabel zat verpakt Dus mijn excuus voor de verkeerde info.
-
-
@ Free-Bird,

[...]
Kun je iets zeggen over je kwaliteit en ontvangst sterkte met die DSC300?
De 500 is veel en veel beter dan de 300 die al jaren oud is en niet meer echt voldoet naar de laatste stand van de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Ik heb een TF5300k, die ik op een schakelklok heb staan, omdat hij in stand-by toch alleen maar stroom staat te trekken. (Ik weet het precieze verbruik niet meer en kan ik niet heel makkelijk meten omdat hij wat zit ingebouwd.) Het nadeel is dat de ontvanger de tijd vergeet als de stroom eraf gaat en de tijd pas weer doorkrijgt als je 'm aanzet. Dat werkt dus niet met geprogrammeerde opnames.

Nou vroeg ik me af hoe nieuwere apparatuur hiermee om gaat. Zijn er apparaten die gewoon de tijd onthouden, of die een laag stand-by verbruik (1W lijkt me voldoende voor een intern klokje) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Edje_Kroketje schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:03:
[...]

De 500 is veel en veel beter dan de 300 die al jaren oud is en niet meer echt voldoet naar de laatste stand van de techniek.
Dat kan ik zeker bevestigen.
Dat "zeiltje" was een buitenversie van die omgekeerde T. Daarna had je zo'n een lichtgrijze die niet staan blijft, technisch gezien allemaal dezelfde antennes. Met beide ontving ik na het instorten van de Smilde mast bepaalde bouquetten niet meer (ben aangewezen op de mast van Zwolle nu). Ik heb daarover geklaagt bij KPN omdat heel veel gebruikers spontaan een nieuwe antenne hadden toegestuurd gekregen. Ik viel zo gezegd buiten de Digitenne regio nu, ik heb ook i-tv dus wilden ze me wel een jaar lang gratis een 2e ontvanger leveren. Maar een buitenantenne mocht ook, op eigen risico. Ik heb het ding opgehangen en heb nu met die nieuwe Funke op alle zenders 98% ontvangst, nog beter dan op de mast van Smilde vroeger!! Dus ja, die nieuwe antennes zijn echt veel beter.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:22:
@racinfo
Mijn M-Vision ontvanger geeft als S 70 of 80 en bij Q 99

De bravia ontvanger in mijn TV geeft een groene balk met "Sterk" en daaronder een hele reeks ondefinieerbare (voor mij) wisselende getallen

Maar zoals ik eerder opmerkte alleen slechts af een toe wat storing verder goed beeld
Ik zou het eens proberen, voor de prijs behoef je het niet te laten?

Storing heb ik ook heel af en toe (schijnt in de mpeg compressie te zitten) terwijl ik 1200 meter van een zendmast af woon (99% + 99%) ontvangst (binnen) met antenne op minder dan 2 meter hoog in het midden van het huis.

Het enige wat er (af en toe) ook stoort is de vonk van de piezo aansteker van het gas. Overigens gebruik ik OOK de nieuwe antenne, met de oude 300 was de ontvangst minder en storings gevoeliger is mijn eigen indruk.

[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 19-09-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

asvogel schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:43:
Ik heb een TF5300k, die ik op een schakelklok heb staan, omdat hij in stand-by toch alleen maar stroom staat te trekken. (Ik weet het precieze verbruik niet meer en kan ik niet heel makkelijk meten omdat hij wat zit ingebouwd.) Het nadeel is dat de ontvanger de tijd vergeet als de stroom eraf gaat en de tijd pas weer doorkrijgt als je 'm aanzet. Dat werkt dus niet met geprogrammeerde opnames.

Nou vroeg ik me af hoe nieuwere apparatuur hiermee om gaat. Zijn er apparaten die gewoon de tijd onthouden, of die een laag stand-by verbruik (1W lijkt me voldoende voor een intern klokje) hebben?
Ha ha, deze situatie had/heb ik ook. De TF5300k inmiddels aan mijn zoon weggegeven en zelf op internet de TBC 5000 aangeschaft. De TF5300k verbruikt in standbye meen ik 8 watt, maar dat doet de TBC 5000 ook! Alleen kun je met de TBC5000 de klok uitschakelen en dan wordt het stand-bye verbruik minder dan 1 Watt.

Dus voor de stroombesparings-fielen een ware uitkomst. Wat moet je tenslotte met die klok weergave? De TBC5000 blijft standbye met een klein enkel rood ledje in beeld in de energiezuinige stand.

Programmeringen blijven echter gewoon intact; de recorder start steeds gewoon op bij de wekelijkse of dagelijkse geprogrammeerde EPG programma's. Ik ben erg in mijn schik met de TBC 5000; werkt fijner dat de TF5300k omdat je behalve een usb stick ook elk ander usb drive kunt aansluiten zowel met als zonder externe voeding. Uiteraard schakel ik deze via de pauze-time schakelaar ook op de energiezuinige stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Beste digitenners ik heb even een vraagje..

Mijn vriendin heeft een paar jaar geleden een digitenne pakket aangevraagd omdat ze op haar slaapkamer dan tv kon kijken omdat er toen geen analoge signaal meer te ontvangen was daarom koos voor digitenne..

Inmiddels wonen we al weer zowat 3 jaar bij elkaar. En hebben we nog steeds digitenne hier. Alleen het probleem is dat het signaal soms wel erg slecht kan zijn. Ik gebruik de digitenne set ook om arrow classic rock te ontvangen middels de radio zender functie die op de samsung aanwezig is.. Maar omdat de set nogal stoort om het kleinste probleempje zoek ik eigenlijk een oplossing om zo min mogelijk tot geen storing meer te krijgen..

Ik zat zelf te denken om de antenne te veranderen. Maar nou lees ik op een ander forum bij wat oudere berichten:

De beste verbetering die je door kan voeren aan de getoonde Funcke antenne is het vervangen van de mini coax door een goede normale coax. Deze stap geeft bij enkele van mijn collega's een verbetering. Wat Audiofiel zegt is ook waar, je signaal zou ook te sterk kunnen zijn waardoor je frontend van de ontvanger dichtgedrukt kan worden. Wat ook heel belangrijk is, welke ontvanger heb je, als het die aller goedkoopste samsung is dan geeft die bijvoorbeeld in dezelfde situatie veel meer drops te zien dan een Topfield. Deze proef is door iemand die zendamateur is thuis uitgevoerd. Waar de Samsung een tatale freeze liet zien ging de Topfield niet verder dan een patial freeze. De verhouding was ook wel leuk, voor tien verstoringen op de Samsung gaf de Topfield er maar een.

Bron forum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79511.0

Wij hebben dus die samsung, en het is werkelijk echt een klote apparaat. Zat zelf te denken om die eventueel te vervangen voor de topfield..

Maar ik zie ook dat je een losse insteek kaart kan kopen.. Nou vroeg ik me af als ik die losse insteek kaart koop heb ik toch nog steeds geen antenne? Of komt er dan een losse digitenne antenne op de antenne aansluiting van de LCD TV (de TV is namelijk een Sony Bravia 37W5500 serie..)

Of ben ik beter af met die losse ontvanger?
Ik vraag dit zo hier, omdat ik de laatste tijd totaal niet echt hebt opgelet wat er allemaal met digitenne is gebeurd. Wij gebruiken het gewoon en dat is het.. Dus stonden er verder niet bij stil..
De 37W5500 heeft een CI+ interface en een DVB-T tuner, dus deze TV kan direct met digitenne overweg.

Ik heb zelf een 32EX715 en heb de startkit met insteek kaart aangeschaft en ik ben er zeer tevreden over. Het beeld is beter dan met de scart en het is veel handiger dan het geklooi met externe tuner en twee afstandbedieningen.

Ik zou gewoon de oude tuner+antenne terugsturen naar KPN en inruilen voor een nieuwe starterkit met insteek kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De beste verbetering die je door kan voeren aan de getoonde Funcke antenne is het vervangen van de mini coax door een goede normale coax. Deze stap geeft bij enkele van mijn collega's een verbetering.
Dit valt nog te bezien; de impedantie van de gebruikte antennekabel speelt ook een rol; voor de gewone TV antennekabel is deze rond de 75 ohm, maar aan een zendantenne bij zendamateurs worden heel andere eisen gesteld i.v.m. de mogelijk optredende staande golven tijdens het zenden over een niet aangepaste coax lijn en- of antenne..

Het voordeel om bij de Funke ontvangst antenne gebruikte kabel te vervangen door dikke coax zal minium zijn; beter is te zorgen voor een goede opstelplek, vrij van andere storende invloeden zoals leidingen, muren, sponningen, dubbele beglazingen, enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:27
Als je kpn belt en een beetje klaagt over slecht bereik dan kun je ook gratis zo'n nieuwe antenne krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
racinfo schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:53:
Ha ha, deze situatie had/heb ik ook. De TF5300k inmiddels aan mijn zoon weggegeven en zelf op internet de TBC 5000 aangeschaft. De TF5300k verbruikt in standbye meen ik 8 watt, maar dat doet de TBC 5000 ook! Alleen kun je met de TBC5000 de klok uitschakelen en dan wordt het stand-bye verbruik minder dan 1 Watt.
Dus voor de stroombesparings-fielen een ware uitkomst. Wat moet je tenslotte met die klok weergave? De TBC5000 blijft standbye met een klein enkel rood ledje in beeld in de energiezuinige stand.
Programmeringen blijven echter gewoon intact; de recorder start steeds gewoon op bij de wekelijkse of dagelijkse geprogrammeerde EPG programma's. Ik ben erg in mijn schik met de TBC 5000; werkt fijner dat de TF5300k omdat je behalve een usb stick ook elk ander usb drive kunt aansluiten zowel met als zonder externe voeding. Uiteraard schakel ik deze via de pauze-time schakelaar ook op de energiezuinige stand.
Kijk, daar was ik naar op zoek, iemand met ervaring! Ik heb wat verder gekeken naar de TBC5000 en naast het feit dat ik dat ding 10 jaar aan moet hebben staan voordat ik 'm heb terugverdiend zit ik met het punt dat de TF5300k 2 programma's kan opnemen terwijl je wat anders kijkt, terwijl dat bij de TBC5000 maar 1 programma is. Althans, voor zover ik kan zien. Klopt dat? Oplossing zou zijn een CI+ kaart voor de TV kopen, maar dat kost natuurlijk ook weer extra, en we gebruiken het terug-/doorspoelen heel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
Morgen staat er een USB DVB-T te koop bij de Aldi ( http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_38/OFF23.SHTML ).

Volgens mij kan ik met deze enkel de vrij kanalen ontvangen, op zich gaan probleem. Maar zal deze goed genoeg zijn om prettig ontvangst te hebben? Maw. heeft iemand al eerder een dergelijke antenne bij de Aldi gehaald?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Sneezzer schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:21:
Morgen staat er een USB DVB-T te koop bij de Aldi ( http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_38/OFF23.SHTML ).

Volgens mij kan ik met deze enkel de vrij kanalen ontvangen, op zich gaan probleem. Maar zal deze goed genoeg zijn om prettig ontvangst te hebben? Maw. heeft iemand al eerder een dergelijke antenne bij de Aldi gehaald?
Ik heb thuis deze: http://www.megatest.de/_p...-vox-mini-deluxe_14_1.jpg en ik kan hiermee alle kanalen ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
maar in NL is alleen NED 123 & de regionale ongecodeerd. Het zwakke punt van die dingen is meestal de antenne, al lijkt hier een leuk soort dipooltje bij de zitten - voor het geld wellicht het proberen waard en bij de ALDI schijn je ook te mogen ruilen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:54:
maar in NL is alleen NED 123 & de regionale ongecodeerd. Het zwakke punt van die dingen is meestal de antenne, al lijkt hier een leuk soort dipooltje bij de zitten - voor het geld wellicht het proberen waard en bij de ALDI schijn je ook te mogen ruilen.
Met het ding dat ik thuis heb kan ik uiteraard alleen de ongecodeerde zenders bekijken maar tijdens het zoeken vind hij alle zenders. Aangezien die dongle el cheapo is (gehaald voor 15 euro tijdens WK2010) zal die antenne bij de ALDI ook wel voldoen denk ik. Je moet geen wonderen verwachten maar het zal zijn werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asvogel schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:11:
[...]

Kijk, daar was ik naar op zoek, iemand met ervaring! Ik heb wat verder gekeken naar de TBC5000 en naast het feit dat ik dat ding 10 jaar aan moet hebben staan voordat ik 'm heb terugverdiend zit ik met het punt dat de TF5300k 2 programma's kan opnemen terwijl je wat anders kijkt, terwijl dat bij de TBC5000 maar 1 programma is. Althans, voor zover ik kan zien. Klopt dat? Oplossing zou zijn een CI+ kaart voor de TV kopen, maar dat kost natuurlijk ook weer extra, en we gebruiken het terug-/doorspoelen heel regelmatig.
De TBC-5000 is qua menu, bediening en mogelijkheden EXACT gelijk aan de TF5300K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:13
magnifor schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:57:
[...]

Met het ding dat ik thuis heb kan ik uiteraard alleen de ongecodeerde zenders bekijken maar tijdens het zoeken vind hij alle zenders. Aangezien die dongle el cheapo is (gehaald voor 15 euro tijdens WK2010) zal die antenne bij de ALDI ook wel voldoen denk ik. Je moet geen wonderen verwachten maar het zal zijn werk doen.
Dan ga ik hem maar eens halen, leuk voor londen2012

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
franssie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:54:
maar in NL is alleen NED 123 & de regionale ongecodeerd.
Soms kan je met wat mazzel meer ontvangen op zo'n sprietje. Ik heb al jaren zo'n Hauppage USB-ding en omdat ik hoog woon in centrum R'dam ontvang ik er zelfs ongecodeerd en in prima kwaliteit de publieke Belgische (Vlaamse) zenders mee, inclusief Ketnet plus en Canvas plus. Voor mij persoonlijk een enorme uitkomst omdat ik een wielrenliefhebber ben en zo alle rechtstreeks uitgezonden koersen gratis kan volgen op mijn werk/hobby-kamer terwijl ega en dochtertje de normale digitale HD-kabelbox (DVB-C) in beslag houden en ik tussen het wielrenkijken door kan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door arsimo op 20-09-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezzer schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:21:

Te duur, je koopt dit voor de helft van een Chinees op eBay.

Of voor een tientje verkoop ik je een echt merk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Dav1d schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:01:

[afbeelding]
OK - deze had ik dus besteld en dat ding is vandaag binnengekomen. 1 woord: perfect
Nu kan ik wel de zendmast van Hilversum zien vanuit mijn tuin (Muiden) dus ben ik benieuwd hoe ie het morgen doet op mijn werk. Maar gewoon in de keuken storingvrij, misschien wel mijn beste ontvanger tot nu toe gezien de beperkte spriet antenne. Beeld is goed scherp, maar dat komt waarschijnlijk omdat ie zo klein is (helaas zit er geen video out op denk ik, dan kon ik 'm aan mijn 40"hangen haha).

Dus als je een extra personal travel TV zoekt voor de publieke zenders - doen.

edit:// geen idee hoe die accu is, maar de voeding gaat via 5V USB mini, dat heeft tegenwoordig iedereen wel overal denk ik?

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 20-09-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
franssie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:38:
OK - deze had ik dus besteld en dat ding is vandaag binnengekomen. 1 woord: perfect
Ik heb 'm ook besteld en verwacht 'm morgen.

Toch twee vraagjes alvast: (1) heeft-ie zoals aangegeven echt een MicroSD slot of is het SD? Ik vond op het net namelijk een review van een kloon van deze speler en die ondersteunde SD kaartjes. En (2) in de advertentie staat dat er 2 GB bij zit. Is dat ingebouwd geheugen of is dat een (Micro)SD kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
Edje_Kroketje schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:10:
De TBC-5000 is qua menu, bediening en mogelijkheden EXACT gelijk aan de TF5300K
Volgens wat ik elders op internet kan vinden kan ik met de TBC-5000 twee programma's opnemen, of 1 programma opnemen en een ander kijken. Terwijl ik met de TF5300k twee programma's kan opnemen en een ander programma kan kijken.
Als iemand met een TBC-5000 kan bevestigen dat je twee programma's kunt opnemen en tegelijkertijd een ander programma kunt kijken, dan ben ik natuurlijk helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
arsimo schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:03:
[...]

Ik heb 'm ook besteld en verwacht 'm morgen.

Toch twee vraagjes alvast: (1) heeft-ie zoals aangegeven echt een MicroSD slot of is het SD? Ik vond op het net namelijk een review van een kloon van deze speler en die ondersteunde SD kaartjes. En (2) in de advertentie staat dat er 2 GB bij zit. Is dat ingebouwd geheugen of is dat een (Micro)SD kaartje?
1 en 2 - het is gewoon een micro SD kaartje van 2GB - geen geld toch? Veel plezier van je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:22:
[...]

1 en 2 - het is gewoon een micro SD kaartje van 2GB - geen geld toch? Veel plezier van je aankoop.
Je kan er zeker geen externe antenne op aansluiten?

Sowieso, wat zit er wèl aan connectiviteit op?

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Ja - er zit een externe antenne ingang op, zo'n priegel mini connector die veel bij WIFI PCI express kaartjes ziet lijkt het. Verder zit er ook een hoofdtelefoon aansluiting op (3,5mm). Geen idee of de USB aansluiting ook als zodanig werkt, zal vast wel.
En dat was het, maar veel meer heb je ook niet nodig (conax dan weer wel haha).

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 20-09-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MCX connector zeker? (zie je ook veel bij USB DVB-T)

[ Voor 44% gewijzigd door Mentalist op 20-09-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
Daar lijkt het wel op : Wikipedia: MCX connector

In de handleiding staat alleen dat er een antenneingang is en ik heb er even geen bij de hand (ooit een gehad maar gemold, niet mijn favoriete connector)

edit: dit ding is echt leuk! 'k Ga misschien er nog wel eentje of twee bijkopen, eerst kijken hoe ie het wat verder van de mast doet, maar ding kan veel - zelfs de OSD doet het ;)

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 20-09-2011 23:22 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb dat stickje van de Aldi hier nu liggen, straks eens proberen. Ideaal voor als ik de deur uit ga, als ik al tv kijk is het alleen journaal enzo, dan heb ik aan NED1-2-3-RTVOost voldoende en het kost geen cent :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• magnifor
  • Niet online
Raven schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:43:
Ik heb dat stickje van de Aldi hier nu liggen, straks eens proberen. Ideaal voor als ik de deur uit ga, als ik al tv kijk is het alleen journaal enzo, dan heb ik aan NED1-2-3-RTVOost voldoende en het kost geen cent :P
Jawel, we betalen allen belasting waarvan een deel naar de publieke omroep gaat.

• arsimo
Raven schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:43:
In dat vage advertentietje van Aldi werd gesuggereerd dat die stick ook MPEG4 aankan. Wordt dat ook gemeld in de handleiding van dat stickje? En betekent dat dit stickje dus ook in buitenland gebruikt kan worden waar men wel MPEG4 gebruikt met DVB-T?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Manual:
"Digitale videorecorder MPEG2 en MPEG4"
"Ondersteund real-time video-opname in MPEG2 en MPEG4 formaat"

Verder zie ik er niet wat over staan.

Ding geeft trouwens geen teken van leven, zo eens andere pc proberen.herstart van laptop na installatie driver loste dat op. Nu eens kijken of 1 van de mediaplayers die ik heb overweg kan met dat ding.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 21-09-2011 12:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• arsimo
Raven schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:20:
Manual:
"Digitale videorecorder MPEG2 en MPEG4"
"Ondersteund real-time video-opname in MPEG2 en MPEG4 formaat"

Verder zie ik er niet wat over staan.
Bedankt. Dan skip ik deze stick, voegt voor mij niets toe aan wat ik al heb. Leek me al vreemd want stick die MPEG4 DVB-T ondersteunen kosten tot op heden naar mijn weten een flink stuk meer.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:45
hij kan opnemen in mpeg4, betekend niet meteen dat ie mpeg4 uitzendingen kan ontvangen?

Freelance Drupal Developer

• arsimo
FAD schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:37:
hij kan opnemen in mpeg4, betekend niet meteen dat ie mpeg4 uitzendingen kan ontvangen?
Nee, volgens mij betekent dit niet automatisch. Misschien doet-ie het net wel maar is kies dan toch maar liever voor een stick die DVB-T2 geheel ondersteunt. Over enkele maanden heb ik er een nodig, maar ik kan nog even rustig rondkijken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb geen flauw idee :S

Heb het ding trouwens werkend met VLC Mediaplayer. Freq van lokale zendmast hier gevonden: http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html, VLC instructies: http://www.izitips.com/so...-t-with-vlc-media-player/
Bij bandbreedte 8MHz ingevuld en ik kan NED1, 2, 3 en RTV Oost kijken + wat radiozenders luisteren.

De afstandsbediening reageert ie echter niet op, geen idee waarom, maar maakt niet uit. Zappen kan in VLC :)

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 21-09-2011 12:41 ]

Oscar Wilde

• racinfo

racinfo

E-MTB

asvogel schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:15:
[...]

Volgens wat ik elders op internet kan vinden kan ik met de TBC-5000 twee programma's opnemen, of 1 programma opnemen en een ander kijken. Terwijl ik met de TF5300k twee programma's kan opnemen en een ander programma kan kijken.
Als iemand met een TBC-5000 kan bevestigen dat je twee programma's kunt opnemen en tegelijkertijd een ander programma kunt kijken, dan ben ik natuurlijk helemaal tevreden.
De tuners zijn qua mogelijkheden gelijk. Je kan zelfs 2 aparte zenders tegelijk opnemen en naar een 3e (andere) kijken, mits die in een van de bouqett's (transponder) zit waarvan je ook opneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door racinfo op 21-09-2011 13:33 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:06

Quad

Doof

Ik kan het niet op google vinden, een zegt dat het wel kan , ander niet, maar wat ik straks wil is volgende:
Heb een DVB-t tuner, de Asus U3000 DVB-t tuner, met daarop een terratec indoor antenne.
Ik heb een +- 55 kanalen die gescand worden, oa Ere live 1/2 tot aan BBC.

Ik wil straks een KPN ontvanger er tussen plaatsen, met smartcard, om zo ook RTL etc. te kunnen kijken. Echter kan ik nergens vinden of dat mogelijk is of niet. Blijkbaar wil dat alleen werken met een TV toestel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

arsimo schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:40:
[...]

Nee, volgens mij betekent dit niet automatisch. Misschien doet-ie het net wel maar is kies dan toch maar liever voor een stick die DVB-T2 geheel ondersteunt. Over enkele maanden heb ik er een nodig, maar ik kan nog even rustig rondkijken.
DVB-T/DVB-T2 en MPEG2/MPEG4 hebben geen verband met elkaar. Voor DVB-T2 heb je andere (duurdere) hardware nodig. Dit is nodig om bijvoorbeeld HD te ontvangen in Engeland. Echter, MPEG4 kan je ook in Frankrijk vinden, gewoon op DVB-T. MPEG2 of MPEG4 is namelijk een kwestie van software. Dit kan je dus wel met zo'n goedkope stick ontvangen.

@Quad: als je gecodeerde kanalen wil kijken met die U3000 heb je een Phoenix kaartlezer nodig en de juiste software. Bijvoorbeeld Digitenne met OSCam+TVheadend.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 21-09-2011 18:09 ]

• Quad

Quad

Doof

W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:07:
[...]
@Quad: als je gecodeerde kanalen wil kijken met die U3000 heb je een Phoenix kaartlezer nodig en de juiste software. Bijvoorbeeld Digitenne met OSCam+TVheadend.
Kan dat niet gewoon met Tuner > Coax > KNP decoder > Coax > KPN ontvanger?

PVOutput☀️

• asvogel
racinfo schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:18:
[...]
De tuners zijn qua mogelijkheden gelijk. Je kan zelfs 2 aparte zenders tegelijk opnemen en naar een 3e (andere) kijken, mits die in een van de bouqett's (transponder) zit waarvan je ook opneemt.
OK, dan zal ik eens op zoek gaan naar een mooie deal voor die TBC-5000. Allen bedankt voor de hulp!

• franssie
Quad schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:33:
[...]

Kan dat niet gewoon met Tuner > Coax > KNP decoder > Coax > KPN ontvanger?
Helaas niet - het decoden gebeurd tijdens het ontvangen en is niet te scheiden zoals jij wilt.

• Quad

Quad

Doof

franssie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:53:
[...]

Helaas niet - het decoden gebeurd tijdens het ontvangen en is niet te scheiden zoals jij wilt.
Okee vaag.
Als ik dus een KPN starterspakket aanschaf, kan ik die dus alleen gebruiken bij een TV dus?

PVOutput☀️

Quad schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:22:
Okee vaag.
Als ik dus een KPN starterspakket aanschaf, kan ik die dus alleen gebruiken bij een TV dus?
Die kan je in een TV steken of een andere CI-ontvanger (een TV heeft eigenlijk gewoon een ingebouwde DVB-T ontvanger met CI).

De starterskit werkt ook met een PCI-kaart met CI voor de PC zoals de Technotrend T-1500.

• racinfo

racinfo

E-MTB

asvogel schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:52:
OK, dan zal ik eens op zoek gaan naar een mooie deal voor die TBC-5000. Allen bedankt voor de hulp!
Ze staan NIEUW op internet voor 50,- (excl smartcard, maar incl alle toebehoren, dus ook de Funke 845650 binnen/buiten antenne en verlengkabel), http://www.winkelplein.nl...qncoIOr366cRbQhsNWxLqDNSE

Laat je niet misleiden door de afbeelding van de tf5300k; het gaat echt om de nieuwe tbc5000.

[ Voor 20% gewijzigd door racinfo op 22-09-2011 10:55 ]

• arsimo
W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:07:
[...]
DVB-T/DVB-T2 en MPEG2/MPEG4 hebben geen verband met elkaar. Voor DVB-T2 heb je andere (duurdere) hardware nodig. Dit is nodig om bijvoorbeeld HD te ontvangen in Engeland. Echter, MPEG4 kan je ook in Frankrijk vinden, gewoon op DVB-T. MPEG2 of MPEG4 is namelijk een kwestie van software. Dit kan je dus wel met zo'n goedkope stick ontvangen.
Bedankt voor deze verheldering!

Dat betekent dat ik in eerste instantie wellicht alleen de MPEG4-mogelijkheid aan hoef te kunnen en dat kan ik zo te lezen dus ook met de juiste software(configuratie) ook met mijn huidige USB stick(s) oplossen en hoef ik dus niet in nieuwe spullen te investeren. Mooi.

Echter, op termijn (volgend jaar?) wil ik ook DVB-T2 aan kunnen omdat ik geregeld in een land kom (Oekraine) die volgens de laatste info van dvb-t.org zowel met DVB-T + MPEG4 als met DVB-T2 aan de gang gaat. (dat is het voordeel als je als land niet zo voorop loopt met dit soort ontwikkelingen, dan kan je starten met de betere/fraaiere technieken)

• arsimo
@Raven:

Nog bedankt voor de tip voor dat draagbare DVB-t spelertje bij Bart Smit. Het werkt prima en als je zo'n ding zoekt om de publieke zenders te kunnen volgen op elke plek die je wil dan is drie tientjes echt een koopje. Voor mij is het een uitkomst (*). Uitstekende ontvangst met het ingebouwde antennetje.
Dat je er ook nog eigen media op kan bekijken en beluisteren is een leuk extraatje.

(*: voor wie het boeit: ik kijk weinig echte tv, mijn 50 inch plasma is meer een monitor op de diverse media-spelers die ik heb. Maar ik kijk naast nieuws en actualiteiten wel geregeld life sportwedstrijden met name wielrennen en schaatsen, meestal tegelijk met werken of andere aciviteiten thuis. Met het gezin echter geregeld op stap in het weekend en dat conflicteert. Nu met dat DVB-t spelertje kan ik ook als we ergens in de bossen rondlopen deze wedstrijden volgen. Met zo'n USB-accu (die ik toch al had, zie http://www.duracell.nl/nl-NL/product/2-in-1-usb-oplader.jspx ) erbij kan dat ding een hele middag ongestoord doorspelen.)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.