Sorry, @Dav1d, (ook) bedankt!
Hangt er natuurlijk vanaf naar welk land je gaat.arsimo schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:36:
Bedankt voor deze verheldering!
Dat betekent dat ik in eerste instantie wellicht alleen de MPEG4-mogelijkheid aan hoef te kunnen en dat kan ik zo te lezen dus ook met de juiste software(configuratie) ook met mijn huidige USB stick(s) oplossen en hoef ik dus niet in nieuwe spullen te investeren. Mooi.
Echter, op termijn (volgend jaar?) wil ik ook DVB-T2 aan kunnen omdat ik geregeld in een land kom (Oekraine) die volgens de laatste info van dvb-t.org zowel met DVB-T + MPEG4 als met DVB-T2 aan de gang gaat. (dat is het voordeel als je als land niet zo voorop loopt met dit soort ontwikkelingen, dan kan je starten met de betere/fraaiere technieken)
Maar wacht dan maar tot volgend jaar met het kopen van een T2-tuner, want de prijs daarvan zal nog wel zakken en tot je daar bent (of in Engeland, of ander land waar T2 is) heb je er nul komma niks aan.Ukraine's national terrestrial TV network uses the DVB-T2 standard for all four nationwide FTA multiplexes, for both SD and HD broadcasts. Before settling for DVB-T2, Ukraine was testing both DVB-T/MPEG-2 and DVB-T/MPEG-4 options, and some experimental transmitters operating in those standards are still live.
In the summer of 2011 the company Zeonbud [45], which received a license for four FTA DVB-T2 multiplexes in Ukraine [46] plans to complete the installation of 167 transmitters, planning to cover the territory where 95% of Ukrainians reside. In October of 2011 Zeonbud plans to launch commercial broadcast of 32 national and regional channels across the country (22 channels will broadcast in SD and 10 channels in HD format).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Even een korte vraag. Ik heb nog een oude digitenne HD recorder, de finepass VTX7000CNX. Nu is vorige week de HD kapot gegaan. Gelukkig heb ik een identieke kunnen regelen via marktplaats. Western Digital Caviar 80GB. Probleem alleen is dat mijn recorder de HD niet meer herkend. Weet iemand een oplossing?
Eef
Eef
miss iets met jumpers? master /slave? ziet een PC die harde schijf wel?
Helaas geen jumpers en ook geen master/slave.

Gewone PC ziet de HD wel.

Gewone PC ziet de HD wel.
[ Voor 20% gewijzigd door WD800 op 26-09-2011 22:10 ]
Waarschijnlijk moet je hem op een bepaalde manier formatteren. Maar hoe precies hangt van het apparaat af. Soms zit er een formatteeroptie in het menu.
Zover kom ik nog niet omdat het HD menu grijs is. Ik heb de HD in de computer gehad. partitie aangemaakt en partitie verwijderd. Opnieuw geformateerd etc. maakt helaas weinig uit.
Voedingskabel doorgemeten, ander flatcable geprobeerd. Nog steeds niets,
Nog meer opties?
Nog meer opties?
Om dit moment zie ik de volgende meest voor de hand liggende opties:
In welk file format formateer je?
NTFS, FAT32, exfat
Hoogstwaarschijnlijk moet je formatteren in het FAT32 format.
Toch even terugkomen op de jumpers
Ik zie dat de nieuwe schijf staat op cable select. De oude daarentegen staat op master. Haal de witte jumper weg om de vervangende schijf als master in te stellen.
NTFS, FAT32, exfat
Hoogstwaarschijnlijk moet je formatteren in het FAT32 format.
Ik zie dat de nieuwe schijf staat op cable select. De oude daarentegen staat op master. Haal de witte jumper weg om de vervangende schijf als master in te stellen.
Belangrijkste lijkt me te achterhalen wat voor filesystem dat ding gebruikt. Als de oude schijf nog _iets_ doet zou je het daar misschien op kunnen zien met cfdisk.WD800 schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:36:
Zover kom ik nog niet omdat het HD menu grijs is. Ik heb de HD in de computer gehad. partitie aangemaakt en partitie verwijderd. Opnieuw geformateerd etc. maakt helaas weinig uit.
Nog meer opties?
NTFS is niet zo heel waarschijnlijk, FAT32 kan niet door de 32GB limiet, exfat gaan ze ook niet gebruiken in zo'n ding. Met Windows zal je hem waarschijnlijk niet kunnen formatteren.ELD schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:59:
Om dit moment zie ik de volgende meest voor de hand liggende opties:
NTFS, FAT32, exfat
Dit kan inderdaad verschil maken bij dit soort apparaten. Die snapt wellicht helemaal geen cable select.Toch even terugkomen op de jumpers
[ Voor 39% gewijzigd door Mentalist op 26-09-2011 23:02 ]
Volgens mij is 32GB fat32 een limiet van Windows. Om hier omheen te komen heb je 3rd party partitie software nodig zoals partition magic.NTFS is niet zo heel waarschijnlijk, FAT32 kan niet door de 32GB limiet, exfat gaan ze ook niet gebruiken in zo'n ding. Met Windows zal je hem waarschijnlijk niet kunnen formatteren..
Volgens mij moet het volgende programma werken. Op eigen risico natuurlijk 
http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/FAT32format.shtml
Maak eerst een partitie in de partitie manager maar formatteer niet. Geef de schijf ook een drive letter. Ga naar CMD tik in fat32format.exe E:
bovenstaande voorbeeld heeft drive letter E:
Maak eerst een partitie in de partitie manager maar formatteer niet. Geef de schijf ook een drive letter. Ga naar CMD tik in fat32format.exe E:
[ Voor 29% gewijzigd door ELD op 26-09-2011 23:14 ]
[/quote]
Ik heb alle 3 de settings geprobeerd, maar nog steeds niet. Als ik de schijf aansluit dan hoor ik ook niet dat mooie zoomen, maar een soort herhalend tikje. Lijkt alsof het aantal cluster/sectoren niet herkend wordt!?
[/quote]
Ik heb alle 3 de settings geprobeerd, maar nog steeds niet. Als ik de schijf aansluit dan hoor ik ook niet dat mooie zoomen, maar een soort herhalend tikje. Lijkt alsof het aantal cluster/sectoren niet herkend wordt!?
als je dat gezoem niet hoort spint ie welicht niet op en is er iets mis met de voeding naar de schijf, te weinig stroom/spanning zeg maar?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Ik heb morgen een drukke dag, maar ik ga morgen avond laat (als ik thuis kom) gelijk proberen!ELD schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:12:
Volgens mij moet het volgende programma werken. Op eigen risico natuurlijk
Thanks!
Ik zou hem echter op master houden. Kans bestaat namelijk dat er meerdere niet aan elkaar gerelateerde oorzaken kunnen zijn. Stel je heb de oplossing aan der hand van het file format maar door de jumper setting werkt hij dan misschien nog steeds nietWD800 schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:21:
[/quote]
Nee. Je kan wel een grotere FAT32 partitie maken, maar daarop zal je data corrupt raken. Limiet van FAT32. Dit zal dus NIET gebruikt worden in een settopbox met een schijf van >32GB.ELD schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:07:
Volgens mij is 32GB fat32 een limiet van Windows. Om hier omheen te komen heb je 3rd party partitie software nodig zoals partition magic.
Je schijf krijgt niet genoeg power. Wellicht was je oude schijf niet eens stuk, maar alleen de voeding in de settopbox kapot/versleten! (condensatoren verliezen capaciteit met de jaren, dus dit is best mogelijk)WD800 schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:21:
Ik heb alle 3 de settings geprobeerd, maar nog steeds niet. Als ik de schijf aansluit dan hoor ik ook niet dat mooie zoomen, maar een soort herhalend tikje.
Nee. Die dingen gebruiken gewoon geen FAT32. Echt niet. Sorry.WD800 schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:23:
Dat zou het wel eens kunnen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 26-09-2011 23:34 ]
Waarschijnlijk liggen de andere opties meer voor de hand, echter betwijfel ik of je stelling van het corrupt raken gegrond is. Heb je hiervan een bron?W3ird_N3rd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:31:
[...]
Nee. Je kan wel een grotere FAT32 partitie maken, maar daarop zal je data corrupt raken. Limiet van FAT32. Dit zal dus NIET gebruikt worden in een settopbox.
[...]
Je schijf krijgt niet genoeg power. Wellicht was je oude schijf niet eens stuk, maar is de voeding in de settopbox kapot!
[...]
Nee. Die dingen gebruiken gewoon geen FAT32. Echt niet. Sorry.
Klote om een bron te vinden, maar het is wel een bekend verschijnsel.ELD schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:35:
Waarschijnlijk liggen de andere opties meer voor de hand, echter betwijfel ik of je stelling van het corrupt raken gegrond is. Heb je hiervan een bron?
It has been observed that beyond 32GB, a FAT32 filesystem becomes unstable.
Eten net achter de kiezen
en gelijk de spanning gemeten.
Het spanningsverschil onbelast (zonder HD) tussen:
Rood - zwart : 6.04V
Rood - geel : -6.04V
Het spanningsverschil belast (met HD)
Rood - zwart : 5.6V
Rood - geel : -6.5V
Oude schijf was echt stuk. Heb hem nog in de computer gehangen maar deed helemaal niets meer. De identieke schijf die ik nu heb, werkt wel in de computer maar helaas niet in de HD recorder
Het spanningsverschil belast (met HD)
Rood - geel : -6.5V
Oude schijf was echt stuk. Heb hem nog in de computer gehangen maar deed helemaal niets meer. De identieke schijf die ik nu heb, werkt wel in de computer maar helaas niet in de HD recorder

Waarom heb je geel-zwart niet getest?
Dat is te hopen ja..WD800 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:03:
Is toch 12V?
Net gemeten, 12, nog wat V tussen geel en zwart en de andere geel en zwart
Belast?
Ach, dan nog: als je de schijf hoort tikken spint hij gewoon niet op. Ook al trekt hij een fractie van een seconde teveel amp (wat je moeilijk kan meten), je voeding trekt het dan niet. De motor loopt trouwens wel van 12V, dus dat is waarschijnlijk waar het probleem zit.
Handiger is om de voeding van je PC te gebruiken terwijl de schijf in de settopbox zit.
Ach, dan nog: als je de schijf hoort tikken spint hij gewoon niet op. Ook al trekt hij een fractie van een seconde teveel amp (wat je moeilijk kan meten), je voeding trekt het dan niet. De motor loopt trouwens wel van 12V, dus dat is waarschijnlijk waar het probleem zit.
Handiger is om de voeding van je PC te gebruiken terwijl de schijf in de settopbox zit.
[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 27-09-2011 20:21 ]
dat was rekenkundig ook wel te verwachten, maar beter toch gemeten.
Raar dat ie niet opspint - dat doen ze normaal toch ook zonder sata/pata kabel (dus alleen met de voeding kabel)?
edit: @ ^^ stiekum editten he
Raar dat ie niet opspint - dat doen ze normaal toch ook zonder sata/pata kabel (dus alleen met de voeding kabel)?
edit: @ ^^ stiekum editten he
[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 27-09-2011 21:28 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Klopt. Daarom zeg ik ook, doe die schijf in de box en sluit je PC-voeding aan. Spint hij dan wel op, dan weet je dus 100% zeker dat het een voedingsprobleem is.franssie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:20:
dat was rekenkundig ook wel te verwachten, maar beter toch gemeten.
Dit zou ik ook doen. Als dit blijkt te werken moet je de voeding vervangen.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:22:
[...]
Klopt. Daarom zeg ik ook, doe die schijf in de box en sluit je PC-voeding aan. Spint hij dan wel op, dan weet je dus 100% zeker dat het een voedingsprobleem is.
Of je pakt bijvoorbeeld een oude externe HDD behuizing voor IDE en gebruikt alleen het voedingsgedeelte, plaats het aan/uit knopje aan de voorkant.
Met wat knutselen zal een stevige 12V voeding ook wel volstaan, 5V is meestal alleen voor de elektronica, die trekt het waarschijnlijk nog wel. Dan gebruik je de extra voeding alleen voor 12V waar de motor mee moet opspinnen.ELD schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:51:
[...]
Dit zou ik ook doen. Als dit blijkt te werken moet je de voeding vervangen.
Of je pakt bijvoorbeeld een oude externe HDD behuizing voor IDE en gebruikt alleen het voedingsgedeelte, plaats het aan/uit knopje aan de voorkant.
Ik heb de HD recorder een tijd laten aan staan, waarschijnlijk moesten er nog een aantal condensators vollopen. Maar na een uur maakte de HD een zoemend geluid in plaats van het zachtjes tikken. Gelijk geprobeerd of ik toegang kon krijgen tot het HD menu in de recorder en warempel hij doet het. Na het formatteren kan ik nu weer volop genieten van opgenomen programma's! In ieder geval bedankt voor jullie steun en speciaal bedankt ELD.
FAT32 gaat tot max 4GB per file. Wellicht is dit te weinig voor een hele lange opname?ELD schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:35:
[...]
Waarschijnlijk liggen de andere opties meer voor de hand, echter betwijfel ik of je stelling van het corrupt raken gegrond is. Heb je hiervan een bron?
Mensen het is geen FAT32. Het is gewoon een Topfield eigen standaard.
Ik heb een samsung smt1000t
waar al een aantal zenders in staan. Maar nu de set naar een andere woning is verhuist pakt hij ned 1 2 en 3 niet meer. Als ik opnieuw naar zender ga zoeken vind hij maar 8 tv en 12 radio. Terwijl er nu veel meer in staan.
Als ik na die 8 en 12 gevonden zenders op OK klik ben ik dan mijn huidige zenders kwijt? of voegt hij die 8 tv zenders aan mijn bestaande wel te ontvangen zenders toe?
waar al een aantal zenders in staan. Maar nu de set naar een andere woning is verhuist pakt hij ned 1 2 en 3 niet meer. Als ik opnieuw naar zender ga zoeken vind hij maar 8 tv en 12 radio. Terwijl er nu veel meer in staan.
Als ik na die 8 en 12 gevonden zenders op OK klik ben ik dan mijn huidige zenders kwijt? of voegt hij die 8 tv zenders aan mijn bestaande wel te ontvangen zenders toe?
volgens mij voegttie ze toe?
maar t lijkt me wel verstandiger om je smt1000t te resetten naar defaults.. en een hele nieuwe scan te doen..
weet je zeker dat ALLE zenders die je op de nieuwe plek kan ontvangen
maar t lijkt me wel verstandiger om je smt1000t te resetten naar defaults.. en een hele nieuwe scan te doen..
404 Signature not found
Zat er in de Samsungs niet een bug en dat je daarom handmatig moest zoeken?
2,00 m. + begane grond
alleen rotte condensators in de voeding :-)giant2000 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:46:
Zat er in de Samsungs niet een bug en dat je daarom handmatig moest zoeken?
verder vind die t hier allemaal zonder moeite
404 Signature not found
Waarschijnlijk heb je de laatste (lees: jaren geleden) over the air update gemist. Dan zit er niets ander op dan elke keer na een reset de boeketten handmatig toe te voegen.
Verwijderd
Ik heb even een klein vraagje, Ik ben van plan om een van deze tv's te kopen
- Philips 32" Full HD 1080p DVB-T/C Smart LED TV (32PFL7476H/12)
- Philips 37" Easy 3D DVB-T/C Smart LED TV (37PFL7676H/12)
- Philips 42" Easy 3D DVB-T/C Smart LED TV (42PFL7676H/12)
Mijn vraag is tot welke grote ik nog normaal tv kan kijken met digitenne. Het signaal van digitenne is wel 99%
Verder heb ik de basis tv ontvanger, zou ik met een insteekkaart de kwaliteit verhogen? en zo ja welke heb ik dan nodig.
Mijn vraag is tot welke grote ik nog normaal tv kan kijken met digitenne. Het signaal van digitenne is wel 99%
Verder heb ik de basis tv ontvanger, zou ik met een insteekkaart de kwaliteit verhogen? en zo ja welke heb ik dan nodig.
Alleen de laatste Samsungs hebben goede software die bij een scan alles vinden. Veruit de meesten moet je handmatig doen.
Samsungs zijn zeer gevoelig voor situaties waarin de ontvangst moeilijk is, zoals meerweg ontvangst, reflecties en ontstekingsstoringen zoals brommers. Die Samsungs voldoen niet echt meer aan de laatste stand van de techniek. Alleen Hardware versie 3,5 en 4 komen enigszins in de buurt.
Als je hier problemen mee hebt, kan je beter een Topfield aanschaffen of Rebox die KPN ook levert.
Samsungs zijn zeer gevoelig voor situaties waarin de ontvangst moeilijk is, zoals meerweg ontvangst, reflecties en ontstekingsstoringen zoals brommers. Die Samsungs voldoen niet echt meer aan de laatste stand van de techniek. Alleen Hardware versie 3,5 en 4 komen enigszins in de buurt.
Als je hier problemen mee hebt, kan je beter een Topfield aanschaffen of Rebox die KPN ook levert.
Er wordt geadviseerd om tot maximaal 32 inch te gaan. Heb hier een 22 inch 1080p monitor tv en daar vind ik de kwaliteit al belabberd.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:30:
Ik heb even een klein vraagje, Ik ben van plan om een van deze tv's te kopen
dat 32 inch is al lang geleden. Met de huidige generatie TV's kan je gerust to 40 inch gaan. Zit hier zelf ook met een 42 inch.
Verwijderd
oke, me keuze zal waarschijnlijk uitgaan naar de 37 of de 42 inch.
Met je 42 inch loopt het beeld niet erg te haperen Edje_Kroketje?
Zijn er verder nog mensen met ervaringen met een groot beeldscherm samen met digitenne (waarbij het signaal bijna 100% is)?
Zijn er verder nog mensen met ervaringen met een groot beeldscherm samen met digitenne (waarbij het signaal bijna 100% is)?
Het beeld ziet er prima uit en hapert niet, ik kijk wel op een losse ontvanger een USB PVR. Ik heb het persoonlijk niet zo op de tuners uit de TV. Maar veel mensen hebben prima ontvangst er mee.
Een en ander hangt ook af van de DVB-T tuner en ik weet niet hoe die van de Philips LED tv's is.
Ik heb hier een Samsung LED 40" staan met verschillende ontvangstmogelijkheden (allen PDTV, dus geen analoge tussenschakelingen):
(1). DVB-T van de tv zelf
(2). 2 DVB-T pc kaarten via netwerk naar tv
(3). Interactieve tv van KPN
Het valt mij op dat (2) aardig dicht bij (3) komt bij programma's waarin weinig beeldwisselingen (acties) voorkomen. Kijk je met name het Journaal of een KRO detective dan is dat prima te doen op een groot scherm. Kijk je veel sport dan is er een duidelijke beeldkwaliteitsverslechtering bij (2).
(1) is voor mij puur voor teletekst kijken, het beeld is een stuk slechter dan via opstelling (2). Zelfs het beeld is niet eens beeldvullend, ik mis minimaal een cm. rondom. Alle instellingen ten spijt.
Conclusie: Digitenne is prima te doen op een groot scherm, bij veel acties valt de kwaliteit echter terug. De DVB-T tuners van de tv zelf zijn wisselend van kwaliteit. Vraag in de winkel of je de DVB-T tuner werkend mag zien en let hierbij bijvoorbeeld op de schermgrootte.
Succes met je aankoop.
Ik heb hier een Samsung LED 40" staan met verschillende ontvangstmogelijkheden (allen PDTV, dus geen analoge tussenschakelingen):
(1). DVB-T van de tv zelf
(2). 2 DVB-T pc kaarten via netwerk naar tv
(3). Interactieve tv van KPN
Het valt mij op dat (2) aardig dicht bij (3) komt bij programma's waarin weinig beeldwisselingen (acties) voorkomen. Kijk je met name het Journaal of een KRO detective dan is dat prima te doen op een groot scherm. Kijk je veel sport dan is er een duidelijke beeldkwaliteitsverslechtering bij (2).
(1) is voor mij puur voor teletekst kijken, het beeld is een stuk slechter dan via opstelling (2). Zelfs het beeld is niet eens beeldvullend, ik mis minimaal een cm. rondom. Alle instellingen ten spijt.
Conclusie: Digitenne is prima te doen op een groot scherm, bij veel acties valt de kwaliteit echter terug. De DVB-T tuners van de tv zelf zijn wisselend van kwaliteit. Vraag in de winkel of je de DVB-T tuner werkend mag zien en let hierbij bijvoorbeeld op de schermgrootte.
Succes met je aankoop.
[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 03-10-2011 08:42 ]
2,00 m. + begane grond
Ik heb ervaring met een 46" Philips tv met zowel de ingebouwde DVB-T als een losse tuner.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:52:
oke, me keuze zal waarschijnlijk uitgaan naar de 37 of de 42 inch.
Je ziet uiteraard dat het geen HD is, maar mijn ouders vinden het prima. Ik vond het zelf ook niet eens storend. Het is maar was je eisen zijn.
Iemand idee waarom ik
Bugje KPN?
- MDR S-Anhalt
- NDR FS NDS *
- SWR Fernsehen RP
- WDR Dortmund *
- WDR Munster
- arte
- Phoenix
- Einfestival
- Das Erste
- kabel eins
- N24
- ProSieben
- SAT.1
- VIVA
- TELE 5
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik vermoed dat het zogenaamde condities zijn door de weer omstandigheden.glashio schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 00:39:
Iemand idee waarom ik10+ duitse zenders heb in omg. rotterdam? Nat. geo. is voledig verdwenen
- MDR S-Anhalt
- NDR FS NDS *
- SWR Fernsehen RP
- WDR Dortmund *
- WDR Munster
- arte
- Phoenix
- Einfestival
- Das Erste
- kabel eins
- N24
- ProSieben
- SAT.1
- VIVA
- TELE 5
Bugje KPN?
Waardoor de signalen op andere plekken kunnen komen dan normaal (heel simpel uitgelegd).
Maar bedankt voor deze info... ga eens kijken wat ik hier binnen kan krijgen op een bierblik antenne...
Altijd geinig om dit soort dingen te kunnen zien...
Klopt - de zon is wat actiever de laatste tijd en het weer van de afgelopen dagen helpt ook wel mee. Jammer dat ik het nu pas lees, had gisteren ook wel even willen DX'en (verre afstand ontvangen). UK freeview zou technisch dan ook mogenlijk moeten zijn geweest?
Ik heb helaas niks binnen kunnen krijgen, maar heb (nog) geen goede buitenantenne staan.franssie schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:59:
Klopt - de zon is wat actiever de laatste tijd en het weer van de afgelopen dagen helpt ook wel mee. Jammer dat ik het nu pas lees, had gisteren ook wel even willen DX'en (verre afstand ontvangen). UK freeview zou technisch dan ook mogenlijk moeten zijn geweest?
Over DX gesproken, je moet even op Youtube zoeken, de afgelopen weken zijn heel wat banden open geweest.
Ik vermoed dat er wel meer mensen vreemd hebben opgekeken
Vroegâh zodra ik streepjes op het beeld van de analoge tv zag, pakte ik de sets erbij.
Zo heb ik op rond de 433 en 934 mhz(was in Engeland legaal) heel wat verbindingen gemaakt met lage vermogens, rond de 5 watt.
Ik heb trouwens pas geleden ook een heel DAB pakket uit Belgie ontvangen op een simpel sprietje.
Misschien leuk voor de mensen met DAB mogelijkheid erbij.
On Topic
Nou heb ik eigenlijk niet gekeken of de frequenties van sommige zenders gelijk zijn, dus hang me er niet aan op...
en weer off topic: KamiKaaze gaat zich zo snel even aankleden om de antenne hier illegaal op het balkon te plaatsen, vrij uitzicht richting het westen. Heeft door dit topic tijdelijk wat oude kriebels terug
Hoe ver kun je eigenlijk met DVB-T zou je vanuit de randstad met een goede hoge antenne bijvoorbeeld standaard Engeland kunnen ontvangen of gaat dat alleen bij bijzondere atmosferische omstandigheden?
Met de standaard antenne op een hoge locatie (boven je dak) haal je zo'n 50km. Een en ander hangt natuurlijk van de zender, QAM en code rate, hoogte zender, vermogen en richting van dat vermogen af. Maar ik kan bijvoorbeeld Rotterdam Waalhaven ontvangen in Bergen op Zoom met de haaievin op een paal op het dak. De 87 kilometer naar Waver kan ik hier ook halen met een andere antenne, maar daarmee ben ik ook één van de weinige Nederlanders die de mogelijkheid heeft om de Waalse zenders te ontvangen via DVB-T, en wellicht de enige in Noord-Brabant.FAD schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:09:
Hoe ver kun je eigenlijk met DVB-T zou je vanuit de randstad met een goede hoge antenne bijvoorbeeld standaard Engeland kunnen ontvangen of gaat dat alleen bij bijzondere atmosferische omstandigheden?
Als ik erop richt is Lopik wellicht ook wel haalbaar.
Met een Yagi op zo'n locatie kan je mogelijk wel 100km halen. Maar veel meer moet je niet op rekenen. Freeview in Nederland kan alleen met uitzonderlijke antennes. Misschien met een hoog geplaatste biquad op een gunstige locatie aan de kust. Maar reken er niet op.
Een schoteltje voor Astra 2 installeren is makkelijker.
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 04-10-2011 22:30 ]
Je vergeet er bij te zeggen dat de signalen over water veel beter propageren dan over land. Ze komen ook totaal geen obstakels tegen, dus een vergelijk met afstanden naar Engeland of richting belgie gaat een beetje mank
Signalen gaan in een rechte lijn, door de aardkromming moet je antenne dus steeds hoger staan. Theoretisch: voor ontvangst van Engelse kanelen zou je antenne een paar honderd meter hoog moeten staan. Bij condities zoals de afgelopen dagen buigen de signalen met de aardkromming mee en daarom is het mogelijk dat je heel veel zenders kunt ontvangen. Echter door zo'n grote hoeveelheid ontvangst gaan zenders elkaar natuurlijk storen. Vandaar dat je soms je eigen zenders niet goed meer ontvangt.
2,00 m. + begane grond
Aan de andere kant zijn de Engelse zenders veelal landinwaarts gericht en staan de sterkere zenders veelal ook niet aan de kust.Edje_Kroketje schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:53:
Je vergeet er bij te zeggen dat de signalen over water veel beter propageren dan over land. Ze komen ook totaal geen obstakels tegen, dus een vergelijk met afstanden naar Engeland of richting belgie gaat een beetje mank
Randstad - Londen is 300km hemelsbreed, dat is gewoon erg veel.
Ik heb, IIRC, wel eens een bericht gelezen van iemand in Zeeland met een flinke biquad op zijn dak die constant Engeland kon ontvangen. Maar zulke dingen zijn echt een uitzondering en absoluut niet standaard. Net als mijn 90km naar Waver. Ik woon praktisch op een berg en de mast in Waver staat ook op een berg (of iig, het land loopt vooral af tussen hier en Waver), dat helpt nogal denk ik.giant2000 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:47:
Signalen gaan in een rechte lijn, door de aardkromming moet je antenne dus steeds hoger staan. Theoretisch: voor ontvangst van Engelse kanelen zou je antenne een paar honderd meter hoog moeten staan. Bij condities zoals de afgelopen dagen buigen de signalen met de aardkromming mee en daarom is het mogelijk dat je heel veel zenders kunt ontvangen. Echter door zo'n grote hoeveelheid ontvangst gaan zenders elkaar natuurlijk storen. Vandaar dat je soms je eigen zenders niet goed meer ontvangt.
Er komt trouwens ook nog bij dat zenders afaik meestal een tikje naar beneden zijn gericht, ze stralen niet direct de horizon in. Als je er te ver vandaan gaat is de zender gewoon niet meer op jou gericht..
[ Voor 53% gewijzigd door Mentalist op 05-10-2011 14:22 ]
ok duidelijk! helaas. Hoopte op een enigzins haalbare manier om extra zenders te ontvangen. Satteliet is inderdaad dan iets om eens over na te denken.
Door de kromming van de aarde "raakt" het signaal al snel gebouwen en bebossing en verzwakt. Over water heb je dat niet en rijkt het signaal dus veel verder. Op bedekkingsplaatjes kan je dat altijd mooi zien.
Ik lees hierboven een heldenstukje over 90 km. Maar Ik ontvang hier in arnhem met een standaard KPN buitenantenne op iets meer dan 10 meter hoogte buiten, altijd de signalen van Wesel, 60 km hier vandaan en met een deuk in het patroon richting Nederland. Ik zit wel aan de rand van de stad, het signaal wordt dus niet eerst verzwakt omdat het over de stad moet.
Ik lees hierboven een heldenstukje over 90 km. Maar Ik ontvang hier in arnhem met een standaard KPN buitenantenne op iets meer dan 10 meter hoogte buiten, altijd de signalen van Wesel, 60 km hier vandaan en met een deuk in het patroon richting Nederland. Ik zit wel aan de rand van de stad, het signaal wordt dus niet eerst verzwakt omdat het over de stad moet.
Maar het blijft leuk bij deze "atmospherische storingen" om gewoon te experimenteren. Nou heb ik ook een Sat tuner dus alles kan ik toch wel ontvangen, maar in de jaren '70 en '80 was ik zomeravonden, als het volk buiten zat te bieren, niet bij de tv weg te slaan als we in Friesland, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, naar BRT 1 en 2, BBC, ITV, Ch. 4 en heel veel Duitse zenders konden ontvangen. Voor de Engelse kanalen een 2e omgebouwde tv erbij om het geluid te kunnen ontvangen.
Wees niet bezorgd: nu zit ik wel buiten wel degelijk te bieren bij mooie zomerse avonden
Wees niet bezorgd: nu zit ik wel buiten wel degelijk te bieren bij mooie zomerse avonden
2,00 m. + begane grond
WD800 wrote:
en
....
Maar om de schijf te kunnen formateren kun je ook gebruik maken van een hulpprogramma op de PC. Dat programma is ook te gebruiken om de inhoud van een PVR schijf te kunnen grabben naar de PC. In de manual van het programma staat duidelijk beschreven hoe je de HD moet aansluiten (op de pc) om de inhoud te kunnen bewerken. Ook de usb sticks en hd drives worden via usb op de pc door dit programma herkend (wat standaard NIET zo is op de pc).
Hier (nog eens) de link naar dat topfield programma:
http://dl.dropbox.com/u/13814150/topfield%20convertor.7z
---
Edit
Voor alle duidelijkheid, een HD door Topfield geformateerd wordt door de PC NIET herkend; indien er dus films op de HD (uit Finepass of Topfield harddisks) staan kun je deze zonder dat hulpprogramma niet van of naar je PC kopieeren. Zo wordt een PVR externe usb drive, gevuld met opnames van digitenne standaard niet herkend door de PC maar wel via dat Topfield programmaatje, zowel aangesloten via usb, sata of ide.
Edit (2)
Voor wat betreft de "condities", in de zendamateur wereld een bekend begrip kan ik jullie wellicht (ik ben zelf 2 mtr zendamateur) verwijzen naar:
http://www.tetech.nl/begripAP.htm
waar alles over electromagnetische golven uitermate duidelijk uit den doeken wordt gedaan. Zo ook de ionische E-Laag waar over de voorgaande artikelen duidelijk gaan.
...Even een korte vraag. Ik heb nog een oude digitenne HD recorder, de finepass VTX7000CNX. Nu is vorige week de HD kapot gegaan. Gelukkig heb ik een identieke kunnen regelen via marktplaats. Western Digital Caviar 80GB. Probleem alleen is dat mijn recorder de HD niet meer herkend. Weet iemand een oplossing?
en
....
Wellicht nog een extra gegeven, ik heb usb externe drives getest op de PVR en met NTFS geformateerde HD's worden door de PVR gewoon herkend. Uiteraard dienen ze dan nog wel door de PVR te worden geformateerd in de topfield mode.
Maar om de schijf te kunnen formateren kun je ook gebruik maken van een hulpprogramma op de PC. Dat programma is ook te gebruiken om de inhoud van een PVR schijf te kunnen grabben naar de PC. In de manual van het programma staat duidelijk beschreven hoe je de HD moet aansluiten (op de pc) om de inhoud te kunnen bewerken. Ook de usb sticks en hd drives worden via usb op de pc door dit programma herkend (wat standaard NIET zo is op de pc).
---
Edit
Voor alle duidelijkheid, een HD door Topfield geformateerd wordt door de PC NIET herkend; indien er dus films op de HD (uit Finepass of Topfield harddisks) staan kun je deze zonder dat hulpprogramma niet van of naar je PC kopieeren. Zo wordt een PVR externe usb drive, gevuld met opnames van digitenne standaard niet herkend door de PC maar wel via dat Topfield programmaatje, zowel aangesloten via usb, sata of ide.
Edit (2)
Voor wat betreft de "condities", in de zendamateur wereld een bekend begrip kan ik jullie wellicht (ik ben zelf 2 mtr zendamateur) verwijzen naar:
waar alles over electromagnetische golven uitermate duidelijk uit den doeken wordt gedaan. Zo ook de ionische E-Laag waar over de voorgaande artikelen duidelijk gaan.
[ Voor 41% gewijzigd door racinfo op 06-10-2011 10:50 ]
Ik heb even een vraagje: ik ga binnenkort in Den Haag wonen, en daar wordt Ziggo gebruikt. Ik gebruik nu digitale TV van UPC en ben hier erg tevreden over. Mijn ouders gebruiken Digitenne in Veenendaal, en dat ziet er ook redelijk goed uit. Ik vraag me echter af wat het verschil in kwaliteit is tussen Ziggo digitale TV en KPN Digitenne.
En hoe werkt dat met zo'n dvb ontvanger met digitenne? Moet je dan alsnog zo'n gek plastic ontvanger aan een draadje ergens in de kamer zetten? En is de kwaliteit beter dan met een standaard ontvanger?
En hoe werkt dat met zo'n dvb ontvanger met digitenne? Moet je dan alsnog zo'n gek plastic ontvanger aan een draadje ergens in de kamer zetten? En is de kwaliteit beter dan met een standaard ontvanger?
Mijn vader heeft sinds enige tijd problemen met zijn digitenne ontvanger. Voorheen altijd prima gedaan maar de laatste maanden (word enkel met vakanties gebruikt) komt het zeer regelmatig voor dat na 10-20 minuten de commerciele zenders het niet meer doen. De publieke zenders blijven het wel gewoon doen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Daarnaast de vraag hoe Digitenne presteert op een 42" LED tv?
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Daarnaast de vraag hoe Digitenne presteert op een 42" LED tv?
ssstttt niet zo uitsloven... er zijn meer mensen met een papiertjeracinfo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:16:
WD800 wrote:
Edit (2)
Linkje gebookmarkt, merk dat ik wat roestig ben met deze materie...
Ligt eraan wat je eisen zijn, op een klein scherm geen enkel probleem, goed te doen.deejaylethal schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:08:
Ik vraag me echter af wat het verschil in kwaliteit is tussen Ziggo digitale TV en KPN Digitenne.
......... Moet je dan alsnog zo'n gek plastic ontvanger aan een draadje ergens in de kamer zetten? En is de kwaliteit beter dan met een standaard ontvanger?
Maar ik ben zelf "verziekt" door schotel en Ziggo, deze hebben veel meer ruimte om een digitaal signaal te verzenden waardoor het beeld er gewoon een stuk beter uit ziet op een 82 cm lcd.
Persoonlijk vind het beeld waardeloos op een wat groter scherm, maar als je weer weinig tv kijkt en het je verder niet boeit, waar maak je dan druk om, en ik geef toe, ben best een zeikerd op dit punt
Er zit trouwens ook een wereld van verschil hoe een ontvanger met een digitaal signaal omgaat waardoor het beeld voor het oog er beter of juist rampzalig eruit kan gaan zien.
Ontvangst, ligt er helemaal aan aan hoe goed het signaal is en vooral van welke storingsbronnen heb je in de omgeving staan.
Ook hier gaan sommige ontvangers beter mee om als andere.
Bij mijn ouders slaat het kpn kastje al op hol bij bijvoorbeeld het aansteken van het gasfornuis met een gas aansteker.
En dan heb ik het nog niet over het gebruik van mijn portofoon, en voorbij rijdend verkeer.
Terwijl de andere ontvanger hier een stuk minder problemen mee heeft.
THX.. heb me meteen daar gemeld...franssie schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:31:
[...]
Jawel die zijn er inderdaad, o.a. hier Zendamateurs op GoT?
Er is wel degelijk een groot verschil te zien tussen UPC/Ziggo digitaal en KPN Digitenne op een groot HD scherm. Digitenne werkt met een veel en veel lagere bitrate. dat zal je zeker merken bij veel acties, zoals sport.deejaylethal schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:08:
Ik heb even een vraagje: ik ga binnenkort in Den Haag wonen, en daar wordt Ziggo gebruikt. Ik gebruik nu digitale TV van UPC en ben hier erg tevreden over. Mijn ouders gebruiken Digitenne in Veenendaal, en dat ziet er ook redelijk goed uit. Ik vraag me echter af wat het verschil in kwaliteit is tussen Ziggo digitale TV en KPN Digitenne.
Ik schakelde zondagochtend tijdens de Formule 1 voor de gein eens over van BBC One HD via de schotel naar BBC One via Digitenne en dat was om te huilen. Maar dan heb je ook wel 2 uitersten. Daarna nog even naar KPN Interactieve tv en dat was wel weer goed te doen. Maar de race toch maar afgekeken op het HD kanaal via de schotel
Ik heb overigens wel een 40" full HD tv.
[ Voor 17% gewijzigd door giant2000 op 10-10-2011 09:55 ]
2,00 m. + begane grond
Break BreakKamiKaaze schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:53:
ssstttt niet zo uitsloven... er zijn meer mensen met een papiertje![]()
Linkje gebookmarkt, merk dat ik wat roestig ben met deze materie...

racinfo in "Zendamateurs op GoT?"
Giant2000 wrote:
Dat is natuurlijk wel appels met peren vergelijken. Of je nu full HD zit te kijken op een HD TV of dat je er Digitenne op af speelt. Gelukkig zijn degenen die de keus hebben; ik kijk zelf vaak TV via een Satelite schotel (geen HD dus) op mijn monitor en ik vind dan het beeld vergelijkbaar met Digitenne. Op de schotel valt echter het signaal weg als er een flinke (onweers)bui tussen mijn schotel en Astra hangt en op Digitenne heb ik daar totaal geen last van.Ik schakelde zondagochtend tijdens de Formule 1 voor de gein eens over van BBC One HD via de schotel naar BBC One via Digitenne en dat was om te huilen. Maar dan heb je ook wel 2 uitersten. Daarna nog even naar KPN Interactieve tv en dat was wel weer goed te doen. Maar de race toch maar afgekeken op het HD kanaal via de schotel
Ik heb overigens wel een 40" full HD tv.
Wanneer je van HD houdt en daarbij ook de keus hebt (is wel duurder!) dan zou ik voor Ziggo HD gaan; voor Ziggo digitaal of Digitenne zou ik (gezien de prijs) voor Digitenne gaan. Dat is ook bij meerdere aansluitingen in huis, bijvoorbeeld op de kinderkamer, studeerkamer of wc een veel goedkopere en vooral gemakkelijker oplossing alsdat je met digitale tuners, kabels daartoe door het huis moet gaan slepen.
[ Voor 71% gewijzigd door racinfo op 10-10-2011 11:59 ]
Grappig, persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit bij Ziggo (Utrecht) nou niet echt denderend. Ik ben zelf jaren verwend geweest met Caiway (IJsselstein), en je ziet het verschil al in de SD kanalen. Het beeld van Caiway is een stuk scherper en levendiger. Een vriend van mij dacht precies hetzelfde toen hij ging vergelijken, en heeft om die reden KPN IPTV geprobeerd. Ik heb daar te weinig naar gekeken om een oordeel te vellen, maar alleen de term "HD" zegt dus nog niet alles. Voor een indicatie van de kwaliteit: Ziggo SD en Digitenne ligt niet heel ver uit elkaar.racinfo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:15:
[...]
Break Break![]()
Wanneer je van HD houdt en daarbij ook de keus hebt (is wel duurder!) dan zou ik voor Ziggo HD gaan;
[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 12-10-2011 01:09 . Reden: Beetje loos om alleen de puntjes te laten staan :+ ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Bedankt allen. Ik denk dat Ziggo wel beter is, mijn zus is er ook tevreden over, en ik heb nog eens digitenne bij mijn ouders bekeken, en dat is toch te korrelig wanneer je er op minder dan 3 meter van zit.
Dit was niet mijn quote maar die van racinfo.RSpliet schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:38:
[...]
Giant2000 wrote:
[...]
Wanneer je van HD houdt en daarbij ook de keus hebt (is wel duurder!) dan zou ik voor Ziggo HD gaan;
2,00 m. + begane grond
Kwaliteit vs. abonnementsgeld. Voor Ziggo betaal je wel het dubbele. Je kan ook nog kiezen voor KPN interactieve tv, kost 11 euro p.m. (excl. verplicht internet abonnement). Ik zou dat ook nog zeer sterk overwegen.deejaylethal schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:00:
Bedankt allen. Ik denk dat Ziggo wel beter is, mijn zus is er ook tevreden over, en ik heb nog eens digitenne bij mijn ouders bekeken, en dat is toch te korrelig wanneer je er op minder dan 3 meter van zit.
2,00 m. + begane grond
Je kunt ook nog voor HD via de schotel gaan qua. prijsstelling; als alternatief.deejaylethal schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:00:
Bedankt allen. Ik denk dat Ziggo wel beter is, mijn zus is er ook tevreden over, en ik heb nog eens digitenne bij mijn ouders bekeken, en dat is toch te korrelig wanneer je er op minder dan 3 meter van zit
http://www.canaldigitaal....Lb2qNmm3qsCFYNJ3godDG4ufQ
[ Voor 10% gewijzigd door racinfo op 10-10-2011 16:15 ]
Dat is jouw mening..RSpliet schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:38:
Voor een indicatie van de kwaliteit: Ziggo SD en Digitenne ligt niet heel ver uit elkaar.

Ik moet hier wel bij aantekenen dat Disney XD slecht is bedeeld bij Digitenne en animatie zich door de scherpe randen moeilijk laat comprimeren en uitermate dankbaar is voor de hogere bitrate.
Mijn referentiekader was ook geloof ik de publieken, aangezien ik die kan ontvangen met Digitenne in de huiskamer zonder een ingewikkelde setup te maken (hoewel...W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:06:
[...]
Dat is jouw mening..
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet hier wel bij aantekenen dat Disney XD slecht is bedeeld bij Digitenne en animatie zich door de scherpe randen moeilijk laat comprimeren en uitermate dankbaar is voor de hogere bitrate.
[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 12-10-2011 01:13 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Pas nu je het zegt valt het mij ook op dat Ziggo betere kleuren heeft. Digitenne is inderdaad valer. Van alles wat ik ken kan ik wel inschatten dat Ziggo dichter bij de werkelijkheid zit. Dat vale beeld is in mijn ervaring meer een PAL-trekje, misschien heeft het iets te maken met op welk punt kleuren worden verwerkt. Ziggo heeft natuurlijk ook Disney XD in HD, als ze die versie downscalen voor SD (en de film zou best wel eens in HD kunnen zijn uitgezonden) kan dat andere resultaten geven dan Digitenne als KPN alleen SD-aanvoer heeft.RSpliet schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:11:
Mijn referentiekader was ook geloof ik de publieken, aangezien ik die kan ontvangen met Digitenne in de huiskamer zonder een ingewikkelde setup te maken (hoewel...). Om eerlijk te zijn: natuurlijk zie ik verschil. Boven is scherper en "donkerder", maar ik weet niet welke dichter bij de werkelijkheid ligt.
De publieken zijn sowieso beter: die zijn 704 pixels breed, Disney XD maar 480. De bitrate is ook hoger: de publieke mux heeft 4 zenders (en wat radio, maar da's bijna niks) op een 15mbit mux, Disney XD zit op een 20mbit mux met totaal 8 zenders. 15/4=3,75mbit/s (door overhead en radio in de praktijk wat minder) en 20/8=2,5mbit/s (door overhead wat minder, maar meidenvanholland krijgt minder bandbreedte dan gemiddeld wat de rest iets opkrikt).
De grens voor net beeld ligt zo rond de 3-3,5mbit/s. De meeste commerciële satellietzenders zweven ook rond die waarde. Met 4mbit/s is het gewoon goed en alles daarboven mag je luxe noemen. De kwaliteit gaat ook niet lineair omhoog met de bandbreedte: 0-2mbit/s is gewoon crap, 2-3 is matig, 3-4 is goed en 4-8 is uitstekend. (en alles daarboven niet bijster nuttig) Het verschil tussen 2-4 is veel groter dan het verschil tussen 4-6 en dat is weer groter dan het verschil tussen 6-8.
Van 2 naar 3 is een wereld van verschil, van 7 naar 8 zie je waarschijnlijk niet eens. Digitenne zit gewoon absoluut op de grens van wat acceptabel is, maar dat heeft ook met de doelgroep te maken. Het is dat andere providers ook hun nukken hebben, maar ik zit niet bij Digitenne omdat het beeld zo mooi is.
Bij Ziggo kan je de filmruis zelfs zien. Digitenne weet die volledig weg te comprimeren. Dat is eigenlijk ook het enige positieve eraan.Vindt ze beiden niet echt mooi. Onder (Digitenne neem ik aan) worden details vaag, maar boven wordt overgecompenseerd op de "scherpte".
Het verschil bij de publieken is zeker kleiner, dat is gewoon een feit.Dat zie je het best op de textuur van de wangen van geweermans. Het verschil bij de publieken is/lijkt kleiner. Inderdaad mijn mening uiteraard.
[ Voor 17% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2011 01:44 ]
Leuke hypothese, alleen wordt de playout van Disney XD gedaan door KPN. Ziggo betrekt dus het signaal van KPN.W3ird_N3rd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 01:36:[...]Pas nu je het zegt valt het mij ook op dat Ziggo betere kleuren heeft. Digitenne is inderdaad valer. Van alles wat ik ken kan ik wel inschatten dat Ziggo dichter bij de werkelijkheid zit. Dat vale beeld is in mijn ervaring meer een PAL-trekje, misschien heeft het iets te maken met op welk punt kleuren worden verwerkt. Ziggo heeft natuurlijk ook Disney XD in HD, als ze die versie downscalen voor SD (en de film zou best wel eens in HD kunnen zijn uitgezonden) kan dat andere resultaten geven dan Digitenne als KPN alleen SD-aanvoer heeft.
Kan het kleurverschil niet worden veroorzaakt door verschillende bronnen bij jou? RGB geeft ook een beter en een meer gestoken beeld dan via een composiet lijntje.
Beiden doen echt niets met kleuren en alle signalen worden uiteraard digitaal aangeleverd. Denk niet dat omroepen het zouden toestaan dat er iets met de weergave van hun signaal wordt veranderd.
[ Voor 9% gewijzigd door Edje_Kroketje op 12-10-2011 02:44 ]
Het beeld wat je ziet is opgenomen met DVB-kaarten voor de PC. Het is bij mij nooit analoog geweest.Edje_Kroketje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 02:42:
[...]
Leuke hypothese, alleen wordt de playout van Disney XD gedaan door KPN. Ziggo betrekt dus het signaal van KPN.
Kan het kleurverschil niet worden veroorzaakt door verschillende bronnen bij jou? RGB geeft ook een beter en een meer gestoken beeld dan via een composiet lijntje.
Blijkbaar zit er toch ergens verschil in.Beiden doen echt niets met kleuren en alle signalen worden uiteraard digitaal aangeleverd. Denk niet dat omroepen het zouden toestaan dat er iets met de weergave van hun signaal wordt veranderd.
Interessant, waar komt het dan vandaan.
Overigens staat de Playout, KPN doet nog wel meer kanalen, fysiek een meter of 15 van de Digitenne mux af. (jaja rondleiding gehad) Dus lijkt mij dat het aan de aanvoer niet kan liggen
Overigens staat de Playout, KPN doet nog wel meer kanalen, fysiek een meter of 15 van de Digitenne mux af. (jaja rondleiding gehad) Dus lijkt mij dat het aan de aanvoer niet kan liggen
Edje_Kroketje wrote:
Als ik het signaal van de TBC5000 afspeel via scart to dvd-recorder; vervolgens via s-video naar mijn AIW ATI 1900 kaart in de PC en weergeef is er een zeer duidelijk kwaliteitsverschil zichtbaar dan wanneer ik een opgenomen streamsignaal (programmanaam.rec) uit de TBC5000 direct via de VLC player afspeel op diezelfde computer. Dat spreekt toch voor zich dunkt mij.
Aha, nu we het zijdelings even over signaalbronnen en transport hebben, wat is het verschil in procenten tussen composite, s-video, scart en rgb? Ik verkeer namelijk (nog steeds) in de veronderstelling dat s-video door het gescheiden zw/w en color signaal tot de of één der betere transport methoden behoort!?Kan het kleurverschil niet worden veroorzaakt door verschillende bronnen bij jou? RGB geeft ook een beter en een meer gestoken beeld dan via een composiet lijntje.
[..]
Beiden doen echt niets met kleuren en alle signalen worden uiteraard digitaal aangeleverd. Denk niet dat omroepen het zouden toestaan dat er iets met de weergave van hun signaal wordt veranderd.
Als ik het signaal van de TBC5000 afspeel via scart to dvd-recorder; vervolgens via s-video naar mijn AIW ATI 1900 kaart in de PC en weergeef is er een zeer duidelijk kwaliteitsverschil zichtbaar dan wanneer ik een opgenomen streamsignaal (programmanaam.rec) uit de TBC5000 direct via de VLC player afspeel op diezelfde computer. Dat spreekt toch voor zich dunkt mij.
[ Voor 36% gewijzigd door racinfo op 12-10-2011 09:04 ]
S-Video is beter dan het gemengde signaal in Composite. Nog beter is het signaal in de drie basiskleuren doorgeven: RGB. Scart is de vorm van een plug en had direct na de uitvinding verboden moeten worden.racinfo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:53:
Edje_Kroketje wrote:
[...]
Aha, nu we het zijdelings even over signaalbronnen en transport hebben, wat is het verschil in procenten tussen composite, s-video, scart en rgb? Ik verkeer namelijk (nog steeds) in de veronderstelling dat s-video door het gescheiden zw/w en color signaal tot de of één der betere transport methoden behoort!?
Je zet een digitaal signaal om naar "scart" (kan RGB of composiet, misschien ook wel S-Video doorgegeven worden), waarna je het weer digitaliseert in je DVD-recorder. Daarna maak je het weer analoog S-Video om het in je PC weer te digitaliseren. Niet heel vreemd dat dit slechter overkomt dan een digitale kopie... ;-)Als ik het signaal van de TBC5000 afspeel via scart to dvd-recorder; vervolgens via s-video naar mijn AIW ATI 1900 kaart in de PC en weergeef is er een zeer duidelijk kwaliteitsverschil zichtbaar dan wanneer ik een opgenomen streamsignaal (programmanaam.rec) uit de TBC5000 direct via de VLC player afspeel op diezelfde computer. Dat spreekt toch voor zich dunkt mij.
[J|O|R] <- .signature.gz
Over "transport" gesproken...Je zet een digitaal signaal om naar "scart" (kan RGB of composiet, misschien ook wel S-Video doorgegeven worden), waarna je het weer digitaliseert in je DVD-recorder. Daarna maak je het weer analoog S-Video om het in je PC weer te digitaliseren.
Niet voor niets ben ik nu erg blij met de USB (TCB5000) die mij, op eenvoudige wijze de gelegenheid geeft mijn digitenne TV opnames in een hoger kwaliteits niveau te kunnen bewaren (en nabewerken dmv converteren) dan voorheen door een DVD opname ervan of verderop op de PC.
[ Voor 4% gewijzigd door racinfo op 12-10-2011 17:09 ]
Ik ben er al achter. Het is gewoon gezichtsbedrog. Pak de colorpicker van je favoriete tekenprogramma, selecteer de kleur van een egaal vlak van Ziggo, selecteer de kwast en kleur daarmee dan datzelfde vlak in op de Digitenne screenshot. Je ziet vrijwel geen verschil (alleen een piepklein beetje omdat je nu egaal aan het inkleuren bent, maar dat is logisch).Edje_Kroketje schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:29:
Interessant, waar komt het dan vandaan.
Het zit hem in de compressie denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2011 22:50 ]
Als er werkelijk een aantoonbaar verschil tussen de ene aanbieder of de andere zou zitten waren ze allang afgemaakt denk ik.W3ird_N3rd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:48:
[...]
Ik ben er al achter. Het is gewoon gezichtsbedrog. Pak de colorpicker van je favoriete tekenprogramma, selecteer de kleur van een egaal vlak van Ziggo, selecteer de kwast en kleur daarmee dan datzelfde vlak in op de Digitenne screenshot. Je ziet vrijwel geen verschil (alleen een piepklein beetje omdat je nu egaal aan het inkleuren bent, maar dat is logisch).
Het zit hem in de compressie denk ik.
Verwijderd
6 volt op de 5 volt rail is niet goed.WD800 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:51:
Eten net achter de kiezenen gelijk de spanning gemeten.
.4 volt verschil bij belasting ( =veel) en dan toch nog steeds aan de hoge kant, dat is dus echt niet goed.Het spanningsverschil belast (met HD) Rood - zwart : 5.6V
De grens voor de 5V rail is +/- 5%, oftewel tussen de 4.75 en 5.25 volt.
In mijn Finepass is de 5 volt rail 5.31V (onbelast) en 5.12V (belast).
Oftewel 12.1 volt op de 12V rail (geel-zwart)Rood - geel : -6.5V
Opvallend dat die belast en onbelast wel 't zelfde blijft. Er is dus iets mis met de 5 volt regulatie.
Dat zou best ook eens 't voorland van z'n vervanger kunnen zijn als er niets aan die hoge spanning op de 5 volt rail wordt gedaan.Oude schijf was echt stuk. Heb hem nog in de computer gehangen maar deed helemaal niets meer.
[]
Helemaal niet. De Finepass heeft z'n eigen formateer menu, als die 'm niet ziet dan is ie er ook echt niet.W3ird_N3rd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:59:
[...]
Belangrijkste lijkt me te achterhalen wat voor filesystem dat ding gebruikt.
Daar helpt geen lieve (externe) format aan.
[]
Filegrootte limiet is niet echt een probleem als een opname over meerdere files kan worden uitgesmeerd.[.over grote files.]
NTFS is niet zo heel waarschijnlijk, FAT32 kan niet door de 32GB limiet, exfat gaan ze ook niet gebruiken in zo'n ding. Met Windows zal je hem waarschijnlijk niet kunnen formatteren.
En waarom partitioneren (opdelen) op een recorder met maar één functie/gebruiker. Die FAT32 32GB partition size limiet bestaat overigens helemaal niet en zou perfect kunnen werken op een niet microsoft gebaseerd apparaat. Grote clusters zijn al helemaal geen probleem op een recorder.
Dat 'snappen' is niet meer dan een verbinding met aarde van de cable-select lijn in de kabel, aan de kant van de harddisk interface. Hangt die aan aarde dan is de buitenste connector de master aansluiting en de binnenste connector de slave aansluiting (bij een genormeerde cableselect kompatibele kabel, welteverstaan. (Bij een gewone kabel worden ze allebei master)). Ligt dat cable-select lijntje niet aan aarde dan worden beide schijven slave. Bij de Finepass met z'n ene aansluiting zou 't dan slave worden.[.cable select.]
Dit kan inderdaad verschil maken bij dit soort apparaten. Die snapt wellicht helemaal geen cable select.
Overigens zag ik dat mijn schijf ook op CS ingesteld staat.
(En dat zegt op zich ook weer niets over de kabel en aansluiting als zowel master- als slave-ingestelde schijven moeiteloos door de Finepass worden herkend).
Uiteraard, aangezien het de recorder in eerste instantie niet uitmaakt wat er op staat, enkel dat ie aanwezig is en leesbaar is. In tweede instantie wordt gecheckt of de schijf reeds in het juiste formaat geformateerd is -en zo nee- wordt er aangeboden om deze alsnog te formateren.racinfo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:16:
WD800 wrote:
[...]
...
en
....
[...]
Wellicht nog een extra gegeven, ik heb usb externe drives getest op de PVR en met NTFS geformateerde HD's worden door de PVR gewoon herkend.
Precies. Het boeit de recorder niet wat voor format er op zit zolang het maar het eigen format is.Uiteraard dienen ze dan nog wel door de PVR te worden geformateerd in de topfield mode.
Zoniet dan moet er eerst lokaal geformateerd worden.
Weet je 't zeker.Maar om de schijf te kunnen formateren kun je ook gebruik maken van een hulpprogramma op de PC. Dat programma is ook te gebruiken om de inhoud van een PVR schijf te kunnen grabben naar de PC. In de manual van het programma staat duidelijk beschreven hoe je de HD moet aansluiten (op de pc) om de inhoud te kunnen bewerken. Ook de usb sticks en hd drives worden via usb op de pc door dit programma herkend (wat standaard NIET zo is op de pc).
Niets van wat je hierboven beschrijft wijst daar op. Ik vind er iig niks van terug in de beschrijving/manual.
De enige Topfield link die ik er in kan vinden is dat het files kan konverteren voor export naar een Topfield.
Het is gewoon een multimediafile converter/player en daar zijn er wel meer van.
---
Edit
[i]Voor alle duidelijkheid, een HD door Topfield geformateerd wordt door de PC NIET herkend; Indien er dus films op de HD (uit Finepass of Topfield harddisks) staan kun je deze zonder dat hulpprogramma niet van of naar je PC kopieeren.
Gak! Dat programma biedt enkel aan om mijn (IDE) Finepass schijf te formatteren (nee, danku).Zo wordt een PVR externe usb drive, gevuld met opnames van digitenne standaard niet herkend door de PC maar wel via dat Topfield programmaatje, zowel aangesloten via usb, sata of ide.[/i]
De Finepass hanteert het Handan File System: HFS.
(Handan is een SetTopBox-en maker die naar alle waarschijnlijkheid ook de Finepass en z'n als 2 druppels gelijkende broer, de Dilog DT550 PVR heeft geproduceerd).
Er is een programma dat de HAV (Handan Audio Video Filesystem) files van een Finepass geformateerde schijf kan exporteren naar de PC, genaamd GetHAV. http://www.haenlein-software.com/HS/download/GetHAV13.zip
Bij mij functioneert dit (weliswaar met de Tevion optie). Dat bovenstaande 'Topfield' programma is dan weer wel in staat om deze .hav files te converteren naar diverse andere standaarden, (waaronder dus ook Topfield).
Folkert_R wrote op donderdag 20 okt
Gebruik je wel de laatste versie?
Kwestie van goed lezen misschien? Ik gebruik het lezen (van usb drives) en converteren (van elk opgenomen programma) iedere dag. Ik ben toch niet gek?Weet je 't zeker.
Niets van wat je hierboven beschrijft wijst daar op. Ik vind er iig niks van terug in de beschrijving/manual.
De enige Topfield link die ik er in kan vinden is dat het files kan konverteren voor export naar een Topfield.
Het is gewoon een multimediafile converter/player en daar zijn er wel meer van.
Gebruik je wel de laatste versie?
[ Voor 8% gewijzigd door racinfo op 20-10-2011 11:05 . Reden: link naar convertor ]
Verwijderd
Ok, ondanks dat die link dus niet anders is als de eerste keer 't toch nog maar even opnieuw gedownload.
Ik weet niet wat er de eerste keer bij mij fout is gegaan maar 't blijkt dat er zich twee folders in dat 7-zip bestand bevinden waarvan eentje met de zelfde naam als die van 't zip bestand.
Op de een of andere rare manier die me ontgaat is alleen die topfield_convertor directorie bij mij geexporteerd.
Aangezien ze dezelfde naam hebben is mij daar dus niks aan opgevallen dat er iets niet goed zou zitten.
Mijn opmerkingen gingen dan ook over het MPEG_Streamclip programma wat niets Topfield specifieks heeft.
Ik neem aan dat mijn opmerkingen daarmee nu op hun plek vallen.
Laat jij 't nou net hebben gehad over 't programma in die andere (=tweede) folder: topfield_read-write
Daarin zit overigens geen beschrijving/manual, die krijg je pas te zien nadat je het programma (het is een setup bestand) daadwerkelijk hebt geinstalleerd.* **
Of jij niet gek bent? Natuurlijk niet (zei de gek), ik ben toch niet gek.
Laten we 't maar houden op een duidelijk gevalletje van langs mekaar heen lullen.
* Oh, wat ik nog vergat te melden: AVG antivirus begon te piepen toen ik TopfHDRW.exe starte.
** Ik heb m'n Finepass schijf ook nog even geprobeerd met TopfHDRW en TopfHDDoctor en die kunnen er allebei niks mee. Die zijn dus echt alleen maar voor Topfield bedoeld.
Ik weet niet wat er de eerste keer bij mij fout is gegaan maar 't blijkt dat er zich twee folders in dat 7-zip bestand bevinden waarvan eentje met de zelfde naam als die van 't zip bestand.
Op de een of andere rare manier die me ontgaat is alleen die topfield_convertor directorie bij mij geexporteerd.
Aangezien ze dezelfde naam hebben is mij daar dus niks aan opgevallen dat er iets niet goed zou zitten.
Mijn opmerkingen gingen dan ook over het MPEG_Streamclip programma wat niets Topfield specifieks heeft.
Ik neem aan dat mijn opmerkingen daarmee nu op hun plek vallen.
Laat jij 't nou net hebben gehad over 't programma in die andere (=tweede) folder: topfield_read-write
Daarin zit overigens geen beschrijving/manual, die krijg je pas te zien nadat je het programma (het is een setup bestand) daadwerkelijk hebt geinstalleerd.* **
Of jij niet gek bent? Natuurlijk niet (zei de gek), ik ben toch niet gek.

Laten we 't maar houden op een duidelijk gevalletje van langs mekaar heen lullen.
* Oh, wat ik nog vergat te melden: AVG antivirus begon te piepen toen ik TopfHDRW.exe starte.
** Ik heb m'n Finepass schijf ook nog even geprobeerd met TopfHDRW en TopfHDDoctor en die kunnen er allebei niks mee. Die zijn dus echt alleen maar voor Topfield bedoeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 00:56 . Reden: AVG, Finepass ]
Folkert_R wrote:
Mijn allereerste DVB-T reciever was overigens een apparaat van Concept View in Venlo. Er was toen nog geen sprake van KPN. Het merk was BRAIN Wave digi-2000-TNL; een 12Volt ontvanger (prijs incl. aansluitkosten 118 euro)
Vreemd, ik gebruik ook AVG namelijk... Wel jammer dat je er voor de FinePass niets aan hebt. Ik had zelf vroeger (voor de 1e topfield 5300 cok) ook een FinePass maar die stoorde nogal in de ontvangst en daarom kocht ik toen 2e hands een topfield en ben altijd bij dat merk gebleven.* Oh, wat ik nog vergat te melden: AVG antivirus begon te piepen toen ik TopfHDRW.exe startte.
Mijn allereerste DVB-T reciever was overigens een apparaat van Concept View in Venlo. Er was toen nog geen sprake van KPN. Het merk was BRAIN Wave digi-2000-TNL; een 12Volt ontvanger (prijs incl. aansluitkosten 118 euro)
Even een bump. Nog steeds te koop en deze week 15% korting, dus nu € 25,50 !Dav1d schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:01:
Hoewel dit geen aanbieding topic is, wellicht interessant voor de mensen hier:
Ambiance ADT-235 voor € 30,- online bij Bart Smit (bij afhalen in filiaal geen verzendkosten).
[afbeelding]

Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleempje met mijn digitenne.
Ik gebruik een cam-module icm. een philips7606 en bij het scannen vindt de televisie niet alle zenders, waaronder Ned1, 2 en 3. Vooral het feit dat de publieke zenders niet te vinden zijn vind ik erg vreemd.
Ik heb al het gebruikelijke al geprobeerd, zelfs bouquet 1 opgezocht a.d.h.v de frequentie ( Hij vond hierbij niets) etc.
Niets blijkt echter te helpen.
RTL, SBS en de vlaamse omroepen doen het wel gewoon, evenals enkele andere digitale zenders?
Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen om het op te lossen?
bij voorbaat dank!
Ik heb een probleempje met mijn digitenne.
Ik gebruik een cam-module icm. een philips7606 en bij het scannen vindt de televisie niet alle zenders, waaronder Ned1, 2 en 3. Vooral het feit dat de publieke zenders niet te vinden zijn vind ik erg vreemd.
Ik heb al het gebruikelijke al geprobeerd, zelfs bouquet 1 opgezocht a.d.h.v de frequentie ( Hij vond hierbij niets) etc.
Niets blijkt echter te helpen.
RTL, SBS en de vlaamse omroepen doen het wel gewoon, evenals enkele andere digitale zenders?
Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen en wat ik er aan kan doen om het op te lossen?
bij voorbaat dank!
Ik heb 'm - enige nadeel is dat je alleen free to air zenders kan ontvangen (NEd123+regios). Verder werkt het, en in het buitenland is bijna alles FTA dus voor het geld is het een leuke reis TV om wat nieuws en een weerbericht te ontvangen.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:16:
wat vind je zelf van het appaartje (bart smit)?
Nu woon ik dicht bij een zendmast (ca 10KM, en ik heb er vrij zicht op) maar met de antenne in kan ik TV kijken als ik de hond uitlaat. De accu houdt het dus zeker een half uur uit - en vast langer als ik de accu indicator mag geloven.
Voor dit geld ben je er alleen aan bekocht als je een gadget als dit (want het is natuurlijk wel een gadget) niet gebruikt.
Geen power op de actieve antenne? Heb je wel een antenne?Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:16:
<>
bij voorbaat dank!
Als je de KPN antenne gebruikt, wil deze graag 5V - de meeste TV's leveren dat niet. Je kan ook zelf even een dipooltje maken van wat oude coax (tussen de 8 en 13 CM binnendraad laten zitten, de mantel er dus voor dat stuk afhalen en dan als het enigzins kan terugvouwen)
Ja en als je niet zo handig bent even een power inserter kopen voor een paar euro dat de antenne toch zijn 5V krijgt.franssie schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:37:
[...]
Als je de KPN antenne gebruikt, wil deze graag 5V - de meeste TV's leveren dat niet.
KPN levert die dingen ook, even met de helpdesk bellen, goed verhaal verzinnen en wellicht sturen ze hem wel voor niks op.aart44 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:08:
[...]
Ja en als je niet zo handig bent even een power inserter kopen voor een paar euro dat de antenne toch zijn 5V krijgt.
2,00 m. + begane grond
franssie schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:34:
[...]
maar met de antenne in kan ik TV kijken als ik de hond uitlaat.
offtopic:
Arm beesje, denkt gezellig een stukje te gaan lopen met de baas, is Ajax op tv

Hopelijk let het beest goed op het verkeer als Ajax (of PSV, NEC, ADO, enz.) hun zoveelste doelpunt maakt...My-life schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:01:
[...]
offtopic:
[sorry, off-topic]

Meerdere mensen die problemen hebben met ontvangst?
Heb inmiddels alle hoeken v.h. huis geprobeert.
Maar geen enkel kanaal wil nu nog maar fatsoenlijk ontvangen.
Ik krijg 1 enkel beeld, en daar blijft het bij
.
Ik krijg 1 enkel beeld, en daar blijft het bij

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Welke ontvanger heb je? Als je een TF6000COK hebt, kijk dan even hierQuad schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:55:
Meerdere mensen die problemen hebben met ontvangst?
Ik krijg 1 enkel beeld, en daar blijft het bij.
Die heb ik hier inderdaad.Edje_Kroketje schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:01:
[...]
Welke ontvanger heb je? Als je een TF6000COK hebt, kijk dan even hier
Heb voltmeter even gepakt, antenne ingang meet 4.5V.
Is dus te laag begrijp ik.
Morgen eventjes solderen ;-).
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dit topic is gesloten.